Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:17

De Britse smartphonemaker Wileyfox komt met een nieuw toestel in de Swift-serie: de Swift 2X. De telefoon verscheen vrijdag in verschillende webwinkels en een woordvoerder van het bedrijf bevestigde tegenover Tweakers dat de telefoon inmiddels beschikbaar is.

Het toestel lijkt in veel opzichten op de in november geïntroduceerde Swift 2 Plus-telefoon. Zo beschikken ze beide over een zestienmegapixelcamera aan de achterkant, 32GB opslag, een octacore Qualcomm Snapdragon 430-soc met kloksnelheid van 1,4GHz en 3GB aan lpddr3-geheugen. Het opslaggeheugen is uit te breiden met een micro-sd-kaartje.

Het verschil met de Plus-versie is op de eerste plaats te zien bij het scherm. Waar de oudere variant een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels heeft, beschikt de 2X over een 5,2"-lcd met een hogere resolutie van 1920x1080 pixels. Doordat het toestel iets groter is, is er ruimte voor een accu met meer capaciteit. Dit model verruilt de 2700mAh-accu dan ook voor een 3000mAh-exemplaar.

Wileyfox bracht eerder een X-variant van zijn Spark-toestel uit, die eveneens over een groter scherm beschikte. De nieuwe Swift 2X kost 259 euro en er zijn twee varianten beschikbaar: blauw en goud. Het Plus-toestel had bij de introductie een prijs van 239 euro. Voor de Swift 2 was dat 199 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM3GB lpddr3
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, NFC, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,2" full-HD-scherm
Back CameraSamsung 3P3 sensor: 16MP, F/2.2, dubbele Ledflitser
Front CameraOmniVision OV8865: 8MP
Accu3010mAh (Niet vervangbaar) met QC3.0
KleurBlauw, Goud
Afmetingen144 x 72,2 x 8,8 mm
Gewicht155 g
Prijs259 euro
Release DatumOnbekend
BijzonderhedenDual Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, garantiekaart en Quick Start Guide

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 787351

Hee allen,

Mijn eerste post hier.
Heb de swift 2x nu twee dagen, en ik moet zeggen dat hij wat tegenvalt. Ik kom van aan Honor 4X.

De pluspunten tot nu toe zijn:
Heel strak en solid design. Goed gewicht, voelt degelijk.
Het scherm schijnt een beetje rood te zijn maar is scherp en ziet er mooi uit.
Cyanogenmod is fijn.

Grootste nadeel:
De telefoon is niet zo soepel als ik had verwacht. Bij het scrollen door je facebook tijdlijn of een site met wat afbeeldingen hapert de telefoon af en toe.
Verder zijn de foto's vaak overbelicht.

Nu is deze telefoon praktisch hetzelfde als zijn broertje de Swift 2+. De verschillen zijn:
Scherm van hd naar full hd
Accu wat meer capaciteit

Kan het zijn dat het toestel af en toe hapert omdat de cpu meer moeite heeft met het laden van de hoge resolutie afbeeldingen?

En zou dit probleem na een update naar android 7.0 kunnen verdwijnen?

Groetjes Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 787351 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:47:
De telefoon is niet zo soepel als ik had verwacht. Bij het scrollen door je facebook tijdlijn of een site met wat afbeeldingen hapert de telefoon af en toe.
Verder zijn de foto's vaak overbelicht.
Vreemd dat het toestel niet zo soepel is als verwacht. De Snapdragon 430 is een prima processor en ondersteund full HD ook gewoon.
En zou dit probleem na een update naar android 7.0 kunnen verdwijnen?
Dat zou wel kunnen, maar Wileyfox moet dan wel op de hoogte zijn van de problemen. Wellicht kun je ze een PM sturen.

offtopic:
Verder is het niet nodig om in elke post de groetjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkHaasten
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-04 13:16
Toen ik het toestel in handen had, viel mij ook op dat het niet geheel soepel liep. Met de aankoop wacht ik nog even totdat er meer duidelijkheid is. Hebben meer gebruikers van dit toestel hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-07 12:23
Ik heb de officiële productpagina gevonden (wellis waar verborgen maar ja) https://www.wileyfox.com/nl/swift-2x.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
ClassicTech schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:14:
Ik heb de officiële productpagina gevonden (wellis waar verborgen maar ja) https://www.wileyfox.com/nl/swift-2x.html
Dankjewel! Heb deze meteen toegevoegd aan de OP.

offtopic:
1x in het juiste topic plaatsen was wel genoeg geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 13:50
Telefoon is nu via de normale weg ook te vinden op de site.

Wat mij opvalt is dat de afmetingen nauwelijks afwijken van de Swift 2 plus.
Swift 2 plus: 71.9 / 143.7 / 8.6 mm
Swift 2X: 72.2 / 144 / 8.8 mm

Ofwel 0,3mm groter in alle dimensies. Zonder schuifmaat ga je dat niet terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Christiaan676 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:36:
Telefoon is nu via de normale weg ook te vinden op de site.

Wat mij opvalt is dat de afmetingen nauwelijks afwijken van de Swift 2 plus.
Swift 2 plus: 71.9 / 143.7 / 8.6 mm
Swift 2X: 72.2 / 144 / 8.8 mm

Ofwel 0,3mm groter in alle dimensies. Zonder schuifmaat ga je dat niet terug zien.
Dat valt inderdaad ook wel mee. Het is ook maar een vergroting van 0,2". Desalniettemin erg knap!

Ben op zich wel enthousiast over dit toestel. Ze hadden er alleen goed aan gedaan om er een Snapdragon 625 in te zetten, ze hadden dan wat beter kunnen concurreren met toestellen in dezelfde prijsklasse.

Wel vreemd dat ze pas vandaag een Lauch Event van de 2X hebben in London, terwijl verschillende media het toestel een week geleden al hebben aangekondigd en het toestel ook al een aantal dagen te koop is.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Een vraagje aan degene die al een Swift 2X in bezit heeft, zit er nu wel of niet een gyroscoop sensor in voor gebruik met o.a. 360 video en Cardboard?

De specificaties, betreffende de sensoren, op Tweakers/webshops zijn tegenstrijdig met wat er in de officiële wileyfox specsheet vermeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
Ardjet2174 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:50:
Een vraagje aan degene die al een Swift 2X in bezit heeft, zit er nu wel of niet een gyroscoop sensor in voor gebruik met o.a. 360 video en Cardboard?

De specificaties, betreffende de sensoren, op Tweakers/webshops zijn tegenstrijdig met wat er in de officiële wileyfox specsheet vermeld wordt.
Er zit géén gyroscoop in.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:49
Hi,

Ik overweeg een Wileyfox Swift 2 X - 32 GB aan te schaffen, wat mij echter opvalt is dat de gesprekstijd (4,3h) en standby tijd (180h) aan de korte kant zijn kijkende naar andere telefoons.
Is dit correct of gaat het hier om een type fout?

• rens-br
PSP123 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:34:
Ik overweeg een Wileyfox Swift 2 X - 32 GB aan te schaffen, wat mij echter opvalt is dat de gesprekstijd (4,3h) en standby tijd (180h) aan de korte kant zijn kijkende naar andere telefoons.
Is dit correct of gaat het hier om een type fout?
Als ik de specs van de website erlangs leg, lijken die cijfers wel te kloppen. Maar ik kijk daar persoonlijk zelf nooit naar, want elke fabrikant heeft een andere manier van deze cijfers meten.

Over de praktijk kan ik helaas niet zoveel zeggen, aangezien ik het toestel zelf niet heb.

offtopic:
Ik heb je post naar dit topic gezet, aangezien de plek waar die eerst stond alleen voor de oude Swift is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08-2024
Het is een mooi toestel, maar deze telefoon voelt langzaam bij het bladeren door menu's en het uitvoeren van lichte apps. Mijn vier jaar oude Nexus 4 voelt bij lichte taken nog sneller.

Ik raad aan om hem niet te kopen, totdat er duidelijkheid is over de prestaties van de Nougat-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-07 09:59
Heb inmiddels de Swift 2X ook gekocht. Prima toestel, er zat alleen geen wall-plug bij, dus ik gebruik nu een generieke oplader, maar die geeft aan dat het nog vier uur duurt voordat de telefoon vol is? Dit kan toch niet kloppen?

Daarnaast voelt de telefoon tergend traag vergeleken met mijn iPhone 5s, maar die is helaas kapot gegaan. Bizar hoe veel efficiënter iOS vergeleken met Android.

Niet echt een aanrader, maar als je een cheap telefoontje moet hebben, dan is dit wel een optie.

EDIT: heeft trouwens iemand een idee hoe het met de updates zit van deze telefoon nu Cyanogenmod er mee gekapt is?

[ Voor 15% gewijzigd door Belecthor op 28-02-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Belecthor schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:29:
Heb inmiddels de Swift 2X ook gekocht. Prima toestel, er zat alleen geen wall-plug bij, dus ik gebruik nu een generieke oplader, maar die geeft aan dat het nog vier uur duurt voordat de telefoon vol is? Dit kan toch niet kloppen?
Wat voor generieke oplader is het? Hoeveel mA kan deze leveren?
Daarnaast voelt de telefoon tergend traag vergeleken met mijn iPhone 5s, maar die is helaas kapot gegaan. Bizar hoe veel efficiënter iOS vergeleken met Android.
De traagheid van het toestel heeft eerlijk gezegd weinig te maken met Android. HIerboven lees je ook dat er wat problemen zijn met de snelheid van het toestel en persoonlijk denk ik dat dat ligt aan het Full HD scherm in combinatie met de Snapdragon 430, een Snapdragon 625 had beter in dit toestel gepast.

Verder is je vergelijking niet helemaal eerlijk natuurlijk. Je vergelijkt een toestel met een nieuwprijs van 650 euro met een toestel van 200 euro.
EDIT: heeft trouwens iemand een idee hoe het met de updates zit van deze telefoon nu Cyanogenmod er mee gekapt is?
Zou zeggen lees het nieuwsbericht eventjes: nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
rens-br schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:44:
[...]
Wat voor generieke oplader is het? Hoeveel mA kan deze leveren?
Hier kom ik later op terug, ik zit nu nog op m'n werk.
De traagheid van het toestel heeft eerlijk gezegd weinig te maken met Android. HIerboven lees je ook dat er wat problemen zijn met de snelheid van het toestel en persoonlijk denk ik dat dat ligt aan het Full HD scherm in combinatie met de Snapdragon 430, een Snapdragon 625 had beter in dit toestel gepast.

Verder is je vergelijking niet helemaal eerlijk natuurlijk. Je vergelijkt een toestel met een nieuwprijs van 650 euro met een toestel van 200 euro.
Ja, dat zou goed kunnen. Mijn vergelijking is inderdaad niet helemaal fair, maar alsnog vind ik het wel frappant dat een paar maanden oud toestel, zelfs al is het een low/mid-toestel, best gelijk mag functioneren als een vlaggenschip van 4,5 jaar oud. De iPhone 5s is echt een stuk sneller op dit moment.
Thanks! Er staat geen releasedate bij, misschien moet ik me toch eens verdiepen in roms..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Belecthor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:48:
Ja, dat zou goed kunnen. Mijn vergelijking is inderdaad niet helemaal fair, maar alsnog vind ik het wel frappant dat een paar maanden oud toestel, zelfs al is het een low/mid-toestel, best gelijk mag functioneren als een vlaggenschip van 4,5 jaar oud. De iPhone 5s is echt een stuk sneller op dit moment.
Dat ben ik ook met je eens. Het is gewoon erg vreemd dat dit toestel niet zo smooth is als het zou moeten. De [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie heeft dezelfde specificaties, op het Full HD scherm na en deze heeft die problemen niet. Waardoor ik verwacht dat een Full HD scherm toch iets te zwaar is voor de SOC.
Thanks! Er staat geen releasedate bij, misschien moet ik me toch eens verdiepen in roms..
De opvolger van CyanogenOS zou in ieder geval dit kwartaal nog uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 892825

Ben ik nu zo dom? Pas de wileyfox swift 2x in huis. Ik vind echter geen mogelijkheid om de achterkant los te maken. Kan dus momenteel geen sim en sdcard plaatsen. Help!! Moet ik schuiven, waar bevindt zich de duimuitsparing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 892825 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:51:
Ben ik nu zo dom? Pas de wileyfox swift 2x in huis. Ik vind echter geen mogelijkheid om de achterkant los te maken. Kan dus momenteel geen sim en sdcard plaatsen. Help!! Moet ik schuiven, waar bevindt zich de duimuitsparing?
Achterkant hoeft / kan er niet af. In het doosje zit een tooltje (met een puntje). Aan de zijkant van het toestel zit een gaatje. Tooltje erin, dan komt er een soort laadje uit.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 892825

Dank MerijnB. Na uw antwoord ben ik gestopt met prutsen aan de achterkant. Naar primer gegaan en simkaart laten op maat knippen. Gelukt! Nu nog op zoek naar een hoesje... geen te vinden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Achterkant hoeft / kan er niet af. In het doosje zit een tooltje (met een puntje). Aan de zijkant van het toestel zit een gaatje. Tooltje erin, dan komt er een soort laadje uit.
Dank je, dan weet ik nu ook waar ik straks moet gaan zoeken. Zelf ook net één besteld, zou gisteren aankomen maar vrouwlief heeft de bel niet gehoord vanwege de stofzuiger.

Anyway ik heb dit toestel gekozen omdat ik een zo groot mogelijk scherm wil, ik kom van een 5,5" Acer en daar zat ik soms bij het typen al naast de gewenste letter. De Spark X viel voor mij af omdat ik aan 16Gb geheugen net te kort heb en omdat ik merk dat de Mediatek cpu (zowel bij de Acer als bij mijn zoons Spark + boven geen wifi-signaal meer heeft en de Snapdragon 400 (vrouws Lumia 635 ) wel.

Het niet kunnen verwijderen van de achhterkant vindt ik wel een nadeel, al overleeft de accu meestal wel langer als het scherm (gebaseerd op wat ik in mijn omgeving zie, zelf één keer een kapot scherm gehad nadat ik net een nieuwe accu had geplaatst, was met een Gallaxy Gio).
Anoniem: 892825 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:10:
Dank MerijnB. Na uw antwoord ben ik gestopt met prutsen aan de achterkant. Naar primer gegaan en simkaart laten op maat knippen. Gelukt! Nu nog op zoek naar een hoesje... geen te vinden blijkbaar.
Inderdaad vrijwel niet te vinden. Wileyfox heeft op zijn site wel een harde backcover (zoals voor de andere toestellen maar zelfs de screenprotector ontbreekt. Voor de Swift 2 en 2 plus en voor de Spark X kun je met moeite nog wel een transparante (TPU) backcover vinden of een echte fliptype of bookcase cover maar de Swift 2X kennen ze niet, de meeste kennen heel Wileyfox niet.

Wat ik gevonden heb is één flipcase:
en één bookcase

Vroeger (½ jaar geleden) waren er ook nog universele hoesjes te vinden maar die lijken inmiddels uitgestorven.

[ Voor 0% gewijzigd door BeosBeing op 15-03-2017 12:40 . Reden: verduidelijking: wifi-signaal ipv signaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatToTheBone
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb inmiddels binnen één week 2 telefoons van dit type in handen gehad. De eerste heb ik terug gestuurd omdat al bij het instellen de 'themaprovider is gestopt'. Binnen enkele uren kreeg ik deze melding nog een aantal keer. Nu de 2e telefoon vanmiddag binnen en precies hetzelfde. Iemand hier ervaring mee?

Zelf heb ik enigszins het vermoeden omdat CyanogenOS met de ondersteuning is gestopt, want ik kan ook geen Cyanogen account meer aanmaken om andere thema's te selecteren. De telefoon crasht en reboot soms dan. Dat zou toch niet moeten kunnen toch? Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
BatToTheBone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:25:
Ik heb inmiddels binnen één week 2 telefoons van dit type in handen gehad. De eerste heb ik terug gestuurd omdat al bij het instellen de 'themaprovider is gestopt'. Binnen enkele uren kreeg ik deze melding nog een aantal keer. Nu de 2e telefoon vanmiddag binnen en precies hetzelfde. Iemand hier ervaring mee?
Ik kan het probleem niet verklaren, maar het kan inderdaad zomaar zijn dat dit komt omdat Cyanogen langzaam zijn servers aan het uitzetten is.

Kan je de themaprovider niet uitschakelen via 'Instellingen' -> 'Apps'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 699988

BatToTheBone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:25:

Zelf heb ik enigszins het vermoeden omdat CyanogenOS met de ondersteuning is gestopt, want ik kan ook geen Cyanogen account meer aanmaken om andere thema's te selecteren. De telefoon crasht en reboot soms dan. Dat zou toch niet moeten kunnen toch? Iemand ideeën?
Hoi BatToTheBone,

Dit ligt inderdaad aan Cyanogen en kunnen wij helaas nu niets aan doen. Zodra de Android 7.1.1 release beschikbaar komt, zullen die problemen niet meer voorkomen.

WF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatToTheBone
  • Laatst online: 13-04-2023
Bedankt voor de tip. Thema's kan ik uitschakelen, echter Thema kiezer (thema provider) niet. Gelukkig de melding inmiddels al een paar uur niet gezien. Al moet ik dus wel afblijven van alles wat met thema's te maken heeft.

Ik ben verder tevreden met de telefoon, dus ik ga de beloofde update afwachten. Ik hoor dat ze er hard aan werken.

Edit:
Terwijl ik typte een reactie, bedankt hiervoor, Wileyfox. Heeft u meer informatie over de release? Wat voor look & feel gaat het krijgen en wanneer is de verwachte roll out?

[ Voor 21% gewijzigd door BatToTheBone op 16-03-2017 12:44 . Reden: nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlues
  • Laatst online: 21-12-2021
Heb zelf juist andere ervaringen met de snelheid dan hierboven. Het toestel is sneller dan mijn oude 4S (geen 5S). Het reageert ook beter op scherm aanrakingen.

Waarschijnlijk helpt het dat Ik de meeste Google apps heb verwijderd (ook geen Google login). Daarnaast gebruik ik Aptoide als app store en zoveel mogelijk van de AOSP apps ipv de google branded versies.

Ik hoop dat de update zoveel mogelijk stock is, liefst vergelijkbaar met Cyanogen zonder gapps. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BatToTheBone schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:11:
Heeft u meer informatie over de release? Wat voor look & feel gaat het krijgen en wanneer is de verwachte roll out?
Look en feel is nog even gokken, maar voor de Swift 2X komt de update binnen één week uit: nieuws: Wileyfox-smartphones krijgen nieuw OS op basis van Android 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
rens-br schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Look en feel is nog even gokken, maar voor de Swift 2X komt de update binnen één week uit: nieuws: Wileyfox-smartphones krijgen nieuw OS op basis van Android 7.1.1.
Is hier al meer nieuws over? De week is inmiddels verstreken en er is nog steeds geen update.

Daarnaast zag ik dit nieuwsbericht: CEO en CMO van Wileyfox stappen op. Wat betekent dit voor de continuïteit voor Wileyfox en de updates en dergelijke?

Ander bijzonder nieuws is dit: Wileyfox neemt ontwikkelaars Cyanogenmod over.

Wat gebeurt er allemaal in dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Belecthor schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:35:
Is hier al meer nieuws over? De week is inmiddels verstreken en er is nog steeds geen update.
Die week mocht meer gezien worden als richtlijn dan als harde datum, dat is ook de reden dat ze geen harde datum hebben genoemd.
Daarnaast zag ik dit nieuwsbericht: CEO en CMO van Wileyfox stappen op. Wat betekent dit voor de continuïteit voor Wileyfox en de updates en dergelijke?

Ander bijzonder nieuws is dit: Wileyfox neemt ontwikkelaars Cyanogenmod over.
Interessante nieuwsberichten. Het eerste nieuwsbericht vind ik persoonlijk niet zo spannend. Opstappende top-mensen binnen een bedrijf betekend vaak niet iets goeds, maar als ik het artikel goed begrijp zijn het gewoon beide inversteerders die iets anders gaan doen.

Dat tweede bericht vind ik wel interessant, maar ze concluderen het hele nieuwsbericht gebaseerd op één OTA server die geweest is van één van de medewerkers van Cyanogen. Dat Wileyfox ontwikkelaars heeft aangenomen is natuurlijk logisch, ze kunnen niet zelf uit het niets ontwikkelaars gaan opleiden en een ROM bouwen en dat dit voornamelijk Cyanogen ontwikkelaars zijn is ook nog niet zo vreemd, aangezien dat bedrijf niet zo goed loopt hebben ze vast en zeker wat werknemers ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 906741

Net een weekje met de Wileyfox swift 2+ zitten spelen. Het is een hele prettige phone, snel genoeg en de accuduur is heel behoorlijk.

MAAR...

Het kreng reboot zeker vier of vijf keer per dag. Ik wacht de nieuwe Android update even af, maar als het dan nog zo is, moet hij wel terug. Of de fabrikant moet dispensatie geven op het rooten en vervolgens installeren van andere versies van het OS.

paai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:17
Hoi,

Ik heb sinds gisteren ook een swift 2X, bevalt prima. Geen problemen mee.
Nu stoor ik me echter er wel aan dat bij elke notificatie het scherm even aan gaat. Is dit een setting die ik kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Berichtje van Tweakers over de nieuwe update: nieuws: Wileyfox werkt samen met Cyanogen-ontwikkelaars voor eigen Android-ve...

Als het goed is kan de OTA update ieder moment komen!

Inmiddels de update 7.1.1 binnengekregen op 11 april! Bevalt erg goed. Ik heb het idee dat de performance over het algemeen beter is geworden, zaken iets logischer ingedeeld zijn en het ziet er allemaal strakker uit. Het is ook prettig dat de meest recente security update nu gedaan is. Het was gewoon de OTA update!

[ Voor 29% gewijzigd door Belecthor op 13-04-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlues
Wow, wat een ellende die 7.1.1 update. Het was een mooie, cleane telefoon zonder al te veel bloatware. Nu zit er op het thuisscherm een zoekbar die niet te verwijderen is, een desktop met nieuwsfeeds dat niet te verwijderen is, truecaller, etc. Wat een ramp!

Waarom moeten telefoonmakers nu altijd dit soort ongein uithalen? Niemand zit op deze rotzooi te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MrBlues schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:22:
Wow, wat een ellende die 7.1.1 update. Het was een mooie, cleane telefoon zonder al te veel bloatware. Nu zit er op het thuisscherm een zoekbar die niet te verwijderen is, een desktop met nieuwsfeeds dat niet te verwijderen is, truecaller, etc. Wat een ramp!

Waarom moeten telefoonmakers nu altijd dit soort ongein uithalen? Niemand zit op deze rotzooi te wachten.
De zoekbar mag helaas niet verwijderd worden door Google. Je kan echter wel een andere launcher installeren en dan is de zoekbalk en Zen weg. Truecaller en Wileyfox Zen kan bij de volgende update verwijderd worden.

Verder kan je ook een andere dialer gebruiken en dan ben je van Truecaller af.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 18-04-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlues
rens-br schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:31:
[...]

De zoekbar mag helaas niet verwijderd worden door Google. Je kan echter wel een andere launcher installeren en dan is de zoekbalk en Zen weg. Truecaller en Wileyfox Zen kan bij de volgende update verwijderd worden.

Verder kan je ook een andere dialer gebruiken en dan ben je van Truecaller af.
Dank voor de alternatieven, ik was misschien wat hard in mijn kritiek. Op de genoemde punten na werkt de update namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nivali schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:15:
Ik heb sinds gisteren ook een swift 2X, bevalt prima. Geen problemen mee.
Nu stoor ik me echter er wel aan dat bij elke notificatie het scherm even aan gaat. Is dit een setting die ik kan uitzetten?
Wellicht een beetje laat, maar op mijn telefoon staat die optie bij:
'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Actieve Display'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivali
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:55:
[...]

Wellicht een beetje laat, maar op mijn telefoon staat die optie bij:
'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Actieve Display'
Beter laat dan nooit. Thanks, ik had de optie zelf nog niet gevonden namelijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914221

Is deze fabrikant te vergelijken met WIKO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 15:16
Anoniem: 914221 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:45:
Is deze fabrikant te vergelijken met WIKO
Met Wiko heb ik niet veel ervaringen, maar de ervaringen die ik ermee heb zijn mensen die een Wiko toestel hebben en na het installeren van enkele apps de melding krijgen dat het geheugen vol zit. Sommige van die krengen hebben een hoeveelheid intern opslaggeheugen alsof het 10 jaar geleden is.

Sinds enkele dagen heb ik een 2X. In eerste instantie problemen vanwege het aanmaken van een Cyanogen account tijdens de setup. Dat werkt natuurlijk niet meer. Na een reboot startte het toestel gewoon op.

Nu nog kijken hoe ik het OS een beetje kan opschonen. Dat was juist zo fijn en de rede dat ik weer een Wileyfox heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zaffo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:28:
Sinds enkele dagen heb ik een 2X. In eerste instantie problemen vanwege het aanmaken van een Cyanogen account tijdens de setup. Dat werkt natuurlijk niet meer. Na een reboot startte het toestel gewoon op.

Nu nog kijken hoe ik het OS een beetje kan opschonen. Dat was juist zo fijn en de rede dat ik weer een Wileyfox heb.
Heb je het toestel al geupdatet naar Android 7.1? Je hebt dan in ieder geval geen problemen meer met ontbrekende Cyanogen servers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
rens-br schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Heb je het toestel al geupdatet naar Android 7.1? Je hebt dan in ieder geval geen problemen meer met ontbrekende Cyanogen servers e.d.
Check. Allereerst geupdate (eerste de update van begin dit jaar, daarna 7.1). Daarna op de nieuwste versie begonnen met configureren.

Klopt het dat hier een andere versie op staat dan op de Swift (1)? Gezien die al meer instelmogelijkheden lijkt te hebben. O.a. om de Google zoekbalk te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Zaffo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:42:
Klopt het dat hier een andere versie op staat dan op de Swift (1)? Gezien die al meer instelmogelijkheden lijkt te hebben. O.a. om de Google zoekbalk te verwijderen.
Dat durf ik niet te zeggen. Op de Swift 2X is Wileyfox begonnen met Nougat en daar zat het verwijderen van de Zoekbalk en Zen nog niet in. Toen de update voor de eerste Swift klaar was, hebben ze deze feature requests wel ingebouwd, dus daar is dat inmiddels wel mogelijk. Ik heb helaas geen zicht op of die update voor de Swift 2X ook al klaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 05-05-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben even in de war. Op de site van WF staat dit:
SCREEN REPLACEMENT CARD
Broken screens can be very annoying and it usually costs silly money to repair damaged phone screens. However, Wileyfox has come up with the perfect solution. We will replace the touchpad and/or display screen for free should it be damaged as a result of an accident. This agreement comes into effect upon registration and is valid for 12 months. Needless to say – some terms and conditions apply – see footer for the full story.
Vervolgens staat er een prijs van 17,99 euro onder. Ik heb het toestel nog niet geregistreerd (ga ik zo doen). Krijg je een code na registratie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 12:44
Hey, ik ben wellicht van plan om een wileyfox 2x te kopen omdat ik zoveel goede verhalen hoor. In een nederlandse review zag ik dat de wileyfox 2x al out of the box een screen protector heeft, iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Raymond7 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:18:
Hey, ik ben wellicht van plan om een wileyfox 2x te kopen omdat ik zoveel goede verhalen hoor. In een nederlandse review zag ik dat de wileyfox 2x al out of the box een screen protector heeft, iemand die dat kan bevestigen?
Klopt, bevestigd bij deze! Twee screen protectors zelfs (van plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hoe kan ik het bellen zachter zetten? Dan bedoel ik niet de ringtone, maar het geluid dat je oor binnen dringt. Ik krijg hem niet lager dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TpV1dlhoTIXtpRcTYpuutBX/full.jpg

Het geluid is vrij hard, maar zachter zetten lukt dus niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Tijdens een gesprek je volume omlaag zetten werkt, maar ik weet niet of dit blijvend is.

Verder had ik zelf nog een vraag, iemand enig idee hoe je de snelheid van de notificatie led kunt instellen? Deze staat nu vrijwel continu te knipperen wat voor mij storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nivali schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:10:
[...]

Tijdens een gesprek je volume omlaag zetten werkt, maar ik weet niet of dit blijvend is.
Dat screenshot is van tijdens een gesprek. :Y)
Verder had ik zelf nog een vraag, iemand enig idee hoe je de snelheid van de notificatie led kunt instellen? Deze staat nu vrijwel continu te knipperen wat voor mij storend is.
'Vroeger' gebruikte ik Google Play: Light Manager - LED Settings voor dat soort zaken, geen idee of dat op deze telefoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:29
Ik wil voor men moeder haar verjaardag een nieuwe gsm kopen nu had ik deze in gedachten heeft zeer degelijke specs in de zin van camera fingerprint udb type c met quickcharge 3.0 ...

Cameras en snelheid zijn ook niet verkeerd

Het enige wat ze doet met de gsm is eigenlijk fotos maken bellen en smsen dus ik denk dat deze gsm zeker goed genoeg voor haar zal zijn ?

Zelf vind ik het ook een heel interessant toestel maar door de zwakkere processor is dit een afknapper.

Hoe zit het met de updates ...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wileyfox heeft zijn vorige toestellen (Swift en Storm) laatst voorzien van Android 7.1.1, beide toestellen zijn uitgekomen met Android 5.0, dus met updates zit het wel goed. Ik durf zelf te stellen en stuk beter dan bij andere merken in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:29
rens-br schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:51:
[...]

Wileyfox heeft zijn vorige toestellen (Swift en Storm) laatst voorzien van Android 7.1.1, beide toestellen zijn uitgekomen met Android 5.0, dus met updates zit het wel goed. Ik durf zelf te stellen en stuk beter dan bij andere merken in deze prijsklasse.
Hey rens bedankt voor de snelle reply.
Dan zal het deze worden, het enige wat jammer is is dat er nog niet zoveel acessoires voor zijn.

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Ik heb een opmerking ik weet niet of meer dit hebben, maar af en toe gaat het scrollen stroef. Ene moment gaat het scrollen lekker vloeiend, ander moment werkt het auto scrollen niet meer lekker. Wanneer ik buiten loop met aanpasbare helderheid aan gebeurt het. De hoge helderheid zorgt ervoor dat de UI lagged.
Dit filmpje demonstreert het:
YouTube: Swift 2X Scrolling Issue

Bugje wellicht?

[ Voor 135% gewijzigd door Raymond7 op 22-05-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 13:03
Zit te denken om een 2X te kopen. Is deze sneller dan een Nexus 5 (die ik nu heb)?

Als je specs vergelijkt, dan is de 2X iets beter. Maar hoe zit het in de praktijk?

En merk je het gemis van 5GHz WiFi?

- Edit -
Net eentje besteld. Mijn vrouw gaat hem testen, als vervanger van haar Samsung 5s.
Als ie goed is, dan haal ik hem ook als vervanger van mijn Nexus 5.

[ Voor 28% gewijzigd door Xyphoid op 06-06-2017 00:52 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Wellicht hele domme vraag maar, klopt het dat er geluid komt enkel uit de rechter speaker? Ik weet dat dit toestel mono speaker heeft, maar dan vraag ik mij toch af waarvoor die gaten zijn aan de linkerkant van de usb c ingang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20
Deze week een 2X gekocht voor mijn vrouw, die niet meer tevreden was met haar Lumia 640 (app-gap en steeds updates die de telefoon veranderen maar niet echt verbeteren). Eerste indruk van de 2X is erg positief. Wel een tijd moeten wachten voordat de 2 updates waren uitgevoerd (cyanogen versie ? uit de doos updaten naar cyanogen 13.x en die weer updaten naar nougat 7.1.1). Via Coolblue besteld met hoesje erbij met flipcover. Wat een waardeloze cover is dat, dus nu maar de standaard Wileyfox bumper besteld. Niemand die ik spreek kent het merk Wileyfox, maar als hij zich fatsoenlijk houdt kan ik iedereen die ik destijds de originele Moto G heb aangeraden nu deze gaan aanraden (want die originele Moto G's beginnen nu toch af te takelen :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Raymond7 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:06:
Wellicht hele domme vraag maar, klopt het dat er geluid komt enkel uit de rechter speaker? Ik weet dat dit toestel mono speaker heeft, maar dan vraag ik mij toch af waarvoor die gaten zijn aan de linkerkant van de usb c ingang
Denk dat daar de mic zit of zo. De Nexus 5 heeft ook maar aan 1 kant een speaker. Maar wel gaten aan allebei de kanten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste allemaal!

Mijn vriendin heeft sinds heel kort deze gsm in handen. Ikzelf heb de 2+ en daar zeer tevreden over. Ik kan dus best het een en ander helpen en vertellen al zijn er in de menu's verschillen tussen beide gsm's.
Punt hier is de meldings LED. Daarvan heeft ze de kleur aangepast en nu blijft hij staan op 'altijd aan'. Voordat ze de kleur aanpaste stond er 'altijd knipperen' we kunnen dit niet meer terug veranderen op voor ons logische wijzen. Iemand hier een oplossing? En hoe kun je app's daar weer uit verwijderen als je ze in dat menu hebt gezet van meldingsled.

Alvast bedankt :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniel_Elessar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:24:
Beste allemaal!

Mijn vriendin heeft sinds heel kort deze gsm in handen. Ikzelf heb de 2+ en daar zeer tevreden over. Ik kan dus best het een en ander helpen en vertellen al zijn er in de menu's verschillen tussen beide gsm's.
Punt hier is de meldings LED. Daarvan heeft ze de kleur aangepast en nu blijft hij staan op 'altijd aan'. Voordat ze de kleur aanpaste stond er 'altijd knipperen' we kunnen dit niet meer terug veranderen op voor ons logische wijzen. Iemand hier een oplossing? En hoe kun je app's daar weer uit verwijderen als je ze in dat menu hebt gezet van meldingsled.

Alvast bedankt :)
Van harte met je vriendin haar nieuwe aankoop! Veel plezier! En eerlijk is eerlijk, maar (niet alleen) ik denk dat weinig gebruikers hiervan op de hoogte zijn of ermee hebben geëxperimenteerd (vooralsnog) wat betreft de 'notification light’. Het antwoord heb ik (ook) niet. Wel vond ik deze informatie op de Facebook site van Wileyfox zelf (zonder concrete duidelijkheid). Wanneer je meer duidelijkheid wilt, zonder lang te wachten, kan je Wileyfox zelf contacteren.

Overigens, een toptoestel, wat 'n mooi ‘vuurvosje' en inderdaad lekker vlot!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Daniel_Elessar. Je zou even kunnen kijken of een losse app je led problemen op kan lossen. Bijvoorbeeld: Google Play: Light Manager - LED Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@Anoniem: 921747 Dankje! Ja ze vind het een mooi toestel en ik had hem zelf ook gekocht als hij toen al verkrijgbaar was. Maar goed mijn 2+ doet het ook geweldig.

Nog een ding waar we even raar van opkeken is dat de icoontjes van de statusbalk soms veranderen naar een zwarte kleur zonder dat je iets doet en dan weer terug naar wit veranderen. Beetje vreemd is dat wel.

Ze komt van een 2,5 jaar Sony. Die had maar 8GB Opslag en zat dus al behoorlijk vol met Android. Het uitbreiden met een SD kaart deed niet zo heel veel uit gezien je niet alles kun verzetten. Voor sommige app updates was het beter de app te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Ook was een spontane restart van een 3/7 X per dag eerder gewoond an uitzonderlijk.
Toen heb ik haar na mijn tot op heden goede ervaring dit toestel aangeraden dus ik hoop heel erg dat hij het gewoon goed blijft doen xD

@rens-br Zal het zeggen, bedankt :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb hem nu twee weken en ik ben er echt heel blij mee.
Ik had hiervoor een Nexus 5 en daarvoor een Oppo Find 5 en dit toestel zit qua gewicht tussen deze twee in.
Als het scherm van mijn Find 5 niet kapot was gegaan, had ik die nog een paar jaar gehouden. Dat was een fijn toestel. De Nexus 5 had ik, net als de andere 2 toestellen, gekozen door zijn lage prijs, maar die begon toch een beetje vol en langzaam te worden (maar 16Gb).
De 2X is echt een hele verbetering qua software, opslag (32Gb) en snelheid vergeleken met de Nexus 5.
Als ik zin en tijd heb, zal ik een uitgebreide review doen, zoals ik die voor mijn Find 5 heb gemaakt (de Nexus vond ik niet interessant genoeg voor een uitgebreide review).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@Daniel_Elessar You’re welcome! Het door jouw omschreven (luxe)probleem herken ik niet. Zal er eens vaker op letten, dank! Het is, zonder twijfel, duidelijk dat er bugs in het systeem, de software, zitten. En ik weet dat er bij Wileyfox hard wordt gewerkt daar ik (ook) een aantal keer contact heb gelegd met dit fantastisch bedrijf.

Kortom, voor het moment zullen we geduld, het voor lief ‘moeten’ nemen, accepteren. Er wordt aan gewerkt om het nieuwe OS te verbeteren. We gaan nog veel moois tegemoet zien komen in de komende maanden op het grafisch vlak door middel van updates. Daar ben ik van overtuigd. Zoals Wileyfox het omschreef: ‘De wil(skracht) en de liefde is er’. O+

Laten we genieten van de Wileyfox toestellen. Een mede en trotse Wileyfox eigenaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Net een mooie update gehad, Android 7.1.2 met beveiligs update van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 14:25
Hebben jullie in het app menu (hoofdmenu zeg maar) ook dat je alleen icoontjes ziet van de apps? en geen benaming erbij? is best lasting af en toe.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 286482

@anconakip Dit kun je aanpassen. Startscherm wat langer vasthouden. Dan krijg je de keus tussen achtergronden, widgets en instellingen. Onder instellingen kun je kiezen voor het aanzetten van pictogramlabels, zowel in het thuisscherm als het app overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 14:25
Anoniem: 286482 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:18:
@anconakip Dit kun je aanpassen. Startscherm wat langer vasthouden. Dan krijg je de keus tussen achtergronden, widgets en instellingen. Onder instellingen kun je kiezen voor het aanzetten van pictogramlabels, zowel in het thuisscherm als het app overzicht
Top... zo simpel kunnen dingen zijn dus. Echt een top toestel tot nu toe.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er ervaringen met het kompas van de Wilefox Swift 2x? Bij mij doet hij het wel, maar ik moet het steeds opnieuw kalibreren, zelf als ik hem net gekalibreerd heb verloopt het na een tijdje weer.

Kalibreren gaat makkelijk met GPS Status, maar is toch niet wat ik verwacht had. Als het toestel ontsteld is wijst de wijzer een willekeurige kant op en blijft vast zitten bij het ronddraaien. Het gemeten magnetische veld is dan volgens GPS status veel groter dan de verwachte waarde.

Is dit een manco van alle Wilefox toestellen of ligt het aan mijn exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286482 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:54:
Wie heeft er ervaringen met het kompas van de Wilefox Swift 2x? Bij mij doet hij het wel, maar ik moet het steeds opnieuw kalibreren, zelf als ik hem net gekalibreerd heb verloopt het na een tijdje weer.

Kalibreren gaat makkelijk met GPS Status, maar is toch niet wat ik verwacht had. Als het toestel ontsteld is wijst de wijzer een willekeurige kant op en blijft vast zitten bij het ronddraaien. Het gemeten magnetische veld is dan volgens GPS status veel groter dan de verwachte waarde.

Is dit een manco van alle Wilefox toestellen of ligt het aan mijn exemplaar?
Een kompas? Vermoedelijk doel je op een applicatie van derden, want standaard zit er geen kompas applicatie in de Wileyfox toestellen (althans, voor zover ik het ook weet en zie). ;)

Update. Ik vond deze informatie. Het blijkt dus een onderdeel van de GPS chip te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 09-07-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
sinds kort heb ik ook een 2X.
Super tevreden, ik kom van een nexus 4 met lineage.

Nu merk ik soms dat mijn notificaties verdwijnen, zonder dat ik er iets mee gedaan heb. De led blijft dan wel flikkeren...

Nog iemand die dit al tegengekomen is? Ligt dat aan één of andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cplatinck schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:14:
sinds kort heb ik ook een 2X.
Super tevreden, ik kom van een nexus 4 met lineage.

Nu merk ik soms dat mijn notificaties verdwijnen, zonder dat ik er iets mee gedaan heb. De led blijft dan wel flikkeren...

Nog iemand die dit al tegengekomen is? Ligt dat aan één of andere instelling?
Join the Club, congratulations!! Maybe a good idea to wait at the July Update. A great chance this solve the (luxury)problem as this too. Enjoy your device and day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
* DiedX meld. Ik ben een overstapper van Apple (5s), en ben nog behoorlijk aan het wennen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947047

Hiep hoi,

Net dit toestel aangeschaft en ben er super content mee! (Ik kom van een Alcatal Idol 3)

Maar een ik zit met een klein probleempje...
Hoe kan ik 'eigen' liedjes toevoegen als ringtone?

Ik heb al een aantal MP3 bestanden op mijn smartphone staan (onder downloads) maar ik geraak niet verder dan dat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
Anoniem: 947047 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:26:
Even gekeken hoe ik de ringtone kan aanpassen. Ik zie dat je een file browser app nodig hebt om iets anders dan de standaard toontjes te selecteren.

Ikzelf gebruik Total Commander, maar het zou niet uit moeten maken. Zolang het maar een app is waarmee je door bestanden kan bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Anoniem: 947047 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:26:
Hiep hoi,

Net dit toestel aangeschaft en ben er super content mee! (Ik kom van een Alcatal Idol 3)

Ik heb al een aantal MP3 bestanden op mijn smartphone staan (onder downloads) maar ik geraak niet verder dan dat.

Alvast bedankt!
Ringtones moeten in
/Android/data/media/notifications

Ik gebruik zelf X-plore als filemanager.
Hiervoor gebruikte ik ES File Explorer maar die deed raar met verbindingen naar mijn NAS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Vreemd. Ik heb ze gister in /ringtones gezet, en daarna gereboot. Werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
DiedX schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:38:
Vreemd. Ik heb ze gister in /ringtones gezet, en daarna gereboot. Werken
Oh ik had ze in die andere map gezet, zodat andere apps ze ook konden gebruiken.
Voor ringtones van de telefoon zelf is de map /ringtones ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Xyphoid schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Oh ik had ze in die andere map gezet, zodat andere apps ze ook konden gebruiken.
Voor ringtones van de telefoon zelf is de map /ringtones ook goed.
Ah! Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:55:
Ik ben even in de war. Op de site van WF staat dit:

SCREEN REPLACEMENT CARD
Broken screens can be very annoying and it usually costs silly money to repair damaged phone screens. However, Wileyfox has come up with the perfect solution. We will replace the touchpad and/or display screen for free should it be damaged as a result of an accident. This agreement comes into effect upon registration and is valid for 12 months. Needless to say – some terms and conditions apply – see footer for the full story.

Vervolgens staat er een prijs van 17,99 euro onder. Ik heb het toestel nog niet geregistreerd (ga ik zo doen). Krijg je een code na registratie?
Iemand?

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 20-07-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Hoe is de algemene ervaring nu met de Wileyfox Swift 2X na de update naar Nougat? Zijn de haperingen waar in het begin van dit topic over gesproken wordt er nog steeds of zijn die verholpen? Mijn vriendin haar Moto G3 2015 begint vol te lopen (8GB/1GB versie) en na de laatste OTA is de adoptable storage verbroken omdat de SD-card problemen geeft. Gevolg was dus alle foto's kwijt en niet meer te recupereren. Is al de 2e maal dat er problemen zijn met die adoptable storage dus dat wil ze niet meer. Daarom ineens een toestel kopen met genoeg opslag en daar komt de Wileyfox Swift 2X in het spel. Had een keuzelijst gemaakt van de toestellen met min 16GB opslag, Android 7 en max 220€ en daar is op papier deze telefoon toch de meest complete, vooral ook door de 32GB interne opslag.

Zijn jullie tevreden van dit toestel en zouden jullie dit ook verkiezen uit bovenstaande lijst of zijn er toch redenen om dit af te raden?

Als ik naar de reviews kijk op Tweakers scoort hij wel het slechtste van deze 6 toestellen, maar ik zie dat er een paar reviews tussen staan die de score onterecht naar beneden trekken (1 defect toestel en 1 iemand die kwaad is omdat hij de achterklep er niet af kreeg ... 8)7). Ook dateren de meeste reviews nog van voor de update naar Nougat.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 21-07-2017 19:23 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
@pven Geen idee helaas. Het is me zelfs nog niet gelukt mijn toestel te registreren omdat ze details van de bon nodig hadden die ik toen niet bij de hand had.

@Largamelion Ik zou het wel weten. :) (toch heb ik je lijstje even bekeken)
Mooie "review" van die gast met 1 ster. Er zit een 3 stappen plan bij om de simkaart er in te schuiven, ik ben de hamer daar nog niet op tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben er nog steeds tevreden over. Had 'm gekocht als backup telefoon maar gebruik 'm nu eigenlijk altijd. Voor mij snel genoeg en voor het geld een prima ding. Camera is goed van kwaliteit en opslag is prima. En zeer regelmatig een beveiligingsupdate van Android.

Heb 'm onlangs mijn vader ook geadviseerd (zijn first smartphone :+) en die heeft ook nog geen klachten gehad.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Ook ik ben dik tevreden, lekker vlot en geen haperingen. Het bereik is iets minder dan mijn oude S3 (wat mijn vorige telefoon was). Dit is voor mij merkbaar omdat ik in een randgebied woon en merk dat als ik de telefoon vasthoudt nog wel eens geen bereik geeft. Daarbuiten, dus bijna overal, goed ontvangt en netjes 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook een, zoals eerder beschreven, tevreden gebruiker. Let’s say: 'This affordable Android smartphone is the best bang for your buck today.'

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 23-07-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Laatst online: 18:21
Heeft iemand ervaring met de GPS functionaliteit van deze smartphone? Ik gebruik de smartphone namelijk ook als navigatie apparaat in de auto en dan is een goed werkende GPS belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Goofman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:07:
Heeft iemand ervaring met de GPS functionaliteit van deze smartphone? Ik gebruik de smartphone namelijk ook als navigatie apparaat in de auto en dan is een goed werkende GPS belangrijk.
Iemand hier een antwoord op? Wij zijn ook nogal intensieve Waze gebruikers dus GPS is wel belangrijk.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaffo
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de GPS. Vergelijkbaar met eerdere telefoons. Werkt prima. Ervaring in de auto en op de fiets (tracking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede ervaring met GPS, vooral ervaring met wandelen en fietsen. Minder verstoringen, bijvoorbeeld binnen, dan S3 mini, van reisgenoot. In auto ook vanaf passagiersstoel goed bereik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 286482 op 01-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook hier tevreden over GPS van het toestel. Ding werkt verder vlot en prima en draait laatste Android versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

Never mind, heb besteld
(
Beste mensen. Ik overweeg om ook een Swift 2x te kopen, omdat ik er het afgelopen half jaar veel positiefs over in de Tweakers comments heb gelezen, en vanwege het lange updatebeleid. (Daarnaast is de camera voor mij belangrijk, de rest maakt niet veel uit)

Ik begrijp dat hij zonder lader geleverd word, hoe werkt quick-charge zonder compatible lader?
Zit er wel een USB-C kabel bij of moet je die ook apart kopen?

@Bastien
Bastien schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:06:
Ik ben er nog steeds tevreden over. Had 'm gekocht als backup telefoon maar gebruik 'm nu eigenlijk altijd. Voor mij snel genoeg en voor het geld een prima ding. Camera is goed van kwaliteit en opslag is prima. En zeer regelmatig een beveiligingsupdate van Android.
...
Veel verschillende reviews over de camera gelezen, sommige positief vrij veel negatief.
Ik zou verwachten dat de 16MP camera redelijk goed is, maar de 13 MP van Motorola G5 Plus (helaas slechte updates) krijgt veel betere reviews.
Kan de Swift (2x) slecht bewegingen fotograferen/filmen? En kun je zoomen tijdens het filmen?
(Zit nu op nog op symbian dus is vast sneller, maar wel 8 MP 3x optische zoom, dus goede kwaliteit).

En volgens een comment bij de Swift 1x "foto camera maakt geluid" sinds de update naar Android 7. Is dat bij de Swift 2x ook het geval?
)
Alvast bedankt.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@mbb :

USB-C kabel zit erbij, geen lader.

Paar foto's die ik op mijn telefoon had staan... Ik maak enkel 'rommel' foto's met de telefoon, foto's die mij meer waard zijn worden met een fatsoenlijk fototoestel gemaakt. :P Dus de kwaliteit doet mij er minder toe. Onderstaande foto's heb ik niets aan gedaan en zijn met (vvziw) standaard instellingen gemaakt. Filmen doe ik niet dus daar heb ik geen voorbeelden van.

Als je geluid aan hebt staan hoor je een ping, als je geluid uit hebt staan niet. Heb niet kunnen vinden dat het standaard uitgeschakeld kan worden.

2x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ettyzy7uFoRdkdpWDHhmRsA8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aQ5YbtBBgquzWpLASpCjUAxX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oLlbI21lRLCYlcF53xQgisOU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uNDt458yZddIDLis1c5fsABL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SzsPVhocLSKMpWKcbUtsv2XY/thumb.jpg

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:10

ydr

Onlangs overgestapt van een galaxy s4 naar een swift 2X, de grote was even wennen maar tot nu toe bevalt ie prima. Ik draaide de s4 op lineage os en daarbij was de volume rocker standaard voor het telefoon volume en wanneer er een app met geluid opende veranderde dit naar media volume. Bij de 2X is het hoe dan ook altijd media volume.
Is er iemand die weet of dit veranderd kan worden? Ik heb al aardig lopen zoeken maar heb niet echt iets kunnen vinden.. 2X is volledig up to date :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
ydr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:48:
Onlangs overgestapt van een galaxy s4 naar een swift 2X, de grote was even wennen maar tot nu toe bevalt ie prima. Ik draaide de s4 op lineage os en daarbij was de volume rocker standaard voor het telefoon volume en wanneer er een app met geluid opende veranderde dit naar media volume. Bij de 2X is het hoe dan ook altijd media volume.
Is er iemand die weet of dit veranderd kan worden? Ik heb al aardig lopen zoeken maar heb niet echt iets kunnen vinden.. 2X is volledig up to date :)
Misschien even rebooten.
Soms heb ik ook dat het volume van mijn Chromecast niet meer werkt als ik via de Youtube app stream, behalve als ik in de Youtube app zit.
Als ik dan reboot, dan kan ik weer overal het geluid van de app veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:10

ydr

Xyphoid schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:40:
[...]

Misschien even rebooten.
Soms heb ik ook dat het volume van mijn Chromecast niet meer werkt als ik via de Youtube app stream, behalve als ik in de Youtube app zit.
Als ik dan reboot, dan kan ik weer overal het geluid van de app veranderen.
Ha, dat was het inderdaad.Kijk soms over de simpelste dingen heen :P Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I have just received the August Update (Android 7.1.2 Nougat) - TOS208G for the Swift 2 X with a size of 535,0 MB. To letting you know. ;-)

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
hier voorlopig nog geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Bij mij ook de update geïnstalleerd. Ben nu af dat bij een reboot de telefoon zei dat hij corrupt was en dat ik hem alleen kon doorstarten na op de power knop gedrukt te hebben. Hoop nu ook dat ik geen spontane reboots meer krijg. Was maar zo'n 2 keer per maand, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister voor het eerst een freeze gehad (scherm werd helemaal blauw).
Na een reboot gelukkig geen problemen meer.
Gisteravond ook nog een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Zijn alle USB laders te gebruiken met de Swift 2X USB-C kabel? Of zijn er bijzonderheden waar ik op moet letten?

Morgen komt mijn exemplaar binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@lars1134 enige bijzonderheid is dat je eventueel een lader aanschaft die "Qualcomm quick charge 3.0" ondersteund als je binnen 2 uur je telefoon van bijna 0 naar 100 wil laden.

Ik gebruik bij mijn 2 plus een Nexus 4 lader en dat gaat ook prima.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten en Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2X] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Wileyfox Swift 2X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden & prijzen: [Wileyfox Swift 2X] Levertijden & Prijzen
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support