Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie mijn bericht in het andere topic om hem zelf erop te zetten:

IJsbeer in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Heb hem zelf op de ene telefoon wel, de ander zegt ook dat ie nog niets vindt.

@Nice Guy Eddie Kijk eens hier LocK_Out in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Waarom ook twee topics over vrijwel dezelfde telefoon... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door IJsbeer op 06-07-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

@Nice Guy Eddie Zou jij in de aankomende dagen jouw batterij willen monitoren via Menu -- Instellingen -- Accu -- App-gebruik sinds volledige lading ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:50:
@Nice Guy Eddie Zou jij in de aankomende dagen jouw batterij willen monitoren via Menu -- Instellingen -- Accu -- App-gebruik sinds volledige lading ?
Bedankt voor de reactie, ga ik doen. Er staat nu "Accugebruikgegevens niet beschikbaar", maar misschien komt dat later pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:37
IJsbeer schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:18:
Zie mijn bericht in het andere topic om hem zelf erop te zetten:

IJsbeer in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Heb hem zelf op de ene telefoon wel, de ander zegt ook dat ie nog niets vindt.

@Nice Guy Eddie Kijk eens hier LocK_Out in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Waarom ook twee topics over vrijwel dezelfde telefoon... |:(
_/-\o_ downloading now 8)
Allen nog ff een sd kaart regelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Nice Guy Eddie Als jij jouw batterij net volledig op hebt geladen zal hier nog geen informatie staan, wij raden aan om 2-3 keer per dag (het aankomende) weekend te monitoren welke apps exceptioneel veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik heb vanavond handmatig de Oreo update geinstalleerd. Super dat deze beschikbaar is gesteld.
Het enige wat mij nu opvalt is dat mijn default home screen panel is veranderd.
Dit is standaard het meest linkse home screen als ik het goed heb (zo was het ook tot de update).
Nu is het, bij mij althans, het meest rechtse scherm.
In de settings zie ik echter de home knop oplichten bij het meest linkse scherm.

Meer mensen hier last van?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:20:
@Nice Guy Eddie Als jij jouw batterij net volledig op hebt geladen zal hier nog geen informatie staan, wij raden aan om 2-3 keer per dag (het aankomende) weekend te monitoren welke apps exceptioneel veel gebruiken.
Zie onderstaande screenshot. Totaal zo'n 40 minuten gebruik, ben dus geen heavy user. Normaal hield deze telefoon het dubbele uit (4 a 5 dagen in plaats van nu 2 dagen).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/54jLUzD.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Gister de Swift 2x van mijn schoonvader geüpdate, de camera doet het weer na het formatteren van de cache partitie maar zegt geen toegang te hebben tot opslag. SD kaart was ook beschadigd zei android dus die geformatteerd en permissies opnieuw ingesteld van de camera maar wil niet baten. Iemand een gouden tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Meauses op 08-07-2018 12:51 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb hier, behalve een lege sms lijst die ik wel als backup had, geen problemen gehad. Alles werkt weer en ik heb ook niet het gevoel dat de accu sneller leeg is. Misschien zelfs wel minder snel. Maar goed, telefoon wordt elke nacht opgeladen dus helemaal leeg krijg ik die toch al niet.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/f5dyynsu9/IMG_20180708_214748.jpg

Ik probeer 8.1 handmatig erop te zetten.

Heb het bestand gedownload.
Gekopieerd naar mn sd kaart en dan proberen te installeren.
Echter komt die niet verder dan zoals op de foto.
Dan slaat het beeld zwart en doet die niks meer.

Iemand enige idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:56
RvD86 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:19:
[afbeelding]
Iemand enige idee wat ik verkeerd doe?
Dat zou moeten werken. Dat verifiëren kan even duren maar daarna zou hij gewoon verder moeten gaan met installeren van de update. Wellicht dat de verificatie van de zip niet slaagt en de installatie niet verder gaat o.i.d? Heb je de update vanaf https://m.facebook.com/st...554063&id=861390770645070 gedownload? De weergegeven WeTransfer link bevat de zelfde zip die ik succesvol gebruikt heb om mijn toestel te updaten.

Verder zou het nog kunnen dat je een Add-X variant van toestel hebt, deze kunnen niet zondemeer geüpdatet worden met de zelfde packages als voor de normale toestellen. Kreeg je advertenties op je lockscreen? Dan heb je een Add-X toestel.

Als je een custom recovery zoals TWRP geinstalleerd hebt via ADB dan gaat dat overigens ook niet werken, maar ik kan vanaf het plaatje niet afleiden of dat zo is.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
MainframeX schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Dat zou moeten werken. Dat verifiëren kan even duren maar daarna zou hij gewoon verder moeten gaan met installeren van de update. Wellicht dat de verificatie van de zip niet slaagt en de installatie niet verder gaat o.i.d? Heb je de update vanaf https://m.facebook.com/st...554063&id=861390770645070 gedownload? De weergegeven WeTransfer link bevat de zelfde zip die ik succesvol gebruikt heb om mijn toestel te updaten.

Verder zou het nog kunnen dat je een Add-X variant van toestel hebt, deze kunnen niet zondemeer geüpdatet worden met de zelfde packages als voor de normale toestellen. Kreeg je advertenties op je lockscreen? Dan heb je een Add-X toestel.

Als je een custom recovery zoals TWRP geinstalleerd hebt via ADB dan gaat dat overigens ook niet werken, maar ik kan vanaf het plaatje niet afleiden of dat zo is.
ik zie die tekst van het verifieren ongeveer een 40 a 50 sec in beeld en dan wordt het zwart.
Al een kwartier laten liggen maar er gebeurd niks.
Komt inderdaad van die pagina/wetransfer vandaan.

Nee heb geen Add-X toestel en ook geen custom recovery erop staan.
Precies gedaan zoals daar staat.

Ook het toetsel al terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Opnieuw gedownload en gekopieerd naar SD (zowel vanaf pc naar sd als van telefoon naar sd geprobeerd)
maar niks lijkt te werken.

wellicht @Anoniem: 699988 een oplossing?

Enige wat ik me nu in 1x bedenk is dat ik er geen simkaart in heb zetten.
Maar dat mag niet uitmaken toch...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Nice Guy Eddie Zou jij eens jouw Cache willen wipen via de Android Recovery?

@RvD86 Heb jij wel het bestand volledig gedownload, het bestand hoort 1,11 GB te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Anoniem: 699988 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:07:

@RvD86 Heb jij wel het bestand volledig gedownload, het bestand hoort 1,11 GB te zijn
Heb inderdaad het volledige bestand gedownload.
de grootte van het bestand komt overeen
Zelfs meerdere keren opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Anoniem: 699988 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:07:

Waar kan ik de functie Android Recovery vinden? Ik zie ook nog geen optie om de cache te legen bij de instellingen (btw, ik heb geen sd kaart in de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nice Guy Eddie 1. Zet jouw toestel uit en wacht 5 seconden.
2. Druk nu eerst de volume knop-omlaag in en houdt deze ingedrukt.
3. Druk nu jouw aan/uit knop in, wanneer jouw toestel trilt kun jij de aan/uit knop loslaten, maar houdt de volume knop-omlaag nog steeds ingedrukt.
4. Nu zit jij in "Android recovery"

@RvD86 stuur mij even een PB

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 699988 op 09-07-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
ik heb geen SD kaartje en tot op heden nog geen update aangeboden gekregen.
Ik wacht geduldig af ondertussen. Als ik zie dat er toch nog wat problemen zijn, vind ik het niet zo erg.
Liever een beetje langer wachten zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 14:21
@Anoniem: 699988 Wat is de verwachting dat bij iedereen de update is uitgerold? is dit een paar dagen, week, maand?

Dit voor de afweging om handmatig de update te draaien. Gister mijn nieuwe Swift 2x ontvangen ter vervanging van de swift 1. en ik wil eigenlijk met een schone lei (Oreo) beginnen met alles in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Anoniem: 699988 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:46:
@Nice Guy Eddie 1. Zet jouw toestel uit en wacht 5 seconden.
2. Druk nu eerst de volume knop-omlaag in en houdt deze ingedrukt.
3. Druk nu jouw aan/uit knop in, wanneer jouw toestel trilt kun jij de aan/uit knop loslaten, maar houdt de volume knop-omlaag nog steeds ingedrukt.
4. Nu zit jij in "Android recovery"
Heeft helaas niet geholpen. Fabrieksreset had ik ook al gedaan. Kan ik nog terug naar oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:48
Eeuwig spijt dat ik naar 8.1 ben overgegaan... . Mijn accu is binnen een dag al leeg, ookal gebruik ik hem niet. Ook bluetooth krijg ik niet meer werkend, ik kan niet meer verbinden met mijn headset.

Zijn er al oplossingen onderweg of is er een manier om terug te gaan naar de vorige versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:56
ShininNL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:58:
Eeuwig spijt dat ik naar 8.1 ben overgegaan... . Mijn accu is binnen een dag al leeg, ookal gebruik ik hem niet. Ook bluetooth krijg ik niet meer werkend, ik kan niet meer verbinden met mijn headset.

Zijn er al oplossingen onderweg of is er een manier om terug te gaan naar de vorige versie?
Heb je een fabrieksreset al een keer geprobeerd? Misschien helpt dat.

Bij mij werkt bluetooth gewoon en mijn telefoon is niet binnen een dag leeg. Er is voor zover ik kan zien geen officiële methode om terug te gaan naar de vorige versie.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 11-07-2018 15:25 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Heeft iemand al ervaring met (wileyfox) Care zag m er na de update op staan.
Ben er niet mee doorgegaan omdat hij wel heel veel rechten nodig heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
Bluetooth werkt weer na een fabrieksreset, batterij gaat ook weer wat langer mee (2-3 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Wat ik wel maf vind is dat er (nog steeds?) geen ondersteuning is voor "ok google" / google assistent? Is dit op de een of andere manier werkend te maken of ondersteunt dit toestel het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 15:31
ShininNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:37:
Wat ik wel maf vind is dat er (nog steeds?) geen ondersteuning is voor "ok google" / google assistent? Is dit op de een of andere manier werkend te maken of ondersteunt dit toestel het gewoon niet?
Werkt dat niet op elk toestel op voorwaarde dat de systeemtaal op Engels staat?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Largamelion schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:00:
[...]
Werkt dat niet op elk toestel op voorwaarde dat de systeemtaal op Engels staat?
Hiervoor heb ik een sony xperia gehad en daar werkte hij in ieder geval in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 14:10
Iemand anders ook problemen met QuickCharge support op de laatste Oreo-build? Ik ben van 7.1.2 naar 1 keer naar Oreo 8.1 build UOS273C gegaan. De upgrade verliep op zich vlekkeloos, maar sindsdien lijkt QuickCharge helemaal niet meer te werken. Mijn telefoon laadt nu max. met 5V 1A ongeacht de lader. Ik heb QC support niet vaak nodig, maar het is wel eens handig zeg maar. Ik weet dat QC support in de eerste versie van Oreo een probleem had, maar ik dacht dat dit gefixed was?

Heb al wel een wipe cache gedaan vanuit recovery, maar dat heeft iig niet geholpen. Ik overweeg een factory reset, maar heb eigenlijk niet zo'n trek in het opnieuw instellen van de hele telefoon. Ik heb wel een backup van de meeste apps en instellingen via Helium, maar overzetten naar SD kaart of PC mislukt meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb ook accuduur problemen met mijn 3 maanden oude toestel: van 3-5 dagen naar een uur of 16, en altijd een warme broekzak. Jakkes :P.

Support stelde voor Location Services uit te zetten. Samen met accubesparing aan kom ik tot 20 uur, met hooguit een half uurtje gebruik. Er wordt aan een patch gewerkt, maar er is geen ETA.

"You can either bare with the update we have now or you can get your device booked into a repair centre to be downgraded to the previous software."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:09:
Ik heb ook accuduur problemen met mijn 3 maanden oude toestel: van 3-5 dagen naar een uur of 16, en altijd een warme broekzak. Jakkes :P.

Support stelde voor Location Services uit te zetten. Samen met accubesparing aan kom ik tot 20 uur, met hooguit een half uurtje gebruik. Er wordt aan een patch gewerkt, maar er is geen ETA.

"You can either bare with the update we have now or you can get your device booked into a repair centre to be downgraded to the previous software."
Welke app staat er dan bovenaan in het batterijverbruik als grootste verbruiker? Heb je al een factory reset gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Nog geen reset gedaan, moet ik nog uitzoeken.
Het ligt niet aan apps. Hier een voorbeeld over 13 uur:

Android system 61%
System-UI 14%
Screen 4%
Android OS 3%
Apps 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388752

Ook de Oreo update geinstalleerd. Nu krijg ik echter mijn notificatie led niet meer te zien bij ontvangen berichten van Whatsapp en bij mail. Normaal bij ontvangen berichten begon dit lichtje te knipperen.
Meerdere hier last van na deze update? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 388752 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:52:
Ook de Oreo update geinstalleerd. Nu krijg ik echter mijn notificatie led niet meer te zien bij ontvangen berichten van Whatsapp en bij mail. Normaal bij ontvangen berichten begon dit lichtje te knipperen.
Meerdere hier last van na deze update? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik heb hier ook last van, en heb nog geen oplossing kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik denk algemeen probleem, mijn vriendin vroeg mij gisteren ook of ik daar al klachten over gelezen had. Het LEDje op haar toestel lijkt ook niet meer te werken voor notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb ik inderdaad ook. In ieder geval met WhatsApp. Mail via aquamail werkt wel. Veel meer notificaties heb ik volgens mij niet.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Mijn meldingsledje doet het ook niet in Whatsapp helaas. En ook nog steeds een batterij die snel leeg is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chabie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 16:34
Meldingenbeheer in Oreo werkt anders:
Instellingen => Apps en meldingen => betreffende app kiezen en vervolgens onder meldingen aan/uitzetten en/of aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
chabie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:30:
Meldingenbeheer in Oreo werkt anders:
Instellingen => Apps en meldingen => betreffende app kiezen en vervolgens onder meldingen aan/uitzetten en/of aanpassen
Bedankt voor je melding. Maar als tweaker zijnde had ik dat allang nagekeken :P Alle meldingen staan aan in Whatsapp, maar ook bij de App instellingen.

EDIT: Het werkt bij jou dan wel op je Swift 2X ?

[ Voor 5% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 24-07-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chabie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 16:34
Werkt uitstekend op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gisteren getest op m'n vriendin haar Wileyfox Swift 2X en ondanks dat in WhatsApp zelf en in de instellingen van Android de LED ingeschakeld is, gaat deze niet meer aan bij WA berichten. Ze had ook de indruk dat enkel de groene en blauwe kleur nog werkte, maar na die kleur in te stellen voor WA, bleek dat ook geen oplossing.

@Anoniem: 699988 is dit een gekend probleem en is er een oplossing in de maak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Credits voor Wileyfox! (y)

Afgelopen Woensdag me telefoon opgestuurd om te updaten naar 8.1 (ik kreeg steeds foutmeldingen)
Gisteren (Zaterdag dus) viel de telefoon weer bij mij op de mat.

Die 2 dagen die ze beloven is dus ook echt waar. _/-\o_
Echt super.

Tot nu toe draaid Oreo goed
Ben er dus blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostra
  • Laatst online: 13-01 09:32
Ben ik de enige die problemen met het kompas heeft? Die van mij wijst structureel, ook na kalibreren, 90 graden de verkeerde kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Voor degene die last hebben van het ontbreken van de meldingsled.
instellingen>weergave>geavanceerd>meldingsled dan kun je met + apps toegang geven om de led te gebruiken.

Mijn vrouw had hetzelfde met dr nieuw nokia 6.1. dit is dus met alle Oreo toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Nog een Oreo issue ontdekt; bestanden van waar dan ook naar een externe SD kaart verplaatsten met een een 'externe' filemanager zoals FX filemanager, ES fileexplorer of Totalcommander resulteerd in 0-byte files op de SD kaart, althans zo lijkt het. Totdat je ze met de interene filemanager bekijkt / of je telefoon reboot. Dan zijn de bestanden ineens geen 0-bytes meer.

Verplaatste bestanden van 0-bytes zijn ook niet via de betreffende filemanager te openen (geeft in de de app die het bestand moet openen een leesfout); maar openen via de ingebouwde filemanager kan dan weer wel.

Ik heb via diverse Google acties begrepen dat dit probleem een generiek Oreo probleem lijkt te zijn; ook Nokia, Samsung en Motorola/Lenovo gebruikers hebben last van soortgelijke problemen. Iemand hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
BlueSS50 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:25:
instellingen>weergave>geavanceerd>meldingsled dan kun je met + apps toegang geven om de led te gebruiken.
Heeft idd het probleem bij mij opgelost. Alleen werkt binnen WhatsApp het gebruik van verschillende kleuren voor losse gebruikers en groepschats niet meer. Er is 1 notificatie kleur, that's it. Tenzij ik een optie mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
CaptainKansloos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Heeft idd het probleem bij mij opgelost. Alleen werkt binnen WhatsApp het gebruik van verschillende kleuren voor losse gebruikers en groepschats niet meer. Er is 1 notificatie kleur, that's it. Tenzij ik een optie mis?
klopt inderdaad. ik heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden... hij knippert ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
BlueSS50 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:25:

Mijn vrouw had hetzelfde met dr nieuw nokia 6.1. dit is dus met alle Oreo toestellen
Ik kom wel in mijn Swift 2X bij dit scherm (instellingen>weergave>geavanceerd>meldingsled). Onderaan staat onderdeel "Apps", echter staat daar niks bij of onder (alleen kopje, maar kan niet verder naar beneden scrollen).

Ik hoop dat er binnenkort een update komt want wordt het een beetje zat. Ik gebruik weinig apps, alleen WA en mail voornamelijk. WA geeft dus geen meldingslampje meer en heb nog steeds last van een batterijdrain :| EDIT: en mijn vingerafdrukscanner werkt vaak niet meer tegenwoordig...

[ Voor 4% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 22-08-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nice Guy Eddie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Ik kom wel in mijn Swift 2X bij dit scherm (instellingen>weergave>geavanceerd>meldingsled). Onderaan staat onderdeel "Apps", echter staat daar niks bij of onder (alleen kopje, maar kan niet verder naar beneden scrollen).
Op het + teken rechts bovenaan klikken als je in het meldingsled scherm zit, dan kun je apps selecteren en toevoegen. En de gewenste kleur kiezen. Alleen is er geen keuze uit continue led of knipperen, die laatste is blijkbaar de nek omgedraaid.
Ik hoop dat er binnenkort een update komt want wordt het een beetje zat. Ik gebruik weinig apps, alleen WA en mail voornamelijk. WA geeft dus geen meldingslampje meer en heb nog steeds last van een batterijdrain :| EDIT: en mijn vingerafdrukscanner werkt vaak niet meer tegenwoordig...
Batterij gaat hier ook steeds sneller leeg. Ding zit op het werk alleen maar in de broekzak, maar dan ben ik na een dag werken zo 40% kwijt. En als je dan de percentages optelt van de gebruikte apps, dan kom ik op 11%... Mja, de rest zal Android wel gebruiken om Google te informeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Bastien schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:24:
[...]
Op het + teken rechts bovenaan klikken als je in het meldingsled scherm zit, dan kun je apps selecteren en toevoegen. En de gewenste kleur kiezen. Alleen is er geen keuze uit continue led of knipperen, die laatste is blijkbaar de nek omgedraaid.
Dit is een afbeelding van mijn instellingen voor de meldingsled, geen + te zien? (ik kan niet verder scrollen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wLHm1k1.png?1

[ Voor 3% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 22-08-2018 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 14:25
Nice Guy Eddie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Dit is een afbeelding van mijn instellingen voor de meldingsled, geen + te zien? (ik kan niet verder scrollen)

[afbeelding]
Als de het schuifje bij "aangepaste waarde" aan zet dan komt het + teken rechts bovenin je scherm erbij.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Nice Guy Eddie
@anconakip Thanks, ik ben goed thuis in apparaten en gadgets, maar deze had ik niet kunnen verzinnen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 23-08-2018 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik krijg de geselecteerde meldingen na het toevoegen echter niet meer weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1110287

Hallo allemaal, in de berichten van de afgelopen weken herken ik wel een paar dingen: ook ik heb geen meldingsLEDje meer, de batterijduur is gehalveerd vergeleken met pakweg 2 maanden geleden. En sinds een paar dagen doet mijn vingerafdrukscanner het helemaal niet meer.
Van dat laatste dacht ik de huidige opgeslagen afdrukken te verwijderen en dan opnieuw in te stellen, maar dat lukt dus niet, want de scanner leest domweg niks.
Hebben meer mensen dit probleem? Of zal ik maar meteen contact opnemen met de winkel waar ik mijn Swift2X heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius2000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik gebruik Microsoft Launcer dan knippert het meldingslampje niet meer,verder heb ik geen problemen
met de update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Zouden er nu nog updates verschijnen? het is nu toch akelig rustig.....

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-06 11:00
Zit iedereen, net als ik, nog op de juni security patch? Op vragen over het uitbrengen van actuele patches wordt op de social media niet gereageerd door Wileyfox. Er wordt alleen gevraagd naar welk type Wileyfox ik heb, en na beantwoording van die vraag blijft het ijzingwekkend stil Afgezien van wat reclame en marketing kreten, dus ze leven nog wel. Ik heb mijn familie geadviseerd om nu geen Wileyfox te kiezen. Zelf zie ik het nog even aan, maar had deze telefoon gekozen vanwege die updates. Dus nu wel aan het rondkijken.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
BlueSS50 schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:52:
Zouden er nu nog updates verschijnen? het is nu toch akelig rustig.....
Op Instagram en facebook verschijnen aankondigingen dat er vanaf a.s. maandag een update komt.
Met de bedoeling ook de batterijproblemen aan te pakken.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Iemand al een patch ontvangen voor de 2x? ik lees op het forum van de 2(+) dat daar de uitrol al is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Laatst online: 07-07 22:10

ydr

Jazeker, gisteravond ontvangen :)

En wilde zeggen alles lijkt te werken maar kom er zojuist achter dat de camera nu niet meer wilt opstarten..

[ Voor 62% gewijzigd door ydr op 09-10-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuggie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11-2023
CaptainKansloos schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:51:
Nog een Oreo issue ontdekt; bestanden van waar dan ook naar een externe SD kaart verplaatsten met een een 'externe' filemanager zoals FX filemanager, ES fileexplorer of Totalcommander resulteerd in 0-byte files op de SD kaart, althans zo lijkt het. Totdat je ze met de interene filemanager bekijkt / of je telefoon reboot. Dan zijn de bestanden ineens geen 0-bytes meer.

Verplaatste bestanden van 0-bytes zijn ook niet via de betreffende filemanager te openen (geeft in de de app die het bestand moet openen een leesfout); maar openen via de ingebouwde filemanager kan dan weer wel.

Ik heb via diverse Google acties begrepen dat dit probleem een generiek Oreo probleem lijkt te zijn; ook Nokia, Samsung en Motorola/Lenovo gebruikers hebben last van soortgelijke problemen. Iemand hier ook?
Beetje laat, maar ik kan dit bevestigen. Ik heb dit ook op mijn Swift 2X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 16:39
Update gearriveerd:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7y12pFM

UOS363F (644.1 MB), including:
September security patch, Power management improvements, minor bug fixes and enhancements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
ydr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:53:
En wilde zeggen alles lijkt te werken maar kom er zojuist achter dat de camera nu niet meer wilt opstarten..
Heb ik met de 'oude' firmware ook weleens, ff telefoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

BlueSS50 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Heb ik met de 'oude' firmware ook weleens, ff telefoon herstarten.
Had hem al een keer gerestart maar na nogmaals volledig uitschakelen werkt het inderdaad weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius2000
Ook update dinsdagavond ontvangen werkt prima merk geen verschil
alleen de home knop is nu een dubbele cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

Klopt, als je deze lang ingedrukt houdt dan krijg opent Google assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
De update van gisteren heeft eindelijk m'n accuduur probleem verholpen. Toestel ging van 3 dagen terug naar 13 uur met de 8.1 patch, en lijkt nu weer terug op oude niveau.
Daar hebben ze wel erg lang over gedaan: bijna 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Heb nu 2 weken de laatste update er op staan, maar het is allemaal nog net zo erg. Standbytijd max 2 dagen (voorheen 4 a 5 dagen met Android 7). Bij batterijgebruik zie ik 45% System staan, en maar klein gedeelte App gebruik. Het systeem is dus erg druk met ... ??

Verder vingerafdrukscanner doet het vaak niet dan wel. Ben er wel een beetje klaar mee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik merk ook geen verbetering in de accuduur helaas. Nog steeds krap een dag met mijn gebruik,dat was in het begin een stuk beter. Wat mij ook opvalt is dat het laden stopt bij 98%.

Verder hier geen problemen sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Bastien schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:02:
Ik merk ook geen verbetering in de accuduur helaas. Nog steeds krap een dag met mijn gebruik,dat was in het begin een stuk beter. Wat mij ook opvalt is dat het laden stopt bij 98%.

Verder hier geen problemen sinds de laatste update.
Ik merk niet echt een verbetering qua accu gebruik. Maar die was bij de vorige update ook niet heel beroerd. Die 98% heb ik sinds een tijdje met een bepaalde lader ( een oude Nokia) je zou eens kunnen switchen met een andere. Een 'wipe cache' vanuit het recovery menu kan ook wel eens helpen om e.e.a. weer te calibreren volgens mij. Soms verspringt de accu capaciteit wel eens bij een herstart. Zowel positief als negatief.

Sinds de laatste update is de Bleutooth naam van mijn device wel 'cryptisch' ik kan hem vanuit het BT menu corrigeren, maar dat blijft niet 'plakken'. Wss dat een factory reset dat wel verhelpt, maar ik ben te lui om al mn apps opnieuw in te stellen (niet geroot, sommige laten zich niet backupppen en restoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01 12:04
Hallo allemaal,
aldus de specs is simslot 1 micro en slot 2 nano. Zijn er hier mensen die de telefoon slechts met een microsim gebruiken? Ik vraag mij namelijk af of het niet toevallig verkeerdom staat genoteerd en simslot 2 misschien niet alle functionaliteiten heeft.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
Chrisjuw schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:56:
Hallo allemaal,
aldus de specs is simslot 1 micro en slot 2 nano. Zijn er hier mensen die de telefoon slechts met een microsim gebruiken? Ik vraag mij namelijk af of het niet toevallig verkeerdom staat genoteerd en simslot 2 misschien niet alle functionaliteiten heeft.
Simslot 1 of 2 maakt niet zoveel uit, waarom wil je dit weten?

• Chrisjuw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01 12:04
Omdat ik vast zit aan een microsim, dus dan is het wel handig als of beide slots dezelfde functionaliteiten hebben of in ieder geval die voor de microsim alle functionaliteiten heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 22:33
Recent heb ik de Wileyfox Swift 2X aangeschaft en zit nog steeds op Android versie 7.1.2. De Oreo update 8.1 overweeg ik te installeren, maar ik lees ook dat er problemen zijn na deze update. Wat is wijsheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
sniper20 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:14:
Recent heb ik de Wileyfox Swift 2X aangeschaft en zit nog steeds op Android versie 7.1.2. De Oreo update 8.1 overweeg ik te installeren, maar ik lees ook dat er problemen zijn na deze update. Wat is wijsheid ?
Custom firmware

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
hier geen problemen met de standaard firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelFP
  • Laatst online: 26-06 14:34
Ik heb laatst 2 Swift 2x-en naar 8.1 geupdate en op zich geen grote problemen ondervonden.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je:
* je sms-jes kwijt raakt, maar dat is met een nieuwe geen probleem)
* in Oreo apps toegang moet geven tot je notificatie led
* batterij iets sneller leeg is/lijkt, maar ik heb nog niet geprobeerd om hem te her-ijken (als dat al kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 22:33
De stap ook maar genomen en geupdate naar 8.1. Tot nu toe geen problemen. Sms-jes waren inderdaad weg, maar was er dus op voorbereid. Bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marius2000
Nu de Swift 2x voor €99 bij Bolcom stoppen ze er mee of zullen er nieuwe type komen.
Overigens de mijne bevalt naar 9mnd nog prima.

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
@Marius2000

Ja, ik heb het ook gezien. Maar het beangstigt me dat ik helemaal niks van Wileyfox in het nieuws zie. Alsof ze al niet meer bestaan. Welke beveiligings updates heb je gehad? Wanneer was de laatste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• salfi102
Lorelei_7 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:28:
@Marius2000

Ja, ik heb het ook gezien. Maar het beangstigt me dat ik helemaal niks van Wileyfox in het nieuws zie. Alsof ze al niet meer bestaan. Welke beveiligings updates heb je gehad? Wanneer was de laatste?
ik ben er ook bang voor.
Mijn laatste beveiligingspatch was van 1 sept 2018.
Toegezegd was dat er een november patch zou komen.
Daarna in 2019 elke 2 maanden, later hopelijk weer maandelijks.
Nog niets gezien, en ook op reddit is het angstig stil rond wileyfox

hanss51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marius2000
Mij laatste beveiligings update was van 1 sept. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 18:27
Nadat mijn Swift2+ helaas gevallen is, nu gekozen voor de swift 2X (99euro bij Bol). Zitten er nog grote verschillen in deze telefoon behalve de batterij en het scherm?

Hopelijk brengen ze een nieuw toestel uit wat de afprijzing een betere reden maat dan dat ze er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
thvers schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:27:
Nadat mijn Swift2+ helaas gevallen is, nu gekozen voor de swift 2X (99euro bij Bol). Zitten er nog grote verschillen in deze telefoon behalve de batterij en het scherm?
Nee, het is voor de rest precies hetzelfde toestel.
Hopelijk brengen ze een nieuw toestel uit wat de afprijzing een betere reden maat dan dat ze er mee stoppen.
Gezien het feit ze het Benelux kantoor gesloten hebben en ze sinds januari 2017 geen nieuwe toestellen meet hebben uitgebracht, ben ik er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@salfi102 Wanneer gaat het nou eens doordringen, dat er (periodiek) helemaal niks meer aan (security) patches vanuit Wileyfox gaat komen?

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 31-12-2018 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685135

Beste,

Mijn vriendin heeft een tijdje geleden haar Wilyfox Swift2X geüpdatet naar oreo, alleen sindsdien doet de front camera het niet meer. Heel even geeft de front camera normaal beeld en dan wordt het ineens heel donker, zo donker dat je niets dan silhouetten ziet. Iemand die dit ook heeft gehad en heeft weten te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 685135 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:13:
Mijn vriendin heeft een tijdje geleden haar Wilyfox Swift2X geüpdatet naar oreo, alleen sindsdien doet de front camera het niet meer. Heel even geeft de front camera normaal beeld en dan wordt het ineens heel donker, zo donker dat je niets dan silhouetten ziet. Iemand die dit ook heeft gehad en heeft weten te verhelpen?
Gezien de vreemde dingen met de Oreo update zou ik even een factory reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685135

rens-br schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:03:
[...]

Gezien de vreemde dingen met de Oreo update zou ik even een factory reset uitvoeren.
Oké dan ga ik dat eerst maar proberen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 07:49
Hi,

Ik heb gisteren mijn Swift 2X ge-update naar Android 7.1 vanaf 6.0. (Heb lange tijd geen connecties met de server gehad om de update te downloaden)
Na de update start mijn toestel niet meer op, ook niet na het inhouden van de volume down button en 1x power button indrukken. (Safe modus)

Iemand bekend met dit probleem, of de telefoon toch werkend te krijg nadat deze niet meer op de normale manier opstart?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PSP123 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:32:
Na de update start mijn toestel niet meer op, ook niet na het inhouden van de volume down button en 1x power button indrukken. (Safe modus)
Power + Volume-Up al een keer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
rens-br schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:23:
[...]

Power + Volume-Up al een keer geprobeerd?
Ja helaas ook geen oplossing, telefoon doet niets meer. Zit er ook ergens een hardereset mogelijk die je met paperclip kan uitvoeren op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PSP123 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:30:
Ja helaas ook geen oplossing, telefoon doet niets meer. Zit er ook ergens een hardereset mogelijk die je met paperclip kan uitvoeren op het toestel?
Volgens mij niet. Overigens moet je beide knoppen tegelijkertijd inhouden en niet één keer indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
rens-br schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Volgens mij niet. Overigens moet je beide knoppen tegelijkertijd inhouden en niet één keer indrukken.
Vanochtend wederom aan de lader gehangen en opeens ging hij aan.
Heel apart, batterij was 95%, oude Android versie 6.0 nog steeds actief. Maar werkt dus weer. Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 21-06 11:50
Nadat ik het toestel van 5 maanden oud van mijn dochter 2 keer in 4 maanden heb moeten resetten naar de fabrieksinstellingen omdat hij niet meer voorbij het bootlogo wilde komen, ben ik helemaal klaar met het ding en ligt deze nu op een tafeltje als sneeuwwitje te slapen.

[ Voor 3% gewijzigd door MartZuid op 13-05-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MartZuid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:45:
Nadat ik het toestel van 5 maanden oud van mijn dochter 2 keer in 4 maanden heb moeten resetten naar de fabrieksinstellingen omdat hij niet meer voorbij het bootlogo wilde komen, ben ik helemaal klaar met het ding en ligt deze nu op een tafeltje als sneeuwwitje te slapen.
Custom ROM opzetten, werkt als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MartZuid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:45:
Gewoon garantie claimen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 21-06 11:50
Largamelion schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:51:
[...]
Gewoon garantie claimen toch?
Dat zou kunnen maar ik ben bang dat als ik hem opstuur dat ze zeggen dat er niks mee aan de hand is want ik heb hem inmiddels weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Update: Toestel toch maar teruggestuurd en aankoopbedrag teruggekregen. Ik ga nu op zoek naar een ander beter toestel. Dat zal dan waarschijnlijk een toestel van Nokia, Motorola of Huawei zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door MartZuid op 17-05-2019 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
Verhip, ik kreeg zojuist voor het eerst een NL-alert melding op mijn swift 2x!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:11
Edit: vraag blijkt irrelevant. Post verwijderd.

[ Voor 120% gewijzigd door Vortigen op 14-07-2019 13:43 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 14:59
Mijn vrouw heeft deze phone, en helaas is er al lange tijd geen update meer. Is er eventueel een rom welke jullie aanraden voor deze phone? Wellicht LineageOS, mocht hier een versie van zijn voor de 2X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
DeVliegendeNLer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:28:
Mijn vrouw heeft deze phone, en helaas is er al lange tijd geen update meer. Is er eventueel een rom welke jullie aanraden voor deze phone? Wellicht LineageOS, mocht hier een versie van zijn voor de 2X?
FF googlen en er is het eea te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten en Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2X] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Wileyfox Swift 2X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden & prijzen: [Wileyfox Swift 2X] Levertijden & Prijzen
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support