Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Britse smartphonemaker Wileyfox komt met een nieuw toestel in de Swift-serie: de Swift 2X. De telefoon verscheen vrijdag in verschillende webwinkels en een woordvoerder van het bedrijf bevestigde tegenover Tweakers dat de telefoon inmiddels beschikbaar is.

Het toestel lijkt in veel opzichten op de in november geïntroduceerde Swift 2 Plus-telefoon. Zo beschikken ze beide over een zestienmegapixelcamera aan de achterkant, 32GB opslag, een octacore Qualcomm Snapdragon 430-soc met kloksnelheid van 1,4GHz en 3GB aan lpddr3-geheugen. Het opslaggeheugen is uit te breiden met een micro-sd-kaartje.

Het verschil met de Plus-versie is op de eerste plaats te zien bij het scherm. Waar de oudere variant een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels heeft, beschikt de 2X over een 5,2"-lcd met een hogere resolutie van 1920x1080 pixels. Doordat het toestel iets groter is, is er ruimte voor een accu met meer capaciteit. Dit model verruilt de 2700mAh-accu dan ook voor een 3000mAh-exemplaar.

Wileyfox bracht eerder een X-variant van zijn Spark-toestel uit, die eveneens over een groter scherm beschikte. De nieuwe Swift 2X kost 259 euro en er zijn twee varianten beschikbaar: blauw en goud. Het Plus-toestel had bij de introductie een prijs van 239 euro. Voor de Swift 2 was dat 199 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM3GB lpddr3
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, NFC, 2,4 GHz b/g/n
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,2" full-HD-scherm
Back CameraSamsung 3P3 sensor: 16MP, F/2.0, dubbele Ledflitser
Front CameraOmniVision OV8865: 8MP
Accu3010mAh (Niet vervangbaar) met QC3.0
KleurBlauw, Goud
Afmetingen144 x 72,2 x 8,8 mm
Gewicht155 g
Prijs259 euro
Release DatumOnbekend
BijzonderhedenDual Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, garantiekaart en Quick Start Guide

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:41
Bestaan er eigenlijk überhaupt ROM's voor deze telefoon? Ik kan nergens wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:37
iemand al een andere rom erop geprobeerd die wel weer up to date wordt gehouden?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
anconakip schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:03:
iemand al een andere rom erop geprobeerd die wel weer up to date wordt gehouden?
De LineageOS 14.1 die o.a. op XDA staat wordt daar goed ontvangen. Ben er zelf nog niet aan toegekomen deze te testen, ben ik wel nog van plan. Toestel is alleen niet van mij dus kan even duren.
Deze ROM lijkt mij in elk geval een geschikte vervanger om de stock ROM mee te vervangen, temeer omdat ik van Wileyfox eigenlijk niets meer verwacht qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelFP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
...temeer omdat ik van Wileyfox eigenlijk niets meer verwacht qua updates.
Er is nieuws op dit vlak: ze beloven binnenkort een update naar 8.1 Oreo
https://www.droidapp.nl/n...g-toestellen-android-8-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
AxelFP schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Er is nieuws op dit vlak: ze beloven binnenkort een update naar 8.1 Oreo
https://www.droidapp.nl/n...g-toestellen-android-8-1/
Dat wordt ook maar afwachten wat er van komt, en hoe lang dat nog up to date blijft.
Zou in elk geval mooi zijn als de sources vrijgegeven worden, hopelijk komt er dan ook LineageOS 15.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:26
Iemand ervaring met het zetten van TWRP op de 2X? heb de bootloader unlocked, heb marmite, maar als ik die overzet, dan krijg ik niet het menu dat ik ken van TWRP.
maartend schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:17:
Iemand ervaring met het zetten van TWRP op de 2X? heb de bootloader unlocked, heb marmite, maar als ik die overzet, dan krijg ik niet het menu dat ik ken van TWRP.
Wat heb je geprobeerd / welke stappen voer je uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
rens-br schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:52:
[...]

Wat heb je geprobeerd / welke stappen voer je uit?
Sorry, al gevonden. Zat in dat bootlock ding, kwam daar steed sin terecht, maar eigenlijk moet je dan verder gaan met je keuze via start en dan kom je wel waar je wilt zijn. Zit nu op 14.1, mogelijk snel naar 15.1

Thnx for asking
maartend schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:55:
Sorry, al gevonden. Zat in dat bootlock ding, kwam daar steed sin terecht, maar eigenlijk moet je dan verder gaan met je keuze via start en dan kom je wel waar je wilt zijn. Zit nu op 14.1, mogelijk snel naar 15.1.
Welke ROM heb je geinstalleerd? Want voor zover ik weet is er nog geen officiële versie voor de 2X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Deze? Hoe bevalt die?

Overigens waarom heb je dan niet meteen 15.1 gepakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Was eerste probeersel, pak dan liever een wat oudere die volledig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:38
Zijn er ervaringen met Android 9 op de Swift 2x?

Reddit draadje
Treble draadje op XDA.
Pagina: 1