Acties:
  • +2 Henk 'm!

Aangezien Wileyfox inmiddels vele toestellen op de markt heeft gebracht, zijn er helaas ook gebruikers die het toestel op moeten sturen voor RMA of problemen hebben met de support afdeling. Dit topic is bedoeld om de RMA afhandeling en support te bespreken van je Wileyfox apparaat. In de Ervaringen & Discussie topics is dit namelijk erg offtopic.

Heb je problemen met je Wileyfox apparaat en wil je het apparaat aanmelden voor reparatie, neem dan altijd contact op met je verkooppunt. Wileyfox is geen partij in de verkoopovereenkomst en hoeft dus ook geen service te verlenen, tenzij het toestel is aangeschaft bij Wileyfox zelf. Wil je Wileyfox benaderen in het topic typ dan: @Anoniem: 699988.

Mocht je verkooppunt geen service willen verlenen of garantie weigeren, pas dan kun je contact opnemen met Wileyfox. Wileyfox heeft ook een tweakers account: Anoniem: 699988. Zelf geeft Wileyfox het volgende aan:
Het klopt inderdaad dat de fabrikant (lees: Wileyfox) officieel geen partij is, indien het toestel is aangeschaft via een extern verkooppunt (Coolblue, Bol.com, GSMweb, Mobiel.nl of Belsimpel). Maar, ook als je het toestel daar heb aangeschaft, kan je altijd contact met ons opnemen.

Mogelijk zullen wij dan alsnog adviseren om contact op te nemen met jouw verkooppunt, maar in veel gevallen kunnen wij ook direct helpen.

Heb je vragen, opmerkingen of klachten, stuur ons een DM, of neem contact met ons op via Facebook.
Verder is de garantie in Nederland net zo lang als de verwachte levensduur van het apparaat, wat in de praktijk neer komt op minimaal twee jaar.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.007-02-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 26-04-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Misschien moet je de laatste paar support related berichtjes uit het andere topic, hierheen moven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:10:
Misschien moet je de laatste paar support related berichtjes uit het andere topic, hierheen moven?
offtopic:
Dat gaat helaas niet. Als ik berichten hierheen verplaatst die voor het maken van het topic zijn geplaatst, worden deze boven de OP geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

@rens-br,

Bedankt voor dit topic, goed initiatief.
Mocht je verkooppunt geen service willen verlenen of garantie weigeren, pas dan kun je contact opnemen met Wileyfox. Wileyfox heeft ook een tweakers account: gallery: Wileyfox.
Het klopt inderdaad dat de fabrikant (lees: Wileyfox) officieel geen partij is, indien het toestel is aangeschaft via een extern verkooppunt (Coolblue, Bol.com, GSMweb, Mobiel.nl of Belsimpel). Maar, ook als je het toestel daar heb aangeschaft, kan je altijd contact met ons opnemen.

Mogelijk zullen wij dan alsnog adviseren om contact op te nemen met jouw verkooppunt, maar in veel gevallen kunnen wij ook direct helpen.

Heb je vragen, opmerkingen of klachten, stuur ons een DM, of neem contact met ons op via Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 699988 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:09:
Bedankt voor dit topic, goed initiatief.
Bedankt voor de reactie. Ik heb je reactie toegevoegd aan de OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FYI swift voor defect headset/audio connector heen gezonden, na aantal weken bleek deze niet te herstellen (een mini-jack aansluiting :F) ... spijtig. De verkopende partij (bol.com) heeft toestel wel netjes gecrediteerd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:12
Helaas is de vingerafdrukscanner niet meer responsief op mijn ruim 1 maand oude Wileyfox Swift 2 Plus. (factory resets, SDcard/SIM verwijderen etc, mocht allemaal niet meer baten; instellen na factory reset wordt vingerafdrukscanner ook niet herkend). Natuurlijk keurig via verkopende partij (Coolblue) geretourneerd en wacht nu op verdere afhandeling hiervan. Lees ik nou goed dat ik dit 'beter,sneller of zelfs direct bij Wileyfox' had kunnen doen?

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

cyclofosfamide schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:48:
Helaas is de vingerafdrukscanner niet meer responsief op mijn ruim 1 maand oude Wileyfox Swift 2 Plus. (factory resets, SDcard/SIM verwijderen etc, mocht allemaal niet meer baten; instellen na factory reset wordt vingerafdrukscanner ook niet herkend). Natuurlijk keurig via verkopende partij (Coolblue) geretourneerd en wacht nu op verdere afhandeling hiervan. Lees ik nou goed dat ik dit 'beter,sneller of zelfs direct bij Wileyfox' had kunnen doen?
Misschien wel ;)

Mededeling voor iedereen:

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat de support servers van Cyanogen offline zijn gegaan. Daardoor is het niet meer mogelijk om software te downloaden, mocht dat nodig zijn.

Wij als Wileyfox hebben helaas nog geen platform wat als vervanging kan dienen, maar als iemand een software nodig heeft (nee, niet de bèta van Nougat), kan die contact met ons opnemen middels de DM, of via Facebook (gaat iets sneller).

WF

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 699988 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:21:
Wij als Wileyfox hebben helaas nog geen platform wat als vervanging kan dienen, maar als iemand een software nodig heeft (nee, niet de bèta van Nougat), kan die contact met ons opnemen middels de DM, of via Facebook (gaat iets sneller).
Kwam hier vandaag inderdaad ook achter. Maar is het geen idee om de ROM's online te zetten op bijv. AndroidFileHost?

Ik heb daar voor de volgende toestellen ook een aantal ROM's staan (maar helaas niet de laatste):

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Dit topic is echt alleen bedoeld voor plaatsen van berichten over garantieafhandeling en eventuele problemen daarmee.

Andere toestel specifieke vragen over werking e.d. mogen gewoon in de daarvoor bestemde toesteltopics. Dit om te voorkomen dat het een verzamelbak wordt.

Ik heb wat berichten verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip*. Commentaar betreft de moderatie hoort hier in ieder geval niet thuis, maar in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of via de DM.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 28-03-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:12
Follow up naar aanleiding van mijn RMA/reparatie van mijn niet werkende vingerafdruksensor van Swift 2+, via bol.com en later 'extern reparatiecentrum': volgens bol.com mailtje fubar, dus vervangen door een nieuw exemplaar. Wordt morgen door mij ontvangen.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 15:18
Vanaf 24 februari heeft Wileyfox mijn Wileyfox Swift 2 in bezit met een kapot scherm. Op de dag van vandaag krijg ik alleen te horen dat ze wachten op onderdelen. Een week of 2 lijkt me redelijk.. maar op 22 maart werd dit al medegedeeld.. Ik ben een beetje moedeloos aan het worden met elke week een vraag te stellen wanneer ik mijn toestel terug heb. Wat kan ik doen om toch mijn toestel zo snel mogelijk (gerepareerd) terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05

slaay

Natuurbeleven.com

MieZzziE2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:09:
Vanaf 24 februari heeft Wileyfox mijn Wileyfox Swift 2 in bezit met een kapot scherm. Op de dag van vandaag krijg ik alleen te horen dat ze wachten op onderdelen. Een week of 2 lijkt me redelijk.. maar op 22 maart werd dit al medegedeeld.. Ik ben een beetje moedeloos aan het worden met elke week een vraag te stellen wanneer ik mijn toestel terug heb. Wat kan ik doen om toch mijn toestel zo snel mogelijk (gerepareerd) terug te krijgen
https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-is

Heb je de garantie via de verkopende partij lopen of heb je rechtstreeks contact opgenomen met Wileyfox?
Ik zou in ieder geval melding maken bij de verkopende partij en vragen of zij druk kunnen uitoefenen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
IK heb het toestel via ebay gekocht en direct via Wileyfox contact opgenomen. Het is dat ik geen enkel bedrijf kon vinden die het scherm kon maken, anders had ik dat wel gedaan. Kosten voor de reparatie ook al in maart betaald. Ik kan niet anders zeggen dat ik de service van Wileyfox heel erg slecht vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05

slaay

Natuurbeleven.com

MieZzziE2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:26:
IK heb het toestel via ebay gekocht en direct via Wileyfox contact opgenomen. Het is dat ik geen enkel bedrijf kon vinden die het scherm kon maken, anders had ik dat wel gedaan. Kosten voor de reparatie ook al in maart betaald. Ik kan niet anders zeggen dat ik de service van Wileyfox heel erg slecht vind
Dan is het enige wat je kan doen, ze een termijn van bijvoorbeeld 14 dagen te geven om het toestel te repareren en anders het toestel kosteloos retour te zenden. Maar als ze het retour zenden zonder het scherm gerepareerd te hebben, ben je er natuurlijk nog niets mee opgeschoten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MieZzziE2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:09:
Ik vind dat je van ze mag verwachten dat ze hun zaakjes m.b.t. onderdelen voor elkaar hebben.

Toen ik mijn Huawei G510 met drie jaar garantie kort voor het aflopen daarvan ongeveer een jaar geleden instuurde (pick-up and return binnen uiterlijk 3 dagen, erg netjes) wegens onbetrouwbaar geworden micro-USB connector kreeg ik na twee dagen al een toestel retour. Bleek een G620S te zijn. Toen ik informeerde bleek dat het onderdeel dat ze nodig hadden voor reparatie niet meer leverbaar was en dan sturen ze een vervangend toestel van gelijke of betere specificaties. Die G510 had 512MB RAM en was een dual-core. Die G620S een quad-core met 1GB RAM. Niet eens refurbished maar nieuw werd gezegd.

Zó hoort het. Vond ik wel klasse en maakt gewoon ook een erg goede indruk van zo'n merk. Dat is ook wat waard voor ze. Na een redelijke termijn vind ik dat ze een alternatieve constructie moeten gebruiken. Wat mij betreft is het nu wel tijd dat ze je gewoon een nieuw toestel sturen. Er zal zich vast nog wel eens een situatie voordoen waarbij ze voor een reparatie of garantieclaim de klant een refurbished toestel kunnen aanbieden. Daar kunnen ze jouw dan ondertussen gerepareerde toestel dan voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieZzziE2
Dat lijkt me inmiddels ook wel.. voorlopig doen ze nog niks. Ook niet meer reageren op mijn laatste mail. Hele slecht service dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MieZzziE2 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:25:
Dat lijkt me inmiddels ook wel.. voorlopig doen ze nog niks. Ook niet meer reageren op mijn laatste mail. Hele slecht service dit!
Hoi MieZzziE2,

Onze excuses dat jij geen antwoord krijgt op jouw e-mails naar onze klantenservice. Maar als je ons (Wileyfox Nederland) even een DM stuurt, gaan wij kijken hoe wij jouw vraag/klacht kunnen gaan oplossen.

WF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MieZzziE2
Bedankt @rens-br voor het taggen van @Anoniem: 699988. Wat mij in bijna 2 maanden niet was gelukt, kreeg ik nu in een week voor elkaar... zekerheid dat het toch goed zou komen! Wileyfox heeft me een gloednieuwe Swift 2 toegezonden.. dat noem ik nog eens het probleem aanpakken en oplossen! Ik heb nu weer de volste vertrouwen in Wileyfox!
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Graag gedaan @MieZzziE2. Ik ben blij dat je weer een werkend toestel hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Mijn Wileyfox Swift (aangeschaft op 3 juni 2016) had dit voorjaar enkele defecten:
- de microfoon deed het niet meer tijdens het bellen en bij geluidsopnames, gek genoeg op speaker deed hij het wel (alleen mogelijk tijdens een gesprek)
- de telefoon herstarte bij een tweede inkomende oproep
- de dataoverdracht via usb haperde, computer verloor vaak verbinding met het toestel en kon soms langere tijd het toestel niet opnieuw detecteren

Na contact met Wileyfox kreeg ik de instructie eerst eens een reset te doen. Factory reset heeft in ieder geval het eerste probleem niet opgelost.. de tweede en derde problemen heb ik niet kunnen testen omdat ik inmiddels een andere telefoon in gebruik had (ook een Wileyfox, de Spark+)

27 maart: opgestuurd naar Coolblue
28 maart: gecontroleerd door Coolblue en ingestuurd ter reparatie
11 april: verwachting dat het volgende week gefixt zou zijn
18 april: het duurt toch wat langer, ik kon al shoptegoed krijgen als ik zou willen
5 mei: ik kreeg definitief shoptegoed toegewezen

Prima oplossing, hoewel ik liever gewoon geld terug had gekregen.. enige nadeel is nu dus dat ik een volgende telefoon weer bij Coolblue zou moeten kopen

[ Voor 0% gewijzigd door Wouter87 op 25-05-2017 11:14 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duco-L
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-11-2022
@Wileyfox

Na meerdere vragen via de wileyfox site achtergelaten te hebben alsook een reply op een eerdere supportvraag, die lang geleden wel werd beantwoord, ben ik er een beetje klaar mee.

Het scherm (glas) van mijn Swift 2 Plus is na een val gebroken (eigen schuld). Het toestel werkt verder prima. De vraag die ik stelde ligt dus voor de hand: hoe kom ik aan een nieuw (los) scherm? Ik heb geen gebruik gemaakt van de garantieregeling. Toestel bij Coolblue aangeschaft. Uiteraard al bij hen geinformeerd; opsturen en betalen.

Dat laatste is geen probleem, het weken zonder toestel zitten wel. Zolang ik niets hoor van het standpunt van Wileyfox doe ik even niets in een andere richting. Maar ja, dan verwacht toch op z'n minst een antwoord na weken wachten...

Dus a) Wileyfox wat is er mogelijk en b) waar zijn losse onderdelen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Duco-L ik zou @Anoniem: 699988 dan ook even taggen als ik jou was :)

Btw heb je je aangemeld voor de screenrepair op de website binnen 30 dagen? Dan is dit namelijk de eerste keer kostenloos te doen door Wileyfox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duco-L
@rens-br Oh ik dacht met het typen van @Anoniem: 699988 dit al gedaan te hebben, maar nu zie ik dat er hele andere zaken gebeuren als ik dat doe. Dank dat jij dit ook al deed.

Nee ik heb mij daar niet voor aangemeld. Voor een toestel in deze prijsklasse dacht ik: koop wel een nieuwe als het ooit stuk gaat. Dit is ook mijn eerste glasbreuk in tig jaar mobiele telefoon gebruik, vandaar dat ik er zo over dacht.

Maar goed, een reactie van Wileyfox is waar ik op hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Duco-L schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:02:
@rens-br Oh ik dacht met het typen van @Anoniem: 699988 dit al gedaan te hebben, maar nu zie ik dat er hele andere zaken gebeuren als ik dat doe. Dank dat jij dit ook al deed.

Nee ik heb mij daar niet voor aangemeld. Voor een toestel in deze prijsklasse dacht ik: koop wel een nieuwe als het ooit stuk gaat. Dit is ook mijn eerste glasbreuk in tig jaar mobiele telefoon gebruik, vandaar dat ik er zo over dacht.

Maar goed, een reactie van Wileyfox is waar ik op hoop.
Excuses Duco,

Wij zijn enige tijd niet aanwezig geweest op GoT. Heb je al contact met ons gehad via Facebook of een ander kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duco-L
@Anoniem: 699988 Nee, enkel via dit kanaal contact gezocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Duco-L op 07-07-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Letten we nog even op de topicwarning? Dit topic is alleen bedoeld voor afhandeling van RMA, niet voor problemen met het toestel. De verkeerd geplaatste reacties zijn verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342975

@Anoniem: 699988

Ik heb in Juli 2017 een nieuwe Wileyfox storm gekocht op Ebay.
Het toestel geeft helaas problemen. Het loopt regelmatig vast en start zich ook regelmatig spontaan op.

Ik heb de verkoper reeds benaderd, echter geen respons.

Graag wil ik gebruik maken van de garantie. Er zou twee jaar garantie op zitten is mij verteld.

Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anoniem: 699988

Hallo,

Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcalibro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05-2022
Vandaag mijn wileyfox swift2x teruggestuurd nav het bekende probleem van het random herhaaldelijk opnieuw opstarten van het toestel. Helaas is ondertussen mijn scherm ook gebarsten omdat ik deze uit mijn handen heb laten vallen nadat ik het toestel probeerde te herstarten. Grom ach gelukkig via facebook contact gehad met de klantenservice en ik laat het toestel nakijken zonder dat ze het scherm laten repareren.

Ik ben benieuwd juist omdat ik aangeef dat ze het scherm zo moeten laten (omdat het me te prijzig is atm om het scherm te laten repareren) ben ik benieuwd hoelang het gaat duren. Er is mij verteld dat het toestel na ontvangst binnen 2 werkdagen terug zou worden gestuurd.

Als dit zo is en het toestel komt terug zonder dat het weer random herstart zonder reden ben ik een tevreden klant. want de eerste indruk is niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Wileyfox account is helaas sinds 30-11-2017 niet meer online geweest, dus je hoeft niet heel veel reactie meer te verwachten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088605

Beste,

Ik zou mijn gsm willen opsturen voor reparatie in België.
Naar waar moet ik deze opsturen?

Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088605

xcalibro schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:10:
Vandaag mijn wileyfox swift2x teruggestuurd nav het bekende probleem van het random herhaaldelijk opnieuw opstarten van het toestel. Helaas is ondertussen mijn scherm ook gebarsten omdat ik deze uit mijn handen heb laten vallen nadat ik het toestel probeerde te herstarten. Grom ach gelukkig via facebook contact gehad met de klantenservice en ik laat het toestel nakijken zonder dat ze het scherm laten repareren.

Ik ben benieuwd juist omdat ik aangeef dat ze het scherm zo moeten laten (omdat het me te prijzig is atm om het scherm te laten repareren) ben ik benieuwd hoelang het gaat duren. Er is mij verteld dat het toestel na ontvangst binnen 2 werkdagen terug zou worden gestuurd.

Als dit zo is en het toestel komt terug zonder dat het weer random herstart zonder reden ben ik een tevreden klant. want de eerste indruk is niet al te best.
naar waar moet je een Wileyfox in België (of Nederland desnoods) opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1088605 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:47:
Ik zou mijn gsm willen opsturen voor reparatie in België.
Naar waar moet ik deze opsturen?
Welkom op Tweakers.

Garantie in Europa wordt geregeld door de winkel waar je het toestel gekocht hebt. Je zal dus even contact op moeten nemen met je verkooppunt en die moeten het verder voor je regelen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor reparatieafhandeling van de Wileyfox toestellen. Alle toestel specifieke vragen horen thuis in hun eigen Ervaringen & Discussie, Rooten & Custom ROM's, Accessoires of Levertijd & Prijzen topics.