Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
LocK_Out schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:30:
@lars1134 enige bijzonderheid is dat je eventueel een lader aanschaft die "Qualcomm quick charge 3.0" ondersteund als je binnen 2 uur je telefoon van bijna 0 naar 100 wil laden.

Ik gebruik bij mijn 2 plus een Nexus 4 lader en dat gaat ook prima.
Bedankt! Denk dat mij huidige USB adapters dus nog wel even voldoen.

Beetje jammer dat Wileyfox er zelf geen oplader bij heeft gedaan - ik krijg er een Nintendo gevoel van.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:33
lars1134 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Bedankt! Denk dat mij huidige USB adapters dus nog wel even voldoen.

Beetje jammer dat Wileyfox er zelf geen oplader bij heeft gedaan - ik krijg er een Nintendo gevoel van.. :/
Tegenwoordig heeft iedereen een hele doos vol laders thuis liggen. Ik vind het wel handig dat ik mijn oude lader kan hergebruiken. Tenzij je oude lader geen Quick Charge ondersteund. Maar dan kost een nieuwe lader een paar Euro op AliExpress.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:43
Hallo, ik heb de Swift 2X met de nieuwste update (7.1.2 TOS208G - N2G47Z).
Alleen sinds de upgrade naar de 'puurdere' Android (7.1) heb ik het probleem dat de LED gaat branden als ik hem opstart tijdens het opladen, maar als ik daarna de lader ontkoppel de LED blijft branden... Hij gaat nu alleen uit tijdens een reboot, hoort dit?! Zo nee, kan @Anoniem: 699988 een optie in de settings terug plaatsen?
Bij voorbaat dank ;)

Edit: is gefixt bij nieuwe update, had er ff over heen gekeken :p

[ Voor 8% gewijzigd door Lucas op 16-08-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Ben ik de enige met het feit dat de Play Store niet naar behoren functioneert? Telkens de melding “Unfortunately, Google Play Store has stopped.” Toestel compleet up-to-date met versie 7.1.2 build TOS 208G - N2G47Z (ja, de security patch van 1 Augustus 2017). Getest op twee Wileyfox Swift toestellen. Zelfs een fabrieksreset heeft niets geholpen. Dus waarschijnlijk zijn er problemen op de servers bij Google. Op de AlleStoringen.nl website (helemaal beneden in de reacties te constateren) blijken er ook mensen met dit luxe-probleem/euvel te kampen. En hier blijft het ‘muisstil’ … ?? @Anoniem: 699988?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Anoniem: 921747 geen last van, maar waarom zou dit een wileyfox OS issue zijn?
Denk eerder aan een bug in de Playstore dan het daadwerkelijke android OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LocK_Out schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:15:
@Anoniem: 921747 geen last van, maar waarom zou dit een wileyfox OS issue zijn?
Denk eerder aan een bug in de Playstore dan het daadwerkelijke android OS.
Dank voor je antwoord! Zelf vermoed ik, in eerste instantie, dat het aan de servers bij Google Android ligt. Het blijkt geen groot probleem te zijn (wel op internet, en al jaren). Wileyfox heb ik desondanks een PB (of PM) gestuurd in de hoop er samen uit te komen. Het ‘probleem' doet zich voor sinds gisteren.

En aangezien bij jou het goed functioneert, de Play Store dus, blijft het vreemd waarom een (klein) aantal gebruikers er last van hebben (niet intern, wbt het OS, dan komt het van buiten, extern, inderdaad). Het toestel is niet geroot.

Updates kan ik installeren door m’n vinger op de Play Store icoontje ingedrukt te houden. Dan verschijnt er een submenu met ‘Mijin apps’ / 'My apps' en geraak ik (ook) in de Play Store. Nieuwe apps installeren/kopen lukt wel (net de gratis, in de aanbieding (twee dagen), icon pack: Proton gedownload, maar de App Store klapt er weer uit zodra ik naar de ‘My apps & games' ga. Een (lady)bug of niet, het blijft vreemd, nietwaar!? ;)

Oh trouwens, ik zie dat er nieuwe functies komen in de settings/instellingen binnen de Play Store. Zo is er een instellingsmogelijkheid/optie bijgekomen met de naam ‘Play Protect’. Dat even ter info en aanvulling. Een beta-tester ben ik overigens niet, maar elders las ik dat iedereen zogezegd ‘een beta-tester’ is tegenwoordig.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 20-08-2017 16:23 . Reden: Aanvullingen en links toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 08:05
Anoniem: 921747 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:26:
Ben ik de enige met het feit dat de Play Store niet naar behoren functioneert? Telkens de melding “Unfortunately, Google Play Store has stopped.” Toestel compleet up-to-date met versie 7.1.2 build TOS 208G - N2G47Z (ja, de security patch van 1 Augustus 2017). Getest op twee Wileyfox Swift toestellen. Zelfs een fabrieksreset heeft niets geholpen. Dus waarschijnlijk zijn er problemen op de servers bij Google. Op de AlleStoringen.nl website (helemaal beneden in de reacties te constateren) blijken er ook mensen met dit luxe-probleem/euvel te kampen. En hier blijft het ‘muisstil’ … ?? @Anoniem: 699988?
Geen last van. Wileyfox Swift 2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank @LocK_Out en @Dryhte! De laatste tijd heb ik het uitvoerig getest, zonder angst, op m’n twee Swift-toestellen. Met back-ups en fabrieksresets. De één heeft het ‘probleem, de andere niet.

Zoals LocK_Out het vermeld; 'het doet zich willekeurig voor’. Ongeacht de gebruiker en het tijdstip. Kortom, het kan iedereen overkomen, want alle Android telefoons/toestellen zijn zogezegd ‘proefkonijnen’.

Een vos doet daar niets aan af. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 22-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mogelijke bug ontdekt, nadat ik middels de Play Store contact had met Google (feedback) betreffende het vastlopen/crashen van de Play Store en het aan- en uitzetten van de Locatie optie. Doe je dit laatste middels/via de instellingen, dan verschijnt er GEEN notificatie bovenin de Home Screen/start-scherm (bij de tijd alsook de Wifi, batterij en mobiele aanduidingen/iccontjes (rechtsboven).
Doe je het aan- en uit via de notificatieschem, dan verschijnt wel zo’n Locatie-iccontje rechtsboven. Doe je deze handelingen nogmaals werkt het naar behoren. Vervolgens verdwijnt even later de icoon weer.

Kortom, de Wileyfox grafische toevoegingen aan het Pure Android OS kenmerkt zich tot de nodige grafische bugs of glitches vooralsnog, helaas!

Overigens, mijn Play Store is geüpdatet naar versie 8.0.73.R-all door Google. En mijn Android Build-nummer is TOS208G - N2G47Z, niveau van de Android beveiligingspatch van 1 augustus 2017 op een tweetal Wileyfox Swift 2 X toestellen.

Genoeg voor het moment, na een paar dagen onderzoek. Ik ga (ook) van het mooie weer genieten.

Seize the day everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 957363

Meridiem,

De enige keer dat ik het locatie icoontje zie in de status bar heeft het niets te maken of ik locatie aanschakelde via de instellingen of via het notificatie scherm maar enkel indien ik 'apparaat mode' gebruikt (GPS) en dus niet indien ik 'grote gevoeligheid' of accubesparings mode gebruik.

Is dat een bug, misschien, maar niet iets waar ik wakker van lig.

Geniet van het mooie weer voor zolang het duurt.

Anoniem: 957363 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:01:
Meridiem,

De enige keer dat ik het locatie icoontje zie in de status bar heeft het niets te maken of ik locatie aanschakelde via de instellingen of via het notificatie scherm maar enkel indien ik 'apparaat mode' gebruikt (GPS) en dus niet indien ik 'grote gevoeligheid' of accubesparings mode gebruik.

Is dat een bug, misschien, maar niet iets waar ik wakker van lig.

Geniet van het mooie weer voor zolang het duurt.
Dank en insgelijks! Zeker, het is niets om van wakker te liggen. Ik lees een heleboel topics en posts. En ook hier staat het een vergelijkbaar conclussie (maar dan over de Nexus) over de bevindingen van het 'pure of kale' Android OS gepost door Jazco2nd. Kortom, genoeg mensen en kennis die gedeeld worden. Gelukkig wel. En da’s zeker zo fijn, want die openheid brengt men verder. Carpe diem!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Goedemorgen, ik heb op dit moment een Sony Xperia Z3 compact en daar zit een Nano Sim kaart in. Nu ben ik van plan om de Wileyfox Swift 2 X aan te schaffen en die heeft 2 simcard slots: de eerste is een Micro sim en de tweede is een Nano sim. Nu is mijn vraag: maakt het uberhaupt iets uit dat ik mijn huidige primaire simkaart gebruik in het 2e simcard slot van de nieuwe Wileyfox? Ik koop zelden nieuwe toestellen dus ik ben een beetje in de war door al die verschillende simkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Navuri schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:23:
Goedemorgen, ik heb op dit moment een Sony Xperia Z3 compact en daar zit een Nano Sim kaart in. Nu ben ik van plan om de Wileyfox Swift 2 X aan te schaffen en die heeft 2 simcard slots: de eerste is een Micro sim en de tweede is een Nano sim. Nu is mijn vraag: maakt het uberhaupt iets uit dat ik mijn huidige primaire simkaart gebruik in het 2e simcard slot van de nieuwe Wileyfox? Ik koop zelden nieuwe toestellen dus ik ben een beetje in de war door al die verschillende simkaarten.
Er kunnen twee SIM-kaarten in één houder. Eén ervan is alleen voor een Nano-simkaart. De tweede slot is groter. Hier kan een SD-kaart in of een micro simkaart, òf met behulp van een (plastic) 'micro naar nano simkaart houdertje, zo’n adapter; een tweede Nano simkaart. Het maakt iets uit, want softwarematig dient het door het OS en de ontwikkelaars, afhankelijk van de mogelijkheden en de apps, ondersteunt te worden.

Mijn primaire nano simkaart zit in het eerste slot, de SD-kaart in het tweede slot (deze kan niet in het eerste slot of elders in het toestel).

Hopelijk helpt dit je verder. Het is en blijft een mooi toestel, 'voor sluwe vossen’ die geen behoefte hebben in een overdreven duur toestel, maar toch voor kwaliteit kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 24-08-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera, na zo’n acht dagen werkt de Play Store weer als vanouds, naar behoren!! Niets doen en geduld hebben is het beste. Geen apk-bestanden benodigd.

Google heeft het ongemerkt bijgewerkt naar versie 8.1.29.S-all.

Helemaal fijn én blij toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 08:19
Ik heb sinds de laatste update een aantal keer een spontane reboot gehad.. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cpt_ZakLamP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:12:
Ik heb sinds de laatste update een aantal keer een spontane reboot gehad.. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Vervelend dat je last hebt van 'n aantal spontane reboots sinds de laatste update. Ik heb zelf geen enkele spontane reboot meer gehad sinds lange tijd. Gelukkig niet, afkloppen! Mogelijk dat bij jou één of andere al dan niet ‘exotische’ app of game de spontane reboot veroorzaakt. Er zijn zelfs ‘launchers' die dit veroorzaken. Wat heb je op je Wileyfox toestel draaien aan software? Loop ze na. Het is niet anders als je zekerheid wilt. Iets anders weet ik (ook) zo gauw niet. Succes en hopelijk kom je erachter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AliNeerhof
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06 20:10
Ik heb sinds deze week een probleem met het opladen van mijn swift 2x. Als ik de telefoon aansluit op de netstroom geeft de telefoon "opladen via USB" aan. Behalve dat dit dus niet klopt duurt het opladen ook extreem lang. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik een oude oplader van een htc one m9 en uiteraard het meegeleverde type c kabeltje. Ik gebruik dit al een aantal maanden en heb nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:53
@AliNeerhof het zou kunnen zijn dat er een hoop stof in je laadpoort zit. Probeer dat eens te verwijderen met een tandenstoker, speld of satéprikker.

Verder kun je ook nog eens kijken of je dit probleem ook hebt met andere kabels / laders? Wellicht heeft je kabel gewoon een kabelbreuk o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 14:08
Hallo

Heb dit toestel sinds een paar dagen en ook een opel astra met een intelilink systeem dat android auto ondersteund.

Heb de telefoon aan de radio gehangen via de usb kabel en de radio detecteerd iets.
Op de gsm komt eventjes android auto tevoorschijn en is dan weg.
Ook op de radio veranderd eventjes het projectie icoontje naar de android auto icoon.

Als k android auto op de teleffon uit de resente app lijst open , zie ik daar communicatiefout staan.

Enig idee of de telefoon dit wel kan?

Mvg
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@peverix voor zover ik weet wordt Android Auto nog niet officieel ondersteund in Nederland. Wellicht dat daar het probleem uit ontstaat. Kijk eens in Android Auto in Nederland voor meer tips hierover.

offtopic:
Verder is het niet nodig / toegestaan om de groetjes te doen in je posts. Zie ook: Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-06 14:08
Alvast bedankt voor de tip, ben wel uit België maar wij komen meestal nog later aan de beurt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 15:16
Enkele dagen terug heb ik mijn 2X later stuiteren, waardoor het scherm nu voorzien is van privacy glass. Ter vervanging maar een nieuwe 2X aangeschaft, dit keer met Screen Replacement voucher.

Nu geeft de website echter een error dat de code niet geldig is. De telefoon is wel geregistreerd, maar helaas geen knop om alsnog die code in te vullen. Heeft er iemand hier ervaring mee? (ik heb ook contact met support)

UPDATE: Inmiddels via support opgelost. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zaffo op 06-09-2017 15:53 ]

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 13:50
Iemand al gehoord of we Android 8 krijgen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zaffo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:45:
Enkele dagen terug heb ik mijn 2X later stuiteren, waardoor het scherm nu voorzien is van privacy glass. Ter vervanging maar een nieuwe 2X aangeschaft, dit keer met Screen Replacement voucher.

Nu geeft de website echter een error dat de code niet geldig is. De telefoon is wel geregistreerd, maar helaas geen knop om alsnog die code in te vullen. Heeft er iemand hier ervaring mee? (ik heb ook contact met support)

UPDATE: Inmiddels via support opgelost. :)
Is dat die SCREEN REPLACEMENT CARD van de site van WF?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rens-br
Christiaan676 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:28:
Iemand al gehoord of we Android 8 krijgen?
Daar is voor zover ik weet nog niks over bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:39:
[...]

Daar is voor zover ik weet nog niks over bekend.
Jammer dat @Anoniem: 699988 hier niet meer reageert ... O-)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 13:50
Even zoeken levert de onderstaande lijst. Klink logisch wat ze opgeven per telefoon. Maar goed dus nog even afwachten.
Wileyfox

Wileyfox heeft tegenover WANT aangegeven dat het hard zijn best doet om Android 8.0 Oreo naar al zijn duurdere toestellen te brengen. Hoewel de fabrikant nog geen beloftes durft te maken, lijkt het update-overzicht er als volgt uit te gaan zien.

Wileyfox Swift – Waarschijnlijk
Wileyfox Storm – Waarschijnlijk
Wileyfox Spark + – Geen update
Wileyfox Spark X – Geen update
Wileyfox Swift 2 – Zeer waarschijnlijk
Wileyfox Swift 2 Plus – Zeer waarschijnlijk
Wileyfox Swift 2X – Zeer waarschijnlijk
Van https://www.allaboutphone...droid-8-update-overzicht/

• rens-br
Christiaan676 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:57:
Even zoeken levert de onderstaande lijst. Klink logisch wat ze opgeven per telefoon. Maar goed dus nog even afwachten
Van https://www.allaboutphone...droid-8-update-overzicht/
De eerste Swift wel, maar de Spark serie niet. Echt heel logisch klinkt dat niet eerlijk gezegd.

• Zaffo
pven schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:34:
[...]

Is dat die SCREEN REPLACEMENT CARD van de site van WF?
Het is een kaartje (bankpas formaat) met code. Deze heb ik gelijk meebesteld met de telefoon (via bol).

Tijdens het registreren gaf de site een foutmelding. Contact opgenomen met Wileyfox via facebook, waarna het snel geregeld was. De site krijgt nog een update, want het is bekend dat er nog wat bugs in zitten.

pven schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:41:
[...]

Jammer dat @Anoniem: 699988 hier niet meer reageert ... O-)
Ze hadden vast ook ’n zomerstop, zijn weer heel druk bezig bij Wileyfox, voor iedereen en met redenen. Een nieuwe Wilefox met Windows Mobile OS, de overstap naar Android Oreo mogelijkheden te bekijken, de volgende Nougat update (met verrassing!), vergaderen/overleggen, reclame/promotie maken, enzovoort. Heus, @Anoniem: 699988 kijkt mee en is er voor we ’t weten, ook met nieuws en nieuwe feiten. ;)

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 16:39
Ik ben sinds kort in het bezit van een Swift 2X, bevalt tot nu toe goed. Op de iets langere termijn hangt het af van een aantal dingen, waaronder bijv capaciteitsbehoud van de accu. Waar ik ook benieuwd naar ben, en misschien kan iemand hier dat vertellen, is of @Anoniem: 699988 ook de Android beveiligingspatches up-to-date blijft houden? Kijk verder ook uit naar de Oreo upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@RickSanchez voor zover ik begrijp uit de reacties in dit topic krijgen alle Wileyfox toestellen gewoon netjes elke maand de beveilingspatches. Oreo verwacht ik eerlijk gezegd ook nog wel voor de meeste Wileyfox toestellen, maar Wileyfox heeft er nog niks over laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
@rens-br Dat is goed te horen. Die van september heb ik OTA nog niet kunnen ontvangen, maar zie ik vanzelf dan wel verschijnen. Op de twitterpagina van Wileyfox bevestigen ze dat Oreo komt. Misschien zijn er nog andere kanalen met officiële aankondigingen. Verwachte verschijningsdatum helaas niet genoemd.

https://twitter.com/Wileyfox/status/904745839461064705

" I'm waiting for #androidoreo 8.0 on my Wileyfox Swift 2

Wileyfox: We'll be bringing it out as soon as we can #watchthisspace "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
RickSanchez schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:16:
@rens-br Dat is goed te horen. Die van september heb ik OTA nog niet kunnen ontvangen, maar zie ik vanzelf dan wel verschijnen.
Ze brengen die updates niet uit op de eerste van de maand, voor zover ik weet. Dus het kan inderdaad zijn dat ze paar weken tot een maand achterlopen met de patches.
Op de twitterpagina van Wileyfox bevestigen ze dat Oreo komt. Misschien zijn er nog andere kanalen met officiële aankondigingen. Verwachte verschijningsdatum helaas niet genoemd.
Dat is goed nieuws. Bedankt! :) Overigens kan je met deze link direct naar de juiste reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En er is weer een nieuwe update: Android 7.1.2 (Nougat) - TOS249H met de september patch! *O*
Dank je wel Wileyfox! O+

Update: wat ik heb ontdekt. Tot dusver in ieder geval twee ‘nieuwe’ wallpapers. Daar verklap ik niets over. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 15-09-2017 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 12:44
Anoniem: 921747 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:57:
En er is weer een nieuwe update: Android 7.1.2 (Nougat) - TOS249H met de september patch! *O*
Dank je wel Wileyfox! O+

Update: wat ik heb ontdekt. Tot dusver in ieder geval twee ‘nieuwe’ wallpapers. Daar verklap ik niets over. ;)
Wauw deze update is 540mb! Dat is niet niets! Er zit meer in dan alleen maar een september patch want die zijn als ik het goed heb tussen 100 en 150mb. Wileyfox maakt mij echt super blij met deze vlotte updates :D

Edit:
Heb inmiddels de update geïnstalleerd. De twee nieuwe achtergronden vind ik een beetje vreemd. Lijkt net alsof die twee achtergronden 'broken' zijn qua kleur. Verder heb ik niet echt iets nieuws kunnen ontdekken, MAAR ik merk wel dat het toestel nog smoother en sneller is geworden. Het was al smooth, maar ik wist niet dat het dus nog smoother kon :')

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond7 op 15-09-2017 20:46 ]

De ‘problemen’ die ik voorheen opmerkte, doorgaf/meldde alsook omschreven had zijn verholpen. Zo ook die van de Locatie aan/uit puntje middels een (positieve) klacht.

Het was dus idd een bug en een kwestie van geduld en openheid, zo fijn!

Nogmaals mijn complimenten aan de ontwikelaar en team bij @Anoniem: 699988, keep up the good work!

Dikke pluim en tevens mijn respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Ik kom er net perongeluk achter dat als je de takenlijst lang ingedrukt houd dat je dan split screen krijgt. Volgens mij is dat nieuw in deze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@xippie splitscreen is een functie van Android 7.0, dus waarschijnlijk zat dat er al sinds de release in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Hallo, ik ben sinds twee weken in bezit van een nieuwe Swift 2X, en deze bevalt me tot nu toe prima. Ik vroeg me wel af of er een reden is dat ik nog op build TOS137B zit, terwijl ik hier lees over een build TOS208G en zelfs nog een meer recente TOS249H. Als ik check voor nieuwe updates dan geeft hij aan dat ik up to date ben. Iemand hier ervaring mee of ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
@xippie Die zat er al in, voor zover ik weet sinds de eerste update naar Nougat.

@Yelloo Hier hetzelfde. Zowel op een 2X met de augustus build en een met de juni build wordt nog aangegeven dat ze up to date zijn. De update verwacht ik nog wel deze week. Maar ik vind het vooral vreemd dat ik nog geen melding van eerdere updates heb gekregen op de recent gekochte 2X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb ook de laatste update nog niet zichtbaar, eerdere updates had ik wel direct. Wacht het nog even af of updates misschien selectief worden uitgedeeld om de server te sparen. Anders heeft hopelijk @Anoniem: 699988 een oplossing. :)

Edit: en de update heeft de weg naar mijn telefoon ook gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 18-09-2017 14:59 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

First: de splitscreen functie is (idd) geïntroduceerd met de komst van Android Nougat (sinds versie 7.0).
Second: mijn tweede Wileyfox Swift 2 X ontvangt nu ook de update met de september patch. Dus het duurt niet lang meer of het moet zijn dat ik een enorme bofkont ben. ;) Enjoy the update everybody!

• Raymond7
Mijn Chrome doet sinds een aantal updates raar. Normaal gaat het scrollen vloeiend, in de zin van als je swiped dan gaat het deels automatisch scrollen (dit heb je ook in de normale menu's van Android enzo). Maar met de nieuwe chrome updates merk ik als ik swipe en zodra mn vinger van de touch screen is, dan stopt het scrollen meteen. Ik heb vervolgens ook chrome teruggezet naar fabrieksinstellingen (dus alle updates van chrome verwijderd) en vervolgens werkt het scrollen weer vloeiend. Iets in de laatste updates van chrome hebben het scrollen verkloot... Iemand hetzelfde probleem of weet hoe dit opgelost kan worden?

Overigens heb ik dit ook getest op andere toestellen (Moto G4) en daarop werkt het scrollen wel vloeiend met de nieuwste chrome updates.

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond7 op 20-09-2017 07:22 ]

Raymond7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:21:
Mijn Chrome doet sinds een aantal updates raar. Normaal gaat het scrollen vloeiend, in de zin van als je swiped dan gaat het deels automatisch scrollen (dit heb je ook in de normale menu's van Android enzo). Maar met de nieuwe chrome updates merk ik als ik swipe en zodra mn vinger van de touch screen is, dan stopt het scrollen meteen. Ik heb vervolgens ook chrome teruggezet naar fabrieksinstellingen (dus alle updates van chrome verwijderd) en vervolgens werkt het scrollen weer vloeiend. Iets in de laatste updates van chrome hebben het scrollen verkloot... Iemand hetzelfde probleem of weet hoe dit opgelost kan worden?

Overigens heb ik dit ook getest op andere toestellen (Moto G4) en daarop werkt het scrollen wel vloeiend met de nieuwste chrome updates.
Exuseer, maar je bedoelt de Google Chrome Browser, voor de goede orde? Je bent nogal negatief in je zinsbouw naar anderen toe. Dat is toch niet nodig of in andere woorden: Wat wil je ermee bereiken? Heb je trouwens ook alternatieve browsers geprobeerd zoals Firefox (Focus), Brave of zelfs maar Opera?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond7
Anoniem: 921747 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:00:
[...]

Exuseer, maar je bedoelt de Google Chrome Browser, voor de goede orde? Je bent nogal negatief in je zinsbouw naar anderen toe. Dat is toch niet nodig of in andere woorden: Wat wil je ermee bereiken? Heb je trouwens ook alternatieve browsers geprobeerd zoals Firefox (Focus), Brave of zelfs maar Opera?
Ik snap niet wat je bedoelt met negatief naar anderen toe? Ik leg alleen uit wat mijn bevingen/problemen zijn met de laatste chrome versie op Wileyfox en of anderen ook hetzelfde probleem hebben? Waar zie jij hierin negativiteit?

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 13:19
Ik heb het ook dat de chrome browser niet fijn scrolt er zit een delay in,
maar dit heb ik al een hele poos dat de google browser niet goed werkt op de Swift 2X.
De swift2 X werkt met de laatste september patch!!

[ Voor 13% gewijzigd door inbetwee1 op 20-09-2017 12:58 ]

@Raymond7 Laat ik zeggen er niet op in te gaan. In ieder geval herken ik het ‘probleem’ niet op mijn beide Swift 2 X toestellen. Wanneer heb je voor het laatst een fabrieksreset uitgevoerd als ik vragen mag? Er kunnen veel oorzaken voor zijn. Al meer onderzoek gedaan?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Ik meld me af in dit onderwerp overigens. Terug naar mijn bekende iPhone, mocht iemand mijn Wiley willen hebben: V&A :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickSanchez
Raymond7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:21:

Ik heb het probleem niet op mijn 2X. Misschien wat googlen op android/chrome + fast scroll (andere term nodig). Of inmiddels al verholpen?
Anoniem: 921747 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:00:
[...]

Misschien heb ik iets gemist in eerdere reacties, maar in het geciteerde stuk tekst valt me niets bijzonders op. Dit verwijt is mij een raadsel. Zonder onderbouwing is dit toch niet nodig of in andere woorden: Wat wil je ermee bereiken?

• Raymond7
RickSanchez schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:20:
[...]
Ik heb het probleem niet op mijn 2X. Misschien wat googlen op android/chrome + fast scroll. Of inmiddels al verholpen?
Anoniem: 921747 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:54:
@Raymond7 Laat ik zeggen er niet op in te gaan. In ieder geval herken ik het ‘probleem’ niet op mijn beide Swift 2 X toestellen. Wanneer heb je voor het laatst een fabrieksreset uitgevoerd als ik vragen mag? Er kunnen veel oorzaken voor zijn. Al meer onderzoek gedaan?
Ik heb intussen al een beetje rond gegoogled maar helaas zonder resultaat. Het is erg vreemd want Google chrome werkte erg fijn en snel, maar sinds twee chrome updates geleden stopte het scrollen meteen als na het swipen je vinger van het scherm kwam. Deze rare scroll dingen had ik ook in alle overige internet gerelateerde apps. Bijvoorbeeld in Wileyfox Zen als ik een artikel open en vervolgens scroll in het artikel dan gebeurt hetzelfde als bij google chrome. Momenteel draai ik de factory versie van google chrome (dit is 59.xxxxxx) en bij deze versie is alles perfect. Wellicht dat er iets in Android System WebView niet helemaal kneus is, omdat het bij overige apps die webview gebruiken ook gebeurt? 8)7

Ik denk dat ik mijn chrome eventjes niet meer zal updaten totdat het weer een aantal versies verder is als temporary fix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Anoniem: 699988 heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
Raymond7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:40:

[...] helaas zonder resultaat. Het is erg vreemd want Google chrome werkte erg fijn en snel, maar sinds twee chrome updates geleden stopte het scrollen meteen als na het swipen je vinger van het scherm kwam. Deze rare scroll dingen had ik ook in alle overige internet gerelateerde apps. Bijvoorbeeld in Wileyfox Zen als ik een artikel open en vervolgens scroll in het artikel dan gebeurt hetzelfde als bij google chrome. Momenteel draai ik de factory versie van google chrome (dit is 59.xxxxxx) en bij deze versie is alles perfect. Wellicht dat er iets in Android System WebView niet helemaal kneus is, omdat het bij overige apps die webview gebruiken ook gebeurt? 8)7

Ik denk dat ik mijn chrome eventjes niet meer zal updaten totdat het weer een aantal versies verder is als temporary fix.
Dat het in andere apps ook niet werkt zegt denk ik wel dat het inderdaad niet specifiek is voor chrome. Het lijkt me een android gesture/feature. Ik noemde het eerder fast scroll maar dit klopt geloof ik niet (betreft het snel scrollen via sleepbalkje aan zijkant). Dit soort functies heeft vaak een specifieke naam die kan helpen bij het googlen. Misschien kan Wileyfox je ook wel verder helpen via facebook/twitter/email.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Raymond7 Neem eens een kijkje bij Toegankelijkheid (ja, in de instellingen). Er is daar zelfs een optie 'Vertraging voor blijven aanraken’.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 921747 op 21-09-2017 13:08 ]

• Raymond7
RickSanchez schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:44:
[...]

Dat het in andere apps ook niet werkt zegt denk ik wel dat het inderdaad niet specifiek is voor chrome. Het lijkt me een android gesture/feature. Ik noemde het eerder fast scroll maar dit klopt geloof ik niet (betreft het snel scrollen via sleepbalkje aan zijkant). Dit soort functies heeft vaak een specifieke naam die kan helpen bij het googlen. Misschien kan Wileyfox je ook wel verder helpen via facebook/twitter/email.
Het gekke is dat met de huidige factory versie van chrome alle andere web gerelateerde apps wel normaal werken :P. Vandaar dat ik google chrome de schuld geef :P .

Destijds was Android System webview los van Google Chrome. Android System webview wordt onder andere gebruikt in applicaties die een interne browser nodig hebben (denk aan op een link klikken binnen een applicatie, die dan een interne browser opent in de applicatie). Maar sinds een tijdje wordt Android System webview samengebundeld met google chrome.

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond7 op 21-09-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
Ik heb nog altijd geen melding gehad van een update. Momenteel nog Android 7.1.2 met patch level van 1 juni. Nog meer mensen die wachten?

• Yelloo
Zaffo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:58:
Ik heb nog altijd geen melding gehad van een update. Momenteel nog Android 7.1.2 met patch level van 1 juni. Nog meer mensen die wachten?
Ik heb zojuist eindelijk een melding ontvangen dat ik hem kan downloaden. Momenteel draai ik nog de juni build.

• Zaffo
Yelloo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:29:
[...]

Ik heb zojuist eindelijk een melding ontvangen dat ik hem kan downloaden. Momenteel draai ik nog de juni build.
Eind deze middag kreeg ik ook de melding. Morgen ochtend als de batterij vol is maar even updaten.

Edit: Update staat erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Zaffo op 28-09-2017 08:34 ]

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
Raymond7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:40:
[...]

[...]

Ik heb intussen al een beetje rond gegoogled maar helaas zonder resultaat. Het is erg vreemd want Google chrome werkte erg fijn en snel, maar sinds twee chrome updates geleden stopte het scrollen meteen als na het swipen je vinger van het scherm kwam. Deze rare scroll dingen had ik ook in alle overige internet gerelateerde apps. Bijvoorbeeld in Wileyfox Zen als ik een artikel open en vervolgens scroll in het artikel dan gebeurt hetzelfde als bij google chrome. Momenteel draai ik de factory versie van google chrome (dit is 59.xxxxxx) en bij deze versie is alles perfect. Wellicht dat er iets in Android System WebView niet helemaal kneus is, omdat het bij overige apps die webview gebruiken ook gebeurt? 8)7

een paar dagen geleden een update gehad van chrome en sindsdien hier hetzelfde probleem :(

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 15:31
Vriendin heeft vandaag de Swift 2X aangeschaft omdat haar Moto G 2015 voor de 2e maal een SD-kaart heeft vernield met adoptable storage. Deze laatste was zelfs nog geen maand oud (Samsung EVO+). Ze had dus 'dringend' een phone nodig met meer opslag en dan leek deze Swift 2X de beste in zijn segment.

Toestel kreeg onmiddellijk de nieuwste update binnen met de patch van september. Echter heeft ze nu 1 'probleem', de FB app is blijkbaar niet te downloaden omdat er volgens wat ze leest een compatibiliteitsprobleem zou zijn met dit toestel. Het downloaden van de app zou voorlopig geblokkeerd zijn door FB en dit lijkt te kloppen want de app is niet te vinden in de Play Store op haar toestel. Momenteel gebruikt ze FB Lite als workaround.

Nog mensen hiervan op de hoogte? Vind het raar dat ik er hier nog niets van gelezen heb of heb ik dat gemist (volg dit topic nu al enkele maanden)?

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 28-09-2017 20:50 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
Largamelion schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:48:
Vriendin heeft vandaag de Swift 2X aangeschaft omdat haar Moto G 2015 voor de 2e maal een SD-kaart heeft vernield met adoptable storage. Deze laatste was zelfs nog geen maand oud (Samsung EVO+). Ze had dus 'dringend' een phone nodig met meer opslag en dan leek deze Swift 2X de beste in zijn segment.

Toestel kreeg onmiddellijk de nieuwste update binnen met de patch van september. Echter heeft ze nu 1 'probleem', de FB app is blijkbaar niet te downloaden omdat er volgens wat ze leest een compatibiliteitsprobleem zou zijn met dit toestel. Het downloaden van de app zou voorlopig geblokkeerd zijn door FB en dit lijkt te kloppen want de app is niet te vinden in de Play Store op haar toestel. Momenteel gebruikt ze FB Lite als workaround.

Nog mensen hiervan op de hoogte? Vind het raar dat ik er hier nog niets van gelezen heb of heb ik dat gemist (volg dit topic nu al enkele maanden)?
Ik kan de fb app inderdaad ook niet vinden in de Play Store. Dit was me echter nog niet opgevallen, omdat ik dit voorheen ook niet geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Largamelion schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:48:
Staat er Android 7 op het toestel of Android 6?

Wileyfox maakt er namelijk wel melding van op Facebook, maar dat gaat alleen over CyanogenOS (Android 6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaffo
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:12:
[...]

Staat er Android 7 op het toestel of Android 6?

Wileyfox maakt er namelijk wel melding van op Facebook, maar dat gaat alleen over CyanogenOS (Android 6).
Met 7.1.2 inclusief de september update kan ik de app ook niet vinden wanneer ik zoek op "facebook". Blijfbaak heeft Google de app voor iedereen eruit geknikkerd zonder te checken op versie.

Edit: App is geinstalleerd, maar ik zie het ook niet meer in de lijst met geinstalleerde apps staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Zaffo op 29-09-2017 17:24 ]

• Raymond7
cplatinck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:31:
[...]

een paar dagen geleden een update gehad van chrome en sindsdien hier hetzelfde probleem :(
Ik gebruik sindsdien de Samsung Browser. Deze is te vinden in de playstore en werkt heerlijk smooth. Het is zelfs mogelijk om een AdBlocker icm met Samsung Browser te gebruiken zonder root of iets dergelijks. Kortom Samsung Browser blijf ik voorlopig zeker gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond7 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik sindsdien de Samsung Browser. Deze is te vinden in de playstore en werkt heerlijk smooth. Het is zelfs mogelijk om een AdBlocker icm met Samsung Browser te gebruiken zonder root of iets dergelijks. Kortom Samsung Browser blijf ik voorlopig zeker gebruiken :Y)
Samsung Internet Browser is zeker niet slecht. Zelf gebruik ik Brave en Naked Browser Pro. Een gratis (LTS) versie of Naked Browser is hier. En hoop ooit op een mobiele versie van Vivaldi, tot die tijd Firefox Focus als eveneens een fijne browser. Alternatieven genoeg. ;) Fijne dag iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30
Ik heb misschien niet zo veel geluk met mijn twee toestellen (beide Swift 2X). De ene is na een week retour vanwege continue reboots. Soms gaf hij bij het laden als hij vol was ook regelmatig en plop geluidje. Ik heb verschillende opladers geprobeerd.
De andere is na een maand de vingersensor kapot. Reageert niet meer. Ook heb ik een enorme drain als de telefoon in standby is. Ik laad hem helemaal vol, koppel hem af en gedurende de nacht verlies hij 30%. Bij verbruik staat alleen scherm 13%, wifi en mobiele verbinding. Geen enkele app wordt vermeld welke energie verbruikt zou hebben.
Als de ander terug is gaat deze ter reparatie. Is helaas al 30 dagen dus kan hem niet meer retourneren. Zaal mij benieuwen hoe lang het gaat duren.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Gedurende de dag 50% in accu gedaald met weinig gebruik. Bij de statistieken staat bij scherm, standby, systeem enz een verbruik van max 1-2%. Weer geen enkele app vermeld als verbruiker. Batterij beheer is volgens mij van slag. Eens kijken hoe het vanavond gaat na een reset met een calibratie app.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 03-10-2017 08:36 ]

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellewie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 12:16
Back Camera Samsung 3P3 sensor: 16MP, F/2.0, dubbele Ledflitser

zie
https://www.wileyfox.com/swift-2-x-smartphone#
en
https://www.wileyfox.com/...pload/File-1486736653.pdf

I quote
"16MP Primary Samsung
3P3 sensor
f2.2 aperture
1/3.2 front sensor size"

klein schoonheidsfoutje in de diafragma zou 2.2 inplaats van 2.0 zijn. verder mooi topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Jellewie bedankt voor het opmerken! Het is voor een volgende keer wel handiger om dit even in een DM te melden of mij te taggen, aangezien ik niet alle reacties bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Mijn excuses voor het niet houden van de forum regels, beginners fout.
Om toch verder mijn ervaring te delen; Ik heb de batterij gereset en heb nu weer een standby tijd met licht gebruik van 4 dagen. De calibratie is blijkbaar ergens (bug?) door van slag geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pietje555 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:37:
Ik heb de batterij gereset en heb nu weer een standby tijd met licht gebruik van 4 dagen. De calibratie is blijkbaar ergens (bug?) door van slag geweest.
Puur uit interesse. Hoe heb je de batterij gereset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
Ik heb de app "Advanced Battery Calibrator" uit de Playstore gebruikt.
Je veranderd natuurlijk niets aan een slechte batterij, maar alle log bestanden en de meting worden gereset. Als de telefoon aangaf dat hij leeg was en automatisch afsloot kon er best nog 70% lading in de accu zitten. Als ik ging laden zat hij ook met een kwartier op 100%. Het is puur een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pietje555 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:26:
Ik heb de app "Advanced Battery Calibrator" uit de Playstore gebruikt.
Thx voor de link. Ik hoop wel dat je geen problemen krijgt met het opladen van je telefoon, op XDA wordt daar melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Thx voor de link. Ik hoop wel dat je geen problemen krijgt met het opladen van je telefoon, op XDA wordt daar melding van gemaakt.
Dit probleem heb ik waarschijnlijk wel gehad met mijn andere 2X die is inmiddels retour. Crashte bij opladen en gaf plop geluidjes als hij vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pietje555 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:45:
Dit probleem heb ik waarschijnlijk wel gehad met mijn andere 2X die is inmiddels retour. Crashte bij opladen en gaf plop geluidjes als hij vol zat.
Had je toen ook die app gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Nee, was week oud toen het begon. Even aangezien (factory reset gedaan), maar had er geen vertrouwen in. Was binnen de 30 dagen dus teruggestuurd naar Bol.com. Vandaag was geld teruggestort dus zo maar weer een nieuwe bestellen. Als die werkt is het wel een leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:21
Voor mij dochter en aantal maanden geleden en Swift 2X gekocht. Erg tevreden over dit toestel, zou deze ook zo voor mezelf nemen. Alleen zijn er de laatste tijd problemen met de front camera. Hier komen vlekjes op de foto. De buitenkant al diverse keren schoongemaakt maar het lijkt binnen in te zitten. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Er moeten wel wel selfies worden gemaakt 😉 zie de foto voor een voorbeeld
swift 2X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 15:51

K-Jay

Klaas Jan

Heeft iemand ervaring met het instellen van de meldingsled (Instellingen - Weergave - Meldingsled)? Je kunt daar apps toevoegen en vervolgens een kleur kiezen die de led moet weergaven als die app een melding heeft. Ik zie echter geen mogelijkheid om die app weer los te koppelen van de meldingsled. Het enige wat je kunt doen is een kleur kiezen :?
Als work-around heb ik gekozen voor de kleur zwart, maar daar trapt-ie niet in. Iemand tips?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Zondag bezig geweest mijn schermreparatie voucher te registreren. De telefoon aanmelden ging goed, maar de voucher werd niet geaccepteerd en ik kreeg direct de melding dat ik een nieuwe moest kopen. Je kunt dan op de website nergens nogmaals proberen de voucher te koppelen aan je telefoon. Mailtje gestuurd naar Wileyfox en tot mijn verbazing binnen 10 minuten een reactie van de support afdeling (zondag middag 17.00!!!). Er zijn wat storingen met het registratie systeem en ze vroegen om de info in een mail te verstrekken zodat zij het handmatig konden invoeren. Na mijn reactie weer binnen 10 minuten een mail dat alles ingevoerd en akkoord was.
Misschien voor de bovenstaande reacties ook een oplossing; stuur een mailtje naar de support afdeling en stel je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468509

Hallo mede-tweakers.

Ik ben sinds 3 maanden in bezit van de Wileyfox Swift 2X.

Heb deze destijds bij Coolblue in Utrecht gekocht en heeft naar tevredenheid gewerkt.
Bij het aansluiten van de USB kabel loopt mijn toestel direct vast (sinds vandaag) bij het loskoppelen herstart het toestel automatisch en werkt dan ook naar behoren maar zodra je de USB kabel erin doet (of het nu aan de lader is of in de laptop / PC) loopt het toestel direct vast, reageert nergens op en soms krijg ik een volledig blauw scherm.

Terugzetten naar de fabrieksinstellingen mocht niet baten.

Mijn vriendin heeft exact hetzelfde model ( ander kleurtje ) en heeft nergens last van.

Als ik het toestel aansluit op de laptop geeft Windows10 de melding dat het USB-apparaat een storing heeft veroorzaakt of dat het niet herkend wordt (de telefoon loopt hoe dan ook vast)

Ik heb het toestel uitgezet en aan de lader gedaan om te kijken of deze dan wil opladen maar dat werkt ook niet.

Ik baal hier enorm van (heb geen vervangend toestel) en vrees dat dit de laatste 39% van de accu is.

Ik ben er erg zuinig op en heb naast wat gebruikers sporen geen val of waterschade.

Heb inmiddels coolblue benadert om gebruik te maken van de garantie en wacht nog op een reactie.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Of zoiets soortgelijks hebben meegemaakt? Zijn er nog dingen die ik kan testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ik veronderstel dat je reeds hebt nagekeken of er geen stofje of ander vuiltje in de connector zit van de telefoon? En de USB-C kabel van jouw vriendin haar toestel al getest, dan kan je de kabel zelf ook uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:48
suedje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:25:
Voor mij dochter en aantal maanden geleden en Swift 2X gekocht. Erg tevreden over dit toestel, zou deze ook zo voor mezelf nemen. Alleen zijn er de laatste tijd problemen met de front camera. Hier komen vlekjes op de foto. De buitenkant al diverse keren schoongemaakt maar het lijkt binnen in te zitten. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Er moeten wel wel selfies worden gemaakt 😉 zie de foto voor een voorbeeld
[afbeelding]
Wellicht een busje perslucht halen en op de speaker mikken? Op de foto lijkt het verdacht veel op stof dat zich voor de lens genesteld. Daar is weinig aan te doen zonder het toestel open te maken. Zit er nog garantie op?

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
MainframeX schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

Wellicht een busje perslucht halen en op de speaker mikken? Op de foto lijkt het verdacht veel op stof dat zich voor de lens genesteld. Daar is weinig aan te doen zonder het toestel open te maken. Zit er nog garantie op?
Er zit nog garantie op het toestel, is in Juni gekocht bij Coolblue. Zal eens bij hun informeren wat er mogelijk is. Wilde eerst kijken of er iemand dit ook heeft gehad, en er misschien een makkelijke oplossing voorhanden is. Bedankt voor de reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-07 15:12
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe telefoon omdat mijn huidige Moto E wat trager begint te worden.

Heb in ieder geval de volgende eisen:
- NFC
- Vingerafdrukscanner
- Minimaal 16gb
- Minimaal 5 inch

Vroeg me af hoe jullie de snelheid van het scrollen ervaren? Gaat dit lekker soepel of heeft hij toch soms last van vertragingen? Las eerder in dit topic dat dit wellicht komt door de hogere resolutie?
Ik kan ook voor de Swift 2 Plus gaan met 720P scherm maar ik vind een hogere resolutie altijd wel fijn :)

Zijn er verder nog andere minpunten aan deze telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik merk absoluut geen verschil met scrollen t.o.v. een zogenaamde high end telefoon, enkel het laden van pagina's kan iets langer duren door de wifi snelheid. Maar dat is gerommel in de marge. Games speel ik niet op de telefoon, gezien de specs kan ik mij voorstellen dat de zwaardere games minder goed draaien. Voordeel is een min of meer stock Android 7.1.2 die maandelijks een update krijgt.

Enige echte minpuntjes die ik heb is dat de telefoon geen 5GHz wifi heeft en dat de camera nou niet de allerbeste is. Rommelfoto's die je wil delen op internet zijn prima te doen maar zou er niet de vakantiekiekjes mee maken.

Maar lees de reviews eens, komen aardig overeen met mijn ervaringen.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627427

Ik heb sinds enkele dagen een Swift 2X, prachttoestel. Echter, ik bemerk met de Bluetooth verbinding via headset van Plantronics Legend en M70 dat de verbinding niet optimaal is, valt wel eens terug naar telefoon en dan weer wel bluetooth verbinding. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Ten tweede: klopt het dat je na je vingerafdruk te scannen nog altijd de pincode moet intoetsen? Ik word dat een beetje zat, het zou toch alleen een backup strategie zijn voor het geval dat de vingerafdrukmethode niet meer werkt?
Dank alvast voor reacties en hulp!

Feri

Update 30-10: Bluetooth verbinding niet optimaal maar werkt 80% van de tijd. Geen idee waar het aan ligt.
Vingerafdruk werkt nu goed. Had te maken met instellingen, moest wel opnieuw opstarten. Verder snel toestel, ben nog aan het fine-tunen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 627427 op 30-10-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

BT gebruik ik niet, stom protocol. :P

Ik moet eens in de zoveel tijd wel een keer mijn swipe ding doen na ontgrendelen met de vingerafdruk maar dat is hooguit eens in de paar dagen. Pincode hoef ik nooit. Maar kijk eens in je instellingen of je dat niet zelf zo hebt ingesteld? Er zijn verschillende varianten voor ontgrendelen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:11:
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe telefoon omdat mijn huidige Moto E wat trager begint te worden.

Heb in ieder geval de volgende eisen:
- NFC
- Vingerafdrukscanner
- Minimaal 16gb
- Minimaal 5 inch

Vroeg me af hoe jullie de snelheid van het scrollen ervaren? Gaat dit lekker soepel of heeft hij toch soms last van vertragingen? Las eerder in dit topic dat dit wellicht komt door de hogere resolutie?
Ik kan ook voor de Swift 2 Plus gaan met 720P scherm maar ik vind een hogere resolutie altijd wel fijn :)

Zijn er verder nog andere minpunten aan deze telefoon?
Scrollen heb ik geen probleem mee. Behalve in Chrome, maar dat is een bug in Chrome (die vloeit niet lekker door nadat je vinger van t scherm gaat). Het is qua snelheid natuurlijk geen Galaxy S8, maar voor browsen e.d. komt 'ie gewoon net zo goed mee. Vingerafdrukscanner is snel.

Minpunt is geen 5Ghz WiFi, maar dat maakt me op een telefoon niet zo uit. Of dat een probleem voor jou is ligt aan hoe intensief jij je telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Vraagje, ik heb een wileyfox swift 2 maar sinds ik een extra geheugen kaart erin heb gezet 64GB doet de telefoon heel erg traag en veel apps werken niet. Iemand enig idee wat de probleem kan zijn?

Geheugen kaart pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 UHS-I Card 64GB + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Heb je de SD card als adoptive storage toegevoegd? Daar kan de oorzaak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Zapato schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:07:
Heb je de SD card als adoptive storage toegevoegd? Daar kan de oorzaak liggen.
Dat klopt idd. Enig idee wat ik zou moeten doen om hem wel werkend te krijgen zonder dat alles corrupt gaat en het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht helpt dit: http://www.ephestione.it/revert-undo-go-back-from-adoptable-to-portable-storage-in-android-marshmallow/ . Lijkt me dat het ook zo voor Nougat geldt. Als je het daarna als Portable storage gaat gebruiken dan kun je daar bijvoorbeeld je muziek en foto's op kwijt zonder dat het je systeem vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
suedje schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

Er zit nog garantie op het toestel, is in Juni gekocht bij Coolblue. Zal eens bij hun informeren wat er mogelijk is. Wilde eerst kijken of er iemand dit ook heeft gehad, en er misschien een makkelijke oplossing voorhanden is. Bedankt voor de reaktie.
Toestel terug gebracht en vandaag weer opgehaald. De camera module is vervangen, is onder de garantie gerepareerd. Goede service van Wileyfox en Coolblue. Er kunnen weer selfies worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 15:51

K-Jay

Klaas Jan

K-Jay schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:28:
Heeft iemand ervaring met het instellen van de meldingsled (Instellingen - Weergave - Meldingsled)? Je kunt daar apps toevoegen en vervolgens een kleur kiezen die de led moet weergaven als die app een melding heeft. Ik zie echter geen mogelijkheid om die app weer los te koppelen van de meldingsled. Het enige wat je kunt doen is een kleur kiezen :?
Even mezelf quoten :P
Ik heb over deze issue uitgebreid mailcontact gehad met de Wileyfox helpdesk. Het duurde vrij lang voordat ze begrepen wat nu precies het probleem was. Zo waren ze er van overtuigd dat ik een third party app gebruikte om de notificatieled aan te sturen, wat niet het geval is. Enfin, ze zouden het doorgeven aan de "tech guys"... Ben benieuwd.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Blijkbaar heeft Google de chrome browser voor de swift2X uitgezet in de playstore. Ik keek namelijk op apkmirror en zag dat er al twee nieuwe chrome versies waren terwijl er in playstore staat dat mijn verouderde chrome up to date is. Dit zou wellicht kunnen komen door die chrome scroll bug en dat Google dit aan het uitzoeken is en voorlopig het uitgeschakeld heeft voor alle Wileyfox swift 2X. Iemand anders die dit ook opmerkt in de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-06 11:00
Raymond7 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:02:
Blijkbaar heeft Google de chrome browser voor de swift2X uitgezet in de playstore. Ik keek namelijk op apkmirror en zag dat er al twee nieuwe chrome versies waren terwijl er in playstore staat dat mijn verouderde chrome up to date is. Dit zou wellicht kunnen komen door die chrome scroll bug en dat Google dit aan het uitzoeken is en voorlopig het uitgeschakeld heeft voor alle Wileyfox swift 2X. Iemand anders die dit ook opmerkt in de playstore?
Vandaag Chrome geupdate op mijn Swift2X vanuit de playstore naar versie 62.0.3202.73.
Maar geen idee of er elders al nieuwere versies zijn.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb ook de laatste versie op m'n Honor 7 en dat is 61.0.3163.98. M'n Honor heeft wel nog Android 6.1 dus mss krijgt die andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Valt mij op dat er deze maand voor het eerst geen beveiligings update is gekomen. Waarschijnlijk zijn ze druk bezig om 8.0 te implementeren. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:15

The.Terminator

Un boer met bier

xippie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:25:
Valt mij op dat er deze maand voor het eerst geen beveiligings update is gekomen. Waarschijnlijk zijn ze druk bezig om 8.0 te implementeren. Hoop ik.
Daar zat ik ook al op te wachten.
Ik hoop ook dat 8 de reden is, zou altijd leuk meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrgtkn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07-2024
TER INFO
Sinds ruim een maand hebben we een Swift 2 en Swift 2 X in gebruik en was ik in eerste instantie best tevreden over de toestellen. Maar daar beginnen nu "deukjes" in te komen :'( .

Een paar weken geleden kwam ik er achter dat Google Goggles niet werkte .
Navraag leerde dat er geen gyroscoop in zit :( .

Kort geleden wilde ik een OTG cardreader aansluiten op de USB-C connector om gegevens te kunnen overzetten en/of files te bewerken maar dat werkte niet.
Ook voor OTG blijken hardware componenten te ontbreken :( . Dus dat feest gaat ook al niet door!

Ben al wat minder tevreden, twee dikke minpunten er bij wat mij betreft :( .
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten en Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2X] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Wileyfox Swift 2X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden & prijzen: [Wileyfox Swift 2X] Levertijden & Prijzen
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support