Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 21:11
Hallo,

Android Auto lijkt mij, na het zien van verschillende filmpjes, een prachtig systeem om te hebben in de auto. De filmpjes zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op auto's en opties in de USA en in het Engels.

Recente ervaringen over Android Auto in Nederland zijn eigenlijk niet te vinden, waarschijnlijk ook omdat de app hier nog niet is uitgebracht. Omdat ik ook niemand ken die het systeem heeft, ben ik benieuwd of er hier tweakers zijn die mij meer over hun ervaringen in Nederland kunnen vertellen over Android auto. Werken functies zoals bij de wear, (stuur een whatsapp bericht naar.... ) e.d. al in Nederland? Zelf heb ik het idee dat het project nog erg in de kinderschoenen staat en de ontwikkeling er van niet op een hoog pitje staat. Het is Google zelfs niet vreemd om projecten ineens "af te schieten", en daarvoor koop ik natuurlijk geen dure headunit voor in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 161106

*knip* Linkjes naar APK files zijn niet toegestaan.

van deze link kan een android auto versie downloaded worden, zie ook verder veel andere info waar op je kan googlen voor Android Auto.

bij mijn weten draaien al veel merken (bv VAG) Android Auto of Apple CarPlay, dus geen dure updates meer nodig van je dure navigatiesysteem, zelf heb ik een Skoda Fabia met Android Auto die je met een usb kabel aan je smartphone verbind en dan in het display bv Google Maps als navigatie kan gebruiken, voor muziek bv Spotify of Google Play. Telefoon handsfree is hierin ook geïntegreerd en ik mag wel zeggen dat alles naar volle tevredenheid werkt, zit nu op een update te wachten (oktober) dat Waze erbij komt voor navigatie.

WhatsApp e.d. heb ik geen ervaring mee, maar denk niet dat dit bruikbaar is voor whatsappen e.d. sms kan dan weer wel dacht ik

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 10:16 ]

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 18:50
kroepmoesje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:58:
daarvoor koop ik natuurlijk geen dure headunit voor in de auto.
... of zelfs een hele nieuwe auto. Het integreert blijkbaar wel mooi out-of-the-box. Misschien wel ooit net zo als de Tesla touchscreens.

Niet wat je vroeg, maar ik zie daarom meer in een headunit met hdmi-IN en schermaanraking-over-bluetooth-UIT (Pioneer Appradio). Dan kun je er een semiwillekeurig Android apparaat aanhangen (MHL/Slimport), en loop je mee met het tempo van de community (apps zoals Automate Car Dashboard, AppRadio Unchained Reloaded, en HeadUnit).

Interessant onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:05

Boy

www.byoscoop.nl

https://www.pioneerstore.eu/avic-f980dab

werken deze radio's dan nog niet met Android Auto in Nederland? Omdat het nog niet ondersteund wordt hier?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag even zitten met Android Auto op mijn Samsung S6.
Vind het verrassend goed werken. Nog wel wat rare bugjes, maar dit komt een eind in de richting van wat ik van een auto app verwacht.

Positief:
- Spraakgestuurd bellen, SMSen en whatsappen
- Spraakgestuurd navigeren
- Spraakgestuurd muziek aanzetten (had nog niet alles aan de praat)

Negatief:
- Spraakopdrachten onduidelijk. Het simpele command 'stop' zal altijd de navigatie stoppen :?
- Je kunt spraakgestuurd een whatsapp bericht sturen. Je kunt een binnenkomend whatsapp bericht afluisteren, Android Auto moedigt je zelfs aan om een reactie te sturen. Maar als ik dat spraakgestuurd vraag krijg ik als antwoord dat het niet kan (maar spraakgestuurd zelf een WA bericht opstellen kan dus weer wel :? )
- Totaal onduidelijk hoe je verkeersinformatie kunt opvragen

Grootste gebrek tot nu toe is de onduidelijkheid van aanwezige voicecommandos. Bied eker perspectief om een table in de auto te monteren met AA erop (Y)

Meer ervaringen ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Koffie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:26:
Vind het verrassend goed werken. Nog wel wat rare bugjes, maar dit komt een eind in de richting van wat ik van een auto app verwacht.

Positief:

Negatief:
- Spraakopdrachten onduidelijk. Het simpele command 'stop' zal altijd de navigatie stoppen :?
- Je kunt spraakgestuurd een whatsapp bericht sturen. Je kunt een binnenkomend whatsapp bericht afluisteren, Android Auto moedigt je zelfs aan om een reactie te sturen. Maar als ik dat spraakgestuurd vraag krijg ik als antwoord dat het niet kan (maar spraakgestuurd zelf een WA bericht opstellen kan dus weer wel :? )

Grootste gebrek tot nu toe is de onduidelijkheid van aanwezige voicecommandos. Bied eker perspectief om een table in de auto te monteren met AA erop (Y)

Meer ervaringen ?
Ik moet 'm nog uitproberen, ik ga vanuit dat je 'm via APK mirror hebt geinstalleerd, aangezien hij in NL nog niet beschikbaar is. Ik verstuur appjes en zo altijd in het nederlands, jij hebt 'm ook in het Nederlands staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Boy schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:22:
[...]

Ik moet 'm nog uitproberen, ik ga vanuit dat je 'm via APK mirror hebt geinstalleerd, aangezien hij in NL nog niet beschikbaar is. Ik verstuur appjes en zo altijd in het nederlands, jij hebt 'm ook in het Nederlands staan?
Ja alles staat op Nederlands en idd de APK mirror versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik krijg een Google play Store melding; "Google play- Services werkt op dit moment niet"

Meer mensen ervaring hiermee? Of oplossing? Heb de APK gedownload (meest recente arm versie) en heb een OnePlus X. Versie 1.6 werkte prima...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Flappiewappie schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:53:
Ik krijg een Google play Store melding; "Google play- Services werkt op dit moment niet"

Meer mensen ervaring hiermee? Of oplossing? Heb de APK gedownload (meest recente arm versie) en heb een OnePlus X. Versie 1.6 werkte prima...
Nope, hier heb ik 2.0.642304-release en start gewoon (Nexus 6P)(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Koffie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:26:

Positief:

Negatief:

Meer ervaringen ?
In welke taal doe je dit? Mijn whatsappjes worden in het engels voorgelezen, niets van te maken, maar als ik een commande inspreek dan hoor ik haar in het nederlands zeggen dat ze niet berijpt wat ik bedoel. Een beetje onduidelijk allemaal.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Maverick schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:09:
[...]

In welke taal doe je dit? Mijn whatsappjes worden in het engels voorgelezen, niets van te maken, maar als ik een commande inspreek dan hoor ik haar in het nederlands zeggen dat ze niet berijpt wat ik bedoel. Een beetje onduidelijk allemaal.
Dat heb ik ook! Ik denk zelf dat het komt omdat ik het toestel in het Engels heb staan, dan voice op engels en secundaire taal is nederlands.

Ik denk dat de text-to-speech de taal van je systeem neemt. Ik wil graag 'ok Google' kunnen zeggen met het scherm uit / in elk scherm, maar dat is alleen supported als je als eerste taal 'Engels' hebt staan.

Ik ga eens m'n systeemtaal naar Nederlands zetten en dan nog steeds engels als eerste taal voor voice, en nl als tweede...dat zal wellicht werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn toestel staat in het Nederlands ingesteld. Zowel mijn spraakcommandos als de gesproken feedback is ook in het Nederlands.
Ik heb het idee dat AA zwaar op Google Now leunt, maar vervolgens toch weer net niet.
De commando's voor een bericht opstellen of navigatie zijn vrijwel identiek aan google now, maar de mogelijkheden zijn een stuk minder.
Zo kun je bijvoorbeeld vanuit AA niet een notitie maken of een agenda item aanmaken, met google now kan dit wel.
Het "OK google" commando word ook geblocked vanaf het moment dat AA actief is. Als ik google now instel dat hij buiten de google app om moet reageren op "OK google" werkt dat prima, meer niet zodra ik in AA zit. Jammer, want nu moet je alsnog op dat microfoontje tappen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Koffie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:33:
Mijn toestel staat in het Nederlands ingesteld. Zowel mijn spraakcommandos als de gesproken feedback is ook in het Nederlands.
Ik heb het idee dat AA zwaar op Google Now leunt, maar vervolgens toch weer net niet.
De commando's voor een bericht opstellen of navigatie zijn vrijwel identiek aan google now, maar de mogelijkheden zijn een stuk minder.
Zo kun je bijvoorbeeld vanuit AA niet een notitie maken of een agenda item aanmaken, met google now kan dit wel.
Het "OK google" commando word ook geblocked vanaf het moment dat AA actief is. Als ik google now instel dat hij buiten de google app om moet reageren op "OK google" werkt dat prima, meer niet zodra ik in AA zit. Jammer, want nu moet je alsnog op dat microfoontje tappen.
Offtopic, maar wat is het commando in NL om een agenda item en notitie te maken. Ik vind het maar niet...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

"maak een notitie" en "maak een herrinnering" of "herinner mij vanavond 8 uur ik moet boodschappen doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Koffie schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:59:
"maak een notitie" en "maak een herrinnering" of "herinner mij vanavond 8 uur ik moet boodschappen doen"
maar een echt agenda item lukt me niet in het NL's. Dan wordt het een herinnering. In het engels kunt je een meeting inplannen en wordt echt een agendapunt...

ik vind het jammer dat er geen overzicht is wat je in het NL's kunt zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20

Had ik ook. Even de taal van jouw telefoon terug op Engels zetten. Op een of andere manier ziet Android auto dat er een update is maar die kun je niet installeren wanneer de telefoon in het Nederlands staat omdat Android auto niet wordt ondersteund in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Zoiets vermoede ik ook (aangezien NL niet officieel wordt ondersteund).

Echter krijg ik na engelse instellingen dezelfde melding. Dus dat lijkt niet de oplossing.

Wel al een Google draadje gevonden over het feit dat het verwijderen van de Google Services en dan opnieuw updaten kan helpen. Echter daar heb je root toegang voor nodig; dat heb ik niet.

Iemand anders een oplossing?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb wel eerst de 2.0 apk geinstalleerd en sindsdien werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

tlpeter schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:59:
Ik heb wel eerst de 2.0 apk geinstalleerd en sindsdien werkt het weer prima.
krijg nu ok zelfs 1.6 niet meer geinstalleerd... ff wachten dan maar

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Flappiewappie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:02:
[...]

krijg nu ok zelfs 1.6 niet meer geinstalleerd... ff wachten dan maar
Google Services gedeinstalleerd en toen opnieuw geupdate; doet het weer :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 16:29

Ik heb dit ook gehad (nexus 5), mij oplossing was anders. Ik heb via de app DisableServices de CarService service aangezet. Deze was te vinden onder Systeem > Google play services > CarService

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Interessant topic inderdaad. Loop al een tijdje te denken om een schermpje in de auto te bouwen. Via tablet of IetsVanFruitPi en touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olav_18
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04-2020
Beste mensen,
Wie kan me helpen met de installatie van Android auto? Zie door de bomen het bos niet meer als het gaat om apk's die me zouden moeten helpen om Android auto te installeren. Heb een Pioneer AVH-X8800BT en Samsung S6. Zou dus moeten kunnen, maar zoals gezegd weet ik niet wat ik moet installeren..
Alvast bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Installeer dit: Google Play: Android Auto

Dan verbind je gsm en verander de verbinding:
Had the same problem with my S7 Edge from Verizon with my Pioneer 8100NEX. Finally figured out that I have to change the USB options to get it work. After you connect the USB cable, pull down the notification drawer and look for "Connected for charging" notification". Tap that and change "Use USB for" to "Transferring media files". Android Auto worked after that for me.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olav_18
Dank voor snelle reactie Snake, maar krijg nog steeds de melding "dit item is niet beschikbaar in je land".
Technische dienst Pioneer geeft aan dat Android auto binnenkort ook in Nederland uit gerold zou worden, maar dat roepen ze al een tijdje (lees een jaar). Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Olav_18 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:49:
Dank voor snelle reactie Snake, maar krijg nog steeds de melding "dit item is niet beschikbaar in je land".
Technische dienst Pioneer geeft aan dat Android auto binnenkort ook in Nederland uit gerold zou worden, maar dat roepen ze al een tijdje (lees een jaar). Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
gewoon effe van apkmirror halen: *knip*. Linken naar APK files buiten de Play Store is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ok, excuses, dat wist ik niet. Maar @Olav_18 APK Mirror is van Android Police http://www.androidpolice.com/2014/11/19/meet-apk-mirror/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olav_18
Ha Boy,
Ook jij bedankt voor je reactie, maar je hebt met een digibeet te maken ;-)
Kun je aangeven welke ik precies moet DL? En je laatste reactie over Adroid Police is een goed ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Ik heb android auto afgelopen dagen gebruikt in mijn GTE. en vind het ontzettend onhandig. Je telefoon kun je helemaal niks meer mee zodra deze is gekoppeld met android auto. Je kan dan bijvoorbeeld flitsmeister niet meer aanzetten als je telefoon gekoppeld is, dan moet je je hem eerst weer loskoppelen. Daarnaast krijg ik om de een of andere reden de ene keer een nederlandse stem en de andere keer een engelse stem.... Ik ben nu weer overgestapt naar Apple CarPlay die in mijn ogen beter werkt, het grootste nadeel vind ik dat hij sommige namen niet herkend en dan vooral buitenlandse namen. Apple CarPlay is ook bij lange na nog niet wat ik er van verwacht, maar werkt in mijn ogen wel beter.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Erg jammer dat het niet beschikbaar is in Nederland :( En waarom, vraag ik mij dan af?
Ik had de .APK werkend, maar na een update o.i.d. werkt hij niet meer.

Was juist blij met de nieuwe auto, waarbij de verkoper nog verteld dat je dan mooi je telefoon kan koppelen, en de maps navigatie op je scherm hebt etc. Al met al ben je dan weer blij gemaakt met een dooie (nouja, bijna dooie, want het heeft een maand gewerkt) mus.
Moet nu weer de maps openen op mijn telefoon, terwijl het 3x zo grote scherm er boven alleen de temperatuur en muziek info laat zien :')

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 23-02-2017 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
@_ferry_, er is een update geweest en dan moet je effe de nieuwe apk installeren, rebooten en dan werkt het weer prima.
Dit gebeurd niet zo vaak.
Iritant is het wel maar dat is effe niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49
Je zou bijna vergeten dat Android Auto formeel nog helemaal niet in Nederland beschikbaar is. Deze week inderdaad de melding dat er een update gedaan moest worden, even weer een nieuwe APKtje ophalen en draaien maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
Sinds afgelopen weekend mijn Octavia (amundsen) ook geupdate met SmartLink en kan nu ook Android Auto (en Apple Car, heb alleen geen apple). Werkt op zich redelijk, alleen blijft googlemaps soms het geluid van de radio te lang onderdrukken terwijl er geen gesproken instructie is (dus dan is het een tijdje stil). Hopelijk wordt het binnenkort officieel ook in Nederland vrijgegeven. Dat scheelt wat frustratie met updates dat het dan niet werkt totdat je de update hebt gedaan (erg onhandig als je op vakantie bent bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13
Ik heb een beetje ruzie met de autodealer. Hij heeft mij een auto verkocht met de belofte dat het binnen een paar maanden zou gaan werken. Nu ruim een half jaar verder werkt het officieel nog steeds niet...Ik heb aangegeven dat hun en Opel in gebreken zijn gebleven. Ze maken nu al helemaal geen reclame meer voor Android Auto app. Hebben andere hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Mooi filmpje trouwens over Android Auto vs Apple Car: YouTube: Android Auto vs Apple CarPlay REAL WORLD TEST - Yuri and Jakub Go Fo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb nu ook de losse APK geïnstalleerd en verbaas me dat ie nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Wat geweldig om met Google Maps op je auto display te navigeren.
De navigatie van de auto van nog geen jaar oud, kent de vernieuwing bij afslag Waalwijk niet eens...
En Google verstaat mijn opdrachten tenminste goed :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hebben jullie ook dat bij inkomende gesprekken Android Auto / het systeem in mijn auto wel overgaat maar na opnemen het gesprek over de speaker van de telefoon gaat (en niet op de handsfree stand) dus je hoort die persoon niet praten. Ik heb dit al meerdere malen gehad bij inkomende gesprekken, uitgaande gaan gewoon prima. Erg vervelend om elke keer als er een gesprek binnenkomt de usb kabel uit mijn telefoon te trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 21-04-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 22:33
jan groen schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:58:
Ik heb een beetje ruzie met de autodealer. Hij heeft mij een auto verkocht met de belofte dat het binnen een paar maanden zou gaan werken. Nu ruim een half jaar verder werkt het officieel nog steeds niet...Ik heb aangegeven dat hun en Opel in gebreken zijn gebleven. Ze maken nu al helemaal geen reclame meer voor Android Auto app. Hebben andere hier ervaring mee?
Wanneer je de APK op je telefoon installeer en in je IntelliLink de AndroindAuto aanzet dan zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01-2020
Ik gebruik nu een paar dagen Android Auto maar heel lang ga ik het denk ik niet kunnen gebruiken/volhouden. De grootste minpunten voor mij zijn voor mij het missen van Flitsmeister (dit kan opgelost worden voor mij wanneer Waze eindelijk officieel beschikbaar is voor Android Auto), het missen van Whatsapp (alleen beschikbaar in Engels, dit zal vast opgelost worden wanneer Android Auto officieel beschikbaar is in Nederland) en het meeste irritante voor mij is het niet verder kunnen scrollen door Spotify lijsten dan 6 scrolls . Volgens mij moet in Android Auto alles gebeuren binnen 6 scrolls tijdens het rijden (ook tijdens het stil staan kom je niet verder dan een x aantal nummers maar dat ligt aan Spotify zelf denk ik), dit moeten ze echt uitschakelen/aanpassen voor muziek apps.
Het voelt allemaal aan als een platform dat nog in de test fase is en hopelijk gaan ze wel snel grote stappen maken om dit beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb er ook een paar dagen mee gespeeld, maar ik mis een heleboel apps. Ik had de verwachting dat er veel meer beschikbaar zou zijn dan de paar apps die er nu zijn. Een tijd geleden had ik nog geduld, maar na ruim een jaar zou er toch wel meer gebeurd moeten zijn?
- Navigatie via Google Maps op Android Auto is niet beter dan wat de testauto standaard had (Garmin), op realtime verkeersinformatie na. Ik hoop dat dit opgelost wordt zodra Waze beschikbaar komt (gebruik ik nu ook naast mijn ingebouwde navi in mijn huidige auto).
- Muziek afspelen lijkt alleen te kunnen via Spotify of Google Music. Ik zou graag een app als PowerAmp willen hebben en daarmee ook muziek vanaf USB af willen spelen.

Voor nu lijkt mirrorlink (beel van telefoon rechtstreeks weergegeven op auto headunit) me handiger dan Android Auto. Helaas ondersteunen zowel mijn huidige telefoon als auto dat niet. Hopelijk de opvolgers van beide wel :)

@MadMarky Ik heb verschillende keren in de nieuwe Honda Civic (zowel lang als kort) gereden en in de showroom gespeeld met de Honda Connect unit.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 22-05-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met welke auto's hebben jullie getest?
Ik verwacht eind juni een nieuwe leaseauto (Opel Corsa) waar tegen die tijd ook Android Auto voor beschikbaar zou moeten zijn, al blijft me de exacte status onduidelijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb een Octavia. Op dit moment adverteren auto merken in Nederland niet met AndroidAuto omdat Google het nog niet beschikbaar heeft gemaakt voor NL. Via bijv. een APK mirror installeren op je telefoon kun je het wel al gebruiken als je auto het ondersteund. Google doet helaas geen uitspraak anders dan "binnenkort" maar dat hoor ik al anderhalf jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 925435

Hallo allemaal
Zou het niet handig zijn om de krachten te bundelen en dan te proberen dat de app android auto beschikbaar komt voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:04
Anoniem: 925435 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:34:
Hallo allemaal
Zou het niet handig zijn om de krachten te bundelen en dan te proberen dat de app android auto beschikbaar komt voor Nederland
Eens, maar hoe zou je dat willen doen? Ik krijg over ongeveer een maand mijn nieuwe auto waar ook Android Auto in zou moeten kunnen. Zou wel tof zijn als het dan werkt.

Edit1: Vond zojuist in de Play Store een e-mail link onderaan de app van Google. Heb daar maar eens een mailtje naar toe gestuurd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven van de levering in Nederland. Nuja, levering, ze moeten eigenlijk alleen even een vinkje zetten bij 'Netherlands'. Benieuwd of ik reactie krijg. Heb opzich wel vaker met Google gemaild (ooit eens inzake een ChromeCast) en kreeg verrassend snel antwoord. We wachten af.

Edit2: Okee.. never mind. Krijg nu een automatische reply dat dit een 'no-reply' mail adres betreft (grrr noem het dan ook zo :( ) Anyway.. hierin staat wel dat je contact kan zoeken met het team via Twitter.
Tweet @android using #androidauto
Maar ik kan vanuit mijn werk niet op Twitter |:(

[ Voor 49% gewijzigd door DonJunior op 24-05-2017 08:07 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt ook gewoon de apk downloaden en installeren. Dit werkt ook in Nederland prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@tlpeter Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Ik houd mijn telefoon graag virusvrij en ga dus niet zomaar APKs installeren. Dat Tweakers.net het niet toestaat om APK download links toe te staan zegt mijns insziens al voldoende. Prima dat je het zelf doet maar ik zou het anderen niet klakkeloos aanraden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Daarnaast heb ik al eens gehad dat Android Auto niet werkte omdat ik moest upgraden. Dat kan natuurlijk gewoon, alleen wel even gedoe als je net weg wilt rijden en je moet een upgrade doen met een losse APK.

Ik sluit me graag aan bij het initiatief om AndroidAuto nu eindelijk eens in Nederland beschikbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:56:
@tlpeter Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Ik houd mijn telefoon graag virusvrij en ga dus niet zomaar APKs installeren. Dat Tweakers.net het niet toestaat om APK download links toe te staan zegt mijns insziens al voldoende. Prima dat je het zelf doet maar ik zou het anderen niet klakkeloos aanraden.
Dit is gewoon een origineel bestand welke virusvrij is.
Maar je moet niet, je mag.
Alleen denk ik dat je nog lang kunt wachten want Google roept al meer dan een jaar dat het er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

jongetje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:58:
Daarnaast heb ik al eens gehad dat Android Auto niet werkte omdat ik moest upgraden. Dat kan natuurlijk gewoon, alleen wel even gedoe als je net weg wilt rijden en je moet een upgrade doen met een losse APK.

Ik sluit me graag aan bij het initiatief om AndroidAuto nu eindelijk eens in Nederland beschikbaar te hebben.
APK Mirror is de website van Android Police, wat een aardig grote website is. Ze checken zelf de APK's: http://www.androidpolice.com/2014/11/19/meet-apk-mirror/

Ik ga vanuit dat dit niet gezien wordt als een link naar de apk van Android Auto, maar meer algemene info

Edit: dit moest een quote zijn op @DonJunior

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 24-05-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:35:
[...]

APK Mirror is de website van Android Police, wat een aardig grote website is. Ze checken zelf de APK's: http://www.androidpolice.com/2014/11/19/meet-apk-mirror/

Ik ga vanuit dat dit niet gezien wordt als een link naar de apk van Android Auto, maar meer algemene info

Edit: dit moest een quote zijn op @DonJunior
Ik ben mij wel bekend met AP en ook met APKs maar ik blijf er bij dat ik liever gewoon een gevalideerde download uit de Play Store heb dan gaan lopen pielen met APKs.
Al is het alleen maar voor updates, support en virusvrije meuk.
Het feit dat AP overigens een 'aardige grote website' is geeft natuurlijk geen garanties.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:00:
[...]

Ik ben mij wel bekend met AP en ook met APKs maar ik blijf er bij dat ik liever gewoon een gevalideerde download uit de Play Store heb dan gaan lopen pielen met APKs.
Al is het alleen maar voor updates, support en virusvrije meuk.
Het feit dat AP overigens een 'aardige grote website' is geeft natuurlijk geen garanties.
Ik snap je punt, maar naar mijn mening geeft dat net zoveel garantie als de Play Store. Als er OOIT een apk op APKMirror staat die niet gelijk is aan die in de Play Store, dan is alle vertrouwen in die site weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

MadMarky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:07:
Ik verwacht eind juni een nieuwe leaseauto (Opel Corsa) waar tegen die tijd ook Android Auto voor beschikbaar zou moeten zijn, al blijft me de exacte status onduidelijk.
Ik heb een Golf van een jaar oud. Dat werkt er prima. Ook kan ik tijdens het navigeren met Google Maps gewoon de muziek van de Golf zelf luisteren. Spraakgestuurd whatsappen werkt ook erg fijn. Binnengekomen berichten worden voorgeleden en zelfs een emoticon van een duim omhoog wordt gewoon uitgesproken. Enige jammere is dat als je een foto ontvangt, dat ie dan zegt dat er een foto is ontvangen en niet de foto beschrijft van wat erop te zien is :+

Ben erg blij met Android Auto en hoop van harte dat ie snel officieel beschikbaar is. Scheelt een hoop mensen met een telefoon in de hand op de weg.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ursamajor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:51:
[...]
Enige jammere is dat als je een foto ontvangt, dat ie dan zegt dat er een foto is ontvangen en niet de foto beschrijft van wat erop te zien is :+
Ik zit in groepsapps waar wel vaker nsfw dingen langskomen, ben benieuwd hoe hij dat zou omschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik wil ook heel graag AA gaan gebruiken in m'n auto. Weet iemand waar je een kort USB-C naar gewoon USB kabeltje kan kopen? Ik kan bij allekabels.nl minimaal 50cm vinden, liever wil ik het nog korter hebben. De telefoon ligt in de Golf letterlijk naast de USB aansluiting.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 26-05-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Keertje je kabel oprollen. Doe ik ook een keer of 3 met m'n kabel van een kleine meter.
Een halve meter is zo gek nog niet, want je moet m ook nog in je telefoon kunnen prikken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
tiguan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:43:
Ik wil ook heel graag AA gaan gebruiken in m'n auto. Weet iemand waar je een kort USB-C naar gewoon USB kabeltje kan kopen? Ik kan bij allekabels.nl minimaal 50cm vinden, liever wil ik het nog korter hebben. De telefoon ligt in de Golf letterlijk naast de USB aansluiting.
Ik heb er eentje bij Aliexpress van rond de 15cm gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb mijn kabel (stug ding) ook opgerold. Gaat prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 11:39

Pubbert

random gestoord

MadMarky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:07:
Ik heb een Corsa (2017) als tijdelijke shortlease/huur, en daar zit idd Android Auto in.
Met mijn S7 heb ik dit 2 weken probleemloos gebruikt, echter sinds een week of 2 raakt Google Maps via Android Auto telkens de GPS kwijt 'GPS signaal verloren' hoor ik via de Google stem, en de display geeft aan "Searching for GPS". Hij rijd vaak wel door op je gemiddelde snelheid (net alsof je in een tunnel zit)

De telefoon los halen helpt soms ff. Het maakt niet uit of hij op het dashboardkastje ligt, op het dashboard onder de ruit. Ik heb het nog niet kunnen oplossen.
De telefoon los raakt in de auto nooit GPS kwijt, dus het is wel een Android Auto issue.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Pubbert Hij gebruikt de GPS van je telefoon, daar gaat het dus blijkbaar mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 11:39

Pubbert

random gestoord

jongetje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:41:
@Pubbert Hij gebruikt de GPS van je telefoon, daar gaat het dus blijkbaar mis.
Inderdaad, maar als ik de kabel loskoppel, en dus de telefoon laat navigeren, verliest hij de gps niet. Enkel als hij Google maps toont via de display van de auto (via Android Auto dus)

Update

Het bleek aan de stroombesparing van mijn S7 te liggen, deze stond op medium (per ongeluk een keer gedaan tijdens kritiek batterij nivo denk ik) Deze aangepast naar UIT, daarna blijft de GPS het wel goed doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pubbert op 06-06-2017 13:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 21:34
Kan ik Android auto in het Nederlands zetten terwijl mijn telefoon in het Engels is?

Nu is het onmogelijk om berichten voor te lezen en versturen. Omdat die het als Engels ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Joostje123 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:49:
Kan ik Android auto in het Nederlands zetten terwijl mijn telefoon in het Engels is?

Nu is het onmogelijk om berichten voor te lezen en versturen. Omdat die het als Engels ziet.
Nee je moet de telefoon in het Nederlands zetten.
Ik heb Nederlands en Engels toegevoegd zodat je snel kunt wisselen maar die dit eigenlijk nooit.
Ik had mijn telefoon altijd in het Engels staan maar mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
tlpeter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:12:
[...]

Nee je moet de telefoon in het Nederlands zetten.
Ik heb Nederlands en Engels toegevoegd zodat je snel kunt wisselen maar die dit eigenlijk nooit.
Ik had mijn telefoon altijd in het Engels staan maar mis het niet.
Dan zet ik hem in het Nederlands.
Jammer dat ik dan nog niet de google Assistant heb. Maar die komt wel een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Vanochtend voor het eerst AA gebruikt in m'n auto. Met Google Maps en Spotify tegelijkertijd. Elke keer als Google Maps iets wilde zeggen, stopte Spotify met spelen. Tenminste, dat denk ik, want de gesproken stem van GM hoorde ik niet. Op een gegeven moment heb ik het geluid van GM gedempt en toen bleef Spotify wel doorspelen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je kunt dit instellen dacht ik.
Het volume van maps moet je ook kunnen instellen en ik denk dat deze heel zacht of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok en doe je dat dan binnen Google Maps ergens of moet ik dit in het mediacenter van Volkswagen doen?

Daarnaast, het probleem met Spotify is daarmee niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wellicht is het gewoon een bug. Ik heb het ook als ik aan het navigeren ben terwijl muziek van de VW speler speelt.
Als de route is gepland, geeft ie daar een gesproken bericht over waarbij de muziek stopt. Dan speelt ie daarna ook niet verder en moet ik even pielen om hem weer verder te krijgen.

Echter werkt m'n Android auto nu niet meer, wellicht door een update van Carmode uit de Samsung store...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
tiguan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:44:
Ok en doe je dat dan binnen Google Maps ergens of moet ik dit in het mediacenter van Volkswagen doen?

Daarnaast, het probleem met Spotify is daarmee niet opgelost.
Wanneer er dus een route wordt uitgesproken even het volume omhoog doen, dit zie je dan in de maxidot met een vlaggetje van de navigatie.
Maar je kunt dit uitzetten door op het volume icoontje op het scherm van maps te drukken.
Je hebt dan de opties om deze helemaal uit te zetten of alleen meldingen (deze heb ik aan staan)
Dan heb je geen last meer van zachter wordende muziek via spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@tlpeter: De muziek wordt niet zachter maar stopt in zijn geheel. Ik zal in ieder geval eens met het volume spelen als er gesproken wordt.

@Ursamajor Ik gebruik Spotify op m'n telefoon in dit geval. Ik heb het nog niet geprobeerd met muziek gelijkertijd uit het entertainment systeem zelf.

Update: Op de terugweg deed ie 't wel goed. Dus 't vrouwtje van Maps zei gewoon netjes alles en Spotify bleef doorspelen. Het enige wat nog wel irritant is, zodra flitsmeister een geluid maakt, wordt de muziek gedempt en blijft gedempt. Skippen naar het volgende nummer verhelpt dit.

Ik zit er overigens wel over te denken om 't vrouwtje van Maps te muten, want ze lult wel erg veel af en toe.

[ Voor 111% gewijzigd door tiguan op 08-06-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik ben benieuwd of iets eventueel met mirrolink mogelijk is of Android auto.
Kan ik mijn scherm casten naar mijn auto scherm op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Joostje123 voor Mirrorlink moet je opzoeken of je telefoon en je auto het ondersteunen. Als dat het geval is, kan je sommige apps op je telefoon draaien maar het beeld daarvan op het beeldscherm van de auto weergeven. Ik weet niet of je ze dan ook op het autoscherm kan bedienen.

Als Android Auto op je auto zit, kan je de apk installeren en dan Google Maps, Spotify en wat andere apps draaien en bedienen op het autoscherm, waarbij je de dataverbinding van je telefoon gebruikt als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Telefoon en auto ondersteunen beide mirrolink.

Welke apps kan ik mijn beeldscherm casten naar auto scherm? Ik vind 1000 voorbeelden maar niet echt nou dit is het... Alles lijkt net weer te werken met iets andere bijvoorbeeld miracast.

Heb jij wel een goede App die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Joostje123 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:08:
Telefoon en auto ondersteunen beide mirrolink.

Welke apps kan ik mijn beeldscherm casten naar auto scherm? Ik vind 1000 voorbeelden maar niet echt nou dit is het... Alles lijkt net weer te werken met iets andere bijvoorbeeld miracast.

Heb jij wel een goede App die dit kan?
Je gaat nu wel erg offtopic. Dit is het Android Auto topic en niet het MirrorLink topic. Ik heb voor mijn Skoda deze week de Skoda One app geprobeerd. Als je MirrorLink op je telefoon hebt en SmartLink in je Skoda dan kun je wat gegevens van je Canbus zoals de NM, PK's druk op de wielen etc.

Maar wat ik al zei, dat is nogal offtopic dus als je meer wilt weten open even een Topic of praat hierover verder in het betreffende merk forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Moet je AA eigenlijk op een bepaalde manier afsluiten? Ik heb nu al een paar manieren geprobeerd. Gewoon telefoon loskoppelen voordat ik de deur van m'n auto open doe (dan staat de infotainment van de auto nog aan), maar ook pas na het opendoen van de deur.

De reden dat ik 't vraag is namelijk het volgende; als ik weg ben van m'n auto start AA weer opnieuw op en Flitsmeister ook. Ik kan dan de app wel sluiten , maar hij komt zeker nog een paar keer weer terug. Net alsof ie de auto detecteert.

Het is me ook niet helemaal duidelijk of bluetooth nou nog steeds nodig is als je AA gebruikt. Bluetooth wordt wel altijd ingeschakeld namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt instellen of je bluetooth aan moet in de instellingen. Ik heb gemerkt dat zonder bluetooth je niet kunt bellen dus dat heb ik wel altijd aan staan in de auto.

Wat betreft afsluiten. Als ik mijn sleutel eruit haal dan gaat mijn systeem ook uit en dan trek ik de kabel los, soms ook weleens tijdens het rijden. Verschilt per keer en moet volgens mij gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

Triaxlium

raar maar waar

Kan iemand mij hier misschien helpen? Ik heb de AA app via een APK gedownload maar zodra ik deze wil installeren krijg ik een melding "App not installed". Het aparte zodra ik m' n telefoon (Galaxy A5 2016) aan mn auto hang en connect komt er wel wat in beeld op zowel het scherm van m'n auto als die van m'n telefoon alleen na een paar seconde crasht alles. Het symbool van AA komt wel op m'n telefoon in beeld en er draait wel een soort van app. Heb alleen nooit iets geïnstalleerd zelf. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Triaxlium Probeer eens de 32bits versie als je de 64 bits hebt geprobeerd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

Triaxlium

raar maar waar

Heb het probleem opgelost. Simpelweg een reboot nodig en toen kon die ineens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaghout
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik krijg het met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn telefoon (samsung galaxy J5).
Volgens mij moet ik de arm64 architecture gebruiken en heb de versie van 12 mei j.l. gepakt.
Hij stopt met "App not installed". Ik gebruik de app Astro om te installeren.
Ik heb 1 GB vrij intern geheugen, dat moet dus ook voldoende zijn.

Heeft iemand tips?

(ik heb al pogingen gedaan om te installeren zonder SIM kaart, ook een ander architectuur geprobeerd, maar kom niet verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Probeer ook eens de 32 bit package.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft iemand een opverzicht van welke stemcommando's zoal ondersteund worden bij Android auto?

De commando's die ik gebruik zijn:
- Navigeer naar <adres, opgeslagen locatie of contactnaam>
- Bel <contactnaam>

Het commando 'start spotify' leverde me enkel de response '2006' op, het jaar waarin spotify opgericht is. Dat was kennelijk dus een zoekopdracht :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
slaghout schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:40:
Ik krijg het met geen mogelijkheid geïnstalleerd op mijn telefoon (samsung galaxy J5).
Volgens mij moet ik de arm64 architecture gebruiken en heb de versie van 12 mei j.l. gepakt.
Hij stopt met "App not installed". Ik gebruik de app Astro om te installeren.
Ik heb 1 GB vrij intern geheugen, dat moet dus ook voldoende zijn.

Heeft iemand tips?

(ik heb al pogingen gedaan om te installeren zonder SIM kaart, ook een ander architectuur geprobeerd, maar kom niet verder)
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Reageren op een whatsapp bericht kan met "reageer" en dan reageer je op het laatste bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb het probleem dat als ik Android Auto gebruik hij niets doet met het commando: "Start Flitsmeister". Als ik gewoon Google maps gebruik ipv android auto dan werkt dit wel en opent hij gelijk flitsmeister. Ik gebruik engelse spraakinput. Hebben meer mensen dit probleem? Zal waarschijnlijk niet alleen voor flitsmeister zijn, maar ook het openen van andere apps vanuit AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Ransom_nl Flitsmeister is ook niet compatible met Android Auto. Er wordt momenteel een betatest gedaan met Waze, voor de rest werkt alleen GoogleMaps met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-12-2024
Iemand ervaring met het oversteken van de grens met Android Auto? Ik reed laatst Duitsland in en na korte tijd klapte Android Auto eruit. Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer je van provider wisselt. Daarna was het hele systeem van slag en kreeg ik het met veel moeite pas weer draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Waze is tegenwoordig beschikbaar binnen Android auto. Ik kwam er per toeval achter. Waze moet wel op de laatste versie staan. Helaas nog geen maximum snelheid in het scherm. Ik heb dit als feedback bij Android auto aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zag het als tweet langskomen inderdaad

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DF2rPWGVwAA9KNf.jpg

Zier er bijna hetzelfde uit als Google Maps onder Android Auto, maar dan met wat andere kleurtjes.
In jouw post "niet" = "moet" neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Inderdaad typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wat is het voordeel van Waze boven Maps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voornamelijk up to date file- en flitsinformatie, al maakt Google tegenwoordig ook gebruik van de informatie die ze krijgen van Waze-gebruikers. Af en toe zie je in Google Maps ook "incident gemeld door Waze".
Ik vond de telefoon-versie er ook veel beter uit zien dan Google Maps navigatie, maar bij de Android Auto versie zijn de verschillen blijkbaar een stuk kleiner. Ik heb op het moment helaas geen auto met AA tot mijn beschikking waardoor ik het niet kan testen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waze heeft bijvoorbeeld wegafsluitingen door evenementen/ongevallen/wegwerkzaamheden die door de communitiy gemeld zijn. Over het algemeen is Waze daaroor beter up to date en loop je minder vaak tegen onverwachte situaties aan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tlpeter schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:13:
Waze is tegenwoordig beschikbaar binnen Android auto. Ik kwam er per toeval achter. Waze moet wel op de laatste versie staan. Helaas nog geen maximum snelheid in het scherm. Ik heb dit als feedback bij Android auto aangegeven.
Hoe kies je dan waze? Ik zie alleen googlemaps die standaard opent. Zojuist waze geüpdate en herstart maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Heb je de laatste versie van Android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
tlpeter schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:19:
Heb je de laatste versie van Android auto?
Ja. Die van 6 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:21
Longpress op navigatie icoontje. Dit weekend geprobeerd, resolutie in een VW Passat is echt om te janken... Bovendien raak ik mijn kaart in het tellerdisplay (Active Info Display) kwijt... 8)7.

Snel er weer afgegooid....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Nee de interne navi van VW is goed wou je zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:57
Binnenkort maar weer eens even de nieuwste versie van AA op mijn telefoon zetten, over de huidige ben ik niet ècht tevreden... Toen ik in januari met mijn huidige auto ging proefrijden werkte alles top: spraakcommando's lukten allemaal, het weer paste zich mooi per plaats aan, spotify deed het goed en ik dacht: ik ga het standaard systeem niet eens zo veel gebruiken.

Nou, dat is in de afgelopen maanden wel iets anders geworden. Ik krijg geen weer meer, voicecommando's worden zo goed als niet meer gesnapt en Spotify loopt met enige regelmaat ook vast, waardoor ik 'm er meestal gewoon weer uit gooi, omdat het standaard systeem (Seat Leon van vorig jaar) gewoon wel werkt.

Is de nieuwe versie wat beter? Ik vond het de afgelopen maanden zelfs achteruit gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
De vorige was niet best. De laatste is veel beter. Weer gebruik ik nooit, spotify heel vaak. Stottert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:21
tiguan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:29:
Nee de interne navi van VW is goed wou je zeggen :P
:D Daarom wilde ik AA gaan gebruiken... Als navi gebruik ik altijd Waze, maar dat ziet er dus niet uit op het VW scherm....

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie