Toon posts:

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

Onderwerpen

• kroepmoesje
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 13:54
Hallo,

Android Auto lijkt mij, na het zien van verschillende filmpjes, een prachtig systeem om te hebben in de auto. De filmpjes zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op auto's en opties in de USA en in het Engels.

Recente ervaringen over Android Auto in Nederland zijn eigenlijk niet te vinden, waarschijnlijk ook omdat de app hier nog niet is uitgebracht. Omdat ik ook niemand ken die het systeem heeft, ben ik benieuwd of er hier tweakers zijn die mij meer over hun ervaringen in Nederland kunnen vertellen over Android auto. Werken functies zoals bij de wear, (stuur een whatsapp bericht naar.... ) e.d. al in Nederland? Zelf heb ik het idee dat het project nog erg in de kinderschoenen staat en de ontwikkeling er van niet op een hoog pitje staat. Het is Google zelfs niet vreemd om projecten ineens "af te schieten", en daarvoor koop ik natuurlijk geen dure headunit voor in de auto.

• PeeBee
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-10-2018
*knip* Linkjes naar APK files zijn niet toegestaan.

van deze link kan een android auto versie downloaded worden, zie ook verder veel andere info waar op je kan googlen voor Android Auto.

bij mijn weten draaien al veel merken (bv VAG) Android Auto of Apple CarPlay, dus geen dure updates meer nodig van je dure navigatiesysteem, zelf heb ik een Skoda Fabia met Android Auto die je met een usb kabel aan je smartphone verbind en dan in het display bv Google Maps als navigatie kan gebruiken, voor muziek bv Spotify of Google Play. Telefoon handsfree is hierin ook geïntegreerd en ik mag wel zeggen dat alles naar volle tevredenheid werkt, zit nu op een update te wachten (oktober) dat Waze erbij komt voor navigatie.

WhatsApp e.d. heb ik geen ervaring mee, maar denk niet dat dit bruikbaar is voor whatsappen e.d. sms kan dan weer wel dacht ik

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 10:16]

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag even zitten met Android Auto op mijn Samsung S6.
Vind het verrassend goed werken. Nog wel wat rare bugjes, maar dit komt een eind in de richting van wat ik van een auto app verwacht.

Positief:
- Spraakgestuurd bellen, SMSen en whatsappen
- Spraakgestuurd navigeren
- Spraakgestuurd muziek aanzetten (had nog niet alles aan de praat)

Negatief:
- Spraakopdrachten onduidelijk. Het simpele command 'stop' zal altijd de navigatie stoppen :?
- Je kunt spraakgestuurd een whatsapp bericht sturen. Je kunt een binnenkomend whatsapp bericht afluisteren, Android Auto moedigt je zelfs aan om een reactie te sturen. Maar als ik dat spraakgestuurd vraag krijg ik als antwoord dat het niet kan (maar spraakgestuurd zelf een WA bericht opstellen kan dus weer wel :? )
- Totaal onduidelijk hoe je verkeersinformatie kunt opvragen

Grootste gebrek tot nu toe is de onduidelijkheid van aanwezige voicecommandos. Bied eker perspectief om een table in de auto te monteren met AA erop (Y)

Meer ervaringen ?

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Boy schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:22:
[...]

Ik moet 'm nog uitproberen, ik ga vanuit dat je 'm via APK mirror hebt geinstalleerd, aangezien hij in NL nog niet beschikbaar is. Ik verstuur appjes en zo altijd in het nederlands, jij hebt 'm ook in het Nederlands staan?
Ja alles staat op Nederlands en idd de APK mirror versie :P

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
@_ferry_, er is een update geweest en dan moet je effe de nieuwe apk installeren, rebooten en dan werkt het weer prima.
Dit gebeurd niet zo vaak.
Iritant is het wel maar dat is effe niet anders.

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-10 14:12

Boy

App developer

Mooi filmpje trouwens over Android Auto vs Apple Car: YouTube: Android Auto vs Apple CarPlay REAL WORLD TEST - Yuri and Jakub Go Fo...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:49

Ursamajor

Astrofotograaf

MadMarky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:07:
Met welke auto's hebben jullie getest?
Ik verwacht eind juni een nieuwe leaseauto (Opel Corsa) waar tegen die tijd ook Android Auto voor beschikbaar zou moeten zijn, al blijft me de exacte status onduidelijk.
Ik heb een Golf van een jaar oud. Dat werkt er prima. Ook kan ik tijdens het navigeren met Google Maps gewoon de muziek van de Golf zelf luisteren. Spraakgestuurd whatsappen werkt ook erg fijn. Binnengekomen berichten worden voorgeleden en zelfs een emoticon van een duim omhoog wordt gewoon uitgesproken. Enige jammere is dat als je een foto ontvangt, dat ie dan zegt dat er een foto is ontvangen en niet de foto beschrijft van wat erop te zien is :+

Ben erg blij met Android Auto en hoop van harte dat ie snel officieel beschikbaar is. Scheelt een hoop mensen met een telefoon in de hand op de weg.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:00
tiguan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:43:
Ik wil ook heel graag AA gaan gebruiken in m'n auto. Weet iemand waar je een kort USB-C naar gewoon USB kabeltje kan kopen? Ik kan bij allekabels.nl minimaal 50cm vinden, liever wil ik het nog korter hebben. De telefoon ligt in de Golf letterlijk naast de USB aansluiting.
Ik heb er eentje bij Aliexpress van rond de 15cm gekocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-10 21:04

Pubbert

random gestoord

MadMarky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:07:
Met welke auto's hebben jullie getest?
Ik verwacht eind juni een nieuwe leaseauto (Opel Corsa) waar tegen die tijd ook Android Auto voor beschikbaar zou moeten zijn, al blijft me de exacte status onduidelijk.
Ik heb een Corsa (2017) als tijdelijke shortlease/huur, en daar zit idd Android Auto in.
Met mijn S7 heb ik dit 2 weken probleemloos gebruikt, echter sinds een week of 2 raakt Google Maps via Android Auto telkens de GPS kwijt 'GPS signaal verloren' hoor ik via de Google stem, en de display geeft aan "Searching for GPS". Hij rijd vaak wel door op je gemiddelde snelheid (net alsof je in een tunnel zit)

De telefoon los halen helpt soms ff. Het maakt niet uit of hij op het dashboardkastje ligt, op het dashboard onder de ruit. Ik heb het nog niet kunnen oplossen.
De telefoon los raakt in de auto nooit GPS kwijt, dus het is wel een Android Auto issue.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Je kunt instellen of je bluetooth aan moet in de instellingen. Ik heb gemerkt dat zonder bluetooth je niet kunt bellen dus dat heb ik wel altijd aan staan in de auto.

Wat betreft afsluiten. Als ik mijn sleutel eruit haal dan gaat mijn systeem ook uit en dan trek ik de kabel los, soms ook weleens tijdens het rijden. Verschilt per keer en moet volgens mij gewoon kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voornamelijk up to date file- en flitsinformatie, al maakt Google tegenwoordig ook gebruik van de informatie die ze krijgen van Waze-gebruikers. Af en toe zie je in Google Maps ook "incident gemeld door Waze".
Ik vond de telefoon-versie er ook veel beter uit zien dan Google Maps navigatie, maar bij de Android Auto versie zijn de verschillen blijkbaar een stuk kleiner. Ik heb op het moment helaas geen auto met AA tot mijn beschikking waardoor ik het niet kan testen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Waze heeft bijvoorbeeld wegafsluitingen door evenementen/ongevallen/wegwerkzaamheden die door de communitiy gemeld zijn. Over het algemeen is Waze daaroor beter up to date en loop je minder vaak tegen onverwachte situaties aan.

🖥️ | 🚗

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:32
Nee de interne navi van VW is goed wou je zeggen :P

• tlpeter
  • Nu online
Google maps is ook prima hoor, eigenlijk nu nog veel beter.
Ook de file informatie is uitstekend en veel beter dan TMC die een file aangeeft wanneer deze net opgelost is :)

• ComaKip
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 10:15
yvonnedenboer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:39:
Bedankt voor je reactie, ja ik heb het op mijn telefoon, Android Auto, maar Automate is qua layout wel hetzelfde... Iemand ervaringen of voor/nadelen?
Misschien deze even lezen? http://www.droidviews.com/automate-android-auto-alternative/

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13:33

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

> Gebruik je android auto vaak?
--> Ja

> Ben je tevreden over Android auto?
--> Ja

Zou je een beoordeling willen achter laten in de Play Store ?
--> Ja

Dit item is niet beschikbaar in je land.

Oke, dan niet toch....

[Voor 12% gewijzigd door 0stone0 op 29-08-2017 16:10. Reden: Duim Nagel]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• 0stone0

0stone0

@Maaark, @MrRobin , @tlpeter ,
Had hier ook veel last van, echter is dit na de laatste update niet meer voorgekomen!

Misschien even de nieuwste APK downloaden!

• tlpeter
  • Nu online
Waze heeft een update gehad en heeft nu ook de welbekende snelheidsmeter in het scherm.

• tlpeter
  • Nu online
Nee maar soms snapt ze het gewoon niet :)

Een voorbeeld:

Ik kom nog wel eens bij de schaatsbaan Breda.
Ik zeg dan: Navigeer naar schaatsbaan breda. Dit snapt ze niet.
Dan zeg ik: Navigeer naar Optisport Breda (daar is het onderdeel van) en dan snapt ze het wel.
Je kunt ook alleen de naam zeggen en dan wordt er naar gezocht. Ik krijg dan de mogelijkheid om te bellen of te navigeren naar het resultaat.

• rig0r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-05 16:20
Net weer even geprobeerd. Werkt nu ineens wel, tenminste met adres of locatie. Vreemd. Enige dingetje is dat ze de reistijd verkeerd noemt. Maps zegt bijv. 20 minuten en zij zegt een uur.

Navigeer naar "naam van contact" werkt niet. Bij jou wel? Wat tot nu toe werkt bij mij:

"Muziek afspelen" start Spotify met willekeurige nummers
"Speel artiest" speelt willekeurig nummer van artiest
"Navigaar naar [adres of lokatie]"
"Wat wordt het weer" geeft weerbericht voor morgen voor huidige lokatie
"Reageer" reageer op laatste binnengekomen bericht

Het lijkt ook dat je een willekeurige term kan noemen en dan gaat ze voor je googlen.

Misschien kunnen we ergens een lijstje maken van wat ze begrijpt. Ik kan het nergens vinden namelijk. Een bericht versturen is me nog niet gelukt. Een bepaalde playlist op spotify starten ook niet.

• rig0r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-05 16:20
gwystyl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:30:
Whatsapp bericht: "stuur whatsapp bericht naar <naam contact>"

je krijgt dan de respons: "wilt u chatten met <naam contact>?" --> JA --> "wat is het bericht?" --> <bericht> --> "dit is het bericht: <leest bericht voor>: wilt u verzenden of wijzigen?" --> Verzenden
Dit werkt inderdaad. Moet af en toe wel 3x verzenden zeggen, maar goed :)

• Boy
  • Laatst online: 16-10 14:12

Boy

App developer

offtopic:
ik schrok van je ondertitel!

• tlpeter
  • Nu online
Je kunt op het pijltje klikken en dan geluid uitzetten of alleen meldingen.
Ook na het pijltje kun je de navigatie beindigen.

• tiguan
De headunit zelf heeft geen Android Auto, maar ondersteuning ervoor. Je moet je telefoon nog steeds aansluiten om AA te kunnen gebruiken.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:22
Versie 2.9 is online. Ik kan niet echt vinden wat er veranderd is. Op CES hebben ze wel aangekondigd dat de Google assistent toegevoegd zou worden.

• jongetje
the Runningman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
Ha, mooi verhaal. Ik dacht dat je na installatie van Android Auto op je telefoon, hij daarna wel automatisch de updates doet.
Updates gaan via de playstore en aangezien het niet beschikbaar is (voor ons Nederlanders) krijg je dus geen updates, dat is niet zo gek toch voor een handmatig geïnstalleerde applicatie?

Wat betreft wat er nieuw is, druk op APKMirror op de "WHAT'S NEW" Tab.

[Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-01-2018 15:02]

• MadMarky
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:09:
Ik heb nog steeds geen Whatsapp op de nieuwste versie. Meer mensen hier last van, doe ik iets fout?
Ontvangen of verzenden?
Probeer anders eens het commando "Stuur whatsapp bericht naar [insert naam contactpersoon]"

🖥️ | 🚗

• Goegol
  • Laatst online: 13:36
SeatRider schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:24:
Wat ik meestal doe is alvast de navigatie instellen als ik op weg ben naar mijn auto. Dan sluit ik de telefoon aan op de auto en gebeurt er niks. Het lijkt erop dat AA pas "start" als de Google Maps niet op de voorgrond draait/als de telefoon niet is gelocked. Iemand enig idee waarom dit is?

En enig idee waarom AA 3.0 er alleen voor ARM64 is? Mijn Moto G5+ slikt geen ARM64...
Wat ik meestal merk is dat de andere versies paar dagen later beschikbaar komen.

Hemelaar Fotografie

• agoNITE
  • Laatst online: 14-10 12:19
SeatRider schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:24:
Wat ik meestal doe is alvast de navigatie instellen als ik op weg ben naar mijn auto. Dan sluit ik de telefoon aan op de auto en gebeurt er niks. Het lijkt erop dat AA pas "start" als de Google Maps niet op de voorgrond draait/als de telefoon niet is gelocked. Iemand enig idee waarom dit is?

En enig idee waarom AA 3.0 er alleen voor ARM64 is? Mijn Moto G5+ slikt geen ARM64...
Sinds 20-2 is de 'normale' ARM versie beschikbaar op APKMirror.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:47
Joostje123 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:24:
Ik kan android auto niet meer opstarten. Fout met Google play services. Via kabel en zonder auto zelfde probleem. Nieuwste versie geïnstalleerd, probleem blijft zich voordoen. Hoe kan ik dit oplossen?
Compleet verwijderen en opnieuw binnenhalen?

Wat anders: Ik kreeg gisteren de melding dat ik AA verplicht moest updaten. Dus ik klik op de knop 'Update' die in beeld verschijnt bij het opstarten van AA en vervolgens probeert ie een link te leggen naar de Playstore maar dan krijg je de melding "Deze app is niet geschikt in uw regio" (of iets dergelijks) en vervolgens een rood scherm in AA met alleen de knop 'Exit". Lekker dan. Werkt gewoon heel AA niet meer.

Uiteindelijk de update buiten de play store om (als APK) moeten installeren/updaten. Zo debiel dat AA nog steeds niet in NL beschkbaar is. Het werkt namelijk hartstikke prima.. waar wacht Google toch op?? :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Ik ben zelf sinds kort aan het spelen met Android Auto en de mogelijkheden, voor diegene die op zoek zijn naar het volledig mirroren van het scherm van je telefoon werkt voor mij AAMirror best mooi, erg veelbelovend!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:09
Inmiddels is het opgelost:

Via instellingen apps alles van Google play Service en Google Play store (Data en Cache) verwijderd.

Vervolgens nog steeds het probleem toen ik de AA app zelf opstarten. Alleen toen ik naar AA ging in de app instellingen van de telefoon. Was daar een knop om direct naar de instellingen van AA te gaan. Deze gaf geen foutmelding. Voorheen verdween hij meteen i.p.v. foutmelding. Maar ik kreeg nu netjes de instellingen. Hierna starten AA wel op.

Ik ben weer blij! Ga vanmiddag eens kijken of de verbinding goed is van 3.1 en of waze werkt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-10 00:30
Aksnes schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:58:
Inmiddels is het opgelost:

Via instellingen apps alles van Google play Service en Google Play store (Data en Cache) verwijderd.

Vervolgens nog steeds het probleem toen ik de AA app zelf opstarten. Alleen toen ik naar AA ging in de app instellingen van de telefoon. Was daar een knop om direct naar de instellingen van AA te gaan. Deze gaf geen foutmelding. Voorheen verdween hij meteen i.p.v. foutmelding. Maar ik kreeg nu netjes de instellingen. Hierna starten AA wel op.

Ik ben weer blij! Ga vanmiddag eens kijken of de verbinding goed is van 3.1 en of waze werkt!
Heb dit ook gedaan, en kan hem nu inderdaad weer opstarten. Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:26:
Hoe kan ik voorkomen dat Android Auto andere apps zoals FlitsNav afsluit? Helaas is er geen AA support voor.
Niet. Android Auto is bedoeld als aparte omgeving waarin je geen afleiding hebt van andere (lees: niet supported) apps. Dingen als FlitsNav en Flitsmeister kun je niet tegelijk hebben draaien met AA.
Tip: Waze heeft ook flitsers, mits deze door je mede-Wazers gemeld zijn.

🖥️ | 🚗

• stelling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-10 17:00
MadMarky schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:10:
[...]

Niet. Android Auto is bedoeld als aparte omgeving waarin je geen afleiding hebt van andere (lees: niet supported) apps. Dingen als FlitsNav en Flitsmeister kun je niet tegelijk hebben draaien met AA.
Tip: Waze heeft ook flitsers, mits deze door je mede-Wazers gemeld zijn.
De meldingen uit flitsservice.nl worden automatisch overgenomen in Waze. Dus je bent niet alleen afhankelijkelijk van mede-Wazers.

• stelling
  • Laatst online: 14-10 17:00
djiedjee schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:31:
Je kan altijd de kaarten offline zetten.
Persoonlijk vind ik 30Mb tegenwoordig te verwaarlozen. Simpel heeft al 5Gb voor 10€...

[...]
Hangt er ook vanaf of je Google Maps of Waze gebruikt. De laatste bewaart automatisch stukken van kaarten waar je bent geweest. Dus hoe vaker je het gebruikt, hoe minder data je gebruikt. Wat bij Waze ook data bespaart is als je met Wifi je route plant. De benodigde stukken kaart worden dan gelijk gedownload en als je niet van de voorgestelde route afwijkt, hoef je ook geen nieuwe stukken kaart te downloaden. Uiteraard verbruikt Waze dan nog wel wat data voor verkeersinformatie, meldingen, etcetera.

Bij Google Maps kan je instellen dat je bepaalde gebieden download. Dat scheelt uiteraard.

Maar beide hebben eigenlijk niet met AA te maken, maar is hoe de betreffende navigatie-apps werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-04 08:25
Ik heb hem voornamelijk gekocht voor de Spotify, scrollen door lijsten tijdens het rijden en navigatie ( Waze) is ook erg fijn. Android auto vond ik ook wel een reden om te kopen echter blijkt dit achteraf nog niet helemaal 100% te functioneren wat natuurlijk jammer is voor zo'n prijzig toestel. Ik hoop dat ze dit in de nabije toekomst nog wel gaan patchen zodat het helemaal naar behoren werkt, dat is toch een stuk fijner rijden.

Nu kan ik bij berichten de autoreply 'ik ben nu aan het autorijden' wel aanklikken maar daarvoor heb je geen Android Auto.

Overigens zijn er inmiddels wel een paar toestel firmware updates die ik nog moet installeren op het toestel, wellicht dat het helpt maar verwacht eerlijk gezegd dat het een Android Auto probleem is en niet een Pioneer probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

SeatRider schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:44:
[...]

En weet je nog wat die waren? Ik heb wat zitten pielen omdat ik het ook wilde laten werken als AA niet actief is (dus BT-only), en daarna werkte het niet meer...
Ik heb zowel de notificaties via mijn telefoon als bluetooth via het Notificatie kanaal lopen. Was voor mij de beste optie, auto pakt het dan prima op met de muziek op de achtergrond.

Ik zal vanavond even testen of het ook goed werkt met BT-only

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:54
Vandaag een WTF momentje....
Tegenwoordig begint google maps een aanwijzing soms met "OK", gevolgd door de aanwijzing.

Vandaag herkende de telefoon dit blijkbaar als een OK Google commando.
Best wel suf, een telefoon die tegen zichzelf praat...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:44
Sveninho schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Heb je daar ook een sim met internet verbinding voor dan? Of pre-load jij maps?

Zoals ik het nu lees is de Xiaomi je (Android) Auto telefoon.
Nee ik verbind die via hotspot met mijn oneplus.
Werkt perfect

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 08:44
Sveninho schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:09:
[...]

I see! Is dit niet omslachtig? Je kan toch de APK van AA gewoon op je 1+ downloaden? (Ik roep maar wat hoor.)
Zou ik kunnen maar AA is beperkt en mijn oneplus wil ik niet rooten.
Met aamirror kan je iedere app op je tel op je unit zien,youtube chrome noem maar op.
YouTube: How-To Mirror Screen Android Auto Update 2.0

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Hmmbob schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:17:
[...]

Hehehehe, natuurlijk gaat het zo. Maar in de configuraties kan ik geen "AA" als filter selecteren, vandaar de vraag. Maar ik kan vooruit, thanks all!
Ik denk dat je met al het recents uit de VAG stal ver komt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Sveninho schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:07:
moet ik met mijn Android toestel nog steeds zelf AA uit de Playstore halen. Voor ons Europeanen dan via de 'andere' weg.
Kost dit me moeite? Nee, maar het is wel omslachtig.
Ik heb liever dat je het los moet installeren dan dat alles maar wordt meegeleverd terwijl je het misschien niet gebruikt.

• eBait
  • Laatst online: 16-10 15:24
Net even geprobeerd. De stem is veranderd, en het bellen lijkt nog intuitiever geworden te zijn. Bij mij zijn nog niet alle andere assistant-functies aangezet.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:20
Is dit dan een uitbreiding van wat al kon? Want commando's als "Ok Google, navigeer naar ..." en "Ok Google, stuur WhatsApp naar ..." werkten bij mij al.

Edit: Misschien dat Android Auto een keer via de store in Nederlands komt...

[Voor 7% gewijzigd door Cerenas op 26-07-2018 11:32]

• tiguan
@JB076 Ik heb het goedkoopste en kortste USB-C kabeltje op Ali Express gekocht en werkt al ruim een jaar perfect :D

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:50

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik blijf het enorm raar en bijna onacceptabel vinden dat AA nog steeds niet in de Play Store te vinden en te installeren is. Allerlei autofabrikanten kiezen voor AA, maar een gemiddelde persoon krijgt AA nooit op z'n telefoon geïnstalleerd. Mijn vader (70 jaar) bijvoorbeeld, nieuwe ASX aangeschaft begin 2018, heeft echt geen idee hoe iets te installeren, behalve vanuit de Play Store. Laatst deed z'n AA app het niet meer (was te oud), dus ik moest een nieuwere apk zoeken en installeren. Zo zou het toch niet moeten zijn....

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

michelsoe12 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:41:
[...]

Ligt niet aan je apk. Je moet een nieuwe versie van Google play store downloaden. Was bij mijn s8 ook zo.

Edit: ik ben er dus achter gekomen dat Samsung ondanks hun update beleid de Playstore versie niet updaten. Je hebt standaard een verouderde versie en je krijgt niet automatisch de nieuwste beschikbare gepusht.

Als je op apkmirror de nieuwste versie download (en de juiste!), Dan krijg je die melding niet meer.
Thanks! Inmiddels was het via andere truc (telefoon Engels zetten) wel gelukt though, maar dit is sowieso goed om te weten.

Ik ben op zich blij met AA maar nog niet geheel overtuigd. Het is me bijvoorbeeld nog niet gelukt om op een whatsapp te antwoorden...

Sowieso is de Google Assistent veel en veel beter in het Engels, maar helaas werkt dat dan weer niet met het oplezen van POI's en straatnamen...

[Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 01-11-2018 07:27]

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• tiguan
Heb 'm er op staan, maar heb geen verschil gezien. Of zit dat alleen in Google Music, dat gebruik ik nooit.

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-10 10:32
tiguan schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:02:
Zal straks ff kijken of er bij Spotify nog wat gewijzigd is dan.
Het viel me juist bij Spotify op: je hebt nu het album klein staan naast de titel, en daarachter vaag coverart.
Ziet er een stuk beter uit imho. Ook browsen in media geeft nu covers ipv tekst.

• jongetje
@M-ThijZ Als je roaming gebruikt in het buitenland dan heb je nog steeds een NL ip-adres van je provider omdat het verkeer dan via een tunnel loopt. Dat doen ze om te kunnen meten hoeveel data je gebruikt. ALS het al zou werken door in Duitsland de playstore te openen, dan moet je wel een duits ip-adres hebben (bijv. via Wi-Fi).

Makkelijkste manier is via bijv. apkmirror de app. te installeren.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:43

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:42
arvidbeheerder schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:57:
Weet iemand of er al enig zicht is op fatsoenlijke ondersteuning van dual sim telefoons? Alles werkt met mijn Motorola g5s, behalve bellen :-( Ik krijg de optie niet om te kiezen welke simkaart er gebruikt moet worden en daarna loopt alles vast.

Ik zag in de laatste releasenotes geen veranderingen op dit vlak?
Geen probleem op mijn a8. Misschien als je een standaard sim instelt geen probleem? Je kan alleen niet kiezen dan...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Goegol
  • Laatst online: 13:36
Ondertussen weer nieuwe versie beschikbaar sinds vanochten: 3.9

Hemelaar Fotografie

• Hmmbob
Jeej, fijn! Dit miste ik nog. Je kon wel een podcast starten en die werd dan ook wel zichtbaar in de mediaplayer van Android Auto, maar nu zou je hem dus native moeten kunnen bedienen!
Google rolt Android Auto-ondersteuning voor Podcasts-app uit

[Voor 38% gewijzigd door Hmmbob op 10-01-2019 18:43]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Snowhite0901
Waze laat met de laatste update nu ook de mogelijke routes in aa op een kaart zien ipv alleen in tekst.

• Snowhite0901
Felyrion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:00:
Gisteren heeft een collega mijn 2014 Clio "gehackt" (Via een aangepaste ODB kabel / lezer) om Android Auto in te schakelen. Fijne upgrade van het normale R-link systeem moet ik zeggen :)
Eindelijk op een fijne manier Spotify en podcasts beschikbaar, en natuulijk alternatieve navigatie die niet 100+ euro kost om weer eens een matige map update te krijgen.

Ik krijg alleen berichten van Telegram en WA nog niet voor elkaar, maar dat is toch bijzaak voor me.
Zoals eerder gezegd. Hangouts installeren.

• hb96
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Lekker sociaal dat je dan ook nog even de oplossing hier plaatst :+
Daar heb je een punt, hierbij de oplossing voor mijn probleem.

Heb de Android Auto (3.8.584563) APK gedownload en geïnstalleerd op mijn OnePlus One.
Deze heb ik voorzien van de custom rom "LineageOS 15.1 (Android 8.1)".

Echter kreeg ik in de Android Auto app de melding "Google play- Services werkt op dit moment niet".

Hierna heb ik de cache gewist van de "Google Play-services", dit was niet de oplossing.
Ook geprobeerd de telefoon te herstarten, ook dit was niet de oplossing voor het probleem.

Gezocht naar andere oplossingen, hier kwam naar voren oom de Google Play-services te updaten.
Gecontroleerd in de Play store, hier werd geen melding weergeven over een update.

Vervolgens de nieuwste update (14.8.47) als APK voor Google Play-services gedownload.
Deze hierna geïnstalleerd op de telefoon, vervolgens gecontroleerd of het is bijgewerkt (versienummer).
Hierna de cache verwijderd voor Android Auto en Google Play-services.

Daarna Android Auto geopend waarna dit nu wel werkt, na alle instellingen te hebben doorlopen.

[Voor 9% gewijzigd door hb96 op 12-01-2019 15:11. Reden: Toevoegingen]

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:59

M-ThijZ

Riding on Rails

LtMarx schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Precies, maar is het niet mogelijk om android auto over een vpn in de duitse play store binnen te halen?
Zojuist heb ik het volgende gedaan:
  • Mobiele data en locatie services uitgezet
  • Telefoon een Duits IP-adres gegeven*
  • Google Play App stoppen en gegevens wissen
Op mijn oude Galaxy S5 was dit al voldoende en kon ik Android Auto uit de store halen. Op mijn One Plus 3T met Android 8.0.0 niet!

Zoals altijd geef ik niet op en heb ik maar doorgezet:
  • Vanaf Duits IP-adres een extra Google account aangemaakt
  • Account toevoegen op Android toestel (alle synchronisatie uitgezet)
  • Nu kun je in de Play Store wisselen naar je "Duitse" account en Android Auto installeren
Ik ga er vanuit dat, zolang ik het extra account gelinkt heb aan mijn toestel, updates ook binnenkomen. Maar misschien blijven updates wel werken zonder dat tweede account.

(tijdens al deze stappen had ik mijn VPN verbonden)
*Kan via een VPN-aanbieder, maar ik heb een AWS EC2 instance in Frankfurt gebruikt.

Waarom de extra moeite ten opzicht van APKMirror, vraag je je misschien af?

Ten eerste wil ik geen enkel risico lopen door apps te sideloaden en ten tweede wil ik (security) updates automatisch binnenkrijgen.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Iemand van jullie die AAgateway gebruikt? (android auto wireless hierdoor)
Ik heb het hier redelijk werkend. Met een android tv stickje in de auto geprikt.

https://forum.xda-develop...way-android-auto-t3813163

MENTAL REBOOT

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-10 13:07
Nieuwste versie vandaag geïnstalleerd.
Alle problemen zijn verholpen...
Spotify opent nu wel altijd op AA.

Ook whatsapp berichten kunnen voorgelezen worden bij klikken op play knop.
Als je stil staat verschijnt de tekst van het bericht.
Dit gebeurd allemaal vanaf het start scherm.
Kun je ook automatisch berichten laten voorlezen dmv stemcommando?

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 15:16
Ik ben gestopt met Android Auto. Hoe graag ik ook wil gebruiken, heb als test dagje zonder gedaan en dat was echt enorm prettig...

Ford (fiesta nov 2017, groot capacitief touch scherm) met nieuwste Sync versie en Google Pixel 1. Het werkte snel. Dat was het probleem niet.

Waar ik mij enorm aan kon storen:
1. Waze geeft geen trajectcontrole indicatie. Alleen een melding vooraf en that's it. Terwijl er ruimte zat is.
2. Snelheid en toegestane snelheid wordt willekeurig wel of niet getoond. Meestal op dezelfde plek als de compleet nutteloze +/- button.
3. Deze button flikkert ene week continue andere dagen zie ik hem niet. Het flikkeren is hoogst irritant. Met flikkeren bedoel ik dat de +/- button en snelheidsindicatie continu afwisselen. Dit is storend tijdens het rijden.
4. Spotify is compleet kreupel. Daar hoef ik hopelijk geen uitleg over te geven. Als je gewoon je laatst beluisterde speellijst wil is het geen probleem drukt op Play maar zodra je wat anders wil is het gewoon veiliger de telefoon in de hand te nemen (ik heb echt veel moeite gedaan maar nee).
5. Storend fel scherm, bijvoorbeeld als ik Spotify luister. Het "playing" scherm zeg maar. Kan er ook vrijwel niks mee. Kan niet track indicatie verschuiven, + of duim omhoog. Kan niet snel even andere playlist pakken op dit scherm. Kan niet eens alleen de cover art laten tonen.

AA vind ik daarom echt hopeloos. Heb het ruim 3 maanden een kans gegeven altijd de nieuwste versie.

Heb het idee dat je vooral gemak en overzicht inlevert en juist onveiliger bezig bent met AA.

• Hmmbob
Je kan in Waze instellen dat de maximum snelheid altijd zichtbaar is, dan ben je van het wisselen af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 17-10 16:40
Leoon. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:55:
In mijn nieuwe voorloopauto ook Android auto! Net even handmatig naar de laatste versie gegaan, morgen een ritje naar Scheveningen (lion king) om het uit te proberen ben heel benieuwd. Enige wat ik echt mis is flitsmeister. Voor de rest werkte het gisteren erg intuïtief met de 3.6 versie. Ga er vanuit dat de 4 versie ook zonder problemen is.
Ik gebruik ook Flitsmeister en Android Auto. Flitsmeister gebruik ik puur om te waarschuwen voor flitsers, voor mij is een hoorbare waarschuwing voldoende. Flitsmeister start bij mij automatisch bij connectie met Bluetooth, en waarschuwt via de telefoon speaker bij een flitser. Voldoet bij mij gewoon goed.

Voor navigatie gebruik ik Waze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Duc0 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Flappie,

Instellingen>apps>lijst met applicaties>Google Play-service>Data gebruik.

Bij mij werkte het niet omdat Wi-Fi uitgeslakeld en Datagebruik uitgeschakeld niet ingeschakeld stonden(no pun intended)😎

Succes!
Ik denk dat hij na 2 jaar en 3 maand (!) wel iets van een oplossing heeft gevonden O-)

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-10 10:32
Leoon. schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:34:
Dat kan ik wel even proberen. Het wordt wel goed voorgelezen gelukkig. Kan alleen niet replyen.
Heeft het bij mij helaas niet opgelost, antwoorden werkt nog steeds niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 06-10 10:51
Snowhite0901 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:21:
[...]

sinds wanneer doet hij het bij jou niet? welke android? welke auto?
Hij (zij?) heeft het nooit gedaan. Android Auto heb in op mijn Samsung Galaxy S9 met android 9 (Pie) sinds twee maanden. Ik heb een Renault Captur uit 2018.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Duc0
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-11-2020
TripleQ schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Ik denk dat hij na 2 jaar en 3 maand (!) wel iets van een oplossing heeft gevonden O-)
Had het achteraf inderdaad niet op de persoon moeten richten. Ik zocht zelf een oplossing voor dit probleem en wilde de oplossing die mij heeft geholpen delen. Ik hoop dat het anderen of mij zelf als ik over 2 jaar en 3 maanden weer naar de oplossing voor dit probleem zoek verder helpt.

Lang leven het extra geheugen op internet. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 15:48
Hmmbob schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:59:
[...]

Lees even de reactie boven je. Je account is dan nog steeds gekoppeld aan Nederland.

Maar serieus, wat een hoop moeite als je de APK ook gewoon van de grotere mirrors kan downloaden. Hij wordt daarna keurig in de Play Store bijgewerkt - ik zie echt niet in waarom je deze gecompliceerde Duitsland route zou willen volgen.
Uhhm, nee toch? Hij wordt niet automatisch geupdate, ik dien iedere keer handmatig de nieuwste APK te downloaden.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-10 23:02

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Hmmbob schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:21:
[...]

Ok, misschien een definitie kwestie over "vanzelf". Geen enkele app mag van mij auto-updaten, dus ik kijk regelmatig in de Play Store of er updates zijn. Daar staat AA gewoon tussen van tijd tot tijd, en kan ik gewoon voor updaten kiezen.

Ik download niet steeds zelfs de laatste apk ergens, om deze dan te installeren. Dat heb ik exact 1x gedaan: bij de initiële installatie. Same voor de telefoon van mijn vrouw.
Android Auto komt bij mij niet in de Play Store naar voren en is daar ook niet mee te updaten. Het moet handmatig, dat is de enige manier. Ik vind het vreemd dat dat bij jou wel het geval is.

Ik heb even bij een aantal collega's gekeken en bij niemand is AA te updaten via de Play Store...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:27:
[...]

Dat gebeurt bij mij alleen als waze een melding uitgezet en je dan, gelijktijdig of heel kort erna, het volume wijzigt. Zolang Waze niets zegt wijzigt het volume van de radio.
Ja daar lijkt het wel op, behalve dat er op dat moment helemaal geen waze melding is...

Bedenk me net ook dat ik waze beta tester ben, ik ga eens terug naar de stable release. Wie weet gaat het dan beter.

[Edit]
Vandaag getest, en in een ritje van een half uur kon ik weer het volume wijzigen zovaak als ik wilde.
Zit dan toch echt iets in de laatste beta's wat nog niet helemaal goed werkt :+

[Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 15-04-2019 08:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:59

M-ThijZ

Riding on Rails

@Snowhite0901 Ja, bellen of een Whatsapp-bericht sturen lukt wel door "Bel [naam contact]" te gebruiken.

Lukt het jou wel om de navigatie op spraak te starten naar een bestemming anders dan "huis" of "werk"?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
M-ThijZ schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:13:
Welke integratie met Android Auto vinden jullie beter? Google Maps of Waze?

Eigenlijk heb ik nooit anders dan Google Maps gebruikt, maar nu ik sinds kort Android Auto heb, ben ik wel benieuwd of Waze meer te bieden heeft.

Vaak zoek ik een adres eerst al eens op in Maps op mijn laptop. Dan is het wel handig dat deze bij de recente zoekopdrachten staat. Maps + Flitsmeister zou helemaal ideaal zijn, maar volgens mij werkt dat nog niet goed samen.
Ik was fervent Waze gebruiker, naar sinds ik Android Auto heb (al twee dagen) neig ik meer naar Google Maps.
Waze doet er veel langer over om een GPS fix te krijgen. En als ik via "Ok google" wil navigeren start Waze wel, maar begint niet met navigeren. Ik moet dan echt vanuit Waze de zoekopdracht geven.
Bij Maps start hij netjes meteen en heeft direct een fix. Helaas moet ik het bij Maps wel doen zonder maximum snelheid aanduiding en een irritante stem (Bram bij Waze tov bitchy vrouw bij maps :X )

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Op de bekende spiegelplaats is er weer een nieuwere versie te downloaden (4.2.5914).

⛔ Trackers of betalen ⛔

• dixet
  • Nu online
Ben.Hahlen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Ja, ik herken dit wel, met een Huawei Mate 10. Wat bij mij werkt: Spotify op je telefoon starten, op AA switchen van Spotify naar een andere muziek-provider en dan weer terug naar Spotify.
_/-\o_ fijn, die zoekfunctie op GoT! Ik baalde al dat ik Spotify niet aan de praat kreeg. Dit werkt perfect. Gelijk een Tasker taakje gemaakt die automatisch Spotify start als m'n telefoon de autoradio-bluetooth ziet.

Nu nog zorgen dat 'ie ook op stemcommando's reageert.
Als ik zeg "Speel <artiest> op Spotify" zegt Assistant netjes dat ze <artiest> gaat spelen, maar er gebeurt niets, ik kan Spotify alleen met de knoppen starten.

• dixet
  • Nu online
R3dRacer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:02:
[...]

Wauw dat is helemaal ideaal met Tasker. Zou je mij een export kunnen sturen van jouw Tasker profiel? Ben echt een leek met Tasker 8)7
Zie pb voor het profiel en de tasks (wel ff de bluetooth naam in het profiel aanpassen naar de bluetooth van je eigen radio :) )

Maar in het kort:
Profile, name: Car Mode
  • State: BT Connected
  • Name <bluetooth naam van je radio>
  • Start task: Set Car Mode
  • Exit task: End Car Mode
Task, name: Set Car Mode
  • App -> Launch App: Flitsmeister
  • Task -> Wait: 1 sec
  • App -> Launch App: Torque
  • App -> Launch App: Spotify
Task, name: End Car Mode
  • App -> Go Home
  • App -> Kill App: Flitsmeister (Use Root: On)
  • App -> Kill App: Torque (Use Root: On)
  • App -> Kill App: Spotify (Use Root: On)

• R3dRacer
  • Laatst online: 17-09 19:31
dixet schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:52:
[...]

Zie pb voor het profiel en de tasks (wel ff de bluetooth naam in het profiel aanpassen naar de bluetooth van je eigen radio :) )

Maar in het kort:
Profile, name: Car Mode
  • State: BT Connected
  • Name <bluetooth naam van je radio>
  • Start task: Set Car Mode
  • Exit task: End Car Mode
Task, name: Set Car Mode
  • App -> Launch App: Flitsmeister
  • App -> Launch App: Torque
  • App -> Launch App: Spotify
Task, name: End Car Mode
  • App -> Go Home
  • App -> Kill App: Flitsmeister (Use Root: On)
  • App -> Kill App: Torque (Use Root: On)
  • App -> Kill App: Spotify (Use Root: On)
Het werkt !!! Ontzettend bedankt, ben weer wat wijzer geworden _/-\o_
Heb ook een task ingesteld bij Set Car Mode zodat de GPS mode naar Hoge Nauwkeurigheid voordat de Apps opstarten. Bij End Car Mode wordt dan de GPS mode netjes naar Batterijbesparing gezet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nuevocasa schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Werkt gewoon. Appjes worden ook netjes voorgelezen.
Voorlezen was ook niet het probleem, het beantwoorden via spraakcommando's werkte hier pas na de installatie van Hangouts.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
En is gelukkig ook nog maar een paar keer in dit topic genoemd als de oplossing voor dit probleem. Maar maakt mij verder niet uit hoor :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Hit the road with Android Auto’s new look

De toekomst look van android zoals gepresenteerd bij Google IO 2019

[Voor 24% gewijzigd door DRaakje op 07-05-2019 12:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:07:
In de +2 in de reacties lijkt het zo te zijn dat deze versie al te downloaden is. Staat dat wat krom omschreven of is dit inderdaad het geval?
Nee, dat gaat meer over het feit dat Android Auto niet beschikbaar is in de Nederlandse playstore. Je zal hem moeten downloaden via andere methodes zoals apkmirror. De nieuwe versie is nog niet beschikbaar.

[Voor 4% gewijzigd door DRaakje op 07-05-2019 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:51

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Gisteren met naar huis rijden werkte Waze nog niet goed met het scherm uit. Deze ochtend alle besparingen uitgezet en nu werkte het wel. Vind het vreemd dat Waze toch beïnvloed wordt terwijl ik deze als uitzondering had aangemerkt.

Anyway. Nu nog de juist commando's vinden. Als ik 'Navigeer naar dorpstraat mijn dorp' zeg wordt de locatie netjes op de kaart aangegeven, echter start de navigatie verder niet. Iemand nog een idee?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:51

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

martijn58 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:21:
Goedenavond,

Stiekem hoop ik dat iemand mij zou kunnen helpen. Ik krijg Google Maps met Android auto niet goed werkend. Iedere keer als mijn S10 zich vergrendelt of in ieder geval op zwart gaat, krijg ik de melding in de auto dat de navigatie "zoekt GPS". Als ik mijn telefoon dan weer unlock dan pakt hij het signaal wel weer op. Op internet kan ik hier niks over vinden. Android auto help, maps help centre, hier op het forum zie ik niemand met een gelijksoortig probleem. Heeft iemand hier advies voor ? Opnieuw downloaden en installeren helpt niet, andere versie installeren ook niet.

Nu ik naar dat antwoord opzoek ben kom ik ook veel Waze tegen ? Beter alternatief voor google maps ?

Vriendelijk bedankt!
Waarschijnlijk net als bij mij een energiebesparingprobleem. Zet dit eens uit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• chielmi
Via de bekende kanalen is er weer een bijgewerkte versie van AA te downloaden, versie 4.3.591844. Changelog lijkt vrij beperkt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 15:15

Dennahz

Life feels like hell should.

chielmi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:03:
Via de bekende kanalen is er weer een bijgewerkte versie van AA te downloaden, versie 4.3.591844. Changelog lijkt vrij beperkt...
Zou er ook niet een nieuwe versie uitkomen met een totaal andere look enzo? Heb wel reviews erover gezien op YouTube, maar zie hem nergens staan op APK mirror.

Vind de communicatie over Android Auto allemaal maar vrij beperkt en wazig. Had graag wat meer apps gezien enzo.

Twitter

Acties:
  • +8Henk 'm!

• dixet
  • Nu online
M-ThijZ schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:13:
Welke integratie met Android Auto vinden jullie beter? Google Maps of Waze?

Eigenlijk heb ik nooit anders dan Google Maps gebruikt, maar nu ik sinds kort Android Auto heb, ben ik wel benieuwd of Waze meer te bieden heeft.

Vaak zoek ik een adres eerst al eens op in Maps op mijn laptop. Dan is het wel handig dat deze bij de recente zoekopdrachten staat. Maps + Flitsmeister zou helemaal ideaal zijn, maar volgens mij werkt dat nog niet goed samen.
Oké ik had al hierop gereageerd. Maar ik ben toch om. Ik ben terug naar Waze. Een beetje off-topic want de reden heeft niets met Android Auto te maken. Sinds de tip van @m-vw werkt Waze prima. Hoewel ik de useability van Maps op AA beter vind dan die van Waze is er één heel belangrijke reden om toch Waze te gebruiken: Maps navigeert bij mij té vaak niet naar de juiste locatie.

Dat speelt vooral bij hoogteverschillen: waar Waze je netjes naar een plek op loopafstand leidt houdt Maps geen rekening met de hoogte en brengt je hemelsbreed misschien wel dichtbij maar zonder mogelijkheid om je bestemming te bereiken |:(

Voorbeeld in Nederland: de Galgelaan in Zierikzee. Dit weggetje ligt ónder de Zeelandbrug. Waze leidt me netjes 2KM voor de brug van de N256 af en naar dit weggetje toe. Maps laat me doodleuk doorrijden op diezelfde N256 en óp de Zeelandbrug stoppen. En wat moet ik dan? Van de brug af springen?

Nog leuker was het vorige week op Madeira. Waze leidt me netjes naar verderop in de straat (voor het restaurant mocht je niet rijden). Maps stuurt me de bergen in naar een klif 100 meter boven het restaurant. Helaas had ik m'n abseilkit niet bij me 7(8)7 en mocht ik 20 minuten rijden met Waze om op een betere plek uit te komen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chielmi
ipje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:14:
Hier hetzelfde probleem, gisteren werkte het nog prima. Heb even iets anders geprobeerd en daarvoor AA verwijderd. Zojuist er weer opgezet en...."Google play service werkt niet". Samsung s10 +
[...]
Heb je de tips van Google zelf toegepast?
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Als ik het zo lees lijken die bij een deel van de mensen met een probleem de oplossing te zijn. Bij mij met AA op een vers geinstalleerde Android 9/pie op een Oneplus 3 geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:39
DarkSide schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Wil je mirror linken of wil je Android Auto?
Dat zijn 2 verschillende zaken.

En VW heeft voor de Golf meerde soorten radios. De goedkoopste heeft wel een groot scherm.
Maar geen onboard navigatie. En daarvoor moet je nog extra betalen om AA te activeren.

De Discover Media heeft, meen ik, ook een extratje nodig voor AA.
De Discover Pro (het grootste scherm zonder knoppen) komt standaard met AA.

Verder zou je weinig met BT hoeven te doen.
Als je AA op je telefoon hebt staan is de kabel aansluiten voldoende.
Dan stappen doorlopen op scherm van telefoon en radio en je telefoon is verbonden.
Eigenlijk toch vreemd dat je bij VW extra moet betalen voor AA en Carplay.. het is letterlijk iets anders in de software aanzetten en klaar. Andere auto bedrijven kunnen het standaard wel aanbieden bij een touchscreen/multimedia systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Ik heb het idee dat Apple Carplay nu Android Auto aan het inhalen in met ondersteunde apps. Eerst kon je alleen navigeren met AppleMaps maar inmiddels ook met Waze en nu ook TomTom. Ik hoop dat Android Auto ook eens wat stappen gaat maken (en daarnaast ook officieel in NL uit komt).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
JohanKupers schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Volgens mij moet je dan op de telefoon nog eerst wat toegangsrechten isntellen. Als het goed is, zou er in de notificatiebalk daar wat over moeten staan.
Thanks, na nog wat googlen op de specifieke foutmelding kwam ik drie dingen tegen:

- ergens in de instellingen voor voicecommando zou evt de optie kunnen staan "alleen handsfree" maar dat was niet het geval;
- de Google Assistent instellingen nog niet doorlopen;
- notificaties van de app "Google" zouden uit kunnen staan.

Deze laatste twee dingen waren het geval en waarschijnlijk de boosdoener, omdat Google geen notificaties mocht geven kwam er geen melding dat die Assistent nog doorlopen moest.

Hij doet het nu :)

• Joni
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
In het kader van TomTom vs. Waze vs. Google Maps kwam ik onlangs Navigatieapps getest: Met deze app vermijd je files het best tegen. TomTom komt hier als winnaar uit en dat komt ook wel overeen met mijn ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
EnigmaNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:21:
[...]
Dat mag ook wel want je moet ervoor betalen (je krijgt maar 75km gratis per maand). Als TomTom niet zou winnen zou het wel schandalig zijn.
Dat is een bijzonder standpunt dat iets waarvoor je betaald automatisch beter is.... Je betaald bij andere apps neit met geld maar op een andere manier.

(daarnaast vind ik in alle opzichten kraanwater beter dan bronwater en daar zit best een groot prijsverschil tussen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
Markprinsen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:29:
ook ik heb een auto met android auto mogelijkheid. Echter, als ik de stappen doorloop om android auto op mijn telefoon te krijgen lukt me dat TOT EN MET de intallatie. Als ik dan de app open krijg ik de melding: Goole Play - Services werkt op dit moment niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
er zit een hele handige zoekmogelijkheid bovenin je scherm. dan vind je vanzelf de volgende post:
chielmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Heb je de tips van Google zelf toegepast?
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Als ik het zo lees lijken die bij een deel van de mensen met een probleem de oplossing te zijn. Bij mij met AA op een vers geinstalleerde Android 9/pie op een Oneplus 3 geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
Markprinsen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:19:
[...]

ik heb de telefoon nog nergens met USB aan verbonden.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat hij perse aan je auto moet hangen met usb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:46:
De nieuwe interface rolt uit... Helaas nog wel serversided, dus niet zelf in te regelen.
Gaat zo te zien heel wat verbeteren:

Vergeet niet te updaten naar de laatste versie van 25 juni:
https://www.apkmirror.com...ndroid-apk-download/#file

Al vraag ik me wel af of we deze update wel krijgen, aangezien Android Auto officieel niet in Nederland ondersteunt wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:39
CLB schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:46:
De nieuwe interface rolt uit... Helaas nog wel serversided, dus niet zelf in te regelen.
https://www.androidpolice...y-starting-to-roll-out/#1
Kan zelfs fake zijn, op redit kwam iemand al aanzetten met precies de zelfde foto op precies dezelfde locatie (bomen paal etc..) maar met een Apple carplay interface..

• Markprinsen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-10 22:20
Snowhite0901 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat hij perse aan je auto moet hangen met usb.
Dit was het, in plaats van via BT nu via USB aangesloten en na een paar pogingen werkte het.

Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-10 22:47
Ik hoop dat de update ook een oplossing biedt voor telefoons met dual sim. Ik kan niet bellen via Android Auto, omdat via AA er zowel op display van auto als van m'n telefoon geen prompt komt om te kiezen welke sim ik wil gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Dat laatste - alles van Android Auto draait gewoon op je telefoon, het scherm in de auto wordt gebruikt om het beeld naartoe te streamen en de software te bedienen. De logica (en dus je kaarten) draait allemaal op/van je telefoon.

Pagina: 1 2 3 4

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee