Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Britse smartphonemaker Wileyfox heeft de Swift 2 en Swift 2 Plus gepresenteerd, twee Android-smartphones met het op Android gebaseerde Cyanogen OS. De telefoons verschillen alleen in de gebruikte camera en de grootte van het werkgeheugen en de opslag.

Het gaat in beide gevallen om telefoons met een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels. De telefoon meet 143,7x71,9x8,6mm, waarmee het een forse telefoon is voor een toestel met deze schermgrootte. De accu heeft een capaciteit van 2700mAh en ondersteunt Quick Charge 3.0. De accu moet binnen een half uur halfvol zijn, zo claimt de Britse fabrikant.

Beide toestellen draaien op een Qualcomm Snapdragon 430, die acht Cortex A53-processorkernen op maximaal 1,4GHz en een Adreno 505-gpu heeft. De Swift 2 combineert dat met 2GB aan lpdrr3-geheugen en 16GB aan opslag, terwijl de Swift 2 Plus 3GB aan lpddr3-geheugen en 32GB opslag heeft, dat uitbreidbaar is via een slot voor een microsd-kaart. Beide toestellen hebben aan de achterkant een vingerafdrukscanner en aan de onderkant een usb-c-poort. De Android-smartphones hebben ruimte voor twee simkaarten, die allebei 4g ondersteunen.

De Swift 2 heeft een 13-megapixelcamera aan de achterkant, een S5K3L8 van Samsung. Dat is een 13-megapixelsensor van het Isocell-type met een sensorgrootte van 1/3,06" en pixels van 1,12 micron. De frontcamera is een OV8856 van OmniVision, eveneens met 1,12 micron grote pixels, maar een sensorgrootte van 1/4". De frontcamera heeft geen autofocus, die aan de achterkant wel.

De Swift 2 Plus heeft een 16-megapixelcamera, maar welke dat is, heeft de fabrikant nog niet bekendgemaakt. Als het net als die van de Swift 2 een Samsung-sensor is, gaat het om de S5K2P8. Dat is de enige 16-megapixelsensor in het assortiment van de Zuid-Koreaanse fabrikant. Die sensor heeft een grootte van 1/2,6" en de pixels zijn met 1,12 micron even groot. Beide telefoons hebben aan de achterkant f/2.0-lenzen voor de camera's zitten.

De Swift 2 komt binnen twee weken uit in de Benelux en krijgt een adviesprijs mee van 199 euro. De Plus-variant komt op hetzelfde moment op de markt voor 239 euro. De aankondiging kwam niet als een verrassing. Cyanogen, het bedrijf dat de software maakt voor de toestellen, had zijn Android-uitgaves voor de telefoons vorige week per abuis al online gezet.

Terug naar Inhoudsopgave

Swift 2Swift 2 Plus
OSAndroid 7.1.2Android 7.1.2
CPUQualcomm Snapdragon 430Qualcomm Snapdragon 430
GPUAdreno 505Adreno 505
RAM2 GB3 GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 2TB)32GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, Beido, Glonass, 2,4 Ghz b/g/n wifi, FM-Radio, NFCBluetooth 4.1, A-GPS, Beido, Glonass, 2,4 Ghz b/g/n wifi, FM-Radio, NFC
AansluitingenUSB-C, 3,5mm audio aansluitingUSB-C, 3,5mm audio aansluiting
Sensoren3D G-Sensor, Kompas, Nabijheidssensor, Lichtsensor, Vingerafdrukscanner, Led Notificatie3D G-Sensor, Kompas, Nabijheidssensor, Lichtsensor, Vingerafdrukscanner, Led Notificatie
Scherm5" IPS HD-scherm (1280x720px), 5" IPS HD-scherm (1280x720px)
Camera FrontOVT OV8856: 8MP, FFOVT OV8856: 8MP, FF
Camera backSAMSUNG 3L8: 13MP, PDAF, Dubbele led flitserSAMSUNG 3L8: 16MP, F2.0AF, Dubbele led flitser
Accu2700mAh Polymer (niet vervangbaar) (met QC3.0)2700mAh Polymer (niet vervangbaar) (met QC3.0)
KleurZwart, Goud, RozeZwart, Goud, Roze
Afmetingen143,7 x 71,9 x 8,6 mm143,7 x 71,9 x 8,6 mm
Gewicht155 g158 g
Prijs159 pond (189 euro)189 pond (219 euro)
Release DatumOnbekendOnbekend
BijzonderhedenDual Sim (Nano / SD & Micro), Aluminium behuizingDual Sim (Nano / SD & Micro), Aluminium behuizing
AccessoiresLaadkabel, garantie, getting started (Oplader ontbreekt)Laadkabel, garantie, getting started (Oplader ontbreekt)

De Wileyfox Swift 2 (Plus) ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
3G/HSPDA-900, 2100 MHz
FDD-LTE (CAT 4)3, 7, 20800, 1800, 2600 Mhz

Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.

Terug naar Inhoudsopgave

De Swift 2 (Plus) wordt standaard geleverd met CyanogenOS. De laatste versie kan altijd gevonden worden op de support pagina van Cyanogen. Voor alle andere ROM's kan je kijken op AndroidFileHost (met dank aan rens-br)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.025-10-2016Topic aangemaakt
V2.002-11-2016Topic aangepast aan aankondiging
V2.107-11-2016Afbeeldingen aangepast

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:44
Het lijkt er op dat je dual sim niet kunt gebruiken in combinatie met een geheugenkaart. Dat zou wel erg jammer zijn. Of zie ik een aparte sleuf/tray voor de sd kaart over het hoofd?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-02 22:22
Die bezels onder en boven zijn ook behoorlijk groot lijkt mij. Ik had daar liever een front speaker of de vingerafdrukscanner. Ook jammer van de SD430, want ik had liever een SD652 o.i.d gezien voor een iets hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24

P_Tingen

omdat het KAN

<zeikmode>Geen draadloos laden?</zeikmode>

Dit zijn wel hele mooie specs als ik eerlijk ben en met een mooi formaat scherm. Ik heb nu een Lumia 735 maar gezien de toekomst van Windows Mobile (of het mogelijke ontbreken daarvan) kijk ik toch ook af en toe met een scheef oog naar mogelijke Android opvolgers

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00
Zelf loop ik nog rond met een 2013 Moto G, maar dit ziet er toch wel erg mooi uit. Cyanogenmod, 3GB Ram, vingerafdrukscanner.

Zit hier een addertje onder het gras, oid? Iets met slechte support misschien? Just curious, want het zou een hele mooie opvolger van mijn Moto G zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mark22 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:46:
Die bezels onder en boven zijn ook behoorlijk groot lijkt mij. Ik had daar liever een front speaker of de vingerafdrukscanner. Ook jammer van de SD430, want ik had liever een SD652 o.i.d gezien voor een iets hogere prijs.
Ik heb even zitten meten aan de hand van de afmetingen en de bezels boven in is ongeveer 12mm en de bezel onderin 24. Dus 1,2cm en 2,4. Zeker beneden is het inderdaad een vrij forse bezel. Verder is de iets hogere prijs nou net waar Wileyfox niet op wil mikken.

Ze hebben het geprobeerd met de Wileyfox Storm, een toestel van 300 euro, en dat was nou niet bepaald een verkoop succes.
P_Tingen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:06:
<zeikmode>Geen draadloos laden?</zeikmode>
In deze prijsklasse? :P
Dit zijn wel hele mooie specs als ik eerlijk ben en met een mooi formaat scherm. Ik heb nu een Lumia 735 maar gezien de toekomst van Windows Mobile (of het mogelijke ontbreken daarvan) kijk ik toch ook af en toe met een scheef oog naar mogelijke Android opvolgers
Kan de Wileyfox toestellen ten zeerste aanraden. In combinatie met CyanogenOS zijn het gewoon hele complete modellen.
EdwardK123 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:08:
Zit hier een addertje onder het gras, oid? Iets met slechte support misschien?
Juist niet. De Storm, Swift, Spark(+) en Spark X zijn allen toestellen van Wileyfox en krijgen tot nu toe maandelijks updates. Het heeft wel even geduurd voordat Marshmallow verscheen voor de Storm en Swift, maar ze waren niet veel later dan een hoop andere fabrikanten. Dus met de support zit het wel goed.

Verder vind Wileyfox het ook geen probleem als je de bootloader unlocked, root en custom ROM's draait.

[ Voor 61% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 19:32
rens-br schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:29:

Ze hebben het geprobeerd met de Wileyfox Storm, een toestel van 300 euro, en dat was nou niet bepaald een verkoop succes.
Betekent dit dan ook dat we waarschijnlijk geen Wileyfox Storm 2 kunnen verwachten? De Swift 2 Plus ziet er goed uit maar als upgrade van mijn moto g 2014 had ik liever iets betere specs gehad. Toch blijft de Swift 2 Plus een van de weinige relatief goedkope telefoons met bijna stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeetHoofd27 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:55:
[...]
Betekent dit dan ook dat we waarschijnlijk geen Wileyfox Storm 2 kunnen verwachten? De Swift 2 Plus ziet er goed uit maar als upgrade van mijn moto g 2014 had ik liever iets betere specs gehad. Toch blijft de Swift 2 Plus een van de weinige relatief goedkope telefoons met bijna stock android.
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet nee, maar goed ik had ook geen Swift 2 verwacht, aangezien ze de Spark serie al hadden geïntroduceerd. Dus laat me graag verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik moet wel zeggen dat het best mooie specs zijn, zeker gezien de te verwachtte prijs. Ben zeer benieuwd naar de algehele snelheid van het toestel en de snelheid van het unlocken dmv de vingerafdruksensor.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVRZ
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-03-2019
Ik heb net via Google translate de Russische review kort doorgelezen, en de reviewer noemt schermontgrendeling via de vingerafdrukscanner "snel en vol vertrouwen".
Ik was ook erg benieuwd of je bij deze telefoon nog steeds 2 simkaarten naast een sd kaart kan gebruiken, maar daar wordt voor zover ik kan ontdekken niets expliciet over vermeld (dat dingetje op de foto wordt alleen een "tray voor simkaarten" genoemd). Aan de afbeelding te zien lijkt het er jammer genoeg wel op dat het tweede slot in de simkaart-tray een dubbele functie heeft en je moet kiezen...

Verder hoop ik vooral dat deze telefoon usb-otg ondersteunt. Ik ben net op zoek naar een nieuwe telefoon en het ontbreken van deze functie in de eerste Swift en Spark+ zorgt ervoor dat ik deze twee moet afschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
P_Tingen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:06:
<zeikmode>Geen draadloos laden?</zeikmode>s
* CLB mompelt iets over metaal

Mooi dingetje, wel heeeeul wat stappen hoger dan de Swift en huidige Spark-serie, leuk leuk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen is het zo ver. Dan weten we de officiele details over dit toestel en zijn broertje.

Lanithro schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:44:
[...]
Ik was ook niet van plan om meteen te gaan aanschaffen maar goed dat je het aangeeft. Ben benieuwd naar de Swift 2.
Ik hoop alleen dat ze niet hetzelfde gaan doen als Lenovo met de Moto serie. 6 verschillende versies op de markt brengen. Zit niet te wachten op een Wileyfox Not so Swift, Slightly Swifter of Slightly bigger Swift.
Zoals het er nu uit ziet wordt het dadelijk zo:
  • Budget: Spark, Spark +, Spark X,
  • Iets hoger budget: Swift, Swift 2, Swift 2 Plus
  • Mid-range: Storm
Waarbij de Spark en Spark + dezelfde toestellen zijn, maar de + versie heeft meer RAM. De Swift 2 en Swift 2 Plus zal waarschijnlijk hetzelfde hebben.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officiele aankondiging is te volgen op Facebook. Het is alleen jammer dat de feed van zo'n waardeloze kwaliteit is.

Topic informatie is aangepast aan de aankondiging. Van Wileyfox heb ik inmiddels het spec sheet ontvangen van de Swift 2, jammer genoeg zijn er nog geen retail afbeeldingen verschenen op de website van Wileyfox.

Een mooie update vanaf de Swift moet ik zeggen, met alle moderne technieken! Quick Charge, NFC, vingerafdrukscanner.

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
w3news schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:38:
Belsimpel heeft ze inderdaad duurder gesprijst (199 en 239), ik ben benieuwd naar de prijzen via andere winkels.

Meer informatie is al te zien via de officiele site:
http://www.wileyfox.com/nl/swift2.html
Toffe toestelen. Prijs is ook niet heel gek.

Alleen die 'renders' (lijken wel foto's) mogen ze wel verbeteren, ziet er niet fantastisch uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:54:
Alleen die 'renders' (lijken wel foto's) mogen ze wel verbeteren, ziet er niet fantastisch uit. :+
Dat probleem hadden ze bij hun andere toestellen ook al! Wel vreemd dat de homepage van Wileyfox nog steeds niet werkt: https://www.wileyfox.com/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen week al mee kunnen spelen, zeer leuke devices, toch wel een hele mooie upgrade vanaf de Swift / Spark-toestellen. Vooral metalen behuizing is chique en vingerafdrukscanner die meer dan prima werkt :) Daar betaal je uiteraard meer voor, maar dat is het imo wel waard, helemaal in combinatie met de software.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:17:
Afgelopen week al mee kunnen spelen, zeer leuke devices, toch wel een hele mooie upgrade vanaf de Swift / Spark-toestellen. Vooral metalen behuizing is chique en vingerafdrukscanner die meer dan prima werkt :) Daar betaal je uiteraard meer voor, maar dat is het imo wel waard, helemaal in combinatie met de software.
Het zijn inderdaad zeker leuke toestellen! 5Ghz wifi en OTG ondersteuning had het echter wel echt helemaal afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ben wel benieuwd naar de SD430
De SD 410 in de huidige Swift is mij te traag.

Hopelijk is het scherm ook wat mooier. Wit is bij mij wat geel getint.

[ Voor 55% gewijzigd door Gerard4 op 02-11-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
Ziet er inderdaad netjes uit! Ik ben wel benieuwd naar de eerste reviews en welke prijs we in nederland voor het plus model kunnen verwachten. Toch wel opvallend dat op de website geen verwijzing meer is naar de Wileyfox Storm. Misschien wel een teken dat ze met dat model niet verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plusmodel kost € 239

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Interessant toestel, aangezien ik m'n Moto E nog steeds niet vervangen heb en dit toch ook dit een interessante kandidaat zou kunnen zijn naast de Honor 5C en de nieuwe Lenovo K6.

De Swift 2 zit qua specs een stuk boven de Moto G4 Play, maar zit wel ongeveer in dezelfde prijsklasse. Mooi gedaan Wileyfox, de Swift 2 staat op m'n lijstje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeetHoofd27 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:30:
Toch wel opvallend dat op de website geen verwijzing meer is naar de Wileyfox Storm. Misschien wel een teken dat ze met dat model niet verder gaan.
Dat denk ik inderdaad ook. Maar goed de Wileyfox website is nou niet bepaald een voorbeeld van een goede website. Veel links die niet werken of niet goed linken, specificaties die aantal weken op rij niet te zien waren. Hun hele website was gisteren offline, vanwege de aankondiging van de Swift 2.
hars73 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:39:
De Swift 2 zit qua specs een stuk boven de Moto G4 Play, maar zit wel ongeveer in dezelfde prijsklasse. Mooi gedaan Wileyfox, de Swift 2 staat op m'n lijstje!
En daarbij worden de Wileyfox toestellen tot nu netjes voorzien van updates. De Spark serie en de Swift krijgen nu maandelijks de beveiligingspatches. Ook een groot voordeel tegen over de Moto serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:15
Ik lees deze preview.. maar mijn haren gaan rechtop staan als ik dit lees:

"Het is mogelijk om dit uit te breiden door middel van een geheugenkaartje, maar dan kun je geen tweede simkaart meer in het toestel plaatsen."

Dat was nu net de kracht van de Swift; 2 SIMS + SD storage, wat niet te koste gaat van 1 SIM.

Als dit waar is (wat ik nergens nog kan lezen in de specssheets van Wileyfox) kan ik niet upgraden van mijn Swift naar de Swift 2 Plus :(

@CLB, gezien jij er al mee gespeeld hebt; kan jij dit bevestigen dan wel ontkrachten (hoop het laatste)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoFoX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:03:
@CLB, gezien jij er al mee gespeeld hebt;
kan jij dit bevestigen dan wel ontkrachten (hoop het laatste)
Ik heb dat stuk geschreven, dus sorry ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeoFoX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:03:
[...]
Als dit waar is (wat ik nergens nog kan lezen in de specssheets van Wileyfox) kan ik niet upgraden van mijn Swift naar de Swift 2 Plus :(
Is helaas wel te vinden op de spec pagina van de Swift 2 en Plus.

Onder het kopje Sim Card:
Expandable Memory Type - MicroSD card (in place of Nano SIM)

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:15
Dan vind ik de Swift 2 helaas geen waardige opvolger :( jammer. Wachten voor de Swift 3 dan maar.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoFoX schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:31:
Dan vind ik de Swift 2 helaas geen waardige opvolger :( jammer. Wachten voor de Swift 3 dan maar.
Dat is inderdaad erg jammer. Was een van de weinig toestellen die dat nog los had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ben erg gecharmeerd van deze telefoon en dit wordt misschien een vervanger voor mijn eerste generatie moto G 4G. Hoop wel dat er dan een beetje fatsoenlijke cases uitkomen, die heb ik namelijk wel nodig (iets met lomp zijn).
Hoe zit het met deze telefoon en bereik? is dat een beetje goed? Zit nu op mijn werk soms zonder bereik terwijl mijn baas met zijn galaxy zonder problemen kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 21:49
Voor degenen die de Swift 2 al hebben. Heeft deze 2 nu aparte sim slots en een micro sd slot. Of is een van de twee sim slots tevens een micro sd slot? Ik lees tegengestelde berichten online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pascoa341 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:47:
Voor degenen die de Swift 2 al hebben. Heeft deze 2 nu aparte sim slots en een micro sd slot. Of is een van de twee sim slots tevens een micro sd slot? Ik lees tegengestelde berichten online.
Zoals ik in een aantal posts hierboven: rens-br in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie" ook al heb aangegeven. Heeft de Swift 2 (Plus) helaas één simkaart gedeeld met het SD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibsinon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb de Swift 2 nu een week. Zeer goed toestel. Snel en direct bij aanzetten al de eerste update.
Mooi scherm, mooiere kleuren als bij een nexus 5x. Mijn enige referentiekader.
Heb wel probleem met wifi die is trager dan hij moet zijn vier keer namelijk! Batterij gaat bij mij twee dagen mee.

Zijn er ook covers voor? Voor de eerste swift ook al zo weinig keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Ik krijg vandaag als het goed is mijn Swift 2 binnen. Upgrade vanaf een moto g 2nd gen met 1gb geheugen en 8gb opslag.

Erg benieuwd hoe deze gaat bevallen. Lijkt mij een nieuwe budgettopper te worden. Ziet er ook nog eens super slick uit! Je zou het bijna alleen al kopen door de vossen branding, vossen zijn cool :+

Ervaring laat ik binnenkort wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gibsinon schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:39:
Ik heb de Swift 2 nu een week. Zeer goed toestel. Snel en direct bij aanzetten al de eerste update.
Mooi scherm, mooiere kleuren als bij een nexus 5x. Mijn enige referentiekader.
Heb wel probleem met wifi die is trager dan hij moet zijn vier keer namelijk! Batterij gaat bij mij twee dagen mee.
Wat is trager? Welke snelheden haalde je eerst en op wat voor netwerk was dat? 2,4Ghz of 5Ghz. De Nexus 5x ondersteund namelijk 5Ghz, terwijl de Swift 2 dit niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibsinon
Hoi,
Snap ik;-) Nee beide stonden op de 2,4ghz N standaard. Zelfde afstand (4 meter van de router). Uitstekende qualiteit verbinding. Ik heb een max verbinding van 40Mbps en de nexus haalt dit en de swift haalt net aan soms 10Mbps. Bij downloaden van iets merk je het ook heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gibsinon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:59:
Nee beide stonden op de 2,4ghz N standaard. Zelfde afstand (4 meter van de router). Uitstekende qualiteit verbinding. Ik heb een max verbinding van 40Mbps en de nexus haalt dit en de swift haalt net aan soms 10Mbps. Bij downloaden van iets merk je het ook heel erg.
Dat is wel heel vreemd inderdaad. 10Mbps is echt heel erg traag. Zou verder ook geen instelling weten waardoor de internet snelheid beperkt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gibsinon
rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:11:
[...]

Dat is wel heel vreemd inderdaad. 10Mbps is echt heel erg traag. Zou verder ook geen instelling weten waardoor de internet snelheid beperkt is.
Inderdaad en Wileyfox adviseerde ook terug te sturen. Vrijdag krijg ik een nieuw exemplaar, laat wel weten.
Ook al gereset enz enz niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Eerste indruk: prima telefoon, erg blij mee. Weer wat vlotter dan de moto g. Gevoelsmatig is het display scherper dan de moto g. Met de google now launcher voelt het gewoon als stock Android aan. Vinger afdruk sensor doet het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 617899 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:43:
Met de google now launcher voelt het gewoon als stock Android aan.
De 'standaard' Cyanogen launcher is toch ook nagenoeg stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 15:26
Moest deze een grotere mAH hebben & 5Ghz Wifi ik koop hem direct. Nu vind ik het toch nog zonde, 5Ghz WiFi is toch echt wel basic, duidelijk een licentie die ze niet wilden respecteren. Erg jammer.

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
*

[ Voor 105% gewijzigd door LocK_Out op 17-11-2016 05:32 ]

Satangel schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:16:
WiFi is toch echt wel basic, duidelijk een licentie die ze niet wilden respecteren. Erg jammer.
Wat ik voornamelijk verwacht is dat ze de frequentielicentie niet willen betalen / hardware te duur is voor deze prijs.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Kan iemand al wat ervaringen delen over de kwaliteit van de camera? Mijn vrouw moet upgraden van de Galaxy S3 (is kapot) en die maakte relatief goede foto's. Ik heb nog geen betaalbare telefoon gevonden die daar aan kan tippen. De Swift 2 plus lijkt een mogelijke kandidaat.

Anoniem: 836503

KarlMarX schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:35:
Kan iemand al wat ervaringen delen over de kwaliteit van de camera? Mijn vrouw moet upgraden van de Galaxy S3 (is kapot) en die maakte relatief goede foto's. Ik heb nog geen betaalbare telefoon gevonden die daar aan kan tippen. De Swift 2 plus lijkt een mogelijke kandidaat.
Online vind je best wel wat reviews van de Swift 2 die een 13MP camera heeft.

Een minpuntje die ik gelezen heb is dat je het toestel best wel stabiel moet houden om heldere foto's te nemen (heb dit zelf nog niet kunnen testen, misschien een andere tweaker wel).

Zelf heb ik m'n preordered toestel nog niet in bezit dus kan dan ook niets vertellen over het Plus model.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Bedankt. Ik vond de verschillende hands-ons nogal tegenstrijdig. Daarom hoopte ik op real-life ervaringen hier. Maar de plus is inderdaad nog niet ruim beschikbaar, dus ik zal nog wel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 844173

HELP!!!

Deze week kocht ik een Wileyfox Swift 2. Fijn toestel, maar ik ondervind jammer genoeg heel wat problemen met het opladen... Bijgeleverd is enkel een feloranje kabel met USB-uiteinde om in een laptop of dergelijk te pluggen. Hier sloot ik mijn oude adapter van mijn vorige Samsung S4 mini (specificaties output 5V, 1A) op aan om in een 'gewoon' stopcontact te kunnen steken, maar dan gebeurt er niets.

Alle adapters die ik thuis liggen heb met mini-usb poort blijken nu waardeloos want de ingang in de Swift 2 is van een ander type (had ik dit geweten, ik had hem helemaal niet gekocht). Voorlopig heb ik dus weinig aan "we leveren geen adapter want dat heeft iedereen toch al liggen thuis".

Het is af en toe al eens gelukt via een USB-poort van mijn laptop (een Lenovo Yoga 2, geen idee van type USB poort, het plastic deel vanbinnen ziet blauw) en tevens af en toe via mijn oplader in de wagen (specificaties output 5V, 2.1A). Via een USB poort van mijn laptop op het werk lukt het níet om te laden.
In elk geval gaat opladen traag.

En nu is hij dus plat...
Daarnet in de auto begon hij even te laden (hij zegt eerst gedurende 1 second dat mijn accuniveau 50% bedraagt, om dan terug te vallen op 0 of 1%... en daar te blijven). Herhaaldelijk herinpluggen helpt niet.
Nu probeer ik opnieuw via mijn eigen laptop, maar ook dat geeft hetzelfde probleem. Leuke bijkomstigheid is dat de smartphone zichzelf continue aanzet, om dan direct weer plat te vallen wegens te weinig power wanneer ik de usb kabel op mijn laptop aansluit. Om de minuut dus een melding op mijn laptop dat er een apparaat probeert te connecteren.

Is er iemand die hiermee bekend is en me kan helpen?
Ik heb zo'n vermoeden dat het aan die QualComm Quick Charge 3.0 kan liggen, is die niet compatibel met elk type adapter?

Alvast heeeeel erg bedankt voor tips om mijn nieuwe smartphone weer levend te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:06
Allereerst: ik heb deze telefoon niet, dus kan alleen maar iets roepen.

't Lijkt me onwaarschijnlijk dat 'ie niet met een gewone poort opgeladen kan worden. Dergelijke technieken zijn doorgaans backwards compatible. 't Lijkt me eerder dat er sprake is van een defect.
Kun je in de instellingen (als je de telefoon al aan kunt krijgen) iets instellen m.b.t. de manier van laden?

Ik zou contact opnemen met WileyFox of de verkoper van de telefoon. Er is hierop GoT ook een medewerker van WileyFox actief (gebruikersnaam WileyFox). Deze persoon biedt toegevoegde waarde!

[ Voor 20% gewijzigd door Cranberry op 25-11-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Cranberry!

Ik zal dat even proberen.

Heel jammer (en behoorlijk frustrerend), want is voorts een prima telefoon.. voor zover ik op die paar dagen kan zeggen.

Die vingerafdrukherkenning is in elk geval een handige én snelle manier om hem te ontgrendelen. Camera heb ik nog niet veel getest. Ik ben blij dat ik geen onnodige apps meer staan heb (zoals bijv. typisch bij een Samsung) en vind het ook handig dat er op deze Android versie standaard een zaklamp staat bovenaan bij de opties. Het omhulsel voelt stevig aan (is ook metaal achteraan als ik me niet vergis).

Qua bereik of snelle/trage wifi kan ik nog geen comments geven, in elk geval nog geen slechte ervaringen mee gehad. Het notificatielampje is wat aan de felle kant, maar vind ik wel handig om te hebben.

Het voornaamste minpuntje dat ik had (naast het feit dat ik nu problemen ondervind met opladen) is dat er in deze Android versie geen 'toggle' is in de notificatiebalk waarmee je met één klik de mobiele data aan en af kan zetten. Dat is wel zo voor WiFi. Voor mobiele data wordt je naar het menu doorverwezen en daar moet je het dan aan/uit zetten. Is wel maar een detail en daar valt misschien een mouw aan te passen, alleen weet ik nog niet hoe, dat zal nog wat zoekwerk vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gibsinon
Heb je de kabel er juist in gestopt? Het wileyfox teken moet voor dus als je naar scherm kijkt moet je het teken zien op de kabel. Anders laad hij niet op. Had ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor! In de juiste richting én er voldoende diep ingeduwd (had ik online reeds als opmerking zien verschijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 844173 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:49:
Alle adapters die ik thuis liggen heb met mini-usb poort blijken nu waardeloos want de ingang in de Swift 2 is van een ander type (had ik dit geweten, ik had hem helemaal niet gekocht).
Het lijkt me sterk dat je heel veel adapters thuis hebt liggen met mini-usb, aangezien de oudere toestellen allemaal micro-usb hebben. De Swift heeft, net zoals alle nieuw toestellen tegenwoordig, een micro-USB-C poort. Dit staat gewoon in de specificaties, dus dit had je van te voren kunnen weten.
Via een USB poort van mijn laptop op het werk lukt het níet om te laden.In elk geval gaat opladen traag.
Dat is heel erg logisch. Een USB-poort levert maar een maximale stroom van 500mA, terwijl de 'standaard' usb opladers 2,1A leveren. Fast Charge levert nog een maatje meer.
Daarnet in de auto begon hij even te laden (hij zegt eerst gedurende 1 second dat mijn accuniveau 50% bedraagt, om dan terug te vallen op 0 of 1%... en daar te blijven).
Gebasseerd op dit stuk verwacht ik dat je een DOA (Dead on Arrival) model hebt. Ik zou het toestel terug sturen en vragen om een nieuwe.,
Ik heb zo'n vermoeden dat het aan die QualComm Quick Charge 3.0 kan liggen, is die niet compatibel met elk type adapter?
QC is een specificatie om de telefoon snel op te laden, hiervoor heb je een QC lader nodig. Sluit je echter een andere / 'normale' lader aan zou dit gewoon moeten werken, echter wel een stuk langzamer dan met QC.
Gibsinon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:27:
Heb je de kabel er juist in gestopt? Het wileyfox teken moet voor dus als je naar scherm kijkt moet je het teken zien op de kabel. Anders laad hij niet op. Had ik ook.
Vreemd gedrag. De kabel en poort zijn namelijk USB-C, dus dat zou echt niks uit moeten / mogen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 28-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:26
Vandaag eindelijk mijn swift 2+ binnen gekregen en tot nu bevalt hij erg goed. Vergeleken met mijn moto g 2013 een flinke verbetering. Enige minpunt tot nu is dat van de 32 nog maar 24!! gig overblijft. Is dat normaal voor android? Vind ik toch extreem groot voor een phone os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:52
Zawaponga schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:39:
Vandaag eindelijk mijn swift 2+ binnen gekregen en tot nu bevalt hij erg goed. Vergeleken met mijn moto g 2013 een flinke verbetering. Enige minpunt tot nu is dat van de 32 nog maar 24!! gig overblijft. Is dat normaal voor android? Vind ik toch extreem groot voor een phone os.
Ga gokken dat het 24 GiB is en dus 25,77 GB. Andere gok is dat er gewoon een /system partitie is van 8 GB die niet per se vol staat maar marge laat voor de toekomst.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeetHoofd27
De buren bij hardware.info hebben nu een review van het plus model op de site staan. Over het algemeen zijn ze er erg over te spreken heb ik het idee. Hier een linkje https://nl.hardware.info/...plet-van-een-succesnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HeetHoofd27 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:29:
De buren bij hardware.info hebben nu een review van het plus model op de site staan. Over het algemeen zijn ze er erg over te spreken heb ik het idee. Hier een linkje https://nl.hardware.info/...plet-van-een-succesnummer
Techradar review Swift 2. Voorts is de Swift 2 door de organisatie van de Telecom Awards uitgeroepen tot Beste product Entry-level 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
De reviews zijn erg positief tot nu toe zo te zien :). Het enige wat me er nog van weerhoudt om hem te kopen is de onzekerheid over de software updates. Aangezien Cyanogen heeft aangegeven over te gaan op een modulair OS en het verlaten van de oprichter van Cyanogen zien de software updates er niet heel rooskleurig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
Ik dacht dat de default mail app die van Boxer is? Maar ik heb de swift 2 plus gisteren gekregen en alleen gmail staat erop? Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jopperd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:55:
Ik dacht dat de default mail app die van Boxer is? Maar ik heb de swift 2 plus gisteren gekregen en alleen gmail staat erop? Weet iemand hoe dit kan?
Dat is wel vreemd. Maar weet je zeker dat je geen andere app hebt die 'e-mail' heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopperd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 08:00
rens-br schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
[...]

Dat is wel vreemd. Maar weet je zeker dat je geen andere app hebt die 'e-mail' heet?
Nee. Heb er nu zelf maar boxer opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32
Unfortunately we cannot actually confirm the releasing date of Android nougat 7.1 for the swift 2 plus,

Op dit ogenblik nog geen duidelijkheid of deze toestellen Android 7.1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al genavigeerd met de Swift 2 (plus) in de auto i.c.m. de apps TomTom Go, Sygic, HERE WeGo, Google Maps of Waze en tevreden is over de navigatie kwaliteit en nauwkeurigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Nee nog niet, maar ik zal binnenkort sygic uitproberen. Even iets anders, wie vind de luidspreker kwaliteit ook zo erbarmelijk? Het geluid komt maar uit één speakergrill, wat ook een design keuze kan zijn. Maar het is echt een stuk zachter dan een bijvoorbeeld een moto g 2013. Terwijl op de site iets van 90db staat. Yeah right 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natriumon
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-05 14:52
Ik ben erg tevreden met mijn Swift 2+, maar ik ben wel tegen enkele kleine mankementen aangelopen.

De audiojack connect niet goed, als ik loop of fiets met earphones in dan gaat het geluid steeds van het ene oortje naar het andere. Ontzettend irritant aangezien ik de telefoon nog maar een week heb en dit alleen maar erger gaat worden.

Verder restart hij soms uit het niets (dus niet in mijn broekzak oid, maar gewoon op tafel liggend). Vooral de eerste paar dagen erg vaak last van gehad, had vermoedelijk met de android updates te maken. Nu lijkt het beter te gaan, maar alsnog eens in de zoveel dagen doet hij het.

Verder las ik op internet dat sommige mensen problemen hebben met Wi-Fi. Thuis en in het buitenland werkte het steeds prima, maar om een of andere reden krijg ik hem niet in verbinding met Eduroam. Dus op de universiteit moet ik alles op 3G doen.

Verder heeft hij af en toe problemen met 3G vinden op Zernike in Groningen. Soms zelfs helemaal geen bereik. Weet niet of dit telefoon-specifiek is, maar met alle 2 mijn vorige schijttelefoons nooit last van gehad, wat nogal verbazingwekkend is aangezien ik daar de mankementen niet op 2 handen kon tellen.

Ik zal morgen even contact opnemen met de verkoper, vooral de audiojack zit ik erg mee. Naast het geklaag overigens een heel erg chille telefoon. Kan hem zeker aanraden.
Zawaponga schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:31:
Nee nog niet, maar ik zal binnenkort sygic uitproberen. Even iets anders, wie vind de luidspreker kwaliteit ook zo erbarmelijk? Het geluid komt maar uit één speakergrill, wat ook een design keuze kan zijn. Maar het is echt een stuk zachter dan een bijvoorbeeld een moto g 2013. Terwijl op de site iets van 90db staat. Yeah right 8)7
Speakervolume is inderdaad waardeloos. Kan mijn muziek niet onder de douche horen wanneer ik hem op z'n hardst zet. Dat is overigens de enige plek waar ik ooit mijn speaker gebruik, dus voor mij persoonlijk geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Heb je hem er helemaal ingedouwd? Ik moest best een beetje kracht zetten, want hij zat er niet helemaal in, the audiojack that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
'k Heb de telefoon zaterdag in gebruik genomen. De jack van m'n headset past net niet helemaal lekker. 'k Zie nog 1 à 1,5 mm van de connector. Bij de Swift v1 was dat niet het geval.

Verder had de telefoon op 'niet storen' gezet, maar kreeg dit niet meer uit. Uiteindelijk heb ik een nieuw profiel aangemaakt. Daarna kon ik 'niet storen' weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 11:09
wsmaal schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:47:
[...]

Techradar review Swift 2. Voorts is de Swift 2 door de organisatie van de Telecom Awards uitgeroepen tot Beste product Entry-level 2016.
In die recensie staat dat de camera geen HDR-modus heeft. Klopt dat? Het lijkt me namelijk wel erg sterk. Of is dat alleen met een eigen camera-app? Kan iemand hier duidelijkheid over geven? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
debroervanhenk schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:02:
[...]

In die recensie staat dat de camera geen HDR-modus heeft. Klopt dat? Het lijkt me namelijk wel erg sterk. Of is dat alleen met een eigen camera-app? Kan iemand hier duidelijkheid over geven? Bedankt.
In de standaard camera app op m'n Swift 2 Plus heb ik o.a. ook de HDR modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
Bedankt Cranberry,

Gek dat zo’n recensent dat mist. Je zou toch denken dat de mensen van Techradar er verstand van hebben. Wat vind je over het algemeen van de foto’s die de Swift 2 Plus maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik heb nog te weinig foto's gemaakt om een gefundeerd oordeel te kunnen vormen. Wel heb ik het gevoel dat de Swift 2 Plus betere foto's maakt dan de Swift. Gevoelsmatig focust 'ie sneller bij minder licht en zijn de foto's beter.

Overigens kan 'ie in de verste verte niet tippen aan de foto's van de Galaxy S7. Maar dan praat je ook over een heel andere prijsklasse. Voor mij is de kwaliteit echter afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
Ik heb nu een Nexus 4, dus ik kan er moeilijk op achteruit gaan :)

In deze prijsklasse heb ik sowieso geen hoge verwachtingen van de camera, maar als de foto’s behoorlijk zijn, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb weer een aantal reacties met betrekking tot protectors en hoesjes verplaatst naar: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:10
Gisteren ook 1 binnengekregen voor mijn vriendin want haar S4 was overleden.
Maar de statusled knipperde rood maar onbekend waarom.
Dus het menu ingeschoten in de hoop dat je daar kon zien wat voor welke kleur ingesteld stond. Maar ik kon alleen aan of uit zetten alle andere opties (ook als het aanstond) reageerden nergens op. Kan je die niet zelf per melding instellen (ben mijn oneplus one gewend waar ik per melding de kleur en snelheid kan instellen)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Mijn Swift 2 gaat rood knipperen als 'ie aan de oplader hangt, Zonder oplader betekent het wellicht dat de accu (bijna) leeg is? (Heb ik nog niet gehad dus ik weet het niet zeker).

• LiquidSilver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Natriumon schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:51:
Verder las ik op internet dat sommige mensen problemen hebben met Wi-Fi. Thuis en in het buitenland werkte het steeds prima, maar om een of andere reden krijg ik hem niet in verbinding met Eduroam. Dus op de universiteit moet ik alles op 3G doen.
Hier had ik ook last van. Het schijnt een veelvoorkomend probleem met Android te zijn en ligt dus waarschijnlijk niet aan de telefoon. Vandaag probeerde ik even het een en ander om het aan de praat te krijgen en na twee keer opnieuw opstarten maakte hij ineens verbinding. Daarna nergens last van gehad. Wel vreemd dat het alleen bij Eduroam problemen geeft (en het gastnetwerk van de uni bij mij ook, maar dat is hetzelfde spul.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Er is een update (met o.a. de beveiligingsupdate van 1-12-2016) voor de Swift 2 (Plus) beschikbaar.
Ben 'm nu aan 't installeren.
Geïnstalleerd en nog geen problemen ondervonden. Uit het ervaringen-topic van de WF Swift heeft Wileyfox aangegeven dat er nog meer informatie komt over deze update én de toekomst i.v.m. het verdwijnen van Cyanogen(Mod). Zie hier en hier.

Hulde @Wileyfox

[ Voor 62% gewijzigd door Cranberry op 29-12-2016 04:32 ]

Ik kreeg de update ook. Na installatie vraagt de telefoon bij het starten om een wachtwoord terwijl ik een patroon heb ingesteld. M'n google wachtwoord werkt ook niet. Lekker geregeld dan. :(

• Cranberry
Dat is (correct me if I'm wrong) hetzelfde wachtwoord / dezelfde pincode als je moest instellen voordat je een patroon instelde. Is volgens mij een optie die je al dan niet kunt aanvinken tijdens de configuratie van de toegangsbeveiliging.

[ Voor 30% gewijzigd door Cranberry op 29-12-2016 09:04 ]

• Zawaponga
Weet iemand waar je de update los als zip kunt downloaden? Wil graag dirty flashen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiquidSilver
Ik heb hem uit mijn telefoon getrokken. Zou het anders ook niet weten. Asseblief

• Zawaponga
Top! En bedankt voor de moeite. Je hebt toch zeker geen spyware geinjecteerd? ;)

Cranberry schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:03:
Dat is (correct me if I'm wrong) hetzelfde wachtwoord / dezelfde pincode als je moest instellen voordat je een patroon instelde. Is volgens mij een optie die je al dan niet kunt aanvinken tijdens de configuratie van de toegangsbeveiliging.
Dan heb ik het dus zeer waarschijnlijk zelf verkl**t. :( 8)7
Dat wordt een factory reset. Nja, heb ik het bootmenu van het ding ook eens gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag is ook stilletjes de Swift 2X gelanceerd...
Een 5,2" device met full HD-scherm en iets grotere accu, zelfde uiterlijk, rest van de specs ook hetzelfde: € 259.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-06 06:58
CLB schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:05:
Vandaag is ook stilletjes de Swift 2X gelanceerd...
Een 5,2" device met full HD-scherm en iets grotere accu, zelfde uiterlijk, rest van de specs ook hetzelfde: € 259.
Jammer genoeg geen Snapdragon 625, blijven interessante telefoons maar om nou in een keer van een 8xx serie Snapdragon terug te gaan naar een 4xx serie weet ik zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fransfb schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:21:
Jammer genoeg geen Snapdragon 625, blijven interessante telefoons maar om nou in een
keer van een 8xx serie Snapdragon terug te gaan naar een 4xx serie weet ik zo net nog niet.
Dat is inderdaad een vrij grote stap ja, ikzelf ben van de SD820 naar de SD808 gegaan, dat ging wel prima.
Toch is wat mij betreft een metalen behuizing, full HD-scherm en de hardware voor € 259 erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Schopje

Heb zonet een Swift 2+ besteld voor mijzelf. Loop al een tijdje te denken om een nieuwe gsm te kopen maar kon nog altijd niet beslissen tot ik op dit merk kwam. Ik hoef geen high end want die vind ik te veel kosten xD

Ik kom nu van een Iphone5 welke aan het overlijden is. Touchscreen kan ik soms helemaal niks mee, wordt soms heel erg heet en bellen doet hij ook niet zoals het hoort. IK neem aan dat de microfoon half stuk is want mensen verstaan mij amper.

Goed ik ben erg benieuwd naar deze telefoon zeker kwa de specs en het geld. Ziet er allemaal toch veelbelovend uit, ik heb de blauwe 32GB versie besteld en zal hem morgen wel zien binnen komen. Ik heb er zin in. Wel weer terug naar Android dus. Is er al bekend waar ze nu naartoe gaan in plaats van de versie die ze gebruikten?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:57:
Is er al bekend waar ze nu naartoe gaan in plaats van de versie die ze gebruikten?
Not yet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Thanks voor de snelle reactie!

We gaan het dan wel merken. Hier kun je vast wel een paar custom roms op zetten als het moet. Eerst deze telefoon maar eens in handen krijgen. Ik ben dan ook vooral benieuwd hoe hij presteert tegenover mijn oudere Iphone 5. Ook kwa scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Is het je eigenlijk nog gelukt? Ik probeerde het net, maar de update zip installeren met TWRP werkte niet. Geen idee of dat had moeten werken of niet, ik doe ook maar wat. Volgens mij is het de bedoeling dat je een ge-updatete ROM installeert, maar ik weet niet hoe ik daar aan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Nee nog niet, uit welke map heb je die zip gekopieerd, bij mij zou die toch eigenlijk ook aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Internal storage\Android\data\com.cyngn.fota\cache

Diezelfde structuur staat bij mij ook op de sd-kaart, maar daar is de cachemap leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidSilver op 05-01-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Jullie zijn over flashen bezig maar toch even een update van mijn kant.

Heb het toestel sinds gisteren ochtend in gebruik en het bevalt heel erg goed. Ik had er misschien iets minder van verwacht door de kosten maar ben zeer te spreken over de afwerking en algehele feel van het toestel. Snel zat voor wat ik ermee doe. Enigste spelletjes zijn FF3 en ik durf het bijna niet te zeggen maar pokémon go. Kan het wachten soms best wat leuker maken. Ik moet nog testen hoe hij het doet in combinatie met mijn TomtomGo welke file info krijgt via de gsm. Ik denk dat dat geen probleem gaat geven.

Het is wel weer even wennen om echt android zelf te hebben maar dat leren we zo weer onder de knie te krijgen. De vingerafdruk scanner is ook redelijk snel en heb nog maar weinig foutieve lezingen. Hoe lang ik doe met een batterij lading weet ik nog niet precies want een nieuwe gsm en vrij zijn geeft niet een echte realistische kijk erop. Al met al ben ik heel tevreden met deze aankoop :) Een goede specs/prijs verhouding voor onder de 250 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:38:
Jullie zijn over flashen bezig maar toch even een update van mijn kant.
Leuk om te horen, geniet van je toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Eigenlijk kon ik maar 1 minpuntje vinden en dat is dat de nano/micro sim slot ook dienst doet als sdkaart lezer. Dus ik kan nu niet mijn simkaart en SD kaart erin steken op hetzelfde moment. Gelukkig kom ik van een 16GB toestel en zat die ook lang niet vol dus dat gaat wel goed komen :)

Edit, Ja dat had ik moeten zien voordat ik hem bestelde maar ja. Zover heb ik niet gekeken xD Geen probleem though :)

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel_Elessar op 06-01-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
wsmaal schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:35:
Iemand al genavigeerd met de Swift 2 (plus) in de auto i.c.m. de apps TomTom Go, Sygic, HERE WeGo, Google Maps of Waze en tevreden is over de navigatie kwaliteit en nauwkeurigheid?
Ben 2 weken geleden van Aken naar Düsseldorf vlieghaven gereden met sygic. Snelle fix en prima nauwkeurigheid. Als sygic werkt is het echt een goed nav systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27
Mijn vrouw heeft dit toestel en is sinds de laatste update erg tevreden. Daarvoor starte de telefoon vaak spontaan op. Nu blijft alleen de notificatieled soms rood knipperen. Zonder dat er meldingen zijn/lage accu. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27
Ah thanks, nog geen oplossing dus..
Ook maar even afwachten wat ze met het OS gaan doen qua ontwikkeling. Ik hoop op een kale Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 23:03
Vraag me af of een kale Android mogelijk is. Ze hebben huidige klanten namelijk wel bepaalde functies belooft die dan niet meer aanwezig zijn.

Zelf op zoek naar een nieuwe telefoon maar de onduidelijkheid rond het Android weerhoud mij momenteel om er één te kopen. Iemand een idee wanneer ze met meer informatie naar buiten komen? Misschien dat ze meer vertellen bij de release van de Swift 2X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben het zelf over een 'Puurdere' Android: nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro....

Christiaan676 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:45:

Vraag me af of een kale Android mogelijk is. Ze hebben huidige klanten namelijk wel bepaalde functies belooft die dan niet meer aanwezig zijn.
CyanogenOS kon je eigenlijk ook al Classificeren als 'kale' Android. Er zat geen ingrijpende skin omheen, wat wel gebeurd bij HTC, Huawei en Samsung. Het is eigenlijk gewoon puur Android met een aantal extra handige functies en opties.

Verder geven ze ook aan dat de meeste functies behouden blijven:
Wileyfox laat aan Tweakers weten dat de nieuwe Android-versie in veel opzichten gelijk zal zijn aan het huidige Cyanogen OS. De look en feel zal niet veranderen en ook het merendeel van de functies blijft gelijk.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support