Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zawaponga schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Ben 2 weken geleden van Aken naar Düsseldorf vlieghaven gereden met sygic. Snelle fix en prima nauwkeurigheid. Als sygic werkt is het echt een goed nav systeem.
Thx ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krik13
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-04 20:40
Sinds gisteren de Swift 2+ in mijn bezit.
Eerste indruk is goed, vlot toestel en ligt fijn in de hand.
Vingerafdrukscanner werkt ook goed.
Verder ben ik nog niet heel veel bijzonderheden tegen gekomen.

Had wel een probleem met opladen (1sec 50% weergeven en daarna naar 1% en continue opnieuw opstarten), maar kennelijk zat het hoesje/backcover in de weg. Na die eraf gehaald te hebben laadt hij gewoon op. Wel zit er speling bij het usb-c kabeltje (hebben anderen dit ook?)

Edit:
Hij laadt nog steeds niet normaal. Ga er morgen mee terug. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door krik13 op 19-01-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Zit erg te twijfelen om dit toestel te kopen. Dat er een Snapdragon 430 in zit houdt mij tegen.
Heb nu een Huawei P7 en die trekt simpele spellen (TsumTsum, Clash Royale) al niet meer na iets meer dan 2jaar. Ik doe graag lang met mijn telefoon.
De P7 stond bij de koop al niet bekend als de meest krachtige telefoon.
Wat ik zoek is het volgende:

- Minimaal 5inch (720p is genoeg)
- 32GB opslag
- minimaal 3GB ram
- Fingerprint
- Snel genoeg voor de games die ik noemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berichten met betrekking tot support, RMA en reparatie horen voortaan in: [Wileyfox] RMA & Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Is er al wat bekend over een nieuw besturingssyteem als vervanger voor de CyanogenOS voor de Wileyfox Swift 2+?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:12:
Is er al wat bekend over een nieuw besturingssyteem als vervanger voor de CyanogenOS voor de Wileyfox Swift 2+?
Meer dan in nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro... wordt vermeld nog niet nee.

offtopic:
Ik heb je post van het support topic naar hier verplaatst, aangezien het geen RMA of reparatie betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSilver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik heb misschien het eduroamprobleem opgelost. Het lijkt een probleem met de DHCP te zijn en ik heb in ontwikkelaarsopties de Lollipop DHCP aangezet. Hij verbond nu meteen de eerste keer. Ik hoop dat het nu ook echt opgelost is en niet zoals vorige keer dat het morgen weer kapot is.

Update dag 2: Hij doet het nog!

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidSilver op 09-02-2017 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker! Net zoals vorig jaar komt het Wileyfox toestel weer als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
Ik heb de Swift 2 plus nu een paar weken, en ik ben er erg tevreden over. Ik heb er alleen twee problemen mee:
1. Het lukt maar niet met sommige publieke wifinetwerken verbinding te maken. Maar ik heb net de DHCP aangepast (zoals LiquidSilver hierboven uitlegt), dus ik ga de komende dagen eens kijken of dat het probleem oplost. Dat laat ik nog wel weten.
2. Als ik onderweg ben en via de bedrade koptelefoon muziek luister, krijg ik heel vaak een strontirritante melding (plaatje) over het gebruik van spraakbesturing. Het irritante is dat die melding de muziek pauzeert. Als ik op de melding tik kom ik bij instellingen ([url=blob:http://imgur.com/aceaa7eb-3317-4d76-8feb-ee578b87d0c7]plaatje[/url]), maar die hebben er blijkbaar geen invloed op. Heeft iemand anders hier ook last van of een idee hoe ik hier van af kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
Weet iemand waar de originele recovery image voor de Swift 2 plus kan vinden? Ik heb momenteel TWRP recovery draaien maar krijg het niet voor elkaar de laatste updates te installeren. Krijg steeds een error 7 in tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
lucas321 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:01:
Weet iemand waar de originele recovery image voor de Swift 2 plus kan vinden? Ik heb momenteel TWRP recovery draaien maar krijg het niet voor elkaar de laatste updates te installeren. Krijg steeds een error 7 in tijdens het laden.
Download cm-13.1.4-ZNH2KAS5RM-marmite-signed-fastboot-c64f8f5d87.zip van https://cyngn.com/support
De recovery kan je dan uit de zip halen en flashen via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
RedNas74 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:05:
[...]

Download cm-13.1.4-ZNH2KAS5RM-marmite-signed-fastboot-c64f8f5d87.zip van https://cyngn.com/support
OK, thanks ga ik uitproberen.

Update:
Ik heb het boot.img in bovengenoemd .zip bestand met fastboot, dat lijkt gelukt te zijn. Als ik recovery start krijg ik geen TWRP meer maar de originele cynaogen recovery. Maar...... ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de llatste update op mijn Swift 2 te installeren, steeds resulterend in error 7.

Wat ik wil bereiken is het volgende:
Ik wil de Swift 2 van alle laatste updates voorzien, Root toegang (evt. met SuperSU). Vervolgens wil ik apps overzetten van mijn oude Galaxy S4 met Titanium Backup (hiervoor heb ik die Root toegang nodig).

Iemand 'n idee? Ik vind het ook geen probleem om een TOTAL new install te doen. (weet uberhaupt niet of dat mogelijk is en hoe? )

[ Voor 52% gewijzigd door lucas321 op 12-02-2017 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RedNas74 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:05:
[...]

Dat is niet de laatste, goedgekeurde software. De laatste is CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-MARMITE

http://builds.cyngn.com/c...d-fastboot-bcb542f283.zip

Links naar de Cyanogen servers werken nog steeds. Mochten die op een bepaald moment niet meer werken, neem dan contact met ons op. Wij kunnen jou altijd voorzien van de laatste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Dat is niet de laatste, goedgekeurde software. De laatste is CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-MARMITE

http://builds.cyngn.com/c...d-fastboot-bcb542f283.zip

Links naar de Cyanogen servers werken nog steeds. Mochten die op een bepaald moment niet meer werken, neem dan contact met ons op. Wij kunnen jou altijd voorzien van de laatste software.
Beste Wileyfox,

Thanks, ga ik straks meteen uitproberen. Wat is de geadviseerde methode om deze update op mijn Swift2 te krijgen? Bovenstaand verhaal meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucas321 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Thanks, ga ik straks meteen uitproberen. Wat is de geadviseerde methode om deze update op mijn Swift2 te krijgen? Bovenstaand verhaal meegenomen?
Je moet niet de fastboot zip hebben maar de signed zip. Deze kan je vervolgens gewoon flashen vanuit de recovery (TWRP of stock). Helaas staat de laatste signed niet op de website van Cyanogen, dus hier moet Wileyfox je weer van dienst zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucas321
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:33:
[...]

Je moet niet de fastboot zip hebben maar de signed zip. Deze kan je vervolgens gewoon flashen vanuit de recovery (TWRP of stock). Helaas staat de laatste signed niet op de website van Cyanogen, dus hier moet Wileyfox je weer van dienst zijn.
Het mij uiteindelijk gelukt om de 13.1.5 incl fastboot via fastboot methode te flashen.

>fastboot update cm13.1.5.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
M'n vrouw heeft een Swift 2 besteld, zag en voelde dikke prima aan, enige probleem was dat de powerknop niet werkte, dus helaas meteen weer terug. Deze week opnieuw proberen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Ik ben (wegens refund owv te langdurige herstelling van originele Wileyfox Swift - die overigens prima beviel) nu ook eigenaar van een Wileyfox Swift 2+.

Eerste indrukken:
Plus:
- mooie bouw
- vingerafdrukscanner werkt prima, da's een echte upgrade
- snel genoeg
- belkwaliteit (geluid) meer dan prima
- 32GB is lekker ruim (backup toestel had 8GB, dat is aardig krap :X )
Min:
- ik vind het toestel niet echt lekker in de hand liggen (in 1 hand dan, dus bedienen met duim)
- waar ik vroeger zelden problemen had om een dag toe te komen met een telefoon, vind ik de batterijduur van deze een beetje matig (maar da's na minder dan een week, we zien wel)

[ Voor 48% gewijzigd door Dryhte op 22-02-2017 12:05 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
rens-br schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:24:
[...]

Dat is wel vreemd. Maar weet je zeker dat je geen andere app hebt die 'e-mail' heet?
Ik heb op jouw advies nu ook een Wileyfox Swift 2 Plus gekocht, en loop eigenlijk ook tegen het probleem van de ontbrekende email app aan |:(

Wanneer ik google op de default app voor email in CyanogenOS dan kom ik hier uit
Google Play: VMware Boxer
raymonvdm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:10:
Ik heb op jouw advies nu ook een Wileyfox Swift 2 Plus gekocht, en loop eigenlijk ook tegen het probleem van de ontbrekende email app aan |:(
Het voordeel van geen meegeleverde mailapp, is dat je lekker zelf kan kiezen welke je wilt.
Wanneer ik google op de default app voor email in CyanogenOS dan kom ik hier uit
Google Play: VMware Boxer
Die werkt wel gewoon echt heel erg goed. Dus zou gewoon lekker die gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:47
Recent heb ik een Sennheiser CX 2.00G (Android) headset gekocht. Helaas werkt 'ie niet goed. Heel vaak hoort de andere kant mij niet of heel erg zacht / heel ver weg.
Een enkele keer werkt de microfoon wel goed. Verdraaien, aandrukken of rommelen aan de connector maakt geen verschil. De connector is schoon. Weergeven van geluid werkt wel altijd naar behoren.
Een test met een oud Android-toestel en de WF Swift liet geen problemen zien.
Herkenbaar? Iemand een idee over oorzaak en/of een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F97
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Twitter Wileyfox zegt dat de update naar Android 7.1 nog komt voor het einde van Q1. Eerst de Swift 2-familie en daarna de andere telefoons, ook de eerste generatie Swifts.

En ik heb ook ondertussen mijn Swift 2 Plus. Heel tevreden van. Had wel niet goed gekeken naar de handleidingpictogrammen en dus even gevloekt op het openen van de simkaarthouder ;) Dan maar mijn hersens gereset, mijn methodes in vraag gesteld en, tsja, de handleiding beter bekeken.

Ik had voordien achtereenvolgens een Sony Xperia P (the horror), een Nokia 108 (nog een echte Nokia, niet zoals de nieuwe 3310), en uiteindelijk een Microsoft Lumia 535. Dus dit is echt wel keiharde vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Misschien heeft iemand hier al gevonden hoe het komt dat als je de telefoon laat liggen ('s nachts, niet aan de lader, op 'do not disturb' door een automatische regel), deze soms quasi niets verbruikt, en soms evenveel als overdag?

Ik dacht dat de 'do not disturb' regels ook zorgden voor minder verbruik (omdat ik dat merkte aan mijn telefoon) maar de laatste dagen is dat niet meer zo...

EDIT: Ik verduidelijk mijn vraag een beetje: ik ga er al tijden van uit dat mijn telefoon 's nachts minder verbruikt dan overdag. Dat merkte ik met de Wileyfox Swift, met de Moto E 4G, en in het begin ook met de Wileyfox Swift 2+.

Of dat nu komt door de automatische 'do not disturb' profielen, of door het feit dat de telefoon blijft liggen en daarom in een soort 'deeper sleep' komt, weet ik niet. Maar ik merk dat dat nu niet langer het geval is (ik had de telefoon gisteravond tot 98% opgeladen en dan gewoon naast mijn bed laten liggen, en vanmorgen stond hij op 73%.

Weet iemand een app waarmee je kan opsporen wat je telefoon wakker houdt? Ik gebruik alvast geen Whattsap of Facebook messenger of Facebook app...

[ Voor 48% gewijzigd door Dryhte op 06-03-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debroervanhenk
F97 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:22:
Twitter Wileyfox zegt dat de update naar Android 7.1 nog komt voor het einde van Q1. Eerst de Swift 2-familie en daarna de andere telefoons, ook de eerste generatie Swifts.
Deze maand dus nog. Mooi! Ik ben benieuwd welke oplossing ze uiteindelijk hebben gekozen. En hopelijk hebben ze een betere camera-app, want die camera die er nu bij zit is zo goed als nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:42:
Ik dacht dat de 'do not disturb' regels ook zorgden voor minder verbruik (omdat ik dat merkte aan mijn telefoon) maar de laatste dagen is dat niet meer zo...
Do not disturb zegt alleen iets over je geluiden, meldingen en e.d. blijven wel binnenkomen je hoort ze alleen niet.

Als een toestel 30 minuten stil op tafel ligt wordt Doze ingeschakeld (Sinds Android 6.0) en daarmee gaat deze inderdaad in een soort deep sleep.

Als je vervolgens veel wake locks krijgt, dan verbruikt het toestel nog steeds erg veel.
Weet iemand een app waarmee je kan opsporen wat je telefoon wakker houdt? Ik gebruik alvast geen Whattsap of Facebook messenger of Facebook app...
Better Battery Stats is altijd wel een mooi programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Do not disturb zegt alleen iets over je geluiden, meldingen en e.d. blijven wel binnenkomen je hoort ze alleen niet.

Als een toestel 30 minuten stil op tafel ligt wordt Doze ingeschakeld (Sinds Android 6.0) en daarmee gaat deze inderdaad in een soort deep sleep.

Als je vervolgens veel wake locks krijgt, dan verbruikt het toestel nog steeds erg veel.

[...]

Better Battery Stats is altijd wel een mooi programma.
Thanks, dan was het gewoon door Doze. In elk geval lijkt het wake lock van de voorbije dagen opgelost door een herstart. Dom dat ik daar niet eerder aan dacht.(IT rule 0 - when faced with issues, try a reboot). Sinds de reboot krijg ik wel deep sleep te zien.

Voor BBS (had ik inderdaad al geïnstalleerd) heb je helaas pindakaas root nodig anders toont die niet veel. En rooten doe ik voor einde officiële support liever niet om de OTA updates niet in gevaar te brengen (althans tot ik een 'veilige' toevlucht zoals official Cyanogenmod LineageOS support heb).

EDIT: ik merk trouwens dat mijn batterijduur (die de eerste paar charges 'meh' was en daarna ronduit bedroevend door die wakelocks) de laatste dagen om van te smullen is ;) 36 uur na laatste keer opladen, en nog 49% resterend...

Dit is met mijn gewone gebruik, maar wel gebruikmakend van doze (dus overdag ligt de telefoon naast me ipv in mijn zak te zitten). BBS toont 1d6h 'deep sleep'

EDIT2: na een nieuwe reeks updates van (o.m.) Android Play Services kreeg ik weer een wake lock (helaas niet zichtbaar wat de telefoon wakker houdt). Een reboot loste het weer op. Ik weet nu alvast: geen automatische updates toestaan op deze telefoon, en na de manuele updates even rebooten :) Ik hoop alvast dat dit opgelost wordt door de upgrade die eraan zit te komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 09-03-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Cranberry schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:11:
Recent heb ik een Sennheiser CX 2.00G (Android) headset gekocht. Helaas werkt 'ie niet goed. Heel vaak hoort de andere kant mij niet of heel erg zacht / heel ver weg.
Een enkele keer werkt de microfoon wel goed. Verdraaien, aandrukken of rommelen aan de connector maakt geen verschil. De connector is schoon. Weergeven van geluid werkt wel altijd naar behoren.
Een test met een oud Android-toestel en de WF Swift liet geen problemen zien.
Herkenbaar? Iemand een idee over oorzaak en/of een oplossing?
Iemand nog een idee?
Na hiervoor een officiele melding te hebben aangemaakt bij WF, kreeg ik het volgende terug:
Unfortunately we cannot guarantee the compatibility between both devices.
As it is the second Swift you are using, it means that there is an issue of compatibility between them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierkaer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb mijn Wileyfox Swift 2 plus net binnen. Er is een probleem met de batterij. Ik heb de bijgeleverde kabel via usb-poort de hele nacht opgeladen(uitgezet want anders blijft het scherm aan). hij gaf 100% opgeladen aan, maar na 10 minuten gebruiken valt het toestel uit omdat de batterij leeg is!

Probleem is inmiddels opgelost. :) Ik vond op mijn werk een ander oplader (met usb-ingang), een quickcharge oplader. Die moet je echt hebben. Anders kan je niet opladen.

[ Voor 55% gewijzigd door Dierkaer op 19-03-2017 06:55 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
@rens-br en @Verwijderd ik heb dit weekend de nieuwste update voor de swift2+ geïnstalleerd mbv deze website. Ik heb via hun app de full update gedownload en mbv twrp een dirty flash uitgevoerd. Ik zat een paar updates achter, daarom de volledige download ipv de incremental update. Daarna weer root en xposed geïnstalleerd en hij loopt nu als een trein.
Vantevoren was hij iets minder responsief en soms een spontane reboot. Tot nog toe nog geen last van gehad.

Is de site te vertrouwen? Volgens mij wel, maarja eigen risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierkaer
Nu problemen met Whatsapp. De Rom is niet compatibel. Alle berichten in Whatsapp staan er niet meer in. Net hetzelfde met Kik.
Er werd een systeemupdate voorgesteld en heb toegestemd. Er was een probleem en ik verstuurde een rapport. Deze bleef uren doordraaien. Toestel uit- en aangezet.
Zal er een update tevoorschijn komen om het probleem met de niet werkende Cyanogen en de bewerkte Rom op te lossen?
Zeg mij niet dat ik alle handelingen zoals hierboven geschreven ook moet uitvoeren. Ik ken daar niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dierkaer schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:53:
Nu problemen met Whatsapp. De Rom is niet compatibel. Alle berichten in Whatsapp staan er niet meer in. Net hetzelfde met Kik.
Er werd een systeemupdate voorgesteld en heb toegestemd. Er was een probleem en ik verstuurde een rapport. Deze bleef uren doordraaien. Toestel uit- en aangezet.
Zal er een update tevoorschijn komen om het probleem met de niet werkende Cyanogen en de bewerkte Rom op te lossen?
Zeg mij niet dat ik alle handelingen zoals hierboven geschreven ook moet uitvoeren. Ik ken daar niks van.
WhatsApp geeft inderdaad een melding dat het een aangepast ROM is. Dat is niet geheel correct en doet ook niets af aan het functioneren van WhatsApp.

En wat bedoel je precies met alle berichten staan er niet meer in? Je weet dat alle berichten bij WhatsApp altijd op jouw toestel staan en niet op een server? Gelukkig heeft WhatsApp wel een back-up functie, maar dan moet je die meestal wel eerst activeren.

Betreft de FOTA, we zijn druk bezig met het overzetten van de FOTA van Cyanogen naar onze eigen. Dit zorgt afentoe voor een downtime. Mocht je problemen hebben, dan kan je ons altijd een DM sturen, dan informeren wij jou hoe je handmatig de software kan updaten.

WF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

@Verwijderd
hallo Wileyfox!

ik heb net mijn Swift 2 binnen gekregen, maar hoe krijg ik de sim slot open? t plaatje op de bijgeleverde "handleiding" is niet echt behulpzaam en ik ga niet graag meteen met (metalen) gereedschap aan de gang op een nieuw toestel.

hints of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als dit de sim-slot is dan is het er zo een waar je met een pennetje in het gaatje moet drukken waardoor het schuifje dan een stukje naar buiten schuift.

Afbeeldingslocatie: http://blog.clove.co.uk/wp-content/uploads/2016/11/Wileyfox-Swift-2-Blue-Lying-SIM-Tray-Close.jpg

Een paperclip kan soms net te dik zijn maar gewoonlijk zit er ook een speciaal 'gereedschapje' voor bij. Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:52

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

top! dat is m!
ik had dat dingetje niet gezien (zit achter de klep van t houdertje van de handleiding, maar die kwam er al uit gevallen zonder t klepje open de maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Krijgt er nog iemand de meldingen om te updaten? Bij mij blokkeert hij meteen na de poging tot downloaden ... Het is nogal vervelend omdat die popup om te downloaden om de haverklap terugkomt, maar hij bijna meteen crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik heb die melding niet, al zit ik wel te wachten op een bericht dat de upgrade naar 7.1.1 er is.
Welke versie heb jij nu? De meest recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
@F97 volgens mij liggen de CM servers eruit. Dus moet je de zip file zelf downloaden. DM anders even @Verwijderd, die zal jou van de file voorzien.
Weet alleen niet of je daarvoor je telefoon moet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33
Bij mij werkt de updater zonder foutmelding maar is er geen update...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoeksemad
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb gisteren via facebook een swift 2 plus gewonnen om te mogen reviewen met android 7.1.1 erop.
Ze vertelde ook dat deze nog eerst goedgekeurd moet worden en dat ze hopen dat ze de goedkeuring komende dinsdag of woensdag gaan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoeksemad op 25-03-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Klinkt interessant!

Gisteren heb ik Wileyfox nog even gevraagd of ze al een exacte datum konden geven, maar ik kreeg toen het volgende antwoord:
We do not have a certain date for when the new update will be released. Hopefully in the next coming weeks

Nog even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeksemad schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:02:
Ik heb gisteren via facebook een swift 2 plus gewonnen om te mogen reviewen met android 7.1.1 erop.
Ze vertelde ook dat deze nog eerst goedgekeurd moet worden en dat ze hopen dat ze de goedkeuring komende dinsdag of woensdag gaan krijgen.
Gaaf zeg! Ik had ook mee gedaan aan de winactie, maar helaas niet gewonnen.

In hoeverre mag je al screenshots / informatie vrijgeven via dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Cranberry schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:35:
Ik heb die melding niet, al zit ik wel te wachten op een bericht dat de upgrade naar 7.1.1 er is.
Welke versie heb jij nu? De meest recente?
Het is nog altijd 6. Toen ik de ochtend na de errors de wifi opzette, kreeg ik even later een melding dat de update geïnstalleerd kon worden. Blijkbaar was de download in de tussentijd toch gelukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog niet op de laatste software (ZNH2KAS7EB) zit en problemen heeft met het downloaden van de update middels FOTA:

Wij zijn momenteel bezig met het overzetten van de FOTA-server van Cyanogen naar onze eigen, wat helaas voor afentoe wat downtime zorgt.

Mocht het probleem nog niet opgelost zijn, dan kan je de volgende stappen volgen om handmatig jouw toestel te voorzien van de laatste update:

Hierbij de stappen om jouw toestel the updaten naar de laatste versie van Cyanogen OS. Zodra deze versie op jouw toestel staat, zal jij automatisch een melding krijgen van de upgrade naar Android 7.1.1, zodra die beschikbaar is.

1: Download het benodigde bestand (SW33-WF-MARMITE-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip) via deze link

2: Het bestand niet uitpakken en in de root (dus niet in een map) van de microSD kaart plaatsen. Dat kan via een de USB-kabel, of doormiddel van de microSD uit de telefoon halen en met de PC kopiëren naar de microSD

3: Zodra dat gedaan is, schakel dan de telefoon uit. Wacht 5 seconden nadat het scherm op zwart is gegaan en houd dan de volume omlaag-knop ingedrukt, gevolgd door de aan/uit-knop. Zodra er iets op het beeld komt, mag de aan/uit-knop losgelaten worden. Zodra je in de recovery zit, mag de volume omlaag-knop ook losgelaten worden.

4: Druk 1x op de volume omlaag-knop en selecteer “Apply update” met de aan/uit-knop.

5: Druk 2x op de volume omlaag-knop en selecteer “Choose from sdcard1” met de aan/uit-knop.

6: Druk 1x (of meerder keren als er meerder bestanden op de microSD staan) op de volume omlaag-knop en selecteer “SW33-WF-MARMITE-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip” met de aan/uit-knop.

7: Nu zal een Android-poppetjes zichtbaar zijn met een blauwe eronder. Dit duurt maximaal 5 minuten.

8: Zodra de update gelukt is, kom je automatisch terug in de recovery en selecteer je “Reboot system now” met de aan/uit-knop.

9: Toestel start opnieuw op en gaat de update afronden en de gedownloade applicaties optimaliseren. Afhankelijk van de hoeveelheid gedownloade applicaties kan dit tussen de 1 minuut en 15 minuten duren.

10: Zodra het toestel klaar is met het optimaliseren van applicaties is het klaar.

Mochten er onduidelijkheden zijn, dan weet je ons te vinden (DM of Facebook).

Wij horen het ook graag als het gelukt is.

Met vriendelijke groet,

Wileyfox Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutsger schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:46:
Bij mij werkt de updater zonder foutmelding maar is er geen update...
Welke versie heb jij momenteel op jouw toestel? Als het niet de laatste is, kijk dan even naar bovenstaande post, dan kan je jouw toestel handmatig updaten, als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeksemad
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
rens-br schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Gaaf zeg! Ik had ook mee gedaan aan de winactie, maar helaas niet gewonnen.

In hoeverre mag je al screenshots / informatie vrijgeven via dit forum?
Er is mij niets gezegd over wat ik qua informatie wel of niet mag delen, alleen gevraagd dat ik een review maak over de nieuwe update.

Maar ik heb de telefoon dan ook nog niet ontvangen die zal ik ook pas krijgen nadat de update goedgekeurd is voor release.

Dus zodra ik meer weet of wanneer ik de telefoon ontvang zal ik het hier laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeksemad schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:28:
Dus zodra ik meer weet of wanneer ik de telefoon ontvang zal ik het hier laten weten. :)
Helder! Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutsger
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Welke versie heb jij momenteel op jouw toestel? Als het niet de laatste is, kijk dan even naar bovenstaande post, dan kan je jouw toestel handmatig updaten, als je dat wilt.
Ik reageerde meer omdat iemand anders een foutmelding kreeg in de updater en ik niet, wat ik vreemd vond. Maar je bovenstaande post maakt veel duidelijk, ik zit ook op de nieuwste versie dus ik wacht rustig (maar ongeduldig :P ) op de update naar 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Wat is jullie overweging geweest om te kiezen voor de Swift 2 of de Swift 2+? Mijn vriendin is gevallen voor de gouden versie als vervanging van haar stroperige Huawei, maar nu vraag ik me af welke ik haar moet adviseren. Ze is een lichte gebruiker (bellen, appen, mailen, apps voor nieuws en de trein maar geen spellen en zelden video) maar ze wil wel graag zo lang mogelijk met het toestel vooruit kunnen. Maakt dat extra geheugen in jullie inschatting veel verschil voor de uiteindelijk levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Omdat ik het toestel zakelijk heb aangeschaft, was het netto verschil in prijs dusdanig klein, dat ik gekozen heb voor 2+. Iets meer geheugen is nooit weg en de camera zou ook nèt iets beter zijn (camera van de vorige Swift vond ik niet geweldig). Bovendien wilde ik ruimte vrijhouden voor 2 sim-kaarten, zodat ik alleen met de ingebouwde opslagcapaciteit van de telefoon zelf rond moet kunnen komen. Met 32GB is die kans net wat groter dan met 16GB ;)
Voor een licht gebruik volstaat de gewone Swift 2 prima naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Verwijderd
Op xda-developers zag ik een bericht voorbij komen dat wegens een aantal minor issues de upgrade naar 7.1 met 4 - 6 weken is uitgesteld.
Kun je dit bevestigen of (hopelijk) ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
whistler schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:17:
Wat is jullie overweging geweest om te kiezen voor de Swift 2 of de Swift 2+? Mijn vriendin is gevallen voor de gouden versie als vervanging van haar stroperige Huawei, maar nu vraag ik me af welke ik haar moet adviseren. Ze is een lichte gebruiker (bellen, appen, mailen, apps voor nieuws en de trein maar geen spellen en zelden video) maar ze wil wel graag zo lang mogelijk met het toestel vooruit kunnen. Maakt dat extra geheugen in jullie inschatting veel verschil voor de uiteindelijk levensduur?
Ik hoop altijd een jaar of drie met een telefoon te doen, en dan zijn die extra gig geheugen en de extra opslag wel toekomstbestendig. Ik heb niet allebei geprobeerd, dus ik weet niet of je het verschil nu erg merkt. Ik vond het prijsverschil ook niet zo groot dat ik ging twijfelen om toch de Swift 2 te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
@debroervanhenk @Cranberry Bedankt voor de input! Het is de Plus geworden. Wat helemaal hielp is dat ik ontdekte dat Amazon.fr vandaag een flash sale op dat model heeft waardoor je hem met €50 korting kunt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:00:
@Verwijderd
Op xda-developers zag ik een bericht voorbij komen dat wegens een aantal minor issues de upgrade naar 7.1 met 4 - 6 weken is uitgesteld.
Kun je dit bevestigen of (hopelijk) ontkennen?
Nee, dat kunnen wij helaas momenteel niet onkennen, nog bevestigen. Het enige wat wij momenteel kunnen melden is dat wij er alles aan doen om de upgrade zo snel mogelijk aan te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Oeps, dit ding is een stuk glibberiger dan mijn vorige telefoon. Ik heb hem de afgelopen drie maanden waarschijnlijk een paar keer te veel laten vallen en nu ziet het scherm eruit als een spinnenweb. Zal wel niet onder de garantie vallen, maar ik ga het toch proberen. Het zal toch gerepareerd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Artikel bij de buren van HWI: https://nl.hardware.info/nieuws/51581/ontwikkelaars-cyanogen-os-overgenomen-door-wileyfox

Geen onlogische stap (als het bericht op waarheid berust).

[ Voor 12% gewijzigd door Cranberry op 30-03-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LiquidSilver schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:49:
Oeps, dit ding is een stuk glibberiger dan mijn vorige telefoon. Ik heb hem de afgelopen drie maanden waarschijnlijk een paar keer te veel laten vallen en nu ziet het scherm eruit als een spinnenweb. Zal wel niet onder de garantie vallen, maar ik ga het toch proberen. Het zal toch gerepareerd moeten worden.
vond ik ook (glibberig), heb dus maar het originele hoesje bij gekocht. En dat bevalt stukken beter dan het hoesje van de eerste Swift. Zit erg goed vast, ligt lekker in de hand en is minder broos. Aanrader! (voor als je scherm gerepareerd is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Ik vind hem eigenlijk veel te mooi voor een hoesje. Ik denk dat ik gewoon een paar matrassen op de vloer leg en nooit meer naar buiten ga. Of ik maak er zo'n wiimote-strap aanvast. Dat mis ik trouwens wel bij moderne telefoons: zo'n haakje voor bedeltjes. Als je dat wil, moet je eigenlijk wel een hoesje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week lang vijf of zes spontane reboots per dag gehad, maar na het voor de tweede keer installeren van SW33-WF-MARMITE-CM-13.1.5-ZNH2KAS7EB-RECOVERY.zip lijkt daar een eind aan gekomen te zijn.

(wijziging: helaas, het rebooten is weer opgedoken. Misschien iets minder heftig dan voorheen, maar toch. Meestal raak ik eerst de ingestelde wallpaper kwijt en een paar seconden later: bang!)

Paai

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 09:34 . Reden: nieuwe data ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, als je bij de Action een bookcover voor de Galaxy S5 haalt (2,95 E), de oorspronkelijke harde plastic bescherming eruit rukt (zit met behangselplak of zoiets vastgelijmd), het gat voor de camera een heel klein beetje bijsnijdt en dan met tweezijdig plakband de Wileyfox met harde cover en al er in plakt, dan heb je een heel acceptabel geheel...

Paai (wie het kleine niet eert... heeft groot gelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Via het ervaringen-topic over de 1e Swift, vernam ik dat de uitrol van Android 7.1.1 naar de Swift 2 is begonnen.
"*Wiley nieuws*

Sommige gebruikers van de Swift 2 serie zullen het reeds gemerkt hebben, wij zijn na wat vertraging dan nu dan echt begonnen aan de uitrol van de Android Nougat (7.1.1) upgrade ;-)

Dit houdt niet in dat iedere gebruiker direct deze upgrade mogelijkheid heeft, echter binnen 1 week verwachten wij dat iedere Swift 2 gebruiker deze upgrade heeft.

Let op: dit betreft enkel de Swift 2 serie. (Swift 2 Swift 2+ en Swift 2X) De andere modellen ontvangen nu nog geen upgrade, wel in de nabije toekomst. Hierover binnen 2 weken meer nieuws.

Wij zijn uiteraard benieuwd hoe deze nieuwe versie bevalt en vertrouwen erop dat jullie dit hier laten weten.

Fijn weekend!

Groeten,
Wileyfox Nederland"
Dit bericht is een post van WileyFox op Facebook: https://www.facebook.com/wileyfoxnl/posts/1317732668344209

Iemand hier al iets gemerkt?

Edit: er is al een verwant topic over de nieuwe versie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1763279

[ Voor 5% gewijzigd door Cranberry op 08-04-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Toen ik 'n week of twee geleden mijn telefoon herstartte, viel me dit scherm op:
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/ts7n6i2hp/Telefoon.jpg

Dit is het eerste beeld dat ik kort zie aan het begin van een bootcyclus.
Herkenbaar?

Heeft dit misschien een relatie met de upgrade naar 7.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
In het andere topic over de Android 7-update is door Wileyfox de recovery image voor de Swift 2-modellen geplaatst, waardoor je 'm dus handmatig kan installeren: Verwijderd in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?"

Ik kreeg hem automatisch binnen en ben er wel over te spreken. Enige wat me erg tegenstaat is de Zen feed die op het homescreen wordt toegevoegd en niet uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Chris7 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:49:
Ik kreeg hem automatisch binnen en ben er wel over te spreken. Enige wat me erg tegenstaat is de Zen feed die op het homescreen wordt toegevoegd en niet uit te zetten is.
Een ongevraagde Russische 'service' die natuurlijk achter mjn rug om 'dingen' van het internet af haalt en, minstens zo belangrijk, onbekende 'dingen' van mijn toestel af verstuurt naar weet ik wie voor weet ik wat voor doeleinden? Is hier een commercieel dealtje gemaakt tussen Wileyfox en Yandex? Hebben we daar om gevraagd?

Ik denk het niet. :N Dat zou bij mij echt onmíddellijk uitgeschakeld worden. Het zal sowieso al door mijn firewall onderschept worden waar ik het niet doorheen zou laten.

Google Play: NoRoot Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:03:
[...]
Een ongevraagde Russische 'service' die natuurlijk achter mjn rug om 'dingen' van het internet af haalt en, minstens zo belangrijk, onbekende 'dingen' van mijn toestel af verstuurt naar weet ik wie voor weet ik wat voor doeleinden? Is hier een commercieel dealtje gemaakt tussen Wileyfox en Yandex? Hebben we daar om gevraagd?

Ik denk het niet. :N Dat zou bij mij echt onmíddellijk uitgeschakeld worden. Het zal sowieso al door mijn firewall onderschept worden waar ik het niet doorheen zou laten.

Google Play: NoRoot Firewall
Binnenkort hebben wij mogelijk goed nieuws voor iedereen die deze overwegingen heeft.

Maar even over Yandex, dat is gewoon een aan de NASDAQ genoteerd bedrijf, wat vergelijkbaar is met Google. Daarnaast hebben ze gewoon een duidelijk statement met betrekking tot het gebruiken van de user-data, die nog minder impact maakt dat die van Google.

Daarmee zeggen wij niet dat alles privé blijft (kunnen wij niet, NSA, FBI, check Wikileaks), maar kunnen wij wel duidelijk stellen dat het hier om een gerespecteerd, beursgenoteerd bedrijf gaat.

En speciaal voor iedereen die om de changelog vroeg:
From Friday evening (18.00/07.04.17) we start deployment of the OTA update based on latest Android 7.1.1 without Cyanogen OS to all Swift 2* devices. Software (SW) version is common for all three products: 7.1-TOS089A

Important things to read:
As we promised before, Cyanogen is over - support still alive. SW was totally re-made and have kept maximum number of features and options you like in Cyanogen OS and which allow you to tune SW possibilities accordingly to your expectations. As well we understand that security is important point and implement latest available security patch in this update.

Important things about update process:
Update can be downloaded only over Wi-Fi connection and able to be installed only if your battery level is not below 50%. Update process will take up to 30 minutes, during it please
don't interrupt process. Update will fail to install on device with root permissions or
custom recovery. Update will be available for Wileyfox Swift 2, 2 Plus and 2 X
phones which running latest software 13.1.5-ZNH2KAS7EB. OTA deployment will be organised with virtual queues. Which mean from the beginning OTA availability start with
5% of users and will be increased each 6-12 hour. Update process will reset your icons and widgets placement on work screens, but won’t affect your information, data and rest settings.

New features available with Android 7.1.1:
- Latest Google’s security patch (1st April 2017)
- Latest Android version which available only for 0.4% of Android devices worldwide (according to data from https://developer.android.com/about/dashboards/index.html and
time when this article has been published)
- New quick settings menu which allows you to turn on and off needed functions by only two taps
- New interactive notifications support, now you able to type and send reply directly from notification pop-up in any application you’re using. This feature available also for lock
screen notifications.
- New scale function in UI support, now it’s more than the old DPI settings, 3 levels of UI elements and text sizes now have deep integration into Android and allow you to tune UI
elements and text size how you like them to be;
- New settings menu with intellectual suggestions on the top of the list;
- New data saving feature allows you to tune data usage for each individual app and let you save your data package and battery life;
- Vulcan API support;
- Doze 2.0 support;
- Direct Boot feature support which means the end of «optimizing apps screens», which takes lots of time after installing updates or making resets. After this installing this
update you will see it last time.
- App’s shortcuts support
- Extended possibilities of native backup for apps, apps data and setting right to your Google account
- Multi language feature support

List of fixed and improved things:
- Major stability improvements
- Battery lifetime improvements
- Time of ambient notifications can be seen increased to 7 seconds
- Fixes for HFP protocol
- Removed Google’s connection check feature which can block connection if cannot ping Google servers. Because of it multiple users might suffer from mobile data availability
- Major improvements for contactless payments service
- Corrected battery size available in apps like CPU-Z and AIDA64
- Disabled IMS service which may cause unexpected signal level drops for some users
- New native gallery app
- Optimized volume levels for earphones and AUX connections
- No more warnings about «changed software» from WhatsApp application
- Major changes and improvements for front cameras for Wileyfox Swift 2, 2 Plus and 2 X, and rear camera optimizations for Wileyfox 2 Plus and 2 X
- Solved issue of «blind» backgrounds for USSD requests
- Integrated news feed screen based on Yandex Zen service
- Truecaller app now integrated with dialer and provide all proactive number detection and spam blocking features you like.
- To be able fully test it we are giving you 90 days of free PRO account, without any additional things, suspended payments and so on. 90 days fully free without any hidden text. Even if you decide not to continue as PRO, app will never show you ads.

Per multiple user request we have added following features in our SW:
- Status bar icon to indicate that earphones inserted
- Scheduled power on and off for device
- Night mode now can be activated and deactivated by user setting
- We have returned SMS/MMS app you like with Cyanogen OS 12 and allow you to do following things:
• Select multiple messages in one SMS tread
• Pinch to zoom feature support to adjust text size in SMS application
• Phone number which you chatting with now seen under receiver name in top of thread
• Custom vibrations option (single, twice, triple)
• Import/Export for SMS/MMS messages to/from phone memory

As Cyanogen Inc. and its infrastructure do not exist anymore, following features have been removed from software:
- Themes store and engine (we are looking for replacement and hope we will be able to bring this feature back for future)
- Cyanogen Account
- System Profiles
- Settings which allowed to bundle alarms and notification levels
- Skype, One Note, Hyperlapse integrations

More features will come with next updates and 7.1.1 update for Wileyfox Swift (1st gen) and other Wileyfox devices will be available soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Voorlopig lijkt het er alvast op dat de beloofde battery life improvements vruchten afwerpen... De deep sleep count van mijn telefoon is dramatisch verbeterd... Yay! Dat was m.i. de belangrijkste deliverable van deze update (naast uiteraard de security patch)

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 12-04-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:04
Dryhte schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:27:
Voorlopig lijkt het er alvast op dat de beloofde battery life improvements vruchten afwerpen... De deep sleep count van mijn telefoon is dramatisch verbeterd... Yay!
Hier ook! Savonds aan de lader, normaal smorgens al op 75% (zelfs een keer met vliegtuigstand..). Nu de laatste ochtenden ruim 95% in de ochtend. Accu ging krap een dag mee, nu is 2 dagen haalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:09:
Maar even over Yandex, dat is gewoon een aan de NASDAQ genoteerd bedrijf, wat vergelijkbaar is met Google. Daarnaast hebben ze gewoon een duidelijk statement met betrekking tot het gebruiken van de user-data, die nog minder impact maakt dat die van Google.

Daarmee zeggen wij niet dat alles privé blijft (kunnen wij niet, NSA, FBI, check Wikileaks), maar kunnen wij wel duidelijk stellen dat het hier om een gerespecteerd, beursgenoteerd bedrijf gaat.
Ik stel ook geen prijs op een hoop zaken die Google wil doen op mijn foon en heb dan ook veel Google zooi die ik toch nooit gebruik uitgeschakeld en verder blokkeer ik een heleboel in mijn firewall. Het is verbijsterend hoeveel Google/Android processen het internet op willen terwijl ik niets doe wat dat écht nodig zou maken. Ook een Google Account Manager terwijl er nog helemaal geen Google account actief is op het toestel. En ook al blokkeer ik een heleboel, toch blijft alles (wat ik gebruik) gewoon werken dus al die internettoegang is absoluut niet nodig.

Een tweede partij die ook nog eens een keer ongevraagd 'dingen wil doen' op mijn foon is dus al helemáál niet welkom.

Een beursnotering is voor mij ook geen enkele factor in mijn afwegingen. Toen Gorbatsjov gewipt werd verwachtte ik dat zonder hem aan het roer de rijkdommen van het land in handen zouden vallen van de (al aanwezige georganiseerde) criminelen en (ex) CP bonzen en dat is ook precies in grote mate gebeurd. Dat maakt dat ik een wat grotere argwaan heb als het grote Russische bedrijven betreft. Daar verwacht ik potentieel nóg minder scrupules dan bij westerse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44
Zojuist heb ook ik de update naar nougat gekregen. Het ziet er allemaal netjes uit. Wel stoor ik me aan de dialer. Het is erg lastig om te kiezen vanuit welke sim ik wil bellen. De enige mogelijkheid is vanuit de daadwerkelijke dialer maar daarmee wordt meteen de systeem brede instelling aangepast. Het liefste zou ik gewoon de stock dialer er op willen. Dat was eigenlijk ook de reden waarom ik een wileyfox toestel heb gekocht.... :/ Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Iemand een idee hoe je die wileyfox zen kan verwijderen? of de google search bar? Ik hoef al die rotzooi niet maar blijkbaar kan ik het niet verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:25:
Iemand een idee hoe je die wileyfox zen kan verwijderen? of de google search bar? Ik hoef al die rotzooi niet maar blijkbaar kan ik het niet verwijderen
De Google Search bar is officiëel niet te verwijderen, dat is helaas een vereiste van Google in Android 7(.1.1).

Wileyfox Zen is momenteel ook niet te verwijderen, maar daar zijn we gelukkig voor aan het werk. Wij vinden de nieuwsfeed een interessate en functionele toevoeging, maar willen graag de eindgebruiker zelf de keuze laten.

Daar is gelukkig naar geluisterd en gaat waarschijnlijk wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:24:
De Google Search bar is officiëel niet te verwijderen, dat is helaas een vereiste van Google in Android 7(.1.1).
Vereiste waarvoor? Om de Play store e.d. te mogen meeleveren? Android an sich is open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:09:
[...]

Vereiste waarvoor? Om de Play store e.d. te mogen meeleveren? Android an sich is open source.
Klopt, Android is open source, de Google Mobile Services niet. Daar zitten eisen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dierkaer
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:24:
[...]

Wileyfox Zen is momenteel ook niet te verwijderen, maar daar zijn we gelukkig voor aan het werk. Wij vinden de nieuwsfeed een interessate en functionele toevoeging, maar willen graag de eindgebruiker zelf de keuze laten.

Daar is gelukkig naar geluisterd en gaat waarschijnlijk wat aan gedaan worden.
Ik vind die Zen nieuwsfeed juist wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dierkaer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 05:49:
[...]

Ik vind die Zen nieuwsfeed juist wel goed.
Het zou mooi zijn als hij gewoon als widget kon gebruikt worden, dan zou ik 'm wellicht op mijn Nova launcher gebruiken. 'k Heb het gecheckt en er is geen Zen widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natriumon
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 15:26
LiquidSilver schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:16:
Ik heb misschien het eduroamprobleem opgelost. Het lijkt een probleem met de DHCP te zijn en ik heb in ontwikkelaarsopties de Lollipop DHCP aangezet. Hij verbond nu meteen de eerste keer. Ik hoop dat het nu ook echt opgelost is en niet zoals vorige keer dat het morgen weer kapot is.

Update dag 2: Hij doet het nog!
Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik zie de optie er niet tussen staan wanneer ik developer opties heb ingeschakeld. Wellicht dat deze optie niet bij Nougat te zien is? Overigens heb ik nog niet een nieuwe poging gewaagd sinds de update, wellicht dat hij het nu opeens wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:59:
[...]

Klopt, Android is open source, de Google Mobile Services niet. Daar zitten eisen aan.
Misschien wel interessant.

Google schikt met Rusland over machtsmisbruikzaak
Internetreus Google heeft een schikking getroffen met de Russische kartelwaakhond FAS in een conflict dat al twee jaar duurt. Volgens de FAS misbruikt Google zijn machtspositie door te eisen dat smartphones die op Android draaien, Google-apps gebruiken.

Google betaalt een boete van 7,3 miljoen euro en zal niet langer eisen dat Russische apparaten die op Android zijn gebaseerd Google-applicaties gebruiken. Ook zal Google de pre-installatie van rivaliserende zoekmachines in Rusland niet langer tegenwerken.

Twee jaar geleden klaagde de Russische zoekmachine Yandex dat hij door het monopoliebeleid van Google niet kan groeien op de zoekmachinemarkt. De FAS gaf Yandex gelijk en legde Google een boete op van 7,3 miljoen euro. Die boete zal Google nu betalen.
Nou is het niet duidelijk welke rol het wel of niet meeleveren van de Play Store e.d. hier nu evt. mee te maken heeft. Google kan toch niet verbieden om AOSP te leveren zónder ook maar enig Google spul? Ik neem dus vooralsnog maar even aan dat het die bepaalde 'koppelverkoop' is die hier ook genoemd werd als reden waarom de zoekbalk op het homescherm zou moeten staan van Google.

Vraag me af of dit in andere landen ook gevolgen zou kunnen hebben en of dergelijke door Google afgedwongen constructies nu binnen afzienbare tijd tot het verleden kunnen gaan behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CaptJackSparrow schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:13:
Nou is het niet duidelijk welke rol het wel of niet meeleveren van de Play Store e.d. hier nu evt. mee te maken heeft. Google kan toch niet verbieden om AOSP te leveren zónder ook maar enig Google spul? Ik neem dus vooralsnog maar even aan dat het die bepaalde 'koppelverkoop' is die hier ook genoemd werd als reden waarom de zoekbalk op het homescherm zou moeten staan van Google.
Het is geen probleem om AOSP Android mee te leveren met apparaten, je hoeft dan niet aan de eisen van Google te voldoen. Je moet dan echter het wel leveren zonder Google Play Services.

Aan het meeleveren van Google Play Services zitten namelijk eisen, zoals het tonen van de zoekbalk, het meeleveren van een aantal applicaties etc.

Aangezien Android zonder Google Play Services ook betekend dat de Google Play Store ontbreekt, gebeurd het nauwelijks dat een fabrikant AOSP Android uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
Natriumon schreef op maandag 17 april 2017 @ 02:07:

Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik zie de optie er niet tussen staan wanneer ik developer opties heb ingeschakeld. Wellicht dat deze optie niet bij Nougat te zien is? Overigens heb ik nog niet een nieuwe poging gewaagd sinds de update, wellicht dat hij het nu opeens wel doet.
Ik zie die optie ook niet, dus ik denk dat ze niet meer in Nougat zit. Maar voor wat het waard is: een ander netwerk waar ik met de vorige versie maar geen verbinding kon krijgen, deed het nu wel gewoon, dus misschien is het eduroam-probleem gewoon opgelost ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Heeft hier nog iemand last van het volgende?
=> ik heb een eigen ringtone ingesteld van op de SD kaart (kan die ook opnieuw selecteren, en in het menu wordt het geluid correct meegegeven)
=> toch hoor ik een ander geluid als ik gebeld word

Ik heb dit per ongeluk vastgesteld gisteren, want normaal staat het geluid van mijn telefoon uit sinds ik een pebble heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dryhte schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:26:
Heeft hier nog iemand last van het volgende?
=> ik heb een eigen ringtone ingesteld van op de SD kaart (kan die ook opnieuw selecteren, en in het menu wordt het geluid correct meegegeven)
=> toch hoor ik een ander geluid als ik gebeld word

Ik heb dit per ongeluk vastgesteld gisteren, want normaal staat het geluid van mijn telefoon uit sinds ik een pebble heb.
Met het alarm heb ik hetzelfde probleem. Ik kies een standaard ringtone overigens (gewoon een toon zoals een wekker normaal maakt). Toch maken kippen me wakker... Vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tonkey schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:29:
[...]

Met het alarm heb ik hetzelfde probleem. Ik kies een standaard ringtone overigens (gewoon een toon zoals een wekker normaal maakt). Toch maken kippen me wakker... Vervelend!
@Verwijderd - enig idee wat we verkeerd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
[...]

Op mijn (inmiddels) dooie SGS5 met Cyanogenmod 13.1 had ik dat ook, zal dus geen specifiek Wileyfox dingetje zijn.

Nu heb ik er sowieso geen last meer van, net als @Dryhte een Pebble, met een alarm app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
[...]

Ter info, via Facebook kreeg ik van Wileyfox te horen dat ze mijn probleem konden reproduceren, het betreft een issue als de gekozen ringtone zich op de SD kaart bevindt. Ze hebben het doorgegeven aan de ontwikkelaars. Een workaround die voor mij alvast werkt: kopieer de gekozen ringtone naar het intern geheugen. (Correcte mapje dus wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dryhte schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:28:
[...]

Ter info, via Facebook kreeg ik van Wileyfox te horen dat ze mijn probleem konden reproduceren, het betreft een issue als de gekozen ringtone zich op de SD kaart bevindt. Ze hebben het doorgegeven aan de ontwikkelaars. Een workaround die voor mij alvast werkt: kopieer de gekozen ringtone naar het intern geheugen. (Correcte mapje dus wel)
Ik heb het probleem met de standaard ringtones, deze staan dus al op het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Natriumon schreef op maandag 17 april 2017 @ 02:07:
[...]

Overigens heb ik nog niet een nieuwe poging gewaagd sinds de update, wellicht dat hij het nu opeens wel doet.
Ik heb geen DCHP-problemen met Nougat. Wel een kleine verandering in de netwerkinstellingen voor Eduroam: Je moet bij "certificaten" de systeemcertificaten kiezen en bij "domein" vul je het domein in van je gebruikersnaam (dus het stuk na de @).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Laatst online: 04-09 21:37
Enkele dagen geleden de update naar Nougat (7.1.1) geïnstalleerd. Toch twee puntjes:
- De Google-search bar op het homescreen is niet meer te verwijderen?
- De Browser-app is verwijderd. Hierin had ik een aantal tabbladen open staan die ik niet kwijt wilde raken..

Heeft iemand nog een oplossing voor het eerste punt? Ik heb de Google-app aan- en weer uitgeschakeld, maar de search-bar blijft in beeld staan, ook al werkt deze dan niet.
Ik wil graag een widget toevoegen, maar heb nu te weinig ruimte op mijn home-screen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiems4 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:10:
Die moet helaas sinds Android 7.x verplicht meegeleverd worden met Android van Google. Je kan hier dus niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Stiems4 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:10:
Enkele dagen geleden de update naar Nougat (7.1.1) geïnstalleerd. Toch twee puntjes:
- De Browser-app is verwijderd. Hierin had ik een aantal tabbladen open staan die ik niet kwijt wilde raken..

Heeft iemand nog een oplossing voor het eerste punt? Ik heb de Google-app aan- en weer uitgeschakeld, maar de search-bar blijft in beeld staan, ook al werkt deze dan niet.
Ik wil graag een widget toevoegen, maar heb nu te weinig ruimte op mijn home-screen... :(
Andere launcher gebruiken. Ik heb ooit Apex gekocht maar er zijn er meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Deze launcher is gratis, advertentievrij en precies wat er oorspronkelijk op stond. Nu alleen nog een manier om al die oranje shit uit mijn menu's te krijgen en ik heb hem weer helemaal zoals ik hem hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59
Vreemd, deze launcher (wel mooi) geïnstalleerd.
En op een gegeven moment zoek bar van google weer terug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Verwijderd Kun je aangeven of er al meer duidelijkheid is over de VoLTE bij Tele2 op de Swift 2 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
'k heb inmiddels de tweede update gekregen (Swift 2+). de 'do not disturb' bug lijkt niet opgelost (ik heb vandaag de settings nog eens aan en uitgezet, wie weet volstaat dat om 't morgenochtend wel te laten werken, maar ik vrees ervoor). @Verwijderd is deze reeds doorgegeven?

Ik kan wel bevestigen dat je Zen en de google balk kan uitschakelen op het home screen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 12-05-2017 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:08:
@Verwijderd Kun je aangeven of er al meer duidelijkheid is over de VoLTE bij Tele2 op de Swift 2 Plus?
Nee, sorry, nog geen voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:01
Gister ook m'n Wileyfox Swift 2 Plus ontvangen. Heel blij mee! Alleen de screenprotector die er al op zat is te groot waardoor de zijkanten en onderkant iets los laten. Hebben jullie dat ook? Ik haal er maar helemaal af, dit ziet er niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:35:
[...]

Nee, sorry, nog geen voortgang.
@Verwijderd, kun je wel aangeven of er al aan gewerkt wordt? Is er al een IOT uitgevoerd door Tele2&Qualcomm om VoLTE te kunnen implementeren?
In hoeverre zijn nog aanpassingen in de software nodig?
Hopelijk kun je iets meer concreets melden ;)

Update: een aantal Lumia's met processoren van Qualcomm zijn al wel geschikt voor Tele2 VoLTE (worden ook geleverd door Tele2). Hetzelfde geldt voor bijv. de General Mobile Android One GM5Plus DS. De vraag is dan of een IOT per fabrikant of per processor moet worden gedaan.
Kun je hier misschien nog iets meer duidelijkheid over geven?

[ Voor 29% gewijzigd door Cranberry op 16-05-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje met betrekking tot de vingerscanner. Ik wil die graag gebruiken in combinatie met de Belfius bank app, die ondersteunt dit. Maar ik kan op geen enkele wijze die app de rechten geven. Niet in app overzicht en als ik het via de belfius app doe geeft hij een foutmelding met dat de app de rechten niet heeft :/ Iemand een idee om dat te forceren? Ik zou zeggen dat het hier moet kunnen Instellingen>Apps maar daar krijg je enkel die te zien die geactiveerd zijn. Als je bovenin klikt op alle rechten krijg je inderdaad alle rechten te zien maar daar kun je niets mee. Hopelijk weet iemand van jullie het antwoord :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:41:
Ik zou zeggen dat het hier moet kunnen Instellingen>Apps maar daar krijg je enkel die te zien die geactiveerd zijn.
Kan je niet:
'Instellingen' -> 'Apps' -> je bank app -> 'Machtigingen' en daar de machtigingen selecteren. Wat overigens wel raar is dat de app niet automatisch je om de rechten vraagt.

Mocht je nog Android 6.0.1 hebben, dan zit de optie volgens mij onder 'Instellingen' -> 'Privacy-manager'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Die weg blokkeert dus ergens bij mij, wat ik ook al vreemd vind. Als ik de app machtigingen open staan er daar een paar tussen maar geen vingerafdruk. Als ik dan rechtsboven die drie puntjes open 'alle rechten' kan ik daar enkel lezen wat ze doen. Niks permissie geven.

Ik ben up to date met mijn android dus 7.1.1 Toen ik de app installeerde kwam hij direct met het verhaal van inloggen met vingerscanner. Maar toen ik dat deed kreeg ik de melding "er is een fout opgetreden" In de app bij instellingen kan ik fingerprinting wel terugvinden maar hetzelfde geldt hier "er is een fout opgetreden" en nergens een vraag over permissies geven.
Misschien ligt het nog bij Belfius? Kan me niet voorstellen eigenlijk maar helaas.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
orillion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:28:
Gister ook m'n Wileyfox Swift 2 Plus ontvangen. Heel blij mee! Alleen de screenprotector die er al op zat is te groot waardoor de zijkanten en onderkant iets los laten. Hebben jullie dat ook? Ik haal er maar helemaal af, dit ziet er niet mooi uit.
Ik had dat ook. Ik heb het wel een paar maanden laten zitten, maar op een bepaald moment kreeg het scherm steeds meer moeite met het registreren van aanrakingen en van de week zat er ook een hoek helemaal los, dus ik heb hem eraf getrokken. Het is inderdaad een stuk mooier zo, en het glas is een stuk minder vingerafdrukgevoelig dan het plastic van de bescherming. Er gaat geen nieuwe bescherming op. :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support