Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Ik had vandaag voor het eerst (denk ik) een spontane herstart. Bovendien ging die niet tot het einde (bleef hangen op het oranje splash screen). Na uitschakelen en opnieuw opstarten lijkt alles ok. Het verontrust me wel een beetje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 11:08

maquis

Maak je niet te sappel........

rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Die moet helaas sinds Android 7.x verplicht meegeleverd worden met Android van Google. Je kan hier dus niet omheen.
Google zoekbalk kun je uitzetten. (Net als Zen trouwens)

Instellingen van je thuisscherm (scherm lang ingedrukt houden en dan kiezen voor instellingen)
Zoekbalk kun je hier uitschakelen.

bonus: hier kun je ook rastergrote instellen. Dwz kleine icoontjes op je scherm. heerlijk. love this stuff

GruB God

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maquis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:50:
Google zoekbalk kun je uitzetten.
Inmiddels is dat inderdaad mogelijk. Bij de eerste Android 7.1 update was dat nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Ik heb sinds ik op Android 7 draai last van spontane crashes. Dit gebeurt terwijl ik aan het bellen ben via bluetooth. Vreemde is dat ik dit niet bij alle contacten heb. Hebben jullie hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ranjo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:17:
Ik heb sinds ik op Android 7 draai last van spontane crashes.
Heb je het toestel al een factory reset gegeven? Dit lost over het algemeen de meeste problemen wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ranjo schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:17:
Ik heb sinds ik op Android 7 draai last van spontane crashes. Dit gebeurt terwijl ik aan het bellen ben via bluetooth. Vreemde is dat ik dit niet bij alle contacten heb. Hebben jullie hier ook last van gehad?
Ik bel regelmatig via BT en heb hier nog geen last van gehad. Toestel is ook voortdurend via BT met Pebble Time smartwatch verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 11:08

maquis

Maak je niet te sappel........

Ik mis het kunnen uitschakelen van Fastcharge in de software. Dit was op mn oude note 4 mogenlijk, Zijn hier voor de swift 2 plus ook oplossingen voor?

GruB God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Ik gebruik SwiftKey als keyboard maar sinds kort is dat gigantisch groot, hoewel het formaat op het kleinste staat. Bijna de helft van mijn scherm wordt ingepalmd. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Of ik ergens een algemene Android-instelling heb gewijzigd?

Heb al even gekeken onder 'Weergave' in de instellingen en alles staat daar op normaal wat betreft grootte (Lettergrootte Normaal, Weergavegrootte Standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F97 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:19:
Ik gebruik SwiftKey als keyboard maar sinds kort is dat gigantisch groot, hoewel het formaat op het kleinste staat. Bijna de helft van mijn scherm wordt ingepalmd. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Of ik ergens een algemene Android-instelling heb gewijzigd?

Heb al even gekeken onder 'Weergave' in de instellingen en alles staat daar op normaal wat betreft grootte (Lettergrootte Normaal, Weergavegrootte Standaard).
Mogelijk doel je hierop als de oplossing op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Mogelijk doel je hierop als de oplossing op je vraag.
Wel, ik heb de kleinste layout opstaan, de linkse, maar in tegenstelling tot vroeger is mijn keyboard nu wel 2/3 groter of zo. Ik heb nochtans zelf niets gewijzigd aan die instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gP4yHa/Screenshot_20170601_092048.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
@Wileyfox, kun je aangeven of er al gewerkt wordt aan VoLTE op de Wileyfox toestellen (en de Swift 2+ in 't bijzonder)? Is er al een IOT uitgevoerd door Tele2&Qualcomm om VoLTE te kunnen implementeren?
In hoeverre zijn nog aanpassingen in de software nodig?
Hopelijk kun je iets meer concreets melden ;)

Een aantal Lumia's met processoren van Qualcomm zijn al wel geschikt voor Tele2 VoLTE (worden ook geleverd door Tele2). Hetzelfde geldt voor bijv. de General Mobile Android One GM5Plus DS. De vraag is dan of een IOT per fabrikant of per processor moet worden gedaan.
Kun je hier misschien nog iets meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

F97 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:25:
[...]

Wel, ik heb de kleinste layout opstaan, de linkse, maar in tegenstelling tot vroeger is mijn keyboard nu wel 2/3 groter of zo. Ik heb nochtans zelf niets gewijzigd aan die instellingen.

[afbeelding]
Blijkbaar ben ik niet de enige. Op het Swiftkey forum staan gelijkaardige meldingen. Maar een oplossing heb ik nog niet gezien. Verdorie, dan maar terug overschakelen naar het gewone toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

F97 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:19:

Dit is ondertussen opgelost met een update van Swiftkey.

Nu ziet het er zo uit (links) met ernaast de te grote weergave:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e4BCTQ/Screenshot_20170620_084258.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gP4yHa/Screenshot_20170601_092048.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeksemad
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11-2023
Recentelijk de swift 2+ gewonnen en nog een tijdje gebruikt na de nougat update. Echter heb ik toch gekozen voor mijn oude nexus 5x en is de telefoon doorgeschroven na mijn vriendin wiens z3c gestorven was.

Ze was blij met de telefoon in begin maar er begonnen mankementen naar voren te komen welke ik nog niet meegemaakt hebt;

- De telefoon wilt niet de TOS118C update uitvoeren, dit is de gene met de beveiliging patch 1 mei. Zodra deze gedownload is en de telefoon opnieuw start gaat de telefoon naar het boot-menu en wordt niks geïnstalleerd uit zichzelf.
- Spontane reboots uit zichzelf
- Verwijdering van apps uit voorgrond of totaal weg van de telefoon
- apps worden spontaan gesloten
- Geen weergave van namen van de apps in menu
- De camera wie freezed en daarna een foutmelding geeft, gebeurt ook tijdens gebruik van snapchat.

Mensen advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hoeksemad probeer de update eens handmatig via de recovery te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Hoeksemad schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:25:
Recentelijk de swift 2+ gewonnen en nog een tijdje gebruikt na de nougat update. Echter heb ik toch gekozen voor mijn oude nexus 5x en is de telefoon doorgeschroven na mijn vriendin wiens z3c gestorven was.

Ze was blij met de telefoon in begin maar er begonnen mankementen naar voren te komen welke ik nog niet meegemaakt hebt;

- De telefoon wilt niet de TOS118C update uitvoeren, dit is de gene met de beveiliging patch 1 mei. Zodra deze gedownload is en de telefoon opnieuw start gaat de telefoon naar het boot-menu en wordt niks geïnstalleerd uit zichzelf.
- Spontane reboots uit zichzelf
- Verwijdering van apps uit voorgrond of totaal weg van de telefoon
- apps worden spontaan gesloten
- Geen weergave van namen van de apps in menu
- De camera wie freezed en daarna een foutmelding geeft, gebeurt ook tijdens gebruik van snapchat.

Mensen advies voor mij?
Beste advies lijkt me, inderdaad via de recovery de update handmatig installeren, en vervolgens een volledige reset van de telefoon.

Ik had ook enkele onverklaarbare issues na de OTA update naar Nougat, maar na een wipe werkt de telefoon erg lekker, nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeksemad
  • Laatst online: 06-11-2023
Dryhte schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Beste advies lijkt me, inderdaad via de recovery de update handmatig installeren, en vervolgens een volledige reset van de telefoon.

Ik had ook enkele onverklaarbare issues na de OTA update naar Nougat, maar na een wipe werkt de telefoon erg lekker, nooit problemen mee.
Maar staat de update dan al wel op de telefoon of ik moet ik deze dan ook eerst nog los downloaden en op de swift plaatsen?

En met een wipe bedoel je?

Ben nog echt noob op dit punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Begin eens met de wipe. (reset to factory settings).

Wie weet installeert de update daarna wel naar behoren.

Settings => backup and reset => reset to factory

Hoe je de update via recovery installeert, weet ik zo niet meteen (maar @Verwijderd heeft hier al eens een tutorial voor geschreven in één van de Wileyfox topics)

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 20-06-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Verwijderd
Klopt het dat er helemaal geen handleidingen zijn voor de Wileyfox Swift 2...?
Bestaat er anders een algemene handleiding voor Android 7 ofzo?

Maw: kan ik 'm beter retourneren en een andere telefoon uitzoeken voor m'n ouders? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Vandaag kreeg ik een update: 7.1.2, TOS163B - N2G47H (incl.) beveiligingspatch 1 juni 2017.

[ Voor 5% gewijzigd door Cranberry op 24-06-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Dryhte schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:55:
Ik had vandaag voor het eerst (denk ik) een spontane herstart. Bovendien ging die niet tot het einde (bleef hangen op het oranje splash screen). Na uitschakelen en opnieuw opstarten lijkt alles ok. Het verontrust me wel een beetje :S
Same here... heb hem nu een week, 1 maal een spontane herstart en 1 maal ook blijven hangen op splash screen.

Kwestie van een update afwachten of hardwarematig fabrieksfoutje? Verder schitterend toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Omdat reacties van @Verwijderd lang op zich laten wachten, probeer ik via twitter antwoorden op m'n vraag over VoLTE te krijgen.
Zij melden het volgende: "our handsets do not support VoLTE this is due to hardware not software". Vreemd, terwijl in de faq juist staat dat ze HW-matig VoLTE geschikt zijn.

Is er hier iemand die met zijn WF toestel VoLTE heeft op de netwerken van KPN/Vodafone/TMobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Artjuh Ik ken eerlijk gezegd geen een toestel waarbij je er een uitgebreide handleiding bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Cranberry schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:20:
Omdat reacties van @Verwijderd lang op zich laten wachten, probeer ik via twitter antwoorden op m'n vraag over VoLTE te krijgen.
Zij melden het volgende: "our handsets do not support VoLTE this is due to hardware not software". Vreemd, terwijl in de faq juist staat dat ze HW-matig VoLTE geschikt zijn.

Is er hier iemand die met zijn WF toestel VoLTE heeft op de netwerken van KPN/Vodafone/TMobile?
Een vervolg op bovenstaande: na navraag gaf WF via Twitter aan dat ze bedoelen dat VoLTE hardwarematig wordt ondersteund, maar softwarematig niet. Men gaf aan dat ze op dit moment niet van plan zijn om hier aandacht aan te besteden. Ik heb gevraagd of ze bereid zijn hier toch naar te gaan kijken.

Is er iemand bij wie VoLTE überhaupt al werkt? I.c.m. het Tele2-netwerk in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Cranberry schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:04:
@Wileyfox, kun je aangeven of er al gewerkt wordt aan VoLTE op de Wileyfox toestellen (en de Swift 2+ in 't bijzonder)? Is er al een IOT uitgevoerd door Tele2&Qualcomm om VoLTE te kunnen implementeren?
In hoeverre zijn nog aanpassingen in de software nodig?
Hopelijk kun je iets meer concreets melden ;)

Een aantal Lumia's met processoren van Qualcomm zijn al wel geschikt voor Tele2 VoLTE (worden ook geleverd door Tele2). Hetzelfde geldt voor bijv. de General Mobile Android One GM5Plus DS. De vraag is dan of een IOT per fabrikant of per processor moet worden gedaan.
Kun je hier misschien nog iets meer duidelijkheid over geven?
@Verwijderd zou je willen reageren op mijn vragen? Al een paar keer heb ik gevraagd om een reactie. Het zou fijn zijn als ik een inhoudelijke reactie krijg :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cranberry op 08-07-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cranberry Offtopic, maar denk je echt dat WF gaat reageren? Je vergeet een belangrijk (vriendelijk) woord en daarbij ‘dring je aan' om antwoord te krijgen. Succes, goedbedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:23:
Die weg blokkeert dus ergens bij mij, wat ik ook al vreemd vind. Als ik de app machtigingen open staan er daar een paar tussen maar geen vingerafdruk. Als ik dan rechtsboven die drie puntjes open 'alle rechten' kan ik daar enkel lezen wat ze doen. Niks permissie geven.

Ik ben up to date met mijn android dus 7.1.1 Toen ik de app installeerde kwam hij direct met het verhaal van inloggen met vingerscanner. Maar toen ik dat deed kreeg ik de melding "er is een fout opgetreden" In de app bij instellingen kan ik fingerprinting wel terugvinden maar hetzelfde geldt hier "er is een fout opgetreden" en nergens een vraag over permissies geven.
Misschien ligt het nog bij Belfius? Kan me niet voorstellen eigenlijk maar helaas.
Hallo Daniel_Elessar,

Heb je een oplossing gevonden ?
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Wileyfox Swift 2x en de Belfius App.
Ook bij draadloos betalen steeds "Er is een fout opgetreden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Hallo Daniel_Elessar,

Heb je een oplossing gevonden ?
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Wileyfox Swift 2x en de Belfius App.
Ook bij draadloos betalen steeds "Er is een fout opgetreden".
Guys, hebben jullie werkelijk (nog) versie 7.1.1 van Nougat draaiende? In dat geval raad ik (ook) ten zeerste aan om te beginnen (wanneer jullie de tijd en zin hebben) aan een backup én vervolgens een fabrieksreset. Sorry, maar dat is werkelijk de enige manier/optie alsook oplossing voor het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Guys, hebben jullie werkelijk (nog) versie 7.1.1 van Nougat draaiende? In dat geval raad ik (ook) ten zeerste aan om te beginnen (wanneer jullie de tijd en zin hebben) aan een backup én vervolgens een fabrieksreset. Sorry, maar dat is werkelijk de enige manier/optie alsook oplossing voor het probleem!
Ik heb ge-upgrade naar 7.1.2 eerder, maar niet fabrieksreset gedaan....
Het is zondag namiddag, dus maar eens aan beginnen...

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@Verwijderd Nee, nog niet. Contactloos betalen kan ik wel overigens. Dat is geen probleem met de NFC chip. Ook het QR-code betalen gaat zoals het zou moeten.

@Verwijderd Ik draai gewoon de laatste up-to-date software. Heb nog geen fabrieksherstelling gedaan. Mede omdat andere apps er geen probleem mee hebben. Enkel Belfius, het zou dus ook kunnen dat het aan hun kant ligt redeneerde ik. Maar misschien kan ik het eens proberen als jij heb gemerkt dat dit het probleem oplost.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Ik draai gewoon de laatste up-to-date software. Heb nog geen fabrieksherstelling gedaan. Mede omdat andere apps er geen probleem mee hebben. Enkel Belfius, het zou dus ook kunnen dat het aan hun kant ligt redeneerde ik. Maar misschien kan ik het eens proberen als jij heb gemerkt dat dit het probleem oplost.
@Daniel_Elessar @Verwijderd

Fabrieksinstelling gedaan, fingerprint probleem nog steeds daar. Contactloos/QR betalen moet eens op andere keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het lijkt me dat het aan Belfius ligt die dat ergens moeten accepteren of zo. Weet niet precies hoe dat allemaal werkt in een telefoon. Met de Belfius app kun je nu betalen met QR-code en dat heb ik al een aantal keren gedaan. Ook naar mijn schoonzusje omdat die nog wat tegoed had van me. Bij de bakker en Colruyt heb ik ook al op die manier en via NFC betaald. Het enige 'probleem' was dat ik dus de ingestelde pincode moest gebruiken bij NFC Zou makkelijker zijn moest dat via de vingerscanner kunnen.

Ik heb het al eens aan Belfius gemeld. Volgens mij heeft mijn schoonbroertje geen probleem met zijn Sony en de belfius app.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:12:
@Cranberry Offtopic, maar denk je echt dat WF gaat reageren? Je vergeet een belangrijk (vriendelijk) woord en daarbij ‘dring je aan' om antwoord te krijgen. Succes, goedbedoeld!
Dat hoop ik wel. Mijn eerste insteek is altijd om vriendelijk en positief te zijn. De betreffende vragen heb ik sinds begin mei al meerdere keren gesteld en herhaald in dit topic en via DM heb ik een aantal weken geleden vriendelijke gevraagd om een reactie, maar helaas blijft/bleef het helemaal stil. Daarom een wat dringender bericht (maar wel één met een smiley :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:45:
[...]

@Verwijderd zou je willen reageren op mijn vragen? Al een paar keer heb ik gevraagd om een reactie. Het zou fijn zijn als ik een inhoudelijke reactie krijg :)
Wij hebben jou al redelijk wat informatie gegeven, waarbij wij ook hebben aangegeven dat het voornamelijk afhankelijk is van operator en de chipset-fabrikant. Maar wij gaan nogmaals kijken of wij wat kunnen forceren bij een Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Verwijderd Dankje! Inderdaad heb ik al de nodige informatie gehad, waarvoor ik jullie zeer erkentelijk ben.
E.e.a. wordt me steeds meer duidelijk. Graag wil ik echter weten hoe het precies zit en waar de schoen op dit moment wringt. Uit gegevens en informatie die ik her en der haal, concludeer ik dat operator en chipset-fabrikant e.e.a. blijkbaar hebben geregeld. Tele2 verwijst naar de softwarefabrikant en daarom dat ik weer bij jullie aanklop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Cranberry schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:13:
@Verwijderd Dankje! Inderdaad heb ik al de nodige informatie gehad, waarvoor ik jullie zeer erkentelijk ben.
E.e.a. wordt me steeds meer duidelijk. Graag wil ik echter weten hoe het precies zit en waar de schoen op dit moment wringt. Uit gegevens en informatie die ik her en der haal, concludeer ik dat operator en chipset-fabrikant e.e.a. blijkbaar hebben geregeld. Tele2 verwijst naar de softwarefabrikant en daarom dat ik weer bij jullie aanklop ;)
Kastje<>muur ;)

@Verwijderd (ivm hieronder) dat is precies de attitude waar we van houden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 10-07-2017 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:13:
Als Tele2 en Qualcomm hun werk hebben gedaan en ons kunnen voorzien van juiste manier hoe wij het kunnen implementeren, dan zullen wij dat natuurlijk niet laten. Zeker aangezien wij een merk zijn die een doelgroep heeft die een bovengemiddelde interesse heeft in techniek en graag de nieuwste technologiën gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik weet niet of dit specifiek een Wileyfox probleem is of dat het te maken heeft met Android zelf. Ik gebruik de standaard 'Contacten' app en zit met het volgende. Ik heb alleen de mogelijkheid om een nieuw contact op te slaan op mijn Google account, ik krijg niet de optie om het in mijn telefoon op te slaan. Ik had al bij de machtigingen gekeken van de app en Opslagruimte gebruiken staat aangevinkt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Als Tele2 en Qualcomm hun werk hebben gedaan en ons kunnen voorzien van juiste manier hoe wij het kunnen implementeren, dan zullen wij dat natuurlijk niet laten. Zeker aangezien wij een merk zijn die een doelgroep heeft die een bovengemiddelde interesse heeft in techniek en graag de nieuwste technologiën gebruikt.
Dank @Verwijderd! Precies om wat je hierboven aangeeft over de doelgroep heb ik gekozen voor WileyFox (al meerdere toestellen aangeschaft).
Ik ga proberen mensen bij Tele2 warm te krijgen hiervoor.
Kun jij aangeven wat je precies bedoelt met de 'juiste manier hoe wij het kunnen implementeren'? Gaat het dan om specifieke settings die in de software aanwezig moeten zijn of om de interpretatie/verwerking van gegevens over het netwerk die Tele2 naar elke apparaat dat zich registreert op het netwerk, stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesomo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2018
Het lijkt erop dat de meeste retailers de swift 2+ nog leveren met cyanogenOS. Is mijn enige optie een manual update, en moet ik hier bang zijn dat ik mijn telefoon brick?
Ik heb het toestel iig teruggestuurd, hopelijk wordt er wat op gevonden. WF support heeft nog niets van zich laten horen, en coolblue heeft me er ook niet mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
awesomo schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:07:
Het lijkt erop dat de meeste retailers de swift 2+ nog leveren met cyanogenOS. Is mijn enige optie een manual update, en moet ik hier bang zijn dat ik mijn telefoon brick?
Ik heb het toestel iig teruggestuurd, hopelijk wordt er wat op gevonden. WF support heeft nog niets van zich laten horen, en coolblue heeft me er ook niet mee kunnen helpen.
Ik denk wel dat manuele update de enige optie is. Maar @Verwijderd heeft hier in één van de topics een erg volledige omschrijving gedaan van wat er moet gebeuren om die manuele update te doen. Lijkt me niet zo moeilijk (als je 't terugvindt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Mijn nonkel zegt dat de notificatieled van zijn Swift 2 bij een gemiste oproep e.d. niet meer werkt na de update naar Nougat. Enkel bij het laden werkt het notificatieledje. Iemand een idee hoe dat terug zoals vroeger kan ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Jessed93 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:09:
Mijn nonkel zegt dat de notificatieled van zijn Swift 2 bij een gemiste oproep e.d. niet meer werkt na de update naar Nougat. Enkel bij het laden werkt het notificatieledje. Iemand een idee hoe dat terug zoals vroeger kan ingesteld worden?
Bij mij werkt dit wel? (alleszins bij een smsje - ik heb niet zo dikwijls gemiste gesprekken maar ik zie dat de notificatieled nu aan het knipperen is omdat ik een smsje gekregen heb)

settings bij mij:
Instellingen > Weergave > Meldingsled:

- Meldingsled: aan
- Helderheidsniveau: redelijk laag
- verlichting met scherm aan: uit
- Meldingsled in modus 'niet storen': aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Dryhte schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:54:
[...]

Bij mij werkt dit wel? (alleszins bij een smsje - ik heb niet zo dikwijls gemiste gesprekken maar ik zie dat de notificatieled nu aan het knipperen is omdat ik een smsje gekregen heb)

settings bij mij:
Instellingen > Weergave > Meldingsled:

- Meldingsled: aan
- Helderheidsniveau: redelijk laag
- verlichting met scherm aan: uit
- Meldingsled in modus 'niet storen': aan
Bedankt voor je antwoord. Ik zie dat het inderdaad pinkt bij een sms'je. Bij een gemiste oproep wel degelijk niet. Eventueel op te lossen met een app'je? Een instelling waar ik over kijk zou natuurlijk nog beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Jessed93 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik zie dat het inderdaad pinkt bij een sms'je. Bij een gemiste oproep wel degelijk niet. Eventueel op te lossen met een app'je? Een instelling waar ik over kijk zou natuurlijk nog beter zijn :)
Hey, ik heb 't net even voor je getest... het werkt inderdaad niet voor gemiste oproepen. Dit was me nog niet opgevallen.

Da's misschien een bug die we even moeten delen met @Verwijderd ... (bij deze: notificatieled werkt wel bij smsjes, niet bij gemiste oproepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Na de support van @Verwijderd bij de Swift (1) meegemaakt te hebben, vandaag besloten dat het tijd wordt voor een Swift 2 Plus.

Ik las dat de kans groot is dat deze nog met Cyanogen OS geleverd wordt.
Heb ik het goed begrepen dat ik dan de image vanaf de Facebook pagina van Wileyfox moet trekken, deze dan moet flashen in de recovery & dan moet OTA updaten naar 7.1.2?

Kijkend naar de image lijkt het om de laatste update van Cyanogen OS te gaan.(de update waarin de updater geupgrade is/de OTA server is aangepast)

Iemand die hier opheldering over kan geven? Dan kan ik voorbereid aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LocK_Out schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:46:
Eigen geeft deze Facebookpost voldoende informatie. De kans is in ieder geval wel heel groot dat je nog een toestel krijgt met CyanogenOS.

Wat ik in ieder geval wel kan aanraden is nadat je de laatste Android 7.x update hebt geïnstalleerd even een factory reset uit te voeren en vanuit daar je telefoon in te stellen. Je weet dan ook zeker dat er niks meer achter is gebleven van CyanogenOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander_1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:14
LocK_Out schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:46:
Na de support van @Verwijderd bij de Swift (1) meegemaakt te hebben, vandaag besloten dat het tijd wordt voor een Swift 2 Plus.

Ik las dat de kans groot is dat deze nog met Cyanogen OS geleverd wordt.
Heb ik het goed begrepen dat ik dan de image vanaf de Facebook pagina van Wileyfox moet trekken, deze dan moet flashen in de recovery & dan moet OTA updaten naar 7.1.2?

Kijkend naar de image lijkt het om de laatste update van Cyanogen OS te gaan.(de update waarin de updater geupgrade is/de OTA server is aangepast)

Ik zat gisteren in dezelfde situatie, gewoon via het menu updaten werkte voor mij prima, wel in tussenstappen (1x naar de laatste cyanogen versie, 1x naar 7.1.1 en de laatste naar 7.1.2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@rens-br @Sander_1988 Bedankt voor jullie tips, bij mij werkte het idem dito de laatste Cyanogen update, dan nougat 7.1.1 & als laatste 7.1.2.

Alles probleemloos & kunnen er nu van gaan genieten.
Qua kwaliteit voelt het als gigantische vooruitgang in vergelijking met de eerste Swift, voelt veel meer "premium" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Grappig, waar ik tijdens een typische werkdag met licht gebruik 's avonds voor het slapengaan tussen de 60 en de 70% batterij over heb, had ik op reis - met waarschijnlijk nog lichter gebruik, maar veel slechtere ontvangst (Bretagne) - net genoeg sap om de avond te halen. Android heeft geweldige vooruitgang gemaakt in verbruik van systeem & apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dryhte schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:59:
Grappig, waar ik tijdens een typische werkdag met licht gebruik 's avonds voor het slapengaan tussen de 60 en de 70% batterij over heb, had ik op reis - met waarschijnlijk nog lichter gebruik, maar veel slechtere ontvangst (Bretagne) - net genoeg sap om de avond te halen. Android heeft geweldige vooruitgang gemaakt in verbruik van systeem & apps...
Ik zit hier zojuist naar te kijken, ik kom van een Swift af waar ik bij veelvuldig gebruik twee dagen mee deed.

Gisteren weinig gebruikt en vandaag met 39 % aan de quick charge lader gelegd. Met 69 % er weer afgehaald, niet gigantisch veel gebruikt en zit nu alweer op de 32%. Ding loopt leeg terwijl ik ernaar kijk, accustats zeggen scherm 22% & Android OS 11 % er lijkt toch echt ergens een drain te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:26
LocK_Out schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Ik zit hier zojuist naar te kijken, ik kom van een Swift af waar ik bij veelvuldig gebruik twee dagen mee deed.

Gisteren weinig gebruikt en vandaag met 39 % aan de quick charge lader gelegd. Met 69 % er weer afgehaald, niet gigantisch veel gebruikt en zit nu alweer op de 32%. Ding loopt leeg terwijl ik ernaar kijk, accustats zeggen scherm 22% & Android OS 11 % er lijkt toch echt ergens een drain te zitten.
Dat heb ik ook, althans soms.
De telefoon doe ik savonds opladen, soms heeft de telefoon smorgens nog 90%, soms nog meer ongeveer 60%. Af en toe de telefoon herstarten lijkt wel te werken, is natuurlijk geen echte fix maargoed.. beter dan niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tonkey schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:27:
[...]

Dat heb ik ook, althans soms.
De telefoon doe ik savonds opladen, soms heeft de telefoon smorgens nog 90%, soms nog meer ongeveer 60%. Af en toe de telefoon herstarten lijkt wel te werken, is natuurlijk geen echte fix maargoed.. beter dan niets
Ik heb zelf gevoelig minder battery drain nadat ik van Facebook naar Facebook Lite overgeschakeld ben ;) en ik merk dat het helpt als ik herstart na updates van google related apps (Google, Google Play Services,...)

De echte boosdoener heb ik nog niet gevonden, maar op deze manier voelt 't bij mij aan als 'onder controle'.

Als je echter regelmatig slechte ontvangst hebt (zoals ik op reis had) heb je hier hoegenaamd niets aan - slechte verbinding lijkt te zorgen voor veel verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:26
Dryhte schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Ik heb zelf gevoelig minder battery drain nadat ik van Facebook naar Facebook Lite overgeschakeld ben ;) en ik merk dat het helpt als ik herstart na updates van google related apps (Google, Google Play Services,...)

De echte boosdoener heb ik nog niet gevonden, maar op deze manier voelt 't bij mij aan als 'onder controle'.

Als je echter regelmatig slechte ontvangst hebt (zoals ik op reis had) heb je hier hoegenaamd niets aan - slechte verbinding lijkt te zorgen voor veel verbruik.
Facebook heb ik al jaren geleden van de telefoon af gegooid, wat een drama van een programma. Pro tip: facebook.com laat dezelfde indeling zien, alleen messenger is lastiger want dat werkt enkel nog in desktop modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Tonkey schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:53:
[...]

Facebook heb ik al jaren geleden van de telefoon af gegooid, wat een drama van een programma. Pro tip: facebook.com laat dezelfde indeling zien, alleen messenger is lastiger want dat werkt enkel nog in desktop modus.
Deed ik ook, maar facebook lite heeft wel messenger functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Tonkey Ik heb nu 2 dagen getest en het lijkt erop dat de telefoon meer gaat verbruiken zodra er een telefoon gesprek is gevoerd.
Ik heb Truecallers accu optimalisatie al uitgeschakeld en dit lijkt iets te werken.
Daarnaast vreet het scherm stroom, de resolutie is hetzelfde als bij de Swift, maar dit scherm verbruikt zelfs op de bijna laagste helderheid flink meer. Ik gebruik zwarte/donkere achtergonden op m'n home screen en lockscreen & alle apps die een night mode hebben staan hierop.

Ik heb bijna alle Google apps uit staan, op de benodigde na & gebruik qua apps die een achtergrond verbinding nodig hebben alleen Whatsapp, Outlook & een weer app met widget.
Alleen 4G ingeschakeld gehad & daarnaast locatie gegevens, Bluetooth & NFC ook allemaal uitgeschakeld.

Bij regelmatig gebruik kwam ik gisteren na 9 uur thuis met nog maar 50% sap in de accu.
Dit was bij mijn Swift bij veel gebruik zelfs nog 60%+.

[ Voor 27% gewijzigd door LocK_Out op 04-08-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:14
Bij mij is het volume bij bellen op de laagste stand nog veel te luid (bijna pijnlijk voor m'n oren), zowel bij gewoon bellen als Whatsapp bellen, gewoon met de telefoon aan het oor en ook met koptelefoon. Heeft iemand hier ook last van / een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Sander_1988 Dat valt mij ook op, geluid is erg schel. Ik denk dat het puur aan de speaker ligt & dus niks aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:57:
@Tonkey Ik heb nu 2 dagen getest en het lijkt erop dat de telefoon meer gaat verbruiken zodra er een telefoon gesprek is gevoerd.
Ik heb Truecallers accu optimalisatie al uitgeschakeld en dit lijkt iets te werken.
Daarnaast vreet het scherm stroom, de resolutie is hetzelfde als bij de Swift, maar dit scherm verbruikt zelfs op de bijna laagste helderheid flink meer. Ik gebruik zwarte/donkere achtergonden op m'n home screen en lockscreen & alle apps die een night mode hebben staan hierop.

Ik heb bijna alle Google apps uit staan, op de benodigde na & gebruik qua apps die een achtergrond verbinding nodig hebben alleen Whatsapp, Outlook & een weer app met widget.
Alleen 4G ingeschakeld gehad & daarnaast locatie gegevens, Bluetooth & NFC ook allemaal uitgeschakeld.

Bij regelmatig gebruik kwam ik gisteren na 9 uur thuis met nog maar 50% sap in de accu.
Dit was bij mijn Swift bij veel gebruik zelfs nog 60%+.
Doe jezelf een plezier en stap van die truecaller af.

Ik gebruik deze app om te bellen: https://www.google.be/sea...ror+google+phone+nonnexus

(neem wel de nonnexus versie)

Ik gebruik geen Whattsap, outlook of weer app, maar heb BT voortdurend aan (verbonden met Pebble Time) net als wifi & 4G en ik heb (net als gewoonlijk) nu nog 69% over (vanmorgen om 7u van de lader gehaald)

Lijkt me niet abnormaal slecht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 04-08-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Heb m'n Swift 2 nu een paar dagen in gebruik & de "drain" lijkt sterk op het "leren" van de batterij.

Ik doe nu makkelijk een dag met m'n lading (ongeveer 50-55% over aan het einde van de dag).

Scherm blijft een opmerkelijke energie vreter, misschien ook de vingerafdruk scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:10:
[...]

Doe jezelf een plezier en stap van die truecaller af.
Done. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Vandaag weer een update op m'n WF Swift 2+ binnengekregen. Betreft de security update van augustus en enkele 'improvements'. Inhoudelijk (nog) niet heel veel veranderen opgemerkt.

De updates voor de eerste versie van de Swift lopen duidelijk iets achter. Het toestel van m'n dochter draait nog op 7.1.1 met de security update van mei.

[ Voor 31% gewijzigd door Cranberry op 08-08-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Gisteravond update TOS208G-N2G47Z binnengehaald. Alhoewel 535MB zijn extra toevoegingen mij tot nu toe onduidelijk.

Wat na een halve dag gebruiken al direct opvalt is dat het accu verbruik sterk gedaald is.

Bluetooth aan met een autorit van 20 minuten was 4-6% was vandaag maar 1%.
Stand by verbruik lijkt in eerste instantie met de helft verminderd te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
Ik had gisteren mijn Swift 2+ binnen. De update van CyanogenOS naar Android 7.1.2 was voor mij niet meer dan de telefoon aanzetten en wachten. Vanmiddag een nieuwe sim er in gestoken, de oude had na 17 jaar de geest gegeven. Qua look en feel, ik kwam van een Huawei Y300, een forse stap vooruit. De telefoon voelt snel aan en heeft eindelijk weer genoeg ruimte. Ik ben geen zware gebruiker, dus met de batterij zal ik wel uitkomen.
Twee dingen zou ik nog wel willen veranderen.
1. De zen nieuwsfeed mag voor mij wel eruit.
2. De Google bar op mijn mainscreen vind ik wat te prominent, die mag van mij daar ook wel weg.

Neemt niet weg dat ik erg tevreden ben met deze aankoop.

Bedankt voor de tip LocK_Out.

[ Voor 2% gewijzigd door jeronimo op 12-08-2017 12:46 . Reden: Setting voor de bar en nieuwsfeed gevonden. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@jeronimo Even wileyfox zen uitschakelen door op een lege plek op je home screen even je vinger op het scherm te houden - (instellingen) - schuifje bij "wileyfox zen" uitzetten.

Wileyfox zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren, 12/08, de recentste security update (1/08) van 7.1.2 binnengekregen.
Te bedenken dat ik mijn Wileyfox Swift 2+ nog maar heb sinds 4/08 zal dit mijn ....euh.. 5de update zijn.
Mijn vorige 2 smartphones te samen hadden niet eens zoveel updates over de 5 jaren dat ik ze gebruikte.

Niet dat ik klaag, het is goed om te zien dat Wileyfox zoveel moeite doet om hun klanten een betere ervaring te geven.

Ter info, daar ik maar een dagje of 2 met het Cyanogen OS heb gewerkt was de overstap naar Nougat niet moeilijk maar desondanks miste ik zekere aspecten van de Cyanogen. Kleine dingentjes zoals de klok in de statusbar in het midden kunnen plaatsen e.d.

Het kan toeval zijn maar rond het tijdstip dat ik besloot om Zen te verwijderen begon de batterij eindelijk zich te gedragen. Daarvoor ging de batterij nog geen werkdag (minder dan 9uur) mee en sinds toen is een 100% opgeladen batterij goed voor meer dan 2 dagen en mijn verwachtingen zijn dat eenmaal alles ingesteld is naar mijn smaak ik hopelijk het toestel maar 2 maal per week hoef te laden.

Nu moet ik toegeven dat ik een lichte gebruiker ben. Ik gebruikt het niet voor naar films te kijken of spelletjes te spelen, noch staan NFC, bluetooth, GPS, wifi en 3/4G standaard aan maar alleen wanneer ik ze nodig heb.

Over het algemeen vind ik de versie van Nougat die er op sta wel goed en duidelijk met weinig tierlatijntjes en was leuk te lezen in dit forum dat Wileyfox heeft geluisterd en gemaakt dat dingen zoals ZEN en de Google searchbar optioneel werden. En ja, ik heb daar direct van geprofiteerd om ze uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Verwijderd Zou je hier nog een link willen posten voor het downloaden van de laatste recovery (7.1.2) voor de Swift 2 Plus?

Ik heb regelmatig last van spontane reboots en wil daarom via een factory reset en recovery installatie met een schone lei beginnen.
Ik ben wat huiverig om de software van min of meer willekeurige websites te downloaden.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet niet of er nog iemand luistert in dit topic maar mijn oude swift heeft de geest gegeven (wifi doet het niet meer) dus gisteren de swift 2+ gekocht en gelijk maar geroot ( 7.1.2) maar ik kan nergens echt een goede gebruiksaanwijzing vinden, het lijkt of de led maar 2 kleuren kan en op de een of andere manier activeren sommige apps de klok op het lockscreen..sommige apps kunnen bliijkbaar de led niet aanschakelen ook al hebben ze dat aan staan,waardoor er geen notificatie verschijnt (geen knipper led).
Dus het is dubbel op, led en klok, of helemaal niet.

Screenprotector zat er al op maar met bubbels er onder en los aan de randen, met name waar de peel off sticker zat.

Met enige regelmaat loopt ie vast ( ja al fabrieks instellingen gedaan,moest sowieso voor rooten) en vroeger kon je dan het pijltje onderop naar links ingedrukt houden dan sloot ie de app af maar dit werkt niet meer.

Verder heb ik op mijn gemak dit hele topic doorgelezen met alle tips.
Met een adaptertje voor usb-c geeft ie met welke bron je ook verbind aan dat hij aan het snelladen is,ook via de led wat steeds knippert, al wel uitgezet maar dan zie je ook niet dat ie laad.
Bij ontwikkelaars sectie kun je aanzetten dat bij aangesloten usb hij filetransfer moet kiezen maar die optie onthoudt ie niet dus is het steeds usb laden ( 7.1.2 android)
De appmeldingen boven aan het scherm zijn megagroot en als iemand met snapchat werkt dan komt er een balk in beeld met die en die persoon is aan het tikken welke je (nog) niet weg krijgt.
Al met al weet ik natuurlijk niet wat toestel gerelateerd is en wat os gerelateerd is.

Ook zie ik dat de groene acculed al aangaat bij 92% of zo..
Ik heb na een volle lading ongeveer 4 uur zitten whatsappen met een bijna donker scherm en heb nog 20% over wat me erg tegenvalt vergeleken met de oude swift.
En ik mis de skins...
Verder is alles al wel voorbij gekomen,dat ik een tweede sim voor microsd moet opofferen vind ik een slechte keuze..
Ik ben er nog niet uit of dit een blijvertje is,zeker niet als de accu duur zo blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2017 15:38 ]

• LocK_Out
Nick39 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:13:
het lijkt of de led maar 2 kleuren kan en op de een of andere manier activeren sommige apps de klok op het lockscreen..sommige apps kunnen bliijkbaar de led niet aanschakelen ook al hebben ze dat aan staan,waardoor er geen notificatie verschijnt (geen knipper led).
Dus het is dubbel op, led en klok, of helemaal niet.
Klopt, is volgens mij een bug.
Screenprotector zat er al op maar met bubbels er onder en los aan de randen, met name waar de peel off sticker zat.
Klopt, bagger kwaliteit. De scherm randen van de S2P lopen af, hierdoor laat de protector bij de randen los. Die protector meteen de prullenbak in gemieterd.

Met enige regelmaat loopt ie vast ( ja al fabrieks instellingen gedaan,moest sowieso voor rooten) en vroeger kon je dan het pijltje onderop naar links ingedrukt houden dan sloot ie de app af maar dit werkt niet meer.
Geen last van.

Heb je de laatste update binnen? Deze heeft de accu problemen bij mij opgelost.
Doe nu bij frequent gebruik tot 3 dagen met 1 lading.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 17-08-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
LocK_Out schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:57:

Heb je de laatste update binnen? Deze heeft de accu problemen bij mij opgelost.
Doe nu bij frequent gebruik tot 3 dagen met 1 lading.
Ja, heb nu de Dalvik cache geleegd, eens kijken of dat wat doet..batterij monitor ziet eigenlijk niet veel bijzonders..
Het hangen lijkt een beetje te komen door swiftkey, kan iemand wat anders aanbevelen ??

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 18-08-2017 13:15 . Reden: toevoegen swiftkey ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Nick39 Ik ben na jarenlang SwiftKey overgestapt op GBoard. Kreeg last van lag & is over bij het gebruik van GBoard.

SwiftKey neemt ook een flinke hoeveelheid RAM in beslag, vergeleken met GBoard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
@Verwijderd zijn er al plannen om Android O uit te brengen voor de Swift 2 (Plus)? Zo ja, is er al een tijdspad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
LocK_Out schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:36:
@Nick39 Ik ben na jarenlang SwiftKey overgestapt op GBoard. Kreeg last van lag & is over bij het gebruik van GBoard.

SwiftKey neemt ook een flinke hoeveelheid RAM in beslag, vergeleken met GBoard.
Dank je voor de tip,maar ik kan niet wennen aan Gboard... misschien mensen met een op swiftkey lijkend iets ?? Er zijn zoveel toetsenborden op de market die allemaal claimen de beste te zijn.
Geheugen probleem is het niet echt, ik heb ongeveer 1,5 GB aan ram steeds vrij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
De laatste update lijkt 'do not disturb' opnieuw gebroken te hebben. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Dryhte wat bedoel je precies met 'gebroken'? Bij mij werkt 'ie nog steeds naar behoren. Ik heb geen afwijkend gedrag waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte jup, vandaag gebeld en hoorde niks na do not disturb gebruikt te hebben.
Apart want is vanuit het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
@LocK_Out, @Dryhte jullie bedoelen dat je de telefoon niet over hoort gaan als nadat 'ie op do not disturb heeft gestaan?
Ik herken dat probleem niet (custom ringtone; build TOS208G-N2G47Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cranberry schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:26:
@LocK_Out, @Dryhte jullie bedoelen dat je de telefoon niet over hoort gaan als nadat 'ie op do not disturb heeft gestaan?
Ik herken dat probleem niet (custom ringtone; build TOS208G-N2G47Z).
Nee, in de eerste Nougat versies schakelde DND zichzelf niet automatisch uit 's ochtends. Vorige release was dit opgelost en nu is het er terug.

Vreemd genoeg lijkt het terug te werken. Misschien was het een éénmalige hiccup?

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 22-08-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het rare is dat de telefoon hier af en toe bevriest tijdens typen, heb er minder last van (lijkt het) als ik het stock keybord gebruik.
In de gewone swift hielp dan langdurig pijltje naar links dan kreeg je de melding dat de app was afgesloten, helaas gebeurt dit nu niet in deze android versie.
Wat wel helpt is even de aan en uitknop indrukken en de app weer openen,dan is het gelijk weer weg.
Het blijft hinderlijk maar ik kan er niet veel over terug vinden.
Dus wie heeft er een gouden tip ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
@LocK_Out

Vraagje; heb je intussen een tempered glass screen protector gevonden die wel goed past? Ik heb de mijne er net ook op gezet met hetzelfde resultaat, dus dat is ook €15 weggegooid :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Cowabungaa Ja & Nee.. Ik gebruik er geen :) Heb de officiële (oranje) Wileyfox case eromheen die steekt iets boven het scherm uit.

Wel zonde dat hierdoor het mooie aluminium bedekt word, maar ben gewoon te bang om 'm te laten vallen (gebeurde bij mijn Swift zonder case, al vlak na de aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
LocK_Out schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:24:
@Cowabungaa Ja & Nee.. Ik gebruik er geen :) Heb de officiële (oranje) Wileyfox case eromheen die steekt iets boven het scherm uit.

Wel zonde dat hierdoor het mooie aluminium bedekt word, maar ben gewoon te bang om 'm te laten vallen (gebeurde bij mijn Swift zonder case, al vlak na de aanschaf)
Spijtig, ik zoek juist een screen protector i.p.v een hoesje. Was een hoesje rap beu bij m'n vorige telefoon, en zo'n case beschermt het scherm toch zeker niet als dat ding face-down op een puntiger iets neerkomt? Is dat niet alleen goed voor de hoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Cowabungaa schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:31:
[...]
Was een hoesje rap beu bij m'n vorige telefoon, en zo'n case beschermt het scherm toch zeker niet als dat ding face-down op een puntiger iets neerkomt? Is dat niet alleen goed voor de hoeken?
Ik ook, maar toch. Heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, dus kan hier niet over oordelen.
Zou zeggen dat het bij face down einde verhaal is (alhoewel ik mezelf dat ook afvraag bij een tempered glass protector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
LocK_Out schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Ik ook, maar toch. Heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, dus kan hier niet over oordelen.
Zou zeggen dat het bij face down einde verhaal is (alhoewel ik mezelf dat ook afvraag bij een tempered glass protector).
Goh, ik mag hopen dat in dat geval juist de screen protector barst en niet het scherm eronder. Mocht je (of iemand anders) een idee hebben welke screen protector wel past dan hoor ik het graag. Scheelt ook met krassen (want ik ben nogal een idioot op dat vlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cowabungaa schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Goh, ik mag hopen dat in dat geval juist de screen protector barst en niet het scherm eronder. Mocht je (of iemand anders) een idee hebben welke screen protector wel past dan hoor ik het graag. Scheelt ook met krassen (want ik ben nogal een idioot op dat vlak).
Mijn Swift 2+ (beschermd door de originele oranje cover) is reeds meerdere keren gevallen zonder problemen. Natuurlijk zal recht op het scherm vallen (of met het scherm op een steen, of...) meer risico geven op schade, maar van zodra het een beetje schuin valt zal de cover een deel van de slag absorberen.

Los van de cover/protector discussie: met Android 8 gereleased, begint de timer te lopen :) Ik ben benieuwd wanneer we de update naar Oreo mogen verwachten.

@Verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb nog steeds dat de Swift Plus "vast loopt" maar ben ondertussen iets verder.
Het vastlopen is alleen bij tekst input bij bv whatsapp of instagram maar het is niet volledig vastlopen.
De klok werkt bijvoorbeeld nog wel en ook de notificaties.
Het is puur het aanraak gedeelte wat niet meer werkt ( keyboard en pijltjes toetsen )
Na even het scherm aan en uit te zetten met de aan en uit knop werkt het weer.
Iemand een idee ??
@Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39 'Ook zie ik dat de groene acculed al aangaat bij 92% of zo..'

Dit is normaal. Het groene lichtje, de acculed, geeft aan dat het opgeladen (vanaf 90 procent), klaar voor gebruik, is. Het opladen tot 100 procent is geen slim/goed idee. Dit las ik (ook) al meer hier en daar op dit forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
@Nick39 'Ook zie ik dat de groene acculed al aangaat bij 92% of zo..'

Dit is normaal. Het groene lichtje, de acculed, geeft aan dat het opgeladen (vanaf 90 procent), klaar voor gebruik, is. Het opladen tot 100 procent is geen slim/goed idee. Dit las ik (ook) al meer hier en daar op dit forum.
Dan was dat een Hoax.. ik heb de voorganger ook en die laad ik ook gewoon 100% al ruim 2 jaar en die gaat nog zeker 24 uur op een lading mee.
Bovendien, hoe zou je dat moeten controleren, ik ga echt niet midden in de nacht een wekker zetten om te zien of hij op 92 % zit.
Over batterij gebruik gaat sinds de oude nickel cadmium de meest wilde verhalen, die hadden het bekende "geheugen effect" maar Litium Ion heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nick39 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Dan was dat een Hoax.. ik heb de voorganger ook en die laad ik ook gewoon 100% al ruim 2 jaar en die gaat nog zeker 24 uur op een lading mee.
Bovendien, hoe zou je dat moeten controleren, ik ga echt niet midden in de nacht een wekker zetten om te zien of hij op 92 % zit.
Over batterij gebruik gaat sinds de oude nickel cadmium de meest wilde verhalen, die hadden het bekende "geheugen effect" maar Litium Ion heeft dat niet.
Da's geen hoax. Lithium Ion batterijen gaan langer mee als je ze frequent en kort laadt. Honderden bronnen op het internet including http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Simple Guidelines for Charging Lithium-based Batteries
  • Turn off the device or disconnect the load on charge to allow the current to drop unhindered during saturation. A parasitic load confuses the charger.
  • Charge at a moderate temperature. Do not charge at freezing temperature. (See BU-410: Charging at High and Low Temperatures)
  • Lithium-ion does not need to be fully charged; a partial charge is better.
  • Not all chargers apply a full topping charge and the battery may not be fully charged when the “ready” signal appears; a 100 percent charge on a fuel gauge may be a lie.
  • Discontinue using charger and/or battery if the battery gets excessively warm.
  • Apply some charge to an empty battery before storing (40–50 percent SoC is ideal). (See BU-702: How to Store Batteries.)
Uiteraard kan je daar niks mee als je 's nachts oplaadt, maar voor wie gewoon overdag de telefoon aan de lader legt gaat 't LEDje rond 90% aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 22-08-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Da's geen hoax. Lithium Ion batterijen gaan langer mee als je ze frequent en kort laadt. Honderden bronnen op het internet including http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

[...]

Uiteraard kan je daar niks mee als je 's nachts oplaadt, maar voor wie gewoon overdag de telefoon aan de lader legt gaat 't LEDje rond 90% aan.
Het kan.. er staat niet dat het slecht is om tot 100% te laden, en het is geen werkbare situatie om tijdens het laden dan ook nog eens je apparaat uit te gaan zetten zoals geadviseerd wordt.
Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
De opmerking over het lampje slaat ook op de voorganger,de swift,die echt pas aan gaat bij 100%.
Er zijn ook duizenden bronnen die juist weer het tegendeel beweren over het laden van de Lithium Ion batterij maar het was niet de bedoeling om een batterij discussie aan te zwengelen, het verschil tussen de gewone swift en de plus is dat het lampje eerder aan gaat bij de plus en daarom noemde ik het.

Hoax is misschien wat kort door de bocht maar er bestaat behoorlijk wat discussie over dit fenomeen.
Ook het speedcharging wordt bij sommige sites juist afgeraden vanwege de warmte ontwikkeling ( ook in het door jou aangehaalde document) maar de swift 2 plus ondersteunt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Dryhte schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Mijn Swift 2+ (beschermd door de originele oranje cover) is reeds meerdere keren gevallen zonder problemen. Natuurlijk zal recht op het scherm vallen (of met het scherm op een steen, of...) meer risico geven op schade, maar van zodra het een beetje schuin valt zal de cover een deel van de slag absorberen.

Los van de cover/protector discussie: met Android 8 gereleased, begint de timer te lopen :) Ik ben benieuwd wanneer we de update naar Oreo mogen verwachten.

@Verwijderd ?
Fair enough, ik heb er ook maar eentje besteld. Maar uiteindelijk ben ik tegen een nogal vervelender issue gelopen, namelijk het feit dat het ding nu niet meer verder oplaad via een wandoplader dan een bepaald percentage. Hij bleef nu steken op 62%. Ik ben daarvoor nog even naar de FNAC geweest en daar hebben ze 'em aan een Samsung snellader gelegd, maar daar bleef ook een reboot loop gebeuren toen ik de telefoon uitzette. Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Misschien weet @Verwijderd ook meer? Moet ik de telefoon gewoon terugsturen naar Bol.com en een vervangende vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nick39 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Het kan.. er staat niet dat het slecht is om tot 100% te laden, en het is geen werkbare situatie om tijdens het laden dan ook nog eens je apparaat uit te gaan zetten zoals geadviseerd wordt.
Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
De opmerking over het lampje slaat ook op de voorganger,de swift,die echt pas aan gaat bij 100%.
Er zijn ook duizenden bronnen die juist weer het tegendeel beweren over het laden van de Lithium Ion batterij maar het was niet de bedoeling om een batterij discussie aan te zwengelen, het verschil tussen de gewone swift en de plus is dat het lampje eerder aan gaat bij de plus en daarom noemde ik het.

Hoax is misschien wat kort door de bocht maar er bestaat behoorlijk wat discussie over dit fenomeen.
Ook het speedcharging wordt bij sommige sites juist afgeraden vanwege de warmte ontwikkeling ( ook in het door jou aangehaalde document) maar de swift 2 plus ondersteunt het wel.
Natuurlijk. Het kan maar helpen de batterij langer te laten leven :) als ik overdag laad haal ik 'm van de lader als het lichtje brand (ik zet 'm niet uit), maar meestal laad ik 's nachts - jammer dan ;)

Het is niet de eerste keer dat ik gelijkaardige software trucs zie om de batterij te beschermen - bij mijn vorige laptop (Lenovo Thinkpad) laadde de batterij niet op tenzij deze onder 85% (instelbaar) kwam. Wat dus zou voorkomen dat de batterij bij de minste ontlading terug zou opladen. (gelijkaardig, niet identiek uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

Natuurlijk. Het kan maar helpen de batterij langer te laten leven :) als ik overdag laad haal ik 'm van de lader als het lichtje brand (ik zet 'm niet uit), maar meestal laad ik 's nachts - jammer dan ;)

Het is niet de eerste keer dat ik gelijkaardige software trucs zie om de batterij te beschermen - bij mijn vorige laptop (Lenovo Thinkpad) laadde de batterij niet op tenzij deze onder 85% (instelbaar) kwam. Wat dus zou voorkomen dat de batterij bij de minste ontlading terug zou opladen. (gelijkaardig, niet identiek uiteraard)
Mijn oude maar nog steeds werkende mobistel ( bijna 8 jaar oud) stopte met laden en redde het geen 2 uur meer standby.
2 nachten in de vriezer ( de losse accu ) en hij laadt weer en ik doe er ruim een dag en een nacht mee.
Toch wordt op de ene site dat aangeraden en op de andere site weer afgeraden.
Nou wordt de Swift 2 met speedcharging aardig warm, wat ook weer niet goed zou zijn.
Ik heb hangout, play books,play music en Google Duo bevroren en nu red ik het 24 uur met de Swift 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Nick39 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Mijn oude maar nog steeds werkende mobistel ( bijna 8 jaar oud) stopte met laden en redde het geen 2 uur meer standby.
2 nachten in de vriezer ( de losse accu ) en hij laadt weer en ik doe er ruim een dag en een nacht mee.
Toch wordt op de ene site dat aangeraden en op de andere site weer afgeraden.
Nou wordt de Swift 2 met speedcharging aardig warm, wat ook weer niet goed zou zijn.
Ik heb hangout, play books,play music en Google Duo bevroren en nu red ik het 24 uur met de Swift 2.
Vraagje; met wat voor lader kun jij de Swift 2 allemaal opladen? Ik zit hier namelijk met een Belkin lader (5V, 1A) waar ik mijn Moto G 3rd Gen tot nu toe altijd prima mee heb opgeladen. Maar als ik de Swift 2 uitzet 's avonds en aan de lader wil leggen blijft hij telkens rebooten. Als ik hem nu aanzet en aan de lader probeer te leggen dan gaat hij zelfs niet boven de 62% voordat de batterij LED begint de flikkeren en het batterij-icoontje in de statusbalk constant flikkert van laden naar niet laden. Gisteren ben ik even naar de FNAC geweest om te kijken naar een snellader, maar toen ze 'em aan een Samsung snellader legde toen ik 'em uitzette bleef ik de bootloop houden. Denk je dat dit is omdat de Swift 2 een nogal specifieke lader nodig heeft, is dit een Android Nougat probleem of kan ik dit ding beter terugsturen naar Bol.com en laten omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Cowabungaa ik heb verschillende laders gebruikt. Een Aukey PA-T9 (QC 3.0), een IKEA 3ports lader en m'n laptop. Allemaal met de meegeleverde USB-kabel en een uit China afkomstige BlitzWolf kabel.
Geen enkel probleem met laden. Uiteraard wordt 'ie met de QC3-lader sneller opgeladen dan met een gewone lader, maar de accu wordt altijd netjes zonder haperen tot 100% opgeladen.

Heel voorzichting verdenk ik de telefoon zelf als oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
@Cranberry
Bedankt, dat geeft al zeker wat verduidelijking. Het rare is dat mijn Swift 2 Plus wel prima oplaad aan mijn PC (wel traag natuurlijk) en aan mijn powerbank. Maar aan de muur, ho maar. Dat maakt het ook zo raar om te bepalen of het wel of niet aan de telefoon ligt, hoewel dat stoppen op 62% aan de wand natuurlijk wel nergens op slaat.

Nu moet ik zeggen, er is ook wat gedoe met de WiFi. Die valt wel eens willekeurig weg terwijl hij wel prima verbonden blijft met de WiFi, maar een klein kruisje in het WiFi symbool geeft aan dat ik geen data krijg. Als ik tegelijkertijd mijn oude telefoon aanzet dan heeft die op dat moment prima WiFi.

Klinkt nog meer als een gevalletje retour en omruilen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Cowabungaa lastig verhaal, waaruit ik niet een eenduidige oorzaak zou kunnen aanwijzen.

Heb je de problemen ook als de telefoon gewoon aan is?
Ik zou anders idd overwegen om 'm terug te sturen naar bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cowabungaa schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:31:
@Cranberry

Klinkt nog meer als een gevalletje retour en omruilen zeker?
Ik denk 't wel. Ik heb mijn Swift én Swift 2+ met meerdere (random) laders opgeladen en nooit enig probleem gemerkt. (0,7A, 0,8A, 1A, 2A)

Misschien kan die van jou niet goed met meer dan 0,5A overweg; dat zou alvast kunnen verklaren waarom hij aan de pc wel oplaadt.

Ik laad gewoonlijk op via dit: https://www.bol.com/nl/p/...nded-usb/9200000021817051 al heb ik wel een meer portable 2A oplader in mijn laptoptas zitten voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
@Cranberry
Als de telefoon aan is dan laadt hij niet meer verder op dan 62%, dus er blijft zeker gedoe.

@Dryhte
Wel, de power bank heeft een 1A en een 2A output, en daar laadt hij raar genoeg prima aan op. Maar goed, als je zegt dat dat ding gewoon opgeladen moet kunnen worden met allerhande laders dan zal er toch wel iets mis zijn met de hardware zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Cowabungaa schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:58:
@Dryhte
Wel, de power bank heeft een 1A en een 2A output, en daar laadt hij raar genoeg prima aan op. Maar goed, als je zegt dat dat ding gewoon opgeladen moet kunnen worden met allerhande laders dan zal er toch wel iets mis zijn met de hardware zeker?
Absoluut. RMA die handel!
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support