Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Dryhte schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Ik denk 't wel. Ik heb mijn Swift én Swift 2+ met meerdere (random) laders opgeladen en nooit enig probleem gemerkt. (0,7A, 0,8A, 1A, 2A)

Misschien kan die van jou niet goed met meer dan 0,5A overweg; dat zou alvast kunnen verklaren waarom hij aan de pc wel oplaadt.

Ik laad gewoonlijk op via dit: https://www.bol.com/nl/p/...nded-usb/9200000021817051 al heb ik wel een meer portable 2A oplader in mijn laptoptas zitten voor noodgevallen.
Toevallig met deze ook goede resultaten (net in aanbieding op iBood) (2A) (dat is degene die in mijn laptoptas zit ;) )
http://www.ibood.com/elec...73692/2x-4xusb-lader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover geen probleem ondervonden met niet opladen tot 100% noch door traag opladen m.b.h.v. USB via computer noch via snel laden d.m.v. een 2,4A oplader.

En nee, ik schakel mijn GSM niet uit als dit aan het opladen is.

En dit zowel met de originele oranje kabel als met de kabel die met mijn lader werd geleverd.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Cowabungaa schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Denk je dat dit is omdat de Swift 2 een nogal specifieke lader nodig heeft, is dit een Android Nougat probleem of kan ik dit ding beter terugsturen naar Bol.com en laten omruilen?
Ik zou hem omruilen want dit klinkt niet gezond, misschien eenmalig terug naar fabrieksinstellingen.. Ik laad eigenlijk met elke lader maar hij lust wel graag stroom.
Ik heb een paar verloopjes van micro usb naar USB-C en als ik die gebruik zegt ie altijd snelladen.
Als ik echt haast heb,heb ik een los accupack die 2 amp doet, dan ben ik in een half uur op 75%.
Maar een specifieke lader hoeft de mijne niet.

Over mijn steeds vastlopende scherm in chat apps, ik heb bemerkt dat als het ding vast loopt dat langdurig (enkele seconden) 2 vingers op een willekeurige plaats op het scherm houden,het weer verhelpt.
Alleen waar ik de oplossing moet vinden weet ik niet.

• Binho85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-07 18:47
Wellicht dat de mede swift2 bezitters mij kunnen helpen.
Ik heb sinds afgelopen weekend een swift 2+ die niet meer aan wil. De batterij was compleet leeg, vervolgens het toestel een nacht aan de oplader gehangen. De rode led boven het toestel gaat knipperen wanneer deze aan de oplader hangt.

Helaas na een nachtje opladen gaat het toestel niet meer aan. Ook een andere oplader, en het opladen via pc via "trage" usb poort geen ander effect.
Factory reset dmv volume en power knop geeft geen reactie. Wellicht iemand anders die eenzelfde of soortgelijk probleem heeft gehad?

Maandag een support ticket gemaakt bij wileyfox zelf (online daar gekocht tijdens black friday) maar wacht nog altijd op reactie. Ook via Twitter blijft het stil (heb geen FB) Wellicht dat @Verwijderd nog iets kan betekenen in deze?

[ Voor 6% gewijzigd door Binho85 op 24-08-2017 14:07 . Reden: contactmomenten toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
-

[ Voor 100% gewijzigd door bszz op 27-08-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
@Verwijderd: De Playstore op mijn Swift 2 crasht zodra ik 'm open. Toerstel al eens herstart, zonder succes. Toestel is helemaal standaard met laatste OTA update. Een idee hoe ik dit kan oplossen?

edit: Opgelost door cache en alle data weg te gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door bszz op 28-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekhaek
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-07 15:22
Beste,

Is het ook mogelijk een live (hotmail) account toe te voegen aan de telefoon.
Ik heb nu problemen met weergeven van de agenda in Google agenda van het desbetreffende @live account. Ik kan wel de email ontvangen en versturen naar daar houdt het mee op. Graag hulp want dit is een grote frustratie.
Swift2+, android 7.1.2

Dank je wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trekhaek schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:00:
Beste,

Is het ook mogelijk een live (hotmail) account toe te voegen aan de telefoon.
Ik heb nu problemen met weergeven van de agenda in Google agenda van het desbetreffende @live account. Ik kan wel de email ontvangen en versturen naar daar houdt het mee op. Graag hulp want dit is een grote frustratie.
Swift2+, android 7.1.2

Dank je wel
Vervelend dat je je frustreert betreffende de Google agenda. In de ‘instellingen’ van iedere Android mobiele telefoon zit de optie ‘Accounts’. Hier kan je afhankelijk van de geïnstalleerde apps de e-mailinstellingen en voorkeuren toevoegen, aanpassen en verwijderen, evenals binnen een app zelf, in de meeste gevallen.

Je probleem met het weergeven van de agenda in Google Agenda is wat onduidelijk omschreven. Waarschijnlijk doel je erop om de afspraken die je via de @live e-mailaccount binnenkrijgt geautomatiseerd in Google Agenda in te voegen, te importeren of te synchroniseren. Klopt dit? Overigens gebruik ik in plaats van de Google Agenda daarvoor de app aCalendar+ als dé app voor tal van afspraken en meer. Misschien een idee?

Kortom, ik weet het antwoord op je vraag niet zo één, twee, drie. Mogelijk kan een ander je hierbij helpen. Hopelijk helpt dit je (iets) verder? Succes, niet teveel stress hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekhaek
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-07 15:22
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Vervelend dat je je frustreert betreffende de Google agenda. In de ‘instellingen’ van iedere Android mobiele telefoon zit de optie ‘Accounts’. Hier kan je afhankelijk van de geïnstalleerde apps de e-mailinstellingen en voorkeuren toevoegen, aanpassen en verwijderen, evenals binnen een app zelf, in de meeste gevallen.

Je probleem met het weergeven van de agenda in Google Agenda is wat onduidelijk omschreven. Waarschijnlijk doel je erop om de afspraken die je via de @live e-mailaccount binnenkrijgt geautomatiseerd in Google Agenda in te voegen, te importeren of te synchroniseren. Klopt dit? Overigens gebruik ik in plaats van de Google Agenda daarvoor de app aCalendar+ als dé app voor tal van afspraken en meer. Misschien een idee?
Dat is het verhaal inderdaad. Het is een tweede telefoon (Apple) die wordt gebruikt door iemand anders met een live account. Bij mijn vorige telefoon (sony z3) had je bij accounts gewoon ook de mogelijkheid een live account toe te voegen en alles ging automatisch, dit blijkt niet meer te kunnen bij de wileyfox.
Of ik heb het verkeerd gedaan of de optie is er wel maar hieronder in ieder geval 2 fotos.
Gmail met alle synchronisatie opties en Hotmail met alleen email synchroniseren.
http://imgur.com/a/BT9DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Trekhaek in welke applicatie heb je het @live account ingesteld? Ik gebruik Boxer voor mijn Hotmail account en daarmee werkt het perfect. Contacten, E-mail en agenda komen hier gewoon prima door: Google Play: VMware Boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Binho85 het kan van alles zijn. Maar gezien je toestel niks meer doet en je accu compleet leeg geraakt is. Verwacht ik dat de accu zo leeggetrokken is, dat deze is overleden.

Bij dit soort situaties wordt wel altijd aangeraden om het toestel minimaal 24 uur aan de oplader te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binho85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-07 18:47
Bij dit soort situaties wordt wel altijd aangeraden om het toestel minimaal 24 uur aan de oplader te hangen.
Dank voor je reactie, ik ga het nog een keer proberen.
Vorige week maandag een support vraag naar Wileyfox gestuurd, daarop dezelfde dag nog wat wedervragen gehad. Deze natuurlijk direct beantwoord en tot op heden radiostilte....
Valt me wel een beetje tegen van Wileyfox. Toestel is nog geen 10 maanden oud, hoop toch wel dat ze deze week met een oplossing gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Verwijderd sinds afgelopen week ook ineens 2 x last gehad van random reboots.
Build TOS208G-N2G47Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Nick39 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Ik zou hem omruilen want dit klinkt niet gezond
Het zal nog een keer moeten waarschijnlijk. Net de vervangende telefoon binnengekregen en dezelfde problemen met het wandcontact opladen zijn er weer. Ik vraag me bijna af of het niet gezeik is met het Belgisch net in plaats van met de telefoon, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. Nu gaat het ding niet verder dan 59% voor het laden aan en uit springt elke halve seconde, en reboot terwijl het ding uit staat. Overigens, als ik in de halve seconden dat het connectie maakt kijk naar het lock scherm dan staat er wel "Charging rapidly" dus dan zou je ook zeggen dat ik geen speciale snellader nodig moet hebben i.p.v de lader die ik heb. Ik wordt er pisnijdig van, en als dit niet zichzelf snel oplost dan gaat heel Wileyfox de deur uit.

@Verwijderd Wat is er toch mis?

[ Voor 50% gewijzigd door Cowabungaa op 30-08-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cowabungaa schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

[...]

Het zal nog een keer moeten waarschijnlijk. Net de vervangende telefoon binnengekregen en dezelfde problemen met het wandcontact opladen zijn er weer. Ik vraag me bijna af of het niet gezeik is met het Belgisch net in plaats van met de telefoon, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. Nu gaat het ding niet verder dan 59% voor het laden aan en uit springt elke halve seconde, en reboot terwijl het ding uit staat. Overigens, als ik in de halve seconden dat het connectie maakt kijk naar het lock scherm dan staat er wel "Charging rapidly" dus dan zou je ook zeggen dat ik geen speciale snellader nodig moet hebben i.p.v de lader die ik heb. Ik wordt er pisnijdig van, en als dit niet zichzelf snel oplost dan gaat heel Wileyfox de deur uit.

@Verwijderd Wat is er toch mis?
Vreemd... 'het belgisch net' heeft er uiteraard niets mee te maken maar misschien wel de stroomkring waar je stopcontact deel van uitmaakt ;)

Heb je het probleem op al je stroomkringen? (En valt je tv ook voortdurend uit? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Dryhte schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Vreemd... 'het belgisch net' heeft er uiteraard niets mee te maken maar misschien wel de stroomkring waar je stopcontact deel van uitmaakt ;)

Heb je het probleem op al je stroomkringen? (En valt je tv ook voortdurend uit? :+ )
Nope, alles is in orde. Mijn oude telefoon, een Moto G 3rd Gen laadt ook prima op. Elk apparaat dat ik moet opladen eigenlijk, dit is het eerste ding dat lastig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Cowabungaa schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Nope, alles is in orde. Mijn oude telefoon, een Moto G 3rd Gen laadt ook prima op. Elk apparaat dat ik moet opladen eigenlijk, dit is het eerste ding dat lastig doet.
En je USB-C kabeltje? Is dat vernieuwd toen je een nieuwe telefoon kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Dryhte schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

En je USB-C kabeltje? Is dat vernieuwd toen je een nieuwe telefoon kreeg?
Ook die is nieuw. Ik denk dat we te maken hebben met een heel raar kosmisch toeval. Ik heb het USB ladertje van de iPhone van mijn buurvrouw even geleend, en daarmee kan ik zonder problemen opladen. Toch heel frappant dat ik én de locale FNAC beide met een lader zitten waar deze telefoon niet mee overweg lijkt te kunnen... Nu nog richting een telefoon zaakje ergens in de stad en zo'n lader vinden. Toch spijtig dat op deze manier de goedkope Wileyfox toch duurder uitvalt. Maar goed, we zien wel. Ik zou toch denken dat mijn 5V/1A Belkin lader toch prima moet zijn, of een Samsung snellader. Maar schijnbaar niet.

Overigens moet ik er wel bijzeggen dat die iPhone lader wel heel erg warm wordt. Ik weet niet of dat wel zou moeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Cowabungaa op 30-08-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cowabungaa Vervelend, maar da’s geen reden om nijdig te worden. Een vraag, voor de duidelijkheid en goede orde: ‘Welke lader gebruik je naast die van de iPhone lader van de buurvrouw?'

Het is aan te raden het daarnaast op te laden in een normaal stopcontact, geen wandcontact. Daarover is op Facebook, op de Engelstalige variant van Wileyfox, een melding geweest met een soortgelijk geval.

Het advies van Wileyfox. Hopelijk helpt dit je verder. Zelf heb ik deze Aukey lader (ook) gekocht; geen problemen. Succes!

Update; ik las, na wat teruggelezen te hebben hier, dat je een Belkin lader (5V) gebruikt. Excuseer, het is aan me voorbij gegaan (vakantietijd)! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 17:54 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
@Verwijderd

Nou ja, het is al de tweede telefoon, maar met die eerste was nog meer mis dus die ging heel rap terug. Ik heb weinig geduld voor techniek die niet werkt. Maar goed, het lijkt nu opgelost in ieder geval.

Nu vraag ik me af; gebruikt iemand hier screenprotectors die wél passen? Eerst de glazen geprobeerd van Wileyfox zelf maar die plakte totaal niet aan de randen omdat het scherm afbuigt. Ik heb nu wat plastic dingetjes besteld van Just In Case via Bol die ook voor de Swift 2 Plus zouden moeten zijn maar daar blijft ook nog een irritante rand :/ Het stomme is dat de screen protector die erop zat bij levering net iets kleiner was en dat probleem niet had, maar die was al flink bekrast dus die ging er direct weer af. Géén idee waar die te bestellen alleen, want Wileyfox zelf heeft alleen protectors van gehard glas. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

(En ja ik weet dat er een accessoires topic is maar dat is een beetje dood :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb nog steeds het rare dat het keyboard volledig vastloopt tijdens het intikken, het maakt niet uit welk keyboard ik installeer, stock of swiftkey, het reageert niet meer op input en ook de pijltjes toetsen werken niet meer onderaan het apparaat.
Maar, raak ik het scherm gedurende een paar seconden op 2 plekken aan, het liefst op het actieve deel van het scherm dus waar je de getypte tekst ziet, en het keyboard zelf, dan gaat het vanzelf weer werken.
Iemand enig idee ?
Reeds een factory reset gedaan, dalvik cache geleegd.. het gebeurt in elke app waarin ik tik, facebook of whatsapp maakt niet uit.
Op willekeurige momenten kapt het toetsenbord gewoon en moet ik hem als het ware kortsluiten.
Ook helpt de aan en uit knop even om het scherm weer tot leven te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd Bedankt jongens, super snelle fix weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oo6Kf9tJIOmQGDy7Tgq3aJbd/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Bedankt voor de tip... Ik heb even gecheckt en had ook een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
hebben meer van jullie last van de bijna dagelijkse spontane reset van de telefoon? hij start dan uit zichzelf helemaal opnieuw op.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
@anconakip heel af en toe (max 1 à 2x per maand) herstart mijn telefoon spontaan.
Al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
anconakip schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:45:
hebben meer van jullie last van de bijna dagelijkse spontane reset van de telefoon? hij start dan uit zichzelf helemaal opnieuw op.
Dit heb ik nog nooit gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
anconakip schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:45:
Ik heb dat ook gehad na de update naar Nougat, maar sinds ik een factory reset deed is dat probleem volledig opgelost.

Zijn er nog tweakers met een WS2 die last hebben van problemen met de audio recording?

Ik was gisteren op een concert en wou voor mijn zoontje een stukje opnemen, maar bij het afspelen klinkt alles 'garbled', op-en-af, inconsistent, onherkenbaar. (EDIT: 'k heb nog eens in rustiger omstandigheden getest en dan klinkt het normaal. Misschien is het enkel in zeer luide omstandigheden een probleem?)

@Verwijderd known issue?

Zie ook hier: https://forum.xda-develop...-sound-recording-t3673799

[ Voor 43% gewijzigd door Dryhte op 19-09-2017 14:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Verwijderd heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:08:
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Verwijderd heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.
Netjes

• anconakip
de telefoon van mijn vrouw start de laatste tijd steeds vaker uit zichzelf opnieuw op. erg lastig. Maar sinds vandaag krijg je onderstaande corrupt melding tijdens het opnieuw opstarten. Na indrukken power knop start hij dan wel opnieuw op.
Telefoon stuk? of iets anders simpels?
https://anconakip.de.quic...2335f3132323835312e6a7067

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:56:
de telefoon van mijn vrouw start de laatste tijd steeds vaker uit zichzelf opnieuw op. erg lastig. Maar sinds vandaag krijg je onderstaande corrupt melding tijdens het opnieuw opstarten. Na indrukken power knop start hij dan wel opnieuw op.
Telefoon stuk? of iets anders simpels?
https://anconakip.de.quic...2335f3132323835312e6a7067
Geen zorgen, zie deze link met antwoord van Wileyfox!

• anconakip
Thanks, dit was de oplossing. nu hopen dat de spontane resets ook wegblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastaar
  • Laatst online: 21-08 23:17
Wow, Een geluk dat ik nu pas op dit forum stoot. Als ik alle reacties hier zie zou je schrik krijgen om 'm te kopen. Maar ik heb 'm nu een kleine 3 maand, ben er super tevreden over (zeker voor deze prijs) en heb van veel van de bovenstaande problemen tot nu toe geen last gehad. Heb zelfs inmiddels al leren leven met het Truecaller gedoe ;-)
Maar ik heb wel een vraag en de ondersteuning knop op de Wileyfox website werkt niet, en registreren gaat (vanuit België) ook niet dus @Wileyfox : Is er in de nabije toekomst USB OTG support voorzien aub ? Ik zou 'm goed kunnen gebruiken met een of ander endoscoop gedoe dingetje om leidingen te controleren.
Al bedankt voor antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kastaar schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:11:
Wow, Een geluk dat ik nu pas op dit forum stoot. Als ik alle reacties hier zie zou je schrik krijgen om 'm te kopen.
Het is algemeen gedrag om vooral te gaan klagen als er iets niet werkt. Op basis van de meeste toesteltopics hier zou je eigenlijk geen één toestel moeten kopen, want bijna alle berichten zijn vooral negatief.
Heb zelfs inmiddels al leren leven met het Truecaller gedoe ;-)
Truecaller is heel eenvoudig uit te vervangen hoor, dus zo'n gedoe is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastaar schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:11:
Wow, Een geluk dat ik nu pas op dit forum stoot. Als ik alle reacties hier zie zou je schrik krijgen om 'm te kopen. Maar ik heb 'm nu een kleine 3 maand, ben er super tevreden over (zeker voor deze prijs) en heb van veel van de bovenstaande problemen tot nu toe geen last gehad. Heb zelfs inmiddels al leren leven met het Truecaller gedoe ;-)
Maar ik heb wel een vraag en de ondersteuning knop op de Wileyfox website werkt niet, en registreren gaat (vanuit België) ook niet dus @Wileyfox : Is er in de nabije toekomst USB OTG support voorzien aub ? Ik zou 'm goed kunnen gebruiken met een of ander endoscoop gedoe dingetje om leidingen te controleren.
Al bedankt voor antwoord
Klopt, men kan ervoor terugdeinzen. Echter, het overkomt niet iedereen. Dus dit is niet iets wat op grote schaal gebeurt. En zelf heb ik het toestel met plezier, en naar volle tevredenheid, al sinds april, ook zonder noemenswaardige grote problemen.

Trouwens, je kan Wileyfox beter een e-mail, Facebook- of Twitterbericht sturen want hier is @Verwijderd niet (zo) actief meer sinds enige tijd.

Krijg zojuist antwoord van Wileyfox met de mail, voor contact:

The Netherlands: nederland@wileyfox.com
Belgium: belgie@wileyfox.com or belgique@wileyfox.com

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat moeten ze niet op Facebook vragen maar op hun eigen site. Ik heb geen FB en wil ook geen FB en ga absoluut geen FB account maken om met Wileyfox te kunnen communiceren. Worden ze soms door FB betaald om nóg meer zieltjes voor ze te werven of zo?

Het is vooral gemakzucht vrees ik dat bedrijven Facebook en Twitter voor contact met hun klanten gebruiken want dan hoeven ze er zelf geen voorziening voor te maken op hun site, die te onderhouden en zonodig te modereren.

Dat er veel mensen wél van die media gebruik maken is geen reden om die dan maar exclusief te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaptJackSparrow: Zelf heb ik ook geen Facebook-account. Een poos geleden stuurde ik Wileyfox een e-mail met zulke tips, vriendelijke verzoeken en vragen. En één van die 'verzoeken' is gehonoreerd. Het is bijzonder dat zoiets mogelijk is. Dus een mail is evengoed mogelijk hoor, ongetwijfeld. En of ze het nu op Facebook of Twitter plaatsen. Dat is aan hen. Daar is desondanks een grote groep mensen mee te bereiken. Dat weten wij, dat weten zij. Niets om 'ons' druk over te maken. ;) Fijne dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:42:
@CaptJackSparrow: Zelf heb ik ook geen Facebook-account. Een poos geleden stuurde ik Wileyfox een e-mail met zulke tips, vriendelijke verzoeken en vragen. En één van die 'verzoeken' is gehonoreerd. Het is bijzonder dat zoiets mogelijk is. Dus een mail is evengoed mogelijk hoor, ongetwijfeld. En of ze het nu op Facebook of Twitter plaatsen. Dat is aan hen. Daar is desondanks een grote groep mensen mee te bereiken. Dat weten wij, dat weten zij. Niets om 'ons' druk over te maken. ;) Fijne dag!
CaptJackSparrow schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:05:
Dat er veel mensen wél van die media gebruik maken is geen reden om die dan maar exclusief te gebruiken.
Het sleutelwoord was hier 'exclusief'. Ik heb er niets op tegen als ze het daar OOK vragen maar dat hoort dan naast een voor iedereen toegankelijk kanaal op de eigen site te zijn. Zo veel werk is het niet om dat op te zetten. Daar is tegenwoordig een veelheid aan software voor beschikbaar om dat mee te doen.

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Ongelukje: mijn vriendin is heel tevreden met haar Swift 2 Plus, maar van de week heeft ze hem in het water laten vallen. Natuurlijk er snel uit gehaald, afgedroogd en een paar dagen laten drogen in een bakje rijst (wat je al niet vindt op internet).

Nu bij het inschakelen trilt het toestel een keer, soms licht het scherm op en zie je het Wileyfox logo, maar daarna gebeurt er niks. Er zal dus toch schade zijn. We hebben al een lokale reparateur gebeld maar die "doen geen wileyfox".

Iemand hier ervaringen mee? @Verwijderd is er nog hoop op reparatie? Of is het toestel overleden en moeten we voor een nieuwe gaan?
@whistler neem even contact op met je verkooppunt, die kunnen je precies de stappen uitleggen. Maar gezien de aankoopprijs verwacht ik dat het meer kost dan een nieuw toestel kopen. Als je een inboedelverzekering hebt, die het dekt, kan je het op die manier laten vergoeden.

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
@rens-br bedankt voor de tip! Het verkooppunt was amazon.fr (goeie aanbieding destijds) dus ik vrees dat we daar weinig van hoeven te verwachten. Maar aan die verzekering had ik nog niet gedacht.
whistler schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:51:
@rens-br bedankt voor de tip! Het verkooppunt was amazon.fr (goeie aanbieding destijds) dus ik vrees dat we daar weinig van hoeven te verwachten. Maar aan die verzekering had ik nog niet gedacht.
Het wordt wel lastig om een mail te sturen in het Frans, maar het is gewoon een Europees bedrijf en daarmee moeten ze zich houden aan de Europese regels (2 jaar garantie e.d.), ik zou het daar dus gewoon proberen. Daarnaast zou je ook een mail kunnen sturen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
De Swift 2 staat ook op mijn lijstje als vervanger van mijn 2,5 jaar oude Moto E. Verder kijk ik ook met een schuin oog naar de Nokia 3. Ben gewoon op zoek naar een echte bang for buck telefoon. De Moto E is een prima toestel maar het beperkte geheugen van 8gb begint irritant te worden en hij wordt ook traag.

Paar vraagjes over de Swift 2:
- Ik las in de TS het volgende:
Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.
Zijn er T-mobile gebruikers die dit kunnen bevestigen of is er helemaal geen probleem?

- Ik las ook problemen met de Wifi: Is dit een vaak voorkomend issue?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Vlassie1980 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:26:
De Swift 2 staat ook op mijn lijstje als vervanger van mijn 2,5 jaar oude Moto E. Verder kijk ik ook met een schuin oog naar de Nokia 3. Ben gewoon op zoek naar een echte bang for buck telefoon. De Moto E is een prima toestel maar het beperkte geheugen van 8gb begint irritant te worden en hij wordt ook traag.

[...]

Zijn er T-mobile gebruikers die dit kunnen bevestigen of is er helemaal geen probleem?

Alvast dank!
Ik heb geen T-mobile, maar over de Wifi kan ik zeggen dat ik er alvast nog nooit problemen mee gehad heb. Werkt zoals ik verwacht.

• LocK_Out
Vlassie1980 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:26:

[...]

Alvast dank!
Volgens de specs van Wileyfox Zou de S2P deze band gewoon moeten ondersteunen.

Ik merk bij T-MOBILE wel een slechtere 4G dekking, maar enkel in huis (ben wel bereikbaar, maar valt soms even weg). Heb ook geen idee of dit niet gewoon simkaart u gerelateerd is. Buitenshuis geen enkel probleem met ontvangst.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 28-09-2017 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LocK_Out schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:47:
Volgens de specs van Wileyfox Zou de S2P deze band gewoon moeten ondersteunen.
Ik lees in het specsheet toch wat anders:
LTE Bands FDD (MHz) 800/1800/2600
Waar had jij gezien dat het wel ondersteund werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:26:
[...]

Ik lees in het specsheet toch wat anders:

[...]

Waar had jij gezien dat het wel ondersteund werd?
Misschien hier en/of in de OP. Wellicht is Wileyfox het vergeten op te nemen. Of er zit een fout bij de specificaties omschreven bij Tweakers.net zelf. > Wie zekerheid wil, zoals met veel, contacteert de bron. En da's Wileyfox zelf uiteraard. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar staat precies hetzelfde als in de sheet:
FDD-LTE: 800, 1800, 2600 Mhz (3, 7, 20)
en/of in de OP.
Ook daar staat precies hetzelfde:
FDD-LTE (CAT 4) 3, 7, 20 800, 1800, 2600 Mhz
Bij alle drie de gevallen geen 900Mhz band.
Wie zekerheid wil, zoals met veel, contacteert de bron. En da's Wileyfox zelf uiteraard. ;)
Die PDF komt direct van de website van Wileyfox af, dus ik de meest directe bron geraadpleegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out

@rens-br Ik heb alleen naar Edge & 3G gekeken, bij LTE staat inderdaad geen band 900. |:(

Ik moet wel zeggen dat ik weinig problemen betreffende ontvangst heb.

[ Voor 86% gewijzigd door LocK_Out op 29-09-2017 13:00 . Reden: Hele post aangepaste, zelf verkeerd gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, laten we zeggen: 'Hebben jullie de specificaties van de betreffende verbindingen ook met vergelijkbare Wileyfox Swift toestellen vergeleken?' En je afgevraagd of we het hier hebben over 'n abonnement of prepaid? Zoals duidelijk gemaakt, goed bedoeld, maak zelf 's meer duidelijk en doe meer onderzoek. We schieten anders weinig op en dat leidt nergens heen. Succes en 'n fijne dag allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Opeens een update van ruim 700 mb terwijl ik 7.1.2 draai.
Helaas geen details kunnen vinden maar hoe installeer ik dit op een rooted device ?
Ik wil best 700 mb downloaden maar hoe ik en waar ik het dan terug vind en hoe het te flashen is me nog even een raadsel, vooral omdat ik geen flauw idee heb of het wat toevoegt.
De nieuwste security update van september zou er bij staan maar bij 700 MB denk ik toch aan wat anders, maar ik heb absoluut geen zin om het ding weer opnieuw te rooten.
De vastlopers zijn meer regel dan uitzondering, het hele scherm reageert niet meer maar als ik dan even de aan en uit knop aanraak gaat het weer goed.
Misschien is die foxhole de oorzaak van alles,maar welke launcher dan wel ?
Eigenlijk ben ik bijna op het punt om het ding een gooi te geven..
Ik kan helaas niet goed bepalen welke app steeds het ding bevriest, na een keer of 3 de powerknop te hebben gedaan is het weer weg voor een paar uur.. met dezelfde apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De beveiliging september heb ik al weer even, dat was wel 500+ mb. Er staat normaal toch bij wat de update is? De verdere problemen herken ik helemaal niet..

Probeer een andere launcher, of probeer het zonder root. Mogelijk zijn dan de problemen weg..
Of een van de laatste apps die je hebt geïnstalleerd weg halen en kijken of dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Tonkey schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:10:
De beveiliging september heb ik al weer even, dat was wel 500+ mb. Er staat normaal toch bij wat de update is? De verdere problemen herken ik helemaal niet..
Via systeemupdates nu meer gevonden, android 7.1.2 ( wlke er al op staat) Nougat, tos249H. Ruim 700 MB.
Ik zal wel eens zoeken op dirty flash maar dan moet ik toch eerst uitvinden waar de update gebleven is.
Probeer een andere launcher, of probeer het zonder root. Mogelijk zijn dan de problemen weg..
Of een van de laatste apps die je hebt geïnstalleerd weg halen en kijken of dat scheelt.
Unrooten is geen optie, die root heb ik echt nodig,maar dat is het niet want voor ik het ding rootte was het ook al zo.
Het probleem is dat hij op de meest rare momenten freezed.. ook als er nog niets op staat.
Uiteraard al eens factory reset gedaan en de caches geleegd.
Vanwege het onvoorspelbare karakter vrees ik dat terug sturen niet echt een optie is want soms gaat het uren goed en dan heb ik 4 keer een freeze in 10 minuten maar in een repair centre gaan ze echt niet zo lang zitten kijken..
Ik zal eens experimenteren met een andere launcher... ook over truecaller ben ik niet zo tevreden,steeds reclame in beeld over overstappen naar pro, alleen de link naar een andere dialer kan ik even niet vinden.
Ik snap best dat willeyfox het leuk vind om een dialer er op te zetten maar dan niet een die steeds wil dat ik betaal..

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 02-10-2017 13:31 . Reden: aanvullling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nick39 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:25:
[...]

alleen de link naar een andere dialer kan ik even niet vinden

[...]
*knip*. Ook op deze manier linken naar APK files is niet toegestaan.

Ik gebruik die met volle tevredenheid. Download niet per ongeluk een andere versie, enkel de nonnexus versie werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 02-10-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

*knip*. Ook op deze manier linken naar APK files is niet toegestaan.

Ik gebruik die met volle tevredenheid. Download niet per ongeluk een andere versie, enkel de nonnexus versie werkt.

Misschien een beetje flauw (maar dat was deze post ook ;)), maar het beleid is geen links naar APK's buiten de playstore om, dus ook niet indirect via google en ook niet indirect via tekstuele uitleg om op dezelfde plek uit te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 02-10-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
@Nick39

Truecaller is inderdaad een vreselijke app. Ik ben terug naar de Google dialer. Helaas moet je deze inderdaad zelf buiten de play store om zoeken. Dan truecaller stoppen en updates verwijderen (en automatische updates uitzetten. Maar mogelijk is het door je root wel te verwijderen)

Of het je probleem verhelpt is de vraag maar dan heb je wel weer een fijne dialer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou zat in het bij het toestel geleverde Cyanogen OS ook een dialer. Bij mijn Spark X is dat com.cyngn.dialer v5.1.1_25. Zal bij de Swift waarschijnlijk dezelfde zijn lijkt me.

Als die beviel zou je die evt. kunnen (blijven) gebruiken. Ik weet niet of die zonder root te back-uppen is maar met root moet dat zeker kunnen en er lijkt me een goede kans dat die zal werken onder Android 7 als je die dialler dan weer herinstalleert. Je hebt door aanschaf van het toestel per slot van rekening ook het gebruiksrecht van die app gekocht dus ik zie niet in hoe dat niet door de beugel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
CaptJackSparrow schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:16:
Nou zat in het bij het toestel geleverde Cyanogen OS ook een dialer. Bij mijn Spark X is dat com.cyngn.dialer v5.1.1_25. Zal bij de Swift waarschijnlijk dezelfde zijn lijkt me.

Als die beviel zou je die evt. kunnen (blijven) gebruiken. Ik weet niet of die zonder root te back-uppen is maar met root moet dat zeker kunnen en er lijkt me een goede kans dat die zal werken onder Android 7 als je die dialler dan weer herinstalleert. Je hebt door aanschaf van het toestel per slot van rekening ook het gebruiksrecht van die app gekocht dus ik zie niet in hoe dat niet door de beugel zou kunnen.
Ik had er al naar zitten kijken, maar omdat ik zag dat die enkel in een 'oude' versie te downloaden was (target Lollipop, versie uit 2015) had ik 'm links laten liggen.

Maar nu zeg jij dat v5.1.1_25 de versie was die nu nog in gebruik is op je Spark X? Dat betekent dat dat gewoon de huidige versie is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze versie zit in de laatste CyOS versie die er is geweest voor de overgang naar Android 7. Daar werk ik nu mee. Ik heb de overstap naar 7 nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik vond dit topic die blijkbaar dezelfde rom heeft maar ik durf het niet aan aangezien ik de swift plus heb, en geen twrp heb.. dat zou ik uiteraard er op kunnen zetten maar als de rom niet goed is..
https://forum.xda-develop...ndroid-7-1-t3654999/page7

De stock dialer heb ik, nu,met dank, helaas zat in de oude swift die ik had ook al truecaller maar die zeurde nooit om updates en pro versies.
Ik snap het ook niet helemaal, je levert een dialer die vervolgens gaat mekkeren dat je de pro versie moet aanschaffen en blijft "naggen".
Maar goed, ik blijf toch zitten met is deze image juist en kan ik die gewoon flashen in de hoop dat de hangers weg zijn.
Met alle swift 2 x plus en noem maar op namen gaat het me een beetje duizelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Nick39 Sorry hoor, maar het klinkt serieus alsof je geen idee hebt waar je überhaupt mee bezig bent (gaat) & wil je dan ook sterk afraden om te doen wat je dan ook maar van plan bent.

Je geeft eerst aan een systeem update (OTA) te willen installeren. Dat (gaat je niet lukken) lukt je niet, want je hebt OTA update mogelijkheid gesloopt door te rooten. (daar was je volgens mij dan wel al achter)

Je wil gaan dirty flashen zonder goede bron & kennis over de update zelf? Of een image flashen terwijl je twijfelt of ie überhaupt voor jouw model is?

Ik lees een hoop misschien. Je gebruikt android, dan is "misschien" uitsluiten het belangrijkste anders blijf je bezig & achter de feiten aanlopen.
Je bent ook nog eens geroot, wat het in dit verhaal alleen nog maar lastiger maakt. Zeker gezien je aangeeft dat Factory resets niet helpen. Waar heb je root trouwens zo hard voor nodig, dat unrooten een "no go" is?

De update bevat de security patch van September & additionele bugfixes voor het OS. Wileyfox is nooit zo gedetailleerd met changelogs, dus wat er precies in zit is onduidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 04-10-2017 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
LocK_Out schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 05:45:
@Nick39 Sorry hoor, maar het klinkt serieus alsof je geen idee hebt waar je überhaupt mee bezig bent (gaat) & wil je dan ook sterk afraden om te doen wat je dan ook maar van plan bent.

Je geeft eerst aan een systeem update (OTA) te willen installeren. Dat (gaat je niet lukken) lukt je niet, want je hebt OTA update mogelijkheid gesloopt door te rooten. (daar was je volgens mij dan wel al achter)
De mogelijkheid is niet gesloopt, hij haalt hem gewoon binnen
Je wil gaan dirty flashen zonder goede bron & kennis over de update zelf? Of een image flashen terwijl je twijfelt of ie überhaupt voor jouw model is?
Nee, ik vraag hier of de image geschikt is die ergens wordt aangeboden, de root tutorials voor de swift heb ik zelf geschreven, ik kan dus de twrp voor dit model ( dat ik ook gebruikt hebt om uberhaupt te kunnen rooten) dus ook definitief flashen.
Als ik de OTA gebruik is ie altijd geschikt voor het model maar als ik hem ergens zo vandaan kan halen spaart dat weer wat moeite.
Ik lees een hoop misschien. Je gebruikt android, dan is "misschien" uitsluiten het belangrijkste anders blijf je bezig & achter de feiten aanlopen.
Je bent ook nog eens geroot, wat het in dit verhaal alleen nog maar lastiger maakt. Zeker gezien je aangeeft dat Factory resets niet helpen. Waar heb je root trouwens zo hard voor nodig, dat unrooten een "no go" is?
Niet hatelijk bedoeld maar er zijn tientallen redenen om een toestel geroot te willen hebben.
Ze zijn alle belangrijk voor mij, een van de eerste postst van welk model telefoon dan ook gaat meestal over de vraag of ie geroot kan worden.
Da's niet zo maar.
Host files aanpassen om van irritante reclame verlost te zijn is er een, device ID veranderen zonder een factory reset, bloatware verwijderen, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik ben geïnteresseerd in de Swift 2 plus. Is er iemand die kan bevestigen dat ABN AMRO wallet en OV chip mobiel werken op deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zapato schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:56:
Ik ben geïnteresseerd in de Swift 2 plus. Is er iemand die kan bevestigen dat ABN AMRO wallet en OV chip mobiel werken op deze telefoon?
RFC chip is aanwezig dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
goddegoddeot schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:04:
[...]

RFC chip is aanwezig dus waarom niet?
Hij staat niet op een lijst van Vodafone waar OV chip mobiel naar verwijst. ABN AMRO zegt "De app is niet beschikbaar voor de volgende toestellen: ASUS ZenFone 2, ASUS ZenFone C, ASUS ZenFone Zoom, Elephone P9000 en Huawei Ascend P7." NFC is dus nog geen garantie kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zapato schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:56:
Voor wat het waard is: Het contactloos betalen werkte met dit toestel en de ING app zonder problemen bij mij. Geen idee of ABN Amro andere voorwaarden of technische eisen heeft.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53
Ik had gisteren een raar dingetje: ik probeerde 112 te bellen omdat er iemand op de vluchtstrook aan het fietsen was, waarbij ik de Google dialer gebruikte (truecaller disabled).. als ik dan op 'bellen' drukte verdween het gesprek na 2 seconden.

Uiteindelijk gelukt om te bellen via het lock screen --> 'emergency call'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:24
Eerdere post, helaas geen reactie gezien. Wat ik probeer is het volgende:
lucas321 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:32:
Graag jullie advies:
Model: WF Swift 2+
OS versie: 6.0.1
CyanogenMod OS versie: 13.1.5-ZNH2KAS7EB-marmite
Build number: mhc19q
Recovery TWRP versie: (weet ik niet, als dit van belang is zal ik het opzoeken)
Rooted: Ja

**ja ik weet dat ik hopeloos achter loop ;) **

Ik heb de laatste update TOS118C gedownload, echter omdat ik mogelijk nog TWRP heb draaien komt mijn Swift na de reboot in de verkeerde recovery mode terecht. Ik heb getracht de update file te zoeken via de file browser van TWRP om hem zo een schop te kunnen geven, echter kan ik 'm niet vinden, iemand advies waar te vinden? Hoe kan ik nu toch de TOS118C update installen?
Kan ik deze update zonder slag of stoot installen? (ik heb voor de zkerheid backup gemaakt met Titanium Backup)
rens-br schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:08:
De WeTransfer link naar het bestand bestaat niet meer. :'(
Het gaat om:
This
SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip

[ Voor 52% gewijzigd door lucas321 op 16-10-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucas321 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:46:
This
SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip
Heb jij even geluk dat ik van juist dat bestand een mirror heb staan op AndroidFileHost: https://androidfilehost.com/?fid=457095661767152817.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Heb jij even geluk dat ik van juist dat bestand een mirror heb staan op AndroidFileHost: https://androidfilehost.com/?fid=457095661767152817.
Thanks. _/-\o_

Maar dan zit ik nu nog even wat de beste upgrade aanpak voor mijn geval is. Ik ga 'm nu eerst volgen zoals op de wileyfox pagina. Maar ik denk dat ik tegen de root en twrp problems aanloop. Any help welcome. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucas321 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:40:
Maar dan zit ik nu nog even wat de beste upgrade aanpak voor mijn geval is. Ik ga 'm nu eerst volgen zoals op de wileyfox pagina. Maar ik denk dat ik tegen de root en twrp problems aanloop.
Eerlijk gezegd heb ik hier geen ervaring mee. Op mijn OPO kan je updates gewoon installeren via TWRP, zolang het maar een 'Full Zip' is (dus geen OTA package). Je moet daarna wel opnieuw rooten.

Maar goed het is sowieso verstand om een full nandroid backup te maken voordat je begint.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik hier geen ervaring mee. Op mijn OPO kan je updates gewoon installeren via TWRP, zolang het maar een 'Full Zip' is (dus geen OTA package). Je moet daarna wel opnieuw rooten.

Maar goed het is sowieso verstand om een full nandroid backup te maken voordat je begint.
de .zip file in de root van de microSD kaart opgeslagen. Via TWRP de install gedaan. Na de eerste reboot, na de update (waar 2 rode errors stonden) blijft de telefoon hangen in het witte titel scherm met Wileyfox in beeld (ne al zeker 45 mins). Moet ik misschien nog de Dalvik cache wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat waren deze errors? Is natuurlijk wel handig om te weten.
Moet ik misschien nog de Dalvik cache wissen?
Dat lijkt mij handig na elke update. Maar ik verwacht dat het updaten simpelweg niet gelukt is. Wellicht zit root o.i.d. in de weg. Wat je nu kan proberen is:
  1. Teruggaan naar de oude situatie met de backup die je gemaakt hebt
  2. Installeer je huidige versie via TWRP nogmaals (daarmee wordt root en eventuele andere aanpassingen verwijderd
  3. Reboot in systeem
  4. Installeer nu de update via TWRP
  5. Clear Cache en reboot in systeem
Overigens welke versie van TWRP heb je? Als dit niet de meest recente versie is, moet je die eerst updaten. Niet alle TWRP versies kunnen overweg met Android 7 namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Wat waren deze errors? Is natuurlijk wel handig om te weten.

[...]

Dat lijkt mij handig na elke update. Maar ik verwacht dat het updaten simpelweg niet gelukt is. Wellicht zit root o.i.d. in de weg. Wat je nu kan proberen is:
  1. Teruggaan naar de oude situatie met de backup die je gemaakt hebt
  2. Installeer je huidige versie via TWRP nogmaals (daarmee wordt root en eventuele andere aanpassingen verwijderd
  3. Reboot in systeem
  4. Installeer nu de update via TWRP
  5. Clear Cache en reboot in systeem
Overigens welke versie van TWRP heb je? Als dit niet de meest recente versie is, moet je die eerst updaten. Niet alle TWRP versies kunnen overweg met Android 7 namelijk.
Inderdaad wel zo handig. ;)
Inmiddels TWRP 3.1.1-0 installed

Errors:
Patching system image unconditionally...
E:unknown command [log] {in rood}
Writing radio image...
###etc.

Maar na het installeren van nieuwe TWRP, krijg ik de 2 errors niet meer. Maar na de install blijf ik nog steeds in het witte Wileyfox scherm hangen.

Backup om de een of andere manier niet beschikbaar. no clue waar die gebleven is.

Zit er dan niks anders op om volledige nieuwe system image te laden?
Waar kan ik deze downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
Sinds het weekend ook in het bezit van een Wileyfox Swift 2 Plus, tot nu toe zeer tevreden.
Had wel liever een iets kleinere telefoon gehad (hiervoor een Sony Z3 Compact) maar door de prijs en goede recensies toch voor deze gegaan.

Voor de plus gegaan door de 32gb geheugen.

Nog wel een vraagje, hoe kan je de batterij percentage zien in de statusbar? Lees dat dat via de UI-tuner moet maar kom daar niet in. Gear icon zou je 10 seconden moeten vasthouden in het notificatie menu maar werkt niet (bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Ik heb nu een volledige wipe gedaan en daarna de SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip install gedaan.

Ik blijf constant hangen in het witte Willeyfox scherm. Iemand 'n tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 15:31
Marc3l schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:40:
Nog wel een vraagje, hoe kan je de batterij percentage zien in de statusbar?
Instellingen - Statusbalk - Statusbalk Pictogrammen - Accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lucas321 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:39:
Kijk eens in je log wat daar staat / stond.
Backup om de een of andere manier niet beschikbaar. no clue waar die gebleven is.
Standaard in sdcard0 of sdcard1 in de map TWRP\backups
Zit er dan niks anders op om volledige nieuwe system image te laden?
Daar ben ik eerlijk gezegd wel bang voor.
lucas321 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:45:
Ik heb nu een volledige wipe gedaan en daarna de SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip install gedaan.
Ik had verwacht dat dit gewoon zou werken. Je kan: https://forum.xda-develop...tos118c-fastboot-t3605101 nog proberen en mocht dat ook niet werken moet je eerst terug naar stock recovery en het dan nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20
@rens-br de TOS089A versie is niet de nieuwste toch? Dat is volgens mij de TOS249H. Spreekt er iets tegen om deze vanuit twrp te flashen? Uiteraard met alles wipen en inclusief factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zawaponga schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:30:
@rens-br de TOS089A versie is niet de nieuwste toch? Dat is volgens mij de TOS249H. Spreekt er iets tegen om deze vanuit twrp te flashen? Uiteraard met alles wipen en inclusief factory reset.
Lijkt mij niet zo'n probleem. Het probleem over het algemeen met flashen is het bemachtigen van zip files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20
Nick39 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:57:
Ik vond dit topic die blijkbaar dezelfde rom heeft maar ik durf het niet aan aangezien ik de swift plus heb, en geen twrp heb.. dat zou ik uiteraard er op kunnen zetten maar als de rom niet goed is..
https://forum.xda-develop...ndroid-7-1-t3654999/page7
hier heeft @Nick39 laatst een xda topic gelinkt, die zien er wel goed uit en de links gaan naar officiële Wileyfox wetransfer.
Ik ga binnenkort van CM naar 7.1.2 omdat xposed voor android 7 laatst uitgekomen is.
En ik zal mijn ervaringen in het swift 2 root topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
Omabeatle schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:10:
[...]

Instellingen - Statusbalk - Statusbalk Pictogrammen - Accu
Thanks, kreeg gisteren alleen een plus teken in het batterij icoontje te zien.
Nu wel een percentage :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucas321
rens-br schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Kijk eens in je log wat daar staat / stond.

[...]

Standaard in sdcard0 of sdcard1 in de map TWRP\backups

[...]

Daar ben ik eerlijk gezegd wel bang voor.

[...]

Ik had verwacht dat dit gewoon zou werken. Je kan: https://forum.xda-develop...tos118c-fastboot-t3605101 nog proberen en mocht dat ook niet werken moet je eerst terug naar stock recovery en het dan nog een keer proberen.
Thanks for het meedenken. Ik heb diverse WileyFox iamges geprobeerd. Helaas geen succes. Ik heb nu Lineage OS 7 unofficial geinstalleerd. Vooralsnog als 'n zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Heeft iemand ervaring met de Screen Replacement Card? Ik vraag me af hoe dat gaat werken vanuit Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Zapato schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:40:
Heeft iemand ervaring met de Screen Replacement Card? Ik vraag me af hoe dat gaat werken vanuit Nederland.
Werkt prima! Althans, voor zover dingen prima kunnen werken met Dynafix... Want daar moet je het toestel naar opsturen. Als je contact opneemt met Wileyfox support moet je ze een aantal gegevens opsturen, en aan de hand daarvan krijg je een RMA label waarmee je je telefoon naar Dynafix Nederland kunt sturen.
Ik kreeg vervolgens na ongeveer een week een nieuwe telefoon opgestuurd. Dus niet een nieuw scherm, maar een nieuwe toestel. Dus in dit geval een heel positieve ervaring met Dynafix. Misschien dat een nieuw toestel uiteindelijk goedkoper voor ze is dan het scherm vervangen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nu gebruik ik de telefoon de laatste dagen niet zo heel veel, maar dit is toch wel extreem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Id9C0lgYnY2IFfuGqnWtHGj/full.png
:*)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dirk schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:26:
Nu gebruik ik de telefoon de laatste dagen niet zo heel veel, maar dit is toch wel extreem:
[afbeelding]
:*)
De halve tijd als ik 's avonds heb opgeladen is deze smorgens alweer naar 60% gezakt...
In de ochtend weer opladen en overdag wel gebruiken en nu heb ik nog 78% over, ik vertrouw heel dat percentage niet.

Merk ik ooit als ik de telefoon opnieuw opstart, er staat ineens 10% meer op zonder op te laden...

maar misschien heb ik net pech met mijn accu, of blijft een app hangen ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat klinkt inderdaad als een slechte accu, alhoewel je ook veel achtergrondgebruikers geïnstalleerd kunt hebben, dingen als de facebook app en stappentellers.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dirk schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:23:
Dat klinkt inderdaad als een slechte accu, alhoewel je ook veel achtergrondgebruikers geïnstalleerd kunt hebben, dingen als de facebook app en stappentellers.
Veel apps heb ik niet, en zeker geen Facebook. Vreemde is dat na een herstart het percentage vaak afwijkt. Lijkt me dus ook software te kunnen zijn. Anders zou het percentage alleen lager uitkomen na een herstart.

Hij haalt de dag altijd dus is verder goed genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik heb net de Swift 2 + binnen gekregen, ik heb hierover een vraag.

Kan ik de laadkabel veilig gebruiken icm met mijn fastcharge laadadapter van een Samsung Galaxy A5 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dat zou veilig moeten zijn ;) het is de telefoon die regelt hoeveel stroom hij krijgt. Bij mij werkt dat alleszins prima (niet met die lader natuurlijk), ik heb een 2A lader en daaraan laadt de telefoon sneller op dan op een 700mA lader die ik ook nog soms gebruik.

[ Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 27-10-2017 12:33 . Reden: argh. 0,7A = 700mA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Dank je! Ik had eigenlijk verwacht dat het toestel inmiddels met Android 7 geleverd zou worden, niet met de Cyanogen mod.

Kan ik een automatische OTA naar Android 7 verwachten of moet ik dit handmatig doen (via een instructie die ik in dit topic een paar pagina;s terug las).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
[b][message=53023217,noline]
.... ik heb een 2A lader en daaraan laadt de telefoon sneller op dan op een 7mA lader die ik ook nog soms gebruik.
Ik denk dat de accu met een 7mA-lader eerder leeggetrokken dan geladen wordt ;)

Idd bepaalt de telefoon zelf met welke stroom 'ie geladen wordt. Als je een QuickCharge 3.0-lader hebt, gaat 'it nog een stukje sneller, omdat naast de hogere stroom ook de spanning flink omhoog wordt gegeooid.

[ Voor 30% gewijzigd door Cranberry op 26-10-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
DurQ schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:26:
Dank je! Ik had eigenlijk verwacht dat het toestel inmiddels met Android 7 geleverd zou worden, niet met de Cyanogen mod.

Kan ik een automatische OTA naar Android 7 verwachten of moet ik dit handmatig doen (via een instructie die ik in dit topic een paar pagina;s terug las).
Inmiddels opgelost. Ik kreeg een OTA van een oude Cyanogen naar de laatste, en vervolgens updates tot en met Android 7.1.2. Top geregeld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mooi zo. Ik denk wel dat je geluk gehad hebt, want Wileyfox waarschuwt op facebook al enkele weken dat de gebruikers moeten gaan updaten omdat het anders moeilijker wordt... (wegens stop van de cyanogenos servers neem ik aan)

https://www.facebook.com/officialwileyfox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Heeft iemand de Swift 2 werkend met Android Auto? Ik heb er handmatig de nieuwste APK op gezet, maar krijg met de originele kabel en met een Anker kabel het niet werkend. Een ander toestel (zonder USB-C) werkt direct in deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
orillion schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:35:
Heeft iemand de Swift 2 werkend met Android Auto? Ik heb er handmatig de nieuwste APK op gezet, maar krijg met de originele kabel en met een Anker kabel het niet werkend. Een ander toestel (zonder USB-C) werkt direct in deze auto.
Toen ik een tijdje een leenauto had (Audi A6 van dit jaar) kreeg ik het niet voor elkaar. Wel met de nieuwste APK. Helaas kon de auto de telefoon niet vinden. Kabel die ik gebruikte was de standaard Wileyfox kabel die er bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
ranjo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:10:
[...]

Toen ik een tijdje een leenauto had (Audi A6 van dit jaar) kreeg ik het niet voor elkaar. Wel met de nieuwste APK. Helaas kon de auto de telefoon niet vinden. Kabel die ik gebruikte was de standaard Wileyfox kabel die er bij zat.
Het is me inmiddels één keer gelukt (van 12 pogingen oid). Het was direct na een reboot en ik had eerst Android Auto gestart en daarna de kabel erin gestoken. Sindsdien werkt het echter niet meer met die volgorde...
@Verwijderd is dit iets waar jullie invloed op hebben? Andere telefoons met Android 7.1 geven geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dryhte
Op Facebook kreeg ik antwoord van Wileyfox dat ze momenteel met twee dingen bezig zijn:
- patches voor o.m. de KRACK vulnerability (= patch van november)
- Oreo komt daarna

Ik ben benieuwd...
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support