Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
Ben net zo benieuwd. Helaas geven ze weinig inhoudelijks over het tijdspad.
Daarnaast valt me op dat @Verwijderd ook niet zo actief meer is als in de beginperiode.

Verder ben ik nog wel steeds zeer tevreden met de toestellen en de service vwb updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Cranberry schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:55:
Ben net zo benieuwd. Helaas geven ze weinig inhoudelijks over het tijdspad.
Daarnaast valt me op dat @Verwijderd ook niet zo actief meer is als in de beginperiode.

Verder ben ik nog wel steeds zeer tevreden met de toestellen en de service vwb updates.
yup. Nu ligt mijn lat wel heel laag (ik koop altijd budget modellen), maar de Swift 2+ is veruit de beste telefoon die ik ooit kocht, en zeker niet de duurste. En een belangrijk deel van dat gevoel is het feit dat we tot dusver lekker up to date blijven (wat nooit eerder het geval was met een budget telefoon)

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 10-11-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Sorry een tijdje in het ziekenhuis geweest, is een update rom voor de wileyfox 2 hetzelfde als de wileyfox 2 plus ??
Ik zit er nog steeds tegen aan te hikken om te updaten vanwege de root.
Ik begrijp dat ik de standaard recovery moet vervangen voor de twrp en dan de goede zip kan flashen, en dat ik dan nog steeds alles heb ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:52:
Op Facebook kreeg ik antwoord van Wileyfox dat ze momenteel met twee dingen bezig zijn:
- patches voor o.m. de KRACK vulnerability (= patch van november)
- Oreo komt daarna

Ik ben benieuwd...
Hebben ze iets gemeld over ETA cq wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
IJsbeer schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:31:
[...]
B

Hebben ze iets gemeld over ETA cq wanneer
Nope. Maar die patch zal m.i. niet lang op zich laten wachten. Oreo allicht iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Verwijderd Wanneer komt er nou een Truecaller alternatief? Ik heb na elk gesprek last van Battery drain, tot ik de telefoon opnieuw opstart.

Heb een ander dialer geprobeerd, maar als ik Truecaller compleet uitschakel worden er geen contacten meer weergeven. Enkel telefoonnummers. Dit omdat Truecaller in "system" ingebakken zit.

Ik wil niks sideloaden of via onbekende bronnen installeren, dus ga niet via omwegen de Google dailer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
LocK_Out schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:38:
@Verwijderd Wanneer komt er nou een Truecaller alternatief? Ik heb na elk gesprek last van Battery drain, tot ik de telefoon opnieuw opstart.

Heb een ander dialer geprobeerd, maar als ik Truecaller compleet uitschakel worden er geen contacten meer weergeven. Enkel telefoonnummers. Dit omdat Truecaller in "system" ingebakken zit.

Ik wil niks sideloaden of via onbekende bronnen installeren, dus ga niet via omwegen de Google dailer installeren.
Ik heb met een andere dialer wel gewoon contacten erin staan. Maar inderdaad heb ik ook liever geen truecaller en wil deze ook volledig verwijderen. Jammer dat deze dramatische dialer standaard geleverd wordt.

Voor de volgende telefoon twijfel ik of ik weer zo voor wileyfox zal gaan. Update beleid is verder wel ongeveer het beste van wat ik gehad heb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:38:

LocK_Out, het gaat echt prima hoor als je Truecaller disablet...

maar je moet er wel voor zorgen dat je nieuwe dialer de nodige machtigingen krijgt (dat zie je in Instellingen>Apps > (selecteer app) > machtigingen). Bij mij werkt het prima met volgende: camera, contacten, microfoon, telefoon. (opslagruimte en locatie worden ook gevraagd maar geef ik niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Dryhte schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:28:
[...]

LocK_Out, het gaat echt prima hoor als je Truecaller disablet...

maar je moet er wel voor zorgen dat je nieuwe dialer de nodige machtigingen krijgt (dat zie je in Instellingen>Apps > (selecteer app) > machtigingen). Bij mij werkt het prima met volgende: camera, contacten, microfoon, telefoon. (opslagruimte en locatie worden ook gevraagd maar geef ik niet)
Ik heb hier ook last van. Als iemand mij belt, zie ik het nummer en niet de naam van de contact. Als de truecaller device draait is het nummer wel herkend. Bovenstaande tip heb ik gecheckt maar lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ranjo schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb hier ook last van. Als iemand mij belt, zie ik het nummer en niet de naam van de contact. Als de truecaller device draait is het nummer wel herkend. Bovenstaande tip heb ik gecheckt maar lijkt niet te werken.
Er is nog iets dat moet aangezet worden, misschien is 't dat? Je app moet als standaard telefoon-app ingesteld zijn.

Er is ook die privacy bescherming, maar daar staat 'telefoon' gewoon beschermd (dus: geen toegang tot mijn privé gegevens)

Heb je al eens geprobeerd om vanuit je telefoon app een contactpersoon te openen?

EDIT - na een beetje rondlezen op 't 'net lijkt het me dat het ook wel eens zou kunnen helpen om (vanuit instellingen > apps) een 'clear data' (gegevens wissen) te doen op Contacts, Contacts Storage, Dialer, & Google Contact Sync

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 14-11-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Nope niet bij mij. Zelfde probleem als @ranjo. Ik heb al het mogelijke geprobeerd en ik zie alleen contacten als ik Truecaller laat draaien. Ze staan wel in de contacten lijst, maar alleen het nummer bij alle in & uitgaande oproepen.

[ Voor 23% gewijzigd door LocK_Out op 14-11-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:24:
@Dryhte Nope niet bij mij. Zelfde probleem als @ranjo. Ik heb al het mogelijke geprobeerd en ik zie alleen contacten als ik Truecaller laat draaien.
Hmm... Ok maar het is dus zeker niet omdat TC te diep 'ingebakken' zit, aangezien het bij anderen prima werkt.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Misschien ligt het ook wel aan de dialer app. Ik gebruik nu die van Asus omdat ik liever niet zomaar een dialer app installeer & de Asus app lekker simpel is.
EDIT: Zo te zien is de Asus app een laag over de officiële dialer app van de telefoon heen.
Dus geen op zichzelf staande app, hier zit het probleem hem waarschijnlijk in.
Drupe vind ik echt een draak van een app, veel te druk & wil veel teveel. Dat is dus ook geen optie.

@ranjo Zit je toevallig bij T-Mobile & welke dialer (app) gebruik je?

[ Voor 54% gewijzigd door LocK_Out op 15-11-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:33:
@Dryhte Misschien ligt het ook wel aan de dialer app. Ik gebruik nu die van Asus omdat ik liever niet zomaar een dialer app installeer & de Asus app lekker simpel is.
EDIT: Zo te zien is de Asus app een laag over de officiële dialer app van de telefoon heen.
Dus geen op zichzelf staande app, hier zit het probleem hem waarschijnlijk in.
Drupe vind ik echt een draak van een app, veel te druk & wil veel teveel. Dat is dus ook geen optie.

@ranjo Zit je toevallig bij T-Mobile & welke dialer (app) gebruik je?
Ik las ergens op 't net over goede ervaringen met Zero dialer. Misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dryhte Nope niet bij mij. Zelfde probleem als @ranjo. Ik heb al het mogelijke geprobeerd en ik zie alleen contacten als ik Truecaller laat draaien. Ze staan wel in de contacten lijst, maar alleen het nummer bij alle in & uitgaande oproepen.
Heeft je nieuwe dialer wel alle permissies dan (voornamelijk die van contacten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Als ik gebeld werd, zag ik alleen het telefoonnummer en niet de contact die hieraan gekoppeld zat. Zag wel alle gegevens in contacten. Bij mij was de oplossing om alle machtigingen aan te zetten in instellingen-->Apps-->Telefoon-->Machtigingen. Bij mij doet die het nu als ik gebeld word (ik zie de naam dan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte @rens-br @Fikkie007 Geloof me, ik heb werkelijk waar alles (wat hier is aangedragen) geprobeerd.
Ik gok dat het echter aan de dialer app zelf ligt die leunt op de system dialer app.

@Dryhte Thanks voor de tip, maar deze app is sinds april 2015 niet meer geüpdate.

EDIT: Heb nu "Drupe", "True Phone Dialer & Contacts" & "Asus ZenUI" geprobeerd.
Bij allen de benodigde machtigingen toegewezen & Truecaller uitgeschakeld.
Bij zowel uitgaande als inkomende oproepen, geen contacten zichtbaar enkel nummers -> Truecaller ingeschakeld -> Contacten weer zichtbaar. Ik ben ten einde raad en kap met zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door LocK_Out op 15-11-2017 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
Zag vandaag op Twitter een bericht dat de november patch uitgekomen is. Op mijn telefoon zie ik echter nog niet dat er een update beschikbaar is.
Zal binnenkort wel te installeren zijn.

En dan op naar Oreo >:)

Edit: facebook post WileyFox van gisteren::

* Wiley Software nieuws *
Vanaf vandaag en de komende dagen wordt de nieuwe update met de November security patches van Google aangeboden, voor de gehele Swift 2 serie en voor alle andere toestellen volgt deze update snel.
In deze update zit ook een fix voor de 'Crack Wifi WPA2 vulnerability'.
Handmatig checken of jij al kan updaten? Dit kan via; instellingen-over de telefoon-systeemupdates-controleren op updates. (1 keer per dag checken is voldoende ;-) )
Daarnaast zijn wij druk bezig met de ontwikkeling van Android 8 / Oreo voor de Swift 2 serie. Datum hiervoor kunnen wij helaas nog niet geven, echter zal dit niet heel lang meer duren.
Succes met updaten!
Fijne dag, groeten,
Wileyfox Nederland

[ Voor 84% gewijzigd door Cranberry op 22-11-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Cranberry Goed nieuws! Binnen 1 a 2 dagen zal ie wel verschijnen. Ik geloof dat Wileyfox altijd gefaseerd uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:42:
@Dryhte @rens-br @Fikkie007 Geloof me, ik heb werkelijk waar alles (wat hier is aangedragen) geprobeerd.
Ik gok dat het echter aan de dialer app zelf ligt die leunt op de system dialer app.
[...]
Dat kan toch niet? Als het bij anderen wel werkt. Ik begrijp dat je niet verder wil zoeken, maar het KAN werken, ik zie het elke dag.

• Dotcompulsive
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-10-2018
Goedemorgen, had gisteren de update van november binnen maar zag vanmorgen in het lijstje met onlangs
geüpdate apps een app met de naam Wileyfox Account staan, ik begrijp uit de omschrijving dat het commerciële bedoelingen heeft? volgens de plaatjes vragen ze je leeftijd/geslacht/locatie, kan me niet herinneren ooit een account aangemaakt te hebben, verwijderen is een optie.
Zag ook dat er een app in de store stond met de naam Wileyfox Add-x, is dit hetzelfde als de rewards app van Google?

• Cranberry
Zojuist update geïnstalleerd. Ik kan de applicatie WileyFox Account, waar @Dotcompulsive melding van maakt, niet terugvinden.
Eerste wat opviel, is dat bij de signaalsterkte '4G' vervangen is door 'LTE'.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
Ik had de update gisteren ook. Na de reboot had ik ineens 9 updates in de Play store waaronder inderdaad Wileyfox Account. Er stond echt 'update' maar geen 'open' knop dus de app was nog niet geïnstalleerd. Negeren was ook geen optie, na installeren is ie nergens te starten, maar disablen kan wel.

• LocK_Out
@Verwijderd Bedankt dat ik nog steeds aan bagger "Truecaller" vast zit. Waar ik niet eens meer handmatig nummers mee kan blokkeren & alternatieve dialer apps geen contactinfo laten zien bij oproepen.

Dan wel weer netjes & vlot de security patch.

EDIT: Zijn er meer mensen die ineens een kruisje zien op de plek waar normaal 4G of 3G staat, als mobiele data is uitgeschakeld??
Rare keuze, want het lijkt nu net alsof ik geen netwerk heb, maar kan wel bellen & gebeld worden.

[ Voor 56% gewijzigd door LocK_Out op 24-11-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotcompulsive
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik denk laat ik eens een mailtje sturen naar de beste mensen van Wileyfox om meer info te krijgen betreffende de Wileyfox Account app maar de sign-in doet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
LocK_Out schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:06:
EDIT: Zijn er meer mensen die ineens een kruisje zien op de plek waar normaal 4G of 3G staat, als mobiele data is uitgeschakeld??
Rare keuze, want het lijkt nu net alsof ik geen netwerk heb, maar kan wel bellen & gebeld worden.
Ja, ik dacht inderdaad ook eerst dat het een netwerkprobleem betekende. Is waarschijnlijk een standaard Android-ding maar vind het niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20
Ok, even mijn bevindingen posten. Heb afgelopen dinsdag de knoop doorgehakt en besloten om Nougat te installeren. Mijn swift2+ had nog de laatste CM versie er op staan en alles werkte vrijwel vlekkeloos (inclusief root) al had ie wel last van battery drain. Maandag avond had ik opeens een bootloop en ik besloot om de cache en ART/dalvik te wissen. Nou dat bleek geen goed idee omdat na de reboot Nova launcher en de stock launcher steeds bleven crashen.
Dinsdag dus probeert om op een normale manier Nougat te installeren. Ik heb al relatief veel apparaten geflashed, dus ik dacht fluitje van een cent. Ik had TWRP erop staan en heb de
Android_7.1.2_Wileyfox_Swift2_2017_09_07 TOS249H - Signed Recovery.zip
in de root van de swift gekopieerd.
Binnen TWRP heb ik eerst Cache, System and Data via advance wipe gewiped en dan de nieuwe zip geïnstalleerd. Vanaf toen begonnen de problemen, ik kreeg opeens meldingen na de reboot over "dm verity 9 in enforced mode" en de swift2+ bleef op het start scherm hangen.
Na een 2 uur uur is het mij uiteindelijk gelukt om te updaten, maar ik ben er niet tevreden over. Want nu heb ik de stock recovery en geen root :(
Uiteindelijk heb ik volgende stappen uit deze link uitgevoerd:

code:
1
2
3
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img

de volgende stap zou via adb sideload de zip flashen moeten zijn. Dit werkt dus niet en hij geeft binnen adb iets van
cannot read 'rom.zip'
aan.
Vreemd genoeg boot hij na een reboot gewoon in de nieuwe nougat rom zonder problemen zover. Alles lijkt te werken alleen geen root natuurlijk.
Wie van jullie knappe koppen kan mij uitleggen wat ik fout heb gedaan en hoe ik TWRP kan flashen zonder "verity" error zodat ik weer kan rooten?
Sorry voor de lange post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De novemberupdate TOS3191 krijg ik maar niet geïnstalleerd. Meerdere keren geprobeerd, teruggezet naar fabrieksinstellingen al gedaan.

Als foutmelding krijg ik
E: failed to parse build number in post-build-incremental=91ccb6b1c8
E: failed to parse build number in post-build-incremental=625e6a323f
Source:Wileyfox/Swift2/marmite:7.1.2/N2G48B/625e6a323f: user/release-keys
Target:Wileyfox/Swift2/marmite:7.1.2/N2G48B/91ccb6b1c8: user/release-keys

E1004:system partition fails to recover
E: Error in @/cache/recovery/block.map
(Status 7)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

oh..is het omdat ik de developermode ooit aanzette?

edit: inmiddels contact gehad met Wileyfox. Er zit een fout in mijn software versie. Volgens Wileyfox via http://www.wileyfox.nl/fota-correctie/ op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2017 14:41 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:42:
De novemberupdate TOS3191 krijg ik maar niet geïnstalleerd. Meerdere keren geprobeerd, teruggezet naar fabrieksinstellingen al gedaan.

Als foutmelding krijg ik
E: failed to parse build number in post-build-incremental=91ccb6b1c8
E: failed to parse build number in post-build-incremental=625e6a323f
Source:Wileyfox/Swift2/marmite:7.1.2/N2G48B/625e6a323f: user/release-keys
Target:Wileyfox/Swift2/marmite:7.1.2/N2G48B/91ccb6b1c8: user/release-keys

E1004:system partition fails to recover
E: Error in @/cache/recovery/block.map
(Status 7)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

oh..is het omdat ik de developermode ooit aanzette?

edit: inmiddels contact gehad met Wileyfox. Er zit een fout in mijn software versie. Volgens Wileyfox via http://www.wileyfox.nl/fota-correctie/ op te lossen.
Netjes geregeld. Een prima handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:52:
[...]

Netjes geregeld. Een prima handleiding.
Ja, gelukkig was het al bekend. Nu die methode aan het uitvoeren. Hopelijk lost het ook het probleem met herkenning foon door pc op :D fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:55:
[...]
Ja, gelukkig was het al bekend. Nu die methode aan het uitvoeren. Hopelijk lost het ook het probleem met herkenning foon door pc op :D fingers crossed.
Ik duim met je mee. Blij dat ik 100% issue vrij ben met m'n Swift 2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:58:
[...]

Ik duim met je mee. Blij dat ik 100% issue vrij ben met m'n Swift 2+
Prettig! Hiervoor had ik een Storm. Fijn ding, tot na update Android de accu het niet meer trok. Toeval misschien. Kreeg van Wileyfox de Swift 2+ ter vervanging.

Even die fix maar uitvoeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:20
Zawaponga schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:12:
Ok, even mijn bevindingen posten. Heb afgelopen dinsdag de knoop doorgehakt en besloten om Nougat te installeren. Mijn swift2+ had nog de laatste CM versie er op staan en alles werkte vrijwel vlekkeloos (inclusief root) al had ie wel last van battery drain. Maandag avond had ik opeens een bootloop en ik besloot om de cache en ART/dalvik te wissen. Nou dat bleek geen goed idee omdat na de reboot Nova launcher en de stock launcher steeds bleven crashen.
Dinsdag dus probeert om op een normale manier Nougat te installeren. Ik heb al relatief veel apparaten geflashed, dus ik dacht fluitje van een cent. Ik had TWRP erop staan en heb de
Android_7.1.2_Wileyfox_Swift2_2017_09_07 TOS249H - Signed Recovery.zip
in de root van de swift gekopieerd.
Binnen TWRP heb ik eerst Cache, System and Data via advance wipe gewiped en dan de nieuwe zip geïnstalleerd. Vanaf toen begonnen de problemen, ik kreeg opeens meldingen na de reboot over "dm verity 9 in enforced mode" en de swift2+ bleef op het start scherm hangen.
Na een 2 uur uur is het mij uiteindelijk gelukt om te updaten, maar ik ben er niet tevreden over. Want nu heb ik de stock recovery en geen root :(
Uiteindelijk heb ik volgende stappen uit deze link uitgevoerd:

code:
1
2
3
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img

de volgende stap zou via adb sideload de zip flashen moeten zijn. Dit werkt dus niet en hij geeft binnen adb iets van
cannot read 'rom.zip'
aan.
Vreemd genoeg boot hij na een reboot gewoon in de nieuwe nougat rom zonder problemen zover. Alles lijkt te werken alleen geen root natuurlijk.
Wie van jullie knappe koppen kan mij uitleggen wat ik fout heb gedaan en hoe ik TWRP kan flashen zonder "verity" error zodat ik weer kan rooten?
Sorry voor de lange post ;)
Ok, ik heb het XDA topic niet goed doorgelezen. Vanaf Nougat kun je met een custom recovery niet meer fatsoenlijk booten. Dus vanaf nu moet je stock geïnstalleerd hebben, maar kun je nog wel in TWRP booten, maar TWRP dus niet meer installeren.
En het bij het sideload verhaal moet je een update flashen en niet een heel image. Weer wat erbij geleerd. Dus nu heb ik de laatste update met root, magisk en xposed en het werkt allemaal prima 8)

Voor degenen die ook het speakers volume niet hoog genoeg vinden, heb ik hier een prima guide. Let op root is een vereiste!
Je moet naar "wsa-speaker" zoeken en daar de waarde van "RX1 Digital Volume" veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
Net zowaar het NL-Alert bericht gekregen, ging vorige keer nog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De beveiligingsupdate van november is 1,4gb groot. Dat gaat toch nergens over...

Of zit er meer in de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Tonkey schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:58:
De beveiligingsupdate van november is 1,4gb groot. Dat gaat toch nergens over...

Of zit er meer in de update?
Er zit een wileyfox account in, maar wat je daar nou mee kan, geen flauw idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
goddegoddeot schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
[...]

Er zit een wileyfox account in, maar wat je daar nou mee kan, geen flauw idee
Dat zal toch niet een dergelijke grote update verklaren... Een volledige android versie is toch nog nog geen GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
De WF Swift 2 Plus van mijn vriendin heeft last van 'een eigen leven'. Drukt zelf knoppen in, verstuurt e-mails etc. Heb het idee dat de calibratie 'off' is. Nadeel is dat het na reparatie van een gebroken scherm is gekomen, maar niet direct daarna. Wat zeggen jullie?Alsnog aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:27:
De WF Swift 2 Plus van mijn vriendin heeft last van 'een eigen leven'. Drukt zelf knoppen in, verstuurt e-mails etc. Heb het idee dat de calibratie 'off' is. Nadeel is dat het na reparatie van een gebroken scherm is gekomen,
Heb je het (laten) vervangen door een origineel scherm? Het lijkt er namelijk op dat het touchscreen gewoon een eigen leven leidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
@Eddos sowieso zou 'k 'm aanmelden terugsturen. Als het apparaat niet via WF zelf gerepareerd is, zou ik ik garantie op de reparatie gaan claimen.
Je toestel is duidelijk niet OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 21:37
Tot nu toe ben ik een tevreden WF-gebruiker, had volgens mij ook de laatste maandelijkse uipdate geïnstalleerd, maar:

Vanmorgen was mijn accu leeg, op het werk aan de oplader gelegd en enige tijd later de telefoon opgestart. Nu blijft de telefoon hangen in het opstartscherm, wit scherm met oranje Wileyfox logo.

Ik heb de oplaadkabel verwijderd, hierna loopt de telefoon leeg tot deze uitvalt. Opladen werkt dan wel weer, bij opnieuw herstarten hetzelfde probleem. Bij het vastlopen wordt de telefoon warm.

Iemand tips? Bij voorkeur wil ik wel eerst een backup draaien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
rens-br schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:29:
[...]

Heb je het (laten) vervangen door een origineel scherm? Het lijkt er namelijk op dat het touchscreen gewoon een eigen leven leidt.
Cranberry schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:51:
@Eddos sowieso zou 'k 'm aanmelden terugsturen. Als het apparaat niet via WF zelf gerepareerd is, zou ik ik garantie op de reparatie gaan claimen.
Je toestel is duidelijk niet OK.
Ja, hij is door WF zelf vervangen. Ga ik hem opnieuw aanmelden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 21:37
Stiems4 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:07:
Tot nu toe ben ik een tevreden WF-gebruiker, had volgens mij ook de laatste maandelijkse uipdate geïnstalleerd, maar:

Vanmorgen was mijn accu leeg, op het werk aan de oplader gelegd en enige tijd later de telefoon opgestart. Nu blijft de telefoon hangen in het opstartscherm, wit scherm met oranje Wileyfox logo.

Ik heb de oplaadkabel verwijderd, hierna loopt de telefoon leeg tot deze uitvalt. Opladen werkt dan wel weer, bij opnieuw herstarten hetzelfde probleem. Bij het vastlopen wordt de telefoon warm.

Iemand tips? Bij voorkeur wil ik wel eerst een backup draaien..
Ik krijg hem nog wel in de bootloader, waarbij dus sowieso een mogelijkheid is om een factory reset uit te voeren. Maar is het vanuit de bootloader een backup te maken?

Edit: partition cache verwijderd deed wonderen, hij draait weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stiems4 op 12-12-2017 19:52 ]

Verwijderd

Wat is dat toch met die telefoon app?
Soms krijg ik wel het bij behorende plaatje te zien van de beller en soms weer niet.
Verder zit er een virus in "true caller" die blijft zeuren, welke ik niet kan verwijderen of uitzetten.
Niet registreren is mijn enige optie

Ik heb maar een andere geinstalleert. Die zal het vast beter doen

Verwijderd

oh waar ik ik mijn glas laten vervangen?
En wat kost dat en nog belangrijker hoeveel weken moet ik de telefoon missen?
Er kwam 1 scheur in en dat zijn er inmiddels 2.
Geeft het tijd en het is echt stuk.

Ik moet het wel nageven dat die eerste scheur in het glas erg mooi is.
een mooie ronde kromming, die aan de rechter zijde begint en ook weer op de rechterzijde eindigt

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 15-12-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:32:
Verder zit er een virus in "true caller" die blijft zeuren, welke ik niet kan verwijderen of uitzetten.
Niet registreren is mijn enige optie
Wat is dit 'virus'? Kun je eens wat afbeeldingen plaatsen?
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:36:
oh waar ik ik mijn glas laten vervangen?
En wat kost dat en nog belangrijker hoeveel weken moet ik de telefoon missen?
Op Tweakers is een beetje meer eigen inzet wel verplicht. Het is niet de bedoeling om hier je vraag neer te dumpen en te verwachten dat wij met een kant en klaar antwoord aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Wat is de grootste micro-sdxc kaart die jullie getest hebben? Bij mij zit er heel conservatief een 32GB kaartje in, maar ik zou wel wat meer ruimte willen (om meer muziek mee te kunnen nemen).

Op de website staat: storage 32GB, expandable up to 64GB, maar dat kan zowel betekenen dat je er maar 32GB bij kan steken als 64GB, en bovendien is het niet gezegd dat er geen grotere kaartjes ook werken ;)

Dus: graag merk + type + formaat... Dank je! (EDIT: ben er inmiddels achter via XDA dat 128GB zou moeten werken, dus zal dat zelf eens uittesten)

[ Voor 41% gewijzigd door Dryhte op 11-01-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastaar
  • Laatst online: 21-08 23:17
Ik probeer even een lang verhaal kort te maken : Wileyfox Swift 2 plus gekocht via Coolblue in augustus, zeer tevreden. Ergens in november laten vallen, scherm gescheurd, maar werkte nog. Na opzoekingswerk vind ik dat ik ooit eens een verzekering via Wileyfox had kunnen nemen voor schermbreuk, maar nu niet meer dus.
Schermreparatie zou rond de 100 euro kosten (wat ik relatief duur vind voor een foon die 179 euro gekost
heeft). Ik heb de wel de skills, dus via Aliexpress ander scherm besteld - kostprijs minder dan 30 euro. Scherm arriveert, kapot scherm (met het nodige gebruikelijke gepruts) er uit gehaald, nieuw scherm er in gestopt - Overigens is het nieuwe scherm van dezelfde fabrikant als het originele, met zelfde kenmerken, enkel een verschillend serienummer (logisch toch).
En nu komt het : telefoon heropgestart, start normaal en alles werkt zoals het hoort, dus ik blij. MAAR :
wanneer het scherm uitgaat (slaapmodus of whatever) en daarna weer wakker wordt, reageert het op niets meer.
Het enige wat ik kan doen is op de powerknop blijven drukken tot het toestel uitvalt en weer reboot. Zolang
het scherm aan blijft, werkt hij normaal, maar eenmaal het scherm uit gaat, werkt het niet meer. Heeft hier
soms iemand enig idee waar dat zou kunnen aan liggen ? Garantie en zo mag ik vergeten wegens scherm zelf vervangen. Foon ondertussen al eens hard gereset, maar het probleem blijft bestaan. Indien hier niemand een idee heeft, ga ik nog de verkoper van het scherm via Aliexpress proberen contacteren, misschien kan die nog een oplossing hebben. Wordt alleszins vervolgd.
BTW, heb dan ondertussen een tweede Wileyfox Swift 2 plus gekocht, die het even prima doet zoals de eerste.
In het slechtste geval heb ik dan veel reserve onderdelen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Heads up: Wileyfox OS update incoming... TOS373J met o.a. patches van Jan 2018.

edit: Ik lees wel regelmatig over mensen die problemen hebben met hun WF toestel, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit mijn beste toestel ooit blijft EN dat ik er wel degelijk blij van word hoe snel ze updates releasen. _/-\o_ O+

[ Voor 59% gewijzigd door Dryhte op 17-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Paar dagen geleden zag ik een melding op twitter voorbijkomen dat de patch van januari was uitgekomen. Zojuist kon ik deze downloaden en installeren.
Geen problemen ondervonden tot dusver. De volgende zaken zijn me opgevallen:
- De tekst LTE is vervangen door 4G bij het icoontje van de signaalsterkte (zoals het voor de laaste update was dus)
- Na de vorige update had ik in de play store een update voor 'WileyFox account' (die ik nooit geïnstalleerd heb). Deze update zie ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Dryhte schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:28:
Heads up: Wileyfox OS update incoming... TOS373J met o.a. patches van Jan 2018.

edit: Ik lees wel regelmatig over mensen die problemen hebben met hun WF toestel, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit mijn beste toestel ooit blijft EN dat ik er wel degelijk blij van word hoe snel ze updates releasen. _/-\o_ O+
Toestel ook een aantal maanden in gebruik en moet zeggen dat ik ook wel tevreden ben. Kwam van een Galaxy S5 en heb eigenlijk niks gemerkt.

2 dingetjes waarmee ik wel te maken heb (gehad):
- Als ik koptelefoon had ingeplugd, kwam geluid zowel uit mijn koptelefoon als uit de telefoon zelf. Meerdere koptelefoontjes geprobeerd en dit probleem bleef. Toen een harde reset gedaan en toen was het opgelost. Maandje later kwam dit probleem weer terug, maar ging na 2 weken ook weer over. Misschien hardwarematig, dat koptelefoon niet goed verbinding maakt in de telefoon, maar kan daar verder niks over zeggen;
- filmpjes die ik krijg via whatsapp haalt die heel traag binnen. Maakt niet uit of ik op wifi zit of op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:55
Eddos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:27:
De WF Swift 2 Plus van mijn vriendin heeft last van 'een eigen leven'. Drukt zelf knoppen in, verstuurt e-mails etc. Heb het idee dat de calibratie 'off' is. Nadeel is dat het na reparatie van een gebroken scherm is gekomen, maar niet direct daarna. Wat zeggen jullie?Alsnog aanmelden?
Heb ongeveer hetzelfde probleem ook een keer met mijn 2X gehad, rebooten hielp. Maar dat heb je vast al geprobeerd?

Was niet zozeer dat het touchscreen een heel eigen leven leidde, maar meer dat als je wilde typen, er ook allerlei andere letters "meegepakt" werden.

Volgens mij heb ik dit ook wel eens met mijn S5 mini gehad, toen hielp rebooten ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Na een reboot gisteren werd tot mijn verrassing ook hier TOS373J binnengetrokken.
Is er iemand in bezit van een changelog?
Wederom zitten er security patches (December 2017 & Januari 2018) in, echter is de update 374MB. Wat groot voor enkel security updates lijkt mij.

Ik heb geen nieuwe opties kunnen ontdekken & verwacht deze met de aankomende Oreo (Android 8.0) update ook eigenlijk niet.

EDIT: @Verwijderd Verdomme random reboots zijn weer terug. Vandaag al 2 x tijdens het niet gebruiken van mijn telefoon. Bij het scherm aanzetten sim pin scherm voor m'n neus.

[ Voor 40% gewijzigd door LocK_Out op 19-01-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:19:
Na een reboot gisteren werd tot mijn verrassing ook hier TOS373J binnengetrokken.
Is er iemand in bezit van een changelog?
Wederom zitten er security patches (December 2017 & Januari 2018) in, echter is de update 374MB. Wat groot voor enkel security updates lijkt mij.

Ik heb geen nieuwe opties kunnen ontdekken & verwacht deze met de aankomende Oreo (Android 8.0) update ook eigenlijk niet.

EDIT: @Verwijderd Verdomme random reboots zijn weer terug. Vandaag al 2 x tijdens het niet gebruiken van mijn telefoon. Bij het scherm aanzetten sim pin scherm voor m'n neus.
Ik zou 'm binnen doen voor garantie. Het is zeker geen algemeen probleem, ik heb de laatste 6 maand misschien 1 automatische reboot gehad (en dat gebeurde ook wel eens bij andere toestellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Vreemde is dat het bij die 2 is gebleven.
Maar het volgende is, dat het erop lijkt dat de telefoon meer batterij slurpt. Ik ben er alleen niet 100% zeker van dat het door de update komt. "Android systeem" lijkt namelijk meer te zijn gaan verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coollie
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Iemand hier ervaring mee?
Als ik mijn Swift2 laat opladen trekt hij updates van Apps binnen via Google Play, tot daar niets abnormaal, maar dikwils werken sommige Apps dan niet meer en krijg ik een melding vb. Facebook werkt niet en wordt afgesloten. Als ik mijn Swift2 dan herstart werkt alles wel terug maar verschillende Apps staan niet meer in de mapjes op mijn startscherm waar ik ze had gezet. Ik moet dus alle Apps terug op de juiste plaats zetten zoals voordien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Coollie apps toevallig op je SD kaart staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Coollie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:05:
Iemand hier ervaring mee?
Als ik mijn Swift2 laat opladen trekt hij updates van Apps binnen via Google Play, tot daar niets abnormaal, maar dikwils werken sommige Apps dan niet meer en krijg ik een melding vb. Facebook werkt niet en wordt afgesloten. Als ik mijn Swift2 dan herstart werkt alles wel terug maar verschillende Apps staan niet meer in de mapjes op mijn startscherm waar ik ze had gezet. Ik moet dus alle Apps terug op de juiste plaats zetten zoals voordien.
Wat @Coollie zegt. Lijkt op het probleem dat ik af en toe heb. Als ik dan de sd-kaart eject en weer mount is het opgelost (sneller dan een reboot). Soms heb ik er enkele weken geen last van, soms meerdere keren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coollie
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Sommige apps staan vermoedelijk op de sd-kaart maar ik weet niet goed hoe ik dat kan zien of ev. aanpassen. Bij mijn vorige smartphone kon ik sommige apps verplaatsen en zien of ze op de sd-kaart of het intern geheugen stonden. Bij mijn Swift2plus zie ik dat bij de interne opslag 5,03GB gebruikt is voor apps en bij de sd-kaart 1,17GB gebruikt is voor apps. Welke dat zijn weet ik niet.
Vreemd is wel dat het enkel gebeurt als hij aan de lader heeft gelegen en volledig is opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een bericht verplaatst naar: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's. Discussie over LineageOS hoort daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Iemand enig idee hoe het nu zit met de toekomst van Wileyfox?
Naast het nieuwsbericht over 'het aanvragen van faillissement' is het doodstil van hun kant.
Zelfs op de Facebook pagina's staat nog helemaal niks.

Mijn grootste vraag zijn de updates. Gaan deze nooit meer komen?

Toch leuk zo'n uiteindelijke "goedkoop = duurkoop" telefoon. Met functies die geen enkele andere fabrikant aanbied.

[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 11-02-2018 02:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
LocK_Out schreef op zondag 11 februari 2018 @ 02:26:
Iemand enig idee hoe het nu zit met de toekomst van Wileyfox?
Naast het nieuwsbericht over 'het aanvragen van faillissement' is het doodstil van hun kant.
Zelfs op de Facebook pagina's staat nog helemaal niks.

Mijn grootste vraag zijn de updates. Gaan deze nooit meer komen?

Toch leuk zo'n uiteindelijke "goedkoop = duurkoop" telefoon. Met functies die geen enkele andere fabrikant aanbied.
Dit nieuws had ik helemaal gemist, maar stond inderdaad ook op de frontpage: nieuws: Wileyfox Europe verkeert in financiële problemen.

Hopelijk komt er nog een oplossing, maar als ze al veel medewerkers hebben ontslagen gaat het wel erg slecht. Techcrunch heeft er ook een uitgebreid verhaal over, lijkt er op dat de problemen komen door het omvallen van hun Russische bank.

Ik hoop dat Android 8 nog komt, anders heb ik weer een telefoon die er naar één update mee stopt :'(. Ze beloven het al heel lang, dus zou al in een vergevorderd stadium moeten zijn. Kreeg afgelopen maand nog de januari security update. Maar vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ik houd de hierboven genoemde xda thread in de gaten en stap als ik het vertrouwen en tijd heb gewoon over naar Lineageos. Of ergens rond mei komt de Galaxy S7 van mijn vrouw beschikbaar. Hopen dat ik geen support nodig ga hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
http://www.mobilenewscwp....e-despite-administration/

Zou het dan toch... Klinkt veelbelovend!

Generation three devices and the Wileyfox Pro are still scheduled for a release this year, while customers can still expect repair services and software updates.

“We’re restructuring the whole business and will continue,” Coombes said.

Ik ben benieuwd.

[ Voor 52% gewijzigd door LocK_Out op 12-02-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Klinkt veelbelovend. Hopelijk lukt het om het financieel weer op de rit te krijgen, zonder in te (hoeven) boeten aan support (updates!).

Ik ben zeker in de race om dit jaar m'n Swift 2Plus door te schuiven naar één van de andere gezinsleden en een nieuw 3e-generatietoestel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Als ze al 50 medewerkers ontslagen hebben ziet het er toch niet heel florissant uit. In het Tweakers-artikel staat er:
Volgens Coombes zal zijn bedrijf blijven voortbestaan, al moeten dan nog wel bepaalde niet nader genoemde moeilijkheden worden opgelost, die voortkomen uit financiële problemen bij moedermaatschappij Meridan Capital Partners, zo meldt Mobile News.

Er zouden al vijftig medewerkers zijn ontslagen. Coombes gaf verder geen nadere details over de herstructurering. Zo is onduidelijk of Coombes spreekt over Wileyfox Europe of het overkoepelende Wileyfox International.
Ik hoop uiteraard van harte dat Wileyfox blijft bestaan, maar als ze er tot nu toe geen winstgevende onderneming van hebben kunnen maken, dan wordt dat toch wel lastig. Hopelijk komt in ieder geval Android 8 nog uit voor de huidige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Hmmm, kwam er gisteren achter dat www.wileyfox.com op zwart staat/platgegooid is. (500 internal server error).

Dit geeft me eerlijk gezegd een erg slecht gevoel. Met name omdat er gezegd is dat de Wileyfox Pro nog gereleased zou worden. Waarom ligt de site dan plat??

[ Voor 2% gewijzigd door LocK_Out op 20-02-2018 13:19 . Reden: Onjuiste berichtgeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:47
LocK_Out schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:21:
Hmmm, kwam er gisteren achter dat www.wileyfox.com op zwart staat/platgegooid is. (500 internal server error).

Dit geeft me eerlijk gezegd een erg slecht gevoel. Met name omdat er gezegd is dat de Wileyfox Pro nog gereleased zou worden. Waarom ligt de site dan plat??
Bij mij werkt de site gewoon. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@suedje Hmm, je hebt gelijk. Als ik de site via iets anders dan m´n telefoon bekijk, kom ik wel op de site.
Als ik via opera op m´n Wileyfox kijk, krijg ik de 500 internal server error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
suedje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:33:
[...]

Bij mij werkt de site gewoon. Geen probleem.
hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
nieuws: Wileyfox Europe lijkt gered door joint-venture met smartphonefabrikan...

Klinkt alsof het inderdaad niet afgelopen is voor Wileyfox. Dat zou mooi zijn, al is het maar de vraag hoe lang het door kan gaan omdat ze blijkbaar geen winst maakten. Er wordt ook niets gezegd over updates, dus het zou kunnen dat ze enkel door gaan met de klantenservice en beperkte sales/marketing en Oreo niet meer komt :'(.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
https://www.techradar.com...more-good-news-for-owners

Blijkbaar (als we dit bericht mogen geloven) komt de Oreo update toch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
De in bovenstaande link genoemde termijn van 3 weken waarbinnen de Oreo update voor de Swift2-line zou worden uitgerold, is verstreken.

Op de WileyFoxNL facebookpagina staat in een antwoord op een vraag letterlijk het volgende:
"wij zijn een samenwerking aangegaan met STK wat betekent dat wij weer verder zijn gegaan zoals jij gewend bent van ons. Jij kunt rond midden april de langverwachte update naar Android 8.1 van ons verwachten."

Nog even geduld hebben blijkbaar. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Ik heb gisteren geprobeerd geluidsopnames te maken met mijn swift 2 plus. De kwaliteit van de opnamens zijn beschamend slecht. Hebben jullie dat ook, of is dit exemplarisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

Gelukkig is het hoop WBT de update de website is weer online en de WF S2 wordt weer verkocht met de belofte van Oreo 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ben benieuwd, eerder bericht was dat er binnen een week of drie een update naar Oreo zou komen. Ondertussen zijn we 4 weken verder en anders dan dat ze nieuwe toestellen verkopen met de belofte van Oreo geen updates gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Christiaan676 op 17-04-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Christiaan676 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:35:
Ben benieuwd, eerder bericht was dat er binnen een week of drie een update naar Oreo zou komen. Ondertussen zijn we 4 weken verder en anders dan dat ze nieuwe toestellen verkopen met de belofte van Oreo geen updates gezien.
Mijn ervaring is dat als de fabrikant "halverwege april" zegt, het eerder de laatste week van de maand wordt. De website en de klantenservice zijn weer online dus heb er wel goede hoop op. Al blijft het maar de vraag of er hierna nog updates volgen natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn ervaring is dat als de fabrikant "halverwege april" zegt, het eerder de laatste week van de maand wordt. De website en de klantenservice zijn weer online dus heb er wel goede hoop op. Al blijft het maar de vraag of er hierna nog updates volgen natuurlijk...
[/quote]

Zelf indien er geen andere updates volgen... indien we een update krijgen naar OS 8 komt dit de levensduur te goede. Door de jaren heb ik meerdere tablets en GSM's gehad van kleine en grote merken (Lenovo, Samsung) en soms waren er kleine updates maar een nieuwe OS versie? Nope. Dat was enkel weggelegd voor de top modellen.
Dit zal/zou de eerste keer zijn dat ik het mag meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:33:
[...]

[/quote]

Zelf indien er geen andere updates volgen... indien we een update krijgen naar OS 8 komt dit de levensduur te goede. Door de jaren heb ik meerdere tablets en GSM's gehad van kleine en grote merken (Lenovo, Samsung) en soms waren er kleine updates maar een nieuwe OS versie? Nope. Dat was enkel weggelegd voor de top modellen.
Dit zal/zou de eerste keer zijn dat ik het mag meemaken.
De vorige Wileyfox die ik had (Swift) kreeg ook een major update (van Marshmallow naar Nougat). Deed 't prima trouwens. Natuurlijk is Wileyfox niet langer helemaal hetzelfde bedrijf...

Maar ik ben het ermee eens, dat komt de levensduur zeker ten goede (ook al omdat dat zal betekenen dat de kernel source vrijgegeven wordt zodat rom makers die kunnen gaan gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Kreeg net de bevestiging binnen dat zeer binnenkort eindelijk Oreo naar de Swift 2 toestellen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@goddegoddeot Aha, klinkt goed. Vanuit WileyFox zelf neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:40:
@goddegoddeot Aha, klinkt goed. Vanuit WileyFox zelf neem ik aan?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
goddegoddeot schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:29:
Kreeg net de bevestiging binnen dat zeer binnenkort eindelijk Oreo naar de Swift 2 toestellen komt.
Tja, "binnenkort" is weer een leuk rekbaar begrip. Eerst zien dan geloven. Vorige maand vertelden ze mij ook dat het binnenkort binnen 2 weken zou zijn. Maar helaas.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
anconakip schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Tja, "binnenkort" is weer een leuk rekbaar begrip. Eerst zien dan geloven. Vorige maand vertelden ze mij ook dat het binnenkort binnen 2 weken zou zijn. Maar helaas.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/f60de58826a1965695e93c75695a8e26/tenor.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 15-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dan krijg je reacties zoals @IJsbeer
LocK_Out in "[Wileyfox Swift 2X] Ervaringen & Discussie"

Zij mijn reactie aldaar. Ik weet niet in hoeverre ik er nog in geloof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:20:
Dan krijg je reacties zoals @IJsbeer
LocK_Out in "[Wileyfox Swift 2X] Ervaringen & Discussie"

Zij mijn reactie aldaar. Ik weet niet in hoeverre ik er nog in geloof.
Ik wacht even af, maar als ik op dit moment een nieuwe telefoon nodig had zou het geen Wileyfox worden. Iets van een 'rendementen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst'

Maar het is wat mij betreft wel mogelijk dat ze hun zaakjes terug op orde krijgen - een 'echt nederlandstalige helpdesk' zit ik niet op te wachten, updates daarentegen wel degelijk.

Als ze echter opnieuw beginnen degelijke software support aan te bieden (inclusief updates) dan is het best mogelijk dat mijn volgende telefoon weer een Wileyfox wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dryhte schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Ik wacht even af, maar als ik op dit moment een nieuwe telefoon nodig had zou het geen Wileyfox worden. Iets van een 'rendementen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst'

Als ze echter opnieuw beginnen degelijke software support aan te bieden (inclusief updates) dan is het best mogelijk dat mijn volgende telefoon weer een Wileyfox wordt.
Met je eerste opmerking ben ik het eens, voor mij hetzelfde.

Het tweede ben ik nog niet uit. Zou ik in de toekomst, na het overstappen naar een ander merk. Nog voor Wileyfox kiezen met deze nasmaak.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 16-05-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Met je eerste opmerking ben ik het eens, voor mij hetzelfde.

Het tweede ben ik nog niet uit. Zou ik in de toekomst, na het overstappen naar een ander merk. Nog voor Wileyfox kiezen met deze nasmaak.
Mits ze eruit krabbelen en terug de gewenste dienstverlening bieden, ben ik zeer vergevingsgezind (faillissementen gebeuren nu eenmaal). We merken het snel genoeg als de dienstverlening niet ok blijkt te zijn, maar ze kunnen van mij nog even het voordeel van de twijfel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Gister onderstaand bericht via mail gekregen:

"Hoi Sander, wij gaan deze week de eerste beta-testers kiezen via ons Facebook kanaal. Daarna zullen wij de update gaan uitrollen. Gr, Team Wileyfox"

ben benieuwd.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd huh, ze moeten "nu" nog gaan beta testen?!...

Anyway ik geef ze tot eind mei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Blijf ze vragen over Oreo uit de chat van vanochtend:

I can't tell you when yet, but it is definitely soon. They are still tweaking it so that it's perfect when it gets pushed out. The update will come with Amazon apps (that you can remove if you wish) and a new Care app that will be integrated with this live chat system so you can contact us on the go 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anconakip
goddegoddeot schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:05:
Blijf ze vragen over Oreo uit de chat van vanochtend:

I can't tell you when yet, but it is definitely soon. They are still tweaking it so that it's perfect when it gets pushed out. The update will come with Amazon apps (that you can remove if you wish) and a new Care app that will be integrated with this live chat system so you can contact us on the go 😊
Ik heb momenteel de beta test versie 8.1 op mijn swift staan. Werkt goed. Tot nog toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@anconakip Goed nieuws. Weet dat ik erg negatief ben geweest & ik was bijna over naar Nokia. Echter omdat bol de prijs van de 6.1 64 GB op de dag van de beoogde aankoop ineens €30 omhoog gooide. Besloten om de Oreo update af te wachten & voor nu bij Wileyfox te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij laadt na 2 maanden niet meer op, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
geen waterschade of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:55:
Die van mij laadt na 2 maanden niet meer op, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
geen waterschade of iets dergelijks
Zit er geen stof in de USB port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik er geprobeerd eruit te halen. nog tips hoe ik dat nog extra kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:25:
Sateprikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd Hoor je nog wel die "klik" als je er een USB C kabel in prikt. Grote kans dat er iets lam geworden is & je kabel geen goed contact meer maakt.

Ik ben zelf altijd een beetje huiverig om met scherpe dingen in m'n poort te gaan zitten porren. Naar mijn idee kan je er meer kwaad dan goed mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je het echt ziet zitten een beetje gedoseerd gebruik van een stofzuiger, met alleen de slang eraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:15
Spuitbus perslucht?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support