Ok, even mijn bevindingen posten. Heb afgelopen dinsdag de knoop doorgehakt en besloten om Nougat te installeren. Mijn swift2+ had nog de laatste CM versie er op staan en alles werkte vrijwel vlekkeloos (inclusief root) al had ie wel last van battery drain. Maandag avond had ik opeens een bootloop en ik besloot om de cache en ART/dalvik te wissen. Nou dat bleek geen goed idee omdat na de reboot Nova launcher en de stock launcher steeds bleven crashen.
Dinsdag dus probeert om op een normale manier Nougat te installeren. Ik heb al relatief veel apparaten geflashed, dus ik dacht fluitje van een cent. Ik had TWRP erop staan en heb de
Android_7.1.2_Wileyfox_Swift2_2017_09_07 TOS249H - Signed Recovery.zip
in de root van de swift gekopieerd.
Binnen TWRP heb ik eerst Cache, System and Data via advance wipe gewiped en dan de nieuwe zip geïnstalleerd. Vanaf toen begonnen de problemen, ik kreeg opeens meldingen na de reboot over "dm verity 9 in enforced mode" en de swift2+ bleef op het start scherm hangen.
Na een 2 uur uur is het mij uiteindelijk gelukt om te updaten, maar ik ben er niet tevreden over. Want nu heb ik de stock recovery en geen root
Uiteindelijk heb ik volgende stappen uit deze
link uitgevoerd:
code:
1
2
3
| fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img |
de volgende stap zou via adb sideload de zip flashen moeten zijn. Dit werkt dus niet en hij geeft binnen adb iets van
aan.
Vreemd genoeg boot hij na een reboot gewoon in de nieuwe nougat rom zonder problemen zover. Alles lijkt te werken alleen geen root natuurlijk.
Wie van jullie knappe koppen kan mij uitleggen wat ik fout heb gedaan en hoe ik TWRP kan flashen zonder "verity" error zodat ik weer kan rooten?
Sorry voor de lange post