Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Ik gebruikte onlangs (een paar maand geleden alweer) een speld om de pluis eruit te vissen. Lukte prima, maar ik denk dat het weer tijd is om te beginnen peuteren (laadt nog goed, maar kabel blijft niet zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dryhte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Ik gebruikte onlangs (een paar maand geleden alweer) een speld om de pluis eruit te vissen. Lukte prima, maar ik denk dat het weer tijd is om te beginnen peuteren (laadt nog goed, maar kabel blijft niet zitten)
Dat komt waarschijnlijk door slijtage van de nokjes/kammetjes op de connector van de kabel. Een andere (nieuwe) kabel zal dat waarschijnlijk niet/minder hebben. Sommige (goedkope) kabels slijten (veel) sneller dan andere maar ik ben nog geen kabel tegengekomen die het niet na verloop van tijd ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
@anconakip hoe zijn je bevindingen van 8.1 tot op heden?
Heeft STK nog iets gemeld over de duur van de beta-testtermijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Cranberry schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:45:
@anconakip hoe zijn je bevindingen van 8.1 tot op heden?
Heeft STK nog iets gemeld over de duur van de beta-testtermijn?
Tot nog toe geen merkbare verschillen met de vorige android. Buiten wat optische/grafische veranderingen. Hij loopt lekker soepel. Batterij gaat net zo snel/langzaam als de vorige android variant.
Ik heb verder niets vernomen over een tijdsbestek van testen. Gewoon zo van "hier heb je de beta, succes ermee".

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@anconakip hmmm, de batterijduur van mijn S2P is dramatisch, dus had de stille hoop dat de Oreo update hier verschil in zou maken.

Echter heeft het in mijn geval met een batterij drain van de telefoonservice te maken (na het voeren van een enkel telefoongesprek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:54:
@anconakip hmmm, de batterijduur van mijn S2P is dramatisch, dus had de stille hoop dat de Oreo update hier verschil in zou maken.

Echter heeft het in mijn geval met een batterij drain van de telefoonservice te maken (na het voeren van een enkel telefoongesprek).
Dat is geen algemeen probleem, dus waarom probeer je niet een andere phone app? (de nonnexus versie van de google dialer werkt prima bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Die gebruik ik al. Zit 'm echt in de telefoonservice zelf (is terug te zien in de accu stats).

Terug naar fabrieksinstellingen zou kunnen werken, maar alle tijd die het kost om m'n apps en instellingen terug te zetten. Weegt voor mij niet op tegen een keer extra op de lader prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:02:
@Dryhte Die gebruik ik al. Zit 'm echt in de telefoonservice zelf (is terug te zien in de accu stats).

Terug naar fabrieksinstellingen zou kunnen werken, maar alle tijd die het kost om m'n apps en instellingen terug te zetten. Weegt voor mij niet op tegen een keer extra op de lader prikken.
Hoe lang gaat je batterij dan mee?

Bij mij gaat de telefoon tussen 1 en twee dagen mee (het gebeurt dat ik 's avonds meer dan 70% over heb, dan reken ik het als 2 dagen, soms minder dan 50, dan gaat de telefoon zeker aan de lader)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
Dryhte schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Hoe lang gaat je batterij dan mee?

Bij mij gaat de telefoon tussen 1 en twee dagen mee (het gebeurt dat ik 's avonds meer dan 70% over heb, dan reken ik het als 2 dagen, soms minder dan 50, dan gaat de telefoon zeker aan de lader)
Ik heb dat probleem ook. Ik doe s'avonds laden, smorgens geeft hij de ene keer nog 97% aan en de andere dag nog 55%. Vaak doe ik daarom in de avond naast opladen ook een herstart, dat wil wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tonkey schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb dat probleem ook. Ik doe s'avonds laden, smorgens geeft hij de ene keer nog 97% aan en de andere dag nog 55%. Vaak doe ik daarom in de avond naast opladen ook een herstart, dat wil wel helpen.
De camera gebruiken lijkt één manier om de batterij sneller leeg te laten lopen. (ook al is de app afgesloten)

Maar goed, aangezien het niet zo dramatisch is dat je er minder dan een dag batterij door overhoudt, kan ik er wel mee leven (al start ik inderdaad 's morgens vaak opnieuw op, ik had ook gemerkt dat dat zorgt voor een betere batterijduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Bij mij verschilt het. Ik laadt m tot max 94% & bij weinig gebruik heb ik dan na ongeveer 8 uur nog rond de 60% over. Alle google meuk staat uitgeschakeld, net als YouTube e.d. GPS gebruik ik niet, wifi (scanning) staat buitens huis uit, 4G aan & bluetooth alleen aan in de auto. Het gebruiken van de camera lijkt bij mij dan weer geen effect op de batterijduur te hebben.

@Tonkey Precies dit, er zit geen logica in. Een reboot lost bij mij de drain op, maar zodra ik weer gebeld wordt of zelf bel begint het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door LocK_Out op 06-06-2018 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 16:39
Goed Wileyfox nieuws, de Android Oreo update lijkt er nu toch echt aan te komen. Luie maar relevante copy paste van Reddit:

https://www.reddit.com/r/...logies_from_teamwileyfox/
Sincerest apologies from #TeamWileyfox

Hey everyone! Oreo is coming! We admittedly dropped the ball and were overly eager to update everyone on the Oreo upgrade launch dates. During our testing process we came across some final fixes that took longer than expected hence the delay. It’s always challenging to manage everyone’s expectations and comms specifically around software updates. We will strive to do better. One thing we will not do is keep our users in the dark…this goes against our brand value of transparency and openness. The good news is as we are in the final stages of rollout we will now look to update here, across our social platforms, email (don’t stress about us spamming you – it will only be the important ones), and our website with the Oreo launch. This is expected imminently so we appreciate your patience and looking forward to your feedback on 8.1 when it arrives! #TeamWileyfox
Edit: Volgens een facebookbericht van Wileyfox moet het binnen 1,5 week gaan gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door RickSanchez op 09-06-2018 11:29 . Reden: Schoonheidseditje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@RickSanchez Tsja, aangeven dat je, je gebruikers niet in het ongewisse wil laten. Vervolgens openheid & transparantie aanstippen, maar vervolgens sinds het faillissement precies het tegenovergestelde doen..

Ehh.. Ja. Bedankt voor een inhoudsloze opmerking dan maar ofzo? Zeg dan niks & hou het bij info over enkel de update..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RickSanchez
@LocK_Out Daar ben ik het deels wel mee eens, had zeker liever meer communicatie gezien de laatste tijd. Heb maar besloten begrip op te brengen voor de tumultueuze tijd en ze een frisse kans te geven na de afgelopen reorganisatie. Ben niet op de hoogte van details mbt doorgevoerde veranderingen etc, maar ben blij dat ze de "brand value of transparency and openness" uitspreken. Nu kijken of ze hun belofte waarmaken. Hoop ook dat ze de Android security patches bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

RickSanchez schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:25:
Goed Wileyfox nieuws, de Android Oreo update lijkt er nu toch echt aan te komen. Luie maar relevante copy paste van Reddit:
Om het copy paste feestje compleet te maken, van Facebook:
Jan Huisman Hoe gaat het testen ? Werkt het goed ? Want ik wil ook graag android 8 op mijn telefoon

Wileyfox Nederland Wij krijgen goede feedback van onze testers!👍👍

Jan Huisman Wileyfox Nederland Dat is mooi, wanneer kunnen we het live verwachten ?

Wileyfox Nederland Binnen max. 1.5 week kun jij verwachten dat wij het uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
Wileyfox Nederland Binnen max. 1.5 week kun jij verwachten dat wij het uitrollen.
Jan mag het dus binnen 1,5w verwachten, maar wij ook? Lelijk taalgebruik imo :')
Maar dat terzijde, nu hebben we een indicatie. Zie de upgrade tegemoet.

[ Voor 9% gewijzigd door RickSanchez op 08-06-2018 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqu

aqu

RickSanchez schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:39:
[...]

Jan mag het dus binnen 1,5w verwachten, maar wij ook? Lelijk taalgebruik imo :')
Maar dat terzijde, nu hebben we een indicatie. Zie de upgrade tegemoet.
Ja dat valt mij ook op.
Ik heb overigens zelf recent contact gehad met de support afdeling voor een device corrupted melding op mijn WF Swift2.

In dit gesprek was het taal gebruik ook vrij informeel. (niet storend overigens)
Het zal dus wel bij de nieuwe stijl horen.
Belangrijkste is dat het probleem goed en snel was verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
aqu schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:53:
[...]

Ja dat valt mij ook op.
Ik heb overigens zelf recent contact gehad met de support afdeling voor een device corrupted melding op mijn WF Swift2.

In dit gesprek was het taal gebruik ook vrij informeel. (niet storend overigens)
Het zal dus wel bij de nieuwe stijl horen.
Belangrijkste is dat het probleem goed en snel was verholpen.
Nog even door op de semi off-topic ;) :
Informaliteit, tot op zekere hoogte, bij een klantenservice vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Doelde meer op dat aanspreken met JIJ in plaats van bijv. je of iets in algemenere bewoordingen. Zie het vaker bij online communicatiemedewerkers etc, leest voor mij inmiddels erg als een aangeleerd trucje om actief en betrokken te communiceren ofzo. Vooral wanneer je je voorstelt hoe dit overkomt als iemand je op die manier aanspreekt in bijv. een winkel (bij elke jij wijst hij/zij ook even naar je). :P

Goed te horen dat je naar tevredenheid bent geholpen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

RickSanchez schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Nog even door op de semi off-topic ;) :
Informaliteit, tot op zekere hoogte, bij een klantenservice vind ik persoonlijk geen enkel probleem. Doelde meer op dat aanspreken met JIJ in plaats van bijv. je of iets in algemenere bewoordingen. Zie het vaker bij online communicatiemedewerkers etc, leest voor mij inmiddels erg als een aangeleerd trucje om actief en betrokken te communiceren ofzo. Vooral wanneer je je voorstelt hoe dit overkomt als iemand je op die manier aanspreekt in bijv. een winkel (bij elke jij wijst hij/zij ook even naar je). :P

Goed te horen dat je naar tevredenheid bent geholpen!
Het zou ook misschien geschreven kunnen zijn door een niet Nederlands sprekend persoon die het bijv. in het Engels schrijft en het met machinevertaling naar het Nederlands omzet. Dan zal bijv. bij "you" niet makkelijk onderscheid kunnen worden gemaakt tussen "je" en "jij" en wordt het altijd als "jij" vertaald als het niet met "u" wordt vertaald. Zal dan evt. ook afhangen van de gebruikte software en instellingen daarvan (bijv. formeel vs. informeel als instelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqu

aqu

hmm daar zit wat in...

Om het toch maar weer even on topic te brengen:
Het probleem dat ik had was een decive is corrupt melding in het scherm bij het opstarten
Na het contact met WF helpdesk heb in een procedure door gekregen om het op te lossen.
Deze procedure bleek later hier:
Verwijderd in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS"
al door WF zelf gepost.
Omdat het probleem voor mij pas ver na de betreffende update uit het gelinkte bericht kwam wist ik niet zeker of dit het zelfde probleem was.
Uit eidnelijk bleek het toch te werken en is de melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:55:
[...]
Het zou ook misschien geschreven kunnen zijn door een niet Nederlands sprekend persoon die het bijv. in het Engels schrijft en het met machinevertaling naar het Nederlands omzet.
[...]
Dat zou inderdaad ook wel kunnen. Ik ga er nog even wat extra op letten.
aqu schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:02:
[...]
Deze procedure bleek later hier:
Verwijderd in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS"
al door WF zelf gepost.
[...]
Altijd goed om dit soort stappenplannen even uitgeschreven te zien. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.

[ Voor 3% gewijzigd door RickSanchez op 09-06-2018 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

RickSanchez schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen. Ik ga er nog even wat extra op letten.
Dan ben je er nog niet helemaal zeker van dat je met een 'native' Nederlands sprekend persoon te maken hebt als het geschreven communicatie betreft. Ook Nederlandse bedrijven hebben mensen in verre en goedkope landen in dienst. Voor Nederlands sprekende telefonische support zijn er ook callcentres die Nederlandse mensen in goedkope landen hebben wonen waar ze lager betaald kunnen worden en die daar met dat voor hier lage loon daar een hele nette koopkracht hebben.

Als men niet Nederland sprekende mensen nóg goedkoper voor geschreven communicatie kan inzetten met machinevertaling als tussenstap dan stel ik me zo voor dat daar ook wel eens gebruik van gemaakt zou kunnen worden.

Edit: Oh, je had "bij Nederlandse bedrijven" ondertussen verwijderd. :P

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 09-06-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
(y)
LocK_Out schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:22:
@RickSanchez Tsja, aangeven dat je, je gebruikers niet in het ongewisse wil laten. Vervolgens openheid & transparantie aanstippen, maar vervolgens sinds het faillissement precies het tegenovergestelde doen..

Ehh.. Ja. Bedankt voor een inhoudsloze opmerking dan maar ofzo? Zeg dan niks & hou het bij info over enkel de update..
Ik ben na het nieuws over die financiële problemen bij Wileyfox enigzins afgehaakt van het echt volgen van nieuws/communicatie. Heb zojuist even wat Wileyfox communicatie over Oreo en stand van zaken omtrent andere dingen teruggelezen, snap je frustratie hierboven steeds beter, redelijk ergerlijk allemaal. Op het moment dat de Oreo upgrade er daadwerkelijk is krijgen ze een nieuwe kans.

Weet eigenlijk niet waarom ik in het Swift 2 (Plus) topic zit, heb zelf een 2X.

[ Voor 9% gewijzigd door RickSanchez op 15-06-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@RickSanchez Bij mij is het andersom, ik heb een 2 Plus, maar zit meer in het 2X topic dan hier. Enige verschil tussen die twee phones is het scherm & de batterij. Voor de rest zijn ze identiek.

[ Voor 46% gewijzigd door LocK_Out op 16-06-2018 03:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
De update is kennelijk vrijgegeven. De update van 993,1MB staat nu te downloaden bij mij (Swift 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, wel irritant dat ze zolang moesten wachten tot je verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
prutsger schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43:
De update is kennelijk vrijgegeven. De update van 993,1MB staat nu te downloaden bij mij (Swift 2).
Bij mij helaas nog niet beschikbaar :'( laat snel horen hoe 't gaat, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
IJsbeer schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:34:
Ja, wel irritant dat ze zolang moesten wachten tot je verjaardag :P
:D
Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:32:
[...]

Bij mij helaas nog niet beschikbaar :'( laat snel horen hoe 't gaat, ok? ;)
Voelt een stuk soepeler aan.
- Had met 7 regelmatig last van eem 'verdwenen' sd-kaart. Kon dan geen apps vanaf sd starten maar Android zag hem wel als gemount. Even ejecten en mounten loste het weer op. Laatste tijd vaak meerdere keren per dag, vandaag nog niet voorgekomen. Dit zou ook nog wel eens aan de sd kaart kunnen liggen.
- Regelmatig spontane reboots, dan stond hrt Wileyfox boot-logo te draaien. Power-knop inhouden anders boot ie niet verder en dan pas geeft mijn pebble een tril dat de connectie weg is :/ Dat is net ook weer gebeurd dus dat lijkt niet opgelost.

Tot zover een halve dag gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hier ook de update gehad, bevalt goed. Enige waar ik tot dusver tegenaan ben gelopen is dat hij het ingestelde thuisscherm niet pakt: ik heb van de drie homescreens het middelste als basis ingesteld, maar bij een druk op de homeknop gaat 'ie toch terug naar de eerste. Vermoedelijk een bug met Wileyfoxs aangepaste launcher. Verder tevreden, ik hoop wel dat we nu ook weer maandelijkse beveiligingsupdates kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte De IMEI's van de mensen die hier frequent (negatief) gereageerd hebben, zijn onderop de lijst geplaatst denk. >:)

Zaterdagavond om 23:59 uur krijgen wij de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ik ben altijd (voorzichtig) positief geweest :) Maar nu mag die update wel komen, hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentK
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 22:22
Hier ook de update van bijna 1gb binnen en geïnstalleerd. Wat al eerder genoemd is, herken ik. Voelt wat soepeler aan allemaal. Van reboots heb ik eigenlijk geen last gehad, wel ongeveer eens per maand van een niet te verklaren vastloper. Vervolgens reboot en de Wileyfox ging weer als vanouds.

Ben blij met de nieuwe dailer. Truecaller is eruit en nu gewoon een degelijke telefoonapp. Meer mogelijkheden om apps in te stellen, gegevens te wissen en dergelijk. Tot slot heb ik wel een toename in m'n sources van 9 GB naar 12 GB. De update lust dus meer van je geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
VincentK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:40:
Ben blij met de nieuwe dailer. Truecaller is eruit en nu gewoon een degelijke telefoonapp.
Ja, daar ben ik ook blij mee! Naast dat ik Truecaller gewoon niet fijn vond werken voelde het ook nooit prettig om een third-party app te gebruiken voor telefonie, want ik gebruikte verder niets van hun functionaliteit.

Ben ook blij dat ik geen spoor zie van de Amazon-apps waar eerder sprake van was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Ik ververs me rot, m'n Wileyfox gaat d'r bijna door kapot.
Ik voel me verrot, want die update misgunnen ze me ten top.

Sorry is frustratie, moest even :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
@LocK_Out herkenbaar. Heb alleen het gevoel dat het werkelijk geen steek uitmaakt of je nu 1 of 1M keer refresht. Het lijkt erop als ze filteren op bijv. mac address/IMEI/whatever. Per dag komt de update beschikbaar voor een nieuwe groep toestellen.

Om veiligheidsredenen durf ik het niet aan de ROM ergens te downloaden en zelf de update te starten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cranberry op 20-06-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Cranberry Ah een lotgenoot!
Aparte was dat ik de 7.1.2 destijds rond een uur of 2 snachts ontving. Hoopte stiekem dat het vannacht ook zo zou zijn, maar helaas. Ik kreeg m toen na een reboot binnen, maar dat helpt dit keer ook niet.
Ik ga dus met je mee wat betreft het filteren.

Sideloading durf ik omtrent veiligheid dus ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
#metoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Hier jammer genoeg ook nog steeds niet mogelijk om te updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het individueel melden dat je een update wel of niet gehad hebt, voegt niet erg veel toe en gelieve dat ook achterwege te laten.

Discussiëren over de veranderingen in de update is natuurlijk wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
Ik kreeg de update gisteren binnen, en tot nu toe merk ik weinig verschil, behalve dat alle knoppen in het snelle instellingenscherm (of hoe dat ding dat je naar beneden sleept voor instellingen ook heet) allemaal schakelaars zijn, en dat ik lang moet drukken om naar de instellingenpagina te gaan. Nu vind ik dit irritant, maar ik denk dat het een kwestie van wennen is.

Ook nieuw is een Care-app voor ondersteuning door Wileyfox, maar die eist zoveel rechten op je telefoon op, dat ik hem negeer tot ik hem echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentK
debroervanhenk schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:57:
Ook nieuw is een Care-app voor ondersteuning door Wileyfox, maar die eist zoveel rechten op je telefoon op, dat ik hem negeer tot ik hem echt nodig heb.
Dat zelfde idee heb ik. Wileyfox Care vraagt heel veel rechten, alleen kan ik nog nergens vinden wat het nu precies is en wat het doet. Ja, de paar mooie zinnen van Care zelf voordat je je hele telefoon gaat delen zegt iets vaags over altijd up-to-date, beter accu duur en geoptimaliseerde apps.

Iemand al wat ervaringen met Wileyfox Care?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
VincentK schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:18:
[...]

Dat zelfde idee heb ik. Wileyfox Care vraagt heel veel rechten, alleen kan ik nog nergens vinden wat het nu precies is en wat het doet. Ja, de paar mooie zinnen van Care zelf voordat je je hele telefoon gaat delen zegt iets vaags over altijd up-to-date, beter accu duur en geoptimaliseerde apps.

Iemand al wat ervaringen met Wileyfox Care?
https://www.digitaltrends...ne-reviews/stk-x2-review/
You’ll find Android 8.1 Oreo installed on the STK X2, and it’s free of any special user interface, leaving it as Google intended. That’s rare on most phones today. STK does add a couple of cool features though, the most notable being STK Care. Think of this as a 24/7 helpline for fixing problems with your phone, from how to change the ringtone to claiming on the three-year warranty. It’s all done in real-time through a messaging app. We saw it in action, and replies came through in less than a minute, guiding us through simple problems. This is a free service for as long as you own the phone. That’s right, no subscription charge, ever.

Another STK software feature keeps the phone running in optimal condition, tweaking things behind the scenes so the phone stays in tip-top operating condition. It’s all adjustable inside the STK Care app, so if it’s doing something you don’t like, you can easily change it. Simple Android, STK Care’s helpline, and the invisible optimization tools are all there to make the X2 feel friendly, open, and instantly usable to the newcomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dat verklaart het rechten verhaal. Komt op mij over als dat die "care" app zo'n beetje admin toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:25
Bij mij stond de update ook klaar, ik was echter op vakantie en aan gebrek van wifi dit uiteraard maar uitgesteld. Nu terug thuis is de update niet meer beschikbaar. Mogelijk brengen ze deze daarmee per regio tegelijk uit..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• debroervanhenk
Dryhte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:22:
[...]
Another STK software feature keeps the phone running in optimal condition, tweaking things behind the scenes so the phone stays in tip-top operating condition. It’s all adjustable inside the STK Care app, so if it’s doing something you don’t like, you can easily change it. Simple Android, STK Care’s helpline, and the invisible optimization tools are all there to make the X2 feel friendly, open, and instantly usable to the newcomer.
[...]
Die “invisible optimisation tools” klinken een beetje als haarlemmerolie om te verkopen dat ze alles op mijn telefoon kunnen zien. Misschien ben ik te cynisch of paranoïde, maar die app blijft bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:14
Sinds de update naar Android 8.1 kan ik mijn camera app niet meer gebruiken. De app stopt direct nadat ik hem start. Ook een third-party camera app geeft de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de camera.

Hebben meer mensen hier last van na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
VincentK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:40:
...
Ben blij met de nieuwe dailer. Truecaller is eruit en nu gewoon een degelijke telefoonapp.
...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb net de update geïnstalleerd en Truecaller zit er nog steeds in bij mij :'(

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
StanR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:
Sinds de update naar Android 8.1 kan ik mijn camera app niet meer gebruiken. De app stopt direct nadat ik hem start. Ook een third-party camera app geeft de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de camera.

Toevallig de ingebouwde privacy tool die de camera blocked? Ik heb dit probleem met Whatsapp gehad & kon de camera toen niet meer gebruiken. Privacy tools crashte elke keer als in de app instellingen probeerde te openen.

Heb de Oreo update overigens nog niet, dus weet niet of het daaraan ligt.

@fdkuyper Dan vrees ik dat er iets niet goed is gegaan. Heb je nu niet toevallig 2 telefoon apps geïnstalleerd staan?

[ Voor 8% gewijzigd door LocK_Out op 21-06-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Als het goed is kan je de truecaller app gewoon verwijderen/deinstalleren.
fdkuyper schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb net de update geïnstalleerd en Truecaller zit er nog steeds in bij mij :'(

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Nog geen update, wel een probleem met de camera. De optie om je opslaglocatie te wijzigen in de camera-app bestaat niet meer na de januari update. uiteraard net nu vrouwlief besloten heeft haar sd kaart compleet vol te schieten en een grotere te willen. Is dit in Oreo gefikst, dan wel een workaround voor bekend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32

The.Terminator

Un boer met bier

Het lijkt erop dat de update in pauze staat

Reddit Wileyfox, van het Wileyfox account

"We are still to make an official announcement, however, we want to keep users as up to date as possible.

There are a few people complaining about their battery not charging at all. We take this very seriously and we want to be absolutely sure users do not experience these issues.

To be absolutely sure, we have paused the update for now. This way we can analyse bugs being reported and iron out any issues that may have made it through to the latest build.

We want our users to know that we are listening and we care about creating the best possible experience for them.

If you are experiencing any issues or notice anything odd please reach out to me here, via DM, or use code WF18R on the Live Chat."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@The.Terminator Na weken van uitstel.. Dit ga je niet menen toch... Ik me maar afvragen waarom ik maar niks binnen kreeg.

Nog even en ik flikker dat ding in het toilet |:(

Thanks voor het posten, vannacht nog op hun Facebook account gekeken & daar was helemaal niks te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door LocK_Out op 22-06-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32

The.Terminator

Un boer met bier

Aan de ene kant kan ik het begrijpen dat de update op "pauze" is gesteld, vind alleen vreemd dat dit niet bij het beta testen is gevonden (of het moet een issue zijn die een zeer kleine groep treft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentK
fdkuyper schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan. De hele boel heb ik nog eens nagekeken en na de update is een andere dailer geïnstalleerd. Het is de dailer van Google. En ja, dat is ook beter dan truecaller.

Alleen bleek ook de dailer van truecaller ook nog geïnstalleerd te zijn. Niet meer op het startscherm, wel bij alle apps. Die eraf gegooid en nu dus alleen de dailer van Google. Werkt prima voor mij overigens.

Na alle accu issues die ervoor zorgen dat wileyfox de update heeft stopgezet; zelf merk ik dat m'n batterij wel sneller leeg is dan bij android 7. Waar ik eerder makkelijk anderhalve dag deed met m'n WF Swift 2, daar kom ik nu met moeite een hele dag door. En dan draai ik niet zoveel programma's gedurende de dag. Filmpje, internet, radio of muziek, af en toe wat navigeren. Verder apps en mail. En VPN op de achtergrond. Dat kon altijd ruim meer dan 24 uur moeten met Android 7. Nu dus even niet.

En ik mis de RDS van de FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@VincentK Nou dat geeft weinig hoop. Accuduur zou juist verbeterd moeten zijn in Oreo..

Ach anders wordt het toch een enkeltje prullenbak.. En heb het vermoeden dat het sterk die kant op gaat.
Op deze manier gaan ze het hoofd niet boven water houden ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de update. Mijn grootste bezwaar is dat de emoji in Oreo echt spuuglelijk zijn. Het lijkt wel een gratis smileypakketje uit het MSN-tijdperk. Maar dat is de schuld van Google, niet Wileyfox.

[ Voor 11% gewijzigd door debroervanhenk op 24-06-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
Ik heb een paar dagen zonder problemen gedraaid tot gister ineens weer een spontane reboot kwam. Bootloader gaf aan dat het android systeem niet gevonden kon worden. Uit- en aanzetten en hij deed het weer, maar nu heb ik de volgende problemen:
- Notificatiebalk is weg. Ik kan wel de toggles naar beneden swipen.
- Mobiele data staat uit. Ik kan hem aanzetten maar na 30 seconden gaat ie weer uit.
- De home en applicatiewissel softbuttons doen niets (rondje en vierkantje). Back doet het wel.

Alles bij elkaar is dit niet echt werkbaar. Ik heb dus geen data meer onderweg en gebruik is erg onhandig.

Sim er uit en er in en wipen van cache hebben niet geholpen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@prutsger Hooguit een reset naar fabrieksinstellingen.. Maar dat weet je achteraf pas & wist wel je complete geheugen.

Gezien de melding van je Android Systeem lijken er systeembestanden corrupt/beschadigd. Als dat zo is, is de kans klein dat je dat met een reset gaat verhelpen.
De rest van de dingen die je opnoemt, geven wel aan dat er iets niet helemaal goed gaat/is gegaan. Ik denk dat je niet onder een reset uit komt als ik dit zo lees.

[ Voor 22% gewijzigd door LocK_Out op 24-06-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
VincentK schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:12:
[...]

Ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan. De hele boel heb ik nog eens nagekeken en na de update is een andere dailer geïnstalleerd. Het is de dailer van Google. En ja, dat is ook beter dan truecaller.

Alleen bleek ook de dailer van truecaller ook nog geïnstalleerd te zijn. Niet meer op het startscherm, wel bij alle apps. Die eraf gegooid en nu dus alleen de dailer van Google. Werkt prima voor mij overigens.
[...]
Ja, het is mij intussen ook gelukt: Truecaller verwijderd, daar ben ik blij mee :*)

Wel heb ik ook het idee dat de batterij sneller leeg gaat, maar ik heb nog niet goed genoeg opgelet of het misschien toevallig aan mijn gebruik heeft gelegen, of dat het inderdaad veranderd is.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Och dat wordt de volgende "uitrol stop".

We've got several reports from users, that their battery life went down drastically after applying the Oreo update. Because of this the rollout is on hold to iron out the bug :+

We gaan het meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:21
LocK_Out schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:05:

Sideloading durf ik omtrent veiligheid dus ook niet aan.
Dat zou niks uit mogen maken. De update zip wordt bij installeren in de recovery gecontroleerd op echtheid. De package wordt tijdens het bouwen gesigned met een private key die vervolgens met een public key in de recovery geverifieerd wordt. Voor meer info zie:

https://source.android.co..._builds#sign-ota-packages

Ik zit zelf overigens nog op versie 7.1.2. Mijn toestel werkt verder naar tevredenheid dus ik wacht nog even af tot ze een verbeterde oreo update uitbrengen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
StanR schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:

Ik had hetzelfde, een reboot loste het op. Did you turn it off and on again... :P

Spontane reboot met foutmelding had ik vandaag ook, nog eens herstarten loste het gelukkig op. Accu nog niet zo op gelet maar zou inderdaad wel wat sneller leeg kunnen gaan, zal t in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:14
Reboot had ik uiteraard al geprobeerd, maar loste niets op. Vandaag nogmaals gereboot en nu werkt de camera app wel weer.

Dat de batterij sneller leeg zou gaan heb ik tot nu toe nog niet gemerkt.

[ Voor 24% gewijzigd door StanR op 25-06-2018 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Batterij loopt inderdaad ook leeg bij mij, gisteren met 75% in vliegtuigmodus gezet, vanmorgen nog maar 55% over, waar er onder Android 7 misschien 1 of 2 per nacht af ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentK
Chris7 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:02:
Batterij loopt inderdaad ook leeg bij mij, gisteren met 75% in vliegtuigmodus gezet, vanmorgen nog maar 55% over, waar er onder Android 7 misschien 1 of 2 per nacht af ging.
Exact hetzelfde bij mij. 's nachts in vliegtuigmode ging er maar 1-3% van de accu af. Ook hier rond de 15-20%.

Misschien dat wileyfox Care dit kan oplossen (voor wie dat heeft aan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ze claimden zaterdag dat de fix voor de batterij drain uiterlijk eind volgende week beschikbaar zou zijn....

Nu jij weer @LocK_Out :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@IJsbeer Waar heb je dat vernomen? Komt er dan een nieuwe build van de Oreo-upgrade uit?

Wat betreft juistheid van planningen heeft STK niet zo'n heel beste reputatie opgebouwd.
Ik zie met spanning uit naar volgende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Hi allen, wij hebben de update helaas even moeten pauzeren, hadden een kleine bug gevonden, deze is inmiddels gefixt. Echter moeten wij nu de gehele software opnieuw doorlopen. Wij rollen deze natuurlijk zsm opnieuw uit, software laat zich altijd moeilijk sturen, maar als wij een inschatting moeten maken dan wordt het nu uiterlijk eind volgende week. Hopelijk kan een ieder nog een weekje wachten? Excuus voor deze vertraging!
https://www.facebook.com/search/top/?q=wileyfox%20nederland

Reputatie is me bekend.. vandeaar ook de opmerking richting LockOut.. d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentK
Heb trouwens nu net weer een melding van een nieuwe update binnen gekregen. Nieuwe versie van Oreo 8.1 met een grootte van een kleine 500 m'n. Heb net een screenshot gemaakt en zal eens kijken of ik die er zo mobiel bij kan krijgen.

Waar gaat het om?

Betreft update UOS273C. Grootte 467,4 mb.Ondertekend met teamWileyfox

Update is voor Oreo 8.1 met bugfixes, security updates en performance enhancements.

Info van Reddit:
- June security patch (updated from May)
- Fix for notification shade changing colour when the background image is changed
- Assumed fix for charging issues (not confirmed yet)
- Fix for SMS/call logs being deleted between 7.1.2 > 8.1 update

https://imgur.com/oEPykC0

Update 29/6: Na een dag gebruik lijkt het accu drain probleem verholpen. Gebruik de WF nu als altijd en na bijna 1 dag staat de accu op 63%. Dat is voor mij herkenbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door VincentK op 29-06-2018 18:57 . Reden: info update toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@IJsbeer Oef, voel ik me even aangesproken zeg :+

Ben alleen maar blij als ze nu is een keer een belofte/tijdindicatie nakomen. Zou ze sieren.

@VincentK Hoop dat ze het "battery drain" verhaal ook fixen/gefixed hebben.
15 tot 20% drain midden in de nacht terwijl idle is niet helemaal normaal. Je zou (haast) denken aan een kernel of CPU Wakelock.

[ Voor 45% gewijzigd door LocK_Out op 28-06-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
LocK_Out schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:36:

15 tot 20% drain midden in de nacht terwijl idle is niet helemaal normaal. Je zou (haast) denken aan een kernel of CPU Wakelock.
Dat is juist de reden dat ze de update op pauze gezet hebben... als je het zo bekijkt is 500 Mb aardig vors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Voor mij alvast nog niets... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Waarschuwing: Camera werkt niet meer bij mij na laatste update...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
IJsbeer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:33:
Ik blijf nog wel even negatief & pessimistisch, oké? :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
offtopic:
Blij dat je aan de verwachtingen blijft voldoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
IJsbeer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:33:
Andere camera applicatie ook niet?

Bij mij nog steeds geen update beschikbaar.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
VincentK schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:32:
Heb trouwens nu net weer een melding van een nieuwe update binnen gekregen. Nieuwe versie van Oreo 8.1 met een grootte van een kleine 500 m'n. Heb net een screenshot gemaakt en zal eens kijken of ik die er zo mobiel bij kan krijgen.

Waar gaat het om?

Betreft update UOS273C. Grootte 467,4 mb.Ondertekend met teamWileyfox

Update is voor Oreo 8.1 met bugfixes, security updates en performance enhancements.

Info van Reddit:
- June security patch (updated from May)
- Fix for notification shade changing colour when the background image is changed
- Assumed fix for charging issues (not confirmed yet)
- Fix for SMS/call logs being deleted between 7.1.2 > 8.1 update

https://imgur.com/oEPykC0
Update hier ook inderdaad. Vrij snel en best netjes dat er ook gelijk de nieuwe security patch in zit. Maandelijkse updates komen hopelijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
DitisKees schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Andere camera applicatie ook niet?

Bij mij nog steeds geen update beschikbaar.
Excuses, na reboot doet de default app het wel..

Storm glas water...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentK
LocK_Out schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:36:

Lijkt inderdaad verholpen. Zie m'n eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Nu online
Misschien een domme vraag...
Maar moet er een sim in het toestel om te kunnen update naar 8.0?
Of is Wifi voldoende?

Iemand??

[ Voor 4% gewijzigd door oxyde op 01-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb de beta getest en heb deze uiteraard nog op de telefoon staan. Maar ik krijg nu netjes de nieuwe update aangeboden. Zodra ik deze ga installeren start mijn telefoon op in de bootmenu modus. Verder kom ik dus niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? uiteraard liefst zonder totale fabrieksreset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
oxyde schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:33:
Misschien een domme vraag...
Maar moet er een sim in het toestel om te kunnen update naar 8.0?
Of is Wifi voldoende?

Iemand??
Volgens mij is wifi alleen voldoende, ook zonder SIM.

De upgrade is nog niet volledig verspreid, zit zelf ook nog op 7.1.2

[ Voor 98% gewijzigd door RickSanchez op 01-07-2018 14:41 . Reden: Wilde deze en de volgende post samenvoegen maar daarna is verwijderen van de post niet mogelijk. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
anconakip schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:30:
Ik heb de beta getest en heb deze uiteraard nog op de telefoon staan. Maar ik krijg nu netjes de nieuwe update aangeboden. Zodra ik deze ga installeren start mijn telefoon op in de bootmenu modus. Verder kom ik dus niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? uiteraard liefst zonder totale fabrieksreset.
Ik weet niet precies wat hier aan de hand is (ben ook geen deskundige oid). Maar heb je bijvoorbeeld de SD-kaart verwijderd voordat je de update start? Misschien kun je in het het recovery menu waar je zit ook de cache partition clearen?
Heb je die upgrade naar de beta eigenlijk ook OTA gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
anconakip schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:30:
Zodra ik deze ga installeren start mijn telefoon op in de bootmenu modus. Verder kom ik dus niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? uiteraard liefst zonder totale fabrieksreset.
Ontopic:
@oxyde Alleen WiFi is voldoende voor OTA updates, simkaart is niet nodig.

@anconakip Zoals @RickSanchez al zegt. Als je de cache in je recovery probeert te resetten & dan je systeem te booten/herstarten?
Of anders gewoon een soft reset herstart uitvoeren (geloof volume down + power, of anders alle knoppen een aantal seconden ingedrukt houden tot vibratie)

offtopic: Mijn god, het blijft ook gewoon maar doorgaan hè?! |:(

[ Voor 22% gewijzigd door LocK_Out op 01-07-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Nu online
Bedankt Lock_out !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
LocK_Out schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Ontopic:
@oxyde Alleen WiFi is voldoende voor OTA updates, simkaart is niet nodig.

@anconakip Zoals @RickSanchez al zegt. Als je de cache in je recovery probeert te resetten & dan je systeem te booten/herstarten?
Of anders gewoon een soft reset herstart uitvoeren (geloof volume down + power, of anders alle knoppen een aantal seconden ingedrukt houden tot vibratie)

offtopic: Mijn god, het blijft ook gewoon maar doorgaan hè?! |:(
Het is inmiddels opgelost. Ik heb de update via wileyfox als download gekregen. Deze op de SD kaart gezet en nu wilde hij perfect updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
@anconakip kun je die link van Wileyfox ook delen hier? Via DM mag van mij ook ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

anconakip schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Het is inmiddels opgelost. Ik heb de update via wileyfox als download gekregen. Deze op de SD kaart gezet en nu wilde hij perfect updaten.
En dit is dus wat ze, en niet alleen Wileyfox, maar niet willen of kunnen snappen.

Zet nou gewoon de firmware als download op je website met duidelijke!!! instructies hoe die te gebruiken, evt. met een PC utility erbij die over een USB draadje zaken kan als backup/restore van al je data en flashen van up- OF DOWNgrades van de firmware.

Kan iedereen naar hartelust de firmware kiezen die hij/zij wil gebruiken en zelf bepalen wanneer je voor een update/grade kiest dan wel voor een downgrade omdat bepaalde functies in de nieuwere versie niet goed werken voor jou dan wel dat er bepaalde features uitgesloopt zijn die je niet wilt missen.

Google doet dat tenminste wél goed.

Dat zou ZO veel problemen en bezwaren van gebruikers oplossen. Onbegrijpelijk dat ze dat maar niet doen. Als ze bang zijn voor meer mensen met problemen en overload aan supportvragen dan hebben ze het domweg niet goed geïmplementeerd met adequate!!! instructies en uitleg over relevante zaken waaronder problemen waar men tegenaan kan lopen.

Ik heb er een gruwelijke hekel aan om een upgrade te doen zonder de optie te hebben van een downgrade naar de versie waar ik vandaan kwam voor het geval die nieuwe versie toch niet aan mijn wensen voldoet. Ik wil niet opgesloten zitten in zo'n firmwareversie zonder de keuzevrijheid om dat weer ongedaan te maken. Het behoort geen eenrichtingsverkeer te zijn maar mij de vrijheid te laten om om te keren en weer terug te gaan naar waar ik vandaan kwam.

Alle firmwareversies moeten dus gewoon op hun site staan met beknopte en complete changelogs erbij en zo'n utility en dan mag de klant zelf bepalen wat hij daarmee doet. Dat dus gewoon náást de OTA mogelijkheden die er nu zijn. Die zou je natuurlijk evt. ook nog kunnen uitbreiden met een downgrade optie. Helemáál handig.

Zó hoort het wat mij betreft. Zou het overgrote deel van de klanten het misschien met mij eens kunnen zijn?

Zo ja, waarom dóén ze het dan niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:21
CaptJackSparrow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:12:
[...]
Zo ja, waarom dóén ze het dan niet zo?
Omdat het gewoon veel goedkoper en minder tijdsintensief is om dit via een OTA naar de toestellen te pompen, vanuitgaande dat alles goed gaat.

Ik ben het overigens volkomen met je eens. Dat hele geklooi met firmwares van social media kanalen downloaden en sideloaden in de recovery wanneer je terug wilt. Het is voor mij en andere tweakers nog wel te doen, maar dat is voor de normale gebruiker gewoon allemaal niet te volgen. Overigens kan ik al die manieren uitzoeken in prutsen met dat spul ook wel missen; ik zou veel liever met een druk op de knop mijn toestel terug zetten naar een andere firmware.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@al wie zijn OTA update reeds kreeg:

Is er iemand die dit kreeg na manuele check? Of enkel na automatische check?

(want voor 't zelfde geld zit ik mezelf tegen te werken door om de zoveel uur te checken voor update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
Dryhte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:43:
@al wie zijn OTA update reeds kreeg:
Is er iemand die dit kreeg na manuele check? Of enkel na automatische check?
(want voor 't zelfde geld zit ik mezelf tegen te werken door om de zoveel uur te checken voor update)
@Dryhte
Één keer per dag checken is voldoende aldus Wileyfox. Het gebeurt gefaseerd en er is weinig dat je eraan kunt doen. Er is natuurlijk wel de optie om het zip-bestandje te downloaden en handmatig te installeren via recovery mode, op eigen risico uiteraard.
https://www.reddit.com/r/...o_rom_for_swift_2/e1ni2el

Edit: Ik kon het, ondanks 'mijn' bovenstaande advies, net als jij ook niet laten toch weer even handmatig te checken. Niet voor de eerste keer vandaag en jawel.. na een handmatige check om 18:22, is de upgrade (UOS273C, 1GB) is er nu toch.

Wat betreft dat Wileyfox advies van maar één keer per dag handmatig controleren:
Kan zijn dat het alsnog gaat om blokken van 24 uur die rond 18:00 ingaan.. Of dat het toch iets geleidelijker verloopt en het advies meer dient om de eigen servers te ontlasten of de gebruikers wat rust te gunnen.

[ Voor 45% gewijzigd door RickSanchez op 03-07-2018 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@RickSanchez yup #metoo, en dus wel na een handmatige check, niks geen jynx ;)

Edit: so far so good, alles werkt behalve film opname.

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 03-07-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
Dryhte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:06:
@RickSanchez yup #metoo, en dus wel na een handmatige check, niks geen jynx ;)

Edit: so far so good, alles werkt behalve film opname.
Inmiddels Oreo zonder problemen geïnstalleerd op m'n Swift 2X. Direct daarna teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu alles weer even in orde maken en wat bestandjes terugzetten. Tot nu toe geen problemen ondervonden. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte @RickSanchez Wauw, nu is het officieel, ze haten mij daar dus echt :( :+

EDIT: Kan er hooguit nog mee te maken hebben, dat jullie een 2X hebben. Die werden met 7.1.2 ook eerder dan de 2 Plus geüpdate.

[ Voor 43% gewijzigd door LocK_Out op 04-07-2018 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:06:
@Dryhte @RickSanchez Wauw, nu is het officieel, ze haten mij daar dus echt :( :+

EDIT: Kan er hooguit nog mee te maken hebben, dat jullie een 2X hebben. Die werden met 7.1.2 ook eerder dan de 2 Plus geüpdate.
Nee hoor, 2+ bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Pffffff, moedeloos wordt ik ervan. Sinds 29 Juni (weer) aan het uitrollen. Op 4 Juli, heb ik nog steeds niks! (Jaaaa, even rustig wachten mensen, je krijgt 'm vanzelf!!)

Als er vandaag niks komt, sideload ik 'm wel.. (@RickSanchez Thanks voor de link!)
Ben heeeelemaal klaar met dat nodeloze wachten op die *&# (OTA) update van ze..

[ Voor 25% gewijzigd door LocK_Out op 04-07-2018 08:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Wileyfox gebruikers die niet meer kunnen wachten. Hierbij de link naar de "recovery" om te upgraden naar Android Oreo 8.1 met een SD-kaart.

https://we.tl/lVLRdtfdJb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:39

ydr

Sms berichten zijn weg na side loaden maar verder lijkt alles te werken, bedankt voor de link!

En qua stappen is het:
- Link openen en downloaden
- Naar sd card kopieren van je telefoon
- Telefoon uitschakelen
- Power + volume down ingedrukt houden
- Wanneer je in de recovery zit met volume down naar update from external storage manoeuvreren en dan op de power knop drukken
- De gedownloade zip selecteren
- Geduld hebben tijdens het installatieproces ;)

[ Voor 66% gewijzigd door ydr op 04-07-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd Ah, Wileyfox support is vanuit de dood, weder opgestaan!

Welkom terug & zeer veel dank voor de link!

EDIT: "E: Can't mount SD card, Invalid argument" Super weer dit!

[ Voor 23% gewijzigd door LocK_Out op 04-07-2018 14:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een uitgebreide uitleg geschreven op onze Facebook pagina. www.facebook.com/wileyfoxnl

@LocK_Out Wij zijn weer opgestaan ;) p.s. Staat jouw SD-kaart toevallig ingesteld als "intern geheugen"?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 15:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support