Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Anoniem: 699988 Ja, dat staat ie, lees net jullie FB post. Da´s lekker dan, kan ik eerst m´n SD gaan formatteren..
Laat maar weer zitten, ik probeer momenteel via ADB te sideloaden.

EDIT: Net klaar met sideloaden via ADB, was zo gebeurd! Is dus een optie als je net zoals mij je SD als "Intern Geheugen" geformatteerd hebt staan. VInd het wel een kaal & nors (wit/grijs) geworden in vergelijking met 7.1.2. Maar dat is meer een keuze van Google. Ik zal niet meer klagen! :*)

@Anoniem: 699988 Nogmaals dank voor het posten van de link/update file.

[ Voor 97% gewijzigd door LocK_Out op 04-07-2018 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

@LocK_Out Inderdaad, Google heeft gekozen voor een wat meer recht toe recht aan kleuren-menu. Geen probleem, de link was ondertussen wel nodig om te delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 699988, Helemaal mee eens!

Is de mogelijkheid om de sneltoetsen (telefoon & camera) van het vergrendelscherm te halen. Er toevallig uit gehaald? Ik wil de weg hebben, maar kan de optie nergens meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@LocK_Out Tot onze verbazing is deze functie weg sinds de upgrade. Wij hebben hier een melding van gemaakt bij onze engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 699988 Thanks! Het valt me na de upgrade tevens op dat "Kernel (Android OS)" de CPU op de achtergrond actief houdt.

Zijn hier toevallig meer klachten over? Merk dat de batterij opmerkelijk sneller leegloopt (ook ik stand by). Mijn battery manager geeft aan, dat de CPU in zijn geheel, niet meer in "deep sleep" gaat.

EDIT: Zie m'n nieuwste post.

EDIT2: Probleem keert terug & dezelfde melding van een andere gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door LocK_Out op 07-07-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
LocK_Out schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:01:
@Anoniem: 699988 Thanks! Het valt me na de upgrade tevens op dat Android OS de CPU op de achtergrond actief houdt.

Zijn hier toevallig meer klachten over? Merk dat de batterij opmerkelijk sneller leegloopt (ook ik stand by). Mijn battery manager geeft aan, dat de CPU in zijn geheel, niet meer in "deep sleep" gaat.
Lijkt bij mij juist langer mee te gaan. Misschien komt dat doordat ik hem minder gebruik met mooi weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://www.facebook.com/...dKnIQDAkWwLK725_Y&fref=nf

Eigen risico:
Wij hebben in de afgelopen dagen van veel gebruikers gehoord dat zij niet meer konden wachten op de upgrade door de spanning die dit met zich mee brengt! Hierom bieden wij nu de keuze om jouw toestel handmatig te upgraden naar Android 8.1 Oreo 🍪(uiteraard als jouw toestel nog steeds op Android 7 Nougat draait).

Let op: Deze manier van upgraden kan alleen als jij een SD-kaart hebt die staat ingesteld als "draagbare opslag", dit werkt dus niet als jouw SD-kaart staat ingesteld als "Interne opslag" Heb jij geen SD-kaart dan zul jij nog even geduld moeten hebben of jij rent direct naar de winkel voor een SD-kaart en schaft deze aan (Een SD-kaart komt altijd van pas om data-verlies tegen te gaan).

Volg de volgende stappen om jouw toestel nu te upgraden naar Android 8.1 Oreo 🍪:

Jij kunt de upgrade downloaden via https://we.tl/lVLRdtfdJb

1. Controleer via Menu -- Instellingen -- Opslag en USB of hier jouw SD-kaart ingesteld staat als "Draagbaar Opslag"
2.Zet het bestand op jouw SD-kaart zoals jij het bestand hebt gedownload (dus niet uitpakken).
3. Zet jouw toestel uit en wacht 5 seconden.
4. Druk nu eerst de volume knop-omlaag in en houdt deze ingedrukt.
5. Druk nu jouw aan/uit knop in, wanneer jouw toestel trilt kun jij de aan/uit knop loslaten, maar houdt de volume knop-omlaag nog steeds ingedrukt.
6. Nu zit jij in "Android recovery".
7. Kies nu "Apply update from SD-card".
8. Kies vervolgens het upgrade bestand en start deze d.m.v. de aan/uit knop.
9. Pak even een kopje koffe/thee en gun jezelf een momentje, het kan maximaal 10 minuten duren 😉

Als jij vragen en/of opmerkingen hierover hebt, dan weet jij ons te vinden!
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 699988 Heb vandaag de cache via de recovery gewist & nu gaat de CPU wel in deep sleep. Kernel wakelock, lijkt voor nu dus opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@LocK_Out Perfecte oplossing, leren wij als support afdeling ook weer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 699988 Helaas, probleem keert uit zichzelf terug. iets houdt de kernel wakker. als ik tijd heb zal ik een "dumpsys" via ADB trekken.

EDIT: Enkel een."soft reboot" lijkt een tijdelijke oplossing te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 06-07-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
all, swift 2x. update naar oreo. alles werkt behalve camera. deze chrashed de hele tijd. komt dit vaker voor en en weet iemand een oplossing? dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
stenoa schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:55:
all, swift 2x. update naar oreo. alles werkt behalve camera. deze chrashed de hele tijd. komt dit vaker voor en en weet iemand een oplossing? dank
@Anoniem: 699988
Ik heb hetzelfde probleem met een Wileyfox Swift 2+; ik kan foto's maken maar geen video, daarbij crasht de camera app.

Ook heb ik het gevoel dat er iets de telefoon wakker houdt, want mijn batterij is bij mijn typische gebruik 's avonds zo goed als leeg, terwijl ik voordien rond de 50% overhield.

Verder geen problemen, vind de update best geslaagd! Blij dat jullie 'er' terug zijn.

EDIT - hmm ik krijg ook soms (bij het opstarten) de melding 'Mobile is gestopt'. Maar welke app dat mag wezen weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 06-07-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:19
@Dryhte @stenoa Ik heb nog geen problemen gehad met de camera. Vanmiddag heb ik direct na sideloaden van de update een format van de cache partitie gedaan. Dat is een optie in de recovery, wellicht dat dit voor jullie ook werkt?
LocK_Out schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:48:
@Anoniem: 699988 Helaas, probleem keert uit zichzelf terug. iets houdt de kernel wakker. als ik tijd heb zal ik een "dumpsys" via ADB trekken.
Ik draai zelf al jaren "betterbatterystats" deze geeft ook een mooi overzicht welke services wakelocks sturen. Mooi programma. Voor de tweaker een echte must have! Ik zal de komende paar dagen ook een oogje in het zeil om te kijken of ik nog gekke dingen zie m.b.t wakelocks o.i.d.

Voor nu lijkt de update bij mij in ieder geval voorspoedig te werken. Alles werkt lekker snel (vooral booten viel heel erg op) en ik heb nog geen crashes gezien op owncloud na, deze geeft aan gestopt te zijn direct na booten maar de app en synchronisatie werken daarna gewoon. Zou ook heel goed een incompatibiliteit in Oreo kunnen zijn.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@MainframeX Ik gebruik GSAM (Pro) met extra rechten, verkregen via ADB (ben niet geroot). Vind betterbatterystats erg onoverzichtelijk.
Beiden hebben hetzelfde doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
MainframeX schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:32:
@Dryhte @stenoa Ik heb nog geen problemen gehad met de camera. Vanmiddag heb ik direct na sideloaden van de update een format van de cache partitie gedaan. Dat is een optie in de recovery, wellicht dat dit voor jullie ook werkt?

[...]

Ik draai zelf al jaren "betterbatterystats" deze geeft ook een mooi overzicht welke services wakelocks sturen. Mooi programma. Voor de tweaker een echte must have! Ik zal de komende paar dagen ook een oogje in het zeil om te kijken of ik nog gekke dingen zie m.b.t wakelocks o.i.d.

Voor nu lijkt de update bij mij in ieder geval voorspoedig te werken. Alles werkt lekker snel (vooral booten viel heel erg op) en ik heb nog geen crashes gezien op owncloud na, deze geeft aan gestopt te zijn direct na booten maar de app en synchronisatie werken daarna gewoon. Zou ook heel goed een incompatibiliteit in Oreo kunnen zijn.
Dank, heeft gewerkt! super bedankt voor de gouden tip :) _/-\o_ _/-\o_

Stenoa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nope geen verschil. Helaas :(

EDIT - by the way het is niet enkel bij het filmen, ik kan foto's 'maken' maar ze zijn corrupt.

[ Voor 63% gewijzigd door Dryhte op 08-07-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
vind het erg apart om te lezen dat mensen met exact dezelfde update. Verschillende issues hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:19
LocK_Out schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:49:
vind het erg apart om te lezen dat mensen met exact dezelfde update. Verschillende issues hebben.
Ik vraag me of een factory reset o.i.d. zal helpen gezien het feit dat sommige toestellen al vanaf Android 6 al ota's ontvangen.

Ik ondervind overigens ook het probleem dat m'n telefoon niet meer in "deep sleep" of "doze" stand geraakt sinds ik de update naar Android versie 8.1 heb gedaan. De batterij gaat ook iets sneller leeg dan versie 7.1.2.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@MainframeX Thanks voor het melden. Dan ben ik gelukkig niet de enige met dit probleem.
Een factory reset heeft geen enkel nut & is alleen maar zonde van je tijd.
Menig topic over "(Oreo 8.1) Battery Drain" staat hier vol mee.

Na de vermeldde "soft reboot" gaat mijn S2P, nog steeds in deep sleep.
Het gebruik van WiFi of 4G, lijkt geen trigger/verschil te zijn.
Ik blijf het voorlopig, met GSAM met "Screen off statistieken" in de gaten houden.

Daarnaast gebruik ik "Greenify" (non-root) met auto hibernate voor eigenlijk alles, wat zonder gebruik van "GCM" op de achtergrond blijft draaien.

@Anoniem: 699988 EDIT: Het "lijkt" wel met 4G (mobiele data) samen te hangen, thuis op de WiFi nergens last van. Maar tot nu toe, 2 x wakelock binnen 5 uur op 4G. Enkel een soft reboot, blijft als tijdelijke oplossing wel werken. Valt voor nu mee te leven, want kost letterlijk maar een paar seconden & vereist geen SIM pin. Je moet het echter wel eerst opmerken.

Het lijkt wel "echt" een bug in het OS te zijn, daar het opgelost is door een reboot & op OS niveau getriggerd lijkt te worden op/door 4G/mobiele data.

EDIT2: Helaas, vandaag ook wakelock op WiFi.

EDIT3: Getest met reboot direct na het ontkoppelen van de lader. Na het switchen van Mobiele data naar WiFi, wederom Wakelock.

[ Voor 54% gewijzigd door LocK_Out op 11-07-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@Anoniem: 699988 Ik heb zelf ook last van wake locks. vanmorgen opgestart op 100% en na 3u 83%; 35min NETLINK kernel wakelock, 18m [timerfd], 17m ipc000000ac_Loc_hal, 10m bam_dmux_wakelock, 10m PowerMangerService.Wakelock,...

EDIT: en w/b mijn camera probleem, de camera werkt wel ok met intern geheugen, maar niet met SD kaart (en nee daar is niets mis mee, is vrij nieuw en andere apps schrijven/lezen er prima uit/naar)

Met intern geheugen kan ik foto's en filmpjes maken, maar met Disk 1 (= de SD kaart) force closet de video camera en maakt het fototoestel lege/corrupte foto's.

[ Voor 45% gewijzigd door Dryhte op 12-07-2018 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@LocK_Out Zou jij de dumpsys naar ons toe kunnen sturen? Dan kunnen wij deze naar onze engineers doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gisteren viel mijn telefoon opeens uit tijdens licht gebruik, alleen door 'm aan stroom te doen en lang power en volumeknop indrukken kregen hem weer aan de praat. Doet het nu weer prima zo te zien, wel vreemd.

Overigens loopt mijn batterij nog steeds vrij snel leeg, gisteravond bijna 100%, vanochtend iets boven de 80. Lijkt dus nog niet opgelost met de laatste update.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris7 op 13-07-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 699988 Will do! (waar willen jullie precies een dumpsys van trouwens?)
Als de Wakelock weer de kop op steekt, trek ik m eruit. Kan ik m via DM naar jullie toe sturen of hoe willen jullie het?

@Chris7 Ik heb zonder wakelocks & enkel mobiel netwerk (geen data/WiFi), ook een 15 tot 20 % overnight drain. Lijkt me inderdaad niet helemaal normaal

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 13-07-2018 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb sinds vandaag ook een probleem mer de camera. Gek genoeg heb ik de de afgelopen dagen wel gewoon foto's kunnen maken. Ik heb dus wel een werkende camera gehad na de update.
Update
Een reboot zonder SDkaart loste mijn probleem op. Ik kon de opslag locatie daarna weer omzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door jeronimo op 14-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
LocK_Out schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:03:

@Chris7 Ik heb zonder wakelocks & enkel mobiel netwerk (geen data/WiFi), ook een 15 tot 20 % overnight drain. Lijkt me inderdaad niet helemaal normaal
Ik heb hem 's nachts op vliegtuigstand staan, dus zou er vrij weinig moeten zijn dat de accu leegtrekt. Android 7 had 1-2% per nacht eraf.

Hebben meer mensen er overigens last van dat het ingestelde thuisscherm in de launcher niet werkt? Bij de initiële update naar Oreo werd dit niet meer geregistreerd en ging 'ie bij een druk op de homeknop altijd naar het meest linkse scherm. Nu met de nieuwe update gaat het altijd naar het meest rechtse scherm. Omdat ik van mijn drie schermen de middelste als thuisscherm wil slaat 'ie dus nog steeds degene die ik wil over :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 13:32
Chris7 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:05:
[...]
Hebben meer mensen er overigens last van dat het ingestelde thuisscherm in de launcher niet werkt? Bij de initiële update naar Oreo werd dit niet meer geregistreerd en ging 'ie bij een druk op de homeknop altijd naar het meest linkse scherm. Nu met de nieuwe update gaat het altijd naar het meest rechtse scherm. Omdat ik van mijn drie schermen de middelste als thuisscherm wil slaat 'ie dus nog steeds degene die ik wil over :P.
@Chris7 Wanneer je je vinger ingedrukt houdt op het thuisscherm, verschijnt een menu met instellingen. Daarboven kan je kiezen welke van de schermen je als home wil instellen door op dat huisje te drukken.

Werkt dit?

In het algemeen:
Ik heb na de installatie van Oreo (UOS273C) direct mijn Swift 2X teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Moet zeggen dat ik nog geen van de veel genoemde problemen heb ondervonden. Kan toeval zijn maar zou het iedereen toch aanraden bij een upgrade van dit kaliber.

[ Voor 24% gewijzigd door RickSanchez op 14-07-2018 15:42 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@RickSanchez Wilde net hetzelfde neerzetten & zag toen een nieuwe reactie verschijnen!

Ik heb geen fabrieksreset gedaan & enkel last van system level Wakelock.
Ook een vage bug waarbij soms na een reboot, het sim wachtwoord niet ingevoerd kan worden. Scherm komt gewoon niet tevoorschijn.

Het is dat m'n systeem weer volledig up to date is. Maar ergens verlang ik weer terug, naar het zo goed als "bug vrije" 7.1.2..

Als ik even snel een lijstje maak;
Batterij loopt sneller leeg.
Batterij loopt snachts (idle) bizar snel leeg, zelfs in vliegtuigstand.
Ondefinieerbare/onvindbare system level wakelock(s).
Wordt bij gebruik vanuit het niets ineens flink warm (was nooit)
Problemen met camera (app).
Sim wachtwoord scherm bug.
Verdwenen functies (quick start apps van lockscreen verwijderen).

[ Voor 72% gewijzigd door LocK_Out op 14-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ik probeer zolang mogelijk de reset to factory settings uit te stellen... Aangezien dat zo GVD veel tijd kost om de telefoon weer helemaal naar smaak ingericht te krijgen - 5 bank apps, spritmonitor, OneNote, Duolingo, itsme, ... Pff dat is een werkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Hier nog één. Dit hele gezeur is ook precies de reden, waarom een nieuwe telefoon aanschaffen ook het enige ding is, waar ik een hekel aan heb.
De authenticator app is toch wel m´n favoriet! Op alle 2FA websites in moeten loggen, huidige telefoon/app ontkoppelen & opnieuw sleutels genereren. (ja, ik gebruik bewust een 2FA app zonder "online" backup mogelijkheid)
Heerlijk al je (gearchiveerde) Whatsapp gesprekken kwijt.
Ik weet het "first world problems", maar drama dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
RickSanchez schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:09:
[...]

@Chris7 Wanneer je je vinger ingedrukt houdt op het thuisscherm, verschijnt een menu met instellingen. Daarboven kan je kiezen welke van de schermen je als home wil instellen door op dat huisje te drukken.
Dat is dus precies wat ik bedoel, ik heb het middelste van drie schermen ingesteld als home, maar dit wordt genegeerd :). Met de eerste Oreo update werd altijd het meest linkse scherm gebruikt, met de tweede update de meest rechtse.

Factory reset kan zeker, maar dat is dan alleen voor dit kleine bugje. En het sneller leeglopen van de batterij natuurlijk, maar aangezien zoveel mensen er last van hebben zit dat dan mogelijk ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 13:32
Chris7 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Dat is dus precies wat ik bedoel, ik heb het middelste van drie schermen ingesteld als home, maar dit wordt genegeerd :). Met de eerste Oreo update werd altijd het meest linkse scherm gebruikt, met de tweede update de meest rechtse.

Factory reset kan zeker, maar dat is dan alleen voor dit kleine bugje. En het sneller leeglopen van de batterij natuurlijk, maar aangezien zoveel mensen er last van hebben zit dat dan mogelijk ergens anders.
@Chris7 Ik heb een foutje gemaakt en dacht dat dit bij mij niet het geval was, maar heb precies hetzelfde. Bij het selecteren van de middelste als home screen, leidt de homeknop naar de meest rechter. Na een factory reset na de upgrade is dit dus ook het geval, duidelijk een bug.

Edit: bovenstaande homescreen-bug is bekend bij Wileyfox

[ Voor 11% gewijzigd door RickSanchez op 16-07-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Chris7 @RickSanchez Dit is wel weer heel vaag zeg. Ik heb 2 homescreens & bij mij werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

Ook ik heb het wakelock probleem. ik doe sinds de update nog maar 1/ 1.5 dag met een volle lading; dit was 3-4 dagen. Ook ik heb de cache geleegd maar dat hielp niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
jeronimo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:03:
Update
Een reboot zonder SDkaart loste mijn probleem op. Ik kon de opslag locatie daarna weer omzetten.
Geprobeerd, helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Laatst online: 07-05 20:54
Hier ook naar Oreo gegaan, naast de battery drain en crashende camera app en niet correct werkende home screen heb ik ook andere problemen.

Met Whatsapp kan ik geen media meer zenden of ontvangen
Strava crashed iedere keer (zelf als ik app niet gestart heb)
Unlocken gaat niet meer makkelijk (om naar pattern to the gaan)

Misschien maar Factory reset doen, hoewel dat inderdaad veel geneuzel is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb een factory reset gedaan en mijn camera app werkt nog steeds niet naar behoren.
Volgende stap is proberen met een andere SD kaart (ik heb nu een 128GB kaart, die officieel niet ondersteund is maar bij de vorige firmware prima werkte).

ARGH nu alles weer installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Niehoff80 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:52:
Hier ook naar Oreo gegaan, naast de battery drain en crashende camera app en niet correct werkende home screen heb ik ook andere problemen.

Met Whatsapp kan ik geen media meer zenden of ontvangen
Strava crashed iedere keer (zelf als ik app niet gestart heb)
Unlocken gaat niet meer makkelijk (om naar pattern to the gaan)

Misschien maar Factory reset doen, hoewel dat inderdaad veel geneuzel is....
8)7 SD card verwijderd en opnieuw geformatteerd en de camera, Whatsapp en Strava werkt weer naar behoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Niehoff80 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:23:
[...]

8)7 SD card verwijderd en opnieuw geformatteerd en de camera, Whatsapp en Strava werkt weer naar behoren....
Geformatteerd als wat? Vanuit Windows of Android?

EDIT: Ik heb het maar eens geprobeerd (bijna 32GB data kopiëren naar een USB harddisk, en terug naar de geformatteerde SD kaart, dat duurt eventjes!)

Maar helaas, hetzelfde probleem blijft bestaan.

:(

EDIT2:

Met een andere (kleinere) SD kaart die ik nog had liggen lukt het wel.

Jammer wel, dat de grotere kaart niet ondersteund is, nu moet ik het stellen zonder mijn collectie audiobooks... |:( Zeker jammer omdat het in de vorige firmware probleemloos werkte. ;w

't is nochtans geen algemeen probleem met die grote kaart, want voor andere apps werkte de opslag prima (Calimoto bijvoorbeeld)

[ Voor 59% gewijzigd door Dryhte op 17-07-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
Dryhte schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Geformatteerd als wat? Vanuit Windows of Android?

EDIT: Ik heb het maar eens geprobeerd (bijna 32GB data kopiëren naar een USB harddisk, en terug naar de geformatteerde SD kaart, dat duurt eventjes!)

Maar helaas, hetzelfde probleem blijft bestaan.

:(

EDIT2:

Met een andere (kleinere) SD kaart die ik nog had liggen lukt het wel.

Jammer wel, dat de grotere kaart niet ondersteund is, nu moet ik het stellen zonder mijn collectie audiobooks... |:( Zeker jammer omdat het in de vorige firmware probleemloos werkte. ;w

't is nochtans geen algemeen probleem met die grote kaart, want voor andere apps werkte de opslag prima (Calimoto bijvoorbeeld)
toon volledige bericht
Ik had mijn SD card gewoon in mijn telefoon geformatteerd. Ik heb een 16 GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Niehoff80 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:35:
[...]

Ik had mijn SD card gewoon in mijn telefoon geformatteerd. Ik heb een 16 GB kaartje.
Ach ja als 't dat maar is, ik kan wel leven zonder al die audioboeken.

@Anoniem: 699988 Ik denk wel dat ik een Foxhole bug gevonden heb: als je vanuit chrome via de puntjes 'toevoegen aan startscherm' kiest (bijvoorbeeld voor tweakers.net), crasht foxhole. Keer op keer. (probleem stelt zich op alle websites waarbij ik het probeerde). Ik weet niet of dit voor de update al zo was, want ik gebruikte Nova. Maar nu dacht ik Foxhole eens uit te proberen 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 18-07-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dryhte Ik heb het zelf ook net getest, ik kreeg tot mijn verbazing deze foutmelding niet. :/

@LocK_Out Jij kunt de dumpsys of andere toevoegingen waar wij wat aan hebben naar info@wileyfox.nl mailen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 699988 op 18-07-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 699988 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:27:
@Dryhte Ik heb het zelf ook net getest, ik kreeg tot mijn verbazing deze foutmelding niet. :/

@LocK_Out Jij kunt de dumpsys of andere toevoegingen waar wij wat aan hebben naar info@wileyfox.nl mailen.
Bizar. Ik heb net gereset naar factory ;) ik heb wel naast Foxhole ook nova geïnstalleerd.

EDIT: na uninstall van Nova én reboot heb ik 't probleem nog steeds... 't is wel als je het icoontje vasthoudt om handmatig te plaatsen (ik had de knop 'automatisch toevoegen' over het hoofd gezien, daarmee lukt 't wel)

[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 18-07-2018 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Dryhte Krijg nou wat, jij hebt gelijk 8)7. We gaan het probleem gelijk raisen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Anoniem: 699988 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:23:
@Dryhte Krijg nou wat, jij hebt gelijk 8)7. We gaan het probleem gelijk raisen. Thanks! _/-\o_
Ik probeer adb aan de praat te krijgen maar dat lukt niet (in tegenstelling tot voor de update).

Doel: GSam battery monitor toegang geven tot BATTERY_STATS permission.

Ik heb de laatste nieuwe ADB gedownload, ik heb op de telefoon Developer options ingeschakeld, en USB debugging ingeschakeld.

Maar, als ik mijn usb kabel inplug gebeurt er helemaal niets (zelfs geen keuze tussen opladen & MTP) (EDIT: opladen doet 'ie wel trouwens, krijg alleen niet de keuze voor iets anders)

Is er een geupdate driver nodig? Zo ja, waar zou die te vinden kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 18-07-2018 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte even DEZE downloaden, installeren & opnieuw proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 18-07-2018 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:17:
@Dryhte even DEZE downloaden, installeren & opnieuw proberen.
Dank je, daarmee lukte het inderdaad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Anoniem: 699988 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:27:

You've got mail!

EDIT: Was deze vergeten te mailen, maar hier zie je het wakelock probleem duidelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kHR67eRcWpvdoY10bU17wUKl/thumb.png

[ Voor 33% gewijzigd door LocK_Out op 19-07-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:54:
[...]

You've got mail!

EDIT: Was deze vergeten te mailen, maar hier zie je het wakelock probleem duidelijk

[afbeelding]
Interessante metric, dat... maar die vind ik niet terug in mijn GSam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 957363

Juist 8.1 OTA ontvangen.

Ziet er goed uit. Zo ver (hout vasthouden) geen merkbaar probleem met camera.

Wel het verkeerde 'home screen' effect. D.w.z. dat alhoewel ik het eerste scherm als home heb staan het toch naar een ander scherm springt als ik op home klik. In mij geval was het het derde scherm en was het duidelijke gebonden aan dat scherm. M.a.w. als ik het derde scherm verplaatste zodat het het tweede in de cyclus was dan werd nog steeds het zelfde scherm (het voormalige 3de en nu dus 2de) geselecteerd.

Ik heb dan maar de inhoud van wat ik als homescreen wou en wat het systeem dacht het was verplaatst van het ene naar het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hmm..... kan het zijn dat het met de 8.1 versie er geen mogelijkheid meer is ingebouwd om het toestel af te zetten op een bepaalde tijd noch om het op een bepaald uur vanzelf te laten opstarten ?

Ongetwijfeld zijn er apps voor maar in de 7.1 was het ingebouwd, niet ?

Ik vond het best handig. Ik heb mijn GSM niet nodig tussen 22:00 en 7:00. Noch ben ik zo ijdel dat ik denk dat er ook maar iemand mij gedurende die uren zo dringend nodig kan hebben.

Mocht ik het over het hoofd hebben gezien dan mag ik het graag horen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 20-07-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dryhte schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:33:
[...]
Interessante metric, dat... maar die vind ik niet terug in mijn GSam?
Even tikken op "Actief" dan kom je bij dat scherm uit. Sommige zaken zitten een beetje verstopt. Pro & light hebben in de basis dezelfde functies.

*knip*. Offtopic.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 20-07-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

*knip*. Offtopic.

Na 10min. speurwerk op het internet en Play store zal ik zelf het antwoord geven, namelijk dat die functionaliteit niet voorhanden schijnt te zijn in Oreo, en het dus niet specifiek aan Wileyfox ligt, en dat de apps die bestaan die het toelaten enkel werken indien men het toestel root.

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 20-07-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Modbreak:Ik heb een aantal offtopic en op de man reacties verwijderd. Houden we het gewoon vriendelijk tegen elkaar? En kom je iets tegen wat niet door de beugel kan, maak dan een topicreport aan ipv. erop te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Ook net de update geïnstalleerd. Al mijn sms'en zijn verdwenen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
F97 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:04:
Ook net de update geïnstalleerd. Al mijn sms'en zijn verdwenen. Hebben jullie dit ook?
ja, dat was mij ook al vooraf bekend dat dit zo zou zijn.

Wel even jammer als jij het niet op voorhand wist >:) (mij kon het niet echt schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@F97 In de relasenotes staat dat ze dat gefixed zouden hebben.
Bij mij waren ze ook weg, maar kon er niet rouwig om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LocK_Out schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:42:
@F97 In de relasenotes staat dat ze dat gefixed zouden hebben.
Bij mij waren ze ook weg, maar kon er niet rouwig om zijn.
Waar vind jij release notes? (EDIT ja ik heb gezocht ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 20-07-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik merk dat een app die enkel de machtiging heeft om een melding te geven zonder geluid of trillen nu wel bij een melding gaat trillen. In de opties van de app is niets veranderd, daar ook geen updates gehad. In de instellingen van Android zelf kan ik niets vinden. Wel vervelend, lijkt elke keer op een oproep nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Dryhte schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Waar vind jij release notes? (EDIT ja ik heb gezocht ;) )
Hou op hoor >:) Ik kan ze helaas niet meer vinden. Dacht dat ze in het Wileyfox Reddit topic stonden, maar kan er niks meer over vinden.
Kan alleen vinden, dat ze het als bug "erkend" hebben.

@Tonkey Ik ervaar (ook) vreemde gedragingen met Outlook. Mails worden dikwijls niet meer automatisch binnengehaald. Het gebeurd ook dat ik een notificatie krijg, van een email, die ik uren daarvoor al geopend heb..
Dit is echt pas na de update maar 8.1.

[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 20-07-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Nog een vervelender nadeel sinds de update, opladen werkt niet goed meer.
Hij geeft aan dat hij aan het laden is maar dit duurt of erg lang (snelladen maar na 2/3 uur nog niet vol) of hij komt op een willekeurig moment niet meer verder (gisteren een paar uur lang op 77% blijven hangen). Als deze aan de lader hangt zie je om de paar seconden het rode lampje ook heel even uitspringen/dimmen.

Moet nog eens andere kabels proberen maar heb enkel het origineel in huis momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tonkey schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:22:
Nog een vervelender nadeel sinds de update, opladen werkt niet goed meer.
Hij geeft aan dat hij aan het laden is maar dit duurt of erg lang (snelladen maar na 2/3 uur nog niet vol) of hij komt op een willekeurig moment niet meer verder (gisteren een paar uur lang op 77% blijven hangen). Als deze aan de lader hangt zie je om de paar seconden het rode lampje ook heel even uitspringen/dimmen.

Moet nog eens andere kabels proberen maar heb enkel het origineel in huis momenteel.
Ik zie dit ook.

Plus de batterijduur is ongeveer gehalveerd vergeleken met voor de update (zelfs na reset to factory)

Ik had 's avonds normaal gezien tussen de 60 en 40% batterij over, nu heb ik op 10% batterij nog een serieus stuk avond over (= de telefoon moet aan de lader voor de avond om is)

EDIT: zoals de batterijduur voor de update doet vermoeden, is dit bij zeer bescheiden gebruik (beetje surfen, een paar minuutjes Duolingo, één of twee telefoontjes, BT/4G/Wifi voortdurend aan)

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 23-07-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
Ik heb ook behoorlijk last van batterydrain. Als ik 's avonds de telefoon om 22:00 aan de kant leg met nog 40% resterende acculading, is 'ie de volgende morgen leeg als ik om 6:00 beneden kom.

Daarnaast lijkt QuickCharge niet goed te werken. Volgens de specs zou 'ie in 35 min van 0 - 80% acculading moeten gaan. Zojuist even getest:
11:04 starten met laden op 19%
11:39 57% vol, 39 min resterend voor volledige lading
38% in 35 min dus :(

Nu moet ik er bij vermelden dat ik sinds zaterdag m'n QC3 lader weer gebruik. Alleen toen ik de telefoon net had (eind 2016) heb ik een tijdje gebruik gemaakt van deze snelle laadmethoden. Het laden ging toen echt duidelijk sneller.

Tot op heden dus nog niet onverdeeld gelukkig met de Oreo upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Ik herken het batterij drain verhaal. Het is niet normaal.
Ik blijf soft rebooten & het blijft sneller dan me lief is terugkomen.
Ook nog geen reactie gehad of mijn dumpsys bestanden op het eerste oog, vreemde afwijkingen aangeven. Had weinig zin om daar ook nog is mee te gaan zitten puzzelen.
EDIT: Net een mailtje van ze gekregen, dat ze er mee aan de alag gaan.

@Anoniem: 699988 Terug naar 7.1.2 met latest security patch?? >:) :*)

[ Voor 81% gewijzigd door LocK_Out op 23-07-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guyver2
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 21:01
Probeer eens op te laden terwijl het toestel helemaal uit staat.

Hehehehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Guyver2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:21:
Opladen doe ik normaal overdag dus dat is ook lastig, kan het wel eens testen.

Probeer nu ook te laden aan de laptop, daarbij valt me ook dat het lampje niet brand maar het logo van de batterij in het scherm wel veranderd met de bliksem. Verbinden met USB lijkt alleen niet te lukken, ik krijg ook geen melding op de telefoon om deze als usb te verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Tonkey heb je al een andere USB-poort op je laptop geprobeerd?
Opladen gaat bij mij prima als ik 'm aansluit op de USB-port die een hogere stroom kan leveren (USB met bliksemsymbooltje). Als ik 'm via die poort aansluit, krijg ik echter ook geen mogelijkheid om met USB te verbinden en te kiezen tussen de verschillende USB-opties.
Dit werkt wel als ik 'm op een gewone (USB3) poort aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
In mijn laptop werken beide poorten niet (Chromebook). Op het werk werkt 1 van de 2. Opladen ging vrij vlot zelfs, zeker voor een computer USB.

Heb inmiddels wel andere stopcontact/USB dingen besteld wat hopelijk een oplossing zal zijn.

Edit: en nu werkt het op de computer op het werk ook niet meer.. alleen traag opladen werkt dus nog.. en dan bedoel ik traag, vannacht 20% er bij in 8 uur.

[ Voor 24% gewijzigd door Tonkey op 24-07-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
Hebben al deze klachten niet meer met de hoge temperatuur te maken dan met de update? Bij mijn vorige telefoon ging laden ook langzamer als het warm was. Een Nissan Leaf doet precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
orillion schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:12:
Hebben al deze klachten niet meer met de hoge temperatuur te maken dan met de update? Bij mijn vorige telefoon ging laden ook langzamer als het warm was. Een Nissan Leaf doet precies hetzelfde.
Lijkt me vreemd, dat heb ik in de auto wel eens met navigeren als het warm is dus het is me wel bekend. Nu is het hier 22 graden binnen dus dat mag het probleem niet zijn.

Hopelijk weet @Anoniem: 699988 hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
orillion schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:12:
Lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Kamertemperatuur was toen zo'n 22 gr C. Toestel lag niet in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Guyver2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:21:
Als ik dat probeer verschijnt het opladen logo om de paar seconden. En na een halve minuut herstart deze weer (wileyfox logo) tot het opladen logo weer zichtbaar is.

Inmiddels met een andere kabel geprobeerd en in verschillende usb poorten.
Het kan dus ofwel software zijn, of is het toestel tijdens de update ergens in die dag kapot gegaan waardoor opladen niet meer goed werkt.

Edit: ik ben klaar met de telefoon. Soms brand het lampje alsof deze aan het laden is maar geeft hij op het scherm niets weer. Soms andersom, conclusie blijft hetzelfde dat opladen met een willekeurige kabel of usb poort niet meer werkt. @Anoniem: 699988 voor tips of garantie?

[ Voor 19% gewijzigd door Tonkey op 24-07-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Laatst online: 01-05 02:24
Ik heb een week geleden mijn swift 2 geüpdate naar android 8 maar nu doet mijn notificatie light het niet meer ik heb al een factory reset geprobeerd en lopen googlen maar ik kan er niks over vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:59
Tonkey schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:33:
[...]

Inmiddels met een andere kabel geprobeerd en in verschillende usb poorten.
Het kan dus ofwel software zijn, of is het toestel tijdens de update ergens in die dag kapot gegaan waardoor opladen niet meer goed werkt.
Ik had hier ook last van, en het bleek dat de USB aansluiting van de telefoon vies was. Met een naald heb ik gelukkig wat stof weg kunnen halen. Wat ik overigens niet zomaar aanraad om te doen. Het heeft bij mij wel geholpen.

Overigens is de accuduur bij mij sinds de update ook een drama. Heb niemand gehoord die er sinds de update juist geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn vrouw heeft sinds de update naar Oreo een niet-werkende homeknop en app-knop (dat vierkantje). De terugknop doet het wel. Ik lees hierboven wel berichten over andere problemen met home, maar dit nog niet. Iemand die dit heeft meegemaakt en gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05 14:33
ranjo schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Ik had hier ook last van, en het bleek dat de USB aansluiting van de telefoon vies was. Met een naald heb ik gelukkig wat stof weg kunnen halen. Wat ik overigens niet zomaar aanraad om te doen. Het heeft bij mij wel geholpen.

Overigens is de accuduur bij mij sinds de update ook een drama. Heb niemand gehoord die er sinds de update juist geen last van heeft.
Stof verzameld inderdaad in de USB-C aansluiting. Deze maak ik altijd schoon met een tandenstoker daar kan je geen sluiting mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:59
ranjo schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Dan ben ik de eerste. Niet hard gemeten maar ik heb het idee dat mijn accuduur juist verbeterd is na de update. Ik gebruik wel een alternstieve launcher (Apex) al jaren op al mijn Android devices en disable zoveel mogelijk apps die ik toch niet gebruik. Misschien is het dus 1 (of meerdere, of een combinatie) van die apps die het veroorzaakt. Ik ga het niet testen, ben inmiddels over op een Galaxy S7 sinds 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@prutsger Dit is wel weer een aparte. Misschien zit het wakelock probleem m wel (deels) in de standaard launcher..
Draaien de mensen met batterij problemen, toevallig allemaal de standaard launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Battery Drain is mij ook opgevallen. Nu kom ik er nog steeds de dag mee door, maar wel iets krapper. f dit aan de hitte lag, het zonnetje waardoor ik m'n scherm hoger moest zetten, of de update durf ik niet te zeggen, maar ik neig sterk naar de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Het is mooi geweest. Nokia 6.1 nu voor een mooie prijs & is besteld.

Dit duurt me allemaal te lang & het hele gebeuren, wat er nou precies mis is rondom de Wiley Oreo update is me te vaag.

Ik zal het hier zeker blijven volgen!

[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 01-08-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 20:39

aqu

@LocK_Out Ik snap je frustratie. Ik zelf ben ook niet blij met de baterydrain. Maar ik ga er van uit dat ze bij WF hun best doen om dit op te lossen. Maar dit soort problemen kunnen vrij complex zijn. Zeker nu ze een doorstart gehad hebben met het waarschijnlijke verloop van kennis en personeel.

Waarschijnlijk zal het pas bij het volgende toestel dat ze uit zullen brengen volledig op oorde zijn. Tot dei tijd verwacht ik niet meer dan de kwaliteit van een custom rom van de releases. Tegen het eind van het jaar kijk ik wel of de kwaliteit op niveau is en beslis ik of mijn volgende weer een WF wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai de micrsoft launcher, heb niet echt last van battery drain tijdens standby. Wel met spelletjes oid dan gaat ie wel veel sneller leeg dan met 7.1 (en wordt ook enorm warm waardoor hij nogal eens vastloopt / spontaan reboot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memsys
  • Laatst online: 01-05 02:24
"Waarschijnlijk zal het pas bij het volgende toestel dat ze uit zullen brengen volledig op oorde zijn. Tot dei tijd verwacht ik niet meer dan de kwaliteit van een custom rom van de releases. Tegen het eind van het jaar kijk ik wel of de kwaliteit op niveau is en beslis ik of mijn volgende weer een WF wordt"

Als je met een update je telefoons functioneel half de nek om draait met OA battery drain, notification led problemen en laad problemen dan doe je denk ik toch iets niet goed.
dit soort dingen hoor je te testen VOOR je een update pushed zeker als er geen simpele optie is om te downgraden (lees letterlijk een optie downgrade onder de optie update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@aqu Bugs of niet, doorstart of niet. Zolang je software levert die mijn telefoon brak als wat maakt. Heb ik niks meer aan mijn telefoon.

Ze zijn er vast mee bezig, maar dit duurt allemaal te lang. Support reageert ineens & dan dagen weer niet.
Excuseer mij, maar als ik een telefoon met nog ondersteunde Android support koop/bezit. Dan accepteer ik geen kwaliteit van een custom ROM wat betreft het OS.

Ben het eens met wat @memsys zegt & zo sta ik er al langer in.
Ik geloof best dat er complexe problemen zijn, maar het ziet er nou niet naar uit dat dit op korte termijn wordt opgelost.

Dan is er ook nog steeds de onduidelijkheid over de toekomst.. De telefoons zelf hebben ook genoeg schoonheidsfoutjes. Ze kunnen helaas niet meer aan mijn (hoge) verwachting voldoen. Dus nee, het is mooi geweest, ik stap over.

[ Voor 8% gewijzigd door LocK_Out op 03-08-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet wat jullie allemaal doen met je telefoon maar bij mij werkt alles nog zoals daar voor.

Het enige verschil dat ik merk ligt voornamelijk aan OS8, waar Wileyfox niet iets kan doen.
Ik spreek dan over het feit dat het niet langer mogelijk is om het toestel te laten afzetten en opstarten op een bepaald tijdstip. Dit heeft veel meer invloed op mijn batterijduur dan enige ander feit. De eerste week of zo was het terug als of het een toestel vers uit de doos was. Na een goede week viel alles terug op zijn plaats en begon de batterij zich te gedragen.

Juist even gekeken en de laatste keer dat ik het van stroom heb voorzien was woensdag 1/08, opgeladen tot 100%. Het is nu 5/08 en heb nog 42%. 's Avonds, als ik er aan denk, zet ik het af tot ik opsta.

Ter info : GPS, Bluetooth staan niet standaard aan. Wifi en 4G worden mits een app enkele keren per dag tijdelijk aan gezet voor een uurtje of zo zodat emails e.d. binnenkomen.

M.a.w. sommige hebben problemen, andere niet. Zelfde OS, zelfde hardware. Niet eenvoudig om dan te vinden wat de oorzaak is zou ik denken laat staan om het vlug te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
@Anoniem: 957363 Ik gebruik de telefoon gewoon normaal (in mijn ogen dan).
Ik sta er versteld van dat jij langer als een paar dagen met een acculading kan doen. Ik zie dat als ik mijn telefoon op vliegtuigstand zet de acculading na een nacht met 20% is verminderd.
Ik gebruik m'n telefoon om regelmatig mail te lezen, te whatsappen en 2 à 3x per dag via de nu.nl app het nieuws te lezen. Heb 4G en GPS altijd aan staan.

@Anoniem: 699988 is er al iets te melden over de stand van zaken mbt het accudrain probleem?
Juist nu in de vakantie vind ik het erg vervelend dat ik de dag niet meer kan doorkomen zonder tussen te moeten laden. Ik wil niet bij alle uitjes een powerbank mee hoeven nemen om tussentijds te kunnen laden.

[ Voor 26% gewijzigd door Cranberry op 06-08-2018 07:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LocK_Out
Vandaag overgegaan naar mijn nieuwe telefoon. Ik moet wel zeggen dat het me toch echt wel even aan het hart ging toen ik mijn simkaart overzette, waarom wil ik toch nog even toelichten.

Ik ben de laatste maanden erg negatief richting Wileyfox geweest, maar blijf zelf vinden dat, dit niet geheel onterecht is.

Ik ben een toegewijde Wileyfox gebruiker geweest. Ben begonnen met een Swift & toen al snel overgegaan op een Swift 2 Plus.
Al met al is mijn ervaring met Wileyfox een gemengde ervaring, die begon met het faillissement van "Cyanogen". Hier kon Wileyfox niks aan doen & toch hebben ze zich herpakt en een eigen OS in elkaar geflanst. Helaas is dit ook wat mij uiteindelijk heeft laten besluiten om weg te gaan als klant/gebruiker.

Na het uitbrengen van hun eigen custom OS, kregen ze te maken met bugs. Toch waren ze actief met de community bezit om deze te pletten & hun OS te finetunen.
Helaas kwam toen de volgende klap.. Het faillissement & vervolgens de doorstart (& overname door STK).
Hier is het allemaal niet beter door geworden. De support op forums e.d. viel compleet weg, er werden datums voor de update voorgelegd die keer op keer niet gehaald werden. Tot slot blijkt de Oreo 8.1 release vol met, voor een officiële ROM (toch wel) onacceptabele bugs te zitten.

Al met al hebben de telefoons zelf ook genoeg schoonheidsfoutjes, maar door de lage aanschafprijs is het niet eens de moeite waard om hierover te beginnen. Voor deze prijs zijn het al met al gewoon verrassend kwalitatieve producten.

Ik vind het oprecht jammer dat Wileyfox dit allemaal heeft moeten overkomen. Het was een zeer betrokken bedrijf richting hun gebruikers, waar menig bedrijf van welk product dan ook, een puntje aan kon zuigen.
Helaas is hier na de doorstart/overname door STK weinig meer van over & ik betwijfel serieus of de doorstart het merk wel goed heeft gedaan.

Ik geloof ook echt dat ze momenteel keihard hun best aan het doen zijn, maar het komt er gewoon niet uit. Het blijft te stil & het bedrijf lijkt ineens teveel gefocust op.. Ja, op wat eigenlijk??

De tijd zal het leren & @Anoniem: 699988 ik wens het bedrijf & jullie als medewerkers echt het beste!

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 06-08-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Cranberry

Als je batterij met 20% vermindert gedurende de nacht in vliegtuigstand dan is de kans groot dat sommige van je programma desondanks constant proberen connectie te maken.
Als ik jou was zou ik eens kijken welke programma's allemaal actief blijven en of die echt wel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 09-08-2018 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
@all, even de knuppel in het hoenderhok:

Ik was vlak na de update minder tevreden over de batterijduur, maar heb nu al enkele dagen (zonder opnieuw opstarten) tegen het eind van de dag nog een flink stuk batterij over.

Misschien niet voldoende om nog een dag door te kunnen, maar het is nu halfelf, heb de telefoon om 7u van de lader gehaald, en ik zit aan 90% batterij (met 4G, bluetooth, NFC, kortom alles aan, en het normale bijzonder lichte gebruik). (edit: 14:15, 82%)

Misschien was de slechte batterij prestatie van de eerste dagen gewoon de batterij calibratie die nog moest gebeuren. Ik heb voorlopig geen issues meer met de update. (let wel, ik heb een reset to factory gedaan sinds de update) (en we vergeten voor het gemak even dat mijn kaartje van 128GB niet kan gebruikt worden door de camera, ik heb het terug vervangen door eentje van 32GB)

Ik heb nog even zitten overwegen om te veranderen van telefoon, maar voel daar op dit moment niet langer behoefte toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 09-08-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Dryhte Dat is goed nieuws. Ik moet zeggen dat mijn nieuwe telefoon (Nokia 6.1) ook wel van een slokje houdt.
Echter totaal niet te vergelijken met de Wiley.

Ik krijg wel het idee dat Oreo zelf wat moeite heeft met stroomverbruik..
Wacht met smart op Android P, als het goed is heeft het verminderen van stroomverbruik hier een extra hoge/grote prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Anoniem: 699988 is er al meer bekend over een oplossing voor het battery drain probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:43
De Swift 2 van mijn vriendin vertoont de laatste tijd wat kuren. Voor laden maakt ze gebruik van mijn snellader van mijn Samsung A5 2016, dit heeft altijd goed gewerkt. De laatste tijd na het aansluiting van de lader geeft de telefoon aan: charging slowly. Maar in de praktijk laadt de telefoon helemaal niet. Soms werkt het laden na het tig keer opnieuw insteken van de laadkabel. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
DurQ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:48:
De Swift 2 van mijn vriendin vertoont de laatste tijd wat kuren. Voor laden maakt ze gebruik van mijn snellader van mijn Samsung A5 2016, dit heeft altijd goed gewerkt. De laatste tijd na het aansluiting van de lader geeft de telefoon aan: charging slowly. Maar in de praktijk laadt de telefoon helemaal niet. Soms werkt het laden na het tig keer opnieuw insteken van de laadkabel. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Beginnen met andere laders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:43
Tonkey schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Beginnen met andere laders proberen.
Heb een nieuwe USB kabel gekocht, dat heeft het probleem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
Ik ben helemaal klaar met Wileyfox. Ik heb het bedrijf en het merk altijd een zeer warm hart toegedragen en mensen in m'n omgeving geadviseerd om een Wileyfox te kopen.
Waar het merk in het verleden het voor elkaar kreeg om een scherpe prijs/kwaliteitverhouding en goede support te bieden (misschien wel te scherp), is het nu voor mij afgedaald tot een onopvallende grijze muis tussen het geheel van aanbieders.

De communicatie is de laatste maanden waardeloos en over de problemen met de battery drain na de upgrade naar Oreo 8 blijft het ook oorverdovend stil.
Als ik ondersteuning wil hebben omdat het er inmiddels op lijkt dat m'n accu aan 't afsterven is, moet ik blijkbaar contact opnemen via de Live chat, waar me beloofd wordt dat ik een e-mail zal krijgen. Daar wacht ik nu al een paar uur op en het blijft stil.

Ik ga, evenals @LocK_Out een Nokia 6.1 aanschaffen.

't Gaat me aan m'n hart. Jammer! Helaas!

Update: een uur of 2 nadat ik via de chat heb aangegeven dat ik problemen met m'n telefoon heb, krijg ik een mail met de vraag wat er aan de hand is. Uitgebreid melding gemaakt van het probleem. Daarna helemaal stil.

[ Voor 10% gewijzigd door Cranberry op 31-08-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Cranberry Goeie keuze, ik ben erg tevreden met mijn 6.1. Je kan eventueel nog wachten op/of de 6.1 Plus naar de Benelux komt.
Maar als je er echt zo klaar mee bent (zoals ik) & nu over wil. Dan is de 6.1 een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:59
Cranberry schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:32:
Ik ben helemaal klaar met Wileyfox.
Herkenbaar. Ergens wil ik mijn principe aanhouden dat ik maar iedere 2 jaar een nieuwe telefoon wil kopen. Mijn Swift 2 Plus is in december precies 2 jaar oud dus heel lang gaat dat niet duren. Ik houd het nu vol om door de dag heen de telefoon of in de auto telkens aan de lader te hangen, of een powerbank mee te nemen. Ben benieuwd of het tot december uit ga houden op deze manier, of dat ik voor die tijd mijn Wiley toch niet een keer uit het raam ga lanceren.

Zouden custom roms nog kunnen helpen? (hoewel ik de tijd van custom roms eigenlijk ook wel gehad heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
@ranjo, ik wilde ook eigenlijk minstens 2 jaar met het toestel doen, maar de support van @Anoniem: 699988 is echt om te janken. Het lukt me niet eens om fatsoenlijk een melding van een probleem aan te maken. Ik was er helemaal klaar mee.

Custom roms ben ik ook niet zo kapot van. Heb geen zin om tegen allerlei problemen aan te lopen door onvoldoende geteste software. Anders had ik net zo goed m'n WF kunnen blijven gebruiken ;)
Wellicht als er een goede release van LineageOS komt voor de Swift2-serie, dat ik het toestel upgrade (toestel ligt als reserve in de lade).

• Dryhte
@LocK_Out kom je na de eerste updates van je Nokia hier ook even melden als je vage problemen hebt? Want ik houd zelf ook rekening met de 6.1 als 'next', maar niet als ik daardoor van de regen in de drup beland...

• Cranberry
@Dryhte ik zal het hier (ook) wel melden als ik problemen krijg met mijn 6.1.
M'n vrouw heeft nu een maand of 3 een Nokia 5. Iedere maand heeft ze tot nu toe een update gekregen.
Ik heb haar nog niet gehoord over problemen met het apparaat .... ;)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
Voor Accessoires: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Het grote Accessoires topic
Voor Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Levertijd & Prijzen
Voor Rooten & Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2 (Plus)] Rooten & Custom ROM's
Voor RMA & Support: [Wileyfox] RMA & Support