Vandaag overgegaan naar mijn nieuwe telefoon. Ik moet wel zeggen dat het me toch echt wel even aan het hart ging toen ik mijn simkaart overzette, waarom wil ik toch nog even toelichten.
Ik ben de laatste maanden erg negatief richting Wileyfox geweest, maar blijf zelf vinden dat, dit niet geheel onterecht is.
Ik ben een toegewijde Wileyfox gebruiker geweest. Ben begonnen met een Swift & toen al snel overgegaan op een Swift 2 Plus.
Al met al is mijn ervaring met Wileyfox een gemengde ervaring, die begon met het faillissement van "Cyanogen". Hier kon Wileyfox niks aan doen & toch hebben ze zich herpakt en een eigen OS in elkaar geflanst. Helaas is dit ook wat mij uiteindelijk heeft laten besluiten om weg te gaan als klant/gebruiker.
Na het uitbrengen van hun eigen custom OS, kregen ze te maken met bugs. Toch waren ze actief met de community bezit om deze te pletten & hun OS te finetunen.
Helaas kwam toen de volgende klap.. Het faillissement & vervolgens de doorstart (& overname door STK).
Hier is het allemaal niet beter door geworden. De support op forums e.d. viel compleet weg, er werden datums voor de update voorgelegd die keer op keer niet gehaald werden. Tot slot blijkt de Oreo 8.1 release
vol met, voor een officiële ROM (toch wel) onacceptabele bugs te zitten.
Al met al hebben de telefoons zelf ook genoeg schoonheidsfoutjes, maar door de lage aanschafprijs is het niet eens de moeite waard om hierover te beginnen. Voor deze prijs zijn het al met al gewoon verrassend kwalitatieve producten.
Ik vind het oprecht jammer dat Wileyfox dit allemaal heeft moeten overkomen. Het
was een zeer betrokken bedrijf richting hun gebruikers, waar menig bedrijf van welk product dan ook, een puntje aan kon zuigen.
Helaas is hier na de doorstart/overname door STK weinig meer van over & ik betwijfel serieus of de doorstart het merk wel goed heeft gedaan.
Ik geloof ook echt dat ze momenteel keihard hun best aan het doen zijn, maar het komt er gewoon niet uit. Het blijft te stil & het bedrijf lijkt ineens teveel gefocust op.. Ja, op wat eigenlijk??
De tijd zal het leren & @
Anoniem: 699988 ik wens het bedrijf & jullie als medewerkers echt het beste!
[
Voor 5% gewijzigd door
LocK_Out op 06-08-2018 10:50
]