Acties:
  • +1 Henk 'm!

De Britse smartphonemaker Wileyfox heeft de Swift 2 en Swift 2 Plus gepresenteerd, twee Android-smartphones met het op Android gebaseerde Cyanogen OS. De telefoons verschillen alleen in de gebruikte camera en de grootte van het werkgeheugen en de opslag.

Het gaat in beide gevallen om telefoons met een 5"-lcd met een resolutie van 1280x720 pixels. De telefoon meet 143,7x71,9x8,6mm, waarmee het een forse telefoon is voor een toestel met deze schermgrootte. De accu heeft een capaciteit van 2700mAh en ondersteunt Quick Charge 3.0. De accu moet binnen een half uur halfvol zijn, zo claimt de Britse fabrikant.

Beide toestellen draaien op een Qualcomm Snapdragon 430, die acht Cortex A53-processorkernen op maximaal 1,4GHz en een Adreno 505-gpu heeft. De Swift 2 combineert dat met 2GB aan lpdrr3-geheugen en 16GB aan opslag, terwijl de Swift 2 Plus 3GB aan lpddr3-geheugen en 32GB opslag heeft, dat uitbreidbaar is via een slot voor een microsd-kaart. Beide toestellen hebben aan de achterkant een vingerafdrukscanner en aan de onderkant een usb-c-poort. De Android-smartphones hebben ruimte voor twee simkaarten, die allebei 4g ondersteunen.

De Swift 2 heeft een 13-megapixelcamera aan de achterkant, een S5K3L8 van Samsung. Dat is een 13-megapixelsensor van het Isocell-type met een sensorgrootte van 1/3,06" en pixels van 1,12 micron. De frontcamera is een OV8856 van OmniVision, eveneens met 1,12 micron grote pixels, maar een sensorgrootte van 1/4". De frontcamera heeft geen autofocus, die aan de achterkant wel.

De Swift 2 Plus heeft een 16-megapixelcamera, maar welke dat is, heeft de fabrikant nog niet bekendgemaakt. Als het net als die van de Swift 2 een Samsung-sensor is, gaat het om de S5K2P8. Dat is de enige 16-megapixelsensor in het assortiment van de Zuid-Koreaanse fabrikant. Die sensor heeft een grootte van 1/2,6" en de pixels zijn met 1,12 micron even groot. Beide telefoons hebben aan de achterkant f/2.0-lenzen voor de camera's zitten.

De Swift 2 komt binnen twee weken uit in de Benelux en krijgt een adviesprijs mee van 199 euro. De Plus-variant komt op hetzelfde moment op de markt voor 239 euro. De aankondiging kwam niet als een verrassing. Cyanogen, het bedrijf dat de software maakt voor de toestellen, had zijn Android-uitgaves voor de telefoons vorige week per abuis al online gezet.

Terug naar Inhoudsopgave

Swift 2Swift 2 Plus
OSAndroid 7.1.2Android 7.1.2
CPUQualcomm Snapdragon 430Qualcomm Snapdragon 430
GPUAdreno 505Adreno 505
RAM2 GB3 GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 2TB)32GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, Beido, Glonass, 2,4 Ghz b/g/n wifi, FM-Radio, NFCBluetooth 4.1, A-GPS, Beido, Glonass, 2,4 Ghz b/g/n wifi, FM-Radio, NFC
AansluitingenUSB-C, 3,5mm audio aansluitingUSB-C, 3,5mm audio aansluiting
Sensoren3D G-Sensor, Kompas, Nabijheidssensor, Lichtsensor, Vingerafdrukscanner, Led Notificatie3D G-Sensor, Kompas, Nabijheidssensor, Lichtsensor, Vingerafdrukscanner, Led Notificatie
Scherm5" IPS HD-scherm (1280x720px), 5" IPS HD-scherm (1280x720px)
Camera FrontOVT OV8856: 8MP, FFOVT OV8856: 8MP, FF
Camera backSAMSUNG 3L8: 13MP, PDAF, Dubbele led flitserSAMSUNG 3L8: 16MP, F2.0AF, Dubbele led flitser
Accu2700mAh Polymer (niet vervangbaar) (met QC3.0)2700mAh Polymer (niet vervangbaar) (met QC3.0)
KleurZwart, Goud, RozeZwart, Goud, Roze
Afmetingen143,7 x 71,9 x 8,6 mm143,7 x 71,9 x 8,6 mm
Gewicht155 g158 g
Prijs159 pond (189 euro)189 pond (219 euro)
Release DatumOnbekendOnbekend
BijzonderhedenDual Sim (Nano / SD & Micro), Aluminium behuizingDual Sim (Nano / SD & Micro), Aluminium behuizing
AccessoiresLaadkabel, garantie, getting started (Oplader ontbreekt)Laadkabel, garantie, getting started (Oplader ontbreekt)

De Wileyfox Swift 2 (Plus) ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
3G/HSPDA-900, 2100 MHz
FDD-LTE (CAT 4)3, 7, 20800, 1800, 2600 Mhz

Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.

Terug naar Inhoudsopgave

De Swift 2 (Plus) wordt standaard geleverd met CyanogenOS. De laatste versie kan altijd gevonden worden op de support pagina van Cyanogen. Voor alle andere ROM's kan je kijken op AndroidFileHost (met dank aan rens-br)

Terug naar Inhoudsopgave

Rootacces op een Androidtelefoon zoals de Swift 2 (Plus) wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpel gezegd de software die op de telefoon draait. Een Custom ROM is een ROM die niet standaard met het toestel geleverd wordt en wordt aangepast door onafhankelijke ontwikkelaars. Voor de Swift 2 (Plus( zijn een hoop Custom ROMS te vinden, onder andere op XDA.

Vanaf 22-11-2016 is er ook een officiële TWRP versie te vinden voor de Swift 2 (Plus).
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.022-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws de makers van TWRP hebben voor de Swift 2 (Plus) ook een versie vrijgegeven, dat geeft meteen een hoop meer mogelijkheden met betrekking tot root & custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10-2024
Via Amazon.co.uk Wileyfox Swift 2 Plus SIM Free Smartphone with Case and Screen Replacement Card - Midnight Blue voor €185 gekocht en al ontvangen. Maar in het developer menu staat geen mogelijkheid om root toegang aan te zetten. Dat blijkt volgens Wikipedia het geval te zijn met de commerciële versie van Cyanogen OS. Daarmee de vraag hoe kom ik aan de open source versie: CyanogenMod marmite? (standaard root access)
Er is alleen een versie voor de 1ste Swift met codenaam crackling

Maar root is het enige dat ik echt heel graag wil.......

[ Voor 43% gewijzigd door wilb op 30-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:35
wilb schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:03:
Via Amazon.co.uk Wileyfox Swift 2 Plus SIM Free Smartphone with Case and Screen Replacement Card - Midnight Blue voor €185 gekocht en al ontvangen. Maar in het developer menu staat geen mogelijkheid om root toegang aan te zetten. Dat blijkt volgens Wikipedia het geval te zijn met de commerciële versie van Cyanogen OS. Daarmee de vraag hoe kom ik aan de open source versie: CyanogenMod marmite? (standaard root access)
Er is alleen een versie voor de 1ste Swift met codenaam crackling

Maar root is het enige dat ik echt heel graag wil.......
Zover ik heb begrepen kan je de instructies gebruiken van de oude Swift. Gebruik dan wel de twrp van de Swift 2.
Instructies staan hier : http://forum.xda-develope...t-wileyfox-swift-t3261321

Twrp hier : https://twrp.me/devices/wileyfoxswift2.html

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik het toestel nog niet binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Maar hoe kom ik aan de in stap 8 genoemde recovery image voor de Swift 2?

[ Voor 16% gewijzigd door wilb op 01-12-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilb schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:03:
Maar hoe kom ik aan de in stap 8 genoemde recovery image voor de Swift 2?
Gebruik gewoon TWRP als recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Krijg ik met de TWRP recovery image ook nog de (firmware en/of OS) upgrades OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilb schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:20:
Krijg ik met de TWRP recovery image ook nog de (firmware en/of OS) upgrades OTA?
Nee. Met elke andere recovery dan standaard is het niet mogelijk meer om OTA updates te installeren. Je ontvangt ze nog wel, maar het installeren faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Tja, het toestel is nog zo vers dat ik nog wel een firmware update verwacht. Dus als er geen andere methode is om root te krijgen met behoud van de bestaande OS dan wacht ik nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Overigens werkt 4G met BEN (T-Mobile) in Amsterdam perfect: 61Mb/s download snelheid. Maar of ik 4G blijf houden in de trein naar Maastricht weet ik nog niet (gezien het ontbreken van de 900Mhz 4G-band)...
Ook WLAN met helaas alleen 2,4Ghz band is razendsnel :-)

*knip*. Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 02-12-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Toestel vandaag binnengekregen en meteen geroot. Probleemloos gegaan via mijn eigen instructies. Overigens kan je nog wel handmatig updaten via twrp. Alleen OTA werkt niet op een geroot toestel.

Gewoon de volledige rom dirty flashen en daarna meteen supersu weer flashen.
Volledige roms staan hier: https://cyngn.com/support

[ Voor 25% gewijzigd door RedNas74 op 01-12-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
RedNas74 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:02:
Gewoon de volledige rom dirty flashen en daarna meteen supersu weer flashen.
Volledige roms staan hier: https://cyngn.com/support
Graag iets meer uitleg over "dirty flashen" en daarna supersu "flashen ". Supersu is toch een app? Bijft die dan niet gewoon staan als je de ROM flasht?

En in stap 8 van de instructies laadt je de recovery image van https://cyngn.com/support ? Maar dat is toch dan de versie die ook over de OTA komt en niet de open source versie? behoud je dan dus wel root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
In stap 8 laad je TWRP ipv cyanogenmod recovery. Bij stap 10 flash je supersu. Die staat hier: https://s3-us-west-2.amaz...SU-v2.78-201609011115.zip

Als je vervolgens de rom wilt updaten, dan download je de rom van https://cyngn.com/support (de middelste van de 3). En die flash je dan vervolgens in twrp zonder iets te wipen. (dat heet dirty flashen). Daarna flash je supersu weer. Je rom is daarna weer up to date.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Oef, ik zat even dik in de rats. Ik probeerde te rooten, maar hij startte niet meer op na het flashen van SuperSU. TWRP booten via fastboot wil ook niet echt betrouwbaar werken, maar gelukkig kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar om de officiële ROM te flashen en nu is alles weer als nieuw. Nog steeds niet geroot dus. Ik had de SU uit dit thread gebruikt. Maakt dat uit? Zal ik het opnieuw proberen met de SuperSU die RedNas hierboven heeft gepost? En ik heb TWRP niet geflasht, moet ik dat toch doen? Bij het opstarten laat hij nu een scherm zien dat de bootloader unlockt is ("your phone can't be trusted!"), ik weet niet of ik dat wegkrijg met een andere recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Ja de supersu die jij hebt gebruikt werkt niet op Android 6.
Unlocked bootloader scherm kan niet weg helaas. Misschien wanneer er custom roms zijn. Twrp hoeft volgens mij niet perse geflashed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Hoera, het is gelukt! En alles werkt nog! Jammer van die extra waarschuwingen bij het booten (naast de 3 animaties die er standaard opstaan), maar zo vaak zal ik toch niet hoeven te herstarten.
Misschien ben ik te ongeduldig, maar twrp wil nooit de eerste keer booten. Ik open mijn telefoon in dat fastboot menu met die gekleurde letters, dan geef ik de "fastboot boot twrp.img" command, dan gaat hij naar een ander scherm met "cyanogen fastboot mode" en daar blijft hij hangen. Is dat misschien waar ik het command had moeten doen? Ik weet niet precies hoe het me nu uiteindelijk gelukt is, want ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marshmallow is een beetje kieskeurig wat betreft SuperSu. Ik kan dan ook aanraden om altijd de laatste beta versie te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 880041

hi,
ik probeer TWRP te instaleren, helaas lukt het mij echt niet om deze vervolgens op te starten.
als ik de volume- toets ingedrukt houdt, voordat "fastboot reboot" is uitgevoerd, dan zie ik weer het fastboot menu op het scherm...

wat doe ik verkeerd?

C:\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery twrp.img
target reported max download size of 535822336 bytes
sending 'recovery' (23016 KB)...
OKAY [ 0.786s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.311s]
finished. total time: 1.105s

C:\swift\Minimal ADB and Fastboot>fastboot reboot
rebooting...

finished. total time: 0.003s

C:\Minimal ADB and Fastboot>fastboot oem device-info
...
(bootloader) Device tampered: false
(bootloader) Device unlocked: true
(bootloader) Device critical unlocked: false
(bootloader) Charger screen enabled: true
(bootloader) Display panel:
(bootloader) debug_mode_en: 4540
OKAY [ 0.019s]
finished. total time: 0.020s

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 880041 op 31-01-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 880041 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:53:
als ik de volume- toets ingedrukt houdt, voordat "fastboot reboot" is uitgevoerd, dan zie ik weer het fastboot menu op het scherm...
Welke volume toets hou je ingedrukt?

Volume-Up + Power = Recovery
Volume-Down + Power = Fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:41
RedNas74 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:22:
In stap 8 laad je TWRP ipv cyanogenmod recovery. Bij stap 10 flash je supersu. Die staat hier: https://s3-us-west-2.amaz...SU-v2.78-201609011115.zip

Als je vervolgens de rom wilt updaten, dan download je de rom van https://cyngn.com/support (de middelste van de 3). En die flash je dan vervolgens in twrp zonder iets te wipen. (dat heet dirty flashen). Daarna flash je supersu weer. Je rom is daarna weer up to date.

succes.
Ik ben van plan binnenkort te dirty flashen en ik wil niet alleen root behouden maar ook xposed framework. Moet ik dat ook weer apart flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Kan iemand nog eens gedetailleerd uitleggen hoe je een gerootte telefoon updatet? Kan ik het bestand dat Wileyfox in het ervaringenthread heeft geplaatst daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LiquidSilver schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:21:
Kan iemand nog eens gedetailleerd uitleggen hoe je een gerootte telefoon updatet? Kan ik het bestand dat Wileyfox in het ervaringenthread heeft geplaatst daarvoor gebruiken?
Je moet inderdaad precies dezelfde stappen gebruiken als WIleyfox heeft beschreven, alleen je recovery is anders. Mocht je daarbij ook nog root willen, dan zul je ook SuperSu moeten flashen na het installeren van de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb de guide gevolgd om te updaten (met root), maar nu zit in vast in een bootloop. Verder dan het Wileyfox logo kom ik niet. :'( Ik heb het bestand gebruikt wat Wileyfox hierboven deelde i.c.m. TWRP. Iemand ideeën?

Edit: inmiddels opgelost met de snelle support van Wileyfox :)

[ Voor 13% gewijzigd door mu-sick op 14-04-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08-2021
Hej, ik heb mijn bootloader unlocked, twrp, en su geflashed.
Maar nu heb ik een probleem

NO SIM CARD DETECTED

Kan iemand mij helpen? Ik heb een dringende oproep gepland. Had die beter eerst gedaan.
Hoe krijg ik mijn sim terug aan het werken?

Cache wipen etc allemaal geprobeerd. Hij wil gewoon geen sim card vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tinbie Heb je dit probleem in beide simkaartlezers?

Heb je na alle stappen de rom opnieuw geïnstalleerd? en welke ROM heb je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
dag rens, hoe bedoel je juist?

Ik kan mijn toestel opstarten en waar zie ik mijn rom versie??

Heb deze gebruikt: twrp-3.1.1-0-marmite

[ Voor 18% gewijzigd door tinbie op 12-06-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:20:
dag rens, hoe bedoel je juist?
Wat bedoel je hiermee?
Ik kan mijn toestel opstarten en waar zie ik mijn rom versie??
Je kan dit vinden bij 'Instellingen' -> 'Over de telefoon'
Heb deze gebruikt: twrp-3.1.1-0-marmite
Dat lijkt mij de goede versie.

Maar heb je dit probleem ook als je de simkaart in je andere simkaartslot stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
in het andere silmkaart slot, het nano-sim slot herkent hij deze helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tinbie Heb je nadat je TWRP hebt geïnstalleerd ook de ROM opnieuw geflasht?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 12-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
rens-br schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:10:
Heb je nadat je TWRP hebt geïnstalleerd ook de ROM opnieuw geflasht?
Heb ik gedaan denk ik toch.

Ik heb via fastboot gedaan. En deze link: https://forum.xda-develop...t-wileyfox-swift-t3261321

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik neem aan dat je wel een andere TWRP versie hebt gebruikt dan die gelinkt in die post?

Overigens als je die stappen hebt uitgevoerd heb je je ROM niet opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
de twrp is diegene ik eerder vermeld heb

welke stap ontbreek ik dan nog??
Graag alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 24% gewijzigd door tinbie op 12-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:17:
welke stap ontbreek ik dan nog??
De stappen die je hebt uitgevoerd zijn goed en zouden normaal gesproken voldoende moeten zijn, maar aangezien je nu problemen hebt. Raad ik dus aan om de ROM opnieuw te installeren.

Hiervoor moet ik echter wel je huidige ROM versie hebben, zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
ROM Versie staat niet listed bij de instellingen die je aangeeft

dus ik doe: instellingen - over de telefoon.
Maar vind ROM niet terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:24:
ROM Versie staat niet listed bij de instellingen die je aangeeft

dus ik doe: instellingen - over de telefoon.
Maar vind ROM niet terug
ROM is ook wel software versie / Android-versie. Maar post maar gewoon alles wat daar staat (bijv. met een screenshot)

Overigens waarom wilde je het toestel rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
Android versie is 7.1.1

Wil deze rooten voor minder reclame =)

[ Voor 47% gewijzigd door tinbie op 12-06-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je draait dus al de nieuwe Wileyfox software. Dat is goed om te weten. Staat er ook iets van Wileyfox versie o.i.d. (Of post gewoon even een screenshot).

Volgens mij is de laatste versie TOS118.

De stappen:
  1. Download Android_7.1.1_Wileyfox_Swift2_2017_04_28_TOS118C - Signed Recovery.zip en de laatste SuperSu.
  2. Boot in Recovery
  3. Ga naar 'Wipe' en selecteer daar alles behalve SDcard en internal storage. Let op je raakt nu alles kwijt, dus maak een goede backup!
  4. Ga naar 'Install' en selecteer de twee gedownloade bestanden hierboven en installeer deze
  5. Wipe Cache en reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
rens-br schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:39:
[...]

Je draait dus al de nieuwe Wileyfox software. Dat is goed om te weten. Staat er ook iets van Wileyfox versie o.i.d. (Of post gewoon even een screenshot).

Volgens mij is de laatste versie TOS118.

De stappen:
  1. Download Android_7.1.1_Wileyfox_Swift2_2017_04_28_TOS118C - Signed Recovery.zip en de laatste SuperSu.
  2. Boot in Recovery
  3. Ga naar 'Wipe' en selecteer daar alles behalve SDcard en internal storage. Let op je raakt nu alles kwijt, dus maak een goede backup!
  4. Ga naar 'Install' en selecteer de twee gedownloade bestanden hierboven en installeer deze
  5. Wipe Cache en reboot
Hey Rens,

Ik heb reboot gedaan en nu blijft hij hangen in het grijze logo venster en zien ik enkel het logo + tekst wileyfox powered by android. dit nu al een heel lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:12:
Ik heb reboot gedaan en nu blijft hij hangen in het grijze logo venster en zien ik enkel het logo + tekst wileyfox powered by android. dit nu al een heel lange tijd.
Laat hem hier nog maar even op staan. Dit kan nog wel even duren. Mocht dit niet werken kan je ook de stappen nogmaals uitvoeren, maar ditmaal SuperSU niet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
bij het swipen van de ' Android_7.1.1_Wileyfox_Swift2_2017_04_28_TOS118C - Signed Recovery.zip ' geeft TWRP de error: 'Geen OS installed, sure you wish to reboot??'

HMmmmMMzz.. HELP ??

[ Voor 23% gewijzigd door tinbie op 12-06-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:31:
bij het swipen van de ' Android_7.1.1_Wileyfox_Swift2_2017_04_28_TOS118C - Signed Recovery.zip ' geeft TWRP de error: 'Geen OS installed, sure you wish to reboot??'
Dan doe je iets niet goed denk ik. Want je gaat nu rebooten ipv. installeren.

Weet je zeker dat je in TWRP gaat naar Install? Voor een uitleg met plaatjes kun je even hier kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 12-06-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinbie
ik ben er zeker van dat ik al meerdere keren de install functie geprobeerd heb
en het enige hij blijft communiceren met mij is 'os niet geinstalleerd' zeker dat u wil rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinbie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:20:
ik ben er zeker van dat ik al meerdere keren de install functie geprobeerd heb
en het enige hij blijft communiceren met mij is 'os niet geinstalleerd' zeker dat u wil rebooten
Is de installatie ook voltooid? Krijg je een venster te zien waarbij die de ROM installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn Swift 2 start niet meer op na het flashen van de officiële firmware, mijn bootloader is nu ook locked en ik kan hem niet meer unlocken. Wat moet ik hieraan doen om de telefoon weer te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:29:
Mijn Swift 2 start niet meer op na het flashen van de officiële firmware, mijn bootloader is nu ook locked en ik kan hem niet meer unlocken. Wat moet ik hieraan doen om de telefoon weer te herstellen?
Probeer de stock rom nog eens te flashen dmv. een clean flash in de recovery. Mocht dit niet werken kan je hetzelfde proberen, maar dan met CyanogenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Probeer de stock rom nog eens te flashen dmv. een clean flash in de recovery. Mocht dit niet werken kan je hetzelfde proberen, maar dan met CyanogenOS.
Het probleem is dat ik niet meer in de recovery kom. Ik kom alleen nog maar fastboot in, alleen kan ik de bootloader daarin niet unlocken door middel van de bekende commands.

Ik zou niet meer weten wat nu nog te doen ben al uren aan het speuren maar helaas geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:45:
Het probleem is dat ik niet meer in de recovery kom. Ik kom alleen nog maar fastboot in, alleen kan ik de bootloader daarin niet unlocken door middel van de bekende commands.
Kan je via de commando's ook niet in de recovery komen of via de fastboot een nieuwe ROM flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Kan je via de commando's ook niet in de recovery komen of via de fastboot een nieuwe ROM flashen?
Nee de recovery geeft bij mij een zwart scherm en via fastboot krijg ik de melding dat het locked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:33:
Nee de recovery geeft bij mij een zwart scherm en via fastboot krijg ik de melding dat het locked is.
Dan lijkt het erop dat de recovery onvolledig is. Welke stappen heb je uit gevoerd om de update te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:50:
[...]

Dan lijkt het erop dat de recovery onvolledig is. Welke stappen heb je uit gevoerd om de update te installeren?
Via TWRP heb ik de officiële firmware geinstalleerd, na de reboot blijft het hangen op het Wileyfox logo. TWRP is nu ook niet meer beschikbaar en de bootloader is nu ook locked.

Als ik in recovery gaat licht het scherm voor 0.1 sec op en wordt dan zwart, en via fastboot kan niks meer unlocked of geboot/geflashed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:54:
Via TWRP heb ik de officiële firmware geinstalleerd
Welke precies? Er zijn versies voor het installeren via TWRP en versies die via de originele recovery geïnstalleerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:58:
[...]

Welke precies? Er zijn versies voor het installeren via TWRP en versies die via de originele recovery geïnstalleerd moeten worden.
Deze https://wileyfox.wetransf...2beb20170510131325/789944

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zou het gewoon moeten doen. Wat vreemd. Er is ook nog een fastboot image beschikbaar, die kan je nog proberen, echter heb je dan wel een open bootloader nodig.

Wat voor foutmelding krijg je als je de Bootloader wilt unlocken? En welke commands gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Die zou het gewoon moeten doen. Wat vreemd. Er is ook nog een fastboot image beschikbaar, die kan je nog proberen, echter heb je dan wel een open bootloader nodig.

Wat voor foutmelding krijg je als je de Bootloader wilt unlocken? En welke commands gebruik je?
Oem unlock is not allowed en ik heb alle fastboot oem unlock commands geprobeerd, er zijn er geloof ik 3.

https://forum.xda-develop...uck-locked-t3512019/page3 iemand met hetzelfde probleem maar helaas geen oplossing.

Heb ook Wileyfox een DM gestuurd en iemand van de UK support er is misschien een klein beetje hoop maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:10:
Oem unlock is not allowed en ik heb alle fastboot oem unlock commands geprobeerd, er zijn er geloof ik 3.
Grote kans dat je niet kan unlocken, omdat je in de ROM moet aangeven dat je de bootloader mag unlocken. Dit gaat nu natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Grote kans dat je niet kan unlocken, omdat je in de ROM moet aangeven dat je de bootloader mag unlocken. Dit gaat nu natuurlijk niet.
Nee op dit moment gaat niks, Wileyfox support heeft mij een link naar de source code gegeven. Maar ik heb geen idee wat ik daar mee moet, er staat een hoop informatie op. https://bitbucket.org/wil...eyfox-msm8937/commits/all

Wellicht dat er ergens een tool bestaat die in ieder geval de recovery kan fixen of de bootloader kan unlocken en tot die tijd heb ik niks meer aan deze telefoon helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiameseDwerg schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:01:
Nee op dit moment gaat niks, Wileyfox support heeft mij een link naar de source code gegeven.
Wileyfox support hier op Tweakers of een andere?
Maar ik heb geen idee wat ik daar mee moet, er staat een hoop informatie op. https://bitbucket.org/wil...eyfox-msm8937/commits/all
Ik heb ook geen idee wat ik daar mee zou moeten doen, helaas :(
Wellicht dat er ergens een tool bestaat die in ieder geval de recovery kan fixen of de bootloader kan unlocken en tot die tijd heb ik niks meer aan deze telefoon helaas.
Zou de telefoon gewoon opsturen voor reparatie en zeggen dat er na de update wat fout gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiameseDwerg
  • Niet online
Van Wileyfox tweakers moet ik nog een berichtje krijgen, ik heb die link gekregen van Wileyfox support via de website.

Ja ik denk dat opsturen ook de enige optie op dit moment is, tenzij er een tool is dat ik alles opnieuw kan flashen. Ik heb namelijk wel de volledige kernel etc kunnen downloaden via die website.

Maar ik wacht nog even het antwoord van @Anoniem: 699988 af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 22:52
Damn. Met Wileyfox in financiële problemen wordt het misschien toch tijd uit te kijken naar een 3rd party ROM (LineageOS?)

Helaas nog geen v15 ter beschikking, hier vind ik downloads van een unofficial gelinkt uit XDA topic:
https://androidfilehost.c...le&uid=673368273298986332

Heeft hier iemand ervaring met de LineageOS 14.1 of eventueel een andere firmware? (@rens-br ik wil geen thread necromancy doen maar jij had een custom ROM thread ooit?)

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 07-02-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:00:
Heeft hier iemand ervaring met de LineageOS 14.1 of eventueel een andere firmware? (@rens-br ik wil geen thread necromancy doen maar jij had een custom ROM thread ooit?)
Die had ik zeker, zie dit topic ;) Ben zo vrij geweest je post even te verplaatsen.

Ik heb op de OnePlus One veel ervaring met LineageOS, daar draait het echt super stabiel en als een trein. Dat betreft overigens wel de official versie.

Overigens als je linkt naar ROM's, wil je dan de XDA link / topic linken en niet een directe link naar de ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Die had ik zeker, zie dit topic ;) Ben zo vrij geweest je post even te verplaatsen.

Ik heb op de OnePlus One veel ervaring met LineageOS, daar draait het echt super stabiel en als een trein. Dat betreft overigens wel de official versie.

Overigens als je linkt naar ROM's, wil je dan de XDA link / topic linken en niet een directe link naar de ROM.
Wil ik doen, maar 't was een link naar de repository van de developer (niet naar de rom)

https://forum.xda-develop...ge-14-1-swift2-x-t3674179 => de thread op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:55:
Wil ik doen, maar 't was een link naar de repository van de developer (niet naar de rom)
My bad, je hebt gelijk. :) Overigens heeft ook dan een link naar de XDA thread de voorkeur, aangezien dan meteen kan zien wat wel / niet werkt en hoe het bevalt (in de reacties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Dus ik herhaal mijn vraag, zijn er tweakers die met succes een alternatieve ROM draaien op hun Wileyfox Swift 2 (+/X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSilver
Ik draai nu een week LineageOS 14.1. Het lijkt een stuk meer op de CyanogenOS waar hij oorspronkelijk mee geleverd werd: minder bloat, meer functies dan AOSP. Alles lijkt naar behoren te werken. Het enige verschil dat me meteen opviel was dat 3G/4G HSPA/LTE genoemd wordt. Niet belangrijk.
Batterijduur is vergelijkbaar met de 7.1.2 waar ik vandaan kwam, misschien iets minder.
Lineage is eigenlijk niet zo nodig op deze telefoon. Mijn vorige telefoon had MIUI en daar was ik echt blij met CyanogenMod. Bij deze heb je al praktisch stock en voegt Lineage alleen een handvol QoL functies toe die met alleen root iets lastiger te krijgen zijn.
Pagina: 1