• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

de2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:
Wat is het grote probleem eigenlijk?
Er staat toch niets schokkends in de voorwaarden van Zen? Wordt er niet van een mug een olifant gemaakt? Ik denk dat bijvoorbeeld Google Maps het bonter maakt.
Dit misschien?

"Specially because they sold themselves as privacy oriented, since it came with cyanogen installed."

• de2
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
CaptJackSparrow schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Dit misschien?

"Specially because they sold themselves as privacy oriented, since it came with cyanogen installed."
Ik heb blijkbaar gemist dat Wileyfox of CM privacy orientated pretendeert te zijn. Dit associeer ik meer met BlackBerry. Wel extra functies en instelmogelijkheden. Los daarvan zie ik niet waarin Zen verschilt met vele andere apps m.b.t. privacy en dataverzameling. Zou je bezwaar hebben tegen de voorwaarden van Zen, denk ik dat het moeilijk zal zijn een smartphone erop na te houden.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

de2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:33:
[...]

Ik heb blijkbaar gemist dat Wileyfox of CM privacy orientated pretendeert te zijn. Dit associeer ik meer met BlackBerry. Wel extra functies en instelmogelijkheden. Los daarvan zie ik niet waarin Zen verschilt met vele andere apps m.b.t. privacy en dataverzameling. Zou je bezwaar hebben tegen de voorwaarden van Zen, denk ik dat het moeilijk zal zijn een smartphone erop na te houden.
Er is een verschil tussen apps die je zelf installeert (en dus ook kunt verwijderen) en apps die meegeleverd worden en niet verwijderbaar zijn. CM was nou juist een zeer kale 'unbloated' Androidvariant die de gebruiker daar dus per definitie meer controle over gaf.

Alleen Google spul kwam mee omdat men de Play Store mee wil leveren maar geen Facebook en Twitter en andere troep. Die mag men zelf installeren als men dat wil en dan 'kies' je voor de voorwaarden die daar aan vastzitten. Nu dus niet. En Google is toch ook nog wat transparanter en beter controleerbaar dan zo'n Yandex vermoed ik zo. Meeleveren van dit soort spul 'was niet de afspraak' met WF toen men het toestel kocht vindt men.

Zijn er overigens al Swift bezitters die Lineage OS als alternatief hebben geprobeerd? Zou evt. een apart topic voor gebruikt kunnen worden.

En mensen kunnen natuurlijk ook weer downgraden als je dat wilt. Ik begrijp van WF dat ze niet moeilijk doen over je de firmware bestanden verstrekken die je nodig hebt/wilt hebben.

[Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-05-2017 21:56]

• de2
Ik heb op mijn standaard Swift toch veel Google-apps niet kunnen verwijderen maar slechts kunnen disablen. Ik denk dat Zen niets erger is. Je hebt gelijk hoor, Wileyfox moet dit niet willen maar een groot drama is het m.i. niet.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 10:51
Wileyfox heeft op reddit gereageerd;

Het zou erop neerkomen dat ze niets meer doen dan anoniem gebruikersdata verzamelen zoals oa. Google dit doet.

Enkele korte quote van (naar zeggen) wileyfox, meer info via de (bron) links;
"Please be advised that this post is not factually correct in terms of what is actually the case.

The post and the terms in which the post is referring to is when you download Yandex products onto any device."

Bron: https://www.reddit.com/r/..._about_the_recent_update/

En tweede reactie van Wileyfox, met oa. Uitleg over wat er precies door Zen verzameld wordt ;
https://pastebin.com/nphyewgE

[Voor 27% gewijzigd door LocK_Out op 04-05-2017 22:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wileyfox schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:14:
Wij hebben wel het idee om in de toekomst een alternatief aan te gaan bieden voor de missende Thema's, maar daar zijn nog geen concrete plannen voor.
Als ik een balletje mag opwerpen: samenwerken met Substratum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-03 17:21
kan iemand mij vertellen hoe ik spraakbesturing in Wileyfox android 7.1.1 uit kan zetten?
Uren bezig geweest maar kan dat 123 niet vinden.

betreft wileyfox 2 plus.

Alvast bedankt..

edit
Laat maar. Opgelost. vraag niet hoe...

[Voor 11% gewijzigd door oxyde op 06-05-2017 19:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 798947

Ik herhaal mijn vraag die ik eerder stelde:
Anoniem: 798947 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:01:
Weten jullie hoelang de Wileyfoxtelefoons (of noemen wij ze ''Wileyfoxes ;) ) gegarandeerd veiligheidsupdates krijgen?

Er zijn bepaalde sites waar staat dat Wileyfox zou hebben gezegd dat de telefoons in ieder geval 2 jaar aan updates krijgen. Ik heb alleen nergens gevonden dat Wileyfox dat zelf op haar eigen website bevestigd. Ook heb ik het nog niet gevonden in een in mijn ogen betrouwbare nieuwsbron zoals tweakers.
Ja, het updatebeleid tot nu toe is uitstekend. Ik hoop dat ze dat ook volhouden. Maar hebben zij dat ook gegarandeerd?

Weten jullie (en/of @Wileyfox) het?
@Wileyfox , kunnen jullie dot duidelijk maken?
Anders ben ik bang dat ik voor General Mobile ga... :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Is er ook een 6.0.1 stock ROM beschikbaar? Ik ondervind veel problemen met de nougat versie die ik niet had met de stock versie toen ik het toestel kocht.

Kan de originele ROM nog ergens opgehaald worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!
MrBlues schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:29:
Is er ook een 6.0.1 stock ROM beschikbaar? Ik ondervind veel problemen met de nougat versie die ik niet had met de stock versie toen ik het toestel kocht.
Is ook wel handig als je even vermeld voor welk toestel je de stock rom wilt hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
Sorry, ging ervan uit dat dit het Swift 2X topic was. Dat is dus de versie van het toestel die ik heb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
MrBlues schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:29:

Kan de originele ROM nog ergens opgehaald worden?
Al teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen gechecked?

Je geeft niet aan wat je problemen zijn en wat je al geprobeerd hebt.
Beetje apart om bij problemen meteen een downgrade uit te willen voeren, er draaien zat mensen (waaronder ik) nougat probleemloos.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wileyfox
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09-2019

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Anoniem: 798947 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:41:
Ik herhaal mijn vraag die ik eerder stelde:

[...]

@Wileyfox , kunnen jullie dot duidelijk maken?
Anders ben ik bang dat ik voor General Mobile ga... :|
Wij kunnen niets garanderen (en volgens mij kan General Mobile dat ook niet, maar dat is natuurlijk niet aan ons).

Wat wij wel kunnen melden, is dat bij ons de wil er is om zo lang als mogelijk is, updates en upgrades te leveren. Helaas zijn er verschillende (externe) redenen waarom wij zo'n update of upgrade mogelijk niet kunnen aanbeiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
LocK_Out schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Al teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen gechecked?

Je geeft niet aan wat je problemen zijn en wat je al geprobeerd hebt.
Beetje apart om bij problemen meteen een downgrade uit te willen voeren, er draaien zat mensen (waaronder ik) nougat probleemloos.
De reden maakt toch niet uit? Maar ik de problemen die ik ondervind zijn: regelmatig verlies van bluetooth verbindingen, geen volume controle meer van BT volume, volume past standaard media volume aan ipv beltoon. Daarnaast kortere batterijduur, missende whatsapp berichten en nog wat kleine dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
MrBlues schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:48:
De reden maakt toch niet uit? Maar ik de problemen die ik ondervind zijn: regelmatig verlies van bluetooth verbindingen, geen volume controle meer van BT volume, volume past standaard media volume aan ipv beltoon. Daarnaast kortere batterijduur, missende whatsapp berichten en nog wat kleine dingen.
Aangezien je bij een downgrade van de firmware toch een factory reset moet uitvoeren, kan ik nog aanraden om nu meteen een factory reset uit te voeren en te kijken of daarmee de problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Aangezien je bij een downgrade van de firmware toch een factory reset moet uitvoeren, kan ik nog aanraden om nu meteen een factory reset uit te voeren en te kijken of daarmee de problemen zijn opgelost.
Helaas niet, het is een mindere ervaring met Nougat dan toen ik het toestel kocht. Ik heb een ROM gevonden met de naam cm-13.1.5-ZNH2KAS7EB-marmite-signed.zip. Mogelijk is dit de stock van de Swift 2X?

Acties:
  • 0Henk 'm!
MrBlues schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:05:
Helaas niet, het is een mindere ervaring met Nougat dan toen ik het toestel kocht.
Had je al die genoemde problemen ook na de factory reset?
Ik heb een ROM gevonden met de naam cm-13.1.5-ZNH2KAS7EB-marmite-signed.zip. Mogelijk is dit de stock van de Swift 2X?
Dat zou hem waarschijnlijk moeten zijn. Volgens TeamWin is marmite de codenaam voor de Swift 2, Swift 2 Plus en Swift 2X. Ik heb de ROM ook op AndroidFileHost staan.

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 14:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 919693

Bij deze mijn eerste post op dit Tweakers forum, speciaal lid geworden om een beetje inzicht in mijn Wileyfox Swift te krijgen.

Eerst moet ik even laten weten dat ik vrij onkundig ben met smartphones en nog een hoop moet leren.

Sinds de update heb ik wel een paar minder plezante veranderingen opgemerkt.

Ten eerste kan ik mijn volumeregelaar niet meer vinden in mijn statusbalk, ik heb bij instellingen-statusbalk gekeken en daar staat dat de volumeregelaar gewoon staat ingeschakeld.
Vrij problematisch als ik mijn geluid niet kan uit zetten tijdens bepaalde dingen op werk.

Ook heb ik gemerkt dat ik niet meer met de volumeknopjes op de zijkant van de telefoon van muzieknummer kan switchen, voorheen kon ik de knopjes wat langer ingedrukt houden om zo van nummer te switchen maar dat kan dus niet meer.

Iemand enige suggesties?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 798947

@Wileyfox, bedabkt voor de reactie!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LocK_Out
Anoniem: 919693 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:56:
Bij deze mijn eerste post op dit Tweakers forum, speciaal lid geworden om een beetje inzicht in mijn Wileyfox Swift te krijgen.

Ten eerste kan ik mijn volumeregelaar niet meer vinden in mijn statusbalk, ik heb bij instellingen-statusbalk gekeken en daar staat dat de volumeregelaar gewoon staat ingeschakeld.
Vrij problematisch als ik mijn geluid niet kan uit zetten tijdens bepaalde dingen op werk.

Ook heb ik gemerkt dat ik niet meer met de volumeknopjes op de zijkant van de telefoon van muzieknummer kan switchen, voorheen kon ik de knopjes wat langer ingedrukt houden om zo van nummer te switchen maar dat kan dus niet meer.

Iemand enige suggesties?

Alvast bedankt
Allereerst welkom!

Je volume kan je simpel uitzetten door 1 x op je volume knoppen aan de zijkant van je toestel te drukken & vervolgens op het belletje op je scherm te "tappen" oftewel drukken.
Je telefoon trilt dan 1 x en je ziet deze vervolgens veranderen in een vibratie icoontje. Om weer geluid te krijgen doe je hetzelfde alleen tik je dan op het vibratie icoontje.

Tevens kan je via de "Quick settings" (statusbalk omlaag trekken en vervolgens op het pijltje naar beneden, rechts boven drukken) de "niet storen" modus aanzetten. Die kan via dezelfde handling ook weer uit.

Het switchen van muziek nummers via deze knoppen heeft Wileyfox uitstaan als verzoek bij de ontwikkelaars, daar het huidge besturingssysteem deze functie niet meer heeft. In een toekomstige update wordt dit mogelijk (weer) geïmplementeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
@JCWIlhelm: er zit een bug in Nougat waardoor je het media volume aanpast ipv het belvolume nadat je VLC hebt gebruikt. Mogelijk heb je daar last van.

Daarnaast, de cm-13.1.5-ZNH2KAS7EB-marmite-signed.zip is inderdaad de juiste versie. Via adb sideload eerst TWRP erop geflasht, daarna supersu en toen de 6.0.1 ROM. Een hele verbetering, geen vast zoekbalk meer, geen uitvallend BT, volume controle werkt weer, batterij gaat langer mee. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
@MrBlues ik heb eerder iets gelezen over de zoekbalk die na de "crash fix" update niet meer uit te schakelen is.
Ik heb ook deze update maar heb hem gewoon uitstaan.
EDIT: Dat komt blijkbaar doordat ik de eerste Swift heb.

Vergeet niet dat de Wileyfox nougat release net iets meer dan een bèta release is hè. Ze zijn van bijna alle bugs op de hoogte en zijn ermee bezig, daarnaast gaan er ook nog een hoop verbeteringen doorgevoerd worden.

Al met al heb je nu je gebruiksgemak terug, maar heb je er een (flink) veiligheidsrisico bij. Je zit weer op de security patch van december 2016 & mist de aanpassingen/verbeteringen van Google in nougat.

[Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 09-05-2017 19:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlues
Wat betreft security, dat klopt gedeeltelijk wel. Ik mis nu de laatste security updates. Maar daar tegenover staat dat ik vrijwel alle Google apps heb kunnen verwijderen en geen last heb van de nieuwe Zen spyware die standaard in de Wileyfox Nougat ROM zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 919693

@LocK_Out
Bedankt voor de reactie, de "mute" en "niet storen" opties heb ik nu gevonden.

Hopelijk komt er dan een update voor het nummer switchen, nadat je aan deze functie gewend bent is het "normale" switchen van nummers zo omslachtig.

@MrBlues
Ik geloof dat de knoppen wel het mediavolume beinvloeden, als ik de knoppen ingedrukt houdt hoor ik dat het volume met 1 fractie wordt aangepast.

Je volgende paragraaf is net wat te ingewikkeld voor mij, ik kan net aan een app installeren haha.

Alsnog bedankt voor de reactie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 17:30
LocK_Out schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:33:
@MrBlues ik heb eerder iets gelezen over de zoekbalk die na de "crash fix" update niet meer uit te schakelen is.
Ik heb ook deze update maar heb hem gewoon uitstaan.
Op de Swift is de zoekbalk uit te schakelen, in ieder geval op de laatste (tweede) Nougat update. De Swift 2 heeft deze optie nog niet, maar die komt er wel aan.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Wileyfox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:34:
[...]
Wat wij wel kunnen melden, is dat bij ons de wil er is om zo lang als mogelijk is, updates en upgrades te leveren. Helaas zijn er verschillende (externe) redenen waarom wij zo'n update of upgrade mogelijk niet kunnen aanbeiden.
Toch nog een aanvullende vraag: zullen de later uitgebrachte toestellen zoals de Swift 2X langer door jullie ondersteund worden dan de eerdere zoals de oorspronkelijke Swift?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
musicfreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:18:
[...]

Toch nog een aanvullende vraag: zullen de later uitgebrachte toestellen zoals de Swift 2X langer door jullie ondersteund worden dan de eerdere zoals de oorspronkelijke Swift?
Mij lijkt het duidelijk dat zolang de hardware ondersteuning er is (= er bestaan drivers voor) dat Wileyfox software support zal blijven geven?

We zijn in dezen dus een beetje afhankelijk van wat Qualcomm blijft aanbieden voor zijn chipsets... De kans bestaat dat Qualcomm op een bepaald moment de SD410 laat vallen, ook met de SD430 zal dat ooit gebeuren, maar hoe kunnen ze daar nu al zicht op hebben?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Dryhte schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Mij lijkt het duidelijk dat zolang de hardware ondersteuning er is (= er bestaan drivers voor) dat Wileyfox software support zal blijven geven?
Nou zo specifiek stond het er niet maar dit klinkt wel logisch. Wel mooi dat het meer afhankelijk is van de ondersteuning van de chipsetfabrikant dan van Wileyfox zelf.

Ik zit te twijfelen tussen de aankoop van een 2e hands Swift of Spark+. Mijn eerste ingeving is dat de Swift dan een betere keus is qua kans op toekomstige updates, omdat Mediatek een mindere track racord heeft.
Hoe zien jullie dit?

[Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2017 12:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zaffo
musicfreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:34:
[...]

Ik zit te twijfelen tussen de aankoop van een 2e hands Swift of Spark+. Mijn eerste ingeving is dat de Swift dan een betere keus is qua kans op toekomstige updates, omdat Mediatek een mindere track racord heeft.
Hoe zien jullie dit?
Zoals je nu ziet heeft de Swift al een Nougat update en de Spark nog niet. De SOC is ook de reden dat ik voor de Swift gekozen heb en niet de Spark.

• chevsureti
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-04-2022
LocK_Out schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:07:
[...]

Excuus, maar waar heb je het over?

Dit is geen CM, dit is een compleet nieuw (naamloos) OS gebouwd op de basis van CM.

Je begrijpt dat dit OS enkel de fundering van CM gebruikt toch?
Begrijp jij het wel? Dit OS enkel een fundering? >:) CM-OS was stock android met een paar extra features. Ik vermoed dat 99% van de codebase gelijk is.
Zo te zien is de 7.1.1 versie die Wileyfox naar de toestellen heeft gepushed ook stock android maar met nog minder aanpassingen. Ze maken bijv. gebruik van een thirdparty dialer die je ook in de play store kunt downloaden. Ik ben blij met Android 7 op mijn Swift, laat ik dat voorop stellen, maar ze hebben het zich wel een beetje makkelijk gemaakt met een dergelijke dialer.

• chevsureti
snapismo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
Op zich redelijk tevreden met de nieuwe OS, al mis ik de functionaliteit van Cyanogen wel. Een paar dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:

- Truecaller is inderdaad lelijk en onhandig (en zéér privacy-onvriendelijk). Is er al consensus over welke PlayStore-beschikbare app een waardig alternatief biedt?
Consensus ga je natuurlijk niet krijgen, maar ik heb TrueCaller eraf gemieterd en er Simpler Dialer erop gezet. Deze lijkt (intussen) meer op de stock dialer. Het liefst had ik de stock dialer erop gezet maar die installeert niet, waarschijnlijk vanwege het dual-sim gebeuren. Best ruk dat Google dat niet ondersteunt trouwens.

• chevsureti
Beloki schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:12:
Ik heb hier ook een Wileyfox.

Na de update kan ik de galery niet meer openen, moet daarvoor naar google foto's gaan...
Vreemd, bij mij werkt het wel. Ik heb overigens wel een factory reset gedaan na de upgrade. Een schone installatie is wmb altijd aan te bevelen trouwens, of het nu android, windows of ubuntu is.

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:54
Bij mij is de 2x erg traag. Nieuw gekocht en direct geüpdatet. Bv scrollen gaat heel langzaam. Ligt dit aan de update, of is dit normaal voor de 2x?

Overigens geen reactie Wileyfox zelf op de vraag

• Zaffo
holl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:24:
Bij mij is de 2x erg traag. Nieuw gekocht en direct geüpdatet. Bv scrollen gaat heel langzaam. Ligt dit aan de update, of is dit normaal voor de 2x?

(n+1) Hier sinds ruim een week een 2X in gebruik en 99%+ van de tijd is deze heel responsive. Geen problemen dus.

Gaat al het scrollen langzaam of specifieke locaties? Home screens, menu's, apps.

• LocK_Out
@holl als je ontwikkelaars opties aan hebt staan kan je eventueel de animatie schalen aanpassen. Dat wil naast langzaam scrollen ook nog wel eens helpen.

[Voor 15% gewijzigd door LocK_Out op 10-05-2017 22:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VincentK
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 05:29
En een nieuwe update wordt bij mij sinds aangeboden vanmorgen voor de WF Swift 2: Android 7.1.1 (Nougat) - TOS118C. Grootte is 336,3 mb. Nog geen idee wat de update inhoudt, op de tekst 'Google Security patch 1 may 2017' na dan.

Dit is een update bovenop de eerdere update van maart - april waarbij over is gegaan van Android 6 naar Android 7.1.1.

Update: screenshots toegevoegd

en

[Voor 19% gewijzigd door VincentK op 11-05-2017 16:14. Reden: Screenshots toegevoegd]

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
Aha, ben benieuwd.
Krijg 'm hier (Swift 2Plus) nog niet te zien als ik check of er updates beschikbaar zijn.
VincentK schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:11:
En een nieuwe update wordt bij mij sinds aangeboden vanmorgen voor de WF Swift 2: Android 7.1.1 (Nougat) - TOS118C. Grootte is 336,3 mb. Nog geen idee wat de update inhoudt, op de tekst 'Google Security patch 1 may 2017' na dan.
Netjes dat de beveiligingspatch nu alweer bijgewerkt wordt. Waarschijnlijk kun je in die versie ook Zen en de Google Zoekbalk uitschakelen, zoals beloofd door Wileyfox.

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 19:09
rens-br schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Netjes dat de beveiligingspatch nu alweer bijgewerkt wordt. Waarschijnlijk kun je in die versie ook Zen en de Google Zoekbalk uitschakelen, zoals beloofd door Wileyfox.
Hopen dat dat zo is en hij er ook gauw komt voor de Swift 2X

Failure is the mother of success

LXSJason schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:48:
Hopen dat dat zo is en hij er ook gauw komt voor de Swift 2X
Volgens mij is de software voor alle Swift 2 toestellen hetzelfde, dus moet die er ook binnenkort aankomen.

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Op de Swift2X komt ie ook binnen.

This update includes some additional improvements and new features. Users will also benefit from the latest Google Security Patch 1 May 2017

Na installatie is Zen inderdaad uit te schakelen. Dus meteen maar even gedaan. Verder zie ik geen wijzigingen.

[Voor 24% gewijzigd door Christiaan676 op 11-05-2017 15:43]

• RoyVeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09-2022
Kun je me vertellen hoe je Truecaller er af gegooid hebt? Ik kom niet veel verder dan me afmelden..
chevsureti schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Consensus ga je natuurlijk niet krijgen, maar ik heb TrueCaller eraf gemieterd en er Simpler Dialer erop gezet. Deze lijkt (intussen) meer op de stock dialer. Het liefst had ik de stock dialer erop gezet maar die installeert niet, waarschijnlijk vanwege het dual-sim gebeuren. Best ruk dat Google dat niet ondersteunt trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
chevsureti schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Dat dual sim probleem had ik met CaynogenOS ook, vooral lastig als in de auto via de Carkit moet bellen. Ik heb daarvoor destijds al Dual SIM Selector Pro aangeschaft (toen net geen 5 Euro). Een van mijn beste aankopen ooit :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
RoyVeld schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:06:
Kun je me vertellen hoe je Truecaller er af gegooid hebt? Ik kom niet veel verder dan me afmelden..
[...]
Menu - Instellingen - Apps - Telefoon - Nu stoppen & Uitschakelen.

En dan een alternatieve dialer downloaden. Die zijn te vinden op de Google Playstore, of je kan een gepatchte versie van de Google Dialer ergens proberen te vinden.
rens-br schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:34:
[...]

@Wileyfox. Zou je dit kunnen uitzoeken / toelichting over kunnen geven?
Wat wil je precies weten?

[Voor 19% gewijzigd door Wileyfox op 12-05-2017 09:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Of alles wat in dat bericht staat waar is. Wordt er inderdaad zoveel data verzameld en vervolgens verkocht?

Overigens hebben jullie op Facebook al een statement gegeven:
#YANDEX (our partner with Zen) ONLY collects anonymous data in order to provide an accurate and personalised content feed.
What does that mean? Well, it means that Zen never accesses your information as anything but random, faceless data, using an anonymous device ID (a random number associated with the device), which is not linked to email, phone number or any other private information.
Zen optimises your feed based on usage data (meaning your intentional feedback ‘thumbs up’ / ‘thumbs down’ / ‘block this source’ etc) and uses wifi / IP address (random) to target content based on where in the world you are scrolling - this happens and STAYS in your device – absolutely NO personal information is ever collected by YANDEX nor is it transferred or sold to any third parties. Any information used for serving targeted ads is being collected by the respective ad network’s SDK (Facebook and Google AdMob for EU). YANDEX does not have access to ANY of this data.
Zen can be uninstalled with the next update (already available on #SWIFT), which is rolling out on May 10th for the #SWIFT2 range and for #STORM by the end of May.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyVeld
Ah zo dus. Hartelijk bedankt!
Kun je me ook vertellen of het inderdaad onmogelijk is om de shuttersound van de camera en het geluid bij een screenshot uit te schakelen?
Op dit moment hoor ik bij beide acties een geluid, zelfs als mijn telefoon op stil staat...
Wileyfox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Menu - Instellingen - Apps - Telefoon - Nu stoppen & Uitschakelen.

En dan een alternatieve dialer downloaden. Die zijn te vinden op de Google Playstore, of je kan een gepatchte versie van de Google Dialer ergens proberen te vinden.

[...]

Wat wil je precies weten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
RoyVeld schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:52:
Ah zo dus. Hartelijk bedankt!
Kun je me ook vertellen of het inderdaad onmogelijk is om de shuttersound van de camera en het geluid bij een screenshot uit te schakelen?
Op dit moment hoor ik bij beide acties een geluid, zelfs als mijn telefoon op stil staat...

[...]
Mediageluid uitzetten.

Maar, we hebben een verzoek gedaan tot een optie in de camera-instellingen. Weet alleen wanneer dat geïmplementeerd gaat worden, als het al geïmplementeerd gaat worden. Het schijnt dat er een aantal landen zijn waar dat verboden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyVeld
Ik heb mijn mediageluid uit staan, maar nog steeds geven beide acties een geluid. Ik weet niet of ik iets fout doe, of dat ik een ander mediageluid uit moet zetten? Daarbij lijkt het me wel handig om beide acties apart van het media geluid te hebben. Het feit dat ik naar muziek luister betekent niet dat ik ook shutter sounds wil horen.

Met Cyanogen kon je het inderdaad bij de camera instellingen uitzetten, en als je dat deed kreeg je een waarschuwing dat in bepaalde landen niet toegestaan is. Is dat geen goede oplossing?
Wileyfox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Mediageluid uitzetten.

Maar, we hebben een verzoek gedaan tot een optie in de camera-instellingen. Weet alleen wanneer dat geïmplementeerd gaat worden, als het al geïmplementeerd gaat worden. Het schijnt dat er een aantal landen zijn waar dat verboden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
RoyVeld schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:01:
Ik heb mijn mediageluid uit staan, maar nog steeds geven beide acties een geluid. Ik weet niet of ik iets fout doe, of dat ik een ander mediageluid uit moet zetten? Daarbij lijkt het me wel handig om beide acties apart van het media geluid te hebben. Het feit dat ik naar muziek luister betekent niet dat ik ook shutter sounds wil horen.

Met Cyanogen kon je het inderdaad bij de camera instellingen uitzetten, en als je dat deed kreeg je een waarschuwing dat in bepaalde landen niet toegestaan is. Is dat geen goede oplossing?
[...]
Welke telefoon hebben we het over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyVeld
Ik heb een WileyFox Swift met Android 7.1.1
Wileyfox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Welke telefoon hebben we het over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-01 12:32
De nieuwe update wil bij mij niet installeren gaat na het downloaden van de update na android recovery toe en dan gebeurt er niks.
Lijkt net of de update niet goed word uitgepakt en of deze update is corrupt? de telefoon is de swift2x.

[Voor 19% gewijzigd door inbetwee1 op 12-05-2017 11:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-03 17:43
Heeft iemand een hint over hoe Wilefox Zen te deinstalleren?
Is het gerelateerd aan de Foxhole app?

PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
GadgetFrank schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:57:
Heeft iemand een hint over hoe Wilefox Zen te deinstalleren?
Is het gerelateerd aan de Foxhole app?
duw lang op je 'bureaublad' (binnen foxhole launcher)
duw op instellingen
dan zie je twee switches, één om Zen te disablen en één om de google bar te disablen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 10:39
In de laatste build TOS118C een bug gevonden m.b.t. de LED notificaties:

Onder 'weergave' --> 'Meldingsled' krijg ik het niet voor elkaar om een notificatie op 'Kort aangepast' te zetten. Zodra ik de kleur van een notificatie aanpas wordt deze standaard op 'Altijd aan' gezet.
Het is in dit menu ook mogelijk een aangepaste notificatie per app in te stellen, alleen lukt het me ook niet een app weer uit deze lijst te verwijderen.

Overigens is dit op een Swift 2X.

[Voor 3% gewijzigd door eaalb op 12-05-2017 14:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-03 17:43
Dryhte schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:03:
[...]

duw lang op je 'bureaublad' (binnen foxhole launcher)
duw op instellingen
dan zie je twee switches, één om Zen te disablen en één om de google bar te disablen.
Thank you so much ;)

PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hier is die nieuwe update aan het installeren. Ben benieuwd wat er buiten die security patch inzit.
Zal ook die Zen eruit gooien straks en eens zien voor die true caller. Zijn er aanbevelingen?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:04:
Hier is die nieuwe update aan het installeren. Ben benieuwd wat er buiten die security patch inzit.
Zal ook die Zen eruit gooien straks en eens zien voor die true caller. Zijn er aanbevelingen?
Dryhte in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?"

[Voor 67% gewijzigd door Dryhte op 12-05-2017 20:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-03 10:58
Ik gebruik de (zelf geïnstalleerde) Google Dialer i.p.v. Truecaller. Werkt op zich prima. Maar jammer dat de default telefoon app niet standaard wordt bijgeleverd naast Truecaller in de nieuwe update.
Nog een klein punt m.b.t. de 7.1.1. update (al eerder aangegeven na de vorige update): Ik mis de NFC aan/uit optie in het 'quick settings pulldown' menu en ook het NFC icoon in de 'notification bar' als NFC aan staat. In de Cyanogen OS versie was dit wel aanwezig. Ik vond dit handig/veilig en mis het daarom wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de2
Heeft iemand al een pluspunt van de update kunnen ontdekken, behalve de securitypatch? Sneller, langere batterijduur, nieuwe of verbeterde functies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
@de2, nee, behalve de mogelijkheid om Zen en Google Searchbar uit te schakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de2
Ik bedoelde eigenlijk het nieuwe OS.
Ik heb CM 13 nog en kijk de kat eerst uit de boom. Tot nu toe heb ik niets gelezen over echte pluspunten, behalve de securitypatch. Nog niets gelezen wat mij overtuigd ook te updaten. Enthousiasme in de reacties betreft vaak het idee dat Wileyfox überhaupt een OS upgrade doet maar niet over concrete verbeteringen van het nieuwe OS zelf.

• rubenb994
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-01 15:13
Ik ben niet instaat om de nieuwste update te installeren (TOS118C). Ik beland elke keer in de recovery als ik de update probeer uit te voeren. Mijn toestel is helemaal stock en is niet geroot. Is hiervoor al een oplossing bekend?

• inbetwee1
Er zit een bug in bij het updaten van de Swift 2X.
Ik heb wileyfox gemaild en ze zijn op de hoogte van de bug.
Hun advies was om een week te wachten dan zou de bug verdwenen moeten zijn.
Ik had het probleem ook maar na een paar keer proberen werkte het ineens wel en kwam de update goed binnen(systeem update IPV recovery).

Anoniem: 921747

Hier ook een blije Wileyfox Swift (X2) gebruiker! O+

Een vraag: 'Is het jullie opgevallen dat de File Manager is verdwenen met de tweede update (TOS118C)?'

• chevsureti
RoyVeld schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:06:
[...]
Sorry, "eraf gegooid" klinkt als gedeïnstalleerd, maar dat is niet zo, ik heb True Caller uitgeschakeld in Instellingen > Apps.

• chevsureti
Na een weekje Nougat gebruikt te hebben zie ik 3 issues met deze update:
- Traag. Regelmatig duurt het een seconde, soms twee, voordat het toestel reageert op aanrakingen.
- Notificaties nemen vreselijk veel ruimte in op het scherm dat je vanuit de statusbalk naar beneden kunt trekken. Er passen gewoon niet meer dan 4 apps op, de 5e wordt al in elkaar gedrukt. Dit is waarschijnlijk een Nougat dingetje en niet zo zeer Wileyfox, maar wel irritant.
- Controls op het lockscreen werken vaker niet dan wel. Bijv. Spotify: nadat mijn tfn door time-out gelocked is kon je vroeger zonder te unlocken vooruit spoelen of pauzeren. Meestal werkt dat niet meer, en moet je unlocken en Spotify zelf openen.

Heeft iemand toevallig al ervaringen met de LineageOS Nougat build (https://download.lineageos.org/crackling) voor de Swift?

Nog makkelijker:
Een enkele druk op de ronde cirkel onderin (de middelste van de drie toetsen) van het toestel en volia...

Acties:
  • +3Henk 'm!

de2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:09:
Ik bedoelde eigenlijk het nieuwe OS.
Ik heb CM 13 nog en kijk de kat eerst uit de boom. Tot nu toe heb ik niets gelezen over echte pluspunten, behalve de securitypatch. Nog niets gelezen wat mij overtuigd ook te updaten. Enthousiasme in de reacties betreft vaak het idee dat Wileyfox überhaupt een OS upgrade doet maar niet over concrete verbeteringen van het nieuwe OS zelf.
Hetgeen wat uitblijft komt omdat er eraan gewerkt/getimmerd wordt bij Wileyfox! Zelf ben ik volop overtuigd, happy en enthousiast over het toestel en de software, het geheel dus ja. Een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Voor de 'kat uit de boom kijkende twijfelaars' die niet weten of ze wel of niet overstappen: Hoe recenter het toestel, hoe minder ik zou twijfelen met vooral 't oog op de veilgheid en de nieuwe mogelijkheden in het heden en naar de toekomst toe. Verder: 'Is it worth it to update to Nougat?'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de2
Ik ben ook heel tevreden en zie juist daarom geen reden om de upgrade te doen. Ik lees nog niets over een verbetering, behalve de securitypatch. Ik denk dat Wileyfox met CM OS de lat heel hoog heeft gelegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
De grote verbetering die Nougat standaard biedt is dat de 'doze' energiebesparing nu ook werkt als de telefoon niet stil ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inbetwee1
Iemand nog meer last van spontane reboots heb het nu al 3 keer gehad!!!
De swift2 X reboot uit het niets geen idee zal wel een bug zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
inbetwee1 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:14:
Ik heb er alvast nog geen last van gehad (Wileyfox Swift 2+)

Acties:
  • 0Henk 'm!

inbetwee1 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:14:
Ja, hierzo ook ééntje met de Swift 2 X (dat was even schrikken, want het werd zwart en herstarte zichzelf daarna...) sinds de update is geinstalleerd. En we zijn niet de enigen, maar Wileyfox is ervan op de hoogte: ‘troubles’.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• brownyster
  • Laatst online: 24-03 12:59
voordelen / nadelen.

Ik heb de swift 1 en de nieuwste update geplaatst

voordelen:
- sneller
- (veel) sneller opstarten
- meest recente besturingssoftware
- overgang verliep vlekkeloos
- ben de spontane reboots sinds deze nieuwe versie kwijt (voorheen met regelmaat)

nadelen:
- mis kleine dingetjes maar niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Nog een feature van CM die ik mis: inloggen met vingerafdruk lukt niet eerste keer na een reboot (nu gaat dat gewoon, ik vind dat bestaat een handige safety feature: na herstart even je pincode ingeven (of niet dus, >:) afhankelijk van de omstandigheden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Je kunt gewoon instellen dat je bij het opstarten je beveiligingscode moet ingeven?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Dirk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:26:
Je kunt gewoon instellen dat je bij het opstarten je beveiligingscode moet ingeven?
Waar dan? Ik vind 't niet... (Op Nougat)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk

Dirk

't Zit dan ook redelijk goed verstopt: Instellingen => beveiliging => schermvergrendeling => kies je huidige (of een andere) vergrendeling => activeer beveiligd opstarten => voer de vergrendeling (opnieuw) in

[Voor 4% gewijzigd door Dirk op 15-05-2017 23:02]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
Dirk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:01:
't Zit dan ook redelijk goed verstopt: Instellingen => beveiliging => schermvergrendeling => kies je huidige (of een andere) vergrendeling => activeer beveiligd opstarten => voer de vergrendeling (opnieuw) in
Dank je, ik check 't even. Dit was me alvast niet duidelijk :)

EDIT: hmm lijkt niet te werken? Ik moet nog altijd enkel mijn sim pin ingeven.

Ik herstart, geef encryptie paswoord, geef SIM pin, en kan vervolgens de telefoon gewoon unlocken met de vingerafdruk.

Dit werkte anders op de CM ROM, daar moest ik na de SIM pin nog eens het wachtwoord/pin invoeren na een reboot. Kan iemand anders bevestigen dat het voor hen ook niet werkt?

[Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 16-05-2017 11:47. Reden: edit na test]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die optie ken ik inderdaad niet. Wat is daar ook nog het nut van, na alle andere beveiligingen die je hebt ingegeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
In CM blokkeerde de SIM pin het opstarten van Android niet. Dus je kon niet bellen maar wel in Android.

Het lijkt wel alsof de SIM pin nu het opstarten van Android blokkeert. Met dus min of meer hetzelfde effect.

Wat jij me gegeven hebt, is dat niet gewoon de encryptie key van het OS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is een code die het opstarten blokkeert. Of dat vanwege encryptie is of gewoon een pre-boot wachtwoord wordt niet aangegeven. Hij is in ieder geval niet verplicht, terwijl ik ook geen apart encryptiewachtwoord heb ingegeven voor zover ik weet.

[Voor 31% gewijzigd door Dirk op 16-05-2017 12:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 12:37
Mijn vriendin heeft een wileyfox en sinds de nieuwe update (7.1.1) kan ze niet meer op mobiel internet. (Proximus) Heb de APN's gecontroleerd en die zien er goed uit.

Reboot, vliegtuigmodus etc. heeft ook niet geholpen. Vrees dat een factory reset gaat worden... :( of heeft nog iemand een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LocK_Out
frye schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:57:
Mijn vriendin heeft een wileyfox en sinds de nieuwe update (7.1.1) kan ze niet meer op mobiel internet. (Proximus) Heb de APN's gecontroleerd en die zien er goed uit.

Reboot, vliegtuigmodus etc. heeft ook niet geholpen. Vrees dat een factory reset gaat worden... :( of heeft nog iemand een oplossing?
Als het goed is even van SIM slot wisselen. Ik had hetzelfde probleem & wisselen loste het bij mij op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brownyster
hallo,

ik heb iets eenvoudigs maar kan het niet vinden. Screenshot maken in de vorige versie was geen probleem. Bij de nieuwe update lukt het mij niet op een sceenshot te maken. Zo af en toe per ongelukt maar ik weet welke knoppen ik moet gebruiken.

Heeft iemand de gouden tip?

Zal wel iets knulligs zijn maar werkt in ieder geval anders als bij de vorige versie

ik heb de swift (1).

hoor graag.

• LocK_Out
@brownyster, heel simpel hoor, hierbij de gouden tip. :)
Gewoon volume down & power knop tegelijkertijd indrukken.

Functie om dit via het herstart menu te doen, gaat geloof ik terug komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brownyster
Lock_out,

Dank voor je bericht. Dat heb ik al diverse keren geprobeerd maar helaas nog niet gelukt.

Had al even gezocht en had het gelezen .. maar mijn vorige versie had ik heb in het afsluitmenu aangezet lekker simpel en aanklikken. deze funtie zit er nu niet meer in.

Onhandige knop combinatie .. zal nog eens even weer vogelen .. heel af en toe maakt hij er wel één ... pfff ..zoiets simpels ..

update ...

snap het niet maar nu werkt het flekkeloos .. en blijft werken ...

geval van dikke vinders?

opgelost. :)

[Voor 13% gewijzigd door brownyster op 20-05-2017 17:07]

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 10:49
holl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:24:

Exact hetzelfde verhaal als jou. Ook een 2x gekocht en gelijk geüpdatet. Ik merk dat het scrollen soms moeizaam gaat. Ene moment is de telefoon lekker smooth. Andere moment wordt het scrollen stug. Ook wanneer ik buiten loop met aanpasbare helderheid aan gebeurt het. De hoge helderheid zorgt dat de UI lagged. Ik neem aan dat dit een bug is?

[Voor 47% gewijzigd door Raymond7 op 22-05-2017 22:29]

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Heb nog steeds geen oplossing voor mijn notificatie-leds gevonden... is er al iemand die hier meer over weet? @Wileyfox ?

Ander issue: waar is mijn file manager gebleven? Ik zie in mijn apps lijst dat Documents er nog wel op staat, maar die kan ik verder nergens vinden of openen. Ik heb geen idee hoe ik mijn niet-plaatjes-bestanden nog terug kan vinden...

Een duidelijk voordeel van de nieuwe OS is trouwens dat de batterijduur verbeterd is. Ik heb het niet objectief getest, maar voor mijn gevoel gaat ie duidelijk langer mee op een volle batterij dan toen ik nog Cyanogen had.

[Voor 25% gewijzigd door snapismo op 24-05-2017 11:29]

snapismo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:20:
Ander issue: waar is mijn file manager gebleven?
Grote kans dat die niet meer standaard meegeleverd wordt. Je kan er zelf natuurlijk wel een downloaden uit de Store. Ik gebruik Google Play: Solid Explorer File Manager al lange tijd met veel plezier. (Het is wel een betaalde app)

• snapismo
jshoog schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:32:
Ik gebruik de (zelf geïnstalleerde) Google Dialer i.p.v. Truecaller. Werkt op zich prima. Maar jammer dat de default telefoon app niet standaard wordt bijgeleverd naast Truecaller in de nieuwe update.
Heb ook net de Google Dialer geinstalleerd en Truecaller uitgezet (althans, 'Phone' uitgezet). Maarrrr... ik merkte net dat, terwijl ik aan het bellen was, ik een ander gesprek ontving en dat die herkend werd door Truecaller. Die had ik toch niet uitgezet? Of moet ik dan de hele app Phone uninstallen? Sowieso raar dat er nergens een app te vinden is die Truecaller heet.
snapismo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:26:
Of moet ik dan de hele app Phone uninstallen?
Heb je wel een voorkeurs telefoon-app geselecteerd?

Dit kan via:
'instellingen' -> 'Apps' -> instellingen (radar) -> 'Telefoon-app'

• Dryhte
snapismo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:26:
[...]

Heb ook net de Google Dialer geinstalleerd en Truecaller uitgezet (althans, 'Phone' uitgezet). Maarrrr... ik merkte net dat, terwijl ik aan het bellen was, ik een ander gesprek ontving en dat die herkend werd door Truecaller. Die had ik toch niet uitgezet? Of moet ik dan de hele app Phone uninstallen? Sowieso raar dat er nergens een app te vinden is die Truecaller heet.
De Truecaller app heet 'phone' denk ik (in 't nederlands alvast 'telefoon') maar heeft 'true' in het icoontje te lezen.

Bij mij is die uitgeschakeld.
Bovendien heb ik bij mijn andere 'telefoon' onder 'telefoon-app' 'ja' geselecteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snapismo
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Dit kan via:
Had ik idd nog niet gedaan, dank voor de tip. :)

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:59
Wileyfox schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:07:
[...]

Ja, die zijn ook in Android 7.1.1 beschikbaar.
Is dit vergelijkbaar met hoe Xposed XPrivacy van Xposed het doet, of op een minder gedetailleerd niveau?

[Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 25-05-2017 13:29. Reden: Retificatie]

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-03 17:21
Welke Google Dialer raden jullie aan?

• Dryhte

• snapismo
Dryhte schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:33:
[...]

De Truecaller app heet 'phone' denk ik (in 't nederlands alvast 'telefoon') maar heeft 'true' in het icoontje te lezen.

Bij mij is die uitgeschakeld.
Bovendien heb ik bij mijn andere 'telefoon' onder 'telefoon-app' 'ja' geselecteerd.
Hmm, mijn instellingen heten toch anders in het Engels. Bovendien heet Truecaller bij mij Telephone (system) en staat er nergens een 'true' in het icoontje, of ook maar iets dat me er op wijst dat ik te maken heb met de Truecaller-app... Ik vind het verdacht.
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Dit kan via:
Gedaan, maar Truecaller verdwijnt pas echt nadat ik hem 'Force Stop' (en ie zich blijkbaar oninstalleert). Ondoorzichtig proces, moet ik zeggen.
RoestVrijStaal schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Is dit vergelijkbaar met hoe Xposed het doet, of op een minder gedetailleerd niveau?
Ik durf niet te stellen hoe Xposed dit doet. Maar je kan in Android 7.1.1 gewoon per app aangeven welke rechten ze mogen hebben.

Als voorbeeld van Whatsapp: (heb zelf een OPO met Android)

Apps hebben standaard geen rechten en op het moment dat ze wat nodig hebben wordt daarom gevraagd. Je kan op dat moment 'Ja' of 'Nee' zeggen.

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 16:34]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee