Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 13:22
hallo Tweakers!

Wileyfox had beloofd in Q1 de toestellen te voorzien van een nieuw OS nadat Cyanogen gestopt was.

zijn er al Wileyfox bezitters die hier iets van gezien hebben?
zijn er al ervaringen met dit nieuwe OS?

voor de aanschaf van een nieuw toestel is Wileyfox voor mij een serieuze optie, maar ik zou graag wel wat meer weten over het nieuwe OS.

alvast bedankt!
Hier is nog niks over bekend, want de update is nog niet uit.

Zoals in nieuws: Wileyfox-smartphones krijgen nieuw OS op basis van Android 7.1.1 te lezen valt, komt de update binnen twee weken naar de eerste toestellen.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 21:57]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mja, dat bericht was van 7 maart en het is nu 21 maart dus op zich zou de update voor mijn 2X ongeveer beschikbaar mogen zijn. Maar het zal geen harde datum zijn geweest gok ik. :)

Maar ach, ben geduldig en toestel doet het met CM ook prima.

Edit: hun FB pagina geeft aan dat ze er klaar voor zijn maar dat het wachten is op een externe partij.

[Voor 32% gewijzigd door Bastien op 21-03-2017 22:03]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Bastien schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:01:
Edit: hun FB pagina geeft aan dat ze er klaar voor zijn maar dat het wachten is op een externe partij.
Interessant! Heb je hier een bron voor? Ik kan het bericht waar je het over hebt namelijk niet zo snel terug vinden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik vermoed overigens dat het net zoiets wordt als bij OnePlus, die zijn ook begonnen met CM, en hebben nu hun eigen OS (OxygenOS). Dit is eigenlijk gewoon AOSP met wat extra functies, minder dan bij CM, maar voor mij persoonlijk genoeg om stock te draaien ipv een custom rom.

Bij Wileyfox verwacht ik iets vergelijkbaars, erg vergelijkbaar met AOSP en een paar onderscheidende extratjes.
(puur speculatie overigens :))

Strava

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:39:
[...]

Interessant! Heb je hier een bron voor? Ik kan het bericht waar je het over hebt namelijk niet zo snel terug vinden.
Zie de link naar hun FB in de nieuwlink hierboven. En dan ergens in een reactie van gisteren.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Bastien schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:42:
Zie de link naar hun FB in de nieuwlink hierboven.
Ah deze link. Overigens persoonlijk denk ik dat providers nog toestemming moeten geven of ze zijn nog de OTA servers aan het regelen.

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 09:50]

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:24
Ze zijn bezig met de update servers. Als je een nieuwe telefoon koopt kan je daardoor blijkbaar momenteel de eerdere update niet installeren.

Zo te zien de belangrijkste berichtjes.
Wileyfox Nederland Hoi Ger,

Wij zijn momenteel druk bezig met onze FOTA-server, dus helaas is deze melding ons bekend. Wij hopen zo snel mogelijk de FOTA-server weer up en running te hebben. En ik heb al berichten gehoord dat dat deze ochtend is. Dit heeft inderdaad allemaal te maken met de overgang van Cyanogen naar onze eigen Android versie.

WF
en
Onze melding was geen harde datum (dan hadden we de datum wel gepubliceerd), maar de verwachting. Nou zijn wij klaar met update, maar zijn wij helaas nog even afhankelijk van een externe partij. Wij hopen hier zo snel mogelijk meer duidelijk in te krijgen.

We zijn er erg druk mee bezig!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 13:48
Het enige waar ik echt benieuwd naar ben is of m'n telefoon straks compleet gewiped is. Zo ja, dan kan ik beter een 2X aanschaffen ipv een Swift te houden en alsnog alles opnieuw in te moeten stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
LocK_Out schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 02:09:
Zo ja, dan kan ik beter een 2X aanschaffen ipv een Swift te houden en alsnog alles opnieuw in te moeten stellen.
Ze stellen zelf dat alles bewaard blijft:
Alle upgrades zullen via het WiFi netwerk worden aangeboden. Let erop dat de batterij tenminste voor 50% opgeladen is, anders zal de upgrade niet kunnen starten. Belangrijke data blijft netjes op de toestellen staan, al raden wij aan om altijd een back-up te hebben van jouw belangrijke data.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VincentK
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 15:41
Zojuist heb ik de update ontvangen en Android 7.1.1 op de Swift 2 gekregen. Alle gegevens die op m'n telefoon stonden staan er nog op. Ook de vingerscan werkt nog steeds. Whatsapp bijvoorbeeld start bij de laatste gesprekken en alles staat nog steeds in de telefoon.

Waar ik wel aan moet wennen- nu al - is dat er veel minder instellingen zijn dan bij Cyanogen. Zo mis ik pin scramble, wil ik de zoekbalk op het startscherm verwijderen of uitschakelen, zijn thema's verdwenen, wil ik trillen bij aanraken uitschakelen en kan dat nergens meer terug vinden en meer van dat soort kleine handigheidjes. Ook verschillende features zoals AudioFX en inschakelen van verschillende modi vanaf de snelstartbalk (2x naar beneden swipen) zijn verdwenen.

Wel top dat alle gegevens bewaard zijn gebleven voor zover ik het nu kort getest heb...

[Voor 9% gewijzigd door VincentK op 08-04-2017 10:55. Reden: Pin scramble gevonden, kleine aanvullingen en typo's]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

VincentK schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:49:
Zojuist heb ik de update ontvangen en Android 7.1.1 op de Swift 2 gekregen. Alle gegevens die op m'n telefoon stonden staan er nog op. Ook de vingerscan werkt nog steeds. Whatsapp bijvoorbeeld start bij de laatste gesprekken en alles staat nog steeds in de telefoon.

Waar ik wel aan moet wennen- nu al - is dat er veel minder instellingen zijn dan bij Cyanogen. Zo mis ik pin scramble, wil ik de zoekbalk op het startscherm verwijderen of uitschakelen, zijn thema's verdwenen, wil ik trillen bij aanraken uitschakelen en kan dat nergens meer terug vinden en meer van dat soort kleine handigheidjes.

Wel top dat alle gegevens bewaard zijn gebleven voor zover ik het nu kort getest heb...
En dat vind ik dus toch niet netjes als die instellingen inderdaad weg zijn en niet verplaatst naar waar je ze nog niet gevonden hebt.

Hoeveel moeite is het nou toch om even op hun website een adequate changelog te publiceren waarop je kunt lezen wat de verschillen zúllen zijn nadat je de nieuwe versie hebt geïnstalleerd vóórdat je dat ook daadwerkelijk gedaan hebt zodat je een geïnformeerde en bewuste keuze kunt maken of je de nieuwe versie wel of niet wilt installeren?

En áls zo'n pin-scrambele er dan inderdaad niet meer is hoort men ook te melden of die evt. binnen afzienbare tijd gepland is om weer terug te komen in een volgende update of niet en zo ja wat daar de geplande termijn voor is.

Gewoon. Adequaat. Dát is wat de klanten willen. Dat we correct en adequaat geïnformeerd worden over dit soort zaken zodat we dan zélf kunnen bepalen hoe we met zo'n update om willen gaan en niet achteraf voor onaangename verrassingen komen te staan.

Echt! Hoeveel moeite ís dat nou toch?

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Wileyfox maar voor alle merken. Het feit dat veel grotere merken het evt. ook niet doen geeft alleen maar aan dat het niet de hoeveelheid werk is, want die zijn groot genoeg om dat natuurlijk helemáál makkelijk te kunnen regelen, maar dat het een (gebrek aan) keuze is, wat o.a. weer een mentaliteitskwestie is.

Geef nou eens het goede voorbeeld Wileyfox. Onderscheid je in positieve zin van al die andere merken. Dáármee kun je óók de interesse van al die potentiële kopers wekken.

• VincentK
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:25:
[...]
Hoeveel moeite is het nou toch om even op hun website een adequate changelog te publiceren waarop je kunt lezen wat de verschillen zúllen zijn nadat je de nieuwe versie hebt geïnstalleerd vóórdat je dat ook daadwerkelijk gedaan hebt zodat je een geïnformeerde en bewuste keuze kunt maken of je de nieuwe versie wel of niet wilt installeren?
.....
Gewoon. Adequaat. Dát is wat de klanten willen. Dat we correct en adequaat geïnformeerd worden over dit soort zaken zodat we dan zélf kunnen bepalen hoe we met zo'n update om willen gaan en niet achteraf voor onaangename verrassingen komen te staan.
.....
Geef nou eens het goede voorbeeld Wileyfox. Onderscheid je in positieve zin van al die andere merken. Dáármee kun je óók de interesse van al die potentiële kopers wekken.
Eens met wat je aangeeft: een changelog is neit te vinden. Dat lijkt mij weinig moeite gelet op alle tests die vooraf (vast) zijn gedaan. Het is een echt ingrijpende wijziging om van Cyanogen 6.0.1 naar een meer stock Android 7.0.1 te gaan. Juist dan helpt een uitgebreid overzicht van verdwenen en toegevoegde features. Nu is het maar gissen en veel zoeken.

Net nog even de site van WF gecheckt op de laatste stand van zaken. Daar wordt nog immer aangegeven dat wordt gewerkt met Cyanogen 13.1. Over Android 7.0.1 is helemaal niets te vinden. Niet echt actueel dus... :'(

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
Voor welke Android distributie heeft WileyFox uiteindelijke gekozen?

• LocK_Out
@CaptJackSparrow
Dit vind ik inderdaad ook een erg slechte zaak. Er is tevens door Wileyfox gezegd dat 'alle functies op de theme engine na in het nieuwste OS zouden blijven'.

Dit blijkt nu dus al niet meer te kloppen. Het lijkt er zelfs op dat de meeste functies waardoor ik destijds voor Wileyfox/CyanogenOS heb gekozen er nu dus alsnog uit gesloopt zijn :|

Alhoewel de meeste punten beschreven in de post van @VincentK hoogstwaarschijnlijk wijzigingen in/van Google/Android zelf zijn.

Ik vind het overigens wel knap dat alle data bewaard blijft. Opzich is het een forse 'dirty flash', als dit nou ook nog eens geen gevolgen over langere periode blijkt te hebben vind ik het nog bewonderings waardiger.

[Voor 33% gewijzigd door LocK_Out op 09-04-2017 00:26]

• VincentK
Cranberry schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:18:
Voor welke Android distributie heeft WileyFox uiteindelijke gekozen?
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Bij de 'Telefoonstatus' [Instellingen - Over de telefoon] kom ik tegen dat Android 7.1.1 is geïnstalleerd, met Android beveiligingspatch van 1 april 2017. Kernelversie van thursday 30 maart 2017.

Maar wie dit nu gebouwd heeft? Wellicht dat Wileyfox zelf daar meer over kan vertellen... Net als over de features die bewaard zijn gebleven of verplaatst zijn. Zelf kom ik zeker een aantal features tegen die eruit zijn gehaald. Ook is het nodige naar een andere plek gegaan, dus het is best even zoeken voordat je weer hebt gevonden wat je zoekt. Zo kwam ik de PIN scramble dus weer tegen op een andere plek, maar het verbergen van de Google zoekbalk is onmogelijk op je startscherm. Ook lukt het mij op geen enkele manier om het trillen bij aanraken scherm uit te zetten, is AudioFX verdwenen, zijn pictogrammen bovenin het scherm minder aanpasbaar [ik had bv alleen een percentage van de accu staan, daar is nu een niet aanpasbare accu voor in de plaats gekomen met alleen eventueel en onleesbaar percentage aan toe te voegen].

Daarnaast zijn er verschillende Android 7 ontwikkelingen toegevoegd zoals split screen, battery saver, data saver, dubbelklikken op knoppen geeft nieuwe functies, meldingen en reageren in 1 overzicht op het startscherm. Dus ook echt de nodige vernieuwingen naast het gemis van uitgebreide aanpassingen in CM12 en 13.

Overall is het wat meer Google geworden en minder Cyanogen-mod. Er is gewoon minder aan te passen in zowel de looks en feel van de telefoon en wat meer Android 'stock'.

• Prulleman
Het zou niet zo vreemd zijn als dit gewoon stock AOSP waarin ze langzaam extra functies gaan inbouwen.. dit is een beetje hetzelfde als wat OnePlus heeft gedaan met OxygenOS. Daar heb je ook minder dan CM, maar langzaam aan komen er wel steeds meer functies bij.

Ik begrijp dat het vervelend is dat er nu minder functies in het OS zitten dan tijdens de aanschaf, maar je koopt een budget toestel met externe software support. Bij Samsung of LG zou dit niet gebeuren, want die hebben hun software in eigen hand, maar daar betaal je dus ook voor. WF kan hier weinig aan doen, behalve zoveel mogelijk resources beschikbaar maken voor verdere ontwikkeling, dit kost echter niet alleen geld, maar ook tijd.

Mocht je wel zo snel mogelijk (alle?) oude functionaliteit terug hebben, dan kan je het beste kijken naar de opvolger van CM, lineage OS, voor de swift en de storm zijn deze al beschikbaar:
https://download.lineageos.org/crackling
https://download.lineageos.org/kipper

(en voor basic dingen als het verbergen van de zoekbalk op je startscherm, kijk eens naar een andere launcher, zoals nova, super snel en aanpasbaar, als je die ooit gebruikt wil je niks anders meer.)

Strava

• LocK_Out
Prulleman schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:20:

Ik begrijp dat het vervelend is dat er nu minder functies in het OS zitten dan tijdens de aanschaf, maar je koopt een budget toestel met externe software support.
Dat kan best zijn, maar dan moeten ze vooraf niet beloven dat "alle" functies "behalve" de theme engine & AudioFX beschikbaar blijven.

Daarnaast heeft geen enkele koper destijds aan kunnen zien komen dat Cyanogen (als bedrijf) zou stoppen. Dat Cyanogen kapot is, is het hele probleem hier. CyanogenOS was perfect & de user base bestond grotendeels uit mensen die iets veeleisendere Android gebruikers zijn & hier specifiek voor gekozen hebben.

(en voor basic dingen als het verbergen van de zoekbalk op je startscherm, kijk eens naar een andere launcher, zoals nova, super snel en aanpasbaar, als je die ooit gebruikt wil je niks anders meer.)
En dat is het volgende probleem. Ik moet nu een stukje software wat ik niet wil aanschaffen (prime/advertentie vrij) en constant op de achtergrond & voorgrond hebben draaien. Hakt tevens weer in op m'n accuduur.

Ik kan èèn functie niet standaard uitzetten & moet dan een compleet andere launcher gaan draaien? Je bent toch met mij eens dat dit geen (passende) oplossing is als je beloofd dat alles "blijft zoals het is"?

[Voor 0% gewijzigd door LocK_Out op 10-04-2017 11:40. Reden: Onderbouwing Prulleman & Wileyfox]

• Prulleman
LocK_Out schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:28:

Dat kan best zijn, maar dan moeten ze vooraf niet beloven dat "alle" functies "behalve" de theme engine & AudioFX beschikbaar blijven.
Ik heb ook nog even gekeken naar de de uitspraken van WF:
nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro...
Update, 13.24: Wileyfox laat aan Tweakers weten dat de nieuwe Android-versie in veel opzichten gelijk zal zijn aan het huidige Cyanogen OS. De look en feel zal niet veranderen en ook het merendeel van de functies blijft gelijk. De functies die afhankelijk zijn van de Cyanogen-servers, zoals thema's, komen niet in de nieuwe versie. Ook verdwijnt AudioFX en haalt Wileyfox de Skype-integratie uit het besturingssysteem.
ik lees daar zeker niet "alle functies behalve", ik lees daar zeker geen theme en AudioFX en voor de rest blijft de look en feel gelijk, en de functies voor het "merendeel"
Daarnaast heeft geen enkele koper destijds aan kunnen zien komen dat Cyanogen (als bedrijf) zou stoppen. Dat Cyanogen kapot is, is het hele probleem hier. CyanogenOS was perfect & de user base bestond grotendeels uit mensen die iets veeleisendere Android gebruikers zijn & hier specifiek voor gekozen hebben.
naast de kopers heeft natuurlijk ook WF dit niet zien aankomen... custom lineage is nog steeds een vrij simpele optie, zeker voor de "veeleisende gebruiker" moet dit niet te ingewikkeld zijn.

Nogmaals, ik begrijp dat het zuur is, maar dat is het net zo goed voor WF, gezien de omstandigheden vind ik dat ze het nog best netjes doen.
En dat is het volgende probleem. Ik moet nu een stukje software wat ik niet wil aanschaffen (prime/advertentie vrij) en constant op de achtergrond & voorgrond hebben draaien. Hakt tevens weer in op m'n accuduur.

Ik kan èèn functie niet standaard uitzetten & moet dan een compleet andere launcher gaan draaien? Je bent toch met mij eens dat dit geen (passende) oplossing is als je beloofd dat alles "blijft zoals het is"?
onzin, de gratis versie van nova heeft AFAIK geen reclame en hakt er ook zeker niet in qua accu. Of je de prime versie het geld wel of niet waard vind staat los van het feit dat je met de gratis versie al meer kan doen dan met de stock launcher. Verder kan er maar 1 launcher tegelijk actief zijn, en zal de stock launcher dus geen geheugen/cpu gebruiken, niet op de voorgrond en niet op de achtergrond.

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krik13
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Weet iemand of de privacy instellingen per app gebleven zijn?

• LocK_Out
Prulleman schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook nog even gekeken naar de de uitspraken van WF:
nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro...

ik lees daar zeker niet "alle functies behalve", ik lees daar zeker geen theme en AudioFX en voor de rest blijft de look en feel gelijk, en de functies voor het "merendeel"
Oké, hier heb je gelijk & heb ik het verkeerd gelezen.

naast de kopers heeft natuurlijk ook WF dit niet zien aankomen... custom lineage is nog steeds een vrij simpele optie, zeker voor de "veeleisende gebruiker" moet dit niet te ingewikkeld zijn.
Simpel ja, maar de volgende uitdaging, hiervoor moet ik weer gaan rooten & mij weer bezig gaan houden met flashen.
De vraag is; Wil ik dit? Het antwoord daarop is; Nee. Daarom heb ik destijds voor CyanogenOS gekozen. Daarnaast blijft de look en feel helemaal niet gelijk, evenals het merendeel van de functies.

@krik13
Als ze dit eruit gesloopt hebben, dan gaan we weer serieus naar een ander merk kijken.

[Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 10-04-2017 11:38. Reden: Toelichting Wileyfox]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wileyfox
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09-2019

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
krik13 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:50:
Weet iemand of de privacy instellingen per app gebleven zijn?
Ja, die zijn ook in Android 7.1.1 beschikbaar.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
VincentK schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:04:
[...]

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Bij de 'Telefoonstatus' [Instellingen - Over de telefoon] kom ik tegen dat Android 7.1.1 is geïnstalleerd, met Android beveiligingspatch van 1 april 2017. Kernelversie van thursday 30 maart 2017.

Maar wie dit nu gebouwd heeft? Wellicht dat Wileyfox zelf daar meer over kan vertellen... Net als over de features die bewaard zijn gebleven of verplaatst zijn. Zelf kom ik zeker een aantal features tegen die eruit zijn gehaald. Ook is het nodige naar een andere plek gegaan, dus het is best even zoeken voordat je weer hebt gevonden wat je zoekt. Zo kwam ik de PIN scramble dus weer tegen op een andere plek, maar het verbergen van de Google zoekbalk is onmogelijk op je startscherm. Ook lukt het mij op geen enkele manier om het trillen bij aanraken scherm uit te zetten, is AudioFX verdwenen, zijn pictogrammen bovenin het scherm minder aanpasbaar \[ik had bv alleen een percentage van de accu staan, daar is nu een niet aanpasbare accu voor in de plaats gekomen met alleen eventueel en onleesbaar percentage aan toe te voegen.
Voormalig Director of System Engineering van Cyanogen Inc, Ricardo Cerqueira is een samenwerking met ons aangegaan voor de ontwikkleing van Android 7.1.1. En daar zijn we erg blij mee.

Helaas is de Google zoekbalk een Google vereiste in Android 7.1.1, aldus wat mij verteld is. Dit was ons ook opgevallen en hebben wij direct als issue geraised. Helaas is dat issue dus afgewezen op basis van bovenstaande reden.
Daarnaast zijn er verschillende Android 7 ontwikkelingen toegevoegd zoals split screen, battery saver, data saver, dubbelklikken op knoppen geeft nieuwe functies, meldingen en reageren in 1 overzicht op het startscherm. Dus ook echt de nodige vernieuwingen naast het gemis van uitgebreide aanpassingen in CM12 en 13.

Overall is het wat meer Google geworden en minder Cyanogen-mod. Er is gewoon minder aan te passen in zowel de looks en feel van de telefoon en wat meer Android 'stock'.
Mocht je nog dingen missen, dan kan je ons altijd contacten. Wij willen jullie graag een zo goed mogelijke ervaring geven. Accu percentage indicator naast accu icoon en het omwisselen van de volume-knoppen tijdens landscape zijn al gerapporteerd en komen in een toekomstige update.

Ook hoop ik jullie binnenkort met een changelog te kunnen verblijden.

• Cranberry
@Wileyfox Fijn dat jullie ook actief aanwezig zijn op de diverse fora hier op GoT!

Is er nog een manier om de update forceren? Ik lijd wat dit betreft aan een kwaal die bij Tweakers meer voorkomt: ik ben wat ongeduldig....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Cranberry schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:20:
@Wileyfox Fijn dat jullie ook actief aanwezig zijn op de diverse fora hier op GoT!

Is er nog een manier om de update forceren? Ik lijd wat dit betreft aan een kwaal die bij Tweakers meer voorkomt: ik ben wat ongeduldig....
Ik ben nog in overleg met Londen of ik jullie de recovery mag aanbieden, zodat jullie zelf simpel kunnen updaten. Later daarover meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
nu ook meer info over de samenwerking met Ricardo Cerqueira op de frontpage!
nieuws: Wileyfox werkt samen met Cyanogen-ontwikkelaars voor eigen Android-ve...

Strava

• LocK_Out
@Wileyfox
Bedankt voor jullie toelichtingen (deze miste ik nogal).

Zo te zien zijn jullie wel degelijk bezig met het "porten" van functies & ben ik misschien wat voorbarig. We wachten af en hopen er het beste van.

Nogmaals dank voor jullie (snelle) toelichtingen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
LocK_Out schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:36:
@Wileyfox
Bedankt voor jullie toelichtingen (deze miste ik nogal).

Zo te zien zijn jullie wel degelijk bezig met het "porten" van functies & ben ik misschien wat voorbarig. We wachten af en hopen er het beste van.

Nogmaals dank voor jullie (snelle) toelichtingen.
Ja, wij zijn nog bezit met het omzetten van meer functies. Het gaat hierbij om kleine mogelijkheden en niet om het embedden van additionele applicaties. Het omwisselen van de volume-knoppen tijdens landscape en/of het kunnen toevoegen van een percentage indicator naast het accu-icoon zijn kleine voorbeelden.

Ook kunnen wij in de toekomst, nadat al onze toestellen zijn omgezet naar Android 7.1.1 zelf beslissen welke features wij willen toevoegen. Vroeger moest dat door de keuringscommisie van Cyanogen, maar nu bepalen wij dat zelf. Dat kan dus betekenen dat als jullie goeie ideëen hebben en wij dat met Londen bespreken, dat die dan ook feitelijk in een toekomstige update gaan komen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Cranberry schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:20:

** LET OP! ONDERSTAANDE LINK IS ALLEEN VOOR SWIFT 2, SWIFT 2 PLUS & SWIFT 2 X **

Wileyfox WeTransfer - SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip

Handleiding lijkt mij niet nodig voor de Tweakers... Als je wel de handleiding nodig hebt, neem dan even contact met ons op, want wij willen het jou graag uitleggen, maar dan moet je wel een bepaalde basiskennis hebben.

[Voor 7% gewijzigd door Wileyfox op 13-04-2017 13:38]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat er e.e.a. verandert is niet onbegrijpelijk. Dat men niet de moeite neemt om e.e.a. adequaat vooráf aan de klanten mede te delen middels een changelog is echter stukken minder begrijpelijk.

Overigens laat de Google zoekbalk zich waarschijnlijk in elk geval verwijderen in de zin van onzichtbaar maken door "Google App" te disablen in Settings > Apps. Mogelijk wordt de ruimte op het scherm niet vrijgegeven. Ik heb dat bij andere apparaten wel zo gedaan. Ik begin sowieso met een nieuw toestel altijd met eerst een zooi apps die ik toch niet gebruik zo uit te schakelen en de rest met Greenify uit RAM te knikkeren. Ook eerst een firewall erop en dán pas WiFi aan. Zonder WiFi/Play Store krijg je dergelijk apps erop via een intern SD kaartje, USB-PC, USB-OTG of een Bluetooth transfer vanaf een ander toestel.

Ik gebruik zelf ook Nova (Prime - is met enige regelmaat in de aanbieding voor €0,50), waarmee de zoekbalk optioneel wordt.

Kun je overigens nog steeds de buttons in de navigation bar aanpassen? En is er nog steeds de 'double tap screen on' functie? Ik heb geen idee of dat 'stock Android 7' functies zijn of niet. Daarom hebben we dus een changelog en evt. een handleiding nodig om te kunnen weten wat er allemaal wel of niet aan functionaliteit in het meegeleverde OS zit.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn de 'ZEN' en TrueCaller apps ook volledig te verwijderen? En staat er nog meer BloatWare op?

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Net ook de update binnengehaald op mijn Swift 2, ben er wel over te spreken. Wat kleine dingen die wel in CyanogenOS zaten zijn er niet meer (zoals batterij icoontje aanpassen), maar niets wat ik echt mis. Standaard wordt nu het Wileyfox thema gebruikt, ik had die op Android 6 veranderd naar de stock Android iconen en kleuren wat nu niet meer kan - geen heel groot punt, zou mooi zijn als dat in de toekomst weer mogelijk is.

Het enige waar ik helemaal niet over te spreken ben is de Wileyfox Zen feed die is toegevoegd - dat is iets wat ik nooit ga gebruiken en ik zit er niet op te wachten. Ik hoop ten zeerste dat dit uit te zetten is in de volgende update.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Chris7 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:46:
Het enige waar ik helemaal niet over te spreken ben is de Wileyfox Zen feed die is toegevoegd - dat is iets wat ik nooit ga gebruiken en ik zit er niet op te wachten. Ik hoop ten zeerste dat dit uit te zetten is in de volgende update.
Dat zal toch ook wel te disablen zijn in Settings > Apps? Daar draai ik alles wat me niet bevalt zéér effectief de nek om. })

• Chris7
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:49:
[...]

Dat zal toch ook wel te disablen zijn in Settings > Apps? Daar draai ik alles wat me niet bevalt zéér effectief de nek om. })
Daar heb ik inderdaad direct gekeken, het enige wat ik van vinden is de 'FoxHole' app, en dat is blijkbaar de launcher, die niet uit te schakelen is. Ik vermoed dat het daar onderdeel van is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Chris7 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:46:
Net ook de update binnengehaald op mijn Swift 2, ben er wel over te spreken. Wat kleine dingen die wel in CyanogenOS zaten zijn er niet meer (zoals batterij icoontje aanpassen), maar niets wat ik echt mis.
Dat gaat nog komen. Is reeds gerapporteerd en zal in een toekomstige update weer terugkomen.
Standaard wordt nu het Wileyfox thema gebruikt, ik had die op Android 6 veranderd naar de stock Android iconen en kleuren wat nu niet meer kan - geen heel groot punt, zou mooi zijn als dat in de toekomst weer mogelijk is.

Hiervoor kan je natuurlijk heel makkelijk een andere launcher downloaden. Het verzoek om Zen uit te kunnen schakelen is ook gedaan en zal hopelijk ook in een toekomstige update komen. Zelfde geldt voor Truecaller.

Wij vinden beide een interessante toevoeging, maar wij willen wel de eindgebruiker de mogelijkheid geven om zelf een keuze te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranberry
@WileyFox, dank voor het delen van de recovery-update.

Zojuist heb ik m'n toestel langs deze weg geüpgrade naar Android 7.1.1.

'k Was ook erg benieuwd of Tele2 VoLTE beschikbaar zou zijn met deze update. Dat blijkt niet het geval te zijn. Kun je hierover iets meer melden? Is dit op korte termijn te verwachten? Hangt het nog op testen van Qualcomm & Tele2?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Cranberry schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:59:
@WileyFox, dank voor het delen van de recovery-update.

Zojuist heb ik m'n toestel langs deze weg geüpgrade naar Android 7.1.1.

'k Was ook erg benieuwd of Tele2 VoLTE beschikbaar zou zijn met deze update. Dat blijkt niet het geval te zijn. Kun je hierover iets meer melden? Is dit op korte termijn te verwachten? Hangt het nog op testen van Qualcomm & Tele2?
Dat inderdaad. Wij hebben Tele2 en Qualcomm met elkaar in contact gebracht en daarmee is het voor ons helaas wachten. Zodra dat beschikbaar komt, zorgen wij er natuurlijk voor dat jullie het kunnen gebruiken.

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:24
Zojuist de update OTA ontvangen. Na de update vallen een paar dingen mij op:
- De Google zoek balk lijkt meer ruimte in te nemen. Had eerst 2x4 app's staan met daarboven een klok van 2x4 maar dit past nu niet meer terwijl de ruimte onder de zoek balk er wel lijkt te zijn.

- In de App Drawer was eerst onderaan het alfabet aanwezig om snel te kunnen zoeken. Deze is weg.

Verder lijkt alles goed te werken.

• Chris7
  • Niet online
Wileyfox schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:57:
[...]

Hiervoor kan je natuurlijk heel makkelijk een andere launcher downloaden. Het verzoek om Zen uit te kunnen schakelen is ook gedaan en zal hopelijk ook in een toekomstige update komen. Zelfde geldt voor Truecaller.

Wij vinden beide een interessante toevoeging, maar wij willen wel de eindgebruiker de mogelijkheid geven om zelf een keuze te maken.
Tja, ik vind de standaard launcher verder wel prima dus als het gewoon een optie wordt ben ik tevreden. Dat de telefoonapp was vervangen was mij nog niet eens opgevallen, maar die mag wat mij betreft ook gelijk weer terug. In Android 6 was Truecaller nog optioneel, nu blijkbaar niet meer. Ik hoop dat beide ook zo snel mogelijk optioneel worden, want dit vind ik toch erg jammer :/.

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Chris7 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:22:
[...]

Tja, ik vind de standaard launcher verder wel prima dus als het gewoon een optie wordt ben ik tevreden. Dat de telefoonapp was vervangen was mij nog niet eens opgevallen, maar die mag wat mij betreft ook gelijk weer terug. In Android 6 was Truecaller nog optioneel, nu blijkbaar niet meer. Ik hoop dat beide ook zo snel mogelijk optioneel worden, want dit vind ik toch erg jammer :/.
Truecaller is nog steeds optioneel. Het is niet nodig om jezelf aan te melden.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Wileyfox schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:23:
[...]

** LET OP! ONDERSTAANDE LINK IS ALLEEN VOOR SWIFT 2, SWIFT 2 PLUS & SWIFT 2 X **

Wileyfox WeTransfer - SW46-WF-MARMITE-7.1-TOS089A-RECOVERY.zip

Handleiding lijkt mij niet nodig voor de Tweakers... Als je wel de handleiding nodig hebt, neem dan even contact met ons op, want wij willen het jou graag uitleggen, maar dan moet je wel een bepaalde basiskennis hebben.
Behoud je je data bij flashen hiervan, net als bij OTA?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cranberry
Dryhte schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:48:
[...]

Behoud je je data bij flashen hiervan, net als bij OTA?
Zeker, zojuist ervaren ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wileyfox schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:57:
[...]

Dat gaat nog komen. Is reeds gerapporteerd en zal in een toekomstige update weer terugkomen.

[...]

Klinkt goed! Toen het nieuws binnen kwam over de update zag ik toch opeens een hoop kleine klachten binnenkomen. Fijn dat jullie alles snel op lijken te pakken. Tijd om vanavond eindelijk de 2X te bestellen :D Jullie support op deze manier is echt een hele prettige ervaring!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb hier de Update nog niet binnen maar ik zie hem wel verschijnen. De Sony van mijn vriendin heeft behoorlijk wat kuren dus die is lichtelijk aan het kijken naar een nieuwe en Wileyfox zal het zeer waarschijnlijk worden :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even voor de zekerheid hoe heb jij dat gedaan? Nog bijzonderheden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 23:04
Hier op de swift2+ OTA geïnstalleerd.
Ik gebruik een andere launcher dus geen idee wat daar veranderd is.

Telefoon voelt soepeler aan en ziet er wat strakker uit.

Om het percentage van de batterij zichtbaar te krijgen moet je naar instellingen->statusbalk->batterij. Dan opent een popup met drie opties voor de batterij.

Toetsenbord lijkt sneller en soepeler te reageren.

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Update geinstalleert via OTA.. Vind Zen bloatware onprettig maar nog meer de TrueCaller, wil ik graag vanaf.
Verder lijkt alles goed te werken.

Iemand hint voor vervanging van truecaller? Ben benieuwd of ik de normale dialer er op kan zetten.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hier ook de Swift 2 probleemloos over.

Wel is de nieuwe look even wennen. Hoe kun je die enorme Google zoekbalk in het home screen verwijderen? Op een Samsung is dat vasthouden en in de prullenbak kiepen maar hier lukt dat niet.

Verder hoop ik dat ik weer snel een ander thema kan kiezen, vond het blauw op een zwarte achtergrond zoveel meer onderscheidend staan dan al dit felle oranje op wit.

Verder heel tevreden. Goed werk van Wileyfox.

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:48
CR2032 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:33:
Wel is de nieuwe look even wennen. Hoe kun je die enorme Google zoekbalk in het home screen verwijderen? Op een Samsung is dat vasthouden en in de prullenbak kiepen maar hier lukt dat niet.
Volgens Wileyfox ergens is die niet-verwijderbare zoekbalk een vereiste van Google. Dus je zal een andere launcher moeten installeren, zoals Nova Launcher (die heeft een betaalde versie, maar de gratis versie heeft geen reclame en mist maar een paar mogelijkheden die niet echt van levensbelang zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranberry
PolarBear schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:33:
[...]

Even voor de zekerheid hoe heb jij dat gedaan? Nog bijzonderheden?
Sorry, lees nu pas je bericht. Geen bijzonderheden, al merk je wel dat het nieuwe OS anders is, zoals in dit topic al meerdere malen genoemd.
De update op zich ging vlekkeloos.

In het topic van de Swift 2 heeft WileyFox een uitgebreid stappenplan beschreven. Deze heb ik ook gevolgd.

• Dryhte
debroervanhenk schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:08:
[...]

Volgens Wileyfox ergens is die niet-verwijderbare zoekbalk een vereiste van Google. Dus je zal een andere launcher moeten installeren, zoals Nova Launcher (die heeft een betaalde versie, maar de gratis versie heeft geen reclame en mist maar een paar mogelijkheden die niet echt van levensbelang zijn).
Ik gebruik ook de gratis versie van Nova, daar heb ik een discrete Google knop links en nog plek voor datum rechts ;) Zal dus ook geen last hebben van de Zen (al zal ik 'm wel eens bekijken, wie weet heb ik er juist wel iets aan)

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier een optie om de bloatware te verwijderen. Als is het onbekend wat dit doet met nieuwe OTA updates:

https://forum.xda-develop...ebloater-quickly-t3587536

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-12-2022
@Wileyfox enig idee wanneer OTA update beschikbaar komt voor de Swift ?

• LocK_Out
Mark Wegener schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:09:
@Wileyfox enig idee wanneer OTA update beschikbaar komt voor de Swift ?
Zie de post van Wileyfox zelf.

[Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 11-04-2017 18:14]

• Cranberry
Zojuist sloot ik m'n telefoon (Swift 2+) met de bijgeleverde kabel aan op een Qualcomm QuickCharge 3.0-compatibele lader. De telefoon gaf niet aan dat 'ie snel werd geleden, iets wat met Android 6 nog wel werd weergegeven. Omdat de accu op dat moment nog voor 78% geladen was, heb ik niet kunnen vaststellen of 'ie al dan niet snel werd geladen.
Morgen, als de accu minder dan 30% geladen is, zal ik eens kijken of 'ie dan wel binnen halfuur voor meer dan 70% geladen is.

'k Heb wel berichten gelezen dat Google met nieuwere Android versies mogelijk iets zou gaan dan aan in hun ogen onjuist omgaan met de specificaties voor USB-C.
Iemand misschien ook vergelijkbare ervaringen of juist niet?

• Dryhte
'k Heb de update inmiddels OTA binnen - pijnloos verlopen, so far so good.

Alles lijkt out of the box prima te werken, alleen ben ik iets minder te spreken over de Truecaller dialer. Natuurlijk hoef je niet in te loggen, maar 2 van de 4 knoppen op het dialer scherm (zoeken/blokkeren) vereisen dit wel.

Heeft iemand een voorstel voor een alternatieve (liefst open source) dialer die T9 ondersteunt? Want je kan Truecaller uiteraard uitschakelen maar dan heb je een alternatief nodig ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 18:45
Ik gebruik zelf deze google dialer: *knip* Het delen van APK bestanden is niet toegestaan.

[Voor 65% gewijzigd door rens-br op 12-04-2017 09:12]

• Dryhte
RedNas74 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:16:
Ik gebruik zelf deze google dialer: *knip*
Dank je, die is prima.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 12-04-2017 09:11]

• CR2032
  • Niet online
debroervanhenk schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:08:
[...]

Bedankt voor de tip! Met die Nova Launcher kon ik gelijk die zoekbalk weg mikken en die Flipboard kloon / Zen ook.

Een negatief punt bestaat nog wel: de phone app zelf. Die Truecaller app is echt zwaar lelijk, wat een draak van een app is dat. Ook al is de truecaller functie gelukkig optioneel, het oog wil ook wat.

Hopelijk zet Wileyfox de orginele Android app binnenkort ook terug zodat je als gebruiker kunt kiezen wanneer je toch geen Truecaller wilt gebruiken. Verder niets dan lof over dit mooie OS.

• Dryhte
CR2032 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:47:
[...]

Bedankt voor de tip! Met die Nova Launcher kon ik gelijk die zoekbalk weg mikken en die Flipboard kloon / Zen ook.

Een negatief punt bestaat nog wel: de phone app zelf. Die Truecaller app is echt zwaar lelijk, wat een draak van een app is dat. Ook al is de truecaller functie gelukkig optioneel, het oog wil ook wat.

Hopelijk zet Wileyfox de orginele Android app binnenkort ook terug zodat je als gebruiker kunt kiezen wanneer je toch geen Truecaller wilt gebruiken. Verder niets dan lof over dit mooie OS.
Tot het moment dat WF het aanbiedt kan jij hier misschien ook mee verder:
Voor mij werkt deze in elk geval prima.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 12-04-2017 09:11]

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 09:30
Update via OTA probleemloos gegaan en nieuwe versie werkt prima.
Ook niet blij met Truecaller (erg onhandig) en Zen (onnodig; kan beter facultatief via de Play store worden aangeboden).
Bedankt voor de tip voor Google Dialer. Werkt prima (zolang er nog geen optie is om Truecaller uit te zetten).

• CR2032
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:02:
[...]

Tot het moment dat WF het aanbiedt kan jij hier misschien ook mee verder:

[...]

Voor mij werkt deze in elk geval prima.
Thnx. Maar ik download liever niet buiten de Google Play Store om, mij teveel risico als niet controleerbare bron.

Wel bijzonder dat de standaard phone app niet gewoon in de Play Store staat. Chrome staat er tenslotte ook gewoon op.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-04-2017 09:11]

Anoniem: 617899

Hier helaas nog niks ontvangen. De laatste dagen controleer ik om de paar uur voor de update. Ik ben te lui om de update via de alternatieve route te installeren :+

• LocK_Out
CR2032 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:24:
[...]

Thnx. Maar ik download liever niet buiten de Google Play Store om, mij teveel risico als niet controleerbare bron.

Wel bijzonder dat de standaard phone app niet gewoon in de Play Store staat. Chrome staat er tenslotte ook gewoon op.
Ik ook niet, via internet vind ik "Google Phone" zou voor Android 6 & hoger moeten zijn, maar kan 'm helaas niet downloaden. Volgens mij is dat gewoon de officiële Dialer.

Als alternatief werkt de "Hangouts Dialer" denk ik ook prima.

[Voor 11% gewijzigd door LocK_Out op 11-04-2017 23:25]

• MacGrumpy
  • Niet online
Hier word ik nu Grumpy van.. Word ik weer gebeld door een nummer uit Zurich die voorheen op mijn blocklijst stond..

Kan ik nu ook niet blokkeren zonder aan te melden voor truecaller (not gonna happen).
@Wileyfox Ik hoop dat er hier snel een officiële oplossing voor komt. Basis functionaliteit zou niet verbonden moeten zijn aan een 3rd party service.

• Stoelpoot
  • Niet online
LocK_Out schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:23:
[...]

Ik ook niet, via internet vind ik "Google Phone" zou voor Android 6 & hoger moeten zijn, maar kan 'm helaas niet downloaden. Volgens mij is dat gewoon de officiële Dialer.

Op ApkMirror staat de Google Dialer als non-nexus versie. Die heb ik gisteren geinstalleerd, werkt prima. Een linkje mag uiteraard niet, maar je vindt m snel genoeg.

Wel inderdaad erg, erg jammer dat de normale dialer er niet standaard in zit. Ik heb niks tegen alternatieve dialers, maar de 'basis' app vind ik 9 van de 10 keer beter dan welke third-party oplossing dan ook.

• MacGrumpy
  • Niet online
rikpro schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:41:
[...]

Op ApkMirror staat de Google Dialer als non-nexus versie. Die heb ik gisteren geinstalleerd, werkt prima. Een linkje mag uiteraard niet, maar je vindt m snel genoeg.

Wel inderdaad erg, erg jammer dat de normale dialer er niet standaard in zit. Ik heb niks tegen alternatieve dialers, maar de 'basis' app vind ik 9 van de 10 keer beter dan welke third-party oplossing dan ook.
Dat is wat ik waarschijnlijk zal doen (ook al nova op gezet). Maar het is meer een principe ding. Ik vind dat als je een telefoon koopt, de telefoon functionaliteit gewoon moet werken. Niet iedereen weet hoe hij/zij dit (veilig) buiten de appstore om kan doen. Zou ook niet vereist moeten zijn 8)7 .

Ik zal nu niemand meer een wileyfox aanraden. Jammer genoeg.

• Stoelpoot
  • Niet online
MacGrumpy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:49:
[...]

Dat is wat ik waarschijnlijk zal doen (ook al nova op gezet). Maar het is meer een principe ding. Ik vind dat als je een telefoon koopt, de telefoon functionaliteit gewoon moet werken. Niet iedereen weet hoe hij/zij dit (veilig) buiten de appstore om kan doen. Zou ook niet vereist moeten zijn 8)7 .

Hmm, zo snel ben ik ook weer niet. Behalve wij nerds maakt niemand het iets uit wat voor dialer ze hebben, als ie maar belt. En als ik kijk naar hoe goed de telefoon verder is in alle opzichten, heb ik geen reden om te stoppen met de naam van de daken te schreeuwen. Behalve dat (en het draconische whatsapp authenticatie systeem (en het net zo rampzalige idee van Microsoft om je op alle apps apart te laten inloggen (en het toeval dat ik per se mn telefoon moest hebben toen Ziggo gezeur had met Google en dus ook de Play Store))) heb ik nog geen problemen gehad met de Swift 2X.

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
MacGrumpy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:31:
Hier word ik nu Grumpy van.. Word ik weer gebeld door een nummer uit Zurich die voorheen op mijn blocklijst stond..

Kan ik nu ook niet blokkeren zonder aan te melden voor truecaller (not gonna happen).
@Wileyfox Ik hoop dat er hier snel een officiële oplossing voor komt. Basis functionaliteit zou niet verbonden moeten zijn aan een 3rd party service.
In CyanogenOS was dat de CM dialer met Truecaller functionaliteit. Helaas kunnen wij de CM dialer niet meer gebruiken, dus moesten wij op zoek naar een andere dialer.

Aangezien wij in CyanogenOS onze klanten de handige Truecaller functionaliteit boden, was de keuze voor de Truecaller dialer niet moeilijk. Er zijn genoeg alternatieven, maar die zijn soms compleet anders. Er is nog een alternatief, de QC (Qualcomm) dialer, maar die is dus niet te gebruiken in onze andere MTK (MediaTek) modellen.

Ons (Wileyfox Nederland) voorstel is om de Truecaller dialer als default te installeren, maar verwijderbaar en met de QC dialer als alternatief voor onze QC toestellen.

Geen idee of dit daarwerkelijk realiteit gaat worden, maar wij zullen ons best doen.

Dat hebben we ook gedaan met betrekking tot het kunnen uitschakelen van Zen en ik mag jullie nog niets vertellen, maar....

• MacGrumpy
  • Niet online
Wileyfox schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:00:
[...]

In CyanogenOS was dat de CM dialer met Truecaller functionaliteit. Helaas kunnen wij de CM dialer niet meer gebruiken, dus moesten wij op zoek naar een andere dialer.

Aangezien wij in CyanogenOS onze klanten de handige Truecaller functionaliteit boden, was de keuze voor de Truecaller dialer niet moeilijk. Er zijn genoeg alternatieven, maar die zijn soms compleet anders. Er is nog een alternatief, de QC (Qualcomm) dialer, maar die is dus niet te gebruiken in onze andere MTK (MediaTek) modellen.

Ons (Wileyfox Nederland) voorstel is om de Truecaller dialer als default te installeren, maar verwijderbaar en met de QC dialer als alternatief voor onze QC toestellen.

Geen idee of dit daarwerkelijk realiteit gaat worden, maar wij zullen ons best doen.

Dat hebben we ook gedaan met betrekking tot het kunnen uitschakelen van Zen en ik mag jullie nog niets vertellen, maar....
Bedankt voor de reactie. Zeer goed dat de klacht serieus word opgepakt! *O*

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04 07:18
Waardeloze update. geforceerde troep die niet te verwijderen is. Factory reset doet ook niets. Zit nu vast aan deze versie terwijl de vorige veel beter was.

Bedankt zeker?

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
Maldred schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:05:
Waardeloze update. geforceerde troep die niet te verwijderen is. Factory reset doet ook niets. Zit nu vast aan deze versie terwijl de vorige veel beter was.

Bedankt zeker?
Neehoor, als jij terug wilt naar Cyanogen 13.1 (Android 6) dan zijn daar vast wel mogelijkheden voor. En als je wilt, kunnen wij jou daar zelfs mee helpen.

Met betrekking tot die geforceerde troep, die niet te verwijderen is. Zoals in het andere topic ook al gemeld, is dat Google Search Bar een vereiste van Google in Android 7.

En de Wileyfox Zen gaat waarschijnlijk uitschakelbaar worden. Later daarover meer.

• CR2032
  • Niet online
LocK_Out schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:23:
[...]

Ik heb de Hangouts Dialer ook geïnstalleerd. Van Google zelf dus geen gedoe met apk's uit vage bronnen. Hangouts Dialer ziet er goed uit met helemaal de Google looks en werkt gelijk ook als berichten app.

De Google search bar + dat irritante Wileyfox Zen is weg met de Nova Launcher.
Pffft, je moet wel wat doen om een wat stock Android ervaring te krijgen op een Wileyfox.

Maar nu is het prima. :)

[Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 12-04-2017 22:39]

• LocK_Out
CR2032 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:37:
[...]

Ik heb de Hangouts Dialer ook geïnstalleerd. Van Google zelf dus geen gedoe met apk's uit vage bronnen. Hangouts Dialer ziet er goed uit met helemaal de Google looks en werkt gelijk ook als berichten app.

De Google search bar + dat irritante Wileyfox Zen is weg met de Nova Launcher.
Pffft, je moet wel wat doen om een wat stock Android ervaring te krijgen op een Wileyfox.

Maar nu is het prima. :)
Thanks voor het testen!

Gelukkig heeft Wileyfox door dat de gebruikers op zijn zachtst gezegd niet blij zijn met hun keuzes betreffende deze apps & zijn ze al bezig om met alternatieven te komen.

Wel vervelend dat we door Android 7 niet onder Nova launcher uit komen om die hinderlijke search bar weg te krijgen. Wat natuurlijk niet de schuld van Wileyfox is.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat je neem ik aan evt. kunt doen is wat extra schermen aan je home scherm toevoegen en dan de search balk op de verste links of rechts laten staan en een scherm zonder zoekbalk als centrale scherm kiezen.

Maar is het niet ook een app die je kunt uitschakelen in Settings > Apps? Ik heb dat ook wel in eerdere Android versies gedaan maar kan niet met zekerheid zeggen dat het in Android 7 ook nog kan.

In Cyanogen OS 13 op mijn Spark X is de zoekbalk ook gewoon nog een widget van Google App die uit te schakelen is.

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 09:30
Nog een klein punt m.b.t. de 7.1.1. update: In deze update op mijn Swift 2+ mis ik de NFC aan/uit optie in het 'quick settings pulldown' menu en ook het NFC icoon in de 'notification bar' als NFC aan staat. In de vorige Cyanogen OS versie was dit wel aanwezig. Ik vond dit handig/veilig en mis het daarom nu wel.

• de2
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
Is deze update iets wat automatisch gaat, bijvoorbeeld 's nachts aan de lader en met wifiverbinding?
Zo niet, krijg je steeds meldingen dat er geupdate moet worden?
de2 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:07:
Is deze update iets wat automatisch gaat, bijvoorbeeld 's nachts aan de lader en met wifiverbinding?
Over het algemeen krijg je gewoon automatisch de melding dat er een update klaar staat en kun je daarna zelf beslissen wanneer je deze wilt installeren.

• Stoelpoot
  • Niet online
Wileyfox schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:00:
[...]
Persoonlijk heb ik het liefste een standaard Google Dialer zoals ook op de Nexus telefoons en mn oude Motorola Moto G staat. De alternatieven van TC en QC mogen er dan ook best optioneel bij, maar ik denk zelf dat die beide eigenlijk niet 'ingeburgerd' genoeg zijn om als standaard te gebruiken.

Fijn om te horen dat jullie er wel zo snel over nadenken! Zoals altijd fantastische support.

• Chris7
  • Niet online
de2 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:07:
Zo niet, krijg je steeds meldingen dat er geupdate moet worden?
Je kan ook handmatig checken via Instellingen > Over Telefoon (onderaan) > Systeemupdates. Als de update beschikbaar is krijg je een notificatie om 'm te downloaden en vervolgens de installeren.

• de2
Chris7 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:45:
[...]

Je kan ook handmatig checken via Instellingen > Over Telefoon (onderaan) > Systeemupdates. Als de update beschikbaar is krijg je een notificatie om 'm te downloaden en vervolgens de installeren.
Voorlopig wil ik de update juist niet en ook niet steeds een notificatie hiervan.

De charme van de Wileyfox vond ik o.a. de vele instelmogelijkheden en geen bloatware (zonder roms te flashen enz.) Met de update verdwijnen er instelmogelijkheden en komt er bloatware.
Net blij dat ik een smartphone heb die bijna*) helemaal naar mijn zin is. Een verandering betekent voor mij zeker niet per se een verbetering.

*) Een iets kleiner formaat en IP68-rating zou het 100% naar mijn zin maken.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 15:59
Is er een mogelijkheid in de instellingen van het OS om de update alleen binnen te halen over Wifi en niet over het 3G/4G netwerk?

• de2
Ik denk via Data usage > App usage > system updates > background data acces

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Mijn eerste ervaring is dat ik het percentage van de batterij niet te lezen is en dat de batterij binnen 24 uur leeg is zonder al te veel gebruik waar voor de update ik meer dan een dag kon doen met meer gebruik van mijn mobiel ;( oja en truecaller vind ik ook niks PS ik ben ook aan het kijken of ik die lelijke oranje kleur kan veranderen maar dat is nog niet gelukt

[Voor 23% gewijzigd door guyver3636 op 16-04-2017 07:37]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

guyver3636 schreef op zondag 16 april 2017 @ 07:30:
PS ik ben ook aan het kijken of ik die lelijke oranje kleur kan veranderen maar dat is nog niet gelukt
Welke oranje kleur? Toch niet die oranje golven die ook in een van de wallpapers in CM13 zit? Want dat is natuurlijk gewoon te veranderen.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 18:45
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:07:
[...]

Welke oranje kleur? Toch niet die oranje golven die ook in een van de wallpapers in CM13 zit? Want dat is natuurlijk gewoon te veranderen.
Hij bedoelt de oranje kleur van bijvoorbeeld het instellingen menu. Ook ik vind dat lelijk.

• guyver3636
Idd

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Juist. Daar heeft men een niet-neutrale kleurstelling gebruikt. Geen erg logische keuze lijkt me.

Voor de mensen die het nieuwe OS nog moeten krijgen, maar dus wel geïnteresseerd zijn in dit topic, zou het natuurlijk heel prettig zijn als het topic met wat relevante screenshots verluchtigd zou worden. :)

• guyver3636
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:07:
Juist. Daar heeft men een niet-neutrale kleurstelling gebruikt. Geen erg logische keuze lijkt me.

Voor de mensen die het nieuwe OS nog moeten krijgen, maar dus wel geïnteresseerd zijn in dit topic, zou het natuurlijk heel prettig zijn als het topic met wat relevante screenshots verluchtigd zou worden. :)
daar heb je gelijk in maar ik heb. Geen idee hoe ik een screenshot hier op krijg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

guyver3636 schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:15:
Geen idee hoe ik een screenshot hier op krijg
Als je genoeg karmapunten hebt kun je hier bij GoT je fotoalbum activeren waar je plaatjes naar kunt uploaden.

Anders bij een of andere image hoster neerpoten en hier in image-tags zetten.

code:
1
[img]url-naar-een-of-ander-plaatje-dat-eindigt-met.jpg-of.png[/img]

• LocK_Out
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:07:
Ik vermoedt dat het dezelfde kleurstelling is als standaard geleverd werd met CyanogenOS.
Vergeet niet dat we redelijk verpest zijn met de Thema engine van Cyanogen. Dat is (volgens mij) uniek in OS wereld.

Ik vond het persoonlijk wel onderscheidend & niet heel lelijk/storend, maar ik weet dat er een hoop mensen zijn die deze mening niet delen. Daarnaast ben toch wel verzot op m'n "deep darkness cyan" ;(

[Voor 8% gewijzigd door LocK_Out op 16-04-2017 15:47]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MacGrumpy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:49:
[...]

Wat een entitlement in dit topic zeg.

Wileyfox reageert prima op vragen, geeft uitleg bij keuzes, en dan nog steeds zijn er users die ontzettend overdrijven.

Je kunt prima bellen met het toestel. Ze moeten opeens vanuit niets hun eigen software gaan regelen. En dan moet alles gelijk perfect zeker?

Jezus man, die toestellen kosten al geen drol. Verwacht je dan een 24/7 software team wat al jouw specifieke eisen exact implementeert?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

LocK_Out schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:46:
[...]

Ik vermoedt dat het dezelfde kleurstelling is als standaard geleverd werd met CyanogenOS.
Vergeet niet dat we redelijk verpest zijn met de Thema engine van Cyanogen. Dat is (volgens mij) uniek in OS wereld.

Ik vond het persoonlijk wel onderscheidend & niet heel lelijk/storend, maar ik weet dat er een hoop mensen zijn die deze mening niet delen. Daarnaast ben toch wel verzot op m'n "deep darkness cyan" ;(
Als je geen keuze toelaat is het een goede gewoonte iets neutraals te kiezen omdat niet iedereen een wat explicietere kleurkeuze zal waarderen. Zodra je zelf weer keuze hebt kun je eventueel als default iets gewaagders kiezen als dat bijv. een standaard merkkleur behelst want dan kan men dat zelf weer naar die neutrale kleur terugzetten als men wil, of naar wat dan ook.

Je zou verwachten dat dit begrepen en gevolgd zou worden in dit soort gevallen waar je uit de aard der zaak voor grote aantallen mensen die 'keuze' maakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LocK_Out
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:12:
[...]

Als je geen keuze toelaat is het een goede gewoonte iets neutraals te kiezen omdat niet iedereen een wat explicietere kleurkeuze zal waarderen. Zodra je zelf weer keuze hebt kun je eventueel als default iets gewaagders kiezen als dat bijv. een standaard merkkleur behelst want dan kan men dat zelf weer naar die neutrale kleur terugzetten als men wil, of naar wat dan ook.

Je zou verwachten dat dit begrepen en gevolgd zou worden in dit soort gevallen waar je uit de aard der zaak voor grote aantallen mensen die 'keuze' maakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds meer eens ben met de opmerking/stelling van @Jeroenneman.

Wileyfox toestellen kosten geen drol (zelfs vergelijken met de "pure Android" alternatieven) & heeft een customer support waar menig bedrijf nog een puntje aan kan zuigen. Hoewel ik ook erg sceptisch ben geweest, vind ik (na wat ik tot nu toe heb gelezen) dat ze het super oppakken & de community flink wat te zeggen heeft.

Als je het straks allemaal echt zo verschrikkelijk geworden vind, staat niks je in de weg om een Nexus of Pixel aan te schaffen.
Dan is alles zo "pure" als je het maar krijgen kan, alleen betaal je dan het 3 dubbele.

[Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 16-04-2017 16:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-02 15:58
Dit draadje even van A tot Z doorgelezen voor meer info over de naderende update van mijn Swift (geen +, 2 of X).

Ik moet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van deze fabrikant! Voor een toestel dat "geen drol kost"(dat wordt vast een trending topic irt Wileyfox thanks to @Jeroenneman :+ ) is de ondersteuning hier en de toezegging van WF echt uniek!! Kudos @Wileyfox _/-\o_

Ben blij dat ik geen ChinaFone heb gekocht en de hele familie inmiddels op WF toestellen draait :)

We wachten de updates rustig af. Ik weet zeker dat ze voor de zomer binnen zijn. Je zal toch maar een Samsung hebben gekocht... :P

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 17:58
Ik gebruik mijn Swift 2+ als wekker. Helaas werkt dat niet goed meer sinds de update naar 7.1.1

Voor het slapen gaan schakel ik het toestel uit.
Tijdens het alarm schakelt het toestel in en zie ik dat er een alarm afgaat, ER IS ECHTER GEEN GELUID!!!

Wanneer een alarm wordt ingesteld terwijl het toestel niet volledig uitgeschakeld was, is er wel geluid.

Wanneer ik een alarm uitzet, krijg ik een schermpje met onderstaande opties (terwijl voor de update de telefoon gewoon meteen opstartte.

Clock

Reboot or Power Off?

[REBOOT] [POWER OFF]

PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
GadgetFrank schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:27:
Ik gebruik mijn Swift 2+ als wekker. Helaas werkt dat niet goed meer sinds de update naar 7.1.1

Voor het slapen gaan schakel ik het toestel uit.
Tijdens het alarm schakelt het toestel in en zie ik dat er een alarm afgaat, ER IS ECHTER GEEN GELUID!!!

Wanneer een alarm wordt ingesteld terwijl het toestel niet volledig uitgeschakeld was, is er wel geluid.

Wanneer ik een alarm uitzet, krijg ik een schermpje met onderstaande opties (terwijl voor de update de telefoon gewoon meteen opstartte.

Clock

Reboot or Power Off?

[REBOOT] [POWER OFF]
even wat anders (ik begrijp dat het een workaround is en geen oplossing voor je probleem), maar waarom zet je em niet gewoon op flight mode, er kan niks binnen komen qua notificaties of gesprekken, stroomverbruik is minimaal, je wekker doet het gewoon, en vooral je toestel is gelijk gebruiksklaar.. (ik moet er niet aan denken om elke dag uit/in te schakelen...)

Strava

• GadgetFrank
Prulleman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:38:
[...]

even wat anders (ik begrijp dat het een workaround is en geen oplossing voor je probleem), maar waarom zet je em niet gewoon op flight mode, er kan niks binnen komen qua notificaties of gesprekken, stroomverbruik is minimaal, je wekker doet het gewoon, en vooral je toestel is gelijk gebruiksklaar.. (ik moet er niet aan denken om elke dag uit/in te schakelen...)
Mijn voordelen:
- verse reboot van Android
- minder slijtage/onlading van de accu

De Swift heeft trouwens een functionaliteit waarmee je op bepaalde tijden je telefoon kunt opstarten. Ik vind dat alleen tricky. Stel dat ik instel dat ie elke dag om 6:00 uur opstart en ik moet er toevallig een keer vroeger uit dan 6:00 uur, dan gaat mijn wekker niet af (of zonder geluid...) Ik wil graag dat het alarm werkt zoals in de vorige versie. Ik vind het een groot pluspunt vergeleken met bijvoorbeeld een Samsung. Die wekker werkt alleen als de telefoon aan staat :?

PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0

• LocK_Out
GadgetFrank schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:26:
[...]

Mijn voordelen:
- verse reboot van Android
- minder slijtage/onlading van de accu
- Elke dag rebooten is bij de nieuwe Android versies helemaal niet nodig.
- Totale onzin dat het uitschakelen van je telefoon voor minder slijtage/ontlading zorgt. Juist het rebooten kost een bak met stroom.
Li-ion accu's beginnen direct na fabricage al capaciteit te verliezen & het opladen is slecht voor je accu (max aantal cyclussen).

[Voor 14% gewijzigd door LocK_Out op 18-04-2017 18:24]

• GadgetFrank
LocK_Out schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:20:
[...]

- Elke dag rebooten is bij de nieuwe Android versies helemaal niet nodig.
- Totale onzin dat het uitschakelen van je telefoon voor minder slijtage/ontlading zorgt. Juist het rebooten kost een bak met stroom.
Li-ion accu's beginnen direct na fabricage al capaciteit te verliezen & het opladen is slecht voor je accu (max aantal cyclussen).
Je reactie komt nogal onvriendelijk over... :?

Als ik 's nachts mijn telefoon niet gebruik, waarom zou ik 'm dan 8 uur aan laten staan?
Ik weet wat een Li-ion accu is, ik laad mijn batterij meestal maar tot 80%, net als de batterij van mijn ebike.

Mijn post ging over het feit dat het alarm geen geluid geeft na een reboot.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee