Ik heb ook nog even gekeken naar de de uitspraken van WF:
nieuws: Wileyfox gaat Cyanogen met ota-update vervangen door 'puurdere' Andro...Update, 13.24: Wileyfox laat aan Tweakers weten dat de nieuwe Android-versie in veel opzichten gelijk zal zijn aan het huidige Cyanogen OS. De look en feel zal niet veranderen en ook het merendeel van de functies blijft gelijk. De functies die afhankelijk zijn van de Cyanogen-servers, zoals thema's, komen niet in de nieuwe versie. Ook verdwijnt AudioFX en haalt Wileyfox de Skype-integratie uit het besturingssysteem.
ik lees daar zeker niet "alle functies behalve", ik lees daar zeker geen theme en AudioFX en voor de rest blijft de look en feel gelijk, en de functies voor het
"merendeel"Daarnaast heeft geen enkele koper destijds aan kunnen zien komen dat Cyanogen (als bedrijf) zou stoppen. Dat Cyanogen kapot is, is het hele probleem hier. CyanogenOS was perfect & de user base bestond grotendeels uit mensen die iets veeleisendere Android gebruikers zijn & hier specifiek voor gekozen hebben.
naast de kopers heeft natuurlijk ook WF dit niet zien aankomen... custom lineage is nog steeds een vrij simpele optie, zeker voor de "veeleisende gebruiker" moet dit niet te ingewikkeld zijn.
Nogmaals, ik begrijp dat het zuur is, maar dat is het net zo goed voor WF, gezien de omstandigheden vind ik dat ze het nog best netjes doen.
En dat is het volgende probleem. Ik moet nu een stukje software wat ik niet wil aanschaffen (prime/advertentie vrij) en constant op de achtergrond & voorgrond hebben draaien. Hakt tevens weer in op m'n accuduur.
Ik kan èèn functie niet standaard uitzetten & moet dan een compleet andere launcher gaan draaien? Je bent toch met mij eens dat dit geen (passende) oplossing is als je beloofd dat alles "blijft zoals het is"?
onzin, de gratis versie van nova heeft AFAIK geen reclame en hakt er ook zeker niet in qua accu. Of je de prime versie het geld wel of niet waard vind staat los van het feit dat je met de gratis versie al meer kan doen dan met de stock launcher. Verder kan er maar 1 launcher tegelijk actief zijn, en zal de stock launcher dus geen geheugen/cpu gebruiken, niet op de voorgrond en niet op de achtergrond.