• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49
Vanwege de nieuwe truecaller zien we de contactpersonen van de accounts niet meer. Iemand enig idee hoe deze te laten weergeven in de nieuwe telefoon app?

Zowel de google als microsoft accounts geven hun contacten niet weer in de telefoon app.
ShaneV schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:28:
Vanwege de nieuwe truecaller zien we de contactpersonen van de accounts niet meer. Iemand enig idee hoe deze te laten weergeven in de nieuwe telefoon app?
Zie je ze alleen niet in de telefoon app of ook niet in 'contacten'? Als je ze ook niet ziet in de laatste applicatie moet je de zichtbaarheid van de contacten even veranderen.

Je vind dit bij:
'Contacten (app)' -> 'Zichtbare contacten' (drie puntjes)

• ShaneV
rens-br schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:33:
[...]

Zie je ze alleen niet in de telefoon app of ook niet in 'contacten'? Als je ze ook niet ziet in de laatste applicatie moet je de zichtbaarheid van de contacten even veranderen.

Je vind dit bij:
'Contacten (app)' -> 'Zichtbare contacten' (drie puntjes)
Heb gekozen om alle contacten zichtbaar te maken. Komt er niet door. Enkel in de outlook app staan er contacten.

Nog ideetjes? Er staan wel meer contacten in de contacten app dan in de telefoon app.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:39
Wat me bij de update opvalt, is dat het automatisch aanpassen van de helderheid flink vertraagt plaatsvindt.
Als ik 's ochtends als het nog donker/schemerig is de telefoon in een hoesje stop voordat ik uit de auto stap en ik haal de telefoon als ik op kantoor ben weer uit het hoesje en ga 'm gebruiken, dan duurt het zeker 2 à 3 seconden voordat de helderheid van het scherm wordt aangepast. In een goed verlichte ruimte is het scherm dan de eerste paar seconden vrijwel niet te lezen.
Herkennen jullie dat?
ShaneV schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:38:
Heb gekozen om alle contacten zichtbaar te maken. Komt er niet door. Enkel in de outlook app staan er contacten.

Nog ideetjes? Er staan wel meer contacten in de contacten app dan in de telefoon app.
Heb je bij al die contacten ook telefoonnummers staan? Het kan namelijk zijn dat Truecaller alle contacten zonder telefoonnummer verbergt.

• ShaneV
rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:41:
[...]

Heb je bij al die contacten ook telefoonnummers staan? Het kan namelijk zijn dat Truecaller alle contacten zonder telefoonnummer verbergt.
Correct, in outlook staan de telefoonnummers er gewoon bij. Weet niet wat er scheelt. Denk dat er best een reset gedaan zal worden.
ShaneV schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:10:
Correct, in outlook staan de telefoonnummers er gewoon bij. Weet niet wat er scheelt. Denk dat er best een reset gedaan zal worden.
Ik heb net even voor gecontroleerd door een outlook contact te voorzien van een nummer, die wordt bij mij gewoon weergegeven in Truecaller (op mijn OPO). Op het moment dat ik het nummer verwijderd verdwijnt deze bij Truecaller.

• ShaneV
rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:19:
[...]

Ik heb net even voor gecontroleerd door een outlook contact te voorzien van een nummer, die wordt bij mij gewoon weergegeven in Truecaller (op mijn OPO). Op het moment dat ik het nummer verwijderd verdwijnt deze bij Truecaller.
Zou dit kunnen zijn omdat we niet ingelogd zijn bij Truecaller?
ShaneV schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:37:
Zou dit kunnen zijn omdat we niet ingelogd zijn bij Truecaller?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik ben op mijn OPO wel ingelogd,

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
@Wileyfox
Omdat ik een beetje overboord gegaan was met de 'privacy guard' (of hoe heet het) feature, heb ik mijn telefoon in een boot loop doen belanden. Spoiler: ik heb alles, maar dan ook echt alles aangevinkt in privacy guard. Kreeg telefoon niet meer unlocked, en hij herstartte voortdurend. 8)7 De beste optie bleek uiteindelijk een factory reset te zijn ;)

Dat was voor mij een goed moment om de standaard launcher (Foxhole?) inclusief Zen een kans te geven (aangezien ik mijn schermlayout toch al kwijt was).

Bij deze dus een geïnformeerde (zij het korte) review:
+ Foxhole is basic maar werkt prima en snel
+ Zen ziet er gelikt uit en werkt prima, behoudens onderstaande issues zou ik 'm misschien kunnen gebruiken als vervanger van Google's news:
- Zen bevat ads. Tussen de news items door. No way! Ik wil 't wel gebruiken maar ik wil geen ads in mijn news stream
- Google news pikt (automatisch) ook hier en daar een item van Tweakers.net op. Ik heb geprobeerd om Tweakers als nieuwsbron toe te voegen, maar dat lukt niet eens. ???

Verdict: na drie dagen testen met Zen toch maar terug naar een launcher zonder, en Google News & Weather.

[Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 24-04-2017 11:11. Reden: spoiler ;)]

• homebox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-10-2020
Mijn ervaring met mijn Wileyfox Swift en de update zijn helaas negatief. Mijn vrienden heb ik geadviseerd om de update niet uit te voeren totdat deze beter getest is.

positief:
- start sneller op, een minuut in plaats van 5 minuten
- interface ziet er strakker uit (kwestie van smaak natuurlijk)

negatief:
- Wileyfox Zen en Google widget worden als bloatware meegeleverd. Wileyfox Zen kan wellicht worden uitgezet na een toekomstige update maar nu nog niet. Erg jammer, want ik had juist een "schoon" toestel gekocht
- mijn mobiel herstart ongeveer vijf keer per dag om onbekende redenen (maar wel snel dus... :-/)
- gekoppelde bluetooth apparaten zijn na een herstart vergeten

• Dryhte
homebox schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:53:
Mijn ervaring met mijn Wileyfox Swift en de update zijn helaas negatief. Mijn vrienden heb ik geadviseerd om de update niet uit te voeren totdat deze beter getest is.

positief:
- start sneller op, een minuut in plaats van 5 minuten
- interface ziet er strakker uit (kwestie van smaak natuurlijk)

negatief:
- Wileyfox Zen en Google widget worden als bloatware meegeleverd. Wileyfox Zen kan wellicht worden uitgezet na een toekomstige update maar nu nog niet. Erg jammer, want ik had juist een "schoon" toestel gekocht
- mijn mobiel herstart ongeveer vijf keer per dag om onbekende redenen (maar wel snel dus... :-/)
- gekoppelde bluetooth apparaten zijn na een herstart vergeten
Vreemd. Die laatste twee punten heb ik voorlopig gelukkig geen last van (ik gebruik nochtans wel degelijk BT: auto en Pebble). Heb je een factory reset geprobeerd? Ik wou dat eerst niet doen (het vele werk weet je wel) maar ik heb wel het gevoel dat alles nu (nog) beter draait dan tevoren...

• BennyK81
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb na de update ook problemen met bluetooth, hij vergeet constant mijn gekoppelde apparaten.
Omdat ik nogal veel handsfree bel in verschillende voertuigen is dit wel een minpunt.
Maar als ik zie dat Wileyfox toch reageert op enkele punten in dit topic heb ik er wel goede hoop in dat dat probleem wordt opgelost in volgende updates (samen met de bloatware ;) )

Mss toch ook eens een factory reset proberen, als ik tijd heb... (idd veel werk!)

Update: Juist een factory reset gedaan. Zal morgen weten te melden als dat het bluetoothprobleem heeft opgelost

[Voor 11% gewijzigd door BennyK81 op 24-04-2017 21:54]

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb de update geïnstalleerd, maar ik ben zwaar teleurgesteld over de performance. Hij is super traag geworden vooral bij het switchen van apps en als je het toetsenbord naar boven haalt dan duurt het 2 a 3 seconden. OS 6.01 was dat meteen.

Ik zou graag terug willen naar OTA 6.0.1 van wileyfox swift maar kan deze helaas nergens vinden :'(

• Dryhte
Smattie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:19:
Ik heb de update geïnstalleerd, maar ik ben zwaar teleurgesteld over de performance. Hij is super traag geworden vooral bij het switchen van apps en als je het toetsenbord naar boven haalt dan duurt het 2 a 3 seconden. OS 6.01 was dat meteen.

Ik zou graag terug willen naar OTA 6.0.1 van wileyfox swift maar kan deze helaas nergens vinden :'(
Heb je al een factory reset geprobeerd? Ik herken hier niets van namelijk... helemaal snappy! Misschien is er bij jou iets mis gegaan tijdens de update...

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 09:04
Bij mij werkt alles nog even vlot als op 6.0.1. Sterker nog, volgens Geekbench is hij een paar procent sneller geworden. Het lijkt me dus ook dat een factory reset uitkomst zou moeten brengen.
Smattie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:19:
Welk toestel heb je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik sinds de update (Swift 2X) ook geen problemen heb ervaren met reboots, traagheid etc. Geen factory reset gedaan hier trouwens en ik gebruik een andere laucher dan die van WF.

Wel nog iets wat ik mis sinds de update. Het was mogelijk om de volumeknoppen toe te wijzen om er muzieknummers mee te regelen (vooruit/terug). Dat kan ik nu nergens meer vinden. Erg jammer want dat gebruikte ik best veel icm Spotify. Dus als er toch een wensenlijst van gebruikers bestaat... :P

Zijn vast apps voor die dat kunnen maar ik wil mijn toestel niet rooten voor dit soort kleine dingetjes.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Bastien schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:38:
Wel nog iets wat ik mis sinds de update. Het was mogelijk om de volumeknoppen toe te wijzen om er muzieknummers mee te regelen (vooruit/terug).
Dit is echt zo'n CyanogenMod / LineageOS functie, die maar door weinig fabrikanten geïmplementeerd wordt
en helaas ook nog geen standaard functie in Android is.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:45:
[...]

Dit is echt zo'n CyanogenMod / LineageOS functie, die maar door weinig fabrikanten geïmplementeerd wordt
en helaas ook nog geen standaard functie in Android is.
Kun je vaak wel in mediaspelerappjes zelf instellen.

Dingen die ik wel handig vind en niet kwijt zou willen en waarvan ik niet zeker ben of dat nou in Android 6/7 zit of specifiek Cyanogen OS is/was:

- Double Tap Screen On.
- Double Tap Screen Off (ook op notificatiebalk).
- Kunnen aanpassen van (de positie van) de knoppen op de navigatiebalk onderaan.
- Wisselen tussen laatste twee apps bij ingedrukt houden 'recent gebruikte apps lijst' knopje.
- Volumeknoppen die van functie wisselen bij draaien van portrait naar landscape.
- 'Quick Pulldown' als je je notificaties aan de ene kant opentrekt.
- Kunnen instellen of het toestel wel of niet aan gaat bij insteken/uithalen laadkabel. (Niet dus)

En wat ik verder nog even vergeten ben. ;)

Zitten al die dingen (nog) in de nieuwe firmware?
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:56:
- Double Tap Screen On.
- Kunnen aanpassen van (de positie van) de knoppen op de navigatiebalk onderaan.
- Volumeknoppen die van functie wisselen bij draaien van portrait naar landscape.
- Kunnen instellen of het toestel wel of niet aan gaat bij insteken/uithalen laadkabel. (Niet dus)
- 'Quick Pulldown' als je je notificaties aan de ene kant opentrekt
De meeste, zo niet alle functies zijn geen standaard functie van Android 6/7. De onderstaande functie volgens mij wel, of in ieder geval anders uitgevoerd:
- Wisselen tussen laatste twee apps bij ingedrukt houden 'recent gebruikte apps lijst' knopje.
Het wisselen is volgens mij standaard wel een functie, maar zit vast aan dubbele tap op home of de multitask-knop inhouden.
Bij gebrek aan een Wileyfox toestel moet ik je dat antwoord in ieder geval schuldig blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:54:
[...]

De meeste, zo niet alle functies zijn geen standaard functie van Android 6/7. De onderstaande functie volgens mij wel, of in ieder geval anders uitgevoerd:

[...]

Het wisselen is volgens mij standaard wel een functie, maar zit vast aan dubbele tap op home of de multitask-knop inhouden.

[...]

Bij gebrek aan een Wileyfox toestel moet ik je dat antwoord in ieder geval schuldig blijven.
Misschien kan @Wileyfox hierop antwoorden. Ik weet alvast geen van die functionaliteiten te vinden ;) ik gebruikte ze ook niet in vorige versie.

Wat ik wel al gelezen heb, is dat het omdraaien van de functie van volume+/- in landscape modus aangevraagd zou worden aan de ontwikkelaars van het nieuwe OS en dus vermoedelijk binnenkort komt.

Die 'quick pulldown' lijkt wel aanwezig te zijn (als ik op 't lockscreen een notificatie naar beneden trek krijg ik meer notificaties te zien, o.m. ook mijn pebble 'Your Pebble is connected' en 'Privacybescherming actief: Nova launcher zal geen toegang hebben tot...' + de knoppen voor wifi/mobiele data/batterij/DND/zaklamp/roteren)
(nooit eerder gemerkt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 09:04
Kan ik geen optie voor vinden, en het werkt bij mij ook niet.
Werkt hier alleen als ik op de notificatiebalk tik.
Kan ik geen optie voor vinden.
Als je die knop nu ingedrukt houdt, start je de splitscreenmodus, tik je twee keer achter elkaar op die knop, dan wissel je tussen de laatste twee apps.
Wat Drythe hierboven zegt.
Deze functie ken ik niet, maar zoals standaard in Android is met één vinger vegen notificaties openen en met twee vingers naar beneden vegen de instellingen openen.
Ook hier kan ik geen optie voor vinden.
De meeste dingen dus niet meer. Maar de Wileyfox-medewerker hier geeft dat soort dingen wel door, dus misschien komen die functies nog als genoeg mensen er om vragen.

• Dryhte
debroervanhenk schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:13:

[...]

Als je die knop nu ingedrukt houdt, start je de splitscreenmodus, tik je twee keer achter elkaar op die knop, dan wissel je tussen de laatste twee apps.

[...]
Ah da's nieuw :) merci, ik vroeg me (matig geïnteresseerd) af wat die splitscreen modus nu precies was. Bij deze heb ik een antwoord ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Quick Pulldown is hoe het aan de ene kant opentrekken van de notificatiebalk de notificaties tonen en aan de andere kant de 'quick settings' tonen wordt genoemd. Instelbaar tussen Niet, Links en Rechts. Wat dus ook met twee vingers kan.

Settings > Status Bar.

[Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-04-2017 22:29]

• Dryhte
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:27:
Quick Pulldown is hoe het aan de ene kant opentrekken van de notificatiebalk de notificaties tonen en aan de andere kant de 'quick settings' tonen wordt genoemd. Instelbaar tussen Niet, Links en Rechts. Wat dus ook met twee vingers kan.

Settings > Status Bar.
Nee dan. Ik zie daar enkel Pictogrammen, helderheid beheren, aantal meldingen tonen, en double tap to sleep.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:27:
Nu is Quick Pulldown met Android 7.x een stuk minder belangrijk, aangezien met Android 7 al quick tiles hebt boven in je notificatiepaneel.

• Smattie
Dryhte schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:57:
[...]

Heb je al een factory reset geprobeerd? Ik herken hier niets van namelijk... helemaal snappy! Misschien is er bij jou iets mis gegaan tijdens de update...
Jah meerdere keren zelfs maar mocht niet baten.

• Smattie
Het gaat hier om de Wileyfox Swift (crackling)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 24% gewijzigd door rens-br op 26-04-2017 08:34]

• Dryhte
Smattie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:32:
[...]

Jah meerdere keren zelfs maar mocht niet baten.
Dan zou ik even een support ticket loggen (bij je leverancier of bij Wileyfox zelf)... Echt niet normaal. Je mag geen 'Snapdragon 821' snelheden verwachten maar puur in dagelijks gebruik is het toestel echt prima snel, jij hebt er allicht een slechte vast :)

[Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 26-04-2017 08:48]

• Wileyfox
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09-2019

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:56:
[...]

Kun je vaak wel in mediaspelerappjes zelf instellen.

Dingen die ik wel handig vind en niet kwijt zou willen en waarvan ik niet zeker ben of dat nou in Android 6/7 zit of specifiek Cyanogen OS is/was:

- Double Tap Screen On.
Dit is een Spark-only feature (dus niet in de Storm en Swift door gebrek aan ondersteuning van dit in de drivers). In onze eerste, interne release van Nougat zit deze feature helaas op dit moment nog niet.

Hier wel net een report over aangemaakt, met het verzoek dit netjes te behouden, zoals in CyanogenOS.
Zit er in.
Waar zat dat ook alweer in CyanogenOS? Kan het zo snel niet vinden.
Reeds beantwoord door andere Tweakers. 2x indrukken, doet wisselen tussen laatste 2 apps. Ingedrukt houden geeft splittscreen.
Reeds gerapporteerd. Zit momenteel niet in Nougat voor de Swift 2, maar daar gaat het ook komen. Mogelijk komt het wel direct in de Nougat release voor de Sprak (want dat duurt nog even).
Vond ik ook altijd erg handig in CyanogenOS, maar zit niet in Nougat. Ik ga kijken of ik hier een report voor kan maken, maar aangezien de Nougat pull down menu geheel anders is, denk ik niet dat hier prioriteit voor zal zijn, als ik ze al kan overtuigen.
Zit niet in CyanogenOS, maar vind ik wel een goed idee. Ik verwacht dat ze hier lage prioriteit aan zullen geven, maar het is wel een goed idee.
En wat ik verder nog even vergeten ben. ;)

Geen idee, maar als je iets te binnen schiet, graag.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wileyfox schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:43:
[...]

Dit is een Spark-only feature (dus niet in de Storm en Swift door gebrek aan ondersteuning van dit in de drivers). In onze eerste, interne release van Nougat zit deze feature helaas op dit moment nog niet.

Hier wel net een report over aangemaakt, met het verzoek dit netjes te behouden, zoals in CyanogenOS.
Vind ik vreselijk handig en is een van de redenen dat ik voor dit toestel gekozen heb. Heb het op andere toestellen ook en ik zou echt niet meer zonder willen.
Waar zat dat ook alweer in CyanogenOS? Kan het zo snel niet vinden.
Settings > Buttons > Buttons and layout.
Zit niet in CyanogenOS, maar vind ik wel een goed idee. Ik verwacht dat ze hier lage prioriteit aan zullen geven, maar het is wel een goed idee.
Nou en of dat er in zit. :P

Settings > Display & Lights > Wake on plug.

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
CaptJackSparrow schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:53:
[...]

Vind ik vreselijk handig en is een van de redenen dat ik voor dit toestel gekozen heb. Heb het op andere toestellen ook en ik zou echt niet meer zonder willen.

[...]

Settings > Buttons > Buttons and layout.
Duidelijk, gaan we raisen
[...]
Nou en of dat er in zit. :P

Settings > Display & Lights > Wake on plug.
Dacht dat je bedoelde dat je telefoon inschakelt, op het moment dat je `m uitgeschakeld aan de oplader aansluit.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wileyfox schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:26:

Dacht dat je bedoelde dat je telefoon inschakelt, op het moment dat je `m uitgeschakeld aan de oplader aansluit.
Ja. Dat is het toch ook? Of bedoel je booten als hij geheel uitgeschakeld is? Doet ie dat nu? Zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. :)

[Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-04-2017 12:32]

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
CaptJackSparrow schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:31:
[...]

Ja. Dat is het toch ook? Of bedoel je booten als hij geheel uitgeschakeld is? Doet ie dat nu? Zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. :)
Ik dacht dat jij de optie bedoelde dat je inderdaad kan kiezen of je het toestel boot of niet, als je de lader aansluit. Dat is misschien wel een leuke optie om toe te voegen.

Net even getest op de Spark X en die gaat inderdaad niet aan, als je `m aan de oplader hangt, ondanks dat dat wel een optie in het menu is.

In de eerste interne Nougat release die wij voor de Spark hebben, gaat het LCD wel aan als je de oplader aansluit. Dit zal dus ook voor de Spark X het geval gaan worden.

Helaas heb ik de optie waar je daarvoor kan kiezen of niet, niet gezien. Dus die ga ik ook raisen

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Wileyfox Zit de optie m.b.t. de volumeknoppen, zie Bastien in "[Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?", er misschien in de toekomst ook nog weer in?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• LiquidSilver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik wil graag de tegels in de Quick Settings kunnen aanpassen. Deze mensen kunnen dat wel, waarom wij niet? Gevonden. Potloodje bovenin ipv knopje onderin.
Het cirkelsymbooltje voor de batterij mis ik.
Het alfabet onderaan de app drawer.
Instellingen voor het gedrag van de navigatieknoppen. (Hadden we dat? Mijn andere telefoon met CM wel.)
Night Light is veel te zwak. Ik zie nauwelijks verschil tussen dag en nacht. Volgens mij werd LiveDisplay veel roder. (Maar ik ga toch CF.Lumen installeren, dus waar zeur ik over?)
Ik ben mijn wallpaper kwijtgeraakt. (Die kan ik zelf nog wel oplossen, volgens mij was het de CM default? (Hij staat waarschijnlijk toch voor geen meter bij dit oranje thema.))

[Voor 8% gewijzigd door LiquidSilver op 26-04-2017 21:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 10:51
@Wileyfox
Update zojuist geïnstalleerd en draait tot nu toe als een zonnetje, zonder enig data verlies. Chapeau!
Toch een paar punten die mij meteen al opvallen.

- Profielen zijn weg (automatische wijzigingen bij verbreken van bijvoorbeeld wifi). Dit mis ik erg en gebruikte ik dagelijks.
- Diverse apps dubbel geïnstalleerd o.a. systeemupdates, kunnen jullie eventueel een lijstje posten wat er (veilig) verwijdert kan worden.
- Al het wit, is een eventuele zwarte achtergrond voor de menu's een optie?
- Terugknop ingedrukt houden voor geforceerd stoppen, mist uit de ontwikkelaarsopties. Ook een door mij veel gebruikte functie.

Ik vind de Truecaller dailer lang niet zo verschrikkelijk als verwacht & het oranje thema bevalt mij erg goed, ziet er fris en gezellig uit.

Via het ingedrukt houden van/op het homescreen, de Wileyfox zen feed & nog belangrijker de Google search balk (icm de Google app) uit kunnen schakelen.

Over het algemeen erg wennen, maar het ziet er prima uit en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nogmaals dank voor de snelle uitrol en hoe jullie de hele situatie hebben op & aangepakt, mogen jullie trots op zijn!

[Voor 18% gewijzigd door LocK_Out op 28-04-2017 09:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
LocK_Out schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:56:
@Wileyfox
Update zojuist geïnstalleerd en draait tot nu toe als een zonnetje, zonder enig data verlies. Chapeau!
Toch een paar punten die mij meteen al opvallen.

- Profielen zijn weg (automatische wijzigingen bij verbreken van bijvoorbeeld wifi). Dit mis ik erg en gebruikte ik dagelijks.
Dat klopt helaas. Dat was een feature van Cyanogen die wij niet meer konden gebruiken
- Diverse apps dubbel geïnstalleerd o.a. systeemupdates, kunnen jullie eventueel een lijstje posten wat er (veilig) verwijdert kan worden.
De oude van Cyanogen kan verwijderd worden. De nieuwe moet bewaard worden. Ik zal even navragen waarom wij de oude niet verwijderd hebben.
- Al het wit, is een eventuele zwarte achtergrond voor de menu's een optie?
Deze vraag begrijp ik niet
- Terugknop ingedrukt houden voor geforceerd stoppen, mist uit de ontwikkelaarsopties. Ook een door mij veel gebruikte functie.
Ga ik raisen als feature request.
Ik vind de Truecaller dailer lang niet zo verschrikkelijk als verwacht & het oranje thema bevalt mij erg goed, ziet er fris en gezellig uit.

Via het ingedrukt houden van/op het homescreen, de Wileyfox zen feed & nog belangrijker de Google search balk (icm de Google app) uit kunnen schakelen.
Ja, daar zijn wij ook blij mee. Eerder had ik gemeld dat dat een Google vereiste was in Android 7. Maar schijnbaar ben ik, of is Londen daar incorrect over geïnformeerd. Het was schijnbaar toch mogelijk.

En Wileyfox Zen is leuk, maar wij willen het liefste dat de klant zelf kan beslissen. Dat kan nu weer.
Over het algemeen erg wennen, maar het ziet er prima uit en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nogmaals dank voor de snelle uitrol en hoe jullie de hele situatie hebben op & aangepakt, mogen jullie trots op zijn!
Graag gedaan!

[Voor 8% gewijzigd door Wileyfox op 28-04-2017 15:17]

• LocK_Out
Wileyfox schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:36:
[...]Deze vraag begrijp ik niet
Ik bedoelde of het in de toekomst misschien mogelijk wordt om de witte achtergrond van de instellingen te wijzigen. Dit gezien de Thema functie weg is.

Daarnaast, jammer maar helaas voor de profielen & bedankt voor de feedback over de rest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wileyfox

Wileyfox

Bedrijfsaccount Wileyfox
LocK_Out schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:12:
[...]

Ik bedoelde of het in de toekomst misschien mogelijk wordt om de witte achtergrond van de instellingen te wijzigen. Dit gezien de Thema functie weg is.

[afbeelding]

Daarnaast, jammer maar helaas voor de profielen & bedankt voor de feedback over de rest.
Ah, nee, helaas.

Wij hebben wel het idee om in de toekomst een alternatief aan te gaan bieden voor de missende Thema's, maar daar zijn nog geen concrete plannen voor.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wileyfox schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:36:
[...]

Dat klopt helaas. Dat was een feature van Cyanogen die wij niet meer konden gebruiken
Hoezo niet meer konden gebruiken? Ze claimen er toch geen rechten op of zo die jullie zouden verhinderen het te implementeren? Dit zijn functies die ook door diverse 3rd party apps geboden worden en lijken me dan ook niet echt te beschermen als ze dit dus zouden willen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

LocK_Out schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:12:
[...]

[afbeelding]

Ik ben zelf niet iemand die veel met thema's doet maar kwam deze toevallig tegen. Is dat evt. wat?

Google Play: AOSP Dark Material CM13 THEME

Wat ik wel vreselijk vind en zéér graag anders zou zien is de belachelijke hoeveelheid verticale ruimte die er bij CM13 in o.a. de Settings wordt verspild. Echt kompleet mesjokke grote verticale spatiëring wat mij betreft waardoor je oeverloos veel moet scrollen. Ik wil dat graag zéér veel compacter zien. Maak dat desnoods instelbaar. Zelfde ook voor notificaties. Daar wil ik de hoeveelheid verticale witruimte ook fors kunnen reduceren. Mag allemaal véél compacter.

Men lijkt te denken dat onze fragiele breintjes vreselijk overbelast raken bij een beetje hogere informatiedichtheid of zo. Die lage informatiedichtheid zie je ook in toenemende mate op websites die bijna exclusief op een lay-out voor smartphones zijn overgegaan die een ramp zijn als je op een 24"monitor zit te werken.

Ik wil graag keuze, en ik ben gegarandeerd de enige niet. Gelieve ons dus keuze te geven om zaken als die informatiedichtheid aan onze wensen aan te passen.

Heelfijndankuwelalstublieft. ;)

• chevsureti
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-04-2022
Nougat is nu ook beschikbaar voor de (eerste) Swift!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-03 21:24
Update gisteravond geïnstalleerd op mijn Swift en draait tot nu toe als een zonnetje, zonder enig data verlies. Chapeau!
Erg blij dat deze update er zoals beloofd is gekomen, had mijn Wileyfox een half jaar geleden gekocht met als belangrijkste pre het Cyanogen OS en het vooruitzicht van een redelijke periode met updates.

Het cirkelsymbooltje voor de batterij mis ook ik.
Wileyfox Zen ervaar ik als overbodig. Uitgeschakeld.

Verder zie ik nog niet zo veel verschillen.

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

• LocK_Out
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:43:
[...]

Ik ben zelf niet iemand die veel met thema's doet maar kwam deze toevallig tegen. Is dat evt. wat?

Google Play: AOSP Dark Material CM13 THEME

Wat ik wel vreselijk vind en zéér graag anders zou zien is de belachelijke hoeveelheid verticale ruimte die er bij CM13 in o.a. de Settings wordt verspild. Echt kompleet mesjokke grote verticale spatiëring wat mij betreft waardoor je oeverloos veel moet scrollen. Ik wil dat graag zéér veel compacter zien. Maak dat desnoods instelbaar. Zelfde ook voor notificaties. Daar wil ik de hoeveelheid verticale witruimte ook fors kunnen reduceren. Mag allemaal véél compacter.
Excuus, maar waar heb je het over?

Dit is geen CM, dit is een compleet nieuw (naamloos) OS gebouwd op de basis van CM.

De link die je hebt neergezet is voor een thema, een thema voor de theme engine van CM welke er niet meer in zit.

Je begrijpt dat dit OS enkel de fundering van CM gebruikt toch?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

LocK_Out schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:07:
[...]

Excuus, maar waar heb je het over?

Dit is geen CM, dit is een compleet nieuw (naamloos) OS gebouwd op de basis van CM.

De link die je hebt neergezet is voor een thema, een thema voor de theme engine van CM welke er niet meer in zit.

Je begrijpt dat dit OS enkel de fundering van CM gebruikt toch?
Ik heb het over het feit dat er in CM13 veel te veel witruimte zit en dat ik dat in het nieuwe OS graag anders zou zien wat gebaseerd op het screenshot dat ik eerder gepost zag worden namelijk nog hetzelfde lijkt te zijn. Een wens/suggestie om dat te veranderen dus. Niet zo moeilijk toch?

En ik heb geen idee of dat thema een onderliggende functionaliteit vereist of dat het iets is dat uit CM13 gekopieerd/nagemaakt is en dat op elk apparaat werkt. Staat er niet bij en mag men zelf uitproberen want zoals ik al zei doe ik zelf niet echt aan thema's. Het was een tip waar men al dan niet wat mee kan doen.

Er staat wel AOSP bij i.p.v. CM en ook dat het Android 5 vereist. Lijkt daardoor vrij generiek.

• LocK_Out
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:22:
[...]
En ik heb geen idee of dat thema een onderliggende functionaliteit vereist of dat het iets is dat uit CM13 gekopieerd/nagemaakt is en dat op elk apparaat werkt. Staat er niet bij en mag men zelf uitproberen want zoals ik al zei doe ik zelf niet echt aan thema's. Het was een tip waar men al dan niet wat mee kan doen.

Er staat wel AOSP bij i.p.v. CM en ook dat het Android 5 vereist. Lijkt daardoor vrij generiek.
Wat ik probeer aan te geven is dat je niemand hiermee helpt of wat mee kan. Dit thema gaat never nooit werken op het nieuwe OS omdat het niet compatibel is.

Daarnaast, je bent over werkelijk waar alles negatief (aangaande het nieuwe OS) & geen van de antwoorden van oa Wileyfox zijn klaarblijkelijk naar jouw tevredenheid. Je blijft maar hameren op vanalles en nogwat, ik vraag mij werkelijk waar af waarom je überhaupt nog een Wileyfox toestel gebruikt.

• Dryhte
@CaptJackSparrow

Als je je ergert aan de overdreven witruimte, probeer dan eens in 'weergave' de lettergrootte op 'groot' en de weergave grootte op 'klein' te zetten... Minder overdreven verticale spatiëring zal uw deel zijn...

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-02 15:58
Gisteren onverwacht de update voor mijn Swift ontvangen. Vanmorgen geüpdatet. Eigenlijk probleemloos gegaan.

Ik kan alleen de setting niet vinden die er voor zorgt dat ik de telefonie providers in beeld zie. No biggie.
Het oranje vind ik wel fris en fruitig staan op een Wileyfox O+ Moet nog even wennen aan de app groepen op het scherm. Ik had bij CM kleine vierkante pictogrammen naast elkaar. Nu zijn de apps op elkaar gestapeld in de groep.

Kudos to @Wileyfox _/-\o_ voor de grenzeloze ondersteuning van een budget phone. Kunnen veel "grote jongens" nog een voorbeeld aan nemen!

PS. Iemand een idee wanneer de update voor de Spark+ komt? Laatste wat ik las was vermoedelijk juni. Klopt dat nog?

[Voor 10% gewijzigd door S.J.Onnie op 30-04-2017 09:28]

• john schouten
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-01-2022
vandaag update gedaan. werkt prima. Zoekbalk google kan je gewoon niet aanzetten zoals dat ook kon via CM13. Tussen startpagina switchen is nog niet duidelijk. Ook je lettertype aanpassen heb ik nog niet gevonden. iemand al ontdekt hoe dat moet?

• de2
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
Beetje rare vraag misschien maar wat is nu het voordeel van de update? Security-updates? Op de lange termijn heb je langere ondersteuning van de apps maar verder zie ik het niet zo. Waarschijnlijk zie ik het voordeel niet omdat ik niet zoveel doe met de smartphone en is het al gauw goed. Ik heb nog niet begrepen dat er veel functies bij zijn gekomen of de batterijduur veel beter is geworden. Wij als CM-gebruikers waren al verwend denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LocK_Out
Dryhte schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:53:
@CaptJackSparrow

Als je je ergert aan de overdreven witruimte, probeer dan eens in 'weergave' de lettergrootte op 'groot' en de weergave grootte op 'klein' te zetten... Minder overdreven verticale spatiëring zal uw deel zijn...
Heb dit puur om te checken even geprobeerd en bevalt mij eigenlijk ook prima. Extra bonus is dat je meer apps op je home screen kwijt kan.

• brownyster
  • Laatst online: 24-03 12:59
gisteren ook de nieuwe versie op mijn swift 1 geplaats.

downloaden geen probleem, installatie .. te weinig rumte, dus eerst een serie apps gewist.

opnieuw starten .. accu te leeg (45% moet 50% zijn)

daarna gestart en eigenlijk was het zo gepiept.

eerste insdruk is goed, mis wel mijn accu % ipv accusymboo.

snelheid merk ik vooralsnog geen verschil.

aakomende week even terug van naar fabrieksinstelling dan is wij weer lekker fris en schoon.

toppie dat hij toch gekomen is mijn swift (1) had het niet verwacht.

mijn complimenten aan wiley fox.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

LocK_Out schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:07:
[...]

Wat ik probeer aan te geven is dat je niemand hiermee helpt of wat mee kan. Dit thema gaat never nooit werken op het nieuwe OS omdat het niet compatibel is.
Wat je niet lijkt te snappen is dat ik dit neerzette om jou evt. een plezier te doen omdat:

1. Ik zelf niks met thema's doe.

2. Zoals ik net nog expliciet aangaf er daar NERGENS duidelijk wordt gemaakt dat het exclusief met CM werkt en het eerder een CM stijl lijkt te imiteren/kopiëren omdat als vereiste ANDROID wordt opgegeven en níét CM zodat je dat zelf dus even moet checken of het al dan niet werkt want dat ga ik niet vóór je doen omdat ik zelf niks met thema's doe snap je wel?
Daarnaast, je bent over werkelijk waar alles negatief (aangaande het nieuwe OS) & geen van de antwoorden van oa Wileyfox zijn klaarblijkelijk naar jouw tevredenheid. Je blijft maar hameren op vanalles en nogwat, ik vraag mij werkelijk waar af waarom je überhaupt nog een Wileyfox toestel gebruikt.
Je volgt het topic blijkbaar erg slecht omdat ik eerder nog een lijstje heb opgegeven van features die ik handig vind en graag behouden wil zien en er ook om suggesties gevráágd wordt door Wileyfox. Als je verbeteringen wilt suggereren betekent dan automatisch dat je de huidige versie dus minder goed vind. Dat wordt ook wel opbouwende kritiek genoemd.

Jouw mening hierover is NIET zo belangrijk dat je het topic daarmee moet vervuilen. Gelieve je dus in het vervolg een beetje in te houden.
Dryhte schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:53:
@CaptJackSparrow

Interessante tip. Ter illustratie overigens hier een vergelijking tussen mijn LG G4 links en mijn Spark X rechts. Beide met default lettergrootte meen ik (LG G4 'Medium' en Spark 100%). Dat komt op mij over als zo'n extra grote lay-out die men bijv. bij speelgoed voor kleine kinderen gebruikt die nog niet over voldoende fijne motoriek beschikken. :+

Echter. Ik heb wel een font size setting maar niet iets dat op 'weergave' lijkt. Zit dat soms in het nieuwe OS? Die is er nog niet voor de Spark en ik gebruik dus nog CM13.

• Dryhte
CaptJackSparrow schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:50:
[...]
Echter. Ik heb wel een font size setting maar niet iets dat op 'weergave' lijkt. Zit dat soms in het nieuwe OS? Die is er nog niet voor de Spark en ik gebruik dus nog CM13.
Ja ik heb de nieuwe op mijn Swift 2+ (en de oude dus niet meer).

Daar is de spatiëring ook nogal ruim, van daar. Mij stoort 't echter niet. Ik heb geëxperimenteerd met die settings die ik vermeldde en ben terug gegaan naar de default.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Net ook de update gedaan. Alles lijkt op het eerste gezicht prima te werken op mijn Swift 1. Moest wel even de clock en calendar widget opnieuw erop gooien en Wileyfox Zen uitzetten.
brownyster schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:41:
eerste insdruk is goed, mis wel mijn accu % ipv accusymboo.
Het batterijpercentage is nog steeds in de statusbalk te zetten. Het ziet er wat anders uit, maar prima bruikbaar volgens mij. (Settings -> Status bar -> Status bar icons -> Battery -> "Always show percentage")

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brownyster
  • Laatst online: 24-03 12:59
Thanx Scooper,

Zie nu net dat het zo klein is dat het niet te lezen is.

vorige versie was icoon of % nu icoon met % er in .. en dat is niet te lezen ..

thanx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

Scooper schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:20:
Net ook de update gedaan. Alles lijkt op het eerste gezicht prima te werken op mijn Swift 1. Moest wel even de clock en calendar widget opnieuw erop gooien en Wileyfox Zen uitzetten.

[...]

Het batterijpercentage is nog steeds in de statusbalk te zetten. Het ziet er wat anders uit, maar prima bruikbaar volgens mij. (Settings -> Status bar -> Status bar icons -> Battery -> "Always show percentage")
Ik heb een spark+ met nog CM. Ik heb daar op dit moment nog de keuze uit
  • icon portrait
  • icon landscape
  • circle
  • text
  • hidden
en apart Battery percentage (hidden/inside icon/next to icon). Totaal dus flink aantal keuzemogelijkheden.

Dat vond ik altijd wel fijn - het rondje met een getal er in is prima te lezen. Maar dat kan dus niet meer?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:42
SuperPoekie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Dat vond ik altijd wel fijn - het rondje met een getal er in is prima te lezen. Maar dat kan dus niet meer?
Het rondje is niet meer.... tenminste, ik kan m niet meer vinden. je kunt nu wel heel klein het percentage weergeven in het batterij logotje.

Ik vond het rondje er wel mooier uit zien...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

BlueSS50 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:03:
[...]

Het rondje is niet meer.... tenminste, ik kan m niet meer vinden. je kunt nu wel heel klein het percentage weergeven in het batterij logotje.

Ik vond het rondje er wel mooier uit zien...
Hmm, jammer, het rondje was inderdaad een mooie tussenoplossing als je batterij-icoontje en percentage allebei enigszins leesbaar wilde maar niet te veel troep bovenaan in je scherm.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dstrijards
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Werk nu een paar dagen met update op Swift 1. Werkt prima en naar behoren. Enige wat ik (tot op heden) echt mis, is het aanpassen van de functies onder de aan/uit knop. Daar had ik de screenshot-functie onder zitten, maar die is nu weg. Kan ik die weer terugzetten of is die functionaliteit helaas verloren gegaan met de update naar 7.1.1?

Acties:
  • 0Henk 'm!
dstrijards schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:38:
Kan ik die weer terugzetten of is die functionaliteit helaas verloren gegaan met de update naar 7.1.1?
Ik gok / geloof dat dit een CyanogenOS functie is en dat deze dus gesneuveld is. Wellicht komt die met een nieuwe update weer te voorschijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hubbes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-02-2022
Heb de update nu een paar dagen en ben er dik tevreden over. Issues die er waren zijn hierboven al beantwoord door @wileyfox.
Behalve op het vergrendelingsscherm zit er nu een noodgeval functie, ik ben er zeker van dat dit bij mij tot veel broekzakbellen gaat leiden... Hoe zet je dat uit? Kan dat wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hubbes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:53:
Behalve op het vergrendelingsscherm zit er nu een noodgeval functie, ik ben er zeker van dat dit bij mij tot veel broekzakbellen gaat leiden...
Maar daarmee kan je toch alleen noodnummers bellen? Of je moet eerst 5 stappen uitvoeren, voordat je bij de ingestelde contacten bent. (Indien ingesteld)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hubbes
Ok dat klopt, had ik niet door. Toch zou ik het uit willen zetten als dat kan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dryhte
Ik denk niet dat dat mogelijk is.

Ik moet zeggen dat ik die noodcontactpersonenlijst juist erg handig & slim gezien vind (vroeger had ik gewoon een ICE nummer in de lock screen text staan maar dan kon je nog niet bellen he)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hubbes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:03:
Ok dat klopt, had ik niet door. Toch zou ik het uit willen zetten als dat kan.
Standaard kan het niet uit denk ik. Je kan eventueel wel een andere lockscreen app downloaden uit de store die dit niet heeft.
Dryhte schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:37:
Ik moet zeggen dat ik die noodcontactpersonenlijst juist erg handig & slim gezien vind (vroeger had ik gewoon een ICE nummer in de lock screen text staan maar dan kon je nog niet bellen he)
Ik vind het ook zeker een fijne en handige nieuwe functie! Het is overigens een standaard nieuwe functie uit Android 7.x, het moet nu alleen nog bekend worden bij de hulpdiensten en iedereen, want de functie is nogal verstopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hubbes
Dat het een slimme functie is ben ik met jullie eens en wil ik ook niet in vraag stellen. En inderdaad gaat het wel wat bekender moeten worden, absoluut.
Maar zoals je de google zoekbalk en de zen nieuwsfeed aan en uit kan zetten in het menu, zou je ook dit noodgeval dingetje uit of aan moeten kunnen zetten vind ik. Dus moest @Wileyfox nog eens met Londen bellen... ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-01 12:32
Ik heb de swift2 X met de 7.1.1 update en als ik een apk wil installeren vanuit de map bestanden geeft die dit aan.
er is een fout opgetreden de bewerking is mislukt heb apk installer gedownload uit de playstore en hier mee kan ik het dus wel.
Verder zie ik graag de tekst de apps allemaal te wissen onderin staan ipv bovenin nu moet je elke keer scrollen om na boven te komen?

[Voor 77% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 17:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Hubbes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:57:
[...]Maar zoals je de google zoekbalk en de zen nieuwsfeed aan en uit kan zetten in het menu, zou je ook dit noodgeval dingetje uit of aan moeten kunnen zetten vind ik.[...]
Is dit alleen het geval bij een Swift 1 oid? Bij mijn weten kan dit niet op mijn Swift 2 of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 16:54
Is het toevallig ergens een recovery-image beschikbaar voor de laatste versie van de swift (crackling)?
Ik heb TOS093F kunnen vinden op XDA, maar er zou een nieuwere versie TOS111B beschikbaar zijn waar je de ZEN newsfeed wel kan uitzetten.

Systeemupdates onder Telefoonstatus zegt echter dat hij geen updates kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
inbetwee1 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:53:
Verder zie ik graag de tekst de apps allemaal te wissen onderin staan ipv bovenin nu moet je elke keer scrollen om na boven te komen?
Je bedoeld de 'knop' voor het sluiten van alle apps in het multitask menu? Die is door Google standaard naar boven verplaatst, vraag mij niet precies waarom. Maar het sluiten van apps is al heel lang niet meer nodig en wordt zelfs afgeraden. Het open en sluiten van apps kost namelijk processortijd en kracht, terwijl het open houden van apps alleen ram kost. RAM heb je genoeg en verbruikt evenveel energie of het vol of leeg is.

Mocht het ram toch volraken, dan gaat Android automatisch apps sluiten.

[Voor 54% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Je bedoeld de 'knop' voor het sluiten van alle apps in het multitask menu? Die is door Google standaard naar boven verplaatst, vraag mij niet precies waarom. Maar het sluiten van apps is al heel lang niet meer nodig en wordt zelfs afgeraden. Het open en sluiten van apps kost namelijk processortijd en kracht, terwijl het open houden van apps alleen ram kost. RAM heb je genoeg en verbruikt evenveel energie of het vol of leeg is.

Mocht het ram toch volraken, dan gaat Android automatisch apps sluiten.
Bij mij 'vallen' er veel te vaak apps uit RAM die ik juist liever actief wil houden. Daarom moet ik juist wel zelf apps afsluiten met Greenify om dat RAM verbruik beperkt te houden zodat de apps die ik wél actief wil houden daar de meeste kans toe hebben. Ik mis een optie om zelf te kunnen aangeven welke apps je in RAM wilt houden. Je zou ze een prioriteit moeten kunnen geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:23:
Ik mis een optie om zelf te kunnen aangeven welke apps je in RAM wilt houden. Je zou ze een prioriteit moeten kunnen geven.
Dat zou inderdaad een mooie functie toevoeging zijn aan Android.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
@CaptJackSparrow @rens-br, kan dat niet zo door bij deze specifieke apps de functies van "run in backgrond" en/of "actief houden op de achtergrond" uit te schakelen.
Neem aan dat deze optie betekent dat een App zo ja of de nee in het RAM geheugen blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 798947

Weten jullie hoelang de Wileyfoxtelefoons (of noemen wij ze ''Wileyfoxes ;) ) gegarandeerd veiligheidsupdates krijgen?

Er zijn bepaalde sites waar staat dat Wileyfox zou hebben gezegd dat de telefoons in ieder geval 2 jaar aan updates krijgen. Ik heb alleen nergens gevonden dat Wileyfox dat zelf op haar eigen website bevestigd. Ook heb ik het nog niet gevonden in een in mijn ogen betrouwbare nieuwsbron zoals tweakers.
Ja, het updatebeleid tot nu toe is uitstekend. Ik hoop dat ze dat ook volhouden. Maar hebben zij dat ook gegarandeerd?

Weten jullie (en/of @Wileyfox) het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 07:36
Ik heb hier ook een Wileyfox.

Na de update kan ik de galery niet meer openen, moet daarvoor naar google foto's gaan...

Hetzelfde als met video's, krijg ik een filmpje via whatsapp, kan ik het niet afdraaien, ga ik naar google foto's, dan kan ik het wel afdraaien.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Als ik op de icoon gallery drukt gaat het open en dan sluit het meteen af

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:02

slaay

Natuurbeleven.com

Beloki schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:12:
Ik heb hier ook een Wileyfox.

Na de update kan ik de galery niet meer openen, moet daarvoor naar google foto's gaan...

Hetzelfde als met video's, krijg ik een filmpje via whatsapp, kan ik het niet afdraaien, ga ik naar google foto's, dan kan ik het wel afdraaien.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Als ik op de icoon gallery drukt gaat het open en dan sluit het meteen af
Mogelijk heeft deze app niet de juiste rechten. Dat zou de app moeten vragen bij het openen van de app, maar kun je zelf ook even controleren:
Instellingen - Apps - Galerij - Machtigingen - Opslagruimte (hier zou het schuifje rechts moeten staan/oranje gekleurd)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Op zich redelijk tevreden met de nieuwe OS, al mis ik de functionaliteit van Cyanogen wel. Een paar dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:

- Truecaller is inderdaad lelijk en onhandig (en zéér privacy-onvriendelijk). Is er al consensus over welke PlayStore-beschikbare app een waardig alternatief biedt?
- Mijn telefoon is er wel een stuk trager op geworden, lijkt het. Of wellicht ligt dat alleen aan mijn toetsenbord? Andere mensen dezelfde ervaring?
- Zoals gezegd, het batterij cirkeltje mis ik ook...
- In mijn pulldown-scherm kan ik sommige icoontjes met een tap aan of uitzetten, maar niet met WiFi (die moet ik eerst openen en dan met een slider uitzetten). Dat kon in Cyanogen wel. Is dat terug te zetten?
- Notification LEDs lijken niet te werken. Ik heb bij geen enkele app sound of vibrate notifications aanstaan, maar vind het wel fijn om te kunnen kiezen welke app een lichtje laat branden. Iemand inzicht?
- Ben blij dat ik Zen kon uitzetten, dat was echt een miskleun van WileyFox wat mij betreft...

Verder alleen maar lof voor de soepele omschakeling naar Nougat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04
snapismo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:
...
- In mijn pulldown-scherm kan ik sommige icoontjes met een tap aan of uitzetten, maar niet met WiFi (die moet ik eerst openen en dan met een slider uitzetten). Dat kon in Cyanogen wel. Is dat terug te zetten?
Ik kan de pull-down in 2 'stappen' naar beneden trekken. Bij de eerste stap heb ik slechts 1 rij met icoontjes. Als ik daar op de WiFi tap werkt dit als de door jouw gewenste aan/uit schakelaar. Als ik 'm volledig uittrek werkt het inderdaad zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snapismo
Homerius schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Ik kan de pull-down in 2 'stappen' naar beneden trekken. Bij de eerste stap heb ik slechts 1 rij met icoontjes. Als ik daar op de WiFi tap werkt dit als de door jouw gewenste aan/uit schakelaar. Als ik 'm volledig uittrek werkt het inderdaad zoals jij beschrijft.
True indeed - thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34
Met 2 vingers trek je de pulldown in 1x naar beneden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:53
Als je hem helemaal naar beneden hebt getrokken, dan komt er ook een potloodje, hiermee kan je de knoppen (en volgorde van de knoppen) wijzigen die in je pulldown staan. Bij mij toont die de eerste 6 icoontjes uit die lijst bij de enkele pulldown.
Als je zorgt dat je Wifi icoontje bij de eerste 6 staan zou die ook uit te schakelen moeten zijn na een enkele pulldown.
Zo heb ik zelf de zaklamp vervangen door de "nachtverlichtings" optie in de enkele pulldown.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snapismo
Thanks guys. Had in 't Wileyfox Ervaringen & Discussie ook al gepost, maar vraag me toch af of er een oplossing is om de notification LEDs weer in te schakelen zonder dat ie geluid maakt of trilt. Tot nu toe werken ze nog niet. Heb al geprobeerd om 'm aan en uit te zetten, en een andere kleur te kiezen, maar dat heeft tot nu toe niet gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dryhte
...
Is er al consensus over welke PlayStore-beschikbare app een waardig alternatief biedt?
...
Ga naar APKmirror, zoek op 'google phone', en selecteer de enige 'nonnexus' uit het lijstje.

Die doet 't bij mij prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocK_Out
- Truecaller is inderdaad lelijk en onhandig (en zéér privacy-onvriendelijk). Is er al consensus over welke PlayStore-beschikbare app een waardig alternatief biedt?
Als je Truecallers functies niet gebruikt, is een soort van workaround gewoon de internet toegang voor mobiel en Wifi in je privacy opties blokkeren. Kunnen ze ook geen grote hoeveelheden data verzamelen.
Hangout dailer is een optie, maar hiervoor moet de hangouts App actief zijn. Die staat uitgeschakeld bij mij. Zie het liefste de originele Google dailer terug.
- Mijn telefoon is er wel een stuk trager op geworden, lijkt het. Of wellicht ligt dat alleen aan mijn toetsenbord? Andere mensen dezelfde ervaring?
Heb ik met Swiftkey ook last van, tevens lijkt m'n voorspelling wat van slag. Heb de cache van m'n toetsenbord App gewist, dat hielp iets.
- Zoals gezegd, het batterij cirkeltje mis ik ook...
Jep, staat een verzoek bij Wileyfox uit om dit terug te brengen.
Raar, bij mij werkt Wifi wel in 1 tik, maar mobiele data weer niet??
- Notification LEDs lijken niet te werken. Ik heb bij geen enkele app sound of vibrate notifications aanstaan, maar vind het wel fijn om te kunnen kiezen welke app een lichtje laat branden. Iemand inzicht?
Had dit ook, werkt nu weer probleemloos. Al even aan en uitgezet in de opties? Desnoods opnieuw instellen in apps. Vaag dat dit ineens niet bij iedereen meer lijkt te werken & bij anderen weer wel.

@Homerius, zelfs als ik dit doe, moet ik nog steeds de slider voor mobiele omzetten. Heel vaag dit.

@Dryhte, bedankt voor de tip, maar er komt hier geen app buiten de Play Store om op m'n phone.

[Voor 12% gewijzigd door LocK_Out op 03-05-2017 13:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snapismo
LocK_Out schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Als je Truecallers functies niet gebruikt, is een soort van workaround gewoon de internet toegang voor mobiel en Wifi in je privacy opties blokkeren. Kunnen ze ook geen grote hoeveelheden data verzamelen.
Hangout dailer is een optie, maar hiervoor moet de hangouts App actief zijn. Die staat uitgeschakeld bij mij. Zie het liefste de originele Google dailer terug.
Ja, same. Data uitschakelen is wel een idee, maar dan is de app zelf nog steeds lelijk en onprettig in de omgang. Ik heb zelf ook liever een officieel goedgekeurde app uit de playstore.
Heb ik met Swiftkey ook last van, tevens lijkt m'n voorspelling wat van slag. Heb de cache van m'n toetsenbord App gewist, dat hielp iets.
Cache ook gewist, maar dat hielp helaas weinig.
Had dit ook, werkt nu weer probleemloos. Al even aan en uitgezet in de opties? Desnoods opnieuw instellen in apps. Vaag dat dit ineens niet bij iedereen meer lijkt te werken & bij anderen weer wel.
Heb dit bij verschillende apps geprobeerd, aan en uitgezet in de settings van de app zelf, maar er verandert niets. Irritant. Als ik 't bij aCalendar probeer krijg ik wel de melding dat deze functionaliteit 'device dependent' is ...

• snapismo
Ter toevoeging, ik kom er net achter dat mijn Trello app wel LED notifications geeft, terwijl daar in die app zelf niet eens een setting voor is... Dat wil zeggen, ik kan 'Notifications' aanvinken, en Sound en Vibrate allebei uitzetten. Blijkbaar levert dat een led notification op. In andere apps zoals Signal en aCalendar zijn er wel opties om LED Color te kiezen.

Ik heb overigens op meerdere Engelstalige fora gelezen dat led notification niet werkt als er geen geluid geselecteerd is, dus mensen raden aan om een MP3-tje van 0.1 sec zonder geluid te downloaden en die te selecteren. Misschien is dat een workaround?

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Slecht nieuws, benieuwd wat Wiley hier zelf over zegt

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tekst direct hier is wel handig.
Recently, the nougat update rolled out for the device. Wileyfox added a feature called Yandex Zen, which is basically a newsfeed with ads. But when delving into the user agreement, dark things are going on. Specially because they sold themselves as privacy oriented, since it came with cyanogen installed.

* It collects location data and WiFi information, amongst other things.
* It sells this data to third parties.
* It cannot be uninstalled.
* Since the app is integrated, it bypasses android permissions.

All this combined, this means that they just take every user's digital data and sell it for profit. All of this without asking or warning about, nor the possibility to stop it.

Supposedly in the next update it will become uninstallable, but by then the advertisers will already have a good profile of every user.

For anyone interested, here is the user agreement: https://yandex.com/legal/zen_termsofuse/

Just wanted to give a heads up to all the victims.
Zei ik hier ook al meteen iets over:

CaptJackSparrow in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Met vervolgje hier:

CaptJackSparrow in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Vervelende van meegeleverde apps die in /system staan en daar op ongeroote toestellen onbereikbaar zijn is dat ze inderdaad in feite rootprivileges (kunnen) hebben. Daarom hou ik daar helemáál niet van.

Iemand zou eens kunnen testen of het met Google Play: NoRoot Firewall als separate app zichtbaar is en geblokkeerd kan worden. Sommige internetcommunicatiezaken lijken ook via andere meer generieke Android processen te lopen heb ik de indruk maar je weet niet makkelijk welke apps dat eventueel doen.

• LiquidSilver
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Hebben jullie ook problemen met de file manager? Als ik een pdf open, krijg ik alleen een zwart scherm te zien in Google PDF Viewer. Als ik er een APK mee probeer te openen, crasht de package manager. Deze dingen werken wel gewoon met ES File Explorer of OI File Manager.

• Dryhte
Heeft nog iemand problemen met de 'do not disturb'/'Niet storen' functionaliteit? Ik heb dit aangezet en elke avond gaat de telefoon zoals ingesteld om 22u op 'do not disturb'.
Alleen blijft hij er 's morgens vrolijk op staan in plaats van om 6u terug in normale modus terug te komen...
LiquidSilver schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:51:
Hebben jullie ook problemen met de file manager? Als ik een pdf open, krijg ik alleen een zwart scherm te zien in Google PDF Viewer. Als ik er een APK mee probeer te openen, crasht de package manager. Deze dingen werken wel gewoon met ES File Explorer of OI File Manager.
Ik heb dit even voor je getest (vanuit file manager een pdf openen) en ik heb hetzelfde probleem.

Ik ging altijd via 'downloads' en had dit dus niet gemerkt. (via downloads gaat het namelijk probleemloos)

[Voor 51% gewijzigd door Dryhte op 04-05-2017 16:20]

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Ja dat do not disturb niet uitschakelt heb ik ook last van. Nu aangezet dat deze bij het eerste alarm uit moet gaan dat lijkt te werken.

@Wileyfox Misschien een bug report waardig?

• LocK_Out
Tsja, waarom gaan mensen nu pas/ineens vragen stellen? (Op @CaptJackSparrow na)
Er was van tevoren allang bekend dat Zen van Yandex was, echter repte niemand er een woord over.

Dat een app van deze soort, dit soort info zou verzamelen en doorsturen hadden we toch eigenlijk al vanuit kunnen gaan?
Wat moesten we in de eerste instantie al met deze rotzooi?? Juist.. niemand zat op Zen te wachten.
Ik had het vermoeden dat dit zou gaan gebeuren al na de aankondiging, maar wat doe je er als gebruiker aan als je dit niet wil? Juist een andere telefoon van een ander merk kopen.

Nu verschijnt er èèn Reddit post & worden er ineens (gericht) vragen over gesteld.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat de keuzes/acties van wileyfox betreffende deze app niet goed. Maar laten we nou even heel eerlijk zijn, ergens wisten we dit toch allang?

[Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 04-05-2017 17:39]

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LocK_Out schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:45:
[...]

Tsja, waarom gaan mensen nu pas/ineens vragen stellen? (Op @CaptJackSparrow na)
Er was van tevoren allang bekend dat Zen van Yandex was, echter repte niemand er een woord over.

Dat een app van deze soort, dit soort info zou verzamelen en doorsturen hadden we toch eigenlijk al vanuit kunnen gaan?
Wat moesten we in de eerste instantie al met deze rotzooi?? Juist.. niemand zat op Zen te wachten.
Ik had het vermoeden dat dit zou gaan gebeuren al na de aankondiging, maar wat doe je er als gebruiker aan als je dit niet wil? Juist een andere telefoon van een ander merk kopen.

Nu verschijnt er èèn Reddit post & worden er ineens (gericht) vragen over gesteld.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat de keuzes/acties van wileyfox betreffende deze app niet goed. Maar laten we nou even heel eerlijk zijn, ergens wisten we dit toch allang?
Soms denken we er niet overna of willen we er niet over nadenken; en dan komt de reactie pas als iemand het voor je uitlicht :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de2
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
Wat is het grote probleem eigenlijk?
Er staat toch niets schokkends in de voorwaarden van Zen? Wordt er niet van een mug een olifant gemaakt? Ik denk dat bijvoorbeeld Google Maps het bonter maakt.

• LocK_Out
de2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:
Wat is het grote probleem eigenlijk?
Er staat toch niets schokkends in de voorwaarden van Zen? Wordt er niet van een mug een olifant gemaakt? Ik denk dat bijvoorbeeld Google Maps het bonter maakt.
Ik vraag mij dat ook af en in hoeverre (de meeste) gratis apps niet exact hetzelfde doen.
Ik ben benieuwd wat Wileyfox gaat terugkoppelen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee