CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:56:
[...]
Kun je vaak wel in mediaspelerappjes zelf instellen.
Dingen die ik wel handig vind en niet kwijt zou willen en waarvan ik niet zeker ben of dat nou in Android 6/7 zit of specifiek Cyanogen OS is/was:
- Double Tap Screen On.
Dit is een Spark-only feature (dus niet in de Storm en Swift door gebrek aan ondersteuning van dit in de drivers). In onze eerste, interne release van Nougat zit deze feature helaas op dit moment nog niet.
Hier wel net een report over aangemaakt, met het verzoek dit netjes te behouden, zoals in CyanogenOS.
- Double Tap Screen Off (ook op notificatiebalk).
Zit er in.
- Kunnen aanpassen van (de positie van) de knoppen op de navigatiebalk onderaan.
Waar zat dat ook alweer in CyanogenOS? Kan het zo snel niet vinden.
- Wisselen tussen laatste twee apps bij ingedrukt houden 'recent gebruikte apps lijst' knopje.
Reeds beantwoord door andere Tweakers. 2x indrukken, doet wisselen tussen laatste 2 apps. Ingedrukt houden geeft splittscreen.
- Volumeknoppen die van functie wisselen bij draaien van portrait naar landscape.
Reeds gerapporteerd. Zit momenteel niet in Nougat voor de Swift 2, maar daar gaat het ook komen. Mogelijk komt het wel direct in de Nougat release voor de Sprak (want dat duurt nog even).
- 'Quick Pulldown' als je je notificaties aan de ene kant opentrekt.
Vond ik ook altijd erg handig in CyanogenOS, maar zit niet in Nougat. Ik ga kijken of ik hier een report voor kan maken, maar aangezien de Nougat pull down menu geheel anders is, denk ik niet dat hier prioriteit voor zal zijn, als ik ze al kan overtuigen.
- Kunnen instellen of het toestel wel of niet aan gaat bij insteken/uithalen laadkabel. (Niet dus)
Zit niet in CyanogenOS, maar vind ik wel een goed idee. Ik verwacht dat ze hier lage prioriteit aan zullen geven, maar het is wel een goed idee.
En wat ik verder nog even vergeten ben.
Zitten al die dingen (nog) in de nieuwe firmware?
Geen idee, maar als je iets te binnen schiet, graag.