Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Vorig jaar introduceerde Wileyfox twee hele interessante toestellen, namelijk de Swift en de Storm. Waarbij de Swift een ware verkoophit was, het toestel had een goede prijs/specificatie verhouding en de software was door CyanogenOS dik in orde.

Dit jaar is heeft het drie nieuwe toestellen geïntroduceerd. De Spark, Spark+ en Spark X. De Spark is het goedkoopste model en daarmee ook het toestel met de minste specificaties. Het wordt geleverd met een Mediatek MT6735A, ondersteund door 1GB ram en 8 GB rom, heeft een 5" HD scherm en wordt verkocht vanaf €119,99. De Spark+ is het duurdere broertje en heeft nagenoeg dezelfde specificaties, het wordt geleverd met 2GB ram en 16GB opslag, en de front camera heeft een resolutie van 13MP in plaats van 8MP van de 'normale Spark'. De Spark+kost €149,99.

De Spark X is de duurste telefoon in het rijtje en heeft in tegenstelling tot de andere twee toestellen een 5,5" HD-scherm en een MT6735 soc en kost €169,99 de rest van de specificaties zijn hetzelfde als de +.

Alle toestellen worden geleverd in het wit en zwart, kunnen uitgebreid worden met een microSD kaart, bieden ondersteuning voor dual sim en draaien op CyanogenOS 13 gebaseerd op Android 6.0 op de website van Wileyfox kan verder een glasverzekering en drie jaar garantie gekocht worden.

Voor alsnog komen alleen de Spark + en Spark X naar Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2
CPUMediatek MT6735 (1,3Ghz Quad Core)
GPUARM Mali-T720
RAM2 GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 32GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/n, FM-Radio
AansluitingenUSB2.0, 3,5mm audio aansluiting
SensorenLed-Notification, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,5" HD-scherm
Camera FrontOV8858: 8MP, FF
Camera backSamsung 3M2: 13MP, AF (met enkele ledflitser)
Accu3000mAh (Vervangbaar)
KleurWit, Zwart
Afmetingen154,35 x 78,6 x 8,75 mm
Gewicht162,9 g
Prijs€169,99
Release Datum12 juli
BijzonderhedenDual Micro-Sim
Accessoires1 A Oplader

De Wileyfox Spark X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
3G/HSPDA-900, 2100 MHz
FDD-LTE3, 7, 20800, 1800, 2600 Mhz

Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.

Terug naar Inhoudsopgave

De Spark X wordt standaard geleverd met CyanogenOS. De laatste versie kan altijd gevonden worden op de support pagina van Cyanogen. Voor alle andere ROM's kan je kijken op AndroidFileHost (met dank aan rens-br)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.028-06-2016Topic aangemaakt
V2.003-10-2016Linkjes naar ROM's toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Hubbes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:57:
Ik vond dat antwoord eigenlijk ook raar, maar blijkbaar is de Spark plus echt wel bedoeld als goedkoper en iets simpeler alternatief voor de Swift (en idem Spark x voor de Storm denk ik dan).
Ben dit niet met je eens. De Spark X kost €169,-, terwijl de Storm verkocht wordt voor rond de 300 euro. Ik verwacht ook dat er geen tegenhanger meer komt van de Storm.

De Storm is namelijk in alle gevallen achter gebleven op de Swift, de verkoop, software en updates was allemaal minder bij de Storm. (Kijk ook maar eens naar het topic hier op tweakers en vergelijk dat met de Swift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Klopt het dat de Spark X inderdaad alleen 2,4 Ghz WiFi gaat ondersteunen? Volgens de specificatiepagina op Tweakers zou het toestel wel 5 Ghz moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ovindel schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:26:
Klopt het dat de Spark X inderdaad alleen 2,4 Ghz WiFi gaat ondersteunen? Volgens de specificatiepagina op Tweakers zou het toestel wel 5 Ghz moeten ondersteunen.
Tweakers heeft het dan fout in de specificaties staan. Volgens de specificaties op de website ondersteund de Spark X alleen 2,4Ghz:
Wi-Fi Frequency 2.4GHz

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 11:00 ]

• rens-br
Op de Cyanogen Support website is de rom voor de WileyFox Spark X verschenen:

cm-13.0.2-ZNH0EAS5UI-porridgek3-boot-debuggable-aecf83fae9.img
cm-13.0.2-ZNH0EAS5UI-porridgek3-signed-c0e4a11be4.zip
cm-13.0.2-ZNH0EAS5UI-porridgek3-signed-fastboot-8700936728.zip

Tevens heb ik de roms gemirrord op AndroidFileHost.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-10-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58
Gister de telefoon binnen gekregen voor mijn vrouw en hij bevalt zeer goed. ik had namelijk zelf een maand geleden de swift besteld en die bevalt ook zeer goed.

Mijn vrouw wil echter een flipcase. Deze zijn er (nog) niet origineel. heeft iemand van jullie ervaring met een universeel hoesje? zo ja; welke en bevalt i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
Ben serieus aan het kijken om de Spark X te besetllen, ik blijf echter met 1 vraag zitten.

Wat is de maximale capaciteit van het SD kaartje wat erin kan? Ik zie namelijk verschillende dingen, nl. 32gb en ik zie dat het rom van 16GB uit te breiden is naar 32?

Als het echt maar 32gb is , dat is wel wat weinig. Maar goed, daar komen we wel overheen voor de prijs en de standaard CM13 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
lucas321 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:43:
Ben serieus aan het kijken om de Spark X te besetllen, ik blijf echter met 1 vraag zitten.

Wat is de maximale capaciteit van het SD kaartje wat erin kan?
In mijn OP staat inderdaad 16GB rom en uitbreidbaar tot 32GB, dus dat er een microSD kaart in kan tot 32GB. Als ik de specificaties op de website erbij pak staat daar:
SD Max Expansion 32GB
Als ik dan de MicroSD kaart standaard erbij pak, kan je concluderen de Spark X ondersteuning heeft tot SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De Oktober patch update is inmiddels te vinden op de CyanogenOS website en via AndroidFileHost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
(jarig!)
Kan iemand mij vertellen hoe de processor presteert? Mijn vrouw wilt een nieuwe telefoon maar wel 1 die een goede performance heeft. Ze heeft een Moto-G gehad, maar die performance ging op den duur erg achteruit. Ze heeft nu een oude van haar moeder, maar die laadt niet goed op en ik hoor alleen maar frustraties.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Lanithro schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:00:
Kan iemand mij vertellen hoe de processor presteert? Mijn vrouw wilt een nieuwe telefoon maar wel 1 die een goede performance heeft. Ze heeft een Moto-G gehad, maar die performance ging op den duur erg achteruit. Ze heeft nu een oude van haar moeder, maar die laadt niet goed op en ik hoor alleen maar frustraties.
Het is volgens mij een zeer capabele processor. Maar ik zou even wachten tot morgen, want dan wordt de Swift 2 officieel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
(jarig!)
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:13:
[...]

Het is volgens mij een zeer capabele processor. Maar ik zou even wachten tot morgen, want dan wordt de Swift 2 officieel aangekondigd.
Ik was ook niet van plan om meteen te gaan aanschaffen maar goed dat je het aangeeft. Ben benieuwd naar de Swift 2.
Ik hoop alleen dat ze niet hetzelfde gaan doen als Lenovo met de Moto serie. 6 verschillende versies op de markt brengen. Zit niet te wachten op een Wileyfox Not so Swift, Slightly Swifter of Slightly bigger Swift.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn vriendin wil ik een VR bril kopen, maar ik twijfel of dit zou werken in combinatie met haar telefoon, de wileyfox spark x. Namelijk: haar telefoon lijkt geen gyroscope functie te hebben, welke wel nodig is voor VR brillen. Heeft iemand hier ervaring mee? []/]

Je kan de Google VR bril ook gebruiken / installeren zonder bril. Je kan dan kijken wat er gebeurd met het beeld als je de telefoon op en neer beweegt.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 14-11-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:02
Ik heb de Spark X inmiddels dik een maand. Ik ben erg onder de indruk van de prestaties en kwaliteit zeker als je weet dat je voor dit toestel maar 170 eur neertelt.

Wat eigenlijk pas vandaag bij mij is gaan dagen is dat dit een telefoon is met het OS van Cyanogen en niet een telefoon met CyanogenMod.
Ik vond het bij mijn oude Samsung S4 zo handig dat je nightly builds kon downloaden en installeren bijna elke dag wel een nieuwe update. Bij de OS versie van Cyanogen is dat niet het geval.

Hoe updaten jullie dit toestel? Met welke regelmaat?

Ik vindt het nogal wat dat de Android security Patch bij mij is blijven steken op 1 oktober. Via de standaard update check (settings>about phone>update) krijg ik de melding dat er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lucas321 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:24:
Ik heb de Spark X inmiddels dik een maand. Ik ben erg onder de indruk van de prestaties en kwaliteit zeker als je weet dat je voor dit toestel maar 170 eur neertelt.

Wat eigenlijk pas vandaag bij mij is gaan dagen is dat dit een telefoon is met het OS van Cyanogen en niet een telefoon met CyanogenMod.
Ik vond het bij mijn oude Samsung S4 zo handig dat je nightly builds kon downloaden en installeren bijna elke dag wel een nieuwe update. Bij de OS versie van Cyanogen is dat niet het geval.

Hoe updaten jullie dit toestel? Met welke regelmaat?

Ik vindt het nogal wat dat de Android security Patch bij mij is blijven steken op 1 oktober. Via de standaard update check (settings>about phone>update) krijg ik de melding dat er geen updates beschikbaar zijn.
Je kan natuurlijk altijd proberen om CyanogenMod op jouw Spark X te installeren. De bootloader is gewoon makkelijk te unlocken en er is ook een TWRP recovery beschikbaar, dus ga je gang.

Qua security updates kan ik je vertellen dat wij ietsje achter lopen, gezien de veranderingen bij Cyanogen, maar dat gaat binnenkort helemaal goed komen. Security update blijven dus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:28:
Security update blijven dus komen.
Alleen security updates of ook een update naar Nougat voor alle Wileyfox toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik overweeg om een Wileyfox Spark X aan te schaffen voor erbij. Is er al meer duidelijkheid over wat er nu gaat gebeuren qua OS? LineageOS? Tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:01:
Ik overweeg om een Wileyfox Spark X aan te schaffen voor erbij. Is er al meer duidelijkheid over wat er nu gaat gebeuren qua OS? LineageOS? Tijdstip?
Alles over deze vraag kan gevonden worden in: nieuws: Wileyfox-smartphones krijgen nieuw OS op basis van Android 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Enkele vragen aan Wileyfox over de Spark X.

1. Bij een USB verbinding met de PC kan ik geen bestanden overzetten naar en van het toestel. Zijn er aanvullende USB drivers nodig? Waar kan ik die uit officiële bron downloaden?

2. Kan ik ergens een flash/update utility voor op de PC en de (laatste) Android firmware/updates downloaden voor niet-OTA updaten van de firmware? Welke versies staan op de eerder gegeven links naar Androidfilehost en zijn er ergens op de/een officiële Wileyfox site hashes te vinden waarmee de integriteit van dergelijke bestanden te verifiëren is? Waar staat de procedure beschreven voor niet-OTA updaten? Waar vind ik een File History/Change Log van de firmware?

3. Als ik een OTA update wil doen welke Android processen hebben dan internet toegang naar welke IP adressen nodig? Dit i.v.m. het doorlaten van deze processen door een firewall.

4. Is er ergens iets van een manual in PDF vorm te downloaden? Op de Wileyfox site staat alleen een Spec Sheet.

5. Als ik via een OTG adaptertje een externe flashdrive aansluit wordt die in Settings - Storage & USB gerapporteerd als 'Portable Storage'. Echter tekst en icoontje zijn grijs en ik kan door de subdirectories bladeren maar kan niets openen. Toast foutmelding: "Cannot open file". De meegeleverde File Manager 'ziet' de externe opslag niet eens. Pas als ik een bestandsbeheerappje van derden installeer kan ik die toegangsrechten tot de externe opslag geven en er normaal mee omgaan en bestanden overzetten.

Hoe kan ik vanuit de ingebouwde functionaliteit van het toestel dergelijke externe opslag benaderen? Waar kan ik de relevante onderdelen de vereiste toegangsrechten geven die bij een appje van derden doodsimpel te verstrekken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Betreffende vraag 3.

Ik had (nog) geen Google account op het toestel geïnstalleerd en had mogelijk de Play Store app (en Play Services?) even gestopt. Toen ik uit gewoonte even op de Play Store app tikte (en die herstartte?) begon een update te downloaden. Blijkbaar gebruikt het OTA updateproces hier zaken van?

Ik heb die laten installeren. Security patch level van 1 oktober. Vanmorgen werd er weer een update gemeld. Weer laten installeren. Security patch level van 1 december.

Toen werd het interessant/vreemd. Bij een volgende update check, waarvoor nu blijkbaar een nieuwe versie van de 'System updates' app wordt gebruikt blijkt deze verbinding te willen maken naar: plesk.bancodasaude.com:443

Huh?

Schijnt Portugees te zijn. Google vindt er van alles over en vertaalt het als 'Health care bank'. Ik heb de site zelf bewust maar even niet direct bezocht. Alleen via de Google cache.

Wat heeft een System updates appje voor CyanogenMod in hemelsnaam op de site van een Portugese instelling, mogelijk een kliniek, te zoeken? En dan in het beheersgedeelte?

Ik vind het maar vreemd en mogelijk verdacht.

Graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:54:
Enkele vragen aan Wileyfox over de Spark X.

1. Bij een USB verbinding met de PC kan ik geen bestanden overzetten naar en van het toestel. Zijn er aanvullende USB drivers nodig? Waar kan ik die uit officiële bron downloaden?
Zodra je de Spark X hebt verbonden met de PC, moet je de notificatiebalk naar beneden slepen en daar kan je de USB-modus kiezen. Standaard staat die op laden, maar als je data wilt overzetten, moet je MTP kiezen.

Driver zitten standaard in Windows. Voor een Mac moet je even Android File Transfer downloaden
2. Kan ik ergens een flash/update utility voor op de PC en de (laatste) Android firmware/updates downloaden voor niet-OTA updaten van de firmware? Welke versies staan op de eerder gegeven links naar Androidfilehost en zijn er ergens op de/een officiële Wileyfox site hashes te vinden waarmee de integriteit van dergelijke bestanden te verifiëren is? Waar staat de procedure beschreven voor niet-OTA updaten? Waar vind ik een File History/Change Log van de firmware?
Hiervoor kan je contact met ons opnemen en helpen wij jou graag. Helaas hebben wij momenteel nog geen platform waar al dit op gepubliceerd staat. Dit is wel de planning om in de toekomst aan te bieden, maar aangezien wij momenteel druk bezig zijn met de transitie van Cyanogen OS naar onze eigen Android 7.1.1 versie, is dat nog niet in ontwikkeling.
3. Als ik een OTA update wil doen welke Android processen hebben dan internet toegang naar welke IP adressen nodig? Dit i.v.m. het doorlaten van deze processen door een firewall.
Pfoe, daar kan ik je zo geen antwoord op geven. Ik ga dit even navragen in Londen.
4. Is er ergens iets van een manual in PDF vorm te downloaden? Op de Wileyfox site staat alleen een Spec Sheet.
Wat voor een handleiding zoek je precies? Een handleiding voor Android is niet beschikbaar.
5. Als ik via een OTG adaptertje een externe flashdrive aansluit wordt die in Settings - Storage & USB gerapporteerd als 'Portable Storage'. Echter tekst en icoontje zijn grijs en ik kan door de subdirectories bladeren maar kan niets openen. Toast foutmelding: "Cannot open file". De meegeleverde File Manager 'ziet' de externe opslag niet eens. Pas als ik een bestandsbeheerappje van derden installeer kan ik die toegangsrechten tot de externe opslag geven en er normaal mee omgaan en bestanden overzetten.

Hoe kan ik vanuit de ingebouwde functionaliteit van het toestel dergelijke externe opslag benaderen? Waar kan ik de relevante onderdelen de vereiste toegangsrechten geven die bij een appje van derden doodsimpel te verstrekken zijn?
Dat het niet werkt is logisch, aangezien onze Spark X geen OTG ondersteund. Wat wel vreemd is, is dat hij dan in Settings - Storage & USB de verbonden flashdrive als "Portable Storage" rapporteerd.

WF

P.S. Als je volgende keer vragen hebt, tag ons (@Verwijderd) even aan jouw bericht, dan krijgen wij daar een notificatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:41:
Zodra je de Spark X hebt verbonden met de PC, moet je de notificatiebalk naar beneden slepen en daar kan je de USB-modus kiezen. Standaard staat die op laden, maar als je data wilt overzetten, moet je MTP kiezen.

Driver zitten standaard in Windows. Voor een Mac moet je even Android File Transfer downloaden
Dat is allemaal bekend (is mijn 9-10e Android apparaat). Waar dat bij andere apparaten wel werkt doet het dat hier dus niet. Geen enkele gekozen USB optie maakt dat er een externe opslag op de PC verschijnt. Soms staan er op het device zelf ook specifieke drivers die van een klein gereserveerd stukje flashgeheugen in het toestel zelf, dat wél toegankelijk is, te installeren zijn op de PC.
Hiervoor kan je contact met ons opnemen en helpen wij jou graag. Helaas hebben wij momenteel nog geen platform waar al dit op gepubliceerd staat. Dit is wel de planning om in de toekomst aan te bieden, maar aangezien wij momenteel druk bezig zijn met de transitie van Cyanogen OS naar onze eigen Android 7.1.1 versie, is dat nog niet in ontwikkeling.
Dat contact legde ik nu toch? Waar zou ik dat anders moeten doen? Nu hebben anderen er ook nog wat aan als ze kunnen meelezen. :)
Wat voor een handleiding zoek je precies? Een handleiding voor Android is niet beschikbaar.
Ja. Om te weten wat er aan meegeleverde functionaliteit in zit. Een PDFje laat zich lekker makkelijk op relevante termen doorzoeken als je je afvraagt of iets er in zit en waar en hoe.

Zo'n handleiding hoort er wat mij betreft altijd te zijn. Voor de standaard CyanogenMod/OS zal die er waarschijnlijk toch al wel geweest zijn? Die pas je dan aan aan de versie die je als Wileyfox meelevert en klaar. Wel veranderingen verwerken maar dat zijn redelijk beperkte klusjes.
Dat het niet werkt is logisch, aangezien onze Spark X geen OTG ondersteund. Wat wel vreemd is, is dat hij dan in Settings - Storage & USB de verbonden flashdrive als "Portable Storage" rapporteerd.
Blijkbaar ondersteunt het het dus wel. Als ik er (een wat oudere versie van) ES File Explorer via een Bluetooth verbinding naartoe getweakt heb ;) (want USB/PC werkt niet) kan ik daarmee de thumbdrive probleemloos benaderen. Alleen de interne onderdelen 'snappen' het niet. Dat blijkt overigens slechts voor een deel zo als ik vanuit de Settings-Storage & USB de drive doorblader ben ik ondertussen achter. Bij aantikken van een .apk of .mp3 (waarbij een hoofdtelefoonicoontje getoond wordt wat aangeeft dat het bestandstype wel herkend wordt, en er zit een app in het toestel die mp3 bestanden kan afspelen) krijg je bij beide typen die foutmelding. Ik heb ondertussen ontdekt dat het bij .txt bestanden wel werkt. Dan krijg ik de keuze die met geschikte appjes te openen. Daar toch geen rechtenkwestie dus maar er is blijkbaar geen adequate koppeling van bestandstypen/extensies naar apps waarmee die geopend kunnen worden. De meegeleverde File Manager die de externe drive totaal niet 'ziet' lijkt wel een permissiekwestie te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qbFoBswRB6Vi22Kp9ESvERTs/full.png
P.S. Als je volgende keer vragen hebt, tag ons (@Verwijderd) even aan jouw bericht, dan krijgen wij daar een notificatie van.
Taggen? Hier op Tweakers? Werkt dat? Gebruik ik nooit. :+ Ik weet wel dat als ik iemand quote die een notificatie krijgt. Dat gebruik ik dan ook soms wel om iemand die te laten krijgen. Zal nu dus ook gebeurd zijn.

Maar voor de zekerheid dan... Dit al gezien? :)
CaptJackSparrow in "[Wileyfox Spark X] Het grote Accessoires topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@Verwijderd

Ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord over die Portugese kliniek. Was die over het hoofd gezien?

CaptJackSparrow in "[Wileyfox] RMA & Support"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:41:
@Verwijderd

Ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord over die Portugese kliniek. Was die over het hoofd gezien?

CaptJackSparrow in "[Wileyfox] RMA & Support"
Ja, dat heb ik even nagevraagd: Dat klopt, daar is niets vreemd aan. Onze FOTA-server heeft daar een redirect, wat nodig is om de Cyanogen FOTA-server requests op te vangen.

Waarom dat zo'n vreemde link is met die Portugese kliniek is mij nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk later meer daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:32:
Ja, dat heb ik even nagevraagd: Dat klopt, daar is niets vreemd aan. Onze FOTA-server heeft daar een redirect, wat nodig is om de Cyanogen FOTA-server requests op te vangen.

Waarom dat zo'n vreemde link is met die Portugese kliniek is mij nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk later meer daarover.
Ik vind het toch wel knap eigenaardig.

Dit zijn de adressen waar de 'oude' System Updates contact mee wou maken. Allemaal van Google (1e100.net). Je kunt aan het (Uninstalled) zien dat die versie met de update vervangen is door een andere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NPN9wKgorfiQ3zPIIJjpiG94/full.png

En dit is waar die andere versie toen contact mee wou maken. Héél apart. :? Met een firewall zie je dat allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zNYLSArpRskZNySIA76kYnAy/full.png

Die firewall is deze voor het geval men nieuwsgierig is.

Google Play: NoRoot Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* dit hoeft niet hier, maar in de link die je hieronder zet:

CaptJackSparrow in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

*knip* ook dit hoeft niet hier

Gisteravond wou System updates naar nog een andere niet voor de hand liggende URL.

Wat heeft convergent-evolution.com met Wileyfox of Cyanogen OS van doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q1DaJTWippgMxjBLC2LtZ3FJ/full.png

Google weet er niet veel over met slechts vier hits. Schijnt weer Portugees te zijn volgens WHOIS informatie.

Die oude versie die naar Google servers ging kan ik snappen. Amazon AWS servers snap ik ook. "wileyfox-update.com" zou ik ook snappen evenals "cyanogenos-update.com", evt. iets van Cloudfront. Maar bij dit soort domeinen ga ik denken aan een gehackte firmware met een gehackte System Updates .apk die nieuwe malware van gehackte sites wil installeren waar die malware geparkeerd is.

Het komt niet goed over als dit soort vreemde domeinen gebruikt worden, ook al zou het wel legitiem zijn. Dat de meeste mensen geen firewall geïnstalleerd hebben en dit 'toch niet zien' mag geen reden zijn om dan maar willekeurige domeinen te gebruiken. Dat komt niet professioneel over. Ook daar mag/moet wat mij betreft enige adequate aandacht en moeite aan worden besteed.

Oh ja... dan dus ook nu maar voor de zekerheid @Verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 28-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:18:
*knip* dit hoeft niet hier, maar in de link die je hieronder zet:

CaptJackSparrow in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

*knip* ook dit hoeft niet hier

Gisteravond wou System updates naar nog een andere niet voor de hand liggende URL.

Wat heeft convergent-evolution.com met Wileyfox of Cyanogen OS van doen?

[afbeelding]

Google weet er niet veel over met slechts vier hits. Schijnt weer Portugees te zijn volgens WHOIS informatie.

Die oude versie die naar Google servers ging kan ik snappen. Amazon AWS servers snap ik ook. "wileyfox-update.com" zou ik ook snappen evenals "cyanogenos-update.com", evt. iets van Cloudfront. Maar bij dit soort domeinen ga ik denken aan een gehackte firmware met een gehackte System Updates .apk die nieuwe malware van gehackte sites wil installeren waar die malware geparkeerd is.

Het komt niet goed over als dit soort vreemde domeinen gebruikt worden, ook al zou het wel legitiem zijn. Dat de meeste mensen geen firewall geïnstalleerd hebben en dit 'toch niet zien' mag geen reden zijn om dan maar willekeurige domeinen te gebruiken. Dat komt niet professioneel over. Ook daar mag/moet wat mij betreft enige adequate aandacht en moeite aan worden besteed.

Oh ja... dan dus ook nu maar voor de zekerheid @Verwijderd.
Ik vermoed dat de URL een simpele redirect is, waarmee ze simpel op 1 adres de verwijzing naar de daadwerkelijke OTA server kunnen beheren, maar ik kan het ook mis hebben.
Feit is wel dat Wileyfox bezig is de OTA servers om te zetten naar een nieuw platform. Misschien is de eerste URL de main update die er nu uit ligt, en de 2e een backup via een redirect, die ze kunnen aanpassen als de main eruit ligt (zoals nu)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Ik vermoed dat de URL een simpele redirect is, waarmee ze simpel op 1 adres de verwijzing naar de daadwerkelijke OTA server kunnen beheren, maar ik kan het ook mis hebben.
Feit is wel dat Wileyfox bezig is de OTA servers om te zetten naar een nieuw platform. Misschien is de eerste URL de main update die er nu uit ligt, en de 2e een backup via een redirect, die ze kunnen aanpassen als de main eruit ligt (zoals nu)
Ik kan ook van alles vermoeden. Ik gaf ook al aan dat het best mogelijk is dat het legitiem is maar het stáát gewoon vreemd en niet echt professioneel. Hoeveel moeite is het om zelf een adequaat eigen domein in de lucht te gooien dat die eventuele redirects voor zijn rekening neemt? Een hele kleine moeite in verhouding tot het totale runnen van Wileyfox lijkt me.

Met "wileyfox-update-1.com" en "wileyfox-update-2.com" etc. kun je ook genoeg fallback/redundancy creëren. Kosten voor zoiets zijn zeer laag als er geen grote hoeveelheden data vanaf hoeft te worden gehaald, wat bij een redirect niet het geval is. Het geeft wel meteen een signaal af dat updates via een officiële route verlopen waarbij je je niet allerlei vreemde zaken hoeft te gaan voorstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 28-03-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
@CaptJackSparrow Zie berichten in de andere Wileyfox topics

Onderzoek van Androidworld leert dat de FOTA-applicatie die in de laatste Cyanogen OS-variant zit verbinding maakt met convergent-evolution.com:443. Interessant daarbij is dat Ricardo Cerqueira, voormalig Director of System Engineering bij CyanogenOS, eigenaar is bij Convergent Evolution. Hieruit maakt de website op dat (een deel) van het team van ontwikkelaars van het voormalige Cyanogen OS werkzaam is bij het Britse Wileyfox. Navraag bij Wileyfox leert echter dat men hier geen commentaar op wenst te geven.

https://androidworld.nl/n...kelaars-cyanogen-os-over/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ze hebben hier meegelezen vermoed ik? Ik had ondertussen zelf ook al informatie over de links tussen Ricardo Cerqueira en CyanogenOS en convergent-evolution.com i.c.m. Wileyfox gekregen maar ik had niet de behoefte er een artikeltje van te maken wat mensen met websites wel willen om bezoekers te kunnen trekken. Zijn naam staat als Registrant in de WHOIS link waar ik naar verwees. Ik herkende die naam ook niet omdat dit mijn eerste gebruik van een Cyanogen product is en ik me er eerder weinig in verdiept had. Ik kende de Cyanogen namen natuurlijk wel al vele jaren.

Dat 'onderzoek' zal een Google search op die naam zijn geweest waarmee zijn connectie met Cyanogen boven water komt. Ik wou antwoord van WF zelf hebben dus vroeg ik het simpelweg hier.

Reken maar dat Tweakers flink gelezen wordt daar. Zullen hier ook wel een account hebben. Mij te toevallig dat het daags na mijn melding hier komt. Het zit in de laatste update die denk ik al een tijdje (maanden?) uit is maar die ik pas recent geïnstalleerd heb omdat ik dat toestel nog maar net heb.

Een adequate bronvermelding/verwijzing was dan ook netter geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@Verwijderd

Ondersteunt de SD slot van de Spark X UHS-I? In elk geval lijkt het in de Spec Sheet opgegeven maximum van 32GB niet op te gaan want een 64GB SDXC kaartje wordt prima herkend. Die 32GB is de bovengrens van SDHC maar niet bijster relevant als SDXC ook gewoon ondersteund wordt.

En waarom kan ik geen Move2SD doen? Is dat een OS 'feature'? Moet ik de hele kaart nu als 'intern' geheugen laten formatteren maar kan ik hem dan ook niet elders uitlezen? Een van de voordelen van een SD kaartje is dat je er allerlei bestanden op kunt zetten en back-ups heen kunt schrijven die als het toestel defect gaat op een PC of ander toestel gelezen of gerestored kunnen worden. Met een Move2SD functie heb je dus zowel de mogelijkheid om meer apps te kunnen installeren dan het interne geheugen kan bevatten alsook de mogelijkheid om er bestanden en back-ups te parkeren. Best of both worlds. Dat ga je er dan toch niet uithalen?

Geef dan de optie om die SD kaart in twee partities te verdelen en een deel als intern opslaggeheugen te adresseren. Dat deed ik jáááren geleden ook met mijn allereerste Android device dat maar 512 MB opslag had waarvan Android maar iets van 172 MB over liet. Dát liep snel vol. Die heb ik daarom toen geroot en daar heb ik Link2SD gebruikt die dat kunstje kon.

Google Play: Link2SD

Ideaal stukje software. Doe het dan ook zo. Gaat/kan dat met het nieuwe OS veranderen?

Anders is rooten en weer dat Link2SD gebruiken misschien de betere optie.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen is niet toegestaan binnen 24 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 31-03-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
@CaptJackSparrow Veel van je vragen zijn wel standaard android vragen hoor. Het uitbreiden van het geheugen van je telefoon dmv een sd kaart zit sinds android 7 (of was het toch 6??) standaard in het OS. Je hebt daarmee 2 opties, of format als standaard sd en dan kan het kaartje ook in een ander device en kan je zonder problemen bij je bestanden of format als interne storage en dan is de uitleg ook zoals je aangeeft, de sd kaart is dan niet meer te gebruiken buiten je telefoon. WileFox kan hier weinig aan doen, dit is gewoon as design.

Link2SD is dan idd een mooie optie maar goed dan heb je wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

SuperKneus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:25:
@CaptJackSparrow Veel van je vragen zijn wel standaard android vragen hoor. Het uitbreiden van het geheugen van je telefoon dmv een sd kaart zit sinds android 7 (of was het toch 6??) standaard in het OS. Je hebt daarmee 2 opties, of format als standaard sd en dan kan het kaartje ook in een ander device en kan je zonder problemen bij je bestanden of format als interne storage en dan is de uitleg ook zoals je aangeeft, de sd kaart is dan niet meer te gebruiken buiten je telefoon. WileFox kan hier weinig aan doen, dit is gewoon as design.

Link2SD is dan idd een mooie optie maar goed dan heb je wel root nodig.
Maar WF gebruikt geen standaard Android (waar het gewoon dom is om nuttige functionaliteit te vervangen door slechtere) maar CyanogenOS en spoedig iets anders waarmee men de mogelijkheid heeft eventuele foute keuzes uit standaard Android niet óók te maken maar voor betere opties te gaan. Vandaar mijn vraag/suggestie.

Ik weet van adoptable storage maar het is dom om daarmee normale opslagmogelijkheden van een SD kaartje te elimineren. Het moet geen of/of zijn maar en/en. Google is hierin een slechte trendsetter omdat die 'geloven' in online storage waar je volgens hun alles heen moet sturen. Daarom heeft mijn Nexus 7 ook geen SD slot maar ook met 32GB loop je op den duur tegen die limiet aan. Koop ik dus ook nooit meer. Geen SD slot = niet kopen.

Mijn eerste smartphone was een Huawei die een keuzeoptie had om de interne opslag of de SD kaart als primaire locatie te gebruiken voor apps. Mensen die hun toestel niet kenden klaagden wel dat ie zo gauw vol zat wat kwam omdat ze de handleiding niet hadden gelezen. Ik had er geen last van. Ik heb het nooit in detail uitgezocht maar het leek iets vergelijkbaars te doen als adoptable storage maar zonder dat je de hele kaart hiervoor moest reserveren. Je kon de SD kaart nog gewoon voor bestanden en back-ups gebruiken.

Link2SD is inderdaad een veelzijdig appje. Rooten moet niet moeilijk zijn. Ik heb de bootloader een paar dagen geleden voor de zekerheid maar vast ge-unlockt dus rooten is nog maar een kleine stap. Het is alleen nogal belachelijk dat men Android gaat verkreupelen en dat de gebruiker dan moet rooten en 3d party apps moet gaan gebruiken om weer voor die verkreupeling te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn LG G4 die ook op Marshmallow draait heeft overigens wel gewoon de optie bij apps om data naar de SD kaart te verplaatsen. Die blijkt dan weer standaard géén adoptable storage geïmplementeerd te hebben wat je wel weer met ADB kunt aanzetten. Daar blijft trouwens ook nog steeds veel data op de interne SD kaart staan ondanks dat er bij de app wordt aangegeven dat het op de externe SD kaart zou staan. :? Die externe wordt bijv. bij spellen met de merknaam genoemd maar de data wordt met het appje DiskUsage getoond als staande op de interne SD kaart waar dat gigabytes van het schaarse interne geheugen opslokt. :X Zeer verwarrend allemaal. Dat hele concept van 'interne SD kaart' is m.i. altijd ook een vrij zonderlinge en onhandige constructie geweest. Je begrijpt niet wat de Androidontwikkelaars nou precies bezielt om met dergelijke constructies te werken.

Nu blijkt ondertussen dat het ook zonder root via ADB mogelijk is om een SD kaartje in twee partities te verdelen in de Wileyfox Spark X waarvan er dan één adoptable is (en geadopteerd wordt) en de andere gewoon portable blijft. Dat heb ik ondertussen met een 16GB kaartje even uitgetest en dat werkt maar dan krijg ik weer gewoon de optie om data naar dat geadopteerde deel te verplaatsen net zoals ik dat met de 'klassieke' constructie met een gewoon 'portable' SD kaartje kan doen met eerdere Androidversies. De winst is niet bepaald evident. Er is ook genoeg kritiek te lezen van gebruikers over dat adoptable storage en veel mensen kiezen er dan ook voor om hun niet-gepartitioneerde SD kaartjes niet zo te gebruiken waarmee ze dan de move2sd functionaliteit moeten missen. Gaat lekker zo Google.

Hier staat hoe het herpartitioneren van een SD kaartje werkt.

Dit is het in principe:
First, you need adb working.

1. Have SD card inserted and formatted as portable.
2. Eject your SD card from the Storage & USB menu
3. Use "adb shell" to list your adoptable storage:

like this

$ adb shell sm list-disks adoptable

disk:179_64

disk:179_64 is my SD card that can be made adoptable, I want 75% as external SD:

4. $ adb shell sm partition disk:179_64 mixed 75

Note: Your card may be listed with a comma instead of an underscore, e.g. disk:179,64 in which case, that is what you type:

$ adb shell sm partition disk:179,64 mixed 75

5. This will erase the entire SD card, giving 75% as portable storage and the rest as adopted internal storage.

6. Reboot your phone.

7. From Storage & USB menu, select the SD card (internal) and choose Migrate Data (so that apps, where possible, are installed there).

8. From the Storage & USB rename the adopted storage to have some name like Adopted otherwise if it has the same name as the external storage partition, the USB MTP view may only show the internal

Now you have adopted storage that can accept apps which allow "move to SD", and also an SD card where you can store Plex movies, google play music, photos, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nog maar even in de herhaling.
CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:39:
@Verwijderd

Ondersteunt de SD slot van de Spark X UHS-I? In elk geval lijkt het in de Spec Sheet opgegeven maximum van 32GB niet op te gaan want een 64GB SDXC kaartje wordt prima herkend. Die 32GB is de bovengrens van SDHC maar niet bijster relevant als SDXC ook gewoon ondersteund wordt.
@Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:28:
Nog maar even in de herhaling.

[...]

@Verwijderd
Wij garanderen 32GB. Dat wil zeggen dat onze leverancier van de geheugencontroller dat garandeerd. Wij hebben zelf nog geen 64GB of 128GB microSD gevonden die niet werken in onze toestellen, maar 32GB is gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@Verwijderd

Alleen was mijn vraag of het toestel ook UHS-I ondersteunt. Een UHS-I kaartje kan alleen maar profijt hebben van die eigenschap als het hostapparaat dat ook ondersteunt.

Wikipedia: Secure Digital
Cards that comply with UHS show Roman numerals 'I', 'II' or 'III' next to the SD card logo, and report this capability to the host device. Use of UHS-I requires that the host device command the card to drop from 3.3-volt to 1.8-volt operation over the I/O interface pins and select the four-bit transfer mode, while UHS-II requires 0.4-volt operation.
Die opmerking over de grootte was ter informatie dat de info op de spec sheet niet correct lijkt te zijn maar staat verder los van die vraag.

• W1seguy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
@Verwijderd

Ik ben nu toch wel benieuwd wanneer de update naar Android 7.0 voor mijn Spark X wordt uitgerold. Mijn vrouw heeft een Spark + en deze heeft twee weken geleden de update ontvangen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

W1seguy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:21:
@Verwijderd

Ik ben nu toch wel benieuwd wanneer de update naar Android 7.0 voor mijn Spark X wordt uitgerold. Mijn vrouw heeft een Spark + en deze heeft twee weken geleden de update ontvangen.
Ik dacht, laat ik even checken... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iGrC4Ik1P6wEN796FpaSZ4Nd/full.png

Heeft iemand hem al geïnstalleerd? Ik loop zelf nooit zo hard met die dingen en wacht liever even wat ervaringen van anderen af. ;)

Edit:

Ik checkte Google even voor die aanduiding TNS214D in combinatie met Wileyfox...

Één oude Russische pagina waar die aanduiding ook niet op terug te vinden is. Google in de bocht. :z

Ik keek ook even of er bij Wileyfox zelf misschien iets over op hun site staat...

Welnee. Een beetje adequate info over dit soort zaken geven aan de klant schijnt toch nog steeds erg moeilijk te zijn. Geen énkele info en dus zeker geen changelog wat elke eigenaar van een Spark X toch best zal interesseren. Wat zal er anders zijn? Wat is nieuw maar ook even belangrijk, wat zit er evt. niet meer in?

Ik vond overigens een tekst op de FAQs pagina: https://www.wileyfox.com/faqs
CAN I CHOOSE FROM DIFFERENT WILEYFOX MODELS? WHAT ARE THEY KEY DIFFERENCES BETWEEN THEM?

Swift 2: 5″ HD display, 2GB of RAM, 16GB of ROM, Quad-core processor.
Swift 2 Plus: 5″ HD display, 3GB of RAM, 32GB of ROM, Quad-core processor.
Swift: 5″ HD display, 2GB of RAM, 16GB of ROM, Quad-core processor.
Spark: 5″ HD display, 1GB of RAM, 8GB of ROM, Quad-core processor.
Spark+: 5″ HD display, 2GB of RAM, 16GB of ROM, Quad-core processor.
Spark X: 5.5″ FHD display, 3GB of RAM, 32GB of ROM, Octa-core processor.
Héé... mijn Spark X schijnt een GB RAM te missen, en 16GB ROM, en 4 processorkernen. 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-08-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1seguy
Ik heb de update inmiddels geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is dat de accu, net zoals de Spark + van mijn vrouw, sneller leeg gaat. Er zijn apps van mijn telefoon verdwenen die ik opnieuw moest installeren, onder andere mijn agenda app. Die bleek te zijn vervangen door de Google agenda. Die heb ik onmiddellijk verwijderd en vervangen door de Business Calender. ik ben onder de indruk van de mogelijkheden om de telefoon aan te passen en in te stellen. Ook deze update was voorzien van True Caller, een telefoonapp die een dubieuze reputatie heeft wat betreft privacy en die de accu nogal kan belasten. Deze heb ik uitgeschakeld en een andere tel. app geïnstalleerd, Drupe. Geen idee verder, een en ander zal in de praktijk moeten blijken de komende tijd. :-)

Update: ce accuduur is bijna gehalveerd. Alleen al een nachtje liggen zonder enige activiteit kost zo'n 35% van de accu. Daar ben ik niet blij mee!

@Verwijderd
Ik heb nu enige tijd de update naar Android 7.0 op mijn telefoon staan. Het stroomverbruik is dramatisch toegenomen. In één nacht loopt de accu met 35% terug zonder dat er iets met de telefoon gedaan wordt. Ik denk als je een update uitbrengt dat deze dan verbeteringen moet brengen. in dit geval is het een enorme verslechtering. Ik zou graag een oplossing voor dit probleem hebben want ik wil niet met een accupack op stap moeten om mijn telefoon dagelijks tussentijds te moeten bijladen. Als die oplossing er niet is wil ik graag een mogelijkheid voor een Rollback naar de oude versie. Liever dat dan deze ellende. Trouwens, dat geldt ook voor de Wileyfox Spark + van mijn vrouw. Deze heeft exact hetzelfde probleem :|

[ Voor 37% gewijzigd door W1seguy op 31-08-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden mijn wileyfox Spark X naar android nougat 7.0 geüpgraded, de upgrade verliep prima.
Mobiele data moest ik activeren: instellingen, draadloos en netwerken, meer... Mobiele netwerken en daar koos ik bij Mobiele providers (mijn sim is Mobile Vikings) BASE 4G. Na een herstart van de gsm werkte de mobiele data.
Met de verminderde mogelijkheden om de layout te tunen zal ik moeten leren leven.
@wileyfox:. Een irritant probleem is echter het vibreren (1 maal) bij telefoneren op het moment dat de bestemmeling opneemt. Ook waarneembaar door de bestemmeling. Is dit af te zetten? Of hopelijk opgelost bij een volgende upgrade.
Voor de rest blijft de wileyfox Spark X een prima toestel.

Verwijderd

*knip*. Het dubbelpost van reacties, ook na meer dan 24 uur is niet nodig.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:41:
@wileyfox:. Een irritant probleem is echter het vibreren (1 maal) bij telefoneren op het moment dat de bestemmeling opneemt. Ook waarneembaar door de bestemmeling. Is dit af te zetten? Of hopelijk opgelost bij een volgende upgrade.
Als Nederlander ben ik niet bekend met deze verwoording, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd
Ik bedoel dat als ik iemand opbel, dat op het moment dat de opgebelde de oproep aanneemt, mijn toestel even trilt (vibreert).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 17:14 . Reden: "@wileyfox" vergeten te vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:26
@rens-br
Ik vermoed dat @Verwijderd het volgende bedoelt: Als je deze functie inschakelt, trilt je toestel als je iemand belt en de verbinding tot stand is gekomen.

Ik heb (nog) geen Wileyfox, maar bij mijn Samsung staat deze functie bij 'Geluiden en trillen'.
Hoop dat dit bij jouw toestel ook ongeveer onder deze noemer bij de Instellingen vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rens-br
Dat bedoel ik inderdaad.☺️
Heb het trillen overal afgezet waar het kan. zonder resultaat. Misschien mis ik iets maar ik denk eerder aan een bug.
Voor de update naar Android 7.0 had ik dit fenomeen niet. Ik heb het op beide simkaarten.
Heb ook treucaller eens uitgeschakeld en met een andere telefoon-APP geprobeerd, terug zonder resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een work-around - met hulp uit Google Issue Tracker - is mijn probleem opgelost :
Ik gebruik tasker om DND (Do Not Disturb ="niet storen") aan te zetten vanaf ik de telefoon opneem, en bij het einde van het gesprek DND terug af te zetten.
werkwijze:
Maak twee nieuwe Profiles:
1. Event -> Phone -> Phone Offhook gekoppeld aan een nieuwe task : Do Not Disturb - Mode None
2. Event -> Phone -> Phone Idle gekoppeld aan een nieuwe task : Do Not Disturb - Mode All

Dit werkt en voorlopig heb ik nog geen negatieve bijwerkingen opgemerkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Op 2 september keek ik nog eens op de updatepagina van mijn toestel en kreeg daar de melding dat er géén update was en mijn toestel up to date was. En dat dus zonder dat ik de update naar Android 7 heb gedaan en nog gewoon op Cyanogen OS 6.0.1 zit. Die melding krijg ik nu nog steeds.

Heeft @Verwijderd de update soms weer ingetrokken? Graag een reactie.

Edit: En nu is de update er wel weer. 'Opgelost'. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-09-2017 17:02 ]

• rens-br
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Verwijderd heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... Crossposten in vier topics? Daar was dat nu gesloten [Wileyfox] ervaringen met nieuw OS topic dus handig voor geweest.

Ik heb een reactie die ik nu eigenlijk ook vier keer zou moeten posten omdat die ook niet toestelspecifiek is. Ik vind nl. dat er nog iets essentieels ontbreekt. Een downgrade optie behoort naar mijn mening ook aangeboden te worden voor de mensen voor wie het nieuwe OS om wat voor reden dan ook niet bevalt en die er achteraf voor willen kiezen om voorlopig maar weer het oude OS te blijven/gaan gebruiken. Daarvoor moeten firmwarebestanden dan ook beschikbaar worden gesteld en evt. een flashutility.

Verzoek aan @Verwijderd dus om dit ook beschikbaar te maken op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 15:30
Ik heb ook last van een verminderde batterij. Alleen wat ik heb ontdekt is dat soms de batterij meter 60% aangeeft. Sluit je hem dan op een lader aan en zet je de telefoon uit, dan zie je dat de laad indicator dan soms 80% aangeeft. Het meten van de batterij terwijl android draait lijkt dus niet helemaal correct te zijn.

Ik had met cyanogen nooit problemen met de batterij, maar sinds de update naar android 7 is het niet betrouwbaar en soms is je batterij minder leeg dan wat de batterij meter aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
Hoi allemaal,

Is het iemand al gelukt om Ziggo WifiSpots te activeren op de Spark X?
Ik heb de Nougat update en heb het stappenplan voor Samsung gevolgd op de Ziggo site. Het gaat goed totdat ik het "Ziggo" netwerk moet selecteren, dat staat er gewoon niet bij (wel Ziggo12345ef-netwerken uit de buurt) terwijl ik toch echt WifiSpots heb aangezet op de Ziggo-site Ook kan ik niet handmatig een WPA2 Enterprise-netwerk toevoegen aangezien ik alleen de keuze krijg uit WPA2 PSK.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

Na de update naar 7.x nu ook truecaller, Iemand een linkje of uitleg hoe ik de standaard caller app kan installeren ipv de truecaller meuk?

*knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.
Geeft bij verschillende versies steeds: "deze app is niet compatibel met je telefoon" :|

edit:
de "NONNEXUS" werkt!
*knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 14:25 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1seguy
Hoi allemaal,

Ik wil mijn Spark X gebruiken als hotspot maar telkens na ong. 2 minuten verbreekt de verbinding. Ik heb gezocht in instellingen maar helaas, de instelling hiervoor niet gevonden. Hoe kan ik de telefoon instellen voor thetering zonder dat na korte tijd automatisch de verbinding wordt verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is er nog contact hier op GoT met @Verwijderd?

Ik kan op hun site https://wileyfox.com geen live-chat knopje meer vinden waar op sommige pagina's (screen replacement) wel naar verwezen wordt. Ik vind er ook geen e-mail adres of contactformulier. Beetje lastig communiceren zo.

Weet iemand hoe ik ze momenteel het beste kan bereiken?

Vind wel dit op site van derden. Weet niet of dat (nog) zal werken.
customersupport@wileyfox.com
Phone: 020 8839 8888
https://customercareconta...omer-service-phone-email/

Iemand ze recent nog gemaild op dat adres?

[ Voor 28% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-01-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CaptJackSparrow schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:39:
Is er nog contact hier op GoT met @Verwijderd?
Gezien het feit het Benelux kantoor dicht is, verwacht ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De meest recente reactie die ik zo gauw kan vinden is van juli vorig jaar geloof ik. Weet niet of jullie kunnen zien of er überhaupt nog wordt ingelogd op dat account.

Ze zijn begin vorig jaar overgenomen door Santok die hier een site hebben die erg op de Wileyfox site lijkt.

https://www.stklife.com/

Daar kreeg ik wel even een contactoptie in zo'n pop-up rechtsonder waar je een berichtje kunt sturen en je e-mailadres kunt achterlaten maar dat kan ik na initieel negeren niet meer reproduceren en ik krijg het met geen mogelijkheid meer terug.

Vreselijk ook dergelijke 'moderne' manieren i.p.v. gewoon een in de pagina opgenomen contactformulier of anderszins contactlinkje. :-(
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & prijzen: [Wileyfox Spark X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark X] Het grote Accessoires topic
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support