Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

Vorig jaar introduceerde Wileyfox twee hele interessante toestellen, namelijk de Swift en de Storm. Waarbij de Swift een ware verkoophit was, het toestel had een goede prijs/specificatie verhouding en de software was door CyanogenOS dik in orde.

Dit jaar is heeft het drie nieuwe toestellen geïntroduceerd. De Spark, Spark+ en Spark X. De Spark is het goedkoopste model en daarmee ook het toestel met de minste specificaties. Het wordt geleverd met een Mediatek MT6735A, ondersteund door 1GB ram en 8 GB rom, heeft een 5" HD scherm en wordt verkocht vanaf €119,99. De Spark+ is het duurdere broertje en heeft nagenoeg dezelfde specificaties, het wordt geleverd met 2GB ram en 16GB opslag, en de front camera heeft een resolutie van 13MP in plaats van 8MP van de 'normale Spark'. De Spark+kost €149,99.

De Spark X is de duurste telefoon in het rijtje en heeft in tegenstelling tot de andere twee toestellen een 5,5" HD-scherm en een MT6735 soc en kost €169,99 de rest van de specificaties zijn hetzelfde als de +.

Alle toestellen worden geleverd in het wit en zwart, kunnen uitgebreid worden met een microSD kaart, bieden ondersteuning voor dual sim en draaien op CyanogenOS 13 gebaseerd op Android 6.0 op de website van Wileyfox kan verder een glasverzekering en drie jaar garantie gekocht worden.

Voor alsnog komen alleen de Spark + en Spark X naar Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2
CPUMediatek MT6735 (1,3Ghz Quad Core)
GPUARM Mali-T720
RAM2 GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 32GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/n, FM-Radio
AansluitingenUSB2.0, 3,5mm audio aansluiting
SensorenLed-Notification, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,5" HD-scherm
Camera FrontOV8858: 8MP, FF
Camera backSamsung 3M2: 13MP, AF (met enkele ledflitser)
Accu3000mAh (Vervangbaar)
KleurWit, Zwart
Afmetingen154,35 x 78,6 x 8,75 mm
Gewicht162,9 g
Prijs€169,99
Release Datum12 juli
BijzonderhedenDual Micro-Sim
Accessoires1 A Oplader

De Wileyfox Spark X ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
3G/HSPDA-900, 2100 MHz
FDD-LTE3, 7, 20800, 1800, 2600 Mhz

Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.

Terug naar Inhoudsopgave

De Spark X wordt standaard geleverd met CyanogenOS. De laatste versie kan altijd gevonden worden op de support pagina van Cyanogen. Voor alle andere ROM's kan je kijken op AndroidFileHost (met dank aan rens-br)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De titel van het topic hier doet meer verwachten dan wat je daadwerkelijk aantreft. ;) Laat ik dan maar de aftrap nemen.

Ik zat even op AliExpress te zoeken naar een bumpercase en kan vooralsnog alleen deze universele vinden die voor de Spark X geschikt zou zijn. Heeft iemand die al geprobeerd?

Of hebben mensen elders andere geschikte cases gevonden? Hier verkoopt men 'originele' vrolijk voor 15 euri. Je vraagt je dan af of ze daar misschien meer winst op maken dan op de telefoon zelf.

En hebben mensen ondertussen evt. ontdekt of cases voor andere, meer gangbare, toestellen passen omdat die de goede maat hebben en openingen op de juiste plaats hebben? Passen cases voor andere WF modellen misschien ook?

Vreselijk jammer dat Wileyfox niet gewoon een simpele nette bumpercase in de doos doet. Bij mijn allereerste Android apparaat, een 7" tablet van Viewsonic, zat heel netjes een flipcover bijgeleverd. Ideaal. Heb ik daarna nooit meer gezien. Wat mij betreft zou het echter wel de norm moeten zijn. Kost toch ook maar een halve habbekrats als je die dingen in bulk laat fabriceren en het bespaart een heleboel mensen de tijd en moeite om het wiel allemaal opnieuw (uit) te vinden. Vooral als je een beginnend merk bent en de OEMers niet bij drommen staan te trappelen om accessoires voor je toestellen te maken. Juist dán moet je dat initiatief zelf nemen. :Y

Zou de persoon met het bedrijfsaccount van WF hier misschien op kunnen reageren? Ben wel benieuwd naar een reactie. Ik neem aan dat die goede contacten heeft met het bedrijf zelf.

Stel het daar eens voor zou ik zeggen. Zoiets zou wel eens hele positieve reacties van de gebruikers (en reviewers!) tot gevolg kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@CaptJackSparrow

Wij hebben voor de Wileyfox Spark X gewoon een hardcase beschikbaar. Die is verkrijgbaar bijvoorbeeld bij Bol.com en Coolblue.nl, al zie ik wel dat ze de verkeerde afbeelding gebruiken. Wij gaan even contact met ze opnemen om dit te laten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:30:
@CaptJackSparrow

Wij hebben voor de Wileyfox Spark X gewoon een hardcase beschikbaar. Die is verkrijgbaar bijvoorbeeld bij Bol.com en Coolblue.nl, al zie ik wel dat ze de verkeerde afbeelding gebruiken. Wij gaan even contact met ze opnemen om dit te laten wijzigen.
Maar ik wil dus geen hardcase maar een zachtere tegen schokken/vallen beschermende 'silicon' of 'TPU' case. En bij die adresjes vragen ze dus krankjoreme bedragen met duizenden procenten marge waarmee ze leuke winst proberen te maken op iets dat héél weinig kost. Daar ben ik dus niet toe bereid.

Stop dus een beschermende spotgoedkope bumpercase in de doos en laten de winkels wat luxere hoesjes aanbieden die het geld wél meer waard zijn. Fraaie leren flipcases bijv. Daar kun je met fatsoen wel 15 euri of meer voor vragen. Kunnen ze óók op verdienen, maar dan netjes.

Als fabrikanten tevens een even spotgoedkoop plastic houdertje/binnenwerkje maken en bijleveren dat je in een universele flipcase kunt bevestigen dan kan men universele luxe flipcases (SmartFlip ™ 8)) in verschillende maten maken die niet alléén maar voor één model geschikt zijn. Zit je ook nooit meer met onverkoopbare winkeldochters. Vooral perfect voor de niet héél gangbare merken/modellen. Ga dát eens standaardiseren zeg ik dus. Zitten vele voordelen aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:52:
[...]

Maar ik wil dus geen hardcase maar een zachtere tegen schokken/vallen beschermende 'silicon' of 'TPU' case. En bij die adresjes vragen ze dus krankjoreme bedragen met duizenden procenten marge waarmee ze leuke winst proberen te maken op iets dat héél weinig kost. Daar ben ik dus niet toe bereid.

Stop dus een beschermende spotgoedkope bumpercase in de doos en laten de winkels wat luxere hoesjes aanbieden die het geld wél meer waard zijn. Fraaie leren flipcases bijv. Daar kun je met fatsoen wel 15 euri of meer voor vragen. Kunnen ze óók op verdienen, maar dan netjes.

Als fabrikanten tevens een even spotgoedkoop plastic houdertje/binnenwerkje maken en bijleveren dat je in een universele flipcase kunt bevestigen dan kan men universele luxe flipcases (SmartFlip ™ 8)) in verschillende maten maken die niet alléén maar voor één model geschikt zijn. Zit je ook nooit meer met onverkoopbare winkeldochters. Vooral perfect voor de niet héél gangbare merken/modellen. Ga dát eens standaardiseren zeg ik dus. Zitten vele voordelen aan. :)
Persoon A wilt graag een hardcase, persoon B wilt een booklet cover, persoon C een flipcover en jij wilt een TPU/siliconen case. En dat respecteren wij allemaal, maar helaas kunnen wij niet alle mogelijke varianten maken.

Wij hebben een hardcase beschikbaar, bij de eerder genoemde kanalen en daar kost die hardcase 15 euro.

Als je een TPU/Siliconen case wilt, is dat ook geen probleem. Als ik zoek op "Wileyfox Spark X TPU" krijg ik redelijk wat hits. Er is dus waarschijnlijk genoeg verkrijgbaar.