Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wileyfox
De Britse smartphonemaker WileyFox brengt zijn toestellen Swift en Storm uit in Nederland. Het bedrijf kondigde
de toestellen deze zomer aan voor een release in het Verenigd Koninkrijk, maar de midrange-smartphones met Cyanogen OS verschijnen binnen afzienbare tijd in Nederland.

De Britse fabrikant presenteerde beide smartphones eind augustus. WileyFox wil zich onderscheiden van Chinese smart- phones met support in Europa. Bovendien kunnen gebruikers een verzekering afsluiten tegen schade aan het scherm, waarmee de fabrikant belooft het display in geval van schade te repareren.

De duurste van de twee is de Storm, met een 5,5"-lcd met full-hd-resolutie en een Qualcomm Snapdragon 615-soc, bijgestaan door 3GB werkgeheugen. Voor opslag is 32GB beschikbaar. De telefoon ondersteunt 4g op alle in Nederland gebruikte frequenties voor lte. WileyFox gebruikt een Sony IMX220-cameramodule aan de achterkant, met 1,2 micrometer grote pixels en een resolutie van 20 megapixels. De frontcamera heeft een maximale resolutie van acht megapixels. De accu is niet verwijderbaar en heeft een capaciteit van 2500mAh. Het toestel krijgt een adviesprijs van 299 euro.

Beide toestellen draaien op Cyanogen OS, het besturingssysteem van het bedrijf achter CyanogenMod, de bekendste custom rom voor Android-smartphones. Cyanogen OS op de toestellen is gebaseerd op Android 5.1.

[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie
[Wileyfox Storm] Levertijden & Prijzen
[Wileyfox Storm] Rooten & Custom ROM's

Wileyfox Storm

Toestel
Wileyfox Storm
Besturingssysteem

CyanogenOS 12.1
gebaseerd op Android 5.1 Lollipop
Scherm

5,50" IPS 1920x1080 pixels
Processor
Qualcomm Snapdragon 615
Processorsnelheid
1.7GHz
Videochip
Adreno 405
Werkgeheugen
3GB
Opslaggeheugen
32GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
2500mAh
Frontcam
8.0MP
Camera

20.0MP
Afmetingen

155.6 x 77.3 x 9.2mm
Gewicht

155 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Prijs

€ 299
Overig

RGB notificatie LED
Dual-SIM
Gorilla Glass 3
Sandstone Black-achterkant

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 05-04-2016 11:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Geing toestel, alleen die naam.
Accu is iets aan de magere kant misschien.

Alleen 300 euro is nou ook niet weinig.
Als je slim shopt kun je nu een nieuwe LG G4 halen voor 320 euro, die 20 extra zou ik er graag voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What's in a name heh...
Zelf vind ik de Swift wel een stukje interessanter, voor het geld wat dat toestel kost, hmm erg interessant :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

WileyFox heeft ook een account!

We kunnen dus eventuele vragen hier op het forum beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344014

Ik heb een Nano SIM kaartje geinstalleerd maar die wordt niet herkend.

Enig idee wat ik daaraan kan doen?

Edit: Het is al gefikst. Het lag aan het nano simkaartje. Ik heb hem vervangen en het werkt meteen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 344014 op 29-11-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Heeft de Storm een frontspeaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:54
Vanaf nu kunnen levertijden en prijzen besproken worden in een nieuw topic: [Wileyfox Storm] Levertijden & Prijzen

En mochten er al mensen aan de slag zijn gegaan met Rooten dan kunnen die voortaan hier terecht: [Wileyfox Storm] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 16:31
Aardig stil hier in het topic, ben zelf aan het kijken naar een vervanger van mijn Sony Xperia SP en bij deze telefoon uitgekomen.

Zijn er mensen die hem al langer in gebruik hebben? En wat is jullie indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ibfranky schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:53:
Zijn er mensen die hem al langer in gebruik hebben? En wat is jullie indruk?
Ben benieuwd hoeveel reactie je krijgt. Ik heb niet het idee dat er veel tweakers zijn met dit toestel. Misschien kan je Anoniem: 344014 een DM sturen.

Vind dit toestel prijstechnisch ook niet interessant. Voor hetzelfde geld of net iets meer, koop je ook een OnePlus X, Nexus 5X of LG G4. Kijk maar eens in de Pricewatch.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 07-04-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neauh heeft gewoonweg te maken met de prijs en de vele concurrentie in dit prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CLB schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:32:
Neauh heeft gewoonweg te maken met de prijs en de vele concurrentie in dit prijssegment.
Daar ben ik het inderdaad mee eens en dat in combinatie met de geringde naamsbekendheid, kan ik me voorstellen dat een hoop tweakers voor iets anders kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor de Wileyfox Swift hebben we CM13 van Cyanogen beschikbaar gesteld als FOTA en we zijn nu druk bezig met de FOTA voor de storm. Aangezien beide toestellen voor een groot deel dezelfde code delen, zijn de fouten die in de Swift zaten (en opgelost zijn) ook gesynchroniseerd naar de Storm.

We verwachten redelijk snel ook CM13 aan te kunnen bieden voor de Storm.

ETA? Not, it's ready when it's ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Aangezien Cyanogen bij elke update zijn roms offline gooit, ga ik in deze post alle roms bijhouden. Het overzicht:

cm-12.1-YOG7DAS2FI:cm-13.0-ZNH0EAS45F:Het verschil tussen de verschillende links:
  • Fastboot: Bevat de volledige rom en overschrijft alles bij flashen, maar dit kan alleen via Fastboot en niet via Recovery
  • Signed: Kan altijd geïnstalleerd worden via TWRP, Custom recovery en originele recovery en overschrijft de data partitie niet.
  • Boot debuggable: Dit zijn boot images die ADB root en developer menu opties. Kan alleen geflasht worden via recovery.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 19-07-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-02 09:47
Ik en mijn vrouw hebben allebei een Storm. Prima toestel. Doet het goed. ROM update van januari heeft een aantal problemen met de camera opgelost. Batterijleven is goed voor dagelijks gebruik, maar veel screentime resulteert snel in een lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NTwoO schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:00:
Batterijleven is goed voor dagelijks gebruik, maar veel screentime resulteert snel in een lege accu.
Dat is bij de meeste toestellen zo. :P Wat voor SOT (Screen on time?) haal je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Nog geen tests gedaan. Met een 5.5" is 2500mAh een beetje karig voor SOT, maar COS is lekker zuinig met achtergrond taken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NTwoO schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:27:
Nog geen tests gedaan. Met een 5.5" is 2500mAh een beetje karig voor SOT, maar COS is lekker zuinig met achtergrond taken ed.
Dat is inderdaad erg aan de karige kant. Mijn OPO heeft dezelfde schermgrootte en resolutie en daar zit een 3100mAh accu in en heeft een SOT van 4 tot 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Is natuurlijk enorm subjectief om het gewoon uit de batterij logger te halen. Zegt bar weinig. Als de On time gepaard gaat met zware games gaat het snel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NTwoO schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:49:
Is natuurlijk enorm subjectief om het gewoon uit de batterij logger te halen. Zegt bar weinig. Als de On time gepaard gaat met zware games gaat het snel naar beneden.
Daar heb je inderdaad gelijk ik. Maar ik ga er bij de vermelding van de SOT vanuit dat er 'normaal' gebruik is gemaakt van de telefoon. Bij mij valt normaal gebruik onder: Internetten, Whatsapp, Facebook e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Het zou nu toch wel leuk zijn als de update naar CM 13 een keer klaar is. Mijn telefoon vraagt iedere keer om het wileyfox thema te updaten, om vervolgens te concluderen dat de versie incompatibel is met het verouderde besturingssysteem :(

Overigens de NL-Alert werkte uitstekend en was nogal angstaanjagend geluidje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:02:
Het zou nu toch wel leuk zijn als de update naar CM 13 een keer klaar is. Mijn telefoon vraagt iedere keer om het wileyfox thema te updaten, om vervolgens te concluderen dat de versie incompatibel is met het verouderde besturingssysteem :(
Wileyfox heeft zelf aangegeven dat de update voor de Storm bijna klaar is. Maar dat een ETA nog niet bekend is.

Op mijn OnePlus One (zelfde software) heb ik nog nooit de NLAlert meldingen ontvangen. Heb je iets ingesteld waardoor het werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:05:
Op mijn OnePlus One (zelfde software) heb ik nog nooit de NLAlert meldingen ontvangen.
Heb je iets ingesteld waardoor het werkte?
Juiste kanaalnummer ingevoerd in de instellingen Rens? 919 of 4371 it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CLB schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:25:
[...]
Juiste kanaalnummer ingevoerd in de instellingen Rens? 919 of 4371 it is :)
Ik heb dat niet ingesteld, maar kan de optie ook niet vinden. Waar zou ik dit precies moeten kunnen invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:28:
Ik heb dat niet ingesteld, maar kan de optie ook niet vinden.
Waar zou ik dit precies moeten kunnen invoeren?
Zit ook heerlijk verstopt... M'n Swift is leeg, dus even geen precieze CM-settings.
Maar normaliter is het een kwestie van de SMS-app openen, instellingen openen, kiezen voor cell broadcast.
Daar vul je bij de naam van het kanaal NL-Alert in (alhoewel dat vast niet veel uitmaakt) en kanaal# 919 of 4371.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier staan er ook een aantal beschreven.

Allemaal net iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CLB schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:31:
[...]
Maar normaliter is het een kwestie van de SMS-app openen, instellingen openen, kiezen voor cell broadcast.
Daar vul je bij de naam van het kanaal NL-Alert in (alhoewel dat vast niet veel uitmaakt) en kanaal# 919 of 4371.
Ze hebben sinds 6.0.1 de SMS-app aangepast naar de AOSP versie, hierdoor zijn de instellingen veranderd. Als je nu gaat naar Cell Broadcast, dan wordt je automatisch 'doorgestuurd' naar Instellingen.

Berichten ->Instellingen -> Geavanceerd -> Waarschuwingen voor draadloos -> Instellingen is hetzelfde als:
Instellingen -> Meer -> Nooduitzendingen

Helaas is het daar niet mogelijk om kanaalnummers o.i.d. te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De cyanogen update is beschikbaar. Vanavond ga ik installeren.

edit: inmiddels een dag draaien (moest 3 keer downloaden voordat hij wou installeren :? ). Draait prima, ziet er eigenlijk hetzelfde uit. Het bevat wel de beveiligingspatches tot 1 juli.

[ Voor 63% gewijzigd door knakworst op 03-07-2016 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Op 1 september de security patches van 1 september gekregen. Netjes dat dat zo frequent wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:41:
Op 1 september de security patches van 1 september gekregen. Netjes dat dat zo frequent wordt bijgewerkt.
Welke versie heb je er nu op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

13.1.2-ZNH2KAS3NA-kipper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ah ik zie het inderdaad. Die versie was nog niet te downloaden vanaf CyanogenOS support, maar inmiddels wel heb de roms ook alweer klaar gezet op AndroidFileHost.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 16-09-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 18:11
Hallo allen. ik heb zeer waarschijnlijk een Wileyfox Storm in mijn bezit met een defect kompas. Ik lees op o.a. de Cyanogen en XDA fora dat diverse mensen ditzelfde probleem hebben. hierdoor vermoed ik dat het om een productie fout gaat, ik hoop slechts 1 batch. Ik ben benieuwd hoe goed het kompas bij jullie werkt.

Bij mij is het noorden altijd boven in het scherm, ongeacht waar ik hem richt. Met andere woorden: hij doet niks. Maar soms werkt het kompas wel en verspringt het noorden (of eigenlijk alles) alle kanten op alsof het toestel een spastische aanval krijgt. Dit heb ik met diverse kompas apps getest, o.a. Smart Tools en GPS Status & Toolbox. Als het kompas 'werkt' verspringt de richting vaak 180 graden, en als het heel erg is wel 300 graden. Soms maakt het geheel zelfs een volledig rondje.

Zoals je begrijpt werken alle kompas afhankelijk apps niet naar behoren of zelfs niet. 360 graden sferisch foto's maken (photospheres) is een van mijn hobby's.. dat is gewoon onmogelijk met mijn Storm. Om nog niet te spreken over allerlei augmented reality apps en VR apps.

Omdat ik op internationale fora er veel over las maar hier eigenlijk weinig (behalve in een van de Swift fora) vroeg ik mij af of bij jullie het kompas wel goed functioneert. Ik ga sowieso bij mijn verkoper een retour aanvraag in dienen, want dit is echt een enorme teleurstelling .De rest van het toestel is namelijk geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Blinkin,

Wij zouden graag jouw toestel willen nakijken, dan kunnen wij nakijken wat het probleem. Kan je even contact met ons opnemen middels DM, dan gaan we even kijken wat we kunnen regelen.

WF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 18:11
Oh maar ik heb al een retour aanvraag bij mijn verkoper ingediend. Ik zal jullie als nog een DM toe sturen.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens. Ik had niet verwacht dat Wileyfox zelf zou reageren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De Wileyfox Storm is echt een heerlijke mid-range foon, niet duur en lekker vlot.

Het belangrijkste minpunt momenteel is dat bij navigeren plus laden, de telefoon warm wordt. Hij wordt zelfs zo warm, dat hij stopt met laden. Oftwel, na een tijdje, is hij compleet leeg :(

Hopen dat dat opgelost kan worden, zelfs mijn eerste android toestel (Galaxy S) kon sneller laden dan dat hij leeg liep tijdens navigeren. De Storm stopt ook al met laden zonder dat hij extreem heet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

En vandaag weer de volgende firmware update. Met de google 1 oktober patch.
Cyanogen versie 13.1.2-ZNH2KAS4YE-kipper

Ik zie trouwens dat de Storm van de Wileyfox website verwijderd is en niet meer op Amazon verkocht wordt. Ik vraag mij dus af hoe lang ze de telefoon nog blijven updaten. Wileyfox richt zich dus nu uitsluitend op de low-end range, een nieuwe mid-range hebben ze niet uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:17:
En vandaag weer de volgende firmware update. Met de google 1 oktober patch.
Cyanogen versie 13.1.2-ZNH2KAS4YE-kipper

Ik zie trouwens dat de Storm van de Wileyfox website verwijderd is en niet meer op Amazon verkocht wordt. Ik vraag mij dus af hoe lang ze de telefoon nog blijven updaten. Wileyfox richt zich dus nu uitsluitend op de low-end range, een nieuwe mid-range hebben ze niet uitgebracht.
Het is inderdaad wel vreemd dat de Storm niet meer op de website vermeld staat, maar ik verwacht eerlijk gezegd wel dat er gewoon voor twee jaar updates uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb nu al een tijdje deze smartphone en hij is geweldig qua performance!

Het enige probleem wat ik heb is de accu duur. Wist van te voren wel dat deze niet erg groot is maar het is best wel een probleem voor mij.

Ik zie bij sommige reviews van de storm dat ze bij een video test uitkwamen met een duur van tussen de 7 a 8 uur. Als ik bezig ben met de storm dan zie ik me percentage omlaag ongeveer 1% per minuut. Soms langer maar niet veel meer.

Zojuist en half uur a drie kwartier niet gebruikt en was al 5% gezakt. Heb nog gezocht of er apps waren die me storm uit de slaapstand zou houden maar kon niks vinden.

Heb al verschillende roms geprobeerd inclusief die van cyanogen os zelf maar blijft allemaal hetzelfde. Getest met zo mijn mogelijk apps.

Zelfs aan de oplader gaat de accu soms omlaag tijdens browsen. Tijdens navigeren is het niet bij te houden. Had al een USB oplader gekocht met 2.4 ampere en een andere kabel omdat die beter zou zijn voor het opladen.

Dacht eerst dat het nog opgelost zou worden met latere updates.

Nu aan het kijken voor een andere smartphone. Weet nog niet goed wat ik met deze aan moet. Voel me niet zo plezierig om hem door te verkopen wetend van deze probleem.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

En Cyanogen houdt er mee op. Ben benieuwd of Wileyfox een alternatief regelt, of dat we aangewezen zijn op community ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:36:
En Cyanogen houdt er mee op. Ben benieuwd of Wileyfox een alternatief regelt, of dat we aangewezen zijn op community ROM's.
Zoals in de update van het artikel staat blijft Wileyfox de toestellen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

rens-br schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:00:
[...]

Zoals in de update van het artikel staat blijft Wileyfox de toestellen ondersteunen.
Klopt ik zie het staan, dat kan betekenen dat ze net als Oneplus een eigen OS gaan opbouwen of misschien vanaf de laatste CyanogenOS build verder bouwen. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:52:
Klopt ik zie het staan, dat kan betekenen dat ze net als Oneplus een eigen OS gaan opbouwen of misschien vanaf de laatste CyanogenOS build verder bouwen. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik ben ook zeker benieuwd. Er is nog wel een 3e optie: ze gaan over op LineageOS: nieuws: Ontwikkelaars stoppen met CyanogenMod en maken fork Lineage OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Goed nieuws: Android 7.1 komt eind mei naar de Storm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Ze zijn zelfs iets eerder met updaten. De update staat namelijk nu klaar voor de Storm gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik heb het erop gezet. Android security patch van 1 juni 2017 :?

Draait in ieder geval prima. Upgrade ging vlekkeloos niet eens een factory reset nodig gehad, merk niets waarom ik dat wel zou moeten doen. Verder is het een vrij kale 7.1.1. maar Android zelf is al behoorlijk compleet dus voor mij geen probleem. Knap van Wileyfox dat ze het eerder voor elkaar hebben dan LG bij mijn G4 en Xiaomi bij mijn mi 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
knakworst schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:12:
Ik heb het erop gezet. Android security patch van 1 juni 2017 :?
Vaak worden de patches al wat eerder vrijgegeven, waardoor het kan zijn dat je dus één maand 'voorloopt'.

Goed om te horen dat de update zo bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 966617

Hallo, nieuw op Tweakers!

Ik heb een Wileyfox Storm, Android Nougat 7.1.2.
Een jaar zonder problemen met tevredenheid gebruikt.

Probleem: Sinds een aantal dagen reboots bij het openen van apps ( camera, instagram etc). Soms kan ik de app even gebruiken
De Fox blijft in een rebootloop hangen en wil enkel weer normaal starten na hem aan een usb/oplader te hangen.

Acties ondernomen:
Caches legen apps
Factory reset ( na deze de update voor 7.1.2 gekregen, daarvoor 7.1.1)

Iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Anoniem: 966617 je noemt nu toevallig allemaal apps op die de camera gebruiken. Heb je dit ook met apps die geen gebruik maken van de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:57:
@Anoniem: 966617 je noemt nu toevallig allemaal apps op die de camera gebruiken. Heb je dit ook met apps die geen gebruik maken van de camera?
Getest en helaas, ook bij ander apps gebeurt het. Het is ook vrij willekeurig. Soms kan ik een app gewoon gebruiken, soms een reboot na langere tijd en een andere keer reboot de telefoon direct bij openen. De reboot blijft ook in een loop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Anoniem: 966617 je geeft aan dat je het toestel al een factory reset gegeven hebt. Hoe heb je dit precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:54:
@Anoniem: 966617 je geeft aan dat je het toestel al een factory reset gegeven hebt. Hoe heb je dit precies gedaan?
Via het instellingenmenu. Is er verschil met vanuit het bootmenu? (heet dat zo? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Anoniem: 966617 Zou in feit niks uit mogen maken nee. Maar goed het is dus vreemd dat je de problemen nog steeds hebt, ook na een factory reset. Ik zou dan even contact opnemen met @Anoniem: 699988, want kennelijk is het een software bug.

offtopic:
Bootmenu -> Recovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:11:
@Anoniem: 966617 Zou in feit niks uit mogen maken nee. Maar goed het is dus vreemd dat je de problemen nog steeds hebt, ook na een factory reset. Ik zou dan even contact opnemen met @Anoniem: 699988, want kennelijk is het een software bug.

offtopic:
Bootmenu -> Recovery :)
Thx. Ga ik doen. Ik lees trouwens overal over mensen die hetzelfde met Nougat ervaren. De reset is iig geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 966617 schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:03:
Hallo, nieuw op Tweakers!

Ik heb een Wileyfox Storm, Android Nougat 7.1.2.
Een jaar zonder problemen met tevredenheid gebruikt.

Probleem: Sinds een aantal dagen reboots bij het openen van apps ( camera, instagram etc). Soms kan ik de app even gebruiken
De Fox blijft in een rebootloop hangen en wil enkel weer normaal starten na hem aan een usb/oplader te hangen.

Acties ondernomen:
Caches legen apps
Factory reset ( na deze de update voor 7.1.2 gekregen, daarvoor 7.1.1)

Iemand een oplossing voor mij?
Zou kunnen passen bij een wat oudere accu die het niet meer trekt als je wat zwaardere apps gebruikt. De camerasensor verbruikt ook extra stroom. Kijk of je met een appje het voltage van de accu zichtbaar kunt maken.

Google Play: Battery Widget geeft o.a. een grafiekje dat evt. wat info kan verschaffen. Een sterk dalende spanning bij belasting is een indicatie dat de accu waarschijnlijk aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:34:
[...]

Zou kunnen passen bij een wat oudere accu die het niet meer trekt als je wat zwaardere apps gebruikt. De camerasensor verbruikt ook extra stroom. Kijk of je met een appje het voltage van de accu zichtbaar kunt maken.

Google Play: Battery Widget geeft o.a. een grafiekje dat evt. wat info kan verschaffen. Een sterk dalende spanning bij belasting is een indicatie dat de accu waarschijnlijk aan vervanging toe is.
Even bekeken met de app die je aanraadde. Met wat apps open, dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/1f775ad7b71ce085a306aa14ff9ad10e.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8f0e83b1a50a184e8507526015328df2.png

Lijkt mij oké (?)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 966617 op 05-09-2017 20:09 . Reden: beter overzichtje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 966617 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:58:
[...]

Even bekeken met de app die je aanraadde. Met wat apps open, dit:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt mij oké (?)
Nou... Hier een screenshot van toen ik mijn Spark X recent tot ongeveer hetzelfde niveau van 60% heb ontladen. Het voltage was toen nog boven de 3,8V en bij jou duikt het steil onder de 3,5V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kwn5gdGptxwfRmOSzkBYyEqc/full.png

De nominale spanning van Li-Ion is 3,6 of 3,7 Volt. ( http://batteryuniversity....e/confusion_with_voltages )

Dat predikaat 'Goed' moet je niet echt op letten. Dat wordt volgens mij pas heel laat slechter. Ik heb ook geen idee waar de programmeur dat op baseert en het is maar de vraag of de accu überhaupt de info verstrekt waar je dat predikaat aan kunt afleiden.

Ik test momenteel ook nog Google Play: Accu​Battery - Batterij op een ander toestel wat je evt. ook eens zou kunnen proberen. Dat is veel uitgebreider en kan wellicht meer informatie verschaffen.

Maar het kan ook geen kwaad om @Anoniem: 699988 om een reactie te vragen (wat ik dus net gedaan heb door ze te taggen), alhoewel ik die hier de laatste tijd bar weinig zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:46:
[...]

Nou... Hier een screenshot van toen ik mijn Spark X recent tot ongeveer hetzelfde niveau van 60% heb ontladen. Het voltage was toen nog boven de 3,8V en bij jou duikt het steil onder de 3,5V.

[afbeelding]

De nominale spanning van Li-Ion is 3,6 of 3,7 Volt. ( http://batteryuniversity....e/confusion_with_voltages )

Dat predikaat 'Goed' moet je niet echt op letten. Dat wordt volgens mij pas heel laat slechter. Ik heb ook geen idee waar de programmeur dat op baseert en het is maar de vraag of de accu überhaupt de info verstrekt waar je dat predikaat aan kunt afleiden.

Ik test momenteel ook nog Google Play: Accu​Battery - Batterij op een ander toestel wat je evt. ook eens zou kunnen proberen. Dat is veel uitgebreider en kan wellicht meer informatie verschaffen.

Maar het kan ook geen kwaad om @Anoniem: 699988 om een reactie te vragen (wat ik dus net gedaan heb door ze te taggen), alhoewel ik die hier de laatste tijd bar weinig zie.
hmm, Ik ga die ook proberen dan.. even monitoren of die drops in voltage steeds er zijn (ook als hij niet crashed) . Ik vermoedde eigenlijk de android updates..maar goed. Ik heb Wileyfox een PB gestuurd en hoop op een antwoord. :Y Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 966617 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
[...]

hmm, Ik ga die ook proberen dan.. even monitoren of die drops in voltage steeds er zijn (ook als hij niet crashed) . Ik vermoedde eigenlijk de android updates..maar goed. Ik heb Wileyfox een PB gestuurd en hoop op een antwoord. :Y Dank voor het meedenken!
De Android update kan er in zoverre mee te maken hebben dat ik lees dat men daarmee een kortere batterijduur ervaart wat dus een hogere belasting van de batterij impliceert. Dat kan dan genoeg zijn om een batterij die al marginaal is over de rand te duwen.

Succes ermee. Een nieuwe batterij is in elk geval overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:48:
[...]

De Android update kan er in zoverre mee te maken hebben dat ik lees dat men daarmee een kortere batterijduur ervaart wat dus een hogere belasting van de batterij impliceert. Dat kan dan genoeg zijn om een batterij die al marginaal is over de rand te duwen.

Succes ermee. Een nieuwe batterij is in elk geval overkomelijk.
Ik denk het ook. Gelukkig valt reparatie nog onder de garantie, dus ik ga hem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 966617 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:11:
[...]

Ik denk het ook. Gelukkig valt reparatie nog onder de garantie, dus ik ga hem opsturen.
De garantietermijn op accu's is meestal maar 6 maanden omdat dit uiteindelijk meer een verbruiksartikel is met een beperktere levensduur dan het toestel zelf. Als je het toestel al een jaar hebt dan denk ik dat de accu niet meer onder de garantie zal vallen maar ik heb niet gecheckt hoe dit precies bij WF zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@CaptJackSparrow normaal gesproken zit er op accu's inderdaad maar 6 maanden garantie, omdat het een accessoire is. Tenzij de accu niet verwisseld kan worden door de gebruiker, dan wordt het gezien als deel van de telefoon en heeft de accu ook 2 jaar garantie. De accu in de Spark X is echter vervangbaar, dus waarschijnlijk heeft die ook maar 6 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

rens-br schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:16:
@CaptJackSparrow normaal gesproken zit er op accu's inderdaad maar 6 maanden garantie, omdat het een accessoire is. Tenzij de accu niet verwisseld kan worden door de gebruiker, dan wordt het gezien als deel van de telefoon en heeft de accu ook 2 jaar garantie. De accu in de Spark X is echter vervangbaar, dus waarschijnlijk heeft die ook maar 6 maanden garantie.
Alleen heeft de vraagsteller met de problemen een Storm. Ik ben degene met een Spark X. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CaptJackSparrow schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:23:
Alleen heeft de vraagsteller met de problemen een Storm. Ik ben degene met een Spark X. :)
Ah :P Al die verschillende toestellen ook :P Ik kan zo vlug niet vinden of de Storm een verwisselbare batterij heeft of niet.

• rens-br
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Anoniem: 699988 heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Wileyfox Storm] Levertijden & Prijzen
- Rooten en custom ROM's: [Wileyfox Storm] Rooten & Custom ROM's
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support