![]() De Britse smartphonemaker WileyFox brengt zijn toestellen Swift en Storm uit in Nederland. Het bedrijf kondigde de toestellen deze zomer aan voor een release in het Verenigd Koninkrijk, maar de midrange-smartphones met Cyanogen OS verschijnen binnen afzienbare tijd in Nederland. De Britse fabrikant presenteerde beide smartphones eind augustus. WileyFox wil zich onderscheiden van Chinese smart- phones met support in Europa. Bovendien kunnen gebruikers een verzekering afsluiten tegen schade aan het scherm, waarmee de fabrikant belooft het display in geval van schade te repareren. De duurste van de twee is de Storm, met een 5,5"-lcd met full-hd-resolutie en een Qualcomm Snapdragon 615-soc, bijgestaan door 3GB werkgeheugen. Voor opslag is 32GB beschikbaar. De telefoon ondersteunt 4g op alle in Nederland gebruikte frequenties voor lte. WileyFox gebruikt een Sony IMX220-cameramodule aan de achterkant, met 1,2 micrometer grote pixels en een resolutie van 20 megapixels. De frontcamera heeft een maximale resolutie van acht megapixels. De accu is niet verwijderbaar en heeft een capaciteit van 2500mAh. Het toestel krijgt een adviesprijs van 299 euro. Beide toestellen draaien op Cyanogen OS, het besturingssysteem van het bedrijf achter CyanogenMod, de bekendste custom rom voor Android-smartphones. Cyanogen OS op de toestellen is gebaseerd op Android 5.1.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Rootaccess op een Androidtelefoon zoals de Wileyfox Storm wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder root toegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met root toegang bijvoorbeeld advertenties in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk en nog veel en meer! Een ROM is simpel gezegd de software die op de telefoon draait. Een Custom ROM is een ROM die niet standaard met het toestel geleverd wordt en wordt aangepast door onafhankelijke ontwikkelaars. Voor de Wileyfox Swift zijn een aantal Custom ROMS te vinden, onder andere op XDA. Om root op de Wileyfox Storm te verkrijgen dient de bootloader eerst unlocked te worden. Het unlocken van de bootloader zorgt ervoor dat al de systeembestanden, de recovery en het boot gedeelte te benaderen is, hierdoor is het simpel om nieuwe ROM's te flashen. De Bootloader kan unlocked worden door middel van een tool. Deze tool kan ook gebruikt wordt voor een hele boel andere smartphones. De tool. (Met dank aan de makers!)
Voor het flashen van een Custom ROM is er een ROM nodig. Deze zijn te downloaden op onder andere XDA. Zorg ervoor dat je de instructies die bij de ROMS staat goed leest van te voren. Dit voorkomt problemen. Terug naar Inhoudsopgave ![]() ![]() ![]() Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een PM.
Terug naar Inhoudsopgave |
-- Gereserveerd --
Voor de gene met root. De full zips van CM13 zijn inmiddels verschenen en zijn hier te vinden:
cm-13.0-ZNH0EAS45F:
cm-13.0-ZNH0EAS45F:
- cm-13.0-ZNH0EAS45F-kipper-signed-fastboot-671821e637.zip
- cm-13.0-ZNH0EAS45F-kipper-signed-814786e2b3.zip
- cm-13.0-ZNH0EAS45F-kipper-boot-debuggable-10feaf0bb8.img
- AndroidFileHost
- Fastboot: Bevat de volledige rom en overschrijft alles bij flashen, maar dit kan alleen via Fastboot en niet via Recovery
- Signed: Kan altijd geïnstalleerd worden via TWRP, Custom recovery en originele recovery en overschrijft de data partitie niet.
- Boot debuggable: Dit zijn boot images die ADB root en developer menu opties. Kan alleen geflasht worden via recovery.
Functioneerd allemaal lekker, heb alleen nog wel problemen met gyroscope drift en bij het filmen wordt de verkeerde mic gebruikt.
Hallo allemaal,
Ik heb dit toestel sinds kort en vroeg mij af of er een handleiding is die meer up-to-date is voor het rooten.
De WinDroid Toolkit werkt iig niet meer omdat de server de juiste bestanden niet meer heeft.
Ik ben het dus op de handmatige toer aan het proberen maar loop na het flashen van een custom recovery (Cyanogen 13.0-20160820-SNAPSHOT-ZNH5YAO0J4) en SuperSU 2.46 tegen een boot loop aan.
Ik ben dus eigenlijk ook opzoek naar een oplossing om dit ongedaan te maken..
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb dit toestel sinds kort en vroeg mij af of er een handleiding is die meer up-to-date is voor het rooten.
De WinDroid Toolkit werkt iig niet meer omdat de server de juiste bestanden niet meer heeft.
Ik ben het dus op de handmatige toer aan het proberen maar loop na het flashen van een custom recovery (Cyanogen 13.0-20160820-SNAPSHOT-ZNH5YAO0J4) en SuperSU 2.46 tegen een boot loop aan.
Ik ben dus eigenlijk ook opzoek naar een oplossing om dit ongedaan te maken..
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb dat met de CM wiki gedaan:
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_crackling
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_crackling
Ja ik heb o.a. de CM wiki voor de Storm gebruikt (las dat er mensen waren die Swift ROMs op de Storm plaatsten wat helemaal fout ging).
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_kipper
Maar het daadwerkelijk rooten heb ik uit een XDA topic moeten halen, dat staat niet in de wiki. Wel het bootloader unlocken... alleen was die van mij al geunlockt toen ik dat probeerde.
In ieder geval alvast bedankt! ik ga eerst even kijken hoe ik veilig mijn systeem weer werkend krijg. Zit nog steeds in een boot loop.
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_kipper
Maar het daadwerkelijk rooten heb ik uit een XDA topic moeten halen, dat staat niet in de wiki. Wel het bootloader unlocken... alleen was die van mij al geunlockt toen ik dat probeerde.
In ieder geval alvast bedankt! ik ga eerst even kijken hoe ik veilig mijn systeem weer werkend krijg. Zit nog steeds in een boot loop.

Ik ga er even vanuit dat je Marshmallow hebt draaien? De laatste stable van SuperSu in combinatie met Marshmallow levert een bootloop op.Blinkin schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:27:
Je moet nu via TWRP nogmaals de rom flashen en dat laten booten en vervolgens terugkeren naar TWRP en dan de laatste SuperSu Beta installeren.
Ja ik de laatste officiële COS13 draaien. En SuperSU 2.46.
Als je meer details wilt hebben ik heb hier op XDA ook een topic staan waar ik het gedetailleerd uitgeschreven heb.
http://forum.xda-develope...-stuck-boot-loop-t3460059
Ik ga vanavond in ieder geval de door jou omschreven stappen proberen. Alvast heel erg bedankt Rens-br!
Als je meer details wilt hebben ik heb hier op XDA ook een topic staan waar ik het gedetailleerd uitgeschreven heb.
http://forum.xda-develope...-stuck-boot-loop-t3460059
Ik ga vanavond in ieder geval de door jou omschreven stappen proberen. Alvast heel erg bedankt Rens-br!
Oke ik ben weer aan de slag. Ik heb echter Cyanogen Recovery erop staan, iets wat beperkter dan TWRP maar goed.
Kan ik ook via de bootloader en dan fastboot/adb de stock ROM opnieuw flashen?
Zo ja welke commando's precies? Niet dat ik de verkeerde bestanden naar de verkeerde gedeeltes flash en soft brick.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
Kan ik ook via de bootloader en dan fastboot/adb de stock ROM opnieuw flashen?
Zo ja welke commando's precies? Niet dat ik de verkeerde bestanden naar de verkeerde gedeeltes flash en soft brick.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 09:43 ]
Ik heb alleen ervaring met flashen via de recovery en niet via commando's, dus ik kan je helaas niet verder helpen. Tenzij je er TWRP op zet (ik verwacht niet dat je met de Cyanogen Recovery andere roms dan stock kan flashen namelijk.Blinkin schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:54:
Oke ik ben weer aan de slag. Ik heb echter Cyanogen Recovery erop staan, iets wat beperkter dan TWRP maar goed.
Ok, bedankt. ik ga een gokje wagen.
Edit: Sorry voor de dubbelpost trouwens. Is niet mijn gewoonte.
Edit 2: Ik heb hem weer werkend. Hartelijk bedankt voor je advies!
Voor wie met dezelfde problemen kampt, stock ROM terug wilt en/of handmatig wil rooten lees verder.
*** Stock ROM terug zetten ***
Voor wie wilt weten hoe je via fastboot en adb terug naar stock wilt lees deze stappen (dit is erg handig om te weten mocht je Recovery ooit stuk gaan en opnieuw geflasht moet).
Let op! Ik liep met deze handleiding wel tegen het probleem dat mijn recovery die ik flashte niet wou booten. Als je dit ook hebt lees dan even verder dan de onderstaande stappen. Daar leg ik mijn alternatieve oplossing uit.
[/quote]
this what i do when i go back to stock rom
1. download fastboot_adb (1.0.32) http://forum.xda-developers.com/htc-...tboot-t2932160 extract it to fastboot_adb
2. download stock rom for wileyfox storm (3 files, 2 zip and 1 img) and put cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-signed-9b353dd59a.zip in the same fastboot_adb 1.0.32 file folder
3. reboot to bootloader (fastboot mode) and connect your wileyfox storm to pc/laptop
4. open CMD and type fastboot devices (just to make sure that ur phone detected)
5. on CMD type fastboot flash recovery C:\\cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-boot-debuggable-a7322d8c3a.img (or u can drag cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-boot-debuggable-a7322d8c3a.img file here)
6. on CMD type fastboot reboot, remove usb cable and go to recovey mode by holding volume down + power
7. on recovery mode wipe data/factory reset and wipe cache partition, and then go to apply update , select apply from adb
8. connect your phone to pc/laptop, open fastboot_adb 1.0.32 folder and press shift+right click select open command windows here
9. type on CMD adb devices (just to make sure ur pc can detect ur phone)
10. type adb sideload cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-signed-9b353dd59a.zip ( for me i always drag the file when i do this so i don't have to type or searching where the location of the file) wait till finish, after finish reboot your phone
( i use this method every time when i wanna go back to stock rom and always succeed, i have done this three times already)
[quote]
Bron en bedankjes mag je naar de auteur van deze stappen sturen. Dat is Luckyna1 op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=65142058&postcount=55
Het enige waar ikzelf tegen aan liep is dat na het flashen van de debuggable boot img's naar de recovery ik helemaal niet in die recovery kon booten. Hij trilde en start daarna meteen de ROM (wat niet gaat).
Dus ik heb uiteindelijk de Cyanogen Recovery geflasht via fastboot en daarmee de telefoon terug naar stock gezet. Het booten van de ROM duurde wel extreem lang, leek wederom een bootloop te zijn maar na iets wat op 10 minuten leek startte het systeem dan toch op.
Je kunt deze alternatieve Cyanogen Recovery vinden op de officiële site van Cyanogend MOD (niet OS dus): https://download.cyanogenmod.org/?device=kipper
Mocht iemand dit ooit nodig hebben: blijf rustig en lukt dat niet stel het uit tot je wel rustig bent. Volg de stappen nauwkeurig en je bent weer een gelukkig man. Succes!
*** Handmatig rooten Wileyfox Storm met TWRP recovery ***
Download de laatste beta van SuperSU hier (met dank aan Rens-br): https://download.chainfire.eu/supersu-beta
Op het moment van schrijven is dat BETA-SuperSU-v2.77-20160827190633.zip.
Zet deze zip op je telefoon op een plek waar je hem snel kunt vinden vanuit recovery.
Mocht er al een nieuwere (stabiele) versie zijn raad ik aan om die eerst te proberen.
Ga naar dit XDA topic waar je TWRP voor de Storm kunt downloaden. http://forum.xda-developers.com/wileyfox-storm/orig-development/recovery-team-win-recovery-project-t3367544
Op het moment van schrijven is de versie die ik veilig kon gebruiken de derde test. Het bestand heet twrp-3.0.2-0-test3-kipper.img.
Gebruik dezelfde stappen voor het flashen van de recovery zoals hierboven beschreven. Dus vanuit de bootloader dmv fastboot commando's.
Als je deze geflasht hebt kun je rebooten naar TWRP recovery.
Vanuit de TWRP recovery doe je een install (installatie) en selecteer je de SuperSU beta die je op je telefoon geplaatst hebt.
Deze flash je waarna je het systeem weer een herstart geeft.
Als het goed is kan je ROM nu gewoon starten en is je Wileyfox Storm geroot.
Je kunt checken of je root toegang gelukt is met de Root Checker uit de play store: Google Play: Root Checker
Edit: Sorry voor de dubbelpost trouwens. Is niet mijn gewoonte.
Edit 2: Ik heb hem weer werkend. Hartelijk bedankt voor je advies!
Voor wie met dezelfde problemen kampt, stock ROM terug wilt en/of handmatig wil rooten lees verder.
*** Stock ROM terug zetten ***
Voor wie wilt weten hoe je via fastboot en adb terug naar stock wilt lees deze stappen (dit is erg handig om te weten mocht je Recovery ooit stuk gaan en opnieuw geflasht moet).
Let op! Ik liep met deze handleiding wel tegen het probleem dat mijn recovery die ik flashte niet wou booten. Als je dit ook hebt lees dan even verder dan de onderstaande stappen. Daar leg ik mijn alternatieve oplossing uit.
[/quote]
this what i do when i go back to stock rom
1. download fastboot_adb (1.0.32) http://forum.xda-developers.com/htc-...tboot-t2932160 extract it to fastboot_adb
2. download stock rom for wileyfox storm (3 files, 2 zip and 1 img) and put cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-signed-9b353dd59a.zip in the same fastboot_adb 1.0.32 file folder
3. reboot to bootloader (fastboot mode) and connect your wileyfox storm to pc/laptop
4. open CMD and type fastboot devices (just to make sure that ur phone detected)
5. on CMD type fastboot flash recovery C:\\cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-boot-debuggable-a7322d8c3a.img (or u can drag cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-boot-debuggable-a7322d8c3a.img file here)
6. on CMD type fastboot reboot, remove usb cable and go to recovey mode by holding volume down + power
7. on recovery mode wipe data/factory reset and wipe cache partition, and then go to apply update , select apply from adb
8. connect your phone to pc/laptop, open fastboot_adb 1.0.32 folder and press shift+right click select open command windows here
9. type on CMD adb devices (just to make sure ur pc can detect ur phone)
10. type adb sideload cm-12.1-YOG7DAS2FI-kipper-signed-9b353dd59a.zip ( for me i always drag the file when i do this so i don't have to type or searching where the location of the file) wait till finish, after finish reboot your phone
( i use this method every time when i wanna go back to stock rom and always succeed, i have done this three times already)
[quote]
Bron en bedankjes mag je naar de auteur van deze stappen sturen. Dat is Luckyna1 op XDA.
Het enige waar ikzelf tegen aan liep is dat na het flashen van de debuggable boot img's naar de recovery ik helemaal niet in die recovery kon booten. Hij trilde en start daarna meteen de ROM (wat niet gaat).
Dus ik heb uiteindelijk de Cyanogen Recovery geflasht via fastboot en daarmee de telefoon terug naar stock gezet. Het booten van de ROM duurde wel extreem lang, leek wederom een bootloop te zijn maar na iets wat op 10 minuten leek startte het systeem dan toch op.
Je kunt deze alternatieve Cyanogen Recovery vinden op de officiële site van Cyanogend MOD (niet OS dus): https://download.cyanogenmod.org/?device=kipper
Mocht iemand dit ooit nodig hebben: blijf rustig en lukt dat niet stel het uit tot je wel rustig bent. Volg de stappen nauwkeurig en je bent weer een gelukkig man. Succes!
*** Handmatig rooten Wileyfox Storm met TWRP recovery ***
Download de laatste beta van SuperSU hier (met dank aan Rens-br): https://download.chainfire.eu/supersu-beta
Op het moment van schrijven is dat BETA-SuperSU-v2.77-20160827190633.zip.
Zet deze zip op je telefoon op een plek waar je hem snel kunt vinden vanuit recovery.
Mocht er al een nieuwere (stabiele) versie zijn raad ik aan om die eerst te proberen.
Ga naar dit XDA topic waar je TWRP voor de Storm kunt downloaden. http://forum.xda-developers.com/wileyfox-storm/orig-development/recovery-team-win-recovery-project-t3367544
Op het moment van schrijven is de versie die ik veilig kon gebruiken de derde test. Het bestand heet twrp-3.0.2-0-test3-kipper.img.
Gebruik dezelfde stappen voor het flashen van de recovery zoals hierboven beschreven. Dus vanuit de bootloader dmv fastboot commando's.
Als je deze geflasht hebt kun je rebooten naar TWRP recovery.
Vanuit de TWRP recovery doe je een install (installatie) en selecteer je de SuperSU beta die je op je telefoon geplaatst hebt.
Deze flash je waarna je het systeem weer een herstart geeft.
Als het goed is kan je ROM nu gewoon starten en is je Wileyfox Storm geroot.
Je kunt checken of je root toegang gelukt is met de Root Checker uit de play store: Google Play: Root Checker
[ Voor 173% gewijzigd door Blinkin op 15-09-2016 17:14 ]
Pagina: 1