Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:39

Vorig jaar introduceerde Wileyfox twee hele interessante toestellen, namelijk de Swift en de Storm. Waarbij de Swift een ware verkoophit was, het toestel had een goede prijs/specificatie verhouding en de software was door CyanogenOS dik in orde.

Dit jaar is heeft het drie nieuwe toestellen geïntroduceerd. De Spark, Spark+ en Spark X. De Spark is het goedkoopste model en daarmee ook het toestel met de minste specificaties. Het wordt geleverd met een Mediatek MT6735A, ondersteund door 1GB ram en 8 GB rom, heeft een 5" HD scherm en wordt verkocht vanaf €119,99. De Spark+ is het duurdere broertje en heeft nagenoeg dezelfde specificaties, het wordt geleverd met 2GB ram en 16GB opslag, en de front camera heeft een resolutie van 13MP in plaats van 8MP van de 'normale Spark'. De Spark+kost €149,99.

De Spark X is de duurste telefoon in het rijtje en heeft in tegenstelling tot de andere twee toestellen een 5,5" HD-scherm en een MT6735 soc en kost €169,99 de rest van de specificaties zijn hetzelfde als de +.

Alle toestellen worden geleverd in het wit en zwart, kunnen uitgebreid worden met een microSD kaart, bieden ondersteuning voor dual sim en draaien op CyanogenOS 13 gebaseerd op Android 6.0 op de website van Wileyfox kan verder een glasverzekering en drie jaar garantie gekocht worden.

Voor alsnog komen alleen de Spark + en Spark X naar Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1.2
CPUMediatek MT6735A (1,3Ghz Quad Core)
GPUARM Mali-T720
RAM2 GB
ROM16GB (uitbreidbaar tot 32GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/n, FM-Radio
AansluitingenUSB2.0, 3,5mm audio aansluiting
SensorenLed-Notification, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5" HD-scherm
Camera FrontSamsung 3M2: 13MP, AF (met enkele ledflitser)
Camera backOV8858: 8MP, FF
Accu2200mAh (Vervangbaar)
KleurWit, Zwart
Afmetingen143 x 70,4 x 8,65 mm
Gewicht134,5 g
Prijs€149,99
Release Datum12 juli
BijzonderhedenDual Micro-Sim
Accessoires1 A Oplader

De Wileyfox Spark + ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
3G/HSPDA-900, 2100 MHz
FDD-LTE3, 7, 20800, 1800, 2600 Mhz

Helaas ontbreekt de door T-mobile gebruikte 900Mhz band, waardoor 4G slechter kan werken.

Terug naar Inhoudsopgave

Officiële ROM's van de Spark + zijn dezelfde ROM's als die van de normale Spark, de laatste ROM's zijn te vinden a AndroidFileHost (met dank aan rens-br) en CyanogenUpdateTracker. Mocht je willen upgraden naar Android 7, volg dan het stappenplan van Wileyfox.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.028-06-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Belangrijkste vraag voor mij nu is; is het een dual Sim met apart sd-slot of is het tweede slot gedeeld?

Daarnaast vraag ik me af, wat het grote verschil is met de Swift. De Spark lijkt wat meer up-to-date, maar heeft dus een mediatek cpu ipv de snapdragon.

Koop je nu de Spark of de Swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:12:
Belangrijkste vraag voor mij nu is; is het een dual Sim met apart sd-slot of is het tweede slot gedeeld?

Daarnaast vraag ik me af, wat het grote verschil is met de Swift. De Spark lijkt wat meer up-to-date, maar heeft dus een mediatek cpu ipv de snapdragon.

Koop je nu de Spark of de Swift?
Dat lijkt mij ook de belangrijkste vraag inderdaad, met name omdat ze ook even duur zijn. Ik heb sinds vorige week een Swift in huis, bevalt me goed, maar zit nu toch wel met de vraag of ik hem misschien niet binnen de 14 dagen bedenktijd terug moet sturen, en dan voor de Sprak+ zou moeten gaan.

Ik zie eigenlijk amper functionele verschillen, dus het lijkt er wel gewoon op alsof ze met de Swift en Storm genoeg geld hebben opgehaald om een refresh te maken, die wellicht iets meer aan hun visie voldoet en/of goedkoper te produceren is (dus meer marge met dezelfde prijs).

Enige waar ik me dan een beetje zorgen over maak, is de Android ondersteuning. Kan nu natuurlijk best zijn dat de Swift geen nieuwe major updates meer krijgt (dus geen Android N), maar alleen de Spark+. En als er dan dus inderdaad geen functionele verschillen zijn, is de Spark+ wel duidelijk de betere optie.

Eerste reviews afwachten dus denk ik.

Edit: aangezien ze alleen zijn aangekondigd en er nog geen datum bekend is (niet zoals met de iPhone dat ze direct in de winkel liggen) kan het misschien nog wel een tijd duren voordat ze beschikbaar zijn, neem ik dan aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Rainbow op 28-06-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Spark+ is ook niet als 'opvolger' van de Swift gepresenteerd, maar ik begrijp dat het wat lastig is inderdaad.
Vanmiddag beide devices naast elkaar gehad en de Spark+ is net een tandje chiquer afgewerkt, zowel qua kleurstelling als qua randje om het device heen. Moet de chipset nog even checken in vergelijking met de Snapdragon van de Swift, maar als die prestaties nagenoeg hetzelfde zijn, zou ik toch kiezen voor de Spark+.

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.androidworld.nl/7409eb204f/media/thumbnails/33/b4/33b4a944d7a1e79715c0431f4217a34f.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 29-06-2016 15:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:46:
De Spark+ is ook niet als 'opvolger' van de Swift gepresenteerd, maar ik begrijp dat het wat lastig is inderdaad.
Vanmiddag beide devices naast elkaar gehad en de Spark+ is net een tandje chiquer afgewerkt, zowel qua kleurstelling als qua randje om het device heen. Moet de chipset nog even checken in vergelijking met de Snapdragon van de Swift, maar als die prestaties nagenoeg hetzelfde zijn, zou ik toch kiezen voor de Spark+.
Dat vraagt om een review met daarin een vergelijk! Met foto's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Dat is een goede vraag. Kan dat niet vinden in de specificaties.
Rainbow schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:33:
[...]
Enige waar ik me dan een beetje zorgen over maak, is de Android ondersteuning. Kan nu natuurlijk best zijn dat de Swift geen nieuwe major updates meer krijgt (dus geen Android N), maar alleen de Spark+. En als er dan dus inderdaad geen functionele verschillen zijn, is de Spark+ wel duidelijk de betere optie.
Ze waren met de Swift niet super vlug met updaten naar Marshmallow, maar de update kwam er wel. Ik verwacht dat het met de software voor de Spark serie ook prima gesteld is.
Edit: aangezien ze alleen zijn aangekondigd en er nog geen datum bekend is (niet zoals met de iPhone dat ze direct in de winkel liggen) kan het misschien nog wel een tijd duren voordat ze beschikbaar zijn, neem ik dan aan.
Volgens het nieuwsbericht van tweakers: nieuws: Wileyfox brengt smartphones Spark + en Spark X in Benelux uit zijn de Spark + en X vanaf 12 juli te koop in de Benelux, dus zolang is dat niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:37:
Ze waren met de Swift niet super vlug met updaten naar Marshmallow, maar de update kwam er wel. Ik verwacht dat het met de software voor de Spark serie ook prima gesteld is.
Ik bedoelde het meer andersom, dat het waarschijnlijk is dat de Spark+ wél Android N (en/of later) krijgt, maar de Swift wellicht niet. Wat eventueel een goede reden zou kunnen zijn om de Spark+ te verkiezen boven de Swift (gezien de updateperikelen met betrekking tot Android de afgelopen paar jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-02-2022
Mijn huidige swift is kapot, en ben nu aan het twijfelen tussen nieuwe swift of wachten op de spark+. Maar bij Wileyfox zeggen ze nog geen officiele release datum te hebben voor de sparks, dus dat zal eerder VANAF 12 juli zijn denk ik. Ook schijnt de spark+ eerder een uitgeklede versie van de swift te zijn dus als betere prestaties belangrijk zijn, beter kiezen voor de swift.
Die twee redenen samen doen mij toch eerder neigen naar opnieuw voor de Swift te kiezen (plus dat ik hem al ken en er erg blij mee was :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Even offtopic. Maar als je Swift kapot is, heb je toch gewoon garantie? Toestel is nog geen twee jaar oud.
en ben nu aan het twijfelen tussen nieuwe swift of wachten op de spark+. Maar bij Wileyfox zeggen ze nog geen officiële release datum te hebben voor de sparks, dus dat zal eerder VANAF 12 juli zijn denk ik.
Heb je contact gehad met de klantenservice van Wileyfox of heb je hiervoor een bron?
Ook schijnt de spark+ eerder een uitgeklede versie van de swift te zijn dus als betere prestaties belangrijk zijn, beter kiezen voor de swift.
Wat bedoel je met een uitgeklede versie? Het enige verschil tussen de specificaties is een andere processor, ander uiterlijk en twee camera's met een hogere resoltie. Ik zou dus zeggen dat de Spark + beter is dan de Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Even offtopic. Maar als je Swift kapot is, heb je toch gewoon garantie? Toestel is nog geen twee jaar oud.

[...]

Heb je contact gehad met de klantenservice van Wileyfox of heb je hiervoor een bron?

[...]

Wat bedoel je met een uitgeklede versie? Het enige verschil tussen de specificaties is een andere processor, ander uiterlijk en twee camera's met een hogere resoltie. Ik zou dus zeggen dat de Spark + beter is dan de Swift.
-Glas kapot (laten vallen) en geen glasverzekering genomen, ook nog geen hersteldienst gevonden die hem wil/kan herstellen.

-Bron chat met de klantendienst.

-Ook hier quote van de Wileyfox klantendienst chat. Die mij letterlijk zei: wil je betere prestaties dan kies je beter voor de iets duurdere Swift, maakt prestaties je niet zo veel uit dan kan je de Spark+ nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:39:
Dat vraagt om een review met daarin een vergelijk! Met foto's :)
Die komt er uiteraard ook aan, of dat op Tweakers is, is nog de vraag :)
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:54:
Werd ook gisteren door Wileyfox gecommuniceerd, alhoewel alles wat UK-gericht was...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Die komt er uiteraard ook aan, of dat op Tweakers is, is nog de vraag :)

[...]
zolang ik hem maar kan lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Hubbes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:05:
[...]
-Glas kapot (laten vallen) en geen glasverzekering genomen, ook nog geen hersteldienst gevonden die hem wil/kan herstellen.
Dat is balen inderdaad. En gewoon bij Wileyfox laten repareren is te duur?
Ook hier quote van de Wileyfox klantendienst chat. Die mij letterlijk zei: wil je betere prestaties dan kies je beter voor de iets duurdere Swift, maakt prestaties je niet zo veel uit dan kan je de Spark+ nemen.
Ok goed om te weten. Blijkbaar vinden ze dus dat de Snapdragon chip sneller is dan de MediaTek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

RobertowNL

For your gear!

CLB schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:46:
Mwha, de MTK6735A is niet een hele snelle processor.
Benchmark resultaten liggen hoger, maar in de praktijk is het verschil met de SD 410 niet groot.
Zelfs het verschil met de 400 en MTK6582 is niet enorm groot doordat de A7 cores sneller zijn dan A53, de MTK6735 prestatie per tick single core is dan ook niet groot met de voorgaande generatie MT6580:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RHxDzO6.png
Bron: Review scores tabel FOK!

Ook jammer dat de nieuwe versie van die chipset MT6737T (ongeveer zelfde prijs) met iets hogere kloksnelheid voor een zelfde verbruik net uit is en niet in dit toestel zit.
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Dat is een goede vraag. Kan dat niet vinden in de specificaties.

[...]

Ben benieuwd, het blijft een MTK chipset en die zijn vrij zuinig als het aankomt op updates van drivers voor nieuwe Android versies.

Verwacht dat de meeste huidige MTK toestellen geen update meer gaan zien verder dan 6.0.1; anders zou MTK toch echt wel een trend breken. (zelfs de Helio P10 en X10 verwacht ik geen update naar N voor, maar ik hoop dat ik dat fout heb).

[ Voor 19% gewijzigd door RobertowNL op 29-06-2016 13:57 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:27:

Dat is balen inderdaad. En gewoon bij Wileyfox laten repareren is te duur?
Ze konden zelfs geen reparatie voor me inboeken omdat ik die glasverzekering niet heb, maar verwezen me door naar externe reparatiedienst. Daar krijg ik steevast "wij kunnen daar geen onderdelen voor krijgen" ofwel "repareren gaat bijna even duur zijn als nieuwe kopen".
Ik woon trouwens wel in België, misschien dat dat ook niet helpt.
rens-br schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:27:

Ok goed om te weten. Blijkbaar vinden ze dus dat de Snapdragon chip sneller is dan de MediaTek.
Ik vond dat antwoord eigenlijk ook raar, maar blijkbaar is de Spark plus echt wel bedoeld als goedkoper en iets simpeler alternatief voor de Swift (en idem Spark x voor de Storm denk ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubbes
Op deze foto van de Spark-zonder-plus lijkt er wel een derde slot te zitten. http://static.trustedrevi...4838/wileyfox-spark-2.jpg
De Swift had dat ook, dus hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hubbes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Op deze foto van de Spark-zonder-plus lijkt er wel een derde slot te zitten. http://static.trustedrevi...4838/wileyfox-spark-2.jpg
De Swift had dat ook, dus hopelijk blijft dat zo.
Ziet er in ieder geval uit als twee volledige sim-slots, waar dus niet ook ergens een sd-kaart past. En het verschil tussen de Spark en Spark +, zit zo te zien alleen in RAM en opslag. Dus dit is wat mij betreft bewijs genoeg om het zeer aannemelijk te maken.

Dank :)
edit: Ja ook de spark plus heeft twee sim kaart slots én een sd-kaart slot. Positief:
YouTube: WileyFox Spark, Spark + en Spark X hands-on (Dutch)

[ Voor 24% gewijzigd door Jelte op 29-06-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RobertowNL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:29:
Benchmark resultaten liggen hoger, maar in de praktijk is het verschil met de SD 410 niet groot.
Zelfs het verschil met de 400 en MTK6582 is niet enorm groot doordat de A7 cores sneller zijn dan A53, de MTK6735 prestatie per tick single core is dan ook niet groot met de voorgaande generatie MT6580:
[afbeelding]
Bron: Review scores tabel FOK!
Was hier ook naar op zoek gegaan. Bedankt voor de vergelijking! Maakt inderdaad niet zo heel veel uit.
Ben benieuwd, het blijft een MTK chipset en die zijn vrij zuinig als het aankomt op updates van drivers voor nieuwe Android versies.
Ben daar ook benieuwd naar inderdaad. De software komt wel van Cyanogen af en die hebben een goed track record met betrekking tot updates uitbrengen (als is het wel opdrachtgever / fabrikant afhankelijk).
Hubbes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:57:
[...]
Ik vond dat antwoord eigenlijk ook raar, maar blijkbaar is de Spark plus echt wel bedoeld als goedkoper en iets simpeler alternatief voor de Swift
Goedkoper inderdaad wel. De aankondigingsprijs van de Spark + is hetzelfde als de verkoopprijs van de Swift. Ben wel benieuwd hoelang de Swift nog verkocht gaat worden langs de Spark serie. Gekeken naar de benchmarks e.d. is de Swift toch vergelijkbaar met de Spark + en waarom twee bijna dezelfde toestellen in de verkoop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
De Spark is sneller in benchmarks. Of dat ook zo is in het dagelijkse gebruik....?

Tussen de foto en filmkwaliteit zit een flink verschil. Echt de moeiite waard om dat filmpje te bekijken.
YouTube: Wileyfox Spark vs Swift - is it still worth buying the older model?

SPARK: 609 / 1803 https://browser.primatelabs.com/geekbench3/7216459
SWIFT: 494 / 1493 https://browser.primatelabs.com/geekbench3/7219718

SPARK Antu: 31735 (einde v/d video)
SWIFT Antu: 25479 (einde v/d video)

-------------
EDIT

Vraagje.
Voor mij is het erg belangrijk dat ik een telefoongesprek via bluetooth kan streamen/verzenden.
Alleen de ontvangst/luidspreker dus. Niet de microfoon.

Ondersteunen Spark en/of Swift dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Frubelaar op 05-07-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Frubelaar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:02:
Vraagje.
Voor mij is het erg belangrijk dat ik een telefoongesprek via bluetooth kan streamen/verzenden.
Alleen de ontvangst/luidspreker dus. Niet de microfoon.

Ondersteunen Spark en/of Swift dat?
Zou persoonlijk niet weten waarom ze dit niet ondersteunen. Het bluetooth apparaat moet dit alleen wel ondersteunen. Ik geloof namelijk dat alleen A2DP niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik zou ook niet weten waarom ze het niet ondersteunen. Fabrikanten hebben vaak een logica die anders is dan die v/d consument. Vooral bij low-budget toestellen verwacht ik bezuinigingen op vrijwel alles.

Ik heb een Swift gekocht en het werkt prima. Alles werkt eigenlijk prima. Ik vreesde een beetje voor een traag toestel maar ook dat is goed. Eigenlijk niets trager dan mijnn highend Sammy.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik geen zware apps op de Swift draai. Ik gebruik meer dingen zoals een woordenboek, TomTom Go Mobile navigatie, NetGuard om het mobile dataverbruik laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
Dus voor regulier gebruik zoals appen, internet, youtube filmpje kijken, meer dan goed? Welke zware apps lopen bijvoorbeeld dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MatthijsBrabant schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:55:
Dus voor regulier gebruik zoals appen, internet, youtube filmpje kijken, meer dan goed? Welke zware apps lopen bijvoorbeeld dan niet goed?
Daar is het inderdaad een top toestel voor. Welke zware apps niet goed lopen is lastig te zeggen, aangezien de telefoon nog niet uit is. Maar je kan bijvoorbeeld denken aan high-end games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
De Spark zal nvvt wel in prijs zakken. Als je straks 128 euro betaald is er tenminste een reël verschil met de Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gerard4 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:21:
De Spark zal nvvt wel in prijs zakken. Als je straks 128 euro betaald is er tenminste een reël verschil met de Swift.
Ik verwacht dat de Swift op termijn gaat verdwijnen, tussen nu en december verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:08
Kan je op deze phones gewoon custom roms draaien of heeft Wileyfox dat liever niet?

Zag ik nu via via dat de stock firmware met Microsoft apps word geleverd? Kan je die verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
toro schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:56:
Kan je op deze phones gewoon custom roms draaien of heeft Wileyfox dat liever niet?

Zag ik nu via via dat de stock firmware met Microsoft apps word geleverd? Kan je die verwijderen?
Als er custom roms voor uitkomen dan is dat zeker mogelijk. Ik geloof niet dat Wileyfox er heel moeilijk over doet. Voor de Swift kwamen er in iedere geval wel een aantal roms voor uit.

De stock firmware is CyanogenOS en dat zit ook op de OnePlus One, daar kunnen die apps gewoon verwijderd worden, dus dat zal op de Spark+ geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spark+ nu na enkele weken geleden gezien te hebben weer in huis en blijft een leuke device hoor.
In vergelijking met de Swift van vorig jaar net iets afgeronder, ja leuk weer, nu maar testen aankomende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 23:24
CLB schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:22:
Spark+ nu na enkele weken geleden gezien te hebben weer in huis en blijft een leuke device hoor.
In vergelijking met de Swift van vorig jaar net iets afgeronder, ja leuk weer, nu maar testen aankomende tijd.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Misschien een review? :9~

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Komt er uiteraard, maar het wordt druk aankomende tijd, ivm IFA en dergelijke, be patient.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Ik zit even naar deze toestellen te kijken maar heeft nu alleen de zwarte Spark X een koperen randje? Of heeft de zwarte Spark + dit ook? Kan dit niet opmaken uit de foto's (wel bij de witte versies)

Hebben deze toestellen gyroscope en glonass? Kon dit niet vinden in de specs namelijk. Ik dacht dat de Swift dit wel had....maar pin mij er niet aan vast. Ik hoor graag meer hierover.
De Spark is afgewerkt met zwarte elementen, maar is hier niet te koop...
De Spark + is afgewerkt met de koperen / gouden elementen :)

Glonass moet ik even voor je zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Saybia schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:11:
Hebben deze toestellen gyroscope en glonass? Kon dit niet vinden in de specs namelijk. Ik dacht dat de Swift dit wel had....maar pin mij er niet aan vast. Ik hoor graag meer hierover.
In de specificaties staat het volgende:
Glonass N/A

Sensors
3D G-Sensor
GPS YES Proximity Sensor
A-GPS YES Ambient Light Sensor
Glonass N/A E-compass
Glonass wordt dus niet ondersteund, maar de 3D G-sensor is volgens mij een (soort van) Gyroscope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
Vraag me af hoe het zit met de snelheid van dit toestel.
Je leest veel dat de swift gewoon sneller is dan deze nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mregeling schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:40:
Vraag me af hoe het zit met de snelheid van dit toestel.
Je leest veel dat de swift gewoon sneller is dan deze nieuwe toestellen.
Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is. Er zijn nog niet heel veel reviews verschenen van de Spark +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 14:21
Ik vind de swift veel mooier dan de spark +. Ik hoop alleen dat de ondersteuning (bijvoorbeeld een update naar Android 7) van de swift net zo lang doorloopt als die van de spark.... Dat is het enige waarover ik nu nog twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlueSS50 schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:05:
Ik vind de swift veel mooier dan de spark +. Ik hoop alleen dat de ondersteuning (bijvoorbeeld een update naar Android 7) van de swift net zo lang doorloopt als die van de spark.... Dat is het enige waarover ik nu nog twijfel....
Dat is inderdaad nog maar de vraag. Wileyfox heeft zich hier helaas nog niet over uitgelaten.

Overigens mocht de update naar Android 7.0 komen, dan zal het wel weer lang op zich laten wachten. De Android 6.0 update op de Swift heeft ook tot mei geduurd. Verwacht de update naar Android N dus niet heel veel eerder dan maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464138

Ik ben aan het kijken naar een goedkoop (tijdelijk) telefoontje voor mijn vriendin, en kwam bij de Swift/Spark + uit. Ik heb een aantal recensies gelezen over de Spark, en deze schijnt helaas niet vooruit te branden. Weet iemand of de + net zo slecht presteert, of maakt die 1 GB extra ram in de + echt veel verschil in positieve zin?
Anders lijkt de oudere Swift of een Moto G toch een betere keuze te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spark werkt prima imo, men verwacht er gewoon alles mee te kunnen doen, tsja.
Mn Spark+-review verschijnt één dezer dagen, die prefereer ik toch net iets boven de Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top! Bedankt, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
CLB schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:48:
Spark werkt prima imo, men verwacht er gewoon alles mee te kunnen doen, tsja.
Mn Spark+-review verschijnt één dezer dagen, die prefereer ik toch net iets boven de Swift.
Waarom vindt je hem net iets beter dan de swift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlueSS50 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:38:
Waarom vindt je hem net iets beter dan de swift?
Persoonlijk vind ik hem ietsjes beter afgewerkt en lekkerder in de hand liggen. USB-poort ligt bijvoorbeeld niet té diep, camera is iets beter dan die in de Swift. Accuduur is iets in het nadeel, maar verschillen zijn eigenlijk minimaal te noemen en wat mij betreft niet te merken als je beide devices niet direct naast elkaar gebruikt. Tevens kost het toestel standaard € 149, waar dat bij de Swift drie tientjes meer was, dat scheelt 'veel'.
Beide toestellen doen weinig onder voor elkaar hoor, dat sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
CLB schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:47:
[...]

Persoonlijk vind ik hem ietsjes beter afgewerkt en lekkerder in de hand liggen. USB-poort ligt bijvoorbeeld niet té diep, camera is iets beter dan die in de Swift. Accuduur is iets in het nadeel, maar verschillen zijn eigenlijk minimaal te noemen en wat mij betreft niet te merken als je beide devices niet direct naast elkaar gebruikt. Tevens kost het toestel standaard € 149, waar dat bij de Swift drie tientjes meer was, dat scheelt 'veel'.
Beide toestellen doen weinig onder voor elkaar hoor, dat sowieso :)
Nu zit er nog maar 1 euro verschil in.... Ik vind de swift net iets mooier en die heeft een snapdragon. Echter heeft de spark waarschijnlijk langer ondersteuning...

Tja..... Moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
BlueSS50 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:52:
Nu zit er nog maar 1 euro verschil in.... Ik vind de swift net iets mooier en die heeft een snapdragon. Echter heeft de spark waarschijnlijk langer ondersteuning...
Ondersteuning van de Swift zal nog maximaal één jaar zijn verwacht ik, terwijl de ondersteuning van de Spark + vermoedelijk de komende twee jaar door loopt. Nou zijn er voor de Swift wel wat custom roms, maar de vraag is in hoeverre die straks nog ondersteund worden.

Overigens vind ik het jammer dat ze voor de Spark modellen gekozen hebben voor een MediaTek SOC. Je weet dan in ieder geval zeker dat er weinig custom roms voor verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
het wordt denk ik toch de swift. vanwege de processor en de grotere batterij. maar vooral het uiterlijk... ik kan zo 1,2,3 niet wennen aan de ronde hoeken van de spark. lijkt zo te veel op de samsung galaxy s1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

Ik heb er gisteren een gekocht. Maar ben al tegen twee problemen aangelopen. Eerst ontdekt dat USB OTG niet werkt. USB stick en USB scope werken niet. (Vraag aan support is nog onbeantwoord.) En net merk ik dat het kompas niet werkt. Andere sensors die er in zouden zitten werken volgens test app wel, maar magnetische sensor laat alleen 0-en zien...
Niet best. Iemand soortgelijke ervaringen?

[ Voor 0% gewijzigd door joho op 09-09-2016 01:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
joho schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:48:
Ik heb er gisteren een gekocht. Maar ben al tegen twee problemen aangelopen. Eerst ontdekt dat USB OTG niet werkt. USB stick en USB scope werken niet. (Vraag aan support is nog onbeantwoord.) En net merk ik dat het kompas niet werkt. Andere sensors die er in zouden zitten werken volgens test app wel, maar magnetische sensor laat alleen 0-en zien...
Niet best. Iemand soortgelijke ervaringen?
Dat USB-OTG niet werkt is logisch, in de specificaties wordt namelijk expliciet genoemd dat het niet ondersteund wordt:
OTG N/A
Met betrekking tot je kompas is wel vreemd, maar weet je zeker dat je de goede sensor uitleest? Magnetische sensor lijkt me namelijk niet hetzelfde als een E-Compass:
Sensors
3D G-Sensor
Proximity Sensor
Ambient Light Sensor
E-compass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho

joho

Ik heb de hele site doorgezocht en die specificaties niet gezien, vreemd. Jammer dat OTG niet gaat werken (nou moet ik een andere telefoon erbij pakken voor mijn USB scope.)

En wat betreft de magnetische sensor. Er zit een 'Compass' symbool in de settings, ook deze zegt 'Initializing...' wanneer je deze aan zet, en hierna gaat hij weer op uit.

Het is niet dat ik een sensor fetish heb, maar er werkte een app niet (Sky Maps), daarom ging ik zoeken. De (er zijn er vele, en ik heb er meerdere geprobeerd) sensor test app laat deze sensor wel zien (MTK version 3, met min en max range) maar de waardes zijn 0.

Zelf even gezocht wat eCompass betekend; wiki zegt: An eCompass is a tilt compensated electronic compass utilizing an accelerometer and a magnetometer.

Hoop dat ik SkyMaps aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
joho schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:20:
Ik heb de hele site doorgezocht en die specificaties niet gezien, vreemd. Jammer dat OTG niet gaat werken (nou moet ik een andere telefoon erbij pakken voor mijn USB scope.)
Ik zie nu ook dat ze de website wat aangepast hebben. De link naar het bovenstaande specificatieblad is verdwenen en ze zijn zo te zien bezig met een nieuwe downloadpagina, die nog niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sensoren Wileyfox Spark +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben hem hier nu drie dagen, en hoewel hij indrukwekkend vlot is voor een telefoon van 150 euro, lijkt de software niet helemaal stabiel te zijn. Met enige regelmaat lijkt hij even helemaal te flippen, sluit apps die op dat moment gebruikt worden en opent nieuwe apps - bij voorkeur YouTube. Het gebeurt een paar keer per dag en duurt maar een paar seconden per keer, maar het is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 464138 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:39:
Met enige regelmaat lijkt hij even helemaal te flippen, sluit apps die op dat moment gebruikt worden en opent nieuwe apps - bij voorkeur YouTube.
Dat is echt heel erg raar gedrag. Weet je zeker dat je geen vreemde apps op de telefoon hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrij zeker, hij deed het al toen we nog niks geïnstalleerd hadden - of het moet een meegeleverde app zijn.

Het probleem doet zich met name voor bij YouTube, Chrome en Nu. Deze apps starten soms zomaar op. Dit blijft regelmatig gebeuren, het enige dat helpt is de telefoon herstarten en dan werkt alles weer zoals het moet werken.
Nog iets vreemds: soms wordt er ineens ingezoomd tijdens het kijken naar een filmpje op YouTube, de app herstarten lost dit op.

Behoorlijk vreemd allemaal, we kijken straks nog even of het de- en herinstalleren van sommige apps helpt.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mij lijkt die Spark+ wel wat. Maak me alleen wat zorgen om updates (Android 7.0 en Mediatek processor) en performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 22:34
https://www.androidplanet...leyfox-spark-plus-review/
https://androidworld.nl/review/review-wileyfox-spark-plus/

Twee reviews van de spark +, tevens ook de enige die ik op het internet kan vinden. Beide erg positief over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk gaat hij toch maar retour, Whatsapp loopt ook regelmatig vast. Gek dat ik er ook niks over teruglees in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 464138 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:32:
Gek dat ik er ook niks over teruglees in de reviews.
Omdat ik er ook niks van gemerkt heb ;)
Misschien heb je helaas wel een maandagmorgenmodel, klinkt allemaal maar gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Waarschijnlijk gaat hij toch maar retour, Whatsapp loopt ook regelmatig vast. Gek dat ik er ook niks over teruglees in de reviews.
Lijkt me inderdaad ook dat er gewoon specifiek iets mis is met jou toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We gaan het zien, deze week even kijken of we kunnen ruilen, we hebben gelukkig nog een oude telefoon als backup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is de Spark+ sneller dan een telefoon met een Snapdragon 210 + 2GB RAM? En al iets bekend over Android 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burbarma
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Kunnnen de bezitterrs (CLB,Lodesteijn..) hier een update van hun ervaringen geven? Sta op het punt een keuze te maken tussen de Swift en de Spark+. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burbarma schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:48:
Kunnnen de bezitterrs (CLB,Lodesteijn..) hier een update van hun ervaringen geven?
Sta op het punt een keuze te maken tussen de Swift en de Spark+. Alvast bedankt
Tsjaa wat wil je weten, prijzen zijn nagenoeg gelijk, specificaties op papier misschien niet maar qua prestaties toch ook redelijk. Swift is een jaartje ouder en het gaat vooral om de afwerking van beide devices, kleurtjes en vormen. Persoonlijk prefereer ik de Spark +, maar dat heeft voornamelijk met het design te maken eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burbarma
Dankje CLB voor je snelle reactie. Merk je wat verschil tussen de processoren? Is de notificatie ledje bij de Spark+ idd minder aanwezig en eve instelbaar? En is de usb ingang idd minder diep. Tot slot wat voor verschillen vallen je verder op tussen de 2 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burbarma schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:05:
Tot slot wat voor verschillen vallen je verder op tussen de 2 toestellen?
Processor van de Spark + is op papier tot 10% sneller, in de praktijk was die soms net wat trager dan de Swift merkte ik juist op. Notificatieledje viel niet negatief op qua helderheid, leek wat gedimder en is ook een RGB-variant. Wel kon ik bijvoorbeeld geen paars of oranje zien, maar even instelbaar is deze zeker. De ingang is inderdaad minder diep bij de Spark +, maar bij de Swift had ik daar ook weinig last van, alhoewel het wel wat gek was natuurlijk. De rest van de ervaringen tussen beide devices is volgens mij redelijk beschreven in mijn review die hier al ergens genoemd is. In mijn Spark +-review heb ik namelijk regelmatig de Swift erbij gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burbarma
Hoi CLB bedankt voor je helder info. De review heb ik helaas niet kunnen vinden. Is deze ook hier geplaatst? Zou het misschien mogelijk zijn om een linkje te geven?
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699988

Hey Lodesteijn,

Dat klinkt niet goed man.... Kan je ons middels een DM wat meer informative geven?
Stefan22 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:41:
Mij lijkt die Spark+ wel wat. Maak me alleen wat zorgen om updates (Android 7.0 en Mediatek processor) en performance.
Ik kan je niets garanderen, maar wij zullen er alles aan doen om Android 7.0 op onze (dus alle) Wileyfox toestellen te krijgen. Cyanogen Inc. heeft goeie contacten met MediaTek, dus wij gaan er vanuit dat daar het probleem niet ligt.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 699988 op 16-09-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burbarma schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:45:
Hoi CLB bedankt voor je helder info. De review heb ik helaas niet kunnen vinden. Is deze ook hier geplaatst? Zou het misschien mogelijk zijn om een linkje te geven? Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:50:
[...]

Hey Lodesteijn,

Dat klinkt niet goed man.... Kan je ons middels een DM wat meer informative geven?
Ik heb jullie inmiddels een bericht gestuurd, bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gold_Appl3
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-07 22:16
Frubelaar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:02:
De Spark is sneller in benchmarks. Of dat ook zo is in het dagelijkse gebruik....?

Tussen de foto en filmkwaliteit zit een flink verschil. Echt de moeiite waard om dat filmpje te bekijken.
YouTube: Wileyfox Spark vs Swift - is it still worth buying the older model?

SPARK: 609 / 1803 https://browser.primatelabs.com/geekbench3/7216459
SWIFT: 494 / 1493 https://browser.primatelabs.com/geekbench3/7219718

SPARK Antu: 31735 (einde v/d video)
SWIFT Antu: 25479 (einde v/d video)
Ik wil niet heel moeilijk doen maar dit gaat allebei over de spark en niet de Spark plus, pak je de plus dan heeft deze weer hogere benchmarks?
https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/445198
De spark komt ook niet naar nederland, alleen de Spark+

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08
Ik heb de Sprak + voor mijn vrouw besteld. Voor 150euro een mooie telefoon maar we lopen nu wel tegen wat vervelende puntjes aan.

In de Gallery app laat hij de foto's niet meer zien. Hij geeft wel de albums weer en ook het aantal afbeeldingen in het album maar verder niets. Ik dacht eerst dat het aan het sd kaart zou liggen maar vanuit whatsapp naar de fotos toe gaan werkt wel. Het lijkt dus aan de Gallery App te liggen.

Punt 2 is dat ze er vanochtend achter kwam dat haar dataverbinding van haar simkaart het niet doet. Ze heeft een hollandsnieuwe abbo en de sim gewoon direct van haar oude telefoon in de Spark+ gedaan. De sim wordt wel herkend maar data werkt niet. De APN instellingen staan allemaal goed.

We hebben de telefoon vorige week via CoolBlue gekocht en 14 dagen de tijd om hem te testen. Dat van die gallery is niet zo'n probleem, daar zijn wel andere apps voor te vinden maar haar simkaart moet iig gewoon goed werken.

to be continued
Simkaart in juiste slot?

• rens-br
SuperKneus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:28:
In de Gallery app laat hij de foto's niet meer zien. Hij geeft wel de albums weer en ook het aantal afbeeldingen in het album maar verder niets.
Welke Gallery app gaat dit over? (Probeer ook eens een andere galerij, om te kijken of dit je probleem oplost)
Punt 2 is dat ze er vanochtend achter kwam dat haar dataverbinding van haar simkaart het niet doet. Ze heeft een hollandsnieuwe abbo en de sim gewoon direct van haar oude telefoon in de Spark+ gedaan. De sim wordt wel herkend maar data werkt niet. De APN instellingen staan allemaal goed.
Verwijder voor de zekerheid alle APN's die momenteel in de lijst staan en voeg daarna de APN handmatig toe.

Ben er bij het instellen van je APN ook zeker van dat je de volgende gegevens invult:
Bij Naam, voer hollandsnieuwe in.
Bij APN, voer live.vodafone.com in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niet in.
Bij Gebruikersnaam, voer vodafone in.
Bij Wachtwoord, voer vodafone in.
Bij Verificatietype, vink PAP aan.
Kies APN-type.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.
Zorg er ook voor dat de dataverbinding is ingeschakeld bij:
'Instellingen' -> 'Dataverbruik' -> 'Mobiele gegevens'
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Mobiel dataverkeer'

Kijk ook even of het voorkeursnetwerk niet staat op LTE:
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype' -> '3G'.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 21-09-2016 08:47 ]

• SuperKneus
Sim wordt herkend en ze kan bellen en gebeld worden dus lijkt mij wel toch. Of zit er tussen simslot 1 en 2 een verschil?
rens-br schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:47:
[...]

Welke Gallery app gaat dit over? (Probeer ook eens een andere galerij, om te kijken of dit je probleem oplost)

[...]

Verwijder voor de zekerheid alle APN's die momenteel in de lijst staan en voeg daarna de APN handmatig toe.

Ben er bij het instellen van je APN ook zeker van dat je de volgende gegevens invult:

[...]

Zorg er ook voor dat de dataverbinding is ingeschakeld bij:
'Instellingen' -> 'Dataverbruik' -> 'Mobiele gegevens'
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Mobiel dataverkeer'

Kijk ook even of het voorkeursnetwerk niet staat op LTE:
'Instellingen' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Voorkeursnetwerktype' -> '3G'.
Gallery app is de standaard die er op staat (gewoon die van CM13 dus)

Bedankt voor die instellingen van de apn. Ik had hier vanochtend ook al even snel naar gekeken maar goed dat werkt niet als je eigenlijk naar je werk moet en het ff snel probeert op te lossen. Ik ga het vanmiddag even goed nakijken. Bedankt iig

[ Voor 9% gewijzigd door SuperKneus op 21-09-2016 09:39 ]

SuperKneus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:38:
Sim wordt herkend en ze kan bellen en gebeld worden dus lijkt mij wel toch.
Of zit er tussen simslot 1 en 2 een verschil?
Moet ik even de specsheet zoeken, maar vaak kan maar één simslot 4G'en, so give it a try.

• SuperKneus
CLB schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:40:
[...]

Moet ik even de specsheet zoeken, maar vaak kan maar één simslot 4G'en, so give it a try.
Ze heeft sowieso geen 4g aangezien ze bij Hollandsnieuwe zit.
SuperKneus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:46:
Ze heeft sowieso geen 4g aangezien ze bij Hollandsnieuwe zit.
Dat begrijp ik inderdaad.
Maar even simkaart wisselen van slot om te kijken of het dan wel werkt, duurt 2 minuutjes.

• SuperKneus
Klopt en sorry dat hadden we wel al geprobeerd maar werkte ook niet. Maar goed nogmaals dat was ff snel vanochtend. Vanmiddag even rustig kijken. Iig bedankt voor het meedenken

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zo 2 toestellen binnen, even testen !

Moet zeggen dat de overgang van S7580 (Galaxy trend Duo) op dit moment erg goed bevalt toetstel reageert lekker vlot, en soepel...

net de eerste systeem update gekregen

[ Voor 70% gewijzigd door vso op 21-09-2016 18:25 ]

Tja vanalles

• SuperKneus
Update van de problemen.

Gallery - Gestopt en gegevens /cache gewist. Lijkt het nu weer te doen.

Data - Van alles geprobeerd. Apn verwijderd. Beide mogelijkheden van hollandsnieuwe geprobeerd (data.dataxs.mobi en live.vodafone.nl) bij dataverbruik data aan en uit gezet. Vliegtuig modes aan gezet, ff gewacht en toen weer uit. Niets hielp.

En toen drukte ik op de .... Rechtsbovenin bij apn en koos ik voor standaard instellingen herstellen. Poef en daar was haar mobiele data opeens.

Geen idee wat er mis was want de instellingen staan precies zoals ik ze vanavond ook met de hand had ingegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De officiële roms zijn inmiddels te downloaden van de CyanogenOS website:

cm-13.0.2-ZNH0EAS6MA-porridge-boot-debuggable-f365a48e53.img
cm-13.0.2-ZNH0EAS6MA-porridge-signed-2b89c841bc.zip
cm-13.0.2-ZNH0EAS6MA-porridge-signed-fastboot-c0304c0e4e.zip

Deze ROM's zijn hetzelfde als de ROM's van de Spark.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-09-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperKneus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:37:
Poef en daar was haar mobiele data opeens.
:D

• joho

joho

Had vorige week een soortgelijke ervaring.
1. Geen foto's zichtbaar in galerij.
2. Kon op geen enkel WiFi met dhcp. Eigen ap op static IP lukte wel.

Hoop geprobeerd, bijna opgegeven, oplossing was batterij eruit. Dus als tip!

(Dit invoerveld in FF is retetraag... Bijna onmogelijk. En de spellingchecker verziekt bijna allies wat ik typ.)

[ Voor 13% gewijzigd door joho op 24-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burbarma
Weet iemand hoe je vanuit de telefoon kunt printen? Ik zie dat de mogelijkheid er wel is,maar lukt niet aan mijn (HP netwerk) printer te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burbarma
Ik heb het al! Je moet een app van je printer downloaden. Ik weet dat je hier zelf moet zoeken..zodoende:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Aangezien Cyanogen alleen de huidige ROM op haar website heeft staan, heb ik de ROM's van de Spark + AndroidFileHost gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

vso schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:14:
zo 2 toestellen binnen, even testen !

Moet zeggen dat de overgang van S7580 (Galaxy trend Duo) op dit moment erg goed bevalt toetstel reageert lekker vlot, en soepel...

net de eerste systeem update gekregen
Even schaamteloos een quote :) vanmezelf.

Na advies om over te gaan op de wileyfox zijn ik en mijn vrouw bijna heel erg content.

* vso haat dat de spark + erg snel de accu leeg trekt.. dagelijks aan de lader ontkom ik niet .. soms tussentijds.
Is er een betere accu te krijgen .. of kunnen jullie onderzoek doen naar waarom hij niet zo energie zuinig is

ter info ik heb al wat energie besparende (android) truukjes op los gelaten.. maar misschien valt er nog meer uit te persen ??

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik heb de Spark+ inmiddels een weekje in mijn bezig, deze telefoon aangeschaft aangezien ik de ontzette trage lumia 550 (zakelijk) behoorlijk zat was. De sprak+ is lekker vlot (voor deze prijsklasse en met mijn gebruik).
Ben een vrij lichte gebruiker waardoor ik prima de dag door kom op 1 accu. Voornamelijk bellen overdag, appen, mailen en een beetje internet savonds. SOT aan het einde van de dag is ca 2uur, met nog 30% accu resterend.Spelletjes speel ik niet, maar verwacht dat dit wel flink consequenties heeft voor de accuduur.
Wat mij wel opvalt wanneer ik ochtends de telefoon uit de oplader haal (en deze dus 100% vol is), dat er na 5min direct 5-7% accu verbruikt is terwijl ik nog niks met de telefoon heb gedaan... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Tinus1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:35:
Ik heb de Spark+ inmiddels een weekje in mijn bezig, deze telefoon aangeschaft aangezien ik de ontzette trage lumia 550 (zakelijk) behoorlijk zat was. De sprak+ is lekker vlot (voor deze prijsklasse en met mijn gebruik).
Ben een vrij lichte gebruiker waardoor ik prima de dag door kom op 1 accu. Voornamelijk bellen overdag, appen, mailen en een beetje internet savonds. SOT aan het einde van de dag is ca 2uur, met nog 30% accu resterend.Spelletjes speel ik niet, maar verwacht dat dit wel flink consequenties heeft voor de accuduur.
Wat mij wel opvalt wanneer ik ochtends de telefoon uit de oplader haal (en deze dus 100% vol is), dat er na 5min direct 5-7% accu verbruikt is terwijl ik nog niks met de telefoon heb gedaan... Iemand een idee?
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ook ik zit te denken aan dit toestel als upgrade van m'n inmiddels super trage pricewatch: LG Optimus L40 Zwart. In het begin deed ie het prima, maar met de steeds groter wordende updates kan ik niets meer. Kom simpelweg ruimte en kracht tekort en ik zit nog op Android 4.4. Net als jij, ben ik een gemiddelde gebruiker: Bellen, appen, muziek luisteren, Candy Crushen en af en toe internetten dus dat moet wel lukken op dit toestel. Alleen je laatste zin over de accu baart me een beetje zorgen. Ik ben ook geen Android guru dus dingen als rooten en ROMS installeren heb ik geen ervaring mee, maar ik neem aan dat updates ook gewoon OTA komen? Dus het is wel een goede aankoop of kan ik beter voor een pricewatch: Samsung Galaxy J3 (2016) Zwart of een pricewatch: Huawei Y6 II Compact Zwart gaan? Die zitten wel allebei nog op Android 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
zolang het niet erger wordt vind ik de afname van 5% accu geen probleem, beetje vreemd is het wel. ik heb hier verder ook nog niet naar gezocht op het internet. Info en gebruikerservaringen zijn sowieso wat beperkt ivm de onbekendheid van het merk.
Die J5 heeft maar 8gb opslag en 1,5gb geheugen, de Huawei lijk wel redelijk gelijkwaardig qua specs, al is de accu net zo groot en heeft daardoor mi geen meerwaarde tov de Wileyfox. Zonder dat dit een advies/aankoop topic gaat worden is de https://tweakers.net/pric...-g-play-(2016)-zwart.html wel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
chim0 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Ik ben ook geen Android guru dus dingen als rooten en ROMS installeren heb ik geen ervaring mee, maar ik neem aan dat updates ook gewoon OTA komen?
Updates komen tot nu toe gewoon maandelijks via OTA binnen, dus met de ondersteuning zit het wel prima.
Dus het is wel een goede aankoop of kan ik beter voor een pricewatch: Samsung Galaxy J3 (2016) Zwart of een pricewatch: Huawei Y6 II Compact Zwart gaan? Die zitten wel allebei nog op Android 5.1.
Als je het aan mij vraagt niet Android 5.1 en matige specs. Verder hebben beide toestellen relatief zware skins, wat de toestellen nutteloos traag maakt.

Overigens stoppen de berichten met betrekking tot aankoopadvies nu hier, mocht je meer aankoopadvies willen. Maak dan even een topic aan in Mobile Aankoopadvies forum.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Tinus1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:35:
Dit viel me ook op. Ik kwam zelf van een ACER waarvan de batterijindicatie het ook niet meer helemaal goed deed. Die ging normaal tot 30%, dan binnen no time naar 5% en dan kon je op die 5 procent nog tijden doorgaan. Was eerst bij deze Wileyfox bang dat ie ook een dergelijk probleem had omdat die eerste paar procent zo snel gaan. Gelukkig gaat het daarna wel op een normale snelheid. Wel viel me bij de eerste keer opladen op dat de laatste paar procentjes tergend langzaam erbij kwamen. Vanaf 95% ofzo ging het nog maar met een procentpunt per kwartier.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 05-07 09:48
Tinus1982 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:14:
zolang het niet erger wordt vind ik de afname van 5% accu geen probleem, beetje vreemd is het wel. ik heb hier verder ook nog niet naar gezocht op het internet. Info en gebruikerservaringen zijn sowieso wat beperkt ivm de onbekendheid van het merk.
Dat is dus precies wat mij een beetje zorgen baart, maar op zich durf ik de sprong wel te wagen. Sowieso is alles een verbetering t.o.v. m'n LG. :X
Die J5 heeft maar 8gb opslag en 1,5gb geheugen, de Huawei lijk wel redelijk gelijkwaardig qua specs, al is de accu net zo groot en heeft daardoor mi geen meerwaarde tov de Wileyfox. Zonder dat dit een advies/aankoop topic gaat worden is de https://tweakers.net/pric...-g-play-(2016)-zwart.html wel een alternatief.
Dat is ook weer waar. En excuus voor het advies/aankoop. Was gewoon benieuwd naar de ervaring t.o.v. de grote merken.
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

Updates komen tot nu toe gewoon maandelijks via OTA binnen, dus met de ondersteuning zit het wel prima.
Mooi!
[...]

Als je het aan mij vraagt niet Android 5.1 en matige specs. Verder hebben beide toestellen relatief zware skins, wat de toestellen nutteloos traag maakt.
Dat is ook weer waar. Een zo kaal mogelijke Android is wel fijner.
[mbr]Overigens stoppen de berichten met betrekking tot aankoopadvies nu hier, mocht je meer aankoopadvies willen. Maak dan even een topic aan in Mobile Aankoopadvies forum.[/]
Nogmaals excuus! Was niet de bedoeling.
Sebastiaan92 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

Dit viel me ook op. Ik kwam zelf van een ACER waarvan de batterijindicatie het ook niet meer helemaal goed deed. Die ging normaal tot 30%, dan binnen no time naar 5% en dan kon je op die 5 procent nog tijden doorgaan. Was eerst bij deze Wileyfox bang dat ie ook een dergelijk probleem had omdat die eerste paar procent zo snel gaan. Gelukkig gaat het daarna wel op een normale snelheid. Wel viel me bij de eerste keer opladen op dat de laatste paar procentjes tergend langzaam erbij kwamen. Vanaf 95% ofzo ging het nog maar met een procentpunt per kwartier.
Lees nu wel veel verschillende berichten m.b.t. de accu wat me toch een beetje zorgen baart. Is deze wel eenvoudig te vervangen mocht ie snel gaar worden?

En kan iemand de FM radio testen zonder hoofdtelefoon? Hoe is de ontvangst dan? Want op m'n LG is ie ook zonder hoofdtelefoon erg goed (de grote zenders dan). En kan je tegelijk radio luisteren en een spelletje spelen zoals Candy Crush? Dit vind ik ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
chim0 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:06:
[...]

Lees nu wel veel verschillende berichten m.b.t. de accu wat me toch een beetje zorgen baart. Is deze wel eenvoudig te vervangen mocht ie snel gaar worden?

En kan iemand de FM radio testen zonder hoofdtelefoon? Hoe is de ontvangst dan? Want op m'n LG is ie ook zonder hoofdtelefoon erg goed (de grote zenders dan). En kan je tegelijk radio luisteren en een spelletje spelen zoals Candy Crush? Dit vind ik ook belangrijk.
De batterij zou je er in theorie zo uit kunnen klikken. Echter toen ik mijn simkaartje wilde verwisselen was ik bijna een half uur bezig om de batterij er uit te krijgen. Hij zat nogal erg klem. Uiteindelijk heb ik hem er met een pincet uit weten te wippen.

De radio heb ik nog niet geprobeerd. Maar er moet sowiezo een koptelefoon zijn aangesloten als antenne.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb hem nu ook enkele weken in bezit en bevalt erg goed. Had een week geleden een zelfde soort probleem dat ik via de Gallery de foto's niet kon zien. Reboot hielp, maar wel vaag.

Sinds vanochtend kreeg ik een een update aangeboden (porridge). Ik heb deze geïnstalleerd zonder verder het verloop te bekijken in de veronderstelling dat het wel goed zou gaan. Na de reboot ga hij opnieuw aan dat er een update was. In de veronderstelling dat dit een nog een update was, maar weer geïnstalleerd. Bij de reboot kreeg ik vervolgens een foutmelding. Herstarten was wel gewoon mogelijk. Daarna wederom een melding dat er een update was en daar blijft hij tot nu toe mee komen. Het is telkens dezelfde melding. Is er ergens een forum waar dit soort issues kunnen worden gemeld? En heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?

ScreenShotWileyFoxSparkPorridge

[ Voor 10% gewijzigd door superbuis op 22-10-2016 16:07 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusAemilius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-06 20:59
superbuis schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:01:
Ik heb hem nu ook enkele weken in bezit en bevalt erg goed. Had een week geleden een zelfde soort probleem dat ik via de Gallery de foto's niet kon zien. Reboot hielp, maar wel vaag.

Sinds vanochtend kreeg ik een een update aangeboden (porridge). Ik heb deze geïnstalleerd zonder verder het verloop te bekijken in de veronderstelling dat het wel goed zou gaan. Na de reboot ga hij opnieuw aan dat er een update was. In de veronderstelling dat dit een nog een update was, maar weer geïnstalleerd. Bij de reboot kreeg ik vervolgens een foutmelding. Herstarten was wel gewoon mogelijk. Daarna wederom een melding dat er een update was en daar blijft hij tot nu toe mee komen. Het is telkens dezelfde melding. Is er ergens een forum waar dit soort issues kunnen worden gemeld? En heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem. Zal aan de update liggen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf
  • Laatst online: 10-07 20:50
Heb hetzelfde probleem. Ik heb een email naar customersupport@wileyfox.com verzonden en een bericht via Twitter naar @Wileyfox gestuurd. Als antwoord krijg dan zal ik het laten weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Gandalf op 22-10-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
-

[ Voor 100% gewijzigd door LocK_Out op 23-10-2016 01:19 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Thanks Gandalf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
De telefoon van mijn vrouw doet het nog steeds niet echt lekker.

Voornamelijk zijn het problemen met foto's (een foto met whatsapp versturen gaat moeilijk, whatsapp crashed 3x voordat het lukt). Een foto op facebook zetten gaat moeilijk. En zelfs Google Foto's (die we als backup gebruiken) doet heel gek. Ze kan daar wel door de hele lijst met foto's scrollen maar veel foto's doen het niet.

Ik dacht al langer dat het aan het sd kaartje ligt maar dat is wel vreemd want Google Foto's is een app met fotos online dus dat zou niet aan het kaartje moeten liggen.

We hebben het kaartje er nu uitgehaald en de Google Foto app doet het nu iig weer. Vandaag maar even verder testen hoe de telefoon het nu doet.

Het kaartje dat er in zat is een Scandisk Mobile Ultra Micro SDHC 32gb. Ik heb nog niet kunnen vinden of de Wiley Fox dit kaart wel ondersteund, of het aan de 32GB ligt (al zat hij niet vol).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Spark +] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark +] Het grote Accessoires topic
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support