Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
@Anoniem: 921747
Klopt had het ook deze week bevestigd gekregen....

"
Hello Kewl

Thank you for your email.

Please be advised that the update for the Spark+ handset is due to be released in the next couple of weeks, we were hoping this would be sooner, however we came across a few issues that we had to iron out before being confident that there would be no issues for users going forward.

You are more than entitled to have your handset submitted for inspection and repair at our repair centre. If you wish to do this please provide the below details;

"
Dit omdat ik blijkbaar de enige ben die problemen heeft met we WIFI roaming...
Dus ik denk dat ik hem binnenkort op ga sturen...

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik hoop dat de update snel komt. Mijn vrouw heeft nog steeds problemen met de gallery en het weergeven van foto's. Ik heb de hoop dat het opgelost wordt met de update.

Een workaround is om de telefoon te herstarten maar het is vervelend om dat steeds te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
Anoniem: 921747 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:02:
[...]

The Spark Range will be updated to Nougat 7.0 in June. *O*
Dat is grappig ... mij beloofden ze April.... Dus ik heb al een tijdje gewacht...

Heb knoop doorgehakt hij gaat vlgde week naar Dynafix...
Heb een Moto 5 gekocht ook met Nougat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Helaas, mijn Spark+ is nie meer... Kon niet gerepareerd worden.
*knip*. Het is goed bedoeld, maar hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 20-06-2017 20:47 ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 12:58
Helaas is de update blijkbaar vertraagd voor de Spark+

https://nl-nl.facebook.com/wileyfoxnl/
"Wileyfox Nederland
Beste .., wij zijn druk aan het ontwikkelen en zitten nu in de beta versie. Zodra deze beschikbaar is krijg jij vanzelf een notificatie. Deze update verwachten wij met een paar weken aan te kunnen bieden. Fijne dag, groeten, WF
1 · Gisteren om 0:53"

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dankjewel voor het doorgeven @paulhekje.
In de FAQ staat nog steeds dat hij in Juni komt. Dan moeten we nog maar wat langer geduld hebben blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:21
Misschien onnozel om het in dit Wileyfox-forum te vragen, maar ik doe het toch: ik zoek voor een vd kinderen een goedkope telefoon, met niet al te spannende eisen. Ik dacht aan de Wileyfox Spark+ (€ 115). Is daar al Android op te krijgen? Is er enige verwachting over de duur van updates? Ik wil er niet aan te hoeven knutselen met rooten of zo. Verder nog redenen om dit toestel juist wel/niet te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
Highland schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:36:
Ik dacht aan de Wileyfox Spark+ (€ 115). Is daar al Android op te krijgen?
Android op te krijgen? Alle Wileyfox toestellen draaien Android.
Is er enige verwachting over de duur van updates?
Voor een budget toestel krijgt het erg veel updates. Eind juli krijgen alle Spark toestellen Android 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
Gandalf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:28:
De Spark + van mijn zoon gekocht bij Coolblue in oktober vorig jaar heeft het probleem dat de aan en uit knop niet lekker meer werkt. Heeft iemand een idee of daar iets aan te doen is?
Van Coolblue een nieuwe Spark+ gekregen, dus prima opgelost.
Deze heeft software versie ZNH0EAS58C.
Volgens https://www.wileyfox.com/softwareupdates moet je hem handmatig updaten naar versie ZNH0EAS9KB.
Alleen ziet de recovery de SD kaart niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 699988

Gandalf schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:55:
[...]

Van Coolblue een nieuwe Spark+ gekregen, dus prima opgelost.
Deze heeft software versie ZNH0EAS58C.
Volgens https://www.wileyfox.com/softwareupdates moet je hem handmatig updaten naar versie ZNH0EAS9KB.
Alleen ziet de recovery de SD kaart niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Heb jou al uitleg gestuurd via DM, maar voor het geval andere het ook willen weten

Jouw microSD is als "intern geheugen" geconfigureerd. Dat fuseert het interne geheugen met de microSD.

Met de volgende stappen kan je dat oplossen:

Menu - instellingen - Opslag & USB - SD-Kaart - Drie puntjes rechtsboven - Formateren als draagbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:22:
[...]
Heb jou al uitleg gestuurd via DM, maar voor het geval andere het ook willen weten

Jouw microSD is als "intern geheugen" geconfigureerd. Dat fuseert het interne geheugen met de microSD.

Met de volgende stappen kan je dat oplossen:

Menu - instellingen - Opslag & USB - SD-Kaart - Drie puntjes rechtsboven - Formateren als draagbaar
Dank je wel voor de support via tweakers, dat gaat veel sneller dan via twitter en via email.
Voor de zekerheid wil ik nog de waarschuwing weergeven die je me via DM gegeven hebt:
Ja, je kan de SD opnieuw configureren als "Draagbare opslag", maar dan wordt alle data van de microSD verwijderd. En aangezien je niet weet welke data Android op de microSD heeft gezet, kan dat betekenen dat je data kwijt raakt.

Maar als je alles natuurlijk netjes gebackupt heb (wat altijd aan te raden is), dan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moi427
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 15:07
Heb al een tijd deze Spark+ en die bevalt op zich prima. Echter wel een heel vreemd/onrustbarend iets is dat hij zo nu en dan "een eigen leven leidt". Als ik bijv. een sms zit te typen dan voel je het toestel gaan trillen en wordt er van alles ingeschakeld. Je ziet het middelste ronde icoon dan wat knipperen en er worden allerlei apps gestart. Vanmorgen tijdens sms-en werd ook ineens mijn laatst gebelde nummer vanzelf gebeld.
Ik weet niet meer van alle keren of dit alleen gebeurt als ik een sms type of ook op andere momenten, maar het lijkt dan wel of het toestel gehackt is.
Bijzonder onplezierig dus, wat is dit c.q. hoe komt dit? Heeft dit iets met Google van doen (via instellingen veiligheid mag dat niet bij locatie, contacten en weet ik wat)?? Iemand ook deze ervaring??

SolarEdge E7K, 16xSolarwatt 275Wp(ca. Zuid)+SE-P300's, 12xAEG 325Wp(ca. Oost)+SE-P370's, 2xHLK20(ca. West)+300l buffer, Nibe 1255PC-6 warmtepomp met bron (gasloos). Oh ja, 7 Winddelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@moi427 het kan inderdaad zijn dat je telefoon 'gehacked' wordt, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat je ghost touches krijgt / hebt. Dat wil zeggen dat het scherm denkt dat het ingedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moi427
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 15:07
Bedankt voor de reactie. Dat zou na zoeken op het web inderdaad het probleem hier kunnen zijn. Oplossen daarvan vereist demontage, aangezien het zo te lezen vrijwel altijd wordt veroorzaakt door een gebrekkige isolatie.

SolarEdge E7K, 16xSolarwatt 275Wp(ca. Zuid)+SE-P300's, 12xAEG 325Wp(ca. Oost)+SE-P370's, 2xHLK20(ca. West)+300l buffer, Nibe 1255PC-6 warmtepomp met bron (gasloos). Oh ja, 7 Winddelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 18:43
Volgens een bericht op WileyfoxNL Facebook wordt de Spark+ update naar Android 7 vanaf vandaag gefaseerd uitgerold. *O* Ik kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mermer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 18:17
Ik krijg net melding van de update op m'n Spark+ :Y) ! Binnenkort maar even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:21
En, heeft iemand al ervaring met de update op de Spark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Update is nog niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLHeijmans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-02-2022
Ook hier nog geen spoor van de update, terwijl juli al bijna voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
MLHeijmans schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:45:
Ook hier nog geen spoor van de update, terwijl juli al bijna voorbij is.
Misschien een beetje geduld hebben? De update is uit (zie facebook van Wileyfox en Wileyfox Nederland). De update zal gefaseerd naar de verschillende toestellen worden gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
SuperKneus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Misschien een beetje geduld hebben? De update is uit (zie facebook van Wileyfox en Wileyfox Nederland). De update zal gefaseerd naar de verschillende toestellen worden gepushed.
Zou je hem niet kunnen handmatig activeren door een of andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Tommytoe bij andere fabrikanten kan je de update nog wel eens afdwingen door via VPN verbinding te maken met een ander land of dit bij Wileyfox werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derkesthai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:01
Ik heb de update ook nog niet, ik wacht het geduldig af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Het enige wat ik tegenkwam is dat je op een bepaalde firmware zou moeten zitten om de OTA te ontvangen. Mijn vrouw heeft die firmware maar ook nog geen update. Ik dacht dat ik vorige week een bericht las dat je hem ook kon sideloaden maar die kan ik nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLHeijmans
@SuperKneus. Het is heel goed dat Wileyfox dit doet en deze upgrade ook voor oudere toestellen verdient alle lof. Wileyfox had deze upgrade echter al aangekondigd voor maart/april, toen werd ze verschoven naar juni en ten slotte naar juli. En die maand is nu bijna om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
@SuperKneus, @MLHeijmans,@derkesthai, @Tommytoe, @Highland en @NIMIC Volgens mij leest @Anoniem: 699988 mee, gezien de Facebookpost:
*Wiley software* - zelf jouw Spark+ upgraden naar Android 7?
Het wachten op onze Android 7-upgrade blijkt voor sommigen van onze klanten echt geen pretje te zijn. Wij willen uiteraard niet dat klanten gefrustreerd de haren uit hun hoofd trekken of 100x per dag gaan checken of er al een upgrade gedaan kan worden.

Zodoende willen wij een ieder de mogelijkheid bieden om de upgrade eerder te ontvangen, door deze zelf te installeren. Aan de hand van onze handleiding is dit voor een ieder goed te doen.

Stuur hiervoor dan een persoonlijk bericht op Facebook of een e-mail naar nederland@wileyfox.com.
Vermeld hierin duidelijk jouw huidige software-versie. (deze kan jij vinden onder 'instellingen', dan helemaal naar beneden scrollen en 'over de telefoon' kiezen, dan overnemen wat er staat bij Cyanogen OS versie.

Zonder software-versie kunnen wij namelijk geen correcte handleiding versturen.

Be Wiley!
team Wileyfox Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLHeijmans
Dank voor dit bericht, rens-br. Niet iedereen gebruikt Facebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derkesthai
Top, bedankt @rens-br

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommytoe
Mail ontvangen van WileyFox en update succesvol geïnstalleerd.
Nu zie ik wel dat er een "newsfeed" pagina is toegevoegd die ik graag weg zou hebben.
Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
ik verwacht dat deze info uit je swift-topic kan helpen:
slaay in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"
"Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Instellingen:
Daar kun je de zoekbalk en Wileyfox Zen uitschakelen"

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
paulhekje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:35:
ik verwacht dat deze info uit je swift-topic kan helpen:
slaay in "[Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie"
"Even je vinger ingedrukt houden op het homescreen - Instellingen:
Daar kun je de zoekbalk en Wileyfox Zen uitschakelen"
Bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derkesthai
Nou, vrijdag update handmatig op mijn Spark+ geinstalleerd - verliep allemaal prima.
Ik merk alleen dat mijn batterijduur (die al niet zo geweldig was) een stuk minder is. Vanmorgen in een uur tijd standby 10% eraf.. iemand hier ervaring mee? tips?

En wat is er mis met de app-drawer xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 14:21
Kan iemand al melden of het probleem met de galerij is opgelost na de update? (traag/vastlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Gisteren de update gedaan naar Android 7.
Wel een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan zodat er geen oude Cyanogen meuk achter blijft en daarna Wileyfox Zen uitgeschakeld. Dat resetten is mijns inziens wel nodig want vlak na de upgrade was de telefoon erg traag maar nu voelt hij sneller aan dan ooit tevoren. Tot nu toe zeer tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

Na 100x refresh de afgelopen dagen, was de update gisteren beschikbaar.
Maar ik wilde voor het flashen eerst een backup maken.

Dit had helaas nogal wat voeten in aarde, mijn laptop flipte op de USB VID/PID van de telefoon, resultaat een oneindige stroom nieuwe file managers en USB reset acties, totdat ik de USB kabel verwijderde. Heb met een terminal de belangrijkste folders zelf maar even gekopieerd.
Misschien een idee om USB VID/PID nummers bij introductie van een nieuw type telefoon ook op http://www.linux-usb.org/usb.ids te plaatsen...
Volgens Wikipedia heeft Wileyfox geen USB VID (...as of 2016-01-15, Wileyfox did not pass the compliance requirements to use USB logos or trademarks...

Ondertussen is de upgrade geslaagd, eens kijken of ik alles kan terug vinden.
(Update)
Alle info is er nog. Even paar dingen die anderen ook al op zijn gevallen en mijn keuzes.
* Tel.app vraagt toestemming, wil van alles weten. Mooi niet, Google dialer apk gedownload.
* Contacts will niet synchroniseren. De rest wel. Contacts zijn er nog, eens kijken hoe dit zich ontwikkeld.
* Magnetische sensoren doen het nu wel. Die hadden nog nooit gewerkt. (Skylanders maps, Heaven above moesten handmatig).
* Batterij is heel snel leeg. Heb de telefoon de hele dag niet gebruikt. Normaal 's avonds nog op 80%, en deed ik om de dag opladen. Nu om 2300 leeg (rood lampje). Twijfelachtig. Op het moment mijn grootste zorg.

[ Voor 28% gewijzigd door joho op 04-08-2017 09:49 . Reden: eerste gebruik ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
Zojuist ook m'n Spark+ bijgewerkt naar Android 7.

Update zelf liep soepel. Truecaller vervangen door "Google Phone 7.0.140861421-nonnexus (noarch) (Android 6.0+) By Google Inc." via apk mirror.

Ik mis de standaard file manager, vervangen door Asus filemanager, verder alleen cosmetische zaken tot nu toe.

edit:

na 3 dagen

accuduur is gelijk gebleven (zonder "ZEN")

[ Voor 18% gewijzigd door paulhekje op 06-08-2017 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
BlueSS50 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:15:
Kan iemand al melden of het probleem met de galerij is opgelost na de update? (traag/vastlopen)
Update is gisteren op de telefoon van mijn vrouw binnengekomen. Ik kan bevestigen dat het probleem van de gallery bij haar is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 19:36
Ik heb een nog niet gebruikte spark+, android 6.01.
als ik systeemupdates kies staat er ,uw systeem is bijgewerkt, wat moet ik doen om de update te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
linp schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:15:
Ik heb een nog niet gebruikte spark+, android 6.01.
als ik systeemupdates kies staat er ,uw systeem is bijgewerkt, wat moet ik doen om de update te installeren?
Ik zou een mailtje sturen naar nederland@wileyfox.com
*Wiley software* - zelf jouw Spark+ upgraden naar Android 7?
Het wachten op onze Android 7-upgrade blijkt voor sommigen van onze klanten echt geen pretje te zijn. Wij willen uiteraard niet dat klanten gefrustreerd de haren uit hun hoofd trekken of 100x per dag gaan checken of er al een upgrade gedaan kan worden.

Zodoende willen wij een ieder de mogelijkheid bieden om de upgrade eerder te ontvangen, door deze zelf te installeren. Aan de hand van onze handleiding is dit voor een ieder goed te doen.

Stuur hiervoor dan een persoonlijk bericht op Facebook of een e-mail naar nederland@wileyfox.com.
Vermeld hierin duidelijk jouw huidige software-versie. (deze kan jij vinden onder 'instellingen', dan helemaal naar beneden scrollen en 'over de telefoon' kiezen, dan overnemen wat er staat bij Cyanogen OS versie.

Zonder software-versie kunnen wij namelijk geen correcte handleiding versturen.

Be Wiley!
team Wileyfox Nederland
Kreeg na 1 werkdag antwoord.

Thanks @rens-br _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Gandalf op 04-08-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rde!
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 22:23
Ik heb de update sinds een paar dagen, maar na ca. 12 uur stand-by is de accu leeg, ook na een factory reset. batterijbesparing inschakelen heeft ook geen nut. Iemand enig idee of hier wat aan te doen is?

[ Voor 13% gewijzigd door rde! op 04-08-2017 23:59 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
rde! schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:49:
Ik heb de update sinds een paar dagen, maar na ca. 12 uur stand-by is de accu leeg, ook na een factory reset. batterijbesparing inschakelen heeft ook geen nut. Iemand enig idee of hier wat aan te doen is?
Zen uitschakelen en een alternatief voor truecaller gebruiken helpt misschien.
Zie @Dryhte in Dryhte in "[Wileyfox Swift 2 (Plus)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 19:36
Gandalf schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Ik zou een mailtje sturen naar nederland@wileyfox.com

[...]

Kreeg na 1 werkdag antwoord.

Thanks @rens-br _/-\o_
Ok, dat ga ik doen. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Heb de Update geïnstalleerd, maar nu geen mobiel internet meer via Tele2.

Iemand tips?

Krijg de melding gegevens-sim niet ingesteld.
Mobiele internet instellingen ingesteld zoals staat aangegeven op de site van Tele2.

Oplossing: Andere sim erin aan zetten. Tele2 sim erin. En het probleem is opgelost.

[ Voor 60% gewijzigd door NIMIC op 10-08-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rde!
Gandalf schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Heb een alternatief voor truecaller ingegesteld en Zen uitgeschakeld en de accuduur is verdubbeld. 8)7
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLHeijmans
Ik kreeg de update vorige week toegezonden van Wileyfox en heb die dankzij de voortreffelijke handleiding die Wileyfox erbij deed, zonder problemen geïnstalleerd. Truecaller gebruik ik nog steeds, maar zonder dat ik me heb aangemeld voor allerlei diensten van die firma. Zen heb ik er direct af gegooid, omdat ik dat een uiterst irritante pagina vond. Van een verminderde accuduur heb ik niets gemerkt. Het zou mij overigens niets verbazen als dat iets met Zen te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mermer
Ik heb dit weekend de update geïnstalleerd. Alles lijkt goed te zijn verlopen, alleen krijg ik mijn hotspot niet meer aan. Of eigenlijk gaat hij wel aan, maar zet zichzelf uit na een aantal seconden. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho

joho

Meerdere berichten wijzen naar het slecht werken van de combinatie Android 7, Bluetooth en powersave. Het help om van Bluetooth en gerelateerde taken de powersave functie UIT te zetten. Ik heb er nu waarschijnlijk teveel uit staan, maar batterij gebruik is nog niet goed, maar zeker beter. Komende dagen wat taken op powersave zetten, kijken welke de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mermer
Mermer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:24:
Ik heb dit weekend de update geïnstalleerd. Alles lijkt goed te zijn verlopen, alleen krijg ik mijn hotspot niet meer aan. Of eigenlijk gaat hij wel aan, maar zet zichzelf uit na een aantal seconden. Iemand ervaring mee?
Uiteindelijk heb ik een hard reset moeten doen om mijn hotspot werkend te krijgen.

Verder heb ik geen last van een slechtere accuduur, maar wel lijkt mijn bereik minder en onstabieler te zijn. Mijn gegevens verbinding valt vaker uit dan voorheen. Ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho

joho

Batterij gebruik blijft erg hoog. De enige workaround lijkt Bluetooth uitzetten. Enig idee of dit in de volgende update beter word? Het lijkt of niet iedereen dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

joho schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:49:
Batterij gebruik blijft erg hoog. De enige workaround lijkt Bluetooth uitzetten. Enig idee of dit in de volgende update beter word? Het lijkt of niet iedereen dit heeft.
Ik had erg veel problemen om mijn vivosmart via garmin connect gelinkt te houden aan mijn telefoon (moest steeds opnieuw pairen en dat betekende bij garmin de boel ook uit m'n profiel gooien, instellingen terug zetten dus niet wenselijk) en daar heb ik inderdaad ook de powersave van uit gezet en dat helpt, maar nu is Bluetooth inderdaad max batterijverbruiker. Dit was niet zo in marshmallow.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
rde! schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Heb een alternatief voor truecaller ingegesteld en Zen uitgeschakeld en de accuduur is verdubbeld. 8)7
Bedankt.
Heb hier ook een erg hoog accuverbruik... wat is die Zen en hoe schakel je die uit svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hoi Spark+ owners

Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe GSM en zag de Spark+. Lijkt een goed toestel voor mij, ik browse alleen + bellen en heel soms eens een app van m'n TV provider om een televisieopname te programmeren. Echt licht gebruik dus. Ik neem zelden foto's, nooit games ofzo.

Het enige wat ik mij afvraag, die accuduur, komen jullie de dag door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rde!
Kewl_one schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Heb hier ook een erg hoog accuverbruik... wat is die Zen en hoe schakel je die uit svp?
zie quote hieronder:
Gandalf schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:19:
[...]

Carharttguy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:39:
Hoi Spark+ owners

Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe GSM en zag de Spark+. Lijkt een goed toestel voor mij, ik browse alleen + bellen en heel soms eens een app van m'n TV provider om een televisieopname te programmeren. Echt licht gebruik dus. Ik neem zelden foto's, nooit games ofzo.

Het enige wat ik mij afvraag, die accuduur, komen jullie de dag door?
tja accuduur is bij mij niet heel goed, wel acceptabel. ca. 18-20 uur. terwijl ik dit typ geeft die aan dat die nu 9uur van de lader is. en nog 13 uur te gaan heeft met 59%. Helaas heb ik zo nu en dan nog steeds dat zonder dat ik echt wat doe, de accu na een uur of 11 echt leeg is. het maakt dan ook niet uit wat ik doe, zelfs als ik helemaal niets doe en de batterijbesparing aan zet, is de accu dan nog steeds na 11 uur leeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Laatst online: 04-07 23:09
tja accuduur is bij mij niet heel goed, wel acceptabel. ca. 18-20 uur. terwijl ik dit typ geeft die aan dat die nu 9uur van de lader is. en nog 13 uur te gaan heeft met 59%. Helaas heb ik zo nu en dan nog steeds dat zonder dat ik echt wat doe, de accu na een uur of 11 echt leeg is. het maakt dan ook niet uit wat ik doe, zelfs als ik helemaal niets doe en de batterijbesparing aan zet, is de accu dan nog steeds na 11 uur leeg. 8)7
Ok, meer dan goed genoeg voor mij, ik hang hem toch elke avond aan de lader.
Heb hem besteld, morgen in de bus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46214

Ik heb de laatste Cyanogen mod 13.0-20161219-nighly-porridge. Omdat cyanogenmod blijkbaar geen updates meer geeft, krijg ik ook geen push bericht over nieuwe updates.

Hoe kom ik aan de nougat versie voor de Spark+?

• Gandalf
Anoniem: 46214 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:19:
Ik heb de laatste Cyanogen mod 13.0-20161219-nighly-porridge. Omdat cyanogenmod blijkbaar geen updates meer geeft, krijg ik ook geen push bericht over nieuwe updates.

Hoe kom ik aan de nougat versie voor de Spark+?
Een mailtje sturen naar nederland@wileyfox.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Anoniem: 46214 gezien de naam van je ROM heb je een custom ROM draaien. Hou er wel rekening mee dat je niet zonder dataverlies kan overstappen naar de officiële Android Nougat branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb met mijn spark+ sinds de update naar Android 7 dat mijn camera niet zo goed functioneert icm flits. Hij flitst, maar de foto is zo donker dat t net is of dat niet gebeurde. Ik heb al in de instellingen gekeken, 'zero shutter lag' aan of uit helpt hier niet bij. Verder is er weinig in te stellen dat hier mee te maken kan hebben - zo veel mogelijk staat op auto.

Iemand tips?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 17:30
ZEN zet je uit via de "home screen settings"

Houd je vinger vast op een leeg stuk op het scherm en je kan rechts onderin de keuze maken voor de "home screen settings" ergens midden in de lijst krijg je dan een slider voor ZEN uitschakelen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeboeck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2017
jpandriesse schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:49:
Vorige week heb ik mn telefoon ge-upgrade naar Android 7.0. Los van het hinderlijke feit dat er diverse apps/instellingen verdwenen waren bemerk ik ook een sterke afname van de accuduur. Waar ik tot vorige week bijna twee dagen met een acculading deed (sowieso al niet zo veel), red het ding nu krap één dag als ik deze niet te veel gebruik. Dat nu al een aantal dagen achter elkaar, dus niet een incidenteel iets.

Zijn er meer die dit ervaren?
@jpandriesse Een late reactie, maar ik heb net hetzelfde probleem op een Spark +, met Android 7.0 build TNS2009-NBD92F. Heb je hiervoor ondertussen al een oplossing gevonden ?

Ik probeer nu voor de 4e keer de update TNS2009 (android 7.0 Nougat) te installeren, maar telkens gebeurt er dit:
  • downloaden gaat goed (1,4GB)
  • installeren (voorbereiden wordt dat genoemd) gaat goed tot 100%
  • Maar dan wordt er opnieuw opgestart en kom ik in mijn recovery (TWRP).
Ik kan herstarten, maar dan zit ik weer gewoon in Android 6.

Hoe kan dit? Maar belangrijker, hoe los ik dit op zodat de update gewoon geïnstalleerd wordt.

• rens-br
Anoniem: 46214 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:51:
• Maar dan wordt er opnieuw opgestart en kom ik in mijn recovery (TWRP).
Dit komt dus omdat je TWRP draait, als je terug gaat naar je stock rom kan je de update wel installeren op die manier. Je kan ook via TWRP de update handmatig installeren, maar dan moet je even kijken waar het update bestand wordt opgeslagen.

Maak wel van te voren even een backup, dan weet je ook zeker dat je goed zit.

@ rens-br: ik heb nog 3 pogingen gedaan. Nu door de gedownloade updates via de recovery van TWRP te installeren. Ook dit werkt niet: "Zip-bestand is beschadigd! Fout bij installeren van zip-bestand [bestandsnaam update]" Dit gebeurt dus bij verschillende gedownloade updates.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 46214 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:39:
@ rens-br: ik heb nog 3 pogingen gedaan. Nu door de gedownloade updates via de recovery van TWRP te installeren. Ook dit werkt niet: "Zip-bestand is beschadigd! Fout bij installeren van zip-bestand [bestandsnaam update]" Dit gebeurt dus bij verschillende gedownloade updates.
Dan wordt het waarschijnlijk toch teruggaan naar stock, ik kan zo snel op XDA ook niks vinden over het updaten via TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:31:
[...]

Dan wordt het waarschijnlijk toch teruggaan naar stock, ik kan zo snel op XDA ook niks vinden over het updaten via TWRP.
Ik zie dat jij twee stock (?) versies op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=121645 hebt geplaatst. Dit betreft Cm 13.0.2. Ik heb nu zelf Cyanogen OS versie 13.0.5-ZNH0EAS9KB-porridge.

Kan ik gewoon terug naar die versie die jij hebt gepost via de recovery? Of moet je een signed zip op een andere wijze installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 46214 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:54:
Ik zie dat jij twee stock (?) versies op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=121645 hebt geplaatst. Dit betreft Cm 13.0.2. Ik heb nu zelf Cyanogen OS versie 13.0.5-ZNH0EAS9KB-porridge.

Kan ik gewoon terug naar die versie die jij hebt gepost via de recovery? Of moet je een signed zip op een andere wijze installeren?
Je kan op die manier inderdaad gewoon terug flashen, maar dan blijft TWRP er gewoon nog steeds op staan. Dus ik denk niet dat het veel zin heeft. Het is voornamelijk belangrijk dat je teruggaat naar de stock recovery, met de laatste CyanogenOS versie (anders kan de OTA nog niet geïnstalleerd worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:11:
[...]

Je kan op die manier inderdaad gewoon terug flashen, maar dan blijft TWRP er gewoon nog steeds op staan. Dus ik denk niet dat het veel zin heeft. Het is voornamelijk belangrijk dat je teruggaat naar de stock recovery, met de laatste CyanogenOS versie (anders kan de OTA nog niet geïnstalleerd worden.)
Kortom:

stap 1 is terug naar stock recovery
stap 2 is terug naar cyanogen os
stap 3 is update installeren.

Dan is mijn laatste vraag hoe ik terugga naar stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 46214 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:27:
Kortom:

stap 1 is terug naar stock recovery
stap 2 is terug naar cyanogen os
stap 3 is update installeren.

Dan is mijn laatste vraag hoe ik terugga naar stock recovery.
Dat zijn inderdaad de stappen, maar stap 2 hoeft neem ik aan niet, aangezien je al op de laatste CyanogenOS versie zit?

Terug naar de stock recovery kan in ieder geval via ADB of Fastboot, daar heb je dan wel het recovery bestand voor nodig. Maar die zit bij elke update ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 11:18
Ik heb, via FB messenger, contact met Wileyfox daar over. Mijn telefoon is daar al heen geweest (ook voor wat andere kleine dingen) en toen konden ze zo snel niet iets vinden. Heb toen een nieuwe batterij toegestuurd gekregen, maar ook dat mocht niet baten. Ondertussen heb ik bericht gehad dat ze er achter zijn gekomen dat er een kleine serie is met dit probleem en dat er naar een (software) oplossing wordt gezocht.
Ik wacht af wat daar uit gaat komen.

Kan overigens niet anders zeggen dat ik tot nu toe zeeeeer tevreden ben over de communicatie/behulpzaamheid van Wileyfox. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCC
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-02-2022

NCC

Een eigenaardig probleem dat ik al vaststelde is dat op een Spark+ na de nougat-update het uur niet klopt met de werkelijkheid. Ook tonen de kleine klok rechtsboven en de grote klok-widget (zowel op lockscreen als beginscherm) een verschillende tijd. Ze lopen wel beide achter, nooit voor. Het nadeel is hieraan dat alarmen vaak (veel) te laat aflopen... Wat vervelend is als de gsm 's ochtends als wekker wordt gebruikt.
Dit is een probleem waar mijn zus (die op mijn aanraden een Wileyfox kocht) al weken mee kampt.

Weet iemand hier een reden en Fix voor? Als het niet opgelost raakt zal het vrees ik een andere gsm worden, hoewel hij nog geen jaar oud is :-(

Ik nam al contact met Wileyfox, maar daar kon men geen oplossing bieden, en krijg ik nu ook geen reactie meer. Jammer!

Ikzelf heb een Swift2+ en ben er tevreden van. Wel schakelde ik Zen en Truecaller uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

NCC schreef op zondag 3 september 2017 @ 07:48:
Een eigenaardig probleem dat ik al vaststelde is dat op een Spark+ na de nougat-update het uur niet klopt met de werkelijkheid. Ook tonen de kleine klok rechtsboven en de grote klok-widget (zowel op lockscreen als beginscherm) een verschillende tijd. Ze lopen wel beide achter, nooit voor. Het nadeel is hieraan dat alarmen vaak (veel) te laat aflopen... Wat vervelend is als de gsm 's ochtends als wekker wordt gebruikt.
Dit is een probleem waar mijn zus (die op mijn aanraden een Wileyfox kocht) al weken mee kampt.

Weet iemand hier een reden en Fix voor? Als het niet opgelost raakt zal het vrees ik een andere gsm worden, hoewel hij nog geen jaar oud is :-(

Ik nam al contact met Wileyfox, maar daar kon men geen oplossing bieden, en krijg ik nu ook geen reactie meer. Jammer!

Ikzelf heb een Swift2+ en ben er tevreden van. Wel schakelde ik Zen en Truecaller uit...
Een van de vele zaken die ik mis in Android is een mogelijkheid om zelf de klok te kalibreren. De tijd wordt gewoonlijk gemeten aan de hand van een oscillator waarvan dan een X aantal cycli een seconde duren. Als dat om wat voor reden dan ook niet goed synchroon loopt zou je als mens zelf moeten kunnen opgeven of er wat meer of minder cycli voor een seconde gebruikt moeten worden. Met een beetje proberen kun je dan in de loop der tijd je klok heel nauwkeurig maken. Helaas gaat men er van uit dat het zonder die menselijke tussenkomst wel goed zal werken maar dat is helaas niet in overeenstemming met ieders werkelijkheid.

Er is gewoonlijk een mogelijkheid om de tijd automatisch met de netwerktijd (mobiele netwerk) te laten synchroniseren maar als dat aan staat en niet goed werkt kun je het misschien ook maar beter uitzetten en evt. dit appje installeren:

Google Play: ClockSync

Dat repareert niets maar monitort de grootte van de afwijking in tijd en waarschuwt als die te groot wordt en helpt je dan om de tijd weer goed te zetten. Dan wordt je in elk geval niet overvallen door grote tijdafwijkingen en krijg je ook een beter inzicht in hoe snel het uit de pas lopen ontstaat. Als je je toestel root kan ie dan synchroniseren ook volautomatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCC

NCC

CaptJackSparrow schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:11:
[...]

Een van de vele zaken die ik mis in Android is een mogelijkheid om zelf de klok te kalibreren. De tijd wordt gewoonlijk gemeten aan de hand van een oscillator waarvan dan een X aantal cycli een seconde duren. Als dat om wat voor reden dan ook niet goed synchroon loopt zou je als mens zelf moeten kunnen opgeven of er wat meer of minder cycli voor een seconde gebruikt moeten worden. Met een beetje proberen kun je dan in de loop der tijd je klok heel nauwkeurig maken. Helaas gaat men er van uit dat het zonder die menselijke tussenkomst wel goed zal werken maar dat is helaas niet in overeenstemming met ieders werkelijkheid.

Er is gewoonlijk een mogelijkheid om de tijd automatisch met de netwerktijd (mobiele netwerk) te laten synchroniseren maar als dat aan staat en niet goed werkt kun je het misschien ook maar beter uitzetten en evt. dit appje installeren:

Google Play: ClockSync

Dat repareert niets maar monitort de grootte van de afwijking in tijd en waarschuwt als die te groot wordt en helpt je dan om de tijd weer goed te zetten. Dan wordt je in elk geval niet overvallen door grote tijdafwijkingen en krijg je ook een beter inzicht in hoe snel het uit de pas lopen ontstaat. Als je je toestel root kan ie dan synchroniseren ook volautomatisch.
Het rare is dat dit fenomeen zoals je omschrijft zou oplopen in de tijd. Maar in dit geval kan de gsm na 30 minuten al 10 minuten verkeerd staan. Of nog vreemder is dat de klok gewoon soms stil staat :? Nog vreemder is dan dat op eenzelfde scherm 2 verschillende tijden kunnen staan... Afbeeldingslocatie: https://img.pixady.com/2017/09/193005_img20170823wa0000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 08:05
NCC schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:00:
[...]

Het rare is dat dit fenomeen zoals je omschrijft zou oplopen in de tijd. Maar in dit geval kan de gsm na 30 minuten al 10 minuten verkeerd staan. Of nog vreemder is dat de klok gewoon soms stil staat :? Nog vreemder is dan dat op eenzelfde scherm 2 verschillende tijden kunnen staan... [afbeelding]
That's crazy. Serieus, dat heb ik nog nooit meegemaakt op éénder welke Android. De tijd in de wekker komt altijd overeen met de tijd rechtsboven.

Is je telefoon geroot? Of is dit met 100% standaard Wileyfox software?

Heb je al een factory reset geprobeerd? Dat zou ik wel eens overwegen. Ik heb dat ook nodig gehad wegens onverklaarbare issues na de upgrade naar Nougat.

Wat ik wel al meegemaakt heb was dat de klok vanzelf slecht begon te lopen (enkele minuten per dag), dat was op mijn goedkope LG P500 telefoon jaren geleden; dat heb ik toen opgelapt met Clocksync (had je toen root voor nodig). Maar sindsdien ook dat nooit meer meegemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 04-09-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCC

NCC

Dryhte schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:40:
[...]

That's crazy. Serieus, dat heb ik nog nooit meegemaakt op éénder welke Android. De tijd in de wekker komt altijd overeen met de tijd rechtsboven.

Is je telefoon geroot? Of is dit met 100% standaard Wileyfox software?

Heb je al een factory reset geprobeerd? Dat zou ik wel eens overwegen. Ik heb dat ook nodig gehad wegens onverklaarbare issues na de upgrade naar Nougat.

Wat ik wel al meegemaakt heb was dat de klok vanzelf slecht begon te lopen (enkele minuten per dag), dat was op mijn goedkope LG P500 telefoon jaren geleden; dat heb ik toen opgelapt met Clocksync (had je toen root voor nodig). Maar sindsdien ook dat nooit meer meegemaakt.
Toestel is niet geroot. Alles 100% zoals aangeboden via OTA-updates. :/
Factory reset eens proberen, maar heb ik nog nooit gedaan. Zijn er zaken om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 08:05
NCC schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:24:
[...]

Toestel is niet geroot. Alles 100% zoals aangeboden via OTA-updates. :/
Factory reset eens proberen, maar heb ik nog nooit gedaan. Zijn er zaken om op te letten?
't is gewoon vervelend om alles opnieuw in te stellen. Maar je krijgt er wel een 'vers' systeem voor in de plaats.

Ik denk niet dat er iets fout kan lopen - mits je al je paswoorden hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En maak een back-up van alles dat te back-uppen valt.

Het zou ook interessant kunnen zijn om te kijken wat een downgrade naar Android/CyanogenMod 6 voor effect zou hebben.

Het ding kan natuurlijk ook 'gewoon' defect zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Krijg net een update binnen met fixes voor batterijduur en USB verbindingen en de security updates van 1 augustus. Fijn dat er nog steeds aan gewerkt wordt. Vind het alleen jammer dat je niet veel van @Anoniem: 699988 zelf hoort. Wat zijn bijvoorbeeld de plannen voor Android 8.0 Oreo?

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07 15:24
Ik heb net een update gekregen met build number TNS242C-NBD92G. En zoals @Gandalf al zegt met in de notes fixes voor de batterijduur. Duratieverbeteringen? Niet dus!

De update van 6 naar 7 heeft mijn batterijduur al van 30-40 uur verlaagd naar <16. Deze laatste update brandt nu zo hard door de batterij heen dat er nu bijna 10% van de batterij er per uur doorheen gaat en de telefoon nog maar een uur of 10 meegaat.

De telefoon is constant erg warm in de hand. Er zit gewoon iets constant één of meerdere CPU kernen vol te gebruiken. Weet iemand nog een equivalent van Linux's top programma voor Android om te kunnen inzien wat nu constant zoveel rekenkracht vergt?

Ik begin eigenlijk op het punt te komen dat ik nu wel aansprak wil doen op de garantie voor een nieuwe telefoon want dit is te belachelijk voor woorden. Ik kan gewoon niet een dag lang mijn telefoon gebruiken zonder hem rond het middaguur al aan de lader te moeten hangen!

• rens-br
@Nathilion heb je na de update van Android 6 naar 7 de telefoon een factory reset gegeven?

• Nathilion
@rens-br Ja, ik moest wel want de launcher wou niet laden en bleef hangen op een wit scherm. Gelukkig kon ik wel nog via het drop-down menu naar de settings waar ik een factory reset kon starten.

• rens-br
@Nathilion normaal gesproken lost een factory reset zulke accu drain problemen wel op, helaas bij jou dus niet. Wat geeft je battery stats aan voor gegevens?

Je kan ook Google Play: BetterBatteryStats gebruiken, die is over het algemeen erg gedetailleerd. (ook te downloaden via XDA.)

• Nathilion
@rens-br Op dit moment zit het op 74% lading. Screen 7%, Google Play Services 2%, Wi-Fi 1%, Android OS 1%. Dit bij elkaar opgeteld kom ik dus ook niet op de al 26% gebruikte lading.

[ Voor 5% gewijzigd door Nathilion op 07-09-2017 10:56 . Reden: @persoon toegevoegd. ]

• rens-br
@Nathilion ik geloof dat je bij geen één telefoon die percentages kan optellen. Maar 7% screen, hoeveel uur is dat?

• Nathilion
@rens-br De telefoon is 4.5 uur geleden van de lader gekomen en ik heb de systeem update heb ik zo'n 3 uur geleden geïnstalleerd.

Wat me nu opvalt is dat het sinds een kwartier geleden de telefoon niet meer zo krankjorum heet is. Het batterijgebruik blijf echter hoog en ik zie nog wel elke keer dat ik kijk (om de 10-15 minuten) dat er weer een procent verdwenen is. De geschatte overgebleven tijd is wel lichtjes opgelopen van 8 uur naar 9, en toen ik net weer keek 10.

• rens-br
@Nathilion ik bedoelde meer hoeveel SOT (screen-on-time) is 7% scherm?

• Nathilion
@rens-br Oh de info van het details scherm. Deze is nu als volgt:

11% totaal gebruik nu.
Time on: 10m49s.
Computed power use: 62mAh.

Verder heb ik mijn brightness op ~20% staan.

• rens-br
@Nathilion dankje. Dat zijn wel hele extreme waardes ben het met je eens dat er iets niet klopt met de accu.

• NCC

NCC

Nathilion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:42:
Ik heb net een update gekregen met build number TNS242C-NBD92G. En zoals @Gandalf al zegt met in de notes fixes voor de batterijduur. Duratieverbeteringen? Niet dus!

De update van 6 naar 7 heeft mijn batterijduur al van 30-40 uur verlaagd naar <16. Deze laatste update brandt nu zo hard door de batterij heen dat er nu bijna 10% van de batterij er per uur doorheen gaat en de telefoon nog maar een uur of 10 meegaat.

De telefoon is constant erg warm in de hand. Er zit gewoon iets constant één of meerdere CPU kernen vol te gebruiken. Weet iemand nog een equivalent van Linux's top programma voor Android om te kunnen inzien wat nu constant zoveel rekenkracht vergt?

Ik begin eigenlijk op het punt te komen dat ik nu wel aansprak wil doen op de garantie voor een nieuwe telefoon want dit is te belachelijk voor woorden. Ik kan gewoon niet een dag lang mijn telefoon gebruiken zonder hem rond het middaguur al aan de lader te moeten hangen!
Idem hier bij de Spark+ afgelopen weekend! Werd zeer heet en verbruikte een volledige batterijlading op minder dan 8u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@rens-br @NCC
Na de batterijperikelen in de eerste paar uur heb ik nu helemaal geen problemen meer. In de eerste paar uur na het updaten heeft de telefoon er zo'n 25% doorheen gejaagd en was de telefoon behoorlijk warm, zelfs heet te noemen. Tegen het aanvangen van de middag hield de telefoon op met smeulen en was de gevoelstemperatuur weer koud te noemen. Daarna hield de telefoon het zelfs nog 1.5 dag uit op de resterende lading in de batterij! Ik had hem helemaal laten leeglopen om te kijken of de batterij app niet de sensor verkeerd zat uit te lezen en zo een verkeerder voorspelling uitrekende maar de app/sensor lijkt goed te werken.

Als deze accuduur ook echt blijft ben ik ben nu weer zeer blij met de telefoon. Maar een vreemde zaak blijft dit wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCC

NCC

Nathilion schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:19:
@rens-br @NCC
Na de batterijperikelen in de eerste paar uur heb ik nu helemaal geen problemen meer. In de eerste paar uur na het updaten heeft de telefoon er zo'n 25% doorheen gejaagd en was de telefoon behoorlijk warm, zelfs heet te noemen. Tegen het aanvangen van de middag hield de telefoon op met smeulen en was de gevoelstemperatuur weer koud te noemen. Daarna hield de telefoon het zelfs nog 1.5 dag uit op de resterende lading in de batterij! Ik had hem helemaal laten leeglopen om te kijken of de batterij app niet de sensor verkeerd zat uit te lezen en zo een verkeerder voorspelling uitrekende maar de app/sensor lijkt goed te werken.

Als deze accuduur ook echt blijft ben ik ben nu weer zeer blij met de telefoon. Maar een vreemde zaak blijft dit wel!
Hier is de update gisteren binnengerold, sindsdien normaal klokgedrag en batterij gaat langer mee. Wel heb ik ook Truecaller verwijderd en vervangen door standaard Google phone. Hopelijk blijft alles nu in orde, maar so far so good :)

Van Wileyfox zelf heb ik geen feedback gekregen die noemenswaardig nuttig was... Na 2 reacties beleeft het zelfs stil aan de overkant. Dat blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 11:18
Net via fb messenger een berichtje dat de update beschikbaar is, deze meteen geïnstalleerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Klopt het dat er geen music player voor bijvoorbeeld mp3 op zit?
Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
Gandalf schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 00:29:
Klopt het dat er geen music player voor bijvoorbeeld mp3 op zit?
Welke gebruiken jullie?
VLC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Thanks, we hadden eerst Microsoft Groove geprobeerd (mijn zoon had hiervoor een Lumia 520) maar daarmee konden we gedownloade mp3's niet afspelen. VLC werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 970155

Onlangs heb ik ook de update geïnstalleerd, ik start 's morgens met een volle batterij en aan het einde van de middag is hij nagenoeg leeg, terwijl telefoon nauwelijks is gebruikt. Ik kon voor de update een volle dag met de accu vooruit!
Sinds de update kan ik ook niet meer smsen, ook niet na opnieuw installeren of met een andere app.
Het gebeurt regelmatig dat de telefoon uit het niets opnieuw gaat opstarten, soms wel 3 keer achter elkaar, ook dit na de update.
Ik was zo blij met mijn Wileyfox spark+, maar dat wordt een stuk minder met deze kwalen...

Heeft iemand een oplossing?
Wileyfox? Kan de update bijvoorbeeld ongedaan worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
@Anoniem: 970155 heb je de standaardoplossingen al geprobeerd?
- backup alles wat je belangrijk vindt
- reset naar factory default
- verwijder alle apps die je even kan missen
- disable Wileyfox Zen
- installeer google dialer i.p.v. truecaller

de benodigde info hierover staat in dit topic

• rens-br
@Anoniem: 970155 welkom op Tweakers. Op Tweakers is het wel de bedoeling om zelf een beetje eigen inzet te tonen, voordat je een topic opent. Wat heb je zoal zelf al gevonden, gedaan en geprobeerd? In dit topic staan genoeg mensen met dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCC

NCC

Even een update: na 5 dagen begon de klok weer verkeerd te lopen.
Toestel (Spark+) werd vervangen door een Huawei Y6.

Ikzelf ben wel nog tevreden van mijn Wileyfox Swift 2+

Als ik zo rondkijk lijken de problemen vooral bij de Spark+ te liggen.

• BlueSS50
  • Laatst online: 10-07 14:21
Na al geruime tijd een swift in gebruik te hebben naar volle tevredenheid heb ik voor mijn moeder een Spark+ gekocht. Werkt ook naar behoren maar mensen die ze belt klagen vaak over een zoemend/piepend geluid. zelf hoort ze alles prima.

Ik vermoed dat het zo'n geluidje is wat je ook hoort als je te dicht met de telefoon bij een speaker staat maar dan continue op de achtergrond.

Met dr vorige telefoon (een huwawei van 5 jaar oud met android 4, zelfde provider) had ze nergens last van.

Is hier iets aan te doen? ik vermoed zelf dat het aan het bereik ligt maar misschien zie ik iets over het hoofd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Mochten er nog mensen CyanogenOS hebben en naar Android 7.x willen upgraden. @Anoniem: 699988 heeft nu een upgrade guide gemaakt voor alle toestellen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Spark +] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark +] Het grote Accessoires topic
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support