Thanks Gandalf!
Sinds gisteren een Spark+. Kan het zijn dat de telefoon nogal kieskeurig is wbt oplader? Aan de laptop laadt ie gewoon op, net als aan een SOny lader. Aan een Samsung (fast charge) lader, een oudere HTC lader en een Asus lader doet ie niks...
Of heb ik een brak model?
Of heb ik een brak model?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Hier ook - hij errort tijdens het installeren van de update (met alleen 'Error!' zonder verder iets van verklaring) en start daarna opnieuw op, dus als je niet naar je scherm kijkt lijkt het of je update goed was gegaan.MaximusAemilius schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Zal aan de update liggen denk ik.
Maar goed, t ligt dus niet aan mijn telefoon dat die update niet werkt
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Hier ook een Spark+ bezitter met een brakke updateMaximusAemilius schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Zal aan de update liggen denk ik.
En volgende keer eerste t.net forum bekijken dus.. ik heb me de hele dag rot gezocht, met factory resets geprutst e.d. maar het ligt dus blijkbaar niet aan mijn telefoon
Gister was mijn telefoon zich steeds opnieuw aan het opstarten en bleef dan hangen in het opstartscherm. Uiteindelijk verholpen door de de batterij er even kort uit te halen. Geen idee wat er nu precies aan de hand was.
Ligt het trouwens aan mij of werkt de aanknop niet helemaal lekker? Bij het scherm uitschakelen reageert die knop meteen. Bij het aanschakelen moet ik vaak een paar keer drukken voordat er een reactie komt.
Ligt het trouwens aan mij of werkt de aanknop niet helemaal lekker? Bij het scherm uitschakelen reageert die knop meteen. Bij het aanschakelen moet ik vaak een paar keer drukken voordat er een reactie komt.
psn: t-zakje
Het update probleem zou opgelost moeten zijn:
Kreeg wel 2 keer een update en heb nu de Android beveiligingsupdates van 1 oktober.
Ga het vanavond proberen... en inderdaad opgelostDear
the issue with the failed Cyanogen OS update is now resolved.
please reboot your device and await the update notification.
Download and install the update and your device should run as normal again.
Best regards,
Wileyfox
Kreeg wel 2 keer een update en heb nu de Android beveiligingsupdates van 1 oktober.
[ Voor 15% gewijzigd door Gandalf op 24-10-2016 20:47 ]
De download is nu idd groter dan (eer)gisteren. Maar m'n batterij zit nog op 45% dus moet ik nog even wachten....Gandalf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:16:
[...]
Ga het vanavond proberen... en inderdaad opgelost![]()
[edit] Het is gelukt! Idd security updates naar die van 1 okt 2016. Geen tweede update verder hier
[ Voor 10% gewijzigd door Poekie op 24-10-2016 22:21 ]
Hier ook gelukt! Fijn dat het zo snel is opgelost door Wileyfox of Cyanogen.
De nieuwe rom met oktober update is inmiddels te vinden op AndroidFileHost en de CyanogenOS Website. Het is versie: Cyanogen OS 13.0.2 (6.0.1) - cm-13.0.2-ZNH0EAS7BD.
Verwijderd
Cyanogen heeft probleem onderzocht en waarschijnlijk het probleem opgelost.superbuis schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:01:
Ik heb hem nu ook enkele weken in bezit en bevalt erg goed. Had een week geleden een zelfde soort probleem dat ik via de Gallery de foto's niet kon zien. Reboot hielp, maar wel vaag.
Sinds vanochtend kreeg ik een een update aangeboden (porridge). Ik heb deze geïnstalleerd zonder verder het verloop te bekijken in de veronderstelling dat het wel goed zou gaan. Na de reboot ga hij opnieuw aan dat er een update was. In de veronderstelling dat dit een nog een update was, maar weer geïnstalleerd. Bij de reboot kreeg ik vervolgens een foutmelding. Herstarten was wel gewoon mogelijk. Daarna wederom een melding dat er een update was en daar blijft hij tot nu toe mee komen. Het is telkens dezelfde melding. Is er ergens een forum waar dit soort issues kunnen worden gemeld? En heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?
[afbeelding]
Reboot even jouw telefoon en zoek opnieuw naar een FOTA update, dat moet het probleem oplossen. Als dat nou niet het probleem oplost, neem even contact met ons op!
edit:
Ah, jullie hadden dat zelf ook gevonden....
Ah, jullie hadden dat zelf ook gevonden....
Sinds een week heb ik een Spark+ maar de system update crasht elke keer, ook als ik de beschikbare update probeer te downloaden. ook uit/aanzetten hielp niet.
download beschikbaar: cm-porridge-68685961e7-to-d9f9e3ddc3-signed
toestel draait nu: 13.02-ZNH0EAS6MA-porridge
zojuist kwam de update toch ineens door...
en update gelukt, draait nu 13.02-ZNH0EAS7BD-porridge
download beschikbaar: cm-porridge-68685961e7-to-d9f9e3ddc3-signed
toestel draait nu: 13.02-ZNH0EAS6MA-porridge
zojuist kwam de update toch ineens door...

en update gelukt, draait nu 13.02-ZNH0EAS7BD-porridge
[ Voor 11% gewijzigd door paulhekje op 28-10-2016 11:11 ]
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Je hebt het bericht(en) die boven jou posts staat zeker niet gelezen, voordat je de posts plaatste? Er waren meer mensen met hetzelfde probleem.paulhekje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:44:
Sinds een week heb ik een Spark+ maar de system update crasht elke keer, ook als ik de beschikbare update probeer te downloaden. ook uit/aanzetten hielp niet.
ik had inderdaad niet het hele topic gelezen, wel de laatste pagina; leek me in eerste instantie een ander probleem, maar ben blij dat het gefixed is :-)
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Mijn moeder is in het bezit van een Wileyfox Spark+ en heeft een probleem met de galerij en WhatsApp. Ik heb zojuist het topic hier doorgelezen en zie dat meerdere mensen last hebben van een gallerij die alleen grijze icoontjes weergeeft als thumbnails en ook bij het openen van foto's of video's wordt er een groot grijs icoon weergegeven. Na een herstart van de telefoon doet de galerij het vaak wel weer.
Als ze via WhatsApp een video wil doorsturen opent de galerij en en vervolgens bevriest de telefoon. Daarna komt de melding dat WhatsApp niet meer reageert en deze gesloten kan worden.
De versie die op dit moment op de telefoon staat is 13.02-ZNH0EAS7BD-porridge wat volgens mij ook de laatste software is die beschikbaar is?
Er zit 1 simkaart in de telefoon en er is geen SD kaart bij geplaatst. De foto's en video's staan dus op de opslag van de telefoon zelf.
Alle hulp is welkom
Als ze via WhatsApp een video wil doorsturen opent de galerij en en vervolgens bevriest de telefoon. Daarna komt de melding dat WhatsApp niet meer reageert en deze gesloten kan worden.
De versie die op dit moment op de telefoon staat is 13.02-ZNH0EAS7BD-porridge wat volgens mij ook de laatste software is die beschikbaar is?
Er zit 1 simkaart in de telefoon en er is geen SD kaart bij geplaatst. De foto's en video's staan dus op de opslag van de telefoon zelf.
Alle hulp is welkom
Helaas hebben hier inderdaad meer mensen last van, bijvoorbeeld Joppie02. Wat je kan proberen is:daroy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:42:
Mijn moeder is in het bezit van een Wileyfox Spark+ en heeft een probleem met de galerij en WhatsApp. Ik heb zojuist het topic hier doorgelezen en zie dat meerdere mensen last hebben van een gallerij die alleen grijze icoontjes weergeeft als thumbnails en ook bij het openen van foto's of video's wordt er een groot grijs icoon weergegeven. Na een herstart van de telefoon doet de galerij het vaak wel weer.
- De cache van de huidige gallerij te verwijderen;
- De App cache te verwijderen;
- De Dalvik cache in de recovery te verwijderen;
- Een nieuwe / andere gallerij installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 09:34 ]
Zojuist reactie gekregen van de Wileyfox support afdeling. Eerste reacties waren niet zo denderend, maar uiteindelijk kreeg ik een mail terug van een andere support medewerker:
Hi Roy,
I'm very sorry about that, this is a knows software issue.
This is currently being worked on and once there is a software update available be sure to do this and it should help solve this issue.
Kind Regards,
Tiffany.
Het goede nieuws is: Ze zijn dus op de hoogte. Het slechte nieuws: Ze weten alleen niet wanneer dit opgelost is.daroy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:18:
Zojuist reactie gekregen van de Wileyfox support afdeling. Eerste reacties waren niet zo denderend, maar uiteindelijk kreeg ik een mail terug van een andere support medewerker:
Dit probleem heeft mijn vrouw dus ook met haar telefoon. Ik heb het nu 'opgelost' door de nieuwe versie van de gallery via apkmirror te downloaden.daroy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:42:
Alle hulp is welkom
Deze *knip*. Linken naar APK files buiten de Play Store is niet toegestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-12-2016 09:12 ]
Populaire Android-uitgave Cyanogen sluit zijn deuren op 31 december. Het bedrijf stopt dan met al zijn diensten.
En hoe gaat het nu verder met de Spark+ support?
En hoe gaat het nu verder met de Spark+ support?
It is never to early to start RTFM
"Wileyfox laat aan Tweakers weten dat het zijn toestellen zal blijven
ondersteunen. Wie dat zal gaan doen, maakt het bedrijf later bekend."
ondersteunen. Wie dat zal gaan doen, maakt het bedrijf later bekend."
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sinds vandaag meldt mijn WileyFox weer dat er een update is en wederom wil deze bij mij niet installeren. Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Hmm. verontrustend. Dan ook nog te bedenken dat de update van vandaag ook niet goed gaat (cm-porridge-d9f9e3ddec3-to-15b1089872-signed; 385,1 MB). Nog meer mensen ditzelfde probleem? Ik heb het 2x geprobeerd. Krijg 2x de melding "fout".
ik heb ook al 2x geprobeerd de update te installeren, met als resultaat "fout".
En weer hetzelfde probleem als met de vorige update... wil niet installeren. @Wileyfox willen jullie kijken wat er (weer) fout gaat?Gandalf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:16:
[...]
Ga het vanavond proberen... en inderdaad opgelost![]()
Hier ook weer hetzelfde probleem (ook na drie keer lukt het trouwens niet). De vorige keer loste Wileyfox het probleem op, nu ook hopelijk.
Heb nu sinds ik deze installatie niet goed afgerond krijg, ook dat hij soms ineens opnieuw opstart...
Ik hoop dat Wileyfox meeleest, heb zojuist via de site gevraagd of ze met een update hiervoor gaan komen.
edit, reactie van Wileyfox:
Hello SolvingStorm,
Thank you for your mail,
Please be advised that in few weeks we are going to release a patch update to fix major bugs.
KInd Regards
Ik hoop dat Wileyfox meeleest, heb zojuist via de site gevraagd of ze met een update hiervoor gaan komen.
edit, reactie van Wileyfox:
Hello SolvingStorm,
Thank you for your mail,
Please be advised that in few weeks we are going to release a patch update to fix major bugs.
KInd Regards
[ Voor 31% gewijzigd door SolvingStorm op 30-12-2016 10:13 . Reden: Reactie van Wileyfox ]
Verwijderd
Wij zijn op de hoogte van de problemen met de FOTA-update voor de Spark+. We zijn druk bezig met het analyseren van het problemen. Zodra we meer weten, laten wij het weten.
Update:
20 minuten geleden hebben we een wijziging doorgevoerd. Zou degene die dit probleem ervaart zijn toestel opnieuw willen opstarten en opnieuw willen gaan zoeken naar een update?
Update:
20 minuten geleden hebben we een wijziging doorgevoerd. Zou degene die dit probleem ervaart zijn toestel opnieuw willen opstarten en opnieuw willen gaan zoeken naar een update?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 14:07 ]
Update is hier goed gegaan!
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Lijkt hier goed te gaan - hij is iig een stuk langer bezig dan gisterVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:41:
Wij zijn op de hoogte van de problemen met de FOTA-update voor de Spark+. We zijn druk bezig met het analyseren van het problemen. Zodra we meer weten, laten wij het weten.
Update:

[edit] inderdaad goed gegaan! Bedankt voor de snelle hulp Wileyfox!
[ Voor 6% gewijzigd door Poekie op 30-12-2016 14:29 ]
Update hier nu ook goed gegaan. Wat was nu het probleem? Zal het bij een volgende update niet meer voorkomen?Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:41:
Update:
Hier idem,
fijn dat 't opgelost is.
fijn dat 't opgelost is.
Verwijderd
Geen idee. Ik ga hier wel even achteraan, want het is natuurlijk erg fijn dat wij het probleem redelijk snel oplossen, maar we hebben liever dat het probleem ansich niet voorkomt.Gandalf schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:51:
[...]
Update hier nu ook goed gegaan. Wat was nu het probleem? Zal het bij een volgende update niet meer voorkomen?
Heb telefoon power off gehad, maar nu meld deze geen updates.20 minuten geleden hebben we een wijziging doorgevoerd. Zou degene die dit probleem ervaart zijn toestel opnieuw willen opstarten en opnieuw willen gaan zoeken naar een update?
Staat nog op android security patch level 1 October 2016.
Edit: Ik was te ongeduldig.. update is gelukt; nu 1 December 2016
[ Voor 9% gewijzigd door joho op 30-12-2016 17:11 ]
Verwijderd
Komt vanzelf, anders even zelf zoeken. Instellingen --> Over deze telefoon --> Software-updatejoho schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:31:
[...]
Heb telefoon power off gehad, maar nu meld deze geen updates.
Staat nog op android security patch level 1 October 2016.
De update is bij mij goed gegaan, Patch level is nu 1 December 2016. Echter de problemen met de galerij zijn er nog steeds. Thumbnails worden half of niet geladen. Wanneer een je een foto probeert te openen zie je een zwart scherm. Bij het sturen van video's loopt Whatsapp vast.
Wat foto's snel gemaakt met een ander toestel. Toevallig dat nu de eigen gemaakte foto's wel zichtbaar waren. Wanneer ik nu de galerij weer open is dat niet het geval.

Wat foto's snel gemaakt met een ander toestel. Toevallig dat nu de eigen gemaakte foto's wel zichtbaar waren. Wanneer ik nu de galerij weer open is dat niet het geval.

Verwijderd
Neem even contact met ons op middels de DM, dan kunnen we kijken of we dit probleem kunnen analyseren en oplossen.daroy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:43:
De update is bij mij goed gegaan, Patch level is nu 1 December 2016. Echter de problemen met de galerij zijn er nog steeds. Thumbnails worden half of niet geladen. Wanneer een je een foto probeert te openen zie je een zwart scherm. Bij het sturen van video's loopt Whatsapp vast.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Update werkt hier nu ook! Dank voor de snelle fix! Probleem met de gallery, thumbnails en WhatsApp die crasht herken ik ook. Komt af en toe voor...
Ik heb totaal geen ervaring met smartphone software en de updates hiervan, maar wordt er iets verwacht van de consument, nu Cyanogen is gestopt?
Ik heb wel al gelezen over Lineage OS, maar gaan ze bij WileyFox ervoor zorgen dat alles automatisch wordt geupdate, of gaan we manueel moeten overstappen, of wordt dit een geheel ander OS?
Ik heb wel al gelezen over Lineage OS, maar gaan ze bij WileyFox ervoor zorgen dat alles automatisch wordt geupdate, of gaan we manueel moeten overstappen, of wordt dit een geheel ander OS?
Zie FP nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS - updateTommytoe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:11:
Ik heb totaal geen ervaring met smartphone software en de updates hiervan, maar wordt er iets verwacht van de consument, nu Cyanogen is gestopt?
Gewoon even afwachten dus hoe dingen zich ontwikkelen.Update, 17:45: Wileyfox laat aan Tweakers weten dat het zijn toestellen zal blijven ondersteunen. Wie dat zal gaan doen, maakt het bedrijf later bekend.
* chim0 wil ook een Spark+ maar helaas geen centjes.
Kwestie van afwachten inderdaad. Ze blijven de software ondersteunen en komen binnenkort met een update.Tommytoe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:11:
Heb nu bijna een maand de Spark plus.
prachtige telefoon voor dit geld, maar loop nu tegen een paar problemen aan.
o.a de melding dat de SD card niet ondersteund word.
er zit een sandisk Ultra 32 GB in.
ook staan nu enkele app incoontjes in grijstint en als je die aanraakt krijg je de melding dat de app uitgeschakeld is in veilige modus
verder start hij regelmatig spontaan opnieuw op.
meestal staat hierna alles weer normaal aan, dus hoef geen pincodes in te voeren voor betreffende provider simmen, maar soms moet dit ook wel.
Hij staat constant aan op de wifi met onze thuis router en word ook als huistelefoon gebruikt en whatsapp.
als ik de telefoon laat controleren zijn er geen updates
draait op 13.0.5 ZNH0EAS9KB porridge
api dragon fruit 4
beveiligingspatch 1 dec 2016
iemand enig idee?
prachtige telefoon voor dit geld, maar loop nu tegen een paar problemen aan.
o.a de melding dat de SD card niet ondersteund word.
er zit een sandisk Ultra 32 GB in.
ook staan nu enkele app incoontjes in grijstint en als je die aanraakt krijg je de melding dat de app uitgeschakeld is in veilige modus
verder start hij regelmatig spontaan opnieuw op.
meestal staat hierna alles weer normaal aan, dus hoef geen pincodes in te voeren voor betreffende provider simmen, maar soms moet dit ook wel.
Hij staat constant aan op de wifi met onze thuis router en word ook als huistelefoon gebruikt en whatsapp.
als ik de telefoon laat controleren zijn er geen updates
draait op 13.0.5 ZNH0EAS9KB porridge
api dragon fruit 4
beveiligingspatch 1 dec 2016
iemand enig idee?
misschien is de SD card niet in orde, dat kan in eens optreden; ik zou eerst eens een dag aankijken met de SD card eruit.
@paulhekje.
Blijkt inderdaad wat mis te zijn met de SD card. kan hem niet meer formateren, ook niet via een adapter in een normale windows of linux pc.
gelukkig bied sandisk 5 jaar garantie en heb hem net opgestuurd.
alleen jammer dat je bij wileyfox niets vind over welke typen microsd cards geschikt zijn.
nu de micro sd eruit is is het spontane opstarten ook voorbij
Blijkt inderdaad wat mis te zijn met de SD card. kan hem niet meer formateren, ook niet via een adapter in een normale windows of linux pc.
gelukkig bied sandisk 5 jaar garantie en heb hem net opgestuurd.
alleen jammer dat je bij wileyfox niets vind over welke typen microsd cards geschikt zijn.
nu de micro sd eruit is is het spontane opstarten ook voorbij
[ Voor 9% gewijzigd door happyhippo op 16-01-2017 13:15 ]
De Spark + ondersteund de SDHC standaard, dus alle micro SD kaarten die hieraan voldoen zouden moeten werken. (Maximaal 32GB).happyhippo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:14:
Heb Mijn Spark+ nu een maandje, werkt prima voor zo een prijs maar heb 2 vraagjes..
Mijn notificatieledje doet het niet (meer) ... kan gebeurd zijn na de laatste update begin dit jaar.. Iemand dezelfde problemen? Heb geprobeerd te testen met een color led app maar dar werkte helemaal niet of.. de led is echt kapot...
Het lijkt alsof mijn wifi pas start, als ik terug thuis gekomen ben, als ik het scherm activeer...? Hebben jullie dat ook of moet ik een setting veranderen?
TIA
Mijn notificatieledje doet het niet (meer) ... kan gebeurd zijn na de laatste update begin dit jaar.. Iemand dezelfde problemen? Heb geprobeerd te testen met een color led app maar dar werkte helemaal niet of.. de led is echt kapot...
Het lijkt alsof mijn wifi pas start, als ik terug thuis gekomen ben, als ik het scherm activeer...? Hebben jullie dat ook of moet ik een setting veranderen?
TIA
Mijn Spark+ is up to date maar heeft geen problemen met de LED. Hij zou dus wel eens stuk kunnen zijn ja...Kewl_one schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:56:
Heb Mijn Spark+ nu een maandje, werkt prima voor zo een prijs maar heb 2 vraagjes..
TIA
WiFi klinkt als een setting maar zou zo niet weten waar die zit, misschien een 'battery saving' optie ofzo? (kan ook een app zijn die dat regelt...). Ik heb er geen last van lijkt t (iig net op werk had ie al WiFi toen ik t scherm aan deed..).
Weten jullie een workaround voor het probleem dat er via de Gallery geen foto's gestuurd kunnen worden naar What'sapp?
Werkt dit in Google foto's wel?
Helaas gaat het niet om mijn eigen telefoon, maar wel een telefoon die ik heb aangeraden. Anders had ik het zelf even getest.
--
Ik zie dat mijn vraag niet heel helder is.
Het probleem is dat de apps crashen wanneer er een foto gestuurd wordt. Daarom lukt het niet.
Helaas gaat het niet om mijn eigen telefoon, maar wel een telefoon die ik heb aangeraden. Anders had ik het zelf even getest.
--
Ik zie dat mijn vraag niet heel helder is.
Het probleem is dat de apps crashen wanneer er een foto gestuurd wordt. Daarom lukt het niet.
[ Voor 49% gewijzigd door NIMIC op 07-02-2017 09:06 ]
Werkt hier gewoon hoor, in galerij foto selecteren, delen ( < ) kiezen kun je een app kiezen en dan in whatsapp ontvanger kiezen..NIMIC schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:54:
Weten jullie een workaround voor het probleem dat er via de Gallery geen foto's gestuurd kunnen worden naar What'sapp?
Vanuit whatsapp kan dat via de paperclip boven in de chat dan kan je kiezen wat je wil versturen en daar staat galerij ook bij..
Mogelijk whatsapp toegang verlenen ... Is cyanogen heet strikt mee!! Dus eerst gewoon een foto van de camera versturen of van de galerij en toegang verlenen..
Het is zelfs op twee manieren mogelijkNIMIC schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:54:
1) Vanuit WhatsApp. Open een bericht en het is mogelijk met de paperclip boven aan het scherm.
2) Vanuit de galerij. Open de foto. Dubbelclick deze en selcteer het plaatje met die lijntjes tussen die punten.
Suc6 :-)
As het probleem is dat het plaatje zelf niet zichtbaar wordt voer dan onderstaande stappen uit.
"Wipe cache partition"
To do this, please turn off your Handset.
Press and hold down the Power and Volume down button together until a menu appears.
Select "Factory reset", "Wipe cache partition" and then "Yes".
this should not take long, now go back and select "Reboot system now".
Klacht gedaan bij Wileyfox nav mijn haperende wifi:
En dit is het antwoord: Leuk voor alle Spark+ bezitters..:Hi I have recently bought a spark+. I use 2 sims without mobile data so only internet is through Wifi. I have 5 Accesspoints in my house with the same SSID but on different channels.
I notice that when I leave the house and come back later that the spark+ does NOT automatically connect the Wifi. Only when I wake up the spark with the power button or receive a call the Wifi connects. I noticed this because I am also using WebWhatsapp and that app tells me that I need to connect my phone to the internet to receive messages... when I have been away...
I already did a reset network and restarted the phone a few times to no avail... keeps refusing to automatically connect to available (known) networks.
Question is this an undocumented software feature or a hardware failure? Please advise.
Nog ff geduld hebben we een top Phone!Customer Support (Wileyfox)
Thanks for contacting us.
I understand how annoying this can be, I believe this is down to cyanogen.
In the coming months we are upgrading to Android 7 and this will solve ongoing issues with our current OS.
Kind Regards,
Thomas
WileyFox Customer Support.
[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 13:18 . Reden: Quote tags toegevoegd ]
Goed om te horen dat ze actief reageren op problemen. Hopelijk lost Android 7 inderdaad het probleem op. Kon dezelfde support medewerker iets vertellen over de ETA?Kewl_one schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:17:
En dit is het antwoord: Leuk voor alle Spark+ bezitters..:
offtopic:
Ik heb even quote tags aan je post toegevoegd voor de leesbaarheid.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 13:20 ]
Mijn Wileyfox heeft waterschade. Repareren doen ze niet aan bij waterschade (ook als ik t zelf betaal). En omdat het zo'n klein bedrijf is, kan natuurlijk niemand hem maken.
Probleem met waterschade is dat het eigenlijk niet te repareren is. Water dat in de print terecht komt en onder de componenten kan op termijn voor oxidatie zorgen en vreemde problemen. Enigste oplossing is dan om eigenlijk alle elektronica te vervangen, op dat moment ben je gewoon een nieuw telefoon in elkaar aan het zetten wat helaas economische niet rendabel is.
Eens met bovenstaande. Over het algemeen bij waterschade moet in ieder geval je moederbord en scherm vervangen worden. Aangezien het moederbord bijna alle electronica bevat, is dat vaak ook het duurste onderdeel. Voor een toestel van €140,- is het dan ook echt niet rendabel om te doen.T homass schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:38:
Mijn Wileyfox heeft waterschade. Repareren doen ze niet aan bij waterschade (ook als ik t zelf betaal). En omdat het zo'n klein bedrijf is, kan natuurlijk niemand hem maken.
Ik zou gewoon een nieuw toestel aanschaffen en de kosten, indien mogelijk, opgeven aan de verzekering.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:57 ]
Wat ik begreep van WF nederland willen ze voor eind maart alles over hebben naar 7.rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:19:
[...]
Goed om te horen dat ze actief reageren op problemen. Hopelijk lost Android 7 inderdaad het probleem op. Kon dezelfde support medewerker iets vertellen over de ETA?
offtopic:
[ Voor 19% gewijzigd door HarryL op 27-02-2017 12:33 ]
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
Ze hebben inderdaad meerdere malen aangegeven in Q1 met Android 7.1 te komen, maar wellicht kon de support al een specifiekere datum noemen.HarryL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:33:
Wat ik begreep van WF nederland willen ze voor eind maart alles over hebben naar 7.
Ben benieuwd, zou mooi zijn.
Ben tot nu toe erg content met mijn Spark +
Ben tot nu toe erg content met mijn Spark +
Hey ik heb sinds kort een wileyfox spark+, ben er zeer tevreden mee, Ik had hem voor 130 euro en voor die prijs is het echt een monster van een telefoon.
Wat ik alleen mis is een makkelijk knopje om mobiele data uit en aan te zetten. Ik had hiervoor een alcatel onetouch die dat gewoon nog had. Ik heb al wat lopen googelen en het lijkt er op dat dit expres is verwijderd sinds lollipop, en dat apps daarvoor ook niet meer werken? Weet hier iemand een weg omheen met deze telefoon?
Wat ik alleen mis is een makkelijk knopje om mobiele data uit en aan te zetten. Ik had hiervoor een alcatel onetouch die dat gewoon nog had. Ik heb al wat lopen googelen en het lijkt er op dat dit expres is verwijderd sinds lollipop, en dat apps daarvoor ook niet meer werken? Weet hier iemand een weg omheen met deze telefoon?
Dit zit toch gewoon in de quick toggles via het notificatiepaneel?Captain_Duck schreef op zondag 5 maart 2017 @ 03:30:
Noop. Er zit een knopje voor men provider (Ben NL) om de complete telefoonverbinding uit te zetten, maar niks voor alleen de dataverbinding. Ik kan op Ben klikken, dan naar meer instellingen gaan en dan de mobiele gegevens uitzetten, maar dat is zo veel meer kliks. Ik heb gekeken bij de instellingen voor de tegels maar daar is ook niks te vinden.rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Dit zit toch gewoon in de quick toggles via het notificatiepaneel?
Oh wacht, ik zit net nog eens te kijken, en al met de eerst klik op de provider zit daar ook een schuifje voor mobiele gegevens. Totaal over het hoofd gezien. Het is eigenlijk 1 meer klik dan ik zou willen maar het moet het maar doen. Bij mijn vorige alcatel foon waren er verschillende knoppen voor de telefoon en dataverbinding, dat was ik gewend.
Probleem opgelost, i guess.
Ik moet zeggen dat ik zeer blij ben met het nieuws dat Android 7.1.1 ook naar de Spark toestellen komt. Ik had er mijn twijfels bij, aangezien de Spark toestellen een MediaTek CPU hebben, wat vaak minder is als het gaat om updates/roms.
Hierdoor ga ik denk ik toch nog de Spark+ bestellen, een toestel voor een goede prijs die precies heeft wat ik nodig ben, daarnaast heeft het toestel dus ook goede support.
Mijn complimenten dus, @Verwijderd !
Hierdoor ga ik denk ik toch nog de Spark+ bestellen, een toestel voor een goede prijs die precies heeft wat ik nodig ben, daarnaast heeft het toestel dus ook goede support.
Mijn complimenten dus, @Verwijderd !
[ Voor 8% gewijzigd door Stefan22 op 07-03-2017 20:52 ]
Voor wie wel eens wifi-connectieproblemen heeft met "open wifi" netwerken op dit toestel (eeuwig blijven connecten):
Op te lossen door in Android 6.0.1, de developer options aan te zetten, en “Use legacy DHCP client” aan te zetten. Dit blijkt een bekend probleem te zijn in combinatie met open wifi en sommige wireless controllers die ook DHCP doen.
Op te lossen door in Android 6.0.1, de developer options aan te zetten, en “Use legacy DHCP client” aan te zetten. Dit blijkt een bekend probleem te zijn in combinatie met open wifi en sommige wireless controllers die ook DHCP doen.
En waar kan ik de developer options aanzetten? Ik loop me de pl..*&is te zoeken in al die opties...paulhekje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:00:
Voor wie wel eens wifi-connectieproblemen heeft met "open wifi" netwerken op dit toestel (eeuwig blijven connecten):
(veel opties heeft ook een nadeel zullen we maar zeggen...;-) )
Alvast dank voor de hint!
https://www.androidplanet.nl/tips/opties-voor-ontwikkelaars/
"Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer, waarna je ongeveer tien keer op het build-nummer moet drukken. Vervolgens verschijn de sectie ‘opties voor ontwikkelaars’ in de lijst met secties onder Instellingen."
"Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer, waarna je ongeveer tien keer op het build-nummer moet drukken. Vervolgens verschijn de sectie ‘opties voor ontwikkelaars’ in de lijst met secties onder Instellingen."
Helemaal top! Hij doet het weer.paulhekje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:49:
https://www.androidplanet.nl/tips/opties-voor-ontwikkelaars/
Tanks
Ik heb wel een klein dingetje met het scherm van mijn toestel, soms lijkt het of hij een eigen level heeft, dan klikt ie uit zich zelf op allerlei plekken enzo. Scherm uitzetten en aanzetten lost het probleem op. Soms doet hij dat tijden niet en dan soms weer wel. Iemand enig idee?
Kan dit komen door de screenprotector (welke er standaard op zit)
[ Voor 10% gewijzigd door HarryL op 15-03-2017 12:22 ]
Dit wordt ook wel Ghost Touches genoemd. Dit kan wellicht komen door de screenprotector. Als dat niet helpt, verwacht ik dat het een hardware probleem is.HarryL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:14:
Ik heb wel een klein dingetje met het scherm van mijn toestel, soms lijkt het of hij een eigen level heeft, dan klikt ie uit zich zelf op allerlei plekken enzo. Scherm uitzetten en aanzetten lost het probleem op. Soms doet hij dat tijden niet en dan soms weer wel. Iemand enig idee?
Okee, dan denk ik dat er niets anders op zit om het zonder screenprotector te gaan proberen. Hoe kwetsbaar is het scherm van de WF? Zou het zonde vinden om er allemaal krassen in te krijgen.
Weet iemand hoe de foto en video kwaliteit van de Spark+ is?
zijn toch meerdere reviews te vinden op tweakers zoals deze:
productreview: Wileyfox Spark + Zwart review door rluitjes
camera m.i. is goed bij daglicht, maar geen topper.
Thanks! Voor die prijs verwacht ik ook geen top camera, maar je kunt (tijdens daglicht) wel redelijke foto's maken? Voor WhatsApp/Facebook o.i.d.paulhekje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:51:
zijn toch meerdere reviews te vinden op tweakers zoals deze:
Ja hoor, dat gaat prima.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Thanks.
Ik had eentje voor m'n ma besteld en ze is er heel blij mee
Het is geen geweldige camera, maar stukken beter dan wat ze eerst had.
Android 6.0.1 is momenteel de nieuwste versie, toch?
Ik had eentje voor m'n ma besteld en ze is er heel blij mee
Het is geen geweldige camera, maar stukken beter dan wat ze eerst had.
Voor de Spark + wel. Android zelf zit inmiddels op 7.1.1. Die update naar Android 7.1.1 komt in april.Pilovali schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:52:
Ik kwam gisteren, tijdens een bezoekje aan Duitsland, achter een issue.
Ik weet niet of er meer zijn die dit probleem hebben?
Ik heb op dit moment 2 simkaarten in mijn telefoon.
- Sim 1; gewone sim - KPN
- Sim 2; Data sim (met EU bundel) - KPN
Gisteren in Duitsland hadden beide simkaarten roaming, maar ik kreeg op geen 1 een dataverbinding tot stand. Ik had op Sim 1 Roaming uit staan en op Sim 2 Roaming aan. Datavoorkeur op Sim 2 gezet.
Ik heb meerdere netwerken geprobeerd, zowel handmatig als automatisch laten verbinden. Heb ik een instelling gemist? Is dit een bekend issue?
Ik weet niet of er meer zijn die dit probleem hebben?
Ik heb op dit moment 2 simkaarten in mijn telefoon.
- Sim 1; gewone sim - KPN
- Sim 2; Data sim (met EU bundel) - KPN
Gisteren in Duitsland hadden beide simkaarten roaming, maar ik kreeg op geen 1 een dataverbinding tot stand. Ik had op Sim 1 Roaming uit staan en op Sim 2 Roaming aan. Datavoorkeur op Sim 2 gezet.
Ik heb meerdere netwerken geprobeerd, zowel handmatig als automatisch laten verbinden. Heb ik een instelling gemist? Is dit een bekend issue?
Wellicht is het alleen mogelijk om roaming aan te zetten / te gebruiken voor sim 1?
Dan vraag ik mij af waarom het beschikbaar is voor beide simkaarten
Maar ik had geprobeerd om Roaming op Sim 2 uit te zetten en op Sim 1 aan te zetten, kreeg geen dataverbinding. Beide kaarten op Roaming, geen data.
In Nederland geen problemen.
[wilde net mijn post updaten haha]
Maar ik had geprobeerd om Roaming op Sim 2 uit te zetten en op Sim 1 aan te zetten, kreeg geen dataverbinding. Beide kaarten op Roaming, geen data.
In Nederland geen problemen.
[wilde net mijn post updaten haha]
[ Voor 7% gewijzigd door HarryL op 29-03-2017 12:12 ]
Dat ben ik met je eens, dat is het dan inderdaad ook niet. Heb je de juiste APN instellingen gebruikt (handmatig ingevoerd) of zijn deze automatisch ingevuld?
De APN instellingen zijn automatisch ingevoerd.
Heb ze bij beide simkaarten gecheckt, APN instellingen zijn het zelfde.
Op internet gezocht, dit zou Portalmmm.nl moeten zijn.
Dit staat op beide simkaarten ingesteld.
Ik heb niet geprobeerd om er 1 sim uit te halen en dan te kijken, dit was nog wel een test optie geweest.
Wel schakelen tussen 3G/4G
Dit staat op beide simkaarten ingesteld.
Ik heb niet geprobeerd om er 1 sim uit te halen en dan te kijken, dit was nog wel een test optie geweest.
Wel schakelen tussen 3G/4G
[ Voor 4% gewijzigd door HarryL op 29-03-2017 12:27 ]
Kloppen alle andere gegevens ook? Als het verificatietype verkeerd of niet is ingevuld, wil dat ook nog wel eens problemen opleveren.HarryL schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:24:
Yep alles doorgelopen.
Ik zal eens met KPN in conclaaf of ik toch iets mis
In ieder geval heel erg bedankt voor de tips en het meedenken.
Ik zal eens met KPN in conclaaf of ik toch iets mis
In ieder geval heel erg bedankt voor de tips en het meedenken.
[ Voor 29% gewijzigd door HarryL op 29-03-2017 13:12 ]
Potverdikkeme... erg tevreden met mijn Spark+ als reistelefoon, zeker de GPS fix is geweldig
Nu had ik een 8gb sd kaartje erin gedaan (Kingston class 4) maar per ongeluk geformateerd als 'internal memory' .... Aka alle zut staat nu op de SD, en ik kan geen audiobooks op de telefoon zetten (wat het plan was) omdat die 8GB natuuurlijk vol zit..
Heb al flink gegoogled maar kom er niet uit.. Is er een manier om dit terug te draaien (apps naar intern geheugen), of moet ik alles naar de PC kopieren, SD kaart wissen en apps overnieuw installenren...?
Nu had ik een 8gb sd kaartje erin gedaan (Kingston class 4) maar per ongeluk geformateerd als 'internal memory' .... Aka alle zut staat nu op de SD, en ik kan geen audiobooks op de telefoon zetten (wat het plan was) omdat die 8GB natuuurlijk vol zit..
Heb al flink gegoogled maar kom er niet uit.. Is er een manier om dit terug te draaien (apps naar intern geheugen), of moet ik alles naar de PC kopieren, SD kaart wissen en apps overnieuw installenren...?
Zit niks anders op dan SD kaart formateren en opnieuw in je telefoon plaatsen,.Isaja schreef op maandag 10 april 2017 @ 05:37:
Potverdikkeme... erg tevreden met mijn Spark+ als reistelefoon, zeker de GPS fix is geweldig
Dan kiezen als extern geheugen.
Duidelijk, thanks. Had Google wel even een kleine waarschuwing in mogen bouwen voordat letterlijk al je apps en foto's naar een te trage SD-kaart worden gekopieerd die niet vanaf een PC ingelezen kan worden..HarryL schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:03:
[...]
Zit niks anders op dan SD kaart formateren en opnieuw in je telefoon plaatsen,.
Dan kiezen als extern geheugen.
Afin, dan gaan we even alles via een USB-kabeltje back-uppen en de SD kaart formatteren
Een andere vraag mbt de helderheid van de telefoon (beeldscherm): deze leidt vaak een eigen leven, instellen via de schuif aan de bovenkant doet dan niks. Soms helpt het om deze naar max brightness te slepen en dan naar minimaal, maar soms ook niet.
Ook is de auto-brightness vaak van donker naar licht aan het gaan en andersom, lijkt gewoon niet goed te werken.
Heb al wat gegoogled maar geen fix kunnen vinden, bekend probleem? Anders gaat hij bij thuiskomst toch echt even retour onder de garantie.
Ook is de auto-brightness vaak van donker naar licht aan het gaan en andersom, lijkt gewoon niet goed te werken.
Heb al wat gegoogled maar geen fix kunnen vinden, bekend probleem? Anders gaat hij bij thuiskomst toch echt even retour onder de garantie.
@Isaja, ik heb het toestel niet. Maar mijn ervaring met auto-brightness is dat het bijna nooit werkt zoals ik wil, dus ik heb het eigenlijk altijd uit staan. Als de dat uitschakelt heb je het probleem dan nog steeds?
Ik heb trouwens nog wel een dingetje.
Als ik foto's maak, dan is de focus op het scherm scherp. Maak ik de foto, dan lijkt het net alsof de foto wat scherpte verliest en dus net niet meer zo scherp is.
Zijn er anderen die dit ook ervaren?
Of tips zijn welkom
Als ik foto's maak, dan is de focus op het scherm scherp. Maak ik de foto, dan lijkt het net alsof de foto wat scherpte verliest en dus net niet meer zo scherp is.
Of tips zijn welkom
Helpt perfect, dank! (en dat had ik zelf ook moeten bedenken.... ;-)rens-br schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:44:
@Isaja, ik heb het toestel niet. Maar mijn ervaring met auto-brightness is dat het bijna nooit werkt zoals ik wil, dus ik heb het eigenlijk altijd uit staan. Als de dat uitschakelt heb je het probleem dan nog steeds?
kwestie van je toestel beter stilhouden. het is nu eenmaal geen fototoestel met goede stabilisatie.HarryL schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:22:
Ik heb trouwens nog wel een dingetje.
Of tips zijn welkom
Een domme vraag misschien, ik heb vandaag mijn Spark+ ontvangen fijn toestel maar ik krijg Truecall niet aan de gang.
Gevalletje niet meer werkend vanwege het stoppen van Cyanogen?
Gevalletje niet meer werkend vanwege het stoppen van Cyanogen?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Hier werkt het nog hoor.
Iemand al een update naar Android 7 gezien of nieuws erover?rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:19:
[...]
Goed om te horen dat ze actief reageren op problemen. Hopelijk lost Android 7 inderdaad het probleem op. Kon dezelfde support medewerker iets vertellen over de ETA?
offtopic:
Ik verwacht dat dat voor de Spark serie nog wel even duurt, aangezien die serie in deze facebook post niet genoemd wordt.Kewl_one schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:07:
Iemand al een update naar Android 7 gezien of nieuws erover?
Heb een Spark+ voor het geld prima toestel. Gebruik 2 simkaarten een met DATA maar staat uit want in het buitenland... Dus ik heb alleen maar internet en Gmail en Whatsapp etc als we binnen WIFI bereik zijn. Maar mijn Spark+ weigert hardnekkig om automatisch verbinding te maken met bekende WIFI netwerken... Had dit al opgenomen met Wileyfox maar die weten het aan Cyanogen en beloofde dat de update naar Android 7 snel zou komen en dan zou het probleem wel opgelost zijn... Dat was 2 maanden geleden...
Heeft iemand dezelfde ervaringen, niet connecten met bekende netwerken? De mijne connect pas als ik de power knop bedien (als ik hem dus wakker maak). Ik merk overigens dat ie niet verbonden is doordat ik webwhatsapp gebruik en die meld dus dat mijn telefoon niet is verbonden...
Maar toestel zit nog in de garantie en als niemand vergelijkbare ervaringen heeft is het mogelijk hardware en kan ik hem beter ter reparatie aanbieden... iemand?
Heeft iemand dezelfde ervaringen, niet connecten met bekende netwerken? De mijne connect pas als ik de power knop bedien (als ik hem dus wakker maak). Ik merk overigens dat ie niet verbonden is doordat ik webwhatsapp gebruik en die meld dus dat mijn telefoon niet is verbonden...
Maar toestel zit nog in de garantie en als niemand vergelijkbare ervaringen heeft is het mogelijk hardware en kan ik hem beter ter reparatie aanbieden... iemand?
[ Voor 1% gewijzigd door Kewl_one op 16-05-2017 11:08 . Reden: iets vergeten ]
De Spark + van mijn zoon gekocht bij Coolblue in oktober vorig jaar heeft het probleem dat de aan en uit knop niet lekker meer werkt. Heeft iemand een idee of daar iets aan te doen is?
Verwijderd
Vervelend! Al contact opgenomen met Coolblue en/of Wileyfox? En trouwens, het vermelden ‘waard' blijkbaar: Wileyfox zegt Sorry!Gandalf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:28:
De Spark + van mijn zoon gekocht bij Coolblue in oktober vorig jaar heeft het probleem dat de aan en uit knop niet lekker meer werkt. Heeft iemand een idee of daar iets aan te doen is?
@Verwijderd gecontacteerd via twitter, maar nog niets gehoord.Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:47:
[...]
Vervelend! Al contact opgenomen met Coolblue en/of Wileyfox? En trouwens, het vermelden ‘waard' blijkbaar: Wileyfox zegt Sorry!
Zal van het weekend eens contact opnemen met @CoolblueBV .
Hoopte eigenlijk dat er misschien een eenvoudige oplossing is.
Ik heb niet zo zin in opsturen naar Coolblue, maar dat zal het wel worden helaas.
Verwijderd
We know: 'don't worry, be happy'. It comes good, without doubt. Success and let's we seize the day! 😉Gandalf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:26:
[...]
@Verwijderd gecontacteerd via twitter, maar nog niets gehoord.
Zal van het weekend eens contact opnemen met @CoolblueBV .
Hoopte eigenlijk dat er misschien een eenvoudige oplossing is.
Ik heb niet zo zin in opsturen naar Coolblue, maar dat zal het wel worden helaas.
Verwijderd
The Spark Range will be updated to Nougat 7.0 in June.Kewl_one schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Iemand al een update naar Android 7 gezien of nieuws erover?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 21:06 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Spark +] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark +] Het grote Accessoires topic
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Spark +] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark +] Het grote Accessoires topic
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support