Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:24
@Anoniem: 699988 op Twitter:
Happy Monday! The VERY latest security (Sep. 2017) patch is available for #Spark, #Spark+ and #SparkX fixing the Bluetooth vulnerability!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4bc7jSqhQ4bXR3vjjybvSINt/thumb.jpg
Heb 'em alleen nog niet binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gandalf op 25-09-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:53
@Gandalf updates worden altijd gefaseerd uitgerold. Het is dus een kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:36:
@Gandalf updates worden altijd gefaseerd uitgerold. Het is dus een kwestie van geduld hebben.
Ik weet het, maar het is toch een teleurstelling dat de update er nog niet is, na hun aankondiging.
Wel erg blij met de updates en support van @Anoniem: 699988 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 01:33
@Anoniem: 699988 Met één van de laatste updates is er bij de Spark+ iets mis gegaan. Bij elke handeling krijg ik een 'android.process.media stopt steeds' melding. Via de eerder gegeven link heb ik laatste rom gedownload, in de hoop de rom opnieuw te kunnen flashen. Helaas wordt er aangegeven dat de rom ouder is dan de rom die nu draait. De huidige rom heeft vanuit de recovery een datum van 30 augustus 2017.
Huidige build-nummer is TNS242C-NBD92G met de Android-beveiligingspatch van 1 augustus 2017. Downloaden van de laatste update (patch september) is niet mogelijk. Bij elke poging komt de foutmelding weer naar boven. Vanuit de recovery nog een Root integrity check gedraaid en deze gaf een System check FAIL (79 modified files), maar weet niet of dat nog iets toevoegt. Hopelijk heeft iemand nog een goede tip voor me.

------------

Na verschillende oplossingen die ik via google tegenkwam, tegen de juiste oplossing aangelopen. Onder de instellingen, apps (incl systeem) Mediaopslag opgezocht en daar de gegevens gewist. Dit lijkt de oplossing te zijn. Beveiligingsupdate van september werd daarna meteen gedownload.

[ Voor 15% gewijzigd door Einoël op 04-10-2017 00:06 . Reden: Oplossing gevonden ]

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hi folks

Ik heb een 'nieuwe' wagen, en wil de Wileyfox Spark+ pairen met de auto. Maar vergeet het maar. De verkoper pairde perfect met z'n iPhone. Wij m'n phone geeft de auto altijd een foutmelding. Blijkt een probleem te zijn met Nougat.

Is er iemand die een oplossing weet? Zoniet, is er een mogelijkheid om te downgraden?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 12:58
wat is de foutmelding? ik had zelf na de update ook moeite met koppelen, maar na >10x proberen is het wel gelukt.

hier staan ook wat tips die misschien helpen:
https://www.theandroidsoul.com/fix-nougat-bluetooth-issues/

[ Voor 32% gewijzigd door paulhekje op 23-10-2017 10:47 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
paulhekje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:45:
wat is de foutmelding? ik had zelf na de update ook moeite met koppelen, maar na >10x proberen is het wel gelukt.

hier staan ook wat tips die misschien helpen:
https://www.theandroidsoul.com/fix-nougat-bluetooth-issues/
Ik verbind, auto geeft foutmelding. Op phone zie ik gewoon 1 seconde het schermpje om de code in te vullen, maar verdwijnt dan onmiddellijk.

Ga die link eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Alles getest op die pagina, geen geluk.

In de op van deze thread staat een link naar originele ROMS. Link is echter dood. Weet iemand waar ik ze nog betrouwbaar kan vinden?

Of is er een mogelijkheid up te graden boven Android 7.0?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Carharttguy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:42:
In de op van deze thread staat een link naar originele ROMS. Link is echter dood. Weet iemand waar ik ze nog betrouwbaar kan vinden?
AndroidFileHost (al is dat alleen Android 6) en de upgrade guide van Wileyfox zelf.

Thx voor het melden btw. ik heb de link in de OP meteen aangepast.
Of is er een mogelijkheid up te graden boven Android 7.0?
Android 7.1.2 is momenteel de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

AndroidFileHost (al is dat alleen Android 6) en de upgrade guide van Wileyfox zelf.

[...]

Android 7.1.2 is momenteel de nieuwste versie.
Thanks.
Maar hoe update ik naar 7.1.2? Want volgens deze link zou dat alles kunnen oplossen: http://gadgets.ndtv.com/m...es-is-coming-soon-1651010

Als ik echter bij mijn telefoonstatus kijk zie ik staan: Android 7.0, ik heb ook de laatste beveiligingspatches van 1 september.

Op deze FAQ van Wileyfox zie ik ook maar tot 7.0 staan: https://www.wileyfox.com/faqs

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Carharttguy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:07:
Als ik echter bij mijn telefoonstatus kijk zie ik staan: Android 7.0, ik heb ook de laatste beveiligingspatches van 1 september.
Ik was in veronderstelling dat alle Wileyfox toestellen inmiddels op 7.1.2 zaten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Als ik nu ook even hun Facebookpagina bekijk is volgende berichten dit de laatste upgrade versie. De update daarna bracht alleen beveiliging met zich mee.

Ik ben dus bang dat je of nog even geduld moet hebben of terug moet naar Android 6. Dat laatste kan echter niet zonder een factory reset te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Ik was in veronderstelling dat alle Wileyfox toestellen inmiddels op 7.1.2 zaten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Als ik nu ook even hun Facebookpagina bekijk is volgende berichten dit de laatste upgrade versie. De update daarna bracht alleen beveiliging met zich mee.

Ik ben dus bang dat je of nog even geduld moet hebben of terug moet naar Android 6. Dat laatste kan echter niet zonder een factory reset te doen.
Die patch heb ik inderdaad. Het probleem persisteert.
Maar goed, niets aan te doen vrees ik, ik dank u alvast hartelijk voor de aangeboden hulp.

Al heb ik misschien nog 1 vraagje: Die ROM's die jij op Androidfilehost hebt gezet, neem ik de porridge signed of the porridge signed fastboot voor dagelijks gebruik? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Carharttguy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:30:
Al heb ik misschien nog 1 vraagje: Die ROM's die jij op Androidfilehost hebt gezet, neem ik de porridge signed of the porridge signed fastboot voor dagelijks gebruik? Wat is het verschil?
De ROM is exact hetzelfde, het verschil zit hem in het installeren ervan. De Fastboot versie is bedoeld om te installeren via Fastboot, terwijl de Signed versie via de recovery geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

De ROM is exact hetzelfde, het verschil zit hem in het installeren ervan. De Fastboot versie is bedoeld om te installeren via Fastboot, terwijl de Signed versie via de recovery geïnstalleerd kan worden.
Allerlaatste vraag :+
Als ik die fastboot rom download, dan gewoon
adb reboot bootloader
fastboot flash recovery system.img
gaat dit dan werken? Heb ik dan mijn phone zoals ik hem kocht met Android 6? En waarvoor dienen al die andere img files dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Carharttguy op 26-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Geeft niks hoor. Blijf ze lekker vragen. :)
Als ik die fastboot rom download, dan gewoon

gaat dit dan werken? Heb ik dan mijn phone zoals ik hem kocht met Android 6?
Ik installeerde mijn ROM's altijd via de Recovery, dus niet veel ervaring mee.

Maar met de onderstaand commando flash je alleen de recovery.
fastboot flash recovery system.img
Overigens moet je een factory reset uitvoeren wanneer je terug gaat naar Android 6, je raakt dus alles kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carharttguy
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:24:

Ik installeerde mijn ROM's altijd via de Recovery, dus niet veel ervaring mee.

Maar met de onderstaand commando flash je alleen de recovery.

[...]

Overigens moet je een factory reset uitvoeren wanneer je terug gaat naar Android 6, je raakt dus alles kwijt.
Ik had de helppage van fastboot nog niet gelezen, dus had niet door dat 'recovery' de partitie was.

Heb dus eigenlijk deze commando's uitgevoerd
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata.img
fastboot flash system system.img
en dit werkte. Android is net opgestart, ik zie het Cyanogen OS welkomsscherm as we speak. Straks uittesten of Bluetooth het dan wel doet.

Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Carharttguy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:36:
ik zie het Cyanogen OS welkomsscherm as we speak. Straks uittesten of Bluetooth het dan wel doet.
Fijn dat het gelukt is! Ik ben benieuwd of de problemen nu weg zijn. :) Overigens heeft CyanogenMod wel weer andere problemen, met bijv. Facebook. Zie Facebook (:P)

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 26-10-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Fijn dat het gelukt is! Ik ben benieuwd of de problemen nu weg zijn. :) Overigens heeft CyanogenMod wel weer andere problemen, met bijv. Facebook. Zie Facebook (:P)
Hi, het is inderdaad gelukt. Pairen lukt nu perfect.
Gelukkig ben ik geen Facebook user dan :)

Zijn er eigenlijk ook fastboot images voor Android 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Carharttguy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:48:
Zijn er eigenlijk ook fastboot images voor Android 7?
Dat is een goede. Wileyfox geeft wel af en toe linkjes naar zijn ROM's, maar volgens mij zijn dat gewoon signed zips. Verder is er ook niet echt een handig overzicht te vinden naar alle ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 18:43
Zijn er geruchten of bevestigde meldingen van een 8.0 update of moeten we daar niet meer op hopen?
Ik vind het jammer dat LineageOS geen ondersteuning heeft voor de Spark+.
Ligt blijkbaar aan de Mediatek in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tommytoe schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:30:
Zijn er geruchten of bevestigde meldingen van een 8.0 update of moeten we daar niet meer op hopen?
Voor zover ik weet is er nog niks over bevestigd of ontkent. Dus het is kwestie van geduld hebben. Mocht het er wel komen kan het nog zeker een aantal maanden duren. Alle high-end modellen van andere merken hebben nog geen Android 8.0, dus zal het voor de Spark+ ook wel ff duren.
Ligt blijkbaar aan de Mediatek in het apparaat.
Ja een Mediatek SOC en een custom rom is niet bepaald een goede relatie. Mediatek geeft geen documentatie / blobs vrij van zijn SOC's, waardoor het super lastig is om er iets voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
Gisteren de security patches binnengekregen van November 1.
Maar ik waccht nog altijd op een update voor Android.
Ik zit namelijk nog altijd op 7.0 en hierboven is al een tijd vermeld dat de update naar 7.1.2 de toestellen waren uitgerold. Kan ik dit op een of andere manier verhelpen?
(Controleren op updates zegt dat er geen updates zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tommytoe schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:08:
Ik zit namelijk nog altijd op 7.0 en hierboven is al een tijd vermeld dat de update naar 7.1.2 de toestellen waren uitgerold.
Volgens mij is er nog geen 7.1.2 update voor de Spark serie, wel voor de Swift serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
rens-br schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:19:
[...]

Volgens mij is er nog geen 7.1.2 update voor de Spark serie, wel voor de Swift serie.
Aha, vandaar. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
Dag,

ik heb vanochtend een SD card geïnstalleerd. Bij het opstarten vroeg het systeem hoe ik deze wilde formateren. Ik heb er voor gekozen om hem te gebruik als extra systeemopslag (en dus alleen te gebruiken voor mijn telefoon). Vervolgens vroeg hij of ik data dat verplaatst kon worden, mocht worden verplaatst. Hier heb ik voor gekozen. Dit leek mooi te gaan. Totdat mijn telefoon opnieuw opgestart werd. SD kaart werd eerst niet herkend en alle foto's en bestanden weg! SD kaart werkt inmiddels nu wel (nog even snelle format gedaan), maar de bestanden zijn allemaal weg. Ik heb daarna gezocht op recovery tools, maar die werken ook niet. apps werken niet en via de computer ziet Windows 10 mijn telefoon niet meer waardoor is iets als Recuva ook niet kan gebruiken. Althans, Windows ziet de inhoud van mijn telefoon niet. Hij herkent hem wel, maar daar blijft het bij. Ook als ik de overdrachtsmodus op mijn telefoon aanpas. Windows maakt wel een geluidje, maar dat is het. Ik heb ook via ontwikkelaar modus usb-foutopsporing aan en uitgezet. Ook dat helpt niet....

Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn data terug kan krijgen of verbinding krijg tussen mijn telefoon en Windows? Want dan kan ik nog wat applicaties vanaf de pc proberen....

Achteraf had ik natuurlijk gewoon een backup moeten maken. Maar ja, dat is wijsheid achteraf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

superbuis schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:36:
Dag,

ik heb vanochtend een SD card geïnstalleerd. Bij het opstarten vroeg het systeem hoe ik deze wilde formateren. Ik heb er voor gekozen om hem te gebruik als extra systeemopslag (en dus alleen te gebruiken voor mijn telefoon). Vervolgens vroeg hij of ik data dat verplaatst kon worden, mocht worden verplaatst. Hier heb ik voor gekozen. Dit leek mooi te gaan. Totdat mijn telefoon opnieuw opgestart werd. SD kaart werd eerst niet herkend en alle foto's en bestanden weg! SD kaart werkt inmiddels nu wel (nog even snelle format gedaan), maar de bestanden zijn allemaal weg. Ik heb daarna gezocht op recovery tools, maar die werken ook niet. apps werken niet en via de computer ziet Windows 10 mijn telefoon niet meer waardoor is iets als Recuva ook niet kan gebruiken. Althans, Windows ziet de inhoud van mijn telefoon niet. Hij herkent hem wel, maar daar blijft het bij. Ook als ik de overdrachtsmodus op mijn telefoon aanpas. Windows maakt wel een geluidje, maar dat is het. Ik heb ook via ontwikkelaar modus usb-foutopsporing aan en uitgezet. Ook dat helpt niet....

Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn data terug kan krijgen of verbinding krijg tussen mijn telefoon en Windows? Want dan kan ik nog wat applicaties vanaf de pc proberen....

Achteraf had ik natuurlijk gewoon een backup moeten maken. Maar ja, dat is wijsheid achteraf....
Formatteren nadat het even niet goed ging is iets dat je liever niet wilt doen. Dat is het moment waarop je de kaart in een cardreader aan een PC hangt en er zaken vanaf probeert te halen. Dat lijkt me nu ook de beste optie. Het is te hopen dat de kaart zo wel gezien wordt door de PC.

Al dat soort behulpzaam aangeboden volautomatische zaken zijn allemaal leuk en aardig en 'lekker makkelijk' maar het is alleen leuk als het goed gaat, wat het dus veel te vaak niet gaat. Ik vertrouw dus nooit op dat soort zaken want dat 'lekker makkelijk' betekent altijd ook dat je de controle uit handen geeft en er maar blind op moet vertrouwen dat het goed zal gaan. Dat vertrouwen heb ik dus niet. Niet onterecht blijkt maar weer. Dan doe ik het zelf maar met wat meer werk en goede failsafes maar dan weet ik tenminste dat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.

Ik ben nu ook bezig om een 128GB kaartje in mijn (niet Wileyfox) toestel te zetten waarbij ik het herpartitioneer om zowel adoptable storage als portable storage te hebben. Wellicht ook iets om te overwegen. Beide typen heeft zo zijn voordelen.

http://android.stackexcha...opted-marshmallow-storage

Ik ben nu bezig alles van de 64GB kaart naar een SSD te kopiëren waarna het naar de grotere kan. Met die kopieerhandeling kom ik ook meteen kleine fileprobleempjes tegen die ik dan kan evalueren.

En check natuurlijk ook het interne geheugen van je toestel nog even goed of daar evt. bestanden op staan die nog niet naar de geheugenkaart waren verplaatst. Eventueel kun je ook proberen om de bestanden daar op de een of andere manier te undeleten.

[ Voor 37% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-12-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 12-07 09:59
Tommytoe schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:08:
Gisteren de security patches binnengekregen van November 1.
----
Toevallig ook problemen met je WiFi? Wij ervaren na die betreffende update Buildnummer TNS317K - NBD92G trage verbinding binnen apps en met de browser. Soms heeft zelfs WhatsApp & NOS kuren :S . Wat mijns inziens apps zijn die snel moeten kunnen werken aangezien ze bijna geen video's hoeven te laden.
Op dit moment met de helpdesk bezig om te kijken waar het aan ligt wellicht een bug in de update. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommytoe
Hayertjez schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:31:
[...]

Toevallig ook problemen met je WiFi? Wij ervaren na die betreffende update Buildnummer TNS317K - NBD92G trage verbinding binnen apps en met de browser. Soms heeft zelfs WhatsApp & NOS kuren :S . Wat mijns inziens apps zijn die snel moeten kunnen werken aangezien ze bijna geen video's hoeven te laden.
Op dit moment met de helpdesk bezig om te kijken waar het aan ligt wellicht een bug in de update. :/
Ik heb inderdaad wel minder snel/gemakkelijk verbinding over wifi, maar ik dacht tot nu toe dat het eerder aan mijn lokaal netwerk lag dan dat dit eventueel een gevolg zou kunnen zijn van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

Ik heb ook een Spark+ met november security update, maar heb nu een paar problemen die ik niet eerder had:
- verlies regelmatig WiFi connectie, waarna alleen een reboot helpt.
- heel af en toe een spontane reboot
- na een 'aan' klik duurt het een paar seconden voordat alles werkt.
Heb batterij er al eens uit gehad, en sim 'gepoetst', maar meer losse onderdelen zitten er niet in... (Je probeert toch van alles, hè)
Dus nu ik dezelfde klacht hier zie, herkenbaar, hopen dat het volgende maand beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rluitjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-06 20:26
Hier ook een Spark+ en november update.
Van (WiFi) problemen heb ik geen last ondervonden.

Wellicht is de antenne niet in alle toestellen gelijk.
Bij de app 'Wifi Analyzer' heeft mijn toestel naast 2.4 Ghz eerder ook 5Ghz kanalen gevonden.
Nu is dat niet meer het geval. De App toont echter wel 5Ghz als keuze (maar vindt niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyWdb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik maakte met veel liefde gebruik van de spark plus die ik een klein half jaar geleden aangeschaft heb, en heb er dan ook één gekocht voor de verjaardag van mijn vrouw. Sinds vandaag krijg ik hem echter niet meer opgeladen. Bij een volledig juist ingevoerde voedingskabel registreert 'ie niet dat er een kabel in zit. Ik vind er echter maar weinig over terug. Zijn er nog mensen met dit probleem? En, wellicht minstens even belangrijk- heeft iemand een oplossing?

Kan het zijn dat het geen connectieprobleem is? Hij hangt nu an de pc, en na een flink aantal pogingen lukt het wel- zij het met een volledig leeggelopen batterij. Het indicatorlampje brandt nu, wat ons net al die tijd niet gelukt is. Ik las ergens dat het een probleem zou kunnen zijn met de registratie of er al dan niet een kabel aanwezig is, maar het lijkt me vreemd dat dat ineens gebeurt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@AnthonyWdb heb je al een andere kabel / lader geprobeerd? En heb je gekeken of er stof in de aansluiting zit?

Je kan dit eruit halen met bijv. een saté prikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyWdb
rens-br schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:30:
@AnthonyWdb heb je al een andere kabel / lader geprobeerd? En heb je gekeken of er stof in de aansluiting zit?

Je kan dit eruit halen met bijv. een saté prikker.
Zeker- het is nu met een andere kabel dat hij wel oplaadt, maar ook pas na enkele pogingen. De pogingen van gisteravond waren inderdaad ook met een andere (derde) kabel, en uiteindelijk succesvol. Beide series van pogingen besloegen echter meerdere malen waarbij er geen lampje ging branden, en er niet werd opgeladen.

Ik zie geen stof zitten (was bij de mijne wel het geval, tot op het punt waar de stekker er niet meer lekker in bleef zitten tijdens het opladen)- de telefoon is pas een maand in gebruik. Wel heb ik het idee dat het binnenste 'pinnetje' van de aansluiting wellicht een heel klein beetje verbogen zou kunnen zijn. Ik ben er echter niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
AnthonyWdb schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:34:
de telefoon is pas een maand in gebruik.
Dan zou ik het toestel gewoon aanmelden voor RMA.
Wel heb ik het idee dat het binnenste 'pinnetje' van de aansluiting wellicht een heel klein beetje verbogen zou kunnen zijn.
Dat lijkt me wel heel erg vreemd, waarom heb je dat idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyWdb
Het bleek niet helemaal te kloppen (gelukkig).

De nu laatste vermoedelijk juiste onthulling is dat de kabel waarmee we opladen, niet sterk genoeg is (of het stekkerblok, ken er niet veel van).

Bij het insteken van de lader toont het scherm een icoon dat er geladen wordt, het scherm gaat tijdelijk uit, de led die aangeeft dat er geladen wordt springt aan, en het scherm gaat terug aan om te tonen dat er nu op 1% capaciteit zit. Mijn vermoeden is dat het tonen van die boodschappen net teveel stroom kost ten opzichte van wat er binnen komt, want met de lader van mijn vrouw start deze cyclus continu opnieuw op. Met mijn lader was dit probleem verholpen. Wanneer hij eenmaal enkele procenten heeft, kan ik hem overschakelen op de lader van mijn vrouw.

Kan dit inderdaad een verklaring geweest zijn? Of is het toeval? Hij laadt wel op met de lader van mijn vrouw, maar te langzaam in het geval van een volledig lege batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
AnthonyWdb schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:43:
Kan dit inderdaad een verklaring geweest zijn? Of is het toeval? Hij laadt wel op met de lader van mijn vrouw, maar te langzaam in het geval van een volledig lege batterij?
Klinkt als een vrij logische verklaring. Op het moment dat de accu helemaal leeg is, maar het toestel bij het laden toch wilt opstarten kom je in een soort loop terecht. Het kan zijn dat de ene oplader net voldoende vermogen kon dat te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 11:35

SQB

Ik had vanmorgen op een Spark+ van ongeveer een week oud (niet de mijne) dat Netflix en Videoland geen beeld meer gaven, alleen geluid en ondertiteling.

Is de Spark+ misschien standaard geroot? Ik heb gelezen dat Netflix niet van geroote devices en custom roms houdt. De Spark+ updatete zichzelf gelijk naar Nougat bij de ingebruikname, dus het zal geen Cyanogen-allergie zijn.

Netflix werd (net als de andere apps) overgenomen van het vorige toestel; ik weet niet of er dan een "compatibiliteitscontrole" wordt gedaan (en óf dat nog steeds wordt gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SQB schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:16:
Is de Spark+ misschien standaard geroot?
Nee, zelfs toen het toestel nog standaard CyanogenOS draaide was het niet geroot. Ook is de bootloader standaard locked, dus dat zou ook niks uit mogen maken.
Dat klopt inderdaad. Maar in het geval van Netflix werkt de app wel gewoon installeren, dan niet via de Play Store maar via de Netflix website.

Met Videoland heb ik geen ervaring, dus ik weet niet zeker hoe het daar precies werkt.
Netflix werd (net als de andere apps) overgenomen van het vorige toestel; ik weet niet of er dan een "compatibiliteitscontrole" wordt gedaan (en óf dat nog steeds wordt gedaan).
Wat bedoel je met overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

Bij ingebruikname van een nieuw toestel via Google Settings de instellingen overnemen van het voorgaande toestel. De op het oude toestel geïnstalleerde apps worden dan ook gelijk geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SQB schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:24:
Bij ingebruikname van een nieuw toestel via Google Settings de instellingen overnemen van het voorgaande toestel. De op het oude toestel geïnstalleerde apps worden dan ook gelijk geïnstalleerd.
Apps worden dan niet echt 'overgenomen', maar gewoon opnieuw geïnstalleerd uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB

SQB

rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Apps worden dan niet echt 'overgenomen', maar gewoon opnieuw geïnstalleerd uit de Play Store.
Wat ook is wat ik bedoelde.

Het ging mij met name om de vraag of de gebruikelijke checks ook uitgevoerd worden, waardoor een app die als nieuwe app niet rechtstreeks uit de Play Store geïnstalleerd kan worden, toch geïnstalleerd wordt. Dat zou een verklaring kunnen zijn om door de Netflix-"je mag niet installeren want we zijn bang dat je illegale kopieën gaat maken"-controle heen te zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SQB schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:30:
Het ging mij met name om de vraag of de gebruikelijke checks ook uitgevoerd worden, waardoor een app die als nieuwe app niet rechtstreeks uit de Play Store geïnstalleerd kan worden, toch geïnstalleerd wordt.
Voor zover ik weet kan dat niet. Het enige wat je namelijk bij het 'overzetten' doet is tegen je nieuwe telefoon zeggen. 'Download de volgende 40 apps uit de Play Store'. Op het moment dat hij een app tegenkomt die hij niet kan installeren / downloaden dan doet hij dat niet.

Overigens kan je heel eenvoudig zien of de app niet geïnstalleerd mag worden uit de Play Store. Ga naar Google Play: Netflix en kijk daar of het toestel compatibel is.

Bij mijn telefoon (gerootte OnePlus One) geeft hij het volgende aan:
Deze app is niet compatibel met je apparaat.
Ik heb echter de app wel kunnen installeren via de website van Netflix en de app werkt hier dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 12:22

Metro2002

Memento mori

Mijn swift is helaas vroegtijdig overleden. Een duikvlucht van bijna anderhalve meter hoogte op een harde vloer bleek iets teveel voor het scherm. van onder tot boven en van links tot rechts aan alle kanten aan barrels -O-

Aangezien ik het verder een fijne telefoon vond en het updatebeleid van Wileyfox zeer gewaardeerd wordt heb ik weer een wileyfox gekocht, dit keer een spark + aangezien die het meest lijkt op de swift (die helaas niet meer leverbaar is) . Tot nu wederom een prima toestelletje al lijkt de batterij duur wat korter (op zich logisch want de accu is ook kleiner) .

Ben normaal nooit zo merkentrouw maar de goede support van Wileyfox heeft me dit keer overtuigd weer voor hun te kiezen :) Mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 05-07 10:16
Mijn Swift nu iets meer dan een jaartje in gebruik, buiten de crappy camera erg tevreden voor het geld!

Goede tips hier om ZEN uit te zetten, meteen gedaan, benieuwd wat het doet.

Nu kwam ik hier vanwege Truecaller (aaaaaaaargh) en wilde via APK mirror Google Phone installeren. DroidInfo gecheckt (ARM64-v8a, 320ppi) en juiste versie gekozen, maarrrr.... Krijg iedere keer de melding dat de versie niet compatibel is met mijn apparaat. Wat zie ik over het hoofd, inmiddels al vier opties geprobeerd, toch voor een oudere versie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
deze heb ik op de spark+: "com.google.android.dialer_7.0.140861421-nonnexus-408964_minAPI23(nodpi)_apkmirror.com.apk"

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
paulhekje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:15:
deze heb ik op de spark+: "com.google.android.dialer_7.0.140861421-nonnexus-408964_minAPI23(nodpi)_apkmirror.com.apk"
En die doet het wel, merci Paul!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rluitjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-06 20:26
Probleem zelf reeds verholpen....

[ Voor 88% gewijzigd door rluitjes op 14-03-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Isaja schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:38:
[...]

En die doet het wel, merci Paul!!
Werkt perfect, alleen zie ik ieder nummer binnenkomen als vreemd nummer, dus geen Beller-ID, erg irritant.

Wanneer ik ophang zie ik in de oproepgeschiedenis gewoon keurig wie vd contacten er net gebeld heeft.

Al de settings afgelopen, 'Beller-ID en spam' staat gewoon aan.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chabie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 16:34
Oplossing: Standaard app maken op de volgende manier:
Instellingen>Apps>Instellingen-icoontje(re-boven)>Telefoon-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
chabie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:04:
Oplossing: Standaard app maken op de volgende manier:
Instellingen>Apps>Instellingen-icoontje(re-boven)>Telefoon-app
Hmmz thanks voor het meedenken, maar staat al als standaard app ingesteld... Erg vreemd

Edit: @chabie verwijderd en nieuwe install, toen als standaard-app ingesteld zoals je aangaf en nu werkt alles als een zonnetje, merci! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Isaja op 21-03-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05
AnthonyWdb schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:17:
Ik maakte met veel liefde gebruik van de spark plus die ik een klein half jaar geleden aangeschaft heb, en heb er dan ook één gekocht voor de verjaardag van mijn vrouw. Sinds vandaag krijg ik hem echter niet meer opgeladen. Bij een volledig juist ingevoerde voedingskabel registreert 'ie niet dat er een kabel in zit. Ik vind er echter maar weinig over terug. Zijn er nog mensen met dit probleem? En, wellicht minstens even belangrijk- heeft iemand een oplossing?

Kan het zijn dat het geen connectieprobleem is? Hij hangt nu an de pc, en na een flink aantal pogingen lukt het wel- zij het met een volledig leeggelopen batterij. Het indicatorlampje brandt nu, wat ons net al die tijd niet gelukt is. Ik las ergens dat het een probleem zou kunnen zijn met de registratie of er al dan niet een kabel aanwezig is, maar het lijkt me vreemd dat dat ineens gebeurt. Iemand enig idee?
Bekend issue bij Wileyfox. Gebruik zo mogelijk het orginele meegeleverde kabeltje, andere stekkertjes komen namelijk niet diep genoeg. Je kunt ook een stekkertje met een vijltje wat bijwerken.

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 19:36
paulhekje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:15:
Bedankt! eindelijk een werkend advies, Truecaller is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@linp Tevens is er het gemodde alternatief van Martin077 (XDA) dan heb je de laatste versie V18.
Mag er volgens mij niet naar linken, vandaar geen hyperlink.

[ Voor 24% gewijzigd door LocK_Out op 27-03-2018 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Jeeeeej weer een nieuw issue met de Spark :D

Sinds enkele weken krijg ik vaak de klacht dat ik geheel niet te bereik ben. Vrienden die bellen krijgen niet eens een toon te horen, het blijft gewoon stil aan de andere kant van de lijn.

Ik krijg hier ook geen melding van, met uitgaande oproepen 0 problemen. De pest is dat er geen pijl op te trekken valt: de ene keer krijgt een vriend dus niks te horen, terwijl een uur later hetzelfde nummer wel gewoon doorkomt.

SIM (Ben, 1 jaar oud) al getest in andere toestellen - daar geen problemen. Lijkt dus aan de telefoon te liggen?

Sim ook al naar Slot2 verplaatst, zelfde probleem. Wileyfox geeft een Factory Reset aan en anders technisch onderzoek. Maar dat gaat weer een halve dag kosten of telefoon een tijd kwijt...

Iemand hier die dit probleem bekend voorkomt / een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342975

Ik heb in Juli 2017 een nieuwe Wileyfox storm gekocht op Ebay.
Het toestel geeft helaas problemen. Het loopt regelmatig vast en start zich ook regelmatig spontaan op.

Ik heb de verkoper reeds benaderd, echter geen respons.

Graag wil ik gebruik maken van de garantie. Er zou twee jaar garantie op zitten is mij verteld.

Hoe pak ik dit aan?

Ik heb deze topic ook geplaatst in het RMA gedeelte van Wileyfox met een tag naar @wileyfox.
Daar heb ik nog geen reactie mogen vinden.

Ook de site van Wileyfox zelf ligt er momenteel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 342975 op 06-04-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 342975 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:41:
Ik heb de verkoper reeds benaderd, echter geen respons.
Dan probeer je het nog een keer, aangezien je echt bij de verkoper moet zijn.
Anders kun je natuurlijk ook nog Wileyfox NL proberen te benaderen, maar via eBay, tsjaa that's a risk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Kunnen wij nog een update verwachten naar Oreo denken jullie? Uiteindelijk is mijn device maar een klein jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Carharttguy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:38:
Kunnen wij nog een update verwachten naar Oreo denken jullie? Uiteindelijk is mijn device maar een klein jaar oud.
Heb het gevraagd op twitter maar geen antwoord gekregen.
Ben bang van niet, maar hoop wel dat er nog beveiligingsupdates gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Ok thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Krijgt er iemand remote SMS apps werkende op de Spark + ? Zowel Pushbullet als Airdroid werken niet. SMS'n blijven in pending state. Al de rest werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLHeijmans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-02-2022
Mijn laatste beveiligingspatch dateert van 1 januari 2018. Heeft iemand een recentere ontvangen? En hoe zou ik daaraan kunnen komen? Wileyfox Nederland reageert niet op e-mails hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
Gezien de problemen van het bedrijf verwacht ik helemaal niks, de support pagina's zijn nietszeggend leeg.

Deze telefoon is achteraf gezien een miskoop.
- slechte accutijd (ik ben een lichte gebruiker)
- traag
- na januari update vaak problemen met wifi, herstart nodig om opnieuw te verbinden
- bij dual-sim, de sim-kaart voorkeur wijzigen heeft als gevolg dat bluetooth niet goed meer werkt. ik moet daarna altijd bluetooth uit/aan zetten, anders kan deze niet meer verbinden met de auto
- lelijke oranje thema, nog niet gevonden hoe te wijzigen
- truecaller als standaard dialer
- veel minder updates en en veel later dan verwacht (natuurlijk is het niet hun schuld dat Cyanogen stopte)

er zijn ook wel pluspuntjes hoor, maar negatieve beeld overheerst
+ weinig bloatware

Iemand ervaring met custom roms zoals Lineage op de Spark+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@MLHeijmans

Ze hebben nu ook een livechat rechts-onderaan op hun homepage.Daarmee kun je ook contact maken.

https://wileyfox.com/

@paulhekje

Al eens gekeken of apps die je misschien niet nodig hebt in de achtergrond veel stroom gebruiken? GPS kan ook veel verbruiken als je dat continu hebt aanstaan en iets dat in de achtergrond ook gebruikt.

En als de vorige firmware beter beviel gewoon downgraden. Moeten ze je in die chat ook mee kunnen helpen. Ik ben lekker op Cyanogen blijven zitten met mijn Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLHeijmans
Toen ik na een aantal pogingen uiteindelijk door de (nietszeggende) chatdienst was heen gebroken, kwam ik bij een (de?) senior team leader terecht die mij na enkele dagen liet weten: "As you might know WileyFox went in to a new administration and now we are working hard to put all our services up and running. We will update all our devices to the new security patches soon." Op het antwoord op de vraag wat 'soon' is, ben ik nog aan het wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
Via de support chat nog maar eens gevraagd naar updates voor de Spark+. Nietszeggend antwoord:
"You will receive the updates if needed."

Gewezen op security bulletins van afgelopen 6 maanden, maar er kwam geen enkele info terug of er enige vorm van update is te verwachten.
De 7.1.1 update zal ook wel niet meer komen, terwijl die maart 2017 al was beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
paulhekje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:28:
Gewezen op security bulletins van afgelopen 6 maanden, maar er kwam geen enkele info terug of er enige vorm van update is te verwachten.
De 7.1.1 update zal ook wel niet meer komen, terwijl die maart 2017 al was beloofd.
Misschien kan @Anoniem: 699988 hier nog licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Ja, @Anoniem: 699988 Kan je meer info geven over het weer gaan updaten van de Spark + ?
Ook als je het nog niet weet is dat informatie.
Ik mis de laatste tijd een beetje de openheid, de communicatie naar de klanten, wat samen met de snelle updates altijd een groot pluspunt van Wileyfox was.

[ Voor 6% gewijzigd door Gandalf op 06-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 699988

Wij hebben net de update van Android Oreo 8.1 achter de rug. Dit liep nog niet bepaald vlekkeloos, maar het is voltooid.

Ondertussen zijn we volop bezig met de security patches voor de gehele spark serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:55:
Wij hebben net de update van Android Oreo 8.1 achter de rug. Dit liep nog niet bepaald vlekkeloos, maar het is voltooid.

Ondertussen zijn we volop bezig met de security patches voor de gehele spark serie.
Bedankt voor je antwoord.
Het updaten naar 8.1 ging las ik de berichten her en der mag geloven voor bijna geen enkele fabrikant vlekkeloos (Nokia en Xiaomi hadden ook problemen).
We wachten geduldig op een security update voor de Spark +.
Zijn er nog plannen om de Spark serie te updaten naar Oreo?

[ Voor 3% gewijzigd door Gandalf op 06-07-2018 16:27 . Reden: 2 voorbeelden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699988

@Gandalf Op dit moment ziet het er niet naar uit dat de drivers geleverd gaan worden voor de Spark serie moederborden. Als deze onverwachts komen laten we dat betijds weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
Anoniem: 699988 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:18:
@Gandalf Op dit moment ziet het er niet naar uit dat de drivers geleverd gaan worden voor de Spark serie moederborden. Als deze onverwachts komen laten we dat betijds weten.
Jammer, helaas, maar niet geheel onverwacht.
Het zou wel heel fijn zijn als de maandelijkse beveiligingsupdates weer hervat kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurreP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-06-2020
Hallo, Weet iemand hoe ik Twrp hierop kan installeren via fastboot zegt hij dat flash succesfull is maar kan op geen manier in Twrp booten of weet iemand een app waarmee ik hem kan rooten Gr jurre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
JurreP schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:59:
Hallo, Weet iemand hoe ik Twrp hierop kan installeren via fastboot zegt hij dat flash succesfull is maar kan op geen manier in Twrp booten of weet iemand een app waarmee ik hem kan rooten Gr jurre
Welkom op Tweakers.

Je post bevat helaas wel heel weinig informatie waar we iets mee kunnen. Welk stappenplan heb je uitgevoerd en bij welke stap ging het niet goed?

We kunnen je op die manier een stuk beter helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLHeijmans
@Wileyfox Wanneer zijn de security patches voor de Spark + te verwachten, waarover je op 6 juli schreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1seguy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn Wileyfox Spark+ liep vast. Daarom wilde ik een factory reset doen. Wij doen niks meer met google en hadden het googleaccount verwijderd. Nu kan ik het toestel niet meer aan de praat krijgen. Er is een Google account vereist dat er niet meer is. Als ik een nieuw Google account aanmaak vraagt ie om verificatie van het oorspronkelijke google account dat niet meer bestaat. Ik kom er niet mee verder. Er moet toch een mogelijkheid zijn het toestel weer aan de praat te krijgen, zonder google?? 8)7 |:(

• paulhekje
is by design als anti-diefstal maatregel; meer info: https://www.samsung.com/u...nt-after-a-factory-reset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Goedemorgen,
Heb een Spark + over die een tijdje door mijn kids is gebruikt maar zou wel eens wat willen experimenteren met een ander Image... Kan iemand een ander image aanraden?
Overigens is de Spark+ nog steeds snel en de batterij doet het, al eens verwisseld, ook nog meer dan een dag....
Bij voorbaat dank!

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Je zou eens naar LineageOS kunnen kijken, support over het algemeen voor die ROM is goed, maar of er nog ondersteuning is voor dit toestel betwijfel ik.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
snarfl schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:07:
Bekend issue bij Wileyfox. Gebruik zo mogelijk het orginele meegeleverde kabeltje, andere stekkertjes komen namelijk niet diep genoeg. Je kunt ook een stekkertje met een vijltje wat bijwerken.
Ik heb onlangs een Spark+ gekregen echter de batterij laad niet op, er gaat ook geen led branden (of heeft de Spark+ geen led lampje). Heb de diverse tips die in dit (Swift) topic op Linustechtips besproken worden uitgeprobeerd maar zonder succes.
Daarbij heb ik verschillende kabels uitgeprobeerd. Heb helaas geen originele Wileyfox kabel in mijn bezit, maar volgens mij komt de kabel op de foto wel diep genoeg toch? Er zit nl, ruimte tussen de telefoon en de stekker.

Heb even gekeken naar een nieuwe accu (typenummer SPB0116) echter in Nederland is weinig te vinden, je komt toch op AliExpress uit. Ik vrees dat de origineel uitziende accu's toch namaak zijn. Of zouden accu's voor andere merken / types smartphones ook passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niwgdZWUo0vlgeZjlipjooLsxQw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRoFqw9AtSsp8vP1pWMqKhWu.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 04-07-2021 09:03 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Wileyfox Spark +] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Wileyfox Spark +] Het grote Accessoires topic
- RMA en Support: [Wileyfox] RMA & Support