After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat signaal kan ik simpelweg niet laten versturen, er zit immers geen USB uitgang op dit model.nero355 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:26:
Dat is inderdaad wel een mooi ding voor wat apparaten met een laag verbruik!
Maar... hoe laat je dan het "De stroom is weg. Doe een safe shutdown!" signaal versturen naar je apparaten ?
Wellicht zou je een scriptje kunnen schrijven wat indien zo'n signaal wél de pc bereikt dan via SSH een shutdown commando naar de ER-X (of ander apparaat) gestuurd wordt. Maar dan hebben we het over een heel andere setup dan de mijne.
Ik ben content met het idee dat ik een stroomstoring van ong. een kwartier kan overleven, in de praktijk betekent dit dat ik inmidds een paar 'hickups', één korte storing en het vervangen van m'n meter overleefd heb. Gezien de kwaliteit van ons stroomnet in NL heb ik geen behoefte aan zwaardere oplossingen.
Is hier niet iets mee te verzinnen:Taro schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Ik heb deze: pricewatch: APC Back-UPS Pro 550 VA en daar zit een USB aansluiting op die naar PC's en dergelijke een shutdown signaal kan sturen. Dat gaat via PowerChute software (https://www.apc.com/shop/...ersonal-edition/N-1b6nbpp), die je voor zover ik weet alleen kunt krijgen voor Windows. Een Pi netjes van een shutdown signaal voorzien kan daarmee volgens mij niet. Voor o.a. Synology zijn ze overigens wel geschikt zonder aanvullende software, die ondersteunt ze native.
https://www.ebay.com/itm/...r-PC-Tablet-/192632928925
Deze heeft wel data poort om met USB aan een computer te koppelen. Gebruik hem zelf met ubuntu server en programma nut.
Computer wordt netjes afgesloten als de batterij dreigt leeg te gaan.

mawi in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ?kariem112 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:56:
Heeft iemand een werkende .json voor een usg3 of usg4 , icm xs4all of kpn glasvezel? Krijg het niet voor elkaar om IPTV langer dan 10 minuten te kijken, daarna loopt ie vast
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
of ehm.... Bockelaar in "\[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2"kariem112 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:56:
Heeft iemand een werkende .json voor een usg3 of usg4 , icm xs4all of kpn glasvezel? Krijg het niet voor elkaar om IPTV langer dan 10 minuten te kijken, daarna loopt ie vast
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ethirty schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:02:
Of 1 van de tientallen andere posts hier of blogs op het internet?
Ben nu de config van @Bockelaar weer aan het proberen, wellicht ging er in het script voor routing iets mis....
Het probleem is dat json die rond gaan niet volgens de Ubnt specs zijn. Dus eigenlijk toevallig werken.kariem112 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:38:
[...]
als ik die aan de praat gekregen zou hebben...... kriegsman, basmeerman, ubnt forum, diverse posts hier..
Ben nu de config van @Bockelaar weer aan het proberen, wellicht ging er in het script voor routing iets mis....
Sowieso zit er in de nieuw usg firmware (vanaf 4.4.20) een bug wanneer je een 2e vlan op de wan port zet gaat de usg de wan reseten naar dhcp. Door alle wan vlans is de json te zetten kan je dit ondervangen maar creëren je provisioning error. Wat kan resulteren dat je usg na verloop van tijd offline gaat.
Volgens de Ubnt specs moet je vlan 6 in controller gui ingeven en alleen de extra vlan zonder vlan 6 via de json toevoegen.
De static routes moet ook via de controller gui.
En niet in json.
Omdat moment is het onmogelijk om via ssh de vlan toe te voegen en een correcte json export makten volgens de specs van Ubnt.
Het enige wat helpt is via de chat op de controller een klacht/help aanvragen bij unbt om de druk op te voeren voor een fix van de vlan en igmp proxie.
[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 26-08-2018 00:27 ]
Lesdictische is mijn hash#
Ja, zoiets las ik ja. Zal eens een chat openen met zexbeam schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:45:
[...]
Het probleem is ook dat json die rond gaan niet volgens de Ubnt specs zijn. Dus eigenlijk toevallig werken.
Sowieso zit er in de nieuw usg firmware (vanaf 4.4.20 )een bug wanneer je een 2 vlan op de wan port zet dat de usg de wan reset naar dhcp. Door alle wan vlan is de json te zetten kan je dit ondervangen maar creëren je provisioning error. Wat kan resulteren in een offline usg.
Volgens de Ubnt specs moet je vlan 6 in controller gui ingeven en alleen de extra vlan en igmp proxy via de json toevoegen.
De static route moet via de controller gui.
Omdat moment kan is onmogelijk om via ssh de vlan toe te voegen om correcte json export makten volgens de specs van Ubnt.
Het enige wat helpt is via de chat op de controller een klacht/help aanvragen bij unbt om de druk op te voeren voor een fix van de vlan en igmp proxie.
Is laatst nog besproken, je kan er standaard 4 en met een trucje 8 aanmaken. Maar zoals ik het lees heb je er maar 2 nodig.AjDuLion schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:49:
hmm, ik zie het niet helemaal maar is het mogelijk om 4 Ssid's te maken voor 2x 2,4ghz en 2x 5ghz (1x guest en 1x eigen)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Is er ook nog een trucje? Mijn controller geeft zelf aan dat ik er 8 kan aanmaken, omdat ik "Enable connectivity monitor and wireless uplink" niet aan heb staan op site niveau.Ethirty schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:
[...]
Is laatst nog besproken, je kan er standaard 4 en met een trucje 8 aanmaken. Maar zoals ik het lees heb je er maar 2 nodig.

- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 12:38
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Amplifi High Density WiFi Router
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
- Accesspoints
Dat is inderdaad het 'trucje'. Maar het is IIRC al een aantal weken geen trucje meer want volgens mij staat de wireless uplink and connectivity monitor sinds een aantal controller versies al uit voor nieuwe installaties.Prx schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:17:
[...]
Is er ook nog een trucje? Mijn controller geeft zelf aan dat ik er 8 kan aanmaken, omdat ik "Enable connectivity monitor and wireless uplink" niet aan heb staan op site niveau.
[afbeelding]
Met wireless uplink is die beperking er dan ook omdat deze dan in de verbinding van het wireless backbone voorziet.
Nee het zijn er standaart 8 maar als je wireles wireless uplink & connectivity monitor wil gebruiken worden het er 4. Standaart gebruik je wirelell uplink namelijk niet.Ethirty schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:
[...]
Is laatst nog besproken, je kan er standaard 4 en met een trucje 8 aanmaken. Maar zoals ik het lees heb je er maar 2 nodig.
Maar met een trucje kan je er zelfs 16 binnen de zelfde wlan groep aan maken ;-) 8 op 2.4 en 8 op 5ghz.
[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 26-08-2018 00:36 ]
Lesdictische is mijn hash#
https://community.ubnt.co...nd-Pi/m-p/2470231#M105133
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om bepaalde zaken aan te pakken, maar dit lijkt me een eenvoudige straightforward manier.
edit: staat nu reported als spam, lol wtf

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2018 14:06 ]
Hey, zoek al een tijdje naar simpele nl instructies voor de raspberry pi en unifi controller. Zou je ze eventueel hier willen posten? Blijkbaar zijn ze verdwenen op het ubiquiti forum.SmokingCrop schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:35:
Voor iedereen die niet goed weet hoe je een Raspberry Pi kan installeren met Raspbian voor de UniFi Controller en Pi-hole (headless/zonder monitor met muis/toetsenbord aan te sluiten) heb ik even een step-by-step tutorial gemaakt en gepost op het forum van Ubnt:
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om bepaalde zaken aan te pakken, maar dit lijkt me een eenvoudige straightforward manier.
Heb nog een andere vraag. Als ik de raspberry pi en de unifi controller op orde heb, moet ik dan gewoon de backup van de cloud key die ik nu heb op de pi3 installeren of moet ik kiezen om de site te migreren? Groet
Handig!SmokingCrop schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:35:
Voor iedereen die niet goed weet hoe je een Raspberry Pi kan installeren met Raspbian voor de UniFi Controller en Pi-hole (headless/zonder monitor met muis/toetsenbord aan te sluiten) heb ik even een step-by-step tutorial gemaakt en gepost op het forum van Ubnt:
...
Ik moet nog 3x NanoHD aanschaffen, maar heb de UniFi Controller alvast draaien op mijn Sonology NAS. Voorlopig ga ik ervanuit dat ik dat zou laat, maar wie weet ga ik toch liever naar een Raspberry Pi toe.
Op het UniFi forum moest ik trouwens echt moeite doen om iets nuttigs te posten, het automatisch spamfilter staat wel heel erg ruim ingesteld.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
SmokingCrop schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:35:
Ook tof dat je meteen erbij hebt gezet dat men OracleJDK gebruikt i.p.v. OpenJDK want de laatste wil nog weleens problemen geven...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voordat ik een week of anderhalf geleden wat UVC-G3-af Camera's aanschafte heb ik vooraf uiteraard ook op Youtube wat reviews bekeken en daarbij ook op de verschillen tussen een G3 en een G3-Pro gelet. Veelal kwam er uit dat er niet veel verschillen zijn behalve dat de "Pro" versie een sterkere IR verlichting heeft én een andere lens met een ruimer blikveld heeft.... In de filmpjes op Youtube wordt dan vervolgens vrij snel duidelijk dat dat ruimere blikveld vooral komt door 't fish-eye effect ván die "Pro" lens (als je er op ging letten, het word niet als zodanig vermeldt in de filmpjes).
Dat "Fish-Eye" effect is in de normale G3 ook (gewoon) te bereiken door in de app (iOS) de lenscorrectie uit te schakelen waarna het blikveld van de G3 even groot word als dat van de G3-Pro. In de NVR software (Windows) is dat effect op wonderbaarlijke wijze dan weer niet te selecteren of uit te schakelen doordat de optie "Lenscorrectie" in z'n geheel schittert door afwezigheid in die versie van de software
Het uitschakelen van de lenscorrectie in de app beïnvloed ook de weerrgave van de camera in de NVR software + Live-View én van de opnamen dus het is écht iets wat wel door de NVR software geregeld kan worden.
Gisteren zowel een update van de camera's én de NVR software (Windows) gekregen en ook nu zit die optie (nog) niet in de NVR
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 15:39 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het topic is ondertussen terug uit de spam op het ubnt forum.Converted007 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 03:42:
[...]
Hey, zoek al een tijdje naar simpele nl instructies voor de raspberry pi en unifi controller. Zou je ze eventueel hier willen posten? Blijkbaar zijn ze verdwenen op het ubiquiti forum.
Heb nog een andere vraag. Als ik de raspberry pi en de unifi controller op orde heb, moet ik dan gewoon de backup van de cloud key die ik nu heb op de pi3 installeren of moet ik kiezen om de site te migreren? Groet
Heb hem echter even in Nederlands gezet en hier op Tweakers gepost:
[handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole
Normaal kan je gewoon een back-up nemen en deze gebruiken bij de initiële installatie van de UniFi controller op de Raspberry Pi.
Al zal het migreren normaal ook gewoon werken.
Plopten direct op in de Unifi Video software, tot daar het goede nieuws.
Vervolgens de camera geselecteerd, en op de knop "manage" gedrukt, waarna ie normaal een firmware upgrade krijgt, reboot etc, en bij in de camera lijst komt met een groen bolletje zoals de G3-Micros die ik al had.
Ja, niet dus !
Blijft een oranje bolletje bij staan, en de link state blijft op Disconnected staan !
Het IP adres dat ie vekrijgen heeft is pingbaar, in de Unifi netwerk software zelf is de camer ook te zien, samen met het IPadres dat ie kreeg, maar in de Video software, komt ie dus niet actief/connected met groen bolletje voor !
Er staat wel in de handleiding dat de reboot en firmware update 5 minuten kan duren, maar de ene is nu al 30 minuten "last seen" en de andere 17 minuten.
Ze zijn zobizo manage, want beiden komen niet meer voor in de unmanaged view van de video software.
De ene krijgt zen voeding via PoE van een Ubiquiti 8 POE 150 watt, de andere van een Ubiquiti 24 POE 250 watt.
Iemand enig idee wat hier de oplossing voor kan zijn ?
-| Hit it i would ! |-
Als je direct op hun eigen IP inlogt, wat zie je dan?Falcon10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:51:
Vandaag mijn G3-Pro camera's aan men netwerk gehangen.
Plopten direct op in de Unifi Video software, tot daar het goede nieuws.
Vervolgens de camera geselecteerd, en op de knop "manage" gedrukt, waarna ie normaal een firmware upgrade krijgt, reboot etc, en bij in de camera lijst komt met een groen bolletje zoals de G3-Micros die ik al had.
Ja, niet dus !
Blijft een oranje bolletje bij staan, en de link state blijft op Disconnected staan !
Het IP adres dat ie vekrijgen heeft is pingbaar, in de Unifi netwerk software zelf is de camer ook te zien, samen met het IPadres dat ie kreeg, maar in de Video software, komt ie dus niet actief/connected met groen bolletje voor !
Er staat wel in de handleiding dat de reboot en firmware update 5 minuten kan duren, maar de ene is nu al 30 minuten "last seen" en de andere 17 minuten.
Ze zijn zobizo manage, want beiden komen niet meer voor in de unmanaged view van de video software.
De ene krijgt zen voeding via PoE van een Ubiquiti 8 POE 150 watt, de andere van een Ubiquiti 24 POE 250 watt.
Iemand enig idee wat hier de oplossing voor kan zijn ?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
-| Hit it i would ! |-
Inloggen met ubnt/ubnt, kijken of ze inderdaad managed zijn en aan de Unifi Video server zijn gekoppeld. Zie je daar dan ook wel beeld en dergelijke??Falcon10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:53:
Dan krijg ik een Unifi login scherm.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Kijk eens op je DHCP server welk IP adres er écht aan die camera hangt....Falcon10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:53:
Dan krijg ik een Unifi login scherm.
Ik krijg dan beeld.
Mode staat momenteel al op Unifi Video ipv Stand Alone.
Er is dan in het configure tabblad een vak waar je de Unifi Video server kan ingeven.
Vermoed dat ik in deze laatste het IP adres ingeef van men Unifi Video server ?
-| Hit it i would ! |-
Yups.... Al hád dat eigenlijk gewoon automatisch goed moeten gaanFalcon10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:00:
Ja, dat lukt inderdaad Taro.
Ik krijg dan beeld.
Mode staat momenteel al op Unifi Video ipv Stand Alone.
Er is dan in het configure tabblad een vak waar je de Unifi Video server kan ingeven.
Vermoed dat ik in deze laatste het IP adres ingeef van men Unifi Video server ?
[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 16:14 ]
Thanks kerels !
Wel, dat dacht ik dus ook wimmel.
Met men 2 G3 Micros ging het als een fluitje van een cent.
En met deze G3 Pro's was het dus tarara.
Dat is zo een beetje wat ik momenteel hatelijk vind aan Ubiquiti : prachtig materiaal, verdacht goed plug and play, maar dan op sommige momenten heb je dus dit soort gein met hen voor.
Ben nog altijd een enorme Ubiquiti fan, maar dit zijn toch echt zo van die fratsen waarvan je denkt : OK, enorm leuk dat jullie de grote jongens het vuur aan de schenen stoken, maar met dit soort frustraties ga je nooit in een echte grote enterprise omgeving serieuze betekenis gaan vormen. Dit soort ongein heb je daar echt geen zin in
-| Hit it i would ! |-
Ik draai men Unifi Video software op een Intel NUC, draaiende op WIndows 10.
Ook in de Android Video app van Ubiquiti vind ik niets over een lenscorrectie op de Pro.
Reden dat ik voor de Pro gegaan ben was trouwens het waterproof IP67.
Ze gaan alle 3 bij mij buiten hangen, 2 wel vlak onder de dakgoot, doch pal op de noord en zuidkant van het huis, en als het slagregen is, dan durf ik niet 100% garanderen dat er eens nooit wat water langs boven zou kunnen insijpelen. De derde komt op een paal boven op men tuinhuis achter in de tuin, en die gaat dus gewoon onbeschut in elke regenbui hangen als het regent. En dan wou ik toch wel zekerheid dat er niet echt mogelijkheid was dat er reden in zou komen.
Op dat vlak is het systeem van Ubiquiti best wel interessant, de speciale rubber aan de binnenkant waardoor de UTP kabel moet. Vervolgens moet het water nog door de binnenruimte van de connector, die door ze'n vorm eigenlijk ook weer het beetje water wat er zou doorkomen, niet tot aan de elektronica laat komen.
-| Hit it i would ! |-
De NON-Pro is ook IP67 gecertificeerd, overigens.....
[ Voor 47% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 17:22 ]
Ik heb er hier 3, waarvan 1 vol in de regen hangt, maar de normale is volgens mij niet IP67. Hij is wel bedoeld voor buiten en zou tegen regen moeten kunnen, maar heeft voor zover mij bekend geen certificering.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:37:
Het staat inderdaad niet in de "spec-sheet" als zodanig en qua luchtvochtigheid geeft de non-pro inderdaad wat andere specs aan (20%-90% tegen 0% -90% voor de Pro versie) ...Taro schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:40:
[...]
Ik heb er hier 3, waarvan 1 vol in de regen hangt, maar de normale is volgens mij niet IP67. Hij is wel bedoeld voor buiten en zou tegen regen moeten kunnen, maar heeft voor zover mij bekend geen certificering.
De 3X optische zoom is volgens mij het enige échte verschil waarbij je voor een Pro zou moeten willen opteren.
De optische zoom is inderdaad het voornaamste verschil. Die IP67 is mooi meegenomen, maar bij de normale wordt ook een afsluitrubbertje meegeleverd. Het prijsverschil is dusdanig groot, en ik heb de zoom niet nodig, dat ik gewoon voor de normale versie ben gegaan.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:51:
[...]
Het staat inderdaad niet in de "spec-sheet" als zodanig en qua luchtvochtigheid geeft de non-pro inderdaad wat andere specs aan (20%-90% tegen 0% -90% voor de Pro versie) ...![]()
De 3X optische zoom is volgens mij het enige échte verschil waarbij je voor een Pro zou moeten willen opteren.
Ja, dat knopje lens, staat er dus bij mij ook niet bij.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:37:
Betreffende optie is in de iOS software te vinden onder de settings van de camera -> Kopje "Lens" en deze staat dan standaard "aan".
[afbeelding]
Is dus op de Android op, en niet in de G3-Pro, als in de G3-Micros van me.
Allen de laatste soft en firmware.
-| Hit it i would ! |-
Inmiddels de verschillen voor mezelf even wat verder in kaart gebracht.... Ik ga voor buiten ook een "Pro" versie bestellen maar alleen vanwege de "view-angle" van de lens. De Pro kan een 108o hoek aan terwijl de normale G3 maar tot 87o komt bij het uitschakelen van de lenscorrectieFalcon10 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
Ja, dat knopje lens, staat er dus bij mij ook niet bij.
Is dus op de Android op, en niet in de G3-Pro, als in de G3-Micros van me.
Allen de laatste soft en firmware.
Dank voor het willen kijken óf je die optie überhaupt had!!
Heet dat niet gewoon "distortion correction" bij de camera settings?wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:07:
"Rare Jongens", die UBNT ontwikkelaars én de personen welke die spullen op Youtube reviewen....![]()
Voordat ik een week of anderhalf geleden wat UVC-G3-af Camera's aanschafte heb ik vooraf uiteraard ook op Youtube wat reviews bekeken en daarbij ook op de verschillen tussen een G3 en een G3-Pro gelet. Veelal kwam er uit dat er niet veel verschillen zijn behalve dat de "Pro" versie een sterkere IR verlichting heeft én een andere lens met een ruimer blikveld heeft.... In de filmpjes op Youtube wordt dan vervolgens vrij snel duidelijk dat dat ruimere blikveld vooral komt door 't fish-eye effect ván die "Pro" lens (als je er op ging letten, het word niet als zodanig vermeldt in de filmpjes).
Dat "Fish-Eye" effect is in de normale G3 ook (gewoon) te bereiken door in de app (iOS) de lenscorrectie uit te schakelen waarna het blikveld van de G3 even groot word als dat van de G3-Pro. In de NVR software (Windows) is dat effect op wonderbaarlijke wijze dan weer niet te selecteren of uit te schakelen doordat de optie "Lenscorrectie" in z'n geheel schittert door afwezigheid in die versie van de software
Het uitschakelen van de lenscorrectie in de app beïnvloed ook de weerrgave van de camera in de NVR software + Live-View én van de opnamen dus het is écht iets wat wel door de NVR software geregeld kan worden.
Gisteren zowel een update van de camera's én de NVR software (Windows) gekregen en ook nu zit die optie (nog) niet in de NVR
Even gekeken..... YupsShaggie_NB schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:11:
[...]
Heet dat niet gewoon "distortion correction" bij de camera settings?
Die optie doet exact 't zelfde en veranderd ook die "Lens" setting in de App na een refresh.... Lekker uniform geprogrammeerd allemaal
Ik overweeg de aanschaf van AC in-walls, deze moet ik voeden met PoE+ 802.3at als ik gebruik wil maken van de PoE passthrough functionaliteit. (anders zou 802.3af ook volstaan)
Dus met deze zou dat moeten lukken:
pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)
Maar kan het ook met deze goedkopere variant:
pricewatch: TP-Link TL-SG108PE
Of is de Ubiquiti variant het verschil waard kwa beheer en andere mogelijkheden. (Hij heeft bijv. 24V Passive PoE, heb je daar nog wat aan, mogelijk inmiddels achterhaald?)
Ik zie voor mezelf ook weinig meerwaarde van de AC in-wall Pro, iemand daar ervaringen mee?
Je kan ook kijken naar deze switch, iets duurder dan de TPLink, maar goedkoper dan de Ubiquiti switch die jij hierboven vermelde:RudolfR schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:29:
Ik ben nieuw in de Ubiquiti-wereld en op de 1e verdieping hangt sinds dit weekend een AP Pro (non-AC) en dat lijkt goed te werken. Vooralsnog probeer ik alleen m'n wi-fi te optimaliseren, m'n Archer C7v2 routeert nog prima voor mijn 40/4 Mbit ziggo lijntje.
Ik overweeg de aanschaf van AC in-walls, deze moet ik voeden met PoE+ 802.3at als ik gebruik wil maken van de PoE passthrough functionaliteit. (anders zou 802.3af ook volstaan)
Dus met deze zou dat moeten lukken:
pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)
Maar kan het ook met deze goedkopere variant:
pricewatch: TP-Link TL-SG108PE
Of is de Ubiquiti variant het verschil waard kwa beheer en andere mogelijkheden. (Hij heeft bijv. 24V Passive PoE, heb je daar nog wat aan, mogelijk inmiddels achterhaald?)
Ik zie voor mezelf ook weinig meerwaarde van de AC in-wall Pro, iemand daar ervaringen mee?
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
Wanneer je ook van plan bent om AC in-wall's aan te schaffen, heb je alles van het zelfde merk. Je kan dan ook later de Archer vervangen door de USG, en kan je alles beheren met de UniFi controller.
[ Voor 17% gewijzigd door ardvark99 op 27-08-2018 10:56 ]
https://community.ubnt.co...C-IW-PRO-PoE/td-p/2330136
Zie daar wel wat ervaringen dat 't wel kan. Ik wil er een Pi mee voeden, zal misschien best gaan.
Dan ga ik meteen wel de grens opzoeken van wat mogelijk is.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
802.3af gaat tot 15W. Je moet dus even kijken of het totaal van de In-Wall + RPi onder die 15W blijft en dan moet het gewoon werken. De In-Wall is hier laatst het verbruik nog van vermeld, ik meen dat dat rond de 5W lag, dus dan heb je nog ongeveer 10W over. Gezien de RPi normaliter via USB gevoed wordt, en dus 5V, kan die dan tot 2A trekken. Afhankelijk van het model en het gebruik/verbruik moet dat dus misschien lukken.RudolfR schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:04:
Er valt inderdaad wel wat voor te zeggen om alles bij Unifi te houden, maar dat model doet helaas alleen af en geen at, waardoor ik (volgens mij) geen gebruik kan maken van de passthrough PoE van de in-walls.
https://community.ubnt.co...C-IW-PRO-PoE/td-p/2330136
Zie daar wel wat ervaringen dat 't wel kan. Ik wil er een Pi mee voeden, zal misschien best gaan.
Dan ga ik meteen wel de grens opzoeken van wat mogelijk is.
Maar dit is dus puur natte vinger werk en ik zou even wat beter de specs/gebruikerservaringen nakijken
PoE splitter is inderdaad, 5V/2A, dus 10W is de max.
Was bang dat PoE passthrough softwarematig zou worden uitgeschakeld als de input niet aan de vereisten voldeed, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Zelf het afgenomen vermogen in de gaten houden zou moeten werken.
Wil deze op termijn vervangen voor een AC Lite variant, echter heb ik geen mogelijkheid om deze horizontaal op te hangen. Heb het idee om deze achter het gordijn op te hangen, verticaal. Iemand hier ervaringen mee?
Het liefste plaats ik een ap in het meubel, maar dit zal het bereik niet ten goede komen.
Whatever.
Mijn AC Lite ligt ook gewoon in een houten TV meubel, zoveel demping geeft dat nu ook weer nietHarmen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:38:
Zit er aan te denken om een TP-Link (OpenWRT) te gaan vervangen. Deze ligt onder de tv in het meubel, wifi is redelijk. Echter loop ik de laatste tijd tegen issues aan dat de ping omhoog gaat, herstart van de ap is de oplossing.
Wil deze op termijn vervangen voor een AC Lite variant, echter heb ik geen mogelijkheid om deze horizontaal op te hangen. Heb het idee om deze achter het gordijn op te hangen, verticaal. Iemand hier ervaringen mee?
Het liefste plaats ik een ap in het meubel, maar dit zal het bereik niet ten goede komen.
Jawel hoor. Tenminste, ik heb vanochtend geupdate en de Distortion Correction zit er nog steeds in? (ubuntu trouwens).wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:07:
Welke versie van Unifi Video heb je dan?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Is er nu echt geen manier om automatisch in te loggen? (zonder dat ik m'n browser mijn login/pass laat bijhouden)
Is al opgeklaard, zit er inderdaad gewoon in. PEBKAC probleempjekmf schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:09:
Jawel hoor. Tenminste, ik heb vanochtend geupdate en de Distortion Correction zit er nog steeds in? (ubuntu trouwens).
Welke versie van Unifi Video heb je dan?
[ Voor 36% gewijzigd door Slonzo op 27-08-2018 13:17 ]
Heb ik geen last van. Wat is je browser?Slonzo schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:14:
Ik ben het een beetje zat om telkens opnieuw in te moeten loggen in Unifi Video. Als ik snel even iets wil checken, moet ik telkens eerst KeePass openen, de entry zoeken, copy/pasten, naar de camera's navigeren, etc... Tegen dan is wat ik wou zien al lang weer verdwenen.
Is er nu echt geen manier om automatisch in te loggen? (zonder dat ik m'n browser mijn login/pass laat bijhouden)
[...]
Is al opgeklaard, zit er inderdaad gewoon in. PEBKAC probleempje
Gewoon de laatste versie van Chrome...m3gA schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:22:
Heb ik geen last van. Wat is je browser?
waarom gebruik je geen addon in chorme?Slonzo schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:14:
Ik ben het een beetje zat om telkens opnieuw in te moeten loggen in Unifi Video. Als ik snel even iets wil checken, moet ik telkens eerst KeePass openen, de entry zoeken, copy/pasten, naar de camera's navigeren, etc... Tegen dan is wat ik wou zien al lang weer verdwenen.
[...]
Is al opgeklaard, zit er inderdaad gewoon in. PEBKAC probleempje
https://keepass.info/plugins.html en met name https://keepass.info/plugins.html#chromeipass moet dat toch gewoon doen? Ik doe niet anders met lastpass
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Welke instelling kan daarvoor verantwoordelijk zijn?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Geen instelling, maar als ik het goed begrijp haal je die 0,1Mbit/s op een andere verdieping en dus waarschijnlijk met een betonnen vloer of iets dergelijks? Want 5GHz kan vrij slecht zo'n dingen doordringen waardoor de snelheid dus ook inzakt.corrado20vt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:43:
Ik heb een UAP AC LR en gebruik alleen de 5GHz maar de upload snelheid is een drama (0,1Mbps) terwijl het acces point beneden de "volle" 4Mbps haalt
Welke instelling kan daarvoor verantwoordelijk zijn?
Daarnaast kan het zijn dat je een slechter kanaal hebt doordat het druk bezet is door anderen (maar bij 5GHz is de kams daarop kleiner juist doordat het zo slecht door muren komt etc). En je kunt ook de de kanaalbreedte hoger zetten, i.p.v. VHT20 naar VHT40 of VHT80. Theoretisch verdubbelt (of verviervoudigd) dit de snelheid.
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 27-08-2018 21:03 ]
De UAP zit boven op een switch. Een kabel rechtstreeks op die switch geeft ook de volle 4Mbps. Verder zie ik op de switch een groen lampje op de poort van de UAP wat staat voor gigabit aansluiting en dat zie ik ook terug in de controller. Onder uplink (wired) staat ook 1000 full duplex
Zowel mijn laptop als de GSM geven deze lage upload snelheid aan als ze verbonden zijn met de UAP
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Wat je evt. ook kunt doen is de UAPs omruilen. Die van beneden naar boven en andersom. Dan sluit je de kabel sowieso uit en storing gedeeltelijk ook. Werkt het dan nog niet dan beneden aangesloten laten, configuratie over nemen van de 'werkende' (kan AFAIK vrij eenvoudig met een copy configuation optie) die ander (werkende) uittrekken en nog eens proberen.
Op rode puntje wou ik mij ac monteren

Boven verdieping is grofweg 65m2 zonder rare fratsen.
Voor de ac point ligt er een ethernet aansluiting in kamer 2.3.

Doel vlekkeloos netwerk op de benedenverdieping en slaapkamers. Wij gaan alleen een glasvezel abonnement afnemen. Dus de gehele tv behoefte komt op het netwerk neer. Beneden wordt dit bekabeld boven het liefst draadloos icm google Chromecast/tablets.
Verder aantal mobieltjes tablets en een ringdoorbel.
Beneden wou ik een uap ac lr of pro neer hangen en boven een lite. Verder wou ik geen gast netwerken of andere gekkigheid. Heb ik dan een Ubiquiti UniFi Cloud Key oid nodig of is een enkele installatie vanaf laptop voldoende?
Ik wou hem rechtsreeks aansluiten op de experiabox of een switch. Bied het een groot voordeel om dat inmiddels een router of switch van ubiquiti te doen? Of volstaat een stuk goedkopere switch ook?
Is dit haalbaar of kan ik beter overal een ethernet aansluiting neer gooien icm Chromecast ultra bekabeld verbinden? (grootste nadeel is dat tv opstelling niet van plek kan veranderen)
Graag uw ideeën..
4Mbps? Dat klinkt sowieso ook al niet goed. Je moet over wifi op zich enkele 10-tallen Mbits kunnen halen. Of bedoel je dat je een speedtest draait over DSL?corrado20vt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:09:
De 0,1 meet ik in dezelfde kamer als de UAP. De 4Mbps meet ik op een accespoint een verdieping lager.
De UAP zit boven op een switch. Een kabel rechtstreeks op die switch geeft ook de volle 4Mbps. Verder zie ik op de switch een groen lampje op de poort van de UAP wat staat voor gigabit aansluiting en dat zie ik ook terug in de controller. Onder uplink (wired) staat ook 1000 full duplex
Heb je die 2e hands? Want er is volgens mij geen enkele reden om die nog nieuw te kopen. Volgens mij zijn ze zelfs duurder dan de nieuwere AC-versie.RudolfR schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:29:
Ik ben nieuw in de Ubiquiti-wereld en op de 1e verdieping hangt sinds dit weekend een AP Pro (non-AC) en dat lijkt goed te werken.
#team_UTC+1
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Zelf zou ik waarschijnlijk eerder proberen om het AP in de woonkamer te hangen. Dan scheelt het 1 muur naar de woonkamer en ik denk dat de meterkast ook wel een storingsfactor kan zijn richting de woonkamer/keuken. Ik zou t.z.t. dus gewoon even een lange patchkabel pakken en op beide plekken proberen.Practics schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:51:
Op rode puntje wou ik mij ac monteren
[afbeelding]
Waar precies? In het hoekje naast de deur? Dat lijkt mij de beste plek, of op de overloop.Boven verdieping is grofweg 65m2 zonder rare fratsen.
Voor de ac point ligt er een ethernet aansluiting in kamer 2.3.
[afbeelding]
De LR gaat je waarschijnlijk geen voordeel bieden. Je wilt in principe altijd 5GHz gebruiken en daarop is die gelijk aan de Lite, en als je snelheid wilt kun je beter voor de Pro gaan (maar dan moeten je clients ook 3x3 MIMO ondersteunen).Beneden wou ik een uap ac lr of pro neer hangen en boven een lite. Verder wou ik geen gast netwerken of andere gekkigheid. Heb ik dan een Ubiquiti UniFi Cloud Key oid nodig of is een enkele installatie vanaf laptop voldoende?
Elke switch voldoet. Persoonlijk zou ik wel voor een met PoE gaan zodat je niet met beide PoE injectors zit die je moet aansluiten. Daarnaast is het UniFi virus erg aanstekelijk, dus kans is groot dat je later alsnog een UniFi switch en/of router wiltIk wou hem rechtsreeks aansluiten op de experiabox of een switch. Bied het een groot voordeel om dat inmiddels een router of switch van ubiquiti te doen? Of volstaat een stuk goedkopere switch ook?
Lichtelijk offtopic, maar ik meen dat je de gewone ChromeCast ook op ethernet kunt aansluiten? (Mits je de speciale adapter hebt).Is dit haalbaar of kan ik beter overal een ethernet aansluiting neer gooien icm Chromecast ultra bekabeld verbinden? (grootste nadeel is dat tv opstelling niet van plek kan veranderen)
Ik neem aan dat je ook TV hebt afgenomen van KPN? Zo ja. dan zou ik wel een switch aanschaffen die IGMP snooping ondersteund. Anders zou je switch onderuit kunnen gaan door de broadcast die TV met zich mee brengt,
A Soldiers manual and a pair of boots.
Kun je dit wat nader toelichten? Ik heb er nooit van gehoord. Betekend dat dat de gewone huis tuin en keuken switch van €20 dan niet meer werkt?To_Tall schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:38:
.
Ik neem aan dat je ook TV hebt afgenomen van KPN? Zo ja. dan zou ik wel een switch aanschaffen die IGMP snooping ondersteund. Anders zou je switch onderuit kunnen gaan door de broadcast die TV met zich mee brengt,
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Ik heb zelf geen IPTV, maar wat ik ervan heb meegekregen komt het op het volgende neer:corrado20vt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:48:
[...]
Kun je dit wat nader toelichten? Ik heb er nooit van gehoord. Betekend dat dat de gewone huis tuin en keuken switch van €20 dan niet meer werkt?
IPTV is multicast en dus broadcast verkeer. Dit betekend dat een switch het verkeer over alle poorten zal verspreiden (dus IPTV verkeer komt binnen vanaf de poort met router, en wordt vervolgens op alle overige poorten uit gestuurd, vervolgens komt het bij een volgende switch aan en wordt het ook daar op alle overige poorten verstuurd). Het gevolg is dus dat er ontzettend veel verkeer over je netwerk gaat en dit dicht slipt. Echter maakt IPTV ook gebruik van IGMP wat dit wat beter moet kunnen managen (zorgen dat IPTV verkeer alleen die kant uit gaat waar het nodig is), maar je switches moeten dan ook IGMP ondersteunen.
Dus inderdaad zal niet elke (unmanaged) switch voldoen, maar volgens mij zijn er wel relatief goedkope switches die wel IGMP ondersteunen. Zo te zien doet KPN deze verkopen/aanraden: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E . Deze kost dus inderdaad geen 20 euro, maar op je totaalplaatje van alle netwerkapparatuur maakt die 10 euro extra ook niet zoveel uit lijkt mij.
https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301
Waar het dus ook op neer kan komen is dat netwerkkaarten die op standby staan, en daardoor op een lagere sneldheid gezet worden, de stream ook kunnen beinvloeden (bij een mix van IPTV en andere netwerk apparatuur op de switch).
Ik las ook iets over TP-Link switches die zeggen dat IGMP ondersteund wordt, maar blijkbaar niet werkt.
Ik had hiervoor een apple airport extreme 2013 model en die leverde al die jaren zonder moeite 55 a 70MB door voer. Ik heb al die jaren nooit om gekeken naar dat ding. Het werkte.
Ik heb nu een AP AC Pro hangen en ik haal vaak nu maar max 11MB terwijl hij wel verbonden is met 1,3Gbit (geeft aan dat 700 a 800Mbit mogelijk moet zijn). Enig idee waarom mijn macbook toch maar 11MB levert?
Ik teken nergens meer voor
Slechte kabel / patchpunt / stekker ? Waardoor de link tussen switch en AP op 100Mbit draait?Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:12:
Eindelijk sinds deze week volledig over op ubnt...(nieuwe woning), maar de wifi doorvoer performance is om te huilen.
Ik had hiervoor een apple airport extreme 2013 model en die leverde al die jaren zonder moeite 55 a 70MB door voer. Ik heb al die jaren nooit om gekeken naar dat ding. Het werkte.
Ik heb nu een AP AC Pro hangen en ik haal vaak nu maar max 11MB terwijl hij wel verbonden is met 1,3Gbit (geeft aan dat 700 a 800Mbit mogelijk moet zijn). Enig idee waarom mijn macbook toch maar 11MB levert?
www.google.nl
AC Pro hangt in woonkamer, direct line of sight, verbonden met 1000Mbit naar edgeswitch 24 lite... Alles is green en ok. De Macbook verbindt ook met 1300Mbit. Volgens statistics (aan beide kanten) is Tx waarden 700 a 800Mbit. Er is dus geen sprake van slechte kabels of verbinding. Op een bepaalde manier wilt er niet meer dan 11MB door heen. Terwijl er gisteren er nog 60MB door heen ging. Zelfde channel, zelfde settings. Macbook heeft alleen een SMC reset gehad wegens steeds leeglopende batterij.
Ik heb al via finder al diverse wifi system bestanden verwijderd maar mag niet baten.
Dan meet je sowieso al het verkeerde....corrado20vt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:30:
Inderdaad een speedtest over DSL. Om een of andere reden liep lanspeedtest steeds vast vandaag

Elke switch zou moeten kunnen werken. Echter je kan drops in je netwerk verkeer krijgen. Wat resulteerde in haperend beelden of soms wel/geen internet verbinding. Daarnaast is het ook wel belangrijk om te weten dat de throughout van je switch ook wel doorslag gevend is... een switch met 36gbps zal hier minder problemen hebben dan een switch met maar 8gbps.corrado20vt schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:48:
[...]
Kun je dit wat nader toelichten? Ik heb er nooit van gehoord. Betekend dat dat de gewone huis tuin en keuken switch van €20 dan niet meer werkt?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Getest met een online speedtest of iets op het netwerk zelf zoals iPerf?Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:21:
@MisteRMeesteR Had ik even bij moeten zeggen:
AC Pro hangt in woonkamer, direct line of sight, verbonden met 1000Mbit naar edgeswitch 24 lite... Alles is green en ok. De Macbook verbindt ook met 1300Mbit. Volgens statistics (aan beide kanten) is Tx waarden 700 a 800Mbit. Er is dus geen sprake van slechte kabels of verbinding. Op een bepaalde manier wilt er niet meer dan 11MB door heen. Terwijl er gisteren er nog 60MB door heen ging. Zelfde channel, zelfde settings. Macbook heeft alleen een SMC reset gehad wegens steeds leeglopende batterij.
Ik heb al via finder al diverse wifi system bestanden verwijderd maar mag niet baten.
Dan zou ik toch even iPerf proberen op het netwerk, dan ben je niet afhankelijk van een share om uit te sluiten of het aan de AP of het signaal ligt.Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:02:
@Capa helaas niet al te hoge internet speed...dus via het netwerk.. groot video file vanaf een nas (die makkelijk de 100MB levert).
Lekker wel.
Zit er niks anders op dan de 20 stuks die nog hier in het magazijn staan te controleren. Helaas zijn er al 15 stuks verstuurd om geinstalleerd te worden.
Ongemakkelijk gevoel.
Ik ga eerdaags de fans in mijn US-24-250W vervangen voor 4 stillere exemplaren van Noctua en zal direct ook even kijken hoe het zit met mijn connectoren.databeestje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:28:
Naar aanleiding van dit draadje op het forum was ik getriggered om zelf even te kijken maar kom ik in een "nieuw-uit-doos" US-24-250W 2 niet aangedrukte voedingstekkers tegen.
Lekker wel.
Zit er niks anders op dan de 20 stuks die nog hier in het magazijn staan te controleren. Helaas zijn er al 15 stuks verstuurd om geinstalleerd te worden.
Ongemakkelijk gevoel.
Test date op de doos is '10/26/2016'.. Ik ben benieuwd wat ik aantref.
www.google.nl
In de controller staan ‘debugging metrics’: https://help.ubnt.com/hc/...Debugging-Metrics#metric5
Misschien kan je daaruit halen wat er mis is.
Verder staan er op internet wel een paar blogs die handig zijn voor gebruikers die over gaan naar unifi. Dit blog vond ik zelf wel interessant: https://www.douglasisakss...-a-unifi-network-at-home/
Ik lees hier de laatste dagen wel érg veel over meldingen op 't UBNT forum/community aangaande ellende met PoE (802.3af / at) spullen welke dan wonderbaarlijk genoeg wel weer werken als er een proprietary PoE injector tussen gezet wordt en waarbij de "schuld" iedere keer op 't AP afgeschoven wordt.databeestje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:28:
Naar aanleiding van dit draadje op het forum was ik getriggered om zelf even te kijken maar kom ik in een "nieuw-uit-doos" US-24-250W 2 niet aangedrukte voedingstekkers tegen.
Lekker wel.
Ongemakkelijk gevoel.
Hebben de mensen weke dat issue met die AP's ervaren ook al eens gekeken wat zo'n AP doet op een PoE(+) switch van een ander merk?
Inderdaad 2e hands, en een misser van mijn kant. Kwam er te laat achter dat 't geen AC-variant was.Ethirty schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:29:
[...]
4Mbps? Dat klinkt sowieso ook al niet goed. Je moet over wifi op zich enkele 10-tallen Mbits kunnen halen. Of bedoel je dat je een speedtest draait over DSL?
[...]
Heb je die 2e hands? Want er is volgens mij geen enkele reden om die nog nieuw te kopen. Volgens mij zijn ze zelfs duurder dan de nieuwere AC-versie.

Werkt goed en de bandbreedte voldoet volgens mij ook prima.
Kan via marktplaats m'n aanschafprijs wel weer terugkrijgen, ga ik dat verschil merken? (Op een 40Mbit ziggo-lijn)
Beter/zuiniger/sneller/meer bereik, wat dan ook?
Test voor de WAF loopt nog, misschien komen er toch in-walls en misschien mag-ie blijven (en dan heb ik de mogelijkheid om 'm te vervangen)
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
- Netwerk switches
- Unifi
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti
- Modems en routers
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
/EDIT :
Waren inderdaad alleen die oude Broadcom modellen... my bad!
Zie hieronder =>
[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 28-08-2018 21:32 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Dat dacht ik dus ook een tijd terug, maar werd toen gecorrigeerd. Alleen de originele AC modellen (van voor de Lite/LR/Pro) zijn deprecated omdat die een Broadcom chipset hebben. De non-AC modellen worden wel nog ondersteund en bevatten net als de nieuwere AC modellen een Qualcomm chipset. Alleen de NanoHD en In-Wall HD wijken daar nu weer vanaf met een Mediatek chipsetnero355 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:25:
@RudolfR Dat model is EOL en wordt vanaf een bepaalde redelijk recente Unifi Controller versie zelfs niet meer ondersteund als ik me niet vergis dus weg met die oude zooi!
Maar IMO blijft je statement staan, oude rommel en dus weg ermee
Ik wilde er net vanavond één aanschaffen. Even wachten of is dit een oude serie?databeestje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:28:
Lekker wel.
Ongemakkelijk gevoel.
Optic erin, op eth5 vlannetjes gemaakt voor TMobile Thuis (voormalig Vodafoon), 300 en 640. De TV gaat aan eth4, dus ook op eth4 maak ik een vlan 640.
Mijn eerste idee was 'bridge', zo heb ik het ook op m'n mikrotik gedaan. br1 aangemaakt, beide vif's in de bridge geplaatst. Geen tv.
Bladerend door de IPTV-topic zie ik een hoop over IGMP-proxy, dus ik probeer dat. De topic gaan over Edgerouters (niet SFP) en KPN (Xs4all) TV maar zoveel zal dat toch niet uitmaken? Blijkbaar wel.
Ik krijg uit alle verschillende verhalen nou niet echt een beeld over wat een Draytek doet met IPTV. Weet iemand dat?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Thx even proberen en lezen..Laagheim schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:44:
@Quakie
In de controller staan ‘debugging metrics’: https://help.ubnt.com/hc/...Debugging-Metrics#metric5
Misschien kan je daaruit halen wat er mis is.
Verder staan er op internet wel een paar blogs die handig zijn voor gebruikers die over gaan naar unifi. Dit blog vond ik zelf wel interessant: https://www.douglasisakss...-a-unifi-network-at-home/
Rare is dat ik nu dus 66 a 72MB haal

iperf3
[ ID] Interval Transfer Bitrate [ 5] 0.00-60.00 sec 654 MBytes 91.5 Mbits/sec sender [ 5] 0.00-60.00 sec 654 MBytes 91.4 Mbits/sec receiver [ 7] 0.00-60.00 sec 630 MBytes 88.1 Mbits/sec sender [ 7] 0.00-60.00 sec 630 MBytes 88.1 Mbits/sec receiver [ 9] 0.00-60.00 sec 649 MBytes 90.7 Mbits/sec sender [ 9] 0.00-60.00 sec 648 MBytes 90.6 Mbits/sec receiver [ 11] 0.00-60.00 sec 658 MBytes 92.0 Mbits/sec sender [ 11] 0.00-60.00 sec 658 MBytes 91.9 Mbits/sec receiver [ 13] 0.00-60.00 sec 874 MBytes 122 Mbits/sec sender [ 13] 0.00-60.00 sec 873 MBytes 122 Mbits/sec receiver [SUM] 0.00-60.00 sec 3.38 GBytes 484 Mbits/sec sender [SUM] 0.00-60.00 sec 3.38 GBytes 484 Mbits/sec receiver |
[ Voor 45% gewijzigd door Quakie op 28-08-2018 22:24 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Was het niet 'gewoon' storing? Toevallig de magnetron aan staan of zoQuakie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:55:
[...]
Thx even proberen en lezen..
Rare is dat ik nu dus 66 a 72MB haal
continue wifi netwerk kwijt:S , foutieve wachtwoord meldingen etc.
iOS devices zijn geweldige dingen welke via de iCloud dan ook nog eens SSID/WPA2 gegevens kunnen delen met andere devices binnen het iTunes account ..... Heb je daar toevallig niet een device opgenomen welke die authenticatie nu aan 't verstoren is voor je?Quakie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:25:
@RobertMe Ik zie niks geks?... vanavond is er niks aan de hand maar is mijn iPhone van slag..
continue wifi netwerk kwijt:S , foutieve wachtwoord meldingen etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-08-2018 22:31 ]
Daar is dus een eigen topic voor: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. In de topic start staat zelfs een link voor de settings van jouw router. En ja, het 'nieuwe' KPN platform voor routed IPTV is anders dan dat van T-Mobile waar IPTV nog bridged is. Verder heeft KPN opnemen in de cloud waar dat bij T-Mobile nog lokaal is, maar dat heeft niet direct impact op de configuratie.burne schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:39:
Ik heb een edgerouter X SFP gekocht.
Optic erin, op eth5 vlannetjes gemaakt voor TMobile Thuis (voormalig Vodafoon), 300 en 640. De TV gaat aan eth4, dus ook op eth4 maak ik een vlan 640.
Mijn eerste idee was 'bridge', zo heb ik het ook op m'n mikrotik gedaan. br1 aangemaakt, beide vif's in de bridge geplaatst. Geen tv.
Bladerend door de IPTV-topic zie ik een hoop over IGMP-proxy, dus ik probeer dat. De topic gaan over Edgerouters (niet SFP) en KPN (Xs4all) TV maar zoveel zal dat toch niet uitmaken? Blijkbaar wel.
Ik krijg uit alle verschillende verhalen nou niet echt een beeld over wat een Draytek doet met IPTV. Weet iemand dat?
[ Voor 5% gewijzigd door Flitzer op 28-08-2018 22:43 ]

Zomaar? Uit het niets? Niets terug te vinden in de logging op zowel de USG als de controller...
Alleen een topic op het forum van ubnt waar meerdere mensen er over klagen.
Anderen ook weleens last van spontane reboots van hun USG (Pro)?
www.google.nl
Kijk voor de grap eens naar de setting aangaande het (automatisch) updaten van de firmware én of er de afgelopen dagen wat nieuwe firmware versies zijn uitgebracht voor je device. Voor de NVR software én de camera's is er afgelopen vrijdag een release geweest welke dus automatisch doorgevoerd wordt als je alles op "Automatisch" hebt staanMisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:44:
[afbeelding]
Zomaar? Uit het niets? Niets terug te vinden in de logging op zowel de USG als de controller...
Alleen een topic op het forum van ubnt waar meerdere mensen er over klagen.
Anderen ook weleens last van spontane reboots van hun USG (Pro)?
Dat weet ik.Flitzer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:39:
[...]
Daar is dus een eigen topic voor [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie.
Die is op geen enkele wijze met googlen boven water gekomen. En ik zie binnen een paar seconden wat ik fout heb gedaan. Ik had eth4 niet moeten taggen. Check. Morgen nog een poging, ik zit nu BBC4 te kijken..In de topic start staat zelfs een link voor de settings van jouw router.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Edgerouter wel of niet sfp zou niet uit mogen maken, je NTU vóór de Draytek doet ook niets anders dan glas naar koper omzetten. Wat er specifiek anders is aan Tmobile/Vodafone tov KPN durf ik niet te zeggen, maar kans is groot dat ook daarvan wel een tutorial te vinden is.burne schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:39:
Ik heb een edgerouter X SFP gekocht.
Wat nog kan is dat je niet bridged maar routed IP tv heb, net als tegenwoordig bij KPN. Dan zou je tv signaal in hetzelfde segment komen te zitten als je interne netwerk. Dan komt IGMP snooping er ook bij kijken.
Ah, nevermind.
#team_UTC+1
In controller 5.8.28 wordt er enkel gesproken over:wimmel_1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:49:
[...]
Kijk voor de grap eens naar de setting aangaande het (automatisch) updaten van de firmware én of er de afgelopen dagen wat nieuwe firmware versies zijn uitgebracht voor je device. Voor de NVR software én de camera's is er afgelopen vrijdag een release geweest welke dus automatisch doorgevoerd wordt als je alles op "Automatisch" hebt staan
Welke bovendien uit staat.Automatically upgrade AP firmware
www.google.nl
Dit topic is gesloten.
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.