[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bco
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 14:35

bco

You don't need eyes to see...

Wifi dekking middels FRITZ!Box 7581 in ons huis is niet fantastisch; in werkkamer op eerste verdieping nauwelijks nog signaal. Heb daarom tweetal Ubiquiti UniFi AP AC Pro's klaarliggen om kwaliteit van signaal te boosten.

Nu mijn vraag: is het aan te raden de wifi van de FRITZ!Box aan of uit te zetten? (kans bestaat dat ik over eerdere tips heen heb gelezen...)

You need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je genoeg dekking hebt met de APs -> uitzetten. Goede kans dat roaming tussen de Fritz en Unifi moeizaam werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
bco schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:01:
Wifi dekking middels FRITZ!Box 7581 in ons huis is niet fantastisch; in werkkamer op eerste verdieping nauwelijks nog signaal. Heb daarom tweetal Ubiquiti UniFi AP AC Pro's klaarliggen om kwaliteit van signaal te boosten.

Nu mijn vraag: is het aan te raden de wifi van de FRITZ!Box aan of uit te zetten? (kans bestaat dat ik over eerdere tips heen heb gelezen...)
Wifi van de fritz uit je hebt anders een extra stoorzender.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bco schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:01:

Buiten voorgaande berichten. Als je wifi op de Fritzbox aan laat staan krijg je in de controller ook meldingen van een rogue access point. Een extra/ander AP (/router dan) met dezelfde naam kan namelijk erop duiden dat iemand iets kwaadwillends aan het doen is (proberen om jouw apparaten te laten verbinden met "zijn" netwerk om zo een man-in-the-middle aanval te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Morgen komen een 24 poorts 250 Watt PoE+ switch en 4 x 8 poorts PoE+ switch binnen. Nu moet ik alleen nog de WiFi regelen. Voor de zolder, bovenverdieping, tuin en garage kom ik daar wel uit, maar ik twijfel over de woonkamer.

We zitten daar regelmatig met 2 laptops, 2-3 tablets en 2 telefoons. Niet allemaal ondersteunen ze 5GHz/ac, maar dat is een kwestie van tijd. Soms wordt er op 3 van de apparaten tegelijk YouTube en/of Netflix gekeken. Meestal zit mijn laptop gewoon aan een Cat6 kabel gekoppeld ivm benodigde latency/snelheid voor crypto exchanges.

Ik twijfel tussen een Lite of een PRO E. Op papier lijkt de snelheid van de Lite mij voldoende. In theorie verlies je daar natuurlijk altijd wat van. Ik wilde voor een 5-pack Lites gaan, maar zou dan op 4x Lite en 1x Pro E uitkomen, dat is een stukje duurder, maar ik wil het goed geregeld hebben.

Hebben jullie ervaring met een Lite vs Pro in de woonkamer? Voldoet de Lite dan?

Edit: Toch maar voor een Pro voor de woonkamer gekozen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 29-08-2018 13:26 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:44:
[afbeelding]
Zomaar? Uit het niets? Niets terug te vinden in de logging op zowel de USG als de controller...

Alleen een topic op het forum van ubnt waar meerdere mensen er over klagen.

Anderen ook weleens last van spontane reboots van hun USG (Pro)?
Na wat onderzoek in de externe syslog server blijkt een klapperende S2S IPSEC tunnel de boosdoener, ik zie diverse warnings hierover in de seconden voor de reboot.. met heel veel abacadarba :P

Maar even in de gaten houden.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
databeestje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:28:
Naar aanleiding van dit draadje op het forum was ik getriggered om zelf even te kijken maar kom ik in een "nieuw-uit-doos" US-24-250W 2 niet aangedrukte voedingstekkers tegen.
Vorige week is m'n US-24-250W aangekomen. Even nagekeken, maar geen "losse" stekkers gevonden.

Experience the mountains!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

nero355 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:22:
[...]

Welke gebruik je en hoe filter je op de Ubiquiti spullen die je hebt draaien ?

Zit namelijk ook eraan te denken om een SysLog server op te zetten :)
Had toevallig vorige week als test (en omdat de klant het heeft draaien :P ) even een VM ingericht met Nagios. Filteren doe ik dan op basis van IP.

www.google.nl

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik hier verschillende berichten voorbij zien komen die sinds een poosje problemen hebben met IPTV van KPN/XS4ALL via een EdgeRouter. Na 5 a 10 minuten freezed het beeld en wordt verzocht een zender te wisselen.

Na een herstart van de IGMP-Proxy op de EdgeRouter werkt het weer.

Nu ben ik zelf al weken aan het stoeien, rommelen, knutselen maar ik krijg het gewoon niet stabiel. Dingen die ik reeds heb geprobeerd:

- Quickleave aan of uit
- Ongebruikte interfaces in de IGMP-proxy "role disabled" geven
- alt-subnet 0.0.0.0/0 of alt-subnet 213.75.0.0/16

Mijn vraag is of er mensen zijn die inmiddels nog wat verder zijn gekomen en dit stabiel hebben gekregen?

Wat info over mijn setup:
- EdgeRouter X SFP (FW versie: 1.10.5)
- Seperaat VLAN voor mijn IPTV tuners
- Netgear GS108Ev3 met IGMP snooping ingeschakeld op het VLAN van IPTV
- Provider: Xs4all (maar werkt hetzelfde als KPN)
- TV tuners zijn up2date qua firmware

Als test heb ik onlangs PFSense VM opgezet, daar een soortgelijke setup opgezet en daar werkt het zonder enige problemen, heel mooi maar ik wil toch liever de ER gaan gebruiken. Het lijkt dus echt aan de configuratie van de ER te liggen.

Ik ben benieuwd of mensen mij verder kunnen helpen met tips en tricks om dit probleem op te lossen.

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:30
lumix91 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:12:
Ik hier verschillende berichten voorbij zien komen die sinds een poosje problemen hebben met IPTV van KPN/XS4ALL via een EdgeRouter. Na 5 a 10 minuten freezed het beeld en wordt verzocht een zender te wisselen.

Na een herstart van de IGMP-Proxy op de EdgeRouter werkt het weer.

Nu ben ik zelf al weken aan het stoeien, rommelen, knutselen maar ik krijg het gewoon niet stabiel. Dingen die ik reeds heb geprobeerd:

- Quickleave aan of uit
- Ongebruikte interfaces in de IGMP-proxy "role disabled" geven
- alt-subnet 0.0.0.0/0 of alt-subnet 213.75.0.0/16

Mijn vraag is of er mensen zijn die inmiddels nog wat verder zijn gekomen en dit stabiel hebben gekregen?

Wat info over mijn setup:
- EdgeRouter X SFP (FW versie: 1.10.5)
- Seperaat VLAN voor mijn IPTV tuners
- Netgear GS108Ev3 met IGMP snooping ingeschakeld op het VLAN van IPTV
- Provider: Xs4all (maar werkt hetzelfde als KPN)
- TV tuners zijn up2date qua firmware

Als test heb ik onlangs PFSense VM opgezet, daar een soortgelijke setup opgezet en daar werkt het zonder enige problemen, heel mooi maar ik wil toch liever de ER gaan gebruiken. Het lijkt dus echt aan de configuratie van de ER te liggen.

Ik ben benieuwd of mensen mij verder kunnen helpen met tips en tricks om dit probleem op te lossen.
Hier al eens naar gekeken? https://kriegsman.io/2016...te-for-kpn-iptv-platform/

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Yep, de static route is niet het probleem, die klopt. Ik krijg ook gewoon beeld en alles werkt. Maar na 5 minuten klapt hij eruit.

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Kijk eens in de logging of je error van de IGMP proxy ziet.. Die proxy if vaak onstabiel, vooral als er interfaces zijn die niet in de proxy config zitten maar wel actief zijn. (alle poorten toevoegen en op disabled zetten als ze niet relevant zijn)

Ook heb ik wel eens gedoe gezien met Whitelisting van IP adressen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
Lijkt er op dat de CK2+ een release gehad heeft in de US. Over de EU of de non+ hebben ze nog geen uitspraken gedaan verder.

CK2

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 30-08-2018 15:41 ]

Cloud ☁️

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:37:
Lijkt er op dat de CK2+ een release gehad heeft in de US

[afbeelding]
Vet ding wel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Zoals "Okello" ook al stelt, beschikbaarheid zal wel weer zeer beperkt zijn, zoals bij vrijwel elk nieuw product.
Ergens in 2019 ruim beschikbaar?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Ethirty schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:36:
Zoals "Okello" ook al stelt, beschikbaarheid zal wel weer zeer beperkt zijn, zoals bij vrijwel elk nieuw product.
Ergens in 2019 ruim beschikbaar?
2019 Sowieso of Q4 2018 nog hopelijk.
Ik weet dat er distri's zijn in EU die ze al in bestelling hebben.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Dus inderdaad zal niet elke (unmanaged) switch voldoen, maar volgens mij zijn er wel relatief goedkope switches die wel IGMP ondersteunen. Zo te zien doet KPN deze verkopen/aanraden: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E . Deze kost dus inderdaad geen 20 euro, maar op je totaalplaatje van alle netwerkapparatuur maakt die 10 euro extra ook niet zoveel uit lijkt mij.
Ter aanvulling; als je KPN via de klantenservice vraagt om een "verdeelkastje" omdat je op meerdere plekken TV wilt kunnen kijken dan sturen ze die Netgear switch gewoon op. Sterker nog; je kunt het vaker dan eens doen als dit niet voldoende blijkt te zijn. Ik had 2 switches nodig om op beide plekken TV te kunnen kijken en heb deze netjes van ze ontvangen destijds (jaartje terug) incl 10m kabel erbij. Proberen kan altijd, toch mooi meegenomen.

Het probleem dat IPTV soms stopt heb ik hier ook soms; heel onregelmatig ook...soms 3 keer in een week en soms wekenlang niet. Een reboot van de USG verhelpt t hier t snelst met als nadeel dat je n paar minuten zonder internet zit. Niet erg goed voor de WAF (Wife Acceptance Factor) maargoed... Dit stappenplan/config werkt voor mij ieder geval goed op USG met firmware 4.4.21: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn Firmware updaten nog niet aangedurfd hier ivm verhalen dat alles stuk ging en er gedowngrade moest worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 30-08-2018 19:35 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een Ac Lite aangeschaft, zal hem morgenavond ff gaan installeren, wat ik mij afvroeg.
Je hebt een standalone installatie en een installatie middels de software controller, kunnen deze niet samenwerken?

Is er ergens een matrix te vinden wat exact het verschil is kwa features?

Whatever.

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
VLAN Vraagje,

Als niet heel je netwerk uit managed switches bestaat, kan je dan toch VLAN's gebruiken?

Voorbeeld:
USG => 24P switch (unmanaged) waarop 1 US-8, enkele AP's en vaste netwerk componenten zijn aangesloten.

Dus zit er op de 24P switch (unmanaged) een device die ik enkel met het internet moet communiceren en niet met het interne netwerk (3G - binnenversterker). kan ik dit toestel zo configureren met de USG dat deze mijn andere deel van het netwerk niet kan zien of moet ik hiervoor alle switches managend maken?
Harmen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:38:
Vandaag een Ac Lite aangeschaft, zal hem morgenavond ff gaan installeren, wat ik mij afvroeg.
Je hebt een standalone installatie en een installatie middels de software controller, kunnen deze niet samenwerken?

Is er ergens een matrix te vinden wat exact het verschil is kwa features?
Met stand-alone bedoel je neem ik aan de mobile app? Deze kun je ook gebruiken in combinatie met de controller. Je moet dan de controller installeren op een PC (/server/NAS/RPi/...) die 24/7 aan staat (of in ieder geval aanstaat op die momenten dat je de app wilt gebruiken) en vervolgens kun je de mobile app daarmee laten verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

grindal81 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:51:
VLAN Vraagje,

Als niet heel je netwerk uit managed switches bestaat, kan je dan toch VLAN's gebruiken?

Voorbeeld:
USG => 24P switch (unmanaged) waarop 1 US-8, enkele AP's en vaste netwerk componenten zijn aangesloten.

Dus zit er op de 24P switch (unmanaged) een device die ik enkel met het internet moet communiceren en niet met het interne netwerk (3G - binnenversterker). kan ik dit toestel zo configureren met de USG dat deze mijn andere deel van het netwerk niet kan zien of moet ik hiervoor alle switches managend maken?
Ja hoor. Een switch welke niks van VLAN's snapt dropt gewoon al 't verkeer op alle poorten alsof 't allemaal trunk'd poorten zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grindal81 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:51:
VLAN Vraagje,

Voorbeeld:

VLANs kunnen wel over unmanaged switches heen, maar dan zitten uiteraard alle apparaten in het VLAN dat untagged is (bij USG dus altijd het LAN netwerk). Daarnaast levert het mogelijk problemen op met broadcast verkeer (de unmanaged switch zal dat per definitie naar alle poorten uitsturen).

Als je belaalde apparaten dus wil afsluiten van je netwerk moet je dus een managed switch hebben. Met wat geluk zou je de wel op de US 8 kunnen aansluiten en zo het VLAN eraan toekennen, maar dat is niet 100% veilig en geeft mogelijk dus ook problemen met broadcast verkeer.

Een VLAN is niks meer dan een nummertje in een ethernet pakket. De plek voor dat nummertje is er altijd, alleen doet een unmanaged switch er niks mee. Het verkeer werkt verder wel gewoon omdat ethernet voornamelijk op basis van MAC adressen werkt en die ziet de unmanaged switch dus gewoon waardoor het verkeer ook verwerkt zal worden.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

Met stand-alone bedoel je neem ik aan de mobile app? Deze kun je ook gebruiken in combinatie met de controller. Je moet dan de controller installeren op een PC (/server/NAS/RPi/...) die 24/7 aan staat (of in ieder geval aanstaat op die momenten dat je de app wilt gebruiken) en vervolgens kun je de mobile app daarmee laten verbinden.
Die optie was ik inderdaad tegen gekomen, vind het een beetje zinloos om een pc/server aan te laten staan voor beheer. Met de app kan je een QR code scannen en beheer uitvoeren. Echter zijn niet alle opties beschikbaar welke met de software controller er wel zijn.

Whatever.

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
ok, thx.. voorlopig de boel dus laten voor wat het is... misschien komt er ooit wel ruimte om een SW-24 te voorzien...

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Cartman! schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

Ter aanvulling; als je KPN via de klantenservice vraagt om een "verdeelkastje" omdat je op meerdere plekken TV wilt kunnen kijken dan sturen ze die Netgear switch gewoon op. Sterker nog; je kunt het vaker dan eens doen als dit niet voldoende blijkt te zijn. Ik had 2 switches nodig om op beide plekken TV te kunnen kijken en heb deze netjes van ze ontvangen destijds (jaartje terug) incl 10m kabel erbij. Proberen kan altijd, toch mooi meegenomen.

Het probleem dat IPTV soms stopt heb ik hier ook soms; heel onregelmatig ook...soms 3 keer in een week en soms wekenlang niet. Een reboot van de USG verhelpt t hier t snelst met als nadeel dat je n paar minuten zonder internet zit. Niet erg goed voor de WAF (Wife Acceptance Factor) maargoed... Dit stappenplan/config werkt voor mij ieder geval goed op USG met firmware 4.4.21: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn Firmware updaten nog niet aangedurfd hier ivm verhalen dat alles stuk ging en er gedowngrade moest worden.
Met de laatste commit in die repo werkt het bij mij op laatste versie (usg, ac pro, ac lite en switch) goed.

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 14:15
'plotselinge' foutmelding Adoption Failed - NanoHD

Ik heb vorige week een NanoHD AP aangesloten en ingesteld tot nu toe werkte uitstekend en was ik onder de indruk van alle gegevens en instellingen die mogelijk zijn. Echter vandaag kwam ik thuis en waren er verbindingsproblemen. De controller geeft iedere keer Adoption Failed. Terwijl ik voor zover ik weet niets aan mijn settings heb veranderd (en er ook geen Firmware update is geweest).

Ik heb de controller op mijn MacBook draaien, maar neem die overdag mee naar het werk. Ik had begrepen dat de Controller niet constant hoeft aan te staan, maar mogelijk dat dit een oorzaak is?

Iemand tips/trucs?
Otomi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:52:
'plotselinge' foutmelding Adoption Failed - NanoHD

Ik heb vorige week een NanoHD AP aangesloten en ingesteld tot nu toe werkte uitstekend en was ik onder de indruk van alle gegevens en instellingen die mogelijk zijn. Echter vandaag kwam ik thuis en waren er verbindingsproblemen. De controller geeft iedere keer Adoption Failed. Terwijl ik voor zover ik weet niets aan mijn settings heb veranderd (en er ook geen Firmware update is geweest).

Ik heb de controller op mijn MacBook draaien, maar neem die overdag mee naar het werk. Ik had begrepen dat de Controller niet constant hoeft aan te staan, maar mogelijk dat dit een oorzaak is?

Iemand tips/trucs?
Ik vermoed dat het IP adres van je MacBook veranderd is. Ik neem aan dat deze gewoon DHCP gebruikt? En tijdens de initiële setup van de UAP NanoHD heb je dan waarschijnlijk een set-inform gedaan met het IP van je MacBook?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:56:
Ik vermoed dat het IP adres van je MacBook veranderd is. Ik neem aan dat deze gewoon DHCP gebruikt? En tijdens de initiële setup van de UAP NanoHD heb je dan waarschijnlijk een set-inform gedaan met het IP van je MacBook?
Als dat het geval is, is het in Unifi heel eenvoudig om een device een dhcp-reservation te geven, dan heb je en DHCP aan voor onderweg, en thuis altijd hetzelfde IP.

I don't like facts. They have a liberal bias.

burne schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Als dat het geval is, is het in Unifi heel eenvoudig om een device een dhcp-reservation te geven, dan heb je en DHCP aan voor onderweg, en thuis altijd hetzelfde IP.

[video]
Maar dat gaat alleen als je een USG hebt, en dat kan ik uit het verhaal van @Otomi niet opmaken. Maar uiteraard zal hetzelfde bij een andere router in 99% van de gevallen ook kunnen (alleen mogelijk niet bij een modem/router van een ISP)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otomi
RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:07:
[...]

Maar dat gaat alleen als je een USG hebt, en dat kan ik uit het verhaal van @Otomi niet opmaken. Maar uiteraard zal hetzelfde bij een andere router in 99% van de gevallen ook kunnen (alleen mogelijk niet bij een modem/router van een ISP)
Bedankt voor de snelle reactie: ter verduidelijking,
- MacBook heeft vlgns mij geen nieuw IP gekregen; Ik heb niet actief een -set inform o.i.d. gedaan. Ik heb het AP ingeregeld via de Controller.
- Router via Ziggo, die verzorgt DHPC (hierin ik de MacBook natuurlijk een vast IP adres geven).

Klopt het dat het issue wellicht gezocht moet worden in de Controller die aan/uit geschakeld wordt? Of kan het een setting probleem zijn?
Otomi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie: ter verduidelijking,
- MacBook heeft vlgns mij geen nieuw IP gekregen; Ik heb niet actief een -set inform o.i.d. gedaan. Ik heb het AP ingeregeld via de Controller.
- Router via Ziggo, die verzorgt DHPC (hierin ik de MacBook natuurlijk een vast IP adres geven).

Klopt het dat het issue wellicht gezocht moet worden in de Controller die aan/uit geschakeld wordt? Of kan het een setting probleem zijn?
Kun je via SSH op het AP inloggen? Bv met PuTTy. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn AFAIK gelijk aan wat je voor de controller gebruikt (is in ieder geval bij mij zo, zonder dat ik dat zelf actief heb gedaan). Wat krijg je dan te zien als je info uitvoert? Je zou dan de status moeten zien en in mijn geval staat ook de inform URL erbij. Waarschijnlijk is dat dan ook in jouw geval http://unifi:8080/inform? En als je dan een ping unifi doet, werkt dat dan? En krijg je dan het juiste IP adres terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:02:
Een VLAN is niks meer dan een nummertje in een ethernet pakket. De plek voor dat nummertje is er altijd, alleen doet een unmanaged switch er niks mee. Het verkeer werkt verder wel gewoon omdat ethernet voornamelijk op basis van MAC adressen werkt en die ziet de unmanaged switch dus gewoon waardoor het verkeer ook verwerkt zal worden.
Klein puntje: een 801.q-frame is anders, en hoe en wat er precies gebeurt wisselt nogal. Nieuwere Netgear switches laten bijvoorbeeld tagged verkeer door, oudere switches droppen het juist. Oudere switches gaan uit van 1518 bytes en niet meer, dus knippen vier bytes aan het eind eraf en dan klopt de checksum van het frame niet meer en dropt de switch het.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

burne schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

Klein puntje: een 801.q-frame is anders, en hoe en wat er precies gebeurt wisselt nogal. Nieuwere Netgear switches laten bijvoorbeeld tagged verkeer door, oudere switches droppen het juist. Oudere switches gaan uit van 1518 bytes en niet meer, dus knippen vier bytes aan het eind eraf en dan klopt de checksum van het frame niet meer en dropt de switch het.
Jumbo Frames.... ;)

Maar heb je tegenwoordig nog nieuwe apparatuur welke niet overweg kan met een MTU groter dan 1514?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Harmen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:06:
[...]

Die optie was ik inderdaad tegen gekomen, vind het een beetje zinloos om een pc/server aan te laten staan voor beheer. Met de app kan je een QR code scannen en beheer uitvoeren. Echter zijn niet alle opties beschikbaar welke met de software controller er wel zijn.
Het is heel simpel, zelfs ik kan het ;-) , om de controller in de cloud te laten draaien.
24/7, free of charge.
Via Google Cloud.
Ik ben er erg tevreden over.
Ik heb eerst de controller geïnstalleerd op mijn pc tot het goed draaide.
Daarna de backup gemaakt om te installeren in de cloud.
Meer info is te vinden via:

https://metis.fi/en/2018/02/unifi-on-gcp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wimmel_1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Jumbo Frames.... ;)

Maar heb je tegenwoordig nog nieuwe apparatuur welke niet overweg kan met een MTU groter dan 1514?
Nouja, vandaar dat ik oude apparatuur noem. 802.3 (de standaard) zegt nog altijd niets over meer dan 1538 bytes op het draadje. Oude apparatuur verslikt zich in de vier extra bytes van 801.q en gaat helemaal over de rooie van jumbo frames. Ik ben wel eens een switch tegengekomen die crashte op ieder jumbo frame.

Nieuwe spulletjes vinden het prima. Ik zie een 5% toename van throughput als ik jumboframes aanzet tussen een netapp en een esxi-clustertje, en dat zit al gekoppeld op 4 keer 10GE, dus dan is 5% best veel.

Maar goed, dat zijn geen Ubiquiti-spulletjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Speedboot schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Het is heel simpel, zelfs ik kan het ;-) , om de controller in de cloud te laten draaien.
24/7, free of charge.
Via Google Cloud.
Ik ben er erg tevreden over.
Ik heb eerst de controller geïnstalleerd op mijn pc tot het goed draaide.
Daarna de backup gemaakt om te installeren in de cloud.
Meer info is te vinden via:

https://metis.fi/en/2018/02/unifi-on-gcp/
En nou kan Google ook gewoon aan jouw privé netwerk komen, of hoe moet ik dat gaan zien? >:)

Een netwerk (L2 + L3) moet gewoon 100% te managen zijn zonder dat er een WAN koppeling is IMHO. Verkeer naar buiten mág over de gateway naar buiten en vervolgens ook weer naar binnen als de firewall 't goed vind maar om je interne LAN componenten te gaan (laten) beheren vanuit een WAN .... Nâh :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xh3adshotx schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:12:
[...]

Met de laatste commit in die repo werkt het bij mij op laatste versie (usg, ac pro, ac lite en switch) goed.
Goed te weten, thanks! :)

Controller draait hier op de Synology met Docker...zie geen reden dit via public cloud te doen :o

Upgrade gedaan naar Unifi 5.8.22 en USG 4.4.22 en alles lijkt t nog te doen inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7596215305.png

[ Voor 38% gewijzigd door Cartman! op 31-08-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:08:
[...]

En nou kan Google ook gewoon aan jouw privé netwerk komen, of hoe moet ik dat gaan zien? >:)

Een netwerk (L2 + L3) moet gewoon 100% te managen zijn zonder dat er een WAN koppeling is IMHO. Verkeer naar buiten mág over de gateway naar buiten en vervolgens ook weer naar binnen als de firewall 't goed vind maar om je interne LAN componenten te gaan (laten) beheren vanuit een WAN .... Nâh :+
Dat is nou net het idee van Unifi toch, dat je altijd en overal al je devices kan managen? Of je dan poorten gaat forwarden naar je controller thuis, of dat je hem in Azure, AWS, Google of Digital Ocean draait maakt dan ook weinig meer uit.

Ik upgrade soms mijn firmware als ik van huis ben, heb ik er het minst last van. En ik manage 1 andere site vanaf mijn eigen controller, die heeft dus sowieso geen controller lokaal.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wimmel_1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:08:
Wat is interessanter voor Google? De sites die jij bezoekt via hun zoekmachine of de foto's van je kat of je kind die je aan je moeder stuurt?

En bij 'interessant' moet je denken aan 'verkoopbaar'.

8.8.8.8 op je desktop is een veel groter probleem voor jouw privacy dan een vm in een cloud ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
Weet iemand of ik de Edgerouter 6P ook kan gebruiken als router i.p.v. de Fritzbox 7360 die geleverd wordt bij mijn provider (Fiber.nl). Type internet: ADSL (VDSL). De fritzbox 7360 kan niet in bridge modus worden gezet heeft de provider mij laten weten.

Ik heb het configuratiebestand (https://pastebin.com/82XBq1SE) van de fritzbox 7360 via de provider (fiber.nl) opgevraagd echter kan ik daar niet echt wijs uit worden wat voor type verbinding het is: PPPOE of IPOE etc.

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 31-08-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, net een Debian machine (ESX) voorzien van Unifi controller software, ging makkelijker dan ik had verwacht. :)
Weet iemand of je meerdere software controllers kan gebruiken? Heb de initiële installatie gedaan op mijn laptop, wil nu de nieuwe gaan gebruiken zodat ik ook met de app verbinding kan maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

qwasd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:22:
Weet iemand of ik de Edgerouter 6P ook kan gebruiken als router i.p.v. de Fritzbox 7360 die geleverd wordt bij mijn provider (Fiber.nl). Type internet: ADSL (VDSL). De fritzbox 7360 kan niet in bridge modus worden gezet heeft de provider mij laten weten.

Ik heb het configuratiebestand (https://pastebin.com/82XBq1SE) van de fritzbox 7360 via de provider (fiber.nl) opgevraagd echter kan ik daar niet echt wijs uit worden wat voor type verbinding het is: PPPOE of IPOE etc.
En wat wil je gaan gebruiken als modem dan?

De FritzBox 7581 kan wel in bridge worden gezet en als modem functioneren, net als de Draytek 130 of Cisco 887VA.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

En wat wil je gaan gebruiken als modem dan?

De FritzBox 7581 kan wel in bridge worden gezet en als modem functioneren, net als de Draytek 130 of Cisco 887VA.
Omdat er specifieke instellingen van mijn provider instaan werkt dit niet gaf de technische afdeling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Iemand al ervaring met de nieuwe v4.4.28 firmware voor de usg?

Wijzigingen sinds versie 4.4.26 voor de 3P

- Toegevoegde VLAN-tagging op WAN. 5.9.17 en nieuwere controller-versies die nodig zijn om dit in de configuratie van de controller te krijgen, hetzelfde als alle andere WAN-configuratieparameters.

- Vul PPPoE gebruikersnaam en wachtwoord in van de opgeslagen configuratie waar ze bestaan. Die velden waren voorheen leeg waar geconfigureerd, waardoor mensen ten onrechte dachten dat het de configuratie verloor.

- DHCP-leases en ARP-cacheweergave toegevoegd aan hoofdpagina. Primaire reden is om te helpen bij het vinden van het IP-adres van de cloud key bij het opzetten van een nieuw netwerk en niet bij het gebruik van de discovery-tool, maar zou in een aantal andere omstandigheden nuttig kunnen zijn.

- PPoE toegestaan ​​tekenrestricties in gebruikersnamen ontspannen om sommige tekens voorheen verboden.
Gastcontrole geverifieerde statusrapportage opgelost waar hardware offload is uitgeschakeld. Dit was de oorzaak van non-stop verificatie van gasten met offload uitgeschakeld in alle vorige versies.

- USG3 en USG Pro hebben de kernel bijgewerkt naar 3.10.107 (hetzelfde als USG-XG al een tijdje gebruikt).

- Sterk verbetert de haalbare doorvoer met IDS / IPS ingeschakeld

- De meeste gebruikers van USG3 konden altijd een snelheid van 1 Gbps behalen met hardware offload ingeschakeld, maar dit wordt bevestigd om randgevallen te repareren waarbij die snelheden niet haalbaar waren terwijl offload was ingeschakeld.

- Aanzienlijke verbeteringen in de VPN-prestaties in sommige gevallen

[ Voor 88% gewijzigd door HKLM_ op 31-08-2018 11:36 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:01
HKLM_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:32:

Wijzigingen sinds versie 4.4.26 voor de 3P

- Toegevoegde VLAN-tagging op WAN. 5.9.17 en nieuwere controller-versies die nodig zijn om dit in de configuratie van de controller te krijgen, hetzelfde als alle andere WAN-configuratieparameters.

- Vul PPPoE gebruikersnaam en wachtwoord in van de opgeslagen configuratie waar ze bestaan. Die velden waren voorheen leeg waar geconfigureerd, waardoor mensen ten onrechte dachten dat het de configuratie verloor.

- DHCP-leases en ARP-cacheweergave toegevoegd aan hoofdpagina. Primaire reden is om te helpen bij het vinden van het IP-adres van de cloud key bij het opzetten van een nieuw netwerk en niet bij het gebruik van de discovery-tool, maar zou in een aantal andere omstandigheden nuttig kunnen zijn.

- PPoE toegestaan ​​tekenrestricties in gebruikersnamen ontspannen om sommige tekens voorheen verboden.
Gastcontrole geverifieerde statusrapportage opgelost waar hardware offload is uitgeschakeld. Dit was de oorzaak van non-stop verificatie van gasten met offload uitgeschakeld in alle vorige versies.

- USG3 en USG Pro hebben de kernel bijgewerkt naar 3.10.107 (hetzelfde als USG-XG al een tijdje gebruikt).

- Sterk verbetert de haalbare doorvoer met IDS / IPS ingeschakeld

- De meeste gebruikers van USG3 konden altijd een snelheid van 1 Gbps behalen met hardware offload ingeschakeld, maar dit wordt bevestigd om randgevallen te repareren waarbij die snelheden niet haalbaar waren terwijl offload was ingeschakeld.

Toevallig vanmorgen op mijn USG-XG gezet en werkt goed tot nu toe.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[edit] opgelost

[ Voor 255% gewijzigd door Yoshimi op 01-09-2018 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

HKLM_ schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:32:
Op twee USG's gezet (vanaf 4.4.27), tot nu toe zonder problemen.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
qwasd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:22:

Ik denk gewoon PPPoE voor zover ik kan zien.

Maar waarom wil je wat anders en wat houdt je tegen om gewoon een DrayTek 2860 te kopen bijvoorbeeld :?
Harmen schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:00:
Zo, net een Debian machine (ESX) voorzien van Unifi controller software, ging makkelijker dan ik had verwacht. :)
Weet iemand of je meerdere software controllers kan gebruiken? Heb de initiële installatie gedaan op mijn laptop, wil nu de nieuwe gaan gebruiken zodat ik ook met de app verbinding kan maken.
Zoals al vele keren vermeld : Zorg ervoor dat je dan de configuratie overzet en maar één controller daadwerkelijk gebruikt!

Een tweede opzetten kan, maar niet tegelijk gebruiken, want dat vinden de apparaten niet leuk!
qwasd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:11:
Omdat er specifieke instellingen van mijn provider instaan werkt dit niet gaf de technische afdeling aan.
Er is een link naar een of andere speciale workaround voor een of andere Firtz!Box in dit topic ergens.
Zoek het op en kijk of je er wat aan hebt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Gisteravond een 24 ports 250 PoE+ switch geïnstalleerd met 2x een 8 ports switch en 1x een 8 ports switch met 60 Watt PoE (Ivm 2 G3 camera's).

Nou werkt alles perfect, behalve dat ik de AP AC Lite niet werkend krijg op de PoE passthrough port op 1 van de normale 8 ports switches. De switch zelf draait op PoE, zonder voeding, dus de PoE vanuit de main 250 Watt switch werkt prima. Beide ondersteunen ook 802.3af.

Maak ik een denkfout, had ik voor deze switch ook een 60 Watt variant moeten gebruiken, of zou dit gewoon via passthrough moeten werken? De Lite doet het prima als ik deze direct op de 250 Watt switch of met een PoE injector gebruik, dus hij is niet kapot.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Taro Die 60W switch ondersteunt wss geen PoE+ (802.3at) terwijl die 250W dat wel doet volgens je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:05:
@Taro Die 60W switch ondersteunt was geen PoE+ (802.3at) terwijl die 250W dat wel doet volgens je post.
Wat bedoel je precies?

De 60 Watt switch werkt perfect en ik zeg niet dat die + doet. Het gaat mij om de 8 ports switch, zonder 60 Watt 4x PoE out, met op port 1 PoE input en op port 8 PoE output (AC Lite) die dus niet goed werkt met de Lite op de PoE passthrough port.

Op https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Switch_8_DS.pdf vind ik het volgende:
PoE
The US-8 can be powered by
802.3af/at, 48V passive PoE, or the
included power adapter. When the
US-8 is powered by 802.3at PoE or
the included power supply, port 8
supports 48V (2-pair) PoE passthrough
to deliver up to 12W of power.

The following table displays the PoE passthrough options for the US-8:
Power Input PoE Passthrough
802.3af In No PoE Out
802.3at In 802.3af Out
Power Supply
(Included)
48V Passive Out
The US-8-60W is powered by its included power adapter. It has four auto-sensing PoE ports delivering up to 15.4W of power per port.
Aangezien de 250 Watt PoE+ switch hem zowel via at als af kan voeden, ga ik er van uit dat hij via at wordt gevoed en dus af op de passthrough port zet, wat voldoende is voor de Lite. Of begrijp ik dit verkeerd?

Edit: In de controller zie ik dat de 250 Watt switch op deze port PoE+ levert. Op de US-8 zie ik dat er 48V power source voltage als voeding binnenkomt. Via de sheet levert deze dan idd geen af. Maar als er AT wordt geleverd, moet deze toch AF als passthrough doorgeven? Is dat een instelling?

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 31-08-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik heb vandaag een AC lite gekocht en een 8 poort switch zonder POE. Nu zit ik in de online omgeving te kijken echter vind ik hier niet mijn AC Lite. De switch staat er wel in.

Hoe zorg ik er voor dat de AC lite ook zichtbaar is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deef_K schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:58:
Ik heb vandaag een AC lite gekocht en een 8 poort switch zonder POE. Nu zit ik in de online omgeving te kijken echter vind ik hier niet mijn AC Lite. De switch staat er wel in.

Hoe zorg ik er voor dat de AC lite ook zichtbaar is>
Heb je hetzelfde probleem als ik? Lees eens 1 post terug?

Met voeding werkt de AC Lite op de PoE passthrough port op mijn US-8 niet. Met AT/PoE+ ingang vanuit een 250 Watt 24 ports switch ook niet.

Nu heb ik er een PoE injector tussen zitten en dan werkt de AC Lite wel, maar dat zou met voeding of AT ingang gewoon via de PoE passthrough port moeten werken.

Jij hebt de voeding aangesloten? Dan komt er passive 48v op de PoE uitgang en dat kan de Lite volgens mij niet aan. Daarom heb ik voor PoE+/AT ingang gekozen, dan zou er AF op de uitgang moeten staan, wat de Lite wél accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb de ac gewoon met de adapter aangesloten zonder ingang 8 op de switch. Heb nu weer het euvel dat de switch word beheerd door een ander. Echt user friendly vind ik het nog niet maar performance is buitengewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deef_K schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:15:
Ik heb de ac gewoon met de adapter aangesloten zonder ingang 8 op de switch. Heb nu weer het euvel dat de switch word beheerd door een ander. Echt user friendly vind ik het nog niet maar performance is buitengewoon.
Ik zie de AC Lite hier wel gewoon in de controller als ik hem met PoE injector aansluit: US-24-250 <-> US-8 (zonder voeding) <-> PoE injector <-> AC Lite.

Als ik het zo doe dan niet:

US-24-250 <-> US-8 (Met voeding, of alleen PoE+ ingang op port 1) <-> AC Lite (Op PoE passthrough port 8 )

Hoe heb je het aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Kleine gaat zo slapen dus kan ff niet herrie maken beneden.
Uit mijn hoofd vanuit injector poe naar ac lite en lan naar router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Deef_K schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:22:
Kleine gaat zo slapen dus kan ff niet herrie maken beneden.
Uit mijn hoofd vanuit injector poe naar ac lite en lan naar router.
Maar is dat allemaal Ubiquiti apparatuur? Of een ander merk? Met deze info kan niemand je echt goed helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ja beide van unify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Taro kan het zijn dat je PoE passthrough nog aan moet zetten in de USW 8? Zelf heb ik deze switch niet, maar zou me niks verbazen als PoE (out) standaard uit staat en je die nog aan moet zetten. Normaliter dus via de port properties, maar dat had je als ik het goed lees al gevonden op de USW 24 250W. Echter zou het me bij de USW 8 ook niet verbazen als dit bij de device configuration staat en niet op die ene poort. (Zodat je passthrough aan/uit zet in z'n algemeenheid, omdat toch maar 1 poort PoE passthrough doet).

Ik ga er overigens vanuit dat je de UAP dan ook op die ene poort wat passthrough doet hebt aangesloten, ik meen poort 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Taro schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:10:
[...]

Wat bedoel je precies?

De 60 Watt switch werkt perfect en ik zeg niet dat die + doet. Het gaat mij om de 8 ports switch, zonder 60 Watt 4x PoE out, met op port 1 PoE input en op port 8 PoE output (AC Lite) die dus niet goed werkt met de Lite op de PoE passthrough port.

Op https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Switch_8_DS.pdf vind ik het volgende:

[...]

Aangezien de 250 Watt PoE+ switch hem zowel via at als af kan voeden, ga ik er van uit dat hij via at wordt gevoed en dus af op de passthrough port zet, wat voldoende is voor de Lite. Of begrijp ik dit verkeerd?

Edit: In de controller zie ik dat de 250 Watt switch op deze port PoE+ levert. Op de US-8 zie ik dat er 48V power source voltage als voeding binnenkomt. Via de sheet levert deze dan idd geen af. Maar als er AT wordt geleverd, moet deze toch AF als passthrough doorgeven? Is dat een instelling?
Kan je zien of de 8 poorts ook daadwerkelijk 48v levert op de PoE passthrough port? Wellicht moet je dat nadrukkelijk nog aanzetten? De combi zou gewoon moeten kunnen.

Als je de lite aansluit op je 250W switch, zie je dan ook dat deze gevoed wordt met 802.3af?

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

RobertMe schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:38:
@Taro kan het zijn dat je PoE passthrough nog aan moet zetten in de USW 8? Zelf heb ik deze switch niet, maar zou me niks verbazen als PoE (out) standaard uit staat en je die nog aan moet zetten. Normaliter dus via de port properties, maar dat had je als ik het goed lees al gevonden op de USW 24 250W. Echter zou het me bij de USW 8 ook niet verbazen als dit bij de device configuration staat en niet op die ene poort. (Zodat je passthrough aan/uit zet in z'n algemeenheid, omdat toch maar 1 poort PoE passthrough doet).

Ik ga er overigens vanuit dat je de UAP dan ook op die ene poort wat passthrough doet hebt aangesloten, ik meen poort 8
Gelukt! Thx!

Ik zocht ergens bij instellingen, maar daar stond niets. Maar ik kon idd port 8 bewerken, bij Profile overrides stond PoE op Off, die heb ik nu op Passthrough gezet en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Iemand die kan beantwoorden waarom mijn AC Lite wel zichtbaar is in de IOS app maar niet in de software controller op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Deef_K schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:45:
Iemand die kan beantwoorden waarom mijn AC Lite wel zichtbaar is in de IOS app maar niet in de software controller op de PC?
Heb je de AP via je telefoon geconfigureerd of via de controller software? Dan is dat gelijk je antwoord, gok ik. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deef_K schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:45:
Ja, er is vast wel iemand die dat kan :P

UniFi hardware kan maar door één controller worden beheerd. Dit omdat de configuratie in de controller staat en deze van daaruit naar de hardware wordt gestuurd. De controller laat dus niet zien wat in de hardware is ingesteld, maar wat in de controller is ingesteld. Wat je in jouw geval moet doen is de hardware koppelen in de controller op je PC (of bij voorkeur een systeem wat 24/7 draait, zoals een server, NAS, RPi, ...) en dan de app op je telefoon verbinding laten maken met de controller op die PC/"server". Vanuit de app beheer je dan de instellingen in de controller op de PC/server en die stuurt vervolgens de configuratie naar de hardware.

Je moet de UAP dus een factory reset geven, en daarna kun je hem toevoegen op je PC/server. Vervolgens uiteraard natuurlijk wel weer even correct instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Duidelijk. Maar via een PC met wifi is dit dus niet mogelijk aangezien de SSID niet eerder zichtbaar is dan dat ik deze geconfigureerd heb via de app op de ipad? Er is geen manier om deze van de app los te koppelen en te koppelen in de pc omgeving?

[ Voor 21% gewijzigd door Deef_K op 31-08-2018 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De hard- en software is dan ook niet echt bedoeld om wireless beheerd te worden. De controller moet sowieso een vast ip krijgen en het beste sluit je die bedraad aan.

Je kan daarna wel via de app je apparatuur beheren, via wifi of zelfs via 4G.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otomi
RobertMe schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:47:
[...]

Kun je via SSH op het AP inloggen? Bv met PuTTy. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn AFAIK gelijk aan wat je voor de controller gebruikt (is in ieder geval bij mij zo, zonder dat ik dat zelf actief heb gedaan). Wat krijg je dan te zien als je info uitvoert? Je zou dan de status moeten zien en in mijn geval staat ook de inform URL erbij. Waarschijnlijk is dat dan ook in jouw geval http://unifi:8080/inform? En als je dan een ping unifi doet, werkt dat dan? En krijg je dan het juiste IP adres terug?
Update : ik kon gisteren niet bij het AP komen via de terminal, echter ik zag dat mijn HorizonBox bij de TV op DHCP server stond (Update van Ziggo ?!?!) dat weer hersteld. Daarna wel gewoon WiFi Ontvangst etc. Echter op de Controller zag ik nog steeds Adoption Failure, en ik zag het AP niet terug op het Ziggo Modem (nadat ik was ingelogd)
Vandaag na werk weer geprobeerd geen succes. Ik kom nu boven en zie dat het AP weer Connected is en ik zie hem ook op de Ziggo modem terug.
Ik ben er nog steeds niet uit wat er mis ging / gaat aangezien ik qua settings niets heb veranderd.... Wellicht iets met een VPN programma dat draait (maar dat stond uit). I don't know.

iig veel dank voor jullie snelle reacties en hulp! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Otomi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Update : ik kon gisteren niet bij het AP komen via de terminal, echter ik zag dat mijn HorizonBox bij de TV op DHCP server stond (Update van Ziggo ?!?!) dat weer hersteld. Daarna wel gewoon WiFi Ontvangst etc. Echter op de Controller zag ik nog steeds Adoption Failure, en ik zag het AP niet terug op het Ziggo Modem (nadat ik was ingelogd)
Vandaag na werk weer geprobeerd geen succes. Ik kom nu boven en zie dat het AP weer Connected is en ik zie hem ook op de Ziggo modem terug.
Ik ben er nog steeds niet uit wat er mis ging / gaat aangezien ik qua settings niets heb veranderd.... Wellicht iets met een VPN programma dat draait (maar dat stond uit). I don't know.

Klinkt voornamelijk alsof je UAP een IP lease van de Horizon had gekregen en daardoor alles in de soep liep. Nu na verloop van tijd was die lease verlopen dus vroeg het UAP een nieuw IP adres op en nu zal die weer z'n oude IP adres van het Ziggo modem gekregen hebben.

Doordat het UAP (tijdelijk) een ander IP had zal de controller deze dus herkent hebben als een nieuw apparaat en daardoor in adopting state. Maar het UAP was al gekoppeld aan een controller en daardoor zal het vermoed ik mis zijn gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:34
Is daarvoor niet de instelling DHCP guarding in de netwerk instellingen te gebruiken? Aangeven vanuit welke IP adressen de DHCP aanvragen mogen lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Otomi schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:38:

Dat kreng moet je BUITEN JE NETWERK houden, want wat je ook doet het stomme ding snapt niet dat die een Client moet zijn met een simpel IP'tje + wat extra handmatige settings, maar gaat gewoon altijd vrolijk DHCP servertje spelen :F |:(

Wil je toch iets doen met de netwerk kant ervan (Misschien Netflix of iets dergelijks, geen idee wat het ding verder allemaal kan) gooi het kreng dan in een eigen VLAN en laat dat onding daar lekker DHCP servertje spelen...

* nero355 een pijnlijke les heeft geleerd, omdat hij dacht "Hey handig! 4 gratis switchpoortjes!"
Nee, helaas... zo simpel is het niet :|
ardvark99 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:02:
Is daarvoor niet de instelling DHCP guarding in de netwerk instellingen te gebruiken? Aangeven vanuit welke IP adressen de DHCP aanvragen mogen lopen?
DHCP Snooping heet dat officiëel : Wikipedia: DHCP snooping :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ok, ander naampje. Maar vul je daar niet eventueel de IP adressen in van de DHCP servers die DHCP aanvragen mogen afhandelen, zodat andere DHCP servers eigenlijk buiten werking gesteld worden? Of zit ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:38:
Ok, ander naampje. Maar vul je daar niet eventueel de IP adressen in van de DHCP servers die DHCP aanvragen mogen afhandelen, zodat andere DHCP servers eigenlijk buiten werking gesteld worden? Of zit ik dat verkeerd?
Ik ken het alleen een beetje theoretisch, want tot nu toe heb ik er nooit wat mee gedaan verder en voor zover ik weet is het port based alleen.

Zie dit artikel voor wat achtergrond informatie : https://packetpushers.net...onfiguring-dhcp-snooping/

TL;DR :
- Zet het aan voor één of meerdere VLAN(s).
- Geef aan op welke poort de Trusted DHCP server zit.

That's it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 22:43
Ik ben vanavond aan het worstelen gegaan met het installeren van mijn nieuwe ERX-SFP met een t-mobile abbonement. Ik krijg de SFP verbinding aan de praat en t-mobile kent me een ip toe. Echter heb ik geen internet op eth0, de pc waarmee ik alles ingesteld heb.
Volgensmij moet ik eth0 en de VLAN op eth5.300 met elkaar verbinden?

Uiteindelijk is de bedoeling om op eth0 een unmanaged switch te hangen waar mijn vaste pc aan hangt en mijn laptop ook en vervolgens op eth1 een AC-PRO hangen als wifi, dit mag wat mij betreft gewoon één netwerk zijn op 192.168.2.x oid, en dan eventueel nog een gastwerk op 192.168.3.x

Ik heb echter geen idee hoe ik dit nu moet oplossen dus de volgende vragen eigenlijk:
- Waar kan ik wat bronnen/literatuur vinden om hier meer over te leren (het liefst toegespitst op mijn configuratie)?
- Hoe regel ik dat mijn apparaten internet krijgen zoals hierboven beschreven?

Alles zit er goed in elkaar maar het is lastig navigeren als een beginner.

Hieronder vind je mijn configuration file:
firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to internal"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
state {
established enable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
state {
invalid enable
}
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
ethernet eth0 {
address dhcp
description Local
duplex auto
poe {
output off
}
speed auto
}
ethernet eth1 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth2 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth3 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth4 {
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth5 {
address dhcp
duplex full
speed 1000
vif 300 {
address dhcp
description Internet
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
}
loopback lo {
}
switch switch0 {
address 192.168.1.1/24
description Local
mtu 1500
switch-port {
interface eth0 {
}
interface eth1 {
}
interface eth2 {
}
interface eth3 {
}
interface eth4 {
}
vlan-aware disable
}
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 192.168.1.1
lease 86400
start 192.168.1.38 {
stop 192.168.1.243
}
}
}
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 150
listen-on switch0
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
outbound-interface eth5.300
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
}
system {
host-name ubnt
login {
user gijs {
authentication {
encrypted-password nope.
}
level admin
}
}
ntp {
server 0.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 1.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 2.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 3.ubnt.pool.ntp.org {
}
}
syslog {
global {
facility all {
level notice
}
facility protocols {
level debug
}
}
}
time-zone UTC
}

/* Warning: Do not remove the following line. */
/* === vyatta-config-version: "config-management@1:conntrack@1:cron@1:dhcp-relay@1:dhcp-server@4:firewall@5:ipsec@5:nat@3:qos@1:quagga@2:system@4:ubnt-pptp@1:ubnt-unms@1:ubnt-util@1:vrrp@1:webgui@1:webproxy@1:zone-policy@1" === */
/* Release version: v1.9.7+hotfix.2.5010181.170818.0412 */
Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gijs schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:27:
Ik ben vanavond aan het worstelen gegaan met het installeren van mijn nieuwe ERX-SFP met een t-mobile abbonement. Ik krijg de SFP verbinding aan de praat en t-mobile kent me een ip toe. Echter heb ik geen internet op eth0, de pc waarmee ik alles ingesteld heb.

Uiteindelijk is de bedoeling om op eth0 een unmanaged switch te hangen waar mijn vaste pc aan hangt en mijn laptop ook en vervolgens op eth1 een AC-PRO hangen als wifi, dit mag wat mij betreft gewoon één netwerk zijn op 192.168.2.x oid, en dan eventueel nog een gastwerk op 192.168.3.x

Ik heb echter geen idee hoe ik dit nu moet oplossen dus de volgende vragen eigenlijk:
- Waar kan ik wat bronnen/literatuur vinden om hier meer over te leren (het liefst toegespitst op mijn configuratie)?

[...]

Volgens mij is dit nog geen dag geleden ook langs gekomen. In het T-Mobile topic staat een link naar een config. Geen zin om het terug te zoeken.

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Mijn TP-Link 24 ports switch paste prima in de meterkast. De Ubiquiti US-24-250 paste echter zowel in de lengte als breedte niet, en ik heb natuurlijk geen patchkast thuis. Dus dan maar aan de klus met hout, steuntjes, etc.

Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/Ubi1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.marklanphen.nl/tweakers/Ubi3.jpg
Uitsparing voor de ventilatoren, voeding en 1U rand gemaakt. Daarna met een bevestiging aan de bovenkant nog extra vastgemaakt zodat hij niet kan omvallen.

Mooi toch? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 31-08-2018 23:45 . Reden: 2e afbeelding gekanteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Was een 16 poorts niet wat compacter geweest? Voor mijn gevoel zijn die wat minder diep en de oortjes zijn sowieso afneembaar. Of heb je die 24 poorten straks allemaal nodig?

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ethirty schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:42:
Was een 16 poorts niet wat compacter geweest? Voor mijn gevoel zijn die wat minder diep en de oortjes zijn sowieso afneembaar. Of heb je die 24 poorten straks allemaal nodig?
Ik wilde eerst idd de 16 poorts versie kopen, maar, ik ken mijzelf. Over een jaar ga ik die weer verkopen voor de 24 poorts variant, omdat ik dan meer camera's of meer WiFi punten of meer switches heb.

Sowieso wil ik de AC PRO Wifi nog met 2 ipv 1 x 1 GBit kabel aansluiten, komen er nog 2 camera's bij en wil ik mijn 2 NAS'en met Link Aggregation aansluiten en dus een extra kabel trekken. Dat zijn al 4 extra aansluitingen.

Ik heb nu 2x WiFi Access Points, dat worden er wel 4 of 5, dus dan zit ik al op 6-7 extra stuks aansluitingen en dan wordt 16 krap of te weinig.

En als ik over een paar jaar een nieuw huis laat bouwen kan deze switch mooi mee. Gekocht op de groei en toekomst dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:42:
Als ik dat ding daar zó zie hangen/liggen dan had ik persoonlijk toch eerder geopteerd voor één (of meerdere) fanless switch(es) met Poe+

Even vloeken in de Ubiquti kerk..... pricewatch: HP Procurve 1820-8G-PoE+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zal zeker volstaan d:)b alleen m'n vingers jeuken om de connector die in poort 17 zit opnieuw te knijpen :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Chris.nl schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:55:
[...]

Zal zeker volstaan d:)b alleen m'n vingers jeuken om de connector die in poort 17 zit opnieuw te knijpen :$
Eensch, toen ik dit huis 2 jaar geleden kocht zat die er zo bij :) Maarja, wel CAT6 en werkt prima, dus klagen kan ik niet.

De komende dagen ga ik 3-4 kabels nieuw aanleggen, o.a. 2x voor de AC PRO, dan neem ik port 17 mee ;)
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Als ik dat ding daar zó zie hangen/liggen dan had ik persoonlijk toch eerder geopteerd voor één (of meerdere) fanless switch(es) met Poe+

Even vloeken in de Ubiquti kerk..... pricewatch: HP Procurve 1820-8G-PoE+
Meerdere losse apparaten heb ik ook overwogen. Maar uiteindelijk is 1x alles aansluiten met 1 apparaat het beste. De gang is warm en het geluid is aanwezig, maar de winter komt er weer aan, dus helemaal prima _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Taro op 01-09-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Taro schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Ik wilde eerst idd de 16 poorts versie kopen, maar, ik ken mijzelf. Over een jaar ga ik die weer verkopen voor de 24 poorts variant, omdat ik dan meer camera's of meer WiFi punten of meer switches heb.

[...]
Ik heb sinds kort de 16p versie in mijn meterkast geplaatst, ging net horizontaal. Haakse 230V aansluiting. Mijn UTP bekabeling hier en daar vernieuwd (was nog CAT5), afgemonteerd op een patch paneel, rangeer paneel er boven.

Daarbij 2 SFP koper er in gestoken(1 voor mijn USG, uplink naar een andere switch), dus nu 18 poorten op de switch, heb er nog genoeg vrij...

Met een 24 poorts switch zou idd de meterkast niet meer dicht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ardvark99 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:09:
[...]

Ik heb sinds kort de 16p versie in mijn meterkast geplaatst, ging net horizontaal. Haakse 230V aansluiting. Mijn UTP bekabeling hier en daar vernieuwd (was nog CAT5), afgemonteerd op een patch paneel, rangeer paneel er boven.

Daarbij 2 SFP koper er in gestoken(1 voor mijn USG, uplink naar een andere switch), dus nu 18 poorten op de switch, heb er nog genoeg vrij...

Met een 24 poorts switch zou idd de meterkast niet meer dicht kunnen.
Ik heb ook een haakse voeding gebruikt (had ik al voor de TP-Link gekocht). Door de schuine plaatsing past de 24 ports versie prima. Ik heb nu 1 x 250, 2x 8 en 1 x 8-60 Watt, binnenkort voeg ik nog een 8-60 en USG toe, samen met een Gen2 Cloud plus, dan heb ik de switches op orde en is de opname van de camera's ook geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Taro schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:14:
[...]

Ik heb ook een haakse voeding gebruikt (had ik al voor de TP-Link gekocht). Door de schuine plaatsing past de 24 ports versie prima. Ik heb nu 1 x 250, 2x 8 en 1 x 8-60 Watt, binnenkort voeg ik nog een 8-60 en USG toe, samen met een Gen2 Cloud plus, dan heb ik de switches op orde en is de opname van de camera's ook geregeld.
Ik heb er voor gezorgd om 1u ruimte onder mijn switch vrij te houden voor een eventuele toekomstige uitbreiding. Mijn Ziggo modem en USG heb ik aan de zijkant (buitenmuur) kunnen schroeven.
In de nabije toekomst ga ik nog een 8p 150w aanschaffen voor in mijn werkkamer (SFP nodig om ook Cisco apparaten daarmee te kunnen testen) en een 8p in de woonkamer voor media toepassingen. De bestaande Netgears vervangen.

Zal morgen eens een foto maken van de meterkast en hier plaatsen, al ben ik nog niet helemaal klaar met de bekabeling.
Ik heb trouwens gewoon CAT5e gebruikt, is minder dik of stug, en is nog steeds prima voor 1Gb in huis, het zijn geen tientallen meters of meer zoals in kantooromgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Taro schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:14:
[...]

Dat is 50 poorten, heb je echt zoveel apparatuur gepland naast je wireless spul? :o

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Aaaaa gisteren de usg met de hand geupgrade naar 4.4.28 heeft de update scheduled hem vanacht weer terug gezet naar 4.4.22. Zag gisteren wel dat er een downgrade button stond in de controller maar dat is voor mij geen update.... controller denkt daar dus anders over :/

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 01-09-2018 07:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 06:57:
Aaaaa gisteren de usg met de hand geupgrade naar 4.4.28 heeft de update scheduled hem vanacht weer terug gezet naar 4.4.22. Zag gisteren wel dat er een downgrade button stond in de controller maar dat is voor mij geen update.... controller denkt daar dus anders over :/
For what it's worth. Mijn 5.9.24 controller geeft nu 4.4.28 als upgrade (ik heb geen idee of dat gisteren later op de dag ook al was). Dus als je die controller versie draait zou die nu dus behouden moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:48:
[...]

For what it's worth. Mijn 5.9.24 controller geeft nu 4.4.28 als upgrade (ik heb geen idee of dat gisteren later op de dag ook al was). Dus als je die controller versie draait zou die nu dus behouden moeten blijven.
5.9 zit in de de beta toch? En heeft geen nog geen ondersteuning voor de app momenteen?

Edit: ik zie dat de ios twee dagen geleden geupdate is en 5.9 ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 01-09-2018 09:18 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ethirty schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:35:
[...]

Dat is 50 poorten, heb je echt zoveel apparatuur gepland naast je wireless spul? :o
In de garage hangt er één voor 2 camera's. Wilde eerst een Nanoswitch gebruiken omdat die maar 4 poorten heeft, maar dat is alleen 24V passive. Dan kom je automatisch op een 8 ports uit, waarvan er nu dus maar 3 in gebruik zijn. Daar komt mogelijk nog een Lite te hangen.

In de woonkamer zit er in het audio-/videomeubel 1 met daarin: TV, versterker, NUC, Wii U, KPN Kastje. Met ingang erbij 6 in gebruik van de 8.

Op de computerkamer: 3x PC, 1 KPN Kastje, printer, AC Lite en 1x voor een laptop. Met ingang erbij 8 in gebruik van de 8.

Op zolder heb ik al 2x 1 GBit liggen en in gebruik voor een GEN10 en een Synology, daar komt dus op termijn nog die extra switch en mogelijk ook WiFi.

En dan nu direct op de switch aangesloten: AC Pro (1x, komt nog 1x bij), Philips Hue, Experiabox V10, Homewizard, de 3 switches en de outlets van een aantal kamers (Alleen de woonkamer heeft er al 3, de slaapkamer 2, etc.). Met 16 kom ik op de korte termijn net weg, maar, dan moet er dus mogelijk een 2e switch naast en dat is niet erg, maar zo werkt het ook.

Dus niet allemaal in de meterkast hoor, maar we hebben behoorlijk wat apparatuur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:15:
[...]

5.9 zit in de de beta toch? En heeft geen nog geen ondersteuning voor de app momenteen?

Edit: ik zie dat de ios twee dagen geleden geupdate is en 5.9 ondersteunt.
Maar 4.4.28 voor de USG is toch ook beta :p En datgeen wat niet werk(te) met 5.9 is de cloud access. Voor de iOS app is dat inderdaad al opgelost/bijgewerkt, voor Android volgens mij nog niet. Maar het gaat dus alleen om de cloud access, en als je de app rechtstreeks met de controller doet verbinden werkt het dus gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Gijs schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:27:

[...]

Zie https://gathering.tweaker...message/54101131#54101131

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Toch wel erg veel geheugen vreten dat java.. probleem is er sinds 5.9.24, die kan binnenkort de prullenbak in bij de devs van UBNT.

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
1102 unifi 20 0 1047056 609244 12452 S 30.0 29.5 253:25.49 java
1344 unifi 20 0 1443444 104916 67596 S 18.6 5.1 88:41.18 mongod
1046 unifi 20 0 1128140 30804 10452 S 0.3 1.5 4:17.50 jsvc
906 root 20 0 143936 27896 10828 S 0.0 1.4 2:47.26 node
946 root 20 0 86272 10984 8788 S 0.0 0.5 0:18.87 php5-fpm
818 root 20 0 796188 10176 3788 S 0.3 0.5 9:32.59 ubnt-systemhub
1025 freerad 20 0 49544 3780 952 S 0.0 0.2 0:00.03 freeradius
828 root 20 0 7188 3604 528 S 0.0 0.2 0:20.72 haveged
1 root 20 0 7680 3576 2408 S 0.0 0.2 4:40.71 systemd
948 www-data 20 0 86272 2848 652 S 0.0 0.1 0:00.00 php5-fpm
949 www-data 20 0 86272 2848 652 S 0.0 0.1 0:00.00 php5-fpm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
Meterkast

@Taro zoals belooft, de foto van mijn meterkast bij mij thuis. Is nog niet helemaal af. De USG tegen de muur, daarboven niet zichtbaar, de Ziggo Modem.

[ Voor 48% gewijzigd door ardvark99 op 01-09-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@ardvark99 Heb je ook een iets grotere versie? Edit: Ah, al gefixxed :)

Mooi opgelost zo, jij hebt gelukkig wel die diepte in de meterkast, dat red ik hier niet.

Ik zag gisteren 2 van de 8 ports switches op 100 MBit staan in het overzicht, nu staan ze op "Connected" en zijn ze 1000 MBit. Dat laatste is correct, maar hebben jullie dit ook weleens gehad? Na het aansluiten staan ze dus een aantal uur op 100 en na een tijdje staan ze op 1000?

Ik dacht eerst dat deze 2 kabels niet goed waren, maar met mijn vorige switches stond alles op 1000.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 01-09-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Taro schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:40:
@ardvark99 Heb je ook een iets grotere versie? Edit: Ah, al gefixxed :)

Mooi opgelost zo, jij hebt gelukkig wel die diepte in de meterkast, dat red ik hier niet.
Mijn meterkast is niet zo diep, 30 cm, exclusief de electrisiteitspijpen en verdeeldozen op de achterwand. Het is idd passen en meten geweest.

Maar ik zag op jouw foto nog grote stopcontacten (UPS?) met veel adapters erin. Kan je die niet verplaatsen (naar de zijkant)? En dan de switch hoog in de kast monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ardvark99 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:08:
[...]

Mijn meterkast is niet zo diep, 30 cm, exclusief de electrisiteitspijpen en verdeeldozen op de achterwand. Het is idd passen en meten geweest.

Maar ik zag op jouw foto nog grote stopcontacten (UPS?) met veel adapters erin. Kan je die niet verplaatsen (naar de zijkant)? En dan de switch hoog in de kast monteren?
Dat is een beveiligd stekkerblok, maar rechts ervan heb ik niet voldoende ruimte ivm stroomgedoe. Heb op zolder wel een UPS, in de meterkast niet. Maar ik heb wel inspiratie gekregen nav jouw foto, want bovenin de meterkast zit een plank die ik weg kan halen, daar stopt ook het achterwandje en is het geheel dieper en kijk je op de leidingen.

Ik ga eens nadenken, eerst alle oude apparatuur verkopen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hier thuis hangt alle apparatuur (op de AP's na dan, hehe :P) in een patchkast op mijn studeer-/werkkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qVB7HQzGyWmCPZMYV9BK3Ws0/full.jpg

Daar ik tegenwoordig weer wat meer studeer en/of thuiswerk werd ik langzaam maar zeker steeds meer gestoord van het geluid van de ventilatoren van zowel de USG-PRO als de US-24-250W switch.

Na wat dubben of het het geld waard was heb ik uiteindelijk toch besloten om alle ventilatoren te vervangen voor stillere exemplaren. Na wat onderzoek uitgekomen op de Noctua NF A4x20 FLX. (totaal 6 ventilatoren gekocht voor net geen 100€ 8)7 |:( :'( )

Omdat de capaciteit van deze ventilatoren ongeveer de helft is van de originele ventilatoren in de US-24-250W switch besloten om direct 4 ventilatoren te plaatsen ter vervanging van de bestaande 2.

Pas na het vervangen van de 2 ventilatoren in de USG dacht ik aan dit topic dus daarvan geen foto's :P :+

Voor de operatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gBXnq4ZnntSsIcA9n9bgSiI9/full.jpg

De US-24-250W switch komt standaard met 2 herrieschoppers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3nwpb5qVsHW8rhx6B2jhsamh/full.jpg

Nadat ik de bevestigingsgaten van de ventilatoren (4 per ventilator) had opgeboord van 4mm naar 5mm kon ik de nieuwe ventilatoren plaatsen en was dit het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qeo9Luh1hfCjSJ0r8fohWjYA/full.jpg

Gekozen voor een Push/Pull situatie waarbij de lucht van rechts naar links wordt verplaatst, net als origineel zeg maar waarbij de 2 aanwezige ventilatoren aan de linkerzijde ook naar buiten blazen.

Resultaat is dat het spul met de deur van de patchkast gesloten onhoorbaar is. Enkel mijn HP server hoor ik nog zachtjes zoemen 8)

Missie geslaagd :7 :Y), nu alleen de hele week droog brood eten :+ :P

@databeestje Géén losse stekkers in mijn US-24-250W gevonden trouwens :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik heb ook geen losse stekkers in die van mij gevonden :)

@MisteRMeesteR Puik werk! Ga ik ook een keer doen, heb idd die fans ook op het Ubt forum langs zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HKLM_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 06:57:
Auto update uit geen optie? Ik hou daar zelf sowieso niet van. Laat iemand anders maar pech hebben met een brakke update, installeer ik wel een weekje later. :)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:08:
Toch wel erg veel geheugen vreten dat java.. probleem is er sinds 5.9.24, die kan binnenkort de prullenbak in bij de devs van UBNT.

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
1102 unifi 20 0 1047056 609244 12452 S 30.0 29.5 253:25.49 java
1344 unifi 20 0 1443444 104916 67596 S 18.6 5.1 88:41.18 mongod
1046 unifi 20 0 1128140 30804 10452 S 0.3 1.5 4:17.50 jsvc
906 root 20 0 143936 27896 10828 S 0.0 1.4 2:47.26 node
946 root 20 0 86272 10984 8788 S 0.0 0.5 0:18.87 php5-fpm
818 root 20 0 796188 10176 3788 S 0.3 0.5 9:32.59 ubnt-systemhub
1025 freerad 20 0 49544 3780 952 S 0.0 0.2 0:00.03 freeradius
828 root 20 0 7188 3604 528 S 0.0 0.2 0:20.72 haveged
1 root 20 0 7680 3576 2408 S 0.0 0.2 4:40.71 systemd
948 www-data 20 0 86272 2848 652 S 0.0 0.1 0:00.00 php5-fpm
949 www-data 20 0 86272 2848 652 S 0.0 0.1 0:00.00 php5-fpm
Dit probleem hebben ze inderdaad afgelopen week erkend en er zou 'spoedig' een update komen die het geheugenlek zou oplossen. Echter is er dus nog niks verschenen.
Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.