Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed lezen. Ik sprak over "basispakket" en dat de rest gecodeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:00:
En je hebt amper zenders in HD als je zonder smartcard kijkt. Als je toch al klant bent bij ziggo waarom dan geen smartcard regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:00:
Dan hanteer jij een andere definitie van "basispakket" dan ik. In mijn "basispakket" dwz, wat ik zonder extra bijbetalen kan ontvangen, zitten onder meer ook Één HD, Canvas HD, ARD HD, ZDF HD, Discovery HD, BBC One HD en BBC Two HD. Maar zonder smartcard zie ik ze alleen in SD.
bt1441 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:02:
[...]

En je hebt amper zenders in HD als je zonder smartcard kijkt. Als je toch al klant bent bij ziggo waarom dan geen smartcard regelen?
Omdat je tegenwoordig voor (extra) smartcards een maandelijks bedrag moet neertellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Roetzen op 16-09-2018 11:40 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:37
Roetzen schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:13:
[...]

Omdat je tegenwoordig voor (extra) smartcards een maandelijks bedrag moet neertellen.
En toch blijf ik het een smerig systeem vinden. Je houdt je klanten in een wurggreep omdat ze als oud-ziggo klant smartcards hebben.
Maar wil je naar een concurrent dan ben je de kaarten kwijt en mag je extra gaan dokken.
Oké het voordeel is dan als er iets kapot gaat hoef je maar te bellen, maar ik denk dat mensen er terughoudender erdoor zijn en blijven zitten waardoor Ziggo de spreekwoordelijke lachende derde is die lekker binnenhaalt. Maar goed dat blijft de eeuwige discussie en het hopen op de oude situatie heeft helaas geen zin ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bt1441 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:02:
[...]

Omdat je geen zin hebt via een STB of CI te kijken maar je zelf de volledige controle wilt houden en het verschil wel/niet HD voor de meesten ternauwernood te zien is tenzij je het beeld stilzet.
Roetzen schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:13:
[...]

Dan hanteer jij een andere definitie van "basispakket" dan ik. In mijn "basispakket" dwz, wat ik zonder extra bijbetalen kan ontvangen, zitten onder meer ook Één HD, Canvas HD, ARD HD, ZDF HD, Discovery HD, BBC One HD en BBC Two HD. Maar zonder smartcard zie ik ze alleen in SD.
Basispakket is hetgeen je voor 18,75 kunt ontvangen.Zie Ziggo.nl.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:36:
[...]
En toch blijf ik het een smerig systeem vinden. Je houdt je klanten in een wurggreep omdat ze als oud-ziggo klant smartcards hebben.
Ik ben er ook niet blij mee.
Maar goed dat blijft de eeuwige discussie en het hopen op de oude situatie heeft helaas geen zin ;)
Inderdaad, zolang Ziggo een quasi monopolie heeft, is er weinig aan te doen.
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:40:
[...]

Omdat je geen zin hebt via een STB of CI te kijken maar je zelf de volledige controle wilt houden en het verschil wel/niet HD voor de meesten ternauwernood te zien is tenzij je het beeld stilzet.
Ik zie het verschil heel goed.
Basispakket is hetgeen je voor 18,75 kunt ontvangen.Zie Ziggo.nl.
Precies. En voor dat bedrag krijg ik zonder smartcard alleen NPO[1-3] en Ziggo Sport in HD, Met een smartcard (die ik nog heb van vroeger en die me niets extra kost) zie ik de zenders die ik noemde ook in HD

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 10:50
Hoe kan ik op Sony Android TV met iPhone foto’s en video’s kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cem. schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:27:
Hoe kan ik op Sony Android TV met iPhone foto’s en video’s kijken?
Wat heeft dat met Ziggo te maken?

https://airmore.com/mirror-iphone-to-sony-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:40:
[...]

en het verschil wel/niet HD voor de meesten ternauwernood te zien is tenzij je het beeld stilzet.
LOLWUT ? Op het moment vind ik HD eigenlijk al nauwelijks acceptabel meer, ik ben druk bezig al mijn films te vervangen door 4k versies.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:33:
Iemand anders ook out-of-the-blue gebeld door Ziggo om je e-mailadres te bevestigen? Ik vond het maar vreemd.
We bellen zeker onze klanten om gegevens te verifiëren op juistheid of ter aanvulling. Maar snap dat je in deze tijd van phishing etc het niet altiid vertrouwd.

Gelukkig kun je dit ook nakijken in je Mijn Ziggo account zoals @HKLM_ al aangeeft :)

Groet,

Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
HKLM_ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:40:
[...]

Yes hoorde mijn vriendin er over vanmiddag. Soort algemene check of het ziggo mail adres nog klopte ofzo. Gelukkig is ze (goed) opgevoed en heeft ze gezegt dat ze het zelf online wel even ging checken ipv via de telefoon.
Haha, zeker goed opgevoed ;)

Groet,

Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
_JGC_ schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:07:
[...]

De 1043NDv2 is niet veel anders dan de Archer C7. Nagenoeg dezelfde SoC, enige grote verschil is het ontbreken van 5GHz wifi.

De 1043ND v2 en v3 hebben zelfs een dedicated WAN poort terwijl de nieuwere versies weer de VLAN methode met 1 interface gebruiken.
Hmm, dat valt dan mee. Zie inderdaad dat er alsnog meerdere revisies uitgekomen zijn van e router, en de oudste gewoon al even op de markt is. Kan je je afvragen of het "handig" is om een model te kopen wat al even geen updates gehad hebt, tenzij je allicht een alternatieve open source firmware gaat draaien.

Maar goed, zulke info ontbreekt verder in de post dus het is een beetje gissen waarom een snelheid zo fluctueert. Beetje in de categorie: "wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 17:18
VodafoneZiggo schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:52:
[...]

We bellen zeker onze klanten om gegevens te verifiëren op juistheid of ter aanvulling. Maar snap dat je in deze tijd van phishing etc het niet altiid vertrouwd.

Gelukkig kun je dit ook nakijken in je Mijn Ziggo account zoals @HKLM_ al aangeeft :)

Groet,

Leroy van Ziggo
Dan moet je wel kunnen inloggen in mijnziggo.
Ik kan dit al geruime tijd niet meer.
Na inloggen kom ik op een keuze pagina: Vodafone of Ziggo.
Druk op Ziggo en dan wordt ik er weer uitgegooid. Kan nu niets aanpassen.....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 20:07
Boomster schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:34:
[...]

Iemand een idee?
Heb ik ook. Al een hele tijd. Dit krijg ik met ff, opera en edge. Alleen met de old good friend IE kom ik er wel in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Iemand een idee?
Heb ik ook regelmatig.
In "prive-modus" van de browser lukt het dan wel ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 17:18
Helaas, privémodus geeft hetzelfde resultaat.
Nu moeten we gaan bellen met lange wachttijden....

Waardeloos.

:( :( :( :(
MdO82 schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:46:
[...]

Heb ik ook regelmatig.
In "prive-modus" van de browser lukt het dan wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Iemand een idee?
De cache en cookies etc. van je browser eens leeggooien. Misschien helpt dat. Ik log thuis altijd in met Chrome en heb nergens last van.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 09:18
Ik heb sinds kort ook Ziggo. Televisie werkt verder helemaal perfect en qua WiFi heb ik overal genoeg bereik met daarbij behorende snelheden.

Maar nu komt het, als ik met mijn mobiel sommige apps wil openen, laadt hij geen gegevens. Vaak is dit met apps als Facebook en Instagram. Nu heb ik al met kanalen proberen te spelen, maar het lijkt alsof hij automatisch al het juiste kanaal pakt.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@dimmak Als je dns-server kan veranderen in het modem is dat nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dimmak schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:55:
Maar nu komt het, als ik met mijn mobiel sommige apps wil openen, laadt hij geen gegevens. Vaak is dit met apps als Facebook en Instagram. Nu heb ik al met kanalen proberen te spelen, maar het lijkt alsof hij automatisch al het juiste kanaal pakt.

Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Iemand een idee?
Ik moest opeens inloggen met mijn vodafone account (welke ik al tijden niet meer gebruikte omdat ik al tijden geen Vodafone meer heb).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-10 06:56

PA5AM

Kortegolf

Ik heb sinds kort ook Ziggo. Televisie werkt verder helemaal perfect en qua WiFi heb ik overal genoeg bereik met daarbij behorende snelheden.

Long shot:

Kan wel eens met ipv6 te maken hebben. In mijn ervaring raken bepaalde Samsung telefoons hun ipv6 adres half kwijt omdat ze in standby geen ND pakketjes beantwoorden.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 16:26

rSNNN

Titel ondertitel

Ik had dit probleem ook. @VodafoneZiggo heeft mijn modem omgezet zodat ik alleen ipv4 heb. Dit heeft die problemen verholpen.
Edit: kon trouwens geen DNS aanpassing doen in mijn modem. Na de aanpassing vanuit Ziggo overigens ook niet, maar het probleem speelde niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door rSNNN op 18-09-2018 15:03 ]

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Nog meer mensen problemen met ziggogo.nl, ik kan alleen Veronica en RL7 kijken, de rest van de Nederlandse kanalen doen het allemaal niet (Nederland 1 t/m 3 & RTL4 & RTL5 sowieso niet)?
Als browser gebruik ik Google Chrome (laatste versie)

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 18-09-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

rSNNN schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:02:
[...]

Ik had dit probleem ook. @VodafoneZiggo heeft mijn modem omgezet zodat ik alleen ipv4 heb. Dit heeft die problemen verholpen.
Edit: kon trouwens geen DNS aanpassing doen in mijn modem. Na de aanpassing vanuit Ziggo overigens ook niet, maar het probleem speelde niet meer.
Waarschijnlijk hebben ze je modem in bridge modus gezet.
Dus moet je dat in je router aanpassen.

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10 16:26

rSNNN

Titel ondertitel

MarElo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:53:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze je modem in bridge modus gezet.
Dus moet je dat in je router aanpassen.
Nee staat niet in Bridge modus.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 14:35
PA5AM schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:09:
[...]

Long shot:

Kan wel eens met ipv6 te maken hebben. In mijn ervaring raken bepaalde Samsung telefoons hun ipv6 adres half kwijt omdat ze in standby geen ND pakketjes beantwoorden.
Android en IPv6 zijn blijkbaar geen vrienden. link

• dimmak
  • Laatst online: 17-10 09:18
Aan allen:

Ik heb het even getest en Ipv6 staat niet aan bij mij thuis. Dus dat is het helaas niet.

[ Voor 15% gewijzigd door dimmak op 19-09-2018 13:49 ]

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 13:41
Ik heb sinds kort een nieuwe huurwoning en heb internet + TV bij Ziggo. Nu is de hoofdaansluiting in de hoek van de kamer waar ik een bank wil gaan zetten, de tv staat in de andere hoek van de kamer en links van de tv staat een computer. Nu heb ik het probleem dat de meegeleverde coax kabel (3 meter denk ik) te kort is, en ik er eentje van minstens 5 meter nodig heb. Nu wil ik dus een langere kopen maar waar moet ik opletten bij het kopen van een geschikte coax kabel? Ik wil deze kabel samen met de ethernet kabels (die naar de computer en de tv zullen lopen) op de een of andere manier wegwerken. Wat is een geschikte coax kabel die minstens 5 meter lang is en ook enigszins makkelijk is weg te werken?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:52
Simone96 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:59:
Ik heb sinds kort een nieuwe huurwoning en heb internet + TV bij Ziggo. Nu is de hoofdaansluiting in de hoek van de kamer waar ik een bank wil gaan zetten, de tv staat in de andere hoek van de kamer en links van de tv staat een computer. Nu heb ik het probleem dat de meegeleverde coax kabel (3 meter denk ik) te kort is, en ik er eentje van minstens 5 meter nodig heb. Nu wil ik dus een langere kopen maar waar moet ik opletten bij het kopen van een geschikte coax kabel? Ik wil deze kabel samen met de ethernet kabels (die naar de computer en de tv zullen lopen) op de een of andere manier wegwerken. Wat is een geschikte coax kabel die minstens 5 meter lang is en ook enigszins makkelijk is weg te werken?
Zo iets: https://www.coaxkabelwinkel.nl/webshop/coaxkabel

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Simone96 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:59:
Wat is een geschikte coax kabel die minstens 5 meter lang is en ook enigszins makkelijk is weg te werken?
In principe is een coaxkabel gewoon een coaxkabel, er zijn vziw geen verschillende standaarden voor kwaliteit. Als je digitaal kijkt op 5 meter afstand maakt het ook niet zo veel uit. Je hebt ze met stekkers die recht zijn of de hoek om gaan, de ene kabel is wat stugger dan de andere en ze zijn zwart of wit.

De F-connector kabels zijn om je modem aan te sluiten, die moet je niet hebben voor de tv.

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 16:24
Met de komst van Start XXL wordt Ziggo ineens weer interessant om naar te kijken voor mij. Alleen KPN en Ziggo kunnen fatsoenlijke internet snelheden (>50 Mb/s) leveren op mijn adres. Twijfelde tussen het TV en Internet Basis abonnement van KPN (50 euro) of Ziggo Compleet (63 euro). Kijk weinig TV, maar als ik het doe wil ik wel graag terug kijken en programma's starten vanaf het begin. Dat laatste biedt Ziggo geloof ik niet binnen zijn Start pakket. Weet iemand of dat wel kan met Start XXL? Of wordt alleen je internetsnelheid binnen het reguliere Start pakket verhoogd naar 100 Mbit?

Of zou de mediabox XXL de 10 euro extra per maand waard zijn en moet ik gewoon voor Compleet gaan?

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 13:41
AlbertJP schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:35:
[...]

In principe is een coaxkabel gewoon een coaxkabel, er zijn vziw geen verschillende standaarden voor kwaliteit. Als je digitaal kijkt op 5 meter afstand maakt het ook niet zo veel uit. Je hebt ze met stekkers die recht zijn of de hoek om gaan, de ene kabel is wat stugger dan de andere en ze zijn zwart of wit.

De F-connector kabels zijn om je modem aan te sluiten, die moet je niet hebben voor de tv.
Oké bedankt.
Dus gewoon een standaard male to female coax kabel pakken met een Ziggo keurmerk?
De modem heb ik in die hoek al aangesloten, dus daar heb ik idd geen kabel meer voor nodig. Deze is om de horizonbox die onder de tv komt te staan, aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-10 12:22
Ziggo gaat volgend jaar komen met de 4K ontvanger die in de cloud opneemt :)

https://www.nu.nl/gadgets...-nederland-aanbieden.html

Verwijderd

Lipton1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:
Met de komst van Start XXL wordt Ziggo ineens weer interessant om naar te kijken voor mij. Alleen KPN en Ziggo kunnen fatsoenlijke internet snelheden (>50 Mb/s) leveren op mijn adres. Twijfelde tussen het TV en Internet Basis abonnement van KPN (50 euro) of Ziggo Compleet (63 euro). Kijk weinig TV, maar als ik het doe wil ik wel graag terug kijken en programma's starten vanaf het begin. Dat laatste biedt Ziggo geloof ik niet binnen zijn Start pakket. Weet iemand of dat wel kan met Start XXL? Of wordt alleen je internetsnelheid binnen het reguliere Start pakket verhoogd naar 100 Mbit?

Of zou de mediabox XXL de 10 euro extra per maand waard zijn en moet ik gewoon voor Compleet gaan?
Ik kan dat "Start XXL" nergens vinden. Wat is de URL daarvoor?

• menzo
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:19:
[...]

Ik kan dat "Start XXL" nergens vinden. Wat is de URL daarvoor?
Staat niet op de site, je moet er voor bellen.

Verwijderd

Ziggo dus gebeld maar weinig wijzer geworden. Volgens gesproken medewerker is er nog geen Start XXL maar zal dit binnenkort op de site als optie aangekondigd worden. Inhoud kon hij niet vertellen want niet bekend.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:25:
Ziggo dus gebeld maar weinig wijzer geworden. Volgens gesproken medewerker is er nog geen Start XXL maar zal dit binnenkort op de site als optie aangekondigd worden. Inhoud kon hij niet vertellen want niet bekend.
https://community.ziggo.n...rade-naar-100mbit-s-31308

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
king006 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:10:
Ziggo gaat volgend jaar komen met de 4K ontvanger die in de cloud opneemt :)

https://www.nu.nl/gadgets...-nederland-aanbieden.html
Ik ben benieuwd of deze box ook alleen verbonden kan worden met een ethernetkabel vanaf de connectbox.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Miki schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:04:
[...]

Ik ben benieuwd of deze box ook alleen verbonden kan worden met een ethernetkabel vanaf de connectbox.
Voor standaard tv kijken maakt hij gebruik van DVB-c techniek, het zal wel mongelijk worden om via IP signaal via LAN verder je woning te koppelen.

Bijvoorbeeld net als nu met een Horizon en Horizon Extra via lan.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
Bullet NL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:09:
[...]

Voor standaard tv kijken maakt hij gebruik van DVB-c techniek, het zal wel mongelijk worden om via IP signaal via LAN verder je woning te koppelen.

Jammer om te horen. In mijn woning ligt overal cat6 en ik heb geen zin om een deel te vervangen voor coax om zo de overstap te kunnen te maken naar Ziggo.
Bullet NL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:09:
[...]

Het zal wel mongelijk worden om via IP signaal via LAN verder je woning te koppelen.

Hoezo denk je dat? Dat staat nergens namelijk.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 08:33
AlbertJP schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:35:
[...]

De ene coaxkabel is absoluut niet de andere coaxkabel. Je hebt signaal dichte HF kabels die je voor Ziggo bijv gebruikt. Maar ook signaal open coaxkabel die signaal moeten lekken, kabel met een beperkt frequentie bereik, hoge demping, lage demping, enz, enz.

Kabel Keur of Ziggo Geschikt dan zit je 100% goed. Bij de rest is het proberen en als het werkt prima werkt het niet heb je een slechte kabel.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

jongetje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:31:
[...]

Hoezo denk je dat? Dat staat nergens namelijk.
Iets met dicht bij het vuur ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Lipton1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:

Nee alleen de internet snelheid is anders.
Het tv gedeelte is hetzelfde als de normale start.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja maar voorlopig de komende jaren heb je nog steeds de coax nodig voor tv.
De utp op de nieuwe box is nog alleen om aan te sluiten op het modem voor ondemand en interactieve diensten ;)

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
Krijgen klanten automatisch een nieuwe 4K box? Of alleen klanten die nu al een horizon mediabox hebben ipv een Humax 5300c?

GoT, You have to love it!

• valkenier
Lisadr schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:36:
Krijgen klanten automatisch een nieuwe 4K box? Of alleen klanten die nu al een horizon mediabox hebben ipv een Humax 5300c?
Misschien dat iemand “dicht bij het vuur” daar antwoord op kan geven, ben ook wel benieuwd.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

valkenier schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:39:
[...]

Misschien dat iemand “dicht bij het vuur” daar antwoord op kan geven, ben ook wel benieuwd.
Is nog niets over bekend.
IG maakt dat altijd pas bekend als het product uitkomt.
Maar hij zal wel de mb xl vervangen.
Als die kapot is krijg je eerst nog een andere want voorraad moet op.
Dus zal het bij het begin alleen bij nieuwe klanten zijn vermoed ik.

Ik zit dan dichterbij het vuur maar maar er niets over zeggen.... Antwoord staat trouwens in dit artikel: https://www.totaaltv.nl/n...-uhd-cloudbased-mediabox/

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 19-09-2018 21:41 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:19:
[...]

Ik zit dan dichterbij het vuur maar maar er niets over zeggen.... Maar mijn opmerking zegt wel genoeg denk ik.
zolang t maar lekker warm is bij het vuur :-)

404 Signature not found

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dan zit je blijkbaar toch niet dichtbij genoeg... ;)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lisadr schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:36:
Uiteindelijk krijgt iedereen de nieuwe box (indien gewest)
De Horizon zoals we die nu kennen wordt niet direct omgeruild.
Maar zoals afgelopen jaren zijn er wel manieren om de nieuwe apparatuur eerder in huis te krijgen.
Bijvoorbeeld bij een aanpassing van het abonnement.

• Lisadr
  • Laatst online: 17-10 13:50
Bullet NL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:47:
[...]

Maar zoals afgelopen jaren zijn er wel manieren om de nieuwe apparatuur eerder in huis te krijgen.
Zelf heb ik sinds 2013/2014 een Humax 5000C en mijn abonnement heb ik vorige jaar aangepast, maar kreeg geen horizon box omdat ik een zakelijk abonnement heb. Die heb ik omdat ik soms thuis werk en bestanden van enkele GB moet uploaden. Zakelijk heeft meer upload.

Vrees dat nieuwe klanten voordelen gaan krijgen ipv hun vaste klanten.

GoT, You have to love it!

• MdO82
Lisadr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:34:
[...]

Vrees dat nieuwe klanten voordelen gaan krijgen ipv hun vaste klanten.
Dat is niet alleen bij Ziggo zo, maar bij de meeste bedrijven. Voor nieuwe klanten doen ze wat meer om deze binnen te halen.

Maar je bent vrij om altijd eens te bellen wat er mogelijk is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is het in gebruik nemen van je eigen modem al mogelijk?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
InF.Inc schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:47:
Is het in gebruik nemen van je eigen modem al mogelijk?
Zucht, nee nog steeds niet. Die kogel mag zo langzamerhand wel eens door de kerk. Of wat ook mag wat mij betreft is dat Ziggo gewoon meer keuze geeft, waaronder een kwalitatief goed modem-only product. Ik wil geen puma6 chip, geen router die niet kan wat ik wil, en geen wifi vanuit de meterkast. Ik wil gewoon een modem-only. De rest regel ik zelf wel. (keeps on dreaming)

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 14:17
Ik zou er wel heel blij mee zijn.

Ik heb nu nog een Ubee modem zonder router. Een prima apparaat, maar wel al acht jaar oud. En hij zit aan de limiet van z’n snelheid (200 Mbps).

Als dat ding kapot gaat wil ik ook graag weer een modem zonder router in plaats van een connect box.
Het maakt mij daarbij niet uit of Ziggo hem levert of dat ik hem zelf moet kopen, zolang ik maar zelf een product uit kan kiezen.

Ik hoop dat mijn Ubee nog heel lang meegaat :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jeroen O schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:

Same here. Hopelijk weet @VodafoneZiggo iets meer te vertellen.

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 20-09-2018 11:07 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 12:40
Ik heb nu nog een Ubee modem zonder router. Een prima apparaat, maar wel al acht jaar oud. En hij zit aan de limiet van z’n snelheid (200 Mbps).

Helaas geen Ubee meer bij mijn 1 jaar oude aansluiting. Moest zo nodig een connectbox zijn. Ik zou zelfs geen probleem hebben als het een modem is die Ziggo's wifispot uitzend, zolang ik maar baas ben over eigen lan-netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:46

Als dat ding kapot gaat wil ik ook graag weer een modem zonder router in plaats van een connect box.
Het maakt mij daarbij niet uit of Ziggo hem levert of dat ik hem zelf moet kopen, zolang ik maar zelf een product uit kan kiezen.

Alle routers kunnen toch gewoon in bridgemodus, ik zie het probleem niet :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• valkenier
Martinusz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:13:
[...]
Alle routers kunnen toch gewoon in bridgemodus, ik zie het probleem niet :)
Probleem 1: de huidige connectbox heeft ook in bridge nog steeds de puma6 perikelen
Probleem 2: Een modem in bridge (met alle dus onnodige toeters en bellen) gebruikt onnodig meer stroom, dan een simpel modem only apparaat.
Probleem 3: Bij modem in bridge is IPV6 op dit moment niet mogelijk, reden onbekend

Er valt dus wel wat te verbeteren op dit punt.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 14:17
Probleem 4: bij een modem in bridge heb je (officieel) geen toegang meer tot Wi-Fi spots.

(Niet dat ik daar heel veel gebruik van maak, maar heel soms is het toch wel eens handig in gevallen van slecht mobiel bereik).

De Puma 6 perikelen zijn wat mij betreft de grootste dealbreaker.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Jeroen O schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:37:
Probleem 4: bij een modem in bridge heb je (officieel) geen toegang meer tot Wi-Fi spots.

(Niet dat ik daar heel veel gebruik van maak, maar heel soms is het toch wel eens handig in gevallen van slecht mobiel bereik).

De Puma 6 perikelen zijn wat mij betreft de grootste dealbreaker.
Lees veelvuldig over die perikelen. Maar wat zijn ze nou precies want heb zelf 0,0 problemen met de connectbox (lage ping, altijd geweldig werkende wifi (dual band) haal altijd me snelheid). Mijne is nu een jaar of 2 oud denk ik zo.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 08:33
Joenino schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:29:
[...]

Lees veelvuldig over die perikelen. Maar wat zijn ze nou precies want heb zelf 0,0 problemen met de connectbox (lage ping, altijd geweldig werkende wifi (dual band) haal altijd me snelheid). Mijne is nu een jaar of 2 oud denk ik zo.
In bepaalde specifieke situaties ConnectBox in combinatie met niet Cisco CMTS'en en bepaald dataverkeer willen er nog wel eens hickups in de verbinding ontstaan. De doorsnee gebruiker heeft nergens last van. Zelf heb ik een connect-box hier al tijden in test staan en ook nergens last van. Maar toch zijn er klanten die klagen...

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
MediaZoo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:31:
[...]

In bepaalde specifieke situaties ConnectBox in combinatie met niet Cisco CMTS'en en bepaald dataverkeer willen er nog wel eens hickups in de verbinding ontstaan. De doorsnee gebruiker heeft nergens last van. Zelf heb ik een connect-box hier al tijden in test staan en ook nergens last van. Maar toch zijn er klanten die klagen...
Of te wel er wordt van een mug een olifant gemaakt en gaat het vooral om de hobbybobbers\tweakers die extra apparatuur er achter zetten? Heb je toevallig specifieke voorbeelden van wat voor soort data verkeer? Want ik gebruik me lijn voor zo'n beetje alles van thuiswerken tot gamen van VPN naar RDS\VMware Horizon of usenet gebruik en nog nooit een wegvallende verbinding ervaren sinds ik af ben gestapt van die slechte Ulbee modem die elke week een reset nodig had.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:44
Momenteel heb ik een oud ziggo abbo Z1 (40/4) + TV Standaard Met Smartcard. Van ziggo heb ik ooit een samsung decoder gehad en ik kan ook opnemen.

In de nieuwe start abonnementen zit geen Opnemen & live-tv pauzeren ik heb vernomen dat als je start XXL wilt je je abbo Z1 eerst moet laten overzetten naar start en dan pas kan upgraden. Raak ik dan ook mijn samsung box kwijt i.c.m opnemen?

Cloud ☁️

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:30
Probleem 5: Bij mijn modem in bridge gaat wifi sporadisch (wekelijks?) weer aan. (En hotspots staat uit.)

Zelf heb ik ook niet echt trek in mogelijke perikelen met puma6 maar de tc7200 zal ook geen eeuwig leven hebben en binnenkort zou ik toch graag wat wijzigen in mijn abonnement.

Enkele maanden geleden heb ik een scriptje getest waarmee je een puma6 device plat krijgt, is dat nog gepatched bij Ziggo?

- knip -

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Wat kan ik doen aan een klapperende verbinding? Modem lijkt random nog wel eens opnieuw op te starten.
De storingen doen vooral voor tijdens drukke momenten, dus zeg tussen 17:00 en 21:00 uur wanneer iedereen.

Wat gebeurd er? (RNG bepaald welke van de onderstaande)
  • Geen DNS resolve
  • Geen connectie
  • Krijg plots firstinstallation-pagina modem
Rare is dat als je verbinding hebt, deze gewoon up blijven. Dus bijvoorbeeld TeamSpeak 3 of Discord blijven gewoon functioneren en ik kan blijven communiceren. Terwijl ik op hetzelfde moment geen webpagina's kan openen of een gamecliënt in kan loggen.

De installatie is ondertussen aangepast na het laatste contact met Ziggo (2 maanden geleden voor ik op vakantie ging en een operatie had, ik ben in de tussentijd er weinig/niet geweest, vandaar dat er zoveel tijd overheen is gegaan).

Situatie = Antikraakpand, ongeveer 25 mensen (x2,5 devices gok ik, zo niet x3)
Ziggo kabelpunt -> Splitter ( TV / Internet ) -> Modem. Achter het modem zitten tig devices (routers/switches etc.), maar geen dubbele DHCP geintjes of dergelijke.
Ik kan de splitter niet verwijderen, er zijn wat mensen die de analoge TV gebruik (Ja werkelijk :D ), maar weet ook niet meer wat ik nog wel kan doen om de problemen op te lossen.

edit:
Modem in bridge kan wellicht nog iets doen, maar vrees dat ik dan persoonlijk op de kosten kom voor de router die ik er tussen zou stoppen (USG (wellicht Pro) zou ik dan doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 20-09-2018 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HKLM_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:24:
In de nieuwe start abonnementen zit geen Opnemen & live-tv pauzeren ik heb vernomen dat als je start XXL wilt je je abbo Z1 eerst moet laten overzetten naar start en dan pas kan upgraden. Raak ik dan ook mijn samsung box kwijt i.c.m opnemen?
Het abonnement bepaald niet of je kunt opnemen, dat bepaald het apparaat (met zijn ingebouwde hardeschijf). Als je je Samung aangesloten houd (wat gewoon kan, heb ik ook) dan kun je gewoon blijven opnemen. Je krijgt wel een standaard mediabox (die dus niet kan opnemen) of een CI+ module, die zitten standaard in Start TV.

Nieuwe klanten die willen opnemen kunnen:
- Kiezen voor de Horizonbox en daarmee opnemen incl. Movies en Series
- Kiezen voor het Start TV met de CI+ module of Mediabox. Het staat je vrij (iig in oud Ziggo gebied) om via marktplaats of bij een winkel een HDD recorder te kopen en daar die smartcard van de Mediabox of CI+ module in te doen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lees net het verhaal van Start XXL op de frontpage. Deze actie is tijdelijk stop gezet schijnt. (Ziggo forum....)
Voor ons thuis is het een uitkomst (alles in 1 basis), wij streamen heel wat. (2 kinderen, netflix, videoland en youtube)

Iemand al de overstap kunnen maken?

edit,
Ik hoorde zojuist van de klantenservice dat ze er niet mee verder gaan, het is voor nu definitief stop gezet.
Gaan ze dan een gratis upgrade bieden? :+
40/10 -> 100/10 O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Harmen op 20-09-2018 16:40 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
Joenino schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:29:
[...]

de discussie is hier al vaak gevoerd. Ik hoef zoń ding niet.

Daarbij gaat de puma6 gauw op z'n bek bij een (mini) ddos
https://www.theregister.c...6_chipset_trivial_to_dos/

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
Bullet NL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:47:
[...]

Ik heb al het duurste abbo dus ben benieuwd hoe ik die nieuwe dan kan krijgen 🤔. Verlagen van abbo 😑

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:44
Harmen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:15:
Lees net het verhaal van Start XXL op de frontpage. Deze actie is tijdelijk stop gezet schijnt. (Ziggo forum....)
Voor ons thuis is het een uitkomst (alles in 1 basis), wij streamen heel wat. (2 kinderen, netflix, videoland en youtube)

Iemand al de overstap kunnen maken?

edit,

[...]

Gaan ze dan een gratis upgrade bieden? :+
40/10 -> 100/10 O-)
De ziggo medewerker die ook dat topic heeft aangemaakt zegt dat het tijdelijk is omdat er een storing is in het systeem daarna gaan ze weer verder.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snap niet dat ze niet gewoon het 40/4 abonnement upgraden naar 80/8. Iedereen happy en scheelt veel telefoontjes op het callcenter. Staat ook leuker op de site tegenover de concurrentie.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 20-09-2018 21:51 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55
Simpel. scheelt inkomsten op het 200/20 Abbo. Dit zie je overal, bijv. ook bij auto's, klein extra pakket geeft je enorm veel zaken erbij, airco, radio(cd), grotere velgen, terwijl ze natuurlijk het basismodel hier ook al mee uit hadden kunnen rusten. Zo is de va. prijs lager.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

jongetje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:51:
Snap niet dat ze niet gewoon het 40/4 abonnement upgraden naar 80/8. Iedereen happy en scheelt veel telefoontjes op het callcenter. Staat ook leuker op de site tegenover de concurrentie.
Tsja, ik heb nooit gesnapt dat het gedowngrade is van 50/5 naar 40/4...

* Pathogen zit nog steeds op een oud 50/5 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom Ziggo vasthoud aan die absurd lage upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Suicyder schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:29:
Wat kan ik doen aan een klapperende verbinding? Modem lijkt random nog wel eens opnieuw op te starten.
De storingen doen vooral voor tijdens drukke momenten, dus zeg tussen 17:00 en 21:00 uur wanneer iedereen.
Connect box? >:)
Situatie = Antikraakpand, ongeveer 25 mensen (x2,5 devices gok ik, zo niet x3)
Ziggo kabelpunt -> Splitter ( TV / Internet ) -> Modem. Achter het modem zitten tig devices (routers/switches etc.), maar geen dubbele DHCP geintjes of dergelijke.
Ik kan de splitter niet verwijderen, er zijn wat mensen die de analoge TV gebruik (Ja werkelijk :D ), maar weet ook niet meer wat ik nog wel kan doen om de problemen op te lossen.

edit:
Modem in bridge kan wellicht nog iets doen, maar vrees dat ik dan persoonlijk op de kosten kom voor de router die ik er tussen zou stoppen (USG (wellicht Pro) zou ik dan doen)
Iets dat een goede router zonder problemen aan kan. Je kan eventueel een x86 router bouwen met bijvoorbeeld OPNsense of PFsense er op. Dat heeft meer capaciteit dan de meeste 'kant en klare'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
ANdrode schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:18:
[...]

Connect box? >:)

[...]

Iets dat een goede router zonder problemen aan kan. Je kan eventueel een x86 router bouwen met bijvoorbeeld OPNsense of PFsense er op. Dat heeft meer capaciteit dan de meeste 'kant en klare'.
Uuhm…. vermoed van wel :+ een TG2492LG-ZG (Dat is ene Arris?).

Overigens is het niet alleen bij ons dit probleem, op het werk (huurpand net zo hard, ook met zo'n Arris). Alleen merk ik het daar minder, sprak de verhuurder vanmorgen toevallig, die heeft privé constant gezeur met dat ding.

Een goede router zie ik op zich niet als probleem, mijn probleem is dat ik vermoed dat ik de rest van de mensen in het pand niet mee krijg er aan mee te betalen. Ze mogen al blij zijn met de L2 GB switches die ik opgehangen heb (ipv 86 van die 5 poorts routertjes die niks anders dan ellende veroorzaken).

Maar, kan bridgemodus met een echte router de problemen die ik heb oplossen is de grote vraag dan? Want dat moet ik wel zeker weten mocht ik er wel geld tegenaan gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:25:
[...]
Uuhm…. vermoed van wel :+ een TG2492LG-ZG (Dat is ene Arris?).

Overigens is het niet alleen bij ons dit probleem, op het werk (huurpand net zo hard, ook met zo'n Arris). Alleen merk ik het daar minder, sprak de verhuurder vanmorgen toevallig, die heeft privé constant gezeur met dat ding.
Dat is inderdaad de Arris variant daarvan. Deze is op zich al een stuk beter dan de Compal variant.

Ik weet niet zeker tegen welke problemen je aanloopt (de issues waar je het over leest spelen al bij netwerken met één of twee gebruikers.
Ik ben de reactie even voor: "je hebt zoveel mensen dat je gewoon zakelijk moet nemen!!1": Een zakelijk abbonnement heeft modems met dezelfde problemen. Hitron CGN4 heeft dezelfde issues als de Compal & Arris, waarbij Arris het beste software team lijkt te hebben...
Maar, kan bridgemodus met een echte router de problemen die ik heb oplossen is de grote vraag dan? Want dat moet ik wel zeker weten mocht ik er wel geld tegenaan gooien. :)
Ligt er aan waar je tegenaan loopt. Het modem kan vanwege meerdere redenen vastlopen :+. Brige mode is software bridge mode en lost de jitter/loss problemen niet op. Ik weet niet of state tables nog steeds vol lopen in software bridge mode...

Ik zou zelf een x86 router proberen. Verbruik/25 is voor jou praktisch gratis en je hebt meer zicht op het verbruik en voorspelbaar gedrag bij capaciteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
ANdrode schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:36:
[...]

Dat is inderdaad de Arris variant daarvan. Deze is op zich al een stuk beter dan de Compal variant.

Ik weet niet zeker tegen welke problemen je aanloopt (de issues waar je het over leest spelen al bij netwerken met één of twee gebruikers.
Ik ben de reactie even voor: "je hebt zoveel mensen dat je gewoon zakelijk moet nemen!!1": Een zakelijk abbonnement heeft modems met dezelfde problemen. Hitron CGN4 heeft dezelfde issues als de Compal & Arris, waarbij Arris het beste software team lijkt te hebben...
Probleem is dat op random momenten je ineens geen websites meer kan openen (met meldingen als DNS resolve error / no connection / firstinstallationpagina / etc), wel blijven connecties als games/teamspeak/discord gewoon werken. Dit doet zich vooral voor tijdens het piekmoment (zeg 17:00-22:00 uur).
[...]

Ligt er aan waar je tegenaan loopt. Het modem kan vanwege meerdere redenen vastlopen :+. Brige mode is software bridge mode en lost de jitter/loss problemen niet op. Ik weet niet of state tables nog steeds vol lopen in software bridge mode...

Ik zou zelf een x86 router proberen. Verbruik/25 is voor jou praktisch gratis en je hebt meer zicht op het verbruik en voorspelbaar gedrag bij capaciteitsproblemen.
Stoom maak ik me niet druk over, zit bij de maandelijkse kosten in. Een USG kan ik ook vrijwel alles in de gaten houden in de statistieken en is (denk ik) iets goedkoper. Ik kan er vanaf hier niet bij, maar durf niet zo snel te zeggen in hoeverre er jitter/loss is. Mede doordat ik niet echt goed weet waar ik bij kabelmodems op moet letten (ik vind het menu in de Arris overigens hopeloos onduidelijk en traag).

Let wel: De router is toegankelijk voor iedereen in het pand, ik wil daar dus ook geen hoge waarde neerzetten, zeker niet als men besluit niet mee te betalen :P
Daarnaast moet ik ook nog een oplossing bedenken voor de mensen die nu gebruik maken van de wifi op de Ziggo router (meh!)

[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 21-09-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zijn er meer mensen die toevallig op de RTL zenders (rtl4 vooral) duidelijke audio fouten in het AC3 spoor hebben?

zowel thuis er last van als bij mn schoonouders 110km verderop..

nou wil ik niet uitsluiten dat op beide locaties er ineens een storingsbron is, of iets met de bekabeling..
alleen vind t wel iets te toevallig ;)

decoders:
humax 5050c schoonouders
Interne decoder / CI+ 1.3 module in Philips TV bij mij thuis
Xtrend ET9500 zowel op de 2 interne als de externe terratec usb tuner bij mij thuis

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:52:

Zijn er meer mensen die toevallig op de RTL zenders (rtl4 vooral) duidelijke audio fouten in het AC3 spoor hebben?
Wat moet ik mij voorstellen bij 'duidelijke' audio fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:19:
[...]

Wat moet ik mij voorstellen bij 'duidelijke' audio fouten.
hoe omschrijf je dat nou...

bij t beeld zeg je gewoon dat je artifacts ziet (die we dus niet zien...)

geluid is gewoon goed en dan ineens voor +- 1 sec is het verstoord. het is niet gewoon weg..
als of je een geluidsfragment pakt.. deze op een willekeurige plek een stukje van 1 seconde bv achterste voren er in zou zetten...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx

Hier ook nog een Ubee. Helaas is de poweradapter al 2 keer overleden en elke keer probeert de klantenservice mij een nieuw modem aan te smeren. En elke keer vraag ik dan gewoon om een nieuw adapter. :+
De limiet van 200mbit kom ik niet aan, zeker niet nu ik net mijn abo heb verlaagd naar het 40/4 abo. Mocht ik tzt toch ook naar het Start XXL gaan dan zou het ook geen issues mogen geven. Ik heb te veel geneuzel gehad met de nieuwere modems met ingebouwde router functie bij vrienden en familie om dat vooral zelf niet te willen. Een keer zelfs een modem omwisselactie omdat de ingebouwde router of volcontinue rebootte, of er voor zorgde dat bij wireless connecten met een laptop, de ingebouwde wifi adapter in de laptop zichzelf disablede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:41:
[...]

. deze op een willekeurige plek een stukje van 1 seconde bv achterste voren er in zou zetten...
Dat deden ze in mijn tijd nog wel eens met LP's waar dan een verborgen boodschap in zat. Misschien is dat bij RTL4 ook wel het geval?!

Maar uh, neen, ik herken dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathogen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:58:
[...]

Tsja, ik heb nooit gesnapt dat het gedowngrade is van 50/5 naar 40/4...

* Pathogen zit nog steeds op een oud 50/5 abbo.
Deels heb je gelijk. Ziggo heeft de snelheden van fZiggo eengehouden toen ze UPC inlijfden. Dus die downgrade is alleen voor oud UPC mensen maar de mensen die altijd al bij Ziggo zaten die zijn de afgelopen jaren nooit geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:02:
[...]

Dat deden ze in mijn tijd nog wel eens met LP's waar dan een verborgen boodschap in zat. Misschien is dat bij RTL4 ook wel het geval?!

Maar uh, neen, ik herken dat niet....
Als ie het zeker wil weten gewoon even zoeken naar k3 met "oma's aan de top". :+
YouTube: K3 oma's aan de top omgedraaid (Grote massamoord, Just against t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:41:
[...]
hoe omschrijf je dat nou...

bij t beeld zeg je gewoon dat je artifacts ziet (die we dus niet zien...)

geluid is gewoon goed en dan ineens voor +- 1 sec is het verstoord. het is niet gewoon weg..
als of je een geluidsfragment pakt.. deze op een willekeurige plek een stukje van 1 seconde bv achterste voren er in zou zetten...
Hoorde het heel af en toen bij mijn dochter in Den Bosch, hoor het heel af en toe bij ons hier ook (Veghel). Heel even een vervormd geluid, zeer kort. Dat is iets wat recentelijk pas de kop heeft opgestoken. Ook haperen er wel eens wat frames (geen verstoring), alleen bij de RTL zenders. Ook dat is recentelijk pas begonnen. Aan bekabeling in huis en hardware is niets gewijzigd, niet hier en niet in Den Bosch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Misschien een issue met de RTL streams zelf? Probeer die ook maar eens in de Ziggo go app te bekijken. Alles loopt vloeiend, maar de RTL stream doet niets anders dan hakkelen.. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
valkenier schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:03:
[...]

de discussie is hier al vaak gevoerd. Ik hoef zoń ding niet.

Daarbij gaat de puma6 gauw op z'n bek bij een (mini) ddos
https://www.theregister.c...6_chipset_trivial_to_dos/
Met de laatste update is het wel beter geworden(geen spontane uitval meer etc), want met oudere firmware ging met een simpel torrent al op zijn plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:45:
Let wel: De router is toegankelijk voor iedereen in het pand, ik wil daar dus ook geen hoge waarde neerzetten, zeker niet als men besluit niet mee te betalen :P
Daarnaast moet ik ook nog een oplossing bedenken voor de mensen die nu gebruik maken van de wifi op de Ziggo router (meh!)
Daarom zou ik zelf eerder een random oude kantoor pc neerzetten met pfsense dan een nieuwe router. Maar als je het moet kopen snap ik de keuze voor een kant en klare router.

Denk dat er voor alle opties minimaal twee stukken hardware (router en wifi ap) nodig zijn.

Een tijd geleden gaf Ziggo redelijke (archer c7 met custom firmware) ap's weg als je wifi problemen had. Mogelijk kan je die nog krijgen?

En als wifi nu al problemen geeft is er mogelijk draagvlak om een tientje pp uit te geven en eventueel af te schrijven. Dan ben je er bijna maar zulke processen zijn lastig in gedeelde huizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:39:
[...]

Hoorde het heel af en toen bij mijn dochter in Den Bosch, hoor het heel af en toe bij ons hier ook (Veghel). Heel even een vervormd geluid, zeer kort. Dat is iets wat recentelijk pas de kop heeft opgestoken. Ook haperen er wel eens wat frames (geen verstoring), alleen bij de RTL zenders. Ook dat is recentelijk pas begonnen. Aan bekabeling in huis en hardware is niets gewijzigd, niet hier en niet in Den Bosch.
1 of 2 keer per avond dat het me echt opvalt..
nou kijk ik echt niet de hele avond de RTL zenders. :)

maar misschien dat het bij Ziggo al fout loopt.. maar omdat het zo kortstondig is het eigenlijk niet automatisch door het systeem wordt herkent als zijnde fout?
xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:47:
Misschien een issue met de RTL streams zelf? Probeer die ook maar eens in de Ziggo go app te bekijken. Alles loopt vloeiend, maar de RTL stream doet niets anders dan hakkelen.. Heel vreemd.
Das wel een idee.. alleen Ziggo Go gebruikt denk ik het 2.0 stereo ipv het 5.1 spoor ( waar het iig in fout gaat )

en zouden de replay uitzendingen gewoon opnames zijn van de normale uitzendingen?

[ Voor 23% gewijzigd door SMSfreakie op 21-09-2018 17:58 ]

404 Signature not found

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:47:
Ik kijk Late Night meestal via RTL XL, wat me opvalt is dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dus ook RTL kan hun eigen streams niet eens perfect weergeven.

• SMSfreakie
  • Niet online
helaas er nog niet aan toe gekomen.. om het eens te checken..

als het nou meerdere malen per uur voor kwam was het een stuk makkelijker :D

404 Signature not found

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hoe warm wordt het technicolor 7210 bij jullie? Of mag die worden??

Ik meet 42c in het midden en boven in, terwijl die los staat in een “koele” kelderkast (IR thermometer).
Weinig tot geen belasting qua internet of intern netwerk. Hij deelt DHCP uit en een paar connectie op 2,4/5ghz. Andere devices zitten op de Ziggo-AP....

American Express vraagbaak

• menzo
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:32:
Hoe warm wordt het technicolor 7210 bij jullie? Of mag die worden??

Ik meet 42c in het midden en boven in, terwijl die los staat in een “koele” kelderkast (IR thermometer).
Weinig tot geen belasting qua internet of intern netwerk. Hij deelt DHCP uit en een paar connectie op 2,4/5ghz. Andere devices zitten op de Ziggo-AP....
Kan nog wel. Maar erg zuinig zal hij niet zijn.

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Stinger_Ventura Bekend euvel van dit apparaat, verbruikt maar liefst 15W (ca. € 30,- per jaar aan stroom) en wordt behoorlijk warm.

• SMSfreakie
  • Niet online
mijn 7210 wordt ook best warm.. maar goed die staat in een kastje boven de NAS en switch :P (achterwand vd kast er wel uit)

en dan staat die in bridge mode... maar hek de Ubee die ik er voor had was ook geschikt als warmhoudplaatje voor je koffie :P

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 93 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic