@
Carboy54 Waar je manueel mee kunt testen zijn instellingen voor de normaal funcies.
Ik gaf als hint pompstand 1, de stand-by stand als de compressor niet loopt ligt, nog stuk lager dan pompstand 1 tenminste bij de 6kW.
Er wordt dan nog minder vermogen voor de circulatieppomp vrijgegegeven en als de flowswitch even afvalt in de countdown periodes van telkens 9 minuten dan heb je een H62.
Voor testen is pompstand het dichtste wat erbij in de buurt komt.
Er zijn gewoon kleine details die niet in de documentatie van Panasonic staan en waar je in praktijk tegen aanloopt als je een minder gebruikelijke configuratie gebruikt.
Bijv de circulatie altijd boven minimale flow houden, zoals in mijn circuits met de circulatiepompen in grijs weergegeven in "Mijn schema" geeft ook een H62 storing, want op bepaalde momenten test de controller nog of de flowswitch nog functioneert en zelf met een meet interval van 10 seconden voor flowmeter is te traag om die momenten terug te zien in de datastroom.
Je wilt de advies flow met een zo laag mogelike pompstand halen, want bijv bij de 6kW in lage deellast maakt pompstand 3 of 4 een verschil van tot 0,5 voor DCOP uit.
Voor een open verdeler of buffer als openverdeler is vaak pompstand 1 nog te hoog vandaar ook bij Aquarea club die alle een warmtemeter hebben, knutselen aan een "
UWP bremse" tov van jou gebruikte pompstand scheelt dat vlot 75-125kWh per jaar.
@
zw7 Wees voorzichting met op deze manier vergelijken
Bijv De Mitsibishi staat als 13kW en LG en Nefit als 7kW WP's in de
ISDE lijst van RVO en dat heeft zijn reden omdat RVO voor alle de zelfde regels voor specs gebruikt
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant