Noord27 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:28:
[...]
Als je het gehaal bullet-proof aanlevert handelen ze die als eerste af is mijn ervaring. Duidelijk de rekeningnummers en factuurnummers even met gele markeerstift aangestreept. Zien ze meteen dat het met elkaar klopt. In 3 weken geld binnen.

Voor beide was bij mij 8+ weken, incl discussie/vragen over inpassing ivm de extra voorwaarde die enkel in 2e helf van 2016 van toepassing was over wel/niet gekoppeld systeem.
Twee WP's kan al vrij snel door beide op een ontkoppel buffer aan te sluiten of zo'n groot afgifte systeem te hebben dat beide een eigen circuit kunt geven, daar is weinig pionieren aan.
Al mijn gesleutel is vanwege meer flexibel willen zijn en zelf kunnen bepalen, wanneer en/of ik afneem of eigen PV-opwek gebruik, want uit oogpunt van verwarmingcomfort kan ik ze gewoon laten pruttelen
Voor flexibel hebben best wel wat voor over, een aantal woningen aan begin van mijn straat hebben meegedaan aan zo'n pilot voor flexibel tarief, dat zou een flinke horror voor de E-rekening zijn met de uurtarieven die daar voorbij kwamen, want ik moet mijn E-rekening wel zelf betalen.
Als ook dat ik geen SDE voor mijn PV heb en dan komen negatieve leveringsprijzen redelijk aan, als dat ter stimulering van transitie ook EB op elektra nogeens verlaagd kan worden met een EB-schuif, daarvoor ligt zelfs een concreet advies van, voor het komende kabinet van de top van diverse ministeries
Vanwege salderen is momenteel een homeaccu niet echt rendabel, maar met zulke uurtarieven die daar toen voorbij kwamen, kwam zelf <5j inzicht en een xx KWh homeaccu is nog altijd een flinke investering.
Flexibel tarief heeft namelijk als groot neven-effect synchronisatie van piek-netbelasting met nog meer netverzwaring om de hoek.
Steevast komt steeds het argument om de leveringsprijzen dan maar, zelfs een dag van te voren, niet meer bekend te maken, omdat de verschillen benodigd om netverzwaring uit te stellen tussen hoogste en laagste uur/kwartiertarief vrij groot zijn en het net met 1,5kW gelijktijdigheid is relatief zwak vanwege een gasland waren.
Bij eerdere pilots waren die al een factor 20-30x voor uurtarieven en dat met een hele lijst aan restricties, als dan niet toegestaan of niet zelf EV te laden of op welk moment van de dag de WP loopt enkel een gewenste ruimtetemperatuur kunnen aangeven.
Flexibel tarief vanuit oogpunt netverzwaring verzachten en uitstellen, zijn het groeiend aantal energieleveranciers, met al keuze uit 56 als kleinverbruiker, ook overbodig.
Energieleveranciers die juist kansen zien in flexibel tarief, vanwege meer "price volatility", want het aantal aanbieders groeit en de overgang naar gasloos gaat met verschuiving en reductie van de cashflow (aardgas 15-30ct/eenheid wordt vervangen door 2kWh met 4-7ct/eenheid) en verschuivingen zoals naar WoCo"s zoals bij NoM renovaties van huurwoningen en "sleepnet vissen" van warmtenetten icm gemeentes, die nu al niet eens concurrerend is tov aardgas ook al hoeven ze de energiebelasting nog niet eens af te dragen die wel in de prijs verwerkt is en je verruilt een vastrecht voor een nog hogere
(vastrechtwoeker)
Buiten de wens voor gasloos voor huishoudens is er nog steeds maar weinig concreet over hoe dat vorm dient te krijgen met al die partijen en met blockchain is ook nog lokale decentraal platformen en microgrids mogelijk zonder landelijk of centraal leverende derden nodig zijn.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant