Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Fireshade schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:28:
Ook aan de gebruikerskant kan je nog weinig op WP8.1. Het is echt een afgesloten platform.
Rechten die je aanpast op je Microsoft account worden ook niet meer doorgegeven op je WP8.1 mobiel.
Stel bijv. dat op het account ooit was ingesteld dat je geen apps mag installeren op de WP8.1 mobiel, en je wijzigt dat nu naar wel, dan zal je WP8.1 mobiel dat nooit weten. Die zit locked op de instellingen die je had op de datum (?) waarop MS support voor WP8.1 beëindigde.
Klopt - ik gebruik mijn L820 / WP8 nog redelijk vaak.

Op vakantie (perfecte navigatie in de oude Windows Maps), als test-device (development voor telefoons met kleinere schermen), etc...

Maar bv. backuppen en terugzetten werkt niet meer - ik zit 'stuck' op een backup van maanden terug.

Synchronisatie werkt niet (goed) meer, etc...

Terwijl het toestel nog steeds snel, top-notch en brand-new is (geen defecten).
It's all clear now...

Nu pas? >:)

Leuk dit soort filmpjes, maar deels is dit ook makkelijk te praten achteraf. Helaas weet je op het moment niet altijd dat je foute keuzes maakt. En jammer dat het zo gelopen is, naar mijn gevoel heeft MSFT ook redelijk snel en zonder een duidelijke aankondiging de stekker er uitgetrokken.

Ik ben inmiddels overgestapt, maar vind het nog steeds jammer…. :'(

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:53
De laatste tijd heb ik met de app "kaarten" veel problemen. Als ik wil navigeren naar een locatie, dan wordt ofwel de locatie niet gevonden, ofwel wordt er genavigeerd naar een willekeurige locatie. In ieder geval kan ik dus niet meer fatsoenlijk navigeren en is de app bij mij volkomen onbetrouwbaar.

Ik heb de telefoon al een hard-reset gegeven en heb ook de laatste update via windows update binnen gehaald. Ook heb ik al waze gedownload, maar die geeft telkens een foutmelding. Internet staat aan tijdens het navigeren, evenals locatie. Het lijkt niet uit te maken of ik 4G of wifi gebruik. Ik kan zo snel geen oplossing vinden op google. Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon nodig heb, of heeft iemand nog een tip om dit te fixen? Navigeren is een erg belangrijke feature voor mij. Ondanks dat de support 'gedropt' is, werkt de telefoon (afgezien van het navigeren) nog prima en ik krijg nog steeds maandelijks beveiligingsupdates. Dus eigenlijk wil ik eerst proberen om de navigatiefunctionaliteit weer werkend te krijgen. Als iemand nog een alternatieve app weet, dan is dat ook prima. Ik navigeer veel tijdens het fietsen, dus ondersteuning voor de fiets is mooi meegenomen.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02:04
hoi1234 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:54:
De laatste tijd heb ik met de app "kaarten" veel problemen. Als ik wil navigeren naar een locatie, dan wordt ofwel de locatie niet gevonden, ofwel wordt er genavigeerd naar een willekeurige locatie. In ieder geval kan ik dus niet meer fatsoenlijk navigeren en is de app bij mij volkomen onbetrouwbaar.

Ik heb de telefoon al een hard-reset gegeven en heb ook de laatste update via windows update binnen gehaald. Ook heb ik al waze gedownload, maar die geeft telkens een foutmelding. Internet staat aan tijdens het navigeren, evenals locatie. Het lijkt niet uit te maken of ik 4G of wifi gebruik. Ik kan zo snel geen oplossing vinden op google. Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon nodig heb, of heeft iemand nog een tip om dit te fixen? Navigeren is een erg belangrijke feature voor mij. Ondanks dat de support 'gedropt' is, werkt de telefoon (afgezien van het navigeren) nog prima en ik krijg nog steeds maandelijks beveiligingsupdates. Dus eigenlijk wil ik eerst proberen om de navigatiefunctionaliteit weer werkend te krijgen. Als iemand nog een alternatieve app weet, dan is dat ook prima. Ik navigeer veel tijdens het fietsen, dus ondersteuning voor de fiets is mooi meegenomen.
Locatie / GPS werkt wel dan?

• hoi1234
GerCor schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:38:
[...]

Locatie / GPS werkt wel dan?
Geen idee eigenlijk. Maar als het aan de GPS ligt, valt het natuurlijk niet te fixen. Ik krijg wel de mogelijkheid om vanaf mijn locatie te navigeren. Maar als ik de route dan wil berekenen, gaat 't fout.

Vanaf een adres i.p.v. De huidige locatie navigeren gaat ook fout.

hoi1234 wijzigde deze reactie 17-11-2018 14:20 (8%)

hoi1234 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:17:
[...]
Geen idee eigenlijk. Maar als het aan de GPS ligt, valt het natuurlijk niet te fixen. Ik krijg wel de mogelijkheid om vanaf mijn locatie te navigeren. Maar als ik de route dan wil berekenen, gaat 't fout.

Vanaf een adres i.p.v. De huidige locatie navigeren gaat ook fout.
@hoi1234, GPS Satellite app uit de store halen. Wifi en mobile data uitschakelen en dan kijken of je locatie vastgesteld kan worden?

A smile a day....

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:57

P_Tingen

omdat het KAN

Als je dataverbruik geen probleem vind, zou ik zeggen: gebruik gewoon google maps. Je kan deze pinnen op het startscherm of evt met de PAWA app als bijna-native applicatie gebruiken. Dat laatste heb ik gedaan en het werkt prima. Maar ja, wel datagebruik.

... en gaat over tot de orde van de dag

hoi1234 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:54:

Offline wordt er bij mij niets gevonden, zelfs de Keizergracht in Amsterdam niet.

Voor nood gebruik ik Sygic (gratis versie, offline kaarten) maar ik heb altijd een L820 met de oude Maps bij me, die perfect werkt.

Maps onder W10M is pure bagger, vind ik.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nog meer mensen problemen met de Dilbert app? Sinds een paar dagen krijg ik geen nieuwe strips meer binnen.

• hoi1234
deathgrunt schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:11:
[...]

Offline wordt er bij mij niets gevonden, zelfs de Keizergracht in Amsterdam niet.

Voor nood gebruik ik Sygic (gratis versie, offline kaarten) maar ik heb altijd een L820 met de oude Maps bij me, die perfect werkt.

Maps onder W10M is pure bagger, vind ik.
Nee, inderdaad. Offline vindt de kaarten app absoluut niks. Wat bedoel je precies met de oude maps?
P_Tingen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:02:
Als je dataverbruik geen probleem vind, zou ik zeggen: gebruik gewoon google maps. Je kan deze pinnen op het startscherm of evt met de PAWA app als bijna-native applicatie gebruiken. Dat laatste heb ik gedaan en het werkt prima. Maar ja, wel datagebruik.
Zou er eens naar gaan kijken. Zou toch mooi zijn als de telefoon nog even blijft werken.

Overigens is het niet gewoon verstandiger om over te gaan op android? Lees nu ook op de voorlaatste pagina, dat zelfs microsoft het updaten van apps blokkeert. Dus na verloop van tijd zal alles als een kaartenhuis instorten? Volgende week vrijdag is het black-friday, liever dat ik dan iets aan schaf dan over een half jaar. Scheelt toch weer 50 euro waarschijnlijk.
hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:07:
[knip]
Overigens is het niet gewoon verstandiger om over te gaan op android? Lees nu ook op de voorlaatste pagina, dat zelfs microsoft het updaten van apps blokkeert. Dus na verloop van tijd zal alles als een kaartenhuis instorten? Volgende week vrijdag is het black-friday, liever dat ik dan iets aan schaf dan over een half jaar. Scheelt toch weer 50 euro waarschijnlijk.
Als je daar al over twijfelt, gewoon doen. Ik zie dagelijks goede aanbiedingen voor Android toestellen voorbij komen, daarvoor hoef je BF niet af te wachten.

Mocht je graag over Android als vervanger van je huidige toestel willen praten met anderen, daar is al een topic voor aangemaakt; W10M is dood... door naar Android :)

A smile a day....

• hoi1234
hardware-lover schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:39:
[...]

@hoi1234, GPS Satellite app uit de store halen. Wifi en mobile data uitschakelen en dan kijken of je locatie vastgesteld kan worden?
Wat moet ik daar precies zien? Ik krijg namelijk gewoon mijn locatie
hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:40:
[...]
Wat moet ik daar precies zien? Ik krijg namelijk gewoon mijn locatie
Je twijfelde of je GPS nog wel zou werken? Als je wifi en mobiele data uitschakelt dan kan de positie enkel nog via GPS worden vastgesteld. Zou deze niet meer werken, dan krijg je geen locatie en GPS info. Het leek mij duidelijk wat de bedoeling was, blijkbaar toch niet helemaal ;)

A smile a day....

• hoi1234
hardware-lover schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:42:
[...]

Je twijfelde of je GPS nog wel zou werken? Als je wifi en mobiele data uitschakelt dan kan de positie enkel nog via GPS worden vastgesteld. Zou deze niet meer werken, dan krijg je geen locatie en GPS info. Het leek mij duidelijk wat de bedoeling was, blijkbaar toch niet helemaal ;)
Dus dan kan ik concluderen dat met de gps niks mis is.

Denk dat ik dan toch maar een nieuwe telefoon koop. Google maps icm pawa is niet meer dan een kaart met de route. Ik heb liever dat de telefoon aangeeft welke kant ik op moet. Sygic werkt ook niet relaxt voor mij. Daarbij komt dat het OS één groot instabiel kaartenhuis is. Het is alleen fe vraag wanneer 't instort.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Mijn L950 had dat probleem ook, MS heeft maps gewoon goed verneukt, want er was een tijd dat het gewoon goed genoeg werkte, natuurlijk was het geen Here, maar toch.

Zelf ben ik sinds een week of twee over naar een Sony XZ3, prima telefoon en Android is zowaar best okay geworden.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:13:
[knip]

Denk dat ik dan toch maar een nieuwe telefoon koop. Google maps icm pawa is niet meer dan een kaart met de route. Ik heb liever dat de telefoon aangeeft welke kant ik op moet. Sygic werkt ook niet relaxt voor mij. Daarbij komt dat het OS één groot instabiel kaartenhuis is. Het is alleen fe vraag wanneer 't instort.
Smaken verschillen, dit zonder twijfel. W10M draait op mijn toestel minstens zo stabiel dan het Android op mijn andere toestel. Sygic vind ik verder meer dan prima draaien onder W10M, maar buiten een recente kaart_update mag je verder (logischerwijze) geen app updates verwachten. Op zich vind ik dit helemaal zo erg nog niet want onder Android vind ik Sygic eigenlijk minder prettig bij gebruik, blijkbaar zijn ze nogal doorgeslagen met toeters en bellen op dat OS, tamelijk overdone.

Er zijn natuurlijk ook nog navigatie-alternatieven maar ik ga ze niet meer aanhalen, dat is al eerder eens ter sprake gekomen. Hier of in een ander Windows mobiel topic.

Zoals al eerder opgemerkt, als je in je hoofd de overstap heb gemaakt dan begin je gisteren met het in de gaten houden van aanbiedingen binnen het budget wat beschikbaar is. Moet niet moeilijk zijn, hoewel....., het Android mobiele aanbod is bijna ondoorgrondelijk v.w.b. wat te kiezen 8)

A smile a day....

• GerCor
RobinHood schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:37:
Mijn L950 had dat probleem ook, MS heeft maps gewoon goed verneukt, want er was een tijd dat het gewoon goed genoeg werkte, natuurlijk was het geen Here, maar toch.

Zelf ben ik sinds een week of twee over naar een Sony XZ3, prima telefoon en Android is zowaar best okay geworden.
Microsoft gebruikt de Kaarten van HERE. Wat kun je daar aan verneuken? HERE loopt alleen hopeloos achter. Dat is voor mij het grootste probleem.
GerCor schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:04:
[...]
Microsoft gebruikt de Kaarten van HERE. Wat kun je daar aan verneuken? HERE loopt alleen hopeloos achter. Dat is voor mij het grootste probleem.
@GerCor, ze gebruiken (verouderde) kaartdata van HERE, HERE maps zelf is meer up to date. Als je bepaalde gebieden via Bing maps (met HERE data), of de HERE WeGo website vergelijkt, dat vallen de verschillen wel op.

Los daarvan is het idd zo dat de Kaarten app op W10M nooit helemaal het je van het geweest, en na een bepaalde W10M update hebben ze deze (vooral de kaarten), nog eens verder flink uitgekleed. Nee, als ik zou moeten navigeren via Kaarten dan had ik het toestel al aan de kant geschoven daarvoor.

A smile a day....

• GerCor
hardware-lover schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:15:
[...]

@GerCor, ze gebruiken (verouderde) kaartdata van HERE, HERE maps zelf is meer up to date. Als je bepaalde gebieden via Bing maps (met HERE data), of de HERE WeGo website vergelijkt, dat vallen de verschillen wel op.

Los daarvan is het idd zo dat de Kaarten app op W10M nooit helemaal het je van het geweest, en na een bepaalde W10M update hebben ze deze (vooral de kaarten), nog eens verder flink uitgekleed. Nee, als ik zou moeten navigeren via Kaarten dan had ik het toestel al aan de kant geschoven daarvoor.
Je hebt gelijk. Een paar vernieuwingen in de wegen, waarvan ik weet dat ze zijn aangepast, niet te vinden op Kaarten (zelfs de PC W10) maar wel op HERE We Go website.

In mijn auto gebruikt de Discover Pro ook HERE. Eind november weer een update. Ik ben benieuwd.
hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 00:07:
[...]

Nee, inderdaad. Offline vindt de kaarten app absoluut niks. Wat bedoel je precies met de oude maps?
[...]
Here (Maps) - die werkte (en werkt) perfect (voor mij).
P_Tingen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:49:
Nog meer mensen problemen met de Dilbert app? Sinds een paar dagen krijg ik geen nieuwe strips meer binnen.

Ik heb het even voor je uitgezocht - als je de app opstart, probeert deze contact te leggen met oa. deze adressen;

http://dilbert.com:443

http://dilbert.com/strip/1999-08-15/

Die geven een error terug, waarna de app probeert een comic van de vorige dag in te laden (dat zie je onderaan, allemaal dagen die worden afgespeurd op mogelijk contact met het moederschip).

Als je de adressen direct in de browser opent (met https:// er voor) dan heb je wel beeld - dus het zou moeten werken.

Ik denk dat ze aan de server-kant de https-redirect niet goed hebben ingesteld of gewoon de app blokkeren sinds een tijdje...

• RobinHood
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:04:
[...]

Met de kaarten zelf is weinig mis, maar dingen als navigatie werken vaak gewoon slecht of niet. Adressen waar ik al 5x heen genavigeerd ben worden niet meer gevonden, huidige locatie wordt niet gevonden ook al is er gewoon een GPS-fix, locatie wordt niet bijgewerkt tijdens het rijden, gyroscoop is vaak finaal van het padje af, en tja, veel meer valt er niet te verprutsen.

Had er eerder geen last van, maar na een update begin dit jaar ofzo was het gewoon kut met peren. Het is een slecht teken dat de navigatie in je 13 jaar oude auto beter werkt dan die van je smartphone :X

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

RobinHood schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:59:
[...]
Met de kaarten zelf is weinig mis, maar dingen als navigatie werken vaak gewoon slecht of niet. Adressen waar ik al 5x heen genavigeerd ben worden niet meer gevonden, huidige locatie wordt niet gevonden ook al is er gewoon een GPS-fix, locatie wordt niet bijgewerkt tijdens het rijden, gyroscoop is vaak finaal van het padje af, en tja, veel meer valt er niet te verprutsen.

Had er eerder geen last van, maar na een update begin dit jaar ofzo was het gewoon kut met peren. Het is een slecht teken dat de navigatie in je 13 jaar oude auto beter werkt dan die van je smartphone Kaarten/Maps :X
Zo, nu klopt het wat beter :+

Er kan prima genavigeerd worden met een W10M toestel, enkel niet als je de Kaarten App daarvoor gebruikt.

A smile a day....

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-01 21:03
De al oude here maps/ drive.
Levenslang genieten van een goede app.
Alleen wist niet dat ik nog zo kort te leven had, want korte tijd daarna was het afgelopen met de pret.

http://hengelsportvereniging-excelsior.mysites.nl/

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

deathgrunt schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:54:
[...]
[Afbeelding]

Ik heb het even voor je uitgezocht - als je de app opstart, probeert deze contact te leggen met oa. deze adressen;
...
Ik denk dat ze aan de server-kant de https-redirect niet goed hebben ingesteld of gewoon de app blokkeren sinds een tijdje...
Tnx, ik heb nu maar de website aan mijn startscherm gepind. Werkt eigenlijk net zo goed om de strips te lezen.

• GerCor
RobinHood schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:59:
[...]

Had er eerder geen last van, maar na een update begin dit jaar ofzo was het gewoon kut met peren. Het is een slecht teken dat de navigatie in je 13 jaar oude auto beter werkt dan die van je smartphone :X
Haha, dat is nogal wat ja. Zelf gebruik ik die prachtig vormgegeven app al meer dan een jaar niet meer. Navigatie zit ingebouwd in mijn 'nieuwe' auto. Ik had er nog even aan gedacht om het vandaag te testen, of bij mijn 950 Kaarten nog wel gewoon werkt maar dacht: 'ah ja, en dan?' Ik gebruik het niet meer. :+
Gisteren mijn Sony Xperia XZ2 Premium getest tijdens een concert (High Voltage, AC/DC coverband), om te kijken of deze de kwaliteit halt van de Lumia 950XL. Ik moet zeggen, zeker niet ontevreden. Qua video beeld (full HD) schelen beide telefoons elkaar niet veel, qua geluid is de Lumia toch beter. Het geluid is niet slecht, maar recht voor de speakers vindt de Sony het toch minder leuk, iets meer overstuurd, en volume verloopt. De video op facebook gezet, zit nu al op de 900 views ;-)

De foto's zijn ook niet slecht, al is de compressive van de JPEG bestanden redelijk hoog, je kan hier niets instellen, RAW opslaan gaat ook niet.

De Sony is toch een waardige vervanger van de Lumia, al mis ik hem wel regelmatig :?

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-01 20:55
Omdat de batterij van de lumia 930 steeds sneller leeg loopt maar op de aanbidding van de Aldi af gegaan en de Sony Xperia XA1 Plus aangeschaft. Geen slecht toestel, maar jeetje, privacy lijkt stukken minder als bij microsoft (gevoel) en de camera op de Lumia is toch best nog wel goed. :/

Hopen dat het went.

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17-01 21:58
satya schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:42:
Omdat de batterij van de lumia 930 steeds sneller leeg loopt maar op de aanbidding van de Aldi af gegaan en de Sony Xperia XA1 Plus aangeschaft. Geen slecht toestel, maar jeetje, privacy lijkt stukken minder als bij microsoft (gevoel) en de camera op de Lumia is toch best nog wel goed. :/

Hopen dat het went.
Waarom geen nieuwe batterij in de 930? Heb ik laatst zelf zonder problemen vervangen.

• satya
richdb schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:14:
[...]

Waarom geen nieuwe batterij in de 930? Heb ik laatst zelf zonder problemen vervangen.
Gedaan, maar origineel is niet of nauwelijks aan te komen en de nieuwe niet originele accu komt niet bovven de 80% bij laden. Ergens hoopte ik het wel tot 2019 vol te kunnen houden.

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17-01 21:58
satya schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:55:
[...]

Gedaan, maar origineel is niet of nauwelijks aan te komen en de nieuwe niet originele accu komt niet bovven de 80% bij laden. Ergens hoopte ik het wel tot 2019 vol te kunnen houden.
Ik heb deze (niet originele) batterij. Geen problemen mee en laad gewoon op tot 100%.

https://www.subtel.nl/Acc...h&searchparam=lumia%20930

• Chiel
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 05-01 20:52
Hier net een melding op een 920 (8.1) dat whatsapp gekocht of gede-installeerd moest worden. Pop up niet te sluiten en dus maar voor de-install gekozen om daarna te herinstalleren. Maar ook na een herstart, softreset 4g of wifi, allemaal error 805a0193 bij een herinstall ;(

Chiel wijzigde deze reactie 06-12-2018 21:17 (3%)

Chiel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:16:
Hier net een melding op een 920 (8.1) dat whatsapp gekocht of gede-installeerd moest worden. Pop up niet te sluiten en dus maar voor de-install gekozen om daarna te herinstalleren. Maar ook na een herstart, softreset 4g of wifi, allemaal error 805a0193 bij een herinstall ;(
Je zit met je vraag eigenlijk in het verkeerde topic @Chiel ? Ik weet dat het geen storm meer loopt in dit of het WP81 topic, toch ben je meer op je plek met je probleem (en mogelijke hulp) in onderstaande topics?

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen

[WhatsApp voor Windows Phone] Ervaringen & Discussie

A smile a day....

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:50
Psst, de december update voor Windows 10 Mobile is uit...

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En wat is er gewijzigd behalve het versienummer van het OS?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:50
Dat dus!
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4478936

witterholt wijzigde deze reactie 11-12-2018 20:12 (10%)

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-01 16:11
witterholt schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:00:
Psst, de december update voor Windows 10 Mobile is uit...
Verrek...

Ik mis (na twee weken) patch Tuesday al... ;(

Op mijn iPhone is het altijd maar gokken wanneer er een update verschijnt.
PaT schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:09:
En wat is er gewijzigd behalve het versienummer van het OS?
Dat we weer één maand dichter bij einde support gekomen zijn 🤔

A smile a day....

• FreshM
  • Laatst online: 18-01 01:04
hardware-lover schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:01:
[...]

Dat we weer één maand dichter bij einde support gekomen zijn 🤔
Ik wacht dat moment niet meer af. Sinds afgelopen week ben ik terug naar iOS na 3 (toch wel plezierige) jaren Windows Phone 8.1 en Windows 10 Mobile. Het eerste jaar een Lumia 640 en vervolgens 2 jaar de Lumia 950. De 950 ligt hier nog naast me als referentie voor dingen die nog overgezet moeten worden naar de iPhone.
Hopelijk komt er toch weer een Windows-telefoon in de toekomst, dan ben ik wellicht weer van de partij.

Update: m'n L950 laadt nu een Windows-update.

FreshM wijzigde deze reactie 11-12-2018 22:05 (3%)

FreshM schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:01:
[...]
Ik wacht dat moment niet meer af. [knip]
Ik wel verwacht ik, als het toestel dit zelf toestaat. En daarna blijf ik het misschien ook nog gebruiken want het gaat nog prima zo. Geen beveiligingsupdates meer op een W10M toestel kan minder kwaad verwacht ik dan op een Android of IOS.

Zit ik hier ook nog met een in augustus 2017 geïntroduceerd Android toestel, zijn ze er na mei jl al mee gestopt om deze nog beveiligingsupdates te geven, om van een (beloofde) OS update maar niet te spreken. Het is nu niet om te zeggen dat het oorspronkelijk om een goedkoop toestel gaat, verre van zelfs.

Afijn, we kunnen nog een tijd vooruit nu. Toestel met uitstekende camera-eigenschappen, en verder prima voor mijn mobiele behoeftes, en een (huis)toestel met een ruime hoeveelheid aan beschikbare apps indien nodig. d:)b

A smile a day....

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
(jarig!)
Gisteren na 4 maanden weer even een paar foto's gemaakt met mijn 950XL. Wat een apparaat, en wat een foto's :9~

Ook erg blij met mijn nokia 8, maar die foto's zijn wel erg brak. Apps op android zijn daarentegen is een verademing, op de reclame na.

Ach ja.

• satya
robkrekel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:20:
Gisteren na 4 maanden weer even een paar foto's gemaakt met mijn 950XL. Wat een apparaat, en wat een foto's :9~

Ook erg blij met mijn nokia 8, maar die foto's zijn wel erg brak. Apps op android zijn daarentegen is een verademing, op de reclame na.

Ach ja.
Hier ook over naar droid. Niets mis mee op de xperia, maar je voelt je toch aan alle kanten besnuffelt en dat had ik met WM toch stukken minder. Met ABP kun je redelijk veel reclame buiten houden in elk geval.

• GerCor
satya schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:24:
[...]

Hier ook over naar droid. Niets mis mee op de xperia, maar je voelt je toch aan alle kanten besnuffelt en dat had ik met WM toch stukken minder. Met ABP kun je redelijk veel reclame buiten houden in elk geval.
Ik heb geen enkele app met reclame. Toch heel veel apps die op W10M niet beschikbaar zijn.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-01 14:36

Wailing_Banshee

You're Next

GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:18:
[...]

Ik heb geen enkele app met reclame. Toch heel veel apps die op W10M niet beschikbaar zijn.
Ik ook niet...

Maar tot nu toe blijft het enige voordeel (voor mij) van Android is dat er veel meer apps beschikbaar zijn van diensten die ik gebruik. Ik blijf het een bagger OS vinden...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Meer mensen die er last van hebben dat de App Store op Mobile niet meer kan zoeken?

Ik bedoel niet dat de zoekbutton onder / achter de status-tray (of hoe het ook heet) verdwijnt - dat is een bekend probleem.

Maar als je op de searchbutton drukt, gebeurt er niets... bij mij.

Ik kan dus geen apps meer zoeken / vinden / downloaden.

Work-a-round is dat ik de store open via Edge, daar zoek, en vervolgens op de blauwe GET NOW button druk, waarmee de App Store met die specifieke app wordt geopend, maar dat is niet te doen;

Ik ontwikkel nog steeds apps voor WP8 / W10M en kan mijn eigen apps dus niet eens meer terugvinden...

• Amadeus1966
deathgrunt schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:55:
Meer mensen die er last van hebben dat de App Store op Mobile niet meer kan zoeken?

Ik bedoel niet dat de zoekbutton onder / achter de status-tray (of hoe het ook heet) verdwijnt - dat is een bekend probleem.

Maar als je op de searchbutton drukt, gebeurt er niets... bij mij.

Ik kan dus geen apps meer zoeken / vinden / downloaden.
Yep, dikke drama hier.
Je hebt nog geluk....ik heb helemaal geen zoekopties meer.

Een enkele keer lukt dat bij mij niet, maar in de meeste gevallen gaat het zoeken nog wel goed. Het zoek icoon is te ver naar boven geplaatst met de laatste app update. Dat is overigens alweer even geleden, zowat 1½ maand geleden. Microsoft vind het schijnbaar wel prima zo.

http://allaboutwindowspho...re_news_Microsoft_car.php

Er is echter wel meer naar zijn grootjes geholpen bij de update, niet alleen het zoeken gaat lastiger. Probeer bijv. maar eens een recensie aan te passen?

Nope, verdiend geen schoonheidsprijs, eerder de schijtlijster award.

A smile a day....

hardware-lover schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:06:
Een enkele keer lukt dat bij mij niet, maar in de meeste gevallen gaat het zoeken nog wel goed. Het zoek icoon is te ver naar boven geplaatst met de laatste app update. Dat is overigens alweer even geleden, zowat 1½ maand geleden. Microsoft vind het schijnbaar wel prima zo.

http://allaboutwindowspho...re_news_Microsoft_car.php

Er is echter wel meer naar zijn grootjes geholpen bij de update, niet alleen het zoeken gaat lastiger. Probeer bijv. maar eens een recensie aan te passen?

Nope, verdiend geen schoonheidsprijs, eerder de schijtlijster award.
Dat het te ver naar boven is geschoten, weet ik - WMPowerUser had daar een mooi artikel aan besteed (nobody at Microsoft gives a shit anymore about mobile).

Maar dat staat er los van; met een halve vinger kan je het icoon nog net indrukken... alleen gebeurt er bij mij niets (je ziet geen zoekveld verschijnen).

En inderdaad, de App Store is totaal kapot, ook qua lay-out... lege gebieden, drie grijze strepen onder elkaar, witte iconen op een witte achtergrond, reviews die zo ver inspringen dat 50% van de breedte wordt opgevuld met witruimte, etc... totale chaos.

Wel vreemd, omdat het een UWP-app is en dus ook op kleine schermen "zou" moeten werken (kleine tablets, desktop-Windows met klein app-window, etc...).

Maar goed, zoals WMPowerUser al meldde... nobody at Microsoft gives...
@deathgrunt, op mijn toestel gaat het met vrijwel iedere poging nog goed. Zoekregel klapt open en karakters kunnen getyped worden, en bij een zinnige zoekopdracht volgen er, na enkele karakters, ook apps die zouden kunnen voldoen.

Het e.e.a. zal beslist afhankelijk kunnen zijn van een relatieve schermgrootte en de resolutie van dat scherm?

A smile a day....

hardware-lover schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:38:
@deathgrunt, op mijn toestel gaat het met vrijwel iedere poging nog goed. Zoekregel klapt open en karakters kunnen getyped worden, en bij een zinnige zoekopdracht volgen er, na enkele karakters, ook apps die zouden kunnen voldoen.

Het e.e.a. zal beslist afhankelijk kunnen zijn van een relatieve schermgrootte en de resolutie van dat scherm?
Ik heb een L950, daar werkt het niet meer.

Op de L820 werkt de totale store niet, maar dat is logisch omdat MS de stekker voor WP8.x er vorige maand uit heeft getrokken.

Soms krijgt de L820 nog contact met de store, maar meestal krijg ik enkel een cryptische error-message en crashed de app.

Downloaden, updaten en backuppen is op de L820 niet meer mogelijk - de L950 wacht dit scenario komend jaar, helaas.
Zo ziet het er op een 950XL uit.

hardware-lover wijzigde deze reactie 22-12-2018 16:44 (12%)

A smile a day....

• beste-spellen
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:32
Dan draaien jullie niet de laatste versie? :? Bij mij wordt de ruimte van de statusbalk inmiddels al weer een tijdje vrij gehouden, zodat de icoontjes van de Store er allemaal netjes onder komen te staan. Zoals het was voordat een update de boel liet instorten.
@beste-spellen, jawel hoor, of de app moet binnen nu en een half uur geleden nog een update ontvangen hebben?

Rest de vraag, wanneer heb jij op welk toestel en met welke Windows mobiele versie die Store app update ontvangen dan?

A smile a day....

• beste-spellen
@hardware-lover Volgens de store zelf is deze voor het laatst op 16-12 bijgewerkt, HP Elite x3, Windows 10 Mobile december update 15254.544 op release preview ring.

WinStore
@beste-spellen, dan gloort er nog hoop? Dit is niet het release preview (Insider) topic dus wij kunnen wat achterlopen.

Versie 11810.1001.12.0 is nu nog beschikbaar voor Productie, jij zit op 11811.1001.12.0 zo te zien.

A smile a day....

hardware-lover schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:45:
@beste-spellen, dan gloort er nog hoop? Dit is niet het release preview (Insider) topic dus wij kunnen wat achterlopen.

Versie 11810.1001.12.0 is nu nog beschikbaar voor Productie, jij zit op 11811.1001.12.0 zo te zien.
Het moet niet gekker worden; een update van Microsoft die zowaar een echte bug plet / iets toevoegt aan mobiel :p

• beste-spellen
deathgrunt schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:08:
Het moet niet gekker worden; een update van Microsoft die zowaar een echte bug plet / iets toevoegt aan mobiel :p
Nou ja, gefixt... Je moet de store nog even niet in Landscape mode gebruiken op je telefoon, dan klopt de layout alsnog niet :p maar ze zijn op de goede weg!

• opdiefiets
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 13:38
Jammer genoeg werkt de kaarten app niet echt lekker meer. De app zelf vindt geen adressen meer op de offline kaarten en zoeken via internet biedt vervolgens ook geen soelaas. Soms vindt de app wel een adres, maar de meeste tijd niet meer.
Ik gebruik de app als navigatie met autorijden en om te voet ergens naar toe te lopen. Alleen opgeslagen adressen werken nog wel goed. Ik las in dit topic dat ik niet de enige ben.

Heeft er iemand nog een tip? Ik wil nog mijn lumia950 nog wel blijven gebruiken.
@opdiefiets, je zou Mapfactor eens kunnen proberen. En dan met de gratis kaarten optie. Het Pro gedeelte (betaald), wordt niet meer ondersteund door de app. Ook voetganger kan gekozen worden.

A smile a day....

opdiefiets schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:50:
Jammer genoeg werkt de kaarten app niet echt lekker meer. De app zelf vindt geen adressen meer op de offline kaarten en zoeken via internet biedt vervolgens ook geen soelaas. Soms vindt de app wel een adres, maar de meeste tijd niet meer.
Ik gebruik de app als navigatie met autorijden en om te voet ergens naar toe te lopen. Alleen opgeslagen adressen werken nog wel goed. Ik las in dit topic dat ik niet de enige ben.

Heeft er iemand nog een tip? Ik wil nog mijn lumia950 nog wel blijven gebruiken.
Zelfde issue hier - al vanaf de begindagen van de nieuwe maps, overigens (app vindt niets, zeker niet als je offline bent).

Heb voor de nood Sygic geïnstalleerd (offline kaarten, gratis als je geen extra's nodig hebt).

En als ik écht moet vertrouwen op navigatie heb ik mijn L820 nog met offline kaarten en de oude maps; die werkt 100% perfect en betrouwbaar, zowel in Nederland als het (vage) buitenland.

Zolang ik nog kaarten kan downloaden voor de L820 blijft ik op Windows, maar als dat stopt, ben ik per direct over naar Android.

• opdiefiets
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 13:38
@hardware-lover en @deathgrunt bedankt voor de tips. Ik zal ze proberen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

opdiefiets schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:50:
Jammer genoeg werkt de kaarten app niet echt lekker meer. (knip)
Ik gebruik Google maps. Werkt prima, maar wel internet nodig

P_Tingen wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:53 (36%)

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-01 17:25

nwagenaar

God, root. What's the differen

deathgrunt schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:12:
[...]
Zelfde issue hier - al vanaf de begindagen van de nieuwe maps, overigens (app vindt niets, zeker niet als je offline bent).
Zelf ervaar ik dit probleem niet, heb onlangs een (tweedehands) Lumia 950XL op de kop getikt en deze in gebruik genomen. Het navigeren via de auto en te voet binnen Nederland in Offline en Online mode verliep zonder problemen.

Enige verschil wellicht is dat bij mij de taal in het Engels staat ivm gebruik Cortana/Quiet Hours/etc.
Heb voor de nood Sygic geïnstalleerd (offline kaarten, gratis als je geen extra's nodig hebt).
Sygic werkt ook bij mij enorm goed op WM10. En zoals je aangeeft, gratis als je geen extra's nodig hebt zoals rijbaan assistentie, flitsmeldingen, route optimalisatie op basis van traffic, etc.

Wel even de taal even primair in Nederlands instellen voor de routestem binnen 7 dagen; anders blijft ie in het Engels als je het toestel primair in het Engels gebruikt.

Ook Waze werkt behoorlijk. Enige nadeel is dat de (Nederlandse) stemnavigatie niet (meer) werkt en je krijgt geen melding als je de snelheidslimiet overtreedt zoals bij Android/iOS.
En als ik écht moet vertrouwen op navigatie heb ik mijn L820 nog met offline kaarten en de oude maps; die werkt 100% perfect en betrouwbaar, zowel in Nederland als het (vage) buitenland.

Zolang ik nog kaarten kan downloaden voor de L820 blijft ik op Windows, maar als dat stopt, ben ik per direct over naar Android.
Here Drive/Maps is inderdaad beter dan Microsoft Kaarten/Maps.

Maar als ik eerlijk ben, Google Maps gebruik ik amper op Android omdat ik bijvoorbeeld de flitskasten en/of mobiele controles mis waardoor ik altijd gebruik maak(te) van Waze (ook van Google tegenwoordig) of Sygic (lindertijd evenslange licentie gekocht voor het onbeperkt roaming binnen de EU).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf ook ondervonden dat enkele apps het niet meer doen. Het zullen er meer worden uiteraard.
Gelukkig leeft de look-and-feel voort in de W10 dark theme.
https://twitter.com/flobo09/status/1072850994197905408
(dat komt bekend voor!)
Ik wacht met smart op W10 on ARM (+telefoniemogelijkheid).

• TheZoo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:04

TheZoo

Animals Behind Bars

Helaas ga ik na lang WP te hebben gebruikt afscheid nemen. ;w

Sinds juli 2013 een Lumia 520 (á €133) met veel plezier gebruikt, daarna in maart 2016 de overstap gemaakt naar de Lumia 640XL DualSim (á €161).
Dat is dus nog geen €300 voor 5,5 jaar Windows Phone met 2 toestellen. :*)

Na een teleurstellende ervaring met Android op een HTC Desire Z, toch weer naar Android toe. Performance technisch werd die Desire Z echt heel slecht naar verloop van tijd. terwijl mijn 520 en 640 altijd hun souplesse hebben weten te behouden plus daarnaast een uitstekende batterij duur. Laten we hopen dat Android op die gebieden beter is geworden. Omdat ik toch wat huiverig ben, straks weer een snel verouderd en traag Android toestel te hebben, waarbij ik ook geen al te grote kapitalen wil uitgeven, heb ik besloten de Nokia 8.1 á €399 aan te schaffen. Hopelijk kan ik hier de komende vier jaar weer mee vooruit, de tijd zal het leren.

De voornaamste redenen om over te stappen zijn voor mij het ontbreken van de bankieren apps en daar is sinds kort ook de vernieuwde app voor communicatie met school van mijn dochter bijgekomen.
Daarnaast wordt Spotify al heel lang niet meer geupdate en aangezien hier sinds enkele maanden een Bose Soundtouch staat, ben ik dat gemis meer gaan voelen. Bovendien is er geen native Bose Soundtouch app.

Iphone gaat het hem never nooit niet worden. :N

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Gé Brander
  • Laatst online: 21-01 19:01

Gé Brander

Netuino Plus logged

Als je over gaat stappen naar Android en niet het startscherm van Windows Mobile wil missen dan is Win Launcher Pro een prima Launcher. Eerst een tijd Microsoft Launcher gebruikt maar deze bevalt en stuk beter.

Eveneens gebruik ik geen Outlook meer op Android maar Nine. Dat vind ik een veel fijnere mailcliënt met alle functionaliteiten die je maar kan wensen.

Gé Brander wijzigde deze reactie 03-01-2019 23:56 (26%)

In Forza 6 and Forza Horizon 3: The Racer Also Known As Aad1970 - http://dalue.codeplex.com - http://www.brander.site

Fireshade schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:37:
Ik heb zelf ook ondervonden dat enkele apps het niet meer doen. Het zullen er meer worden uiteraard.
Gelukkig leeft de look-and-feel voort in de W10 dark theme.
https://twitter.com/flobo09/status/1072850994197905408
(dat komt bekend voor!)
Ik wacht met smart op W10 on ARM (+telefoniemogelijkheid).
Dark Theme (W10) is mooi voor de native apps (van MS), maar je Explorer wordt er ook zwart van en dat geeft mij koppijn... dus ik moet gedwongen de theme-color op Light zetten, zodat Explorer ook wit blijft...

Waarom ze die twee aan elkaar koppelen, is mij een raadsel; ik wil een Dark Theme en gewoon Light Explorer :(

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-01 11:49
Kan gewoon, theme donker en in edge onder instellingen theme op licht zetten.

• GerCor
Wanneer stoppen de updates precies voor W10M? Update 2019-01 'rolt' net binnen.
GerCor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:00:
Wanneer stoppen de updates precies voor W10M? Update 2019-01 'rolt' net binnen.
@GerCor, als ze hun belofte nakomen dan gaat het door tot de laatste maand van dit jaar voor de allerlaatste W10M final build die is uitgekomen.

Windows 10 Mobile, released in October 2017 10/17/2017 > 12/10/2019 (10 december 2019)

A smile a day....

• wahey
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-01 21:13
Ook hier is de laatste update van de week vannacht binnengekomen. Is er een manier om die terug te draaien, want sindsdien werken er een aantal apps niet meer?
@wahey, zoals?

A smile a day....

• wahey
@hardware-lover Zoals bijvoorbeeld de NOS app en Wordfeud.
@wahey, vwb een mogelijk alternatief voor de NOS app. Installeer de app NewsLiveTiles en pin daarmee de NOS website op je startscherm? Ook prima te gebruiken voor andere nieuwswebsites.

Vwb Wordfeud, helaas...., maar die schijnt het al langer niet meer te doen als ik dat opzoek via Google?

A smile a day....

• wahey
hardware-lover schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:
@wahey, vwb een mogelijk alternatief voor de NOS app. Installeer de app NewsLiveTiles en pin daarmee de NOS website op je startscherm? Ook prima te gebruiken voor andere nieuwswebsites.

Vwb Wordfeud, helaas...., maar die schijnt het al langer niet meer te doen als ik dat opzoek via Google?
Tot voor woensdag nog wekelijks potjes van m'n eega gewonnen. Overigens heeft haar 950 de update gehad. Mijn 950 XL heeft deze week klaarblijkelijk niet aan het wifi gehangen. Inmiddels update in de achtergrond laten draaien uitgezet. Mij dit jaar toch maar eens gaan oriënteren op een ander platform. Zucht.
wahey schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:48:
[...]
Tot voor woensdag nog wekelijks potjes van m'n eega gewonnen. Overigens heeft haar 950 de update gehad. Mijn 950 XL heeft deze week klaarblijkelijk niet aan het wifi gehangen. Inmiddels update in de achtergrond laten draaien uitgezet. Mij dit jaar toch maar eens gaan oriënteren op een ander platform. Zucht.
@wahey, m.b.t. het uitstellen van het updaten. Ik heb dat in het verleden wel eens getest, op de achtergrond uitzetten van de update-service, maar daar trok de telefoon zich destijds helemaal niets van aan.

Heb je op de telefoon van je vriendin ook al geprobeerd om Wordfeud te resetten (via > instellingen > apps en onderdelen = app selecteren > geavanceerde opties > opnieuw instellen), en kijken of dat wat doet?

A smile a day....

• wahey
@hardware-lover Ik heb net gekeken, maar er zijn geen geavanceerde opties. Ik zie dat ik in de store op m'n notebook Wordfeud niet meer kan vinden. Ik ben benieuwd of na de update hierop deze ook niet meer werkt.
@wahey, dan zal je vriendin deze via > Store - onder Hamburgermenu > Mijn Bibliotheek, ook niet opnieuw kunnen installeren? Er zal wel een opmerking bij de app staan dan?

A smile a day....

• Halo
  • Laatst online: 16-01 11:46
wahey schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:33:
@hardware-lover Ik heb net gekeken, maar er zijn geen geavanceerde opties. Ik zie dat ik in de store op m'n notebook Wordfeud niet meer kan vinden. Ik ben benieuwd of na de update hierop deze ook niet meer werkt.
Een paar maanden geleden, na een resset (640XL) was er geen Wordfeud meer in de store.
Ben op de 640XL naar onderstaande link gegaan en hem zo, als nog kunnen installeren.

Weet niet of dat nog steeds werkt, de pagina bestaat in ieder geval nog wel.

https://www.microsoft.com...e/p/wordfeud/9wzdncrcwqkj

Halo wijzigde deze reactie 13-01-2019 13:41 (5%)
Reden: usa store link toegevoegd

Halo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:15:
[...]
Een paar maanden geleden, na een resset (640XL) was er geen Wordfeud meer in de store.
Ben op de 640XL naar onderstaande link gegaan en hem zo, als nog kunnen installeren.

Weet niet of dat nog steeds werkt, de pagina bestaat in ieder geval nog wel.

@Halo, "Wordfeud is momenteel niet beschikbaar.", dat valt er op de pagina via je link te lezen?

Indien ooit eerder zelf geïnstalleerd, installeren via de eigen app bibliotheek is mogelijk nog een optie, dat lukt soms wel, zelfs indien een app niet meer in de Store tevoorschijn komt.

@Halo, ti's 2019, we draaien "vanzelfsprekend" niet meer met Windows 7 op onze desktop (en W7 heeft daarnaast überhaupt geen Store beschikbaar) ;)

Ik heb zelf nooit wat gedaan met Wordfeud, dus mijn persoonlijke app bibliotheek is daarop sowieso niet te controleren.

hardware-lover wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:26 (15%)

A smile a day....

• Halo
  • Laatst online: 16-01 11:46
Bij mij was wordfeud ook niet meer aanwezig in app bibliotheek.

Via de computer (Win 7), krijg je zowiezo "Wordfeud is momenteel niet beschikbaar."
Heb net even via de Lumia de pagina bezocht, en daar krijg ik ook deze melding.
Heb wel Wordfeud er nog op staan, en ga hem er niet af halen om te kijken of dat wat uit maakt.

Misschien werkt deze methode inmiddels niet meer, dat zou jammer zijn.

hardware-lover

Bijf voorlopig nog wel even op windows 7, ieder z"n ding.

Heb Wordfeud een paar maanden geleden nog wel opnieuw kunnen installeren, via de link .
De app bibliotheek staat natuurlijk op de lumia, maar daar was Worldfeud toen niet meer in te vinden.

Halo wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:58 (27%)

• wahey
hardware-lover schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:01:
@wahey, dan zal je vriendin deze via > Store - onder Hamburgermenu > Mijn Bibliotheek, ook niet opnieuw kunnen installeren? Er zal wel een opmerking bij de app staan dan?
Nee, daar staat Wordfeud niet eens tussen. Je hebt gelijkt v.w.b. update in de achtergrond laten draaien uitzetten, want daarnet schoot mijn 950 XL ook in de update modus. Ik heb 'm een paar keer hard moeten resetten, want het scherm bleef zwart, maar nu werkt ie weer. Het rare is dat Wordfeud het na de update bij mij wel gewoon nog steeds doet. 8)7

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nog maar 11 maanden en dan stopt de support voor W10M officieel. Dan wordt er definitief een mooi verhaal met een bitter eind afgesloten...

https://mspoweruser.com/w...switch-to-android-or-ios/

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Amadeus1966
PaT schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:53:
Nog maar 11 maanden en dan stopt de support voor W10M officieel. Dan wordt er definitief een mooi verhaal met een bitter eind afgesloten...

Niet echt.
Het verhaal was al afgesloten, we zaten slechts in een zeer slechte verlenging.

PaT schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:53:

@PaT, als het stoppen van de updates in zou houden dat ik mijn toestel ineens niet meer zou kunnen gebruiken, dan kan ik menig (recent) Android wat hier in huis ligt ook wel in de afvalbak gooien, daar komen al tijden geen OS build en security updates meer voor binnen (LG, Asus). Het nog kunnen gebruiken van de apps, die ik nu nog regelmatig gebruik, dat zal de doorslag geven. Maar laten we wel wezen, de meest recente W10 mobieltjes zijn dan waarschijnlijk door hun leeftijd toch al aan vervanging toe, dus het overstap proces gaat via een "natuurlijk" verloop. Vooralsnog houden we stug vol ;)

A smile a day....

• St00mwals
  • Laatst online: 21-01 16:11
Amadeus1966 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Niet echt.
Het verhaal was al afgesloten, we zaten slechts in een zeer slechte verlenging.
En ondanks dat ik nu twee maand over ben op een iPhone 7, doet het bericht toch wel een beetje pijn om te lezen.... ;(

Maar idd, we zaten al lange tijd in een zeer slechte verlenging.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True