[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Op 11 februari heeft Microsoft een selecte groep gebruikers toegang gegeven tot de Software Development Kit (SDK) van Windows Phone 8.1. Uiteraard onder een strikte Non-disclosure agreement (NDA), maar daar hebben een aantal personen zich weinig van aangetrokken.
Wat weten we dus voorlopig van Windows Phone 8.1?
[quote=http://www.wpcentral.com/developers-leak-new-features-windows-phone-81-sdk?utm_source=wpc&utm_medium=twitter]
  • NEW File picker (see above image)
  • NEW Geofencing API for location-based reminders
  • NEW Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
  • NEW Slide down to close apps
  • NEW Navigation bar color selection
  • NEW USB choices
  • NEW Updated camera layout, similar to Windows 8.1 (see lede photo above)
  • VPN (Virtual Private Network)
  • OneDrive (previously SkyDrive) with integrated file browser (just like Windows 8.1)
  • Filter through installed apps by usage/install date
  • Select multiple tiles when customising the Start screen
  • More efficient multitasking
  • Ability to install apps on inserted SD Cards
  • Internet Explorer 11 improved with WebGL and Normal mapping support
  • Separate volume controls for ringer, media, etc.
  • Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
  • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)
  • Redesigned Xbox Game Hub
  • Twitter integrated more deeply into the contacts Hub
  • Facebook account option REMOVED (updated)
  • Quick settings access (Wi-Fi, Bluetooth) by doing a quick swipe from the top of the screen
  • Action Center accessed by doing a full swipe from up to the bottom (separate from the Notification Center)
  • Silent notifications which go directly to the Action center
  • Possibility to mark a Live Tile as read by swiping from the left of said tile
    '
  • Cortana' smart agent performs the same tasks as Siri and Google Now and even more, including data from Foursquare (MS INVEST)
  • Auto-updates for apps (just like Windows 8.1)
  • Better backup functionality
  • Improved keyboard
  • Bluetooth 4.0 LE (to non-Lumia Windows Phones)
  • Feature to mirror Windows Phone screens to TVs and/or monitors
  • [img=682,503]http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/02/Win81_File_Picker.jpg?itok=5qiXtOoB[/] [img=682,485]http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/02/Camera_design_81.jpg?itok=E6jR5GH0[/] [img=682,376]http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/02/81_USB2.png?itok=jnrYEwsd[/] [img=682,379]http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/02/windows_phone_81_browser.jpg?itok=ZXGGFvDr[/]
(met dank aan Rowdy.nl in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen")

En inmiddels is de SDK ook op film vastgelegd:

[YouTube: http://youtu.be/r0K5eoSMsQY]

Wat we nog niet zien? Cortana, de Siri/Google Now concurrent in actie en het Notificatiecentrum lijkt ook nog te schitteren door afwezigheid.
Wanneer komt Windows Phone 8.1?
De verwachting is dat op het BUILD congres op 2 april Windows Phone 8.1 officieel voorgesteld gaat worden aan het publiek en dat in mei uitgerold gaat worden naar alle Windows Phone 8 toestellen. Dat zal ongetwijfeld wel weer in waves gaan, dus vanaf mei tot juli/augustus kan je de update verwachten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 10:04

defcon84

Multipass?

Ik hoor in die video ook: ".. no swipe keyboard .."
Is dat dan ook ergens beloofd?

Weekoverzicht in de kalender is ook fijn 8)

[ Voor 22% gewijzigd door defcon84 op 12-02-2014 10:28 ]

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 13:58
lijkt alsof de stap van 8 naar 8.1 groter is dan van 7.5 naar 8 voor de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
defcon84 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:23:
Ik hoor in die video ook: ".. no swipe keyboard .."
Is dat dan ook ergens beloofd?

Weekoverzicht in de kalender is ook fijn 8)
Het Swype keyboard werd bekend gemaakt door die vent van The Verge en wordt dus als zeer geloofwaardig geacht.
badluckboy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:50:
lijkt alsof de stap van 8 naar 8.1 groter is dan van 7.5 naar 8 voor de users.
Niet om nou de azijnzeiker te willen zijn, maar ik heb heel erg het gevoel dat 8.1 feitelijk dat is geworden dat 8 had moeten zijn. De stap van 8 naar 8.1 is wat mij betreft groter dan destijds met de overgang naar Mango (7.5). en die werd al als "huge" bestempeld.

Maar apps op je SD kaart, een notificatiecentrum, aangepaste social gebeuren... :P Ik word er blij van! Als Nokia/Microsoft nou ook op dat 929 achtige toestel een gekleurde notificatie led stopt, dan sta ik klaar bij pre-orders.

[ Voor 49% gewijzigd door PaT op 12-02-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43

jeka

Support your local club.

File picker en notificatiecentrum!!
Kan ik eindelijk nzb's naar mijn nzbget sturen. Komt helemaal goed met windows phone!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
qHD schermpjes (1440x2560) functionaliteit zit blijkbaar ook ingebakken in WP8.1

http://wmpoweruser.com/wi...0x2560-screen-resolution/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zou het jammer vinden als de geintegreerde facebook weggaat...vind het juist zo handig alles op 1 plek :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wellicht dat je kan kiezen dat bijvoorbeeld de apps van Facebook, Twitter, Instagram, enz meer integreren in het OS of dat je makkelijk kan delen naar deze websites? Ik ben wel benieuwd HOE dit geïmplementeerd gaat worden. Ik vind de people hub namelijk ook van de sterkere punten van WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 19:46
Wat is nou het verschil tussen het action center en het notification center? Want in alle berichten tot nu toe stond dat notifications en toggles in hetzelfde menu (het action center stonden) en dat je dat opende door vanaf de bovenrand naar beneden te swipen. Hier staat weer dat het action center apart is van het notification center en vanaf de onderrand omhoog geopend moet worden. En een regel later staat weer dat silent notifications naar het action center gaan en niet naar het notification center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31
De dingen die ik mis komende vanaf mijn iPhone worden nu gemaakt: centrale notificaties, gescheiden volume (ik neem aan ook voor bluetooth, en koptelefoon).

Word het lockscreen ook geupdate zodat daar alle notificaties komen ipv alleen van slechts 5 geselecteerde app?

[ Voor 3% gewijzigd door ymoona op 12-02-2014 11:42 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Notification center = action center en te benaderen door helemaal naar beneden te swipen. Action toggles zijn met een korte swipe van boven te benaderen. Feitelijk hoe dat min of meer in Android werkt, alleen schiet daar bij een korte swipe het notificatiecentrum weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
PaT schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:20:
Wellicht dat je kan kiezen dat bijvoorbeeld de apps van Facebook, Twitter, Instagram, enz meer integreren in het OS of dat je makkelijk kan delen naar deze websites? Ik ben wel benieuwd HOE dit geïmplementeerd gaat worden. Ik vind de people hub namelijk ook van de sterkere punten van WP.
Ik las dit op wmpoweruser
One of the unique features of Windows Phone platform right from its inception is that native photos app integrates with SkyDrive/OneDrive and Facebook. Photos from both these services just appear in the Photos app along with the photos you captures in the device. Microsoft is changing this experience in way they recently changed in Windows 8.1 Photos app. Instead of directly having photos, you will have link to the app. As you can see in the screenshot above, you need to launch OneDrive app to browse photos on OneDrive. If Facebook app is installed, I guess Facebook app icon will be available below to launch.
Er is jammer genoeg nog weinig te vinden over de people hub :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

stomme change , is het enige wat ik ervan kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 487243

Hopelijk doen ze dat niet echt, vind het nu juist zo makkelijk. Straks moet ik toch weer een extra handeling doen.

wat betreft FB, voor zover ik gelezen heb is de FB Blue app die zichzelf integreert in het system net zoals Skype dat (slechts heel beperkt) deed. Zo kunnen ze de ervaring verbeteren zonder een update af te moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Anoniem: 487243 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:51:
Hopelijk doen ze dat niet echt, vind het nu juist zo makkelijk. Straks moet ik toch weer een extra handeling doen.

wat betreft FB, voor zover ik gelezen heb is de FB Blue app die zichzelf integreert in het system net zoals Skype dat (slechts heel beperkt) deed. Zo kunnen ze de ervaring verbeteren zonder een update af te moeten
als alle sociaal networks zichzelf dmv een app zich in het systeem intergreren is dat alleen maar positief. Als er dan een nieuw netwerk op komt hoeven we niet tewachten tot dat het os upgegraded word, maar kan elke idioot er een appvoor schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 09:19
Mooi overzichtje op WPCentral incl. screenshots :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mooie is dat heel veel zaken waar veel commentaar op was dat die niet in WP8 zaten nu wel geïmplementeerd worden oftewel dit wordt een geweldige update!

Die functie met USB zat ook al in Windows Mobile, als je die op de pc aansloot kon je ook kiezen of er data uitgewisseld mocht worden of niet. Handig dus als je alleen wilt opladen via USB.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Komt deze update voor alle toestelllen die 8 draaien, of wordt er een selectie gemaakt?
Ben namelijk benieuwd of ook de 520 geupdated wordt.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

zover bekend komt het naar alle 8 toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 14:24
Ms heeft verteld dat alle Lumia's die op dit moment 8.0 draaien ook de 8.1 zullen krijgen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Amadeus1966 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:30:
Ms heeft verteld dat alle Lumia's die op dit moment 8.0 draaien ook de 8.1 zullen krijgen.
Is daar ook een bronvermelding voor? Want volgens mij hebben ze nog helemaal niets over 8.1 gezegd in het openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
PaT schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:01:
Notification center = action center en te benaderen door helemaal naar beneden te swipen.
Toch staat er iets anders in de startpost:
Quick settings access (Wi-Fi, Bluetooth) by doing a quick swipe from the top of the screen

Action Center accessed by doing a full swipe from up to the bottom (separate from the Notification Center)
Dus "quick settings access" is dan met een korte swipe, action center is met een swipe helemaal naar beneden, en notification center is... iets anders? Waarom staat er immers "Separate from the notification center" bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
HooksForFeet schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Is daar ook een bronvermelding voor? Want volgens mij hebben ze nog helemaal niets over 8.1 gezegd in het openbaar.
Ik zal het even proberen om het een en ander op te zoeken.
Ik moet wel even wat corrigeren, Ms had het niet over Lumia gebruikers, maar over WP 8.0 in het algemeen.
Aangezien de 52X ook op wp8 draait komt deze dus ook in aanmerking tot deze update.
De vraag is alleen wat komt er mee met deze update voor deze toestellen.
Immers Ms kan altijd besluiten om bepaalde functionaliteit voor bepaalde toestellen eruit te laten.
Denk bv maar aan Glanche, dit mede door beperkingen van het toestel zelf.

Maar in ieder geval hier het stuk wat ik teruggevonden heb.
http://www.winbeta.org/ne...-upgrade-windows-phone-81

Hier iets minder officieel, maar wordt de 520 ook genoemd als zijnde voorbeeld.
http://www.wpcentral.com/...-81-new-features-revealed

[ Voor 54% gewijzigd door Amadeus1966 op 12-02-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496629

Ik heb wat info uitgezocht over de people hub. In de documentatie die is uitgelekt verdwijnt inderdaad alle social media die nu native in de people hub zit. Echter, het lijkt erop dat de developers hun app kunnen laten integreren en dezelfde (misschien zelfs meer) functionaliteiten kunnen bieden, de zogenaamde share contract. Uitzondering is Facebook omdat hiervoor al een 8.1 app voor bestaat genaamd Blue (hier is verder geen info over te vinden). Deze app zal waarschijnlijk met de launch al geintegreerd zijn in de people app, de rest is afhankelijk van de developers.

Door het loskoppelen van de social media kunnen denk ik sneller updates gepushed worden. De people hub is ondertussen wel achterhaald kwa functionaliteit (groepen, comment likes, evenementen ect.).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BgNfM37CQAEXlft.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Amadeus1966 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:51:
[...]
Immers Ms kan altijd besluiten om bepaalde functionaliteit voor bepaalde toestellen eruit te laten.
Denk bv maar aan Glanche, dit mede door beperkingen van het toestel zelf.
[...]
Glance is dan ook niet iets van WP8, maar van de nokia/lumia firmware voor bepaalde toestellen. Hooguit dat ze een aantal beperkingen in stand houden die er nu ook gelden voor devices met minder dan 1GB RAM e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Anoniem: 496629 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:33:
Ik heb wat info uitgezocht over de people hub. In de documentatie die is uitgelekt verdwijnt inderdaad alle social media die nu native in de people hub zit. Echter, het lijkt erop dat de developers hun app kunnen laten integreren en dezelfde (misschien zelfs meer) functionaliteiten kunnen bieden, de zogenaamde share contract. Uitzondering is Facebook omdat hiervoor al een 8.1 app voor bestaat genaamd Blue (hier is verder geen info over te vinden). Deze app zal waarschijnlijk met de launch al geintegreerd zijn in de people app, de rest is afhankelijk van de developers.

Door het loskoppelen van de social media kunnen denk ik sneller updates gepushed worden. De people hub is ondertussen wel achterhaald kwa functionaliteit (groepen, comment likes, evenementen ect.).

[afbeelding]
thnx,maakt het wel iets duidelijker wat ze willen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Glance is dan ook niet iets van WP8, maar van de nokia/lumia firmware voor bepaalde toestellen. Hooguit dat ze een aantal beperkingen in stand houden die er nu ook gelden voor devices met minder dan 1GB RAM e.d.
Klopt idd, maar gezien dat Nokia en Ms nu de lunch in de zelfde kantine genieten is het wat lastiger te zien wat wat is ;-)

Ik hoop eigenlijk wel dat ze wat meer mediaformaten gaan ondersteunen.
Gister een videootje gekopieerd voor de kwajong thuis, maar weigerde hem af te spelen.
Moest hem eerst omzetten naar Mp4, origineel was dit een Xvid of DivX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
PaT schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:59:
[...]

Het Swype keyboard werd bekend gemaakt door die vent van The Verge en wordt dus als zeer geloofwaardig geacht.

[...]
Een swype toestenbord is echter overkill. Heb dit lange tijd gebruikt op windows mobile maar werd er niet gelukkig van. Een goede suggestie van wat je (eventueel verkeerd) typt en aanvullend een goede predictie van wat je wil typen werkt veel, veel beter.

Edit: mochten de suggestie-algoritmes op basis van de patronen die je tekent beter geworden zijn dan zie ik er het nut van in (de 'fouten'marge is namelijk hoger dan bij tikken), zijn ze dat niet dan hoeft het voor mij niet.

[ Voor 51% gewijzigd door shizoframia op 12-02-2014 16:41 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
shizoframia schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:32:
[...]

Een swype toestenbord is echter overkill. Heb dit lange tijd gebruikt op windows mobile maar werd er niet gelukkig van. Een goede suggestie van wat je (eventueel verkeerd) typt en aanvullend een goede predictie van wat je wil typen werkt veel, veel beter.
of swype goed werkt hang vooral af van hoe het is uitgevoerd. Die van swiftkey is heel goed, die van bv samsung minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:39:
[...]
of swype goed werkt hang vooral af van hoe het is uitgevoerd. Die van swiftkey is heel goed, die van bv samsung minder.
Idd, klopt volledig. De originele Swype (initieel enkel voor Samsung; die ik had op mijn HD2 ;) ) was niet goed genoeg. Misschien heeft de tijd raad gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
shizoframia schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Idd, klopt volledig. De originele Swype (initieel enkel voor Samsung; die ik had op mijn HD2 ;) ) was niet goed genoeg. Misschien heeft de tijd raad gegeven?
ik denk dat vooral de nederlandse taal beter is geintergreed in de loop van de tijd. Ook is swiftkey erg zelflerend, iets wat samsungs swype niet was. iig nietmerkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:48:
[...]
ik denk dat vooral de nederlandse taal beter is geintergreed in de loop van de tijd. Ook is swiftkey erg zelflerend, iets wat samsungs swype niet was. iig nietmerkbaar
We'll see/try it in a few months... Ik ga m'n hoop er niet op focussen, maar ga het zeker wel es opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
shizoframia schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:51:
[...]

We'll see/try it in a few months... Ik ga m'n hoop er niet op focussen, maar ga het zeker wel es opnieuw proberen.
ik ga eerst heel WP maar een sproberen, voordat deze update komt :P zo snel mogelijk rode 1320 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:54:
[...]
ik ga eerst heel WP maar een sproberen, voordat deze update komt :P zo snel mogelijk rode 1320 bestellen
Groot gelijk! Ik ga in geen geval terug naar Android of IOS. Mijn volgende wordt 100% zeker terug een WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
shizoframia schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Groot gelijk! Ik ga in geen geval terug naar Android of IOS. Mijn volgende wordt 100% zeker terug een WP.
altijd goed om te lezen, als toekomstig overstapper. Ik heb nu een samsung waarvan het onderste deel van het scherm niet meer reageerd op aanrakingen. dit word steeds een stukje erger. eerst ging het om mm, nu is het zo erg dat ik bijna geen spaties, komma's en punten meer kan typen. erg irritant. :X En dan hebben we het nog niet over reboots, meldingen met 'app x is gestopt. sluiten?'. :X is hier een willekurige app die op de achtergrond draaide waar ik niks mee deed :? Ik heb nu 2 Galexy's gehad en ben er voor lopig/ voor altijd klaar mee, tijd voor iets stabiels, toekomstbestendig en vernieuwend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
volgens techzine krijgen we een gridvieuw(app drawer?), battery sense(om het stroomverbruik in de gaten te houden) en gaan we apps helemaal niet meer afsluiten. Gridvieuw lijkt mij wel interessant, er passen dan toch meer icoonen op 1 scherm in de drawer

http://www.techzine.nl/ni...1-functies-uitgelekt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:46
GridView is een developer dingetje afaik die je ook hebt op Win8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rhndy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:50:
GridView is een developer dingetje afaik die je ook hebt op Win8
oke, dan zullen ze dat nu wel voor iedereen unlocken zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:02:
[...]
oke, dan zullen ze dat nu wel voor iedereen unlocken zeker
Nee, dit is een GridView:
Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/dynimg/IC561137.png
Gewoon een programmeerdingetje en heeft niets met de eindgebruiker te maken. Zo'n control hadden we nog niet van MS voor WP7/8 en die krijgen we nu als developer tot onze beschikking. Waarschijnlijk om zo WP8.1 en Win8.1 ontwikkeling iets meer glad te trekken.

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 12-02-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:06:
[...]

Nee, dit is een GridView:
[afbeelding]
Gewoon een programmeerdingetje en heeft niets met de eindgebruiker te maken.
sorry, blame on my |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573341

Is er een kans dat de mensen met het Developers programma ook op redelijk korte termijn kunnen updaten naar 8.1?
Zie wel een paar érg mooie nieuwe opties die nu nog ontbreken en ik bij mijn Android toestellen wel altijd gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Anoniem: 573341 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:38:
Is er een kans dat de mensen met het Developers programma ook op redelijk korte termijn kunnen updaten naar 8.1?
Zie wel een paar érg mooie nieuwe opties die nu nog ontbreken en ik bij mijn Android toestellen wel altijd gebruikte
de geruchten gaan tijdens BUILD, 2 april dus. Anderhalve maand wachten moet lukken tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
nieuws: Microsoft overweegt ondersteuning Android-apps in te bouwen in WIndows Phone wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat ms dit alleen moet doen als ze failliet willen gaan, en dat is hopelijk niet hun bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind het een erg, erg slechte keuze en ik hoop dat ze het niet eens overwegen. Ik ben voor apps die op meerdere platformen werken, maar dan moeten ze wel met die gedachte zijn ontworpen vanaf het begin af aan en ook zich aanpassen waar mogelijk om zoveel mogelijk bij het platform aan te sluiten. Gewoon zomaar een AndroidVM er op knallen en apk's gaan draaien is absoluut niet wat je moet doen. Eén van de sterkste pluspunten van WP8 is IMO dat de UI vrijwel 'gelijk' is over alle apps heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 11:55
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:49:
Ik vind het een erg, erg slechte keuze en ik hoop dat ze het niet eens overwegen. Ik ben voor apps die op meerdere platformen werken, maar dan moeten ze wel met die gedachte zijn ontworpen vanaf het begin af aan en ook zich aanpassen waar mogelijk om zoveel mogelijk bij het platform aan te sluiten. Gewoon zomaar een AndroidVM er op knallen en apk's gaan draaien is absoluut niet wat je moet doen. Eén van de sterkste pluspunten van WP8 is IMO dat de UI vrijwel 'gelijk' is over alle apps heen.
+1. Het mooie van WP8 is inderdaad dat het design consistent is door alle delen van het UI en apps gelijk is. Dat mis ik wel weer bij mijn huidige Android telefoon, het is een beetje een allegaartje van design mogelijkheden...

Ik heb nog een (serieuze) vraag: zijn er echt apps die jullie missen? Ik heb bijvoorbeeld nooit echt een app gemist op WP8. Ja Android heeft veel meer apps, maar als ik kijk wat voor een onzin daar ook allemaal op staat...

[ Voor 11% gewijzigd door Goudstalen op 12-02-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DGonlag2 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:00:
[...]

+1. Het mooie van WP8 is inderdaad dat het design consistent is door alle delen van het UI en apps gelijk is. Dat mis ik wel weer bij mijn huidige Android telefoon, het is een beetje een allegaartje van design mogelijkheden...

Ik heb nog een (serieuze) vraag: zijn er echt apps die jullie missen? Ik heb bijvoorbeeld nooit echt een app gemist op WP8. Ja Android heeft veel meer apps, maar als ik kijk wat voor een onzin daar ook allemaal op staat...
Er is maar 1 app die ik echt mis op het platform en dat is de marktplaats applicatie. Dit komt voornamelijk omdat hun mobiele website om te janken is. Voor de rest mis ik helemaal niks en zal zeker niet voor een platform kiezen wat traag en buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zelfs al zouden Android apps kunnen draaien (apk) ik kan mij niet voorstellen dat Google het zou toestaan dat Microsoft apps via Windows Phone uit de Play Store gaat halen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
CAP-Team schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:08:
Zelfs al zouden Android apps kunnen draaien (apk) ik kan mij niet voorstellen dat Google het zou toestaan dat Microsoft apps via Windows Phone uit de Play Store gaat halen.
Ik denk het ook. Ms en google zijn nou niet echt wat je noemt vrienden. Zie de geschiedenis rond de youtube app. Apk is open scource, dat kunnen ze in pricipe erin bouwen. Google api's, die steeds belangrijker worden, niet. Dus ook in technisch opzicht lijkt het mij geen strak plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Nog meer goed nieuws. Volgens onze Tom Warren zijn er nog veel features en uiterlijke wijzigingen die niet in de SDK zitten.

https://twitter.com/tomwarren/status/433675194222518272
Google heeft niets te willen. De Play Store is niets anders dan een verzamelplek voor apk's. Het is toegestaan om apk's buiten de Play Store te installeren, of ze nou wel of niet via de Play Store worden aangeboden. Dat krijg je met Open Source.

[ Voor 59% gewijzigd door Relief2009 op 12-02-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hoezo, doen ze volgens mij met BlackBerry ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573341

RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:44:
[...]

de geruchten gaan tijdens BUILD, 2 april dus. Anderhalve maand wachten moet lukken tog?
Dat gaan we wel volhouden :)
Was redelijk verbaasd dat er nu al een groep mensen is die 8.1 draait. Had sowieso verwacht dat dat nog minimaal een maand zou duren en de developers groep nog later aan de beurt was

• HooksForFeet
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:25:
nieuws: Microsoft overweegt ondersteuning Android-apps in te bouwen in WIndows Phone wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat ms dit alleen moet doen als ze failliet willen gaan, en dat is hopelijk niet hun bedoeling
Op zich is het natuurlijk niet wenselijk dat er allerlei vreselijke Android-style UI's op je WP komen te draaien, maar ik zie het als een (mogelijk) noodzakelijk kwaad. Het past in de embrace, extend, extinguish strategie die Microsoft al vaker met succes heeft toegepast. Wat mensen nu (onterecht, maar goed) tegenhoudt is een gebrek aan apps. Als je straks de nieuwe Flappy Bird/wat dan ook ook gewoon op je Windows Phone kan draaien is dat een groot obstakel minder om Windows Phones te kopen. Daarmee groeit het platform, en dat is sowieso goed voor het platform.

Tuurlijk, het zal voor ontwikkelaars een extra reden zijn om geen WP-versie van hun app te maken (wat de Android-versie die ze al hadden werkt ook), maar als de strategie succesvol is, is dat tijdelijk. Native is altijd beter, dus als WP met deze strategie een marktaandeel van, zeg, 40% weet te behalen, dan zal je vanzelf het aantal native apps zien groeien en wordt de hele Android-emulatie langzaam aan steeds overbodiger.

Overigens zie je steeds meer besturingssystemen en apps overschakelen op de platte, schone, chromeless stijl waar WP mee begon. Dus héél dramatisch met grote ronde buttons, nepleer en geborsteld staal zal het allemaal ook niet worden. :)

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 07:39
HooksForFeet schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:26:
[...]
Op zich is het natuurlijk niet wenselijk dat er allerlei vreselijke Android-style UI's op je WP komen te draaien, maar ik zie het als een (mogelijk) noodzakelijk kwaad. Het past in de embrace, extend, extinguish strategie die Microsoft al vaker met succes heeft toegepast.
Het laten draaien van Android apps op de BB is ook niet echt een succes te noemen, dus ik hoop echt van harte dat Microsoft dit niet doet. De belangrijke apps hebben we en de WP apps komen steeds sneller na de release op andere platforms en worden ook beter onderhouden.

Als ze dit wel gaan doen, betekent dit waarschijnlijk dat we ook een upgrade in hardware nodig hebben. Android draait niet voor niets zo brak op goedkopere toestellen/toestellen met minder snelle hardware. WP draait juist goed op iets minder snelle hardware en je zal dus absoluut gaan merken dat als je een Android app op je Windows phone gaat gebruiken, deze erg traag is. En dan krijg je dat men op basis van die Android apps de Windows Phone als brak gaan afdoen... Als ze de markt voor WP willen slopen, moeten ze dit gaan doen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
griphin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Het laten draaien van Android apps op de BB is ook niet echt een succes te noemen, dus ik hoop echt van harte dat Microsoft dit niet doet. De belangrijke apps hebben we en de WP apps komen steeds sneller na de release op andere platforms en worden ook beter onderhouden.

Als ze dit wel gaan doen, betekent dit waarschijnlijk dat we ook een upgrade in hardware nodig hebben. Android draait niet voor niets zo brak op goedkopere toestellen/toestellen met minder snelle hardware. WP draait juist goed op iets minder snelle hardware en je zal dus absoluut gaan merken dat als je een Android app op je Windows phone gaat gebruiken, deze erg traag is. En dan krijg je dat men op basis van die Android apps de Windows Phone als brak gaan afdoen... Als ze de markt voor WP willen slopen, moeten ze dit gaan doen.
Met de nieuwe ART compiler draait het helemaal niet 'brak' op oudere toestellen. Daarnaast hoeven ze niet heel Android te draaien maar alleen de apps te compilen. Misschien iets meer onderzoek doen voor je dit soort ongefundeerde onzin gaat roepen.

Owner of DBIT Consultancy

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 07:39
DennusB schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:03:
[...]

Met de nieuwe ART compiler draait het helemaal niet 'brak' op oudere toestellen. Daarnaast hoeven ze niet heel Android te draaien maar alleen de apps te compilen. Misschien iets meer onderzoek doen voor je dit soort ongefundeerde onzin gaat roepen.
Feit blijft dat je WP blijft draaien en je daar bovenop een emulator moet gaan draaien om de Android apps te ondersteunen. De huidige windows phones zijn ontworpen met de hardware om WP soepel te laten verlopen. Logisch geredeneerd zal dit zeker een mindere performance van niet native apps betekenen. Ik denk dus niet dat het ongefundeerd en onzinnig is. Blijkbaar weet jij daar een oplossing voor.

Dat de ART compiler de apps sneller maakt op mindere android toestellen, betekent niet dat ze dan snel zijn. Gezien het hardwaregeweld in de Andoidwereld, is dit niet iets waar Windows Phone zich in zou moeten mengen.

[ Voor 12% gewijzigd door griphin op 13-02-2014 11:14 ]

• HooksForFeet
griphin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:02:

Als ze dit wel gaan doen, betekent dit waarschijnlijk dat we ook een upgrade in hardware nodig hebben. Android draait niet voor niets zo brak op goedkopere toestellen/toestellen met minder snelle hardware. WP draait juist goed op iets minder snelle hardware en je zal dus absoluut gaan merken dat als je een Android app op je Windows phone gaat gebruiken, deze erg traag is.
Des te beter, dan heb je het beste van twee werelden: mensen kopen meer Windows Phones omdat ze dan "alle apps" kunnen draaien, en ontwikkelaars gaan met die grotere markt eerder native WP-apps ontwikkelen omdat de Android-apps "brak draaien". Win-win.

Gebruikers gaan Windows Phones niet laten liggen als apps er traag op draaien. Dat doen ze immers ook niet met al die goedkope Androids met ontoereikende hardware.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58
Ik zou het een slecht idee vinden.
Je verliest je eigen identiteit. WP8 is redelijk laagdrempelig. Worden de Android Apps in de huidige market gestopt of krijgen we een aparte app store? Het wordt er niet overzichtelijker erop.
WP8 wordt een chaos. Je kan apps dus dubbel installeren, WP versie en Android versie. Leg dat de noob gebruiker maar uit.
Een Android app zal op Android sneller draaien dan op een WP8 platform, je bent dus langzamer dan je concurent. En zal alles naadloos werken? Dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
Ontwikkelaars zullen minder snel een WP versie maken, want WP8 draait ook Android apps. Waarom tijd en moeite daar insteken?

Enige wat je ermee wint is tijdelijk veel meer apps. Maar de kans dat je je eigen platform om zeep helpt is redelijk aanwezig.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Best leuk hoor, dat Android, maar gisteren kwam de volgende vraag bij mij naar boven borrelen. Aangezien steeds meer toestellen een S800 soc krijgen, in hoeverre zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een LG G2 te voorzien van Windows Phone? Zit WP daar nog steeds te dicht voor of zijn hier al ontwikkelingen voor in gang gezet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:04:
Best leuk hoor, dat Android, maar gisteren kwam de volgende vraag bij mij naar boven borrelen. Aangezien steeds meer toestellen een S800 soc krijgen, in hoeverre zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een LG G2 te voorzien van Windows Phone? Zit WP daar nog steeds te dicht voor of zijn hier al ontwikkelingen voor in gang gezet.
Hardware an sich is geen probleem, het is de software icm bitlocker die problemen gaf.

Maar dan alsnog kan het al een tijdje
http://www.wpcentral.com/...8-has-been-hacked-htc-hd2

De HD2 is al beetje legendarisch geworden hierdoor, maar ze gaan er vrolijk mee verder :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amadeus1966
PaT schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:04:
Wat volgens mij meer een kans van slagen heeft is dat is op de 6 inchers een "normale" Windows gezet kan worden.
Immers WP8x is inmiddels al aangepast voor grotere schermen, en W8x is tot zover ik begrepen heb aangepast voor kleinere schermen.
Daarbij draaien ze of gaan ze draaien op de zelfde kern, een niet te onderkennende opstakel zal de drivers misschien zijn.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Kijk, dít miste ik écht!

.
Big news: WP 8.1 supports uploads from the browser!
WindowsPhoneHacker has been digging a bit deeper into the Windows Phone 8.1 emulator, and has discovered that the new OS has fixed a rather major issue with the browser – the inability to upload from IE10.

Now IE11 Mobile supports uploading files directly from the browser, including featuring a file picker, which appears to allow arbitrary files to be uploaded.

[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-02-2014 15:52 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• vali
Rowdy.nl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:50:
Kijk, dít miste ik écht!

.

[...]
Zag het ook net staan, echt top dat dit er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Volgens mij hebben ze nu ein-de-lijk gewoon simpelweg naar de top 100 missing features op hun feedback site gekeken en die allemaal geimplementeerd. Heerlijk!

Ben benieuwd welk toestel mijn L800 gaat vervangen. Zullen vast mooie 8.1 toestellen uitkomen vrijwel gelijk met de update neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

x30 serie van Nokia?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Eindelijk krijgt ie11 de mogelijkheid om wachtwoorden op te slaan en google mail (mocht je dat nog graag gebruiken) wordt ook goed ondersteund. Het veranderen naar black background vind ik ook wel een fijne toevoeging.

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2014/02/password-manager_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2014/02/always-download-pictures-in-mail_thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 14-02-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Relief2009 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:07:
Nog meer goed nieuws. Volgens onze Tom Warren zijn er nog veel features en uiterlijke wijzigingen die niet in de SDK zitten.

https://twitter.com/tomwarren/status/433675194222518272
In hoeverre moeten we Warren nog serieus nemen? Hij beweerde ook dat dat notification-center screenshot eind januari echt was, en nog geen twee weken later is dat klinkklare onzin gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Waar ik nog het meest blij mee ben met de Blue update is dat ik apps kan installeren op m'n SD-kaart. Mijn 8S zal dat geweldig vinden, eindelijk Asphalt 8 op me telefoon en andere games die ik normaal nooit kon draaien wegens dat 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:03
CokeZero schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:21:
Waar ik nog het meest blij mee ben met de Blue update is dat ik apps kan installeren op m'n SD-kaart. Mijn 8S zal dat geweldig vinden, eindelijk Asphalt 8 op me telefoon en andere games die ik normaal nooit kon draaien wegens dat 4GB geheugen.
HTC heeft Windows Phone 8.1 nog niet bevestigd voor de 8S, voor de 8X wel soort van op Reddit:
http://www.neowin.net/new...pdate-on-windows-phone-8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Shorteh schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:18:
[...]

HTC heeft Windows Phone 8.1 nog niet bevestigd voor de 8S, voor de 8X wel soort van op Reddit:
http://www.neowin.net/new...pdate-on-windows-phone-8x
Ik ga er vanuit dat Microsoft ervoor gaat zorgen dat ieder toestel een update gaat krijgen naar 8.1. Bedoel zoveel scheelt de 8s niet met de Lumia 520 qua hardware (drivers zijn bijna toch identiek). Waar ik wel bang van ben is dat sommige providers de toestellen later pas van een update voorzien. Gelukkig kan je het met een developer preview account het alsnog voor elkaar krijgen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:03
vali schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Ik ga er vanuit dat Microsoft ervoor gaat zorgen dat ieder toestel een update gaat krijgen naar 8.1. Bedoel zoveel scheelt de 8s niet met de Lumia 520 qua hardware (drivers zijn bijna toch identiek). Waar ik wel bang van ben is dat sommige providers de toestellen later pas van een update voorzien. Gelukkig kan je het met een developer preview account het alsnog voor elkaar krijgen :D :+
Ik ga er uit wel van uit dat de 8S WP8.1 gaat krijgen hoor :) Is alleen nog niet officieel bevestigd dus je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
The Verge heeft weer een paar nieuwe zaken 'ontdekt':
  • Three-column layout for Lumia 920 and 1020 (and other devices with large screens)
  • Background image (beneath the Live Tiles)
  • Syncing browser tabs between IE11 (on WP81) and IE on Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:31:
The Verge heeft weer een paar nieuwe zaken 'ontdekt':
  • Three-column layout for Lumia 920 and 1020 (and other devices with large screens)
  • Background image (beneath the Live Tiles)
  • Syncing browser tabs between IE11 (on WP81) and IE on Windows 8.1
*O*
Keuze voor meer tiles is zeker een toegevoegde waarde:
http://www.wpcentral.com/...eportedly-gets-jailbroken

Was gewoon al een optie in het register, maar er was tot nu toe nog geen mogelijkheid om het aan te zetten op een L920

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2013/12/Lumia_920_three_0.jpg?itok=-Pe1PLMj

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/field/image/2013/12/920_three_rows_0.jpg?itok=vXz-sTbl

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 15-02-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ziet er mooi uit. Alleen een background achter de livetitels lijkt me al snel te druk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
...

[ Voor 96% gewijzigd door Whatson op 27-08-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Alleen jammer dat de achtergrond dan in het niet valt.
Heb zelf al een paar "skins" gebruikt in de trend van wiztiles e.d.
Daarmee kan je wel een rustig homescreen creëren,
nadeel vind ik dan wel dat dit niet bij alle apps mogelijk is en dat de notifications op de tiles zelf
niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, dat is dus te druk ^^ Maar leuk voor de mensen die echt graag een achtergrond wilden kunnen zetten. Zelf vind ik het absoluut niet geschikt voor WP. Drie kollommen ben ik dan weer wel super blij mee. Heb zelf goede ogen, dus ook geen probleem met de kleinere letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik vind dit er anders toch echt wel tof uit zien!

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/02/wp81_backs.jpg?itok=ZwnD7ZLs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Yuk. Ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zoveel mensen...

Als ze het als optie maken, is iedereen blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:28:

[afbeelding]
Helemaal mee eens! Dit zou ik dus echt wel van toegevoegde waarde vinden. :)
Sowieso ziet WP 8.1 er nu al heel goed uit. Ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe WP's die dit jaar gaan komen. Ik ben een klein beetje uitgekeken op mijn Lumia 620, dus laat maar komen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
http://www.wpcentral.com/...ows-phone-81-feature-list

Nog meer features uitgelekt:
  • Sharing secured WI-Fi Networks with contacts if they have Wi-Fi Sense. They don’t get to see the shared password though
  • Social notifications will now show up in Action Center by swiping from the top of the screen
  • Operators can now control Data Sense limits remotely
  • Operators can also install certain applications once a SIM card is detected
  • Along with normal updates, there are now “important” updates.
  • Options to always download emails and pictures within them
  • Encrypted and signed e-mail support
  • Change default SMS app. You can also change which SMS app will show notifications.
  • Enterprise enrolled phones can have their passwords changed and remotely locked
  • “Write, when I swipe through letters”. That should be self-explanatory
  • Geofence monitoring support. Geofence is a boundary around a place of interest to you. Location services can monitor geofences to tell your apps when you’re entering and leaving them. This would be really good for IFTTT
  • Office Lens support. Will scan in documents and screens
  • The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings
  • Option to update store apps automatically
  • Option to update store apps when only on Wi-Fi
  • App Suggestions by location
  • Manual Update checks
  • Password protected Office document support
  • Trusted app list for NFC that will remove the need for asking whether you want to open a particular app.
  • In-call speech commands. You’ll be able to say “Call XXXXXX”.
  • Double-Tap to unlock your phone (Feature from Lumia devices on Amber Update and newer)
  • Quiet Hours
  • Double Tap to Power Off
  • Notification if charger isn’t of adequate power
  • Screenshot button combination is now Power + Volume Up
  • Chkdsk for SD Cards essentially
  • Apps on SD Cards are only allowed from ONE originating phone. If it detects that apps from another phone are installed on the SD Card, then it will ask to delete those first
  • Voice Narrator for Accessibility
  • The Search button will be the new way to open Speech instead of the Start button (Since the newer phones will have the start button on screen)
  • New Email sync options with accordance to usage patterns (i.e. If you get a lot of mail on particular days and if you don’t check mail every day).
  • Change the size and amount of tiles on your start screen.
  • Wallet supports tickets and membership cards
  • App Syncing
  • Backups now include application data (ABOUT TIME)
  • Screen Reader functionality (Maybe Text-To-Speech for apps?)
  • Screen Recording functionality
  • Inner Circle of contacts. Up to 40 contacts can be in the inner circle.
  • You can favorite photos by tapping a heart icon
  • Virtual SmartCard support
En:

Cortana:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/p843x403/1960919_626992420681579_2076687218_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatson schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:14:
[...]
  • Manual Update checks
    [...]
  • Quiet Hours
    [...]
  • Backups now include application data (ABOUT TIME)
    [...]
Dit zou echt mooi zijn als het er echt in komt (en natuurlijk silent NFC) Eigenlijk zijn dit wel zo ongeveer de dingen die ik het meest heb gemist in de afgelopen tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 16-02-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Impressive!

Ik ben benieuwd of Nokia/Microsoft komende MCW ook met een nieuwe lichting x30 komt om al dat lekkers ook irl te tonen. Ik kan in iedergeval niet wachten om mijn overstap te maken naar WP OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ben eerder benieuwd naar live lockscreen apps. Zou mooi zijn als we straks iets ala IOS op onze lockscreen krijgen. Natuurlijk niet zo lelijk geimplementeeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik wil de pret niet temperen maar er is een kans dat niet al deze functies in 8.1 zitten maar in wp9 in 2015. Want geen van de functies is officieel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ehhh... NIETS uit dit draadje is 'officieel' aangekondigd, aangezien de aankondiging met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op 2 april op het BUILD congres pas gedaan gaat worden.

Waar ik het wel met je eens ben is dat de feature list ondertussen zo lang is, dat het bijna een nieuw OS lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Veel van deze opgenoemde punten worden ook uit de uitgelekte sdk van wp8.1 gehaald. Het is natuurlijk wel de vraag hoeveel wij daadwerkelijk gaan krijgen, maar dat kunnen we in april zien.

Las wel op wmpoweruser dat we pas tussen juni en Augustus nieuwe smartphones op de markt komen en dan pas officieel de update krijgen. Developer preview zorgt ervoor dat we hem eerder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

[afbeelding]
Op zich wel mooi, maar je ziet bijvoorbeeld al een min punt doordat het flashlight icoon moeilijker te zien is. Dus met goed gebruik kan het toegevoegde waarde hebben, alleen het risico op een zooitje is ook snel gemaakt. En we weten hoe gebruikers met drukke achtergronden en heel veel iconen op hun desktop omgaan in Windows XP/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 07:46
Inderdaad mooi: laat maar komen! Zullen maar weinig wallpapers of foto's geschikt zijn voor dit, maar het geeft weer wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414003

Ik hoop echt dat de optie voor een extra rij tiles toegevoegd wordt. Ik zou zelf toch niet iets meer info op 1 scherm willen zien..

Ook het aantal actieve background-agents mag van mij wel iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Er zijn echt zooooveel vernieuwen en addons ik kan het bijna allemaal niet geloven, voor het eerst in zoveel jaar loopt WP niet meer achter op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
badluckboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:39:
Er zijn echt zooooveel vernieuwen en addons ik kan het bijna allemaal niet geloven, voor het eerst in zoveel jaar loopt WP niet meer achter op de concurrentie.
Ik hoop ook dat alles wat gelekt is in het OS komt, ik vind WP8 een leuk OS en is ook mijn favoriet enkel waren er teveel beperkingen waardoor ik even trg naar iOS ben overgestapt, met WP8.1 gaat dit snel veranderen hoop ik.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

badluckboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:39:
Elk 'ding' van MS heeft zooooveel dingen die vernieuwend zijn of extra features, de uitwerking echter is een compleet ander verhaal. Goed, leuk dat je vanuit je browser kan uploaden, of dat meldingen op je lockscherm komen, maar hun eco-systeem blijft gewoon matig op z'n best naar PC/console/web toe.

Skydrive (OneDrive) zit er maar halfbakken in, heeft 0,0 connectie met PC, en alles wat écht toegevoegde waarde gaf, zat in de Nokia apps, waar de rest van non-Nokia's niet aan heeft.

Laat ze dan maar gewoon met custom-roms komen, ik heb altijd het gevoel dat die rom-bakkers meer kunnen met een OS dan de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:46:
[...]
Skydrive (OneDrive) zit er maar halfbakken in, heeft 0,0 connectie met PC, en alles wat écht toegevoegde waarde gaf, zat in de Nokia apps, waar de rest van non-Nokia's niet aan heeft.
Wat bedoel je met halfbakken? Je kan toch bij je bestanden op SkyDrive/Onedrive? Hoe bedoel je de connectie met PC?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Gé Brander schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Wat bedoel je met halfbakken? Je kan toch bij je bestanden op SkyDrive/Onedrive? Hoe bedoel je de connectie met PC?
Ik wil net hetzelfde vragen :P

Zeker icm onenote werkt het echt geweldig samen,en gebruik ik het ook echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier net zo.
Gaat goed, kan alles "heen en weer" gooien tussen telefoon, laptop, tablet en sky eh onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gé Brander schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Inderdaad...werkt hier super....Onenote documenten die mooi syncen tussen de devices...office documenten....maak een foto op m'n foon en paar seconden later staat hij op m'n laptop :) Wat wil een mens nog meer...het werkt gewoon! Je moet natuurlijk wel 'even' Windows 8(.1) op je pc hebben staan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'bestanden' inderdaad, die enkel door WP worden ondersteund. De standaard omgeving van WP kan enkel foto's en video's direct zien (en office via de office kant), maar de rest moet je via de app laten doen. Zit je meteen met probleem 2, apart opgeslagen foto's komen dan weer niet in dezelfde map te staan, maar weer ergens anders op een submap. Zelfde voor foto's die je apart via je usb-kabel synced met de phone-app (of die komen er helemaal niet bij te staan).

Probeer maar eens op 8.1 via de Skydrive app een xlsx bestand te openen zonder Office. Via de website ga je netjes naar de weboffice, maar de app-versie kan er niets mee. Zelfde is met muziek 'dit bestand kan niet worden afgespeeld op uw telefoon' (MP3 bestand), de App-versie gaat direct naar mediaplayer van desktop, de webversie kan je het bestand downloaden. Niet 'opgenomen door Win8 omgeving videos' kan je zelfs helemaal niets mee (grappig detail, waaronder webcam video's opgenomen met de standaard HP software van Win8).

Maar dan komt het stukje onlogica. Op WP kan je in een email enkel bijlage toevoegen uit 'albums', dus niet uit de Office omgeving. In skydrive heb je weer geen optie om welk bestand dan ook te downloaden, in Office enkel office bestanden, maar daarvanuit kan je dan wél weer direct mailen (via delen). Foto's hebben die optie dan weer wel via album, maar dan enkel weer voor WP-'goedgekeurde' foto's en video's. Wil je dan een foto van je telefoon verwijderen, geen probleem, maar de direct op skydrive gezette versie blijft dan natuurlijk weer staan. Andersom precies hetzelfde, haal hem uit skydrive en hij blijft op je telefoon.

Dus ja, ik zeg halfbakken, of je moet via een omweg, of het is een complete restrictie van 'selectief werkende bestanden'. Dan nog het 'wachten op wifi' probleem (wifi uit/aan lost dat op), het gemis van favorieten syncen en een auto-uploaden van Win8(.1) in de juist map (die komen bij mij in dezelfde 'camera roll' te zitten) en de 'halfwerkende' offline-beschikbaar maken, werkt het verre van optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:30:
'bestanden' inderdaad, die enkel door WP worden ondersteund. De standaard omgeving van WP kan enkel foto's en video's direct zien (en office via de office kant), maar de rest moet je via de app laten doen. Zit je meteen met probleem 2, apart opgeslagen foto's komen dan weer niet in dezelfde map te staan, maar weer ergens anders op een submap. Zelfde voor foto's die je apart via je usb-kabel synced met de phone-app (of die komen er helemaal niet bij te staan).

Probeer maar eens op 8.1 via de Skydrive app een xlsx bestand te openen zonder Office. Via de website ga je netjes naar de weboffice, maar de app-versie kan er niets mee. Zelfde is met muziek 'dit bestand kan niet worden afgespeeld op uw telefoon' (MP3 bestand), de App-versie gaat direct naar mediaplayer van desktop, de webversie kan je het bestand downloaden. Niet 'opgenomen door Win8 omgeving videos' kan je zelfs helemaal niets mee (grappig detail, waaronder webcam video's opgenomen met de standaard HP software van Win8).

Maar dan komt het stukje onlogica. Op WP kan je in een email enkel bijlage toevoegen uit 'albums', dus niet uit de Office omgeving. In skydrive heb je weer geen optie om welk bestand dan ook te downloaden, in Office enkel office bestanden, maar daarvanuit kan je dan wél weer direct mailen (via delen). Foto's hebben die optie dan weer wel via album, maar dan enkel weer voor WP-'goedgekeurde' foto's en video's. Wil je dan een foto van je telefoon verwijderen, geen probleem, maar de direct op skydrive gezette versie blijft dan natuurlijk weer staan. Andersom precies hetzelfde, haal hem uit skydrive en hij blijft op je telefoon.

Dus ja, ik zeg halfbakken, of je moet via een omweg, of het is een complete restrictie van 'selectief werkende bestanden'. Dan nog het 'wachten op wifi' probleem (wifi uit/aan lost dat op), het gemis van favorieten syncen en een auto-uploaden van Win8(.1) in de juist map (die komen bij mij in dezelfde 'camera roll' te zitten) en de 'halfwerkende' offline-beschikbaar maken, werkt het verre van optimaal.
Dat 'Camera Album' kun je gewoon verplaatsen hoor. Ik heb een hoofdmap 'Afbeeldingen' en via de webinterface van SkyDrive kun je je Camera Album gewoon verplaatsen. En daar worden vanaf dan de foto's (die je met je camera maakt) in opgeslagen.

Ben het wel eens dat het 'lastig' is om bestanden (vanaf WP) binnen SkyDrive te openen...voor een PDF komt er bv. eerst een IE venster waar je weer op een link moet klikken. Neem aan dat dat straks in WP81 gewoon is opgelost overigens.....
Pagina: 1 2 ... 66 Laatste