Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 66 Laatste
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Skydrive is ook maar een klein ding, dit is meer een grote opsomming van dingen die ik in de tijd van Skydrive (sinds WP7) tegenkwam, je kan er altijd omheen werken (email als tussendrager).

Maar voor mij zijn er veel meer QoL dingen die ik gewoon mis, Netflix remote, send/playto van websites of URL's, een échte youtube remote (ipv via website), Xbox One ondersteunt nu bijvoorbeeld wel Nokia's Playto, dat is al een pluspunt, maar enkel binnen hetzelfde netwerk (wat klein probleem is, daar mijn wifi en draadnetwerk gescheiden zijn). Of zelfs simpeler, je mobiel als remote voor je PC (muis/keyboard danwel mediaplayer), zonder extreem exotisch te gaan werken met aparte software (zoals Squeezebox - welke dan weer niet werkt via een gedeeld-internet wifinetwerk, maar windows kan weer geen adhoc netwerk opzetten zonder internet :P)

Of ik ben gewoon te veeleisend en het gebrek aan grote ondersteuning van ontwikelaars geeft de meeste problemen (omdat Android of iOS wel genoeg oplossingen hiervoor kennen).

SinergyX wijzigde deze reactie 17-02-2014 15:49 (9%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:50

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
SinergyX schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:46:
Skydrive is ook maar een klein ding, dit is meer een grote opsomming van dingen die ik in de tijd van Skydrive (sinds WP7) tegenkwam, je kan er altijd omheen werken (email als tussendrager).

Maar voor mij zijn er veel meer QoL dingen die ik gewoon mis, Netflix remote, send/playto van websites of URL's, een échte youtube remote (ipv via website), Xbox One ondersteunt nu bijvoorbeeld wel Nokia's Playto, dat is al een pluspunt, maar enkel binnen hetzelfde netwerk (wat klein probleem is, daar mijn wifi en draadnetwerk gescheiden zijn). Of zelfs simpeler, je mobiel als remote voor je PC (muis/keyboard danwel mediaplayer), zonder extreem exotisch te gaan werken met aparte software (zoals Squeezebox - welke dan weer niet werkt via een gedeeld-internet wifinetwerk, maar windows kan weer geen adhoc netwerk opzetten zonder internet :P)
Ik denk dat je dan blij gaat worden van Windows Phone 8.1 O-) althans...een aantal dingen mis ik ook wel maar ik verwacht dat dat voor een (groot) deel wel wordt opgelost door WP8.1 (mits alles er ook echt in komt te zitten natuurlijk).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Probeer voor remote anders eens de app PC remote. Werkt zeer goed en je hebt de optie om zelf afstandsbedieningen te maken. Moet je wel iets voor installeren op de pc maar he, dan ben ik wel benieuwd hoe je met android en ios die functionaliteit wel hebt zonder dingen te hoeven installeren.

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
quote:
Heilige Kaas schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:26:
Probeer voor remote anders eens de app PC remote. Werkt zeer goed en je hebt de optie om zelf afstandsbedieningen te maken. Moet je wel iets voor installeren op de pc maar he, dan ben ik wel benieuwd hoe je met android en ios die functionaliteit wel hebt zonder dingen te hoeven installeren.
Het enigste dat ik kan verzinnen is Samsung kies, een ipadress intypen in je browser op de PC om bij je bestanden te kunnen. Werkt verder van ideaal, op alle apparaten drive oid instaleren werkt beter.

Je kan op play.google.com ook apps selecteren die direct naar je apperaat worden gestuurd en geinstaleerd. Dat is wel handig als je bv een andriodword artikel aan het lezen bent met een link naar een app. Ik weet niet of dat dit bij WP ook kan.

Dit is alle intergratie tussen andriod en desktop die ik kan bedenken zonder teamvieuwer achtige dingen. Niet bijster veel dus

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neem bv de app zelf:
http://www.digitaltrends....trols-to-your-smartphone/

Goed, het enkel PS3, maar het dus al een optie binnen de app zelf (die via WP logischer naar X360, PC en XBO zou kunnen). XBO heeft al ondersteuning voor youtube remote, maar enkel via de website van m.youtube.com, niet via de app zelf.

En vanuit Apple zelf:
https://www.apple.com/apps/remote/
Dat zegt toch al genoeg neem ik aan? (Xbox Music/Video, van mij part MediaCenter of Music app van Win8).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Misschien is remote desktop protocol dan wel iets voor jou? Krijg jij het scherm van de desktop op je telefoon. Iets wat PcRemote ook heeft alleen dan werkt rdp beter met windows 8.

• Sonny7
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:16
quote:
wttj schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Het enigste dat ik kan verzinnen is Samsung kies, een ipadress intypen in je browser op de PC om bij je bestanden te kunnen. Werkt verder van ideaal, op alle apparaten drive oid instaleren werkt beter.

Je kan op play.google.com ook apps selecteren die direct naar je apperaat worden gestuurd en geinstaleerd. Dat is wel handig als je bv een andriodword artikel aan het lezen bent met een link naar een app. Ik weet niet of dat dit bij WP ook kan.
Dit is alle intergratie tussen andriod en desktop die ik kan bedenken zonder teamvieuwer achtige dingen. Niet bijster veel dus
apps installeren kan ook extern vanaf windowsphone.com, zelfde als op een droid dus

• LCP
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-08 20:44
De volledige lijst met alle nieuwe features en changes:

Action Center

Notification center – Alerts, non-Toast notifications, update history, more
Quick-access to customized actions, including Wi-Fi, Bluetooth, Plane mode, etc.

Apps + Store

Apps can capture audio/video from themselves; be limited for copyright concerns
Apps and Game data stored on SD cards
Apps on SD Cards are only allowed from ONE originating phone. If it detects that apps from another phone are installed on the SD Card, then it will ask to delete those first
App Suggestions by location
Backup of App + Game data (if developer enabled)
Facebook app comes with OS, updates independently, hooks into OS
Filter through installed apps by usage/install date
Manual Update checks
Option to update store apps automatically
Option to update store apps when only on Wi-Fi
Single sign-in for apps (like on Windows 8) with Microsoft Account; sign in will persist across devices + apps with permissions prompt

Calendar

Google calendar support, with multiple calendars
Weather in calendar
Week view in calendar

Camera

Burst camera mode, including auto-deletion setting of bursts
New layout

Bing

Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
Podcast app powered by Bing, full featured

Browser

Internet Explorer 11
IE 11 to save and remember your password for websites
JavaScript and HTML for app development
Upload files through Internet Explorer 11
Tabs now show up individually in multi-task window
WebGL and Normal mapping support
YouTube Player including HTML5 video support

Developer

Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
XAP replaced by APPX
​​Audio/video transcoding that’s hardware accelerated
New dev tools including: SemanticZoom, DatePicker, TimePicker
Actionable notifications for apps
Silent/ghost notifications for apps

Email

Encrypted and signed e-mail support
New Email sync options with accordance to usage patterns (i.e. If you get a lot of mail on particular days and if you don’t check mail every day).
Option to always download emails and pictures within them

Enterprise and Office

Enterprise enrolled phones can have their passwords changed and remotely locked
Password protected Office document support
Office Lens support for scanning documents with camera, import into Office with OCR
Rebranding of SkyDrive to OneDrive
VPN support built in
S/MIME to sign and encrypt email
Access to corporate resources behind the firewall with app aware
Auto-triggered VPN
Certificate management to enroll, update and revoke certificates for user authentication
Enhanced MDM policies to lock down functionality on the phone for more enterprise control, in addition to richer application management such as allowing or denying the installing of certain apps.
Enterprise Wi-Fi support with EAP-TLS

General User Experience changes

Start screen backgrounds
Back button no longer closes apps, instead it suspends them
Double-Tap to unlock your phone (Feature from Lumia devices on Amber Update and newer)
Double Tap to Power Off
Favorite photos by tapping a heart icon
File picker
Live Tiles – mark as red by swiping from the left over the Tile
Live Tiles – Three column support (maybe)
Navigation bar for phones without physical keys on the front
Notification if charger isn’t of adequate power
Quiet Hours - Disable notifications during pre-selected timeframe
Screenshot button combination is now Power + Volume Up
Search button will be the new way to open Speech (aka ‘Cortana’)
Separate volume controls for ringtones/notifications and music/media
Swipe down to close apps in multitasking view
Voice Narrator for Accessibility

Keyboard

General keyboard enhancements, show emoji when typing
Swipe keyboard option - “Write, when I swipe through letters”.
T9 support

Media

Audio/video transcoding, Hardware accelerated
Media editing: audio and video; Audio effects, video effects; Slow motion video
Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)

Messaging

Change default SMS app. You can also change which SMS app will show notifications.

Phone + Contacts

Contact list sorting of those with phone numbers
In-call speech commands. You’ll be able to say “Call XXXXXX”.
Inner Circle of contacts. Up to 40 contacts can be in the inner circle.
Operators can also install certain applications once a SIM card is detected

Sense

Battery Power Sense – App to monitor which apps draw the most power
Data Sense – Operators can now control Data Sense limits remotely
Wi-Fi Sense – Sharing secured WI-Fi Networks with contacts if they have Wi-Fi Sense. They don’t get to see the shared password though

System

Bluetooth 4.0 LE
Chkdsk for SD cards to ensure card health
Geofence monitoring support. Geofence is a boundary around a place of interest to you. Location services can monitor geofences to tell your apps when you’re entering and leaving them. This would be really good for IFTTT
Miracast, PlayTo, mirror and project via wireless display or USB-out
Mouse and keyboard support (HID)
Stereoscopic 3D support
The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings
Trusted app list for NFC that will remove the need for asking whether you want to open a particular app
Virtual SmartCard support
Wallet supports tickets and membership cards
Windows Phone 8.1 apps won't run on 8.0 devices until they upgrade

Bron: http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-features

Holy sh*t wat een lijst :o

LCP wijzigde deze reactie 17-02-2014 21:33 (1%)
Reden: Opmaak changes

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Inderdaad, we gaan ineens van Windows Phone 8 naar Windows Phone 10 :+

Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nou inderdaad, als dit echt allemaal komt.... Wow! Dan wordt je huidige Windows Phone een compleet nieuw toestel!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03:06
Net als de oude M&M reclame........
Kijk kijk....het zit onder onze jasjes

Met Gdr2 ( Amber ), was ik nogal terughoudend en keek soms nog wel eens naar mijn oude Droid.
Met Gdr 3 ( Black ) is dat al stukken minder, maar ik denk met 8.1 dat ik op zeker bij WP blijf.
Zeker met deze ontwikkelingen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05:51
Niet om heel pessimistisch te doen. Maar ben benieuwd of we idd al die updates krijgen. April als ik de verhalen mag geloven. We zullen het snel merken.
Marketing technisch zou ik verwachten dat er dan ook nieuw top toestellen tegelijkertijd uit komen. Heb nog geen berichten gelezen dat dit ook het geval zal zijn.

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 14:40
Ben benieuwd of er wat gaat veranderen aan de efficiëntie en daarmee de accuduur van de WP8.1 toestellen. Vind die van mijn Lumia 920 nog behoorlijk slecht, al wel verbeterd na GDR 3, maar nog ondermaats. Als ik het vergelijk met de One+ van m'n vriendin en hoe zij de telefoon gebruikt met push-meldingen en alles, echt opmerkelijk langer.

Staat niet vermeld in de lijst, zal hopelijk wel het geval zijn.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings

Hoe wordt bepaald wat de laatste is? Enkel of er 1 beschikbaar is? Onderling verschil van updates van 1 type is soms enorm groot.

Toevallig had ik het probleem met de W1, die was volledig uptodate (na GDR2 kon hij enkel nog checken op updates, maar downloaden kreeg een foutmelding), maar deed ook bijna niets meer (certificaatfouten op skydrive etc). Pas na een factory reset begon hij weer met updaten. Zou met deze 'regel' niet meer mogelijk zijn?

• wttj
  • Niet online
quote:
Karel17 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:58:
Ben benieuwd of er wat gaat veranderen aan de efficiëntie en daarmee de accuduur van de WP8.1 toestellen. Vind die van mijn Lumia 920 nog behoorlijk slecht, al wel verbeterd na GDR 3, maar nog ondermaats. Als ik het vergelijk met de One+ van m'n vriendin en hoe zij de telefoon gebruikt met push-meldingen en alles, echt opmerkelijk langer.

Staat niet vermeld in de lijst, zal hopelijk wel het geval zijn.
Dat zou heel goed kunnnen, maar al die features kunnen juist ook voor het tegenovergestelde zorgen. Ik ben bang voor het laatste. Het eerste zou alleen kunnen icm extra features als er nog veel ruimte is om de boel efficiënter te krijgen. WP is echter al een zuinig OS, daar zal weinig te halen zijn.

De 920 heeft wel een kleinere batterij als de One, daar zal altijd verschil in blijven

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Flinke batterij verbeteringen zal je met name kunnen verwachten bij nieuwere socs, zoals te vinden in de 1520 en Icon. De soc van de 920 is gewoon oud en zal echt niet significant zuiniger gaan worden in de toekomst.

• Amadeus1966
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:07:

Hoe wordt bepaald wat de laatste is? Enkel of er 1 beschikbaar is? Onderling verschil van updates van 1 type is soms enorm groot.

Toevallig had ik het probleem met de W1, die was volledig uptodate (na GDR2 kon hij enkel nog checken op updates, maar downloaden kreeg een foutmelding), maar deed ook bijna niets meer (certificaatfouten op skydrive etc). Pas na een factory reset begon hij weer met updaten. Zou met deze 'regel' niet meer mogelijk zijn?
Nee, en in principe maakt het weinig uit.
Als je nu voor of na die tijd reset, ik had de mijne direct na de update gereset.
Maar na dat ik klaar was moest ik nog wel allerlei zaken updaten en bijwerken.

• Niels9001
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 03-02 14:13
http://www.theverge.com/2...tion-center-features-demo

Action Center is te zien op video. Lookin' goooooooooooood :). Heel erg blij met die quick settings.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• shizoframia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-09 08:35
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:38:
[...]
Nee, en in principe maakt het weinig uit.
Als je nu voor of na die tijd reset, ik had de mijne direct na de update gereset.
Maar na dat ik klaar was moest ik nog wel allerlei zaken updaten en bijwerken.
De voorwaarde om enkel te resetten vanaf de laatste versie gaat over het resetten vanuit het toestel zelf. Ze kunnen dit eenvoudig implementeren door eerst de versie van het device even online af te checken vooraleer er gereset kan worden. Ik veronderstel dat elk toestel nog steeds gereset kunnen worden door middle van aansluiting aan de tv, het is echter wel goed mogelijk dat ze daar ook enkel de meest recente versie aan zullen bieden...

Lumia 930-950 / Galaxy S8+ / SP2(i5-256-8)-SP4(i7-512-16) / HP spectre x360

• Miki
  • Laatst online: 23:18
quote:
Niels9001 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:21:
http://www.theverge.com/2...tion-center-features-demo

Action Center is te zien op video. Lookin' goooooooooooood :). Heel erg blij met die quick settings.
Ziet er gelikt en werkbaar uit. Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste Nokia's met 8.1 worden aangekondigd.

PVOutput

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 14:33
quote:
shizoframia schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:28:
[...] Ik veronderstel dat elk toestel nog steeds gereset kunnen worden door middle van aansluiting aan de tv, [...]
PC hoop ik :P

• Amadeus1966
Hm , kreeg net een niet geheel onterecht vraag.
Wat doet WP 8.1 qua opslagruimte?
Zoals bijvoorbeeld de Huawei W1 die met hun 4 Gb al aardig krap in ruimte zit.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:10:
Hm , kreeg net een niet geheel onterecht vraag.
Wat doet WP 8.1 qua opslagruimte?
Zoals bijvoorbeeld de Huawei W1 die met hun 4 Gb al aardig krap in ruimte zit.
Gezien met 8.1 apps voortaan ook op je SD kaart kunnen (enkel toestel), zal dat een stuk 'beter' worden, ook al zou 8.1 een stukje groter worden.

• wttj
  • Niet online
nieuws: 'Spraakassistent Cortana moet Bing vervangen in Windows Phone 8.1'

Klinkt erg goed. hopelijk gaat het ook mijn engels verstaan, daar heeft Now nogal moeite mee

• Amadeus1966
quote:
SinergyX schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:30:
[...]

Gezien met 8.1 apps voortaan ook op je SD kaart kunnen (enkel toestel), zal dat een stuk 'beter' worden, ook al zou 8.1 een stukje groter worden.
Daar zit wat in
thx

• shizoframia
Blijkbaar zouden in de WP8.1 versie wel degelijk de meeste gelekte features zitten. Kijk maar eens naar de meeste recente hand-ons, dan zie je dat veel van de beschreven functionaliteit wel degelijk aanwezig is.

Als je rekening houdt met de tijd tussen WP8 en deze WP8.1 release dan is het niet onlogisch dat er zoveel wijzigingen werden doorgevoerd. Zeker ten aanzien van de grootteorde van het ontwikkelteam dat achter WP zit.

• AcoLyte!
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:20

AcoLyte!

*evil grin*

Er is inmiddels een video uit met WP8.1 draaiende op een Lumia 920. Erg beta zullen we maar zeggen, maar looks promising!

http://www.wpcentral.com/...-caught-running-lumia-920

don't mistake lack of talent for genius.

• shizoframia
quote:
AcoLyte! schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:24:
Er is inmiddels een video uit met WP8.1 draaiende op een Lumia 920. Erg beta zullen we maar zeggen, maar looks promising!

http://www.wpcentral.com/...-caught-running-lumia-920
Er is ook al een video met WP8.1 op een lumia 520 (met de drie lives tiles):
http://wmpoweruser.com/no...phone-8-1-shown-on-video/

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22-09 00:51
Vandaag geen Lumia's aangekondigd :(

We zullen moeten wachten tot build denk ik zo... Hopelijk wel in April beschikbaar, anders toch maar een Android bij mijn abonnement.

• shizoframia
quote:
DGonlag2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:50:
Vandaag geen Lumia's aangekondigd :(

We zullen moeten wachten tot build denk ik zo... Hopelijk wel in April beschikbaar, anders toch maar een Android bij mijn abonnement.
We mogen deze week inderdaad geen nieuws meer verwachten. De aankondiging zal volgens mij samen gaan met de officiële aankondiging van WP8.1. Hopelijk duurt het niet lang meer, in april mag ik namelijk een nieuw toestel te kiezen. Een WP blijft het sowieso...

• Caelorum
Ik denk niet dat nieuwe toestellen ook daadwerkelijk in april beschikbaar zullen zijn. Dat zal eerder juni/juli zijn. En dat zal al snel zijn IMO.

• shizoframia
Idd. Denk wel dat de release nog voor de zomer zal zijn, imo dus snel na de aankondiging. Waarschijnlijk moeten ze wachten tot na de officiële melding van de fusie van MS en Nokia om de toestellen te rebranden naar 'lumia'.

Hoop doet leven, niet?

• Goudstalen
quote:
shizoframia schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:14:
[...]

We mogen deze week inderdaad geen nieuws meer verwachten. De aankondiging zal volgens mij samen gaan met de officiële aankondiging van WP8.1. Hopelijk duurt het niet lang meer, in april mag ik namelijk een nieuw toestel te kiezen. Een WP blijft het sowieso...
Eind April mag ik ook aan een nieuw abonnement, en wegens overnemen van nummer wil ik toch wel begin April afsluiten. Ik wil eigenlijk weer terug naar WP, maar als ze niet beschikbaar zijn, jammer dan. Zeker aangezien de Xperia Z2 er best interessant uit ziet, en de One+ dat waarschijnlijk ook wordt...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De officiële aankondiging van WP8.1 zal -waarschijnlijk- op 2 april op het BUILD congres gaan gebeuren. De geruchten hebben het over een uitrol van de update ergens tussen mei en augustus.

Nieuwe toestellen zullen we dus waarschijnlijk ook pas in die maanden gaan zien. Dat laatste werd verteld door mijn glazen bol :+

• Goudstalen
quote:
PaT schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:54:
De officiële aankondiging van WP8.1 zal -waarschijnlijk- op 2 april op het BUILD congres gaan gebeuren. De geruchten hebben het over een uitrol van de update ergens tussen mei en augustus.

Nieuwe toestellen zullen we dus waarschijnlijk ook pas in die maanden gaan zien. Dat laatste werd verteld door mijn glazen bol :+
Heb je waarschijnlijk gelijk in ja. Wel jammer, zo lang kan/wil ik niet wachten, dus dan wordt het toch weer een Android denk ik zo, hoewel ik WP toch wel fijn vond.

Misschien de 1520 nog overwegen, hopelijk in April alweer iets in prijs gezakt, vindt hem nu in combinatie met een abonnement nog vrij duur.

• Russel88
quote:
DGonlag2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:12:
[...]

Heb je waarschijnlijk gelijk in ja. Wel jammer, zo lang kan/wil ik niet wachten, dus dan wordt het toch weer een Android denk ik zo, hoewel ik WP toch wel fijn vond.

Misschien de 1520 nog overwegen, hopelijk in April alweer iets in prijs gezakt, vindt hem nu in combinatie met een abonnement nog vrij duur.
Heb je wel eens overwogen om een sim-only abbo te nemen? Ik heb dat al jaren en de druk om een nieuwe telefoon te nemen, omdat je oude abbo bijna afloopt is dan weg. Qua totaalkosten scheelt het niet veel, je bent soms nog goedkoper uit.

• Goudstalen
quote:
Russel88 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Heb je wel eens overwogen om een sim-only abbo te nemen? Ik heb dat al jaren en de druk om een nieuwe telefoon te nemen, omdat je oude abbo bijna afloopt is dan weg. Qua totaalkosten scheelt het niet veel, je bent soms nog goedkoper uit.
Klopt, qua kosten scheelt het eigenlijk helemaal niets. Maar als student zijnde heb ik geen 500 a 600 euro liggen om even een nieuwe 4G telefoon te kopen. Maandelijks betalen is geen probleem, maar in één keer zo'n bedrag neerleggen is toch wel een ander verhaal...

Ik wil wel erg graag 4G, maar heb nu ook geen 4G abonnement. Ik zou inderdaad een sim-only abonnement kunnen afsluiten en m'n huidige telefoon kunnen verkopen. Maar ik wil ook geen downgrade in hardware, dus kom je meteen al op de meer high-end toestellen uit.

• Caelorum
Je kan natuurlijk ook je huidige contract die twee/drie maanden door laten lopen. Als je jezelf wilt vastleggen voor een half jaar kan je bij de meeste providers in Nederland ook nog korting er bij krijgen. Anders loopt het contract vaak gewoon door met de huidige voorwaarden met als extra dat je op elk moment kan opzeggen (zonder afkoop).

• Goudstalen
quote:
Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:08:
Je kan natuurlijk ook je huidige contract die twee/drie maanden door laten lopen. Als je jezelf wilt vastleggen voor een half jaar kan je bij de meeste providers in Nederland ook nog korting er bij krijgen. Anders loopt het contract vaak gewoon door met de huidige voorwaarden met als extra dat je op elk moment kan opzeggen (zonder afkoop).
Maar ik heb nu zo'n abonnement uit een aanbieding. Hij wordt 2x zo duur na April, dus dan kom je effectief uit op 50 euro p/m.
Dan heb ik een abonnement met 'onbeperkt' (1GB) internet met 1mbs (no joke). Terwijl je voor dat geld een 4G abonnement met 6GB en een high-end toestel kan krijgen...

• Russel88
quote:
DGonlag2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:13:
[...]

Maar ik heb nu zo'n abonnement uit een aanbieding. Hij wordt 2x zo duur na April, dus dan kom je effectief uit op 50 euro p/m.
Dan heb ik een abonnement met 'onbeperkt' (1GB) internet met 1mbs (no joke). Terwijl je voor dat geld een 4G abonnement met 6GB en een high-end toestel kan krijgen...
Lastig en slim van de providers, zo wordt je als het ware gegijzeld. Ben je te laat met verlengen, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Nadeel is dat je afhankelijk bent van de aanbod van telefoons van dat ene moment. Komt er een gave telefoon 2 maanden later uit, dan ben je het sjakie.

Misschien een idee om te gaan sparen. Als je in April een Sim-Only neemt en in September (ik noem maar een datum) komen de 8.1 toestellen uit, dan heb je 5 maanden de tijd om te sparen voor een nieuwe telefoon.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-08 15:59
quote:
DGonlag2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Klopt, qua kosten scheelt het eigenlijk helemaal niets. Maar als student zijnde heb ik geen 500 a 600 euro liggen om even een nieuwe 4G telefoon te kopen. Maandelijks betalen is geen probleem, maar in één keer zo'n bedrag neerleggen is toch wel een ander verhaal...

Ik wil wel erg graag 4G, maar heb nu ook geen 4G abonnement. Ik zou inderdaad een sim-only abonnement kunnen afsluiten en m'n huidige telefoon kunnen verkopen. Maar ik wil ook geen downgrade in hardware, dus kom je meteen al op de meer high-end toestellen uit.
tja dat is de reden waarom ik 6 jaar geleden een cheap ass smartphone nam met een sim only abonnement, en iedere maand flink spaarde. Nu koop ik om de twee jaar een high end toestel los en neem bij nog steeds een sim only erbij. Bespaarde hier vorig jaar 135 euro mee uit en heb tevens niet zo'n belachelijke hoge maandelijkse kosten.

• Goudstalen
quote:
Russel88 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:58:
[...]

Lastig en slim van de providers, zo wordt je als het ware gegijzeld. Ben je te laat met verlengen, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Nadeel is dat je afhankelijk bent van de aanbod van telefoons van dat ene moment. Komt er een gave telefoon 2 maanden later uit, dan ben je het sjakie.

Misschien een idee om te gaan sparen. Als je in April een Sim-Only neemt en in September (ik noem maar een datum) komen de 8.1 toestellen uit, dan heb je 5 maanden de tijd om te sparen voor een nieuwe telefoon.
Maar dan zit je wel 5 maanden met een 4G abonnement waar je geen profijt van hebt (en 4G wil ik echt hebben, ik wordt gek van m'n 3G).

Overigens bedenk ik me net dat ik in principe ook gewoon een abonnement met toestel kan afnemen en die later verkopen en een 8.1 toestel kopen.

Maar ach, ik zie wel wat er begin April verkrijgbaar is.

1080p is goed genoeg, Snapdragon 800 is snel genoeg voor mij, dus een 1520 is ook een optie.

Goudstalen wijzigde deze reactie 24-02-2014 14:16 (16%)

• Caelorum
quote:
DGonlag2 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:14:
[...] Overigens bedenk ik me net dat ik in principe ook gewoon een abonnement met toestel kan afnemen en die later verkopen en een 8.1 toestel kopen. [...]
Dan zou ik persoonlijk gewoon meteen het toestel verkopen. Krijg je er meer voor omdat het 1) ongebruikt is en 2) meer vraag naar is (want nieuwer toestel).
Ik heb zelf voordat ik mijn L920 nam nog een half jaar met mijn HTC Tophy 7 (de traagste van alle WP7 toestellen, want super goedkoop geheugen :/) in combinatie met 6 maanden 'sim only', eigenlijk verlengen van contract tegen goedkopere voorwaarden bij Hi/KPN (ongeveer hetzelfde als een simonly abbo). Op het moment dat mijn contract afliep was er geen fatsoenlijk toestel te koop voor mij, dus besloten een half jaar uit te stellen.
Je kan dus even met je provider bellen om te vragen of je kan verlengen met gunstigere voorwaarden. Daar zijn ze vaak wel toe bereid, omdat ze je op die manier nog een half jaar aan zich binden.

Caelorum wijzigde deze reactie 24-02-2014 14:44 (12%)

• vali
quote:
Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Dan zou ik persoonlijk gewoon meteen het toestel verkopen. Krijg je er meer voor omdat het 1) ongebruikt is en 2) meer vraag naar is (want nieuwer toestel).
Ik heb zelf voordat ik mijn L920 nam nog een half jaar met mijn HTC Tophy 7 (de traagste van alle WP7 toestellen, want super goedkoop geheugen :/) in combinatie met 6 maanden 'sim only', eigenlijk verlengen van contract tegen goedkopere voorwaarden bij Hi/KPN (ongeveer hetzelfde als een simonly abbo). Op het moment dat mijn contract afliep was er geen fatsoenlijk toestel te koop voor mij, dus besloten een half jaar uit te stellen.
Je kan dus even met je provider bellen om te vragen of je kan verlengen met gunstigere voorwaarden. Daar zijn ze vaak wel toe bereid, omdat ze je op die manier nog een half jaar aan zich binden.
Dan doe ik nu ook. Ik krijg mijn geld terug van mijn Lumia 920 (al wacht ik daar nog steeds op van bol.com) en wacht tot de Lumia 929 of de 1820 (als hij zo gaat heten) uit komen in Nederland. Op dit moment gebruik ik mijn huawei w1, welke in snelheid stukken trager is, maar zeker geen slecht toestel is.

• HooksForFeet
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 14:23
quote:
Russel88 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:23:
[...]

Soms? Ik ben nog geen situatie tegengekomen waarin je niet goedkoper uit was met sim only en zelf een toestel kopen. Vooraf voor iets betalen is immers altijd goedkoper dan gespreid. :)

• CAP-Team

CAP-Team

Ik doe het zelf ook al jaren met Sim-only. Vorig jaar een Lumia 920 gekocht voor 380 euro en een abbo van 22 euro p/m met FUP :7
Dit toestel is prima te updaten naar WP8.1, dus volgend jaar maar eens kijken voor een nieuw toestel, als de Lumia 930 al weer een stukje in prijs gedaald is ;)

• Russel88
quote:
HooksForFeet schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Soms? Ik ben nog geen situatie tegengekomen waarin je niet goedkoper uit was met sim only en zelf een toestel kopen. Vooraf voor iets betalen is immers altijd goedkoper dan gespreid. :)
Ik ben graag voorzichtig :)
Ik kijk niet meer naar abbo's met toestel. Los van het prijsverschil, toestel is officieel van provider totdat je abonnement verlopen is. En een aantal maanden wachten totdat toestel x uitkomt is erg onvoordelig. Vooral nu je 12 of 24 maanden korting krijgt op abbo's. Je bent eigenlijk verplicht om gelijk te verlengen. Ook al komt toestel x die je zo graag wilt hebben 3 maanden later pas uit.

Ontopic.
Ik ben echt benieuwd welke WP8.1 toestellen uitkomen met de launch.

• Caelorum
quote:
Russel88 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:50:
[...] Los van het prijsverschil, toestel is officieel van provider totdat je abonnement verlopen is. [...]
Dat ligt aan het contract. Soms verhogen ze de kosten van de dienst en is er een apart koopcontract voor het toestel. Dan is het toestel zeker wel jouw eigendom.

• Amadeus1966
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Dat ligt aan het contract. Soms verhogen ze de kosten van de dienst en is er een apart koopcontract voor het toestel. Dan is het toestel zeker wel jouw eigendom.
Nope, het artikel is pas jou rechtmatige eigendom zodra jij als gebruiker hebt voldaan aan alle contractuele verplichtingen.

• Miki
  • Laatst online: 23:18
Het is echt van een aantal factoren afhankelijk welke optie goedkoper is. Het ene moment is een toestel met abonnement goedkoper, de andere keer ben je goedkoper uit met een los toestel en simonly abonnement. Alles is afhankelijk van de kortingsacties op dat moment en dat kan zijn van de telco, een tussen persoon(Phonehouse v.b.), kortingsactie winkelier(MM btw actie), enz. enz. enz.
Je zult dus op het moment dat het "bijna" zover is dat je abonnement afloopt op onderzoek uit moeten en rekensommetjes maken opdat je de meest voordeligste looptijd prijs uitkomt. Zit je klem opdat je een abbo waarbij de kortingsactie afloopt (v.b. na 24mnd verloopt de 50% korting) neem dan een sim-only abonnement die je maandelijks kan opzeggen, zoals die van Ben bijvoorbeeld.

Wat betreft de nieuwe Lumia's, ik heb(ook) geen glazen bol maar er is weinig vast te knopen aan de release schema's van Nokia. Waar je bij Samsung en Apple bijna blind in specifieke maanden weet wanneer welk nieuwe product(Galaxy, Note, iPhone, iPad) wordt aangekondigd is dat niet het geval bij Nokia, laat staan voor Nederland.

PVOutput

• Caelorum
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:10:
[...]
Nope, het artikel is pas jou rechtmatige eigendom zodra jij als gebruiker hebt voldaan aan alle contractuele verplichtingen.
Daarom dus ook dat er soms een apart contract bij zit voor de aanschaf. Je kan niet zomaar zeggen dat als je bije en abonnement een telefoon neemt deze altijd pas aan het eind jouw eigendom is. Dat ligt helemaal aan het bedrijf hoe het een en ander wordt geregeld. Eén contract of twee contracten en wat er precies in het contract staat dat je verplichtingen zijn. Kan namelijk ook soms zo zijn dat het artikel wel van jou wordt maar dat er een dwangsom staat voor niet tijdig betalen.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Modbreak:
Dit topic is er voor om WP 8.1 te bespreken en om ervaringen te delen.
Gesprekken over wel/niet sim only en andere offtopic onderwerpen horen hier niet thuis :)

You've mistaken me for someone who really cares.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
shizoframia schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:26:
[...]

Er is ook al een video met WP8.1 op een lumia 520 (met de drie lives tiles):
http://wmpoweruser.com/no...phone-8-1-shown-on-video/
Dat is dus duidelijk een fake... de interface is tergend traag, de camera wordt niet live getoond en er is links en rechts een zwarte balk naast de interface (resolutie klopt niet)

• Amadeus1966
Dat de resolutie niet klopt, kan door een beperking van het scherm/gpu komen.
Dit zou ook een verklaring zijn dat het eea wat "stroperig/traag" reageert.
De redenen die ik kan bedenken dat dit een fake is,
zijn de extra tiles en dat het toestel niet synchroon reageert met zijn aanrakingen.

• Caelorum
En zoals in de comments te lezen is, het Settings menu bevat instellingen voor NFC. Dat toestel heeft niet eens een NFC chip aan boord en die optie in dat menu zou dus niet eens te zien moeten zijn.

• Whatson
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:11:
Dat de resolutie niet klopt, kan door een beperking van het scherm/gpu komen.
Dit zou ook een verklaring zijn dat het eea wat "stroperig/traag" reageert.
De redenen die ik kan bedenken dat dit een fake is,
zijn de extra tiles en dat het toestel niet synchroon reageert met zijn aanrakingen.
Het is duidelijk een 16:9 resolutie (720p/1080p) op een 15:9 scherm (520 heeft een WVGA resolutie) Dan krijg je dat resultaat van die balken links en rechts ernaast. Dat verklaart ook meteen waarom er op zo'n klein scherm 3 rijen tegels staan. (wat waarschijnlijk alleen naar de Lumia 920 en vergelijkbare grootte komt)

• Amadeus1966
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over Wp8x.......feit of fictie en het filteren mag je zelf doen.
Maar ergens had ik ook gelezen dat als het scherm een extra rij tegelwerk zou ondersteunen dat dit dan automatisch zou worden geactiveerd in de update ( of het nu de update Gdr3 was of de update naar 8.1 weet ik zo niet meer ).
Op Xda stond er een stuk over dat het gewoon een registerinstelling betrof, hetgeen wel logisch lijkt.

Als het waar is is het leuk, maar de noodzaak zie ik er in ieder geval niet ervan in.
Zie zowiezo het nut er niet van in om dergelijke hoaxen de wereld in te sturen.

• E2TK
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 11:09
Gisteravond zag ik een eerste video van Cortana: YouTube: Cortana on Windows Phone 8.1
Ziet er vrij echt uit.

Wat mij ook op viel is de nieuwe (?) vormgeving van de knoppen (no, thanks / sign in / skip / next).
Wellicht een lichte overhaul qua formgeving in WP8.1?

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-08 16:12

Swerfer

What about UWP?

Het wordt tijd dat er een build gelekt wordt, net zoals de RTM van Windows 8.1 update 1

Er komen zoveel wijzigingen dat ik eigenlijk niet meer wil wachten... :o

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Shorteh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
quote:
Swerfer schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:20:
Het wordt tijd dat er een build gelekt wordt, net zoals de RTM van Windows 8.1 update 1

Er komen zoveel wijzigingen dat ik eigenlijk niet meer wil wachten... :o
Het is nog niet zeker dat die gelekte build de RTM is hè ;) Gaan nu al weer verhalen over dat het wellicht een testbuild was van de update om het Windows Update systeem te testen.

En ach, tot 2 April kan ik nog wel wachten voor WP8.1 :) Gelijk de dev preview er op fietsen als die wordt aangekondigd.
quote:
Amadeus1966 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:06:
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over Wp8x.......feit of fictie en het filteren mag je zelf doen.
Maar ergens had ik ook gelezen dat als het scherm een extra rij tegelwerk zou ondersteunen dat dit dan automatisch zou worden geactiveerd in de update ( of het nu de update Gdr3 was of de update naar 8.1 weet ik zo niet meer ).
Op Xda stond er een stuk over dat het gewoon een registerinstelling betrof, hetgeen wel logisch lijkt.

Als het waar is is het leuk, maar de noodzaak zie ik er in ieder geval niet ervan in.
Zie zowiezo het nut er niet van in om dergelijke hoaxen de wereld in te sturen.
Het is inderdaad een registerinstelling, bij bepaalde toestellen kunnen ze in het register en hebben ze inderdaad drie rijen aangezet.

En ja het schijnt ook dat het voor bepaalde toestellen aangezet gaat worden na de WP8.1 update.

Shorteh wijzigde deze reactie 15-03-2014 09:37 (45%)

• Amadeus1966
Nou 2 April?
Dat weten we niet, misschien worden we blij gemaakt met een dode mus en gebeurt er helemaal niets.
Immers het is niet gezegd of eenduidig bevestigd dat de preview op 2 April ter download komt te staan en of hij überhaupt ter download komt.

Dat zijn slechts vermoedens en aannames, gebaseerd op het verleden en natuurlijk de paar updates die de "preview voor developers" app onlangs heeft gedaan..

Ik wacht gewoon stiekem af en zie wel.

• Shorteh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:42:
Nou 2 April?
Dat weten we niet, misschien worden we blij gemaakt met een dode mus en gebeurt er helemaal niets.
Immers het is niet gezegd of eenduidig bevestigd dat de preview op 2 April ter download komt te staan en of hij überhaupt ter download komt.

Dat zijn slechts vermoedens en aannames, gebaseerd op het verleden en natuurlijk de paar updates die de "preview voor developers" app onlangs heeft gedaan..

Daarom zeg ik ook "als die wordt uitgebracht" :P ik houd inderdaad ook een slag om de arm.

• T-!-M
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 10:10
Het viel me net op dat in de online Marketplace de toevoeging "werkt met: Windows Phone 8.1" staat.

Zie bijvoorbeeld; http://www.windowsphone.c...ef-4343-b116-beeeccfeb71f

• Karel17
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:42:
Nou 2 April?

Toch verwacht ik wel dat de preview for developers op 2 April te downloaden is. Het zijn wel hardnekkige geruchten die worden ondersteund door Tom Warren en andere Microsoft autoriteiten.

Kan niet wachten tot deze update zeg; maakt de telefoon zoveel praktischer :9~
Edit: deze bron bevestigt de geruchten ( :P )

Karel17 wijzigde deze reactie 18-03-2014 14:02 (8%)

• Amadeus1966
quote:
Karel17 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:37:
[...]

Edit: deze bron bevestigt de geruchten ( :P )
Eh, niet echt.
Daar staat alleen dat De Verge heeft gehoord dat.............
Een keiharde bron wordt er niet gegeven.

Al is de Verge iets meer geloofwaardiger dan de meeste roddelsites.

• Karel17
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:14:
[...]
Eh, niet echt.
Daar staat alleen dat De Verge heeft gehoord dat.............
Een keiharde bron wordt er niet gegeven.

Al is de Verge iets meer geloofwaardiger dan de meeste roddelsites.
Vandaar de "bevestigd het gerucht". Ik zeg niet dat het gerucht is bevestigd, ik bedoel dat het bevestigd is dat het een gerucht is :p

• Caelorum
In other news:
http://www.wpcentral.com/...one-81-their-main-website
quote:
[...]In less than two weeks, Microsoft is expected to pull the cover off of Windows Phone 8.1. [...] Tonight, Microsoft, appears to be testing the announcement. Microsoft’s main Windows Phone site, www.windowsphone.com, has a new Windows Phone 8.1 category near the top. Of course, when you click it you will get an error about the page not being found, [....]
MS heeft wel vaker foutjes met het te vroeg live gaan van (delen van) websites en dat het dan in de cache van de site blijft hangen. Toch een bevestiging dat ze op zich al vrij ver zijn. Maakt een dev-release 2 april iets waarschijnlijker.

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Ook Nokia laat ons zien dat WP8.1 er aan komt:
http://wmpoweruser.com/no...nfirms-windows-phone-8-1/

• DDEEAANN
  • Laatst online: 14-04-2014
Daniel Rubino van WPcentral zegt op Twitter dat er geen Dev preview is op 2 april vanwege onbekende vertraging. Balen!

DDEEAANN wijzigde deze reactie 26-03-2014 10:52 (4%)

• vali
quote:
DDEEAANN schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:42:
Daniel Rubino van WPcentral zegt op Twitter dat er geen Dev preview is vanwege onbekende vertraging. Balen!
Niet op die datum nee, maar hij komt er wel aan!

• SjorsC
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
hmm zonde, had me er stiekum toch al een beetje op verheugd.... dan maar nog iets langer wachten

• Caelorum
Och dat weekje of 1-2 kan je ook nog wel aan hoor :D

• matt1991
  • Laatst online: 19-09 18:23
Ik had mij ook verheugd op 2 April, ik hoop dat het niet maanden gaat duren voordat de Dev preview komt.

Dell XPS L502x | Huawei Nexus 6p zwart 64 GB

• Amadeus1966
Had het eea net gelezen op wpcentral.
Als ik al die reacties doorneem, man oh man complete massahysterie.
Gelukkig zijn we hier nuchterder

• SjorsC
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-12-2018
quote:
Caelorum schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:25:
Och dat weekje of 1-2 kan je ook nog wel aan hoor :D
scheelt dat ik het druk genoeg heb (tentamens), dus als het 1-2 weken wordt uitgesteld is het een betere timing. anders blijf ik toch alleen maar spelen, haha O-) .

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
http://www.wpcentral.com/...ne-81-core-finished-today
"Microsoft is expected to unveil Windows Phone 8.1 next week during Build, where we will bring you the latest coverage live. The Developer Preview release though has been delayed by about a week from the original plan. Still, developers in attendance are expected to get a surprise or two to take home."

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-09 12:56

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lumia Cherry Blossom Pink.

What's in a name.. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Amadeus1966
quote:
Oh............dolletjes

• Whatson
  • Niet online
Amber
Black
Cyan (?)

• CAP-Team

CAP-Team

Pink --> magenta :?

• Whatson
  • Niet online
Begint niet met de C

De interne namen waren altijd lang, maar bij het uitbrengen van de update werden ze veranderd naar een kleur op alfabetische volg orde:
Amber
Black (was Bittersweet Shimmer)

• Amadeus1966
Ja onder de wuivende vlag van Nokia.
De updates van Microsoft waren nog steeds........Wp8, Gdr1, Gdr2 en Gdr3
Het is nog steeds een update van Microsoft en niet van Nokia, het is nog afwachten wat Nokia er mee gaat doen.
Als het überhaupt nog uitkomt onder de vlag van Nokia.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 29-03-2014 01:34 (3%)

• Devin19
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-07 13:54

Devin19

Steam ID: turbodevin

Ik ben op zich wel benieuwd hoe het eruit ziet wanneer je als achtergrond een zwarte afbeelding pakt. Hierdoor zou je geen tegels meer zien maar alleen de icoontjes (en tegels met achtergrond kleur)

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:30
Dat zou wel heel handig zijn voor amoled schermen.

• Whatson
  • Niet online
quote:
Devin19 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:40:
Ik ben op zich wel benieuwd hoe het eruit ziet wanneer je als achtergrond een zwarte afbeelding pakt. Hierdoor zou je geen tegels meer zien maar alleen de icoontjes (en tegels met achtergrond kleur)
of witte achtergrond, dan zie je nog alleen maar witte vlakken ;)

• Devin19

Devin19

quote:
Whatson schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:57:
[...]

Ja en als je de thema achtergrond dan ook nog wit maakt zie je alleen nog n wit scherm :P

Ik realiseer me net dat je nu gewoon iedere 'thema kleur' kunt instellen op je startscherm.

Devin19 wijzigde deze reactie 29-03-2014 14:44 (15%)

• Amadeus1966
En daarna gaan we an masse weer zeuren om live wallpapers hahahaha

• Loller1
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-09 14:28
quote:
Whatson schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:57:
[...]

Niet waar, de afbeeldingen die gebruikt worden als tile achtergrond worden licht gedimt, je kan dus geen perfect wit instellen.

• Amadeus1966
Wat ik mij afvraag, de native apps worden dan doorschijnend.
Maar natuurlijk weer niet de Spel en de muziek hub, deze blijven iritatiegroen.
Maar hoe zit het met de overige apps?
Een ontwikkelaar creert een app met de daarbij behorende tegellayout.
Deze wordt natuurlijk weergegeven zoals hij/zij die voor ogen had.
Hoe word deze geimplementeerd?
Worden alleen de tegellayout die een transparante achtergrond hebben meegenomen of ook de gene die een "massieve" of een laat zeggen een voorgekleurde tegel ( hoe moet je het anders bewoorden ) ?
Ik persoonlijk denk dat steeds meer ontwikkelaars een vaste kleur aan hun tegellayout zullen gaan geven om deze er bovenuit te laten springen.
Immers een mooie tegel is natuurlijk ook een stukje creativiteit die gezien mag worden.

Worden deze tegels ook doorzichtig of behouden deze hun oorspronkelijke kleur?
Met logisch denken zou ik zeggen dat deze niet doorzichtig worden daar immers alleen de accentkleuren transparant worden gemaakt.
Iemand hier een passend antwoord op?

• Devin19

Devin19

Zoals uit de screenshots blijkt zullen deze tegels hun eigen kleur behouden. We kunnen enkel hopen dat ontwikkelaars nu een transparante tegel gaan gebruiken vanwege de mogelijkheid voor een achtergrond.

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-09 12:56

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Confirmation, yes! Vanaf volgende week donderdag te installeren middels de developer preview. (werkt op dezelfde manier als GDR3)

.
A few days ago, we reported that this program was set to launch in ‘late April’. That was certainly a vague deadline, but the important thing to take away was that it won’t be released the same day as the Build announcement on April 2. We now have confirmation that the planned release schedule for the Preview for Developer program should be Thursday, April 10, just over one week from the Build reveal. That falls in line with our original report on the core of 8.1 wrapping development by Microsoft.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Amadeus1966
quote:
Devin19 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:05:
Zoals uit de screenshots blijkt zullen deze tegels hun eigen kleur behouden. We kunnen enkel hopen dat ontwikkelaars nu een transparante tegel gaan gebruiken vanwege de mogelijkheid voor een achtergrond.
Oke bedankt.
Nu je het zo zegt, idd, het was me niet eens opgevallen,
ben benieuwd of je hiermee ook als ontwikkelaar mee kunt spelen.
Dat je meer of minder transparantie aan een tegeltje kan geven, een beetje matglas idee.

Maar ik moet toegeven, het ziet er goed uit.
YouTube: Windows Phone 8.1 Start screen backgrounds

Ik vond het al jammer ( en vreemd ) dat nu juist de MS tegeltjes van X en Musik deze buitenissige kleuren hadden net als de Here aplicaties, maar die laatste kon je indien nodig skinnen.
Maar we moeten nog eventjes geduld hebben.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 31-03-2014 17:59 (24%)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
10 april, staat in de agenda :-)

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 00:30
Mocht de officiele update uitkomen voor 8.1 en je hebt de preview versie erop staan. Update je dan mee of hoe zit dat precies?

• Voxxie
  • Laatst online: 20:44
quote:
badluckboy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:07:
Mocht de officiele update uitkomen voor 8.1 en je hebt de preview versie erop staan. Update je dan mee of hoe zit dat precies?
Bij GDR3 werd de telefoon gewoon geupdate toen de officiële release uit kwam.
Dus ik verwacht dat dat nu niet anders zal zijn.

• vali
Persoonlijk hoop ik dat de hype van smartwatches snel worden overgeslagen en Microsoft grote plannen heeft om deze bril goed te laten communiceren met wp8.1

Ziet er echt indrukwekkend uit!

• Caelorum
quote:
Voxxie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:11:
[...] Bij GDR3 werd de telefoon gewoon geupdate toen de officiële release uit kwam.
Dus ik verwacht dat dat nu niet anders zal zijn.
Oh, je gaat wel gewoon mee denk ik. Hooguit dat het iets langer duurt wanneer die wordt gereleased. En anders kan je altijd nog gaan flashen :)

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:57
Android heeft bv App Ops om zelf rechten in te kunnen stellen, heeft WP8 ook zoiets?
Twijfel om over te stappen op een Lumia 1020, maar vind het wel fijn als ik zelf wat dingen in kan stellen.
Zonder met custom zooi/root te gaan werken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Amadeus1966
Uiteraard worden degene die de preview hebben meegenomen in de definitieve uitrol.
Anders zou er niemand aan een dergelijke preview beginnen.
En dat gebeurt gewoon op de gezette tijden.
Als je kijkt naar de laatste Gdr3 preview.
De preview kwam eerst uit, daarna kwam de officiele release van gdr3 en pas daarna de Black
En alles gewoon keurig op tijd.

MS kan het wel vrijgeven maar daartussen heb je nog allerlei andere stappen.
MS geeft het vrij, dan gaat het naar de fabrikanten en dan nog een keer naar de providers.
En om het compleet te maken, ook nog eens regionaal.

Dat sommige een stukje afsnijden en voor de preview gaan, ach leuk.
Maar na ontvangst is het ook voor hun weer wachten op de fabrikanten en providers.
Sommige toestellen hebben net een maand geleden de Blackupdate gekregen.
En ondertussen staan wij alweer in de startblokken.

Maar uiteindelijk wordt iedereen meegenomen in de updates.
Maar de hoe en de wanneer, dat ligt aan de fabrikant en de providers.

• Amadeus1966
quote:
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:58:
Android heeft bv App Ops om zelf rechten in te kunnen stellen, heeft WP8 ook zoiets?
Twijfel om over te stappen op een Lumia 1020, maar vind het wel fijn als ik zelf wat dingen in kan stellen.
Zonder met custom zooi/root te gaan werken.
Nee, in tegenstelling tot Android kan je in wp8 geen rechten instellen.
Ook rooten als we hier van Rooten mogen spreken binnen WP8 ecosysteem is vooralsnog niet mogelijk.

Pagina: 1 2 3 ... 66 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True