Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste
Acties:

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:31
Mijn vrouw haar GSM doet een beetje raar.
WP 8.1 en een Lumia 640.
Als je via bing iets wil zoeken geeft die totaal andere resultaten weer.
Zou dit een soort virus kunnen zijn?
En wat is dan hiervoor de oplossing? Een hard reset?

Dank voor het meedenken!

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-08 16:12

Swerfer

What about UWP?

quote:
daffie82 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:05:
Mijn vrouw haar GSM doet een beetje raar.
WP 8.1 en een Lumia 640.
Als je via bing iets wil zoeken geeft die totaal andere resultaten weer.
Zou dit een soort virus kunnen zijn?
En wat is dan hiervoor de oplossing? Een hard reset?

Dank voor het meedenken!
Geef minstens even wat voorbeelden. Ik neem aan dat je zoekt op de website van Bing? Virussen zijn er hoogst waarschijnlijk (nog) niet...

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• daffie82
quote:
Swerfer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Geef minstens even wat voorbeelden. Ik neem aan dat je zoekt op de website van Bing? Virussen zijn er hoogst waarschijnlijk (nog) niet...
Ja via het zoekknopje op de telefoon.
Zo zoekt zij altijd, en sinds kort krijgt zij altijd dingen te zien die niets met haar zoekopdracht te maken hebben...
Kan nu even geen voorbeeld geven helaas.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 10:41
Dus ze zoekt bijvoorbeeld haakpatronen, en dan krijgt ze college-basketbaluitslagen?

• daffie82
quote:
Swerfer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Een voorbeeld is als ze via Bing naar ''hln'' zoekt (afkorting voor ''Het laatste nieuws'' Belgische nieuwssite).
Vroeger kreeg ze dan meteen de website van hln als eerste zoekresultaat.
Nu krijgt ze altijd een bepaald artikel van hln als eerste zoekresultaat. Dus niet de hoofd/home page.

Als ik dit zoek met mijn telefoon (L 830 / WP 8.1) dan werkt dit wel correct. Gewoon de hoofd/home page.

Instellingen Bing e.d. staan allemaal exact hetzelfde, dus heb er geen verklaring voor.
In google is alles wel perfect normaal trouwens (op beide telefoons).

Volgens haar is dit begonnen toen ze een bepaalde mail als spam wou classificeren op haar telefoon. Toen kreeg ze ineens een site te zien waarop stond dat ze iets gewonnen had.
Vandaar ook het vermoeden van een virus?

Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app...

Weet niet wat er van te denken?

daffie82 wijzigde deze reactie 29-07-2016 10:56 (3%)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:50
Zojuist mijn 830 teruggezet naar 8.1 via de Microsoft-tool. Helaas kan ik geen Microsoft account toevoegen. Heb alle stappen hier geprobeerd:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2784236

Jammer, want zo kan ik geen apps installeren :/ Iemand een idee?

[edit] Nu eens na een soft-reset de inlog-stap overgeslagen, tijd handmatig ingesteld, herstart, daarna kan de account wel toegevoegd worden...

Brent wijzigde deze reactie 29-07-2016 13:17 (22%)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-08 16:12

Swerfer

What about UWP?

quote:
daffie82 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Een voorbeeld is als ze via Bing naar ''hln'' zoekt (afkorting voor ''Het laatste nieuws'' Belgische nieuwssite).
Vroeger kreeg ze dan meteen de website van hln als eerste zoekresultaat.
Nu krijgt ze altijd een bepaald artikel van hln als eerste zoekresultaat. Dus niet de hoofd/home page.

Als ik dit zoek met mijn telefoon (L 830 / WP 8.1) dan werkt dit wel correct. Gewoon de hoofd/home page.

Instellingen Bing e.d. staan allemaal exact hetzelfde, dus heb er geen verklaring voor.
In google is alles wel perfect normaal trouwens (op beide telefoons).

Volgens haar is dit begonnen toen ze een bepaalde mail als spam wou classificeren op haar telefoon. Toen kreeg ze ineens een site te zien waarop stond dat ze iets gewonnen had.
Vandaar ook het vermoeden van een virus?

Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app...

Weet niet wat er van te denken?
Bing 'leert' wat je vaak bezoekt en personaliseert de zoekresultaten. Ik gebruik het zoeken via de taakbalk van Windows 10 of via Edge in de adresbalk regelmatig, wat ook door Bing ondersteund is, en sites waar ik vaker terugkom komen ook eerder als zoekresultaat naar boven en dat kan best een pagina zijn binnen ween website ipv het hoofddomein. Bij mij een voorbeeld: Ik ga vaak naar het KNMI en dan het actuele weer. Als ik KNMI intik, dan krijg ik niet knmi.nl als eerste resultaat, maar knmi.nl/actueel

Dat is bij jouw vriendin waarschijnlijk ook gebeurt met hln. Ze is vast een paar keer naar een zelfde artikel geweest op hln en daarom komt die dan als eerste resultaat naar boven.

En nogmaals, zover ik weet bestaan er geen virussen voor WP8.1

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 14:33
quote:
daffie82 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:55:
[...] Gisteren liep haar telefoon ook vast in de facebook app... [...]
Dit is ook niet heel erg ongewoon. De Facebook app is wat instabiel op sommige toestellen.
Zover ik weet is er inderdaad ook nog geen melding geweest van een virus voor Windows Phone en 10 Mobile. Hoewel het natuurlijk zou kunnen, vermoed ik niet dat dat hier het geval is. In dat geval zou je namelijk eerder constant spamwebsites geopend zien worden, dan dat stilletjes zoekresultaten zouden worden aangepast.
Zoals Swerfer al aangeeft personaliseren Google, Yahoo en Bing allen je zoekresultaten. Dit zou je beter in staat moeten stellen te vinden wat je wil, maar het is een geautomatiseerd proces dat ook wel eens in de weg zit. Ik zal ook compleet andere zoekresultaten krijgen dan jij krijgt, puur op basis van het profiel dat ze hebben opgebouwd van mij. Dit laatste is ook de reden waarom er initiatieven zoals DuckDuckGo zijn.

Caelorum wijzigde deze reactie 29-07-2016 20:20 (3%)

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-06 11:39
Dit weekend weer even terug naar 8.1 op mijn 930 om de verschillen met 10 weer even naar boven te halen. Qua snelheid valt het toch gelijk op dan 8.1 een stuk sneller is. Maar op 10 kan je de zoomfactor aanpassen waardoor ik vind dat alles er iets strakker uitziet (minder opgeblazen interface).

Nu heb ik wel iets raars. Bij het terugzetten met de recoverytool crashde alles. Gelukkig alles wel goed gekregen daarna. Maar volgens mij mis ik bij settings een paar instellingen. Als je op de jome en terugknop klikt, krijg je een trilling en ik kan nergens een optie vinden om dit uit te zetten. Ook de optie van dubbelklikken op het scherm om de telefoon te ontwaken zie ik niet. Volgens mij stonden deze opties bij elkaar. Volgens mij stond dit ergens bij extra en info? Maar hier zie ik alleen info over de telefoon. Iemand een idee? En hoe kunnen deze opties weg zijn? Firmware is 15235.40008.

• richdb
Wie zit er nog meer op 8.1?

• Brent
Gister weer eens geupgrade naar w10m, om te zien of de batterij al wat langer meeging. Het antwoord lijkt nee te zijn, dus dan spoedig maar weer terug naar 8.1.

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ik gebruik het liefst ook nog WP8.1. Maar zoals bij WP7 naar 8 ook al het geval was, ben je de nieuwste WP versie nodig voor apps. Facebook, Twitter en al dat soort dingen worden niet meer geupdate op WP8.1, gelukkig WhatsApp nog wel.

WP8.1 is inderdaad een stuk sneller, en de UI vind ik persoonlijk ook mooier.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-09 17:35
quote:
Check, mijn 920 is still going strong en ik kan de linkedin integratie in de people hub echt niet missen

• daffie82
quote:
Yep.
W10m is gewoon niet goed genoeg. Zo klaar als een klontje.

• Stefan22
  • Niet online
Toch wel mooi om te horen dat er ook nog WP 8.1 gebruikers zijn !
Geen problemen met apps als Facebook en Twitter?

• St00mwals
  • Laatst online: 18:18
quote:
Brent schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:17:
Gister weer eens geupgrade naar w10m, om te zien of de batterij al wat langer meeging. Het antwoord lijkt nee te zijn, dus dan spoedig maar weer terug naar 8.1.
Als je W10M echt een kans wil geven moet je minimaal een dag wachten voordat je wat over de accu kunt zeggen.
Na installatie en update is de telefoon op de achtergrond nog wel een tijdje bezig met een aantal zaken recht zetten.

Ik zou zeggen:
Kijk het een week (of zelfs 2) aan en beslis daarna wat je van W10M vindt.

• Brent
Ik moet morgen op reis dus ga sowieso het nog een weekje aanzien ;) Tweede dag lijkt het al wat beter te gaan. Het vreemde is dat er soms in een uur 10-20% verdwijnt en dan 5 uur lang maar een paar procent, zonder dat ik veel doe. Ik heb het idee dat w10m iets minder agressief programma's afsluit. Ik zie dat de browser(s) meer verbruiken dan voorheen...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-09 09:19

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Ik ben op mijn 920 overgegaan naar W10, maar zit eraan te denken om terug te gaan naar 8.1. Ik heb het idee dat W10 veel trager is dan dat W8.1 was (maar dat kan ook zijn omdat mijn 950XL natuurlijk sowieso veel sneller is...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• St00mwals
quote:
Brent schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:39:
Ik moet morgen op reis dus ga sowieso het nog een weekje aanzien ;) Tweede dag lijkt het al wat beter te gaan. Het vreemde is dat er soms in een uur 10-20% verdwijnt en dan 5 uur lang maar een paar procent, zonder dat ik veel doe. Ik heb het idee dat w10m iets minder agressief programma's afsluit. Ik zie dat de browser(s) meer verbruiken dan voorheen...
Tip voor de browser:
Via batterijbesparing kun je gebruik per app bekijken. Selecteer hier Edge en geef aan dat die NOOIT op de achtergrond mag draaien.

• richdb
Haha, nog genoeg gebruikers. En ja, ik vind de 8.1 interface ook mooier en fijner werken. De people hub is ook perfect in 8.1. Ik heb al weken op Windows 10 gezetten, maar kom toch steeds weer terug op 8.1
Hopelijk blijft 8.1 nog lang werken, en ik heb persoonlijk geen problemen met apps die verouderd zijn. Valt volgens mij ook nog wel mee. De twitter app is van 24-9-2016, dus wordt nog wel geupdate. Facebook (de microsoft variant) van 19-8-2016. Dus ook recent.

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Ik heb een L820 met WP8.1 en een L950 met W10M.

Op álle fronten is de L820 sneller, vloeiender dan de L950... scrollen, zoomen, browsen, van applicatie wisselen, synchroniseren (mail / cloud), etc...

Maar WP8 en de L820 voelen wel ouderwets aan, als je eenmaal de look van W10M en de grotere L950 in je handen hebt.

Dus L820 was mijn perfecte partner, maar ik ben vreemd gegaan en kies toch voor de L950;

Op alle fronten een slechtere relatie - maar wel meer toekomstbestendiger...

• richdb
quote:
Op álle fronten is de L820 sneller, vloeiender dan de L950... scrollen, zoomen, browsen, van applicatie wisselen, synchroniseren (mail / cloud), etc...
Is toch wel pijnlijk .. Maar ik heb hetzelfde gevoel op de 930. Maar blijft raar dat ze 10 niet beter kunnen krijgen/maken. En persoonlijk vind ik de looks van 8.1 moderner dan 10 ;)

• Stefan22
  • Niet online
quote:
richdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:18:
Haha, nog genoeg gebruikers. En ja, ik vind de 8.1 interface ook mooier en fijner werken. De people hub is ook perfect in 8.1. Ik heb al weken op Windows 10 gezetten, maar kom toch steeds weer terug op 8.1
Hopelijk blijft 8.1 nog lang werken, en ik heb persoonlijk geen problemen met apps die verouderd zijn. Valt volgens mij ook nog wel mee. De twitter app is van 24-9-2016, dus wordt nog wel geupdate. Facebook (de microsoft variant) van 19-8-2016. Dus ook recent.
Ja, de UWP app van Facebook (Microsoft) is recent nog geupdate, ook dat wordt aangegeven in de Store. Als ik de WP8.1 Store kijk bij Facebook (Microsoft) zie ik screenshots van de UWP Facebook app (nu verwijderd uit de Store aangezien Facebook zn eigen apps heeft) en de changelog van Windows 10.

• deathgrunt
  • Niet online
quote:
richdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Is toch wel pijnlijk .. Maar ik heb hetzelfde gevoel op de 930. Maar blijft raar dat ze 10 niet beter kunnen krijgen/maken. En persoonlijk vind ik de looks van 8.1 moderner dan 10 ;)
De looks van WP8 vind ik wel outdated, inmiddels... vooral die Pivot Headers zijn net iets too much :)

Wel merk ik echt verschil in de snelheid van een app onder WP8 en exact dezelfde app onder W10M.

Ik heb "zelfs" twee apps die onder WP8 instant opstarten en onder W10M iets van 5 seconden wachten en dan pas starten.

Ik denk dat veel apps optimized zijn voor WP8 en niet lekker mee kunnen in de overgang naar W10M.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
richdb schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
[...]

Ik vind mijn 950XL wel duidelijk veel sneller dan mijn 920...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
deathgrunt schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:07:
[...][knip]

Wel merk ik echt verschil in de snelheid van een app onder WP8 en exact dezelfde app onder W10M.

Ik heb "zelfs" twee apps die onder WP8 instant opstarten en onder W10M iets van 5 seconden wachten en dan pas starten.

Ik denk dat veel apps optimized zijn voor WP8 en niet lekker mee kunnen in de overgang naar W10M.
Uit pure nieuwsgierigheid, zou je de bewuste apps ook willen benoemen?

A smile a day....

• daffie82
quote:
Stefan22 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:57:
Toch wel mooi om te horen dat er ook nog WP 8.1 gebruikers zijn !
Geen problemen met apps als Facebook en Twitter?
Gebruik ik niet.

• zetje01
quote:
YOHOOOOO Ikke! Ben weer terug op W8.1

Twee jaar heb ik een Lumia 1320 gehad op W8/W8.1 (met afstand de handigste smartphone die ik heb gehad) maar helaas een keer verkeerd laten vallen en toen was het glas gebroken :( . Niet laten repareren want kost zo 100 euro en dan is het maar afwachten of de reparatie een beetje goed is gedaan. (hij ligt nu permanent in de auto, als navigatiesysteem)

Voor reserve/werk/ruwe-dagtripjes had ik al een Lumia 650 dual-sim op W10, maar ik stoorde me aan de traagheid in vergelijking met m'n veel oudere 1320 op W8.1

Een paar weken gezocht/nagedacht over welke telefoon ik zal kopen voor dagelijks gebruik. Uiteindelijk is het de Lumia 640XL dual-sim geworden. Die is weer heerlijk snel, groot, en is de perfecte vervanger voor m'n 1320 (waar ik eerlijk gezegd een beetje verliefd op was :) omdat ik er zo veel "uit heb gehaald" qwa smartphonefunctionaliteit). Oh, en de zeer gewaardeerde HERE-apps zitten er nog in, en dat voor een whopping 122 euro bij Amazon. Ben dus weer happy en terug op W8.1 (versie 2, ditmaal) en ik hoop hier ook weer twee jaar mee te doen.

In ieder geval vind ik W8.1 veel soepeler dan W10 draaien, afgaande op bovenstaande 3 toestellen.

(Doet me denken aan destijds Android 2.3.7 toestellen die ik had geupdate naar 4.0 want dat zou immers nieuwer, beter, sneller en meer geoptimaliseerd zijn.... Well forget it!; Op al die toestellen draaide 2.3.7 veel soepeler.)

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03:06
quote:
zetje01 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

YOHOOOOO Ikke! Ben weer terug op W8.1

Twee jaar heb ik een Lumia 1320 gehad op W8/W8.1 (met afstand de handigste smartphone die ik heb gehad)
Nou dat gaat mij net zo.
Ik heb hier ook nog steeds een 1320, doch in tegenstelling tot die van jou is die van mij helemaal 100%.
En ja, vind hem zelfs fijner dan mijn 950.
Ik heb geen spijt van mijn 950 maar als ik alles in het voren had gezien dan was mijn keuze wellicht anders geweest.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Nou dat gaat mij net zo.
Ik heb hier ook nog steeds een 1320, doch in tegenstelling tot die van jou is die van mij helemaal 100%.
En ja, vind hem zelfs fijner dan mijn 950.
Ik heb geen spijt van mijn 950 maar als ik alles in het voren had gezien dan was mijn keuze wellicht anders geweest.
In de zin van anders? U heeft bijna geen keuze om een Lumia 950 of Lumia 950XL te nemen.
Ik had de keuze wel en heb toen twee nieuwe Lumia 1520 Telefoons aangeschaft.

2019 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/

• Amadeus1966
Keuze genoeg.
De hp en acer hebben ook prima windows toestellen.
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik niet verstokt of vast zit aan Windows.
Ik kan namelijk naar wat ik er mee doe ook hetzelfde doen op een ander platform.

• richdb
quote:
Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:51:
Keuze genoeg.
De hp en acer hebben ook prima windows toestellen.
Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik niet verstokt of vast zit aan Windows.
Ik kan namelijk naar wat ik er mee doe ook hetzelfde doen op een ander platform.
Komt hier een switch aan? Maar goed, is toch vreemd dat 8.1 fijner en beter overkomt dan 10? Zou het ook te maken hebben met het feit dat bij Nokia meer telefoon knowhow zat? 10 is best ok, maar qua gebruikerservaring vergeleken met 8.1 dus helemaal niet.

• Amadeus1966
Ow, nee voorlopig nog even geen ander toestel.
Anders heb ik thuis geen leven 😆
Wil alleen maar zeggen dat er meer is dan alleen Microsoft.

Windows 8.x vind ik persoonlijk snappyer en opgeruimder qua settings dan Win 10.
Ook qua apps en hun instellingen.
Nu heb ik vaak dat ik qua instellingen even niet weet waar ik het zoeken moet ( door de bomen het bos niet meer zien ).
Stabiliteit is eigenlijk geen probleem meer, maar heb nog wel vaak het gevoel dat ik met win 10 geen baas meer ben in eigen huis.
Vandaag waren plotsklaps ( was door iemand anders op het forum ook al eens aangegeven) bij al mijn contacten de foto's verdwenen.
Gelukkig heb ik niet veel contacten dus was de ramp nog wel te overzien.
En dan hebben we ook nog eens de fotoapp....ook iets waarvan ik zeg van ble.
Gepinde websites....niet echt op win 8.x zag dat er toch veel gelikter uit.

Eigenlijk het enige waar ik over te spreken ben is het startscherm en dan alleen het visuele aspect.
Redstone heeft mij eigenlijk ook niets opgeleverd...alleen dan dat het mijn Here Drive vernacheld heeft.

De tijd dat ik drie dagen kon uithouden op een acculading ( 1320 met win 8.x ) is met een moderner toestel en volgens ms een veel beter o.s. ver te zoeken.
Met 12 a 15 uur dan mag ik al heel blij zijn.

Nee, MS mag nog wel even aan de kar trekken anders ben ik na een jaar of twee wel pleiter.

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
quote:
Amadeus1966 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:28:
Eigenlijk het enige waar ik over te spreken ben is het startscherm en dan alleen het visuele aspect.
Redstone heeft mij eigenlijk ook niets opgeleverd...alleen dan dat het mijn Here Drive vernacheld heeft.

De tijd dat ik drie dagen kon uithouden op een acculading ( 1320 met win 8.x ) is met een moderner toestel en volgens ms een veel beter o.s. ver te zoeken.
Met 12 a 15 uur dan mag ik al heel blij zijn.

Nee, MS mag nog wel even aan de kar trekken anders ben ik na een jaar of twee wel pleiter.
We've all been there. Wachten op een nieuwe update, die dan komt en vervolgens tegenvalt omdat het eigenlijk niets "nieuws" toevoegt aan jouw specifieke toestel.

Ben inmiddels alweer even overgestapt op Android maar ik lees hier nog wel mee en je verhaal kwam me heel erg bekend voor. Je krijgt eindelijk een update die of niets toevoegt of e.e.a. verslechtert (windows 10 - accuduur, ga maar door) en voor je het weet ben je toe aan een ander toestel omdat je oude echt kuren begint te vertonen, of die accu nu toch echt te slecht wordt. En dan ga je nadenken over wat Microsoft de laatste tijd heeft aangepast aan hun OS waar jij echt wat aan gehad hebt.. En dan kom je tot de conclusie dat het OS eigenlijk al een tijdje stilstaat, of in jouw situatie zelfs een verslechterde beleving opgeleverd heeft. Daarna is het bij mij dus een Android toestel geworden. Is het ook niet, maar je hebt iig het gevoel dat je ecosysteem niet stilstaat of verslechtert.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
richdb schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:14:
[...]

Komt hier een switch aan? Maar goed, is toch vreemd dat 8.1 fijner en beter overkomt dan 10? Zou het ook te maken hebben met het feit dat bij Nokia meer telefoon knowhow zat? 10 is best ok, maar qua gebruikerservaring vergeleken met 8.1 dus helemaal niet.
Ik heb dat gevoel helemaal niet. Ik vind 10 prettiger werken dan 8.1. Alleen is werkt die minder prettig op mijn 920. Komt mogelijk ook omdat dat nog een preview build is, aangezien de 920 niet officieel ondersteund wordt. Ik zou op mijn 950XL absoluut geen 8.1 hoeven! Hij is snappier dan 8.1 op mijn 920 was, ik kan de instellingen beter vinden, en over accuduur hoef ik ook al niet te klagen.

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
quote:
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Ik heb dat gevoel helemaal niet. Ik vind 10 prettiger werken dan 8.1. Alleen is werkt die minder prettig op mijn 920. Komt mogelijk ook omdat dat nog een preview build is, aangezien de 920 niet officieel ondersteund wordt. Ik zou op mijn 950XL absoluut geen 8.1 hoeven! Hij is snappier dan 8.1 op mijn 920 was, ik kan de instellingen beter vinden, en over accuduur hoef ik ook al niet te klagen.
Nogal een vreemd vergelijk, sinds de 950XL ook alleen met Windows 10 op de markt gekomen is. Dus op dat vlak valt weinig te vergelijken. Microsoft heeft iig ondertussen de tijd gehad drivers e.d. voor het toestel goed te optimaliseren. Voor de bestaande hardware die nog een update gehad heeft van 8.1 naar w10 ligt dit anders; daar valt zogezegd niets meer op te verdienen dus dit zal eerder een gevalletje "als het werkt dan werkt het" worden.

Op de Lumia 735 van mijn vriendin was iig W10 niet vooruit te trappen, zeker niet in vergelijking met W8.1. Continue overal resuming schermen e.d. - bij dagelijks gebruik voelde het echt aan als een niet geoptimaliseerd zooitje.

• zetje01
Over Windows 8.1 nog even:
Op de 1320 waren de settings één lange, ongestructureerde rij die je (steeds) moest doorzoeken.
Op de 640XL (8.1 versie 2) zijn de settings al gegroepeerd op b.v. Netwerk, Personalisation enzovoort.
Jammer dat de 1320 die update niet gekregen heeft.

(En jammer dat ik weken heb lopen twijfelen over een goede budget-android-telefoon, en dus een overstap van ecosysteem)

• daffie82
Heb mij vandaag een nieuwe accu gekocht voor mijn L830 op WP 8.1. Zo kunnen we weer even verder, met WP8.1 dus :)

Here boeit mij niet. Sygic is sowieso beter. Een road block die al maanden aanwezig is in Maastricht wordt door Here gewoon genegeerd. Waardeloos. Leve Sygic.

Enige wat jammer is, is Skype... Ik hoop dat dit nog even blijft werken op WP8.1 want dat zou ik wel erg vinden.

• Brent
quote:
St00mwals schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Als je W10M echt een kans wil geven moet je minimaal een dag wachten voordat je wat over de accu kunt zeggen.
Na installatie en update is de telefoon op de achtergrond nog wel een tijdje bezig met een aantal zaken recht zetten.
Na 1 week: duidelijk minder duur dan 8.1 (nog steeds geen verbetering tov eerdere versies w10m). 24 haal ik niet, en die grens is magisch ;) Ik gooi m maar weer terug.

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik dacht dat er geen kaartupdates meer zouden komen voor wp8.1, maar ik krijg net toch een update voor Nederland en Duitsland.
Verder bevalt 8.1 me ook beter dan W10m op mijn Lumia 930.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
BounceMeister schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
Ik dacht dat er geen kaartupdates meer zouden komen voor wp8.1, maar ik krijg net toch een update voor Nederland en Duitsland.
Verder bevalt 8.1 me ook beter dan W10m op mijn Lumia 930.
Het zou van een kant wel vreemd zijn als ze met de map updates zouden stoppen zolang W10M met de Kaarten app ook gebruik maakt van Here map data? Maar het staat als zodanig wel zo geschreven?

If you have a smartphone with Windows Phone 8 or a PC with Windows 8

HERE is deeply integrated in the Windows Phone 8 operating system. The HERE apps for Windows Phone 8 will continue to work for you without any disruption. However, we made the business decision to stop the development of new features. Additionally, the maps developed specifically for Windows Phone will not be updated.

A smile a day....

• daffie82
quote:
Brent schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:03:
[...]

Na 1 week: duidelijk minder duur dan 8.1 (nog steeds geen verbetering tov eerdere versies w10m). 24 haal ik niet, en die grens is magisch ;) Ik gooi m maar weer terug.
Batterijduur is een drama.
Op L640 : van 1 week accuduur op 8.1 naar maximaal 2 dagen op W10m. Bedankt MS 8)7
En neen, heeft geen bal met instellingen te maken. Alles wat batterij kan leegtrekken staat uit.

daffie82 wijzigde deze reactie 03-11-2016 12:04 (10%)

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:35

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
daffie82 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:04:
[...]

Batterijduur is een drama.
Op L640 : van 1 week accuduur op 8.1 naar maximaal 2 dagen op W10m. Bedankt MS 8)7
En neen, heeft geen bal met instellingen te maken. Alles wat batterij kan leegtrekken staat uit.
Wat doe je er allemaal mee in die twee dagen?
Standby alleen maar? Dan haal ik met mijn L640 vier dagen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• richdb
Weet iemand of je de zoomfactor in 8.1 ook makkelijk kan instellen. Volgens mij heet het toch zoomfactor. In 10 kan dit via instellingen, daar had ik het op 250 ofzo staan. Is 300 niet standaard? Of een tooltje waarmee je dit eenvoudig kan instellen.

Standaard vind ik het te opgeblazen als je indenkt dat het scherm full HD is.

• daffie82
quote:
Punkrocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:19:
[...]

Wat doe je er allemaal mee in die twee dagen?
Standby alleen maar? Dan haal ik met mijn L640 vier dagen...
Mijn vrouw doet er exact hetzelfde mee als op WP8.1 ...
Toen ging hij bijna een week mee. Nu dus 2 dagen.
Dus wat mijn vrouw er mee doet is irrelevant, haar "gedrag" is namelijk niet veranderd, het OS daarentegen wel....

• richdb
Kon het niet laten en toch 10 weer zitten proberen. Maar helaas, batterij verbruik is nog steeds niet van het niveau 8.1. Waarom is dit zo moeilijk??

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05 22:06
Hoe lang geprobeerd, mijn ervaring is dat een telefoon zeker een dag nodig heeft, op een of andere manier lijkt het of er op de achtergrond een heleboel gebeurd . Toestel word dan ook warmer dan normaal. Na een tijdje draait hij gewoon weer normaal

• richdb
quote:
shiptronic schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:58:
Hoe lang geprobeerd, mijn ervaring is dat een telefoon zeker een dag nodig heeft, op een of andere manier lijkt het of er op de achtergrond een heleboel gebeurd . Toestel word dan ook warmer dan normaal. Na een tijdje draait hij gewoon weer normaal
Een aantal dagen. Op 8.1 houd het toestel het gewoon langer vol.

• richdb
quote:
zetje01 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:26:
Over Windows 8.1 nog even:
Op de 1320 waren de settings één lange, ongestructureerde rij die je (steeds) moest doorzoeken.
Op de 640XL (8.1 versie 2) zijn de settings al gegroepeerd op b.v. Netwerk, Personalisation enzovoort.
Jammer dat de 1320 die update niet gekregen heeft.

(En jammer dat ik weken heb lopen twijfelen over een goede budget-android-telefoon, en dus een overstap van ecosysteem)
Mmmm ... volgens mij is dat op de 930 ook een lange lijst. Wat is versie 2 van 8.1 precies? Denim is toch de laatste versie? Ik zal vanavond wel even checken. Zit nu weer een week op 10 (toch maar weer proberen), maar het bevalt gewoon niet. Batterij snel leeg, ik mis de personen hub, bij een update van apps vak weer een bug erbij.

• Brent
quote:
shiptronic schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:58:
Hoe lang geprobeerd, mijn ervaring is dat een telefoon zeker een dag nodig heeft, op een of andere manier lijkt het of er op de achtergrond een heleboel gebeurd .
Daar ben ik vrij zeker van, ook ik merk de kortere batterijduur. Viel me ook op dat bij de taskswitcher veel meer apps veel langer ertussen blijven staan. En de batterijduur kan heel goed zijn, maar dan moet ik echt helemaal niks met het ding doen.

• daffie82
quote:
Brent schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:56:
En de batterijduur kan heel goed zijn, maar dan moet ik echt helemaal niks met het ding doen.
Met de geweldige lijst apps die we ondertussen hebben op WP, lukt dit wel beter en beter ...

daffie82 wijzigde deze reactie 14-11-2016 17:31 (3%)

• Brent
quote:
daffie82 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:31:
[...]

Met de geweldige lijst apps die we ondertussen hebben op WP, lukt dit wel beter en beter ...
Niet eens dit: ik heb de indruk dat als ik herhaaldelijk back tap, ik in 8.1 de app afsluit maar niet in w10m. Alles blijft wagenwijd openstaan, de dus stroom zuipen.

• zetje01
quote:
richdb schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:49:
[...]

Mmmm ... volgens mij is dat op de 930 ook een lange lijst. Wat is versie 2 van 8.1 precies? Denim is toch de laatste versie? Ik zal vanavond wel even checken. Zit nu weer een week op 10 (toch maar weer proberen), maar het bevalt gewoon niet. Batterij snel leeg, ik mis de personen hub, bij een update van apps vak weer een bug erbij.
Ik was ook nogal verbaasd over deze "Windows Phone 8.1 Update 2" die er standaard op zit.
Bij 'about' staat:
OS version: 8.10.15148.160
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history is dit de laatste WP8.1

Oh, ik deed laatst trouwens meer dan 4 dagen zonder opladen.
Okay, niet veel gebruikt, enkel 3 mailaccounts checken.
Maar ik heb niks hoeven tweaken om dit te halen.

• richdb
quote:
zetje01 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:11:
[...]

Ik was ook nogal verbaasd over deze "Windows Phone 8.1 Update 2" die er standaard op zit.
Bij 'about' staat:
OS version: 8.10.15148.160
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history is dit de laatste WP8.1

Oh, ik deed laatst trouwens meer dan 4 dagen zonder opladen.
Okay, niet veel gebruikt, enkel 3 mailaccounts checken.
Maar ik heb niks hoeven tweaken om dit te halen.
Best vreemd, ik heb hier nu 8.10.14226.359.
Dus blijkbaar heeft de 640 nog een aparte update gehad?
Weet iemand hier meer van? Lijkt mij raar, maar blijkbaar is het zo.

• richdb
Even zitten zoeke, en dit gevonden. http://www.windowscentral...ate-2-windows-insider-app

Blijkbaar is de versie die ik heb de laatste voor de 930. De laatste versie van 8.1 is te downloaden via het insider programma.
Iemand met een 930 hier ervaring mee? Is het de moeite waard om te doen?

• shiptronic
Nu ook een update voor de oudere versies van W10M :
http://allaboutwindowspho...centric_OS_update_for.php

• Amadeus1966
Volgens mij bracht de laatste (insider) updates de felbegeerde "data toggle" in de actionmenu en kon je op het startscherm gebruik maken van folders, zonder dat je daar een extra app voor nodig had.

Is voor mij ook al een tijd geleden, dus kan zijn dat ik mis zit.

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
In mijn zoektocht naar artikelen over Flash op de npo site kwam ik een artikel tegen op computeridee.nl. Maar die site laadt heel traag om mijn Lumia 930 en je kunt het artikel niet scrollen. Daar valt niet mee te werken dus. Zouden ze geen idee hebben bij computeridee?
Dit is de pagina:
http://www.computeridee.n...r-de-france-zonder-flash/

• richdb
https://mspoweruser.com/m...-majority-windows-phones/

Zijn er nog mensen die gewoon nog lekker op 8.1 zitten en dit kunnen verifiëren? Ben echt benieuwd of het waar is dat de Upgrade Advisor niet meer te vinde is in de store.

• SpeedOfShadows
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-09 11:04
quote:
richdb schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:16:
https://mspoweruser.com/m...-majority-windows-phones/

Zijn er nog mensen die gewoon nog lekker op 8.1 zitten en dit kunnen verifiëren? Ben echt benieuwd of het waar is dat de Upgrade Advisor niet meer te vinde is in de store.
Ik vind de app nog in de store.

• zetje01
Hier ook happy 8.1 gebruiker met twee-sterren Upgrade Advisor in de store.

• richdb
Ok bedankt, wel raar dat er veel gebruikers zijn waarbij het niet zo is.

• Stefan22
  • Niet online
Op mijn Nokia Lumia 625 met Windows Phone 8.1 staat de Upgrade-assistent ook nog in de Store. Gezocht op upgrade advisor.

• richdb
Ben ook weer terug op 8.1. En hier is de Advisor er ook weer. Blijkbaar storing in de store of Microsoft heeft het snel weer terug gedraaid.

• richdb
Andere vraag. Als ik mijn VPN aan heb staan dan werken de store, weer, etc niet. Ze kunnen dan geen connectie maken. Whatsapp, Telegram, etc werken wel gewoon. Iemand een idee waarom Microsoft services blijkbaar niet werken achter een VPN verbinding?
Ook de reden waarom ik terug ben op 8.1. Op 10 is er geen autoconnect optie en valt VPN om de 5 minuten weg. Waardeloos dus en gezien de ontwikkeling van 10 op mobile stopt het maar uitzingen op 8.1. Is niet zo erg omdat de 930 met 8.1 altijd nog de ideale combinatie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 17:12
heb mijn Lumia 925 moeten resetten en nu krijg ik gmail et calendar niet meer aan de gang: ik krijg als ik een google account wil toevoegen wel zo'n schermpjes van google zelf, om uiteindelijk op schermpje te komen dat mijn agenda, mail en contacts worden toevoegd, maar daar drukken op de blauwe knop "toestaan" doet dus total niets...

Calendar sync in de gewone Windows Phone agenda app heft altijd goed gewerkt als ook gmail via de gewone app van windows phone 8.1, maar na die reset krijg ik dat niet meer aan de gang?

Een andere agenda-app synchroniseert wel nog met gmail calendar?

Zeer vervelend want was de gezinsagenda... Of zijn er andere oplossingen om agenda te delen tussen mijn Lumia 925 (en bijhorende agenda app) en mijn vrouw haar Galaxy S7?

-->bizar. Nu werkt alles wel weer... Misschien dat bedrijfsnetwerk iets blokkeerde...

Leffunk wijzigde deze reactie 02-05-2017 17:14 (9%)

• richdb
Ik ben weer terug op 8.1. Windows 10 hele tijd gebruikt, maar mijn 930 werkt zoveel beter met 8.1.
En wat gaat alles weer heerlijk snel. En nu maar uitzingen tot het eind.

richdb wijzigde deze reactie 20-07-2017 10:03 (195%)

• SpeedOfShadows
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-09 11:04
quote:
richdb schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
Ik ben weer terug op 8.1. Windows 10 hele tijd gebruikt, maar mijn 930 werkt zoveel beter met 8.1.
Klopt. WP8.1 draait op veel toestellen die gelaunched zijn met WP8.1, duidelijk soepeler dan W10M. Jammer genoeg draaien er nog minder apps onder WP8.1 dan onder W10M.

Denk dat het huidige 'Windows Phone/Mobile' in een uitdoofscenario zit. Ik heb zelf net besloten om over te stappen, heb een Android besteld. ;w

Ik ben wel tevreden geweest met mijn Lumia maar nu de first & third party ondersteuning de laatste maanden zo inzakt, werd het tijd voor iets anders.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
richdb schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
1 troost, dat eind kan nooit zo lang meer duren met de huidige strategie van Microsoft. ;) Daarnaast begint de 930 ook een aardig oud beestje te worden met zijn sd800.

Een echte opvolger lijkt niet in de planning te zitten, dus ik zou maar eens om je heen gaan kijken naar wat voor jou een werkbaar alternatief kan zijn.
[sarcasme]
Of natuurlijk wachten op de 'surface phone'... Het mythische apparaat dat Microsoft weer in 1 klap op de kaart gaat zetten.
[/sarcasme]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deathgrunt
  • Niet online
quote:
PaT schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:34:
Of natuurlijk wachten op de 'surface phone'... Het mythische apparaat dat Microsoft weer in 1 klap op de kaart gaat zetten.
De gelekte renders zien er best goed uit :)

(sarcasm)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:36

RayNbow

Kirika <3

quote:
deathgrunt schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:15:
[...]

De gelekte renders zien er best goed uit :)

(sarcasm)
De renders zien er ook goed uit. Het is alleen dat wat de renders tonen niet realistisch haalbaar is in de nabije toekomst. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deathgrunt
  • Niet online
quote:
RayNbow schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:26:
[...]

De renders zien er ook goed uit. Het is alleen dat wat de renders tonen niet realistisch haalbaar is in de nabije toekomst. :p
Vandaar het sarcasme :p

Je moet voor de lol eens zoeken op "behance surface phone"... krijg je tientallen fan-arts te zien van de "surface phone"... fans zijn er actiever mee bezig dan MS zelf, lijkt het...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
RayNbow schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Say that again...

YouTube: Lenovo Folding Phone Concept

Oke, nog duidelijk minder gelikt dan de renders, maar het concept werkt...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966
Laten we wel wezen, echte visionairs qua hardware en design zal je denk ik niet vinden bij MS.

• shiptronic
Nu nog een designer die snapt dat je een USB(-C) aansluiting zowel op de boven als onderkant moet hebben.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:36

RayNbow

Kirika <3

quote:
PaT schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:02:
[...]

Say that again...

YouTube: Lenovo Folding Phone Concept

Oke, nog duidelijk minder gelikt dan de renders, maar het concept werkt...
Ik was nog niet op de hoogte van deze proof-of-concepts. Het concept werkt, maar hoeveel jaar denk je nog dat er nodig zijn voordat zo'n product het levenslicht ziet?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• deco1974
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-09 14:34
RayNbow schreef op maandag 24 juli 2017 @ 05:59:
[...]

Ik was nog niet op de hoogte van deze proof-of-concepts. Het concept werkt, maar hoeveel jaar denk je nog dat er nodig zijn voordat zo'n product het levenslicht ziet?
twee jaar ongeveer ;)

• St00mwals
Met pijn in mijn hart heb ik vanmorgen een bestelling van gisteren betaald :'( :
IPhone SE 32GB voor mijn vrouw ter vervanging van haar 640 (waarvan het hele scherm sinds enige tijd volledig gebarsten is, maar het nog wel doet(Nokia!!!))
IPhone 7 32GB in de plaats van mijn 650.

Maar tering wat een geld (> €700,-): Lang leve de 13e maand!!!

• Amadeus1966
Ik maakte eerst deel uit van een minderheidsgroep, even later maakte ik deel uit van een select gezelschap.
Daarna verworden tot een paria en nu?
Een bijna uitgestorven dinosaurus.

Mijn 1320 en 950 xl doen het nog steeds 😊😎

• zetje01
Mijn 640XL ligt in de auto, is nu mijn routeplanner.
Here Drive op WP8.1 werkt nog steeds prima, kaarten nog steeds gratis.

• Amadeus1966
Ha, datzelfde lot is mijn 1320 ook ondergaan.

• deathgrunt
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:52:
Ik maakte eerst deel uit van een minderheidsgroep, even later maakte ik deel uit van een select gezelschap.
Daarna verworden tot een paria en nu?
Een bijna uitgestorven dinosaurus.
De enige mastodont ben ik... want nog steeds actief aan het developpen voor WP8.x....

En de mensen maar klagen dat ze developers lui zijn... ik support notabene zelfs de L820 nog!

:p

• Propane
  • Niet online
Heb hier nog een Lumia 800, Samsung Ativ S, Lumia 1020, Lumia 930, Lumia 1520 en Lumia 950 XL :P. Alles werkt nog en er is een zelfs een Nokia 2520 tablet naar mij onderweg met Windows 8.1 RT, voor de lol :D.

Vroeger, toen Windows nog goed was op touch devices...

• Amadeus1966
Nah, maak nog steeds dankbaar gebruik van mijn 950 XL maar heb al wel wat rondgekeken.
Maar nee, alles wat ik gezien heb is het eigenlijk net niet.
We lopen wel af te geven op MS maar aan de andere kant....zijn we eigenlijk ook nog wel tot het bot verwend.

Een dijk van een camera, haast niet te evenaren geluidsopname.
Simpel recht toe recht aan startscherm en een soepel draaiend o.s.
Het enige wat vermoord is is mijn frontcamera met iris scanner.

Maar wil hem nog steeds niet missen.

• Propane
  • Niet online
Meh, Windows 10 Mobile is toch echt achteruitgang ten opzichte van 8.1. Ze moesten zo nodig weer van de grond af aan beginnen en het heeft nooit meer zo soepel aangevoeld als in 8.1. En ook nooit meer zo'n lekker duim vriendelijk OS meer op een telefoon gezien. Nagenoeg alles binnen duimbereik.

• St00mwals
Propane schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:11:
Heb hier nog een Lumia 800, Samsung Ativ S, Lumia 1020, Lumia 930, Lumia 1520 en Lumia 950 XL :P. Alles werkt nog en er is een zelfs een Nokia 2520 tablet naar mij onderweg met Windows 8.1 RT, voor de lol :D.

Vroeger, toen Windows nog goed was op touch devices...
Windows RT <3

Mijn Surface RT is een maand geleden weggegaan nadat hij voor de zoveelste keer de grond had gezien (ik had mijn kids nog zo gewaarschuwd :X ) en de touch nu toch ook echt stuk was...

• VAnTurenhout
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-08 18:56
Zijn er nog actuele toepassingen voor de Surface RT eigenlijk (al dan niet mbv allerlei trucs)?
Ik heb dat ding nog in de kast liggen maar veel meer dan internetten op IE lukt niet echt meer.

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 19:15
VAnTurenhout schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:23:
Zijn er nog actuele toepassingen voor de Surface RT eigenlijk (al dan niet mbv allerlei trucs)?
Ik heb dat ding nog in de kast liggen maar veel meer dan internetten op IE lukt niet echt meer.
Media kijken? Netflix heeft een app voor Windows RT en er bestaat een VLC app. Ik heb er een tijdje wat comics op gelezen, daar heeft hij ook een lekker formaat voor. Verder gebruik ik hem ook niet veel meer, en mijn batterij wordt wat minder helaas :(

Hail to the king baby!

• Propane
  • Niet online
Haha, voor mij is de Lumia 2520 gewoon een beetje als collectors item. En voor algemene zaken als browsen, documenten lezen, media bekijken enzo.

Ik ben regelmatig nog "nostalgisch" over Windows 8.1. Als Surface gebruiker was de "upgrade" naar W10 één van de meest beroerde veranderingen in mijn tech-leven. Ik heb nu een Surface Book 2 en gebruik de Tablet Mode nooit meer, tegenover hele periodes op mijn oude Surface Pro 3 en daarvoor de SP1 waarin ik de desktop bijna nooit zag.

Hetzelfde gaat ook op voor Windows Phone 8.1... Windows 10 Mobile is in alle opzichten slechter. Hamburger menu's, tragere interface, releasen voordat het in bruikbare staat was, high end apparaten zonder hardware keys, vreemde scaling in de interface op die high-end Lumias.

Tot op heden is de Lumia 1520 nog steeds de beste Windows 10 Mobile smartphone naar mijn mening. Er komt een rode 1520 mijn kant op om te matchen met de rode 2520 :+ . Mogelijk dat ik het tijdelijk als daily combo gebruik :P.

Maar goed, rant over :P.

• richdb
Ik heb mijn 930 weer eens teruggezet naar 8.1 :-)
Nu heb ik het probleem dat de tekstsuggesties van het Nederlands niet te downloaden zijn. Iemand een idee hoe dit komt of is op te lossen?
Downloaden mislukt blijkbaar de hele tijd. Of iemand een idee hoe je dit eventueel handmatig kan toevoegen? Bestand downloaden en installeren.

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:54:
<...> Er komt een rode 1520 mijn kant op om te matchen met de rode 2520 :+ . Mogelijk dat ik het tijdelijk als daily combo gebruik :P.
http://i65.tinypic.com/25phlz6.jpg

Voor de liefhebbers :P O+ .

• Amadeus1966
Jo , als je er vanaf wil doe maar hierheen.
Ben je gelijk klaar voor mijn verjaardag en dat alles in het teken van kerst....mah, dan heb jij gelijk een goede daad gedaan.

• Propane
  • Niet online
Haha, nee, bedoelde meer “feast your eyes on this”. Beide via eBay gehaald, beetje link met dit oude spul.

De 2520 uit Oostenrijk, zogenaamd nieuw maar met lijm resten rond display dus 100% refurbished, maar alles werkt.

De 1520 uit Singapore. Zogenaamd new old stock. Body en hardware van een internationale 1520 maar met AT&T logo op het display. Dus ook beetje fishy, maar alles werkt zo te zien. Ik ben blij.

• Amadeus1966
Daar gaat het om toch. Ben ook nog blij met mijn 1320.

• St00mwals

• richdb
Propane schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:47:
Haha, nee, bedoelde meer “feast your eyes on this”. Beide via eBay gehaald, beetje link met dit oude spul.

De 2520 uit Oostenrijk, zogenaamd nieuw maar met lijm resten rond display dus 100% refurbished, maar alles werkt.

De 1520 uit Singapore. Zogenaamd new old stock. Body en hardware van een internationale 1520 maar met AT&T logo op het display. Dus ook beetje fishy, maar alles werkt zo te zien. Ik ben blij.
Maar gewoon op 8.1 dus? Of ga je nog upgraden?

• Propane
  • Niet online
Hij kwam met 8.1 geïnstalleerd ja, die foto was een uurtje na uitpakken. Ik heb al een zwarte 1520 op W10M dus momenteel nog gewoon op WP8.1 laten. Fun fact, via Windows Device Recovery Tool komt hij op WP8.0 zonder notificatie center etc. Mijn "verzameling" momenteel bestaat uit een Lumia 800, 930, 1020, 2x 1520, 950 XL en de 2520 (plus Power Keyboard) en nog een verdwaalde Samsung Ativ S 8)7 .

• richdb
Propane schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:00:
Hij kwam met 8.1 geïnstalleerd ja, die foto was een uurtje na uitpakken. Ik heb al een zwarte 1520 op W10M dus momenteel nog gewoon op WP8.1 laten. Fun fact, via Windows Device Recovery Tool komt hij op WP8.0 zonder notificatie center etc. Mijn "verzameling" momenteel bestaat uit een Lumia 800, 930, 1020, 2x 1520, 950 XL en de 2520 (plus Power Keyboard) en nog een verdwaalde Samsung Ativ S 8)7 .
Geen problemen met 8.1? Ik kan bijvoorbeeld niet meer Nederlandse tekstondersteuning downloaden op 8.1. Geeft hij bij updates en of ander 8xxx melding. Dus ik heb het idee dat bepaalde servers al niet meer up-and-running zijn.

• St00mwals
Propane schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:00:
Nog belang bij een 640 of 650?? :P

• Propane
  • Niet online
richdb schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:27:
[...]

Geen problemen met 8.1? Ik kan bijvoorbeeld niet meer Nederlandse tekstondersteuning downloaden op 8.1. Geeft hij bij updates en of ander 8xxx melding. Dus ik heb het idee dat bepaalde servers al niet meer up-and-running zijn.
Niet gechecked om eerlijk te zijn. Volgens mij werkte het prima toen ik het probeerde direct na ontvangen van de foon. Maar gisteren inderdaad niet. Ik zal het nog eens checken van de week.
St00mwals schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:21:
[...]

Nog belang bij een 640 of 650?? :P
Haha, nee dank je. De Lumia 800, 930, 1520, 950 XL en Ativ S zijn puur omdat ik ze zelf had gekocht toen ze nieuw waren. De 1020 om die camera in de verzameling te hebben. Heb niet zoveel interesse in mid-range :P.

Propane wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:36 (25%)

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True