Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Op 11 februari heeft Microsoft een selecte groep gebruikers toegang gegeven tot de Software Development Kit (SDK) van Windows Phone 8.1. Uiteraard onder een strikte Non-disclosure agreement (NDA), maar daar hebben een aantal personen zich weinig van aangetrokken.
Wat weten we dus voorlopig van Windows Phone 8.1?
  • NEW File picker (see above image)
  • NEW Geofencing API for location-based reminders
  • NEW Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
  • NEW Slide down to close apps
  • NEW Navigation bar color selection
  • NEW USB choices
  • NEW Updated camera layout, similar to Windows 8.1 (see lede photo above)
  • VPN (Virtual Private Network)
  • OneDrive (previously SkyDrive) with integrated file browser (just like Windows 8.1)
  • Filter through installed apps by usage/install date
  • Select multiple tiles when customising the Start screen
  • More efficient multitasking
  • Ability to install apps on inserted SD Cards
  • Internet Explorer 11 improved with WebGL and Normal mapping support
  • Separate volume controls for ringer, media, etc.
  • Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
  • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)
  • Redesigned Xbox Game Hub
  • Twitter integrated more deeply into the contacts Hub
  • Facebook account option REMOVED (updated)
  • Quick settings access (Wi-Fi, Bluetooth) by doing a quick swipe from the top of the screen
  • Action Center accessed by doing a full swipe from up to the bottom (separate from the Notification Center)
  • Silent notifications which go directly to the Action center
  • Possibility to mark a Live Tile as read by swiping from the left of said tile '
  • Cortana' smart agent performs the same tasks as Siri and Google Now and even more, including data from Foursquare (MS INVEST)
  • Auto-updates for apps (just like Windows 8.1)
  • Better backup functionality
  • Improved keyboard
  • Bluetooth 4.0 LE (to non-Lumia Windows Phones)
  • Feature to mirror Windows Phone screens to TVs and/or monitors

(met dank aan Rowdy.nl in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen")

En inmiddels is de SDK ook op film vastgelegd:

Wat we nog niet zien? Cortana, de Siri/Google Now concurrent in actie en het Notificatiecentrum lijkt ook nog te schitteren door afwezigheid.
Wanneer komt Windows Phone 8.1?
De verwachting is dat op het BUILD congres op 2 april Windows Phone 8.1 officieel voorgesteld gaat worden aan het publiek en dat in mei uitgerold gaat worden naar alle Windows Phone 8 toestellen. Dat zal ongetwijfeld wel weer in waves gaan, dus vanaf mei tot juli/augustus kan je de update verwachten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
defcon84 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:23:
Ik hoor in die video ook: ".. no swipe keyboard .."
Is dat dan ook ergens beloofd?

Weekoverzicht in de kalender is ook fijn 8)
Het Swype keyboard werd bekend gemaakt door die vent van The Verge en wordt dus als zeer geloofwaardig geacht.
quote:
badluckboy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:50:
lijkt alsof de stap van 8 naar 8.1 groter is dan van 7.5 naar 8 voor de users.
Niet om nou de azijnzeiker te willen zijn, maar ik heb heel erg het gevoel dat 8.1 feitelijk dat is geworden dat 8 had moeten zijn. De stap van 8 naar 8.1 is wat mij betreft groter dan destijds met de overgang naar Mango (7.5). en die werd al als "huge" bestempeld.

Maar apps op je SD kaart, een notificatiecentrum, aangepaste social gebeuren... :P Ik word er blij van! Als Nokia/Microsoft nou ook op dat 929 achtige toestel een gekleurde notificatie led stopt, dan sta ik klaar bij pre-orders.

PaT wijzigde deze reactie 12-02-2014 11:01 (49%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
qHD schermpjes (1440x2560) functionaliteit zit blijkbaar ook ingebakken in WP8.1

http://wmpoweruser.com/wi...0x2560-screen-resolution/

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wellicht dat je kan kiezen dat bijvoorbeeld de apps van Facebook, Twitter, Instagram, enz meer integreren in het OS of dat je makkelijk kan delen naar deze websites? Ik ben wel benieuwd HOE dit geïmplementeerd gaat worden. Ik vind de people hub namelijk ook van de sterkere punten van WP.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Notification center = action center en te benaderen door helemaal naar beneden te swipen. Action toggles zijn met een korte swipe van boven te benaderen. Feitelijk hoe dat min of meer in Android werkt, alleen schiet daar bij een korte swipe het notificatiecentrum weer weg.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Best leuk hoor, dat Android, maar gisteren kwam de volgende vraag bij mij naar boven borrelen. Aangezien steeds meer toestellen een S800 soc krijgen, in hoeverre zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld een LG G2 te voorzien van Windows Phone? Zit WP daar nog steeds te dicht voor of zijn hier al ontwikkelingen voor in gang gezet.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik vind dit er anders toch echt wel tof uit zien!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zoveel mensen...

Als ze het als optie maken, is iedereen blij!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ehhh... NIETS uit dit draadje is 'officieel' aangekondigd, aangezien de aankondiging met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op 2 april op het BUILD congres pas gedaan gaat worden.

Waar ik het wel met je eens ben is dat de feature list ondertussen zo lang is, dat het bijna een nieuw OS lijkt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nou inderdaad, als dit echt allemaal komt.... Wow! Dan wordt je huidige Windows Phone een compleet nieuw toestel!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Flinke batterij verbeteringen zal je met name kunnen verwachten bij nieuwere socs, zoals te vinden in de 1520 en Icon. De soc van de 920 is gewoon oud en zal echt niet significant zuiniger gaan worden in de toekomst.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De officiële aankondiging van WP8.1 zal -waarschijnlijk- op 2 april op het BUILD congres gaan gebeuren. De geruchten hebben het over een uitrol van de update ergens tussen mei en augustus.

Nieuwe toestellen zullen we dus waarschijnlijk ook pas in die maanden gaan zien. Dat laatste werd verteld door mijn glazen bol :+

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat lijkt mij niet helemaal normaal hoor. Die meldingen heb ik zover ik mij kan herinneren nooit gehad

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
RoadRunnerRik schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:09:
[...]

Stappen doorlopen op de site, maar mijn Lumia 1520 zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Iemand ideeen?

Of is hij gewoon al up to date?
De 1520 wordt standaard geleverd met GDR3 en is dus up to date. De dev preview wordt maandag verwacht, maar zelfs dat is door Microsoft niet bevestigd. Joe Belfiore heeft "eerste helft april" geroepen (wat dus uiterlijk 14 april zou moeten zijn)

Gewoon iedere dag even op updates controleren (en uiteraard deelnemen aan het dev preview programma, staat vandaag op WPCentral prima uitgelegd hoe dat werkt), dat is toch ook een groot deel van de lol?!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
er gebeurt helemaal niets met je Black features. Die hou je gewoon

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
dukejan schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:10:
Is er niet ergens een website waarop staat "Ja" of "Nee"? Dat scheelt voor een hoop mensen het "pollen".
Ik ga er van uit dat de grote internationale blogs het wel zullen melden als hij uitrolt. Ook de kleinere nationale Windows Phone blogs zullen dat ongetwijfeld doen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hij lijkt hier te blijven hangen op 96% bij de tweede update... Lolbroeken daar bij Microsoft :(

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ahh, we gaan weer verder, reboot...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Moet zeggen dat het rijtje extra tiles op een Lumia 925 wel erg priegelig wordt

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ja, moest mijn naam opgeven enz.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
peedy82 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:51:
Ik dacht dat je nu ook je telefoon met een double tap weer 'tot leven' kon krijgen? Klopt dit niet? Of is dit alleen voor Nokia's? Ik heb zelf een htc 8x...
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij was dit een Nokia exclusive. Zou wp8.1 niet ook double tap te sleep krijgen?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Leffunk schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:54:
mmm, net opnieuw opgestart: eerst als region eens US geinstalleerd en daarna terug BE, maar nog altijd AM/PM stuff...
en azerty werkt niet mbt swype
En bij de tijdinstellingen heb je wel gekozen voor de 24 uurs klok?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hebben meer mensen het probleem dat IE er om de haverklap uitklapt? Die app is duidelijk nog buggy.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:29:
Crashed IE bij jullie ook als je deze pagina opent en er wat op scrolt/zoomt?
Yep, maar ook hier op GoT gaat het niet echt lekker.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Driek schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:39:
Ik heb nog iets vervelends gevonden, als ik een typfout wil corrigeren kan ik niet meer lang op de balk drukken en dan de cursor ergens plaatsen. Is dit veranderd, en hoe werkt het nu?
En de comma is niet meer standaard op het toetsenbord :(
Komma kan je via instellingen -> toetsenbord -> Geavanceerd toevoegen
Je krijgt hem ook standaard terug als je maar 1 taal ingesteld heb. Dan komt hij links van de spatiebalk op de plek van de taalkeuze knop.

PaT wijzigde deze reactie 15-04-2014 09:42 (14%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
waah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:57:
Iemand enig idee of je nu via miracast/mhl beeld naar je tv kan krijgen met de Ativ s?
Dat zal alleen voor de 1520 en de X30 serie gaan werken

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
spenky schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:31:
Hebben jullie ook geregeld dat Cortana niet luistert. Ze reageert dan totaal niet op wat ik zeg..
Het blijft een vrouw he.... ;)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Kijk eens of een andere app alarmen gezet hebben. Heb je bijvoorbeeld een app als zaagmans er tussen staan die iedere week om 12 uur woensdags een zaag af laat gaan? Daar schijnt het wel eens fout door te gaan met WP8.1

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Timmiee schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:06:
behalve dan dat de video-app nogsteeds crashed wanneer je een filmpje af wilt spelen... erg spijtige bug :P
Dit wat voor je?

http://www.wpcentral.com/...ox-Music-Windows-Phone-81

(zou ook de oude video hub terug moeten brengen als ik het goed begrijp)

PaT wijzigde deze reactie 28-04-2014 11:59 (11%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ja, dat hebben er al meerdere gemeld hier :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
@E2TK, maar ik gok (heb mijn 925 nu even niet bij de hand) dat het knopje met "instellingen" met de onderregel "kies de extra informatie die u wilt zien op uw Glimp-scherm" wel e.e.a. op het scherm gaat toveren.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Heb je Glimp zelf eigenlijk bijgewerkt? Kijk eens in de Store of er updates voor apps zijn?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Michelle, welke versie staat er in het "over" gedeelte over de software versie van WP8.1? Is dat 8.10.12359.845 (of hoger). Alles wat met 8.0.xxx begint is nog WP 8

PaT wijzigde deze reactie 30-04-2014 13:08 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
bugfixes, volgens de summiere info

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd toch een beetje dubbel gevoel bij Windows Phone 8.1. Het OS in de basis is verdomde goed, het app aanbod qua kwantiteit voor mij prima, maar er begint mij iets anders steeds meer te irriteren.

De snelheid van de apps is eigenlijk echt om te janken. Vergelijk ik de Facebook app (al dan niet beta) met de Android variant, dan duurt het een spreekwoordelijke eeuwigheid voordat de apps up and running zijn.
Daarnaast zijn de apps wel beschikbaar, maar missen ze vaak functies die de iOS of Android apps wel hebben.

Voor wat betreft de snelheid ben ik benieuwd of de 1520 eigenaren daar anders over denken. Een antieke soc zoals die in de Lumia 925 zit vergelijken met een Snapdragon 800 is niet helemaal eerlijk.

Ik heb onderstaande video gevonden en dat ziet er wel hoopgevend uit. Benieuwd of hij de app voor het eerst op start of dat het in de achtergrond al draaide. Gezien het "loading" scherm hoop/verwacht ik het eerste.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, mijn post ging over de snelheid en functionaliteit van apps in het algemeen. Ik heb daar de FB app bij gepakt omdat bijna iedereen die kent. Ik zal wel eens een filmpje maken tussen de verschillen op de L925 en op de LG G2.

Ik vind het gewoon vreemd dat apps op verschillende platformen een compleet andere ervaring opleveren. Neem als onbekender voorbeeld de Expedia app die onlangs voor wp is uitgekomen. Niets meer dan een doodordinaire wrapper. Bekijk je weer de Android equivalent, dan ziet die er echt compleet anders uit (overigens ook een enorme klote app, maar dat terzijde)

Windows Phone Expedia:

Android Expedia:

En zo kunnen we nog wel even door gaan.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat ligt aan de ondoorgrondelijke wegen van Whatsapp. Hij schijnt backups te maken, maar hoe en wanneer hij ze terug zet weten er maar weinig.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:06:
net begonnen met de 635. Is er een music player die folder play ondersteund? Wil alles spelen vanuit folder perspectief... Had een app gevonden maar die kon ik niet installeren ivm andere app store area?

en kan ik exchange contact list benaderen? Kan nu niks vinden?
Probeer dit eens... http://www.windowsphone.c...22-4c8c-9a14-169fd0a8c947

Echter geen briljante app volgens mij...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nou, die uitgelekte update kaart vam Nokia Benelux klopte dus ook mooi niet. Nog steeds geen update voor mijn 925. :(

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
MarkoAlmelo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:20:
[...]

Ik krijg de update niet binnen, ik heb de app
wel geinstalleerd
De update van de dev preview is stilgelegd. Door de Dev Preview+Bitlocker+policies issue gaat Microsoft eerst dat probleem oplossen.
Voorgesteld wordt als je 8.1+cyan wil om van de dev preview eerst te downgraden naar 8.0 en dan zou je 8.1+cyan wel aangeboden moeten krijgen (mits al vrijgegeven voor je toestel)

Zie WPCentral voor meer informatie

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wat ik mij afvraag, voor de 925 heeft zowel Vodafone als T-mobile inmiddels de provider varianten goedgekeurd. Wie keurt de country variant goed? Ik verwachtte eigenlijk dat zodra de provider versies goedgekeurd waren, automatisch de country varianten goedgekeurd waren.

Moeten de eigenaren van zo'n CV versie nu wachten tot KPN een plasje over de firmware heeft gedaan of zal de goedkeuring van de CV variant nu snel volgen?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En toen stond ineens de Lumia 530 op de website van Nokia

http://conversations.nokia.com/2014/07/23/lumia-530/

100 euro voor zo'n toestel, netjes!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Niels9001 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Hmm, maar alleen voor de laatste generatie toestellen lijkt me? (Lumia 930, Icon, 1520 etc.). Mijn toestel (925) heeft zo ver ik weet geen Snapdragon 800.
klopt, die draait nog op een antieke dual core :)

De quick charge functie zit in de Snapdragon 800 soc en werkt echt heel goed! Mijn LG G2 is echt binnen no-time weer vol als ik hem aan de lader hang. En dat terwijl er een 3000mAh accu in zit t.o.v. de 2000mAh van mijn Lumia 925.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
hAl schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:21:
Diverse issues van IE11 met name op Windows Phone 8.1 met de tweakers site lijken inmiddels te zijn opgespoord door medetweaker Ramon
Ramon in "[bug] Site performance op Windows Phone 8.1"

Als ik het zo las kon de tweakers site zorgen voor crashes of zelfs voor heel hoog CPU gebruik en dus potentieel ook een enorme batterijdrain.

Hopelijk kan tweakers deze issues voor IE11 nu omzeilen
Ik snap echt nog niet de helft van wat hij gedaan heeft, maar _/-\o_ voor zijn doorzettingsvermogen! Hopelijk kan crisp wat met zijn fixes

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Je moet de power knop / aan knop langere tijd ingedrukt houden. Ik weet niet meer exact hoe lang, maar hou hem eens ingedrukt tot hij wat doet. Vaak gehad met mijn Lumia 800 en dat verhielp het altijd.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
HooksForFeet schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:32:
Dikke onzin, want ik zit momenteel gewoon met m'n Lumia 620 op een UPC wifispot: http://community.upc.nl/p...aab?commentId=21420#21420
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen "ondersteunen" en "niet werken". Niet ondersteunen wil in dit geval duidelijk zeggen, "we kennen Windows Phone niet, dus geven er geen support op".

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hoe werkt de Tweakers website met responsive design lay out met deze laatste update (even je custom css uit zetten ;) )

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Voor wie het nog niet door had. Een van de veranderingen van Tweakers van vandaag lost het probleem op van een crashende pagina op Windows Phones.

Ramon in "[bug] Site performance op Windows Phone 8.1"

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Bij iedere update van Windows Phone komt weer dat "krijg ik hem wel of niet" om de hoek kijken. Ik kan mij niet voorstellen na het wp7 debacle dat Microsoft het weer zo gaat verkloten.
Ik zou lekker wachten en bijvoorbeeld kijken of vergelijkbare Lumia's de update WEL krijgen. Als dat zo is, is de technische noodzaak om het niet te updaten niet aanwezig...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
@Toyota en Belindo,

De folder functie zit in de laatste release van de Developer Preview versie, die dus al 1 versie verder is dan de officiele 8.1 release. Daar moet je dus nog even op wachten tot augustus/september (als de tamtam klopt)
Als je wel de DP heb, dan is het simpelweg twee tiles over elkaar heen slepen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En een simpel opnieuw opstarten laat haar ook niet terug komen? (ik doe ook maar een gok, normaliter is bij het instellen van een toetsenbord een reboot verplicht, dus in principe zou het goed moeten zijn, maar je weet het maar nooit).

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
CyberMonkey schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:21:
sedert kort de lumia 930, tot heden zeer tevreden van.
Wat ik wel merk is dat sommige websites, zoals m.standaard.be (Belgische krant) zeer schokkerig scrollt. Ik heb dit nog op geen enkele andere website gehad.
Nog mensen die dit zijn tegengekomen? Zijn er instellingen aan foonzijde die dit kunnen oplossen of gaat het gewoon om een crappy website?
Wellicht dat zij hetzelfde probleem hebben als dat wij voorheen hadden:

[bug] Site performance op Windows Phone 8.1

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En volgens NPU (die het lang niet altijd juist hebben) komt Windows 'phone' 9 in januari naar ALLE WP 8 toestellen die de Developer Preview draaien:

http://www.nokiapoweruser...-preview-in-january-2015/

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wat ook wel eens wil helpen in dat soort situaties is om na het aantikken van het wifi netwerk naar je browser te gaan en een site te bezoeken (willekeurig eender welke). Dan wordt er zo'n inlogvenstertje geopend waar je dan soms je wachtwoord enz in moet voeren. Pas daarna werkt zo'n netwerk. Op iOS en Android opent dan automatisch de browser, maar dat wil met WP dus niet altijd werken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
vali schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:59:
[...]

Lekker snel, vooral de camera werkt stukken sneller.

Change log
quote:
Snooze Times – It’s now possible to customise the snooze time within the Alarm app
Oehh, zouden ze nou eindelijk ook het design van de snooze en uitknop aangepast hebben zodat mensen met wat mindere ogen 's ochtends het verschil tussen die twee kunnen zien?

@Vali, zou je een printscreen kunnen plaatsen met daarin versienummers enz van de Denim update? #nieuwsgierig!

PaT wijzigde deze reactie 27-10-2014 08:23 (9%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Watchmano schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Klopt maar de geruchten zijn dat ze binnenkort met nieuwe telefoon komen. Als ze met binnenkort 1 maand bedoelen dan wacht ik wel maar 3/4 maanden wil ik niet wachten. Klopt het dat alle windows Phone 8.1 toestellen update krijgen naar w10?
Dat weet nog niemand. Het lijkt mij slim van MS om dat wel te doen als ze geen tweede wp7 debacle willen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Misschien moet je even het programma'tje "netwerk instellen" (of zo iets) van Nokia draaien? Ik weet niet 100% zeker of dat standaard er op staat of dat je dat moet downloaden uit de store. (wie helpt mij even met de correcte naam?)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Waar hij, wat mij betreft, zeer terecht op wijst is dat er behoorlijk wat apps zijn die geen liefde krijgen van de ontwikkelaars. Functionaliteit die al lang terug te vinden is in iOS of Android versies, zijn niet beschikbaar in de WP versie. Dat is ondertussen 1 van de pijnpunten die mij het meest irriteert.

En het ontbreken van een echt toptoestel werkt ook niet mee...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ben benieuwd, volgens WMPU wordt op toestellen met Denim (730/830/535) de dev preview app na een kleine update vervangen voor de Insider preview app. Die app zou de preview moeten geven van win 10, waarvan verwacht wordt dat we die op 21 januari gepresenteerd gaan krijgen.

Hopelijk hoef je hier niet per sé Denim voor te hebben. Als dat namelijk wel zo is kan ik met mijn 925 niet meedoen met de Win 10 preview. Overigens is het wel erg stil geworden met de de Denim uitrol voor de oudere vlaggenschip-toestellen..

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Modbreak:
Windows 10, zowel voor desktops als phones/small tablets zal een eigen topic moeten krijgen zodat e.e.a. daar besproken kan worden. We zetten dus in op 2 topics, 1 voor de desktop versie en 1 voor smartphones en kleine tablets.

Als iemand zo'n topic wil aanmaken voor de smartphones, meld dat dan even bij mij.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Tarabass schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:09:
Dus juist nu Microsoft Windows beschikbaar maakt als één OS voor alle devices gaan wij de inzetten op 2 topics per type device?
klopt helemaal. Als je het daar niet mee eens ben, dan mag je dat hier kenbaar maken.Daar is dit topic niet voor bedoeld.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Ja, die ken ik, maar ik hoop toch op een iets uitgebreidere startpost voor een topic dat waarschijnlijk heel veel gebruikt gaat worden.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
hjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:11:
Werkt dat wifi en favo-plaatsen niet als je telefoon op Nederlands staat?
Zie de optie nl niet :(
Zou goed kunnen, waren die geo-fencing opties niet een onderdeel van Cortana, net als Quiet Hours?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Handig! In GDR2 voor 8.1 kunnen we dalijk settings individueel pinnen op het startscherm. De 'check for updates' knop komt er gelijk tussen te staan bij mij :P

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik had begrepen dat dit opgelost zou zijn in 8.1.1, maar wat ik ook begrepen heb is dat dit nog niet voor iedereen het geval is. Wat de verdere logica daar achter is, ontgaat mij ook.
Matthijs Hoekstra, voormalig Microsoft NL medewerker en inmiddels druk in de weer in Redmond heeft dit probleem aangekaart bij de WP devs...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
Stancke schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:48:
2 Vraagjes ivm de standaard Agenda app:

- Momenteel zie ik op m'n livetile (2 kotjes breed) maar 1 agendapunt staan terwijl ik er morgen 2 heb. Mogelijkheid om de agendapunten op de livetile uit te breiden naar 2 agendapunten?

- FB account gekoppeld aan mijn toestel, ik krijg een evenement uitnodiging via FB maar zelfs al klik op niet aanwezig/afwijzen, staat dat evenement wél in mijn agenda (en dan natuurlijk ook op m'n live tile) terwijl ik dus écht niet ga naar dat evenement. Mogelijk om dat aan te passen?

Eerste antwoord: Nee, standaard agenda in WP8.1 is kudt. Je kan wel een alternatieve agenda installeren, die laten meer afspraken zien op de tegels.

Tweede, geen idee. :+

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
richdb schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
Ik ben weer terug op 8.1. Windows 10 hele tijd gebruikt, maar mijn 930 werkt zoveel beter met 8.1.
En wat gaat alles weer heerlijk snel. En nu maar uitzingen tot het eind.
1 troost, dat eind kan nooit zo lang meer duren met de huidige strategie van Microsoft. ;) Daarnaast begint de 930 ook een aardig oud beestje te worden met zijn sd800.

Een echte opvolger lijkt niet in de planning te zitten, dus ik zou maar eens om je heen gaan kijken naar wat voor jou een werkbaar alternatief kan zijn.
[sarcasme]
Of natuurlijk wachten op de 'surface phone'... Het mythische apparaat dat Microsoft weer in 1 klap op de kaart gaat zetten.
[/sarcasme]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
RayNbow schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:26:
[...]

De renders zien er ook goed uit. Het is alleen dat wat de renders tonen niet realistisch haalbaar is in de nabije toekomst. :p
Say that again...

YouTube: Lenovo Folding Phone Concept

Oke, nog duidelijk minder gelikt dan de renders, maar het concept werkt...

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True