Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2
Acties:

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Op 11 februari heeft Microsoft een selecte groep gebruikers toegang gegeven tot de Software Development Kit (SDK) van Windows Phone 8.1. Uiteraard onder een strikte Non-disclosure agreement (NDA), maar daar hebben een aantal personen zich weinig van aangetrokken.
Wat weten we dus voorlopig van Windows Phone 8.1?
  • NEW File picker (see above image)
  • NEW Geofencing API for location-based reminders
  • NEW Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
  • NEW Slide down to close apps
  • NEW Navigation bar color selection
  • NEW USB choices
  • NEW Updated camera layout, similar to Windows 8.1 (see lede photo above)
  • VPN (Virtual Private Network)
  • OneDrive (previously SkyDrive) with integrated file browser (just like Windows 8.1)
  • Filter through installed apps by usage/install date
  • Select multiple tiles when customising the Start screen
  • More efficient multitasking
  • Ability to install apps on inserted SD Cards
  • Internet Explorer 11 improved with WebGL and Normal mapping support
  • Separate volume controls for ringer, media, etc.
  • Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
  • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)
  • Redesigned Xbox Game Hub
  • Twitter integrated more deeply into the contacts Hub
  • Facebook account option REMOVED (updated)
  • Quick settings access (Wi-Fi, Bluetooth) by doing a quick swipe from the top of the screen
  • Action Center accessed by doing a full swipe from up to the bottom (separate from the Notification Center)
  • Silent notifications which go directly to the Action center
  • Possibility to mark a Live Tile as read by swiping from the left of said tile '
  • Cortana' smart agent performs the same tasks as Siri and Google Now and even more, including data from Foursquare (MS INVEST)
  • Auto-updates for apps (just like Windows 8.1)
  • Better backup functionality
  • Improved keyboard
  • Bluetooth 4.0 LE (to non-Lumia Windows Phones)
  • Feature to mirror Windows Phone screens to TVs and/or monitors

(met dank aan Rowdy.nl in "[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen")

En inmiddels is de SDK ook op film vastgelegd:

Wat we nog niet zien? Cortana, de Siri/Google Now concurrent in actie en het Notificatiecentrum lijkt ook nog te schitteren door afwezigheid.
Wanneer komt Windows Phone 8.1?
De verwachting is dat op het BUILD congres op 2 april Windows Phone 8.1 officieel voorgesteld gaat worden aan het publiek en dat in mei uitgerold gaat worden naar alle Windows Phone 8 toestellen. Dat zal ongetwijfeld wel weer in waves gaan, dus vanaf mei tot juli/augustus kan je de update verwachten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Turn up the Sun
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2014
Ik heb wat info uitgezocht over de people hub. In de documentatie die is uitgelekt verdwijnt inderdaad alle social media die nu native in de people hub zit. Echter, het lijkt erop dat de developers hun app kunnen laten integreren en dezelfde (misschien zelfs meer) functionaliteiten kunnen bieden, de zogenaamde share contract. Uitzondering is Facebook omdat hiervoor al een 8.1 app voor bestaat genaamd Blue (hier is verder geen info over te vinden). Deze app zal waarschijnlijk met de launch al geintegreerd zijn in de people app, de rest is afhankelijk van de developers.

Door het loskoppelen van de social media kunnen denk ik sneller updates gepushed worden. De people hub is ondertussen wel achterhaald kwa functionaliteit (groepen, comment likes, evenementen ect.).

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-09 22:00
quote:
wttj schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:02:
[...]
oke, dan zullen ze dat nu wel voor iedereen unlocken zeker
Nee, dit is een GridView:

Gewoon een programmeerdingetje en heeft niets met de eindgebruiker te maken. Zo'n control hadden we nog niet van MS voor WP7/8 en die krijgen we nu als developer tot onze beschikking. Waarschijnlijk om zo WP8.1 en Win8.1 ontwikkeling iets meer glad te trekken.

Caelorum wijzigde deze reactie 12-02-2014 18:09 (37%)

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-08 15:59
Eindelijk krijgt ie11 de mogelijkheid om wachtwoorden op te slaan en google mail (mocht je dat nog graag gebruiken) wordt ook goed ondersteund. Het veranderen naar black background vind ik ook wel een fijne toevoeging.

Hier wat screenshots:

vali wijzigde deze reactie 14-02-2014 13:52 (7%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
TheVMaster schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:31:
The Verge heeft weer een paar nieuwe zaken 'ontdekt':
  • Three-column layout for Lumia 920 and 1020 (and other devices with large screens)
  • Background image (beneath the Live Tiles)
  • Syncing browser tabs between IE11 (on WP81) and IE on Windows 8.1
*O*
Keuze voor meer tiles is zeker een toegevoegde waarde:
http://www.wpcentral.com/...eportedly-gets-jailbroken

Was gewoon al een optie in het register, maar er was tot nu toe nog geen mogelijkheid om het aan te zetten op een L920

Whatson wijzigde deze reactie 15-02-2014 21:00 (6%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik vind dit er anders toch echt wel tof uit zien!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
http://www.wpcentral.com/...ows-phone-81-feature-list

Nog meer features uitgelekt:
  • Sharing secured WI-Fi Networks with contacts if they have Wi-Fi Sense. They don’t get to see the shared password though
  • Social notifications will now show up in Action Center by swiping from the top of the screen
  • Operators can now control Data Sense limits remotely
  • Operators can also install certain applications once a SIM card is detected
  • Along with normal updates, there are now “important” updates.
  • Options to always download emails and pictures within them
  • Encrypted and signed e-mail support
  • Change default SMS app. You can also change which SMS app will show notifications.
  • Enterprise enrolled phones can have their passwords changed and remotely locked
  • “Write, when I swipe through letters”. That should be self-explanatory
  • Geofence monitoring support. Geofence is a boundary around a place of interest to you. Location services can monitor geofences to tell your apps when you’re entering and leaving them. This would be really good for IFTTT
  • Office Lens support. Will scan in documents and screens
  • The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings
  • Option to update store apps automatically
  • Option to update store apps when only on Wi-Fi
  • App Suggestions by location
  • Manual Update checks
  • Password protected Office document support
  • Trusted app list for NFC that will remove the need for asking whether you want to open a particular app.
  • In-call speech commands. You’ll be able to say “Call XXXXXX”.
  • Double-Tap to unlock your phone (Feature from Lumia devices on Amber Update and newer)
  • Quiet Hours
  • Double Tap to Power Off
  • Notification if charger isn’t of adequate power
  • Screenshot button combination is now Power + Volume Up
  • Chkdsk for SD Cards essentially
  • Apps on SD Cards are only allowed from ONE originating phone. If it detects that apps from another phone are installed on the SD Card, then it will ask to delete those first
  • Voice Narrator for Accessibility
  • The Search button will be the new way to open Speech instead of the Start button (Since the newer phones will have the start button on screen)
  • New Email sync options with accordance to usage patterns (i.e. If you get a lot of mail on particular days and if you don’t check mail every day).
  • Change the size and amount of tiles on your start screen.
  • Wallet supports tickets and membership cards
  • App Syncing
  • Backups now include application data (ABOUT TIME)
  • Screen Reader functionality (Maybe Text-To-Speech for apps?)
  • Screen Recording functionality
  • Inner Circle of contacts. Up to 40 contacts can be in the inner circle.
  • You can favorite photos by tapping a heart icon
  • Virtual SmartCard support
En:

Cortana:

• Caelorum
quote:
ToyotaMR2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:37:
Jammer dat je op de MS app site niet de rechten van een app kunt inzien.[....]
Ehh, in de linkerkolom staat een overzicht onder "App vereist" Zie bijv. http://www.windowsphone.c...ef-4343-b116-beeeccfeb71f Het staat er allemaal wat krom, vooral die schermresoluties.

Caelorum wijzigde deze reactie 02-04-2014 12:05 (7%)

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:43
Cortana is real!

Als je inlogt bij Bing.com en deze op US zet krijg je bovenstaande te zien in je settings. Google Now by Microsoft :D

Miki wijzigde deze reactie 02-04-2014 14:44 (3%)

PVOutput

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
quote:
Eagle Creek schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:55:
[...]

Hoe zit het hier precies mee? Een van de krachtige opties van de people hub is de mogelijkheid om mijn contactlijst met Facebook te synchen. Daarvoor krijg ik veel contactinformatie extra, zoals profielfoto, geboortedatum, en andere informatie die ik zelf niet heb maar men wel op FB vrijgeeft.

Impliceert dit dat mijn people hub eigenlijk uitsterft na 8.1?
Heb net even in de 8.1 SDK gekeken en ben bang van wel. Getuige het onderstaande screenshot. Gelukkig zit Twitter er nog wel in, blijft een vreemde keuze om het er direct uit te halen...
Volgens mij kunnen third party apps nu wel in de People Hub integreren, evenals whatsappen vanuit de People Hub naar een gebruiker is straks mogelijk.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:15

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Ik zie op het Building apps for Windows Blogs al wel de volgende blogpost staan, kan hem alleen niet openen....

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik heb eens via facebook bij Nokia nagevraagd of het installeren van de preview van invloed is op de garantie.

Dit was de reactie die ik kreeg:

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:32

strak :D !

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:32
quote:
MarkoAlmelo schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:44:
[...]

Als je een afbeelding hebt wat je bedoeld ;)

Deze bedoel ik :).

• Caelorum
quote:
WoutervOorschot schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:43:
Om te registreren kun je ook de WP8 sdk downloaden(gratis) en dan de 'windows phone developer registation tool' gebruiken. Daarna even de preview for developers app op je telefoon installeren en openen. [...]
Om die tool te kunnen gebruiken heb je een dev account nodig ;)

Caelorum wijzigde deze reactie 14-04-2014 17:49 (11%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-09 18:51
quote:
THID schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:06:
ik krijg de cortana app ook niet als ik m'n settings wijzig, zie voorbeeld:

http://www.nokiapoweruser...-with-developers-preview/

bij mij staat dit er dus niet tussen, kan wel spraakherkenning gebruiken en beperkt apps starten e.d. maar zo uitontwikkeld als op de screenshots in die link krijg ik het niet, is dat bij jullie wel het geval?

edit: nvm, is opgelost, lag aan het feit dat US niet actief was als phone language :+
Hoe zorg ik ervoor dat English (US) de "phone language" wordt? Ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan English (UK) niet removen, is grayed out. En "enabled after restart" staat er na 3 restarts nog steeds.....

Ramon wijzigde deze reactie 15-04-2014 00:37 (10%)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
Huh English (US) staat toch al bovenaan? En rebooten heb ik inmiddels al 4x gedaan ;) Telefoon is up-to-date, net gecheckt.

Als ik long-tap op English (US) zie ik dit:

Als ik long-tap op English (UK) zie ik dit:

Iemand nog andere ideeën?

Ramon wijzigde deze reactie 15-04-2014 00:50 (5%)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Gaaf dat een app als de Chronos calender al een transparante live tile heeft.
Jammer dat mijn busclub forumpje niet meer de browser herkent en dat ik niet meer de mobiele versie krijg van het forum.

hjs wijzigde deze reactie 15-04-2014 08:57 (12%)

• Devin19
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-07 13:54

Devin19

Steam ID: turbodevin

quote:
Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:52:
[...]

Ja, het is hetzelfde resultaat als een factory reset, alleen dan met een gegarandeerd werkende image.
Maar zoals gezegd zit er in WP8.1 een betere back-up die ook app content meeneemt. Moet die natuurlijk al wel gemaakt zijn en geupload naar Skydrive. Wat wellicht lastig gaat als je geen wifi hebt...
Hij was ook nog niet toegekomen aan de WP8.1 update, alleen die pre-update was klaar, maar inderdaad, backup maken gaat lastig nu.
quote:
GerCor schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:56:
Oke, dus die tegels worden pas transparant als je een achtergrond selecteert?
De enige tegels die transparant worden zijn nu ook al transparant, dat zijn de tegels die nu je thema kleur als achtergrond hebben. Maar standaard staat er geen achtergrond afbeelding ingesteld en is dus gewoon de thema kleur als achtergrond ingesteld, net zoals op WP8.

Ik ben zelf overigens erg te spreken over die transparante tegels, en kan niet wachten totdat alle apps dit ondersteunen.

[WPHomescreens]

Devin19 wijzigde deze reactie 15-04-2014 14:27 (62%)

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-09 14:42

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

quote:
Timmiee schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:48:

zo zou het er uit moeten zien ....
Wat voor toestel heb je ? Een Nokia Lumia of een Samsung ATIV ?

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Apaat
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:20
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:13:
[...]

Wat is de nieuwe hippe lockscreenindeling dan?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Weet niet of het al gemeld is, maar blijkbaar hebben we nu ook een apart volume voor Bluetooth en Hoofdtelefoon.

Bron : WPCentral

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:44

Uhm Readit verbruikt best wel veel batterij valt me op...

Gisteren net gekocht aangezien PayPal nu werkt zonder creditcard <3

• .Johnny
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-07 09:25
Over NFC: bij WP8, als ik mijn telefoon op de OV-Chipcard legde hoorde ik altijd een piepje, maar met WP8.1 lukt me dat niet meer. Ik heb het niet echt nodig ofzo, maar wat is er veranderd wat betreft NFC? werken de tags van Nokia niet meer?

Iemand attendeerde me hierop trouwens, is het jullie ook opgevallen dat het belscherm goed is verbeterd? veel logischer nu!
WP8:

en dat is nu:

Met name de "end call" zit daar veel beter.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
quote:
Je ziet daar niet een lijst van alle apps?
Als het goed is staan die daar met een balkje wat het verbruik aangeeft. Dan staat er soms onder allowed (of always allowed), en als je er op tikt krijg je de optie om background behavior aan te passen.

LOTG wijzigde deze reactie 17-04-2014 09:50 (16%)

• spank_mojoo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:19
quote:
Caelorum schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:09:
Was in WP8.0 ook al zo. In ieder geval als je "Find my Phone" aan hebt staan. Of als er iets is dat de locatie opvraagt (bijv. Cortana)
En verder met ShittyNL. Het is een locatiebepaling aanduiding en niet zo zeer GPS. Al wordt die natuurlijk wel gebruikt als GPS niet uit is gezet.
Ik heb het op 8.0 nooit gezien. En bij mijn weten staan er geen locatie afhankelijke services aan.
Ik blijf het vreemd vinden.

zo ziet het eruit trouwens

• ShitHappens
  • Laatst online: 14-09 22:37

ShitHappens

Shit, I fucked up again

Gaat prima op de 620, die extra kolom (waarom noemt men dat "rij" hier?) aan blokjes :) Jammer dat ze niet over de volledige breedte kunnen.

Maar wat heeft men nog extra moeten doen om Cortana gaande te krijgen? Ik krijg alleen maar de oude spraak-zoekfunctie, die letterlijk elk commando gaat Bingen.

ShitHappens wijzigde deze reactie 18-04-2014 13:01 (71%)

I reject your reality, and substitute my shit

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:44
quote:
MarkoAlmelo schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:37:
De batterij van m'n lumia 1020 schiet er echt door heen. Dat moeten ze echt aanpassen.
Toevallig WiFi Sense (Wifi inzicht) aanstaan? Ik had het ook aangezet batterij schoot er door heen, uitgezet nergens meer last van. :)
quote:
Phyxion schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:36:
[...]

Geinig, net ook even geprobeerd, zonder vertraging is het zeker niet (30 fps, dus je hebt sowieso al 33ms vertraging) maar het is zeker niet verkeerd. Het zou helemaal mooi zijn als de resolutie op de mobiel automatisch op 1080p ging ipv stretch zoals het nu is.
Werkt inderdaad geinig, had gehoopt dat het ook ging werken op me Xbox maar nee jammer genoeg niet. Ik heb er nu nog niet echt een functie voor gevonden, behalve dit natuurlijk.

:+

Project my screen app + Splashtop (Teamviewer)

CokeZero wijzigde deze reactie 20-04-2014 15:24 (50%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
BM schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:51:
[...]

OneNote? OneDrive bedoel je :p Maar ziet er idd goed uit, goed om te zien dat ze alles mooi naar een hoger niveau aan het trekken zijn :)

Iemand al ervaring met NFC in WP8.1? Zag dat er nu wel apps te vertrouwen zijn, maar is het ook al mogelijk om echt automatisch settings te veranderen, of moet daar nog steeds toestemming voor gegevens worden?
Hoe bedoel je automatisch? OOhw.....ja, als je een App start (via NFC) dan moet je dus eenmalig toestemming geven. Je kunt dan aanvinken dat hij die toestemming moet onthouden, waarna je dus in je NFC Settings het volgende ziet...

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:36
Soooo this just happened:

Rip Lumia 820 :(
Gaat ook niet meer aan...Krijg wel het Nokia opstartscherm maar daarna niks, zwart scherm of bovenstaand scherm. Gebeurde nadat ik Youtube keek in Internet Explorer.

thefal wijzigde deze reactie 27-04-2014 07:01 (45%)

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik had gisteren ook een gek probleempje, gelukkig wel met gewoon een reboot kunnen herstellen.
Maar evengoed niet leuk.
Leek een soort van resolutie-fout. Het scherm om wachtwoord in te typen was opeens immens groot, en kon dus niet meer inloggen.

Beetje dit idee:

TK: Lenzers LEW102 horloge

• E2TK
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:19
quote:
michellep77 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:30:
edit, blijkbaar vraag ik iets stoms. Graag hoor ik wat ik verkeerd doe.
Ik probeer altijd zelf te zoeken en probeer dingen uit. Echter hier lukte het me niet om over dit stukje wat te vinden.

Mocht het me gelukt zijn in de tussentijd op de een of andere manier wijzig ik mijn post (als ik de laatste ben die gereageerd heeft) zodat mijn vraag niet voor nop gelezen of beantwoord wordt.
Je weet zeker dat je deze optie hebt geselecteerd in de Glimp instellingen?

Edit: ah, volgens mij heeft deze setting niets met die icon-meldingen te maken :+

E2TK wijzigde deze reactie 30-04-2014 10:25 (5%)

• michellep77
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:29
Er staat het nummer dat jij noemt. 8.10.12359

Ik ben zojuist thuisgekomen, dus even schermafbeeldingen gemaakt en geupload.

Wat een drama is tweakers trouwens op mijn telefoon, klapt er constant uit.

Mijn glimp instellingen scherm.

Ik ga de link even bekijken wb opnieuw installeren die hier is gegeven. Zojuist weer gecontroleerd of er nog updates zijn, maar niets gevonden.

Edit, bedankt voor de link! Ik heb het opnieuw geinstalleerd en kreeg bij het opstarten van glimp gelijk de melding: Telefoon opstarten vereist. Na het opnieuw opstarten krijg ik eindelijk het juiste scherm te zien.

bedankt voor de hulp weer!

michellep77 wijzigde deze reactie 30-04-2014 15:48 (105%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 31-08 07:42
Yup, zekers.
quote:
*** YES *** We are doing a File Manager for WP8.1! [...]
Here's what it looks like: http://imgur.com/a/hvqGD#nRuOFXp
We are expecting to get it into the store HOPEFULLY by the end of May.
De pics
http://i.imgur.com/JDPiChls.jpghttp://i.imgur.com/1KTIT4Fs.jpghttp://i.imgur.com/nRuOFXps.jpghttp://i.imgur.com/vZdjOAFs.jpghttp://i.imgur.com/XN2m4hNs.jpghttp://i.imgur.com/uiBhJFfs.jpg
Merci voor de AMA link. Mooi nieuws.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-09 11:37
Yep, wel mooi dat Belfiore de uservoice nog eens onderstreept heeft. Ach, we zullen wel zien. Ook tof om te lezen dat ze ook telemetry data gebruiken om zo e.e.a aan gebruikte functies te kanaliseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
.Johnny schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:27:
daarnaast: iedereen kan zo'n uservoice aanmaken, is toch totaal niet mee gezegd dat iemand van microsoft überhaupt naar die pagina kijkt?
Op de UserVoice pagina van Microsoft kijken ze wel degelijk mee. Toen twee weken terug 8.1 gepresenteerd werd kreeg ik in de loop van de dag gestaag notificaties van UserVoice dat een aantal van de ideeën waar ik voor gevote had gesloten waren..

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Amadeus1966 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:34:
[...]
Yep deze app gaat inderdaad gemakkelijker.............het is namelijk dezelfde app ;)
Jullie hadden het over de Nokia Care Suite (xda topic). Dat is toch wel eventjes een andere applicatie, met meer mogelijkheden overigens, maar ook veel makkelijker om je toestel mee te vernagelen.
Vergelijk de programma's maar eens:
NCS vs NSRT

Caelorum wijzigde deze reactie 09-05-2014 22:56 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:17
quote:
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:51:
[...]

Jullie hadden het over de Nokia Care Suite (xda topic). Dat is toch wel eventjes een andere applicatie, met meer mogelijkheden overigens, maar ook veel makkelijker om je toestel mee te vernagelen.
Vergelijk de programma's maar eens:
NCS vs NSRT
[afbeelding][afbeelding]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Isane
quote:
Worsteneter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:11:
[...]

Welk toestel?

blijft er niet iets in een loop zitten? Ik merk wel dat bij mij de accu vandaag ook erg snel ging, maar af en toe kan het ook hartstikke lang duren. Ligt volgens mij als iets op de achtergrond in een loop blijft hangen..
Lumia 1020

Als ik bij recent batterij verbruik kijk is internet explorer de boosdoener. De achtergrond taak staat op niet toegestaan.

Met wp8.0 was het niet zo erg.

belachelijk toch?

Isane wijzigde deze reactie 11-05-2014 21:19 (9%)

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

Ik werd aan het begin van de installatie van die update er ook maar weer even op de hoogte gebracht dat er toch echt de NT kernel onder WP zit...

• vali
quote:
JvdHoudt schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:22:
[...]

Zeg maar gerust 80% van alle apps haha. Bijna alle apps van derden moeten opnieuw geïnstalleerd worden hier.
was ook sacastisch haha :P

Kan btw dit soort teksten wel waarderen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Nee, bij de voorvertoning gaat het al fout - je krijgt dan al dit te zien:

Origineel is 5MP; bestandsgrootte 1.4 MB

't is natuurlijk heel duidelijk dat WA compressie toepast, maar zoveel compressie is mij iets te veel van het goede. Hoop dat ze het snel fixen, want hier kun je verder niet zoveel mee...

Overigens zie je in een gesprek aan jouw kant niet dat de kwaliteit laag is, maar dat is dus wel het geval bij de ontvanger...

Evest wijzigde deze reactie 08-06-2014 13:11 (13%)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Deze had @evleaks gepost, en WPCentral heeft er ook een artikel over geschreven.
quote:
June (4th week) Cyan completion – Lumia 925, Lumia 1020, Lumia 1520
June (5th week) Cyan completion – Lumia 520, 620, 625, 720, 820, 920 and 1320
:)

• Ramon
In de store naar downloads gaan en dan long-press op de app die bezig is en dan cancel download kiezen.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:43
quote:
Sonny7 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:27:
[...]

Poeh dit zijn wel tegenvallende cijfers voor Nokia/Microsoft hoor.. Had toch zeker verwacht dat het marktaandeel al tussen de 5-10% zou liggen.. en dan dichter bij de 10 dan de 5%
Ik vind het betrekkelijk meevallen als je dit plaatje erbij pakt:

Hierop kun je zien dat de overige partijen op Samsung en Apple na ook niet veel hoger scoren. Als je ziet welke lijdendsweg Nokia de afgelopen jaren heeft doorgemaakt vind ik het niet eens zo slecht. Ik vind het eerder slechter van Sony, LG en HTC dat op het Android terrein zoveel marktaandeel aan Samsung zijn kwiijtgeraakt.

PVOutput

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, mijn post ging over de snelheid en functionaliteit van apps in het algemeen. Ik heb daar de FB app bij gepakt omdat bijna iedereen die kent. Ik zal wel eens een filmpje maken tussen de verschillen op de L925 en op de LG G2.

Ik vind het gewoon vreemd dat apps op verschillende platformen een compleet andere ervaring opleveren. Neem als onbekender voorbeeld de Expedia app die onlangs voor wp is uitgekomen. Niets meer dan een doodordinaire wrapper. Bekijk je weer de Android equivalent, dan ziet die er echt compleet anders uit (overigens ook een enorme klote app, maar dat terzijde)

Windows Phone Expedia:

Android Expedia:

En zo kunnen we nog wel even door gaan.

• Mud
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-12-2018
quote:
Sonny7 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Nee, totaal geen last van gelukkig. De power knop en vol up combi gebruik je toch haast nooit tegelijk??
Bij een HTC 8X zit de powerknop op een ongelukkige plek(rechtsboven) met aan de rechterkant de volume knoppen. Door mijn telefoon vast te pakken(bijvoorbeeld vanuit je broekzak) is het daardoor erg makkelijk om perongeluk een screenshot te maken. Behoorlijk irritant kan ik je zeggen.. ;)

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

nieuws: Windows Phone krijgt ondersteuning voor mappen op het startscherm

Microsoft is goed bezig! Ben alleen benieuwd hoevaak ik per ongeluk een map aanmaak als ik weer eens mijn startscherm overhoop gooi :P. Ik denk ook dat ik het alleen ga gebruiken om mijn games in een map te zetten (da's nu ook het geval via app folder).

Wie van julie is van plan om zijn startscherm om te gooien nu dit mogelijk is? :)

Evest wijzigde deze reactie 30-06-2014 10:27 (19%)
Reden: toevoeging

• enomiss
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-02 20:56
Wordt toch wel eens tijd die Cyan update in NL. Niemand die enige geruchten heeft opgevangen rondom Nederlandse providers? Krijgen we Cyan echt pas midden-eind augustus?

• Caelorum

• trabbit
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-09 20:29
Hoe bedienen jullie de muziek als je bijvoorbeeld aan het surfen bent. Ik heb sinds een paar dagen een Lumia 1520 (wp 8.1) en hiervoor heb ik een tijdje android gehad. Bij android kan je of de volumeknop ingedrukt houden of je trok de notificatie scherm naar beneden en kon je de muziek bedienen. Ik krijg nu wel in mijn lockscreen zo'n bedieningspaneel, maar daar heb ik weinig aan als ik aan surfen ben of een spelletje doe. Ik moet nu helemaal naar de muziekplayer toe, erg onhandig?

Terwijl ik de vraag stel heb ik de oplossing gevonden, als je de volumeknop indrukt verschijnt het bedieningspaneel!

trabbit wijzigde deze reactie 03-07-2014 21:00 (24%)

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 16:21
quote:
babyslick schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:14:
Sinds kort een Lumia 630, over het algemeen zeer tevreden.
Een gemis: een goede email app. De standaard app heeft bijvoorbeeld geen support voor "starred" or "flagged" email, heel vreemd. Hebben jullie goede ervaringen met een andere app?
Juiste mail iingedrukt houden en kies hier voor markering instellen.

Vervolgens heb je dan een vlaggetje.

Zelf maak ik gebruik van @Hotmail, geen idee of het ook met gmail werkt.

• koekiemonster
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11-09 21:08

koekiemonster

want a cookie

Is dit het topic waar we ook praten over nieuwe toestellen / geruchten?
Hebben jullie die HTC One W8 gezien? Erg mooi toestel om te zien en als de specs vergelijkbaar zijn heeft de Lumia 930 er een mooie concurrent bij!

[webhero.nl]

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:17
Dat is lachen, ik kreeg vanmiddag warempel een virusmelding tijden het surfen op het www.
Heb er een schermdump van gemaakt.

Niet iets om wakker van te liggen lijkt mij.
Maar je zal maar een beetje ontwetend zijn............

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 24-07-2014 01:19 (6%)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Op mijn 1520 zie ik heel af en toe dat zwarte scherm, vooral als 'ie even heeft stilgelegen, daarna werkt het prima. Wat me opvalt:
  • Bij de 1e variant 'glijdt' de datum over de numpad van de toegangscode heen, ziet er wat gek uit.
  • Whatsapp logo is een sterretje (nog geen andere meldingen gehad dus daar kan ik niks over zeggen)
  • Bij de klok-met-puntjes beginnen ze alledrie bovenaan (lijkt de bedoeling), maar moet je vooral een geschikte foto hebben met een klein beetje gradient op die plek, anders ziet het er gek uit en kun je eigenlijk niet meer herkennen dat de verstoring in de foto komt door de klok. Beter te zien op foto's: (klik voor vergroting)

• vali
quote:
Hier een andere bron gevonden. Je hoeft dus niet te downgraden als je wp8.1 developer preview hebt. Cyaan update kan je ook gewoon krijgen als je Windows Phone 8.1 Update 1 hebt.

vali wijzigde deze reactie 31-07-2014 15:42 (10%)

• ArnoAG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-09 13:33
Ik kreeg vanavond een onaangename verassing van mijn Nokia 520. Ik zag dit op mn facebook pagina staan:

Ik heb heel Network+ nog nooit gebruikt, laat staan dat ik de app toestemming heb gegeven om dit te plaatsen. Dus HOE KAN WP DIT PLAATSEN??? }:O ik vind het vrij ongemakkelijk dat dit zomaar kan gebeuren.

Iemand anders ook zoiets overkomen?

Incompl te

• Isane

Iemand dit al voor elkaar gekregen?

• Isane

_/-\o_

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
MarkoAlmelo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:39:
[...]

Zo kan je veel meer tegels kwijt en het blijft netjes opgeruimd. Ideaal.
Zo heb ik de bankieren apps (ABN/ASN/PAYPALL) en social media (FACEBOOK/TWITTER/LINKEDIN) toegevoegd :)
Jups...super handig....

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-08 16:12

Swerfer

What about UWP?

Ideaal!

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Swerfer

Swerfer

What about UWP?

quote:
Dr. Donald schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:29:
Gezien de beperkte opslag van de 8s vind ik het helemaal niet raar dat ze maar één Engelse taal meeleveren. Dat Cortana eerst alleen in VS Engels uitkwam konden ze twee jaar geleden ook niet weten natuurlijk.
Ik heb standaard op mijn L930 ook maar 1 taal staan. Als ik naar talen ga en een andere taal kies, dan moet hij die daarna downloaden. Je krijgt ook een knop dat het toestel moet herstarten. Hoe is dat anders bij de 8s dan?

Edit:

Ik zie net dat alleen de spraakherkenning moet worden gedownload, dus de rest staat waarschijnlijk wel al vooraf geinstalleerd...

Swerfer wijzigde deze reactie 06-08-2014 08:06 (8%)

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Ramon

Heb je die goed staan? Dus op "ask each time" of "remember"?

• Caelorum
We hebben het over deze http://assets.windowsphone.com/3cf51b1f-96ce-4354-9b16-77f71396bf31/system-icon-wi-fi-used_InvariantCulture_Default.png toch?
[...]Wi-Fi connection is being used to transfer data. Depending on your mobile operator, you might not see this icon when a Wi-Fi connection is being used to transfer data. This icon only appears on phones that have Windows Phone software version 8.0.10501.127 or later. See How do I update my phone software? for more info on updating your phone. [...]
Is overigens daarnaast dus ook nog afhankelijk van firmware en carrier.

• The Dolf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:51:
Hoe bedoel je?
Ik heb nu gewoon in de root van het interne opslag de folder ringtones
daar heb ik het mp3 geparkeerd, net als altijd.
Gewoonlijk werkt dit gewoon maar nu???????????
Rechtermuisknop op het mp3 bestand en dan eigenschappen.

The Dolf wijzigde deze reactie 09-08-2014 21:18 (14%)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Shaggy_NL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-06 00:47
Maar sinds WP8.1 zit er toch een ingebouwde Lotus Notes cliënt in? Of bedoelde je dat die ook al niet werkt (op jullie Mail server dan). Deze heet bij mij (WP8.1), onder het toevoegen van een account, IBM Notes Traveler.

http://blogs.technet.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-00-89-54-metablogapi/2783.WP8_2D00_GDR2_2D00_IBM_2D00_Notes_2D00_Traveler_5F00_3F329636.png

• Caelorum
quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:05:
[...]
En waar staat dat ????????????????

Een licentie waar geen einddatum bij vermeld staat wordt geacht voor onbepaalde tijd te zijn.
En die licentie is voor onbepaalde tijd, alleen ben jij akkoord gegaan met nog een rits aan andere bepalingen die de licentie ook kunnen laten verlopen.
Via de website:

Via de telefoon:

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wilde vandaag eens stoeien met een Lumia 820 (voorzien van laatste dev. update), en een Garmin Hud+

Helaas valt steeds Bluetooth weg en kan ik het apparaat niet gebruiken. Het Bluetooth symbool in het actie center geeft aan "niet verbonden", maar bij de Bluetooth instellingen staat dat ie verbonden is met de Hud+. Af en toe komt het BT icoontje bovenaan in beeld maar is heel snel weer weg. De Garmin heeft de eerste keer kunnen pairen met de telefoon maar daarna lukte dat op geen enkele wijze meer tot ik de Hud+ verwijderde als apparaat. Helaas kwam na het succesvol verbinden heel snel de omschreven problemen terug.
Ik heb daarop maar een ander BT apparaat geprobeerd (Samsung Tab 3), en deze werkt feilloos met de Hud+.

Ik ga later nog eens testen of het uitschakelen van Wifi een positief effect heeft op de BT verbinding. Voor nu kan ik de 820 helaas niet inzetten voor gebruik met de Garmin en dat is op zich wel jammer omdat de software gratis beschikbaar is (zonder alle functies zoals flitspalen e.d.).

http://www.windowsphone.c...f5-4ac4-baa4-cd7a8b5773bf

A smile a day....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Cruzer schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:12:
[...]
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Nokia here stembegeleiding gaat nu opeens sinds WP8.1 via de spraak bluetooth door mijn autospeakers ipv door de telefoonspeaker! Zit je een nummer te luisten via de autoradio wordt deze steeds onderbroken door de stembegeleiding. :(

Op 8.0 ging de gps stembegeleiding gewoon lekker via de telefoonspeaker.
Heb je al met de instelling gespeeld die onderin het scherm zichtbaar is?

A smile a day....

• MRE-Inc
  • Laatst online: 14-09 14:42

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

quote:
Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:16:

- belangrijke knoppen aan de bovenkant: kan je dan eens de Facebook client, de Twitter client, de Instagram client bekijken? Daar zitten alle knoppen aan de bovenkant. En hoe doe jij dan het notificatiescherm open? WP8 in 1 hand en dan met de wijsvinger van de andere hand naar beneden trekken? Dat kan ik allemaal met 1 hand op m'n iPhone5S, zonder dat ik m'n hand in een bocht moet wringen zodat de WP8 bijna uit m'n hand valt. Kan er iemand om het te bewijzen eens een filmpje maken van hoe je WIFI uitzet met 1 hand op die 930?
Ik bedoel knoppen in het native OS aan de bovenkant. Ik heb een iphone gehad van mijn werk. Dan ging in naar het instellingen menu en vanuit daar koos ik een submenu, bijvoorbeeld wifi aan of uit zetten. Dan wil ik weer terug naar het voorgaande menu, dan zit de knop bovenin. Dat vind ik gewoon een enorme design fout. Dat zijn knoppen die snel en makkelijk toegangelijk moeten zijn met 1 hand en dat zijn ze niet.

Zie de close en icloud knoppen in onderstaand plaatje:

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:32
quote:
Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:16:
Is er nu echt iemand die beweert dat WP8 en de apps "goed" gebruik maakt van de ruimte op dat mooie grote heldere scherm? Seriously? De bedoeling van een scherm is informatie in je hersenen krijgen, hoe meer informatie je in 1 oogopslag kan "zien", hoe beter toch? Waarom anders altijd maar grotere resoluties op zo goed als elk scherm? Waarom zo'n FullHD resolutie op zo'n scherm (notabene een véél grotere resolutie dan op de iPhone5S), maar waarom dan maar zo weinig informatie laten zien?
Ik beweer nergens dat het efficienter is, maar er is een max in wat iemand tot zich kan nemen. Dat aantal overtreed iOS meerdere malen.

Verder is iOS gewoon klein. Hele kleine letters die minimale afscheiding hebben. Daar kun je aan wennen, maar ik vind het niet fijn.

Punt is: Windows Phone heeft de witruimte voor rust en overzichtelijkheid. Nooit teveel opties geven, zodat je er vloeiend doorheen kunt. Nooit teveel ruimte proberen in te nemen omdat het zo efficient is, want dat levert je alleen maar problemen op als je het OS even snel of zonder volledige aandacht wilt bedienen. Een mobiel OS dus ipv een klein OS.

Waar kun jij beter je weg in vinden:

of

quote:
jeka schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:56:
Ik gebruik mijn Windows telefoon nu 1,5 jaar maar mijn volgende toestel word weer een android.
Ik mis gewoon te veel apps. 8 van de 10 apps die ik mis zijn onzin apps maar ik mis ze wel...

Daar kan Microsoft niets aan doen maar ik heb het gevoel dat het nog steeds niet echt van de grond komt.

Apps die ik bv mis:
Ziggo
Solarportal (voor zonnepanelen)
Plugwise (in huis stroomverbruik)
Logitech harmony (als afstandsbediening)
Subway app voor korting

Ik vind IE ook langzaam. Maar dat kan ook aan mijn huawei liggen.
WP 8.1 is een hele verbetering maar ik blijf teveel apps missen.
Ik ga het binnenkort zo doen: een iOS toestel voor alle troep-apps (zodat ik iig mee kan doen) en een Windows Phone voor mijn dagelijkse werkzaamheden en benodigdheden. Ik vind iOS op zich niet erg om mee te werken, maar vind hem vooral klein en past niet binnen mijn keuze van services. Ik wil liever de Microsoft-diensten gebruiken dan die van Apple (bv 5 vs 25gb cloud storage). En ik ben momenteel meer fan van Microsoft dan Apple. Laatste toppunt was het onvermogen om mij een fatsoenlijke stream te bieden.

Martinspire - PC, PS4, X1

• __Koen__
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 12:16
Is er een manier om alle emails automatisch te laten downloaden? Ik heb nu een aparte map met mailtjes ergens van, maar de inhoud daarvan wordt maar niet automatisch geladen, zoals dat bij mails in m'n normale inbox wel is...

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Uh wat? Als je het woord dat je wil toevoegen selecteert kun je toch gewoon in de balk boven je toetsenbord op +[toe te voegen woord] klikken? Werkt bij mij prima, NL-NL, word flow actief.

Lavebanavd

• Swerfer

Swerfer

What about UWP?

quote:
Reb87 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:02:
Ik las laatst ergens dat Windows Phone 8.1 ondersteuning heeft voor iCloud mail/agenda/contacten. Wat klopt hiervan en tot hoever gaat die ondersteuning? Worden de iCloud mail aliassen bijvoorbeeld ondersteund? :)

Een iCloud account kan je dus toevoegen, maar hoe het zit met mail, agenda en contacten en de synchronisatie dat weet ik niet.

Edit:

http://www.ijsmblog.com/2...-81-builds-in-icloud.html

http://www.computerworld....windows-phone-8-1---.html

Voor de laatste: Scoll omlaag en lees de tekst naast de afbeelding van de kalender...

Swerfer wijzigde deze reactie 27-09-2014 16:37 (20%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
GiLeX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:48:
Leuk die MSN ipv Bing app's nu alleen nog graag in één taal..
Heb nu bijv de weer app die en engels en nederlands door elkaar gooit....
beetje slordig eigenlijk als ik het mag zeggen.
En slaat zomaar een dag over? 8)7

A smile a day....

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:25

Tarabass

Webmaster

quote:
XeNeRgY schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Raar. Als het netwerk op Auto staat kan ik niks instellen. Als ik handmatig kies dan krijg ik al die bands. Ik heb een 930, welk toestel gebruik jij? Heb overigens KPN.
Ik heb een 925, en zit bij Simyo.

https://onedrive.live.com/redir?resid=A07073B9EA6637BC%2120501

Tarabass wijzigde deze reactie 12-10-2014 11:25 (8%)

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36:
Ah. Well, zoals ze ook schrijven:

[...]

Los daarvan, een drop van 8.2M naar 7.4M is ook weer niet heel schokkend :)
Het gaat me ook niet echt om de cijfers. Maar de strategie van Apple is bekend, die van Google ook. Maar wat voor strategie heeft Microsoft? Wat voor wapens hebben ze om zeg maar zich te onderscheiden. Waarom een Windows Phone als je verder niet geeft om het bedrijf wat erachter staat. Personen waarbij het geen ene moer kan schelen wat Microsoft, Google of Apple is. De Lumia 520 is groots verkocht vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Bang for your buck. Maar wat hebben de rest van de modellen dan? Waarom verkopen die niet zo goed?

Gaat dit plaatje nog veranderen? En door welk wapen in de strijd der mobiele OSen gaat dit gebeuren? Wat heeft Microsoft nog in petto waarvan de gewone man zegt: Wauw nu wil ik Windows Phone.

• vali
quote:
PaT schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:14:
[...]

[...]

Oehh, zouden ze nou eindelijk ook het design van de snooze en uitknop aangepast hebben zodat mensen met wat mindere ogen 's ochtends het verschil tussen die twee kunnen zien?

@Vali, zou je een printscreen kunnen plaatsen met daarin versienummers enz van de Denim update? #nieuwsgierig!
De snooze is al aangepast in de cyaan update. Tenminste ik zie het ook op mijn Lumia 930.

Heb de twee screenshots gemaakt.

vali wijzigde deze reactie 27-10-2014 10:03 (8%)

• c0burn
  • Laatst online: 14-09 16:50

c0burn

Feed your head

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:53:
Volgens mij leg ik het niet goed uit:
ik op Android, wil een locatie delen, niet de locatie waar ik ben
zij op WP8, geen google maps, wel Here maps. Hoe kan ze een link of iets ontvangen die met 1 tik direct Here Maps navigatie opent?

Op Android via Google Maps zojuist naar Whatsapp geshared, dat levert dus niet op wat ik wil bij de ontvanger met WP.
quote:
hjs schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:34:
Je kunt je locatie slepen in wa.
Zoals hjs al zegt, in de laatste update van WhatsApp kun je een andere locatie delen dan waar je je bevindt. Hoet dat op Android precies werkt weet ik niet, op WP druk je op het derde icoon (de 'druppel') en sleep je de kaart naar waar je wilt. Als je op 'deze locatie...' drukt wordt die verzonden.

Op WP levert dat een map-link op in WA die Here Maps opent. Met een pijltje onderin beeld start je de navigatie.

Remember what the dormouse said

• Bose321
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:18
Ja ik weet heel zeker dat ik 8.1 (8.10.14203.306) heb, ik zit al maanden in het DP programma. :)

Hieronder screenshot van mijn settings:

Voor zover ik weet staat alles, behalve regional format, dus op UK zoals het moet. VS en UK beide geprobeerd zonder succes dus.

edit: Net alles weer op US gezet, en dan werkt de ouderwetse speech help gewoon, maar nog altijd geen cortana.

Bose321 wijzigde deze reactie 25-11-2014 19:41 (28%)

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
Stravincy schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:02:Hoe moeilijk is het voor Microsoft om een optie te maken: Enable Cortana yes/no.
Vervolgens een waarschuwing erbij zetten dat het voorlopig alleen nog in het Engels beschikbaar is en klaar.
Als je dit leest en je werkt bij MS en je kan hiervoor zorgen: _/-\o_ :>

Heb net zelf ook even geprobeerd Cortana aan de gang te krijgen. Had het in den beginne al een tijdje gebruikt ( *O* ) maar nu lukte het voor geen meter ( -O- ). Dat het niet werkte kon ik in het volgende menuutje zien dat ik telkens heb weten op te roepen via de search en het typen van "Cortana":
http://tweakers.net/ext/f/rWgX7Bmnsd4DY7PrXzdvoWI1/thumb.png
Met heel veel instellingen kreeg ik het niet aan het werk maar dat bleek uiteindelijk omdat Engels (US) niet mijn systeem- en 'speech' taal was maar Engels (UK) (NB: ik draai nog 8.1.0 / 8.1 zonder update / 8.1 clean, dinges). Nu heb ik dus systeemtaal US-EN, speech-taal US-EN, region US en Regional format NL-NL en hulde, Cortana doet het weer.
Vervelend trouwens dat je bij elke wijziging in je taal je telefoon moet herstarten, op terug drukken zorgt al voor het verlies van instellingen :/

• deathgrunt
  • Niet online
Ja, die button is een beetje verstopt...

VERGROOTGLAS -> OOG-BUTTON -> (linksonder) -> SCAN TEXT

overigens is die "scan text" alleen enabled als er genoeg licht op de lens valt; als je bv. je vinger er voor houdt en de boel dimt, wordt hij vanzelf disabled :)

Nog praktischer is dat je de gevonden tekst niet alleen kan vertalen, maar ook kan kopiëren "as is" (dus ook gewoon Nederlandse tekst kan je scannen, zonder het te hoeven vertalen). Dit gaat dan via het app-menu, rechtsonder (de drie ...).

Praktisch maak je een foto van de tekst, kan je die omzetten naar een andere taal of via live OCR naar het klembord schieten en dan bv. plakken in een bericht of Onenote...

Als een woord herkend wordt, krijgt die een wit kader - en als je op dat kader klikt, zoom je in op het betreffende woord, kan je het nog handmatig een andere vertaling geven, een verkeerde letter corrigeren (de 1 naar een l bijvoorbeeld), etc...

Je hele tekstdocument wordt dus vertaald, gescannend en interactief gemaakt... met één druk op de knop...

deathgrunt wijzigde deze reactie 13-12-2014 14:18 (38%)

• deathgrunt
  • Niet online
quote:
St00mwals schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:13:
Dat van die tekst herkenning nooit geprobeerd.
Maar wel slecht, hij herkent mijn boodschappen briefje niet... Of dat ligt aan mijn IT-handschrift :+
Lol, nooit geprobeerd met een handschrift, alleen met geprinte tekst...

Maar als je netjes schrijft, werkt het wel (even in het Engels omdat dat de standaard-taal van mijn telefoon is...).

• deathgrunt
  • Niet online
Tja... ik zweer bij het tobo inmiddels... niet als je hem traditioneel gebruikt, wel als je swiped (en daar wat tijd voor neemt).

Lol, een hele webpagina vertalen valt nog niet mee- maar Chinees gaat redelijk goed... (er stond iets van "Hello Phone, Can You Read This Script?"

deathgrunt wijzigde deze reactie 13-12-2014 15:52 (5%)

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik merk de laatste tijd dat sommige afbeeldingen dramatisch worden beperkt in kwaliteit. Vooral bij tekst is het vervelend.
Data savings staat uit bij data sense en ook bij de internet explorer instellingen staat alles goed. Kan ik dit oplossen?

Zie:

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Netflix update vandaag.

A smile a day....

• tjtristan
  • Laatst online: 28-08 11:47
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:56:
Oh dat is wel awesome. Jammer genoeg heb ik alleen geen vervangend toestel liggen waar een microsim in past.
Als je hem goed kan plaatsen kan in veel oude nokia's. Is mij altijd gelukt:

http://specs.tweak.to/15535

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
quote:
St00mwals schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:44:
[...]

Als je hebt ingesteld dat je ww verloopt, dan krijg je idd een hele vreemde error code en niet een melding oid.
Gisteren stopte mijn sync ook ineens, weet zo de error niet, na een herstart van mijn foon deed de sync het weer.
Heb me phone herstart maar het probleem blijft.
Het wachtwoord is gewoon goed !

Albert020 wijzigde deze reactie 17-12-2014 21:59 (8%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
daffie82 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:16:
[...]
Dit is enkel van toepassing als je een extra SD kaart erbij steekt neem ik aan?
Standaard zit in mijn Lumia 830 maar 1 kaart volgens mij.
Het lijkt me logisch dat je een "externe" opslag in je telefoon moet hebben om daar kaarten en apps op te kunnen installeren? Edit: Dus naast het interne geheugen een SD-kaart als aanvullende opslagruimte.

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-12-2014 18:27 (24%)

A smile a day....

• Albert020
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:27:
[...]

Je ziet het antwoord op je vraag boven je reactie staan?
Dan moet ik de app Lumia opslag controle even installeren, deze staat niet standaard op me L830

Dit heet op de L830 Opslaginzicht en daar heb ik alles opslaan staan,
op sd kaart aanstaan, alleen heeft ie dat niet gedaan.

Albert020 wijzigde deze reactie 18-12-2014 15:46 (28%)

• Albert020
quote:
Keeej, bedankt, nu is het gelukt.

*** edit***

Te vroeg getuigd,
Krijg die kaart van me interne geheugen niet verwijderd,
terwijl als ik bij gedownloade kaarten kijken er geen kaart aanwezig is ?
En heb de telefoon al opnieuw opgestart, kaart blijft staan...

Albert020 wijzigde deze reactie 18-12-2014 18:09 (38%)

• Albert020
quote:
jodeltje schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:40:
Even terugswitchen naar 'opslaan op telefoon'

Kaarten bekijken

Kaart lang indrukken - 'kaart verwijderen'

Terugzetten op 'opslaan op sdkaart'

Kaart opnieuw downloaden
Hoe simpel kan het zijn, bedankt ;)

Albert020 wijzigde deze reactie 18-12-2014 18:08 (11%)

• Isane
quote:
daffie82 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:22:
Gadver, heb een irritant probleem... Bij downloaden van een app id store had ik problemen met de Wifi waardoor hij niet compleet Kon downloaden. Nu blijft ie ieder keer op dat zelfde punt hangen als ik die app wil downloaden. Soft reset gaf geen oplossing.
Iemand nog een suggestie??
Wp 8.1 L830
Geen suggestie maar ik heb er ook last van

• Annoying-Orange
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:24

Hebben meer gebruikers dit?
Linksonder op mijn scherm zie je een vaag rond icoon, ook zit er balkje dat een iets lichtere kleur heeft dan de achtergrond. Dit verschijnsel zie ik overal.
Doet zich voor op een Lumia 820 met cyan.

Annoying-Orange wijzigde deze reactie 05-01-2015 22:32 (8%)

xbl: superlucky luke

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:28:
[...]

HOE WEET JE DIT?! /BRON?

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben compleet gewend aan de 'commando's' van de amerikaanse cortana. Straks moet je dus ipv 'remind me to' 'herinner mij aan'?
Ehh.....nou gewoon hier :

En dat kwam ik dus gisteren tegen op https://insider.windows.com/

JackSparrow wijzigde deze reactie 22-01-2015 13:34 (6%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Hier lukt het niet om zowel Navigatie (Here Drive of Navigon) als Muziek (Xbox Music of Spotify) tegelijk via de auto te kunnen beluisteren. Op de 1 of andere manier hoor ik niets van de navigatie als ie aan staat en ik wil natuurlijk wel gewoon muziek luisteren tijdens het navigeren.

Iemand enig idee waar dat fout in gaat? En ook vind ik het irritant dat als ie via bluetooth af aan het spelen is. Je ook geen verdere volumes in kunt stellen (ik moet nog even testen of ie toevallig niet op volume 0 staat bij apps terwijl bluetooth volume wel gewoon open staat).
Als ik geen muziek aan heb staan, dan probeert ie het af te spelen via de telefoon, maar ook dan hoor ik niets :X

Of hoe doen jullie dat in de auto?

Nou moet ik wel zeggen dat het mediasysteem van de Renault Clio wel waardeloos is. De processor is te traag om bluetooth audio goed te verwerken dus begint ie soms te haperen (helemaal als ik Xbox Music of Spotify offline laat afspelen ivm high-quality). Zoek nog steeds naar een oplossing om dat zo goed mogelijk te doen. En dan boeit het me nog niet eens of ik ook kan bellen, want de microfoon is zo slecht dat ik hem toch beter anders kan gebruiken (of dat moet ook aan de processor liggen).
Ik gebruik een Yatour media extensie op mijn Renault radio. Daar hangt ook een BT module aan en via dat apparaat wordt vanaf mijn 820 muziek en navigatie-spraak (via Sygic, andere nog niet getest), beiden (tegelijk) goed weergegeven. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat ik als bron de Yatour heb gekozen.

Aanvulling: Inmiddels ook Garmin getest met HUD+ (2 BT verbindingen tegelijk actief), ook muziek en spraak tegelijk hoorbaar. Bij gebruik van Here wordt de muziek onderbroken. Blijkbaar software afhankelijk dus.

hardware-lover wijzigde deze reactie 03-02-2015 17:01 (5%)

A smile a day....

• SuikerBrood
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-09 14:17

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

Conflicterende afspraak.
(Dat is http://assets.windowsphone.com/8fb018fa-ce33-4d88-96ad-b4a0f5022c7d/calendar-icon-appt-conflict_InvariantCulture_Default.png, maar Glance geeft die weer als twee pijltjes naast elkaar; kijk maar op je lockscreen :))
Zie ook Windows Phone: Calender icons and views
Daar (via hier) kun je van elk icoon binnen Windows Phone vinden wat het betekent :)

Evest wijzigde deze reactie 19-03-2015 15:24 (27%)

• The Inquisitor
  • Laatst online: 20:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• CyberJoe
  • Laatst online: 03-09 20:09

CyberJoe

Only visiting this planet

Meer zie ik niet....

CyberJoe wijzigde deze reactie 24-03-2015 13:33 (81%)

Ja ik heb ook een computer.

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True