Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Dit topic is alleen bedoeld voor de telefoonversie van Windows 10! Om verwarring te voorkomen luidt de titel dan ook Windows Phone 10, maar officieel zal voor elk apparaat/platform dezelfde naam komen: Windows 10.
Windows 10
Op 21 januari 2015 werd Windows 10 getoond en bij die presentatie ook de versie voor telefoons. Op het eerste gezicht zijn er geen baanbrekende veranderingen ten opzichte van Windows Phone 8.1, maar zoals bekend is dit OS snel aan het verbeteren en zullen er dus snel betere/meer functies komen.
Wat er tot nu toe verbeterd of toegevoegd is aan het mobiele OS:
  • Alle Lumia telefoons met Windows Phone 8 zullen een update krijgen naar Windows 10. Daarnaast is de kans aanzienlijk dat ook andere merken met WP8 een update zullen krijgen.
  • Overzichtelijkere layout/startscherm.
  • Nieuw geïnstalleerde apps zullen bovenaan de applijst verschijnen zodat ze makkelijker te vinden zijn.
  • Verbeterd notification center waar je oa. individuele acties kunt verwijderen en het is overzichtelijker.
  • Quick settings is uit te breiden door naar beneden te schuiven.
  • Verplaatsbaar keyboard, handig voor de grotere telefoons.
  • Spraak naar tekst welke ook contacten en hashtags herkend.
  • Switchen tussen SMS en Skype in hetzelfde messaging scherm.
  • Apps zijn beter afgestemd tussen verschillende apparaten, bijvoorbeeld je smartphone en je PC.
  • Berichten en e-mails zijn makkelijker te verwijderen of te flaggen.
  • Instellingen zijn gebruiksvriendelijker en overzichtelijker (zie foto).
  • Lumia Camera komt naar alle telefoons met W10.
  • Cortana krijgt een wat andere look (zie foto).
  • Het keyboard krijgt een precision point waarmee je gemakkelijk de cursor op het scherm kunt verplaatsen (zie foto).
  • Het inplannen van de agenda zal overzichtelijker zijn.
  • Office verbeterd en gratis voor telefoons en kleine tablets.
  • Instant message-reply door de notificatie naar beneden te schuiven (waarbij je dus niet de app hoeft te openen).
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/field/image/2015/01/Windows-10-phone-new-Settings.jpg?itok=LAyecljb

Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/field/image/2015/01/Cortana-windows10-layout.jpg?itok=BYGittH-

Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large_wm_blw/public/field/image/2015/01/Windows-10-keyboard-precision.jpg?itok=0guEOk86

Informatie en foto's van Tomsguide en Windowscentral
Video's
Windows Central W10 Preview (alpha)
.

[ Voor 6% gewijzigd door Tropicc op 12-02-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Aangezien er werd gevraagd om een topic over Windows Phone 10 kan hier verder worden gepraat over dit nieuwe OS en kan in het WP8.1 topic verder worden gepraat over het huidige OS.

Als ik nog features vergeten ben, roep maar, dan zet ik ze erbij!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:34
-Phone

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Mooie topicstart. Laat WP10 maar komen! Februari toch? De preview?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Kan ik me ergens al aanmelden voor de preview is daar al iets meer over bekend?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
In het filmpje van gister heb ik gehoord dat de preview in Februari beschikbaar word.

Ik weet niet hoe dit zit met UK/NL maar je kan er op zijn minst van uitgaan dat volgende maand de US versie van de preview uit komt.
Zodra iemand hier meer van weet dan zou het handig zijn om in dit topic te melden hoe je het werkend kan krijgen.

Dit kan dan ook in de TS komen.

Edit: Nog twee aanzienlijke veranderingen wat je kan vermelden in de TS: Een flink verbeterde Office ervaring en het delen van categorieën bij outlook agenda. (dus overzichtelijker agenda inplannen)

[ Voor 21% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-01-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Lees het begin van de startpost even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
Ik vond het er heel mooi uit zien.

+ universal apps, zoals mail/office/photo's
+ grafische verandering van cortana
+ hoe de settings zijn gecategoriseerd
+ dat je berichten gelijk kan beantwoorden + dat andere apps dit ook kunnen inbouwen
+ notificatie synchronisatie, eindelijk

- de manier waarop de achtergrond verwerkt wordt, ik vind het fijn en mooier zoals die nu is
- verplaatsen van het toetsenbord, waar is dat nou goed voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:39:
- de manier waarop de achtergrond verwerkt wordt, ik vind het fijn en mooier zoals die nu is
- verplaatsen van het toetsenbord, waar is dat nou goed voor
Allebei zijn optioneel mag ik hopen, dus dan zijn het in mijn ogen geen echte minpunten. Sterker nog, betreft het tweede punt: Sommige mensen hebben een 1520 *kuch* ikke *kuch* of 1320 en ik zou zo'n toetsenbord op sommige momenten heel handig vinden :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb ook al screenshots gezien waarbij de Livetiles nog steeds doorzichtig zijn. Ik ga er (voor mijn gemoedsrust :D) vanuit dat het optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
SuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:52:
Ik heb ook al screenshots gezien waarbij de Livetiles nog steeds doorzichtig zijn. Ik ga er (voor mijn gemoedsrust :D) vanuit dat het optioneel is.
De developer moet zelf een transparante live-tile aanbieden in WP8.1

Het lijkt me sterk dat developers straks gedwongen worden om weer niet transparante tiles te maken. Dat kan ook bijna niet omdat iedere developer dan zijn apps moet bijwerken, en wat als ze dat niet doen?

Het enige wat Microsoft dan kan doen is de transparanten 'kleur' een thema kleur gaan geven. Transparant wordt dan bijvoorbeeld rood en zit je met een scherm vol rode tiles...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Swerfer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:57:
[...]

De developer moet zelf een transparante live-tile aanbieden in WP8.1

Het lijkt me sterk dat developers straks gedwongen worden om weer niet transparante tiles te maken. Dat kan ook bijna niet omdat iedere developer dan zijn apps moet bijwerken, en wat als ze dat niet doen?

Het enige wat Microsoft dan kan doen is de transparanten 'kleur' een thema kleur gaan geven. Transparant wordt dan bijvoorbeeld rood en zit je met een scherm vol rode tiles...
Elke tile is toch standaard niet-transparant? Ik bedoel ook dat ik graag wil dat de tiles blijven zoals ze nu zijn. Alleen in de presentatie was het plaatje achter de tiles zichtbaar en dat vond ik minder mooi dan het huidige systeem. Voor die nieuwe optie hoeven de tiles natuurlijk niet aangepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
Ik vind het zo jammer dat bij contacten etc. de foto van je contact ineens rond is terwijl de complete UI om vierkanten heen is gebouwd. Echt zo'n designlanguage breuk die ik niet had verwacht en ook niet mooi vindt. Het lijkt nu net facebook messenger op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
SuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:13:
[...]

Elke tile is toch standaard niet-transparant? Ik bedoel ook dat ik graag wil dat de tiles blijven zoals ze nu zijn. Alleen in de presentatie was het plaatje achter de tiles zichtbaar en dat vond ik minder mooi dan het huidige systeem. Voor die nieuwe optie hoeven de tiles natuurlijk niet aangepast te worden.
In principe zijn de transparante tiles altijd transparant, maar als je geen achtergrond afbeelding gebruikt dan wordt de themakleur 'achter' de tiles geplaatst. Ik bedoelde in mijn reactie eigenlijk dat als je straks geen foto meer kan plaatsen, dat je dan de themakleur te zien krijgt. Dat laatste kan ik mij niet voorstellen omdat juist gepromoot was om transparante tiles te maken zodat je een achtergrond erdoorheen kon laten schijnen:

Afbeeldingslocatie: http://forums.windowscentral.com/attachments/windows-phone-8-1/93513d1420984667t-wp_ss_20150111_0001.jpg

Alleen vreemd was dat Microsoft en Nokia zelf maar weinig transparante tiles leverde (Onedrive, Nokia Camera enzv).

Het mooiste zou zijn als developers een transparante en niet transparante tile kunnen maken en dat de gebruiker, desnoods per app, zelf aangeeft wat hij wil.

Er zal in WP10 ook wel een feedback app komen, dus we hebben allemaal invloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000574932.jpeg

Ik verwacht dat dit inderdaad optioneel wordt, net als de achtergrond 'in de tiles.' Maar de tiles zullen wel van hetzelfde design blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dank voor de topicstart! Ik ben heel benieuwd of er op het MWC nog veel meer gepresenteerd gaat worden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:53

Punkrocker

Mostly harmless

Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:24:
Ik vind het zo jammer dat bij contacten etc. de foto van je contact ineens rond is terwijl de complete UI om vierkanten heen is gebouwd. Echt zo'n designlanguage breuk die ik niet had verwacht en ook niet mooi vindt. Het lijkt nu net facebook messenger op Android.
|:(

Hopelijk is dat optioneel....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Misschien raar, maar ik kijk het meeste uit naar het nieuwe Settings menu.
Eindelijk overzichtelijk gemaakt!

Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd naar het eindresultaat van W(P)10 in het algemeen en hoe die gaat lopen op m'n Lumia 925. :)

Lichtelijk offtopic: Ik hoop dat de Lumia 1020 dit jaar een opvolger krijgt.
5 inch, snapdragon 810, 4gb RAM, nóg betere camera/lens, W(P)10, etc :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Stravincy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:55:
Misschien raar, maar ik kijk het meeste uit naar het nieuwe Settings menu.
Eindelijk overzichtelijk gemaakt!

Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd naar het eindresultaat van W(P)10 in het algemeen en hoe die gaat lopen op m'n Lumia 925. :)

Lichtelijk offtopic: Ik hoop dat de Lumia 1020 dit jaar een opvolger krijgt.
5 inch, snapdragon 810, 4gb RAM, nóg betere camera/lens, W(P)10, etc :9~
Maar dan zonder zo'n lens achterop graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Punkrocker schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:06:
[...]

|:(

Hopelijk is dat optioneel....
Inderdaad.. Vind sowieso dat MS qua design soms maar wat heen en weer vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
SuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:44:
[...]

Inderdaad.. Vind sowieso dat MS qua design soms maar wat heen en weer vliegt.
Zal wel te maken hebben dat ze dezelfde look and feel willen over alle devices en een veel gehoorde klacht van Windows 8 was 'blokkendoos' dus zullen ze in Windows 10 wat meer herkenbaars maken zodat de Windows 7 mensen niet gaan klagen. En dezelfde look and feel komt dan dus ook naar WP10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tropicc schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:35:
[...]

Maar dan zonder zo'n lens achterop graag :)
Van mij mag het wel.
Het liefst twee lenzen om te kunnen switchen tussen een wide angle prime en een zoom prime.
Nog diafragma controle (tot op zn'n minst f/8.0)

Nóg grotere sensor en iets minder megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Die eerste screens van Spartan voor WP vind ik weinig denderend. Vooral de adresbalk bovenin stoort me enorm. Dat vond ik juist een enorm voordeel van IE op WP.
Edit met link: http://www.windowscentral...k-project-spartan-browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:10
Jammer, ik zie MS steeds meer design beslissingen terugdraaien die het allemaal alleen maar verslechteren. Alle belangrijk controls aan de onderkant maakt het allemaal zo veel makkelijker in gebruik met 1 hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

The next chapter of Office on Windows
Deze link tweette Joe Belfiore vannacht: Plaatjes, een verhaaltje en een filmpje (bijzondere stijl zo aan de thumbnail te zien) over Office op Windows 10.
Office for Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 17:15
SuikerBrood schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:48:
Die eerste screens van Spartan voor WP vind ik weinig denderend. Vooral de adresbalk bovenin stoort me enorm. Dat vond ik juist een enorm voordeel van IE op WP.
Edit met link: http://www.windowscentral...k-project-spartan-browser
Tja het is nog in bèta en er zijn al petities bezig om aan te geven dat men er niet op zit te wachten.

De reden waarom Microsoft ervoor gekozen heeft om de adres bar boven te doen komt waarschijnlijk omdat het een universal app is en dat ze het op elk platform willen gaan uitbrengen (vast ook android en ios). Dus ze moeten dan wel alles gelijk trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 23-01-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
vali schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:43:
Tja het is nog in bèta en er zijn al petities bezig om aan te geven dat men er niet op zit te wachten.

De reden waarom Microsoft ervoor gekozen heeft om de adres bar boven te doen komt waarschijnlijk omdat het een universal app is en dat ze het op elk platform willen gaan uitbrengen (vast ook android en ios). Dus ze moeten dan wel alles gelijk trekken.
Ach, het belangrijkste is dat eindelijk bedrijven ook voor WP gaan ontwikkelen.
Nu is 95% van wat ik nodig heb, gewoon beschikbaar.

Maar mensen die per se de voice of holland als app wil hebben bijvoorbeeld, tja die mensen missen dat soort rommel.

Ik mis persoonlijk marktplaats nog...

Ik hoop dat met de komst van Windows 10 dit soort dinegn gaan veranderen!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Dus ze moeten dan wel alles gelijk trekken.
Dat hoeft helemaal niet. Ze kunnen best voor alleen Windows Phone het onderaan houden. Of afhankelijk van de form factor of.. Het hele punt van een universal app is niet dat de interface gelijk is, maar dat de code waar het meest werk in gaat zitten (== alles daarachter) gewoon hetzelfde is over de platformen heen, maar ook daar zal je soms iets aan detectie of compiler #IF Define moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:05:
[...]

Dat hoeft helemaal niet. Ze kunnen best voor alleen Windows Phone het onderaan houden. Of afhankelijk van de form factor of.. Het hele punt van een universal app is niet dat de interface gelijk is, maar dat de code waar het meest werk in gaat zitten (== alles daarachter) gewoon hetzelfde is over de platformen heen, maar ook daar zal je soms iets aan detectie of compiler #IF Define moeten doen.
Natuurlijk kunnen ze dat, maar het is te merken dat Microsoft aanpassingen maakt aan WP om het voor overstappers van Android en IOS herkenbaarder te maken.. Dat bedoelde ik van ze moeten wel.

Hier zijn btw wat meer fotos van wp10 te vinden. Er zit ook een foto tussen van een Lumia 630, dus dat ontkracht het verhaal van tweakers.net

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 23-01-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Caelorum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:37:
Jammer, ik zie MS steeds meer design beslissingen terugdraaien die het allemaal alleen maar verslechteren. Alle belangrijk controls aan de onderkant maakt het allemaal zo veel makkelijker in gebruik met 1 hand...
WP was juist een leuk platform omdat het zo uniek was. Nu begint het steeds meer een Android/iOS met livetiles te worden. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
vali schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk kunnen ze dat, maar het is te merken dat Microsoft aanpassingen maakt aan WP om het voor overstappers van Android en IOS herkenbaarder te maken.. Dat bedoelde ik van ze moeten wel.

Hier zijn btw wat meer fotos van wp10 te vinden. Er zit ook een foto tussen van een Lumia 630, dus dat ontkracht het verhaal van tweakers.net
Ik dacht dat alle WP 8 devices Windows 10 zouden krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net als alle WP8 die WP8.1 zou moeten krijgen? W1 is leuk voorbeeld :P Er zullen waarschijnlijk bepaalde hardware combinaties zijn die simpelweg geen update gaan krijgen.

UI spreekt me erg aan, het semi-transparante tile op een custom achtergrond heeft de XBO nu ook, bevalt me wel. Grootste nadeel daar, en dus nu ook op WP, apps met eigen logo/plaatje vallen nu extra op.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

vali schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:08:
[...]

dfrenner schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Ik dacht dat alle WP 8 devices Windows 10 zouden krijgen....
Zoals in het artikel staat, en Microsoft aangegeven heeft, blijkbaar niet. Alleen de devices die zowel een werkgeheugen >512MB en een opslag >4GB hebben (zegt het artikel, de 630 heeft 8GB dus ontkracht dat niet), maar dat is niet zeker. Misschien alleen alle Nokia's? Ook niet zeker. We moeten nog wachten op meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Migrator schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:49:
Zoals in het artikel staat, en Microsoft aangegeven heeft, blijkbaar niet. Alleen de devices die zowel een werkgeheugen >512MB en een opslag >4GB hebben (zegt het artikel, de 630 heeft 8GB dus ontkracht dat niet), maar dat is niet zeker. Misschien alleen alle Nokia's? Ook niet zeker. We moeten nog wachten op meer info.
Ik heb destijds een Lumia 520 aangeraden aan mijn schoonmoeder, mede vanwege de 36 maanden ondersteuning...

April 2013 release datum, dus dan zou hij er toch in moeten vallen!?

Met 512MB geheuden en 8GB opslag valt hij hopelijk in het rijtje met toestellen dat W10 gaat krijgen...

Waar slaat die 36 maanden ondersteuning anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Migrator schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:49:
[...]

[...]

Microsoft heeft nog helemaal niks officieel aangegeven. Alles wat tweakers.net geschreven heeft zijn grotendeels aannames gebaseerd op een paar uitspraken. That's it.

Het is op dit moment verstandiger om op het officiële nieuws van Microsoft te wachten, dan maar wazig te concluderen dat bepaalde devices geen updates gaan ontvangen. Straks haalt dit zoals andere uitspraken van nu.nl en tweakers.net het NOS nieuws en dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 23-01-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:54:
[...

Waar slaat die 36 maanden ondersteuning anders op?
Ondersteuning staat los van een upgrade naar nieuw OS, net als alle andere voorgaande OS'en.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 20:01
Wat ik kon vinden was dit http://discussions.nokia....Ready/m-p/3041140#M153022
Maar meer duidelijkheid kon ik ook niet vinden ik hoop van wel want ik heb nml ook een lumia 520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Binnenkort komt er een preview uit en deze is naar mijn inziens bedoeld voor developpers.Zij kunnen dan checken of hun app wel goed werkt in de Windows 10 versie.
Want ik wil deze Windows 10 wel uitproberen, maar er moeten verder geen problemen zijn bij het dagelijks gebruik. Wat zijn de voor- en nadelen van deze preview? Ik ben zelf geen developper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 06:30
Krasloos schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:05:
Binnenkort komt er een preview uit en deze is naar mijn inziens bedoeld voor developpers.Zij kunnen dan checken of hun app wel goed werkt in de Windows 10 versie.
Want ik wil deze Windows 10 wel uitproberen, maar er moeten verder geen problemen zijn bij het dagelijks gebruik. Wat zijn de voor- en nadelen van deze preview? Ik ben zelf geen developper.
Een ieder kan zich daarvoor registreren.
Dat het alleen voor ontwikkelaars is is een algemene misvatting.

Ik draai vanaf het begin al previews en heb nog nimmer problemen ondervonden.
Als je wat huiverig bent voor de eerste keer is begrijpelijk.
Je kan er ook voor kiezen om een weekje te wachten op de eventuele bug rapporten en dan alsnog een overweging te maken.

Voordeel is dat als je er voor in bent is dat je telkens op de nieuwste os versie zit.
En heeft geen invloed op de reguliere updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-01-2015 13:12 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, de huidige previews zijn ook bedoelt voor IT professionals als preview, om te kijken of de apps nog wel werken na de update. Om die reden ook dat ze een registratie willen. Dat ze die registratie vervolgens zo makkelijk maken dat iedereen het kan doen om zo de powerusers tegemoet te komen staat daar los van.

Dit alles staat natuurlijk nog los van het Windows Insider programma van W10 dat een vergelijkbare opzet heeft, maar een algemene registratie vereist en niet een van een bepaald dev programma.

Overigens kan het deelnemen wel van invloed zijn op de reguliere updates. Zo heeft mijn toestel lange tijd geen update gehad naar de reguliere WP8.1, ook al was die al lang uit voor het toestel, alleen maar doordat ik deel heb genomen aan het preview programma. Instabiliteit kan ook voorkomen als je een beetje pech hebt.
Zou *persoonlijk* dan ook ook *niet* aan het programma mee doen als je je niet in alle van de volgende statements kan vinden:
  1. Je hebt nu last van een bug en weet dat die met de update verholpen is en de bug veroorzaakt zodanig veel overlast dat je het risico op meer bugs voor lief neemt
    of
    de kans op instabiliteit boeit je niet en je wilt graag het nieuwste van het nieuwste.
  2. Je hebt geen verplichtingen waarbij je te allen tijde bereikbaar moet zijn.
  3. Je bent in staat je telefoon zelf weer te repareren in het geval het mis gaat door een oudere firmware te flashen.
  4. Je maakt regelmatig backups van de belangrijke data op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ms heeft het ook gebruikt ( eigenlijk de gebruikers ) om zo de providers te omzeilen.
De ene provider is rap met pushen van updates en de ander laat op zich wachten.

Ik heb vooralsnog nooit geen problemen ondervonden.
Maar hou wel een gedownloade versie van de originele fw voor handen.
Zodra de nieuwe originele versies gepusht worden via ota dan is het knap lastig om een oudere versie terug te vinden.
Vandaar dat ik zowel de cyan als de denim versie heb opgeslagen.
Mocht 10 uitrollen en de oudere versies niet meer voor handen zijn dan heb ik in elk geval deze roms nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Caelorum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:37:
Dat kwam ik van de week op WMPoweruser.com ook tegen:
Move navigation bar back to the bottom in Windows 10

With the announcement of Windows 10, Microsoft also announced a new UI for phones which is more similar to the one on PCs and Tablets. I certainly like how it looks, but I have one problem with it: The new navigation bar at the top. I do not even mind having hamburger menus, but again, accessible from the bottom please. Phones are getting bigger and one handed use harder, so please bring back the old grey navigation bar with its circled icons at the bottom of the screen.
Even stemmen dus: https://windowsphone.user...-to-the-bottom-in-windows

Anders krijg je dus van die iPhone 6+ praktijken dat je 2x op de homeknop moet drukken waardoor een gedeelte van het scherm naar beneden komt: http://www.iculture.nl/re...-een-hand-bedienen-video/

Dit dus zoveel mogelijk retweeten/doorsturen etc etc. Mag van mij ook wel in de TS worden opgenomen want als ik 1 ding K U T vind, is dat ik met mijn duim niet boven aan het scherm kan komen om bv bij een menu te komen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Erg bedankt voor jullie reacties. Het geeft voor- en nadelen. Het enige wat ik belangrijk vind is dat het toestel lekker soepel blijft lopen en dat er geen crashes moeten ontstaan. Ook niet in een draaiende preview. Als dat wel zo is, wacht ik wel een half jaartje langer. Dan is het sowieso goed. Updates inslaan van Microsoft is wellicht beter en voor de garantie is het ook beter interpreteer ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik heb ook meteen gebruik gemaakt van de Uservoice pagina's.

In de afgelopen jaren heeft Microsoft het vaak moeilijk(er) gemaakt voor developers met nieuwe OS versies (nieuwe API's, die toen opeens weer niet meer ondersteund werden). En nu lijken ze het op UI gebied ook weer te gaan doen.

Waarom heb ik tijdens die hele presentatie geen enkele pivot app of panorama app gezien :'(. Nu wordt alles 'hamburger' om Android en iOS gebruikers te laten zien dat overstappen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn, en waarschijnlijk voor Android / iOS devs makkelijker te maken om via bijv. Xamarin de boel te porten (ik denk btw dat de echte 'universal' apps nog moeten komen - een app die draait op Windows, iOS en Android!).

Baal er wel echt flink van. Knoppen onderaan (en ook de navigatiebalk in IE) is veel beter wat betreft usability. Swipen in een pivot of panorama is ook niet te evenaren. Maar goed, laten we de Preview afwachten.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik heb helaas geen stemmen meer over, anders had ik ook mijn stem laten gelden op de Uservoice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Niels
Even in het jip en jannekes
Zou dat inhouden dat apps die gebruik maken van panorama en of pivot een deel van hun functionaliteit verliezen of in zijn geheel niet meer werken onder 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Ik ben het helemaal met Niels eens. Heb ook meteen gestemd. MS moet z'n unieke en gebruiksvriendelijke designkeuzes niet veranderen om Android en iOS users te paaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-06 21:56
[...]

Wacht, Universal Apps op Android en iOS? Heb ik iets belangrijks gemist op dat Windows 10 event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HooksForFeet schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:13:
[...]

Wacht, Universal Apps op Android en iOS? Heb ik iets belangrijks gemist op dat Windows 10 event?
Nee hoor, maar pas als apps dat kunnen zijn ze echt "Universal".

En als je dan helemaal hyperdepieper wil, maak je ze ook nog even werkend op BlackBerry OS, Sailfish, Meego, S60, Tizen en FireFox OS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:13:
[...]

Microsoft brengt toch steeds meer apps uit op android en ios? Het lijkt mij dat ze net als Google de browser in een vorm van een app op elk mobiele platform gaan uitbrengen.

Zeker als je ziet dat WP niet een super groot marktaandeel wereldwijd heeft zal het zeker helpen als men Internet Explorer x op hun android of ios device kan gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 26-01-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Microsoft brengt toch steeds meer apps uit op android en ios? Het lijkt mij dat ze net als Google met Chrome doet, is het uit brengen van hun browser op elk mobiele platform.

Zeker als je ziet dat WP niet een super groot marktaandeel wereldwijd heeft zal het zeker helpen als men Internet Explorer x op hun android of ios device kan gebruiken.
Ik bedoelde meer dat je post suggereerde dat Universal Apps met de komst van Windows 10 ook op Android en Chrome zullen draaien, maar dat blijkt vooralsnog niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Ik bedoelde meer dat je post suggereerde dat Universal Apps met de komst van Windows 10 ook op Android en Chrome zullen draaien, maar dat blijkt vooralsnog niet het geval te zijn.
oww nee haha dat bedoelde ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Amadeus1966 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:25:
@ Niels
Even in het jip en jannekes
Zou dat inhouden dat apps die gebruik maken van panorama en of pivot een deel van hun functionaliteit verliezen of in zijn geheel niet meer werken onder 10?
Nee, dat zal allemaal blijven werken - het zal alleen zo zijn dat sommige dingen er over een tijdje 'ouderwets' uit zien.

Nee Universal apps werken NOG niet op Android en iOS. Maar 1 + 1 is 2. Als je de investeringen in Xamarin ziet (partnering up etc.), waarmee je dus apps kunt schrijven met 1 codebase en alleen de UI veranderd per platform (alhoewel iOS + Android toch al gelijk waren, hoef je nu eigenlijk niet meer veel nieuws te doen voor WP, aangezien het nu allemaal hamburgers zijn) - C# + XAML, daar worden Windows apps ook mee geschreven) plus daarna de hele grote push van Microsoft naar cross-platform.

Microsoft wilt, net als vroeger, de grootste vriend zijn van developers. Als zij het voor elkaar krijgen dat ik een app kan bouwen in C#+XAML (of JS+HTML) en ik kan die exporteren naar Windows, Android, iOS EN web.... tsja, dat biedt zoveel mogelijkheden voor devs voor zo weinig moeite.

"Build once, run everywhere." was het mantra op BUILD vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Niels9001 op 26-01-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001, je vergeet nog een belangrijk iets: Het opensourcen van .net platform en het officieel ondersteunen van Linux en OSX door Microsoft. Zoals het er nu voorstaat zie ik eenzelfde trend als ik al eerder bij andere MS producten heb gezien. Er wordt steeds meer naar andere producten gekeken en voor je het weet besteed MS meer aandacht aan die andere producten dan aan hun eigen product.
IMO is dat erg jammer, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Niels9001 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Microsoft wilt, net als vroeger, de grootste vriend zijn van developers. Als zij het voor elkaar krijgen dat ik een app kan bouwen in C#+XAML (of JS+HTML) en ik kan die exporteren naar Windows, Android, iOS EN web.... tsja, dat biedt zoveel mogelijkheden voor devs voor zo weinig moeite.
Ik ben er nog niet zeker van, maar ik begin ernaar te neigen dat dit het verlies van de unieke UI van Windows Phone waard is. Als de door jou geschetste situatie mogelijk wordt dan biedt dat zoveel mogelijkheden en zo'n toestroom van apps voor Windows dat ik misschien wel kan leven met het verlies van panorama's en pivots die, hoe mooi ze ook werken, ook weer niet totaal onmisbaar zijn. Het is jammer dat het een afweging moet zijn, maar goed. Wie weet maakt dit Windows weer zó dominant op PC's, tablets en telefoons dat ze over een paar jaar weer een leidende rol hebben qua UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind het het absoluut niet waard. Anders had ik wel een Android telefoon genomen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Niels9001 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:14:
Ik heb ook meteen gebruik gemaakt van de Uservoice pagina's.

In de afgelopen jaren heeft Microsoft het vaak moeilijk(er) gemaakt voor developers met nieuwe OS versies (nieuwe API's, die toen opeens weer niet meer ondersteund werden). En nu lijken ze het op UI gebied ook weer te gaan doen.

Waarom heb ik tijdens die hele presentatie geen enkele pivot app of panorama app gezien :'(. Nu wordt alles 'hamburger' om Android en iOS gebruikers te laten zien dat overstappen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn, en waarschijnlijk voor Android / iOS devs makkelijker te maken om via bijv. Xamarin de boel te porten (ik denk btw dat de echte 'universal' apps nog moeten komen - een app die draait op Windows, iOS en Android!).

Baal er wel echt flink van. Knoppen onderaan (en ook de navigatiebalk in IE) is veel beter wat betreft usability. Swipen in een pivot of panorama is ook niet te evenaren. Maar goed, laten we de Preview afwachten.
One picture says it all..
Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2015/01/windows-10-photos-app.jpg?itok=_dRt4-e8

Ondanks dat het voor dev's niet leuk is ben ik er niet rouwig om dat Microsoft het roer omgooit. Ondanks dat het er er erg fancy uitzag zorgde het ook enorm veel ongebruikte met al die pivots teksten die een 1\5 van het scherm in namen. Tevens zal het voor dev's die apps op meerdere platformen uitbrengen een verlichting zijn dat je niet hele app voor Windows geheel moet verbouwen.

Wat betreft die adresbalk onderin vind ik het ook jammer dat ie weggaat, kwa directe usability enorm prettig. Maar er kleeft wel een dik nadeel aan, sites en add'ons die er niet meer overwegkunnen worden door de adresbalk hinderlijk afgesneden. De mobiele youtube site is bijvoorbeeld zo'n voorbeeld.

Anyway Microsoft heeft me weer een beetje hoop gegeven dat het platform misschien dan toch wel een serieuze concurrent gaat worden voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Uiteraard staan die grote 1/5 teksten los van pivots en panorama's. Ik heb al genoeg apps gezien (ook van MS!) die de 'loze' ruimte er tussen ernstig hadden ingeperkt en de enorme titel tekst ook hadden verkleind. Dan werd zo'n pivot en panorama toch ineens wel erg fijn. Dat ze die er uit doen kan ik me dan ook gewoon totaaaaaal niet in vinden, maar ok.
Miki schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:30:
[...]Wat betreft die adresbalk onderin vind ik het ook jammer dat ie weggaat, kwa directe usability enorm prettig. Maar er kleeft wel een dik nadeel aan, sites en add'ons die er niet meer overwegkunnen worden door de adresbalk hinderlijk afgesneden. De mobiele youtube site is bijvoorbeeld zo'n voorbeeld.[...]
Kan je een screenshot posten? Want ik heb er zelf echt nog nooit hinder van ondervonden. Of die balk nu bovenin staan of onderin, maakt voor de beschikbare ruimte namelijk niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind het nog het ergste dat ze de app bar blijkbaar weggooien. Dit was namelijk echt geniaal voor single-handed gebruik. Nu zit je dus met die hamburger-bar helemaal linksboven te prutsen. Single-handed use is dan dus onmogelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Precies. Nu moet ik met mijn duim helemaal naar de linker bovenhoek, waardoor mijn Lumia 925 toch erg gaat wiebelen in mijn, toch best grote, hand. App bar / navigatiebalk beneden is daarvoor super handig, alles dicht bij elkaar zonder dat mijn hele hand voor het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb er ook op gestemd hoor.
Onderaan is echt veel handiger dan bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:50
Niels9001 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:54:
Precies. Nu moet ik met mijn duim helemaal naar de linker bovenhoek, waardoor mijn Lumia 925 toch erg gaat wiebelen in mijn, toch best grote, hand. App bar / navigatiebalk beneden is daarvoor super handig, alles dicht bij elkaar zonder dat mijn hele hand voor het scherm zit.
Indien goed geïmplementeerd zou swipen naar rechts het menu moeten uitklappen. Met name in apps waar je ook tussen schermen swipet vind ik dit minder. De adresbalk aan de bovenkant is inderdaad minder ergonomisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 17:34
Ook gestemd, hele metro design gaat de deur uit afgaande op de screenshots 8)7 .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Alles melden bij MS, want door het enkel hier te posten zal er niet veel gebeuren bij hen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm valt me een beetje tegen van MS,
ik dacht echt dat ze hier in dit gerenomeerd forum alles mee lazen .......

Misschien even een link plaatsen voor de gene die er nieuw in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:03:
Hm valt me een beetje tegen van MS,
ik dacht echt dat ze hier in dit gerenomeerd forum alles mee lazen .......

Misschien even een link plaatsen voor de gene die er nieuw in zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43634476 ?

[ Voor 1% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2015 23:11 . Reden: verkeerde link ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Stravincy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:11:
Ik heb er ook op gestemd hoor.
Onderaan is echt veel handiger dan bovenaan.
Tja zo denk ik er ook over, daarom had ik het ook gepost. 3x raden waarom de richtingaanwijzer in de auto aan de stuurkolom zit in de auto en niet aan de bijrijderszijde in de armsteun van het rechterportier. Omdat je er dan dus makkelijk bij komt en geen rare kunsten hoeft uit te voeren om erbij te kunnen.

Die hamerburger menu's vind ik niet eens zo erg, mits onderaan het scherm of met een swipe beweging te openen.

Als ik nu buiten een sigaret sta te roken en op mijn telefoon in de OneDrive app (bijvoorbeeld) kijk, dan moet ik echt mijn 930 met 2 handen gaan bedienen ipv 1 in de oude situatie. Dat is gewoon onhandig.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als ik bovenstaande afbeelding bekijk dan is het toch haalbaar om die menu lijst wat links staat op de pc verborgen te houden op de telefoon. Je bereikt ze dan door links of rechts te vegen. Op die manier veranderd er voor ons gebruikers eigenlijk niets.

Mij lijkt dat MS het zo voor Developers kan maken dat elke pagina (links rechts vegen) gewoon als hamburger menu telt maar dat windows phone ze naast elkaar plaatst. Je bladert dan door die lijst. Dus je begint bij collection, veeg naar albums, veeg naar folders, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Caelorum schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:34:
Kan je een screenshot posten? Want ik heb er zelf echt nog nooit hinder van ondervonden. Of die balk nu bovenin staan of onderin, maakt voor de beschikbare ruimte namelijk niet uit...
Kun jezelf ook prima reproduceren:

Filmpje pakken op m.youtube.com > toestel in landscape draaien en tadaa zie het probleem :)

Vervolgens ergens bovenin swipen om linksonderin bij full screen optie te kunnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 27-01-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zie gee probleem met mijn L920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:57:
Ik zie gee probleem met mijn L920?
Bij deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lbHJukn7V5M0SgVqEuQRhQAL/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 27-01-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Grappig. Ik zie namelijk nog een heel stuk van de titel die er onder staat. Lijkt me dus eerder een 'probleem' met resolutie zoals je die ook soms hebt onder android.
Sterker nog, zelfs de iPhone 4s laat niet de hele video zien in landscape mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:13:
Grappig. Ik zie namelijk nog een heel stuk van de titel die er onder staat. Lijkt me dus eerder een 'probleem' met resolutie zoals je die ook soms hebt onder android.
Sterker nog, zelfs de iPhone 4s laat niet de hele video zien in landscape mode ;)
Bijkomend nadeel is dat je op actieve elementen niet kunt scrollen en dus moet je ergens langs de randen of ergens bovenin op een paar pixels scrollen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Ik had nog wat stemmen op Uservoice, dus hop, drie erbij om de appbar etc. onderaan te houden. Krankzinnige beslissing inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Miki schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Bijkomend nadeel is dat je op actieve elementen niet kunt scrollen en dus moet je ergens langs de randen of ergens bovenin op een paar pixels scrollen :X
Herkenbaar verhaal. Als ik m'n telefoon in landscape hou moet ik youtube-pagina's bovenaan beetpakken en een zwieper geven zodat hij doorscrollt tot de video controls door de inertia in beeld komen scrollen. Klein stukje omhoog scrollen, duim verplaatsen en opnieuw omhoog schuiven werkt niet want dan zit je al in de video en scrollt er niks. Bloedirritant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik had ook nog met hier reacties typen op tweakers dat bij een langer verhaal je bijna niet door de tekst kan scrollen. Hij pakt dan soms de pagina ipv het blok met tekst. Ook stukken selecteren of de cursor slepen werkt dan niet. Hij klikt dan mis.

Waardoor dat komt? Geen idee. Nu heb ik het weer. Meer tekst dan in het vak past. Als je het toetsenbord weg klikt beginnen de problemen.

Laatst met een hele lange tekst. Ik opende tussen door een afbeelding. Drukte op vorige en elke keer wanneer ik ergens in de tekst klikte opende die het plaatje weer. Pas na sluiten openen van toetsenbord werkt het weer.

Nog een voorbeeld van een drama, sliders e.d. Je moet vaak 10x een klein stukje vegen want na een stukje gaat hij de pagina verplaatsen ipv het element. Ook hier op tweakers werkt t niet lekker bij bijvoorbeeld reviews. Wanneer er een stuk met scores of specificaties is en niet alles past dan moet je met dat mini balkje het element van links naar rechts doen met bovenstaand probleem.
Voorbeeld: Frontpage de artikelen met plaatjes bovenaan.

Nog iets. Video's werken niet zoals het hoort. Bij youtube en veel andere sites krijg je een soort videoplayer te zien van Windows Phone met een fatsoenlijke balk en fullscreen knop.
Hier op tweakers krijg je het te zien als webpagina met knoppen die niet goed reageren, je kan zoomen enzo. Zelfs met de tekst press escape to exit fullscreen.
Voorbeeld: Gathering of tweakers video/elke video op tweakers.

Werkt niet lekker. Ligt het aan tweakers? Denk het wel. Sommige andere sites heb ik ook wel problemen maar vooral hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-01-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HooksForFeet schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:13:
[...]

Herkenbaar verhaal. Als ik m'n telefoon in landscape hou moet ik youtube-pagina's bovenaan beetpakken en een zwieper geven zodat hij doorscrollt tot de video controls door de inertia in beeld komen scrollen. Klein stukje omhoog scrollen, duim verplaatsen en opnieuw omhoog schuiven werkt niet want dan zit je al in de video en scrollt er niks. Bloedirritant. :)
Dat is de reden waarom ik steeds meer een YouTube app (metrotube) gebruik. Google maakt echt een draak van een mobiele YouTube website. Hun visie is alleen hun eigen browser en bekijken niet verder dan hun neus lang is lijkt het wel..

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 27-01-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Hier ook 6 votes van mij (computer en smartphone). Ik heb een 1520 en dat wordt dan al helemaal onmogelijk als ik met één hand linksboven naar het scherm toe zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Timoth schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Hier ook 6 votes van mij (computer en smartphone). Ik heb een 1520 en dat wordt dan al helemaal onmogelijk als ik met één hand linksboven naar het scherm toe zou moeten.
Stem gewoon lekker door!!!
https://windowsphone.user...address-bar-at-the-bottom
https://windowsphone.user...ion-buttons-at-the-bottom
https://windowsphone.user...to-down-not-use-hamburger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
even iets anders tussendoor ... ben me aan het orienteren cq inlezen op windows Phone gebied !

Welke toestellen krijgen windows Phone 10 ? en de logica van volgorde qua nieuwste toestellen is me ook nog niet duidelijk een 930 is nieuwer dan een 1020 ... bij apple cq android (in ieder geval samsung ) is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:24
Gandalf68 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:05:
even iets anders tussendoor ... ben me aan het orienteren cq inlezen op windows Phone gebied !

Welke toestellen krijgen windows Phone 10 ? en de logica van volgorde qua nieuwste toestellen is me ook nog niet duidelijk een 930 is nieuwer dan een 1020 ... bij apple cq android (in ieder geval samsung ) is het wel duidelijk.
alles wat nu Windows Phone 8(.1) draait krijgt de upgrade. dus 920,925,1020 ook.

Nummering is trouwens zo uit te leggen bij de lumia's:

honderd/duizend tal zegt iets over low/mid/high end:
LOW 520 -> 620 -> MID 720/730/735 -> 820/830 -> HIGH 920/925/930 -> 1020

tiental zegt iets over hoe nieuw het toestel is.

900 (4/5 jaar oud) -> 920 (3 jaar oud) -> 925 (2 jaar oud) -> 930 (half jaar oud)

enige vreemde eend in de bijt zijn de 1520 en 1320 wat speciale grote modellen zijn maar ongeveer even high end als een 930. de 1320 is zelfs mid range maar is wel weer heel groot daarom dat nummer ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Wellicht moet ik maar een anti-anti suggesties gaan voorstellen :P
Gandalf68 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:05:

Dat weet niemand honderd procent zeker maar je kunt er vanuit gaan dat de 930, 830, 1520 nagenoeg 100% zeker is.
Microsoft heeft in het verleden gezegd dat alle WP8.1 toestellen de upgrade krijgen maar daar zijn ze op aan het terug krabbelen. Dus mijn voorgevoel zegt alle huidige high-end en medium modellen 98% de rest wordt al spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Wat ik laatst ergens las is dat alle modellen met minimaal 1gb RAM en 8gb storage de upgrade naar W10 krijgen.

Tot hoe ver dit waar is weet ik niet, maar als dit zo is, dan krijgen onder andere de Lumia 920, 925 en 535 de upgrade.
Populaire Lumia's die de update dan niet zouden krijgen zijn onder andere de Lumia 520, 620 en 720.

Maar nogmaals: ik weet niet zeker of dit een gerucht of een feit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Mijn gevoel zegt dat Microsoft alleen de Lumia X30 toestellen een upgrade naar Windows10 gaat geven (en de 1520 dan als enige uitzondering) en voor alle andere Lumia's de een of andere smoes gaat verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Stravincy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:06:
Wat ik laatst ergens las is dat alle modellen met minimaal 1gb RAM en 8gb storage de upgrade naar W10 krijgen.

Tot hoe ver dit waar is weet ik niet, maar als dit zo is, dan krijgen onder andere de Lumia 920, 925 en 535 de upgrade.
Populaire Lumia's die de update dan niet zouden krijgen zijn onder andere de Lumia 520, 620 en 720.

Maar nogmaals: ik weet niet zeker of dit een gerucht of een feit is.
Dat is maar een gerucht en klopt ook niet. Ik had namelijk niet gek lang geleden een Lumia 630 met wp10 bij de Verge gezien. Websites (inc. Tweakers.net) nemen teveel vage geruchten over en zorgen alleen maar voor onduidelijkheden.

Waarom zou Microsoft een foto laten zien met zowat iedere Lumia (behalve 7.8 modellen) met wp10 erop?

Laten we gewoon allemaal twee weken wachten. Dan weten we het 100% wat Microsoft van plan is.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 27-01-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 127014 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:14:
Mijn gevoel zegt dat Microsoft alleen de Lumia X30 toestellen een upgrade naar Windows10 gaat geven (en de 1520 dan als enige uitzondering) en voor alle andere Lumia's de een of andere smoes gaat verzinnen...
Er valt geen smoes te verzinnen. Bij WP7 konden ze het nog maken i.v.m. het hele trusted platform module die niet in de hardware zat en waar zo ongeveer de hele beveiliging van WP8 op leunt. Daar heb je dan een goede reden mee te pakken. Voor W10 is er geen te bedenken, behalve dan de install size van een paar GB meer en een hogere memory footprint, maar meer dan 512MB kunnen ze het OS ook niet laten gebruiken, dus dan zit je alsnog met 512MB RAM over voor de apps. Qua benodigde proc. snelheid verandert er denk ik helemaal niets. W10 draait namelijk perfect op nagenoeg dezelfde hardware als W8.1. Dan kunnen ze daar ook moeilijk mee aankomen in WP10.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat elk WP8 toestel van Nokia/MS de update gaat krijgen, maar dat sommige een wat kalere variant gaan krijgen ivm max geheugen. Daarnaast denk ik ook dat het een opt-in update wordt waarbij ze zich zullen gaan indekken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik verwacht ook dat alle 8(.1) toestellen een update krijgen.
De Lumia 520 is het best verkochte model, die gaan ze echt niet overslaan.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:08:
[...]
Voor W10 is er geen te bedenken, behalve dan de install size van een paar GB meer
Vanaf 8.1.1 zou dat ook geen punt van discusie mogen zijn daar vanaf die versie
de instalatiebestanden op de sd kaart gedownload zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Na jaren tevreden gebruiker van Android ben ik erg benieuwd naar wat Windows 10 gaat bieden.
Het feit dat Windows echt één besturingssysteem zal vormen voor op alle apparaten ben ik erg over te spreken. Hier zie ik dan ook grote potentie voor Windows om na jaren de underdog te zijn geweest een gedegen alternatief te bieden voor Android en IOS.

Windows Phone heeft altijd zijn user base gehad maar het eco-systeem, wat voornamelijk uit apps bestaat heeft altijd minder kunnen bekoren (het kip-en-het-ei-verhaal) waar altijd voorkeur werd gegeven aan IOS of Android. In potentie zal Windows flink aan marktaandeel kunnen winnen en daarmee ook developers.

Met nog een aantal maanden voordat Windows 10 voor het grote publiek uit komt ben ik erg benieuwd naar wat fabrikanten aan toestellen aankondigen op het Mobile World Congress in Barcelona (2-5 maart).
Tot op heden heb ik nog maar weinig tot niets vernomen over high-end toestellen.

Heeft iemand al weet van Smart Phones die gaan uitkomen met Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik verwacht op MWC helemaal geen Windows 10 toestellen. Ik verwacht eerder dat Microsoft zelf ergens in juni met een eigen event komt om Windows 10 definitief aan te kondigen incl. Nieuw high-end toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Miki schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:14:
Ik verwacht op MWC helemaal geen Windows 10 toestellen. Ik verwacht eerder dat Microsoft zelf ergens in juni met een eigen event komt om Windows 10 definitief aan te kondigen incl. Nieuw high-end toestel.
En welk toestel de update naar Windows 10 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
http://wmpoweruser.com/ac...indows-phone-devices-mwc/

Acer wellicht met nieuwe toestellen tijdens MWC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hopelijk maken ze wel een logischere nummering, huidige Lumia nummering is al een zooitje, met W10 erbij kan het nog leuker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben heel erg bang dat het "universal apps" gebeuren zwaar overdreven wordt door Microsoft. Al ruim een jaar zijn er universal apps beschikbaar voor Windows Phone en Windows 8.1. Dat is in de basis volgens mij niet heel anders dan dat dat nu met Windows 10 gepresenteerd wordt, behalve dat de xbox nu ook leuk meedoet.

De universal apps hebben nou niet bepaald tot een stortvloed aan apps geleid in de Windows (Phone) Store. Het zou mij dan ook verbazen als dat nu ineens wel het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

Wat ik zelf echt mis is Chrome, zo jammer dat deze niet op WP8.1 beschikbaar is.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik verwacht dat HTC hun nieuwe m9 ook met Windows Phone 10 uitbrengt, net als ze met de m8 hadden gedaan. Hopelijk brengen ze hem dan ook naar Nederland. Ik had interesse in de m8 in plaats van de l930, maar zag het niet zitten om hem via grijze import te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 15:52
SinergyX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Hopelijk maken ze wel een logischere nummering, huidige Lumia nummering is al een zooitje, met W10 erbij kan het nog leuker worden.
Ik weet niet, de nummering nu is gewoon apparaat-gebonden, niet op basis van OS. Ik verwacht eerlijk gezegd dat nieuwe ronde gewoon 940, 540, 745 etc gaan worden, waarbij het tiental nog steeds het release-jaar aangeeft, het honderdtal mate van low/high-end (met 10xx camera phone, 15xx phablet en 25xx tablet) en de laatste cijfers versies binnen het type. Nu ik dat zo uittyp is het welliswaar iets ingewikkelder dan strikt genomen intuïtief, maar voor mij alsnog een stuk makkelijker te volgen dan bijvoorbeeld de stortvloed aan Samsungs.

Je kan uit release-jaar overigens wel grotendeels afleiden met welk OS ze geleverd werden (de x00 en x10 modellen WP 7.5, x20 geleverd met WP8, x30 geleverd met WP8.1), maar alles vanaf x20 is nu gewoon WP8.1, meen ik, en ik heb (op basis van foto's van MS met W10 preview op diverse Lumia's) nog steeds het donkerbruine vermoeden dat die ook allemaal naar W10 gaan (met meer of minder functionaliteiten unlocked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
PaT schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:02:
Ik ben heel erg bang dat het "universal apps" gebeuren zwaar overdreven wordt door Microsoft. Al ruim een jaar zijn er universal apps beschikbaar voor Windows Phone en Windows 8.1. Dat is in de basis volgens mij niet heel anders dan dat dat nu met Windows 10 gepresenteerd wordt, behalve dat de xbox nu ook leuk meedoet.

De universal apps hebben nou niet bepaald tot een stortvloed aan apps geleid in de Windows (Phone) Store. Het zou mij dan ook verbazen als dat nu ineens wel het geval zou zijn.
Klopt, dat is ook zo. Maar omdat er nu meer aandacht aan wordt besteed trekt dit hopelijk ook meer developers aan. Ook is het met de nieuwe W10 SDK (hopelijk!) veeeel meer overlap qua API's. Dat is nu nog erg een zooitje.

Niet om te trollen - maar zijn Android/iOS apps ook niet gewoon Universal? Dezelfde APIs zijn toch ook gewoon te gebruiken op tablet + telefoon? Wat is het grote verschil met Windows Universal apps (ik heb geen ervaringen met die ontwikkelomgevingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niels9001 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Klopt, dat is ook zo. Maar omdat er nu meer aandacht aan wordt besteed trekt dit hopelijk ook meer developers aan. Ook is het met de nieuwe W10 SDK (hopelijk!) veeeel meer overlap qua API's. Dat is nu nog erg een zooitje.

Niet om te trollen - maar zijn Android/iOS apps ook niet gewoon Universal? Dezelfde APIs zijn toch ook gewoon te gebruiken op tablet + telefoon? Wat is het grote verschil met Windows Universal apps (ik heb geen ervaringen met die ontwikkelomgevingen).
Ik ben ook geen developer, maar iOS apps draaien natuurlijk niet op een Mac OS apparaat als een Macbook o.i.d. Wel op een smartphone en een tablet van Apple, maar dat is dan ook gewoon hetzelfde OS.

Bij Android hetzelfde verhaal en daar schijn je best wel apps te hebben die geoptimaliseerd zijn voor smartphones en dus niet helemaal kloppen op een tablet. Of dat bij iOS ook nog steeds zo is, weet ik niet.

[ Voor 42% gewijzigd door PaT op 28-01-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
SinergyX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Zoals ik t zie is t geen zooitje.
5xx is instapper, 6xx ook, 7xx is beetje, 8 al beter, 9 topper.

Het nummer bij xx geeft gewoon aan hoe nieuw die is.

10xx camera,
13xx mid phablet
15xx high phablet.

Dus als vergelijking:
Lumia 930
Galaxy S5

Lumia 530
Galaxy Y?
Dat laatste is een beetje een gok. Als er een lumia 130 zou zijn is de vergelijking eerlijker. :P
Pagina: 1 2 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M