Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
[edit] zie hem op de pc ook binnen komen
Improved the reliability of Groove Music playback in the background, App-V, video playback and Remote Desktop.
Addressed issue where after successful fingerprint authentication on a device with the screen off, the screen does not turn back on.
Addressed issue where only one input device works when you connect two similar input devices to the same machine.
Addressed issue in the App-V Connection Group that allows users to have access to pieces of functionality that they were not designated to for access.
Addressed issue that prevents users from selecting multiple certificates simultaneously through the UI.
Addressed issue where the Request Control function does not work with Remote Assistance if the user being assisted is on Windows Server 2008 R2 or Windows Server 2012.
Addressed issue that prevents a smart card module from pairing with a contactless smart card reader.
Addressed issue with license conversion of Server Core from evaluation version to a retail version.
Addressed issue that prevents users from opening Internet shortcut (.URL) files with Internet Explorer when Enhanced Protected Mode is enabled.
Addressed issue that prevents users from logging on if a device has been away from the corporate network over a period of time.
Addressed additional issues with Microsoft Edge, clustering, Internet Explorer, Windows Update, input devices, facial recognition, Logon, Hyper-V, PCI bus drivers and Windows Kernel.
[ Voor 103% gewijzigd door shiptronic op 10-01-2017 19:41 ]
Die post van Donna ging over Insiders fast ring voor W10M...shiptronic schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:29:
Grappig, dacht vandaag nog een post te lezen (van Donna Sakar?) dat er voor mobiel niets was.
[edit] zie hem op de pc ook binnen komen
[...knip..]
https://mspoweruser.com/m...s-10-mobile-builds-today/
We zijn een nacht verder en de live tile van de agenda staat weer stil

En dat na een OS- en appupdate.
Je bedoelt toch niet het feit dat de tiles na een seconde of 20-30 sowieso stil gaan staan als je het scherm niet aanraakt?St00mwals schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:22:
En ja hoor, daar gaan we weer
We zijn een nacht verder en de live tile van de agenda staat weer stil![]()
Ah, het ligt dus niet aan mij. Toevallig werkte het niet meer na een factory reset, na een update wel weer eventjes ...St00mwals schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:22:
Ik ben nog net geen Microsoft-fanboy maar ik begin nu stiekem wel weer naar een iPhone te kijken, ondanks dat ik flinke bezwaren heb tegen een telefoon van meer dan honderdvijftig euro

Ik zie of alleen het Calendar-icoon of de afspraak van een paar uur geleden in plaats van de aankomende afspraak.MartinM7H schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:42:
[...]
Je bedoelt toch niet het feit dat de tiles na een seconde of 20-30 sowieso stil gaan staan als je het scherm niet aanraakt?
[ Voor 21% gewijzigd door kenneth op 11-01-2017 09:11 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat heb ik ook gemerkt ja en niet in positieve zin!kruila schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:13:
Nieuwe windows mobiel update loopt nu binnen (10.0.14393.693)
Ik heb een Lumia 735 van mijn werk. Kreeg zojuist de popup melding te herstarten, ik vermoed vanwege deze update.
Best, ga je gang, liever zelf moment kiezen dan dat Windows dat voor mij bepaald.
Lang verhaal kort: Lumia 735 is bricked!
Tijdens de reboot (de radartjes) op ongeveer 5% (inschatting) van de progression bar, krijg ik een BSOD.
Black Screen of Death in dit geval, met een fijne Sad Smily.
Lumia herstart weer, weer naar 5%, weer BSOD. En dat non-stop.
Geen enkele toetsten combinatie reageert hij op, soft en hard resets.
Windows Recovery tool geïnstalleerd, maar de tool ziet de hele Lumia niet.
Lijkt er op dat tijdens de update usb en toets combi niet functioneert. Zal waarschijnlijk pas weer werken na de update.
Maar dat betekend dat ik nu in een oneindige loop zit. Zodra er stroom op de usb wordt gezet, of gewoon de Lumia aan zet, gaat ie die update willen afmaken, wat niet lukt.
Telefoon is nu geheel onbruikbaar.
Dit zal hopelijk een uitzondering zijn, maar wilde het wel even delen als waarschuwing.
Zowel voor als na de update werkt de agenda tile het hier prima...St00mwals schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:22:
"What do you get if you multiply six by nine..."
Da's niet leuk, maar heb je al gegoogled naar lumia 735 factory reset. Kijk dan eens naar resets dmv de volume toetseb en dergelijke, zoals:Slider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Dat heb ik ook gemerkt ja en niet in positieve zin!
Ik heb een Lumia 735 van mijn werk. Kreeg zojuist de popup melding te herstarten, ik vermoed vanwege deze update.
Best, ga je gang, liever zelf moment kiezen dan dat Windows dat voor mij bepaald.
Tijdens de reboot (de radartjes) op ongeveer 5% (inschatting) van de progression bar, krijg ik een BSOD.
Lijkt er op dat tijdens de update usb en toets combi niet functioneert. Zal waarschijnlijk pas weer werken na de update.
Maar dat betekend dat ik nu in een oneindige loop zit. Zodra er stroom op de usb wordt gezet, of gewoon de Lumia aan zet, gaat ie die update willen afmaken, wat niet lukt.
Dit zal hopelijk een uitzondering zijn, maar wilde het wel even delen als waarschuwing.
http://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-lumia-735/
https://www.verizonwirele...rt/knowledge-base-161967/
etc
Ligt volgens mij erg aan het toestel wat je hebt, op mijn 640XL DS liep dat ding ook steeds 'vast' na een paar uur (reseizen van de tile brengt hem weer tot leven trouwens). Na een hardreset heeft mijn vriendin die in gebruik, en de agenda tile loopt ook weer vast.Punkrocker schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
[...]
Zowel voor als na de update werkt de agenda tile het hier prima...
Heb zelf een 950XL DS en van mijn werk een 650, die hebben er beide geen last van.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hier ook een 735 gebruiker: Update downloaden en installeren ging prima . Ook bij het opnieuw opstarten met de radertjes geen problemen.Slider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Toestel werkt goed en vlot, dus het probleem zit hem niet in de combi laatste update en Nokia 735, er is nog hoop!
als ik me niet vergis kun je de batterij er uit halen, zo ja, haal die er uit en stop die na 1 minuut weer terug, misschien helpt datSlider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Tenzij je een ervaren hard-resetter bent, wil ik je adviseren de moed niet op te geven: Het duurde ook even voor ik op mijn L925 doorhad hoe de procedure precies was.Slider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Zoals ik eerder schreef, de toets combinaties voor hard en soft resets, werken niet.
Net als usb toegang via kabel aan mijn laptop en diens Windows Recovery tool.
Accu heb ik al nu 2 uur uit gehaald, maar daarna nog steeds zelfde probleem.
Wel fijn om te lezen dat andere 735 gebruikers dit probleem niet hebben ervaren. Dan kan het mijn "geluk" alleen zijn wellicht.
Ik kan met goed voorstellen dat zo'n grote update de telefoon in een beveiligde modus herstart voor die installatie er van.
En dat daardoor de toets combi's en usb tijdelijk zijn uitgezet softwarematig tot de update klaar is.
Maar goed, daardoor is de 735 nu dus letterlijk onbruikbaar geworden door deze oneindige error loop waar hij in zit.
Microsoft lijkt geen oplossing te hebben voor dit soort problemen, om de update te laten terugdraaien of andere fact reset tijdens dit proces.
Zoals gezegd, is mijn werk telefoon. Sorry voor de fans van de Lumia's, maar ik vind ze niet fijn werken.
Ik heb ook een 735, maar bij mij ging de update prima, is dus niet persé type-gerelateerd.Slider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Even voor je gezocht, maar hier schijnt men het weer werkend gekregen te hebben met de recovery tool en een goede USB kabel
[ Voor 24% gewijzigd door P_Tingen op 11-01-2017 13:24 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
even verder vragen.kenneth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:11:
Ik zie of alleen het Calendar-icoon of de afspraak van een paar uur geleden in plaats van de aankomende afspraak.
Is die afspraak in de agenda gezet vanaf je telefoon, of vanaf een pc of wellicht in outlook online.
Als dit van daaruit is gedaan, controleer dan eens de "synchronisatie" instellingen van je outlook account. Want stel dat die op "dagelijks" staat, dan kan het wel even duren natuurlijk, voordat iets op de tile verschijnt.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar meerderen hebben dit dus? En niet iedereen, blijkbaar? Zal dan vast nog wel even duren voordat Microsoft deze weer heeft gefixt. Ik ga vanavond eens rommelen met wat instellingen uit- en aanzetten.
[ Voor 52% gewijzigd door kenneth op 11-01-2017 14:49 ]
Ik draai Insiders, en hier draait het redelijk, krijg zelfs meldingen op mijn Band 2 binnen.kenneth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:48:
Oh kijk, ik krijg net mail. Icoon op lockscreen, melding in notificatiescherm, livetile: niets.
Maar meerderen hebben dit dus? En niet iedereen, blijkbaar? Zal dan vast nog wel even duren voordat Microsoft deze weer heeft gefixt. Ik ga vanavond eens rommelen met wat instellingen uit- en aanzetten.
Heb prive en zakelijk gescheiden. De livetiles geven aan hoeveel mail ik heb per account. Ik heb wel het idee dat ze hiermee aan het spelen zijn. Een paar updates geleden, wanneer ik een notificatie weghaalde, was ook de livetile "schoon", nu blijven aantal mails staan in de livetile. Ik zie nu trouwens bij een account met 2 mails, dat een van beide mails getoond worden, maar niet lopend. Na unlocken scherm wordt de tile ververst lijkt wel.
Wat ze van mij ook mogen aanpassen is het verversen van de status wanneer ik de mail op mijn laptop heb gelezen, of verwijderd.
Edit: toch ff opgelet, en op de laptop een mail beantwoord, en dus gelezen status, en ander mail gelezen en verplaatst naar een andere map, resultaat: stuk voor stuk verdwenen de meldingen van de livetile
Het komt dus toch goed...ooit
Btw, lockscreen wordt tot nu toe nog niet goed ververst, een mail te veel.
[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 11-01-2017 16:14 ]
Werkt op mijn 950 echt heel soepel. Goede update!kruila schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:13:
Nieuwe windows mobiel update loopt nu binnen (10.0.14393.693)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Deze reactie zal mogelijk niet in dit topic op zijn plaats zijn misschien?SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:02:
Ik krijg nu een update beschikbaar met tekst 'localisation for english', maar die is een whopping 7.2GB.
Testing, one, two ...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als wij als niet insiders een update krijgen, zoals dinsdag bijvoorbeeld, hoe groot zijn die dan? nooit op gelet eigenlijk, als het überhaupt al vermeld wordt.
Volgens mij wordt het bij het beschikbaar zijn van de update vermeld op het toestel. Onder extra of meer info o.i.d., maar helemaal zeker weet ik dat niet.Stanevo6 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:33:
7,2GB das me nogal wat, of is zulks normaal?
Als wij als niet insiders een update krijgen, zoals dinsdag bijvoorbeeld, hoe groot zijn die dan? nooit op gelet eigenlijk, als het überhaupt al vermeld wordt.
Testing, one, two ...
Afgelopen dinsdag stond er bij mij onder dat het om iets van 38MB ging.hardware-lover schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]
Volgens mij wordt het bij het beschikbaar zijn van de update vermeld op het toestel. Onder extra of meer info o.i.d., maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Vond ik klein genoeg om via 3G te doen
En het wordt ook afgeraden deze te downloaden. Is waarschijnlijk 'per ongeluk' beschikbaar gesteld. Maar inderdaad, helemaal het verkeerde topic.SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:02:
Ik krijg nu een update beschikbaar met tekst 'localisation for english', maar die is een whopping 7.2GB.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wel heeft hij de desktop en de Surface even af- en opnieuw aangemeld bij mijn MS account. Nu heb ik de opdracht gekregen een week te wachten om te bezien of er uiteindelijk wel gesynchroniseerd wordt. Tot op heden geen resultaat.
Ik weer verder zoeken en kwam uit op de onderstaande Link:
https://answers.microsoft...-995c-125c1bfc23a9?page=1
De reaguurders aldaar zijn er al wel achter, het probleem zit waarschijnlijk bij de servers van MS zelf. dat zou toch oprecht niet best zijn!
Als ik de http://download.microsoft...microsoftaccounts.diagcab gebruik krijg ik ook het niet kunnen Syncen probleem. De probleem oplosser doet zijn naam geen eer na, want hij lost het probleem niet op.
Op het bovenstaande forum is MS trouwens opvallend stil.
Mijn vraag is of mijn mede tweakers ook eens die "problem solver" willen gebruiken om te bezien of het Sync probleem zich bij hen voordoet.
Ik begrijp dat deze reactie van mij een mega raakvlak heeft met het topic "windows 10 Ervaringen en Discussies" echter het probleem doet zich ook voor op mijn windows phone.
Resume: als het daadwerkelijk zo is dat er zich problemen voordoen op de Servers zelf van MS, hoe betrouwbaar is dit dan. Brrrrrr

Overigens, maar dat heeft helemaal niks met jouw probleem te maken. De servers van de MS Community zelf zijn ook een drama. Kan ik wel uitleggen maar heeft niks met deze topic te maken ... dus laat ik dat voor wat het is.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Soft reset werkt niet.
Ik heb geen insider build, maar de "gewone" software. Laatst ineens een update gehad (herstart vereist), nu is hij versie 1607 en build 10.0.14393.693.
Ik draai Insider 15007, en hier is dit probleem ook nog steeds. Ik vermoed dat dit niet het OS is, maar de cloud servers van MS waarmee geconnect en gezocht wordt.BounceMeister schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:15:
Als ik op de search button (rechts onderaan op m'n lumia 930) druk, krijg ik (na wachten op voorbij bewegende puntjes) een melding dat ik alleen lokaal kan zoeken omdat ik geen internetverbinding heb. Die heb ik uiteraard wel, dus er gaat iets mis, maar ik kan nergens instellingen hiervoor vinden?
Soft reset werkt niet.
Ik heb geen insider build, maar de "gewone" software. Laatst ineens een update gehad (herstart vereist), nu is hij versie 1607 en build 10.0.14393.693.
Dit kan veel beter maar het zal Microsoft den k ik een worst zijn.
Eric.
ik hoop niet dat MS dit een worst zal zijn. vergeet niet dat bij de concurrent Apple dit toch wel allemaal redelijk vlekkeloos verloopt. mijn vrouw heeft alles van Apple.eric27 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:49:
Synchronisatie bij mij is ook niet best zo af en toe synchroniseert Edge maar ook niet altijd voor de volle 100% sommige mappen wel anderen weer niet.
Dit kan veel beter maar het zal Microsoft den k ik een worst zijn.
Eric.
En vergeet ook niet dat het al die tijd een USP is geweest van MS. alle systemen volledig in Sync met elkaar.
maar dat er iets grondig mis is bij de servers van MS moge duidelijk zijn. GerCor schijnt hier meer over te weten, maar kan er gezien het on topic blijven weinig over zeggen.
In mij reactie hierboven betreft het gebruikers over de hele wereld. dat topic is gestart door iemand uit Australië. echter wereldwijd speelt het. ook bij mij. misschien zit ik wel in een server in Australië. haha
Ik heb maandag aanstaande weer contact met de MS medewerker. Zal hem onze bevindingen eens mededelen. wordt vervolgt dus.
Toevallig gister weer eens mee bezig geweest om te kijken of Edge nu wel functioneel gaat werken op de desktop, op mijn mobiel kan ik eigenlijk 'niks anders'.Stanevo6 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:17:
[...]
ik hoop niet dat MS dit een worst zal zijn. vergeet niet dat bij de concurrent Apple dit toch wel allemaal redelijk vlekkeloos verloopt. mijn vrouw heeft alles van Apple.
En vergeet ook niet dat het al die tijd een USP is geweest van MS. alle systemen volledig in Sync met elkaar.
maar dat er iets grondig mis is bij de servers van MS moge duidelijk zijn. GerCor schijnt hier meer over te weten, maar kan er gezien het on topic blijven weinig over zeggen.
In mij reactie hierboven betreft het gebruikers over de hele wereld. dat topic is gestart door iemand uit Australië. echter wereldwijd speelt het. ook bij mij. misschien zit ik wel in een server in Australië. haha
Ik heb maandag aanstaande weer contact met de MS medewerker. Zal hem onze bevindingen eens mededelen. wordt vervolgt dus.
Ik heb gister op beide apparaten de sync functie aangezet. Echter kwam er nooit een synchronisatie. Ik heb het op dat moment gelaten wat het is want ik had andere dingen te doen.
Wat mij vanochtend opviel is dat ik ineens op de desktop al mijn favorieten ineens zag staan. Het was een rommeltje! Hij heeft alles netjes overgeplaatst.
Ik had nog niet gekeken of het op mijn mobiel er ook bij stond. Nu ik jou bericht las ben ik eens gaan kijken, maar op mijn mobiel is hij nog niet gesynchroniseerd. Het is dus maar 1 kant opgegaan.
😲
Dat hoop ik ook, niet dat ik deze wil aanschaffen, maar buiten de HP is er niet veel meer te koop, slechte zaak. Ik ken een klant die al een tijd de L640 en L650 uitrollen naar werknemers, maar nu in de problemen komen met leveringen.Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:44:
De Alcatel Idol 4S met Windows 10 Mobile is nu unlocked te koop in de Microsoft Store (VS). Wie weet binnenkort wereldwijd... Laten we het hopen, dan is er toch weer een keuze bij, na het verdwijnen van de Lumia's.
Klopt, ik ben ook niet van plan aan te schaffen, maar het is wel goed voor mensen die wel nog een Windows Phone willen.ardvark99 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Dat hoop ik ook, niet dat ik deze wil aanschaffen, maar buiten de HP is er niet veel meer te koop, slechte zaak. Ik ken een klant die al een tijd de L640 en L650 uitrollen naar werknemers, maar nu in de problemen komen met leveringen.
Er is in december j.l. door verschillende websites aangekondigd dat deze ook naar Europa zou gaan komen (Frankrijk als een van de eerste landen?), maar daadwerkelijk leverbaar in Europa ben ik deze nog niet tegengekomen.Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:44:
De Alcatel Idol 4S met Windows 10 Mobile is nu unlocked te koop in de Microsoft Store (VS). Wie weet binnenkort wereldwijd... Laten we het hopen, dan is er toch weer een keuze bij, na het verdwijnen van de Lumia's.
Testing, one, two ...
Als ik het het goed heb, heeft Microsoft jaren geleden heel Nokia overgenomen. Vorig jaar hebben ze 1800 mensen op straat gezet en fabrieken gesloten, voornamelijk in Finland, dus ik neem aan dat ze de toestellen tot vorig jaar in 'eigen' Nokia fabrieken gemaakt hebben. Foxcon heeft vorig jaar wel de gewone toestellen overgenomen, niet de smartphones. Hoe ze het in de toekomst willen gaan doen is de vraag.shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
Weer iemand ook wieeigenlijk de telefoons voor Microsoft(Nokia) produceerde? Ik kan me van de Nokia's nog enigszins voor stellen dat die door hun zelf geproduceerd weren, maar onder Microsoft zal dat toch eoa Chinees zijn geweest? (foxcon?)
Maar Microsoft wil zich gaan richten op de zakelijke markt, dan moeten ze wel snel zijn, want ze laten de huidige zakelijke klanten nu vallen, en op toestellen van derden hoeven we nu niet te rekenen. En wachten tot 2018 op de zogenaamde Surface Phone gaat 'm ook niet worden. Ik kan wel begrijpen dat ze de naam Lumia niet meer kunnen of mogen gebruiken, maar helemaal niets uitbrengen tot volgend jaar is denk ik geen optie.
Dat zou mooi zijn. Frankrijk lijkt mij niet zo gek, aangezien Alcatel (zover ik nog weet) uit Frankrijk komt.hardware-lover schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:57:
[...]
Er is in december j.l. door verschillende websites aangekondigd dat deze ook naar Europa zou gaan komen (Frankrijk als een van de eerste landen?), maar daadwerkelijk leverbaar in Europa ben ik deze nog niet tegengekomen.
Nee,Nokia heeft de netwerk divisie van Alcatel, of een gedeelte daarvan over genomen. Zeg maar de apparatuur die bij de providers staat. Alcatel(-Lucent) was een hele grote partij in de telecommunicatie, breed gezien. De smartphone tak was maar klein en een paar jaar geleden overgenomen door een Chinese investeerder, die nu leuke toestellen maakt. Het verwonderde mij dat ze ook Windows toestellen gingen maken. Daarvoor maakte ze alleen low budget toestellen die te verkrijgen waren in o.a. de Kijkshop.shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:27:
Alcatel was/is toch ook van Nokia(geweest?) (even als Vertu)
Zie Wikipedia: Alcatel en Wikipedia: Alcatel-Lucent Wikipedia: Alcatel-Lucent over de historie.
(Btw, ik ben zelf Alcatel-Lucent Enterprise engineer, enterprise is de zakelijke telefonie, netwerk en telefooncentrales voor bedrijven en instellingen, in handen van een andere Chinese inversteerder
Daar hebben we OneNote voor.shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:49:
A kijk dat was het, nu weer helemaal bij, helaas geheugen als vergiet, de gaten zijn te groot. Thanks voor de update
Deze problemen heb ik niet op Windows 10 Mobile 10586.545 op een Nokia Lumia 625. Dus het lijkt mij dat er iets mis is met de Anniversary Update op mijn toestel (gezien Outlook bij anderen wel update). Factory reset heb ik al paar keer gedaan. Iemand nog ideën? Privacy instellingen ligt het ook niet aan, achtergrond apps ook niet.
(post geplaatst over windows 10 laptop problemen)
[ Voor 95% gewijzigd door BSOD baby op 17-01-2017 17:05 ]
Om op je probleem in te gaan; wat mij betreft heb je alle voor de hand liggende dingen geprobeerd. Je zou hoogstens de intel drivers bij Intel zelf vandaan kunnen halen.
En nu nog te laat ook. spuit 11.
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-01-2017 17:05 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo meteen wordt het weer druk op dit topicBSOD baby schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:58:
EDIT: Fout gezien dat dit Windows 10 MOBILE is, mijn excuses.
(post geplaatst over windows 10 laptop problemen)
Tja maar die heeft weer problemen met Syncen, al een keer reset gedaan maar dat hielp niet, update is er niet en backup kan ik niet terug zetten
Als ik nu foto's maak staan ze ondersteboven als ik ze wil bekijken.
Video's worden ondanks dat ik ze in landscape gefilmd heb in portret weggeschreven.
Net middels mijn laptop in de onedrive gekeken en ook daar staan de foto's ondersteboven en de video's in portret.....
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Vertel mij wat.
Afgelopen weekend had een dierbare het tijdelijke ingeruild voor het eeuwige.
Alsof de duvel ermee speelde, ik kon de familie niet bellen ivm prepaid te kort.
En dat terwijl ik sinds kort een belbundel heb.
Whatsapp to the resque....
Uurtje later was er niets meer aan de hand.
Murphy moet een ontiegelijke rotschop hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Stefan22 op 18-01-2017 21:08 ]
Ik heb verschillende tiles voor mijn mail. Één, zeg maar, "hoofdtile". Daar komen alle mail adressen samen maar staat ingesteld dat ik standaard mijn prive hoofdaccount zie als ik deze tile open. Verder heb ik twee specifieke tiles voor twee separate werk email accounts. In deze tile zie je alleen dit specifieke email adres.Stefan22 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:06:
Even snel update over mijn probleem met live tiles: Door de inbox van mijn specifieke mail-adres vast te maken aan het start scherm (dus Outlook Mail openen, drie puntjes onderin, en dan vastmaken aan startscherm) werkt het wel, maar de app via de app lijst aan mijn start scherm vast maken werkt niet.
Elke tile geeft notificaties weer. De specifieke tiles alleen voor hun respectieve email accounts en de hoofdtile geeft alle binnenkomende mail weer van alle email accounts die zijn ingesteld (5 accounts).
Dit werkt al een klein jaar zonder gebreken op een 950 en daarvoor ook op een 640 .
Enige flaw die ik laatst had is dat ik van een van de adressen een aantal spam mails ongelezen als spam had aangemerkt en die zijn dagen blijven staan op de tile. Ik kreeg ze niet weg want ik kon op de telefoon de mails ook niet meer vinden maar op de tile stonden ze wel. Alles geprobeerd en baalde ervan maar na een paar dagen waren ze weg.
Dat is ook een van de dingen die ik nog niet voor elkaar heb. Indien ik op mn laptop iets als spam/ongewenste mail afzender markeer gaan ze naar de spambox op de laptop maar op de telefoon blijven ze nog als ongelezen in de inbox staan. Dat is iets wat ik nog een keer moet uitzoeken of dat oplosbaar is en zo ja hoe.
Ik kom hier maar af en toe want ik heb een stabiel toestel welke gewoon goed werkt. Als ik iets heb waarvan ik denk dat het anderen helpt zal ik het wel posten (niet dat ik expert ben, ik ben eerder noob)
Open het zoekveld en typ "voorburg" (begint niet vanzelf met een hoofdletter). Dan wordt er niets gevonden.
Wanneer je zelf een hoofdletter selecteert en dus Voorburg intypt, dan werkt het wel.
Dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Bij duitse plaatsen of straten is het ook vaak mis, omdat het niet exact aan de gewenste schrijfwijze voldoet. Bij Here maps kreeg je vaak wel de juiste suggestie.

Misschien iets verder kijken. voorburg wordt niet gevonden maar vervolgens (zie kader en pijl) zoeken ... En Voorburg wordt met een hoofdletter geschreven en gevonden.BounceMeister schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:39:
Kaarten is nog steeds brak hoor, dat was bij Here toch stukken beter.
Open het zoekveld en typ "voorburg" (begint niet vanzelf met een hoofdletter). Dan wordt er niets gevonden.
Wanneer je zelf een hoofdletter selecteert en dus Voorburg intypt, dan werkt het wel.
Dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Bij duitse plaatsen of straten is het ook vaak mis, omdat het niet exact aan de gewenste schrijfwijze voldoet. Bij Here maps kreeg je vaak wel de juiste suggestie.
[afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 21-01-2017 12:35 ]
Bedankt voor de tip, ik hoop er in de toekomst wèl een plaats mee te kunnen vinden. Ik vind het eigenlijk nog steeds niet echt gebruiksvriendelijk.
Ik ga zo eens kijken of dat ook zonder internetverbinding werkt.
Edit,
Zonder internetverbinding komen er wel gelijk suggesties, alle plaatsen en straten met voorburg erin voorkomend, worden getoond. Vreemd.
[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 21-01-2017 14:31 ]
Ik heb gewoon 1 Mail account op mijn telefoon, en als ik dan de Outlook Mail tile aan mijn startscherm vast maak, geeft hij alleen de correcte notificaties weer naar het resizen. Als ik in de Outlook Mail app een tile van mijn mailbox aan mijn startscherm vast maak, dan werkt het wel. Vreemd...Indoubt schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:50:
[...]
Ik heb verschillende tiles voor mijn mail. Één, zeg maar, "hoofdtile". Daar komen alle mail adressen samen maar staat ingesteld dat ik standaard mijn prive hoofdaccount zie als ik deze tile open. Verder heb ik twee specifieke tiles voor twee separate werk email accounts. In deze tile zie je alleen dit specifieke email adres.
Elke tile geeft notificaties weer. De specifieke tiles alleen voor hun respectieve email accounts en de hoofdtile geeft alle binnenkomende mail weer van alle email accounts die zijn ingesteld (5 accounts).
Dit werkt al een klein jaar zonder gebreken op een 950 en daarvoor ook op een 640 .
Enige flaw die ik laatst had is dat ik van een van de adressen een aantal spam mails ongelezen als spam had aangemerkt en die zijn dagen blijven staan op de tile. Ik kreeg ze niet weg want ik kon op de telefoon de mails ook niet meer vinden maar op de tile stonden ze wel. Alles geprobeerd en baalde ervan maar na een paar dagen waren ze weg.
Dat is ook een van de dingen die ik nog niet voor elkaar heb. Indien ik op mn laptop iets als spam/ongewenste mail afzender markeer gaan ze naar de spambox op de laptop maar op de telefoon blijven ze nog als ongelezen in de inbox staan. Dat is iets wat ik nog een keer moet uitzoeken of dat oplosbaar is en zo ja hoe.
Ik kom hier maar af en toe want ik heb een stabiel toestel welke gewoon goed werkt. Als ik iets heb waarvan ik denk dat het anderen helpt zal ik het wel posten (niet dat ik expert ben, ik ben eerder noob)
Wat mij opvalt, is dat de app traag is en achterloopt, op mijn Lumia 930 en ook op die van mijn vriendin.
De lokatie loopt steeds wat achter, net alsof de app het niet bij kan houden. Als ik dan te horen krijg dat ik af moet slaan, ben ik de kruising net voorbij.
Als ik daarna Sygic probeer, gaat het daar gewoon goed. Als ik daarna maps weer aanzet, kampt hij met hetzelfde probleem..
Eerst had ik de namen van mijn familieleden bij een Favoriet op de Kaart. Als ik nu een Favoriet toevoeg krijg ik alleen het adres te zien. Waardeloos natuurlijk. Ik weet wel waar mijn familie woont maar het wordt aardig nutteloos als je er 1.000 bedrijfsnamen in hebt staan waar je dus de bedrijfsnaam niet meer ziet maar alleen het adres. Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 22-01-2017 14:06 ]
long press op het betreffende adres in de favorieten en dan "bewerken" en dan kun je bij "bijnaam" iets neer zetten wat het voor jou makkelijk maakt, je kunt daar ook nog bij notities je ei kwijt.GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:03:
Nu we het toch over Kaarten hebben![]()
Eerst had ik de namen van mijn familieleden bij een Favoriet op de Kaart. Als ik nu een Favoriet toevoeg krijg ik alleen het adres te zien. Waardeloos natuurlijk. Ik weet wel waar mijn familie woont maar het wordt aardig nutteloos als je er 1.000 bedrijfsnamen in hebt staan waar je dus de bedrijfsnaam niet meer ziet maar alleen het adres. Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.
Inderdaad. Maar aangezien ik dat eerst niet hoefde te doen ..... toch een stap achteruit.kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:32:
[...]
long press op het betreffende adres in de favorieten en dan "bewerken" en dan kun je bij "bijnaam" iets neer zetten wat het voor jou makkelijk maakt, je kunt daar ook nog bij notities je ei kwijt.
Je wekte toch echt de indruk dat je geen naam bij een nieuwe favoriet kon zetten, want je gebruikt het woord nutteloos. De werkwijze is wat veranderd, dat is jammer (voor jou)GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Inderdaad. Maar aangezien ik dat eerst niet hoefde te doen ..... toch een stap achteruit.
GerCor bedoelt dat voorheen automatisch de naam uit de contacten werd gehaald als je daar hetzelfde adres had toegevoegd. Nu is dat niet meer zo, de koppeling is weg...kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Je wekte toch echt de indruk dat je geen naam bij een nieuwe favoriet kon zetten, want je gebruikt het woord nutteloos. De werkwijze is wat veranderd, dat is jammer (voor jou)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Precies. We fietsen achteruit. Al deed ik het anders. Ik voeg een naam toe aan personen - of heb die daar al staan-, klik op het adres en start kaarten op. Voeg toe aan favorieten en dan staat de naam op de kaart. Nu dus, alleen een adres.Swerfer schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:49:
[...]
GerCor bedoelt dat voorheen automatisch de naam uit de contacten werd gehaald als je daar hetzelfde adres had toegevoegd. Nu is dat niet meer zo, de koppeling is weg...
Ja, dat kan bij jou de indruk hebben gewekt maar ik schrijf dat helemaal nergens. Maar als jij het leuk werk vindt om bij 1.000 favorieten ALSNOG de naam toe te voegen ..... ik niet.kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Je wekte toch echt de indruk dat je geen naam bij een nieuwe favoriet kon zetten, want je gebruikt het woord nutteloos. De werkwijze is wat veranderd, dat is jammer (voor jou)
[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 23-01-2017 10:19 ]
toen ik het, nav van jouw opmerking, ging testen, hoefde ik alleen bij NIEUWE favorieten de naam er bij te zetten en niet bij de oude, en omdat ik er vanuit ging dat je niet wekelijks 1000 nieuwe favorieten zult toevoegen, vond ik het althans een wijziging waarmee ik kan leven, maar snap dat je het een achteruitgang vindt als het eerst niet hoefdeGerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:18:
[...]
Precies. We fietsen achteruit.
[...]
Ja, dat kan bij jou de indruk hebben gewekt maar ik schrijf dat helemaal nergens. Maar als jij het leuk werk vindt om bij 1.000 favorieten ALSNOG de naam toe te voegen ..... ik niet.
Mooi. Maar los van wat ik vind? Wat vind jij? Voegt het iets toe om het nu zo te doen, of doen we een stap terug?kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:26:
[...]
toen ik het, nav van jouw opmerking, ging testen, hoefde ik alleen bij NIEUWE favorieten de naam er bij te zetten en niet bij de oude, en omdat ik er vanuit ging dat je niet wekelijks 1000 nieuwe favorieten zult toevoegen, vond ik het althans een wijziging waarmee ik kan leven, maar snap dat je het een achteruitgang vindt als het eerst niet hoefde
Verwijderd
Nogal late reactie van mijPeaceNlove schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:50:
[...]
Kan je eens kijken of deze hack voor jou kan werken? https://forum.owncloud.org/viewtopic.php?t=31134
Ik vind dit nog steeds bijzonder jammer omdat ik liefst mijn eigen hosting oplossing gebruik voor agenda en contacten. Nu gebruik ik outlook.com voor agenda en contacten maar het liefst stap ik helemaal af van een commerciële dienst van een groot bedrijf als Microsoft. Voor mij kleeft er geen enkel voordeel aan terwijl ik wel vrijwillig mijn data afsta.
Uiteraard heb ik in de feedback hub enkele suggesties hieromtrent een upvote gegeven. Hopelijk luistert MS in dit geval naar de community.
Dit is een beetje het gevolg van het nieuwe beleid tov W10M - Microsoft houdt het platform levend, en dat is op zich mooi. Er wordt in hoog tempo doorontwikkeld, en door de unified codebase druppelen veel W10 features automatisch door naar W10M, en ook dat is voor de tech-enthousiastelingen leuk.GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:03:
Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.
Het is ook niet moeilijk te zien waarom ze dit doen: het kost relatief weinig mensen en geld (zeker nu ze zelf geen toestellen meer maken), en de features die ze ontwikkelen leveren, als Android/iOS ze overnemen, veel geld op in patent licenties. Een Android-Continuum gaat een cash cow worden voor Microsoft.
Maar nadeel hiervan is dat W10M in een soort permanent alpha-stadium is beland. Het 1 voor 1 langzaam fixen van allerlei kleine bugs is een langdurig en kostbaar grapje en dat wordt dus niet echt gedaan. Door het kleine aantal gebruikers zijn de gevolgen ook niet enorm, plus dat daardoor veel bugs niet worden gemeld, en door de nadruk op snelle vernieuwing krijg je telkens nieuwe code die oude features dropt en nieuwe bugs introduceert.
Wat ik overigens totaal niet snap is hoe anno 2017 er nog steeds legio problemen zijn met mail clients en agenda sync. Dat is nou bij uitstek iets wat al zo'n dertig jaar onveranderd is, en bovendien iets wat tussen desktop en mobiel exact hetzelfde is.
Lumia 950. Stabiel, lekker snel en mail, agenda, sync, alles werkt correct.
Edit: uiteraard met Windows 10 Mobile.
[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker1234 op 25-01-2017 11:26 ]
Hetzelfde, maar dan op een Lumia 1520 (al bijna toe aan zijn derde verjaardag en nog steeds updatesTweaker1234 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:25:
Maar even voor het beeld:
@ hieronder. Gaat nog makkelijk 1 dag mee, gebruik de telefoon redelijk intensief met 2 uur per dag spotify via Bluetooth in de auto met daarbij altijd Flitsnav aan. 's avonds Netflix of Edge (9gag verslaving

[ Voor 24% gewijzigd door PeaceNlove op 25-01-2017 11:46 ]
En de batterij? Het verbruik?PeaceNlove schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
[...]
Hetzelfde, maar dan op een Lumia 1520 (al bijna toe aan zijn derde verjaardag en nog steeds updates)
Tsjaa .... heb ik geen last van ;-) en verwacht dus ook dat het minimaal 24 uur te gebruiken is. Met mijn 930 en de combinatie 10 toch moeilijk af en toe. Of ik moet mijn telefoon bijna niet gebruiken ;-)shiptronic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
Die 2 uur in de auto is toch een mooie gelegenheid om de accu bij te tanken ipv leeg te laten lopen?
[ Voor 94% gewijzigd door NeFoRcE op 25-01-2017 12:25 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Rudy Huyn heeft een hele fijne 9Gag app in de store staan!PeaceNlove schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
[...]
Hetzelfde, maar dan op een Lumia 1520 (al bijna toe aan zijn derde verjaardag en nog steeds updates)
@ hieronder. Gaat nog makkelijk 1 dag mee, gebruik de telefoon redelijk intensief met 2 uur per dag spotify via Bluetooth in de auto met daarbij altijd Flitsnav aan. 's avonds Netflix of Edge (9gag verslaving) en gedurende de dag Whatsapp.
Nee, want ik heb een grafhekel aan oplaadkabels die dwars over mijn navigatie en dashboard lopen. Daarnaast is de lader al bezet door een dashcamshiptronic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
Die 2 uur in de auto is toch een mooie gelegenheid om de accu bij te tanken ipv leeg te laten lopen?
Ik nam vorige week mijn L950 mee op vakantie in een vreemde auto, onderweg ook uren muziek (uit intern geheugen) gespeeld met Spotify en Groove naar bluetooth en aan het eind van de dag (van 2u tot 22u) nog zeker een derde accu over. Die 20 Ah-powerbank was zonde van de moeite om mee te sjouwen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bacchus op 25-01-2017 14:37 ]
Daarnaast is het een leasebak die ik binnen een aantal jaar toch weer inlever, dus ik ga niet al te veel moeite doen om die kabel weg te werken vanwege het risico op beschadeging en naar mijn mening profiteer ik er niet lang genoeg van...Bacchus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:32:
Dan leg je de kabel achter/onder je dashboard? Of maak je een Qi-plaatje waar je je telefoon normaal neerlegt? Van de andere kant: Als je genoeg hebt aan je huidige lading, dan heb je waarschijnlijk ook geen zin om zelfs maar de kleinste moeite te doen om het uithoudingsvermogen te ondersteunen.
Ik nam vorige week mijn L950 mee op vakantie in een vreemde auto, onderweg ook uren muziek (uit intern geheugen) gespeeld met Spotify en Groove naar bluetooth en aan het eind van de dag (van 2u tot 22u) nog zeker een derde accu over. Die 20 Ah-powerbank was zonde van de moeite om mee te sjouwen.
[ Voor 14% gewijzigd door PeaceNlove op 25-01-2017 15:00 ]
Bij een nieuwe afspraak moet je rechtsonder op de drie puntjes klikken, als je dan naar beneden scroll zie ik 'repeat' staan. Daar kan ik aangeven hoe vaak en tot wanneer de afspraak terug moet komen.HonoreDeBalsac schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:26:
Hoe kun je binnen de Outlook Agenda een frequentie van een agenda-afspraak instellen? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit. Het gaat bijvoorbeeld om het instellen van een afspraak voor iedere donderdag om 13.00 uur tot in 2018.
Weinig aan toe te voegen.Tweaker1234 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:25:
Maar even voor het beeld:
Behalve......................
Dat de fotoalbum alles behalve geweldig is ( waarbij met het in en/of uitzoomen nogal wel eens voor een zwart scherm zorgt )
Dat er op mijn startscherm bij mijn wekker telkens wordt aangegeven dat er een wektijd actief is ook al staat die uit.
Dat er toch nog vrij vaak notificaties niet of laat doorkomen ( meestal whatsapp ), maar dat kan ook aan de app zelf liggen.
Maar naast dit kleine leed heb ik weinig klagen.
Zolang ik nog steeds mensen in mijn omgeving zie klooien met hun Sams en ungs die zoals ze hier thuis ook zeggen dat die vele malen beter zijn dan de mijne en ondertussen wel lopen te schelden en te foeteren op hun kleinood dan vind ik het wel prima.
Vind het wel grappig want als ik er naar vraag dan hebben ze nooooooooit problemen.
Nou ik heb toch even niets te doen...........rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:04:
[modbreak]Dit topic is te groot aan het worden, dus het wordt tijd voor een deeltje 2. Wil de huidige TS of iemand anders een nieuw topic maken, dan kan deze op slot.[/]
Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen Deel 2
Zo goed?
[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-01-2017 01:11 ]
Het begin is goed, maar de topicstart is wel heel erg karig. Bekijk eens als voorbeeld de topicstart uit het huidige topic.Amadeus1966 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:03:
Nou ik heb toch even niets te doen...........
Zo goed?
Kunnen we niet per major release een topic maken? Dus nu de AU (10586), zo meteen de Creative update (14393), zo hou je de topics kleiner en gerichter.Amadeus1966 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:03:
[...]
Nou ik heb toch even niets te doen...........
Zo goed?
De OP wordt dit weekend nog aangepakt.
Dit topic is gesloten.
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M