Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36

Knal127

Een raar geval...

@Cealoran
Denk niet dat het zo zeer de combinatie is van W10 en L640 is. Heb zelf nu ruim een jaar een L640 en vanaf dag 1 dat Win10 beschikbaar was geupdate, nog nooit een fabrieksreset hoeven doen of vastlopers gehad.
Hier en daar dat wanneer het geheugen vol is een app die open staat er mee stopt maar zelden crashes. Denk dat de problemen die je ondervindt met jouw L640 of aan een bepaalde app ligt die er bij jullie wel op staat en bij mij niet, of dat er iets aan de hardware van jouw toestel kapot is. Of ik moet heel erg veel geluk hebben?? Enige probleem waar ik mij wel aan irriteer is dat Whatsapp 15 seconden nodig heeft om een berichtje te kunnen laten zien.... }:O

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 15:02
Knal127 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:56:
@Cealoran
Denk niet dat het zo zeer de combinatie is van W10 en L640 is. Heb zelf nu ruim een jaar een L640 en vanaf dag 1 dat Win10 beschikbaar was geupdate, nog nooit een fabrieksreset hoeven doen of vastlopers gehad.
Hier en daar dat wanneer het geheugen vol is een app die open staat er mee stopt maar zelden crashes. Denk dat de problemen die je ondervindt met jouw L640 of aan een bepaalde app ligt die er bij jullie wel op staat en bij mij niet, of dat er iets aan de hardware van jouw toestel kapot is. Of ik moet heel erg veel geluk hebben?? Enige probleem waar ik mij wel aan irriteer is dat Whatsapp 15 seconden nodig heeft om een berichtje te kunnen laten zien.... }:O
Kan het misschien niet de sd-kaart zijn? Ik had al mijn foto's op mijn sd-kaart staan en enkele weken geleden merkte ik dat foto's niet goed werden opgeslagen. Na goede gooi met de sd-kaart en wijziging van mijn instellingen deed mijn l950xl weer helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
vali schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:38:
[...]
. Na goede gooi met de sd-kaart en wijziging van mijn instellingen deed mijn l950xl weer helemaal prima.
Wat bedoel je met goede gooi?

en wat heb je gewijzigd in de instellingen?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 15:02
kruila schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Wat bedoel je met goede gooi?

en wat heb je gewijzigd in de instellingen?
Ik heb de SD-kaart (128GB Samsung Evo kaartje) heel eventjes naar de andere kant van de kamer gegooid (even later weer in gedaan :+ ) en de foto's op mijn lokale opslag van mijn telefoon opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb nu sinds een week volgens mij het probleem dat ik op internet niet naar www.google.nl kan gaan. Ik krijg dan de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden en krijg een soort van link naar Bing.

Meerdere mensen hier last van? Ik vind Google toch wel iets fijner als Bing om iets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Barthezzz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:31:
Ik heb nu sinds een week volgens mij het probleem dat ik op internet niet naar www.google.nl kan gaan. Ik krijg dan de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden en krijg een soort van link naar Bing.

Meerdere mensen hier last van? Ik vind Google toch wel iets fijner als Bing om iets te zoeken.
ik gebruik de app Google, lekker makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is iets met Windows 10 zelf, ook desktop versie heeft hier last van, neem aan dat je via wifi via thuis internet zit? Als ik mobiel werk, nooit problemen, wifi (caiway), krijg ik dat bijna standaard. Oplossing op de desktop is gewoon inprivate sessie te starten, dan werkt hij bijzonder genoeg altijd, maar heb nog geen oplossing voor normaal browsen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40

Punkrocker

Mostly harmless

SinergyX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Dat is iets met Windows 10 zelf, ook desktop versie heeft hier last van, neem aan dat je via wifi via thuis internet zit? Als ik mobiel werk, nooit problemen, wifi (caiway), krijg ik dat bijna standaard. Oplossing op de desktop is gewoon inprivate sessie te starten, dan werkt hij bijzonder genoeg altijd, maar heb nog geen oplossing voor normaal browsen.
Ja, kwam ik ook achter. Ik vind het wel flauw hoor van MS.
Beetje Google-achtige neigingen die alles van MS proberen te boycotten/saboteren. :(

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Punkrocker schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Ja, kwam ik ook achter. Ik vind het wel flauw hoor van MS.
Beetje Google-achtige neigingen die alles van MS proberen te boycotten/saboteren. :(
Wat ik begreep is dat het iets is met private network en veiligheidssettings, wat eerder lijkt op hoe de site van google werkt dan dat MS zelf iets er tegen doet (ik dacht eerst dat het mis ging bij de http->https redirect van google). Kan natuurlijk ook andersom, dat google obv jouw gegevens de site niet laat zien, immers werkt een inprivate wel (geen cookie/tracking :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 13:50
Ik kan google.nl gewoon bezoeken, ook zonder InPrivate-sessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb het zowel thuis (met WIFI KPN) als nu op mijn werk (zonder WIFI).
SinergyX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41
hherrie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:22:
Ik ook hoor. Helemaal nergens last van. Zowel op laptop als op mijn Lumia 950. Maar je kunt natuurlijk beginnen met MS de schuld te geven .... en dan kijken waar het mis gaat. Dat komt dan later wel...

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 03-01-2017 16:11 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

op mijn L950 via MS Edge geen enkel probleem om naar www.google.nl te gaan en te gebruiken om iets te zoeken. (geen spoor van Bing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:58:
[...]
Ik ook hoor. Helemaal nergens last van. Zowel op laptop als op mijn Lumia 950. Maar je kunt natuurlijk beginnen met MS de schuld te geven .... en dan kijken waar het mis gaat. Dat komt dan later wel...
Idem. Niet vanuit de rechtstreekse link vanaf het startscherm. Niet vanuit de browser met Google.nl als adres, en niet als zoekopdracht vanuit de adresbalk ingegeven en met Google.nl als standaard zoek-site.

We hebben het bij de aangehaalde problemen allemaal over Production builds of telefoon misschien op Engels staan en daarom een verschil?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hherrie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:22:
Dat is ook beetje het probleem, niemand weet zeker waardoor het nu komt.

Van (desktop) reset van netwerk/explorer/addons tot complete registry fixes, maar niemand kan nu zeggen waardoor het lijkt te komen. Ik merk het in principe nooit op mijn mobiel, omdat ik nooit via de wifi zit, maar moment dat ik het krijg op desktop, heb ik het ook op m'n 950 moment dat ik die aan de wifi hang.

De 1 zegt dat het primair/secondair dns probleem is, of juist ipv6 of de SPDY protocol, ander weer een 'unsafe website' issue, dan weer verhaal over mastercookies en de no-track opties, maar veelal zaken PC/desktop gerelateerd die je op WP helemaal niet kan instellen. Ik kan het nog steeds niet reproduceren wanneer dit nu precies gebeurd. Aparte is dat er al sinds 2014 meldingen van komen, alleen de oplossingen bijna nooit permanent zijn.

Ik draai btw preview versies op PC (EN) en mobiel (NL), maar moment dat het niet meer werkt, werkt het ook niet meer op m'n laptop en tablet (beide productie versies, 1 NL en ander EN).

Enige link die ik kan maken icm google, SPDY protocol, gerelateerde google sites (YouTube bv) kan ik wel gewoon bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 03-01-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 13:50
Ik heb wel weer iets anders: de geschiedenis in Edge is niet zichtbaar.
Maar als ik even googel, zie ik dat velen dat probleem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds een week heb ik een Lumia 930 met de laatste public w10. Wat me opvalt is dat de live tile van de agenda het niet doet, terwijl ik daar op mijn Lumia 920 met w10 geen problemen mee had.
Restarten heeft geen zin, maar als ik de tile unpin en opnieuw pin, werkt het een paar uurtjes.
Iemand een idee hoe dat permanent fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33

Esumontere

Floep, banaan.

Dit hoort in V&A, niet in een OS topic

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 05-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Glacier schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:00:
Sinds een week heb ik een Lumia 930 met de laatste public w10. Wat me opvalt is dat de live tile van de agenda het niet doet, terwijl ik daar op mijn Lumia 920 met w10 geen problemen mee had.
Restarten heeft geen zin, maar als ik de tile unpin en opnieuw pin, werkt het een paar uurtjes.
Hier hetzelfde. Ook de personen live tile laat soms geen personen zien. Dat van de agenda heb ik ook al eens gehad (ook een 930). Maar in de tussentijd ook al weer eens terug naar 8.1 gegaan, en weer naar 10. Maar hier hetzelfde effect, het werkt en dan in een keer niet meer. Lijkt allemaal heel random, maar irritant en zou niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Esumontere schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:53:
[mbr]Dit hoort in V&A, niet in een OS topic[/mbr]
Hoezo? Is toch een vraag over Windows 10 dat iets niet goed functioneert. Mag wat mij betreft hier gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

richdb schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Hoezo? Is toch een vraag over Windows 10 dat iets niet goed functioneert. Mag wat mij betreft hier gewoon blijven staan.
Ehh, volgens mij lees jij niet helemaal goed. Ik heb een linkje naar een V&A waar een Lumia 950 aangeboden wordt weggehaald. Overigens hoort commentaar op moderatie niet in dit topic, maar in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
PaT schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Ehh, volgens mij lees jij niet helemaal goed. Ik heb een linkje naar een V&A waar een Lumia 950 aangeboden wordt weggehaald. Overigens hoort commentaar op moderatie niet in dit topic, maar in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
Aha, dat haalde ik er niet uit. Dacht dat het over de vraag erboven ging. En hoezo commentaar? Ik geef alleen aan dat het goede vraag over Windows 10 met de 930 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:36
Is er iets mis met de app store?
Facebook gaf de melding dat er update zou zijn. Die was er niet, dus dan maar even de app opnieuw instaleren, maar bij dat opnieuw installeren blijft hij nu hangen op bezig... Reboot van de telefoon helpt helaas niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rimave schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:27:
Is er iets mis met de app store?
Facebook gaf de melding dat er update zou zijn. Die was er niet, dus dan maar even de app opnieuw instaleren, maar bij dat opnieuw installeren blijft hij nu hangen op bezig... Reboot van de telefoon helpt helaas niet.
Had één app update, dat ging probleemloos. Facebook had ik er niet opstaan, maar installeerde ook probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:36
Hij doet het alweer. Ik heb even de automatische tijd uitgezet (??)(tip via Google gevonden en wifi even uit en aan. Downloaden en installeren ging wel heeel traag.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18

kruila schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:39:
[...]

ik gebruik de app Google, lekker makkelijk
hardware-lover schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Idem. Niet vanuit de rechtstreekse link vanaf het startscherm. Niet vanuit de browser met Google.nl als adres, en niet als zoekopdracht vanuit de adresbalk ingegeven en met Google.nl als standaard zoek-site.

We hebben het bij de aangehaalde problemen allemaal over Production builds of telefoon misschien op Engels staan en daarom een verschil?
Wat hardware-lover aangeeft is iets wat niet iedereen weet denk ik, dat je in de instellingen Edge, de standaard zoekmachine kunt wijzigen.
Mocht google er niet tussen staan, ga dan eerst in de edge browser naar google.nl zodat edge hem kan herkennen en dan naar de instellingen in edge om hem standaard hierop te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door MartinM7H op 05-01-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
Glacier schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:00:
Zoals RichDB ook al zegt is dit een heel irritant en bekend probleem. Mijn live tile denk nog steeds dat het zondag 1 januari is |:(
Er is ook nog steeds geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
St00mwals schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Zoals RichDB ook al zegt is dit een heel irritant en bekend probleem. Mijn live tile denk nog steeds dat het zondag 1 januari is |:(
Er is ook nog steeds geen oplossing voor.
Ik heb er hier ook weer last van. Agenda en personen tile. Ook geen idee waar het door komt. Of is het een specifiek 930 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Het is eigenlijk altijd iets met die W10M. Nu wil ie niet meer automatisch verbinden met wifi. De telefoon probeert precies wel (er is "Verbinden..." te zien) maar blijkbaar lukt het niet. Ik moet dan naar instellingen en nogmaals drukken op het netwerk en dan lukt verbinding wel.
Al netwerk laten vergeten, heropgestart, ...

Enigste keer dat ik bluetooth gebruik, is in de auto als we richting frankrijk gaan. Wilden vertrekken en kon wel verbinden maar enkel "Spraak". Geen muziek dus en geen haar op mijn hoofd die eraan denk om de ganse tijd naar Franse radio te luisteren ;)
Na keer of vier telefoon heropstarten opeens wel gelukt.
Kom wel ook iets raar tegen met het volume, zowel aangesloten via jack als via bluetooth. Ik zet de telefoon op maximum volume. Opeens wordt het volume, na enkele uren, geminderd. Als ik dan op het scherm kijk, lees ik dat hoger volume kan leiden tot gehoorschade. Is er lekker snel bij. Speelt ondertussen al uren muziek af op maximum volume.

Bij mij denkt de agenda dat we 24 december zijn. Als live tegel verwijderd en terug gezet maar geen gevolg. Ik laat normaal de volgende afspraak tonen op het Glance-scherm maar daar is niets meer te zien. Als ik de telefoon herstart, is het enkele minuten goed, zowel het glance scherm als de live tegel. Maar dan is het opeens weer 24 december
Personen tegel heb ik nog geen problemen mee gehad

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:44:
Het is eigenlijk altijd iets met die W10M. Nu wil ie niet meer automatisch verbinden met wifi. De telefoon probeert precies wel (er is "Verbinden..." te zien) maar blijkbaar lukt het niet. Ik moet dan naar instellingen en nogmaals drukken op het netwerk en dan lukt verbinding wel.
Al netwerk laten vergeten, heropgestart, ...

Enigste keer dat ik bluetooth gebruik, is in de auto als we richting frankrijk gaan. Wilden vertrekken en kon wel verbinden maar enkel "Spraak". Geen muziek dus en geen haar op mijn hoofd die eraan denk om de ganse tijd naar Franse radio te luisteren ;)
Na keer of vier telefoon heropstarten opeens wel gelukt.
Kom wel ook iets raar tegen met het volume, zowel aangesloten via jack als via bluetooth. Ik zet de telefoon op maximum volume. Opeens wordt het volume, na enkele uren, geminderd. Als ik dan op het scherm kijk, lees ik dat hoger volume kan leiden tot gehoorschade. Is er lekker snel bij. Speelt ondertussen al uren muziek af op maximum volume.

Bij mij denkt de agenda dat we 24 december zijn. Als live tegel verwijderd en terug gezet maar geen gevolg. Ik laat normaal de volgende afspraak tonen op het Glance-scherm maar daar is niets meer te zien. Als ik de telefoon herstart, is het enkele minuten goed, zowel het glance scherm als de live tegel. Maar dan is het opeens weer 24 december
Personen tegel heb ik nog geen problemen mee gehad
Wat krijgen degene te zien met de live tegel problemen als ze gebruik maken van een app zoals Lockmix waarop de agenda ook is toe te voegen? Zijn de afspraken daar wel zichtbaar of komen ze daar dan ook niet tevoorschijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je weet dat als je de wifisettings knop vasthoudt in het dropdown menu je ook gelijk bij de instelling van wifi bent?
(en even aantikken zet je wifi aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik maak een backup van mijn L550, doe een factory reset en verwacht dat ik ergens tijdens de setup de mogelijkheid krijg om een backup te restoren. Die komt er niet :? Ik kom na aanmelden e.d. in een standaardomgeving met standaardapps, standaardkleuren en standaardinstellingen.

Wat gaat hier mis?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kenneth schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:56:
Ik maak een backup van mijn L550, doe een factory reset en verwacht dat ik ergens tijdens de setup de mogelijkheid krijg om een backup te restoren. Die komt er niet :? Ik kom na aanmelden e.d. in een standaardomgeving met standaardapps, standaardkleuren en standaardinstellingen.

Wat gaat hier mis?
Jij meld je natuurlijk aan met dezelfde account waarmee je de backup hebt gemaakt?
Zo ja, dan heb ik niet direct een antwoord op wat je meemaakt, behalve, nogmaals opnieuw proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zelfde account. Inmiddels voor de vierde keer een factory reset gedaan. Ik zag nu wel heel kort bovenin beeld 'Backups zoeken' staan. Maar daarna sprong hij naar het scherm waar hij aanbiedt om mijn foto's op OneDrive op te slaan ...

Op onedrive.com zie ik wel dat er een recente backup van mijn device is .... wazig!

En balen, want ik heb dus een backup maar kan nergens bij |:(

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
hardware-lover schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Wat krijgen degene te zien met de live tegel problemen als ze gebruik maken van een app zoals Lockmix waarop de agenda ook is toe te voegen? Zijn de afspraken daar wel zichtbaar of komen ze daar dan ook niet tevoorschijn?
Gisteren gewoon weer 8.1 erop gezet. Bij mij is het altijd zo dat 10 na een paar dagen rare dingen gaat doen. Dus tiles die in een keer niet werken. Is gewoon heel irritant, en voor mij een teken dat het OS nog lang niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
richdb schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Gisteren gewoon weer 8.1 erop gezet. Bij mij is het altijd zo dat 10 na een paar dagen rare dingen gaat doen. Dus tiles die in een keer niet werken. Is gewoon heel irritant, en voor mij een teken dat het OS nog lang niet stabiel is.
Ik had ook een 930 Draaide toch echt goed op 10. Ook meerdere weken achtereen.
Heb nu een HP Elite X3, 10 draait super. Rete snel en geen problemen.

Weet niet of wij dan mogen concluderen dat WM10 niet stabiel is. Zou het wellicht aan andere zaken kunnen liggen?

ps. heb vrienden met Android en Apple, kan je vertellen dat het dak daar ook niet waterdicht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
hardware-lover schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Heb het eens geïnstalleerd (maar ondertussen weer verwijderd). Afspraken kon ik niet zien (is betalend) maar de kalender was in ieder geval van januari. Maar dat is met de standaard app ook zo. Enkel de live tegel toont het verkeerd. Als ik er dan op klik, duurt het tijdje (waarschijnlijk syncen) en wordt er januari getoond.
hjs schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:03:
Je weet dat als je de wifisettings knop vasthoudt in het dropdown menu je ook gelijk bij de instelling van wifi bent?
(en even aantikken zet je wifi aan/uit)
Was dat een reactie op mij?
Indien ja : dat weet ik. Maar het is niet echt de bedoeling dat iedere keer als ik thuis kom (of op het werk, of café, of ...), ik handmatig verbinding moet maken met het Wifi netwerk? Of dat ik meerdere keer moet heropstarten om een bluetooth verbinding te kunnen maken ?
Indien nee : euhm, vergeet bovenstaande ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kenhas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Indien ja : dat weet ik. Maar het is niet echt de bedoeling dat iedere keer als ik thuis kom (of op het werk, of café, of ...), ik handmatig verbinding moet maken met het Wifi netwerk?
Dat is zeker lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Stanevo6 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Ik had ook een 930 Draaide toch echt goed op 10. Ook meerdere weken achtereen.
Heb nu een HP Elite X3, 10 draait super. Rete snel en geen problemen.

Weet niet of wij dan mogen concluderen dat WM10 niet stabiel is. Zou het wellicht aan andere zaken kunnen liggen?

ps. heb vrienden met Android en Apple, kan je vertellen dat het dak daar ook niet waterdicht is ;)
Het draait ook wel goed. Alleen zijn er dus van dit soort kleine dingen, wat niet zou mogen. En nee ligt nergens anders aan, doe geen rare dingen met de telefoon. Zijn misschien tussen de 10 of 15 apps geïnstalleerd, die allemaal niet iets doen met de personen of agenda.
Geen idee waar het aan ligt, alleen ik weet wel dat het onder 8.1 nog nooit is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Heb het eens geïnstalleerd (maar ondertussen weer verwijderd). Afspraken kon ik niet zien (is betalend) maar de kalender was in ieder geval van januari. Maar dat is met de standaard app ook zo. Enkel de live tegel toont het verkeerd. Als ik er dan op klik, duurt het tijdje (waarschijnlijk syncen) en wordt er januari getoond.

[knip]
Idd ja, dat is waar ook, dat koste destijds geld om alle opties vrij te schakelen. Afijn, ik heb de tile problemen niet maar vind het sowieso wel handig dat ik (o.a.) de afspraken meteen zie staan zonder de telefoon hoeven te unlocken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Idd ja, dat is waar ook, dat koste destijds geld om alle opties vrij te schakelen. Afijn, ik heb de tile problemen niet maar vind het sowieso wel handig dat ik (o.a.) de afspraken meteen zie staan zonder de telefoon hoeven te unlocken.
Dat heb ik normaal gezien ook wel met het Glance scherm. De eerstvolgende afspraak staat stond er op. Nu is het nog iedere dag kerstavond (aangezien de agenda op 24 december blijft hangen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Mijn glance- en vergrendelingsscherm geven dan wel weer netjes de komende afspraak weer, volledig in tegenstellen van de live tile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:53
Zijn er meer mensen die af en toe het probleem hebben dat de mail app het hele systeem erg langzaam maakt bij het verwijderen van email?

Mijn Lumia 950 wordt zo langzaam dat scrollen over het home screen hapert.
Werk gewoon met de meeste recente publieke versie zal waarschijnlijk niks anders opzitten dan factory reset om te kijken of dat het oplost maar misschien dat iemand nog wat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Nope, nog nooit meegemaakt of van gehoord eerlijk gezegd. Wel een vreemd issue dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dexmael schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:22:
Zijn er meer mensen die af en toe het probleem hebben dat de mail app het hele systeem erg langzaam maakt bij het verwijderen van email?

Werk gewoon met de meeste recente publieke versie zal waarschijnlijk niks anders opzitten dan factory reset om te kijken of dat het oplost maar misschien dat iemand nog wat weet
Ik heb dat bij sommige mailtjes die ik ontvang en probeer te openen. Iets in de opmaak daarvan vind ie schijnbaar dan niet leuk. Soms komt er na enige tijd en misvormde layout tevoorschijn, soms gebeurd er zichtbaar niets en is het startscherm voor enige seconden haperend traag daarna, en soms wordt het mailprogramma gewoon afgesloten. Ik had er een tijdje geleden ook al eens melding van gemaakt. De meeste mails openen overigens prima daarom laat ik het nu voor wat het is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dexmael schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:22:

Zeker, maar ook op mijn PC is mail op dit moment één groot drama. Ik denk dus dat MS op dit moment flink aan het kloten is. :(

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
Aan de ene kant goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft dat betekent dat het mogelijk opgelost gaat worden in een toekomstige update.

Dan laat ik het ook maar zo het is idd maar 1 keer in de week dat ik er tegen aan loop maar het irriteert me op dat moment wel altijd enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Zeker, maar ook op mijn PC is mail op dit moment één groot drama. Ik denk dus dat MS op dit moment flink aan het kloten is. :(
Oh, dat verklaard een hoop!
Mijn Mail op mijn Surface Pro 4 is sinds dit weekend een drama, net als Onedrive: uploaden gaat met max. 50Kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kenneth schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:35:
Zelfde account. Inmiddels voor de vierde keer een factory reset gedaan. Ik zag nu wel heel kort bovenin beeld 'Backups zoeken' staan. Maar daarna sprong hij naar het scherm waar hij aanbiedt om mijn foto's op OneDrive op te slaan ...

Op onedrive.com zie ik wel dat er een recente backup van mijn device is .... wazig!

En balen, want ik heb dus een backup maar kan nergens bij |:(
Same issue bij mijn vriendin die een backup heeft van gisteren 3:00. Maar ze krijgt de optie niet om hem terug te zetten. Dus nu met tegenzin maar zonder teruggezet..
Ik voorzie vanavond een nieuwe poging, hopen dat het dan beter gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dexmael schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:07:
Aan de ene kant goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft dat betekent dat het mogelijk opgelost gaat worden in een toekomstige update.

Dan laat ik het ook maar zo het is idd maar 1 keer in de week dat ik er tegen aan loop maar het irriteert me op dat moment wel altijd enorm.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, update van Outlook mail en agenda vandaag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Wordt er niet beter op. Op mijn PC kan ik een emoticon toevoegen aan een gebeurtenis. Op mijn 950 niet. Dus .... op mijn PC een emoticon gekozen (een rode auto). Resultaat? Live Tile op mijn telefoon werkt niet meer.

Wat een gepruts toch..... ik word er zo moedeloos van. En dat is dan hét softwarebedrijf..... :O

En ook nog steeds niet: zet een telefoonnummer bij een gebeurtenis en het wordt een link.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 10-01-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarom kan jij op je 950 die emoticon niet toevoegen, dat zit toch in je toetsenbord opgenomen? We hebben het toch over de agenda nu en het vastleggen van afspraken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:17:
Waarom kan jij op je 950 die emoticon niet toevoegen, dat zit toch in je toetsenbord opgenomen? We hebben het toch over de agenda nu en het vastleggen van afspraken?
Heeft niks met een toetsenbord te maken hardware-lover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q2IZhEY6iQ3jssDKtwkJ4fyG/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Ben benieuwd we zullen is kijken de komende dagen hoe het ermee staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:37:
[...]
Heeft niks met een toetsenbord te maken hardware-lover.

[afbeelding]
Op je PC niet, maar jij zegt dat je het op je 950 niet kan, en daar zit de mogelijkheid wel in het toetsenbord? Ik zie hier een rode auto voor de testafspraak die ik via de 950 heb vastgelegd? En de live-tile blijft dan ook werken in ieder geval als deze afspraak via de 950 wordt vastgelegd. Via PC nog niet geprobeerd.

Dexmael schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:53:
[...]
Ben benieuwd we zullen is kijken de komende dagen hoe het ermee staat
Niet beter, daar ben ik inmiddels al achter :'(

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2017 12:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Op je PC niet, maar jij zegt dat je het op je 950 niet kan, en daar zit de mogelijkheid wel in het toetsenbord? Ik zie hier een rode auto voor de testafspraak die ik via de 950 heb vastgelegd? En de live-tile blijft dan ook werken in ieder geval als deze afspraak via de 950 wordt vastgelegd. Via PC nog niet geprobeerd.

[...]

Niet beter, daar ben ik inmiddels al achter :'(
Balen je zou denken dat MS toch wel in staat zou moeten zijn om een fatsoenlijke mail app te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Je hebt over heel iets anders dan waar ik het over heb, hardware-lover. Kijk even in je agenda op je PC. Daar kun je een emoticon toevoegen zoals ik op het plaatje laat zien. Dat zit niet op de mobiele versie van Agenda. Vul je dat nou in op je PC - bijvoorbeeld het rode auto-tje - dan stopt op mijn 950 de Live Tile.
Ik heb voor jou weer even een printscreen gemaakt en ...... nu doet de Live Tile het wel. :?
Overigens, een emoticon op PC selecteren of op je mobiel met het toetsenbord laat alleen de emoticon op het apparaat waar je het invult. Maak ik het op mijn PC, zie ik de emoticon niet op mijn 950. Maak ik het op mijn 950 (met toetsenbord), zie ik het niet op mijn PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qq2CeCnPldnY56yVOj4UymTT/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 10-01-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:14:
[...]
Je hebt over heel iets anders dan waar ik het over heb, hardware-lover. Kijk even in je agenda op je PC. Daar kun je een emoticon toevoegen zoals ik op het plaatje laat zien. Dat zit niet op de mobiele versie van Agenda. Vul je dat nou in op je PC - bijvoorbeeld het rode auto-tje - dan stopt op mijn 950 de Live Tile.
Ik heb voor jou weer even een printscreen gemaakt en ...... nu doet de Live Tile het wel. :?
Overigens, een emoticon op PC selecteren of op je mobiel met het toetsenbord laat alleen de emoticon op het apparaat waar je het invult. Maak ik het op mijn PC, zie ik de emoticon niet op mijn 950. Maak ik het op mijn 950 (met toetsenbord), zie ik het niet op mijn PC.

[afbeelding]
Ik moest "even" wachten op het syncen van het e.e.a..

950 XL
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/testing%20agenda%20icons.png

PC
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/testing%20agenda%20icons%20PC.png

Maar er is mij wel (weer) het e.e.a. duidelijk geworden nu. Valt je al iets op?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 10-01-2017 13:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Ik moest "even" wachten op het syncen van het e.e.a..

950 XL
[afbeelding]

PC
[afbeelding]

Maar er is mij wel (weer) het e.e.a. duidelijk geworden nu. Valt je al iets op?
TOP.... ik was dus te ongeduldig. Valt me iets op? ......... nog niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:01:
[...]
TOP.... ik was dus te ongeduldig. Valt me iets op? ......... nog niet :9
Nou. Ik heb een beetje vals gespeeld én daarbij mogelijk een reden gevonden waarom de live tile niet altijd werkt op de telefoon. Kan jij namelijk een groen autootje kiezen via de standaard icoon optie in Agenda voor Windows 10 (niet mobiel)?

Voor alle duidelijkheid, ik heb de afspraak met de groene auto in de PC gemaakt. Dus de eerste en de derde via telefoon, de tweede afspraak op de PC, maar..... (yep, daar komt er weer een).

Als ik op de PC gebruik maak van de icoon optie bij het maken van de afspraak, zoals jij dat laat zien, dan stopt na enige tijd de live tile op je mobiel met bijwerken, gemaakte afspraak via PC is dan ook niet zichtbaar in de tile op de telefoon, wel in de agenda zelf, maar de live tile is niet live meer. Mogelijk gebruiken meer personen die icoon functie via een Windows 10 apparaat bij het aanmaken van een afspraak en dan werkt de live tile op je mobiel niet (meer). Wat dat betreft, FOEI Microsoft.

Gebruik je echter de iconen vanaf het Windows 10 schermtoetsenbord (is eenvoudig tevoorschijn te halen via de taakbalk), dan is er niets aan de hand en worden afspraken probleemloos gesynchroniseerd tussen de apparaten. Het is niet de meest nette oplossing, maar wel een prima alternatief mocht men iconen willen gebruiken bij het aanmaken van een afspraak.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Hoe haal je een icoon weer weg ? Die via het schermtoetsenbord is simpel, maar die in het icoon vakje krijg ik niet weg

[edit] PS, er mist nog een spatie tussen je groene auto en tekst >:)

[ Voor 80% gewijzigd door shiptronic op 10-01-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

shiptronic schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:41:
Hoe haal je een icoon weer weg ? Die via het schermtoetsenbord is simpel, maar die in het icoon vakje krijg ik niet weg

[edit] PS, er mist nog een spatie tussen je groene auto en tekst >:)
Enkel door die afspraak te verwijderen volgens mij (op de PC). V.w.b. die spatie, op de telefoon wordt deze automatisch toegevoegd, op de PC niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
LoL, kreeg hem wel verwijderd op de mobiel, en daarna weer toegevoegd op de mobiel. dan doet de livetile het wel. erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Bij jullie de reminder ook ineens een stuk groter? Optie uitstellen en verwijderen lijken ook groter geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
Nieuwe windows mobiel update loopt nu binnen (10.0.14393.693)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Grappig, dacht vandaag nog een post te lezen (van Donna Sakar?) dat er voor mobiel niets was.

[edit] zie hem op de pc ook binnen komen

Improved the reliability of Groove Music playback in the background, App-V, video playback and Remote Desktop.
Addressed issue where after successful fingerprint authentication on a device with the screen off, the screen does not turn back on.
Addressed issue where only one input device works when you connect two similar input devices to the same machine.
Addressed issue in the App-V Connection Group that allows users to have access to pieces of functionality that they were not designated to for access.
Addressed issue that prevents users from selecting multiple certificates simultaneously through the UI.
Addressed issue where the Request Control function does not work with Remote Assistance if the user being assisted is on Windows Server 2008 R2 or Windows Server 2012.
Addressed issue that prevents a smart card module from pairing with a contactless smart card reader.
Addressed issue with license conversion of Server Core from evaluation version to a retail version.
Addressed issue that prevents users from opening Internet shortcut (.URL) files with Internet Explorer when Enhanced Protected Mode is enabled.
Addressed issue that prevents users from logging on if a device has been away from the corporate network over a period of time.
Addressed additional issues with Microsoft Edge, clustering, Internet Explorer, Windows Update, input devices, facial recognition, Logon, Hyper-V, PCI bus drivers and Windows Kernel.

[ Voor 103% gewijzigd door shiptronic op 10-01-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:18
shiptronic schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:29:
Grappig, dacht vandaag nog een post te lezen (van Donna Sakar?) dat er voor mobiel niets was.

[edit] zie hem op de pc ook binnen komen

[...knip..]
Die post van Donna ging over Insiders fast ring voor W10M...

https://mspoweruser.com/m...s-10-mobile-builds-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
En ja hoor, daar gaan we weer
We zijn een nacht verder en de live tile van de agenda staat weer stil |:(
En dat na een OS- en appupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 10:01
Ik gebruik My Calendar, daar werkt de live tile wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinM7H
St00mwals schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:22:
Je bedoelt toch niet het feit dat de tiles na een seconde of 20-30 sowieso stil gaan staan als je het scherm niet aanraakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ah, het ligt dus niet aan mij. Toevallig werkte het niet meer na een factory reset, na een update wel weer eventjes ...

Ik ben nog net geen Microsoft-fanboy maar ik begin nu stiekem wel weer naar een iPhone te kijken, ondanks dat ik flinke bezwaren heb tegen een telefoon van meer dan honderdvijftig euro :{ En bezwaren tegen Google, dus Android gaat ook niet gebeuren.
MartinM7H schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Je bedoelt toch niet het feit dat de tiles na een seconde of 20-30 sowieso stil gaan staan als je het scherm niet aanraakt?
Ik zie of alleen het Calendar-icoon of de afspraak van een paar uur geleden in plaats van de aankomende afspraak.

[ Voor 21% gewijzigd door kenneth op 11-01-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slider82
  • Laatst online: 10-08 14:33
kruila schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:13:
Dat heb ik ook gemerkt ja en niet in positieve zin!

Ik heb een Lumia 735 van mijn werk. Kreeg zojuist de popup melding te herstarten, ik vermoed vanwege deze update.
Best, ga je gang, liever zelf moment kiezen dan dat Windows dat voor mij bepaald.

Lang verhaal kort: Lumia 735 is bricked!

Tijdens de reboot (de radartjes) op ongeveer 5% (inschatting) van de progression bar, krijg ik een BSOD.
Black Screen of Death in dit geval, met een fijne Sad Smily.
Lumia herstart weer, weer naar 5%, weer BSOD. En dat non-stop.

Geen enkele toetsten combinatie reageert hij op, soft en hard resets.
Windows Recovery tool geïnstalleerd, maar de tool ziet de hele Lumia niet.

Lijkt er op dat tijdens de update usb en toets combi niet functioneert. Zal waarschijnlijk pas weer werken na de update.
Maar dat betekend dat ik nu in een oneindige loop zit. Zodra er stroom op de usb wordt gezet, of gewoon de Lumia aan zet, gaat ie die update willen afmaken, wat niet lukt.

Telefoon is nu geheel onbruikbaar.
Dit zal hopelijk een uitzondering zijn, maar wilde het wel even delen als waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:40

Punkrocker

Mostly harmless

Zowel voor als na de update werkt de agenda tile het hier prima...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Slider82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb een Lumia 735 van mijn werk. Kreeg zojuist de popup melding te herstarten, ik vermoed vanwege deze update.
Best, ga je gang, liever zelf moment kiezen dan dat Windows dat voor mij bepaald.

Tijdens de reboot (de radartjes) op ongeveer 5% (inschatting) van de progression bar, krijg ik een BSOD.

Lijkt er op dat tijdens de update usb en toets combi niet functioneert. Zal waarschijnlijk pas weer werken na de update.
Maar dat betekend dat ik nu in een oneindige loop zit. Zodra er stroom op de usb wordt gezet, of gewoon de Lumia aan zet, gaat ie die update willen afmaken, wat niet lukt.

Dit zal hopelijk een uitzondering zijn, maar wilde het wel even delen als waarschuwing.
Da's niet leuk, maar heb je al gegoogled naar lumia 735 factory reset. Kijk dan eens naar resets dmv de volume toetseb en dergelijke, zoals:

http://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-lumia-735/
https://www.verizonwirele...rt/knowledge-base-161967/
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Wallie

Herr

Punkrocker schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
[...]
Zowel voor als na de update werkt de agenda tile het hier prima...
Ligt volgens mij erg aan het toestel wat je hebt, op mijn 640XL DS liep dat ding ook steeds 'vast' na een paar uur (reseizen van de tile brengt hem weer tot leven trouwens). Na een hardreset heeft mijn vriendin die in gebruik, en de agenda tile loopt ook weer vast.
Heb zelf een 950XL DS en van mijn werk een 650, die hebben er beide geen last van.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
[...]

Hier ook een 735 gebruiker: Update downloaden en installeren ging prima . Ook bij het opnieuw opstarten met de radertjes geen problemen.

Toestel werkt goed en vlot, dus het probleem zit hem niet in de combi laatste update en Nokia 735, er is nog hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

als ik me niet vergis kun je de batterij er uit halen, zo ja, haal die er uit en stop die na 1 minuut weer terug, misschien helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:36
[...]
Tenzij je een ervaren hard-resetter bent, wil ik je adviseren de moed niet op te geven: Het duurde ook even voor ik op mijn L925 doorhad hoe de procedure precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slider82
  • Laatst online: 10-08 14:33
Dank voor de tips alvast.

Zoals ik eerder schreef, de toets combinaties voor hard en soft resets, werken niet.
Net als usb toegang via kabel aan mijn laptop en diens Windows Recovery tool.
Accu heb ik al nu 2 uur uit gehaald, maar daarna nog steeds zelfde probleem.

Wel fijn om te lezen dat andere 735 gebruikers dit probleem niet hebben ervaren. Dan kan het mijn "geluk" alleen zijn wellicht.

Ik kan met goed voorstellen dat zo'n grote update de telefoon in een beveiligde modus herstart voor die installatie er van.
En dat daardoor de toets combi's en usb tijdelijk zijn uitgezet softwarematig tot de update klaar is.

Maar goed, daardoor is de 735 nu dus letterlijk onbruikbaar geworden door deze oneindige error loop waar hij in zit.
Microsoft lijkt geen oplossing te hebben voor dit soort problemen, om de update te laten terugdraaien of andere fact reset tijdens dit proces.

Zoals gezegd, is mijn werk telefoon. Sorry voor de fans van de Lumia's, maar ik vind ze niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tja als die telefoon van je werk voor je werk is , dan is het eigenlijk niet jouw probleem. Recovery tool is inderdaad soms even stoeien maar zou moeten werken, je moet hem allen in de bootloader stand zien te krijgen , Was bij mij wat frijmelen met de knopjes en de juist volgorde. hoe het precies zat? te lang geleden om goed uit te kunnen leggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43

P_Tingen

omdat het KAN

[...]

Ik heb ook een 735, maar bij mij ging de update prima, is dus niet persé type-gerelateerd.
Even voor je gezocht, maar hier schijnt men het weer werkend gekregen te hebben met de recovery tool en een goede USB kabel

[ Voor 24% gewijzigd door P_Tingen op 11-01-2017 13:24 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
kenneth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:11:
Ik zie of alleen het Calendar-icoon of de afspraak van een paar uur geleden in plaats van de aankomende afspraak.
even verder vragen.
Is die afspraak in de agenda gezet vanaf je telefoon, of vanaf een pc of wellicht in outlook online.

Als dit van daaruit is gedaan, controleer dan eens de "synchronisatie" instellingen van je outlook account. Want stel dat die op "dagelijks" staat, dan kan het wel even duren natuurlijk, voordat iets op de tile verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alle afspraken zijn in de agenda op de telefoon te zien, dus de synchronisatie (die op 15' staat) doet het sowieso goed. Het is ook niet dat de live tile niet werkt: hij werkt bijvoorbeeld direct na een reboot goed en ergens in de loop van de dag (soms na minuten, soms pas na uren) bevriest hij of verschijnt alleen maar het icoon van de app in de tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oh kijk, ik krijg net mail. Icoon op lockscreen, melding in notificatiescherm, livetile: niets.

Maar meerderen hebben dit dus? En niet iedereen, blijkbaar? Zal dan vast nog wel even duren voordat Microsoft deze weer heeft gefixt. Ik ga vanavond eens rommelen met wat instellingen uit- en aanzetten.

[ Voor 52% gewijzigd door kenneth op 11-01-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
kenneth schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:48:
Oh kijk, ik krijg net mail. Icoon op lockscreen, melding in notificatiescherm, livetile: niets.

Maar meerderen hebben dit dus? En niet iedereen, blijkbaar? Zal dan vast nog wel even duren voordat Microsoft deze weer heeft gefixt. Ik ga vanavond eens rommelen met wat instellingen uit- en aanzetten.
Ik draai Insiders, en hier draait het redelijk, krijg zelfs meldingen op mijn Band 2 binnen.

Heb prive en zakelijk gescheiden. De livetiles geven aan hoeveel mail ik heb per account. Ik heb wel het idee dat ze hiermee aan het spelen zijn. Een paar updates geleden, wanneer ik een notificatie weghaalde, was ook de livetile "schoon", nu blijven aantal mails staan in de livetile. Ik zie nu trouwens bij een account met 2 mails, dat een van beide mails getoond worden, maar niet lopend. Na unlocken scherm wordt de tile ververst lijkt wel.

Wat ze van mij ook mogen aanpassen is het verversen van de status wanneer ik de mail op mijn laptop heb gelezen, of verwijderd.

Edit: toch ff opgelet, en op de laptop een mail beantwoord, en dus gelezen status, en ander mail gelezen en verplaatst naar een andere map, resultaat: stuk voor stuk verdwenen de meldingen van de livetile :P

Het komt dus toch goed...ooit

Btw, lockscreen wordt tot nu toe nog niet goed ververst, een mail te veel.

[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 11-01-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
kruila schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:13:
Werkt op mijn 950 echt heel soepel. Goede update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar wat is er nu veranderd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik krijg nu een update beschikbaar met tekst 'localisation for english', maar die is een whopping 7.2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:02:
Ik krijg nu een update beschikbaar met tekst 'localisation for english', maar die is een whopping 7.2GB.
Deze reactie zal mogelijk niet in dit topic op zijn plaats zijn misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aah verkeerde topic, moest de insider zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
7,2GB das me nogal wat, of is zulks normaal?

Als wij als niet insiders een update krijgen, zoals dinsdag bijvoorbeeld, hoe groot zijn die dan? nooit op gelet eigenlijk, als het überhaupt al vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stanevo6 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:33:
7,2GB das me nogal wat, of is zulks normaal?

Als wij als niet insiders een update krijgen, zoals dinsdag bijvoorbeeld, hoe groot zijn die dan? nooit op gelet eigenlijk, als het überhaupt al vermeld wordt.
Volgens mij wordt het bij het beschikbaar zijn van de update vermeld op het toestel. Onder extra of meer info o.i.d., maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
hardware-lover schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Volgens mij wordt het bij het beschikbaar zijn van de update vermeld op het toestel. Onder extra of meer info o.i.d., maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Afgelopen dinsdag stond er bij mij onder dat het om iets van 38MB ging.
Vond ik klein genoeg om via 3G te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:02:
En het wordt ook afgeraden deze te downloaden. Is waarschijnlijk 'per ongeluk' beschikbaar gesteld. Maar inderdaad, helemaal het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Een paar reacties terug gaf ik aan dat de favorieten in Edge niet syncen tussen mijn Windows Phone, surface pro3 en de desktop. Dit gebeurde plots eind 2016, daarvoor werkte het wel. Sinds die tijd ben ik actief op zoek naar een oplossing. Heb zelfs afgelopen dinsdag 40 minuten met een MS medewerker over de telefoon gesproken, hij heeft mijn PC even overgenomen (Logmein) maar kon het probleem niet vinden.

Wel heeft hij de desktop en de Surface even af- en opnieuw aangemeld bij mijn MS account. Nu heb ik de opdracht gekregen een week te wachten om te bezien of er uiteindelijk wel gesynchroniseerd wordt. Tot op heden geen resultaat.

Ik weer verder zoeken en kwam uit op de onderstaande Link:

https://answers.microsoft...-995c-125c1bfc23a9?page=1

De reaguurders aldaar zijn er al wel achter, het probleem zit waarschijnlijk bij de servers van MS zelf. dat zou toch oprecht niet best zijn!

Als ik de http://download.microsoft...microsoftaccounts.diagcab gebruik krijg ik ook het niet kunnen Syncen probleem. De probleem oplosser doet zijn naam geen eer na, want hij lost het probleem niet op.

Op het bovenstaande forum is MS trouwens opvallend stil.

Mijn vraag is of mijn mede tweakers ook eens die "problem solver" willen gebruiken om te bezien of het Sync probleem zich bij hen voordoet.

Ik begrijp dat deze reactie van mij een mega raakvlak heeft met het topic "windows 10 Ervaringen en Discussies" echter het probleem doet zich ook voor op mijn windows phone.

Resume: als het daadwerkelijk zo is dat er zich problemen voordoen op de Servers zelf van MS, hoe betrouwbaar is dit dan. Brrrrrr 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dan zouden we allemaal op dezelfde server moeten zitten als jij om het te kunnen beantwoorden. En dat is niet waarschijnlijk als jij aangeeft problemen met synchronisatie te hebben en ik (maar misschien ook wij) die problemen niet heb(ben).

Overigens, maar dat heeft helemaal niks met jouw probleem te maken. De servers van de MS Community zelf zijn ook een drama. Kan ik wel uitleggen maar heeft niks met deze topic te maken ... dus laat ik dat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik op de search button (rechts onderaan op m'n lumia 930) druk, krijg ik (na wachten op voorbij bewegende puntjes) een melding dat ik alleen lokaal kan zoeken omdat ik geen internetverbinding heb. Die heb ik uiteraard wel, dus er gaat iets mis, maar ik kan nergens instellingen hiervoor vinden?
Soft reset werkt niet.

Ik heb geen insider build, maar de "gewone" software. Laatst ineens een update gehad (herstart vereist), nu is hij versie 1607 en build 10.0.14393.693.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shiptronic
Was met de voorige build ook al zo, maar zoeken werkt gewoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
BounceMeister schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:15:
Als ik op de search button (rechts onderaan op m'n lumia 930) druk, krijg ik (na wachten op voorbij bewegende puntjes) een melding dat ik alleen lokaal kan zoeken omdat ik geen internetverbinding heb. Die heb ik uiteraard wel, dus er gaat iets mis, maar ik kan nergens instellingen hiervoor vinden?
Soft reset werkt niet.

Ik heb geen insider build, maar de "gewone" software. Laatst ineens een update gehad (herstart vereist), nu is hij versie 1607 en build 10.0.14393.693.
Ik draai Insider 15007, en hier is dit probleem ook nog steeds. Ik vermoed dat dit niet het OS is, maar de cloud servers van MS waarmee geconnect en gezocht wordt.
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M