Stefan22 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:06:
Even snel update over mijn probleem met live tiles: Door de inbox van mijn specifieke mail-adres vast te maken aan het start scherm (dus Outlook Mail openen, drie puntjes onderin, en dan vastmaken aan startscherm) werkt het wel, maar de app via de app lijst aan mijn start scherm vast maken werkt niet.
Ik heb verschillende tiles voor mijn mail. Één, zeg maar, "hoofdtile". Daar komen alle mail adressen samen maar staat ingesteld dat ik standaard mijn prive hoofdaccount zie als ik deze tile open. Verder heb ik twee specifieke tiles voor twee separate werk email accounts. In deze tile zie je alleen dit specifieke email adres.
Elke tile geeft notificaties weer. De specifieke tiles alleen voor hun respectieve email accounts en de hoofdtile geeft alle binnenkomende mail weer van alle email accounts die zijn ingesteld (5 accounts).
Dit werkt al een klein jaar zonder gebreken op een 950 en daarvoor ook op een 640 .
Enige flaw die ik laatst had is dat ik van een van de adressen een aantal spam mails ongelezen als spam had aangemerkt en die zijn dagen blijven staan op de tile. Ik kreeg ze niet weg want ik kon op de telefoon de mails ook niet meer vinden maar op de tile stonden ze wel. Alles geprobeerd en baalde ervan maar na een paar dagen waren ze weg.
Dat is ook een van de dingen die ik nog niet voor elkaar heb. Indien ik op mn laptop iets als spam/ongewenste mail afzender markeer gaan ze naar de spambox op de laptop maar op de telefoon blijven ze nog als ongelezen in de inbox staan. Dat is iets wat ik nog een keer moet uitzoeken of dat oplosbaar is en zo ja hoe.
Ik kom hier maar af en toe want ik heb een stabiel toestel welke gewoon goed werkt. Als ik iets heb waarvan ik denk dat het anderen helpt zal ik het wel posten (niet dat ik expert ben, ik ben eerder noob)