Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 21:50
Synchronisatie bij mij is ook niet best zo af en toe synchroniseert Edge maar ook niet altijd voor de volle 100% sommige mappen wel anderen weer niet.
Dit kan veel beter maar het zal Microsoft den k ik een worst zijn.

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 10:25
eric27 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:49:
Synchronisatie bij mij is ook niet best zo af en toe synchroniseert Edge maar ook niet altijd voor de volle 100% sommige mappen wel anderen weer niet.
Dit kan veel beter maar het zal Microsoft den k ik een worst zijn.

Eric.
ik hoop niet dat MS dit een worst zal zijn. vergeet niet dat bij de concurrent Apple dit toch wel allemaal redelijk vlekkeloos verloopt. mijn vrouw heeft alles van Apple.

En vergeet ook niet dat het al die tijd een USP is geweest van MS. alle systemen volledig in Sync met elkaar.

maar dat er iets grondig mis is bij de servers van MS moge duidelijk zijn. GerCor schijnt hier meer over te weten, maar kan er gezien het on topic blijven weinig over zeggen.

In mij reactie hierboven betreft het gebruikers over de hele wereld. dat topic is gestart door iemand uit Australië. echter wereldwijd speelt het. ook bij mij. misschien zit ik wel in een server in Australië. haha

Ik heb maandag aanstaande weer contact met de MS medewerker. Zal hem onze bevindingen eens mededelen. wordt vervolgt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Stanevo6 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:17:
[...]

ik hoop niet dat MS dit een worst zal zijn. vergeet niet dat bij de concurrent Apple dit toch wel allemaal redelijk vlekkeloos verloopt. mijn vrouw heeft alles van Apple.

En vergeet ook niet dat het al die tijd een USP is geweest van MS. alle systemen volledig in Sync met elkaar.

maar dat er iets grondig mis is bij de servers van MS moge duidelijk zijn. GerCor schijnt hier meer over te weten, maar kan er gezien het on topic blijven weinig over zeggen.

In mij reactie hierboven betreft het gebruikers over de hele wereld. dat topic is gestart door iemand uit Australië. echter wereldwijd speelt het. ook bij mij. misschien zit ik wel in een server in Australië. haha

Ik heb maandag aanstaande weer contact met de MS medewerker. Zal hem onze bevindingen eens mededelen. wordt vervolgt dus.
Toevallig gister weer eens mee bezig geweest om te kijken of Edge nu wel functioneel gaat werken op de desktop, op mijn mobiel kan ik eigenlijk 'niks anders'.

Ik heb gister op beide apparaten de sync functie aangezet. Echter kwam er nooit een synchronisatie. Ik heb het op dat moment gelaten wat het is want ik had andere dingen te doen.

Wat mij vanochtend opviel is dat ik ineens op de desktop al mijn favorieten ineens zag staan. Het was een rommeltje! Hij heeft alles netjes overgeplaatst.

Ik had nog niet gekeken of het op mijn mobiel er ook bij stond. Nu ik jou bericht las ben ik eens gaan kijken, maar op mijn mobiel is hij nog niet gesynchroniseerd. Het is dus maar 1 kant opgegaan.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De Alcatel Idol 4S met Windows 10 Mobile is nu unlocked te koop in de Microsoft Store (VS). Wie weet binnenkort wereldwijd... Laten we het hopen, dan is er toch weer een keuze bij, na het verdwijnen van de Lumia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:11
Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:44:
De Alcatel Idol 4S met Windows 10 Mobile is nu unlocked te koop in de Microsoft Store (VS). Wie weet binnenkort wereldwijd... Laten we het hopen, dan is er toch weer een keuze bij, na het verdwijnen van de Lumia's.
Dat hoop ik ook, niet dat ik deze wil aanschaffen, maar buiten de HP is er niet veel meer te koop, slechte zaak. Ik ken een klant die al een tijd de L640 en L650 uitrollen naar werknemers, maar nu in de problemen komen met leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Dat hoop ik ook, niet dat ik deze wil aanschaffen, maar buiten de HP is er niet veel meer te koop, slechte zaak. Ik ken een klant die al een tijd de L640 en L650 uitrollen naar werknemers, maar nu in de problemen komen met leveringen.
Klopt, ik ben ook niet van plan aan te schaffen, maar het is wel goed voor mensen die wel nog een Windows Phone willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Weer iemand ook wie eigenlijk de telefoons voor Microsoft(Nokia) produceerde? Ik kan me van de Nokia's nog enigszins voor stellen dat die door hun zelf geproduceerd weren, maar onder Microsoft zal dat toch eoa Chinees zijn geweest? (foxcon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:44:
Er is in december j.l. door verschillende websites aangekondigd dat deze ook naar Europa zou gaan komen (Frankrijk als een van de eerste landen?), maar daadwerkelijk leverbaar in Europa ben ik deze nog niet tegengekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:50:
Weer iemand ook wieeigenlijk de telefoons voor Microsoft(Nokia) produceerde? Ik kan me van de Nokia's nog enigszins voor stellen dat die door hun zelf geproduceerd weren, maar onder Microsoft zal dat toch eoa Chinees zijn geweest? (foxcon?)
Als ik het het goed heb, heeft Microsoft jaren geleden heel Nokia overgenomen. Vorig jaar hebben ze 1800 mensen op straat gezet en fabrieken gesloten, voornamelijk in Finland, dus ik neem aan dat ze de toestellen tot vorig jaar in 'eigen' Nokia fabrieken gemaakt hebben. Foxcon heeft vorig jaar wel de gewone toestellen overgenomen, niet de smartphones. Hoe ze het in de toekomst willen gaan doen is de vraag.

Maar Microsoft wil zich gaan richten op de zakelijke markt, dan moeten ze wel snel zijn, want ze laten de huidige zakelijke klanten nu vallen, en op toestellen van derden hoeven we nu niet te rekenen. En wachten tot 2018 op de zogenaamde Surface Phone gaat 'm ook niet worden. Ik kan wel begrijpen dat ze de naam Lumia niet meer kunnen of mogen gebruiken, maar helemaal niets uitbrengen tot volgend jaar is denk ik geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Er is in december j.l. door verschillende websites aangekondigd dat deze ook naar Europa zou gaan komen (Frankrijk als een van de eerste landen?), maar daadwerkelijk leverbaar in Europa ben ik deze nog niet tegengekomen.
Dat zou mooi zijn. Frankrijk lijkt mij niet zo gek, aangezien Alcatel (zover ik nog weet) uit Frankrijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Alcatel was/is toch ook van Nokia(geweest?) (even als Vertu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:27:
Alcatel was/is toch ook van Nokia(geweest?) (even als Vertu)
Nee,Nokia heeft de netwerk divisie van Alcatel, of een gedeelte daarvan over genomen. Zeg maar de apparatuur die bij de providers staat. Alcatel(-Lucent) was een hele grote partij in de telecommunicatie, breed gezien. De smartphone tak was maar klein en een paar jaar geleden overgenomen door een Chinese investeerder, die nu leuke toestellen maakt. Het verwonderde mij dat ze ook Windows toestellen gingen maken. Daarvoor maakte ze alleen low budget toestellen die te verkrijgen waren in o.a. de Kijkshop.

Zie Wikipedia: Alcatel en Wikipedia: Alcatel-Lucent Wikipedia: Alcatel-Lucent over de historie.

(Btw, ik ben zelf Alcatel-Lucent Enterprise engineer, enterprise is de zakelijke telefonie, netwerk en telefooncentrales voor bedrijven en instellingen, in handen van een andere Chinese inversteerder ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
A kijk dat was het, nu weer helemaal bij, helaas geheugen als vergiet, de gaten zijn te groot. Thanks voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:48
shiptronic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:49:
A kijk dat was het, nu weer helemaal bij, helaas geheugen als vergiet, de gaten zijn te groot. Thanks voor de update :)
Daar hebben we OneNote voor. :9 :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik had hier al een keer eerder gepost over live tiles die niet updaten op mijn toestel, zoals Outlook die alleen update als ik hem resize. Ook de zoek functie werkt niet meer, probleem met vliegtuigstand of mobiele data, terwijl dat niet zo is. Deze problemen heb ik met Windows 10 Mobile 14393.693 op een Microsoft Lumia 532.

Deze problemen heb ik niet op Windows 10 Mobile 10586.545 op een Nokia Lumia 625. Dus het lijkt mij dat er iets mis is met de Anniversary Update op mijn toestel (gezien Outlook bij anderen wel update). Factory reset heb ik al paar keer gedaan. Iemand nog ideën? Privacy instellingen ligt het ook niet aan, achtergrond apps ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 17:16
EDIT: Fout gezien dat dit Windows 10 MOBILE is, mijn excuses.

(post geplaatst over windows 10 laptop problemen)

[ Voor 95% gewijzigd door BSOD baby op 17-01-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Het gaat hier om het OS van een telefoon, niet voor laptops , ik denk dat je even een ander topic moet pakken/maken , Doe even een copy/past, als er een MOD voorbij komt moet je waarschijnlijk je tekst opnieuw typen. Mits die zo aardig is je post even te verplaatsen , but don't count one that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een hele mooie, duidelijke post. Je hebt alleen gemist dat dit het topic is voor W10 Mobile --> de telefoons dus. De Dell XPS 15 lijkt mij een (kleine) laptop die de volwaardige W10 draait. Ik denk dan ook dat je eerder bij Windows Clients moet zijn. (Ik zou een nieuw topic aanmaken / cq via een topicreport een mod vragen dit even te verplaatsen)

Om op je probleem in te gaan; wat mij betreft heb je alle voor de hand liggende dingen geprobeerd. Je zou hoogstens de intel drivers bij Intel zelf vandaan kunnen halen.

edit:
En nu nog te laat ook. spuit 11. :P

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-01-2017 17:05 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BSOD baby schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:58:
EDIT: Fout gezien dat dit Windows 10 MOBILE is, mijn excuses.

(post geplaatst over windows 10 laptop problemen)
Zo meteen wordt het weer druk op dit topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
GerCor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Daar hebben we OneNote voor. :9 :+
Tja maar die heeft weer problemen met Syncen, al een keer reset gedaan maar dat hielp niet, update is er niet en backup kan ik niet terug zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:57
K**zooi.
Als ik nu foto's maak staan ze ondersteboven als ik ze wil bekijken.
Video's worden ondanks dat ik ze in landscape gefilmd heb in portret weggeschreven.

Net middels mijn laptop in de onedrive gekeken en ook daar staan de foto's ondersteboven en de video's in portret.....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had in de vakantie foto's gemaakt waarvan er een aantal totaal verdwenen zijn. Het duurde sowieso al erg lang voordat ze in de galerij te zien waren. Verder filmpjes die na 1 seconde gestopt bleken te zijn etc. Erg jammer. Na een (inmiddels de zoveelste) reset, werkt het weer. Misschien is er een update van de camera geweest, maar waarom dat dan precies in een vakantie fout moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Murphy heeft nooit vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vertel mij wat.
Afgelopen weekend had een dierbare het tijdelijke ingeruild voor het eeuwige.
Alsof de duvel ermee speelde, ik kon de familie niet bellen ivm prepaid te kort.
En dat terwijl ik sinds kort een belbundel heb.

Whatsapp to the resque....
Uurtje later was er niets meer aan de hand.

Murphy moet een ontiegelijke rotschop hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Even snel update over mijn probleem met live tiles: Door de inbox van mijn specifieke mail-adres vast te maken aan het start scherm (dus Outlook Mail openen, drie puntjes onderin, en dan vastmaken aan startscherm) werkt het wel, maar de app via de app lijst aan mijn start scherm vast maken werkt niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Stefan22 op 18-01-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Die optie was me in het verleden al eens opgevallen, alleen bij een andere app (ik dacht whatsappp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Met de AU release is de kids hoek verdwenen, maar nu gaat ook de app hoek verdwijnen. Ik gebruik de app hoek niet, kids hoek vond ik wel bruikbaar. Wordt de app hoek door jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stefan22 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:06:
Even snel update over mijn probleem met live tiles: Door de inbox van mijn specifieke mail-adres vast te maken aan het start scherm (dus Outlook Mail openen, drie puntjes onderin, en dan vastmaken aan startscherm) werkt het wel, maar de app via de app lijst aan mijn start scherm vast maken werkt niet.
Ik heb verschillende tiles voor mijn mail. Één, zeg maar, "hoofdtile". Daar komen alle mail adressen samen maar staat ingesteld dat ik standaard mijn prive hoofdaccount zie als ik deze tile open. Verder heb ik twee specifieke tiles voor twee separate werk email accounts. In deze tile zie je alleen dit specifieke email adres.

Elke tile geeft notificaties weer. De specifieke tiles alleen voor hun respectieve email accounts en de hoofdtile geeft alle binnenkomende mail weer van alle email accounts die zijn ingesteld (5 accounts).

Dit werkt al een klein jaar zonder gebreken op een 950 en daarvoor ook op een 640 .

Enige flaw die ik laatst had is dat ik van een van de adressen een aantal spam mails ongelezen als spam had aangemerkt en die zijn dagen blijven staan op de tile. Ik kreeg ze niet weg want ik kon op de telefoon de mails ook niet meer vinden maar op de tile stonden ze wel. Alles geprobeerd en baalde ervan maar na een paar dagen waren ze weg.

Dat is ook een van de dingen die ik nog niet voor elkaar heb. Indien ik op mn laptop iets als spam/ongewenste mail afzender markeer gaan ze naar de spambox op de laptop maar op de telefoon blijven ze nog als ongelezen in de inbox staan. Dat is iets wat ik nog een keer moet uitzoeken of dat oplosbaar is en zo ja hoe.

Ik kom hier maar af en toe want ik heb een stabiel toestel welke gewoon goed werkt. Als ik iets heb waarvan ik denk dat het anderen helpt zal ik het wel posten (niet dat ik expert ben, ik ben eerder noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Kaarten is nog steeds brak hoor, dat was bij Here toch stukken beter.
Open het zoekveld en typ "voorburg" (begint niet vanzelf met een hoofdletter). Dan wordt er niets gevonden.
Wanneer je zelf een hoofdletter selecteert en dus Voorburg intypt, dan werkt het wel.
Dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Bij duitse plaatsen of straten is het ook vaak mis, omdat het niet exact aan de gewenste schrijfwijze voldoet. Bij Here maps kreeg je vaak wel de juiste suggestie.
w10m kaarten voorburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Ha, das raar. Ik probeer het het net, en als ik zoek op "voorburg" vindt hij Voorburg, den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
BounceMeister schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:39:
Kaarten is nog steeds brak hoor, dat was bij Here toch stukken beter.
Open het zoekveld en typ "voorburg" (begint niet vanzelf met een hoofdletter). Dan wordt er niets gevonden.
Wanneer je zelf een hoofdletter selecteert en dus Voorburg intypt, dan werkt het wel.
Dat vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.
Bij duitse plaatsen of straten is het ook vaak mis, omdat het niet exact aan de gewenste schrijfwijze voldoet. Bij Here maps kreeg je vaak wel de juiste suggestie.
[afbeelding]
Misschien iets verder kijken. voorburg wordt niet gevonden maar vervolgens (zie kader en pijl) zoeken ... En Voorburg wordt met een hoofdletter geschreven en gevonden. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bcRUOxf4nvOVl0YjfV9EVC8y/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 21-01-2017 12:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Nadat ik daarop klikte, aangaf dat het om een "gebied (buurt, stad, rivier)" ging, Voorburg nogmaals typte met automatische hoofdletter, toen kwam de suggestie inderdaad.
Bedankt voor de tip, ik hoop er in de toekomst wèl een plaats mee te kunnen vinden. Ik vind het eigenlijk nog steeds niet echt gebruiksvriendelijk.
Ik ga zo eens kijken of dat ook zonder internetverbinding werkt.

Edit,
Zonder internetverbinding komen er wel gelijk suggesties, alle plaatsen en straten met voorburg erin voorkomend, worden getoond. Vreemd.

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 21-01-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 00:50:
[...]

Ik heb verschillende tiles voor mijn mail. Één, zeg maar, "hoofdtile". Daar komen alle mail adressen samen maar staat ingesteld dat ik standaard mijn prive hoofdaccount zie als ik deze tile open. Verder heb ik twee specifieke tiles voor twee separate werk email accounts. In deze tile zie je alleen dit specifieke email adres.

Elke tile geeft notificaties weer. De specifieke tiles alleen voor hun respectieve email accounts en de hoofdtile geeft alle binnenkomende mail weer van alle email accounts die zijn ingesteld (5 accounts).

Dit werkt al een klein jaar zonder gebreken op een 950 en daarvoor ook op een 640 .

Enige flaw die ik laatst had is dat ik van een van de adressen een aantal spam mails ongelezen als spam had aangemerkt en die zijn dagen blijven staan op de tile. Ik kreeg ze niet weg want ik kon op de telefoon de mails ook niet meer vinden maar op de tile stonden ze wel. Alles geprobeerd en baalde ervan maar na een paar dagen waren ze weg.

Dat is ook een van de dingen die ik nog niet voor elkaar heb. Indien ik op mn laptop iets als spam/ongewenste mail afzender markeer gaan ze naar de spambox op de laptop maar op de telefoon blijven ze nog als ongelezen in de inbox staan. Dat is iets wat ik nog een keer moet uitzoeken of dat oplosbaar is en zo ja hoe.

Ik kom hier maar af en toe want ik heb een stabiel toestel welke gewoon goed werkt. Als ik iets heb waarvan ik denk dat het anderen helpt zal ik het wel posten (niet dat ik expert ben, ik ben eerder noob)
Ik heb gewoon 1 Mail account op mijn telefoon, en als ik dan de Outlook Mail tile aan mijn startscherm vast maak, geeft hij alleen de correcte notificaties weer naar het resizen. Als ik in de Outlook Mail app een tile van mijn mailbox aan mijn startscherm vast maak, dan werkt het wel. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nu we het toch over Maps hebben ;)
Wat mij opvalt, is dat de app traag is en achterloopt, op mijn Lumia 930 en ook op die van mijn vriendin.
De lokatie loopt steeds wat achter, net alsof de app het niet bij kan houden. Als ik dan te horen krijg dat ik af moet slaan, ben ik de kruising net voorbij.
Als ik daarna Sygic probeer, gaat het daar gewoon goed. Als ik daarna maps weer aanzet, kampt hij met hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Nu we het toch over Kaarten hebben :+

Eerst had ik de namen van mijn familieleden bij een Favoriet op de Kaart. Als ik nu een Favoriet toevoeg krijg ik alleen het adres te zien. Waardeloos natuurlijk. Ik weet wel waar mijn familie woont maar het wordt aardig nutteloos als je er 1.000 bedrijfsnamen in hebt staan waar je dus de bedrijfsnaam niet meer ziet maar alleen het adres. Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.

:O

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 22-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:03:
Nu we het toch over Kaarten hebben :+

Eerst had ik de namen van mijn familieleden bij een Favoriet op de Kaart. Als ik nu een Favoriet toevoeg krijg ik alleen het adres te zien. Waardeloos natuurlijk. Ik weet wel waar mijn familie woont maar het wordt aardig nutteloos als je er 1.000 bedrijfsnamen in hebt staan waar je dus de bedrijfsnaam niet meer ziet maar alleen het adres. Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.

:O
long press op het betreffende adres in de favorieten en dan "bewerken" en dan kun je bij "bijnaam" iets neer zetten wat het voor jou makkelijk maakt, je kunt daar ook nog bij notities je ei kwijt.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:32:
[...]
long press op het betreffende adres in de favorieten en dan "bewerken" en dan kun je bij "bijnaam" iets neer zetten wat het voor jou makkelijk maakt, je kunt daar ook nog bij notities je ei kwijt.
Inderdaad. Maar aangezien ik dat eerst niet hoefde te doen ..... toch een stap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Inderdaad. Maar aangezien ik dat eerst niet hoefde te doen ..... toch een stap achteruit.
Je wekte toch echt de indruk dat je geen naam bij een nieuwe favoriet kon zetten, want je gebruikt het woord nutteloos. De werkwijze is wat veranderd, dat is jammer (voor jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Je wekte toch echt de indruk dat je geen naam bij een nieuwe favoriet kon zetten, want je gebruikt het woord nutteloos. De werkwijze is wat veranderd, dat is jammer (voor jou)
GerCor bedoelt dat voorheen automatisch de naam uit de contacten werd gehaald als je daar hetzelfde adres had toegevoegd. Nu is dat niet meer zo, de koppeling is weg...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Swerfer schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:49:
[...]
GerCor bedoelt dat voorheen automatisch de naam uit de contacten werd gehaald als je daar hetzelfde adres had toegevoegd. Nu is dat niet meer zo, de koppeling is weg...
Precies. We fietsen achteruit. Al deed ik het anders. Ik voeg een naam toe aan personen - of heb die daar al staan-, klik op het adres en start kaarten op. Voeg toe aan favorieten en dan staat de naam op de kaart. Nu dus, alleen een adres.
kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Ja, dat kan bij jou de indruk hebben gewekt maar ik schrijf dat helemaal nergens. Maar als jij het leuk werk vindt om bij 1.000 favorieten ALSNOG de naam toe te voegen ..... ik niet.

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 23-01-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Precies. We fietsen achteruit.

[...]

Ja, dat kan bij jou de indruk hebben gewekt maar ik schrijf dat helemaal nergens. Maar als jij het leuk werk vindt om bij 1.000 favorieten ALSNOG de naam toe te voegen ..... ik niet.
toen ik het, nav van jouw opmerking, ging testen, hoefde ik alleen bij NIEUWE favorieten de naam er bij te zetten en niet bij de oude, en omdat ik er vanuit ging dat je niet wekelijks 1000 nieuwe favorieten zult toevoegen, vond ik het althans een wijziging waarmee ik kan leven, maar snap dat je het een achteruitgang vindt als het eerst niet hoefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:26:
[...]
toen ik het, nav van jouw opmerking, ging testen, hoefde ik alleen bij NIEUWE favorieten de naam er bij te zetten en niet bij de oude, en omdat ik er vanuit ging dat je niet wekelijks 1000 nieuwe favorieten zult toevoegen, vond ik het althans een wijziging waarmee ik kan leven, maar snap dat je het een achteruitgang vindt als het eerst niet hoefde
Mooi. Maar los van wat ik vind? Wat vind jij? Voegt het iets toe om het nu zo te doen, of doen we een stap terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Nogal late reactie van mij 8) maar deze truc werkt helaas niet (meer). Als ik een icloud account toevoeg en vervolgens de server url aanpas dan gaat de email sync uit en wil deze ook niet meer aan. Bovendien komen er geen contacten en agenda binnen dus het lijkt erop dat MS andere server url's voor caldav/carddav actief blokkeert.

Ik vind dit nog steeds bijzonder jammer omdat ik liefst mijn eigen hosting oplossing gebruik voor agenda en contacten. Nu gebruik ik outlook.com voor agenda en contacten maar het liefst stap ik helemaal af van een commerciële dienst van een groot bedrijf als Microsoft. Voor mij kleeft er geen enkel voordeel aan terwijl ik wel vrijwillig mijn data afsta.

Uiteraard heb ik in de feedback hub enkele suggesties hieromtrent een upvote gegeven. Hopelijk luistert MS in dit geval naar de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:03:
Ik heb echt het idee dat we alleen maar achteruit gaan met Microsoft. Begint aardig te voldoen wat ik onder 'rotzooi' versta.
Dit is een beetje het gevolg van het nieuwe beleid tov W10M - Microsoft houdt het platform levend, en dat is op zich mooi. Er wordt in hoog tempo doorontwikkeld, en door de unified codebase druppelen veel W10 features automatisch door naar W10M, en ook dat is voor de tech-enthousiastelingen leuk.

Het is ook niet moeilijk te zien waarom ze dit doen: het kost relatief weinig mensen en geld (zeker nu ze zelf geen toestellen meer maken), en de features die ze ontwikkelen leveren, als Android/iOS ze overnemen, veel geld op in patent licenties. Een Android-Continuum gaat een cash cow worden voor Microsoft.

Maar nadeel hiervan is dat W10M in een soort permanent alpha-stadium is beland. Het 1 voor 1 langzaam fixen van allerlei kleine bugs is een langdurig en kostbaar grapje en dat wordt dus niet echt gedaan. Door het kleine aantal gebruikers zijn de gevolgen ook niet enorm, plus dat daardoor veel bugs niet worden gemeld, en door de nadruk op snelle vernieuwing krijg je telkens nieuwe code die oude features dropt en nieuwe bugs introduceert.

Wat ik overigens totaal niet snap is hoe anno 2017 er nog steeds legio problemen zijn met mail clients en agenda sync. Dat is nou bij uitstek iets wat al zo'n dertig jaar onveranderd is, en bovendien iets wat tussen desktop en mobiel exact hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Allemaal maar weer terug naar 8.1? Gebruikers laten werken met een alpha versie is natuurlijk helemaal van de zotte. Zo jammer dit, maar ik denk niet dat het gaat veranderen. Ik snap het ook niet, want de mensen die Windows 10 mobile gebruiken gaan op deze manier ook geen reclame meer maken. En als Microsoft zich wil richten op de zakelijke gebruikers dan moet Windows Mobile 10 toch heel stabiel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Maar even voor het beeld:
Lumia 950. Stabiel, lekker snel en mail, agenda, sync, alles werkt correct.

Edit: uiteraard met Windows 10 Mobile.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker1234 op 25-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:40

PeaceNlove

Deugleuter

Tweaker1234 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:25:

Hetzelfde, maar dan op een Lumia 1520 (al bijna toe aan zijn derde verjaardag en nog steeds updates _/-\o_ )

@ hieronder. Gaat nog makkelijk 1 dag mee, gebruik de telefoon redelijk intensief met 2 uur per dag spotify via Bluetooth in de auto met daarbij altijd Flitsnav aan. 's avonds Netflix of Edge (9gag verslaving :X ) en gedurende de dag Whatsapp.

[ Voor 24% gewijzigd door PeaceNlove op 25-01-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
PeaceNlove schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Hetzelfde, maar dan op een Lumia 1520 (al bijna toe aan zijn derde verjaardag en nog steeds updates _/-\o_ )
En de batterij? Het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Die 2 uur in de auto is toch een mooie gelegenheid om de accu bij te tanken ipv leeg te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
shiptronic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
Die 2 uur in de auto is toch een mooie gelegenheid om de accu bij te tanken ipv leeg te laten lopen?
Tsjaa .... heb ik geen last van ;-) en verwacht dus ook dat het minimaal 24 uur te gebruiken is. Met mijn 930 en de combinatie 10 toch moeilijk af en toe. Of ik moet mijn telefoon bijna niet gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

*knip* verkeerde plek

[ Voor 94% gewijzigd door NeFoRcE op 25-01-2017 12:25 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 07:07
PeaceNlove schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
[...]

@ hieronder. Gaat nog makkelijk 1 dag mee, gebruik de telefoon redelijk intensief met 2 uur per dag spotify via Bluetooth in de auto met daarbij altijd Flitsnav aan. 's avonds Netflix of Edge (9gag verslaving :X ) en gedurende de dag Whatsapp.
Rudy Huyn heeft een hele fijne 9Gag app in de store staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

shiptronic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
Nee, want ik heb een grafhekel aan oplaadkabels die dwars over mijn navigatie en dashboard lopen. Daarnaast is de lader al bezet door een dashcam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:08
Dan leg je de kabel achter/onder je dashboard? Of maak je een Qi-plaatje waar je je telefoon normaal neerlegt? Van de andere kant: Als je genoeg hebt aan je huidige lading, dan heb je waarschijnlijk ook geen zin om zelfs maar de kleinste moeite te doen om het uithoudingsvermogen te ondersteunen.

Ik nam vorige week mijn L950 mee op vakantie in een vreemde auto, onderweg ook uren muziek (uit intern geheugen) gespeeld met Spotify en Groove naar bluetooth en aan het eind van de dag (van 2u tot 22u) nog zeker een derde accu over. Die 20 Ah-powerbank was zonde van de moeite om mee te sjouwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bacchus op 25-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Bacchus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:32:
Dan leg je de kabel achter/onder je dashboard? Of maak je een Qi-plaatje waar je je telefoon normaal neerlegt? Van de andere kant: Als je genoeg hebt aan je huidige lading, dan heb je waarschijnlijk ook geen zin om zelfs maar de kleinste moeite te doen om het uithoudingsvermogen te ondersteunen.

Ik nam vorige week mijn L950 mee op vakantie in een vreemde auto, onderweg ook uren muziek (uit intern geheugen) gespeeld met Spotify en Groove naar bluetooth en aan het eind van de dag (van 2u tot 22u) nog zeker een derde accu over. Die 20 Ah-powerbank was zonde van de moeite om mee te sjouwen.
Daarnaast is het een leasebak die ik binnen een aantal jaar toch weer inlever, dus ik ga niet al te veel moeite doen om die kabel weg te werken vanwege het risico op beschadeging en naar mijn mening profiteer ik er niet lang genoeg van...

[ Voor 14% gewijzigd door PeaceNlove op 25-01-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic is te groot aan het worden, dus het wordt tijd voor een deeltje 2. Wil de huidige TS of iemand anders een nieuw topic maken, dan kan deze op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HonoreDeBalsac
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-08-2021
Hoe kun je binnen de Outlook Agenda een frequentie van een agenda-afspraak instellen? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit. Het gaat bijvoorbeeld om het instellen van een afspraak voor iedere donderdag om 13.00 uur tot in 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
HonoreDeBalsac schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:26:
Hoe kun je binnen de Outlook Agenda een frequentie van een agenda-afspraak instellen? Ik heb het proberen uit te zoeken, maar kom er niet uit. Het gaat bijvoorbeeld om het instellen van een afspraak voor iedere donderdag om 13.00 uur tot in 2018.
Bij een nieuwe afspraak moet je rechtsonder op de drie puntjes klikken, als je dan naar beneden scroll zie ik 'repeat' staan. Daar kan ik aangeven hoe vaak en tot wanneer de afspraak terug moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tweaker1234 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:25:

Weinig aan toe te voegen.

Behalve......................
Dat de fotoalbum alles behalve geweldig is ( waarbij met het in en/of uitzoomen nogal wel eens voor een zwart scherm zorgt )
Dat er op mijn startscherm bij mijn wekker telkens wordt aangegeven dat er een wektijd actief is ook al staat die uit.
Dat er toch nog vrij vaak notificaties niet of laat doorkomen ( meestal whatsapp ), maar dat kan ook aan de app zelf liggen.

Maar naast dit kleine leed heb ik weinig klagen.

Zolang ik nog steeds mensen in mijn omgeving zie klooien met hun Sams en ungs die zoals ze hier thuis ook zeggen dat die vele malen beter zijn dan de mijne en ondertussen wel lopen te schelden en te foeteren op hun kleinood dan vind ik het wel prima.

Vind het wel grappig want als ik er naar vraag dan hebben ze nooooooooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:04:
[modbreak]Dit topic is te groot aan het worden, dus het wordt tijd voor een deeltje 2. Wil de huidige TS of iemand anders een nieuw topic maken, dan kan deze op slot.[/]
Nou ik heb toch even niets te doen...........

Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen Deel 2

Zo goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-01-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Het begin is goed, maar de topicstart is wel heel erg karig. Bekijk eens als voorbeeld de topicstart uit het huidige topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Kunnen we niet per major release een topic maken? Dus nu de AU (10586), zo meteen de Creative update (14393), zo hou je de topics kleiner en gerichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Dames, heren, verdere discussie over de invulling of aanmaken van vervolgtopics graag voortzetten in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. Hier is deze discussie offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Om niet te verzanden in twee verschillende topics, gaan we hier verder: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

De OP wordt dit weekend nog aangepakt.
Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M