Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:01
Build 15222 is nu te downloaden. Ik wacht nog effe ;)

Changes, improvements, and fixes for Mobile
  • This build also includes all the improvements from KB4016871 and KB4020102.
  • The copyright date is correctly showing 2017 now under Settings > System > About.
  • EINDELIJK!!!
  • We fixed an issue where WhatsApp would not launch after updating to the latest Mobile builds.
  • We fixed an issue with using the Japanese 12 Key soft keyboard where the "right arrow" key did not input a space
  • We fixed an issue with the Bulgarian keyboard localization for the HP Lap Dock in Continuum.
  • We have further improved the reliability of notifications for apps with a paired Bluetooth device, such as Fitbit.
  • Improved the Time & Language settings page UX for Speech and Keyboard language downloads. Previously, the status would show "Downloading" for speech and "Installing" for keyboard. Unless, the user tapped on the language or navigated to the Update & Security settings page, there was no indication that a restart is required to complete the installation. Now when the update reaches the reboot pending state, a "Restart Required" is displayed under the language.
  • We fixed several enterprise device management issues.
  • We fixed an issue where notifications and Cortana's cross-devices settings on your device were not being mirrored to your PC.
Known issues for Mobile
In some cases, the WeChat app may crash on launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Geïnstalleerd 15222 snel gegaan tot nu toe stabiel

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Build 15222 geïnstalleerd. Ging soepel, draait goed. Copyright jaartal correct ;) Verder weinig bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: oeps verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2017 19:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Build 15223 nieuw

Changes and other fixes:
We fixed an issue where only the first VPN profile was being displayed in the VPN settings page via Settings > Network & wireless > VPN.
We fixed an issue where a meeting Time Zone was garbled in Chinese or Japanese.
Based on Insider feedback, we have changed “Phone Update” to “Windows Update” under Settings > Update & security.
Known Issues:
In some cases, the WeChat app may crash on launch.
Werkt stabiel tot nu toe.
Alleen veranderde naam windows update geen Nederlandse letters.

[ Voor 8% gewijzigd door tonber op 14-06-2017 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
Het valt idd niet mee om iets gelijk goed aan te passen:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/mlnl2h.png

Volgens Mehedi Hassan van MSPoweruser.com zal de volgende build een ander nummer krijgen, maw weer richting RS3? Of in ieder geval nieuwe features?
Next build of Windows 10 Mobile will come with a new build number, according to trusted WSJ sources.
Edit: Het verkeerde lettertype heeft te maken met het gebruik van nieuwe strings, wat valt onder de noemer Pseudolocalization

Wikipedia: Pseudolocalization

[ Voor 22% gewijzigd door ardvark99 op 14-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Rare letters Windows update niet veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
tonber schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:12:
[...]

Rare letters Windows update niet veranderd!
Daar gaan nog wel een paar updates over heen, is moeilijk te programmeren voor die ene persoon die af en toe met W10M bezig is bij Microsoft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 22:51
Idem voor hun regional settings... van dergelijk bedrijf zou je toch verwachten dat ze programming standards hebben voor dergelijke dingen, nochtans zijn er nog steeds plaatsen in Windows 10 waar dit gewoon fout gaat (bv. AMP/PM ipv 24u notatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 22:24
Hoe is de fast ring op dit moment ?

Heb hem toen naar Preview gezet toen ze aankondigde dat ze ze met RS3 te gingen starten maar ik zie nog steeds alleen maar RS2 updates (toch?).

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Sc0tTy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:26:
Hoe is de fast ring op dit moment ?

Heb hem toen naar Preview gezet toen ze aankondigde dat ze ze met RS3 te gingen starten maar ik zie nog steeds alleen maar RS2 updates (toch?).
Ja, het hangt er ergens tussen in. Ik weet ook niet wat het verschil is tussen de CU en feature 2 in de fastring op dit ogenblik, behalve dat nu de updates wekelijks zijn. Er is in ieder geval niets nieuws te ontdekken.

Verder draait de fastring bij mij stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Weer een update in de fastring, versie 15228:
  • We have fixed notifications (SMS, Calendar) with all Fitbit trackers.
  • We have fixed crashes reported while using Photos app.
  • We have fixed a deployment issue in where if an admin uses ActiveSyncCSP to provisioning email account on device running the Windows 10 Creators Update without providing a valid password, and the email server enforces a limited number of denied access retries, then the server will lock out the email account.
  • We have improved battery performance by fixing a bug in a scenario where 30% more power was used during Camera app preview and capture mode.
  • Some Insiders provided feedback that playing video on phone resulted in a black flash and/or stuttering when in landscape mode. We have fixed this issue.
  • We have improved Bluetooth connectivity with Garmin Wearable devices.
  • General improvement in reliability of phones by fixing top crash issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:10
De changelogs van Mobile staan toch in schril contrast met de changelogs van PC.
Ik ben blij dat er voor Mobile nog steeds bugfixes, stabiliteits en performance issues worden gesolved maar in m'n onderbuik ben ik bang dat het daar ook bij gaat blijven totdat de support voor de laatste Mobile devices vervalt. De updates lijken op een soort maintenance support zoals op het web her en der te lezen is in de geruchtenmolen over de 'Feature 2' updates voor Mobile fast ring.
De leaked Cshell build ziet er veelbelovend uit maar ik heb niet het idee dat deze build nog naar de huidige toestellen gaat komen. Mocht de Cshell build naar de huidige toestellen komen in de fast ring insider dan is er het probleem met de WP8 Silverlight apps (zoals Whatsapp) die daar niet op werken en er zijn ook nog geen tekenen dat Whatsapp bezig is met een UWP app voor Mobile of desnoods een port van iOS zoals bijvoorbeeld de Facebook app.
Jammer dat MS niet transparanter is over de toekomst van de huidige Mobile toestellen en wat ze ermee gaan doen.
Laatst is ABN opgehouden met support voor WP zoals zoveel Devs doen de laatste tijd en wat ik ook nog wel kan begrijpen gezien de huidige staat van Windows 10 Mobile. Ikzelf kan me prima redden met de mobiele site van de ABN maar mijn vrouw heeft een rekening bij de ING waar nog wel een (zwaar verouderde) app voor is maar als de support van de ING app wegvalt is de website van de ING op Mobile geen pretje, het is gewoon de desktop site en deze werkt zwaar belabberd in Edge op mobiel.
Ik hou m'n hart vast voor de support van Whatsapp, de enige app die ik gebruik en toch echt niet wil missen.
Ik zou niet weten wat voor toestel ik aan zou moeten schaffen als Windows Mobile geen optie meer is. Android vind ik niet fijn werken weet ik uit ervaring met m'n werk phone, tevens ben ik niet zo'n fan van Google als bedrijf zijnde. Apple vind ik wel een optie maar de UI vind ik saai en hardwarematig ga ik ook zaken als Oled scherm, draadloos laden, SD kaart, Glance missen en daarnaast vind ik de prijs ook te hoog voor wat je krijgt.
Jammer dat het zo loopt voor Windows Mobile. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Had gister mijn toestel op de fast gezet en 226 geïnstalleerd en zag ik vanmorgen een reboot klaarstaan voor 228 :+

Volgens mij heeft WA aangekondigd de support voor WP8.0 te stoppen, ik weet alleen niet meet wanneer dat gebeurd. Mijn vermoeden is dat ze er daarna een UWP van maken.
Overigens zie ik de development van WA niet zo gauw stoppen aangezien ik bijna dagelijks nog updates krijg van de Beta. Ook kan MS zich dat niet veroorloven want als dat gebeurd zal niemand nog een WM toestel gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sc0tTy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:45:
[knip]
Volgens mij heeft WA aangekondigd de support voor WP8.0 te stoppen, ik weet alleen niet meet wanneer dat gebeurd. Mijn vermoeden is dat ze er daarna een UWP van maken.
Overigens zie ik de development van WA niet zo gauw stoppen aangezien ik bijna dagelijks nog updates krijg van de Beta. Ook kan MS zich dat niet veroorloven want als dat gebeurd zal niemand nog een WM toestel gebruiken...
Idd, voor WP8 per 1 januari 2018, maar niet voor WP8.1. De meeste WP8 toestellen zullen toch wel een upgrade naar 8.1 voor de kiezen hebben gehad, of is dit niet het geval?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Sc0tTy
Klopt wat betreft updates voor WA beta echter is de beta ook nog steeds de oude WP Silverlight app dus ook de beta zal niet draaien op de Cshell build welke dus geen Silverlight ondersteund.
Wat betreft de support voor WP8.0 en het stoppen daarvan, dat zal geen grote groep WP gebruikers treffen daar volgens mij er geen toestellen die met WP8 zijn uitgekomen niet te upgraden waren naar WP8.1.
Ik zie WhatsApp echter niet snel een UWP app bouwen voor de kleine groep Windows Phone 8.1 en Windows 10 Mobile gebruikers. ALS Microsoft weer serieus in gaat zetten op Mobile en consumer phones dan wordt dat met Cshell en hebben we UWP apps nodig en de third party devs laten niet blijken dat ze daar veel resourses en geld in willen stoppen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Met de laatste build (15228) ervaar ik redelijk wat problemen:
- vele apps willen niet meer opstarten;
- bluetooth is erg onstabiel
- baterij is snel leeg

Hoop dat er snel een nieuwe build beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
weid1374 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:57:
- baterij is snel leeg

Geen problemen hier, ik vermoed dat je toch een factory reset moet doen. Maar je kan ook effe wachten of de volgende build de problemen oplost. Maar dat kan best wel eind van deze week worden ivm feestdagen in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Hier is de batterij ook een stuk sneller leeg. Heb ook vaak dat een input veld het toetsenbord niet toont in Edge of traag reageert. Dacht eerst dat het aan YouTube lag maar heb het op andere sites ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
Sc0tTy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:32:
Hier is de batterij ook een stuk sneller leeg. Heb ook vaak dat een input veld het toetsenbord niet toont in Edge of traag reageert. Dacht eerst dat het aan YouTube lag maar heb het op andere sites ook.
Dit heb ik ook terwijl ik geen insider builds heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe batterij met productiedatum 1-8-2017. Ik had geen echte problemen met de originele batterij. Maar met de nieuwe batterij merk ik geen verbetering van het batterij verbruik. Tevens gebruik ik de laatste weken de FitBit app. Dit samen met de laatste fastring moet ik ook zeggen dat de batterijduur zeer tegenvalt. Eind van de middag moet ie echt aan de lader liggen, anders is begin van de avond de batterij bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:29

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Hier geen van deze problemen, terwijl ik eerst juist het probleem had dat het toetsenbord niet altijd omhoog kwam.

Batterij ging vandaag wel hard, maar dat ligt aan het feit dat de lichtsensor het af en toe op z'n heupen krijgt en zelfs in het halfdonker nog op maximaal springt. Dan redt ik het met een gloednieuwe batterij ook amper een dag.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Build 15230:

General changes, improvements, and fixes for Mobile
  • We fixed an issue where VPN profile appeared to be always ON.
  • We fixed a notification issue between the Bluetooth Support Service and device background services for fitness bands.
  • We fixed issues with Caller ID matching in Japan & Denmark.
Wouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Heb op mijn Lumia 950XL de 15230 build gezet.
Helaas ondervind ik nog steeds dezelfde problemen als die ik had met build 15228. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@weid1374
Ik heb dit zelf ook een keer gehad een tijd geleden ligt niet aan de build maar is denk ik wat mis gegaan in update proces. Bij mij hielp alleen factory reset (ik heb toen geen backup teruggezet).
Settings - System - About - Reset your phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

dr_dreey schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:18:
... Bij mij hielp alleen factory reset (ik heb toen geen backup teruggezet)...
Daar was ik al bang voor, maar probeerde ik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb sinds 15230 wel een verandering gemerkt. Wanneer ik via Edge een artikel wil lezen op MsPoweruser.com, wordt automatisch de app Disqus gestart, daar maken ze gebruik van op die site om user comments te kunnen lezen of toe te voegen. Dit had ik eerst nooit. Gelukkig kan je dit uitzetten via Settings > Apps > Apps voor websites. Van Disqus is de laatste update 2-7-2017, dat is voor 15230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:27:
Ik heb sinds 15230 wel een verandering gemerkt. Wanneer ik via Edge een artikel wil lezen op MsPoweruser.com, wordt automatisch de app Disqus gestart, daar maken ze gebruik van op die site om user comments te kunnen lezen of toe te voegen. Dit had ik eerst nooit. Gelukkig kan je dit uitzetten via Settings > Apps > Apps voor websites. Van Disqus is de laatste update 2-7-2017, dat is voor 15230.
Dit had ik op de PC ook al gemerkt met de laatste builds. Heb het ook maar gelijk uitgezet, maar kan mij scenario's voorstellen waarbij dit wel handig kan zijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Dit had ik op de PC ook al gemerkt met de laatste builds. Heb het ook maar gelijk uitgezet, maar kan mij scenario's voorstellen waarbij dit wel handig kan zijn...
Klopt, maar in dit geval niet, ik wil het artikel lezen en niet in die app duiken.. :X Ik heb trouwens Disqus geinstalleerd om eens een keer te kijken of dat handig is, maar nog niet aan toegekomen om een aaccount aan te maken...
WindowsCentral maakt ook gebruik van Disqus (en nog meer sites natuurlijk) maar daar heb ik geen last van. Er zal waarschijnlijk iets in de site ingebouwd moeten worden om dit te triggeren. MsPoweruser loopt redelijk vooruit op dit soort nieuwe technieken, zoals dat "scrol" pijltje om snel naar de boven of onderkant van de site te springen. Dat kom je ook niet overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Klopt, maar in dit geval niet, ik wil het artikel lezen en niet in die app duiken.. :X Ik heb trouwens Disqus geinstalleerd om eens een keer te kijken of dat handig is, maar nog niet aan toegekomen om een aaccount aan te maken...
WindowsCentral maakt ook gebruik van Disqus (en nog meer sites natuurlijk) maar daar heb ik geen last van. Er zal waarschijnlijk iets in de site ingebouwd moeten worden om dit te triggeren. MsPoweruser loopt redelijk vooruit op dit soort nieuwe technieken, zoals dat "scrol" pijltje om snel naar de boven of onderkant van de site te springen. Dat kom je ook niet overal tegen.
WindowsCentral heeft een eigen comments engine, die maken geen gebruik van Disqus. Diverse andere sites die wel Disqus gebruiken genereren ook het openen van Disqus. Volgens mij bepaald een site dat niet, maar puur het gebruik van Disqus...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Altijd jammer dat je na een harde reset een aantal apps niet meer terug kan vinden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

weid1374 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:48:
Altijd jammer dat je na een harde reset een aantal apps niet meer terug kan vinden... :'(
Bij mij staan alle apps in de bibliotheek. Ook die het niet meer doen. Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou anders is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Swerfer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:40:
[...]

WindowsCentral heeft een eigen comments engine, die maken geen gebruik van Disqus. Diverse andere sites die wel Disqus gebruiken genereren ook het openen van Disqus. Volgens mij bepaald een site dat niet, maar puur het gebruik van Disqus...
WindowsCetral gebruikt idd Disqus niet. Maar deze site zou de app van WindowsCentral wel op moeten kunnen roepen, maar dat doet ie niet. Hij staat bij mij wel verschillende keren in de Web Apps lijst.

Maar volgens mij moet er een component in de website zitten om een bepaalde app te starten, Edge (samen met het OS) bepaald dan dat er een app opgestart wordt, niet de app zelf, want die draait dan niet.
GerCor schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Bij mij staan alle apps in de bibliotheek. Ook die het niet meer doen. Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou anders is.
Sommige apps zijn via de bibliotheek ook niet meer te downloaden wanneer de apps zijn terug getrokken, maar gelukkig de meeste nog wel.

Btw, net een quest van de Feedback hub gedaan, de verteller. Natuurlijk is deze niet in het Nederlands, maar na het aanzetten van de functie, was de telefoon bijna niet meer bruikbaar. Wanneer je op een knop of schakelaar drukt, blijft ie maar ouwe hoeren, maar de knop of schakelaar reageert verder niet. Wel als je blijft tappen op de schakelaar, na een keer of 3-4. Niet echt werkbaar dus. En volgens mij is de verteller op Mobile ook niet zo lang actief. Een paar maanden geleden nog geprobeertd maar toen werkte ie helemaal niet.

(Ik zit dit effe in te tikken op mijn L950XL met alleen een Rapoo toetsenbordje, toch grappig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik kreeg zonet een melding dat er een probleem was met m'n Insider account... en het knopje "Fix me" ?

Geen idee wat er dan fout was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:57:
Ik kreeg zonet een melding dat er een probleem was met m'n Insider account... en het knopje "Fix me" ?

Geen idee wat er dan fout was ?
Misschien connectie kwijt geweest met jou Microsoft account? Volgens mij heb ik dat lang geleden ook wel eens gehad, opnieuw aangemeld en door hobbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 10:25
weid1374 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:57:
- baterij is snel leeg

Elite X3 hier, vroeger kleine 3 dagen op de batterij, nu 1 dag. behoorlijk slechter geworden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

De meeste staan wel in de bibliotheek, maar een behoorlijk aantal zijn niet meer te installeren...
Helaas zijn er ook een aantal die niet meer in de bibliotheek staan, zoals Endomondo en Wikipedia.

Update:
De app die ik kwijt ben zijn de apps die gemaakt waren voor Windows Mobile 8.1 en nog nooit een update hadden gehad naar Windows 10 Mobile, maar verder wel prima werkten.

[ Voor 67% gewijzigd door weid1374 op 20-07-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Endomodo kan je hier vinden... https://www.appx4fun.com/xap/1010/

Wikipedia hier... https://www.appx4fun.com/xap/157/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is onePedia niet geschikt als vervanger voor Wikipedia?

https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4NB9Q

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:02
Build 15235

What’s New in Build 15235 for Mobile
  • Switch to portrait mode orientation in Continuum
Are you an Windows Insider who is loving the convenience of Continuum by carrying your PC in your pocket? We have heard your VERY PASSIONATE feedback and just made it better. We’re excited to introduce portrait mode support for Continuum starting with this build of Windows 10 Mobile.

• This build also includes all the improvements from KB4025342.
  • We fixed an issue where downloading large apps could report out of disk space when there is sufficient space available.
  • We fixed an issue where installing apps (particularly games) from the Windows Store would sometimes fail with “Error, see details”.
  • We fixed an issue where a device could not be unlocked after removing/turning off Windows Hello.
  • We fixed an issue where Cortana would not provide the region when saying “Your region is set to” and then “Is that right?”.
  • We fixed a Turkish localization issue where the string “We need to fix your Microsoft account before you can use shared experiences …” was shown in English.
Known issues for Mobile

There is a problem with the HP Elite X3 with wired docks where the portrait orientation setting is lost when the external display is disconnected and reconnected. A workaround for this is to reboot the phone after tapping the “OK” button instead of disconnecting and reconnecting. This workaround must be performed every time you connect to an external display you want to use with Continuum in portrait orientation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Volgens mij lag er al langer een vraag om ook het start scherm op mobile in portrait te krijgen, dat lukt nog steeds niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn startscherm staat al jaren in portrait :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Portrait mode werkt al een tijdje goed hoor op mijn startscherm!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
Oeps, note to self : beter maar niet zo laat meer posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Build 15237 is beschikbaar:

• We made some improvements to the Field Medic Store app, where we fixed an issue with collecting Watson crash data, enabled spell checking when editing a report, and updated the PowerOn/PowerOff profiles to include additional battery info.
  • We fixed an issue where the screen would occasionally flash black after launching or rotating the Camera app.
  • We fixed an issue with the HP Elite X3 reporting that the SD card had been removed from the device when it had not.
  • We fixed an issue with Continuum where, after the attached monitor is unplugged, occasionally the mobile LCD does not power off and the mobile battery could be drained.
  • We fixed an issue with the Windows inbox NFC driver where occasionally the wrong card type data was reported.
  • We improved the Cortana resume-from-suspend behavior to enable a Cortana skill to be authenticated before the user interacts with the skill.
  • We fixed an issue with the behavior of the hardware search button in countries where Cortana is not available. In this case, the OEM provides the search app or URI.
Known issues for Mobile
  • There is a problem with the HP Elite X3 with wired docks where the portrait orientation setting is lost when the external display is disconnected and reconnected. A workaround for this is to reboot the phone after tapping the "OK" button instead of disconnecting and reconnecting. This workaround must be performed every time you connect to an external display you want to use with Continuum in portrait orientation.
  • If you have apps saved to your SD card, you may see error 8007000B when trying to update those apps. As a workaround, you can move these apps to internal memory, update them, and then move them back to your SD card. Thank you to all the Insiders who reported this to us!
  • When installing or updating a Windows Store app, you may see error 80070057. As a workaround, you can get the latest app by uninstalling the older version of the app from your device and reinstall latest version from Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55
De "skip ahead" optie is nu ook vindbaar bij de insiders-instellingen op Windows 10 Mobile.

Ik kom er echter niet in, omdat ik te laat zou zijn:
Your Windows Insider Program content settings have been reverted. We did this because you selected Skip Ahead, but Skip Ahead is now closed. You'll continue to receive updates as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
beste-spellen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:10:
De "skip ahead" optie is nu ook vindbaar bij de insiders-instellingen op Windows 10 Mobile.

Ik kom er echter niet in, omdat ik te laat zou zijn:

[...]
:) Dat is een bug, deze optie hoort er bij mobile zo wie zo niet in te zitten...

https://twitter.com/zacbowden/status/892872944367566849

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonber
Versie 15240

What's new for Mobile?

Emoji 5.0: Just like we did on PC, we have added support for the latest Unicode updates – including new snacks, actions, dinosaurs, and even fantasy characters like genies, fairies and zombies – to Windows 10 Mobile in this build. They're all accessible via both the touch keyboard and the Emoji Panel. We've tweaked some of our original emoji designs based on your feedback and to improve consistency with how the emoji is displayed on other platforms (while maintaining our Windows style). Chinese Lunar Calendar: We have received questions about supporting the Chinese Lunar calendar on Windows 10 Mobile. The power of a Universal Windows Platform (UWP) app is that it can run on any Windows-based device. The Calendar UWP app supports the Chinese Lunar calendar on both PC and Mobile. We fixed the issue where trying to update Windows Store apps saved to your SD card resulted in an 8007000B error. Apps installed on SD cards should update without any issue. We fixed an issue where there was no icon shown for Windows Update for either new notifications or on the settings page under Settings > System > Notifications & actions.

Known issues for Mobile
Occasionally, Narrator speaks phrases in English rather than the chosen non-English language. There is a problem with the HP Elite X3 with wired docks where the portrait orientation setting is lost when the external display is disconnected and reconnected. A workaround for this is to reboot the phone after tapping the "OK" button instead of disconnecting and reconnecting. This workaround must be performed every time you connect to an external display you want to use with Continuum in portrait orientation. When installing or updating a Windows Store app, you may see error 80070057. As a workaround, you can get the latest app by uninstalling the older version of the app from your device and reinstall latest version from Store.
Build 15240 is rolling out now for Insiders in the Fast ring on Windows 10 Mobile. Will you be installing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 11:52

freshy98

Atari

Zoals meerdere mensen al aangeven, heb ik met mijn 950 ook sinds een aantal builds het accu probleem.
Ding gaat belachelijk snel leeg.

Als ik 's morgen wakker word check ik een paar dingen.
Mail, Facebook Beta (app), Tweakers site, Nu.nl (app) en Twitter (app).
Ongeveer tien minuten, alles bij elkaar. De accu is dan rond de 10% leeg getrokken.

Ik neem tegenwoordig mijn USB kabel mee zodat ik op werk de telefoon kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Het is al weer twee weken geleden, maar er is een nieuwe build, 15245:
  • This build also includes all the improvements from KB4034674.
  • We fixed an issue where the MTP service would sometimes crash when you disconnected your phone while a file transfer is in progress.
  • We fixed a spin loop that was occasionally triggered by deleting a VPN profile.
  • We fixed an issue where apps which call into the firewall (such as Microsoft Edge) have the potential of becoming deadlocked and the app hangs until you reboot your phone.
  • We fixed an issue in the routing engine used by apps like Maps where the initial direction was always set to North which could result in unnecessary route segments.
  • We fixed an issue where Silverlight apps that use GPS would either not start or crash.
  • We fixed an issue where a non-default Messaging app (e.g. Skype) would crash with an Access Denied error when changing Download messages settings.
  • We fixed an issue where the new Privacy Consent popup would block loading of apps which used the activity detection and pedometer sensors.
  • We fixed an issue where turning on/off Reset Protection could cause the phone to reboot.
And here are the fixes part of KB4034674:
  • Addressed issue where the policies provisioned using Mobile Device Management (MDM) should take precedence over policies set by provisioning packages.
  • Addressed issue where the Site to Zone Assignment List group policy (GPO) was not set on machines when it was enabled.
  • Addressed issue where the AppLocker rules wizard crashes when selecting accounts.
  • Addressed issue where the primary computer relationship is not determined when you have a disjoint NetBIOS domain name for your DNS Name. This prevents folder redirection and roaming profiles from successfully blocking your profile or redirects folders to a non-primary computer.
  • Addressed issue where an access violation in the Mobile Device Manager Enterprise feature causes stop errors.
  • Security updates to Microsoft Edge, Microsoft Windows Search Component, Microsoft Scripting Engine, Microsoft Windows PDF Library, Windows Hyper-V, Windows Server, Windows kernel-mode drivers, Windows Subsystem for Linux, Windows shell, Common Log File System Driver, Internet Explorer, and the Microsoft JET Database Engine.

[ Voor 32% gewijzigd door ardvark99 op 25-08-2017 21:35 ]

Anoniem: 683544

Krijg je de builds gewoon binnen via Windows Mobile Update? Ik heb nu versie 10.0.15063.540 en zit in de Slow Ring...met ingesteld 'de volgende van Windows' ontvangen...

• ardvark99
Anoniem: 683544 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:03:
Krijg je de builds gewoon binnen via Windows Mobile Update? Ik heb nu versie 10.0.15063.540 en zit in de Slow Ring...met ingesteld 'de volgende van Windows' ontvangen...
Wat voor toestel heb je, niet alle toestellen krijgen de feature2 updates.

ardvark99 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Wat voor toestel heb je, niet alle toestellen krijgen de feature2 updates.
Ook niet als Insider? Ik ben namelijk Insider in de Release Preview en heb een 1520.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 683544 op 31-08-2017 15:37 ]

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Anoniem: 683544 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Ook niet als Insider? Ik ben namelijk Insider in de Release Preview en heb een 1520.
https://mspoweruser.com/n...ndows-10-creators-update/

Als insider kom je officieel niet verder dan Creators update, insider feature2 updates zijn alleen voor nieuwere telefoons als de 650 en 950.

• ardvark99
Anoniem: 683544 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Helaas, de 1520 heeft officieel alleen de AU branch, via insider kan deze naar CU, op eigen risico, maar feature2 alleen via een hack. Je moet dan software matig van jouw toestel bijvoorbeeld een L950XL maken. Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Lang geleden van insider naar productie gegaan, merkte dat batterij veel langer meegaat op productie met mijn Lumia950.

Eergisteren weer eens insider fast ring erop gezet, hard reset erbij...maar jeetje zeg, wat een waardeloze accuduur weer.

Hoe houden jullie dit vol??

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ardvark99 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

Helaas, de 1520 heeft officieel alleen de AU branch, via insider kan deze naar CU, op eigen risico, maar feature2 alleen via een hack. Je moet dan software matig van jouw toestel bijvoorbeeld een L950XL maken. Google maar eens.
Is dat veilig en vertrouwd (dat laatste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Anoniem: 683544 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:37:
[...]

Is dat veilig en vertrouwd (dat laatste?)
Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar ik heb zover geen negatieve verhalen gelezen. De vraag is natuurlijk hoe lang bepaalde hardware door drivers ondersteund blijven bij niet ondersteunde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Er staat weer een nieuwe build klaar, 15250:

• We fixed a regression that was introduced in build 15245 where the fingerprint reader on the HP Elite X3 did not turn on the screen. You needed to turn on the screen before you could use Windows Hello.
  • We fixed some issues where the Maps app navigation would start navigating a route and after performing a reroute, would present a list of possible routes instead of adjusting to the current route.
  • We also improved map-matching particularly for routes using ferries.
  • We fixed an issue where an app using the routing engine (e.g. Maps) would timeout on providing the route if suspended for more than 30 seconds.
  • We fixed an issue where tiles on the Start screen would occasionally be blank.
  • We fixed an issue where a VPN profile that was created via the VPN Management API would always be a dial-up profile.
  • We fixed an issue with the MDM policy used to control Build Flighting by Mobile Enterprise.
  • We fixed a couple of navigation issues when changing from highway to highway (occasionally, signposts were copied from the original highway to the destination highway) and highway to non-highway (erroneous instruction to “enter highway”).
  • We fixed a rare issue where the user’s call history was shown as corrupt after an upgrade.
What’s new:
Two factor Authentication: We are excited to announce that we’ve introduced a two factor authentication unlock mechanism for Windows 10 Mobile. With two factor unlock, an enterprise can enforce an additional security layer to their sensitive data via an MDM policy. Once two factor unlock is enabled, a phone user will have to enter a numeric pin followed by an enterprise-defined factor to unlock the phone. An example of an enterprise-defined factor is a companion device such as an NFC tag which can be used to unlock a phone using our Companion Device Framework sample app and documentation.
AppLocker Improvements: A number of customers have provided feedback on the warning prompts for apps that are blocked by enterprise policies. We’ve improved the UX and updated the MDM SyncML scripts associated with the policies. Application restrictions can be configured by either the ApplicationManagement CSP or AppLocker CSP.
VPN Improvements: In the modern corporate workplace, mobility is mainstream and secure access to corporate data via VPN has become the norm. We are bringing a range of improvements and features that enhance the reliability of VPN on Windows 10 Mobile. The key updates to our VPN capability are:
  • Lots of reliability improvements for VPN connectivity in Windows 10 Mobile.
  • IKEv2 Sleep and Power Enhancements.
  • VPN completes all pending actions before sleep and disconnects.
  • Automatic reconnection on resume.
  • Force tunneled improvements for UWP platform.
  • Proxy improvements for UWP VPN profile.
  • Enabling MMS usage when VPN is connected.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Wanneer zou het juiste moment zijn om uit de Insiderringen te stappen..m.b.t. de update ergens in oktober?
Heb geen zin om een hardreset te moeten doen om vervolgens alles weer te moeten instellen....

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
ardvark99 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:19:
Er staat weer een nieuwe build klaar, 15250:

VPN Improvements: In the modern corporate workplace, mobility is mainstream and secure access to corporate data via VPN has become the norm. We are bringing a range of improvements and features that enhance the reliability of VPN on Windows 10 Mobile. The key updates to our VPN capability are:
  • Lots of reliability improvements for VPN connectivity in Windows 10 Mobile.
  • IKEv2 Sleep and Power Enhancements.
  • VPN completes all pending actions before sleep and disconnects.
  • Automatic reconnection on resume.
  • Force tunneled improvements for UWP platform.
  • Proxy improvements for UWP VPN profile.
  • Enabling MMS usage when VPN is connected.
Eindelijk dan de goede VPN ondersteuning?

• menzo
peerke63 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:31:
Wanneer zou het juiste moment zijn om uit de Insiderringen te stappen..m.b.t. de update ergens in oktober?
Heb geen zin om een hardreset te moeten doen om vervolgens alles weer te moeten instellen....
ik gok dat RTM niet veel builds na deze is. Dus als je nu stopt, krijg je gok ik gewoon de update als de RTM naar de production ring gaat.

• ardvark99
peerke63 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:31:
Ik denk dat je verlopig in de Insider kan blijven. Zover ik weet komt er voor M10M voorlopig geen officiële Fall Creators update. Er is in ieder geval nog niets aangekondigd. Wel voor W10.
richdb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:49:
[...]
Zou er op moeten lijken, kom er alleen net achter dat de VPN die ik naar huis had ingesteld, nu niet meer werkt (over wifi en 4G). Maar ook niet op mijn laptop, maar dat kan ook aan de locatie liggen waar ik mij nu bevind....

[ Voor 27% gewijzigd door ardvark99 op 14-09-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
richdb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:49:
Niet echt... nog steeds geen SSTP support (wat trouwens een eigen Microsoft protocol is !).
Devian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:20:
Eergisteren weer eens insider fast ring erop gezet, hard reset erbij...maar jeetje zeg, wat een waardeloze accuduur weer.

Hoe houden jullie dit vol??
Ik heb de indruk dat dit eerder wisselend is... voor 15240 vond ik hem redelijk goed, vanaf 15240 eerder dramatisch, hopelijk nu met 15245 (welke aan het downloaden is) terug beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:25:
[...]

Niet echt... nog steeds geen SSTP support (wat trouwens een eigen Microsoft protocol is !).

[...]

Ik heb de indruk dat dit eerder wisselend is... voor 15240 vond ik hem redelijk goed, vanaf 15240 eerder dramatisch, hopelijk nu met 15245 (welke aan het downloaden is) terug beter _/-\o_
15250 bedoel je ;)

Edit: oh wacht, jij zit in de slow ring...die is ook zo lang niet meer gebruikt...

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 15-09-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zit inderdaad momenteel in de slow ring... enkele maanden geleden 3x m'n toestel helemaal mogen initialiseren vanwege problemen in de fast ring en dat was er teveel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 23:40
Wanneer fixen ze nou eens die bug in Edge waarbij incidenteel de mobiele weergave genegeerd wordt en je de tab moet sluiten en heropenen om een fatsoenlijke weergave te krijgen. In de feedback hub zie ik ook zo gauw dit probleem niet vermeld staan om zodoende te kunnen upvoten.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:33
@Wietsee. Da's inderdaad een erg irritante bug! Als ik Edge open, sluit ik nu eerst de (lege) tab maar, voordat ik een pagina open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Die bug ken ik niet.

• ardvark99
We worden verwend deze week, nog een nieuwe build; 15252. Hierbij de eerste vermelding van de Fall Creator voor mobiel. Dan is het wel te hopen dat ze het batterij verbruik en de Edge problemen snel gaan oplossen voordat de feature2 publiek gaan uitrollen.
  • This build includes all the improvements from KB4038788.
  • In preparation for the release of the Windows 10 Fall Creators Update, the product version number has been updated to 1709 just like PC.
  • We fixed an issue where, on powering the screen off/on, high demand for CPU could cause several apps to crash. Background processing of photos is an example of high CPU demand. In a photo shoot session, you may have seen the Camera app crash.
  • We fixed an issue with the Messaging app where conversation text was displayed incorrectly. Thanks to our Insiders that quickly highlighted this issue.
Edit: Btw, feature2 wordt zo meteen publiek uitgerold als RS3 voor mobile volgens Brandon LeBlanc op Twitter. Weinig nieuwe features dus, een hoop bug fixes die eigenlijk ook in de Creators update uitgerold kon worden. Maar goed, dat wisten we eigenlijk al...

[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 16-09-2017 01:21 ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hherrie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:16:
@Wietsee. Da's inderdaad een erg irritante bug! Als ik Edge open, sluit ik nu eerst de (lege) tab maar, voordat ik een pagina open...
Je kunt ook een tweede tab openen en dan terug naar de eerste tab. Dan springt ie wel naar de mobiele versie.

Ik heb overigens wel het idee dat deze bug er heel even uit is geweest bij een bepaalde build, maar kan me niet meer herinneren welke.

• r2504
Vanmorgen m'n 950 van de lader en meteen naar de batterij gaan kijken... 100% echter 12u 52 minuten ?

Een maand of twee geleden gaf hij nog meer dan één dag aan ?

Geen idee of het werkelijk zo slecht zal zijn met 15245 (slow ring) ?

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 14:03

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Die 13u is ervaring van het toestel, dit kun je normaal resetten door een paar keer volledig te laten leeg lopen op een normale wijze.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig ook maar een normale werk dag behaal op een volle batterij, nu ja bij veel gebruik kan ik dit wel accepteren. Zolang ik de werkdag maar kan overbruggen.

• Frieda
  • Niet online
Nee op slow ring is de batterij performance idd niet best, heb er ook last van. Een uurtje surfen en de accu is al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gisteren ben ik dus effectief ook maar aan die 12u geraakt zonder noemenswaardig gebruik (enkele foto's en WhatsApp berichten, zelfs niets gesurft). Dergelijke cijfers beginnen dus problematisch te worden en vereisen dat ik m'n telefoon overdag aan de lader laat... of ik kan na een werkdag niet meer opvolgen of er problemen zijn met de trein.

Zonet weer van de lader genomen en wederom 12u... bizar aangezien dit een tijd geleden nog 24u en meer was.

[ Voor 13% gewijzigd door r2504 op 17-09-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
r2504 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:47:
Vanmorgen m'n 950 van de lader en meteen naar de batterij gaan kijken... 100% echter 12u 52 minuten ?

Een maand of twee geleden gaf hij nog meer dan één dag aan ?

Geen idee of het werkelijk zo slecht zal zijn met 15245 (slow ring) ?
Ik zit nu op 33% en hij geeft nog 7 uur aan.
Ik heb dezelfde versie op de slow ring.

Bij mij is de accutijd eigenlijk helemaal niet zo slecht als hierboven beschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hopeloos... 11:49 daarnet en m'n telefoon toonde "Goodbye" :-(

Vanmorgen om 6u30 van de lader genomen en wat gesurft/Whatsapp op de trein.

Vanavond misschien eens naar de fast ring (of zijn daar andere grote issues ?) gaan om te kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

r2504 schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:39:
Hopeloos... 11:49 daarnet en m'n telefoon toonde "Goodbye" :-(

Vanmorgen om 6u30 van de lader genomen en wat gesurft/Whatsapp op de trein.

Vanavond misschien eens naar de fast ring (of zijn daar andere grote issues ?) gaan om te kijken of dat het probleem oplost.
Ik zou eerder eens op zoek gaan naar een nieuwe batterij, dit heeft niks meer met een slowring/fastring te maken eigenlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Ik vrees dat je gelijk hebt (aangezien het toestel ook niet warm wordt en dus nergens CPU-cycles aan het "verbranden" is) al is het bizar dat dit zo plots is gekomen ?

Ik heb echter al verschillende opmerkingen gelezen over "slechte" nieuwe batterijen... iemand een tip voor een goede leverancier voor een Lumia 950 batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 11:52

freshy98

Atari

Ik dacht dat het bij mijn 950 kwam na een Fast Ring update, maar krijg steeds meer het idee dat de batterij spontaan slecht geworden is.
En dat na minder dan 1.5 jaar.

Nog even volhouden tot komende vrijdag...

• r2504
Ik heb me ondertussen even op de fast ring gezet en de batterij duur is lichtjes gestegen (van 12 naar 14u).

Toeval of niet... het is nog steeds ver van de 24u die ik een dikke maand geleden nog zag.

Sinds ongeveer de switch werkt ook de Microsoft Health app niet meer... bij de initiele sync krijg ik steeds de melding System error: Something went wrong. Please try again later.

[ Voor 31% gewijzigd door r2504 op 28-09-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:28:
Sinds ongeveer de switch werkt ook de Microsoft Health app niet meer... bij de initiele sync krijg ik steeds de melding System error: Something went wrong. Please try again later.
Sinds vandaag blijkt dit terug te werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wietsee. schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:51:
Wanneer fixen ze nou eens die bug in Edge waarbij incidenteel de mobiele weergave genegeerd wordt en je de tab moet sluiten en heropenen om een fatsoenlijke weergave te krijgen. In de feedback hub zie ik ook zo gauw dit probleem niet vermeld staan om zodoende te kunnen upvoten.
Toch maar een report gemaakt bij de Microsoft Edge issue tracker. Upvoten is mogelijk.
Een andere bug welke ik eerder heb gerapporteerd dit jaar in April heeft de status 'Fixed, not yet flighted', dus of we ooit nog een fix gaan zien; die kans acht ik vrij klein.
Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk ook overgestapt naar Nokia met Android en krijgt mijn Nokia L930 een mooi plekje. Na het laatste nieuws gisteren ben ik er ook behoorlijk klaar mee |:( .

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 03-10-2017 20:43 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Toch maar een report gemaakt bij de Microsoft Edge issue tracker. Upvoten is mogelijk.
Een andere bug welke ik eerder heb gerapporteerd dit jaar in April heeft de status 'Fixed, not yet flighted', dus of we ooit nog een fix gaan zien; die kans acht ik vrij klein.
Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk ook overgestapt naar Nokia met Android en krijgt mijn Nokia L930 een mooi plekje. Na het laatste nieuws gisteren ben ik er ook behoorlijk klaar mee |:( .
Microsoft stopt de ontwikkeling van Edge voor Windows Phone / Mobile en is bezig de code cross-platform te maken;

Binnenkort dus Edge op Android en iOS - net als alle andere MS-apps.

(en dit is een serieus bericht, helaas...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tja en de leukste functie in Edge hebben ze gesloopt, cast to(DNLA) op mobiel is het nooit geweest, Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Het afbrokkelen gaat nu wel heel snel. Maar tot hoe lang is WM nog te gebruiken voordat ze echt de stekker eruit halen? Iemand een idee? Afspraken of deals die nog lopen waardoor ze de boel nog draaiende moeten houden?

Maar bijvoorbeeld aan app als Fitbit wordt nog actief ontwikkeld in samenwerking met Microsoft. Dat vind ik dan wel weer tegenstrijdig.

[ Voor 24% gewijzigd door richdb op 04-10-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Heeft een van jullie dan nog last van mijn aangehaalde bug? Daar ben ik wel even benieuwd naar. Ik ervaar het probleem nog dagelijks, tot mijn overstap waarschijnlijk.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Wietsee. schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:44:
Heeft een van jullie dan nog last van mijn aangehaalde bug? Daar ben ik wel even benieuwd naar. Ik ervaar het probleem nog dagelijks, tot mijn overstap waarschijnlijk.
Draai geen insider maar nog steeds last van deze bug inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
lowiesjie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Draai geen insider maar nog steeds last van deze bug inderdaad.
Dank voor je reactie, zou je 'm willen upvoten? Dit kan met je MS account.

Ik kreeg trouwens de volgende waardeloze reactie waarop ik inmiddels alweer heb gereageerd:
Thank you for providing this information about the issue. After thorough testing, we are unable to reproduce this problem in Edge mobile 15252. Please provide us with a few more sample websites where we might see the problem. Also, please let us know if refreshing the page fixes the problem for you.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 04-10-2017 09:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Wietsee. schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

Ik kreeg trouwens de volgende waardeloze reactie waarop ik inmiddels alweer heb gereageerd:

[...]
Done. Niet te geloven zo'n reactie. Feedback hub staan er meerdere meldingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
lowiesjie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Done. Niet te geloven zo'n reactie. Feedback hub staan er meerdere meldingen van.
Thanks, op de feedback hub kon ik het niet vinden.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonber
Release candidate is here: Microsoft pushes Windows 10 Mobile build 15254.1 to Fast & Slow Ring Windows Insiders

Earlier in the morning, Dona Sarkar tweeted that there would be no new builds today. Well, turns out the chief of the Windows Insider Program has had a significant change of heart. Indeed, Microsoft has just pushed out Windows 10 Insider Preview Build 15254.1 for Mobile to Windows Insiders in the Fast and Slow rings.
According to Microsoft, this build is the release candidate (what some may call the RTM candidate) for the Windows 10 Fall Creators Update for Mobile. The build includes the same fixes from build 15252, originally released about four weeks ago, as well as the fixes included in the recent KB4041676 update.
If you missed our original coverage of build 15252, we invite you to check it out by clicking here. Since Windows 10 Mobile is now in maintenance mode, build 15252 brings no new features, only including fixes for the messaging app and a fix for high CPU demand. The KB4041676 cumulative update, meanwhile, brings a long list of quality fixes.
Although the PC version is coming in one week, it still is not clear when Microsoft plans to push out the final mobile version of the Windows 10 Fall Creators Update. From today’s blog post, it also seems as though Microsoft is now oddly calling the mobile update the “Windows 10 Fall Creators Update for Mobile.” So with this build being the release candidate, we might hear an official announcement and naming soon.
For now, though, we wish you well in your downloading, and invite you to drop us a comment below to let us know how the new build experience is going for you!

Ik heb alleen een rare bug, groep in personen kan nu maar 20 personen groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Wietsee. schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

[...]
Done :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
tonber schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 05:57:

[....]

Since Windows 10 Mobile is now in maintenance mode, build 15252 brings no new features, only including fixes for the messaging app and a fix for high CPU demand. The KB4041676 cumulative update, meanwhile, brings a long list of quality fixes.

[....]
Ik denk dat het snel rustig zal worden in dit topic, het heeft zo meteen na de public release van feature2 weinig zin meer om Insider builds te gaan draaien, met alleen bugfixes. Ik ben alleen benieuwd of ze nog het Fitbit project afronden, Fitbit for Windows Track Notifications Testing (GATT Server).

Wat mij wel op viel, was dat ik van MSFT afgelopen week een melding kreeg van een engineer op een post van mij in de Feedback hub. De post ging over de camera settings in het instellingen menu, je kan alleen maar de Microsoft camera als standaard instellen, en niet de andere geinstalleerd camera apps zoals ProShot. Mijn omschrijving was naar mijn idee duidelijk genoeg, heb maar een screenshot toegevoegd. Het lijkt er op dat ze toch nog naar de feedback kijken. Of het aangepast gaat worden is natuurlijk de volgende vraag.

En het leuke is dat ik nog steeds vragen krijg van de Feedback hub, of ik W10M zou aanbevelen aan collega's: ja natuurlijk, draai hem maar in een emulator! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Ik vind anders de laatste update helemaal niet zo'n succes, telefoon loopt echt voortdurend vast. 15254.1 bevat hier ook weer oudere bugs die er in voorgaande versies uitgehaald waren, zoals dat je als je een app draait en je krijgt een notificatie binnen over een mail of berichtje oid dat dat dan leidt tot een freeze in je app. Super irritant als je lekker zit te gamen. Dus ik vraag me wel af of ze niet gewoon, naast bugfixes, ook wat rollbacks aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:55
Zonde om te zien dat dit topic doodgebloed is :'( :'(

Voor die drie andere mensen die nog een Windows Phone hebben en nog in Insiders fast/slow ring zitten: je krijgt niet de meest recente update (15254.401) kwam ik achter.. Probeer nu de suggestie in dit topic om de updates tijdelijk te pauzeren, in de hoop dat ie dan automagisch alsnog de nieuwste update binnen trekt…
Dit is zo jammer, Microsoft... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
beste-spellen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:15:
Zonde om te zien dat dit topic doodgebloed is :'( :'(

Voor die drie andere mensen die nog een Windows Phone hebben en nog in Insiders fast/slow ring zitten: je krijgt niet de meest recente update (15254.401) kwam ik achter.. Probeer nu de suggestie in dit topic om de updates tijdelijk te pauzeren, in de hoop dat ie dan automagisch alsnog de nieuwste update binnen trekt…
Dit is zo jammer, Microsoft... ;(
Niet alleen dit topic is dood gebloed, ook de andere W10M is praktisch uitgestorven.

Zoals ik hierboven in oktober vorig jaar al beschreef, heeft het geen zin meer om in de slow/fast ring te gaan zitten met W10M. Begin dit jaar is er nog een enkele release geweest, maar zo gauw het weer lukt, kan je beter in de productie of preview ring gaan zitten. Preview gebruik ik nu om de MSFT apps updates eerder te krijgen, maar eigenlijk heeft dat ook geen zin meer. Zelfs daarmee willen ze het nog mee verprutsen..

Langzaam zullen we allemaal overgaan naar een ander platform.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:57
Op een dag wordt je wakker en beseft dat je min of meer bent uitgeschreven voor wat betreft het onderwerp wm10.
Der komt gewoon te weinig nieuws en of innovatie van dat platform.
En dat betreft zowel de hardware als de software.
Op te duur is het gewoon over en uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-05-2018 08:02 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 19:14

Sex Pistols

PUNK Martin

Ik zit sinds 16 feb 2016 insider en zowel in alle laptops als Lumia 950 in de preview build. I.v.m. abonnement Office 365 home blijven zitten en zo deze apps iets eerder te krijgen dan production release. Op laptop scheelt het zeker de laatste update, 1809, wel. Sinds 03okt.heb ik die en ook de cum.updates komen tussendoor automatisch binnen. Geen problemen bij mij alleen de printer moest ik opnieuw installeren, terwijl alles goed staat volgens het rapport van de HP-printer. Heb ook een Sony Xperia Z1 compact gekocht vorige maand maar wat een systeem dat Android! Om te huilen. Ik kwam er na een paar weken achter dat je zelf helemaal geen (sub)mappen kan aanmaken in je microSD card bv!? Moet tel.toestel elke week (?!) opnieuw opstarten is het dringende advies van Sony? Google apps moeten voor de duvel en z'n ouwe moer toestemming hebben om juist te werken? En zet je er teveel uit dan werkt soms het hele toestel niet meer. Terug naar fabrieksinstellingen dan maar weer. De Microsoft Launcher werkt ook nog niet echt duidelijk/lekker en de Windows10 launcher werkt toch ook net weer niet zo als W10M maar geeft wel een mooie lay-out. Ik ga de Sony rooten middels ADB Shellkit en dan schijnt het wel mogelijk te zijn om irritante Google (systeem) apps uit te zetten en/of onzichtbaar te maken. Apps zijn verder wel oké in Android, beter ontwikkeld. Nou nog in een Windows omgeving kunnen indelen, afstellen enz.

Motorrijden is ook heel tof!

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.