Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:25

Sc0tTy

Introductie

Afbeeldingslocatie: http://store-images.microsoft.com/image/apps.21459.9007199266252364.e248ab0a-b8f2-4bab-8900-223e3b5cb7dc.6d34eebe-6299-4ce5-8f18-bd7918789055?w=100&h=100&q=100 Met Windows 10 heeft Microsoft ook het Insider programma geïntroduceerd. Hiermee kunnen geïnteresseerden een voorproefje krijgen op wat komen gaat.
Dit topic is speciaal bedoelt om het over deze voorproefjes te hebben, voor de reguliere versie van kun je hier terecht.
Neem eerst even een kijkje in de F.A.Q. hier onder voordat je een vraag stelt.

Rings

Het Insider programma is opgedeeld in 3 stromingen, de zogenoemde 'rings'. Hieronder een overzicht met alle rings en hun actuele W10M versie. Om verwarring te voorkomen: de Insider app heeft ook nog de optie Production Ring, hiermee sluit je je weer aan de productie versies van W10M

Fast Ring
Deze releases zijn weinig tot niet getest en kunnen dus (ernstige) fouten bevatten. Het is dan ook verstandig om deze niet op belangrijke toestellen te installeren. In dit topic verwachten we in dat geval ook dat je snapt waar je voor kiest.
Windows VersieRed StoneBuildnummer10.0.14295.1000

Slow Ring
Wanneer er geen gekke dingen in de Fast ring zijn gevonden, word de nieuwe build op deze Ring los gelaten. Deze builds zijn dus al getest door een aantal Insiders en de kans op bugs of problemen is hier al een stuk kleiner.
Windows VersieThresholdBuildnummer10.0.10586.218

Release Preview Ring
Hiermee krijg je fixes voor de huidige Windows Versie binnen op je telefoon. Deze zijn over het algemeen goed getest en kunnen prima op je dagelijkse toestel worden geïnstalleerd.
Windows VersieThresholdBuildnummer10.0.10586.218

Een volledig overzicht van de versies kun je vinden op Wikipedia

Let op: bij het kiezen van een ring is het niet mogelijk om te downgraden naar een 'tragere' ring. Wanneer je van bijvoorbeeld Fast naar Slow veranderd zal je toestel de zelfde build behouden en pas een nieuwe update installeren als de Slow ring is bijgewerkt. Indien je terug wilt naar een oudere build zal je gebruik moeten maken van de WDRT, hiermee wordt de telefoon leeg gegooid en een kale versie versie geïnstalleerd.

Meedoen ?

Meedoen aan het Insider programma is vrij simpel. Door de Windows Insider app op je telefoon te installeren kun je een keuze maken uit de Insider Rings. Meestal wordt er een configuratie aanpassing gedaan aan je toestel die een reboot vereist. Het kan dan 24 uur duren voordat de Windows Updater de nieuwe configuratie oppakt en de Insider build download en installeert.

Veelgestelde vragen (F.A.Q.)

V: Hoe kan ik de installatie van een W10M ongedaan maken?
A: Dit kan door de WDRT te installeren op je computer. Wanneer je je telefoon aan de computer aansluit kun je met deze tool een oude versie van Windows Phone 8 of W10M installeren (afhankelijk van je toestel). Let wel op dat je hiermee de telefoon leeg gooid.

[ Voor 120% gewijzigd door Sc0tTy op 12-04-2016 19:59 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:36
Batterij duur is voor mij eigenlijk niet eens een issue. De laatste weken heb ik behoorlijk vaak gevloekt richting mijn telefoon. Vele herstarts, Edge die gewoon hangt. Opslaan van foto dat secondes duurt. Outlook wat slecht synchroniseerd met gmail.

Ik heb het twee jaar geprobeerd, maar ga weer terug naar iOs, het kost mij een rib uit mijn lijf en zal de camera van een lumia echt gaan missen, maar dit is gewoon niet meer te doen. Ik ben geen heavy user, maar mijn god, windows 10 icm mobile is een kwelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sc0tTy
Zo alvast t.v.p. Ik heb me bij PaT aangemeld om dit topic te onderhouden :)

Heb gisteren Hello maar uitgezet op m'n 950, het is me nog net te traag en onhandig.

Heb ook nog geen changelogs voorbij zien komen bij de Insider builds, vraag me af wanneer er een update voor komt..

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:24
Sc0tTy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:25:

Heb gisteren Hello maar uitgezet op m'n 950, het is me nog net te traag en onhandig.

Heb ook nog geen changelogs voorbij zien komen bij de Insider builds, vraag me af wanneer er een update voor komt..
Hello gebruik ik ook al niet meer, maar dat heeft met met mijn bril te maken, de coating op de glazen spiegelen nogal.

Maar er zit voor de10586 weer een update aan te komen, .164:
http://www.winbeta.org/ne...le-cumulative-update-week

Hopelijk binnenkort ook voor de Redstone weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Sc0tTy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:25:

Toch zit er vaak bij de blogposts op blogs.windows.com wel een soort van Changelog bij:
https://blogs.windows.com/blog/tag/windows-insider-program/

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
GiLeX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:48:
[...]

Toch zit er vaak bij de blogposts op blogs.windows.com wel een soort van Changelog bij:
https://blogs.windows.com/blog/tag/windows-insider-program/
Sorry, ik refereerde hier specifiek naar de Hello functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:39
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:10:
Batterij duur is voor mij eigenlijk niet eens een issue. De laatste weken heb ik behoorlijk vaak gevloekt richting mijn telefoon. Vele herstarts, Edge die gewoon hangt. Opslaan van foto dat secondes duurt. Outlook wat slecht synchroniseerd met gmail.

Ik heb het twee jaar geprobeerd, maar ga weer terug naar iOs, het kost mij een rib uit mijn lijf en zal de camera van een lumia echt gaan missen, maar dit is gewoon niet meer te doen. Ik ben geen heavy user, maar mijn god, windows 10 icm mobile is een kwelling.
Niet om raar te zijn maar dit is nog wel een test versie. Gebruik dan 8.1 of zeg ik nu iets heel raars.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ShittyNL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Niet om raar te zijn maar dit is nog wel een test versie. Gebruik dan 8.1 of zeg ik nu iets heel raars.
Klopt dat is ook zo, maar ik merk nu gewoon steeds meer dat iOs gewoon meer werkt zoals ik het zou verwachten.

Ik merk het bv ook aan de xbox, kleine dingetjes op het gebuid UX die gewoon irritant zijn. Broser openen, nieuwe tabblad en vervolgens verdwijnt de adres balk. Tja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Kan deze link toegevoegd worden aan de TS: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_Mobile#Version_history ?
Die pagina geeft een mooi overzicht van alle preview versies tot nu toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
sandr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:05:
Kan deze link toegevoegd worden aan de TS: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_Mobile#Version_history ?
Die pagina geeft een mooi overzicht van alle preview versies tot nu toe :).
Was van plan het vanavond in de TS te duwen, zit nu op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Klopt dat is ook zo, maar ik merk nu gewoon steeds meer dat iOs gewoon meer werkt zoals ik het zou verwachten.

Ik merk het bv ook aan de xbox, kleine dingetjes op het gebuid UX die gewoon irritant zijn. Broser openen, nieuwe tabblad en vervolgens verdwijnt de adres balk. Tja,
Misschien je mobiel opnieuw flashen/soft reset doen.
Ik heb er niet echt problemen mee gehad, ik zit nu wel weer even op 8.1 i.v.m. met Word Flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05

Esumontere

Floep, banaan.

Lijkt me inderdaad een goede aftakking, werd allemaal wat onoverzichtelijk.

Ik heb mijn 950 momenteel nog op .107 draaien omdat die build erg goed bevalt. Ik ben een beetje angstig om naar .1004 te gaan vanwege de vele problemen die ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Berlinetta schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Misschien je mobiel opnieuw flashen/soft reset doen.
Ik heb er niet echt problemen mee gehad, ik zit nu wel weer even op 8.1 i.v.m. met Word Flow.
Allemaal teveel moeite :) En dan over een maand weer geforceerd worden richting win10 ;)

Misschien dat het tsraks wel allemaal werkt als een zonnetje, maar tot die tijd wil ik wat minder ergenis met mijn telefoon hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door mannowlahn op 07-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Esumontere schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:45:

Ik heb mijn 950 momenteel nog op .107 draaien omdat die build erg goed bevalt. Ik ben een beetje angstig om naar .1004 te gaan vanwege de vele problemen die ik gelezen heb.
Dat ligt denk ik ook aan type toestel en batch en gebruik.
Draai zelf met een 950 (Rev 2.1.1.2) de .1004 redstone build en die is hier juist beter dan de builds uit de Treshold lijn.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:10:

Je draait op een 830 als ik het goed heb begrepen? Je draait dan ook met W10M testversies op een toestel waar nog geen enkele productie-build voor beschikbaar is, je mag daardoor wat meer problemen verwachten dan degene met de productie-builds. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je het OS niet direct af mag gaan rekenen op de test-versies waarmee gedraaid wordt.

Op dit moment gebruik ik een 820 en 950 naast elkaar, eerstgenoemde met de slow .122 build, laatste met productie .107. Mocht de 820 build op het niveau komen (v.w.b. stabiliteit) van die .107 dan nog zal er een wereld van verschil blijven bestaan. Zo vlot en soepel als W10M op de 950 draait (ik vind het werkelijk Windows Phone/Mobile ongekend), zal het nooit gaan draaien op de 820 ben ik bang. Dat zal voor de 830 mogelijk niet zo heel veel anders zijn verwacht ik. En op die 950 heb ik met het verzenden en ontvangen van Gmail ingesteld op Outlook, 0 (nul) problemen, vanaf het begin dat ik de 950 in gebruik heb. Zo is elke ervaring steeds weer een andere ;)

Als je zoals jij al ervaring hebt opgedaan met andere mobile OS-en, zoals iOS, dan heb je veel meer vergelijkingservaring. Ik heb met een "echte" smartphone enkel Windows Phone/Mobile ervaringen opgedaan, vanaf versie 7. Daarvoor was het de Nokia E73 en nog een hele rits toestellen daarvoor die verre van "smart" waren.

Hoewel ik mezelf in de voet schiet met bepaalde apps, neem ik het nog steeds voor lief. Ik ben nu eenmaal Windows minded en zie dat niet snel veranderen. Ik zie de iPhones en Android wel vaak langskomen in mijn directe omgeving, want 3 van de 4 kinderen hebben er een, en de aanhang natuurlijk ook. Enkel mijn jongere zoon (24) houd het steevast bij Windows als mobiel OS. Maar die draait nog met het oude vertrouwde en degelijke (maar oh zo saaie 8.1), en wil op dit moment ook niets anders.

Ik wil alleen maar zeggen dat ieder moet doen waar hij zich het prettigst bij voelt. ieder Mobiel OS heeft wel wat. Voor Windows Mobile blijft dat eigenlijk alleen grotendeels hangen op het gemis aan apps.

Heb ik net een nieuwe action-cam om te testen, is er geen Windows Mobile app beschikbaar voor bediening via Wifi. Pak ik daarom maar een Android toestel, blijken die apps helemaal niet goed te werken, en daar klagen de gebruikers dan ook massaal over. Daar zou ik bij gebruik van enkel een Windows mobiel anders nooit zijn achter gekomen. Dus was er eerst alleen de zucht van "er is geen app beschikbaar", dan is er nu de vloek van "wat is dit voor bagger app?". Ik geef dan de voorkeur aan de zucht :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
ardvark99 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:34:
[...]
Maar er zit voor de10586 weer een update aan te komen, .164:
http://www.winbeta.org/ne...le-cumulative-update-week
Blijkbaar moeten we nu weer de "Insider Release Preview" ring gaan volgen volgens het artikel ?

Ik sta namelijk nog steeds op de slow naar aanleiding van de .122 build.
Hopelijk binnenkort ook voor de Redstone weer een update.
Waarom stopt men eigenlijk niet gewoon met TH2 ? Mij lijkt het verloren tijd aangezien de RS builds toch ook wel goeie resultaten geven of is dat wat voorbarig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
hardware-lover schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Zo is elke ervaring steeds weer een andere ;)
Op zich heb ik ook enkel positieve ervaringen op enkele kleine issue na... maar dit baart me toch ook wel enigsinds wat zorgen. We zijn ondertussen al maanden verder en Microsoft krijgt de stabiliteit duidelijk niet onder de knie (voor de ene is alles in orde, de andere heeft er de pest aan)... en als ik alle klachten lees is er ook totaal geen logica in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy

Je kan je telefoon dan gewoon op Release Preview ring zetten. Je krijgt dan geen Red Stone updates maar updates van jr huidige stroom. In dat geval zal je naar .122 gaan.

Daar is zover ik weet niets mis mee, draai die zelf ook op m'n 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:07:
[...]

Blijkbaar moeten we nu weer de "Insider Release Preview" ring gaan volgen volgens het artikel ?

Ik sta namelijk nog steeds op de slow naar aanleiding van de .122 build.

[...]

Waarom stopt men eigenlijk niet gewoon met TH2 ? Mij lijkt het verloren tijd aangezien de RS builds toch ook wel goeie resultaten geven of is dat wat voorbarig ?
Ik vermoed dat de TH2 branch zo meteen gebruikt gaat worden als officiële release van W10M, ook voor de oudere Lumia's. En ik neem ook aan dat de fixes in TH2 ook geïmplementeerd gaan worden in de RS releases. Als ze het goed oppakken moet dat niet zoveel werk kosten. Het verschil is de nieuwe functionaliteiten die in de RS build's zitten.

Dus tot de officiële release van W10M (soon, deze maand??) zullen ze tijd steken om de TH2 builds te verbeteren. Daarna wordt alles in RS gestoken, met eventuele kleine fixes in TH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Ik vermoed dat de TH2 branch zo meteen gebruikt gaat worden als officiële release van W10M, ook voor de oudere Lumia's. En ik neem ook aan dat de fixes in TH2 ook geïmplementeerd gaan worden in de RS releases. Als ze het goed oppakken moet dat niet zoveel werk kosten. Het verschil is de nieuwe functionaliteiten die in de RS build's zitten.

Dus tot de officiële release van W10M (soon, deze maand??) zullen ze tijd steken om de TH2 builds te verbeteren. Daarna wordt alles in RS gestoken, met eventuele kleine fixes in TH2.
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
hardware-lover schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Je draait op een 830 als ik het goed heb begrepen? Je draait dan ook met W10M testversies op een toestel waar nog geen enkele productie-build voor beschikbaar is, je mag daardoor wat meer problemen verwachten dan degene met de productie-builds. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je het OS niet direct af mag gaan rekenen op de test-versies waarmee gedraaid wordt.

Op dit moment gebruik ik een 820 en 950 naast elkaar, eerstgenoemde met de slow .122 build, laatste met productie .107. Mocht de 820 build op het niveau komen (v.w.b. stabiliteit) van die .107 dan nog zal er een wereld van verschil blijven bestaan. Zo vlot en soepel als W10M op de 950 draait (ik vind het werkelijk Windows Phone/Mobile ongekend), zal het nooit gaan draaien op de 820 ben ik bang. Dat zal voor de 830 mogelijk niet zo heel veel anders zijn verwacht ik. En op die 950 heb ik met het verzenden en ontvangen van Gmail ingesteld op Outlook, 0 (nul) problemen, vanaf het begin dat ik de 950 in gebruik heb. Zo is elke ervaring steeds weer een andere ;)

Als je zoals jij al ervaring hebt opgedaan met andere mobile OS-en, zoals iOS, dan heb je veel meer vergelijkingservaring. Ik heb met een "echte" smartphone enkel Windows Phone/Mobile ervaringen opgedaan, vanaf versie 7. Daarvoor was het de Nokia E73 en nog een hele rits toestellen daarvoor die verre van "smart" waren.

Hoewel ik mezelf in de voet schiet met bepaalde apps, neem ik het nog steeds voor lief. Ik ben nu eenmaal Windows minded en zie dat niet snel veranderen. Ik zie de iPhones en Android wel vaak langskomen in mijn directe omgeving, want 3 van de 4 kinderen hebben er een, en de aanhang natuurlijk ook. Enkel mijn jongere zoon (24) houd het steevast bij Windows als mobiel OS. Maar die draait nog met het oude vertrouwde en degelijke (maar oh zo saaie 8.1), en wil op dit moment ook niets anders.

Ik wil alleen maar zeggen dat ieder moet doen waar hij zich het prettigst bij voelt. ieder Mobiel OS heeft wel wat. Voor Windows Mobile blijft dat eigenlijk alleen grotendeels hangen op het gemis aan apps.

Heb ik net een nieuwe action-cam om te testen, is er geen Windows Mobile app beschikbaar voor bediening via Wifi. Pak ik daarom maar een Android toestel, blijken die apps helemaal niet goed te werken, en daar klagen de gebruikers dan ook massaal over. Daar zou ik bij gebruik van enkel een Windows mobiel anders nooit zijn achter gekomen. Dus was er eerst alleen de zucht van "er is geen app beschikbaar", dan is er nu de vloek van "wat is dit voor bagger app?". Ik geef dan de voorkeur aan de zucht :)
Het betreft een 830 ja en ik weet ook wel dat de final edition heus wel wat beter zal draaien. Maar het gaat mij nog niet eens op de bugs maar gewoon de kleine finishing touches in het OS zelf.

Iemand toevoegen aan je adresboek, je moet eerst naar people gaan, lukt je niet als je bv telefoon app opent, of in whatsapp. In iOs kan dat wel. Omslachtig!

Het laden van foto's in de foto app, waarom gaat dit zo tergend langzaam, is niet echt een bug denk ik.

Dan wat betreft de apps. Maar ik denk dat deze windows niet de markt zal keren, in tegendeel, dit is de laatste stuiptrekking van MS mbt mobile. Die developer zijn ze kwijt, met de komst van xamarin zal het wellicht wat meer apps kunnen brengen, maar ik ben bang dat deze markt gewoon klein blijft.

Nog zo'n ding wat ik mij serieus een beetje kwaad over maak. Ik weet dat het niet meteen windows mobile issue is, maar waarom werkt dat miracast/ wireless display zo ontzettend ruk op windows? Dat is bv voor mij al een reden om terug naar ios en airplay te gaan. Dit bedoel ik dus met die kleine dingen. Ik kan best leven met gebrek aan app, apps als faceswap omdat .net dat niet ondersteund of andere leuke gimmicks. Maar waar is MS nou mee bezig?

Oh en belasting aangifte doen? Kan je lang wachten op een windows app, snap ik ook wel gezien aantal gebruikers. Het is dat de ing eindelijk met een kwam toen voor win 8 anders was ik toen al terug gegaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik als .Net developer en mobile developer had zo de hoop dat dit een succes zou worden. En ja ik weet het, hij is nog niet officieel uit, maar gooi de boel open. Gooi marketplace in xbox open, ze missen het momentem en dat krijgen ze niet meer terug denk ik.

Dit alles wordt gewoon gevoegd door een hoop telleurstelling omdat ik grote verwachtingen had, maar ik ga niet jaren wachten totdat het misschien een keer wel werkt zoals anderen voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Iemand toevoegen aan je adresboek, je moet eerst naar people gaan, lukt je niet als je bv telefoon app opent, of in whatsapp. In iOs kan dat wel. Omslachtig!
In de telefoon app staat een link naar de People app... behalve op de Dial-tab... hier kan je gewoon Windows-icoon drukken en dan People (ik vermoed dat die wel op je start scherm staat). Om dergelijke dingen (1extra toets indrukken) "omslachtig" te noemen vind ik er wel wat over...
Het laden van foto's in de foto app, waarom gaat dit zo tergend langzaam, is niet echt een bug denk ik.
Is gewoon instant op m'n 930.
Dan wat betreft de apps. Maar ik denk dat deze windows niet de markt zal keren, in tegendeel, dit is de laatste stuiptrekking van MS mbt mobile. Die developer zijn ze kwijt, met de komst van xamarin zal het wellicht wat meer apps kunnen brengen, maar ik ben bang dat deze markt gewoon klein blijft.
Iedere dag zie ik nieuwe UWP apps verschijnen op WMPoweruser... als bedrijf zou je haast gek zijn als je een Windows 10 applicatie maakt die niet gebruik maakt van de UWP mogelijkheden.
Oh en belasting aangifte doen? Kan je lang wachten op een windows app, snap ik ook wel gezien aantal gebruikers.
In Belgie is dat zo complex dat je dat absoluut niet via een app wil doen :-)
ik als .Net developer en mobile developer had zo de hoop dat dit een succes zou worden.
Ga je dan stoppen met Windows 10 development ? Vermoedelijk niet... en als je dan verder doet zou het niet logisch zijn geen UWP app te maken... het blijft een win-win hoe je het ook bekijkt, maar het gaat meer tijd vragen dat gehoopt (het momentum is een beetje vervlogen, maar er is geen alternatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05

Esumontere

Floep, banaan.

GiLeX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Dat ligt denk ik ook aan type toestel en batch en gebruik.
Draai zelf met een 950 (Rev 2.1.1.2) de .1004 redstone build en die is hier juist beter dan de builds uit de Treshold lijn.
Punt is dat het mijn 'daily driver' is en dat ik 't me niet kan veroorloven om erg instabiele builds te draaien. Ik wacht altijd even af hoe de stabiliteit van de build is (uit forum-posts e.d.) voordat ik 'm flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
r2504 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:43:
[...]

In de telefoon app staat een link naar de People app... behalve op de Dial-tab... hier kan je gewoon Windows-icoon drukken en dan People (ik vermoed dat die wel op je start scherm staat). Om dergelijke dingen (1extra toets indrukken) "omslachtig" te noemen vind ik er wel wat over...
Ik kijk dan scheel want ik zie wel Phone Book. Ik Klik daarop, nieuwe app wordt geopend met history open waar ik onderaan Phonebook en kan zoeken naar een persoon, niet toevoegen. Ja dit is omslachtig en dit is dus precies hetgeen waarom ik dus iOs prefereer. Tuurlijk een klikje hier of daar, is niet het grootste drama. Maar uiteindelijk zorgt dat wel voor de algehele ervaring. Met WIn10 mobile heb ik steeds het idee dat ik er tegen moet vechten ipv dat het voelt als kakken zonder douwen.

Ik ga mijn tijd idd niet meer investeren in frontend van windows nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Nog zo'n ding wat ik mij serieus een beetje kwaad over maak. Ik weet dat het niet meteen windows mobile issue is, maar waarom werkt dat miracast/ wireless display zo ontzettend ruk op windows? Dat is bv voor mij al een reden om terug naar ios en airplay te gaan. Dit bedoel ik dus met die kleine dingen. Ik kan best leven met gebrek aan app, apps als faceswap omdat .net dat niet ondersteund of andere leuke gimmicks. Maar waar is MS nou mee bezig?

Oh en belasting aangifte doen? Kan je lang wachten op een windows app, snap ik ook wel gezien aantal gebruikers. Het is dat de ing eindelijk met een kwam toen voor win 8 anders was ik toen al terug gegaan.

[knip]
Ik ga niets verdedigen of goedpraten hoor, begrijp me goed. Maar als ik wat lees wat ik anders ervaar dan deel ik de info wel vanzelfsprekend.

Ik kan iemand via de Phone-app (nummer waarop contact is geweest), wel meteen toevoegen aan het adresboek. Gaat via het icoontje aan de rechterzijde wat achter het nummer staat?

Het laden van foto's via de standaard foto app gaat werkelijk bloedsnel op de 950, veel sneller kan eigenlijk niet?

Faceswap staat in de appstore en werkt?

Met miracast/wireless display heb ik geen ervaring, met airplay wel en dat gaat goed hier.

M.b.t. die belastingdienst app, dat gemis is op dit moment misschien minder groot dan lijkt.
Remember de opmerking over de zucht en de vloek die ik maakte?

Mijn jongste studerende dochter met haar Android kan niets met de app omdat ze haar studiekosten niet op kan geven binnen de app. Mijn oudste zoon met zijn iPhone kan er niets mee omdat de bouwdepot gegevens niet geladen kunnen worden. Ze kunnen beiden dus niet anders dan terug te vallen op de online opgave ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Esumontere schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Punt is dat het mijn 'daily driver' is en dat ik 't me niet kan veroorloven om erg instabiele builds te draaien. Ik wacht altijd even af hoe de stabiliteit van de build is (uit forum-posts e.d.) voordat ik 'm flash.
Het is ook mijn daily driver en ik gebruik deze ook zakelijk.
Incl display dock op het werk en dat werkt prima zonder problemen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36

precies de rede waarom ik op .107 blijf hangen. Die bevalt me meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:51:
[...]

Kijk ik dan scheel want ik zie wel Phone Book. Ik Klik daarop, nieuwe app wordt geopend met history open waar ik onderaan Phonebook en kan zoeken naar een persoon, niet toevoegen.
Nee, je ziet niet scheel... ik had blijkbaar niet verder gekeken dat je daar inderdaad niet kan toevoegen.

Ondanks dat lijkt dit me een minor issue... er zijn nog genoeg andere dingen die meer fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20

SED

Even maar terug naar de fast ring..
Ik heb mijn Lumia 550 nu als toestel op de Redstone .1004 build gezet. Werkt eigenlijk prima. Soepel en vlot al moet je voor een app als Whatsapp of Health een paar seconden wachten op het tonen van het beeld. Enige minpunt tot op heden is het tot twee keer toe vastlopen van glimp wat zelfs een soft reset nodig maakte. Nu glimp maar uitgeschakeld. Als ik er weer een update voor zien verschijnen zal ik het wel weer activeren.
Wel alles schoon geinstalleerd met meest recente firmware. Wat me in ieder geval opvalt is dat een opeenvolging van preview versies toch wat vreemde effecten geeft op sommige apps.In mijn 950 was dat erg opvallend. Functionaliteit ontbreekt of werkt niet perfect. Na een schone installatie is al dat soort ongein verdwenen. Kortom, als je de tijd neemt voor een schone start voorkom je veel rare zaken.
De verassend soepele werking van een toestel van 118 euro is verbluffend. Daar zijn ze prima mee bezig. De rommelige en verouderde interface van een ios verbleekt volkomen bij de heldere structuur windows mobile ( al was dat ook in 8.1 al zo)
Leuke stappen vooruit dus. ben benieuwd naar de volgende redstone build.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
r2504 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Nee, je ziet niet scheel... ik had blijkbaar niet verder gekeken dat je daar inderdaad niet kan toevoegen.

Ondanks dat lijkt dit me een minor issue... er zijn nog genoeg andere dingen die meer fout zitten.
Er is wel vaker iets dat ik denk, man man man, waarom zo omslachtig. Dit is gewoon een van die dingen. ik kan er met de pet niet bij dat dit nou niet even slimmer opgelost is. Het is een telefoon, dus dan registreer je nummers, allemaal elementaire zaken. En daar kan ik me dan kwaad over maken. kijk als MS een probleem had met hardware oid, dan kon ik het nog wel begrijpen. Maar we praten hier over zaken die een junior UX designer nog zou overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:32:
[...]
Er is wel vaker iets dat ik denk, man man man...
En doe je dan wel de suggestie via Uservoice?
Zeker voor Insider Build is dat wel zo mooi wanneer je dat doet.
Klagen, terecht of onterecht, kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tweaker1234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:36:
[...]

En doe je dan wel de suggestie via Uservoice?
Zeker voor Insider Build is dat wel zo mooi wanneer je dat doet.
Klagen, terecht of onterecht, kan iedereen.
:| Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Ik kan toch echt wel vanuit de history een nummer toevoegen aan mijn contacten.... Rechts langs het nummer die in je history staat, heb ik een icoontje die - als ik er op klik - een nieuwe contactpersoon aanmaakt, zonder dat ik naar de people-hub moet gaan...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
[...]

Klopt. Vanuit je telefoon geschiedenis kun je heel gemakkelijk een contact aanmaken. Maar ook vanuit Whatsapp. Net geprobeerd in een groep: bericht van onbekend contact ingedrukt houden en je krijgt een aantal mogelijkheden. Waaronder 'nieuw contact aanmaken' en 'toevoegen aan bestaand contact'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
muffstuff schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:32:
[...]

Maar we praten hier over zaken die een junior UX designer nog zou overzien.
Misschien, misschien niet... waar stopt het hé... wil je in de Foto app dan ook een contact kunnen toevoegen ?

Ik vind het bijvoorbeeld erger dat mijn Time pickers nog steeds AM/PM tonen ondanks m'n regional settings, dat Groove nog steeds "Diverse artisten" laat zien in plaats van de artist naam, ... kortom er zijn nog tal van UX bugs... die van jou zit in een UX nice to have categorie wat nog een stapje lager is.

Hopelijk lost Microsoft beide op... maar eerst moet het OS stabiel zijn op ALLE toestellen... Windows 10 Mobile moet de wijde wereld in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik lees hier over het niet kunnen toevoegen van een nieuw contact via de telefoon app.

Als je het nummer intypt (toetsenblok) krijg je toch een "opslaan" icoontje onder het nummer?

Ik wel tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
GiLeX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Het is ook mijn daily driver en ik gebruik deze ook zakelijk.
Incl display dock op het werk en dat werkt prima zonder problemen bij mij.
Same here!
Ook mijn daily en ook zakelijk (lumia 930).

Werkt prima want anders had ik of meteen weer terug gegaan naar 8.1 of omgeruild met een iPhone welke hier de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

@Sc0tTy:

Zou mooi zijn als je een tabel kan maken met de verschillende ringen met build en datum en welke firmware voor welke build beschikbaar is. Ik weet het, Microsoft maakt het lastig, dus een ingewikkelde tabel, maar een veel vragen gaan steeds weer over welke build heeft welke firmware op welke ring enzv...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sc0tTy
Swerfer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:41:
@Sc0tTy:

Zou mooi zijn als je een tabel kan maken met de verschillende ringen met build en datum en welke firmware voor welke build beschikbaar is. Ik weet het, Microsoft maakt het lastig, dus een ingewikkelde tabel, maar een veel vragen gaan steeds weer over welke build heeft welke firmware op welke ring enzv...
Yes dat was mijn idee :)

Per ring een uitleg van wat de ring inhoud en welke build er nu actief is. Daarnaast wil ik ook een FAQ bij houden zodat we daar naar kunnen refereren als gebruikers dezelfde vragen stellen.
Wil ook nog iets met changelog doen, even kijken hoe ik dat er netjes in fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
L1520
.122

Om nog even terug te komen op het steeds vaker niet willen werken van m'n speakertje boven m'n scherm tijdens een telefoongesprek, whatsapp weer koeienletters vertoond en het niet meer willen werken van BT ben ik zojuist weer terug gegaan naar 8.1. Vervolgens Windows Insider weer geinstalleerd en hij is nu de laatste update (.122) opnieuw aan het downloaden/voorbereiden. Op hoop van zegen dat nu m'n problemen verleden tijd zijn. Heb nog heel geen zin om een ander toestel te halen (als het speakertje hardwarematig defect is). De L1520 bevalt me nog steeds uitermate na 23 maanden.

Bevindingen worden uiteraard hier gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Huh... ik heb me vanmiddag van de slow naar de release preview build gezet (raar maar ik moest niet herstarten) en nu komt hij plots vertellen dat er een restart moet gebeuren en is hij al enkele minuten bezig met het tandwieltje ?

Ik stond op .122 ... waar ga ik nu uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:23:
Huh... ik heb me vanmiddag van de slow naar de release preview build gezet (raar maar ik moest niet herstarten) en nu komt hij plots vertellen dat er een restart moet gebeuren en is hij al enkele minuten bezig met het tandwieltje ?

Ik stond op .122 ... waar ga ik nu uitkomen ?
Als je overschakelt van slow naar release preview dan volgt er een;

- Insider Release Preview configuration Update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Inderdaad... is nu alle apps nog aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:32:
Inderdaad... is nu alle apps nog aan het updaten.
Het blijft hier .122 na overschakelen van Slow naar Release preview insider mode en er wordt geen enkele app bijgewerkt op mijn 820. Nu stond er al niet heel erg veel aan apps op, dus wat die jouwe nu aan het bijwerken is aan apps maak ik in ieder geval niet mee nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
In de Store zag je niets bij de Updates... maar in de app lijst zag je het wel (heb ik trouwens al gehad bij iedere update).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sc0tTy
Zo eerste TS aanpassingen zijn gedaan (hij is nog wel WIP maar ik dacht laat ik alvast een keer op submit rammen :+)

Ideeën en toevoegingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Steeds meer en meer geruchten beginnen de kop op te steken over een eventuele officiële release in maart.

Niet dat ik als 1320 gebruiker daar iets aan zal hebben omdat deze net buiten de boot valt.....als ik de dorpsroddels mag geloven.

[ envy modus on ]
Aan de andere kant denk ik niet dat ik daar nu direct zo rouwig om ben gezien de huidige staat......
[ envy modus off ] 😉

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik draai op dit moment build 10.0.14267.1004 op mijn 950.
Deze build draait bij mij goed met ( voor mij ) minimale niet storende bugs.

De enige bug die vervelend is dat de telefoon in lock stand blijft, je ziet de tijd lopen en appjes binnen komen op je scherm maar ik kan deze dan niet ontgrendelen. De telefoon word ook warm alsof je en game aan het spelen bent, uitzetten ( of restart ) is de enige oplossing hoe als je hier te lang mee wacht zal je zien dat je batterij flink wat heeft verloren. ( voor wat ik vertellen was dit laatst ongeveer 30% in een uur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Wat betreft de Ringen in de TS, jullie missen er nog 1, namelijk de "Production Ring". De verschillende ringen worden hier goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
PaT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:17:
Wat betreft de Ringen in de TS, jullie missen er nog 1, namelijk de "Production Ring". De verschillende ringen worden hier goed uitgelegd.
Yes maar dat is geen Insider Ring, dat is gewoon de normale Ring. Vandaar dat ik hem er niet in heb gezet maar dat kan wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Sc0tTy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Yes maar dat is geen Insider Ring, dat is gewoon de normale Ring. Vandaar dat ik hem er niet in heb gezet maar dat kan wel hoor.
Uit het artikel dat ik linkte
De production ring geeft je net wat eerder toegang tot Windows 10 releases, applicaties en drivers dan de rest van de wereld, met een minimum aan risisco van bugs. Dit zijn de builds die het grote publiek (zij het wat later) ook gewoon zullen ontvangen.
Op dit moment is dit ook de ring die je zult moeten selecteren om eventuele Firmware updates te kunnen ontvangen (die mogelijk maandelijks te verwachten zullen zijn) voor toestellen de Lumia 950/XL en 550. Mogelijk komen die in de toekomst nog naar een hogere Insider ring, maar dat is op dit moment nog niet duidelijk.
Volgens mij dus wel een insider ring, maar dan voor watjes mensen die minimaal risico willen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
Misschien handig om erbij te vermelden dat de Fast Ring (voor nu) alleen gebruikt wordt voor stock W10m (550, 650, 950(XL)) foons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

St00mwals schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:29:
Misschien handig om erbij te vermelden dat de Fast Ring (voor nu) alleen gebruikt wordt voor stock W10m (550, 650, 950(XL)) foons?
De fast ring is idd nu voorlopig voor de w10m native telefoons met alleen redstone (RS1) builds.
Dit zal weer veranderen na de officiele release van w10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zonet een update gehad van "Get Started"... officiele release lijkt dus wel op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PaT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:17:
Volgens dat artikel zouden er inderdaad 4 keuzes zijn via Windows Insider, ik zie er echter toch "maar" drie staan binnen Insider. De vierde keuze zou zijn om terug te gaan naar Production, maar dan verlaat je de Insider mode.

https://blogs.windows.com...-preview-build-10586-107/
Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/medium/public/field/image/2016/02/insider-releasepreview.jpg?itok=c7ISgKQG

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ahh bedankt voor de toelichting. Dat wist ik niet. Ik baseerde mij op dat artikel. Geschreven door zo'n beetje de grootste Windows Mobile fan van Nederland, dus ik ging er van uit dat het klopte. Blijkbaar is hij toch ook menselijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 12:14
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:50:
Volgens dat artikel zouden er inderdaad 4 keuzes zijn via Windows Insider, ik zie er echter toch "maar" drie staan binnen Insider. De vierde keuze zou zijn om terug te gaan naar Production, maar dan verlaat je de Insider mode.
PaT schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:20:
Indien je terug wilt naar een oudere build zal je gebruik moeten maken van de WDRT, hiermee wordt de telefoon leeg gegooid en een kale versie versie geïnstalleerd.
Bovenstaande quotes suggereren het een en ander, maar is er iemand die weet hoe ik, als ik nu in de Release Preview ring ga zitten, naar de echte release ga wanneer die uitkomt (hopelijk nu echt binnen een maand)?
Met WDRT, of heel eenvoudig door naar de production ring te gaan?
Edit: of wellicht een factory reset in het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:50:
[...]

https://blogs.windows.com...-preview-build-10586-107/
[afbeelding]
Volgens mij is de production ring bedoelt om op de huidige release te blijven, je krijgt dan geen updates meer, vooral bedoelt om firmware binnen te kunnen halen, maar je bent dan nog steeds insider. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:34:
[...]
Volgens mij is de production ring bedoelt om op de huidige release te blijven, je krijgt dan geen updates meer, vooral bedoelt om firmware binnen te kunnen halen, maar je bent dan nog steeds insider. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Mijn praktijkervaring is dat ik op de 950 XL begin februari de laatste firmware update heb ontvangen, redelijk snel daarna kwam de .107 Production build als update. Alles dus in Production, nooit aangemeld voor Windows Insider op dat toestel. Met een 820 draai ik wel in diverse Insider modes, puur als test-apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 08:32

MarvinJames

Theatermaker

Ik krijg zojuist een update van de "Get Started" en "Microsoft Phone" apps. Voor de volledigheid: ik draai op 10.10586.107.

Heeft Windows 10 Mobile ook een mogelijkheid om te zien wat de fixes of aanpassingen in deze updates zijn? Bij de iPhone kon je altijd een lijstje zien van wat de update precies inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat je niet kunt zien wat er geüpdate is en wanneer is een groot gemis van de Windows Store... :'(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klopt helemaal. Bij W8P was dit via downloads altijd nog te zien welke apps het laatste binnen waren gekomen/bijgewerkt, maar bij W10M heb ik die mogelijkheid nog nergens kunnen ontdekken. Ik verwacht dat dit echt nog wel gaat komen. Gewoon een klik op een app in het update-overzicht die je vervolgens terug brengt naar de store-info zodat je daar de update info kunt lezen. Zo lastig te implementeren lijkt me dat niet?
Dezelfde build nu beschikbaar als update voor zowel Production en niet fast Ring gebruikers; blmp in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

http://www.neowin.net/for...nd-release-preview-rings/

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2016 19:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
.164 staat er hier op. Eerste wat ik merkte is dat m'n Favorites tile (favorieten personen) was verdwenen

God wat zijn die ronde profile pictures nogsteeds lelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Met dat laatste ben ik het wel heul er hardgrondig eens :(

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GiLeX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:46:
[...]

De fast ring is idd nu voorlopig voor de w10m native telefoons met alleen redstone (RS1) builds.
Dit zal weer veranderen na de officiele release van w10m
Dat wist ik niet. Mijn 930 stond al eventjes geconfigureerd op fast ring en draaide build 107, terwijl ik hier allerlei hogere versies voorbij zie komen. Net teruggezet naar slow ring en prompt komt 164 binnen. Die is ook naar retail uitgerold dus stabiliteit zal in orde zijn.

Mijn belangrijkste issue op 107 is dat het toestel regelmatig op 4g zit terwijl er Wifi beschikbaar is. Handmatig selecteren van netwerk levert meestal de melding op dat het toestel nu niet kan connecten. Herstarten lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Kijk, hier komt 164 ook binnen op de L920 (was 107) :)

Draait als een zonnetje 8)

[ Voor 31% gewijzigd door __Erik__ op 08-03-2016 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Fixes in .164:
  • Faster saving of screenshots
  • Smoother video playback
  • Opening of PDF files in Edge improvements
  • Improvements for the reliability of app notifications, including text messages and alarms not ringing as scheduled.
  • Improvements for text message backup to reduce data and battery usage.
  • Fixes for Microsoft Edge with address bar suggestions showing late or persisting during navigation, “Close all tabs” not closing all tabs, and Word * Flow on the address bar not functioning as expected.
  • Fix for a problem where the Microsoft account was not detected by the Outlook Mail, Outlook Calendar and People app. Attempting to add a new contact in this state caused the People app to crash for some users.
  • Fix for a problem that caused the Wi-Fi connection to temporarily switch off after prolonged use for some users.
  • Fix for a problem that caused first-party app updates to fail to install successfully for some users, leaving the apps in state where they cannot be launched.
  • Improvements for battery usage, Bluetooth connectivity, and OS reliability.
Bron
Ik merk zelf geen enkel verschil met de .122 (L950 Dual Sim @ Slow Ring), maar ik herkende ook geen enkele bug die in dit lijst je staat, dus dat verbaast met niet zoveel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Hmmm net mijn Lumia 925 gereboot, omdat hij .164 gedownload had, maar nu krijg ik een sad smiley face tijdens het booten.
Hij heeft de gears wel doorlopen, maar niet de stappen die daarna komen....

Vermoedelijk moet ik dus helemaal terug naar 8.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 15:02
sandr schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:10:
Fixes in .162:
  • Faster saving of screenshots
  • Smoother video playback
  • Opening of PDF files in Edge improvements
  • Improvements for the reliability of app notifications, including text messages and alarms not ringing as scheduled.
  • Improvements for text message backup to reduce data and battery usage.
  • Fixes for Microsoft Edge with address bar suggestions showing late or persisting during navigation, “Close all tabs” not closing all tabs, and Word * Flow on the address bar not functioning as expected.
  • Fix for a problem where the Microsoft account was not detected by the Outlook Mail, Outlook Calendar and People app. Attempting to add a new contact in this state caused the People app to crash for some users.
  • Fix for a problem that caused the Wi-Fi connection to temporarily switch off after prolonged use for some users.
  • Fix for a problem that caused first-party app updates to fail to install successfully for some users, leaving the apps in state where they cannot be launched.
  • Improvements for battery usage, Bluetooth connectivity, and OS reliability.
Bron
Ik merk zelf geen enkel verschil met de .122 (L950 Dual Sim @ Slow Ring), maar ik herkende ook geen enkele bug die in dit lijst je staat, dus dat verbaast met niet zoveel :+.
Browser gedeelte merkte ik wel gelijk. Ga hem vanavond ook op mijn lumia 520 installeren, die werd met de vorige build aanzienlijk stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Installed op een L920, zullen zien hoe de patch mbt batterylife is. de L920 wordt iig niet meer warm als het idle is, dus dat is qua energy usage al een big plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
•Opening of PDF files in Edge improvements

Maar helaas nog steeds niet kunnen printen..... Ik snap niet dat MS dat niet ergens inbouwt, of in Edge, of id hun Eigen standard PDF reader.... Je moet toch kunnen printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
MrDirect schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:49:
•Opening of PDF files in Edge improvements

Maar helaas nog steeds niet kunnen printen..... Ik snap niet dat MS dat niet ergens inbouwt, of in Edge, of id hun Eigen standard PDF reader.... Je moet toch kunnen printen?
Is er eigenlijk ondersteuning voor het printen naar een netwerkprinter naar een LP poort?

Als ik nml in windows (pc) mn printer toevoeg is het nml op IP en dan pas ik de poort aan naar LP2..

Kan dat eigenlijk ook in de gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Die insider build loopt kwa build-nummer voor en krijgt dus niet die .164, terwijl die dus niet alle bugfixes heeft? Klopt dat? Want die laatste vind ik namelijk niet echt top, maar 164 ziet er wel aardig uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Martinspire schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:23:
Die insider build loopt kwa build-nummer voor en krijgt dus niet die .164, terwijl die dus niet alle bugfixes heeft? Klopt dat? Want die laatste vind ik namelijk niet echt top, maar 164 ziet er wel aardig uit.
164 heeft voor mij in ieder geval in Edge irritante bugs opgelost. Zo had ik regelmatig dat bij openen van de app, de suggestie-overlay bleef plakken (na een eerdere update was dit al beter, maar nog niet perfect), en als ik dan direct naar google.nl ging, kreeg ik vaak niet het toetsenbord naar voren wanneer ik de search-input aantikte. Ik moest bijna altijd de pagina eerst refreshen voor ik kon typen. Dat lijkt nu allemaal verleden tijd!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipe4ever
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 13:23
In edge op build 10.0.14267.1004 zijn gelukkig heel veel problemen mee opgelost vergeleken met build 10586

Weet iemand of er binnenkort nog een nieuwe redstone build komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
De update naar .164 heeft er bij mij ook voor gezorgd dat m'n lockscreen notifications gereset zijn. Deze moest ik opnieuw configureren.

Via de feedback app maar even bij Microsoft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Zoals beloofd zou ik nog een update plaatsen mbt BT, microfoon probleem van mijn L1520.

Microfoon probleem is duidelijk, als de ander mij niet verstaat aan de andere kant van de lijn dan moet ik iets onder de windows toets drukkken waarna de microfoon wel contact maakt. Dit heeft dus niks met software matig te maken (helaas is m'n toestel net 24 maanden en 6 dagen...)

BT probleem lijkt voor als nog opgelost nadat ik terug ben gegaan naar 8.1 en vervolgens opnieuw .122 (inmiddels .164) erop heb gezet. Dit probleem was dus wel softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoadRunnerRik schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:31:
Zoals beloofd zou ik nog een update plaatsen mbt BT, microfoon probleem van mijn L1520.

Microfoon probleem is duidelijk, als de ander mij niet verstaat aan de andere kant van de lijn dan moet ik iets onder de windows toets drukkken waarna de microfoon wel contact maakt. Dit heeft dus niks met software matig te maken (helaas is m'n toestel net 24 maanden en 6 dagen...)

BT probleem lijkt voor als nog opgelost nadat ik terug ben gegaan naar 8.1 en vervolgens opnieuw .122 (inmiddels .164) erop heb gezet. Dit probleem was dus wel softwarematig.
Ik link even naar een oude reactie van mij betreffende hetzelfde euvel, het was destijds met een bepaalde instelling op te lossen. Helaas weet ik niet meer welke dat was en omdat dat toestel inmiddels op de plank ligt, in broken glass uitvoering, kan ik het nog steeds niet nakijken nu.

hardware-lover in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 1520"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
Gisteren een reset uitgevoerd op mijn L830, zat toen nog op de .122 en sindsdien is Glance geheel verdwenen. Het staat nog wel aan en na 15min gaat die uit, maar kan niks meer aan de settings doen.
Na de update die ik vandaag heb gedaan én een store update van Glance zijn de settings nog steeds weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
NeFoRcE schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:26:
[...]

164 heeft voor mij in ieder geval in Edge irritante bugs opgelost. Zo had ik regelmatig dat bij openen van de app, de suggestie-overlay bleef plakken (na een eerdere update was dit al beter, maar nog niet perfect), en als ik dan direct naar google.nl ging, kreeg ik vaak niet het toetsenbord naar voren wanneer ik de search-input aantikte. Ik moest bijna altijd de pagina eerst refreshen voor ik kon typen. Dat lijkt nu allemaal verleden tijd!
Je kunt Google ook als standaardzoekmachine instellen. Surf naar Google.nl en navigeer vervolgens naar je Edge instellingen om de zoekmachine aan te passen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na (bijna) een dag met 164 meen ik dat ik wel iets van de verbeterde Bluetooth connectivity merk. Ik gebruik een Fitbit Charge HR en background syncing werkte al een poosje niet. Ook manual syncing vanuit de app ging vaak mis of duurde lang. Vandaag zie ik plotseling weer met enige regelmaat nieuwe data van het device op de telefoon binnenkomen.
Ook mijn issue dat de telefoon op 4g blijft hangen terwijl er Wifi is heb ik niet gezien, ik hou het nog even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BT is ruk in W10M in de laatste Fast ring build. Kan mijn knoppen op het stuur niet meer gebruiken in mijn Golf. Ook de vooruit en achteruit knoppen doen het niet op het scherm. De pauze knop dan wel weer. Kan dus geen nummers meer overslaan, moet ik eerst mijn telefoon unlocken en via de volume knoppen komt de media speler (Groove) boven in het scherm waar je dan naar voor of naar achter kunt skippen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:14:
BT is ruk in W10M in de laatste Fast ring build. Kan mijn knoppen op het stuur niet meer gebruiken in mijn Golf. Ook de vooruit en achteruit knoppen doen het niet op het scherm. De pauze knop dan wel weer. Kan dus geen nummers meer overslaan, moet ik eerst mijn telefoon unlocken en via de volume knoppen komt de media speler (Groove) boven in het scherm waar je dan naar voor of naar achter kunt skippen.
Ik zie dat je een 950XL hebt. Dat is dus RS? (en niet TH2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Heeft er iemand anders ook problemen met het vinden van een 5GHz wifi netwerk op de laatste build(s)? Ik kan mijn thuisnetwerk niet vinden met mijn Lumia 930.

Het netwerk is 802.11 5GHz A/N Mixed. Ik zit op 10586.164.

Allerlei 2.4GHz netwerken vind ik wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Nu online
Nope, hier draai ik de laatste (dus die van vandaag) 164 op de L920, feun vindt 5GHz op Ziggo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Ja hier hetzelfde probleem L930 (Release Preview). Geluid doet het wel weer (sinds de laatste build), maar volgende track etc werkt niet. Ook wordt er geen info op het scherm van mn autoradio getoond over welk nummer en artiest en zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

msmilde schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:43:
[...]

Ja hier hetzelfde probleem L930 (Release Preview). Geluid doet het wel weer (sinds de laatste build), maar volgende track etc werkt niet. Ook wordt er geen info op het scherm van mn autoradio getoond over welk nummer en artiest en zo :(
Artiest info heb ik idd ook niet. Erg jammer, want het werkte allemaal prima onder 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Deze issue had / heb ik dus ook gehad met de .107 build met de laatste .162 nog niet kunnen testen, zal dat morgen eens testen. Dacht in eerste instantie dat het aan mij lag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
hardware-lover schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Ik link even naar een oude reactie van mij betreffende hetzelfde euvel, het was destijds met een bepaalde instelling op te lossen. Helaas weet ik niet meer welke dat was en omdat dat toestel inmiddels op de plank ligt, in broken glass uitvoering, kan ik het nog steeds niet nakijken nu.

hardware-lover in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 1520"
Nou het leuke is dus, wanneer ik net onder de home knop druk, dan maakt de mic contact en doet deze het gewoon zonder iets anders te doen. Lijkt mij stug dat dit dan softwarematig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Sinds de laatste mail & agenda update gisteren crashen beide apps direct bij het opstarten. Waardeloos, apps zijn ook niet opnieuw te installeren. Kan nu dus niks meer mail en plannen 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Wietsee. op 10-03-2016 14:52 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Wallie

Herr

Wietsee. schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:47:
Sinds de laatste mail & agenda update gisteren crashen beide apps direct bij het opstarten. Waardeloos, apps zijn ook niet opnieuw te installeren. Kan nu dus niks meer mail en plannen 8)7 .
Ook eens zoiets gehad. Mik je mail accounts er eens af en voeg ze weer opnieuw toe... was toen de oplossing...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Zie het ook in de feedback app terug komen trouwens.Lijkt er meer op dat de laatste update van Mail&Calendar een bug heeft......
Laatste paar uren zijn iig er verschillende meldingen terug te vinden in de feedback app.
Allemaal met de laatste versie van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Wallie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Ook eens zoiets gehad. Mik je mail accounts er eens af en voeg ze weer opnieuw toe... was toen de oplossing...
Hoe doe je dat als de apps niet starten ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Hoe doe je dat als de apps niet starten ;)
Je kan je accounts buiten de mail app gewoon verwijderen via account.

Overigens is er een nieuwe build. Bij de Known Issues staat dit:
Known issues
We have updated the Bluetooth AVRCP profile on mobile to version 1.5. Some cars only tell Windows what they support and vice versa during the initial pairing ceremony. In order for this update to take full effect, you need to delete your existing Bluetooth pairing with your car and then re-pair. After doing so, if you notice any issues using media playback controls or missing artist or track info, please file a new feedback item including your car’s make, model, and year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
MRE-Inc schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Overigens is er een nieuwe build. Bij de Known Issues staat dit:

[...]
Klopt, voor de Lumia x50 toestellen Redstone:

http://mspoweruser.com/wh...ws-10-mobile-build-14283/

Edit: Ben mijn foto's bij de Personen live tile kwijt, of er moet nog een update komen van de app.

Edit2: Na ruim 4 uur zijn de foto's weer terug gekeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door ardvark99 op 11-03-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wallie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:33:
[...]

Laatste update zojuist heeft het probleem weer verholpen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

GiLeX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:21:
Zie het ook in de feedback app terug komen trouwens....
Werkt dat een beetje lekker, die Feedback-app?
Uservoice was natuurlijk lekker simpel.

Ik wou gaan stemmen om de vierkante fotootjes terug te krijgen maar ik was weer eens te laat aangezien de uservoice in november al gesloten is 8)7

(Ik heb nu nog WP8.1 dus heb nog geen last van die rare ronde foto's. Maar met de officiële release in het vooruitzicht (zei hij optimistisch) hoop ik dat het minimaal zo is dat je zelf kan kiezen tussen rond of vierkant...)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:48:
Artiest info heb ik idd ook niet. Erg jammer, want het werkte allemaal prima onder 8.1
Dat komt door de downgrade van de Bluetooth stack - Windows Phone 8.1 had AVRCP 1.4 (met track info/browsing vanaf de 'sink'), Windows 10 (desktop en mobile) hebben AVRCP 1.3 zonder deze features. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Dat komt door de downgrade van de Bluetooth stack - Windows Phone 8.1 had AVRCP 1.4 (met track info/browsing vanaf de 'sink'), Windows 10 (desktop en mobile) hebben AVRCP 1.3 zonder deze features. Heel irritant.
Hmm, klinkt valide, maar in de build die gisteren is uitgekomen staat dit bij Known Issues:
We have updated the Bluetooth AVRCP profile on mobile to version 1.5. Some cars only tell Windows what they support and vice versa during the initial pairing ceremony. In order for this update to take full effect, you need to delete your existing Bluetooth pairing with your car and then re-pair. After doing so, if you notice any issues using media playback controls or missing artist or track info, please file a new feedback item including your car’s make, model, and year.
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14283/

En het heeft wel gewerkt, want ik heb sinds begin december een 950xl en ik weet haast wel zeker dat ik met mijn 950xl gewoon in de auto nummers kon skippen met de knoppen op het stuur.

Ik heb gister op mijn 950xl bij BT instellingen het BT profiel met mijn VW Golf helemaal verwijderd. Toen in de auto de koppeling met mijn telefoon verwijderd in de BT instellingen van de auto. Daarna opnieuw gepaired en het werkte nog steeds niet. Lijkt me toch de juiste werkwijze om het werkend te krijgen.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.