Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ah mooi dan zullen het wel kinderziektes zijn in de nieuwe Bluetooth stack - goed om in elk geval te zien dat die downgrade naar AVRCP 1.3 maar tijdelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touwkop
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 23:49
Ik heb deze week de stoute schoenen aangetrokken en met mijn 640 DS de Insider preview ring betreden :-) In 2 dagen tijd 3 nieuwe versies gedraaid, namelijk de .107 , .122 en nu de .164.

Mijn bevindingen in die paar dagen:

.107: Stabiel, maar langzamer dan W8.1M

.122: Stabiel, maar maar langzamer dan W8.1M. Accu met een dag leeg. Dit had ongetwijfeld met de extra glimpscherm opties te maken die in deze versie toegevoegd waren.

.164: Draait stabiel en vlot, maar W8.1M voelde in mijn beleving toch nog net wat soepeler aan. Geluidsmeldingen en banners voor al mijn mailaccounts functioneren helaas niet meer. Geen ramp, maar vervelend als je hier aan gewend bent. Gelukkig werkt dit nog wel voor Whatsapp.
Extra glimpschermopties uit .122 zijn verdwenen.
Batterijduur is weer normaal. Ik doe weer ik 2 tot 3 dagen met een volle batterij.

Meten = Weten = Denken = Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
MRE-Inc schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Hmm, klinkt valide, maar in de build die gisteren is uitgekomen staat dit bij Known Issues:

[...]

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14283/

En het heeft wel gewerkt, want ik heb sinds begin december een 950xl en ik weet haast wel zeker dat ik met mijn 950xl gewoon in de auto nummers kon skippen met de knoppen op het stuur.

Ik heb gister op mijn 950xl bij BT instellingen het BT profiel met mijn VW Golf helemaal verwijderd. Toen in de auto de koppeling met mijn telefoon verwijderd in de BT instellingen van de auto. Daarna opnieuw gepaired en het werkte nog steeds niet. Lijkt me toch de juiste werkwijze om het werkend te krijgen.
Ik heb net in een Renault Clio de BT opnieuw gekoppeld, en alle nummer informatie wordt weer normaal weergeven op het display. Skippen e.d. werkt ook naar behoren. 14283 werkt zover naar behoren voor mijn 950XL.

Enigste waar ik vanmorgen pas achter kwam is dat in Gadgets mijn vorige week pas binnengekomen Display Dock niet getoond wordt, en daardoor ook niet geupdated kan worden. Dat had ik nog niet gedaan. Maar volgens de release notes is dit al bekend, en wordt aan gewerkt. Dan maar ff 2-3 weken wachten.

Btw, autocad geïnstalleerd op mijn telefoon, werkt prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ardvark99 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb net in een Renault Clio de BT opnieuw gekoppeld, en alle nummer informatie wordt weer normaal weergeven op het display. Skippen e.d. werkt ook naar behoren. 14283 werkt zover naar behoren voor mijn 950XL.

Enigste waar ik vanmorgen pas achter kwam is dat in Gadgets mijn vorige week pas binnengekomen Display Dock niet getoond wordt, en daardoor ook niet geupdated kan worden. Dat had ik nog niet gedaan. Maar volgens de release notes is dit al bekend, en wordt aan gewerkt. Dan maar ff 2-3 weken wachten.

Btw, autocad geïnstalleerd op mijn telefoon, werkt prima ;-)
Daar zeg je wat, die BT profile staat natuurlijk ook nog in de Gadgets app. Ik ga het nog eens proberen, maar dan via de Gadgets app.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Touwkop schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:35:
Geluidsmeldingen en banners voor al mijn mailaccounts functioneren helaas niet meer. Geen ramp, maar vervelend als je hier aan gewend bent.
Dit moet je denk ik gewoon nog weer aanzetten in de mail app zelf door eerst op de 3 bolletjes rechts onderin te drukken. Daarna settings te kiezen, notifications, apply to all accounts, show a notification banner en play a sound aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:15

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Nadat ik uit nieuwsgierigheid had gekeken of er een Insider Preview was voor m'n Lumia 1020 en bleek dat ik deze binnen 4 dagen moest installeren, heb ik nu build .164 op m'n telefoon staan :)

Na wat kleine probleempjes ben ik toch wel tevreden. Wel merk ik dat het net even wat minder soepel werkt. Ik zie regelmatig dat er nog wat elementjes opgebouw moeten worden. Na een unlock verschijnt de klok na een kleine random vertraging. Na het invoeren van de unlockcode duurt het even voordat het startscherm verschijnt.

Tevens had ik het probleem dat op een gegeven moment m'n emailboxen weg waren, terwijl er nog wel accounts toegevoegd waren. Toen heb ik al m'n accounts verwijderd. Alleen crashte daarna de emailapp steeds op random momenten, waardoor ik moeilijk m'n accounts kon instellen. Toen dit gebeurd was is de app geen een keer meer gecrashed.

Ik had ook het probleem dat ik geen geluid kreeg bij nieuwe Email. Wel een stille notificatie in het notificatiecentrum. De app 'Outlook Email' had gewoon meldingen en een ander geluid dan Default ingesteld staan. Alleen bleek dat nu mijn twee mailboxen met hun naam als 'app' vermeld stonden. Nadat ik die beide een ander dan Default geluidje had gegeven, werkt dat ook weer.

Vanmorgen maar weer eens muziek geluisterd, alleen stopt de muziek zodra ik m'n telefoon unlock door het scherm omhoog te vegen. Tevens schrok ik me dood toen ik gebeld werd en eerst de muziek op vol volume (plus nog wat harder) ging. Gelukkig was de beltoon wel normaal volume. Hier ga ik nog even voor Googlen (of weten jullie wat?).

(Edit; ik gebruik wel even iPhone oortjes bij gebrek aan andere. Aangezien hiervan ook de volumetoetsen niet werken kan het natuurlijk ook aan de combinatie telefoon/oortjes liggen. End edit)

Over algemeen erg tevreden, op het muziek probleem na. Klinkt misschien gek, maar met Windows 10 lijkt m'n telefoon hardwarematig wel veranderd (kan natuurlijk niet), maar hij lijkt groter en dunner 8)7 dan ervoor 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Belindo op 11-03-2016 12:01 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Heeft iemand in de Fast Ring al call recording in de opties? Op de 950/950XL builds schijnt het geactiveerd te zijn.

Settings -> System -> Phone, en dan moet de optie "Choose the app you want to use for call recording" in het lijstje staan, maar ik zie op mijn 640XL nog niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 11-03-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:06:
Heeft iemand in de Fast Ring al call recording in de opties? Op de 950/950XL builds schijnt het geactiveerd te zijn.

Settings -> System -> Phone, en dan moet de optie "Choose the app you want to use for call recording" in het lijstje staan, maar ik zie op mijn 640XL nog niks.
Heb even snel gecheckt en ik kan inderdaad voice recorder als standaard app selecteren om gesprekken op te nemen.

Dubbelcheck:

Er staat bij mij "Choose te app you want to use to manage recorded phone calls" i.p.v. Choose the app you want to use for call recording.

[ Voor 13% gewijzigd door MaakmeGek op 11-03-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja klopt, dat was niet de exacte test. Welk toestel, welke build, en welke regio? Ik ben aan het kijken of het uitmaakt in welk land je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:13:
Ja klopt, dat was niet de exacte test. Welk toestel, welke build, en welke regio? Ik ben aan het kijken of het uitmaakt in welk land je bent.
Lumia 950 XL
OS Build: 10.0.14283.1000
Regio heb ik op Amerika staan i.v.m. cortana en quiet hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:13:
Dit werkt alleen nog op de x50 toestellen(, en volgens mij alleen bij Redstone releases). Bij mijn 950XL werkt het ook, al getest. Op jouw dialer krijg je een cassettebandje te zien, waarop je tijdens het bellen de opname kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik hoop echt dat het bij de andere toestellen in de final build komt te zitten, dit is 1 van de dingen die ik mis tov mijn vorige (Asus) Android toestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 11-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Nog twee stapjes verder, bij 'Settings -> System -> Phone -> Default apps -> Choose apps' staat het op mijn L950XL

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier een 950 (RM-1104_13842) EU non-specifiek model, Dit toestel komt rechtstreeks van MS zelf voor continuum tests.
Met NL instellingen (regio en taal) en de RS1 build 10.0.14283.1000
Hier ook de "Choose te app you want to use to manage recorded phone calls" aanwezig.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net gekozen om fast in te gaan, maar bij het vinden van de update krijg ik nog wel de melding dat ik mogelijk via data kan downloaden (ipv wifi) ivm 1,3GB, maar vervolgens kies ik downloaden, hij blijft even hangen op 0% en krijg ik diezelfde melding weer. Is het nog niet te overrulen om gewoon via 4G te downloaden? Na 3 pogingen komt hij met de melding 'uw verbinding roamt', terwijl ik gewoon op Vodafone zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:20:
[...]
Dit werkt alleen nog op de x50 toestellen(, en volgens mij alleen bij Redstone releases). Bij mijn 950XL werkt het ook, al getest. Op jouw dialer krijg je een cassettebandje te zien, waarop je tijdens het bellen de opname kan starten.
Ik ga nu offtopic, maar wil toch even reageren, op een 950 XL in Production mode is de opname mogelijkheid ook aanwezig. Production Build .164, toestel op NL ingesteld. Bij mij komt er een rondje in het display met daarbij de tekst "Opnemen" zodra een nummer gekozen is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20

SED

SinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:38:
NIs het nog niet te overrulen om gewoon via 4G te downloaden?
Heb je bij dataverbruik de keuze op niet toestaan/toestaan geactiveerd?
Probeer eens te wisselen met die instelling.

Overigens sinds gisteravond geupdated naar OS Build: 10.0.14283.1000. Daar had ik nog geen nieuws over gelezen. Ik kom hem wel hierboven ook tegen terloops.
Nieuwe redstone build dus als opvolger van de .1004 reeks.

[ Voor 27% gewijzigd door SED op 11-03-2016 13:10 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Heb je bij dataverbruik de keuze op niet toestaan/toestaan geactiveerd?
Probeer eens te wisselen met die instelling.

Overigens sinds gisteravond geupdated naar OS Build: 10.0.14283.1000. Daar had ik nog geen nieuws over gelezen. Ik kom hem wel hierboven ook tegen terloops.
Nieuwe redstone build dus als opvolger van de .1004 reeks.
Hij staat op niet roamen, lijkt me logisch want ik zit uitsluitend op Vodafone en kom nergens richting de grens dat ik niet-NL ga roamen. Even omgezet krijg ik hetzelfde, dus nu toch maar weer Wifi gedaan.

Edit, zie dat ik dus ook die 14283.1000 heb.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb begrepen dat dit hardware-technisch niet mogelijk is op de 640XL helaas... kans dat het komt is dus ook aanzienlijk klein..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17

TheVMaster

Moderator WOS
Jaaaah...Quiet Hours werkt eindelijk in het Nederlands met de laatste Windows 10 Build!

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 11-03-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
TheVMaster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:59:
Jaaaah...Quiet Hours werkt eindelijk in het Nederlands met de laatste Windows 10 Build!
Maar alleen als je je region op US zet ofzo? Ik zie het namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

SinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Hij staat op niet roamen,
Ik heb het niet over de roam optie. Ik doel op de keuze bij dataverbruik!
( type dataverbruik in bij zoeken in instellingen en scroll wat naar beneden. Kijk daar bij de tekst " Gebruik mobiele data als u geen etc.. etc.."" Wissel die instelling een tweetal keer. Zodat je weet wat je gekozen hebt daar.

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 11-03-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
TheVMaster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:59:
Waar zit ie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caelorum schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Maar alleen als je je region op US zet ofzo? Ik zie het namelijk nog niet.
Eerst Regio/language op een taal die door Cortana wordt ondersteund....vervolgens quiet hours inschakelen en dan regio/language weer terugzetten op Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Notificatiecenter volledig uitvouwen en het halve maan teken kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Notificatiecenter volledig uitvouwen en het halve maan teken kiezen.
Doet hij het bij jou ook als je gewoon native op Nederlands begint..? Dat werkte bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

TheVMaster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Doet hij het bij jou ook als je gewoon native op Nederlands begint..? Dat werkte bij mij niet...
Cortana beheert deze instellingen dus alleen als je Cortana actief hebt kun je daarmee werken.
Native NL zorgt ervoor da tje wel de optie hebt, maar als je die activeert staat Cortana uit.
Werkt Cortana nu wel bij je via de switch methoden?
( dat werkte inderdaad op mijn 8.1 toestel wel!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:14:
[...]

Cortana beheert deze instellingen dus alleen als je Cortana actief hebt kun je daarmee werken.
Native NL zorgt ervoor da tje wel de optie hebt, maar als je die activeert staat Cortana uit.
Werkt Cortana nu wel bij je via de switch methoden?
( dat werkte inderdaad op mijn 8.1 toestel wel!)
Tja...dat werkt dus ongeveer voor de helft nu....

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EiNkskxIcz72fbOVWRCaj1VU/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G1Yc0IHf6wFbv1Qm2ywGeVz2/full.png

Of ze gaan Cortana binnenkort ook naar Nederland brengen, of ze trekken Cortana en Quiet Hours uit elkaar....ik hoop dat eerste btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

In de laatste redstone build zijn diverse talen toegevoegd. Ze werken er dus wel aan. Maar NL zou wel heel fijn zijn inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:19:
In de laatste redstone build zijn diverse talen toegevoegd. Ze werken er dus wel aan. Maar NL zou wel heel fijn zijn inderdaad!
De tegel op het startscherm heet nog Zoeken, maar als ik hem dan open...en dan op de hamburgerbutton druk staat er wel Cortana (en dan is de tekst half in het Nederlands en half in het Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb het niet over de roam optie. Ik doel op de keuze bij dataverbruik!
( type dataverbruik in bij zoeken in instellingen en scroll wat naar beneden. Kijk daar bij de tekst " Gebruik mobiele data als u geen etc.. etc.."" Wissel die instelling een tweetal keer. Zodat je weet wat je gekozen hebt daar.
Ooh die opties (waar ook limiet instellen staat), limit is uit en gebruik data staat op toestaan (lekker tegenstrijdig met de knop die 'niet toestaan' aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Ik heb begrepen dat dit hardware-technisch niet mogelijk is op de 640XL helaas... kans dat het komt is dus ook aanzienlijk klein..
Dat lijkt me sterk, op diverse Android telefoons met dezelfde hardware werkt het ook, en bovendien is dit puur een software zaak (een recorder toegang geven tot de telephony audio stack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Shazam werkt ook weer. Crashte de hele tijd in de vorige build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Let op voor de band 2 eigenaren.. de Sync werkt niet meer na de update van het OS!

Probleem is bekend bij MS, workaround voor sommigen is taal wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Tja, saai, wellicht heb ik mazzel, maar sync werkt hier nog prima na de update, zelfs vanmorgen gewoon de update van de band2 meegepikt :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SED schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:21:
Let op voor de band 2 eigenaren.. de Sync werkt niet meer na de update van het OS!

Probleem is bekend bij MS, workaround voor sommigen is taal wijzigen.
En anders even factory reset na de upgrade (en backup terugzetten), dat werkte bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op mijn 920 al diverse builds. Blijf nog even bij 10586 tot de sync issues met de band 2 zijn verholpen. Waar ik echter al wel langer tegenaan loop, sinds mijn allereerste upgrade van 8.1 naar 10 is dat call & sms blocking niet meer werkt. Ik heb namelijk ingesteld dat afgeschermde nummers geblocked moeten worden.

Dat werkte in 8.1 prima, in elke 10 build die ik heb geïnstalleerd echter niet.
Ook niet na een full reset zonder backup restore.
Tevens ook getest met een bekend nummer te blokkeren, werkt ook niet.

Iemand enig idee of dit een know issue is / een oplossing voor bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
TheVMaster schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:17:
[...]

Of ze gaan Cortana binnenkort ook naar Nederland brengen, of ze trekken Cortana en Quiet Hours uit elkaar....ik hoop dat eerste btw.
Dat ze eerst maar zorgen dat Quiet Hours los staat van Cortana... ik heb de link nooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:03
Weet niet of dit alleen voor Insiders is maar sinds de laatste Store update checked hij automatisch voor nieuwe updates van apps, je hoeft niet meer zelf te zoeken. Miste ik sinds de upgrade van 8.1... Nu nog door kunnen klikken vanuit die lijst.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Automatisch zoeken naar apps zou die al die tijd al hebben moeten doen ;) Werkte bij mij in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Caelorum schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:00:
Automatisch zoeken naar apps zou die al die tijd al hebben moeten doen ;) Werkte bij mij in ieder geval prima.
Bij mij na de update naar .107 ook niet meer, en nu op .164 ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb sinds gisteren de preview ring geactiveerd, komend van 8.1. Maar wat is alles traag zeg! En het ergste is dat ze het allemaal een beetje proberen te verbergen onder wat leuk zoom- en fade effecten.
Ik druk bijvoorbeeld op de aan knop, gebeurt een halve seconde niks, en dan fade de knop etc in en dan kan ik pas het scherm unlocken en de telefoon gebruiken. In 8.1 drukte ik op de knop en dan was het instant scherm aan en klaar. En ik zie dat bij veel meer apps, even een leuk effect en vervolgens zit je te wachten, zelfs bij iets simpels als mail of de kalender. Het is gewoon niet "snappy", en dat is jammer.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:25:
Ik heb sinds gisteren de preview ring geactiveerd, komend van 8.1. Maar wat is alles traag zeg!
Nee, dan is er iets niet goed gegaan. Ga even resetten. En zet dan geen oude WP81 backup terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb sinds gisteren de preview ring geactiveerd, komend van 8.1. Maar wat is alles traag zeg! [knip]
Met welk toestel wordt er door jou getest als ik vragen mag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Een nokia 925 heb ik

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 13-03-2016 04:21 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Ik merk na de update na .164 dat mijn toetsenbord zo nu en dan verdwijnt
Voorbeeld, ik krijg een sms of whatsapp bericht. Dan tik ik op het invoerveld, en het toetsenbord komt omhoog. Ik typ twee letters, en het toetsenbord gaat naar beneden, en komt direct weer terug.

Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

MRE-Inc schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Hmm, klinkt valide, maar in de build die gisteren is uitgekomen staat dit bij Known Issues:

[...]

https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14283/

En het heeft wel gewerkt, want ik heb sinds begin december een 950xl en ik weet haast wel zeker dat ik met mijn 950xl gewoon in de auto nummers kon skippen met de knoppen op het stuur.

Ik heb gister op mijn 950xl bij BT instellingen het BT profiel met mijn VW Golf helemaal verwijderd. Toen in de auto de koppeling met mijn telefoon verwijderd in de BT instellingen van de auto. Daarna opnieuw gepaired en het werkte nog steeds niet. Lijkt me toch de juiste werkwijze om het werkend te krijgen.
Ik weet niet of het bij jou telefoon zo is maar met mijn Note 4 had ik vergelijkbare problemen, na een update moest ik bluetooth apparaten allemaal verwijderen en na het koppelen kreeg ik een soort 'vertrouwde bluetooth apparaten' melding waar ik ze eerst moest toevoegen aan die lijst voordat alles wilde functioneren. Ik kreeg wel geluid via bluetooth maar kon niet skippen etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de preview ring geactiveerd, komend van 8.1. Maar wat is alles traag zeg! En het ergste is dat ze het allemaal een beetje proberen te verbergen onder wat leuk zoom- en fade effecten.
Ik druk bijvoorbeeld op de aan knop, gebeurt een halve seconde niks, en dan fade de knop etc in en dan kan ik pas het scherm unlocken en de telefoon gebruiken. In 8.1 drukte ik op de knop en dan was het instant scherm aan en klaar. En ik zie dat bij veel meer apps, even een leuk effect en vervolgens zit je te wachten, zelfs bij iets simpels als mail of de kalender. Het is gewoon niet "snappy", en dat is jammer.
Van 8.1 naar 10 zou ik een hard reset achter aangooien, lost 99% van zulke problemen op. En inderdaad zoals hierboven al gezegd, ook geen 8.1 backup terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
hmm raar.... helderheidsniveau

als ik de helderheid op automatisch zet wordt het scherm lichter en laat hij zien dat het 100 % is.
Als ik het handmatig doe en 100% doe wordt hij donkerder..

Raar.. meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Bij mij lijkt het probleem met de wekker weer teruggekomen te zijn. Bij mij gaat er weer een wekker af op een moment waar ooit een wekker heeft gestaan, maar niet meer actief is. Deze gaat alleen af als ik mijn reguliere wekker actief heb staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Van 8.1 naar 10 zou ik een hard reset achter aangooien, lost 99% van zulke problemen op. En inderdaad zoals hierboven al gezegd, ook geen 8.1 backup terug zetten.
Dat scheelt een hoop inderdaad, thanks.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen hier die problemen hebben met Here Drive? Al sinds een build of 2-3 (of app-update?) heb ik dat hij na een paar minuten navigeren vastloopt. Erg vervelend gezien ik over een week of 5 naar duitsland moet. Ik zit er toch aan te denken maar weer een keer een hardreset te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NulNulNix188
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03-2021
NeFoRcE schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:30:
Meer mensen hier die problemen hebben met Here Drive? Al sinds een build of 2-3 (of app-update?) heb ik dat hij na een paar minuten navigeren vastloopt. Erg vervelend gezien ik over een week of 5 naar duitsland moet. Ik zit er toch aan te denken maar weer een keer een hardreset te doen...
Die is bij mij nog steeds buggy. Spontane reboots van de app, verdwijnen instellingen, etc.
Ik heb al een restore naar 8.1 gedaan en vervolgens een upgrade naar 10 (met hard reset) en alle instellingen opnieuw aangemaakt. Dat heeft niet mogen baten.
Gelukkig is de navigatie niet heel belangrijk voor me.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

NeFoRcE schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:30:
Die problemen die jij beschrijft, had ik ook al op een Lumia 930 met stabiele RTM (om het zo maar te noemen) versie van 8.1.

Wat mij toen opviel is het volgende:

Ik download altijd de volgende mappen. NL, BE, DE (volledig), CH en IT. Dat is ongeveer 4Gb bij elkaar. Tijdens het downloaden ging het scherm uit (lockscreen na 30 seconden). Als ik het scherm weer aandeed, liep de download volgens mij gewoon weer door echter bleef ik last van vastlopers hebben na een aantal minuten.

Alles verwijderd, inclusief HD+ en alle mappen. Reboot van de telefoon daarna gedaan (blijft Windows he ;) )

HD+ geinstalleerd en de mappen opnieuw gedownload, maar tijdens de download het scherm aan laten staan door of het lockscreen uit te schakelen in de instellingen (screen timout) of gewoon om de 10 seconden je scherm even aanraken. Zo had ik dus geen onderbrekingen van de downloads. Hierna werkte HD+ altijd goed bij mij.

Overigens is de huidige .1000 build één van de slechtste builds. Vanochtend ging de wekker, ik druk op snooze, 3 seconden later ging de wekker weer. Druk weer op snooze. 10 minuten later (snooze tijd die ingesteld staat) gaat de wekker weer, ik druk op snooze, en 3 seconden later gaat de wekker weer. Druk weer op snooze en na 10 minuten herhaalt dit zich weer. Ik moet elke keer 2x op snooze drukken.

Verder als ik een whatsapp notificatie krijg en op de notificatie klik, dan krijg ik weer de beruchte LOADING...... te zien.

Verder het idee dat de accu sneller leeg gaat. Zit nu op 82% en dan heb ik de scherm helderheid op 10% ingesteld en die staat ook nog op automatisch. Dan heb ik niet veel gedaan, even 1 minuut youtube filmpje, 30 seconden om mijn uren in te vullen in de urenapp en twitter feed bekeken en een mailtje gelezen.....

Verder doet nummers skippen via BT in de auto ook nog niet, ondanks dat AVCPR naar 1.5 geupdate is en ik alle BT connecties op de telefoon en autoradio heb verwijderd. Enige wat ik nog kan doen is mijn autoradio een factory reset geven, maar dan ben ik al mijn zenders en zender logo's kwijt. En daar pas ik voor omdat het wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

MRE-Inc schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Die problemen die jij beschrijft, had ik ook al op een Lumia 930 met stabiele RTM (om het zo maar te noemen) versie van 8.1.

Wat mij toen opviel is het volgende:

Ik download altijd de volgende mappen. NL, BE, DE (volledig), CH en IT. Dat is ongeveer 4Gb bij elkaar. Tijdens het downloaden ging het scherm uit (lockscreen na 30 seconden). Als ik het scherm weer aandeed, liep de download volgens mij gewoon weer door echter bleef ik last van vastlopers hebben na een aantal minuten.

Alles verwijderd, inclusief HD+ en alle mappen. Reboot van de telefoon daarna gedaan (blijft Windows he ;) )

HD+ geinstalleerd en de mappen opnieuw gedownload, maar tijdens de download het scherm aan laten staan door of het lockscreen uit te schakelen in de instellingen (screen timout) of gewoon om de 10 seconden je scherm even aanraken. Zo had ik dus geen onderbrekingen van de downloads. Hierna werkte HD+ altijd goed bij mij.

...
Dit viel mij ook al op ja. Dat snap ik dan niet he. Ontwikkel je iets wat alleen doorgaat als 't scherm aan is. Dan fix je toch dat 't scherm altijd aan blijft? Sowieso.. waarom niet downloaden met scherm uit? Erg vervelend. Maar ik zal dit vanavond even proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
De laatste RS build 14283.1000 is bij mij idd ook minder te noemen, accu sneller leeg, idd wekker problemen van oude tijden die al verwijderd zijn, en toch afgaan.
Zit vanmorgen muziek te luisteren via Groove, al een paar keer gehad dat ie er ineens mee kapt.

Maar effe een andere vraag, ik zag vanmorgen in de Personen app dat er in Groepen een Unnamed Group - [lang nummer] bij gekomen was, met alleen mijzelf als contact persoon er in. Maar hoe kan je nu in godsnaam een groep verwijderen? Ook de andere aangemaakte groepen kan ik niet verwijder als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Bij build 10.0.14283.1000 merk ik dat apps die locatie willen gebruiken direct crashen bij openen. Ik heb het dan bijvoorbeeld over Sensie(https://www.microsoft.com.../apps/sensie/9wzdncrdkl7g ) en/of Life360(https://www.microsoft.com...mily-locator/9wzdncrfj0gw ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWEagle
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07-2022
mijn batterij is inderdaad zoals hierboven aangegeven heel snel leeg en dat is inderdaad sinds de laatste update (fast ring) is hij snel leeg (dual sim) rare van al is dat mijn andere wp dit niet heeft en daar ook de laatste ring op draait vind ik dit raar (mijn hoofdgsm is een lumia 532 dual sim en mijn 2e is een Lumia 630 dual sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

weid1374 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:26:
Bij build 10.0.14283.1000 merk ik dat apps die locatie willen gebruiken direct crashen bij openen. Ik heb het dan bijvoorbeeld over Sensie(https://www.microsoft.com.../apps/sensie/9wzdncrdkl7g ) en/of Life360(https://www.microsoft.com...mily-locator/9wzdncrfj0gw ).
Here maps en ook Here drive+ heeft er ook moeite mee met de laatste build.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik (Lumia 950) ben terug gegaan naar de laatste TH2 build. RS1 is me iets te alpha. Ook al kriebelt het zo.
Hopelijk komt RS1 ook snel naar de Lumia 820 en consorten, zodat ik RS1 daarop kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

Esumontere

Floep, banaan.

GiLeX schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Here maps en ook Here drive+ heeft er ook moeite mee met de laatste build.
Klopt, ook in de 'stable' .164 build helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook met .14283.1000 dat muziek er mee stopt in groove, maar heb ook andere apps geprobeerd dus lijkt niet aan groove te liggen. Ook mij VPN werkt niet meer, hij connect wel maar geen internetverbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Gisteren nog et Here Drive rond gereden en ondervond geen problemen op mn 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Een schone install van 14283.1000 op Lumia 550: geen problemen met Groove of Here. Alles werkt prima.
Ook batterijduur lijkt me ca 40 uur prima en heel bruikbaar.
Belangrijk is wel een volledig schone install nadat je via de device recovery tool de meest recente firmware erop hebt gezet.
Mijn enige probleem is dat de connectie met de Health app niet meer werkt, die ziet mijn Band niet meer. Is helaas bekend probleem waarbij de workaround ( taal wisselen) bij mij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik zit momenteel met mijn Lumia 640 in de Fast Ring maar wil graag de officiële "normale" release gaan draaien (zodra die uit is, nog niet toch?)

Hoe kan ik dit het best realiseren zonder verlies van bestanden?

Sorry als dit al eerder is gevraagd maar ik kon het niet zo terug vinden in die 7 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Switchen naar de production ring... al lijkt me de enige juiste methode een WDRT plus officiële upgrade.

Zonder zelfs een restore heb je toch de meeste dingen terug... over welke bestanden spreek je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 10-09 08:44
14283.1000 nu ook geinstalleerd op mijn Lumia 950, ik kon het niet laten om die build eens te proberen... Tot zover: een hapervrije telefoon, Continuum touchpad werkt weer zonder haperingen (.1002 deed hem haperen) en tik-tak door apps heen!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SED schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:06:
Een schone install van 14283.1000 op Lumia 550: geen problemen met Groove of Here. Alles werkt prima.
Ook batterijduur lijkt me ca 40 uur prima en heel bruikbaar.
Belangrijk is wel een volledig schone install nadat je via de device recovery tool de meest recente firmware erop hebt gezet.
Mijn enige probleem is dat de connectie met de Health app niet meer werkt, die ziet mijn Band niet meer. Is helaas bekend probleem waarbij de workaround ( taal wisselen) bij mij niet werkt.
Een factory reset heeft dat probleem wel gefixt en dan gewoon een Back-up terugzetten daarna.
TweakTweet schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:48:
Ik zit momenteel met mijn Lumia 640 in de Fast Ring maar wil graag de officiële "normale" release gaan draaien (zodra die uit is, nog niet toch?)

Hoe kan ik dit het best realiseren zonder verlies van bestanden?

Sorry als dit al eerder is gevraagd maar ik kon het niet zo terug vinden in die 7 pagina's
Eh....je bent toch nooit bestanden kwijt....een Back-up terugzetten of bestanden op OneDrive opslaan.

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik krijg met de .1000 ook geen icoontjes meer op mijn lockscreen als er bv een nieuwe mail binnen is gekomen. Tevens is de Bing lockscreen stuk. Als ik die instel, krijg ik de blauwe W10 lockscreen, ook na een dag gewacht te hebben.

Nee, deze .1000 build is erg slecht, crashende apps, niet kunnen skippen van muziek met hardware knoppen op het stuur, geen iconen, geen bing lockscreen.....Heb echt het idee dat ik nu weer een van de eerste builds erop heb staan die vorig jaar gereleased zijn.

En ja, ik weet waar ik aan begonnen ben met het Insider programma, maar je mag toch wel verwachten dat features die in een eerdere build wel normaal werkten, in de opvolgende build ook normaal zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Ik heb ook meer problemen dan normaal met de huidige .1000 RS1 build. Accu loopt iets sneller leeg, Apps/games die XBL login nodig hebben werken niet, pas na een restart werkt het even om na een tijd weer niet te werken. Ik denk wel dat het te maken heeft met de upgrade van de vorige build naar deze build, dus vanavond maar eens een factory reset doen en kijken wat dat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MaakmeGek schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:07:
Ik heb ook meer problemen dan normaal met de huidige .1000 RS1 build. Accu loopt iets sneller leeg, Apps/games die XBL login nodig hebben werken niet, pas na een restart werkt het even om na een tijd weer niet te werken. Ik denk wel dat het te maken heeft met de upgrade van de vorige build naar deze build, dus vanavond maar eens een factory reset doen en kijken wat dat uithaalt.
Xbox App zelf werkt ook 9 van de 10x niet. Blijft maar met die Loading circeltje staan bij mij. Ben benieuwd of jij na een hard rest dezelfde problemen blijft houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Xbox App zelf werkt ook 9 van de 10x niet. Blijft maar met die Loading circeltje staan bij mij. Ben benieuwd of jij na een hard rest dezelfde problemen blijft houden.
Ja inderdaad de Xbox app werkt ook niet omdat het dus met een XBL login werkt vandaar net als alle XBL games. Morgenochtend zal ik denk ik wel een beter beeld hebben of het heeft geholpen of niet en dan zal ik het hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.pdf worden niet meer geopend vanaf outlook, here drive werkt niet meer. (.1000)
Ga vanavond ook een harde rest uitvoeren als ik er tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:55:
[...] En ja, ik weet waar ik aan begonnen ben met het Insider programma, maar je mag toch wel verwachten dat features die in een eerdere build wel normaal werkten, in de opvolgende build ook normaal zouden moeten werken.
Nee, sterker nog: in het verleden is het al eens voorgekomen dat er builds uit twee verschillende 'ontwikkelpaden' uit zijn gebracht. Dus update A kwam uit. Toen B gebaseerd op A en daarna C ook gebaseerd op A en dus zonder de wijzigingen van B.
Nu met Redstone lijkt me dat ook niet heel ongewoon. Ze zullen al bezig zijn voordat de final van Windows 10 uitkomt voor andere toestellen en zullen vast niet de laatste wijzigingen meenemen. Daarnaast zullen ze ook ongetwijfeld weer dingen lopen verbouwen die alles kapot maken. Niet voor niets hebben ze die productiering toegevoegd en iedereen gewaarschuwd voor de fast-ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb zonet updates binnen gehad voor alle Here producten (Drive, Maps en Transit) ... om aan te geven dat ze ermee stoppen eind deze maand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Met daarbij nog een blogpost bericht van 'Here' (onderstaand een stuk ervan).
In the last few months, we made the HERE apps compatible with Windows 10 by using a workaround that will no longer be effective after June 30, 2016. To continue offering the HERE apps for Windows 10 would require us to redevelop the apps from the ground up, a scenario that led to the business decision to remove our apps from the Windows 10 store.

This means the HERE apps will no longer work on devices running Windows 10 mobile after June 30, 2016. To prepare for this change, we have also decided to remove the HERE apps from the Windows 10 store on March 29, 2016.

If you have a smartphone with Windows Phone 8 or a PC with Windows 8:
HERE is deeply integrated in the Windows Phone 8 operating system. The HERE apps for Windows Phone 8 will continue to work for you without any disruption. However, we made the business decision to stop the development of new features. Additionally, the maps developed specifically for Windows Phone will not be updated.
bron: http://360.here.com/2016/...re-apps-on-windows-phone/

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 15-03-2016 20:13 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat is erg jammer.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 10-09 08:44
Caelorum schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Nee, sterker nog: in het verleden is het al eens voorgekomen dat er builds uit twee verschillende 'ontwikkelpaden' uit zijn gebracht. Dus update A kwam uit. Toen B gebaseerd op A en daarna C ook gebaseerd op A en dus zonder de wijzigingen van B.
Nu met Redstone lijkt me dat ook niet heel ongewoon. Ze zullen al bezig zijn voordat de final van Windows 10 uitkomt voor andere toestellen en zullen vast niet de laatste wijzigingen meenemen. Daarnaast zullen ze ook ongetwijfeld weer dingen lopen verbouwen die alles kapot maken. Niet voor niets hebben ze die productiering toegevoegd en iedereen gewaarschuwd voor de fast-ring.
Wel leuk dat ze dat doen, ik kreeg de laatste keer dat ik de 'Production ring' wilde verlaten, de melding dat ik de Redstone build moest recoveren met de recovery tool... Dat ga ik dus mooi niet doen, een goedwerkende telefoon recoveren... Dan maar op de Slow ring als er een goedwerkende build is! :9 Wel iets dat aanpassing behoeft, gewoon builds die elkaar opvolgen, dus waar geen recovery proces aan te pas hoeft te komen... ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:19:
.pdf worden niet meer geopend vanaf outlook, here drive werkt niet meer. (.1000)
Ga vanavond ook een harde rest uitvoeren als ik er tijd voor heb.
Na de harde reset en het terug zetten van de backup kan ik weer pdf's openen vanaf Outlook. Alles lijkt nu weer goed te werken.

Ik heb afscheid genomen van Here, als zij Windows 10 niet ondersteunen dan ondersteun ik hun ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Na een harde reset en het terugzetten van een backup op mijn Lumia 950 XL lijkt het erop dat de Xbox App en alle XBL games weer normaal opstarten.

Nu heb ik wel het 'probleem' dat MSN news steeds crasht bij het opstarten en random Bing lock screen backgrounds werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De .1000 build lijkt iig een stuk stabieler dan de .1004 die ik hiervoor had. Maar ik had gisteren wel een hele rare crash. De telefoon lag gewoon op tafel en ineens begon hij te trillen - en hij stopte ook niet meer. De bovenste ~10% van mijn scherm leek op de achtergrond van mijn lockscreen, maar voor de rest was hij zwart. Moest 'm resetten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MaakmeGek schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Na een harde reset en het terugzetten van een backup op mijn Lumia 950 XL lijkt het erop dat de Xbox App en alle XBL games weer normaal opstarten.

Nu heb ik wel het 'probleem' dat MSN news steeds crasht bij het opstarten en random Bing lock screens werkt nog steeds niet.
Okee, dus dan laat ik een hard reset wel achterwege. Lijkt dus meer stuk te zijn dan een een hard reset kan oplossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

MRE-Inc schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Okee, dus dan laat ik een hard reset wel achterwege. Lijkt dus meer stuk te zijn dan een een hard reset kan oplossen.....
Wanneer het je niet stoort dat de Xbox app en games het niet doet zou ik inderdaad nog wachten met een harde reset, maar ik irriteerde mij er mateloos aan dus ik ben wel blij dat ik het heb gedaan. Het heeft nog een aantal bugs opgelost zoals het updaten notificaties op lockscreen die deed het af en toe niet en dat lijkt nu ook gewoon goed te gaan. Laden van alle voorvertoningen van foto's in de Twitter app gaat nu ook weer goed, waar ik eerst vaak geen voorvertoning meer kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Heb nu de laatste insider preview geinstalleerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Google Account toe te voegen.
Als ik eindelijk username/password en 2-factor heb ingevuld kom ik bij het laatste scherm waarbij Google mij vraagt voor toegang. Maar er worden geen knoppen getoond...
Komt dit iemand bekend voor?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ik gebruik geen Google diensten, bij mijn weten moet het wel mogelijk zijn overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het is zo ver mensjes. Official version is coming!

nieuws: 'Microsoft brengt Windows 10 mobile donderdag uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Sc0tTy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:27:
Ik gebruik geen Google diensten, bij mijn weten moet het wel mogelijk zijn overigens
Klopt. Je komt ook gewoon in een 'wizard'.
Je komt bij de google aanmeldpagina, en die reageert amper. In de laatste stap waarin je nog op 'Allow' moet klikken (Zie screenshot hier), worden bij mij die knoppen onderin niet getoond. Alsof alleen het gedeelte wat initieel zichtbaar is geladen wordt.
Iets eerder als ik had verwacht. Ik zat aan eind van de maand te denken tijdens de Build conference. Heb alleen nog niet het idee dat het OS rijp is voor de consument.

[ Voor 29% gewijzigd door Rhapsody op 17-03-2016 07:27 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

In de .1000 werkt Continuum draadloos ook niet meer bij mij. Kan mijn TV niet meer vinden 9/10 keer en die ene keer als de tv wel gevonden kan worden, blijft hij maar connecten. Op de tv zie ik ook geen melding verschijnen, want normaal gesproken wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb sinds de laatste RS .1000 een vreemd probleem, ik kan geen .pdf bestanden meer openen vanuit mail of file Explorer. Ik krijg wel de keuze met welke app ik wil openen, maar daarna crashed de applicatie. Vanuit adobe reader kan ik de files wel openen. Zijn er meer die dit ervaren? Andere bestanden openen vanuit de Explorer gaat wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door ardvark99 op 17-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:08:
Ik heb sinds de laatste RS .1000 een vreemd probleem, ik kan geen .pdf bestanden meer openen vanuit mail of file Explorer. Ik krijg wel de keuze met welke app ik wil openen, maar daarna crashed de applicatie. Vanuit adobe reader kan ik de files wel openen. Zijn er meer die dit ervaren? Andere bestanden openen vanuit de Explorer gaat wel goed.
Verwijderd in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
De laatste RS build vreet mijn batterij leeg, hij verbruikt zelfs op momenten meer dan ik kan laden via mijn wireless charging pad terwijl die op standby staat. Hij blijft ook maar warm aanvoelen, een restart zorgt er weer even voor dat hij wat minder (nutteloos) werk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hoe kun je na een reset naar fabrieksinstellingen al je berichten van bijvoorbeeld sms en whatsapp terug zetten? Kunnen we overigens vandaag (waarschijnlijk), vanuit de insider build upgraden naar de release?

Ik hoop wel dat er nog wat bugs opgelost zijn qua snelheid, en batterijduur in de release, maar ik kan me voorstellen dat er bij een preview op de achtergrond meer draait voor developers, en dat dat nu uit kan.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Komt volgens mij voor sinds W10;
Ik heb Locatie uit staan, maar toch verschijnt het cirkeltje regelmatig boven in beeld....ik wil niet dat "ze" weten waar ik ben! 😛

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hier nog geen update?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:53
Donderdag is ook een lange dag ;) meeste releases waren in de avond volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Euhh, tijdsverschil, het is een gerucht en de donderdag duurt nog iets meer dan 10 uur (in nederland, in de us nog langer)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchdeveloper op 17-03-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Dutchdeveloper schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Euhh, tijdsverschil, het is een gerucht en de donderdag duurt nog iets meer dan 10 uur (in nederland, in de us nog langer)
Hier is ie dan..
http://mspoweruser.com/mi...ws-10-mobile-update-roll/

http://www.windowscentral...date-might-be-rolling-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
heb even gechecked op mijn lumia 640 en nog geen update gevonden. (gechecked via instellingen -> telefoonupdates -> controleren op updates). Vanavond nog maar eens doen gok ik....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:54:
heb even gechecked op mijn lumia 640 en nog geen update gevonden. (gechecked via instellingen -> telefoonupdates -> controleren op updates). Vanavond nog maar eens doen gok ik....
Blijkbaar moet je eerste de Update Advisor app van Microsoft downloaden. Zodra ik thuis ben zal ik er eens naar zoeken.

Edit: Hier een link https://www.microsoft.com...495)(263915)(2775081)()()

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Blijkbaar moet je eerste de Update Advisor app van Microsoft downloaden. Zodra ik thuis ben zal ik er eens naar zoeken.

Edit: Hier een link https://www.microsoft.com...495)(263915)(2775081)()()
als ik dat linkje op de telefoon volg, en klik op get this app gebeurt er niets... ben zelfs ingelogd ervoor op die webpagina. Misschien nog te doen via pc maar kijk na het eten wel....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.