In mobile mode naar die link browsen werkt wel.
Op mijn telefoon werd ik direct doorgeleid naar de store en kon hem installeren.Lord_T schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:44:
[...]
als ik dat linkje op de telefoon volg, en klik op get this app gebeurt er niets... ben zelfs ingelogd ervoor op die webpagina. Misschien nog te doen via pc maar kijk na het eten wel....
Heb een Lumia 930 met United States/Engels instellingen.
Momenteel is die aan het upgraden naar WM10
check via mobile browser kon het wel (voor degene die niet direct het weten: edge openen -> instellingen -> drop down menuutje bovenin) reloaden -> en dan werkt de knop get the app .
nu aan het upgraden
nu aan het upgraden
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Nog een puntje van aandacht:
https://www.microsoft.com...Windows-10-specifications
Ook maar even in het Nederlands: https://www.microsoft.com...Windows-10-specificationsBerlinetta schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:07:
Nog een puntje van aandacht:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Welke build gaat er nu rond als officiële release..?
Live from Denmark
Je zou bijna verwachten dat dit build .164 moet zijn omdat deze ook recentelijk aan de W10M non insiders toestellen is aangeboden.hansie_k schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:25:
Welke build gaat er nu rond als officiële release..?
Testing, one, two ...
Die draai ik nu ook, als insider..hardware-lover schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:30:
[...]
Je zou bijna verwachten dat dit build .164 moet zijn omdat deze ook recentelijk aan de W10M non insiders toestellen is aangeboden.
Om nou te zeggen dat die "af" is...en die dan als release te gebruiken..
Ik ga denk ik nu die officieel uit is, m'n L830 een volledige reset geven. Wie weet.
Wil niet negatief zijn, maar er zitten toch nog een hoop kleine schoonheidsfoutjes in.
Live from Denmark
Klopt, is in ieder geval tegelijk naar de slow ring gegaan en naar Production, maar niet overal tegelijk als update aangeboden, daar ging dan soms weer een paar weken overheen. Zal wel land/provider/operator afhankelijk zijn.hansie_k schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:36:
[...]
Die draai ik nu ook, als insider..
Om nou te zeggen dat die "af" is...en die dan als release te gebruiken..
Ik ga denk ik nu die officieel uit is, m'n L830 een volledige reset geven. Wie weet.
Wil niet negatief zijn, maar er zitten toch nog een hoop kleine schoonheidsfoutjes in.
Opbouwende kritiek is altijd welkom verwacht ik, daar wordt een mens zelden stommer van
Testing, one, two ...
Heb tot nu toe alles netjes gemeld bij MS, ook via Field Medic app.hardware-lover schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:41:
[...]
...
Opbouwende kritiek is altijd welkom verwacht ik, daar wordt een mens zelden stommer van
Ze zullen er vast wel iets mee dien hoor, begrijp me niet verkeerd, maar kleine grafische dingen storen toch en het gaat toch ook om die looks&feel, en dat mis ik soms.
Zeker nu ik een *uch*iOS*uch* device naast mijn Lumia en desktop gebruik.
Live from Denmark
De discussie hierboven is meer voor het reguliere 10 Mobile topic
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Op mijn 640 heb ik via de slow ring vorige week de update naar .164 gehad. Nu begrijp ik dat de 'officiële' production versie ook .164 is. Valt er dan nog iets te updaten? Ik lees hier over het installeren van de 'upgrade advisor' app, maar dat is alleen voor mensen op 8.1 toch?
ik denk dat dit soort dingen meer aan de app ligt.Sc0tTy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:54:
Pfff... Ik begin me nu toch wel erg te irriteren aan Edge. Zelfs met een 950 en 3GB ram moet ie 9/10x de pagina herladen...
Ik gebruik zelf Flipboard en al gebruik ik hem een dag later, dan staat hij precies op de zelfde plek als waar ik eerst was.
Off topic:
De Galaxy S6/7/Note5 hebben ook allemaal veel RAM geheugen en als nog worden de apps sneller gesloten dan bij de iPhone.
Verwijderd
Er is weer een nieuwe build. RS Build 14291.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 00:54 ]
Yup net geïnstalleerd. Edge extensies zitten erin. Maar helaas is het Band 1 & 2 sync probleem nog niet opgelost.
Edit: Kan nergens nog de extensies zien op de mobile build. Waarschijnlijk dus alleen voor ded desktop.
Edit: Kan nergens nog de extensies zien op de mobile build. Waarschijnlijk dus alleen voor ded desktop.
[ Voor 32% gewijzigd door Radeon op 18-03-2016 01:49 ]
It's never easy.....
In build 14291 is het probleem met locatie gebonden apps ook nog niet opgelost... 

[ Voor 59% gewijzigd door weid1374 op 18-03-2016 09:55 ]
Ik zou je IMEI even onleesbaar maken op dat plaatjeweid1374 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:05:
In build 14291 is het probleem met locatie gebonden apps ook nog niet opgelost...
[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 21-03-2016 09:58 ]
Is de nieuwe RS build ook voor de L930 want dat is mij niet helemaal duidelijk aangezien MS heeft gezegd zo gauw W10M op oudere toestellen is gaan die ook naar RS insider builds toe.
@Esumontere Thanx voor de tip 
Met de laatste build is inlogen in Xbox Life wel weer mogelijk
Update: Werkte helaas maar één keer. Net zoals bij de vorige build...
Met de laatste build is inlogen in Xbox Life wel weer mogelijk
Update: Werkte helaas maar één keer. Net zoals bij de vorige build...
[ Voor 27% gewijzigd door weid1374 op 18-03-2016 11:41 ]
De RS1 insider builds zullen binnenkort ook beschikbaar komen op toestellen die de upgrade naar 10 gekregen hebben. Daar gaat Microsoft nu aan werken om dat beschikbaar te makendjdaan schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:26:
Is de nieuwe RS build ook voor de L930 want dat is mij niet helemaal duidelijk aangezien MS heeft gezegd zo gauw W10M op oudere toestellen is gaan die ook naar RS insider builds toe.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Mijn Band 2 synchronisatie werkt nog wel na de laatste update. Bij de vorige update ging het wel stuk, echter had ik toen al het plan om een restore defaults te doen, en toen werkte het bij de vorige ook weer.Radeon schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 01:30:
Yup net geïnstalleerd. Edge extensies zitten erin. Maar helaas is het Band 1 & 2 sync probleem nog niet opgelost.
https://wren.co/join/Devian
Sync werkte bij mij altijd al, alleen crashde de app als ik mijn hardloopsessie wilde openen. Het fitnes gedeelte werkte weer wel.Devian schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:30:
[...]
Mijn Band 2 synchronisatie werkt nog wel na de laatste update. Bij de vorige update ging het wel stuk, echter had ik toen al het plan om een restore defaults te doen, en toen werkte het bij de vorige ook weer.
Het is wel te merken dat oudere modellen die W10M officieel hebben nu wel tot de fastring worden toegevoegd. Kreeg net een update met de melding "update for fastring". Ben benieuwd, wil echt weer eens de laatste build draaien.
Met deze build al een paar chrashes van Edge gehad.
It's never easy.....
Klopt, viel mij ook op. Ik heb dus nu toch maar gekozen voor een backup gevolgd door fabrikesinstellingen en backup terug.Sinds die handelind werkt mijn Band sync weer. Omslachtig maar aangezien het kenelijk geen prio heeft bij MS de enige weg.Radeon schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 01:30:
Copyright and left by SED...
Risky, ze gaven aan dat een hard reset niet aan te raden is met deze build. Overigens ook het terugzetten van de apps.SED schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:06:
[...]
Klopt, viel mij ook op. Ik heb dus nu toch maar gekozen voor een backup gevolgd door fabrikesinstellingen en backup terug.Sinds die handelind werkt mijn Band sync weer. Omslachtig maar aangezien het kenelijk geen prio heeft bij MS de enige weg.
Zelf tot nu toe alweer geluk met deze build. Geen problemen te vinden. Alles werkt als voorheen. Eigenlijk zelfs een beetje saai zo ^^
Waar kan ik die waarschuwing vinden?[b]
Risky, ze gaven aan dat een hard reset niet aan te raden is met deze build. Overigens ook het terugzetten van de apps.
Op het MS blog waar alle builds aangekondigd worden incl known issues
If you reset your phone on this build (Build 14291) and restore your phone from a backup, restore will fail to install apps from your backup’s apps list leaving blank grey titles on Start. If you delete the grey tiles and attempt to reinstall the same apps from the Store, you will not get app data restored. The next backup will over-write the app backup data as well. To avoid hitting this bug, avoid resetting your phone on this build. If for some reason you do need to reset your device on this build, don’t restore your phone from a backup and you should turn off backup for apps and OS data to avoid creating a corrupt backup via Settings > Update & Security > Backup.
Tsja smooth is relatief natuurlijk. En kan mij best voorstellen dat multitasking nou niet bepaald super soepel gaat. Zelfs op mijn Lumia 930 heb ik regelmatig dat ik even moet wachten op een app omdat die niet meer in RAM staat. De algemene ervaring wordt dan wat 'mwah' en dat willen ze net niet gezien WP8.1 juist zo smooth is op die devices.vali schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:21:
Best bizar eigenlijk al die geruchten dat er geen tweede wave komt en dat alle 512 MB modellen geen updates gaan krijgen. Zijn ze allemaal dit en dit vergeten wat ze toen der tijd allemaal spamde?
[ Voor 30% gewijzigd door blmp op 19-03-2016 01:27 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ja hoor... 1520/1320/930 draaien als een tierelier de 1320 was langzamer met het upgraden dan de andere twee toestellen.blmp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 01:24:
[...]
Op het MS blog waar alle builds aangekondigd worden incl known issues.
[...]
[...]
Tsja smooth is relatief natuurlijk. En kan mij best voorstellen dat multitasking nou niet bepaald super soepel gaat. Zelfs op mijn Lumia 930 heb ik regelmatig dat ik even moet wachten op een app omdat die niet meer in RAM staat. De algemene ervaring wordt dan wat 'mwah' en dat willen ze net niet gezien WP8.1 juist zo smooth is op die devices.
Op basis van feedback hebben ze sommige telefoons geen update gegeven.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat mensen niet eens soft/hard reset hebben gedaan om hun eigen probleem op te lossen
Dat kan altijd gebeuren, op mijn l930 heb ik dat ook. Maar met de laatste build draait mijn l520 echt niet bepaald traag. Vind hem op sommige vlakken zelfs beter draaien dan wp8.1. Dus ja, zou het serieus echt bizar vinden als de 512MB modellen geen update krijgen.blmp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 01:24:
[...]
Op het MS blog waar alle builds aangekondigd worden incl known issues.
[...]
[...]
Tsja smooth is relatief natuurlijk. En kan mij best voorstellen dat multitasking nou niet bepaald super soepel gaat. Zelfs op mijn Lumia 930 heb ik regelmatig dat ik even moet wachten op een app omdat die niet meer in RAM staat. De algemene ervaring wordt dan wat 'mwah' en dat willen ze net niet gezien WP8.1 juist zo smooth is op die devices.
Maar hoeveel intern geheugen opslaggeheugen heb je over? Ik heb W10 ook op een oude L520 geplaatst, maar er bleef niet veel ruimte over voor apps. Nou weet ik niet hoeveel ruimte er over bleef met WP8.1, ik had het toestel namelijk van iemand gekregen zodat ik mijn W10 app kon testen op een L520, maar ik neem aan dat het wel een stuk meer was dan met WP8.1...vali schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:47:
[...]
Dat kan altijd gebeuren, op mijn l930 heb ik dat ook. Maar met de laatste build draait mijn l520 echt niet bepaald traag. Vind hem op sommige vlakken zelfs beter draaien dan wp8.1. Dus ja, zou het serieus echt bizar vinden als de 512MB modellen geen update krijgen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Lijkt mij dat je opslag bedoelt? Ik noem dit niet interne geheugen, eerder interne opslag. Dit heeft niks te maken of het toestel 512MB ram heeft of niet. Er zijn genoeg 8GB modellen en daar draait w10m ook prima op. Mocht het opslag vol zijn kan je altijd nog je apps op je sd-kaart zetten.Swerfer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:16:
[...]
Maar hoeveel intern geheugen heb je over? Ik heb W10 ook op een oude L520 geplaatst, maar er bleef niet veel ruimte over voor apps. Nou weet ik niet hoeveel ruimte er over bleef met WP8.1, ik had het toestel namelijk van iemand gekregen zodat ik mijn W10 app kon testen op een L520, maar ik neem aan dat het wel een stuk meer was dan met WP8.1...
Heb net mijn oude l520 aangezet en er is van de 7.2 gb 4,67 Gb in gebruik. Meer dan genoeg dus om dagelijks te gebruiken
Ja, foutje, ik bedoel natuurlijk opslaggeheugen. Ik heb een wat oudere W10 build op de L520 staan en er bleef niet veel van de interne opslag over. Ik heb het nooit echt gecontroleerd, maar kreeg met wat experimenteren van wat verschillende apps al snel de melding dat de interne opslag vol zat. Maar als je 4,67 Gb over hebt, dan is dat voor een 8 Gb toestel wel te doen. De prijs is er natuurlijk ook naar...vali schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:26:
[...]
Lijkt mij dat je opslag bedoelt? Ik noem dit niet interne geheugen, eerder interne opslag. Dit heeft niks te maken of het toestel 512MB ram heeft of niet. Er zijn genoeg 8GB modellen en daar draait w10m ook prima op. Mocht het opslag vol zijn kan je altijd nog je apps op je sd-kaart zetten.
Heb net mijn oude l520 aangezet en er is van de 7.2 gb 4,67 Gb in gebruik. Meer dan genoeg dus om dagelijks te gebruiken
Heeft er nog iemand met de laatste build op de 950 problemen met notificaties ?
Ik krijg geen melding meer op mijn vergrendel scherm dat er mail binnen is terwijl ik dit wel heb aanstaan.
Whatsapp, en berichten, batterij , enz werken wel.
Ik krijg geen melding meer op mijn vergrendel scherm dat er mail binnen is terwijl ik dit wel heb aanstaan.
Whatsapp, en berichten, batterij , enz werken wel.
Staat je mail nog gelinked aan je homescreen ?
Sommige updates van Mail & Calendar verwijderen die namelijk.
Sommige updates van Mail & Calendar verwijderen die namelijk.
Klopt het dat je vanaf de laatste build (.1001) beter niet kan resetten? Ik heb een ontzettend irritant probleem dat er een wekker op onverklaarbare wijze is blijven steken, en deze elke dag afgaat ver voordat ik normaal pas uit bed moet
Er staat niks tussen de alarmen, en heb ze allemaal ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar die verkeerde wekker blijft. Een reset zat er toch al aan te komen, maar ik kan geen bevestiging vinden dat een reset vanaf deze build daadwerkelijk slecht/riskant zou zijn.
https://blogs.windows.com...-14291-for-pc-and-mobile/Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:56:
Klopt het dat je vanaf de laatste build (.1001) beter niet kan resetten? Ik heb een ontzettend irritant probleem dat er een wekker op onverklaarbare wijze is blijven steken, en deze elke dag afgaat ver voordat ik normaal pas uit bed moetEr staat niks tussen de alarmen, en heb ze allemaal ook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar die verkeerde wekker blijft. Een reset zat er toch al aan te komen, maar ik kan geen bevestiging vinden dat een reset vanaf deze build daadwerkelijk slecht/riskant zou zijn.
If you reset your phone on this build (Build 14291) and restore your phone from a backup, restore will fail to install apps from your backup’s apps list leaving blank grey titles on Start. If you delete the grey tiles and attempt to reinstall the same apps from the Store, you will not get app data restored. The next backup will over-write the app backup data as well. To avoid hitting this bug, avoid resetting your phone on this build. If for some reason you do need to reset your device on this build, don’t restore your phone from a backup and you should turn off backup for apps and OS data to avoid creating a corrupt backup via Settings > Update & Security > Backup.
Bedankt! Ik zal er even over nadenken. Een backup terugzetten was ik toch niet van plan, dus het zou voor mij prima moeten kunnen.ardvark99 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:12:
[...]
https://blogs.windows.com...-14291-for-pc-and-mobile/
Ik weet niet wat je precies van plan bent, ik ff naar mijn verhaal van gisteren, laatste FW installeren en idd van RS terug naar TH2, en ook o.a. vanwege de wekker, Groove die regelmatig stopt, slechter accu verbruik en andere kleine issues was voor mij de reden om even een stap terug te doen:Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:33:
[...]
Bedankt! Ik zal er even over nadenken. Een backup terugzetten was ik toch niet van plan, dus het zou voor mij prima moeten kunnen.
ardvark99 in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL"
Mijn ervaring tot nu toe is sowieso dat app backup een farce isardvark99 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:12:
If you delete the grey tiles and attempt to reinstall the same apps from the Store, you will not get app data restored.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 21-03-2016 14:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
WhatsApp backupt alleen naar een microSD kaartje...al is dat natuurlijk meer een WhatsApp issue dan een Windows issue....oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe is sowieso dat app backup een farce is. Vorige week een reset gedaan, geen enkele app lijkt zijn settings te hebben behouden. Het meeste irritante vind ik nog wel dat ik mijn whatsapp geschiedenis nu kwijt ben. En mijn progress in bepaalde games, maar daar was ik al redelijk op uitgekeken dus dat valt relatief mee. Favorites van je pictures app synct ie ook niet, dus die mag ik ook opnieuw taggen.
Van de meeste applicaties die het ondersteunen worden keurig de instellingen terug gezet. Volgens mij is het naast de mogelijkheid om het in Windows te regelen ook wel iets wat door een App geregeld moet worden, maar goed....ik ben geen developer natuurlijk..
Niet helemaal nee eens. Zijn flink wat apps zoals Plex die prima backup terug zetten. Whatsapp moet onedrive gewoon eens gaan ondersteunen...oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe is sowieso dat app backup een farce is. Vorige week een reset gedaan, geen enkele app lijkt zijn settings te hebben behouden. Het meeste irritante vind ik nog wel dat ik mijn whatsapp geschiedenis nu kwijt ben. En mijn progress in bepaalde games, maar daar was ik al redelijk op uitgekeken dus dat valt relatief mee. Favorites van je pictures app synct ie ook niet, dus die mag ik ook opnieuw taggen.
Ik ben gisteren van RS terug gegaan naar TH2, backup terug gezet, en heb mijn WA berichten gewoon weer terug (op een paar uur na, laatste backup van WA was van een paar uur voor downgrade). Verder geen probleem met WA, alle berichten weer terug, WA files staan op mijn SD kaart. WA moest ik wel opnieuw instellen met mijn GSM nummer..oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Tevens mijn foto's die ook op de SD kaart staan, optie favorieten aan zetten, en verder niets hoeven in te stellen, weer terug op tile.
Eigenlijk weinig problemen met de backup gehad, alleen mijn startscherm moest ik opnieuw indelen. En ja, sommige apps accounts weer opnieuw instellen.
Het is volgens mij idd aan de programmeurs van de apps hoe de data wordt opgeslagen en of deze meegenomen wordt met de backup van Microsoft.
Mwoah, ik vind het nog steeds raar dat ze niet gewoon de hele local storage van een app in de cloud gooien zoals bijv. Apple doet. Ja, dat kost ze ruimte, aan de andere kant zal dat hooguit iets van 512MB per toestel zijn. Zoveel wordt er namelijk ook weer niet in de localstorage opgeslagen.TheVMaster schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Van de meeste applicaties die het ondersteunen worden keurig de instellingen terug gezet. Volgens mij is het naast de mogelijkheid om het in Windows te regelen ook wel iets wat door een App geregeld moet worden, maar goed....ik ben geen developer natuurlijk..
Ik vind het echt raar dat je geforceerd een SD kaart in je telefoon moet doen (als dat al kan) om een fatsoenlijke backup te hebben. Whatsapp kan overigens niet eens alles in de backup meenemen. Een app heeft maar beperkte ruimte. Voor settings heb je onbeperkte ruimte, voor lokale files ook. Voor roaming files (die dus in een backup komen) heb je maar ongeveer 100KB!!
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2016 15:20 ]
Je snapt dat mijn post voornamelijk ingaat op het feit dat veel apps die ik gebruik het dus niet ondersteunen? En daarmee is de app backup een farce, wat mij betreft.TheVMaster schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:26:
Van de meeste applicaties die het ondersteunen worden keurig de instellingen terug gezet.
Zelfs MS Authenticator doet het niet.
En dat werkte bij mij juist weer welardvark99 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:59:
Eigenlijk weinig problemen met de backup gehad, alleen mijn startscherm moest ik opnieuw indelen.
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 21-03-2016 15:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als ik in m'n Backup Options kijk dan kan ik zien hoeveel data iedere app in de backup heeft zitten en dan zie ik toch een Skype for Business met 18,2 MB en een Vivino Wine Scanner met 2,03 MB. Het is dus duidelijk mogelijk voor een app om meer data te backuppen dan 100 KB.Caelorum schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:12:
[...]
Voor roaming files (die dus in een backup komen) heb je maar ongeveer 100KB!!
Als de developer niet de moeite wil doen om de nodige coding te voorzien (geen idee hoe complex is en welke API's hiervoor bestaan) dan kan je het mechanisme moeilijk een farce noemen....oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Je snapt dat mijn post voornamelijk ingaat op het feit dat veel apps die ik gebruik het dus niet ondersteunen? En daarmee is de app backup een farce, wat mij betreft.
Dat het startscherm bij mij met een backup niet terug komt, komt waarschijnlijk omdat ik met WDRT de hele telefoon gereset heb, en met het terug zetten van de backup al mijn apps nog niet geïnstalleerd waren. Anders had dit waarschijnlijk wel gewerkt. De indeling van het schermformaat was wel juist, meer tegels weergeven aan, alleen geen apps. Ik weet trouwens niet of je naderhand nog een keer de backup terug kan zetten wanneer de apps wel geïnstalleerd zijn. Heb dit niet uigezocht, misschien dat het startscherm wel weer als vanouds terug was gekomen..oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:18:
[...]
En dat werkte bij mij juist weer wel. Kwa OS was het prima gebackupped.
Als jij mijn post ziet als kritiek op het OS dan lees je mijn post gewoon verkeerd. Ik reageer gewoon als gebruiker, en heb het over het eindresultaat. Een reset is gewoon onwenselijk, want het merendeel ben je kwijt.r2504 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:36:
(geen idee hoe complex is en welke API's hiervoor bestaan) dan kan je het mechanisme moeilijk een farce noemen...
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 21-03-2016 16:53 ]
Denk dat ik ook maar naar de hard reset ga, de oplossing die op het forum stond mbt alle xbox-apps (ook smartglass) verwijderen en opnieuw installeren deed ook weinig bijzonders. Nu werkt de smartglass app wel, dus mocht je met berichten/friends werken, heb je aan smartglass nog even genoeg.MaakmeGek schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:04:
[...]
Na een harde reset en het terugzetten van een backup op mijn Lumia 950 XL lijkt het erop dat de Xbox App en alle XBL games weer normaal opstarten.
Nu heb ik wel het 'probleem' dat MSN news steeds crasht bij het opstarten en random Bing lock screen backgrounds werkt nog steeds niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ontwikkel al een tijdje niet meer voor Windows Phone, dus het kan zijn dat ze het hebben aangepast, maar zover ik weet kan je twee dingen opslaan die worden gebackupped: applicatie settings en roaming data. De roaming data kan ongeveer max. 100KB zijn. De applicatie settings zit geen max op, behalve dan dat je per key, max 8KB kan gebruiken. De keys zelf mogen max 256 chars lang zijn. Je mag zelf uitrekenen hoeveel keys je nodig hebt om die 18MB op te slaan ^^r2504 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:36:
[...]
Als ik in m'n Backup Options kijk dan kan ik zien hoeveel data iedere app in de backup heeft zitten en dan zie ik toch een Skype for Business met 18,2 MB en een Vivino Wine Scanner met 2,03 MB. Het is dus duidelijk mogelijk voor een app om meer data te backuppen dan 100 KB.
[...]
En hoeveel moeite je moet doen om een willekeurig chatlog zo efficiënt mogelijk op te slaan
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2016 17:03 ]
Wanneer je al een update hebt gehad naar .1001 zou ik geen hard reset uitvoeren. Er stond ergens dat er problemen zouden kunnen optreden wanneer je dan weer een backup wilt terugzetten en het dan je backup zou kunnen corrupten.SinergyX schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:57:
[...]
Denk dat ik ook maar naar de hard reset ga, de oplossing die op het forum stond mbt alle xbox-apps (ook smartglass) verwijderen en opnieuw installeren deed ook weinig bijzonders. Nu werkt de smartglass app wel, dus mocht je met berichten/friends werken, heb je aan smartglass nog even genoeg.
Volgens mij zat ik al eentje verder, 1004 inmiddels.MaakmeGek schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:11:
Wanneer je al een update hebt gehad naar .1001 zou ik geen hard reset uitvoeren. Er stond ergens dat er problemen zouden kunnen optreden wanneer je dan weer een backup wilt terugzetten en het dan je backup zou kunnen corrupten.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
de .1004 is ouder, is zelfs al opgevolgd door twee nieuwere Redstone builds
De laatste build tot vandaag is 10.0.14291.1000 deze is 17-03-2016 vrijgegeven in de fast ring
De laatste build tot vandaag is 10.0.14291.1000 deze is 17-03-2016 vrijgegeven in de fast ring
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ja....bij mij werken ook nog genoeg apps niet (qua backup en restore). Dat MS Auth. het niet doet snap ik....dat is natuurlijk een security dingetje. Ik wil ook niet dat mijn 2nd factor stuff gebackuped wordt....voelt niet goed.oisyn schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:18:
[...]
Je snapt dat mijn post voornamelijk ingaat op het feit dat veel apps die ik gebruik het dus niet ondersteunen? En daarmee is de app backup een farce, wat mij betreft.
Zelfs MS Authenticator doet het niet.
[...]
En dat werkte bij mij juist weer wel. Kwa OS was het prima gebackupped.
Em hier moet ik afhaken...
Mijn 1020 kan niet meer mee met jullie!
Mijn 1020 kan niet meer mee met jullie!
Ondanks de reset waarschuwing ( die ik niet gezien had
, heb ik de RS2 .1000 build een reset gegeven. Op de Lumia 550. er waren inderdaad enige grey apps op het home screen maar bijv de backup van Whatsapp die volledig op de SD card staat was perfect.
Dat authenticator niet backup kan natuurlijk ook security redenen hebben!
Ik heb nu een heel prima werkende Lumia 550 de beste tot dusver. Prima batterijduur en geen enkel raar probleem. Zelfs de communicatie met mijn Band 2 verloopt perfect. Kortom, een buid die wat mij betreft rijp is voor productie. Ik zit nog op mijn 950 in reparatie te wachten maar de keuze wat daarop komt is al wel gemaakt.
Heel tevreden, incl weeknummers weer terug in de agenda
Dat authenticator niet backup kan natuurlijk ook security redenen hebben!
Ik heb nu een heel prima werkende Lumia 550 de beste tot dusver. Prima batterijduur en geen enkel raar probleem. Zelfs de communicatie met mijn Band 2 verloopt perfect. Kortom, een buid die wat mij betreft rijp is voor productie. Ik zit nog op mijn 950 in reparatie te wachten maar de keuze wat daarop komt is al wel gemaakt.
Heel tevreden, incl weeknummers weer terug in de agenda
[ Voor 0% gewijzigd door SED op 22-03-2016 10:33 . Reden: 1001 build aangepast naar .1000 ]
Vanmorgen kwam ik er achter dat opeens mijn Hello en mail-app niet werkten... de gmail-inbox deed het dan weer wel maar de outlook-inbox niet.
Vergrendelscherm gaf ook alleen nog tijd en datum en geen details van agenda meer.
Bij instellingen voor vergrendelscherm werd ook aagegeven dat Hello voorkwam dat bepaalde items werden weergegeven.
Hello uitgezet en toestel opnieuw gestart.
Ging de outlook-inbox bij synchroniseren naar de synchronisatie-instellingen. Dit een paar mail herhaald zonder verandering van instellingen en toen gaf ie opeens weer mailtjes weer.
L950XL
FW: 10.0.14291.1001
Revisie: 16025.39032
Vergrendelscherm gaf ook alleen nog tijd en datum en geen details van agenda meer.
Bij instellingen voor vergrendelscherm werd ook aagegeven dat Hello voorkwam dat bepaalde items werden weergegeven.
Hello uitgezet en toestel opnieuw gestart.
Ging de outlook-inbox bij synchroniseren naar de synchronisatie-instellingen. Dit een paar mail herhaald zonder verandering van instellingen en toen gaf ie opeens weer mailtjes weer.
L950XL
FW: 10.0.14291.1001
Revisie: 16025.39032
Ah, die uit de TS was ook een .1001 maar van de 267 ofzo.GiLeX schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:55:
de .1004 is ouder, is zelfs al opgevolgd door twee nieuwere Redstone builds![]()
Was elke dag braaf updates aan het zoeken, maar nu opeens wel de 14291.1001 beschikbaar
Ik kom er net achter dat de overigens fraai verbeterde maps app geen ondersteuning heeft voor nederlandse taal. Dus afgelopen met gesproken gratis navigatie in het nederlands.
Alleen systeemtalen ondersteund zoals Eng (vs) --(UK blijft fouten geven al diverse builds lang)
Italiaans, Duits , Frans maar geen NL.
snik.
Alleen systeemtalen ondersteund zoals Eng (vs) --(UK blijft fouten geven al diverse builds lang)
snik.
Vreemd dat ze dat eruit gesloopt zouden hebben? Waarom zit er wel een NL stem in de versie die nu op de Productie toestellen staat bij de app Maps/Kaarten? De voorgaande versie van de app bedoel ik dan. Heb jij al eens eerder met Kaarten/Maps gedraaid waarbij wel een NL stem aanwezig was?SED schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:57:
Ik kom er net achter dat de overigens fraai verbeterde maps app geen ondersteuning heeft voor nederlandse taal. Dus afgelopen met gesproken gratis navigatie in het nederlands.
snik.
Testing, one, two ...
De nieuwste Maps is volgens mij alleen voor insiders en de stem is nu de stem van Cortana. Misschien heeft het daarmee te maken en komt de Nederlandse stem echt wel in de production versie...hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:46:
[...]
Vreemd dat ze dat eruit gesloopt zouden hebben? Waarom zit er wel een NL stem in de versie die nu op de Productie toestellen staat bij de app Maps/Kaarten? De voorgaande versie van de app bedoel ik dan. Heb jij al eens eerder met Kaarten/Maps gedraaid waarbij wel een NL stem aanwezig was?
Of komt Cortana naar Nederland ;-)Swerfer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:06:
[...]
De nieuwste Maps is volgens mij alleen voor insiders en de stem is nu de stem van Cortana. Misschien heeft het daarmee te maken en komt de Nederlandse stem echt wel in de production versie...
Hmmm, de .1000 build heeft me vandaag voor het eerst een spontane reboot gegeven... Bij het gebruik van Edge! Maar ach, lichtjaren beter dan wat hij uit de doos meekreeg! Top werk van MS, ik hoop dat er veel goeds zal volgen!
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Voor welke toestellen is de Redstone versie nu eigenlijk? Heb een 640XL met de 10.0.10586.164 versie er nu op, maar Redstone lonkt ook wel
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Mmm, gisteren update 14291.1001 ontvangen. Maar vanochtend is m'n wekker (standaard alarmen app van windows) niet afgegaan. Enkele weken terug had ik 'n probleem met de alarmen dat ie óók nog steeds afging op de "oude" tijd dat een alarm was ingesteld (gelukkig later). Nu ging ie in z'n geheel niet af. Vind ik toch wat kwalijker worden....
Heeft één van jullie hier ook ervaring mee? Zo ja, kan ik erop vertrouwen dat m'n wekker mórgenochtend wel af gaat? Voor de zekerheid zal ik m'n huidige dagelijkse alarm verwijderen en opnieuw instellen.
Ik hoop dat met deze update wél 't probleem is opgelost dat Groove niet meer op beeld verschijnt (zwart voor paar seconden, dan terug home) maar nog wel in de achtergrond muziek speelt. Heeft iemand hiervoor een fatsoenlijk workaround gevonden wellicht? Tot nu toe alleen herstel na uit-aan zetten van 't toestel
Heeft één van jullie hier ook ervaring mee? Zo ja, kan ik erop vertrouwen dat m'n wekker mórgenochtend wel af gaat? Voor de zekerheid zal ik m'n huidige dagelijkse alarm verwijderen en opnieuw instellen.
Ik hoop dat met deze update wél 't probleem is opgelost dat Groove niet meer op beeld verschijnt (zwart voor paar seconden, dan terug home) maar nog wel in de achtergrond muziek speelt. Heeft iemand hiervoor een fatsoenlijk workaround gevonden wellicht? Tot nu toe alleen herstel na uit-aan zetten van 't toestel
I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 22xPV SE+Batt, Eenmans BV.
Gisteren ook 1 gehad. In de NOS app. Aangezien het nieuwsbericht ook gewoon in een html control ofzo wordt geladen ligt het wellicht ook wel aan Edge..barta123 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:06:
Hmmm, de .1000 build heeft me vandaag voor het eerst een spontane reboot gegeven... Bij het gebruik van Edge! Maar ach, lichtjaren beter dan wat hij uit de doos meekreeg! Top werk van MS, ik hoop dat er veel goeds zal volgen!
@rijssel, problemen met systeemapps is altijd maar afwachten. Enige echt goede manier is een hard reset, maar voor 1 app zou ik het waarschijnlijk niet doen. Anders is het wachten op een update en hopen dat dat werkt. Misschien dat je nog kan proberen de tijdelijke bestanden weg te gooien. Misschien dat er iets wordt gecached wat de app niet meer leuk vind.
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 24-03-2016 08:37 ]
Op dit ogenblik kunnen alleen de Lx50 toestellen (en Alcatel en nog een Chinees geloof ik), dus de toestellen die standaard geleverd zijn met W10M via de fast ring naar Redstone. De andere toestellen, de WP8 geupgraded naar W10M, kunnen nog niet naar Redstone, maar daar wordt aan gewerkt. Zal wel niet lang duren.Wallie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:23:
Voor welke toestellen is de Redstone versie nu eigenlijk? Heb een 640XL met de 10.0.10586.164 versie er nu op, maar Redstone lonkt ook wel
Voorlopig krijgen die alleen via slow of production ring de TH2 updates.
Op de Redstone heb ik ook regelmatig dit soort wekker problemen gehad. Zelfs in het begin toen ik het toestel net had, op .29 of .36 heb ik meegemaakt dat is niet af ging, of alleen een melding. Ik vertrouw de wekker niet meer, en heb voorlopig mijn oude wekker er bij gezet. Daarbij merk ik dat de snooze functie anders werkt dan normaal, dus niet vanaf de ingestelde tijd telkens de snooze time optellen, maar de snooze time wordt opgeteld vanaf de tijd dat je op de snooze knop drukt. Dus 3x snoozen van 5 minuten wordt niet een kwartier, maar kan al oplopen naar 16-17 minuten vanaf ingestelde wekker tijd.rijssel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:25:
Mmm, gisteren update 14291.1001 ontvangen. Maar vanochtend is m'n wekker (standaard alarmen app van windows) niet afgegaan. Enkele weken terug had ik 'n probleem met de alarmen dat ie óók nog steeds afging op de "oude" tijd dat een alarm was ingesteld (gelukkig later). Nu ging ie in z'n geheel niet af. Vind ik toch wat kwalijker worden....![]()
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een wekker app te maken, die wel werkt? Dit had allang fatsoenlijk gefixed zijn, al moet ik zeggen dat ik op de huidige versie .164 het probleem nog niet gehad heb.
Dit is hoe de snooze knop toch altijd werkt op wekkers? Overigens ook zoals het werkt op alle telefoons die ik hiervoor heb gehad.ardvark99 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:35:
[...] Daarbij merk ik dat de snooze functie anders werkt dan normaal, dus niet vanaf de ingestelde tijd telkens de snooze time optellen, maar de snooze time wordt opgeteld vanaf de tijd dat je op de snooze knop drukt. Dus 3x snoozen van 5 minuten wordt niet een kwartier, maar kan al oplopen naar 16-17 minuten vanaf ingestelde wekker tijd.[...]
Hmmm, de laatste Redstone build gaat hem niet worden voor mij ben ik bang:
"If you have a Microsoft Band 1 or 2 paired to your phone, it will no longer sync after updating to this build due to a system API failure that occurs after the update."
Of heeft hier iemand ervaring of de workarround die ze geven werkt:
"If you want to get your Band syncing with your phone again – you can temporarily change the language of your phone as a short term workaround until we release a fix."
"If you have a Microsoft Band 1 or 2 paired to your phone, it will no longer sync after updating to this build due to a system API failure that occurs after the update."
"If you want to get your Band syncing with your phone again – you can temporarily change the language of your phone as a short term workaround until we release a fix."
Zoals ik al zei, mijn "echte" wekker werkt zo niet, en met mijn vorige smartphone, Android, ok niet. Misschien standaard voor Windows Phones.Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:43:
[...]
Dit is hoe de snooze knop toch altijd werkt op wekkers? Overigens ook zoals het werkt op alle telefoons die ik hiervoor heb gehad.
Andere taal werkte bij mij. Andere optie is een factory reset na de Redstone Build installatie...TheNiker2 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:27:
Heb geen problemen met mijn Band 2 en de laatste build.TheNiker2 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:27:
https://wren.co/join/Devian
Thanks, net even de update gedaan maar dan eerst wel even de taal naar Nederlands gezet zodat mijn standaard engels blijft werken.
Lang hoef je niet te wachten:Wallie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:23:
http://mspoweruser.com/mi...ible-older-lumia-devices/
http://www.winbeta.org/ne...uild-14291-older-handsets
De WP8.1 toestellen kunnen bijna allemaal naar Redstone.
Er zijn blijkbaar updates, maar voor welke Rings...?
Ik begrijp t niet helemaal meer, of mijn Engels schiet nu toch gewoon even te kort.
Ik zit zelf op de ReleasePreview.
Ik begrijp t niet helemaal meer, of mijn Engels schiet nu toch gewoon even te kort.
Live from Denmark
Er is dan niks nieuws voor je uithansie_k schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:35:
Er zijn blijkbaar updates, maar voor welke Rings...?
[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 24-03-2016 19:42 ]
En daar bedoelen hun the ReleaseBranche mee...?blmp schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:41:
[...]
Er is dan niks nieuws voor je uit. Er is alleen een nieuwe build uit in de Fast ring (voor de echte 'testers'). Daarmee zijn 'old gen' devices nu ook eindelijk over naar 'Redstone' builds.
Live from Denmark
Op me Lumia 1020 toch eens de Fast Ring aangezet en krijg gelijk tijdens Update, Configuration Update, is nu bezig met iets te installeren, de tandwielen draaien...
Is nu bezig met het toestel voor te bereiden, de bekende BIJNA KLAAR...
Is nu bezig met het toestel voor te bereiden, de bekende BIJNA KLAAR...
[ Voor 28% gewijzigd door Dragunov op 24-03-2016 19:51 ]
Nee dat is nog steeds threshold build 10586 dat is de production branchehansie_k schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:45:
[...]
En daar bedoelen hun the ReleaseBranche mee...?
De Redstone builds die nu aangeboden wordt aan de geselecteerde telefoons is een development branche.
Dat is ook het enige wat je zal krijgen. de 1020 en nog ettelijke andere lumia's die niet meer de officiele windows 10 kregen, zullen ook geen redstone builds ontvangen.Dragunov schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:45:
Op me Lumia 1020 toch eens de Fast Ring aangezet en krijg gelijk tijdens Update, Configuration Update, is nu bezig met iets te installeren, de tandwielen draaien...
Wie nog met een "Old gen" Lumia insider builds draait, zal tot juni/jullie 2016 nog updates krijgen in de production branch (threshold builds)
Als tegen die tijd de Redstone build officieel wordt aangeboden aan de dan geselecteerde Lumia's die niet insider builds draaien is het echt over en uit voor de oudere Lumia's
Er zal daarna ook niet meer geupdate worden met nieuwe threshold builds.
Ik dacht dat Fast Ring enkel voor nieuwere toestellen was en Slow Ring voor mijn Lumia 1020
*update*
Systeem gaat hier heel vlot met nieuwe configuration update, geen "laden" meer op het scherm tijdens het openen van Instellingen of apps, terugkeren gaat ook heel vlot.
Enkel lege icoon voor Groove, dat is enige probleem.
*update*
Systeem gaat hier heel vlot met nieuwe configuration update, geen "laden" meer op het scherm tijdens het openen van Instellingen of apps, terugkeren gaat ook heel vlot.
[ Voor 56% gewijzigd door Dragunov op 24-03-2016 20:03 ]
Nee, alleen werd er een tijd niks op de Fast Ring uitgebracht behalve voor de L950(XL), omdat het allemaal RS builds waren die niet bedoeld waren voor andere toestellen. De ringen zijn echter voor iedereen die het wil en nu ze een nieuwe build hebben uitgebracht van RS voor de andere toestellen zit je daar ook prima.Dragunov schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:56:
Ik dacht dat Fast Ring enkel voor nieuwere toestellen was en Slow Ring voor mijn Lumia 1020
Maar even in het kort, van stabiel naar minder stabiel (of normaal naar 'ontwikkel'branch):
normaal - geen insider
production
slow
fast
(en hier kent MS nog wat rings voor eigen medewerkers)
Wat ik van Zac Bowden (Winbeta) heb vernomen is alles wat die 'upgrade advisor' app doet is je op de release preview ring zetten (maar dan als 'non-insider'). Dus vraag mij af of er een 'normaal' is.Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:04:
[...]
Nee, alleen werd er een tijd niks op de Fast Ring uitgebracht behalve voor de L950(XL), omdat het allemaal RS builds waren die niet bedoeld waren voor andere toestellen. De ringen zijn echter voor iedereen die het wil en nu ze een nieuwe build hebben uitgebracht van RS voor de andere toestellen zit je daar ook prima.
Maar even in het kort, van stabiel naar minder stabiel (of normaal naar 'ontwikkel'branch):
normaal - geen insider
production
slow
fast
Je device wordt al niet meer ondersteund door MS (in elk geval niet voor de W10M upgrade). Je krijgt geen officiele upgrade naar W10M op je 1020 wat dus waarschijnlijk inhoud ook geen toekomstige bugfixes en/of features.Dragunov schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:56:
*update*
MS geeft als reden "Higher % of reports of performance issues, lower % of votes of likely to recommend"
[ Voor 33% gewijzigd door blmp op 24-03-2016 20:18 ]
Allemaal gelezen.
Maar ik heb me toestel op Fast Ring gezet en er kwam via update een Configuration Update binnen, niet een nieuwe build
Maar ik heb me toestel op Fast Ring gezet en er kwam via update een Configuration Update binnen, niet een nieuwe build
Volgens mij (of Microsoft eigenlijk), is Production de normale mode.Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:04:
[...]
[knip]
normaal - geen insider
production
slow
fast
Daarnaast is er binnen Windows Insider;
The 3 Windows Insider rings are:
Fast – Best for Insiders who enjoy being the first to get access to builds and feature updates, with some risk to their devices in order to identify issues, and provide suggestions and ideas to make Windows software and devices great.
Slow – Best for Insiders who enjoy getting early access to builds and feature updates, with less risk to their devices, and still want to provide feedback to make Windows software and devices great.
Release Preview – Best for Insiders who enjoy getting early access to updates for the Current Branch, Microsoft applications, and drivers, with minimal risk to their devices, and still want to provide feedback to make Windows devices great.

Of is bovenstaand verhaal inmiddels alweer achterhaald?
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2016 20:33 ]
Testing, one, two ...
Production-ring bedoel je. Die was toch ook in het leven geroepen om volgens MS stabiele builds aan te kunnen bieden aan mensen die het niet krijgen aangeboden door hun providers? Dat omdat op WP8.1 de providers nog goedkeuring moeten geven.blmp schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:12:
[...]
Wat ik van Zac Bowden (Winbeta) heb vernomen is alles wat die 'upgrade advisor' app doet is je op de release preview ring zetten (maar dan als 'non-insider'). Dus vraag mij af of er een 'normaal' is. [...]
Zou kunnen. Ik zie in de insider app nog maar drie "rings". Slow, Fast en Production. Waar bij die laatste staat "need to stop receiving Insider Preview builds?". Dat zijn in principe de "normale" builds die geschikt worden geacht voor het publiek. Afhankelijk van de provider krijg je die OTA, niet OTA maar alleen via de app of soms zelfs helemaal niet (zie de VS providers)hardware-lover schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:28:
[...]Of is bovenstaand verhaal inmiddels alweer achterhaald?
[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 24-03-2016 20:32 ]
Dat laatste is volgens mij niet waar. Microsoft heeft gezegd dat 1 van de grote voordelen van W10M is dat ze onafhankelijk van providers updates kunnen uitrollen. De upgrade van WP8. 1 naar W10M is volgens Microsoft de laatste update die providers moeten goedkeuren.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Toch zijn de meeste AT&T Lumia's vaak later dan de rest als je Reddit mag geloven, en zie ik op Windows Central vaak genoeg posts voorbij zien komen als 'Provider X start uitrol W10M update Y'PaT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:55:
Dat laatste is volgens mij niet waar. Microsoft heeft gezegd dat 1 van de grote voordelen van W10M is dat ze onafhankelijk van providers updates kunnen uitrollen. De upgrade van WP8. 1 naar W10M is volgens Microsoft de laatste update die providers moeten goedkeuren.
RS builds beschikbaar op oudere toestellen ... http://mspoweruser.com/mi...ible-older-lumia-devices/
Build 14291.1001 is aan het downloaden op m'n 930 :-)
Build 14291.1001 is aan het downloaden op m'n 930 :-)
Klopt, maar volgens mij heeft dat te maken met de firmware, die wordt door Microsoft aangepast, zodat zo meteen het OS updaten niet meer afhankelijk is van een provider.Esumontere schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Toch zijn de meeste AT&T Lumia's vaak later dan de rest als je Reddit mag geloven, en zie ik op Windows Central vaak genoeg posts voorbij zien komen als 'Provider X start uitrol W10M update Y'
Bij mij komt er nu een MICROSOFTMDG Update voor windows Phone binnen (lumia 550 fast ring) iemand een idee wat het is?
Firmware update als het goed is.analogworm schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:04:
Bij mij komt er nu een MICROSOFTMDG Update voor windows Phone binnen (lumia 550 fast ring) iemand een idee wat het is?
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 24-03-2016 23:08 ]
Nice, al vind ik het wel vaag dat google mij enkel nieuws geeft van 22 dec.. Ook een firmware update voor de 950 toentertijd..
Op de 635 van de vrouw waarschijnlijk paar voorbereidende updates gekregen, een Fast Ring update en een configuration update
De operators in de VS zullen altijd een apart geval blijven. Op een CDMA netwerk wordt gewerkt met whitelists. Een toestel moet op die lijst staan om überhaupt verbinding te kunnen maken. Dat werkt precies andersom bij GSM netwerken zoals wij die hebben. Het resultaat is dat er al 1 operator is die windows toestellen niet heeft toegelaten. Die operators kunnen MS gewoon dwingen een update niet uit te brengen, omdat ze anders toestellen niet meer gaan toestaan. Dus ja, MS heeft die aanpassingen gemaakt om minder vaak providers om toestemming te hoeven vragen, maar ze zullen het nog steeds doen en afhankelijk van de regio vaker of minder vaak.ardvark99 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:02:
[...]
Klopt, maar volgens mij heeft dat te maken met de firmware, die wordt door Microsoft aangepast, zodat zo meteen het OS updaten niet meer afhankelijk is van een provider.
Als dat toestel in de fast ring zit, kan het ook redstone zijn die binnen gehaald wordt. Ik weet niet of dat wenselijk is. Je kan beter voorlopig op slow of production gaan zitten.Dragunov schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:26:
Op de 635 van de vrouw waarschijnlijk paar voorbereidende updates gekregen, een Fast Ring update en een configuration update
http://www.winbeta.org/ne...uild-14291-older-handsets
[ Voor 5% gewijzigd door ardvark99 op 25-03-2016 00:26 ]
Ik zie hier weer verschillende nieuwe builds in verschillende rings langskomen. Maar vaak is daar geen model telefoon bij genoemd.
Wie weet wat de status is voor de L640? Ben de draad ff kwijt...
Heb zelf een half jaar Fast Ring gedraaid en de laatste maand(en) slow. Nu W10M echt uit is ben ik weer naar production gegaan.
Fast is voor mij geen optie aangezien MS vaker, sneller (en mogelijk onstabielere) updates uit gaat brengen en het toch mijn daily foon is.
Heb zelf een half jaar Fast Ring gedraaid en de laatste maand(en) slow. Nu W10M echt uit is ben ik weer naar production gegaan.
Fast is voor mij geen optie aangezien MS vaker, sneller (en mogelijk onstabielere) updates uit gaat brengen en het toch mijn daily foon is.
"Alle" telefoons met uitzondering van de 635 zouden sinds gisterenavond de RS build moeten krijgen op de fast-ring.St00mwals schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:56:
Ik zie hier weer verschillende nieuwe builds in verschillende rings langskomen. Maar vaak is daar geen model telefoon bij genoemd.
Ik heb hem gisteren geïnstalleerd op m'n 930 en hij lijkt sneller (vooral de vertraging die ik had bij het openen van apps) te zijn dan de TH build. Zonet ook updates ontvangen voor Windows Maps, Photos, People en Alarm & Clock.
Het enige probleem tot op heden is dat Phonos terug in trial mode staat (ondanks dat ik die dus aangekocht heb).
[ Voor 5% gewijzigd door r2504 op 25-03-2016 08:56 ]
Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.