shiptronic schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:56:
@
ardvark99 , Die riedel was me bekend, en heb ik vannacht ook al iemand mee geholpen. Had alleen verwacht dart ik ergens uit een lijst mijn laatste verzie kon kiezen en die terug zetten. Helemaal terug naar 8.1 had ik niet aan zien komen. En het fiet dat er totaal verkeerde zooi geistaleerd is door MS kon je helemaal niets meer, meer gevalletje van compleet blanco. Maar had graag in 1 optie mijn laatste build/config terug gezet/
Dit was ook niet voor jou bedoeld

, maar het was een mooie opsomming voor diegenen die nu inloggen om te kijken wat te doen in dit geval. En ik weet nog wel dat jij mij hier vannacht op attendeerde.
Maar ik ben het met jouw eens, die WRDT tool moet eens aangepast worden, zodat je kan kiezen welke Build er terug gezet moet worden. Die 8.1 stap heb ik niet eens gelukkig. Maar ik zou de keuze moeten hebben om gelijk naar 15063 te moeten gaan. Dat je daarna apart de fastring in moet gaan vind ik nog niet zo'n probleem.
Ik denk, net als ik zelf, dat we niet te gretig moeten zijn om nieuwe Builds te downloaden. Desnoods updates uitstellen op 30 dagen, en dan handmatig installeren wanneer het veilig is.
Ach, Insider zijn is niet eens zo probleem. Bijna iedereen kent de risico's. Wat de meesten niet leuk vinden is wanneer het echt mis gaat, zoals vannacht. Dat je met de WDRT tool niet kan selecteren welke Build je terug wilt zetten is al een probleem. De backup die W10M maakt maakt het ook niet helemaal af. Het kost een hoop tijd die jezelf niet gepland hebt. Een reset met WDRT is niet zo'n probleem, maar dan bepaal ik liever zelf het tijdstip.
Daarbij komt dat het een beetje bezopen is dat je op een W10M device IOT en Xbox builds kan downloaden en installeren, of het nu productie of Insider is.
Aan de andere kant, het is weer een lange tijd geleden dat ik WDRT heb moeten gebruiken, dus draait het toestelletje weer fris en fruitig...