r2504 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:54:
[...]
Ik ken je apps niet maar het is spijtig om op die manier weer apps te zien verdwijnen... en ik vermoed dat je paar honderd gebruikers dat ook wel droevig zullen vinden. Misschien moet je de app opensource maken zodat iemand eventueel de draad kan oppikken.
Sinds +/- 2014 had ik iets van +/- 30 apps gemaakt voor Windows (Phone).
Alles bij elkaar ruim 100.000 downloads, maar het aantal gebruikers neemt sinds +/- eind 2016 extreem snel af.
Veel apps zijn uit de store verwijderd (omdat ik geen geldige leeftijds-licentie op tijd had ingediend bij Microsoft), andere(n) zijn onvindbaar (maar wel in de store aanwezig) en slechts één app wordt nog echt gebruikt (paar honderd sessies per dag voor Windows, duizenden voor Android).
Je ziet in de statistieken echt een neerwaartse spiraal sinds +/- november 2016 (de 1e dip was mijn fout, ik had een update gepushed waar even niets meer werd gemeten...).
Opensource maken wordt lastig; de app is gemaakt in Cordova met een eigen (commercieel) ontwikkeld framework; die laatste zet ik ook in voor andere doeleinden en kent een sterk server-afhankelijk component... dus die ga ik niet gratis publiceren
Maar goed, Cordova is "one code fits all" dus zolang ik de app voor Android door-ontwikkel, doe ik dat voor het handjevol WP / W10M gebruikers ook gewoon...
- edit - Als je de statistieken filtert op Android (Samsung) vs. Nokia (Windows) dan schrik je helemaal...
[
Voor 5% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 04-05-2017 19:07
]