Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:46
r2504 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:17:
[...]

Die krijg je in geen enkele ring... die waarom die "let op" ?
Ik schreef "let wel", maar dat ter zijde...

Maar MSFT is idd zoals gewoonlijk niet duidelijk. Waarom is er nu een feature 2, en wordt later de fastring gelijk getrokken met RS3? Als er helemaal niets meer ontwikkeld wordt voor W10M, zou er nu geen fastring meer zijn, en zouden we voor CU de gewoonlijke bugfixes en security updates krijgen. Het is vaag, feature 2, is dat een uitbreiding op RS2, of is dat al richting RS3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
De berichten die verschijnen lijken stilaan te bevestigen dat het volledig gedaan is met Microsoft's mobiele plannen... https://mspoweruser.com/m...ne-retrenchment-end-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Dat artikel zegt niets nieuws toch? Ten minste niet iets dat op een betrouwbare bron gebaseerd is. En dat het de schuld van Gates en Ballmer is dat "Windows Phone" het niet gaat redden en vooral de reden waarom, lijkt me een bijzonder discutabele mening. Alles wijst eigenlijk op het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Bovendien is het een artikel geschreven door Surur, die een de tweet van twee andere journalisten quote. Volgens mij gaat het er meer over dat er binnenkort geen Lumia's meer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Weer een nieuwe build, 15208, niets nieuws maar wel wat fixes:
https://blogs.windows.com...bile/#OcGfkPYLOjM4Qzly.97

Changes, improvements, and fixes for Mobile
We’ve fixed the issue where some Insiders were unable to open both the Connect UX page and/or the “Add Bluetooth or other devices” setting on the Bluetooth Settings page.
We fixed an issue resulting in an unexpected extra ~20 sec being added to the phone shutdown process due to a deadlock if you tried to shut down soon after switching from one network to another.

Known issues for Mobile
A small percentage of devices may experience text message backup loss related to backup and recovery of the messaging database.
The copyright date is incorrect under Settings > System > About. It shows as 2016 when it should be 2017. Thanks to the Windows Insiders that reported this!
Insiders may experience random shutdowns on some devices.
In some cases, the WeChat app may crash on launch.

[ Voor 67% gewijzigd door ardvark99 op 28-04-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Iemand vertelde me recent dat er een probleem is met de Kaarten in de CU versie... en inderdaad ik zie veel minder details dan wanneer ik vergelijk met m'n PC die nog geen CU heeft. Ik zie ook dat de map voor Belgie in de CU zo'n 156 MB is, en in de niet CU versie 353 (Nederland 174 versus 365 MB) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Heb via de Insider Preview Build de Creators Update op m'n 640XL Dual SIM gezet.
Ik vind het geen succes.
Slomer en onstabieler lijkt het. Problemen met HDR-opnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:23:
Iemand vertelde me recent dat er een probleem is met de Kaarten in de CU versie... en inderdaad ik zie veel minder details dan wanneer ik vergelijk met m'n PC die nog geen CU heeft. Ik zie ook dat de map voor Belgie in de CU zo'n 156 MB is, en in de niet CU versie 353 (Nederland 174 versus 365 MB) ???
Het ziet er idd anders uit met de CU (met dezelfde Kaarten app build), en in eerste instantie lijkt het net of de resolutie (info) op het scherm wat lager is of zo (de wegen zijn bijv. wat dikker weergegeven bij inzoomen op een bepaalde plek. De kleuren lijken bij de CU versie wat rijker en ik krijg ook niet het idee dat er minder info beschikbaar is op het scherm, in tegendeel eigenlijk, het ziet er gewoonweg anders uit. Ik kan eenvoudig vergelijken want ik heb twee exact dezelfde toestellen (950 XL), waarbij de ene de final CU al heeft gehad, maar de andere nog niet. Beiden zijn ook hetzelfde ingesteld voor een goed vergelijk.

Nu ben ik geen standaard Kaarten gebruiker, dus degene die dat wel is kan veel beter een uitspraak doen over hoe deze "vernieuwing" gaat bevallen t.o.v. de "oude". De nieuwe kaarten zijn idd allemaal flink kleiner in omvang.

Iets anders wat mij opvalt, de landen zijn bij CU in het Engels (Belgium, etc.), terwijl ik toch alles op NL heb ingesteld op mijn CU telefoon? Dit nadat ik vanuit de fabrieksinstellingen weer opnieuw ben begonnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:58:
[...]
Iets anders wat mij opvalt, de landen zijn bij CU in het Engels (Belgium, etc.), terwijl ik toch alles op NL heb ingesteld op mijn CU telefoon? Dit nadat ik vanuit de fabrieksinstellingen weer opnieuw ben begonnen.
He, klopt inderdaad. 'The Hague', 'Berlin' enzv.

Ik heb mijn toestel even offline gezet en gezocht op 'berlijn' en niets gevonden, maar met 'berlin' wel...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
hardware-lover schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:58:
[...]
De kleuren lijken bij de CU versie wat rijker en ik krijg ook niet het idee dat er minder info beschikbaar is op het scherm, in tegendeel eigenlijk, het ziet er gewoonweg anders uit.
Kijk maar eens naar Brussel... oa. het Koninklijjk palies ed. staan er niet meer in 3D op (en wat er nog wel staat is gewoon een kubusje geworden ipv. een mooie 3D weergave), ook huisnummers zijn niet langer aanwezig, veel restaurants en andere bedrijven zijn niet meer aanwezig, ... er is gewoon een massa info verdwenen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:25:
[...]
Kijk maar eens naar Brussel... oa. het Koninklijjk palies ed. staan er niet meer in 3D op (en wat er nog wel staat is gewoon een kubusje geworden ipv. een mooie 3D weergave), ook huisnummers zijn niet langer aanwezig, veel restaurants en andere bedrijven zijn niet meer aanwezig, ... er is gewoon een massa info verdwenen !
Dat verklaart iig waarom de kaarten zoveel kleiner zijn in omvang. Maar zoals gezegd, ik ben geen Kaarten gebruiker dus zou het mij niet direct zijn opgevallen, ik zag alleen bij het overzicht in mijn omgeving dat er gebieden met namen worden weergegeven terwijl dit bij de NIET CU build niet het geval was.

Ik vraag mij echter af of dit bij Microsoft zit, of bij Here? Of misschien bij beiden? Naarmate je betaald voor de kaarten zit er meer/minder info in de kaartdata (POI's, 3D gebouwen, enz...), zo zomaar kunnen. In dat geval zou Microsoft de boosdoener zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Maar betalen doe je toch voor alle versies... voor iemand die niet upgrade naar de CU versie zou Microsoft dan meer moeten betalen dan voor wie wel upgrade ? Als het met licenties te maken heeft zou ik verwachten dat alles hetzelfde is, CU versie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De kaartdata wordt ingekocht bij Here, mogelijk triggert de CU een ander kaarten-aanbod dan niet CU? Ik kan alleen een Kaarten app versie zien (= gelijk), niet het versienummer van de kaarten zelf, of toch wel?
Vooral voor Nederland en België geldt dat ze meer dan de helft in grootte zijn afgenomen, daar is dus flink wat uit verwijderd aan info.

Edit: op mijn CU versie waren de te downloaden kaarten eerst weergegeven in het Engels. Nadat ik bij de landinstellingen onder Regio handmatig de Regionale instellingen op Nederlands (Nederland) had gezet (stond ingesteld op > komt overeen met ingestelde taal < (of zoiets, hoewel ik mijn toestel al op Nederlands had ingesteld), zijn de te downloaden kaarten weer weergegeven in het Nederlands.

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2017 14:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ze hebben de Kaarten app inderdaad goed stukgemaakt zeg. Zo'n beetje alle plaatsen buiten nederland zijn offline niet te vinden, terwijl ik die kaarten wel geïnstalleerd heb (en zelfs opnieuw geïnstalleerd heb). Ik hoop dat daar snel een fix voor komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

BounceMeister schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 04:49:
Ze hebben de Kaarten app inderdaad goed stukgemaakt zeg. Zo'n beetje alle plaatsen buiten nederland zijn offline niet te vinden, terwijl ik die kaarten wel geïnstalleerd heb (en zelfs opnieuw geïnstalleerd heb). Ik hoop dat daar snel een fix voor komt!
Offline dus in het Engels zoeken, wat het wel erg lastig maakt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Swerfer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:09:
[...]

Offline dus in het Engels zoeken, wat het wel erg lastig maakt...
Ik had W10M op mijn oude L820 gezet, wat redelijk werkte;

De belangrijkste reden was dat ik die oude telefoon voor offline navigatie gebruik (inmiddels overgestapt op Android als daily driver).

Maar sinds de UC update werkt de hele Maps niet meer in offline mode;

Niets wordt gevonden, zelfs Amsterdam, Utrecht, etc... niet... de kaarten zijn gehalveerd qua omvang en veel 3d-objecten zijn ook verdwenen.

Zelfs als ik handmatig inzoom op een straat in Amsterdam en dan zoek op Amsterdam (of die straat) blijft het ding "uren" zoeken en vindt niets...

...helaas is het dus volledig onbruikbaar geworden voor mij (Engels / Nederlands instellen maakt niets uit - hij vindt bijna niets meer, of random wel / niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Dat er offline niets gevonden wordt is een probleem dat ik al zeker een jaar heb, alleen bij heel gerichte zoekacties in het land zelf waar ik dan ook was kon hij sosms wel wat vinden, maar meestal niet. Is volgens mij niet afhankelijk van de grootte van de kaartdata. Met here maps kun je alles wel gemakkelijk vinden, die had ik destijds nog samen op een telefoon, met dezelfde kaartmateriaal. Bv zoeken op "ringvej", zelf op dat momentin groningen, gaf direct een straat in Denemarken bij here maps, terwijl microsoft maps helemaal niks kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:33:
[...]
Ik had W10M op mijn oude L820 gezet, wat redelijk werkte;

De belangrijkste reden was dat ik die oude telefoon voor offline navigatie gebruik (inmiddels overgestapt op Android als daily driver).

Maar sinds de UC update werkt de hele Maps niet meer in offline mode;

Niets wordt gevonden, zelfs Amsterdam, Utrecht, etc... niet... de kaarten zijn gehalveerd qua omvang en veel 3d-objecten zijn ook verdwenen.

Zelfs als ik handmatig inzoom op een straat in Amsterdam en dan zoek op Amsterdam (of die straat) blijft het ding "uren" zoeken en vindt niets...

...helaas is het dus volledig onbruikbaar geworden voor mij (Engels / Nederlands instellen maakt niets uit - hij vindt bijna niets meer, of random wel / niet).
Via welke wijze heb jij de CU op je 820 ontvangen? Heb je het register daarvoor aangepast?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
andreas2005 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:59:
Dat er offline niets gevonden wordt is een probleem dat ik al zeker een jaar heb, alleen bij heel gerichte zoekacties in het land zelf waar ik dan ook was kon hij sosms wel wat vinden, maar meestal niet. Is volgens mij niet afhankelijk van de grootte van de kaartdata. Met here maps kun je alles wel gemakkelijk vinden, die had ik destijds nog samen op een telefoon, met dezelfde kaartmateriaal. Bv zoeken op "ringvej", zelf op dat momentin groningen, gaf direct een straat in Denemarken bij here maps, terwijl microsoft maps helemaal niks kon vinden.
Bij mij werkte het altijd perfect (W10M Maps) tot de update (binnengetrokken via XDA).

Het navigeren zelf ging erg slecht (in vergelijking met Here), maar ik heb W10M nodig omdat ik er nog apps voor ontwikkel (anders was ik wel bij WP8 gebleven).

Het is bizar dat na de update het offline zoeken niet werkt; eerder gevonden (online) resultaten herkent hij nog wel, maar zelfs iets als "Coolsingel 32, Rotterdam" wordt niet herkend - voor mij is het helaas dus onbruikbaar geworden, deze app...
hardware-lover schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Via welke wijze heb jij de CU op je 820 ontvangen? Heb je het register daarvoor aangepast?
Ja, via die "interop" tool (XDA).

100% lekker werkt het niet, maar ik heb mijn L950 verkocht en de L820 gebruik ik (om accu te besparen voor mijn Android) als navigatie-toestel (en om W10M apps te testen die ik via Cordova nog voor Windows maak).

Helaas is de app zo bricked als wat... ik heb onderweg geen internet, en dan wordt er nauwelijks iets gevonden, qua steden / straten... Nederland is 180mb groot - dezelfde kaart op mijn W10 tablet is nog 370mb, ofzo...

[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-05-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Bij mij werkte het altijd perfect (W10M Maps) tot de update (binnengetrokken via XDA).

Het navigeren zelf ging erg slecht (in vergelijking met Here), maar ik heb W10M nodig omdat ik er nog apps voor ontwikkel (anders was ik wel bij WP8 gebleven).

Het is bizar dat na de update het offline zoeken niet werkt; eerder gevonden (online) resultaten herkent hij nog wel, maar zelfs iets als "Coolsingel 32, Rotterdam" wordt niet herkend - voor mij is het helaas dus onbruikbaar geworden, deze app...

[...]

Ja, via die "interop" tool (XDA).

100% lekker werkt het niet, maar ik heb mijn L950 verkocht en de L820 gebruik ik (om accu te besparen voor mijn Android) als navigatie-toestel (en om W10M apps te testen die ik via Cordova nog voor Windows maak).

Helaas is de app zo bricked als wat... ik heb onderweg geen internet, en dan wordt er nauwelijks iets gevonden, qua steden / straten... Nederland is 180mb groot - dezelfde kaart op mijn W10 tablet is nog 370mb, ofzo...
Ik heb nog een 820 liggen met oudere W10M Insider build en deze laat "gelukkig" de oude Kaart app nu zoals ie was en ook de kaarten hebben bij het overzicht nog steeds de oude omvang. Het zoeken gaat volgens mij het best met > straatnaam[komma] postcode (alleen cijfers)[komma] (eventueel) huisnummer < ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:04:
[...]

Ik heb nog een 820 liggen met oudere W10M Insider build en deze laat "gelukkig" de oude Kaart app nu zoals ie was en ook de kaarten hebben bij het overzicht nog steeds de oude omvang. Het zoeken gaat volgens mij het best met > straatnaam, postcode (alleen cijfers), huisnummer < ?
Nope, ik kan geen enkele straat / plaats meer vinden, offline.. de app is totaal waardeloos geworden - helaas :(

De enige app die ik echt vaak gebruikte was de navigatie-app, notabene...

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/bhjm7fvq7/wp_ss_20170503_0002.png

Het adres van Tweakers vindt hij niet, bv...

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/6ti9qd9ol/wp_ss_20170503_0003.png

...pas als je online gaat weer...

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/wzuvtxlnv/Clipboard-1.png

Het lijkt een issue met de CU in het algemeen - want bv. de Erasmusbrug op mijn PC (met W10 CU) is totaal verdwenen in de app (evenals de aankleding van de gebouwen rondom).

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/6kowii5ed/Sketch.png

Terwijl exact dezelfde app / zoekopdracht op mijn tablet (W10 - maar nog zonder CU) alles toont, inclusief Erasmusbrug (in de verte, linksboven).

Handig als je de app / telefoon zakelijk gebruikt en onderweg veel moet navigeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Zonde....vond het sowieso al een k...ap ( in vergelijk met Here ) maar nu zijn ze helemaal van het pad af.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:31:
Zonde....vond het sowieso al een k...ap ( in vergelijk met Here ) maar nu zijn ze helemaal van het pad af.
Ik baal er erg van... het was serieus de enige app die ik gebruikte op mijn oude toestel... puur omdat je offline kaarten kon downloaden en toch alles kon vinden (niet zo goed als HERE, maar nog wel bruikbaar).

Nu vindt hij offline letterlijk niets...

Ander issue is dat je het scherm niet uit kan zetten tijdens je route; stel je zit 100km op een rechte weg, dan is het zonde van je batterij om je scherm aan te laten.

Maar als je het scherm uitzet, en na +/- 100km weer aan, dan is hij de route vergeten of de app crashed... je moet dus altijd navigeren met je scherm aan....

Op Windows Central lees ik nog meer klachten, bijna alle kaarten (Amerika, Servië, etc...) zijn 50% kleiner geworden, plaatsen worden offline niet gevonden, gebouwen zijn verdwenen en huisnummers werken sowieso niet meer...

Erg jammer... weer een USP verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik maakte eerder dagelijks gebruik van Here.
Nu bij een andere werkgever moet ik gebruik maken van TomTom maar gebruikte de kaartenapp als schaduw/backup....dit is zoals het nu lijkt passé.
Hoor ze nog roepen bij Here in combinatie met de oudere lumia's, met levenslange blablabla....
En nu dit weer.
Het blijft een zorgenkindje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:09:
Ik maakte eerder dagelijks gebruik van Here.
Nu bij een andere werkgever moet ik gebruik maken van TomTom maar gebruikte de kaartenapp als schaduw/backup....dit is zoals het nu lijkt passé.
Hoor ze nog roepen bij Here in combinatie met de oudere lumia's, met levenslange blablabla....
En nu dit weer.
Het blijft een zorgenkindje....
Ik heb alle kaarten verwijderd, maar als je na een reset de boel er weer opzet, blijven ze +/- 50% qua omvang en werkt offline niets.

Als test heb ik Sygic geïnstalleerd; 7 dagen gratis, daarna 30 euro voor "de hele wereld".

Daar is Nederland ook 150mb groot, maar toont wél alle details (3d gebouwen, straten, etc...) en werkt offline perfect.

Ik weet alleen niet of een licentie overdraagbaar is; qua navigatie wil ik de oude L820 gebruiken en qua "telefoon" een Android... beetje zonde als je later dan 2 licenties moet aanschaffen.

Bizar dat ze "silent" de hele navigatie gewoon gesloopt hebben, bij Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik ga sowieso mijn oude 1320 afstoffen om deze dan als backup te laten fungeren.
Here zelf wordt dan wel niet meer bijgewerkt maar de applicatie en de bijbehorende kaarten zijn voor waar ik het voor gebruik nog steeds afdoende.

Gezien ik mijn geld maar één keer kan uitgeven ga ik wel even goed nadenken over wat de opvolger gaat worden van mijn 950 zodra die aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:47:
Ik ga sowieso mijn oude 1320 afstoffen om deze dan als backup te laten fungeren.
Here zelf wordt dan wel niet meer bijgewerkt maar de applicatie en de bijbehorende kaarten zijn voor waar ik het voor gebruik nog steeds afdoende.

Gezien ik mijn geld maar één keer kan uitgeven ga ik wel even goed nadenken over wat de opvolger gaat worden van mijn 950 zodra die aan vervanging toe is.
Ik ga mijn L820 ook maar downgraden naar WP8... het voelt nu echt als een trap na van Microsoft;

De L950 heb ik al verkocht, omdat W10M hopeloos werd voor professioneel / zakelijk dagelijks gebruik en de L820 heb ik gehandhaafd om toch apps te kunnen maken voor W10M en het toestel als los navigatie-device in te zetten.

Nu de volledige navigatie kapot gemaakt is, rest dus niets meer dan drie jaar terug in de tijd gaan... of gewoon volledig stoppen met support voor W10M - wellicht wel zo handig;

Mijn apps hebben nog maar een paar honderd gebruikers onder Windows Mobile, dus volledig stoppen is wellicht de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:03:
[...]
[knip]

Mijn apps hebben nog maar een paar honderd gebruikers onder Windows Mobile, dus volledig stoppen is wellicht de beste optie.
Ik wist niet beter als dat je er al mee was gestopt, zoeken op Tweakers 10 in de store geeft namelijk geen resultaat, op mijn telefoon tenminste niet? Enkel via een Google link kom je bij je app in de store terecht, dat is een beetje vreemd.

Sygic licenties binnen hetzelfde OS blijven geldig, maar een aankoop voor Windows geldt niet tevens voor Android. Dus in jouw situatie zou ik bij twijfel voor een Android licentie gaan, mocht het daarop ook noodzakelijk zijn om die te hebben.

Sygic is trouwens een serieuzer navigatiehulpmiddel dan Kaarten of Here ooit is geweest. Maar datzelfde gaat ook op voor Navigon (belachelijk duur), Copilot of andere Navigatie apps voor het Windows mobiele platform, er zijn er nog meer, maar kosten allen geld. Waarmee ik niet wil beweren dat Here of Kaarten voor velen niet zou kunnen volstaan.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2017 00:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:29:
[...]

Ik wist niet beter als dat je er al mee was gestopt, zoeken op Tweakers 10 in de store geeft namelijk geen resultaat, op mijn telefoon tenminste niet.
De app is gewoon beschikbaar :) heb hem zelfs nog geupdate voor mijn ouwe L820...

Maar het klopt dat hij niet gevonden wordt in de store; zelfs als je zoekt op de exacte naam, wordt hij niet gevonden... meer apps (van mij en van derden) hebben daar last van.

Zelf zocht ik laatst op een app die via mijn WiFi netwerk een centrale server kon bereiken;

Ik had de app gekocht en geïnstalleerd op mijn telefoon - maar in de store was hij onvindbaar... pas nadat ik het adres vanuit Chrome (desktop PC) naar mijn telefoon had gemaild, kon ik de bewuste app terugvinden in de store.

Ach ja, Windows Mobile is zo'n extreem stabiel succes dat ik ook wel begrijp dat Microsoft het zich kan permitteren om wat losser met de gangbare normen om te gaan...

...overigens develop ik al mijn apps nog steeds voor zowel Android als Windows... ik kan het OS niet loslaten, omdat het gewoon te veel potentie heeft.... had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
In de Telegram group wordt verteld dat ze nu Bing maps gebruiken en niet meer Here. Dat kan de verklaring zijn. Alleen weet niemand te vertellen waarom. Licentie afgelopen? Maar blijft vreemd dat under AU het Here is en nu met CU alleen nog maar Bing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:41:
In de Telegram group wordt verteld dat ze nu Bing maps gebruiken en niet meer Here. Dat kan de verklaring zijn. Alleen weet niemand te vertellen waarom. Licentie afgelopen? Maar blijft vreemd dat under AU het Here is en nu met CU alleen nog maar Bing.
De Map Data zal toch wel hetzelfde zijn... zo veel partijen die kaarten maken heb je niet in de wereld.

Sowieso is er meer aan de hand dan de Map Data alleen; de hele app lijkt corrupt te zijn na de CU...

http://forums.windowscent...ap-resume-navigation.html

http://forums.windowscent...r-cu-incredibly-poor.html
Hey, guys! Do you also have this issue with maps? Once I got to CU (and did a hard reset), I noticed how offline maps if my country (Serbia) now takes about 110MB instead of 160MB from before, while on Android it's even richer, and there it takes almost 300MB... I don't even have any buildings, and it struggles a lot to find an address. In fact, I think that it can no longer find an exact address (with the street number) when offline.
I can't even see streets, they changed the rendering engine so all map apps using it are affected
Er zijn dus meer mensen die totaal in de steek gelaten zijn met deze CU...

Die Sygic App is overigens wel perfect; extreem snel, geen bugs of artefacts en een zeer goede interface...

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/82r6rvkat/wp_ss_20170504_0001.png

Het is een WP8 app, maar vormgegeven als W10M (net als WhatsApp) - maar zeer, zeer goed in gebruik,

[ Voor 38% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-05-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:46:
[...]

De Map Data zal toch wel hetzelfde zijn... zo veel partijen die kaarten maken heb je niet in de wereld.

Sowieso is er meer aan de hand dan de Map Data alleen; de hele app lijkt corrupt te zijn na de CU...

http://forums.windowscent...ap-resume-navigation.html

http://forums.windowscent...r-cu-incredibly-poor.html

[...]

[...]

Er zijn dus meer mensen die totaal in de steek gelaten zijn met deze CU...

Die Sygic App is overigens wel perfect; extreem snel, geen bugs of artefacts en een zeer goede interface...

[afbeelding]

Het is een WP8 app, maar vormgegeven als W10M (net als WhatsApp) - maar zeer, zeer goed in gebruik,
De Sygic app is er in twee smaken. Als WP8 maar ook als UWP. Binnen een Windows 10 toestel wordt er een andere versie geïnstalleerd dan op een WP8 toestel. De WP8 versie wordt niet meer geupdate (als build), de W10 versie nog af en toe, zelfs recentelijk nog.

Ik ben er vorig jaar uitvoerig mee in de slag geweest met Sygic support omdat ik op mijn toestel op een gegeven moment zelfs twee apart aangekochte licenties had, beiden met hun eigen set kaarten. Een voor WP8 en een voor UWP als Beta. Op een gegeven moment heeft Sygic de Beta naar Final gebracht maar dit deden ze via de licentie van de WP8 versie. Het was een heel uitzoekwerk maar uiteindelijk is alles duidelijk geworden. Ik heb het destijds uitvoerig hier op Tweakers beschreven (in het app topic).

Dus......, Sygic op Windows 10 is naar eigen zeggen een UWP versie.

Edit: als ik nu Google op Sygic UWP (Beta) dan komt de Beta app nog steeds tevoorschijn in de app store indien ik de juiste link aanklik. App is ook nog steeds te installeren. Vreemde zaak.

Edit2: maar de Beta en Final hebben inmiddels beiden hetzelfde buildnummer, beta is blijkbaar, buiten de benaming om, ook naar 17.0.0 gebracht (was 16.x.x). Ze gebruiken echter niet dezelfde opgeslagen kaart. Nederland moet twee keer worden binnengehaald, ook al is de kaart identiek.

Afijn. Nu gaat het hier zwaar offtopic, dus hier laat ik het maar bij 😏

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2017 12:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:03:
[...]
Nu de volledige navigatie kapot gemaakt is, rest dus niets meer dan drie jaar terug in de tijd gaan... of gewoon volledig stoppen met support voor W10M - wellicht wel zo handig;

Ik ken je apps niet maar het is spijtig om op die manier weer apps te zien verdwijnen... en ik vermoed dat je paar honderd gebruikers dat ook wel droevig zullen vinden. Misschien moet je de app opensource maken zodat iemand eventueel de draad kan oppikken.

Ik heb zo de EvoHome app... developer is met de noorderzon verdwenen... gelukkig staat de app nog wel in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ook weer een nadeel. In android kan je dergelijke apps in zijn geheel opslaan voor met name dat soort zaken.
In Windows is weg uit de store ook echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getest op een HP elite x3 met CU in vliegtuigmodus, geen enkel probleem om het adres te vinden. Mijn kaart van NL is 174mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:
Getest op een HP elite x3 met CU in vliegtuigmodus, geen enkel probleem om het adres te vinden. Mijn kaart van NL is 174mb.
Waar zocht je op?

9 van de 10 adressen kan ik niet meer vinden, heel soms een enkele nog wel... dus wellicht kan ik ook even zoeken op jouw zoekopdracht, ter verificatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het adres van tweakers opgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
r2504 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Ik ken je apps niet maar het is spijtig om op die manier weer apps te zien verdwijnen... en ik vermoed dat je paar honderd gebruikers dat ook wel droevig zullen vinden. Misschien moet je de app opensource maken zodat iemand eventueel de draad kan oppikken.
Sinds +/- 2014 had ik iets van +/- 30 apps gemaakt voor Windows (Phone).

Alles bij elkaar ruim 100.000 downloads, maar het aantal gebruikers neemt sinds +/- eind 2016 extreem snel af.

Veel apps zijn uit de store verwijderd (omdat ik geen geldige leeftijds-licentie op tijd had ingediend bij Microsoft), andere(n) zijn onvindbaar (maar wel in de store aanwezig) en slechts één app wordt nog echt gebruikt (paar honderd sessies per dag voor Windows, duizenden voor Android).

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/w8dhk9o0r/foo.png

Je ziet in de statistieken echt een neerwaartse spiraal sinds +/- november 2016 (de 1e dip was mijn fout, ik had een update gepushed waar even niets meer werd gemeten...).

Opensource maken wordt lastig; de app is gemaakt in Cordova met een eigen (commercieel) ontwikkeld framework; die laatste zet ik ook in voor andere doeleinden en kent een sterk server-afhankelijk component... dus die ga ik niet gratis publiceren :)

Maar goed, Cordova is "one code fits all" dus zolang ik de app voor Android door-ontwikkel, doe ik dat voor het handjevol WP / W10M gebruikers ook gewoon...

- edit - Als je de statistieken filtert op Android (Samsung) vs. Nokia (Windows) dan schrik je helemaal...

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/49wa6qk6h/foo.png

[ Voor 5% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-05-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Zo, nu weer Insider nieuws, build 15210 in de fastring:

https://blogs.windows.com...bile/#Y6iQGfY8Sw033vCi.97

Niet veel nieuws...het is al moeilijk om een getalletje aan te passen.

Changes, improvements, and fixes for Mobile
  • We fixed an issue with the Glance screen where the time was not updating.
  • We fixed the token issue so when your device syncs to the service, text messages should show back up.
Known issues for Mobile
  • The copyright date is incorrect under Settings > System > About. It shows as 2016 when it should be 2017. Thanks to the Windows Insiders that reported this!
  • In some cases, the WeChat app may crash on launch. (Ik heb dat bv. met de Rabobank app, opnieuw opstarten en de app werkt dan wel)

[ Voor 66% gewijzigd door ardvark99 op 04-05-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Tegelijk met de update is er ook een nieuwe versie van maps. Hopelijk een fix voor het zoeken-probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Build 15210.0 geïnstalleerd. Zoals te verwachten was zie ik geen verschil met de vorige build.
Daarnaast waren ook 13 apps ge-update, waaronder Maps.
Offline kan ik ieder adres zoeken en vinden en een routebeschrijving naar laten bepalen.(Had niet eerder gechecked of ik er een probleem mee had, gebruik het alleen op vakantie in huurauto 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Helaas is de ov routeplanning nog steeds onbruikbaar, hij maakt al meer dan een jaar de meest onlogische verbindingen. Bv doordat maps niet doorgeeft dat je op station in leeuwarden vanaf het station zo naar de bus kunt lopen, of gewoon kunt lopen. In plaats daarvan verzint hij een route vanuit groningen met de bus, zodat hij op het busstation van leeuwarden uitkomt. Hemelsbreed 100 meter vanaf het ns station.
Ook bij busroutes denkt hij soms dat de bus niet doorrijdt, en laat hij je overstappen op een andere buslijn die dezelfde route rijdt. If lopen van de nieuwe bushalte naar de oude, vervallen bushalte, om verder te gaan op de identieke route!
Wat mis ik here. Ik begin er over te denken om er zelf maar een app voor te maken, die puur here transit kan vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door andreas2005 op 05-05-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

andreas2005 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:55:
...
Wat mis ik here. Ik begin er over te denken om er zelf maar een app voor te maken, die puur here transit kan vervangen.
Ik denk dat je dan heel populair zal worden. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dat verwijt kan je moeilijk de OV routeplanning geven... is dit niet een probleem van de aangeleverde data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Onwaarschijnlijk, here werkt wel perfect op basis van dezelfde leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:00:
[...]

Sinds +/- 2014 had ik iets van +/- 30 apps gemaakt voor Windows (Phone).

Alles bij elkaar ruim 100.000 downloads, maar het aantal gebruikers neemt sinds +/- eind 2016 extreem snel af.

Veel apps zijn uit de store verwijderd (omdat ik geen geldige leeftijds-licentie op tijd had ingediend bij Microsoft), andere(n) zijn onvindbaar (maar wel in de store aanwezig) en slechts één app wordt nog echt gebruikt (paar honderd sessies per dag voor Windows, duizenden voor Android).

[afbeelding]

Je ziet in de statistieken echt een neerwaartse spiraal sinds +/- november 2016 (de 1e dip was mijn fout, ik had een update gepushed waar even niets meer werd gemeten...).

Opensource maken wordt lastig; de app is gemaakt in Cordova met een eigen (commercieel) ontwikkeld framework; die laatste zet ik ook in voor andere doeleinden en kent een sterk server-afhankelijk component... dus die ga ik niet gratis publiceren :)

Maar goed, Cordova is "one code fits all" dus zolang ik de app voor Android door-ontwikkel, doe ik dat voor het handjevol WP / W10M gebruikers ook gewoon...

- edit - Als je de statistieken filtert op Android (Samsung) vs. Nokia (Windows) dan schrik je helemaal...

[afbeelding]
Welk analyse pakket betreft dit?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
andreas2005 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:55:
Helaas is de ov routeplanning nog steeds onbruikbaar, hij maakt al meer dan een jaar de meest onlogische verbindingen. Bv doordat maps niet doorgeeft dat je op station in leeuwarden vanaf het station zo naar de bus kunt lopen, of gewoon kunt lopen. In plaats daarvan verzint hij een route vanuit groningen met de bus, zodat hij op het busstation van leeuwarden uitkomt. Hemelsbreed 100 meter vanaf het ns station.
Ook bij busroutes denkt hij soms dat de bus niet doorrijdt, en laat hij je overstappen op een andere buslijn die dezelfde route rijdt. If lopen van de nieuwe bushalte naar de oude, vervallen bushalte, om verder te gaan op de identieke route!
Ik mis Here ook. Maar toevallig wilde ik vanmorgen een OV reis plannen, waarbij de OV site (9292) een onlogische route bedacht met 16 minuten lopen, terwijl er een buslijn bij het aankomstpunt voor de deur stopt. Toevallig werkte de "Kaarten" app in dit geval wel (online), en gaf me de juiste route met de juiste lijnen.

Ik zit er wel aan te denken om voor de vakantie misschien terug te gaan naar WP8.1, puur voor Here maps en navigatie, mochten de problemen in W10m tegen die tijd nog niet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wietsee. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Welk analyse pakket betreft dit?
PIWIK - een soort Google Analytics, maar dan op je eigen afgeschermde server.

Feitelijk is het een website-monitoring pakket, maar je kan het ook gewoon in een app hangen (mits die een 'webview' component heeft).

Verder kan je alles analyseren, opstarttijden, crashes, veel bezochte onderdelen, populaire buttons, etc... dus meer dan enkel de hardware / software variabelen van je gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik hoop in ieder geval dat ze de navigatie app snel weer up en running hebben met offline kaarten. Ik gebruik het niet heel veel maar vindt het wel belangrijk dat ik het op mijn telefoon heb.

Ik heb al even bij Sygic gekeken (just in case) .

Vraagje aan de sygic gebruikers: De sygic app is gratis en dan koop je de kaarten voor zover ik op de site van sygic kan vaststellen. Je kunt 7 dagen gratis testen als ik het goed begrijp. Kun je voor die 7 dagen ook gewoon een kaart op je telefoon zetten voor offline gebruik? Mag dat ook een vreemde kaart zijn zoals Israel, egypte of zuid afrika? Dat wordt me namelijk niet duidelijk van de info van de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Indoubt schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:37:
Ik hoop in ieder geval dat ze de navigatie app snel weer up en running hebben met offline kaarten. Ik gebruik het niet heel veel maar vindt het wel belangrijk dat ik het op mijn telefoon heb.

Ik heb al even bij Sygic gekeken (just in case) .

Vraagje aan de sygic gebruikers: De sygic app is gratis en dan koop je de kaarten voor zover ik op de site van sygic kan vaststellen. Je kunt 7 dagen gratis testen als ik het goed begrijp. Kun je voor die 7 dagen ook gewoon een kaart op je telefoon zetten voor offline gebruik? Mag dat ook een vreemde kaart zijn zoals Israel, egypte of zuid afrika? Dat wordt me namelijk niet duidelijk van de info van de site.
Ik heb het even voor je geprobeerd op een telefoon waar Sygic nog niet eerder op is gezet. Je krijgt na installatie de kaartkeuze voor je neus en mag zo te zien vrijelijk één willekeurige kaart installeren. Ik heb maar even Zuid-Afrika geprobeerd. Na het binnenhalen van die ene kaart wordt direct de installatie voortgezet. Ik heb ook nog getracht om terug te gaan tijdens installatie naar het kaart-overzicht (om er nog een proberen te installeren), maar steeds komt weer het venster terug om de installatie af te ronden.

Na het afronden van de installatie is het echter mogelijk om ook nog andere kaarten te installeren (van alle continenten), dus tijdens de eerste 7 dagen lijk je over het volledige product te beschikken, met alle beschikbare kaarten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Ik heb het even voor je geprobeerd op een telefoon waar Sygic nog niet eerder op is gezet. Je krijgt na installatie de kaartkeuze voor je neus en mag zo te zien vrijelijk één willekeurige kaart installeren. Ik heb maar even Zuid-Afrika geprobeerd. Na het binnenhalen van die ene kaart wordt direct de installatie voortgezet. Ik heb ook nog getracht om terug te gaan tijdens installatie naar het kaart-overzicht (om er nog een proberen te installeren), maar steeds komt weer het venster terug om de installatie af te ronden.

Na het afronden van de installatie is het echter mogelijk om ook nog andere kaarten te installeren (van alle continenten), dus tijdens de eerste 7 dagen lijk je over het volledige product te beschikken, met alle beschikbare kaarten.
Idem hier; ik had eerst Nederland gedownload en later Suriname (overigens heeft Sygic kaarten van landen die Here / MAPS niet heeft...).

Beiden werken verbluffend snel, soepel en extreem nauwkeurig; een verademing tov. Here / MAPS.

De stijl is een beetje cartoonesk, wat ik ook wel kan waarderen (van de kaarten / gebouwen) - en heeft echt klasse.

Vooral de smoothness, snelheid en stabiliteit zijn verbluffend.

De hele wereld kost 20 euro, traffic info 15 euro (volgens mij live-time valid?).

Ik heb nog 5 dagen en dan zie ik wel wat ik doe; qua geld maakt het niets uit (een goede fles wijn is duurder...) - maar ik ga er ook nog van uit dat MS doorheeft dat ze MAPS vernacheld hebben en wellicht nog met een fix komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:36:
[...]
De hele wereld kost [in Sygic] 20 euro, traffic info 15 euro (volgens mij live-time valid?).
Wow, dat is een goede prijs. Al is lifelong natuurlijk nog wel platform-gebonden en het is maar de vraag hoe lang Sygic brood in Windows ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
Ik weet niet waar Sygic hun kaartinfo vandaan haalt, maar erg up-to-date is deze niet. Reed gisteren over een stuk waar al jaren de snelheid van 60 naar 50 verlaagd is, maar Sygic gaf hier nog de oude snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tomtom.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De discussie over Sygic en andere navigatiesoftware is offtopic en stopt dan ook hier. Graag weer verder ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Yep, maar geen Insider build ;) Dit is een gewone cumulative update voor de huidige officiele release 1703, of te wel CU 15063.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Jup maar die built loopt wel voor op de Slowring, ben maar ff naar Release Preview gegaan en hij staat er inmiddels op.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik krijg hier een "Localization for Dutch" update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Voor de toestellen die niet ondersteund worden door de Creative update, of te wel de 15083 (1703) branch is het idd een insiders release in de preview ring, maar voor de ondersteunde toestellen is het een gewone cumulative update. Om het lekker makkelijk en overzichtelijk te houden...

Eigenlijk het zelfde als feature 2, is dat nu een uitbreiding op RS2, of is dat de RS3 brache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
Nee hoor, op mijn Lumia 930, build 15063 productie ring (non-insider) ontvang ik zojuist gewoon: "May 2017 Update for Windows 10 Version 10.0.15063.297 for arm-based Phone Devices".

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wietsee. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:16:
Nee hoor, op mijn Lumia 930, build 15063 productie ring (non-insider) ontvang ik zojuist gewoon: "May 2017 Update for Windows 10 Version 10.0.15063.297 for arm-based Phone Devices".
Maar dan ben je Insider geweest, de CU is nooit officieel uitgerold naar de L930. nadat je er uit de Insider gestapt bent, blijf je updates krijgen voor 15063.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Draai sinds gisteravond op 10.0.15213.
Tot op heden niets geks ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Heeft er nog iemand last met de mobile homespot... dit lijkt echt niet meer te werken.

Het lukt me om connectie te maken maar na enkele minuten staat m'n laptop met "Connected, no internet" ?

Soms komt het vanzelf terug, meestal moet ik opnieuw connecteren met m'n laptop en soms zelfs de telefoon herstarten.

Ik heb trouwens prima 4G ontvangst dus dat mag het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
930 ge-update naar 15213.0, tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat is er aan de hand als je geen update krijgt naar de laatste build?
Laat maar... :$ 15063 ís de laatste. :z

[ Voor 26% gewijzigd door warhamstr op 13-05-2017 22:30 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
warhamstr schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:25:
Wat is er aan de hand als je geen update krijgt naar de laatste build?
Laat maar... :$ 15063 ís de laatste. :z
Klopt, alleen is mijn 930 nu een 950 ;-). Dus kan weer lekker meedoen in de fast ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
r2504 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:05:
Heeft er nog iemand last met de mobile homespot... dit lijkt echt niet meer te werken.

Het lukt me om connectie te maken maar na enkele minuten staat m'n laptop met "Connected, no internet" ?

Soms komt het vanzelf terug, meestal moet ik opnieuw connecteren met m'n laptop en soms zelfs de telefoon herstarten.

Ik heb trouwens prima 4G ontvangst dus dat mag het probleem niet zijn.
Ik gebruik het nooit, maar omdat ik verhuisd ben en mijn vaste verbinding nog niet voor elkaar heb moest ik noodgedwongen (werk) verbinding met mijn laptop maken. Ik kreeg het ook niet voor elkaar. Best irritant, je wil eens wat gebruiken wat altijd werkte en als je het echt nodig hebt werkt het niet.

Via bluetooth werkte het echter wel, maar dat vond de vpn verbinding niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het rare is dat het voordien wel werkte... is dus vermoedelijk via één van de laatste CU builds defect geraakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Jullie hebben het toch over 15213 neem ik aan.Bij mij werkt hotspot gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/wtbzx4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Aanzetten lukt ook wel. Alleen connecten niet, het wachtwoord wordt niet goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
robkrekel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:29:
Aanzetten lukt ook wel. Alleen connecten niet, het wachtwoord wordt niet goedgekeurd.
Zoals je aan de screen shot kan zien, lukt het connecten mij wel. Surfen op het internet ging prima op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het connecteren lukt bij mij ook, en surfen op het web (of andere dingen) ook... echter slechts voor een beperkte tijd (vaak zelfs enkele minuten maar).

Daarna geeft de laptop "no internet" aan... de wireless verbinding met de telefoon is er dus nog en ook op de telefoon zie je de laptop nog netjes als verbonden, maar je kan dus niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Iemand al op 15215? En wat zijn de 1e ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

richdb schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:37:
Iemand al op 15215? En wat zijn de 1e ervaringen?
Het lijkt sneller en stabieler 8)7 :+ O-)
Geen idee er is namelijk ook niet veel veranderd bij deze mobile build.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 13-09 16:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

GiLeX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:50:
[...]
Zit dit er nog steeds in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/47ik2RSrOm1rWkLt3BhwCzv8/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ja dat is nog steeds aanwezig, maar heb jij nog steeds geen DTTW (double tap to wake) firmware op je Lumia Gerard?
Mis bij jouw de optie door dubbel tap namelijk in het scherm?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GiLeX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:58:
Ja dat is nog steeds aanwezig. Maar heb jij nog steeds geen DTTW (double tap to wake) firmware op je Lumia Gerard?
Mis bij jou de optie door dubbel tap namelijk in het scherm?
Dat moet jij daar ook missen want dat staat heel ergens anders in de instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A4BCXQaBpzbTmQEVKpLth1rm/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ik heb het daar dus ook staan 8)7
Nooit op gelet dat het daar dus ook staat
Is dus in ider geval geen taal ding, ik heb deze 950XL op namelijk op engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GiLeX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:05:
Ik heb het daar dus ook staan 8)7
Nooit op gelet dat het daar dus ook staat
Is dus in ider geval geen taal ding, ik heb deze 950XL op namelijk op engels staan.
Wat bedoel je precies met 'ook'? Het staat alleen daar. :?

En om het dan nog onlogischer te maken zetten ze dubbeltikken om het scherm uit te schakelen weer ergens anders neer in de instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DDoKO8LsMqp776FG4pUorN8l/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De DTTW opties heb ik dus op die twee plekken staan in de instellingen.
settings --> Personalization --> Lock screen --> DTTW
en dus ook:
setting --> Extras --> Touch --> DTTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
GiLeX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Klopt, zo te lezen een paar fixes. Hier ook stabiel op de 930 (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
GiLeX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:27:
De DTTW opties heb ik dus op die twee plekken staan in de instellingen.
settings --> Personalization --> Lock screen --> DTTW
en dus ook:
setting --> Extras --> Touch --> DTTW
Ik ook op mijn 950XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Sinds gisteravond draai ik op build 15215.0.
Nog geen problemen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Meer gebruikers waarbij het toetsenbord continue flipt? Staat bij mij voor het scherm, met het typeveld (Telegram en WhatsApp) onder het keyboard :(
Goh, laat maar weer... Heb blijkbaar m'n toetsenbord versleept... :$ :+

[ Voor 21% gewijzigd door warhamstr op 21-05-2017 13:58 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Heb nu al een paar keer gehad dat mijn Lumia950XL een spontane reboot kreeg als ik een notificatie aanraakte en/of sommige apps open.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben met deze laatste build(15215)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
weid1374 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:35:
Heb nu al een paar keer gehad dat mijn Lumia950XL een spontane reboot kreeg als ik een notificatie aanraakte en/of sommige apps open.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben met deze laatste build(15215)?
Op mijn L650 heb ik daar geen last van. Voornaamste wat ik merk is dat Edge bij sommige websites wat begint te stotteren, waar dat bij eerdere builds niet altijd het geval was, soms verdwijnt dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
..
Toch maar in het WA voor Windowsphone-forum geplaatst :)

[ Voor 94% gewijzigd door peerke63 op 25-05-2017 12:05 . Reden: verplaatst naar ander forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Er is een update, een kleintje, 16212 iot????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ardvark99 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:18:
Er is een update, een kleintje, 16212 iot????
Dezelfde hier, vage versienummer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
SinergyX schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Dezelfde hier, vage versienummer.
Bij mij is ie net misgegaan, de settings pagina crashed telkens, daarna een reboot, duurde weer effe voor ik weet kon downloaden, toestel is lekker warm...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/rlfgjb.png

Wel apart, de vorig build was 15215, nu 16212??

[ Voor 15% gewijzigd door ardvark99 op 02-06-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
installing 16212.1001.rs_iot.170531-1800(UUP-CTv2) :) (op een NOKIA 735)
Enige wat ik tot zover kan vinden ;
https://www.drwindows.de/...170531-1800-uup-ctv2.html
en : https://forums.windowscen...170531-1800-uup-ctv2.html
en : https://twitter.com/wzornet

Maar word er nog niets wijzer van ;)

[ Voor 152% gewijzigd door shiptronic op 01-06-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Niet installeren! https://twitter.com/donasarkar/status/870398131141201920

Las op Twitter al iets over bootloop na het installeren.

Edit: Ook op forum WindowsCentral wordt gemeld over niet startende telefoons.

Hier meer informatie: https://www.windowscentra...ed-pc-or-mobile-right-now

[ Voor 90% gewijzigd door Stefan22 op 02-06-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/66700c52f403ddcda76841831106966a.png

Ik maar denken dat ik geen insider meer was :P Maar blijkbaar slecht idee.

Edit, mijne boot gewoon helemaal niet meer, MS logo -> off.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 01-06-2017 23:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Tja, misschien bij de volgende build iets van Abort invoeren? Hoe stop ik nu? zit op 28%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb zo'n idee dat we een build voor iot apparaten binnen hebben gekregen ipv een W10M build. Dat mooi $#@, wordt dus blijkbaar niet op gechecked of de build voor het juist apparaat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:07:
Ik heb zo'n idee dat we een build voor iot apparaten binnen hebben gekregen ipv een W10M build. Dat mooi $#@, wordt dus blijkbaar niet op gechecked of de build voor het juist apparaat is...
Zo'n idee had ik ook al, gezien er rs_iot in staat. Ook PC's krijgen verkeerde builds binnen, dus waarschijnlijk inderdaad geen controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

If you have installed, reset with WDRT.
Kut.. die werkt hier namelijk niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Op Twitter lees ik net dat de build ook naar Production wordt uitgerold. Niet best...

https://twitter.com/zacbowden/status/870402299201556480

Van Windows Central.

[ Voor 32% gewijzigd door Stefan22 op 02-06-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Stefan22 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:12:
Op Twitter lees ik net dat de build ook naar Production wordt uitgerold. Niet best...

https://twitter.com/zacbowden/status/870402299201556480

Van Windows Central.
Mooi, Dona staat nu 1 jaar aan het Insider roer, laten we eens wat leuks gaan doen. W10M helemaal om zeep helpen...

Of zal er morgen een vacature open staan bij MSFT??
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.