Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

niet doen

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 22-03-2017 19:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ook weg

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 22-03-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:41
BdK9001 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:18:
Zojuist m'n 930 voorzien van de nieuwste Fast Ring. Kreeg de melding dat ik moest rebooten om m'n insider settings te finalizen --> Blauw scherm na het Nokia logo. Dus dat wordt een avondje WDRT ipv lekker op de bank uitzieken :(
Ik weet niet of je vanaf productie naar fastring bent gegaan, zo ja, dan had je beter ff de release notes kunnen lezen;

Updating from the Windows 10 Anniversary Update (Build 14393) directly to this build won’t work. There will be an extra hop required to get to this build. If you use WDRT to go re-flash your device and join the Fast ring, you will not be offered this build and instead offered Build 15055. Once you’re on Build 15055, your device will find Build 15063 and take the update then.

https://blogs.windows.com...bile/#zKgzrcw5YwfIhLxo.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Jezus man, was gewoon een grapje. Mag dat niet? Ik heb zelf ook regelmatig problemen met de gewone productiebuild dus weet hoe frustrerend het kan zijn.

[Zullen we dat in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile bespreken?

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 22-03-2017 21:12 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
BdK9001 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:18:
Zojuist m'n 930 voorzien van de nieuwste Fast Ring. Kreeg de melding dat ik moest rebooten om m'n insider settings te finalizen
Die melding heb ik ook gehad op m'n 930... echter geen probleem.. telefoon herstart zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

GerCor schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:25:
Jezus man, was gewoon een grapje. Mag dat niet? Ik heb zelf ook regelmatig problemen met de gewone productiebuild dus weet hoe frustrerend het kan zijn.
Ik had al zo'n vermoeden dat het ironisch bedoelt was :P
ardvark99 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:49:
[...]

Ik weet niet of je vanaf productie naar fastring bent gegaan, zo ja, dan had je beter ff de release notes kunnen lezen;

Updating from the Windows 10 Anniversary Update (Build 14393) directly to this build won’t work. There will be an extra hop required to get to this build. If you use WDRT to go re-flash your device and join the Fast ring, you will not be offered this build and instead offered Build 15055. Once you’re on Build 15055, your device will find Build 15063 and take the update then.

https://blogs.windows.com...bile/#zKgzrcw5YwfIhLxo.97
Nop, kwam van de vorige fastring dus ik verwachtte eigenlijk geen problemen. Toch wel jammer dat er niet de mogelijkheid bestaat om een bit-for-bit backup te maken van je systeempartitite zoals bij android, dat had alles een stuk sneller gemaakt ipv via WDRT eerst weer 8.1 flashen en die updaten naar 10, die updaten naar nieuwste productie, Insider aanzetten en dan die weer updaten. Volgens mij heb ik vannacht zelfs van de witte tandwieltjes gedroomd :+
r2504 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Die melding heb ik ook gehad op m'n 930... echter geen probleem.. telefoon herstart zonder enig probleem.
Ah, gelukkig, moet ook eerlijk zeggen dat ik bij sommige issues de hardware verdenk hoor. Moest een kleine maand geleden ook al WDRT gebruiken omdat er geen apps meer openden vanuit het niets. met een beetje pech heb ik een rotte flash-chip.

gelukkig heb ik nog een Blu Win HD LTE als backup liggen, die krijgt geen updates meer helaas, maar dat heeft als voordeel dat er ook niets mis kan gaan :P (en hij is knaloranje, ook leuk 8) )

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

BdK9001 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:59:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden dat het ironisch bedoelt was :P
Ja tuurlijk was dat ironisch. Weet je? Ik denk dan: er werken zo'n 120.000 mensen bij Microsoft en elke keer weten ze het te verpesten. Het is zo triest en dan lees ik welke problemen mensen hebben, het is eigenlijk lachwekkend SLECHT wat Microsoft presteert. En dan mag jij weer een avond besteden aan weer een reset.

Zelf heb ik, denk ik, in 2 weken tijd, al 5 keer mijn @live.nl account moeten verwijderen op mijn 950 omdat er 'attentie' bij mijn account staat. Dan verwijder ik mijn account, doe een soft reset, voeg het account weer toe en dan is er niks aan de hand.

WAAROM?

Of dit. (nog steeds gewoon productiebuild) op mijn PC.

Alles wil gewoon downloaden en installeren maar Office niet. WAAROM? Je wordt er moedeloos van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8aqBAODg48yYoFtfPqci3NZM/full.png

En eh ... mijn vriendin, dochter hebben een iPhone. Zoon heeft een Android. Ik hoor ze nooit dat iets niet werkt.

Maar ja ..... aan de andere kant. Ook wel een beetje saai als alles altijd maar gewoon werkt zoals het hoort. :+

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 23-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Haha, ja, ik verbaasde me er het afgelopen jaar ook over hoe weinig problemen ik eigenlijk ondervond ondanks de fastring. Laten we de twee WDRT-sessies van deze maand maar Karma noemen.

Het begint allemaal steeds meer op Linux te lijken: wat er out-of-the-box bij zit werkt allemaal, maar zodra je iets extra's wilt (zoals updates of zoals vroeger een codec-pack) valt alles uit elkaar.*

*Gebaseerd op mijn ervaringen met Ubuntu en Fedora tussen 2009-2011, most notably het complete falen van filesharing in een gemengd netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
hmm, dan was ik niet de enige met issue's naar de xxx63 build, had ook al een bootloop na de update, zit nu weer eventjes fijn bij RS1, ik wacht wel even op RS2 (heb wel geen last meer van non-responsive/ freezes).

Dus ansich ben ik er met het ongelukje, wel op vooruit gegaan qua user-comfort :)

Dit gebeurde op mijn L950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb inmiddels alles weer werkend op RS2 op de L930. Dus so far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Krijg ik vandaag plots terug de melding dat ik mijn telefoon moet herstarten om Insider Preview builds te ontvangen ?

Los hiervan... ik heb nog steeds niet het nieuwe share icoon in de Photos app (en blijkbaar kan je die ook niet uninstallen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
r2504 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:48:
Krijg ik vandaag plots terug de melding dat ik mijn telefoon moet herstarten om Insider Preview builds te ontvangen ?
Had ik ook en gewoon gedaan, waarvoor dit was, ik weet het ook niet.

Dan heb ik met 2 livetiles, groepen van personen, op mijn startscherm, de mededeling staan 1 nieuw bericht.
Na de personen update vanmorgen is de mededeling blijven staan. Lijkt mij niet dat die daar hoort.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
tonber schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:47:
[...]
Had ik ook en gewoon gedaan, waarvoor dit was, ik weet het ook niet.
Ik had dat ook reeds gedaan bij de upgrade naar 15063 afgelopen maandag... vond het alléén raar dat ik het nu plots weer kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:13
r2504 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Ik had dat ook reeds gedaan bij de upgrade naar 15063 afgelopen maandag... vond het alléén raar dat ik het nu plots weer kreeg ?
Hier gister ook 3x deze melding, maar gezien de waarschuwing dat je Lumia in een boot-loop kan komen, maar niks mee gedaan.
Gek genoeg kreeg ik die melding vlak na het installeren van de huidige fast-ring build ook, niet wetend van het "gevaar" gewoon, gewoon reset gedaan, en dat ging goed...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Gisteren uiteindelijk maar mijn lumia 950 ter reparatie aangeboden en ondertussen ook maar een nieuwe telefoon (geen windows mobile) gekocht aangezien ik er een beetje klaar mee ben. Ik had altijd al veel problemen met reboots, maar vanaf vrijdag ging het echt helemaal los. Ik kon hem niet meer normaal gebruiken. Uiteindelijk zelfs via WDRT terug gezet naar een normale firmware, maar zelfs toen bleef het drama, dat moet dan wel hardware zijn aangezien je van een insider build naar een normale build gaat.
Ook toen bleef het toestel wel maar rebooten. Raar genoeg zit ik nu op kantoor en heb ik er een stuk minder last van. Wat die variabele is dat het triggert weet ik ook niet. Gisteren lopen spelen met wifi aan/uit, sim kaart eruit/erin maar hij bleef gek doen.

Het moet bijna wel een hardware probleem zijn, maar wat ... als hij terugkomt gaat toestel naar mijn vrouw. Ik neem met mijn in mijn hart afscheid van windows mobile. En dat steekt wel. Ik blijf het een mooi OS vinden met enorme potentie, maar .... ..... ja maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Een 950 met reboot issues, heb je je accu al een bekeken? er zijn verschillende tweakers die met een nieuwe accu een telefoon helemaal hebben zien veranderen in een stabiele 950/950XL
Er is een batch accu's die problemen veroorzaakt.
Geloof dat de info wel in het 950/950XL topic te vinden is

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik weet van die problemen en ik zou de batterij van mijn moeders toestel even kunnen lenen maar ik vertik het eerlijk gezegd om dat te gaan doen. Hij gaat ter reparatie en daar mogen ze uitzoeken wat het is. Ik heb denk ik nu al te lang deze problemen waardoor ik een punt voorbij ben gegaan waar ik er nog heel veel moeite in wil steken.

Gevoelsmatig moet het wel wat meer zijn dan alleen de batterij, de reboots komen namelijk op verschillende momenten waarbij het vooral situaties zijn zoals unlocken, zichtbaar maken van action center, gebruik camera en ontvangen van een sms. De problemen zijn dan dat het scherm zwart wordt (en afsluit met een snelle groene streep), even voor een seconde of 10-15 nergens op reageert en dan herstart. In andere gevallen komt er vanaf de rechteronderhoek een groen/geel scherm en komt er een bromtoon uit de speaker.

De problemen lijken erger als er weinig verbinding is met het mobiele netwerk, maar ook zonder sim kaart spelen de problemen. Ik kan deze hele combinatie van problemen voor mijzelf slecht refereren aan alleen de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
En nu laatste? 15063.2 single fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
tonber schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:08:
En nu laatste? 15063.2 single fix
Bezig met installeren...

Ik had trouwens gisteren weer het probleem dan connector op m'n mobile hotspot niet lukt, na het herstarten van de telefoon lukte het dan wel. Vanmorgen het omgekeerde, m'n telefoon wou niet connecteren op m'n WIFI thuis... telefoon herstart en het werkte ook terug :?

Edit: install prima verlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 29-03-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

WaSteiL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:22:
Ik weet van die problemen en ik zou de batterij van mijn moeders toestel even kunnen lenen maar ik vertik het eerlijk gezegd om dat te gaan doen. Hij gaat ter reparatie en daar mogen ze uitzoeken wat het is. Ik heb denk ik nu al te lang deze problemen waardoor ik een punt voorbij ben gegaan waar ik er nog heel veel moeite in wil steken.

Gevoelsmatig moet het wel wat meer zijn dan alleen de batterij, de reboots komen namelijk op verschillende momenten waarbij het vooral situaties zijn zoals unlocken, zichtbaar maken van action center, gebruik camera en ontvangen van een sms. De problemen zijn dan dat het scherm zwart wordt (en afsluit met een snelle groene streep), even voor een seconde of 10-15 nergens op reageert en dan herstart. In andere gevallen komt er vanaf de rechteronderhoek een groen/geel scherm en komt er een bromtoon uit de speaker.

De problemen lijken erger als er weinig verbinding is met het mobiele netwerk, maar ook zonder sim kaart spelen de problemen. Ik kan deze hele combinatie van problemen voor mijzelf slecht refereren aan alleen de batterij.
Ik had vergelijkbare problemen met mijn 950 (c0burn in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie") en met een nieuwe batterij nergens meer last van. :)

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik wou net mijn Microsoft Lumia 532 naar 15063 updaten, dus ging ik via het menu naar Insider instellingen, klik op Aan de slag, en krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8q29bEXUAEhEdz.jpg

En nu? Er is geen knop om op te klikken...

[ Voor 46% gewijzigd door Stefan22 op 05-04-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik met mijn Lumia 930 de creators update wil, welke insider ring moet ik dan hebben? Hij staat sinds 6.00 op preview, maar ik krijg geen update binnen. Terwijl ik dacht dat die juist de preview release zou moeten binnenhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Glacier schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:07:
Als ik met mijn Lumia 930 de creators update wil, welke insider ring moet ik dan hebben? Hij staat sinds 6.00 op preview, maar ik krijg geen update binnen. Terwijl ik dacht dat die juist de preview release zou moeten binnenhalen..
Dit kan enige uren duren of zelfs tot een dag voordat de insiders binnen komt wanneer dit de eerste keer is dat je de insiders in gaat. Die melding krijg je ook te zien. Maar je kan ook op slow zetten, dan krijg je ook de laatste release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Glacier schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:07:
In nieuws: 'Microsoft stopt ondersteuning alle Lumia's van twee jaar of ouder' staat dat de 930 geen creators-update gaat krijgen :'(

Daar zit je dan met je goede gedrag... Ik hoop stiekem toch wel dat de 930 via insider preview gewoon nog een hele tijd te updaten valt, maar bij m'n Blu Win HD LTE is het ook al een halfjaar stil bij de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Word dan nog spannend voor de 735, maar helaas valt die wel onder de categorie uitgebracht met windows 8(.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het zou nog maar een gerucht zijn maar geruchten ontstaan niet zomaar... pure schande wat mij betreft, eerst verlekker je je klanten maanden met insider builds en dan een weekje of twee voor de eigenlijke release ga je doodleuk aan je klanten vertellen dat ze het niet krijgen.

Moest men zeggen dit is de laatste release die je krijgt (en je laat dergelijke toestellen niet deelnemen aan de nieuwe insider builds) dan kon ik er nog enigsinds begrip voor hebben maar dit slaat werkelijk alles.... precies of men is bij Microsoft bezig de allerlaatste trouwe klanten gewoon weg te pesten want een ander woord heb ik er echt niet voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
WaSteiL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:22:

Ik herken de problemen en het is waarschijnlijk een probleem met de accu.
Ik heb dit ook gehad en werd er helemaal gek van! Op vakantie kon ik mn toestel wel in de Mekong delta gooien...
Uiteindelijk in Nederland een nieuwe accu besteld (niet via MS) en daarna veel minder reboots.
Deze ondervind ik nu weer wel maar ik weet niet of dat weer door de accu komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
BdK9001 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:53:
[...]
Daar zit je dan met je goede gedrag... Ik hoop stiekem toch wel dat de 930 via insider preview gewoon nog een hele tijd te updaten valt, maar bij m'n Blu Win HD LTE is het ook al een halfjaar stil bij de updates
Om de hoop erin te houden: Mijn oude L925 zou ook geen W10 moeten krijgen maar in de release-preview-ring heb ik hem toen toch gehad, plus de nodige beveiligingsupdates erna. Prestaties waren niet je van het maar na een harde reset toch alleszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
r2504 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:57:
[...]

Het zou nog maar een gerucht zijn maar geruchten ontstaan niet zomaar... pure schande wat mij betreft, eerst verlekker je je klanten maanden met insider builds en dan een weekje of twee voor de eigenlijke release ga je doodleuk aan je klanten vertellen dat ze het niet krijgen.

Moest men zeggen dit is de laatste release die je krijgt (en je laat dergelijke toestellen niet deelnemen aan de nieuwe insider builds) dan kon ik er nog enigsinds begrip voor hebben maar dit slaat werkelijk alles.... precies of men is bij Microsoft bezig de allerlaatste trouwe klanten gewoon weg te pesten want een ander woord heb ik er echt niet voor :(
Het lijstje komt bij Mary Jo Foley vandaan en die is doorgaans wel betrouwbaar.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Microsoft dit flikt. Bij de insider builds van de eerste W10M releases konden ook veel meer toestellen meedoen.

Als ik het lijstje van toestellen die de CU niet gaan krijgen bekijk, verbaast het mij dat de 930 die niet zal krijgen. Ok, tegenwoordig niet meer top notch hardware, maar toch wel sneller dan sommige andere toestellen die de update wel krijgen.

Dat de dag nog zou komen dat het updatebeleid van Microsoft nog beroerder is dan van de marktleider.... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
ardvark99 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:39:
[...]

Dit kan enige uren duren of zelfs tot een dag voordat de insiders binnen komt wanneer dit de eerste keer is dat je de insiders in gaat. Die melding krijg je ook te zien. Maar je kan ook op slow zetten, dan krijg je ook de laatste release.
Na 24h nog steeds niks, dus heb hem op slow gezet. Nu na 30sec gelijk een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
En nu maakt Microsoft het quasi ook nog onmogelijk voor OEM's om nog toestellen te maken behalve met een high-end SOC; https://mspoweruser.com/m...bile-eve-creators-update/

Ik denk dat het nu wel stilletjes aan GAME OVER is voor W10M... Microsoft wil duidelijk geen klanten meer en doet er alles aan (behalve het lef hebben om te zeggen dat ze ermee stoppen) om ze weg te duwen naar de concurrentie.

Ik was een zeer tevreden gebruiker met m'n 930... maar dit zijn droevige dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:46:
En nu maakt Microsoft het quasi ook nog onmogelijk voor OEM's om nog toestellen te maken behalve met een high-end SOC; https://mspoweruser.com/m...bile-eve-creators-update/
Je zou toch zeggen dat elke grote update weer nieuwe SOCs kunnen ondersteunen.
Ik denk dat het nu wel stilletjes aan GAME OVER is voor W10M... Microsoft wil duidelijk geen klanten meer en doet er alles aan (behalve het lef hebben om te zeggen dat ze ermee stoppen) om ze weg te duwen naar de concurrentie.

Ik was een zeer tevreden gebruiker met m'n 930... maar dit zijn droevige dagen !
Willen ze nou 'mobile' over hebben naar Windows 10 on ARM of willen ze juist mobile afstoten en 'verhuizen' naar Android/iOS en meer de 'portable PC' markt aanbreken met Windows 10 on ARM. Meer als de vervanger van je laptop en niet de vervanger van je telefoon zeg maar :+. Blijft toch altijd weer wat bij Microsoft ... je bent meer aan het speculeren dan dat je zekerheden hebt :P

Vraag me af of het niet allemaal gewoon een test was om te kijken hoever ze Windows 10 en Windows 10 Mobile gelijk kunnen trekken. Maar nu het Windows 10 on ARM idee uitgedacht is lijkt het helemaal niet meer echt nodig om Windows 10 Mobile bij te werken :P. En wordt Windows 10 mobile meer een 'closed source' OS (met continuum als main selling feature) dat bruikbaar is voor politie of andere bedrijven zeg maar.

[ Voor 28% gewijzigd door blmp op 07-04-2017 18:40 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Blijft gek dat er een update gemaakt is (die op mijn 930 ook als een trein draait), maar dat ze die niet gaan uitbrengen..dat is toch zonde?
Ik had juist gedacht dat dit het moment was dat iedere telefoon die naar W10 kon nu de update aangeboden zou krijgen zonder dat je de upgrade assistent moet installeren. Want er zijn nog zat mensen die hun device naar W10 kunnen zetten, maar dat niet weten of niet hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Glacier schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 07:09:
Blijft gek dat er een update gemaakt is (die op mijn 930 ook als een trein draait), maar dat ze die niet gaan uitbrengen..dat is toch zonde?
Ik had juist gedacht dat dit het moment was dat iedere telefoon die naar W10 kon nu de update aangeboden zou krijgen zonder dat je de upgrade assistent moet installeren. Want er zijn nog zat mensen die hun device naar W10 kunnen zetten, maar dat niet weten of niet hebben gedaan...
Ik heb het idee dat Microsoft het helemaal niet interesseert, en ze geen donder geven om gebruikers. Je hebt gelijk, het draait als een zonnetje op de 930. Dus geen enkele reden om deze niet meer te ondersteunen. Oh, er staat nog Nokia op misschien is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Iemand ook de officiële Telegram client op 15063.2 in gebruik? Hier heel vaak het probleem dat het op hervatten blijft staan. Alternatief Unigram werkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
We hebben er ff op moeten wachten, build 15063.138 rolt binnen:

https://mspoweruser.com/m...pdate-fast-ring-insiders/

Edit: Ik krijg een Localization for Dutch binnen?

[ Voor 15% gewijzigd door ardvark99 op 11-04-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Hier ook. Ben benieuwd wat dat gaat doen. L950xl

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 11-04-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:13
ardvark99 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:32:
We hebben er ff op moeten wachten, build 15063.138 rolt binnen:

https://mspoweruser.com/m...pdate-fast-ring-insiders/

Edit: Ik krijg een Localization for Dutch binnen?
Hier nu ook, lijkt vrij groot? Altans, gaat niet snel...
Was dit voor of na de CU update bij jou?

Misschien iets voor Cortana, met meer mogelijkheden in NL..?

[ Voor 6% gewijzigd door hansie_k op 11-04-2017 22:58 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
Edge lijkt weer goed time werken, nog geen last van reloads. Laatste build was bij mij vaak traag maar hier nog geen last van.

Apps for websites is nog niet gefixed zo te zien, he er maar een topic voor aangemaakt in de feedback hub

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hansie_k schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:57:
[...]

Hier nu ook, lijkt vrij groot? Altans, gaat niet snel...
Was dit voor of na de CU update bij jou?

Misschien iets voor Cortana, met meer mogelijkheden in NL..?
Die localization tekst is de 15063.138. Op andere website zie je in de reacties dat bijna iedereen de tekst localization for <land> ziet, en niet de normale melding met build nummer. Alleen in de us ziet men de normale melding met de opmerking over ARM. Dit heeft niets met Cortana te maken, tot nu toe iig.

Maar tot nu toe voelt ie stabiel. Edge reageert ook beter.

Maar standaard camera is nog steeds niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:18:
[...]

Alleen in de us ziet men de normale melding met de opmerking over ARM. Dit heeft niets met Cortana te maken, tot nu toe iig.
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de US maar met de taal die op English (US) staat.

Ik zie de ARM opmerking dus ook (m'n country staat op Belgium).

Trouwens... "arm-based Phone devices"... is dit een hint of zijn er soms "non-arm based" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
r2504 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:08:
[...]

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de US maar met de taal die op English (US) staat.

Ik zie de ARM opmerking dus ook (m'n country staat op Belgium).

Trouwens... "arm-based Phone devices"... is dit een hint of zijn er soms "non-arm based" ?
Ik heb op andere forums gezien dat andere landen zoals Frankrijk wel "Localization for <land>" te zien krijgen. Het is per land verschillend dus, om een of andere reden.

Maar de ARM based devices geeft idd aan dat er wat anders aan zit te komen, misschien sneller dan we verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 12-09 12:04
Als ik probeer een blluetooth koptelefoon toe te voegen, en ik tik op "bluetooth of ander apparaat toevoegen" onder instellingen>Apparaten>Bluetooth en andere apparaten dan opent als ik op het plusje klik heel snel om direct daarna weer af te sluiten. Het zoekscherm komt niet eens in beeld, en ik kan dus geen enkel apparaat bereiken. Iemand anders ook last hiervan? En een workaround wellicht?

Laatste insider (localization gebeuren) op een L950xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
@robkrekel Hier geen last van! (Lumia 535 met laatste insiderversie (slow ring)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:57
hherrie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:05:
@robkrekel Hier geen last van! (Lumia 535 met laatste insiderversie (slow ring)).
Hier evenmin last van (735 op de slow ring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Zowel fast als slow heeft deze gisteren binnen gekregen. Zie: https://changewindows.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

robkrekel schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
Als ik probeer een blluetooth koptelefoon toe te voegen, en ik tik op "bluetooth of ander apparaat toevoegen" onder instellingen>Apparaten>Bluetooth en andere apparaten dan opent als ik op het plusje klik heel snel om direct daarna weer af te sluiten. Het zoekscherm komt niet eens in beeld, en ik kan dus geen enkel apparaat bereiken. Iemand anders ook last hiervan? En een workaround wellicht?

Laatste insider (localization gebeuren) op een L950xl
Geen last van met L930 op fast ring, gisteren nog succesvol de telefoon opnieuw gekoppeld aan de autoradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
on99 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:26:
[...]

Ik herken de problemen en het is waarschijnlijk een probleem met de accu.
Ik heb dit ook gehad en werd er helemaal gek van! Op vakantie kon ik mn toestel wel in de Mekong delta gooien...
Uiteindelijk in Nederland een nieuwe accu besteld (niet via MS) en daarna veel minder reboots.
Deze ondervind ik nu weer wel maar ik weet niet of dat weer door de accu komt....
Telefoon is terug van de officiele reperateur en de lijst van onderdelen die vervangen zijn is groot..
  • Camera achterzijde (was naar mijn weten helemaal niets mis mee).
  • Speaker (was naar mijn weten ook helemaal niets mis mee).
  • Camera voorzijde (was naar mijn weten helemaal niets mis mee).
  • Batterij (nou daar kan dus wel iets mis mee zijn geweest, opmerking erbij is ook "Battery electrically defective").
  • Audio Jack (geen flauw idee waarom die vervangen is, opmerking is "Cosmetic failure: poor fit").
  • Scherm (daar was ik dan wel blij mee aangezien er sinds dag 1 een kleine kras op zat, maar verder was er niets mis mee. Reden vervangen is "Stability: Freezes / Restarts during operation").
  • Midden behuizing (Reden: Cosmetics: poor fit).
Er zijn dus allemaal zaken vervangen waar ik naar mijn weten geen problemen mee had. Maar mij hoor je niet klagen. Telefoon is nu naar mijn vrouw, met gewoon een normale release en dus geen insider meer. Laten we hopen dat de problemen nu allemaal opgelost zijn. Ik ben zelf overgestapt naar ander OS.
Maar zeker een tip voor andere met problemen: meldt hem gewoon aan bij Microsoft en voor je het weet heb je hem weer terug met een grote hoeveelheid aan vervangen onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
WaSteiL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:38:
[...]
Telefoon is terug van de officiele reperateur en de lijst van onderdelen die vervangen zijn is groot..
Lol... dat lijkt me een nieuwe telefoon op de behuizing na :-)

Ondertussen m'n eerste crash gehad in de .138 build.

WhatsApp hing compleet vast... en telefoon herstarte iets later spontaan.

[ Voor 52% gewijzigd door r2504 op 13-04-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
[...]

• Batterij (nou daar kan dus wel iets mis mee zijn geweest, opmerking erbij is ook "Battery electrically defective").
Ik kwam toevallig mijn oude batterij tegen en deze ziet er nu zo uit...

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B2umb7gc3kZzZzhSeHdiX1FWOFBmZkxjcWp3ekRnSEV0NzFN/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik zit nu op de nieuwe build slow ring 14393.1066 en het lijkt wel of deze iets beter omgaat met de accu.
Normaal was ik rond het einde van de dag wel leeg. Maar nu toch nog iets meer over. rond de 30%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Nieuwe build voor de fastring, (RS3 ??) 15204:

https://blogs.windows.com...bile/#PZoe1LpPT1BzqDy3.97

We are also releasing Windows 10 Mobile Insider Preview Build 15204 to Insiders in the Fast ring. As we release new builds from our Development Branch for PC, we will also be doing the same for Windows 10 Mobile just like we have been in the past. However, Windows Insiders will likely notice some minor differences. The biggest difference being that the build number and branch won’t match the builds we will be releasing for PC. This is a result of more work we’re doing to converge code into OneCore – the heart of Windows across PC, tablet, phone, IoT, HoloLens, Xbox and more as we continue to develop new improvements for Windows 10 Mobile and our enterprise customers.

[ Voor 64% gewijzigd door ardvark99 op 14-04-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Er komen geen nieuwe builds meer voor toestellen ie ook niet mee doen met de redstone update...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

• Camera achterzijde (was naar mijn weten helemaal niets mis mee).
  • Speaker (was naar mijn weten ook helemaal niets mis mee).
  • Camera voorzijde (was naar mijn weten helemaal niets mis mee).
  • Audio Jack (geen flauw idee waarom die vervangen is, opmerking is "Cosmetic failure: poor fit").
  • Scherm (daar was ik dan wel blij mee aangezien er sinds dag 1 een kleine kras op zat, maar verder was er niets mis mee. Reden vervangen is "Stability: Freezes / Restarts during operation").
  • Midden behuizing (Reden: Cosmetics: poor fit).
Er zijn dus allemaal zaken vervangen waar ik naar mijn weten geen problemen mee had. Maar mij hoor je niet klagen. Telefoon is nu naar mijn vrouw, met gewoon een normale release en dus geen insider meer. Laten we hopen dat de problemen nu allemaal opgelost zijn. Ik ben zelf overgestapt naar ander OS.
Maar zeker een tip voor andere met problemen: meldt hem gewoon aan bij Microsoft en voor je het weet heb je hem weer terug met een grote hoeveelheid aan vervangen onderdelen.
Als ze nu eens begonnen waren met het uitwisselen van de accu dan waren een hoop van die andere "storingen" en beslist deze "Midden behuizing (Reden: Cosmetics: poor fit)", misschien ineens verdwenen als sneeuw voor de zon. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
warhamstr schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:08:
Er komen geen nieuwe builds meer voor toestellen ie ook niet meer dien met de redstone update...
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik denk dat hij bedoeld dat er ook geen nieuwe preview builds meer komen voor de toestellen die de creators update niet krijgen. ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Aan alle eigenaars van toestellen die de CU update niet krijgen... misschien dit upvoten in de Feedback hub (als je zoekt op "930CU" kan je het topic vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Er is weer een nieuwe build, 15205:

Changes, improvements, and fixes for Mobile

* We fixed the targeting issue that caused some variants of the Alcatel IDOL 4S to not receive Build 15204 last week. All variants of the Alcatel IDOL 4S should receive Build 15205.
* FYI: We fixed the issue where supported Windows 10 Mobile devices were showing the update to the Windows 10 Anniversary Update as “not yet available” in the Upgrade Advisor app.
* We fixed an issue where Continuum would stop working when HP Elite X3 case is closed.
* We fixed an issue where Continuum would hang or render incorrectly after disconnecting on devices like the Lumia 950.
* We fixed an issue with Microsoft Edge where you might get into a bad state after opening a new Microsoft Edge windows and screen off with the JIT process suspended.
* We fixed an issue with where the device screen might stay black when disconnecting from a Continuum dock after screen has timed out normally.
* We fixed an issue with backup and restore which impacts users with slower network connection.
* We fixed an issue around Microsoft Edge reliability.

Known issues for Mobile

* A small percentage of devices may experience text message backup loss related to backup and recovery of the messaging database.
* For Insiders who have upgraded from a prior 150xx build to this build, the “Add Bluetooth or other devices” Settings page and the Connect UX page may fail to open.
* The copyright date is incorrect under Settings > System > About. It shows as 2016 when it should be 2017. Thanks to the Windows Insiders that reported this!
*Insiders may experience random shutdowns on some devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:30:
Er is weer een nieuwe build, 15205:
Ik vermoed dat het hier voortaan heel stil gaat worden wegens gebreken aan mensen met een geschikt toestel.

Sterkte aan iedereen... en vaarwel van een 930 eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb 15205 geïnstalleerd.
Tot op heden geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Zondag was update 15204 beschikbaar en inmiddels is dat 15205 geworden maar installeren lukt niet. Bij beide kreeg/krijg ik de melding dat sommige update bestanden niet ondertekend zijn. Iemand hier bekend mee/tips om hem wel te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
weid1374 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:11:
Heb 15205 geïnstalleerd.
Tot op heden geen issues.
Bij mij draait ie ook lekker. Nog geen noemenswaardige problemen gehad. Wat dat betreft jammer dat oudere toestellen deze builds niet meer krijgen.

Btw, vraag mij af wanneer deze feature 2 officieel gereleased wordt, of dat ze na verloop van tijd weer gelijk trekken met de PC RS3 builds, en dan in september/oktober de officiële release.

[ Voor 23% gewijzigd door ardvark99 op 20-04-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

r2504 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:46:
Aan alle eigenaars van toestellen die de CU update niet krijgen... misschien dit upvoten in de Feedback hub (als je zoekt op "930CU" kan je het topic vinden).
Er staan inmiddels 3 zulke topics, helaas hebben ze allemaal minder dan 20 votes... Heb ze allemaal maar ge-upvoted.

Hoop heel erg dat ze er bij MS heil in gaan zien, dit toestel is voor mij perfect qua maat, specs en functies. En door het simpele "hoekige" ontwerp ook erg sexy in verhouding tot al die nieuwe meuk met afgeronde hoeken.

/me BdK9001 heeft eigenlijk ook niet het geld (er voor over) om over te stappen op een nieuwere Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
BdK9001 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:23:
[...]

Er staan inmiddels 3 zulke topics, helaas hebben ze allemaal minder dan 20 votes... Heb ze allemaal maar ge-upvoted.

Hoop heel erg dat ze er bij MS heil in gaan zien, dit toestel is voor mij perfect qua maat, specs en functies. En door het simpele "hoekige" ontwerp ook erg sexy in verhouding tot al die nieuwe meuk met afgeronde hoeken.

/me BdK9001 heeft eigenlijk ook niet het geld (er voor over) om over te stappen op een nieuwere Windows Phone
Je kan deze https://aka.ms/s593cp ook nog upvoten. Iets meer votes, maar of het iets gaat uitmaken, ik denk het niet. Maar ja altijd proberen. Ik ben uit ellende gewoon weer lekker naar 8.1 gegaan. Toestel werkt top, snel en weer heerlijk batterij duur (had ik onder 10 toch altijd last van). 10 of 8.1 maakt nu voor de 930 toch niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zijn nu echt de key features van de hele CU? Collega kwam met z'n 930 die de update ook niet gaat krijgen, maar ik kon weinig vinden wat er nu echt zoveel anders gaat worden in de CU.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

richdb schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:00:
[...]

Je kan deze https://aka.ms/s593cp ook nog upvoten. Iets meer votes, maar of het iets gaat uitmaken, ik denk het niet. Maar ja altijd proberen. Ik ben uit ellende gewoon weer lekker naar 8.1 gegaan. Toestel werkt top, snel en weer heerlijk batterij duur (had ik onder 10 toch altijd last van). 10 of 8.1 maakt nu voor de 930 toch niet meer uit.
Veel nieuwe of vernieuwde apps worden niet meer uitgebracht voor 8.1 en wel voor W10M. Je gaat dus of nieuwe functionaliteit missen of je kan de apps helemaal niet krijgen voor 8.1

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

richdb schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:00:
[...]

Done, ook maar een kort zielig tekstje eronder gezet. Hmm, terug naar 8.1 zou ik echt niet kunnen, dat voelt voor mij teveel alsof ik van Lego terugga naar Duplo.

Ik vrees echt voor de dag dat m'n 930 sterft, eigenlijk is de app-gap* voor mij het enige nadeel, verder is het met afstand de beste toestel + OS combo die ik ooit heb gehad.

*ik gebruik niet zoveel apps, maar de Windows versie van zowel de ING-app als Spotify mist toch wel erg veel functies tov Android en iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Swerfer schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:19:
[...]

Veel nieuwe of vernieuwde apps worden niet meer uitgebracht voor 8.1 en wel voor W10M. Je gaat dus of nieuwe functionaliteit missen of je kan de apps helemaal niet krijgen voor 8.1
De meeste apps van andere levernaciers zijn gewoon nog 8.1 apps (Whatsapp, Telegram en Netflix). Facebook en Instagram op 10 zijn vreselijke apps. Die op 8.1 werkt nog en 6tag is ook gewoon 8.1 app. Rabobank is 8.1. De officiële Twitter is op 10 beter, maar voor 8.1 zijn er varianten genoeg. Misschien mis je voor de Microsoft apps de nieuwe functionaliteiten. Maar de 8.1 apps wekren nog goed. Mis alleen Fitbit (is wel 8.1 maar niet voor de charge2) en Ziggo (maar goed gebruik ik eigenlijk toch niet op de telefoon)

Dus het valt wel mee met de vernieuwde apps. En zoals ik al aangaf, zowel 8.1 als 10 op de 930 dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
richdb schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:57:
[...]

[...knip...]

Dus het valt wel mee met de vernieuwde apps. En zoals ik al aangaf, zowel 8.1 als 10 op de 930 dood.
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat de L930 nu al dood is.

Voorlopig krijg je op AU (14393) nog updates, en op eigen risico kan je de CU (15063) update ook installeren, met de nodige updates nadien.

Naar mijn mening is dit nog een redelijke oplossing van MSFT (voor een toestel van ruim 3 jaar oud), dit in tegenstelling van de officiële W10M update, waarna een hoop toestellen niet eens meer W10M konden installeren na een reset, ook niet als Insider.

Mijn zoon heeft ook een L930, en draait nu ook 15063.138. Geen problemen. Zijn gebruik is natuurlijk wel anders dan dat wij dat doen (voornamelijk thuis), Youtube, spelletjes, Skype en Whatsapp (beetje FB en Instragram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
ardvark99 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:57:
[...]

Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat de L930 nu al dood is.

Voorlopig krijg je op AU (14393) nog updates, en op eigen risico kan je de CU (15063) update ook installeren, met de nodige updates nadien.

Naar mijn mening is dit nog een redelijke oplossing van MSFT (voor een toestel van ruim 3 jaar oud), dit in tegenstelling van de officiële W10M update, waarna een hoop toestellen niet eens meer W10M konden installeren na een reset, ook niet als Insider.

Mijn zoon heeft ook een L930, en draait nu ook 15063.138. Geen problemen. Zijn gebruik is natuurlijk wel anders dan dat wij dat doen (voornamelijk thuis), Youtube, spelletjes, Skype en Whatsapp (beetje FB en Instragram).
Ik bedoel ook niet dat de 930 dood is. Maar 8.1 of 10 maakt niet zoveel meer uit. Krijgen beide nog updates als dat nodig is, maar in de toekomst niet meer het nieuwste van het nieuwste. Verder had ik ook geen problemen met 10 op de 930, maar persoonlijk vind ik het batterij verbruik en performance onder 10 nog steeds slechter dan onder 8.1 (ook met .138).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
W10M is toch veel fijner vind ik dan 8.1... is gewoon te "ruw" ees je W10M gewoon bent.

Ik blijf gewoon zitten op de insider versie... op zich werkt de telefoon prima, maar nieuwe dingen ga ik dus niet meer krijgen. Laat Microsoft nu maar eerst eens bewijzen dat het nog zin heeft een nieuwe smartphone te kopen voor een MS OS.

Ondertussen kan ik nog wat piekeren over wat ik moet doen als m'n 930 de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:57:
W10M is toch veel fijner vind ik dan 8.1... is gewoon te "ruw" ees je W10M gewoon bent.

Ik blijf gewoon zitten op de insider versie... op zich werkt de telefoon prima, maar nieuwe dingen ga ik dus niet meer krijgen. Laat Microsoft nu maar eerst eens bewijzen dat het nog zin heeft een nieuwe smartphone te kopen voor een MS OS.

Ondertussen kan ik nog wat piekeren over wat ik moet doen als m'n 930 de geest geeft.
De vernieuwingen van de CU voor Windows 10 mobile zijn werkelijk minimaal. Vooral optimalisaties van het OS lees ik zo her en der, eigenlijk CU onwaardig vergeleken met de desktop versie. Het is maar de vraag of je er heel veel aan gaat missen als deze niet als Production versie naar je toestel gaat komen vergeleken met de Insider builds die al beschikbaar zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Versus W10M met en zonder CU is er inderdaad niet echt veel verschil (al is de calendar heel wat beter onder de CU, al is het misschien niet echt gerelateerd aan de CU)... maar sommigen spraken van 8.1 en da's toch wel een serieus andere look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Zo! Mijn Lumia 920 950 XL is fijn 10.0.14393.67 aan het binnentrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
PeaceNlove schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:43:
[...]

Zo! Mijn Lumia 920 950 XL is fijn 10.0.14393.67 aan het binnentrekken :+
RS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, daarna kreeg ik 10.0.15063.2 en daar zit ik nu vast met een foutmelding 0x80070273 en daar zie ik nog geen oplossing voor. Geswitcht van Fast naar Slow en weer terug en telkens rebooten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
PeaceNlove schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:17:
Ja, daarna kreeg ik 10.0.15063.2 en daar zit ik nu vast met een foutmelding 0x80070273 en daar zie ik nog geen oplossing voor. Geswitcht van Fast naar Slow en weer terug en telkens rebooten helpt niet.
Aha, hier altijd op slow en zonder problemen op 10.0.15063.138
Maar op de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Sinds gisteravond op 10.0.15207.0 op mijn Lumia 950XL.
Tot op heden geen probemen.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als Release Preview en voor Slow? https://www.neowin.net/ne...-the-release-preview-ring

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2017 19:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Via het trucje van @Swerfer inmiddels de 30 "opgevoerd" naar een 950XL en draai nu 15207 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
BdK9001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:50:
Via het trucje van @Swerfer inmiddels de 30 "opgevoerd" naar een 950XL en draai nu 15207 8)
Ik ben wel benieuwd hoe de L930 hier op draait, en hoe lang dit goed blijft gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ik wil dat ook wel proberen maar hoe kom ik aan dat appje om mijn register te bewerken???

Eric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
eric27 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:43:
Ik wil dat ook wel proberen maar hoe kom ik aan dat appje om mijn register te bewerken???

Eric.
De link stond zo'n tien berichten terug:

Swerfer in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen"

[ Voor 7% gewijzigd door ardvark99 op 25-04-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Vandaag 26-4-2017 build 15063.251 binnengehaald. Op mijn 950XL. Dit via preview is CU vlgs Microsoft.

Ook is nu bekend gemaakt, dat in de preview niet ondersteunde telefoons, de cumulatieve updates blijven krijgen, zonder ondersteuning en support.

[ Voor 3% gewijzigd door tonber op 26-04-2017 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

ardvark99 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:16:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe de L930 hier op draait, en hoe lang dit goed blijft gaan....
Same here ;) Waarschijnlijk gaat het pas mis op het moment dat de driverondersteuning er echt uit gesloopt gaat worden voor oudere toestellen, we gaan het merken. Worst case kan ik via WDRT altijd nog terug naar de laatste 'normale' build voor de 930, of is er tegen die tijd misschien wel een Surface Phone of komt de Idol 4S naar Europa (de Acer Liquid Jade Primo vind ik lelijk, die heeft de kin van Jay Leno)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ja dat heb ik gelezen maar bij mij wil er niets gedownload worden.
Moet dit dan gewoon op de pc en daar installeren en telefoon op je pc aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

eric27 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:40:
[...]

Ja dat heb ik gelezen maar bij mij wil er niets gedownload worden.
Moet dit dan gewoon op de pc en daar installeren en telefoon op je pc aansluiten?
De link naar Interlop in het bericht werkt niet meer, die verwijst naar een lege .ZIP. Best download je de nieuwste versie via XDA, dan weet je ook zeker dat je een veilige versie hebt. Vervolgens moet je de .ZIP uitpakken op je telefoon en vanaf daar de .appx uitvoeren om Interlop te installeren. Het is overigens het handigst om de link van Swerfer op je PC te openen, het is erg omslachtig om op je mobiel steeds te moeten switchen tussen Interlop en Edge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Laatst online: 22:55
Is het wijs om mijn 930 te updaten naar de Creators Updates? Ik lees dat het wel werkt, maar wat zijn de voordelen tov de laatste stabiele/legale update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

JvdHoudt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:08:
Is het wijs om mijn 930 te updaten naar de Creators Updates? Ik lees dat het wel werkt, maar wat zijn de voordelen tov de laatste stabiele/legale update?
Bugfixes en een paar nieuwe features waaronder notifications voor smartwatches enzo (momenteel alleen fitbit die het ondersteund geloof ik). Paar performance tweaks, verbeterde Microsoft apps hier en daar. Niet heel bijzonder als je het mist, maar zeker een verbetering :P

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Laatst online: 22:55
blmp schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:26:
[...]

Bugfixes en een paar nieuwe features waaronder notifications voor smartwatches enzo (momenteel alleen fitbit die het ondersteund geloof ik). Paar performance tweaks, verbeterde Microsoft apps hier en daar. Niet heel bijzonder als je het mist, maar zeker een verbetering :P
Thanks :), ergens heb ik gelezen dat deze in Release Preview zou zitten, maar is dit dan alleen voor de toestellen die de update ook daadwerkelijk gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die CU update geïnstalleerd. Ging prima.
Daarna een reboot van het toestel. Alleen nog maar een blauw scherm. Fijn. :/
Gelukkig kunnen recoveren via de recovery tool (toch wel wat data kwijt van Whatsapp en foto's die niet upload waren naar OneDrive...), maar wat een fail loop zit er in de 2 factor verification van MS. Je kunt alleen een code krijgen via de app, SMS of bellen wanneer je je MS account koppelt.
Ja... die werkt dus niet op dat moment... :/
Want dat staat allemaal op m'n mobiel.
En nee, ik heb geen iPad of andere tablet waar die app op kan en op de Surface Pro wordt de app niet ondersteund. Waarom geen code via e-mail (meer)?!
Uiteindelijk mijn simkaart maar in een toestel van buren gestopt zodat ik toch een code kon krijgen om mijn backup terug te zetten (wat idioot genoeg alleen maar tijdens de 1e keer opstarten kan).
Ik had mijn avond liever anders besteed... bedankt Microsoft.

/rant. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
JvdHoudt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:30:
[...]

Thanks :), ergens heb ik gelezen dat deze in Release Preview zou zitten, maar is dit dan alleen voor de toestellen die de update ook daadwerkelijk gaan krijgen?
Nee, ook niet ondersteunde toestellen (zoals mijn 930) krijgen nog 10.0.15063.251.

Ik heb me gisteren geswitched van de fast naar de release preview...en zonet heb ik .251 ontvangen (althans hij staat klaar, heb hier geen WIFI dus ga hem pas vanavond downloaden aangezien hij 4.78 GB is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik heb 'm zojuist binnengehaald op mijn 535. Hij is nu bezig met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Hier een officiele mededeling van Microsoft. Het lijkt erop dat 'oude' toestellen updats (release preview) kunnen blijven ontvangen als insider (wel zonder support)

https://twitter.com/gus33000/status/857495153262686208

[ Voor 7% gewijzigd door richdb op 27-04-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
richdb schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:20:
Hier een officiele mededeling van Microsoft. Het lijkt erop dat 'oude' toestellen updats (release preview) kunnen blijven ontvangen als insider (wel zonder support)

https://twitter.com/gus33000/status/857495153262686208
Ik ben hem idd nu aan het binnen halen op de L930 van mijn zoon, release preview.

Edit: Inmiddels geinstalleerd, en draaiend. Alleen eerste keer unlocken na reboot gaf een alleen zwart scherm, ook met power aan/uit knop. Na een paar keer proberen kwam het privacy scherm te voor schijn. Nu inmiddels wel een paar spontane reboots gehad :?

[ Voor 23% gewijzigd door ardvark99 op 27-04-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:37:
[...]
zonet heb ik .251 ontvangen (althans hij staat klaar, heb hier geen WIFI dus ga hem pas vanavond downloaden aangezien hij 4.78 GB is)
Bijna eind van de maand... download dus toch maar gedaan over 4G... ondertussen geïnstalleerd en op het eerste gezicht lijkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Voor diegene met een Lumia 930 of 1520 (of nog ouder), hierbij de complete beschrijving hoe deze toestellen nog mee kunnen hobbelen of de CU update;

https://mspoweruser.com/m...s-update-creators-update/

Let wel, je krijgt in deze branche de updates, maar geen officiële support, geen nieuwe features, en geen kans op RS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
ardvark99 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:15:
geen nieuwe features, en geen kans op RS3.
Die krijg je in geen enkele ring... die waarom die "let op" ?
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.