Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik heb nu een super irritant probleem waarvan ik niet weet of het insider of gewoon puur device is. Als hij aan de lader ligt denkt hij soms dat hij 100% is, maar haal je hem dan van de lader dan blijft hij hangen op 47%. Prik je hem dan weer aan de lader dan geeft hij na een tijdje weer 100% aan, maar is hij stiekem toch weer maar 47%.

Er zijn niet veel mensen met type-C opladers, dus lastig testen of het een probleem is van de combinatie telefoon/oplader. Batterij verwijderen en opnieuw proberen heeft geen resultaat.

Misschien dat ik hem maar een keer compleet leeg moet laten lopen, maar dat is gisteren al gebeurd dus dat helpt ook niet echt.

[ Voor 11% gewijzigd door WaSteiL op 21-02-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WaSteiL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:42:
Ik heb nu een super irritant probleem waarvan ik niet weet of het insider of gewoon puur device is. Als hij aan de lader ligt denkt hij soms dat hij 100% is, maar haal je hem dan van de lader dan blijft hij hangen op 47%. Prik je hem dan weer aan de lader dan geeft hij na een tijdje weer 100% aan, maar is hij stiekem toch weer maar 47%.

Er zijn niet veel mensen met type-C opladers, dus lastig testen of het een probleem is van de combinatie telefoon/oplader. Batterij verwijderen en opnieuw proberen heeft geen resultaat.

Misschien dat ik hem maar een keer compleet leeg moet laten lopen, maar dat is gisteren al gebeurd dus dat helpt ook niet echt.
Als het een 950 (XL) mocht betreffen dan heb ik wel een vermoeden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
WaSteiL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:42:

herkenbaar probleem wat ik ook met mijn oude accu had van mijn l950xl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Gaat hier om een 950 (non XL). Geleverd voordat hij nog ongeveer uit was, dus uit de eerste batch. Is echt van de één op de andere dag ontstaan. Hoe hebben jullie het opgelost, nieuwe batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
WaSteiL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:26:
Gaat hier om een 950 (non XL). Geleverd voordat hij nog ongeveer uit was, dus uit de eerste batch. Is echt van de één op de andere dag ontstaan. Hoe hebben jullie het opgelost, nieuwe batterij?
Bij mij ging het geleidelijk. Kreeg eerst om de zoveel weken spontane reboots, hij werd steeds warmer en voelde ook iets trager aan. De reboots werden eigenlijk steeds erger en eindigde op het punt dat hij standaard ging rebooten als ik hem van de lader afhaalde.

Na vervanging van de accu waren alle problemen weg.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 21-02-2017 14:30 ]

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
Nadat m'n telefoon de nieuwe builds gewoon niet wou zien tot op heden (kreeg steeds de melding dat hij up-to-date was)... vroeg hij vanmorgen plots voor een restart en daar was build 15031 plots ?

Bij de update status zie ik wel "There were some problems installing updates, but we'll try again later ... (0x8024800a)" ?

• WaSteiL
Problemen met de batterij zijn weer even spontaan verdwenen als ze zijn ontstaan. Geen reboots gehad in de tussentijd, geen updates... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sinds ik dan toch build 15031 heb ontvangen (of misschien sinds de recente Mail & Calendar update) komen m'n mails niet meer automatisch binnen ondanks dat de synchronisatie op "as items arrive" staat. Ik moet dus steeds op "refresh" klikken voor iedere account die ik heb.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ? Het rare is dat ik bij de refresh ook geen sound krijg voor een nieuw mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:02:
Sinds ik dan toch build 15031 heb ontvangen (of misschien sinds de recente Mail & Calendar update) komen m'n mails niet meer automatisch binnen ondanks dat de synchronisatie op "as items arrive" staat. Ik moet dus steeds op "refresh" klikken voor iedere account die ik heb.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ? Het rare is dat ik bij de refresh ook geen sound krijg voor een nieuw mail.
Zelfde hier. Problemen met mail notificaties, Store die apps niet update voordat ik reboot, apps die vastlopen. Ben wel weer toe aan een nieuwe build :+.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Mooi ja, moet hij wel gevonden worden. Bij mij staat mijn telefoon al 10 minuten op "Checking for updates..." ook na een restart...

Edit:

Na een reset in plaats van restart wil de update wel starten...

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 24-02-2017 21:44 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Swerfer schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Mooi ja, moet hij wel gevonden worden. Bij mij staat mijn telefoon al 10 minuten op "Checking for updates..." ook na een restart...
Bij mij was een restart voldoende... echter daarna bleef hij gewoon op Initializing staan.

Even de Phone update app sluiten terug openen... en plots zat hij aan 48%.

Nu is hij aan het herstarten... fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Ik moest mijn telefoon ook herstarten om de update te kunnen downloaden, een of andere vage x8008008 melding oud. Hopelijk is deze versie iets stabieler, om apps te updaten vanuit de Store moest ik ook vaak de telefoon eerst herstarten. En het oplossen van bepaalde bugs duurt ook lang, al is de lijst van fixes deze keer wel langer, mag ook wel na ruim twee weken. Maar dataverbruik en taalpakketten downloaden is nog steeds niet opgelost. De druk is duidelijk minder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ondertussen op 15043 en op het eerste gezicht doet die het prima... telefoon loopt ook niet zo warm meer als op de slow ring waar ik vandaan kom. Alles lijkt vlot te reageren en nog niets raar tegengekomen... enkel eens kijken of m'n mails nu vanzelf gaan binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
Ik had al niet veel te klagen over de vorige build maar deze draait wel erg lekker om mn 950xl.
Apps openen een stuk sneller, edge lijkt sneller en een van de weinige bugs die ik met de vorige build had (het niet kunnen downloaden van apps, tenzij ik eerst een reset uitvoerde) is verdwenen....
Tot nu toe alleen maar positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ik ben momenteel 15.043 aan het binnenhengelen op mijn 930 dus ben benieuwd. Ga vanmiddag mijn 'nieuwe' 950 ophalen, welke is teruggezet naar fabrieksinstellingen (de nogal buggy W10 initial release versie, dus). Paar vraagjes:

- Adviseren jullie om direct via Insider de 15.043 build binnen te halen of om eerst alles in te stellen en daarna pas te updaten?
- Heb al een poos geen telefoon upgrade gedaan (2,5 jaar geleden 920 -> 930), hoe krijg ik het makkelijkste mijn hele hebben & houden van mijn 930 naar mijn 950?
- Hoe check ik het snelst het model (productiemaand?) van mijn accu en bij welke serie moet ik hem nu vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24

Wallie

Herr

musje83 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:28:
.....
- Hoe check ik het snelst het model (productiemaand?) van mijn accu en bij welke serie moet ik hem nu vervangen?
Productiedatum staat op de accu ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Update binnen gehaald maar mijn 930 staat nu al ruim 10 minuten op het blauwe Windows logo, is dit normaal? Ik geef het nog een half uurtje maar volgens mij hoort dit niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
musje83 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:01:
Update binnen gehaald maar mijn 930 staat nu al ruim 10 minuten op het blauwe Windows logo, is dit normaal? Ik geef het nog een half uurtje maar volgens mij hoort dit niet..?
Ik ging van het weekend van productie naar 15043, toen bleef mijn 930 hangen op het Nokia logo. Uiteindelijk na een uur toestel uitgezet en opnieuw aangezet, toen ging hij (gelukkig) wel door met installatie, na ongeveer 15 minuten op het blauwe windows logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
SpankmasterC schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Ik ging van het weekend van productie naar 15043, toen bleef mijn 930 hangen op het Nokia logo. Uiteindelijk na een uur toestel uitgezet en opnieuw aangezet, toen ging hij (gelukkig) wel door met installatie, na ongeveer 15 minuten op het blauwe windows logo.
Inmiddels al soft reset gedaan maar nog altijd blauw logo. Scherm gaat nu ook uit na een paar minuten, alleen krijg ik hem soms niet meer aan met de power-knop. Als ik hem even van de lader haal bijvoorbeeld weer wel, maar ik krijg enkel en alleen het blauwe Windows logo. Nog maar een keer resetten dan, denk ik?

Eerste keer dat ik dit meemaak sinds mijn Experia X1 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb dit bij een oude versie gehad, uiteindelijk 2,5 uur gewacht en hij ging weer verder, soms is wachten de beste oplossing :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Inmiddels bijna 3 uur verder. Ga straks mijn nieuwe telefoon halen en laat deze maar even lekker pruttelen dan, we zien wel waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
musje83 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:28:
- Adviseren jullie om direct via Insider de 15.043 build binnen te halen of om eerst alles in te stellen en daarna pas te updaten?
Bij een 950 vetrek je van W10M dus maakt het geen verschil denk ik... op m'n 930 vertrek ik vanaf W8 na een WDRT, daar heb ik dan het voordeel dat ik extra talen nog kan installeren (want dat werkt al 6 maand niet meer onder W10M).
- Heb al een poos geen telefoon upgrade gedaan (2,5 jaar geleden 920 -> 930), hoe krijg ik het makkelijkste mijn hele hebben & houden van mijn 930 naar mijn 950?
Gewoon op je nieuwe telefoon inloggen met je Microsoft account en dan heb je normaal meteen alles (of toch veel)... apps ga je nog wel moeten installeren, maar dat kan je vanuit de library.

Trouwens 15043 is wat mij betreft een top-build... enkel komen m'n mails niet vanzelf binnen via "as items arrive"... heb hem nu even op iedere 15 minuten gezet al werkt dat precies ook niet echt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:13
Hebben meer mensen problemen met Edge in de huidige build?
Met enige regelmaat her-laad die de pagina, maar laat de pagina dan blank. De tab bladen kan ik dan niet sluiten, em moet Edge afsluiten en opnieuw openen. Op zo'n moment is het homescreen ook erg traag qua renderen/opbouw (eerst verschijnen er lege tiles, die dan 1 voor 1 gevuld worden met een icoon).
Heb sinds de vorige build en schone installatie, toen vergelijkbaar problemen.

Verder is deze build wel.vele male sneller.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hansie_k schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:13:
Hebben meer mensen problemen met Edge in de huidige build?
Met enige regelmaat her-laad die de pagina, maar laat de pagina dan blank. De tab bladen kan ik dan niet sluiten, em moet Edge afsluiten en opnieuw openen. Op zo'n moment is het homescreen ook erg traag qua renderen/opbouw (eerst verschijnen er lege tiles, die dan 1 voor 1 gevuld worden met een icoon).
Heb sinds de vorige build en schone installatie, toen vergelijkbaar problemen.

Verder is deze build wel.vele male sneller.
Ja hier ook. Pagina's laden niet, lopen vast, of de hele telefoon crasht zelfs. Verder prima build idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Edge is in de 15xxx range inderdaad weer stuk minder stabiel.
Het zorgt voor meer problemen inderdaad dan Edge in de 14xxx range.
Vastlopers, crashes en reboots.. En het niet kunnen knippen/plakken/kopieren.
Het niet kunnen invullen van velden op sommige pagina's
En dan ook nog soms niet meerdere tabbladen kunnen openen...
Kortom verder een prima browser in de 15xxx build range 8)7

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Heb alleen idee dat Edge trager laad... verder nog geen problemen gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
GiLeX schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:34:
Ik heb hier op 15043 totaal geen probleem mee... al die dingen werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
De slow ring voor de RS2 wordt weer gebruikt, 15043 is daar uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Edge is in de 15xxx range inderdaad weer stuk minder stabiel.
Het zorgt voor meer problemen inderdaad dan Edge in de 14xxx range.
Kortom verder een prima browser in de 15xxx build range 8)7
Ik had ook allerlei random problemen met Edge (naast nog andere problemen). Na een hard reset zijn alle problemen weg en loopt deze build als een zonnetje. Ik merk een duidelijke versnelling ten opzichte van de huidige productiebuild.

Er is voor mij nog 1 probleem over: mijn telefoon kan niet altijd volledig verbinden met mijn auto. Streaming audio lukt altijd, maar juist de telefoonfunctie lukt soms niet. De enige oplossing die ik heb gevonden is de bluetooth uitzetten en weer aan. Daarna verbindt hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
andreas2005 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Er is voor mij nog 1 probleem over: mijn telefoon kan niet altijd volledig verbinden met mijn auto. Streaming audio lukt altijd, maar juist de telefoonfunctie lukt soms niet. De enige oplossing die ik heb gevonden is de bluetooth uitzetten en weer aan. Daarna verbindt hij wel goed.
Ik heb ook af en toe last van het verbinden van mijn carkit via Bluetooth. Vandaag wou het helemaal niet lukken, al sprong de telefoon wel in auto modus, maar de carkit zag de telefoon niet. Herstarten en Bluetooth uit en aan zetten hielp niet. Toen maar de koppeling verwijderd op de telefoon, opnieuw zoeken, en is weer gekoppeld. Met andere Bluetooth apparaten heb ik geen problemen.

Maar helemaal lekker werken doet de Bluetooth koppeling nog niet. Af en toe werken de knoppen niet om de media te bedienen, of wordt de media informatie niet weergeven. Tevens mis ik een duidelijke koppeling met contacten, afbeeldingen worden niet weergeven wanneer we gebeld wordt, en zoeken van contacten op de carkit werkt ook niet lekker. Nu kan dit ook aan de carkit liggen. Het is een media nav van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:33
En het niet kunnen knippen/plakken/kopieren.
  • De v-bug is weer terug, waarbij je bij het invoeren van een kleine letter v geen v krijgt maar dat er geplakt wordt;
  • Hier ook last van dat sommige velden niet ingevuld kunnen worden, of dat het toetsenbord niet verschijnt. Lijkt bij mij een relatie te hebben met continuüm..
Beide zaken zijn echter niet specifiek gerelateerd aan Edge.. Komt in alle applicaties terug...

Voor de rest is dit een prima build, sowieso beter dan de vorige want daarop was continuum een drama :p
Wel jammer dat er alleen een nieuwe build is vrijgegeven voor de PC, en niet voor mobile.

[ Voor 6% gewijzigd door beste-spellen op 02-03-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Tot nu toe weinig problemen, alleen dat Whatsapp soms op loading of resuming blijft hangen, maar dat lijkt me een specifiek probleem van WA. Heb wel al ik weet niet hoe veel builds dat de live-tile van MS Weather aangeeft dat er 100% kans op regen is. Hoewel ik deze humoristische ironie wel kan waarderen hindert het me toch omdat ik steeds in de app moet kijken of er daadwerkelijk kans is op regen (daar klopt het wel). Alle andere data op de live-tile kloppen overigens wel gewoon.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
BdK9001 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:14:
Tot nu toe weinig problemen, alleen dat Whatsapp soms op loading of resuming blijft hangen, maar dat lijkt me een specifiek probleem van WA. Heb wel al ik weet niet hoe veel builds dat de live-tile van MS Weather aangeeft dat er 100% kans op regen is. Hoewel ik deze humoristische ironie wel kan waarderen hindert het me toch omdat ik steeds in de app moet kijken of er daadwerkelijk kans is op regen (daar klopt het wel). Alle andere data op de live-tile kloppen overigens wel gewoon.
Misschien de tile van MS Weather verwijderen en opnieuw pinnen? De app zelf kan je niet verwijderen en opnieuw installeren. Bij mij draait ie prima.

Btw, Whatsapp is een WP8 app, wat het laad probleem kan veroorzaken. Tevens is WA inmiddels ook flink uitgebreid, kan ook invloed hebben. Het wordt tijd dat ze WA als UWP app gaan uitbrengen, maar daar kunnen we wel lang op wachten. Ook de manier van opbouw kan dit veroorzaken, ik bedoel bv Facebook, die vanuit een Apple app geport is naar W10M, op zich prima met alle functionaliteiten, maar een draak om op te starten of te resumen.
beste-spellen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:47:
[...]

Voor de rest is dit een prima build, sowieso beter dan de vorige want daarop was continuum een drama :p
Wel jammer dat er alleen een nieuwe build is vrijgegeven voor de PC, en niet voor mobile.
Er wordt idd aan Continuum gewerkt, ik denk voorbereidingen aan RS3. Van de week nog geprobeerd om te connecten met de Wireless Display adapter op de TV, dat werkt, maar de WDA app werkt niet voor de 100%. Bovendien vond ik dat wanneer ik een RDP sessie opzet, die niet werkbaar is. Traag en met veel spook beelden. Dit was eerst toch wel beter.

Ik ondervind verder weinig schokkende problemen met deze build. De komende weken zullen er geregeld builds komen voor de officiële release van de CU. En sinds maanden wordt de slow ring weer gebruikt, wat meer data en feedback gaat creëren, hopelijk worden de bugs die al lang op het lijstje staan nu snel opgelost.
Vanavond ff afwachten, anders begin volgende week weer een build...

[ Voor 52% gewijzigd door ardvark99 op 03-03-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik was plots enkele apps kwijt in m'n quick status (icoontjes op je lock screen).

Twee toonden een "+" maar ik kon er niet terug m'n mail op pinnen, en een derde toonde zelfs een rood "x" ?

Na een herstart van de telefoon kon ik terug zonder m'n problemen m'n beide mailboxen en WhatsApp erop plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Build 15047 vanavond:

https://blogs.windows.com...bile/#MDIpR8Gm7ikeT6WD.97

Deze weer een aantal leuke fixes, enigste known issue nu is het downloaden van speech packs.

[ Voor 21% gewijzigd door ardvark99 op 03-03-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

ardvark99 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:04:
Build 15047 vanavond:

https://blogs.windows.com...bile/#MDIpR8Gm7ikeT6WD.97

Deze weer een aantal leuke fixes, enigste known issue nu is het downloaden van speech packs.
Shit, ik zie dit net te laat. De 930 besloot om geen apps meer te openen die geen onderdeel zijn van Windows, alles bleef hangen op "Loading . . ." of op het eigen laadscherm. Heb nu net een hard-reset geinitieerd :(

EDIT: Blijkbaar heeft de WDRT-reset waar het helaas van moest komen toch een boel problemen (sommige geïntroduceerd door de vorgie WDRT-reset) opgelost. Alle apps openen nu weer, de helderheid van het scherm is weer in te stellen en 5G Wifi werkt ineens 8)7

Tot zoverre het goede nieuws. Het slechte nieuws is onder meer dat ik 5 uur geleden begon met het voor het eerst resetten van het toestel en dat ik morgen nog de tijd en zin moet maken om de logins en tweefactor authenticatie voor alle relevante apps weer moet instellen.

[ Voor 30% gewijzigd door BdK9001 op 04-03-2017 01:30 . Reden: It livesssssss! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Mijn Nokia Lumia 930 blijft ook hangen op het Nokia logo scherm. Wachten is dus de oplossing? Heb hem de hele nacht op de lader gehad met het Nokia logo. Nu even een hard reset gedaan en opnieuw maar even (3 uur?) wachten...

Ik hoop dat het de moeite is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Agima! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:03:
Mijn Nokia Lumia 930 blijft ook hangen op het Nokia logo scherm. Wachten is dus de oplossing? Heb hem de hele nacht op de lader gehad met het Nokia logo. Nu even een hard reset gedaan en opnieuw maar even (3 uur?) wachten...

Ik hoop dat het de moeite is :-)
Bij mij moest het via WDRT, daarmee wordt het toestel helaas helemaal terug naar de laatste Windows Phone 8 build gezet en daarna weer stap voor stap updaten en upgraden naar Windows 10 en daarna nog naar de Insiders Fast Ring. En dan nog een uur voor alle apps er weer op staan en zijn ingesteld :|

Gelukkig heeft het bij mij heel wat opgelverd, hij lijkt een stuk vlotter en een aantal functies die het al maanden niet deden werken eindelijk weer. ben beniwued naar hoe lang de accu meegaat nu het scherm weer op low kan.

Hopelijk hoeft het bij jou niet zo ver te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
BdK9001 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Hopelijk hoeft het bij jou niet zo ver te komen :)
Helaas, ik moet ook alles opnieuw installeren en configureren, updates van updates van updates installeren... Ach gelukkig heb ik toch verder geen leven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Met meest recente update insider fastring... wilde Glancescreen niet updaten
om23:00 was t nog steeds 19:45.
Toestel uit en weer aangezet en sindsdien lijkt ie wel goed te updaten... :)

Vannacht 5 op 6 mrt, bleef Glancesscreen weer hangen qua tijd. Om 10:00 was t nog steeds 4:20 volgens Glancescreen...

[ Voor 24% gewijzigd door peerke63 op 06-03-2017 11:38 . Reden: updateje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
mmm, mijn tweede Lumia 930 in de slowring is nu ook gebricked. Ook hierop moet ik nu WDRT toepassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan geen enkele app meer opstarten uit de store, enkel de apps onderdeel van wp10 werken nog. Rare is dat gewoon apps kan zoeken en installeren, maar na installatie krijg ik wel de app in de app lijst, maar blijft in de store de knop bij die app op installeren staan.

Aangezien aantal apps geen cloudbackup doen, zal ik na factory reset aardig wat kwijt zijn :(

Zag dat de store gisteren een update had, gok dat het daar fout ging.

Edit, lijkt erop dat het enkel apps zijn die internet toegang nodig hebben, de simpele apps zonder verbinding werken wel.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 05-03-2017 12:19 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
Net ook de laatste build geinstalleerd. Apps die ik probeer te starten lijken zichzelf te verwijderen. Zo zijn de intellingen en de app store al verdwenen. Verder kan ik niks starten. Ook mijn lock screen laat geen klok zien.

Ik zie wel dat de wifi flink bezig is dus ik geef het nog een paar uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inmiddels al 3x volledig vol moeten laden, 7 resets met en zonder backups verder en nog steeds werkt niets. WDRT vind mijn telefoon ook niet (wat hij nooit deed sinds ik Win10 op m'n PC heb staan).

Boeit me allemaal verder niet, het is meer het punt dat zo'n backup werkelijk niets nuttig heeft. Buiten startmenu en je app lijst en logingegevens, wordt er niets aan chatlogs, game of app data of app credentials opgeslagen, maar omdat je je apps niet meer in kan, kan je daarin zelf ook geen backups maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even een vraagje aan de Insiders:

Outlook Mail en Outlook Agenda. Kunnen jullie in de agenda ook een categorie aan een 'afspraak' toevoegen zoals in de Windows 10 (desktopversie)? De productieversie. Ik vind het namelijk vreemd dat het op een desktop wel kan en in de mobiele versie niet. Ik gebruik voor privéafspraken een andere kleur en dat zie je dus niet in de mobiele versie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:10:
Even een vraagje aan de Insiders:

Outlook Mail en Outlook Agenda. Kunnen jullie in de agenda ook een categorie aan een 'afspraak' toevoegen zoals in de Windows 10 (desktopversie)? De productieversie. Ik vind het namelijk vreemd dat het op een desktop wel kan en in de mobiele versie niet. Ik gebruik voor privéafspraken een andere kleur en dat zie je dus niet in de mobiele versie.
Ik zie daar idd geen instellingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Hier op de 950xl de hele tijd last van vastlopers, lijkt te gebeuren als ik het toestel aan de lader hang of er juist vanaf haal. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Frieda schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:05:
Hier op de 950xl de hele tijd last van vastlopers, lijkt te gebeuren als ik het toestel aan de lader hang of er juist vanaf haal. Herkent iemand dit?
Mij is wel opgevallen bij de vorige builds, niet de laatste, ik een herstart kreeg bij het koppelen van de lader wanneer deze niet in het stopcontact zat, dus spanningsloos. Wanneer de lader wel over spanning stond, geen probleem. Verder heb ik een paar keer mee gemaakt dat ik de sim code in moest voeren, zonder een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Op 15047 sinds vrijdag. Eén keer een spontane reboot gehad. Voor de rest lijkt deze build vrij soepel te werken.
Datagebruik is ook weer terug. Toonde bij de vorige builds alleen WiFi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
SinergyX schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:53:
Inmiddels al 3x volledig vol moeten laden, 7 resets met en zonder backups verder en nog steeds werkt niets. WDRT vind mijn telefoon ook niet (wat hij nooit deed sinds ik Win10 op m'n PC heb staan).

Boeit me allemaal verder niet, het is meer het punt dat zo'n backup werkelijk niets nuttig heeft. Buiten startmenu en je app lijst en logingegevens, wordt er niets aan chatlogs, game of app data of app credentials opgeslagen, maar omdat je je apps niet meer in kan, kan je daarin zelf ook geen backups maken.
Het klinkt mij als een beetje veel ongeduld. Na het herstellen van het OS, moet er op de achtergrond nog veel gebeuren. OA App's opnieuw instaleren. Je telefoon is dan erg druk bezig, en dat uit zich door , een zeer warm wordende telefoon, en traag onresponsive gedrag. En dat proces kan best wel even tijd nodig hebben, is geen kwestie van minuten maar eerder uren (eea, afhankelijk van de internet snelheid) . Tip, leg de telefoon aan de lader, en ga naar bed. kijk de volgende ochtend naar het resultaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

shiptronic schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Het klinkt mij als een beetje veel ongeduld. Na het herstellen van het OS, moet er op de achtergrond nog veel gebeuren. OA App's opnieuw instaleren. Je telefoon is dan erg druk bezig, en dat uit zich door , een zeer warm wordende telefoon, en traag onresponsive gedrag. En dat proces kan best wel even tijd nodig hebben, is geen kwestie van minuten maar eerder uren (eea, afhankelijk van de internet snelheid) . Tip, leg de telefoon aan de lader, en ga naar bed. kijk de volgende ochtend naar het resultaat !
Nee hoor, bij een kale installatie heb je enkel je default apps die hij moet doen (tegenstelling tot backup terugzetten, wat ~2 uur max duurt), kan je met een half uurtje al weer testen. Mijn originele bericht is dan van zondag, maar ik was al vanaf vrijdagmiddag bezig.

Inmiddels via oude laptop WDRT alsnog werkend gekregen, ook dat 2x moeten doen omdat bij terug zetten van een backup ik helemaal geen startscherm meer heb (enkel app-lijst), dus moest nog een 2de keer zonder backup.

Voordeel van zoiets, je leert wel aardig wat over de apps, backups en het gemis van WM10, geluk was bij WA dat de app helemaal niets meer deed (ook niet achtergrond) waardoor alle berichten alsnog binnen kwamen, maar van andere apps ben ik gewoon ~1-2maanden data kwijt, sommige gewoon alles want die hebben binnen de app ook geen backup functie.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-03-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Hierbij een artikel met wat meer info, onder andere wanneer je geen start scherm meer hebt, en hoe dit komt.

http://allaboutwindowspho...ep_for_and_refresh_a_.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

shiptronic schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:23:
Hierbij een artikel met wat meer info, onder andere wanneer je geen start scherm meer hebt, en hoe dit komt.

http://allaboutwindowspho...ep_for_and_refresh_a_.php
Het is ook een bekend probleem, maar ook een backup van 23 november leek hier problemen te hebben, afaik had ik toen tijdje geen insider draaien. Maakt me ook niet verder uit, je kan de startmenu alsnog opnieuw opbouwen (ja, ik had screenshot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:19:
[...]

Mij is wel opgevallen bij de vorige builds, niet de laatste, ik een herstart kreeg bij het koppelen van de lader wanneer deze niet in het stopcontact zat, dus spanningsloos. Wanneer de lader wel over spanning stond, geen probleem. Verder heb ik een paar keer mee gemaakt dat ik de sim code in moest voeren, zonder een herstart.
Vreemd, ik had juist bij alle voorgaande builds geen last, en nu ineens wel! Ik zal eens opletten in welke volgorde ik de lader eruit trek, eerst uit het stopcontact of eerst uit het toestel. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Frieda schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:54:
[...]

Vreemd, ik had juist bij alle voorgaande builds geen last, en nu ineens wel! Ik zal eens opletten in welke volgorde ik de lader eruit trek, eerst uit het stopcontact of eerst uit het toestel. Dank voor de tip!
Wat mij trouwens wel opvalt is dat de reactie na een double tap op het scherm soms trager reageert met opkomen van het scherm vergeleken met eerst. Kan soms wel een seconde overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:05
ik draai de insider slow ring op mijn L650, versie: 10.0.15043.0
Hebben meer mensen last van een crashende edge?
En dat bij het lockscreen als ik de unlockcode moet invoeren, er nu standaard het default toetsenbord staat, en niet het numerieke. En dat als ik de pin ingeef, hij niet automtisch inlogt maar ik eerst moet enteren?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@Driek, Kijk voor de lol eens in de feedback hub :+
Ken zelf de problemen ook niet alleen met slow ring maar ook met de fast ring builds op het moment, de 150xx range builds zijn gewoon een stuk minder stabiel in veel dingen dan de 149xx range

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Euhm...

Waar is action center gebleven? Wat ik ook doe, dat komt niet meer tevoorschijn :'(

En ineens was hij daar vanmorgen weer als vanouds.

Hier 15043 slowring met Lumia 735.

* zwahiel is zeer aangenaam verrast door de accuduur van deze build. Vanmorgen uit de lader, normaal gebruik als altijd en nu nog steeds 50% batterij 8)

[ Voor 46% gewijzigd door zwahiel op 08-03-2017 22:49 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Hopelijk eens die random reboots elke keer gefixt. Lijkt er wel op volgens de changelog
We appreciate several of you sending us feedback on this and last week, we focused on fixing issues that resulted in frequent reboots for some Insiders on Build 15047. If you continue to experience unexpected reboots, be sure to send in feedback to us via Feedback Hub so the team can take a look!

[ Voor 34% gewijzigd door blmp op 09-03-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb jij 'm al draaien? Ik ben tot nu toe erg blij met 15047 8) Zelfs de regenkans op de livetile van weather doet het eindelijk weer. Verder ook erg blij met hoe soepeltjes alles loopt. Als 15051 ook soepel gaat zet ik 'm er vanavond op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
BdK9001 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:03:
[...]

Heb jij 'm al draaien? Ik ben tot nu toe erg blij met 15047 8) Zelfs de regenkans op de livetile van weather doet het eindelijk weer. Verder ook erg blij met hoe soepeltjes alles loopt. Als 15051 ook soepel gaat zet ik 'm er vanavond op
Ik was ook al tevreden met 15047, en 15051 draait ook goed. _/-\o_

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Ik heb vanmorgen dus al de eerste spontane reboot gehad op 15051. Met 15047 werd het de laatste dagen steeds erger. Ben benieuwd of het nu minder is. Voor de rest loopt ie wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Via bleutooth radio aan het luisteren op laatste build.
L950 voelt warm en loopt vlot leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:13:
Ik heb vanmorgen dus al de eerste spontane reboot gehad op 15051. Met 15047 werd het de laatste dagen steeds erger. Ben benieuwd of het nu minder is. Voor de rest loopt ie wel lekker.
Ik had inderdaad enkele reboots met 15047, maar tot zover met 15051 nog niet. Nu de PC build nog. Daar heb ik ook elke dag wel een keer een spontane reboot met 15048...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Ze beginnen haast te krijgen, weer een build, 15055. Niet echt veel gefixed: https://blogs.windows.com...bile/#gdxB3F1SuIt1DCfy.97
Swerfer schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Ik had inderdaad enkele reboots met 15047, maar tot zover met 15051 nog niet. Nu de PC build nog. Daar heb ik ook elke dag wel een keer een spontane reboot met 15048...
Die ene reboot is tot nu de enigste geweest met 15051.

[ Voor 45% gewijzigd door ardvark99 op 10-03-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:33
ardvark99 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:20:
Ze beginnen haast te krijgen, weer een build, 15055. Niet echt veel gefixed: https://blogs.windows.com...bile/#gdxB3F1SuIt1DCfy.97
Sterker nog, geen store updates met deze build... Ben benieuwd...
EDIT: alleen Store en Feedback willen niet updaten, WhatsApp en MyTube deden het gewoon prima. Als dat nou het grote probleem is... :p

[ Voor 14% gewijzigd door beste-spellen op 11-03-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
Het eerste probleempje: Store en feedback app willen niet updaten, ik krijg fout code 0x80070002. Een herstart heeft niet geholpen. WhatsApp bèta heb ik wel kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

ardvark99 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:39:
Het eerste probleempje: Store en feedback app willen niet updaten, ik krijg fout code 0x80070002. Een herstart heeft niet geholpen. WhatsApp bèta heb ik wel kunnen downloaden.
Dat is dus de bug in de store die ook in de release notes staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ardvark99 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:39:
Apps uninstallen (indien mogelijk, Store lukt niet) en opnieuw installeren. Dat is de workaround op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
GiLeX schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Dat is dus de bug in de store die ook in de release notes staat ;)
Ik heb het gezien. Alleen lullig dat je de store app niet opnieuw kan installeren 😏 De feedback app idd kunnen fixen door opnieuw te installeren. Verder geen problemen met andere apps. Wat betreft dit probleem hopelijk komende week weer een nieuwe build die dit oplost. Verder draait RS2 lekker, op de rondom reboots van de vorige builds na. Maar die lijken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
Met laatste versie 15055 kan ik niet meer connecten via usb 3.0 met mijn pc geeft stuurprogramma fout. Windows 10 laatste insider build.

In apparaatbeheer staat nu bij usb 3 x Lumia 950 XL werking correct.
Iemand die dit herkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
Tja gisteren iets over gelezen, een foute driver voorkomt het connecten tussen PC en Mobiel, de fout is redelijk snel ondekt en de driver is terug getrokken. Er is een Patch voor. Omdat het voor mij niet van toepassing was , er verder geen aandacht aan besteed en de link niet opgeslagen :(

kan je hier iets mee? https://www.onmsft.com/ne...affected-windows-10-users

Directe link : https://answers.microsoft...d8-4935-939d-5dbf8d6bd1d0

[ Voor 35% gewijzigd door shiptronic op 12-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik ben daarstraks na een weekje verlof meteen van 15047 naar 15051 en 15055 gegaan en het leek alsof m'n telefoon niet meer wou laden ? Plots merkte ik dat ik nog 2% had terwijl hij aan de lader hing ? Na een restart is hij terug aan het laden maar het gaat precies ontzettend traag... afwachten hoelang ik het morgen ga volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wel zielig... "Speech packs may be unable to download on this build"... dit is nu al meer dan een half jaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

r2504 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:24:
Wel zielig... "Speech packs may be unable to download on this build"... dit is nu al meer dan een half jaar !
Wel begrijpelijk. Er zijn toch redelijk wat wijzigingen gekomen en experimenten waarbij veel teksten zijn aangepast of aangevuld. Om bij elke build weer alle wijzigingen voor tig landen door te voeren kost veel tijd. Ze zullen nu wel bezig zijn om de definitieve vertalingen gereed te maken om in april de update te kunnen releasen in alle talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dat dit voor andere landen/talen zo zou zijn zou ik begrijpen.. maar zelfs voor English werkt het niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

r2504 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:24:
Volgensmij fixen ze die meestal pas vlak voor een nieuwe release. Was bij RS1 en volgensmij TH2 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:21:
Ik ben daarstraks na een weekje verlof meteen van 15047 naar 15051 en 15055 gegaan en het leek alsof m'n telefoon niet meer wou laden ?
Normaal krijg je een melding (dat hij trager zal laden) wanneer je niet genoeg vermogen kan leveren wat het geval was op m'n specifieke laptop poort, maar ondertussen krijg ik die melding ook niet meer ?

Kan iemand even controleren of hij nog dergelijke melding krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
1x gehad, toen bleek de connector niet 100% goed in de Phone te zitten, even aangedrukt tot de click en melding verdween. Volgens mij "ziet" de telefoon dat hij aan een computer poort hangt, en weet dan dat sneller laden niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
shiptronic schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:11:
Tja gisteren iets over gelezen, een foute driver voorkomt het connecten tussen PC en Mobiel, de fout is redelijk snel ondekt en de driver is terug getrokken. Er is een Patch voor. Omdat het voor mij niet van toepassing was , er verder geen aandacht aan besteed en de link niet opgeslagen :(

kan je hier iets mee? https://www.onmsft.com/ne...affected-windows-10-users

Directe link : https://answers.microsoft...d8-4935-939d-5dbf8d6bd1d0
Bedankt, dit was het, maar moest eerst de nieuwe insider terugdraaien om de foute driver update te zien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zonet drie updates ontvangen... WhatsApp Beta installeert zonder enig probleem, Zonos en Outlook Mail & Calendar falen beide met 0x8007002 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Is een bekend probleem met de laatste mobile fast ring build, Lees de release notes maar eens door.
Er zijn problemen met de store en het updaten van sommige apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Windows 10 Build 15060 released to Windows Insiders in the Fast Ring... maar (nog) niet voor mobile :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Nu online
r2504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:41:
Windows 10 Build 15060 released to Windows Insiders in the Fast Ring... maar (nog) niet voor mobile :-(
Ik hoop vanavond, nog geen negatief nieuws op Twitter... Van mij mag het store probleem wel opgelost worden...

Edit: Helaas, weer alleen voor PC :'( Blijkbaar een blocking bug (wat het ook is...)

[ Voor 69% gewijzigd door ardvark99 op 17-03-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Slecht nieuws...

Dona Sarkar‏Verified account @donasarkar · 4h4 hours ago
#WindowsInsiders: we have discovered a blocking bug for Mobile. We will let you know as we make progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

r2504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:42:
Slecht nieuws...

Dona Sarkar‏Verified account @donasarkar · 4h4 hours ago
#WindowsInsiders: we have discovered a blocking bug for Mobile. We will let you know as we make progress.
En dat staat precies 1 bericht boven jouw bericht ook al genoteerd. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
15063 is nu binnen. Store updates etc is verholpen. Op eerste gezicht geen grote problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik hoop dat mijn problemen met zo'n beetje alles nu een beetje over zijn. Ik heb reboots op de volgende momenten: gebruik camera, gebruik action center, unlocken van telefoon, eigenlijk zo'n beetje alles. Vanochtend was het bij het proberen uit te zetten van het alarm. Je krijgt dan soms even kort een groene streep door het beeld. Soms wordt je scherm vanaf 1 van de hoeken een soort van groen/geel en dat trekt dan langzaam weg.

Mogelijk moet ik een keer terug naar factory defaults (zonder backup), maar het probleem is dat ik intensief gebruik maak van het programma pushalot en deze is niet meer in de store te verkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
WaSteiL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:27:

Mogelijk moet ik een keer terug naar factory defaults (zonder backup), maar het probleem is dat ik intensief gebruik maak van het programma pushalot en deze is niet meer in de store te verkrijgen..
Ook niet via mijn bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Meh.... ik kreeg na het updaten een melding "Click here to fix insider settings"oid. Moest rebooten en nu kijk ik de hele tijd naar een blauw scherm en een telefoon die na een minuut oid uitgaat.... :/ Laat ik net vergeten zijn een backup te maken en eigenlijk geen zin hebben in een restore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
WaSteiL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:27:
Kijk eens via https://www.appx4fun.com/ ... zo heb ik onlangs ook op iemands telefoon een app kunnen installeren die niet meer in de store beschikbaar is (maar nog steeds prima werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
@tonber : nope, ook niet te vinden.
@r2504 : ik kan de app daar ook niet vinden.

Maar laten we hopen dat ik in deze build wat minder problemen heb en dat herinstalleren niet benodigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
WaSteiL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:06:
@r2504 : ik kan de app daar ook niet vinden.
Ik had hetzelfde probleem met mijn app... mailtje naar de persoon van de site en de volgende dag netjes een mailtje terug dat ze beschikbaar was... top services van de persoon _/-\o_

Trouwens op dezelfde telefoon/account kan je altijd je apps terug installeren (ook al zijn ze niet meer te vinden in de store) via de bibliotheek zoals iemand anders hier voorstelde.

[ Voor 21% gewijzigd door r2504 op 21-03-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
r2504 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Trouwens op dezelfde telefoon/account kan je altijd je apps terug installeren (ook al zijn ze niet meer te vinden in de store) via de bibliotheek zoals iemand anders hier voorstelde.
Apps die uit de store zijn gehaald kan je ook niet meer middels je bibliotheek terughalen.
Net als de site Appx4fun, negen van de tien zijn het gewoon verwijzingen naar de store
of zijn het apps die eerder vanuit de store zijn opgeslagen.
Alleen tijdens de installatie van de laatstgenoemde doet het systeem een check in de store en indien een app daar niet meer aanwezig kan je de installatie vergeten.

In het verleden kon je daar nog wel leuke "gehacktiveerde" apps downloaden,
maar op een één of andere manier vonden bepaalde lui dat weer niet goed en sindsdien is het aanbod vrij karig.

Dit is ook één van de redenen dat ik nimmer een app koop vanuit de store.
Als ik een app koop wil ik ten alle tijde daar zelf over beschikken en niet erachter komen dat omdat een ontwikkelaar er "geen zin" meer in heeft, ik na een reset naar mijn apps kan fluiten.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Maar wat is "uit de store halen"... ik heb namelijk een app die je niet meer kan vinden... nochtans kan ik ze na een WDRT gewoon terug installeren via m'n Bibliotheek, en onlangs op een nieuwe telefoon van vrienden kon ik ze installeren via appx4fun.

Blijkbaat is de app dus niet "volledig" uit de store genomen (geen idee of dat een bewuste keuze was van de ontwikkelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Een ontwikkelaar kan er ook bewust voor kiezen dat een app niet meer zichtbaar / vindbaar is in de store. ( private) en alleen te downloaden is middels een directe link.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Amadeus1966 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:09:
Een ontwikkelaar kan er ook bewust voor kiezen dat een app niet meer zichtbaar / vindbaar is in de store. ( private) en alleen te downloaden is middels een directe link.
Dat is ook niet het geval... want ik heb de link... en dan komt hij vertellen dat de app niet meer kan geïnstalleerd worden (nochtans lukt het wel via het sideloaden met de appx4fun website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Zojuist m'n 930 voorzien van de nieuwste Fast Ring. Kreeg de melding dat ik moest rebooten om m'n insider settings te finalizen --> Blauw scherm na het Nokia logo. Dus dat wordt een avondje WDRT ipv lekker op de bank uitzieken :(

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.