Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Facebook er af gehaald, daalt nu naar zo'n reboot per uur, maar edge blijft niet werken, support/hub werkt ook niet, want die redirect eerst naar login pagina via Edgeardvark99 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:13:
[...]
Probeer facebook eerst eens te resetten in de app settings, nieuwe optie in 15007. Ben benieuwd of dat helpt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Laatste keer dat ik zoveel problemen heb gehad heb ik een hard reset gedaan en daar wordt toch echt een stuk beter van.
Eric.
Wel is een eerder issue met autocorrect weer terug, dat het toetsenbord vastloopt en je niet verder kunt typen tot je een woordsuggestie selecteert.
Eerstemaal dat ik dit tegen kwam, nog een paar keer getest en geen probleem meer.
Known Issues for Mobile:
ADDED 1/13: We’re investigating reports of random reboots on some devices with this build.
https://mspoweruser.com/w...lity-to-encrypt-sd-cards/
Copy paste van url werkt niet (vanaf een ander tabblad), Edge geeft verschillende problemen. Wanneer ik van tabblad verwissel zie ik even het vorige tabblad. Ook al een paar keer een crash gehad met Edge.
Tevens hebben we de mogelijkheid om SD kaarten te encrypten.
(Btw, ik draai Facebook beta)
[ Voor 61% gewijzigd door ardvark99 op 14-01-2017 11:16 ]
Ik was eindelijk blij, maar heb te vroeg gejuicht. De tile verandert op 00:00 of na het verlopen van een agendapunt nog gewoon in het Calender icoontje.We fixed an issue resulting in the Outlook Calendar sometimes displaying the wrong date on its live tile after a new day has begun.
Ook nog op de 930. Daarnaast worden video's (op dumpert.nl) niet in goede formaat weergegeven. Fullscreens wordt er een stuk van de video afgesneden, niet fullscreen wordt ie zo verkleind dat er een zwart vlak bij zit.Insiders with certain devices, such as the Lumia 635 and 636, may not be able to manually change the brightness. The brightness will still automatically adjust if it is set to do so, so please use that for the time being while we investigate.
:9
Ik zie hierboven dat er meer mensen zijn die het probleem hebben.
Ik ga eerst wel even Facebook app resetten of reinstallen gezien de bovenstaande berichten maar anders wordt het toch even een harde reset denk ik en terug naar de slow ring
/edit
26 uur na verwijderen Facebook app en geen reboots meer.
Waarschijnlijk is het backgroundproces van Facebook de veroorzaker van de reboots.
Ik twijfel nu over het weer herinstalleren van de Facebook app op deze build.
[ Voor 26% gewijzigd door TWyk op 16-01-2017 16:11 ]
Dat kan toch al in de standaard build. Dat is geen insider setting meen ik.ardvark99 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:00:
Tevens hebben we de mogelijkheid om SD kaarten te encrypten.
Edit: Ja kon wel voor het ingebouwde geheugen maar dus niet voor de SDcard.
http://www.windowscentral...ryption-windows-10-mobile)
Ps, geen enkele reboot hier. Maar ook geen facebook (gelukkig)
[ Voor 31% gewijzigd door SED op 16-01-2017 20:58 ]
Copyright and left by SED...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SD encryptie is een nieuwe instelling (is ook engels, de rest in NL in de instellingen):SED schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:30:
[...]
Dat kan toch al in de standaard build. Dat is geen insider setting meen ik.
Encrypt your SD card (Mobile): Enterprises often need to ensure devices with access to enterprise data have device encryption enabled so that their data remains protected against offline attacks. With Build 15007, we’re happy to announce that enterprise managed devices on Windows 10 Mobile now have the ability to encrypt SD cards that have been inserted into the phone when device encryption is enabled. Head to Settings > Update & Security > Device Encryption to find the new option. When deploying policies through mobile device management (MDM) solutions for the Windows 10 Creators Update, enterprises can require SD cards to be encrypted. Cloud backup for data on the SD card is strongly recommended when using this feature.
Ze hebben het alleen over Enterprices, maar bij mij kan ik het ook instellen. Al ga ik dat niet gebruiken op een Insider

En wat dacht je van deze nieuwe optie:
Glance Screen Improvements (Mobile): The “Always show Glance screen when charging” option is back! It is available in Settings under Personalization -> Glance Screen starting with Build 15007! Thank you for your feedback!
Ik was er niet aan gewent dat het 's nachts aanstaat
Ik heb ook nog geen reboots gehad, alleen wat issues met Edge, copy past, en in Groove wanneer ik een artiest wil selecteren vanuit het alfabet.SED schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:30:
Ps, geen enkele reboot hier. Maar ook geen facebook (gelukkig)
[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 16-01-2017 20:48 ]
Owja en ik weet niet of dit een probleem van de L950 is of van de insider build. Als mijn batterij nog ongeveer 20% resterend heeft gaat hij al uit.
[ Voor 19% gewijzigd door WaSteiL op 17-01-2017 09:43 ]
Dat had ik ook. Zeer storend.[b]Owja en ik weet niet of dit een probleem van de L950 is of van de insider build. Als mijn batterij nog ongeveer 20% resterend heeft gaat hij al uit.
Ik heb inmiddels een Xiaomi Mi Max (Android) als daily driver, ik had mijn L930 al bijna 3 jaar. Met pijn in mijn hart (voorlopig) afscheid genomen van Windows Phone.
turn on/off daar.
Battery saver zou alleen maar achtergrondactiviteiten moeten beperken om zo dat restant accuspanning zo lang mogelijk te laten meegaan.SED schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:05:
Die 20% klinkt erg naar de powersaving setting. settings,> system>Battery>Battery saver (default 20%)
turn on/off daar.
Misschien dat het een bug is, maar dan zou je dit kunnen testen door battery saver aan te zetten ´tot eerstvolgende recharge´, of door het percentage net onder het huidige percentage te zetten.
Er zijn immers al wel wat 950/XL gebruikers geweest op dit forum met soortgelijke accuproblemen, mogelijk moet je het dan in die hoek zoeken..
Dat van de 20% heb ik ook..lijkt een bug te zijn sinds 2 releases terug. Erg vervelend. Heeft iemand al de moeite genomen dit te melden?WaSteiL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:15:
Kunnen jullie nog wel quiet hours manueel aanzetten via de toggle op je notification bar? Bij mij werkt hij niet meer en moet ik helemaal in Cortana gaan en hem daar uit of aanzetten. Aautomatisch aan/uit werkt nog wel gewoon, maar ik wil nog wel eens eerder naar bed gaan en hem dan even eerder aanzetten.
Owja en ik weet niet of dit een probleem van de L950 is of van de insider build. Als mijn batterij nog ongeveer 20% resterend heeft gaat hij al uit.
Iets onder de 20 gebeurt het, telefoon word ook merkbaar trager als hij zo laag in de batterij zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Devian op 18-01-2017 15:17 ]
https://wren.co/join/Devian
Er komen idd steeds meer meldingen her en der op internet over accu-problemen. Het gaat daarbij om de eerste batch accu's in (vooral) de 950 XL. Mogelijk zijn er aardig wat gebruikers die een niet helemaal frisse accu in hun 950 (XL) gebruiken, met alle gevolgen van dien.FXX schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Battery saver zou alleen maar achtergrondactiviteiten moeten beperken om zo dat restant accuspanning zo lang mogelijk te laten meegaan.
Misschien dat het een bug is, maar dan zou je dit kunnen testen door battery saver aan te zetten ´tot eerstvolgende recharge´, of door het percentage net onder het huidige percentage te zetten.
Er zijn immers al wel wat 950/XL gebruikers geweest op dit forum met soortgelijke accuproblemen, mogelijk moet je het dan in die hoek zoeken..
Testing, one, two ...
Dat probleem met quiet hours heb ik ook, erg irritant ...WaSteiL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:15:
Kunnen jullie nog wel quiet hours manueel aanzetten via de toggle op je notification bar? Bij mij werkt hij niet meer en moet ik helemaal in Cortana gaan en hem daar uit of aanzetten. Aautomatisch aan/uit werkt nog wel gewoon, maar ik wil nog wel eens eerder naar bed gaan en hem dan even eerder aanzetten.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
E-books natuurlijk alleen voor US...
https://blogs.windows.com...bile/#aIVhyxcR6hH0rZEU.97
[ Voor 76% gewijzigd door ardvark99 op 20-01-2017 00:16 ]
Quiet hours probleem is er ook in build 15014 nog helaas.
Als je long press op quiet hours toggle doet kom je meteen in cortana settings om quiet hours in of uit te schakelen.
Verder is het OS sinds build 15007 wel wat 'sneller' geworden in vergelijking met build 14xxx maar tegelijk bij mij ook onstabieler, regelmatig crashen apps en sporadisch het hele OS wat voor een reboot zorgt. Ik ga binnenkort maar een factory reset doen, kijken of dat de boel stabieler maakt.
[ Voor 42% gewijzigd door dr_dreey op 20-01-2017 13:30 ]
Heb de fast ring weer aangezet, voor nieuwe build. Hopelijk helpt dat.
Vind het niet normaal, zo'n drain. Als dit zo doorgaat, ga ik over op Android. Win 10 is elegant, maar ergens deugt er iets niet. Helaas.
Hebben anderen met Lumia 640 lte ook last battery drain?
Bij mij start Edge niet eens meer op met die build. In de vorige build was Edge erg onstabiel, vooral met copy-pasten of typen in web formulieren.ardvark99 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:06:
Op dit ogenblik Build 15014 aan het binnen halen, hopelijk is Edge iets stabieler.
E-books natuurlijk alleen voor US...
https://blogs.windows.com...bile/#aIVhyxcR6hH0rZEU.97
De laatste drie builds gaat het van kwaad tot erger, ik zat altijd zonder problemen op de fast ring, maar dit gaat hem niet worden voor mij.
Het is echt raar hoeveel verschil er zit tussen de builds en toestellen. Ik moet zeggen met de vorige build en deze nieuwe 15014 build heb ik misschien 1 reboot gehad en verder geen noemenswaardige problemen. Ik moet wel zeggen dat ik een factory reset zonder het terugzetten van een backup heb gedaan bij build 15002 (was volgens mij eerste build in 15xxx serie). Bij Build 15002 had ik trouwens wel veel last van reboots maar dat is sinds 15007 opgelost.Rutje! schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Bij mij start Edge niet eens meer op met die build. In de vorige build was Edge erg onstabiel, vooral met copy-pasten of typen in web formulieren.
De laatste drie builds gaat het van kwaad tot erger, ik zat altijd zonder problemen op de fast ring, maar dit gaat hem niet worden voor mij.
Ik zit sinds kerstmis ook terug op de slow ring... heb toen verschillende fast builds gehad die afschuwelijk slecht waren dat ik het opgegeven heb (ik weet dat het niet de bedoeling is hem op je normaal toestel te gebruiken maar dit was echt te slecht - heb verschillende malen een WDRT moeten doen).19muad schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
Ik heb een Lumia 640, slow ring. Build 10.0.14965.1001. Laatste weken steeds eerder battery drain, binnen enige uren al bijna leeg. Zelfs na opladen tot 100% 's ochtends vroeg, aanzetten en daarna al gauw weer 20% eraf.
14.965 vreet echter ook batterij (tijdens Edge wordt m'n 930 echt heet)... sinds 14u hangt hij weeral aan de lader, anders geraak ik straks niet thuis tenzij met een lege telefoon.
Spijtig zijn de berichten voor de huidige fastring niet echt positief dus ik ga me nog even hiervan proberen te onthouden. Microsoft slaagt er de laatste tijd niet echt meer in acceptabele builds af te leveren en de lijst aan nieuwe bugs lijkt maar groter te worden (vaak van dingen die voordien altijd prima werkten).
Ik begin me stilaan ook te storen aan het feit dat ze tijd steken in het kunnen kiezen van accent-kleurtjes terwijl (voor mij althans) belangrijke dingen als network priority er niet komen (iets wat ik 10 jaar geleden wel al had op m'n Nokia Symbian).
Als WM fans al gefrustreerd raken betekend dat dus weinig goeds.
Sorry hoor, je draait insider preview builds, en klaagt erover dat het niet lekker werkt?...19muad schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
Ik heb een Lumia 640, slow ring. Build 10.0.14965.1001. Laatste weken steeds eerder battery drain, binnen enige uren al bijna leeg. Zelfs na opladen tot 100% 's ochtends vroeg, aanzetten en daarna al gauw weer 20% eraf.
Heb de fast ring weer aangezet, voor nieuwe build. Hopelijk helpt dat.
Vind het niet normaal, zo'n drain. Als dit zo doorgaat, ga ik over op Android. Win 10 is elegant, maar ergens deugt er iets niet. Helaas.
Hebben anderen met Lumia 640 lte ook last battery drain?

Ik zou zeggen hang je 640 aan de WDRT, zet meteen de laatste firmware erop (deed mijn 930 ook goed) en ga via 8.1 naar 10586.107 en door naar de huidige 14393.693
Ik heb nu sinds een maand ongeveer een 950XL, als opvolger van mijn 930, en merk duidelijk dat deze telefoon origineel voor W10 bedoelt is. De 930 doet het toch eventjes minder lekker op W10.
Dubbel tap to wake op de 930 bijvoorbeeld werkt wel, maar zorgt ervoor dat notificaties na verloop van tijd niet meer doorkomen. De camera starten met de camera knop lukt dan ook niet meer.
[ Voor 28% gewijzigd door MartinM7H op 20-01-2017 15:31 ]
Ik heb nog nooit een factory reset gedaan, ook nooit nodig gehad, misschien is het moment aangebroken.MaakmeGek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:37:
[...]
Het is echt raar hoeveel verschil er zit tussen de builds en toestellen. Ik moet zeggen met de vorige build en deze nieuwe 15014 build heb ik misschien 1 reboot gehad en verder geen noemenswaardige problemen. Ik moet wel zeggen dat ik een factory reset zonder het terugzetten van een backup heb gedaan bij build 15002 (was volgens mij eerste build in 15xxx serie). Bij Build 15002 had ik trouwens wel veel last van reboots maar dat is sinds 15007 opgelost.
Ik was wel wat te vroeg met mijn opmerking over Edge. Na de update werkte het niet, en na een extra reboot nog steeds niet. Inmiddels heb ik even gewacht en nog een keer gereboot, en nu werkt het wel. Vorige problemen die ik had met copy-paste, typen of schermrotaties lijken nu weg. Of in elk geval minder prominent.
Ik heb dat ook heel lang kunnen vermijden... maar uiteindelijk is al dit testen ook niet echt goed voor de stabiliteit en moet je er toch aan geloven hoor (anders begin je problemen te ervaren die de overige 90% met dezelfde build nooit heeft - tja, dan moet er dus een belletje gaan rinkelen).Rutje! schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Ik heb nog nooit een factory reset gedaan, ook nooit nodig gehad, misschien is het moment aangebroken.
Van 15007 moet ik zeggen dat het batterijverbruik idd groter was dan normaal. Maar het is een Insider Build, wie weet wat er extra op de achtergrond meedraait. Bovendien worden er nieuwe functies ingebouwd, die gedeeltelijk af zijn, of misschien nog niet eens zichtbaar. Daarbij zijn ze nu ook bezig om de boel te proberen debuggen. De optimalisatie begint later pas, waarbij het verbruik van de batterij zal gaan verbeteren.
Bij het draaien van Insider Build worden er regelmatig nieuwe Builds geïnstalleerd, waarbij het kan voorkomen dat er bepaalde service(s) "blijven hangen" of andere problemen veroorzaken, die bijvoorbeeld een batterij drain tot gevolg hebben. Vandaar dat je vaak leest dat sommige telefoons problemen hebben, terwijl andere zonder noemenswaardige of te verklaren problemen hebben. Bij extreme problemen is het het overwegen waard om het toestel aan de WDRT tool te hangen. Ik heb dit afgelopen jaar ook een paar keer gedaan, waarna mijn toestel weer prima draaide.
En wanneer je net een Build hebt geinstalleerd, kan je het beste het toestel effe, als het kan, een paar uur met rust laten. W10M is meestal op de achtergrond nog met allerlei taken bezig. Darrom ben ik wel blij dat de laatste Builds voor ons op het eind van de avond vrij worden gegeven, installeren, simcode ingeven, en slapen gaan
Daarbij moet ik zeggen dat wanneer je geërgerd bent aan de stabiliteit van W10M Insiders, je geen Insiders moet gaan draaien. Dit doe je om de mogelijkheid te hebben om de nieuwste Builds en functies te ervaren, en te testen, problemen te melden. Eigenlijk moet je Insiders alleen draaien op een (tweede) test toestel.
Nog even over Continuum, deze heb ik een paar dagen geleden weer eens getest. Het enigste wat er veranderd is na de AU, is dat het scherm van het toestel niet aan hoeft te staan, maar dat was al snel in het begin van de RS2 builds. Ik zie wel dat wanneer ik een aantal apps open heb staan, en de task manager open, de task geen verkleinde app laat zien, maar alleen een gedeelte van Continuum. Verder zag ik wanneer ik met de muis naar de rechter bovenhoek ga van een geopende app, de minimize en afsluit knop te zien is. Kan zijn dat dit er altijd al in zat, maar ik kan het mijn niet herinneren.
Er zou nog het een en ander ontwikkeld worden aan Continuum, maar toe nu toe zie ik er nog maar weinig van.
Bovendien zou ik eigenlijk verwachten dat de nieuwe functies die in W10 komen, ook in W10M zouden komen, zoals blue light en uitgebreidere kleuren instelling bij personalisatie. Ik zie wel dat ze de Wifi settings nu goed voor elkaar hebben.
Overigens weinig problemen.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Voorlopig de slechtste build so far voor mij.
Via WRDT is mijn Lumia 640 lts teruggezet naar 8.1. Hij loopt weer als een zonnetje, batterijverbruik is ook prima.
Ik was vergeten dat 8.1. leuke kenmerken heeft, die zijn verdwenen in win 10.
Ik denk dat ik deze Lumia maar op 8.1. houd.
10 is te zwaar.
(batterij is nog ruim boven de 20%)
Na het uitzetten (off) van "battery saver status untiil next charge" gaat deze na een tijdje weer vanzelf aan.
Ook na een reboot, voor de rest werkt de telefoon wel prima.
het is een Lumia 650ds, met de laatste windows 10 insiders preview (slow ring).
Apple iMac 2013
Zelf tijdje terug mijn batterij ontvangen. Ik had de Lumia 950XL direct toen hij uit was, met kleine vertraging *kuchkuch CoolBlue.hardware-lover schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:29:
[...]
Er komen idd steeds meer meldingen her en der op internet over accu-problemen. Het gaat daarbij om de eerste batch accu's in (vooral) de 950 XL. Mogelijk zijn er aardig wat gebruikers die een niet helemaal frisse accu in hun 950 (XL) gebruiken, met alle gevolgen van dien.
Kreeg problemen met random uitvallen van mobiel, vastlopen van scherm etc. Nieuwe batterij er in en werkt weer perfect, nul problemen meer gehad
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Verwijderd
Gebruik je een batterij-app? Want in sommigen zit namelijk ook een battery safer ingebouwd die dus ook op 20% staat....zipper646 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:51:
Meer mensen het probleem dat Windows de battery saver automatisch aanzet?
(batterij is nog ruim boven de 20%)
Na het uitzetten (off) van "battery saver status untiil next charge" gaat deze na een tijdje weer vanzelf aan.
Ook na een reboot, voor de rest werkt de telefoon wel prima.
het is een Lumia 650ds, met de laatste windows 10 insiders preview (slow ring).
Nee, ik gebruik geen batterij app.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:30:
[...]
Gebruik je een batterij-app? Want in sommigen zit namelijk ook een battery safer ingebouwd die dus ook op 20% staat....
Apple iMac 2013
Maar sinds vanmiddag zo in eens geen internet verbinding meer wel met wifi maar mobiel niet.
Wel drie vier streepjes bereik maar geen internet mobiel.
Diverse keren een soft reset gedaan geen resultaat.
Nu al een keer een hard reset gedaan (naar fabrieksinstellingen) zonder back up geen resultaat.
Doe nu nog een keer een hard reset en dan met backup maar zie het somber in.
Heeft iemand hier een oplossing?
Eric.
Ik heb er geen last van.eric27 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:01:
Ik draai op de insider build 15014 welke mij tot nu toe heel goed beviel op mijn L930.
Maar sinds vanmiddag zo in eens geen internet verbinding meer wel met wifi maar mobiel niet.
Wel drie vier streepjes bereik maar geen internet mobiel.
Diverse keren een soft reset gedaan geen resultaat.
Nu al een keer een hard reset gedaan (naar fabrieksinstellingen) zonder back up geen resultaat.
Doe nu nog een keer een hard reset en dan met backup maar zie het somber in.
Heeft iemand hier een oplossing?
Eric.
Ligt het wel aan W10M? Zijn er problemen met jouw provider? Heb je de instelling voor mobiel internet gecontroleerd? Zit je over jouw limiet heen? Heb je de sim al eens in een ander toestel geprobeerd? Of andersom, probeer een andere sim waarvan je zeker weet dat mobiel internet werkt, in de L930. Of kan het zijn dat jouw toestel defect is geraakt (de GSM modem)?
Moest de APN instellingen wijzigen daar moest worden ingevuld portmmm.nl
Zo als het nu lijkt werkt heten hopen dat dit zo blijft. Echt vervelend heb dat nog nooit hoeven doen.
Eric.
Vooraf: ik draai geen Insider maar had wel - een dag lang - problemen met mail. Alleen Outlook overigens, met Exchange en Ziggo geen last. Stond er ook netjes bij: Attentie in het geel. Ook een tekst met iets van; u kunt alle mail wel onilne bekijken. Een dag later - zonder zelf actie te ondernemen want ik heb immers helemaal niks aan de instellingen gedaan - werkt het weer prima. Kijk, ik lees hier altijd mee ook al ben ik geen Insider. En bij sommige dingen vraag ik me af of het nou aan de Insider update ligt of aan Microsoft zelf die wijzigingen doorvoeren op hun servers.SED schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:58:
Ik heb wel duidleijke mailproblemen. Mail die niet opgehaald wordt, stabiliteit van mailprogramma. Traagheid en nog meer batterydrain.
Voorlopig de slechtste build so far voor mij.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je lijkt gelijk te hebben. Momenteel lijkt alles prima te werken. Lijkt dus inderdaad op externe oorzaak. lastig te bepalen bij een betaGerCor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:30:
[...]
En bij sommige dingen vraag ik me af of het nou aan de Insider update ligt of aan Microsoft zelf die wijzigingen doorvoeren op hun servers.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Kijk eens hier:SkiFan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:04:
Lastige bug in 15014; data roaming werkt niet op het Vodafone netwerk, getest op 2 Lumia 640's.
https://handleidingen.vod...n-instellen-voor-internet
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Had de mijne al goed staan, zal het vanavond thuis (in Duitsland) eens nogmaals proberen.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Inderdaad, hier hetzelfde probleem met een 640xlSkiFan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:04:
Lastige bug in 15014; data roaming werkt niet op het Vodafone netwerk, getest op 2 Lumia 640's.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Tot nu toe valt me vooral op hoe soepel alles loopt, ook lijken de instellingen allemaal behoorlijk vanzelfsprekend en logisch. Wel heb ik al ruzie gehad met de qi-lader die ik gebruikte met mijn S7E maar volgens mij niet voldoende output kan leveren voor de 950XL. Wat ook kan is dat het systeem gewoon teveel bezig is met synchronisaties e.d. waardoor er meer stroom uit gaat dan normaal...hij was in ieder geval flink warm vanochtend...
Ik draai op dit moment softwareversie 10.0.14393.693 en heb me ingeschreven op de insider-builds (fast). Het lukt me alleen maar niet om versie 10.0.15014.1000 binnen te halen via de telefoon. Heb het al op verschillende wifi-netwerken geprobeerd en daarnaast ook via 3G/4G maar elke keer lijkt de download ergens op vast te lopen. Gisteravond zat ik op 97% maar na een hele nacht was dit nog steeds het geval. Op mijn werk zit ik nu op 46% (al ongeveer 2,5 uur)...doe ik iets fout, behalve te ongeduldig zijn?
Als dit een reactie is op mijn post: Gaat over de update, die is dus de hele nacht blijven steken op 97% waarna ik tijdens het reizen geen WIFI had en de update op mijn werk opnieuw is begonnen met binnenhalen. Maar verder dan 46% kom ik tot nu toe nietrichdb schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:54:
dus 50% verlies in 3 a 4 uur tijd? Dat is in mijn ogen wel heel veel ...
Oh, aha ... sorry .. verkeerd gelezen. En ik gebruik alleen stabiele versieJdJtA schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:57:
[...]
Als dit een reactie is op mijn post: Gaat over de update, die is dus de hele nacht blijven steken op 97% waarna ik tijdens het reizen geen WIFI had en de update op mijn werk opnieuw is begonnen met binnenhalen. Maar verder dan 46% kom ik tot nu toe niet
Ik had niet voor de insider builds gegaan, zeker niet als dit je 1e W10M ervaring is.JdJtA schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:33:
Ik draai op dit moment softwareversie 10.0.14393.693 en heb me ingeschreven op de insider-builds (fast). Het lukt me alleen maar niet om versie 10.0.15014.1000 binnen te halen via de telefoon. Heb het al op verschillende wifi-netwerken geprobeerd en daarnaast ook via 3G/4G maar elke keer lijkt de download ergens op vast te lopen. Gisteravond zat ik op 97% maar na een hele nacht was dit nog steeds het geval. Op mijn werk zit ik nu op 46% (al ongeveer 2,5 uur)...doe ik iets fout, behalve te ongeduldig zijn?
De publieke build 14939.693 is er een die probleemloos draait, met de insider builds kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
Ik hoop niet dat je je conclusies over hete platform gaat baseren op de insider builds.
Snap je punt en ben het er ook wel mee eens. Met Android behoorlijk wat ervaring op gedaan in de loop der jaren en ook verschillende beta's gedraaid en ROMs getest. Zal zeker niet snel oordelen aan de hand van dingen in beta, maar vind het wel leuk om up to date te blijven.MartinM7H schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Ik had niet voor de insider builds gegaan, zeker niet als dit je 1e W10M ervaring is.
De publieke build 14939.693 is er een die probleemloos draait, met de insider builds kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
Ik hoop niet dat je je conclusies over hete platform gaat baseren op de insider builds.
Voorlopig zit ik echter vast op de stabiele versie aangezien het downloaden absoluut niet wil lukken. Heb hem nu gepauzeerd en terug gezet naar Release Preview maar ben er over aan het denken me voorlopig helemaal uit te schrijven en eerst de telefoon eens goed te verkennen
Ik ben zelf geen Insider maar het downloaden van Insider en de problemen daarmee heeft volgens mij iets met de datum te maken. Je moet de datum geloof ik iets van 7 dagen vooruit zetten. Maar dat is meer iets voor een andere topic: Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringenJdJtA schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:13:
[...]
Snap je punt en ben het er ook wel mee eens. Met Android behoorlijk wat ervaring op gedaan in de loop der jaren en ook verschillende beta's gedraaid en ROMs getest. Zal zeker niet snel oordelen aan de hand van dingen in beta, maar vind het wel leuk om up to date te blijven.
Voorlopig zit ik echter vast op de stabiele versie aangezien het downloaden absoluut niet wil lukken. Heb hem nu gepauzeerd en terug gezet naar Release Preview maar ben er over aan het denken me voorlopig helemaal uit te schrijven en eerst de telefoon eens goed te verkennen
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wel verdomme, het ligt dus niet aan mij.JdJtA schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:33:
Ik loop me al een tijd te ergeren aan wat probleempjes die in de fast ring mogelijk opgelost zijn, dus probeer hem te updaten, maar elke keer stopt het stomme ding ermee.
ook hier is 97% het hoogste wat ik heb gezien, toestel wordt knap warm en loopt snel leeg tijdens het downloaden, maar verder komen ho maar.
Vervolgens een factory reset eroverheen gesmeten (al 2x inmiddels), maar nog steeds geen steek verder.
MS, get your shit together!
Nu helemaal geen update, OF de melding dat er geen internet is (niet waar) of een foutcode, wonderful
[ Voor 4% gewijzigd door nick_haak op 30-01-2017 21:02 ]
Maar je had de datum 7 dagen vooruit zetten al geprobeerd?nick_haak schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:58:
[...]
Wel verdomme, het ligt dus niet aan mij.
Ik loop me al een tijd te ergeren aan wat probleempjes die in de fast ring mogelijk opgelost zijn, dus probeer hem te updaten, maar elke keer stopt het stomme ding ermee.
ook hier is 97% het hoogste wat ik heb gezien, toestel wordt knap warm en loopt snel leeg tijdens het downloaden, maar verder komen ho maar.
Vervolgens een factory reset eroverheen gesmeten (al 2x inmiddels), maar nog steeds geen steek verder.
MS, get your shit together!
edit:
Nu helemaal geen update, OF de melding dat er geen internet is (niet waar) of een foutcode, wonderful

Bedankt voor de tipGerCor schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 02:32:
[...]
Maar je had de datum 7 dagen vooruit zetten al geprobeerd?
Ik ben er klaar mee, de zoveelste factory reset dan maar weer, en dan maar niet naar die nieuwe versie, misschien binnenkort nog maar eens proberen, op dit moment kom ik niet eens van die hangende update af (dus telefoon blijft warm worden en leeglopen).
AAAARGH!
Heb je na de factory reset eerst een backup terug gezet, en daarna pas de fast ring update gaan zoeken? Misschien zit het in jou backup?nick_haak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:58:
[...]
Bedankt voor de tipHeb het vanochtend meteen geprobeerd, maar geen succes, telefoon heeft de halve dag aan de lader gehangen omdat hij bijna sneller leegloopt dan dat hij oplaadt (normaal NOOIT een probleem, maar updaten zuipt de accu leeg als een malle blijkbaar), en die update komt maar niet binnen.
Ik ben er klaar mee, de zoveelste factory reset dan maar weer, en dan maar niet naar die nieuwe versie, misschien binnenkort nog maar eens proberen, op dit moment kom ik niet eens van die hangende update af (dus telefoon blijft warm worden en leeglopen).
AAAARGH!
Bedankt voor het meedenkenardvark99 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:31:
[...]
Heb je na de factory reset eerst een backup terug gezet, en daarna pas de fast ring update gaan zoeken? Misschien zit het in jou backup?
Allebei geprobeerd, zowel met als zonder backup, keer op keer blijft die update hangen, en de telefoon is in de tijd dat hij probeert te updaten eigenlijk niet betrouwbaar te gebruiken (omdat je hem echt leeg ziet lopen, zonder lader had ik het niet eens tot 2 uur gered (vanaf 8 uur).
Kijken hoe alles nu gaat draaien, alles is geïnstalleerd, die insider update laat ik even voor wat het is, hopelijk heeft de reinstall in elk geval wat goed gedaan, en flikkert m'n wifi er niet steeds meer uit (overal waar ik ben, niet alleen m'n eigen netwerk).
https://mspoweruser.com/h...15025-for-mobile-devices/
Copy/paste van url in Edge lijkt weer te werken.
En de Bluetooth verbinding met de carkit doet het ook weer. In build 15014 had ik daar problemen mee (Bluetooth is op zijn kop gegooid sinds die build), en heb op een gegeven moment de connectie verwijderd om daarna opnieuw een verbinding te maken. Dit lukte helaas daarna niet meer... Net weer effe geprobeerd, het is gelukt, maar niet op de standaard manier. De carkit op zoeken gezet, maar niet de Lumia, toen werd ie gevonden, en kon daarna de code invoeren, en werken. Hiervoor van alles geprobeerd, vaak zagen de apparaten elkaar niet, of een van de 2 laten zoeken, maar sporadisch kon ik een code invoeren, maar kreeg de melding dat die niet overeen kwam.
Dit heb ik ook al lang gemist, eindelijk gefixed:
We fixed an issue where on some Lumia phones, such as the Lumia 950, there was no dimming prior to the screen turning off.
Ik moest een sim profiel kiezen, weer iets nieuws:

Kortom, wel weer veel gefixed, helaas nog weinig nieuws.
[ Voor 161% gewijzigd door ardvark99 op 02-02-2017 20:57 ]
Jason Howard heeft nog een work-around voor een van de voorkomende errors bij deze builds:ardvark99 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:12:
Build 15025 rolt weer binnen....
https://mspoweruser.com/h...15025-for-mobile-devices/
Hello Insiders!
On builds 15014 and 15025, users have reported hitting error 80080008 when trying to download/install the update.
We've discovered the cause of this issue and a fix is in the works, but won't be available until a newer build is delivered.
If you're hitting this error currently, the workaround is simple: reboot your device and then re-scan for updates.
Thanks!
Jason
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Zojuist fabrieksinstellingen gedaan en herstelt met backup, maar nu installeren een hoop apps gewoon helemaal niet meer. Op het homescherm staan balkjes op driekwart, alsof het mis gaat bij het herstellen van gebruikersgegevens. In de store vind ik geen nieuwe updates en als ik de apps los installeer verdwijnen ze gewoon weer.

- SMS-jes komen niet aan
- SMS-jes worden niet verzonden
- Een contact uit Exchange aanmaken in Hotmail werkt niet en crasht applicatie
- Messaging openen in Continuum laat hele systeem vastlopen, soft reset enige oplossing
- App/Kids corner nog niet terug
Mijn batterij gaat weer zowat 2 dagen mee (na eerst zowat na een halve dag tot max een dag leeg), en allerlei andere vage problemen en traagheden zijn ook verdwenen.
Moet bekennen dat de telefoon eigenlijk wel een stukje lekkerder werkt nu. (en ik deed al bijna altijd een factory reset na elke nieuwe insider)
https://wren.co/join/Devian
Probleem is dat de slow ring met build 14965 ook niet ideaal is... Edge laat m'n telefoon gloeiend warm worden en vreet batterij zodat ik zelfs bij beperkt gebruik het einde van de werkdag niet meer haal (leuk als je treininfo moet raadplegen en je telefoon is dood op de weg terug naar huis).
Op basis van what's fixed/broken wou ik 15025 wel terug een kans geven maar voorlopig komt hij nog niet binnen... al geeft de post van weid1374 me terug enige twijfels of ik ermee moet doorgaan.
Het is bijna weekend dus als het fout gaat hebben we de tijd om alles terug te zetten :-)
De 15025 lijkt tot op heden een van de stabielste builds uit de 150xx range bij mij tenminste
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Tot nu toe ervaar ik ook geen grote problemen. De apps/kids corner zien we niet meer terug. Enigste probleem die ik nog zie is dataverbruik alleen WiFi laat zien, geen mobiele data.GiLeX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:52:
@ R2504, ik heb ook de 15025 op een 950 en 950XL op het moment en op beide herken ik de problemen van weid1374 niet.
De 15025 lijkt tot op heden een van de stabielste builds uit de 150xx range bij mij tenminste
Sms heb ik vanmorgen getest, en werkt prima. Misschien heeft dat te maken met de nieuwe optie provider profiel. Continuum heb ik nog niet kunnen testen.
Ziet er tot nu toe goed uit. Alleen verwacht ik dat er inmiddels meer ontwikkeld zou zijn aan Continuum, o.a. meerdere vensters tegelijk te kunnen openen.
Edit: Inmiddels weer ff met Continuum gespeeld. Toch zie ik hier ook weer verbeteringen in, al zijn ze klein. Ik kan screenshots maken in Continuum (zover ik weet is dit nooit mogelijk geweest), en wanneer ik openstaande apps open (task manager) zie ik weer de juiste afbeeldingen van de apps ipv alleen Continuum afbeeldingen. Deze problemen had ik ook gemeld in de Feedback hub, of dat de reden is dat het opgelost is weet ik niet.
Hieronder nog een screenshot van o.a. de Buetooth settings, in Continuum gemaakt op een 2:3 monitor:

[ Voor 26% gewijzigd door ardvark99 op 03-02-2017 21:13 ]
Ik heb me donderdagavond terug van de slow naar fast ring gezet... maar tot op heden krijg ik 15025 nog steeds niet binnenGiLeX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:52:
Edit: Ondertussen bijna 4 dagen verder en nog steeds geen 15025 beschikbaar
[ Voor 8% gewijzigd door r2504 op 06-02-2017 09:05 ]
Zo likt het soms alsof contactpersonen opeens zijn verdwenen.
Maar die zijn du willekeurig gekoppeld.
Of een contctpersoon heeft opeens 10 koppelingen waarbij alle overige koppelingen alleen een leeg contactpersoon is vanuit outlook...???
Gek gedoe en dus maar even opletten.
Ook hier ontvang ik geen SMS'jes meer, maar alleen op SIM 1. Gebruik wel de messenging-app, niet Skype. SMS versturen gaat dan weer prima, sms ontvangen op SIM 2 ook...weid1374 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:17:
Heb sinds gisteren ook build 15025. Ik ervaar de volgende problemen:
- SMS-jes komen niet aan

[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 07-02-2017 08:10 ]
Hier vanwege problemen een schone installatie gedaan.Toms_88 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:25:
Hier gaat het helemaal mis. Ik was het zat dat de live tile van Mail & Agenda steeds kapot ging, dus had de gegevens van die app verwijderd in het instellingen menu. Dat vond mijn telefoon niet zo leuk helaas. De apps waren niet meer te openen. Als ik bij instellingen naar email ga, leek het alsof hij continu aan het synchroniseren was en het account verwijderen kon ook niet (kreeg een error). Outlook Mail en Agenda allebei helemaal verwijderd en alles opnieuw ingesteld. Uiteindelijk lukte het ook om bij instellingen mijn email-account te verwijderen, dus ook die opnieuw ingesteld maar helaas. De agenda synchroniseerde mijn afspraken niet meer en ook mails kwamen niet meer binnen.
Zojuist fabrieksinstellingen gedaan en herstelt met backup, maar nu installeren een hoop apps gewoon helemaal niet meer. Op het homescherm staan balkjes op driekwart, alsof het mis gaat bij het herstellen van gebruikersgegevens. In de store vind ik geen nieuwe updates en als ik de apps los installeer verdwijnen ze gewoon weer.
[afbeelding]
Een hoop standaard apps moest ik handmatig uit de Store halen (Outlook, Rekenmachine, en nog een paar...)
Wilde eerst ook niet installeren (bleven hangen op "bezig...").
Nu draait de boel weer soepel, weer paar rare glitches, maar dat is Insiders l.
Live from Denmark
In theorie is LTE ook niet echt 4G, maar het zit zo dicht bij elkaar dat in Nederland LTE is geintroduceerd als 4G. Het is dus vooral een naamgevingsdinggetje waardoor in sommige landen 4G inwisselbaar met LTE.robkrekel schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:41:
Ah, stom. Voor de hard reset stond er wel 4G(+). Dat is wel weer apart dan.
Ik zou me er iig niet zo druk over maken. Met LTE zit je snel genoeg hoor. Het is anders een beetje klagen dat je maar 250/250 mbit over je glasvezellijn krijgt, waar 500/500 en in sommige gevallen 1000/1000 ook mogelijk is. (wat voor 99,99% van de gebruikers praktisch geen verschil maakt)
Ondertussen 6 dagen verder... het is duidelijk dat dit hopeloos is en dat m'n telefoon geen zin heeft in build 15025 ? Bizar lijkt me, het enige wat hij moet is twee versienummers met elkaar vergelijkenr2504 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:46:
[...]
Ik heb me donderdagavond terug van de slow naar fast ring gezet... maar tot op heden krijg ik 15025 nog steeds niet binnenEr staat dat het even kan duren maar dit lijkt me wel echt lang.

Probeer de datum eens vooruit te zetten (zo'n 7 dagen)...r2504 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Ondertussen 6 dagen verder... het is duidelijk dat dit hopeloos is en dat m'n telefoon geen zin heeft in build 15025 ? Bizar lijkt me, het enige wat hij moet is twee versienummers met elkaar vergelijken
Ja dat is niet het grootste probleem. Ik kan nog steeds niet mijn email en agenda bijhouden of contacten synchroniseren. Syncing your content, al dagen lang. Maakt niet uit of ik kies voor Outlook.com account of Exchange.hansie_k schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:14:
[...]
Hier vanwege problemen een schone installatie gedaan.
Een hoop standaard apps moest ik handmatig uit de Store halen (Outlook, Rekenmachine, en nog een paar...)
Wilde eerst ook niet installeren (bleven hangen op "bezig...").
Nu draait de boel weer soepel, weer paar rare glitches, maar dat is Insiders l.

Agenda heb ik gelukkig grotendeels bij google, en daar zijn geen sync problemen mee.
Account ook al verwijderd en weer toegevoegd, maar dat maakt niet uit.
[ Voor 11% gewijzigd door robkrekel op 07-02-2017 21:41 ]
Ik kan op mijn L930 de meest recente update downloaden, 15025. Maar als hij de update binnen haalt, blijft hij op 78 of 90% hangen. De telefoon wordt warm en de batterij loopt snel leeg.
Ik kan de update maar niet binnenhalen. Ik heb mijn telefoon zelfs uit het insiderprogramma gehaald, maar toch blijft de update doorkomen...
En dan hopen dat die ook feature compleet is met nog wat nieuwe features...r2504 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:40:
Misschien 15031 nog deze week... https://twitter.com/donasarkar/status/829390656883744769
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
En daar is ie.... Build 15031r2504 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:40:
Misschien 15031 nog deze week... https://twitter.com/donasarkar/status/829390656883744769
https://blogs.windows.com...bile/#aHoi3yhFuk8EwfUC.97
[ Voor 22% gewijzigd door ardvark99 op 10-02-2017 00:07 ]
Kak, geen continuum. Moet ik gaan kiezen tussen geen sms of geen continuumardvark99 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:05:
[...]
En daar is ie.... Build 15031
Nope... your phone is up-to-date... build 15025 kwam niet binnen en nu 15031 ook al niet.
De enige oplossing zal dus vermoedelijk een reset zijn
Continuum werkt gewoon voor mij, zit dit nu in te tikken gebruik makend van Continuum. Alleen openen van Bluetooth settings crashed.beste-spellen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:15:
[...]
Kak, geen continuum. Moet ik gaan kiezen tussen geen sms of geen continuumof stoppen met insider builds
Edit: Continuum via Display Dock werkt, via Wireless Adaptor niet. Connecten crashed als Bluetooth settings openen.
SMS was in de vorige build al een probleem, heb een keer getest, maar voor mij werkte het. Gebruik toch weinig SMS.
Maar ik ben benieuwd of er nog iets nieuws komt voor Continuum in RS2, ik merk wel dat er aan gewerkt wordt. Verder weinig nieuws
Behalve (trommelgeroffel):
New Share icon: We’re introducing a new share icon. For apps that used the “share” font glyph in Segoe MDL2 assets should get the change automatically.

Ik ben bang dat er niets anders opzit. Neem aan dat je andere sites hebt gechecked of dit een bekend probleem is met eventueel een oplossing?r2504 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:59:
[...]
Nope... your phone is up-to-date... build 15025 kwam niet binnen en nu 15031 ook al niet.
De enige oplossing zal dus vermoedelijk een reset zijn
[ Voor 22% gewijzigd door ardvark99 op 10-02-2017 10:43 ]
Onlangs nieuwe accent kleurtjes, nu een nieuw icoontje... het is duidelijk waar de prioriteiten liggen voor Microsoftardvark99 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:12:
[...]
New Share icon: We’re introducing a new share icon. For apps that used the “share” font glyph in Segoe MDL2 assets should get the change automatically.

Speech packs die al bijna 6 maand niet meer werken, diverse andere bugs die niet opgelost geraken... laat staan nieuwe functionaliteit zoals WIFI priority, SSTP VPN support, ...
Soms vraag ik me af of het bedrijf eigenlijk nog wel weet waar het mee bezig is

Ik kan niet meteen iets vinden en overal blijft het stil op de vraag... enkel voor Windows 10 desktop is een procedure te vinden.ardvark99 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Ik ben bang dat er niets anders opzit. Neem aan dat je andere sites hebt gechecked of dit een bekend probleem is met eventueel een oplossing?
Een paar builds terug was een soort gelijk probleem, maar dan voor iedereen. Oplossing was toen om de datum van de phone een aantal dagen vooruit te zetten. Maar dit probleem is inmiddels opgelost. Ik vermoed dat jou probleem misschien hier wel mee te maken kan hebben in combinaties met een ander probleem. Ik neem aan dat je de datum al vooruit hebt gezet? Verder ben ik op andere sites jouw probleem niet meer tegen gekomen...r2504 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:26:
[...]
Ik kan niet meteen iets vinden en overal blijft het stil op de vraag... enkel voor Windows 10 desktop is een procedure te vinden.
Waar ze mee bezig zijn?? Zoethouden met niet veel zeggende updates helaas. Toch is er wel het een en ander gedaan in RS2, het is alleen niet echt zichtbaar of bijzonder als in de PC versie:r2504 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Onlangs nieuwe accent kleurtjes, nu een nieuw icoontje... het is duidelijk waar de prioriteiten liggen voor Microsoft![]()
Speech packs die al bijna 6 maand niet meer werken, diverse andere bugs die niet opgelost geraken... laat staan nieuwe functionaliteit zoals WIFI priority, SSTP VPN support, ...
Soms vraag ik me af of het bedrijf eigenlijk nog wel weet waar het mee bezig is
http://allaboutwindowspho...0_Mobile_Whats_new_fr.php
[ Voor 37% gewijzigd door ardvark99 op 10-02-2017 09:41 ]
[ Voor 97% gewijzigd door shiptronic op 10-02-2017 11:53 ]
Maar dan kreeg je de build wel aangeboden... hij bleef alléén steken op 0%. Mijn probleem is dat ik de build gewoon niet aangeboden krijg, m'n telefoon denkt dus dat hij reeds op de meest recente build zit... alsof hij nog steeds op de slow ring zit, terwijl hij toch verzet is naar de fast ring (heb hem ook al eens terug naar slow, dan weer fast gezet zonder oplossing).ardvark99 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:36:
[...]
Een paar builds terug was een soort gelijk probleem, maar dan voor iedereen. Oplossing was toen om de datum van de phone een aantal dagen vooruit te zetten.
Misschien moet ik gewoon even wachten tot er een nieuwe slow build is... problemen met SMS'jes en Bluetooth zinnen me eigenlijk niet echt.
[edit] als het om SMS-relay gaat , kijk hier eens : shiptronic in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"
[ Voor 74% gewijzigd door shiptronic op 10-02-2017 12:27 ]
Blijkbaar zijn er in builds 15025/15031 problemen met het ontvangen van SMS'jes.shiptronic schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:25:
Welk probleem met SMS-jes ?
Lumia 950 Insider Build 15031 KPNr2504 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:30:
[...]Blijkbaar zijn er in builds 15025/15031 problemen met het ontvangen van SMS'jes.
Vanmorgen een paar SMS berichten heen en weer gestuurd en dat ging gewoon goed.
[ Voor 46% gewijzigd door Tweaker1234 op 10-02-2017 13:06 ]
ardvark99 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:05:
[...]
En daar is ie.... Build 15031
Had ik ook, maar na een paar keer resetten ging de update wel van start...Barthezzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:57:
Ik krijg nog steeds foutmelding 0x8008008 bij het zoeken naar build 15031...
[...]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Had volgensmij eenzelfde error. Even een soft reset en direct erna zoeken werkte.Barthezzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:57:
Ik krijg nog steeds foutmelding 0x8008008 bij het zoeken naar build 15031...
[...]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Let op, dit topic is alleen bedoeld voor de insider preview builds van Windows 10 Mobile. De reguliere versie van het mobiele besturingssysteem mag besproken worden in: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.